Jawel, dat doen we wel, maar we vinden jouw manier onhandig.
Ik ga toch niet zomaar mijn hele bedrijfsnetwerk veranderen voor zo'n stomme telefoon!
Kortom, de hele wereld werkt met exchange en gedeelde agenda en contactpersonen lijsten en ik kan dat niet synchroniseren met mijn TREO!
Nou dat noem ik dus absoluut geen TOP systeem...
Met de software die met de treo is meegeleverd kan je niet synchroniseren met exchange.
Maar wel bedankt voor jullie reactie.
Erm, waarom meldt je dit niet meteen? Dit is even een heel andere situatie dan die jij schetste.
Outlook is namelijk een losse client die je ook in combinatie met Exchange kunt gebruiken.
Dat Exchange verhaal maakt het helemaal compleet anders. Je moet dan ineens synchroniseren met een mailserver ipv een mailclient. Als jij die vraag zo ook hebt voorgelegd bij de helpdesk is hun reactie nogal wiedes.
Het systeem an sich is een top systeem, het werkt en het is nog eens simpel ook.
Wil je echter de boel met een Exchange server synchroniseren dan wordt het verhaal al aardig complex en dat geldt voor werkelijk alles wat maar niet Outlook heet.
Exchange heeft zo zijn nukken en je hebt er speciale software voor nodig om te kunnen synchroniseren. Op pocketpc's worden die meegeleverd en bij Palm hebben ze ook zoiets.
Ze hebben een overeenkomst gemaakt met Microsoft waardoor Palm PDA's en de Treo in het bijzonder probleemloos kunnen synchroniseren met een Exchange server.
Besides that, niet de hele wereld draait op Exchange. Er zijn zat voorbeelden te noemen waarbij er gebruik gemaakt wordt van Lotus Notes/Domino. De boel daarmee laten synchroniseren is lastiger dan met Exchange.
Heel jammer ook dat je geen zoekwerk op dit gebied hebt gedaan. Het is namelijk veelvuldig aangekondigd dat Palm een overeenkomst heeft getroffen met Microsoft waardoor er synchronisatie met Exchange mogelijk was. Het staat op de Nederlandse Palm site onder het kopje "Mobile Email" en ze hebben het daar uitdrukkelijk over de Treo 650. De directe link:
Zakelijke en door IT geleverde e-mail
En zie daar onderaan een heel stuk over Exchange.
Zoals er op de link naar activesync al staat, je zult e.e.a. aan aanpassingen moeten doen op de Exchange server in samen werking met de systeembeheerders.
Synchronisatie met een server vereist dus nogal wat werk aan de server. Je moet dan ook denken aan het aanpassen van huidige policies. Is het namelijk wel toegestaan dat PDA's met de Exchange server mogen synchroniseren? Wat voor gevolgen heeft die synchronisatie voor mijn beveiligingsbeleid? Moet ik bijv. bepaalde zaken aanpassen in security omdat anders de PDA's niet kunnen synchroniseren?
Ben jij de gebruiker of de systeembeheerder? Als je dat 1e bent dan zou ik maar eens naar de systeembeheerders gaan. Dit soort informatie moet je bij hun zoeken en niet op een forum.
Wat jij wil zal dus eerder blijven steken op beleid dan op de techniek (want een Treo 650 met Exchange synchroniseren werkt prima als ik de reactie op het treocentral.com forum mag geloven).