Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De nieuwe Treo 650 is eindelijk een beetje leverbaar in Nederland, iemand die al gebruikservaringen heeft ? Dit lijkt mij namelijk de ideale smartphone.
Afbeeldingslocatie: http://euro.palmone.com/nl/nl/img/products/treo650/details_treo650_nl.jpg
1 Antenne
2 Infraroodpoort
Voor het tussen apparaten verzenden ('beamen') van informatie en software.
3 Schakelaar voor beltoon
4 Sleuf voor uitbreidingskaart
Voor SD/MultiMediaCards.
5 SIM-vak
6 Digitale camera
7 Stylus
8 Verwisselbare batterij
9 Volumeknop
10 Instelbare knop
Stel uw eigen functies in.
11 Telefoonluidspreker
12 Kleurenscherm 320x320
13 Toepassingenknop
Snelle toegang tot alle toepassingen.
14 Telefoneren/Verzendenknop
15 Agendaknop
Snelle toegang tot de afspraken van vandaag.
16 Menuknop
Snelle toegang tot softwaremenu's.
17 Aan-uit/Beëindigenknop
18 E-mail/berichten- serviceknop
19 Navigatieknop (vijf richtingen)
Voor navigatie met één hand.
20 QWERTY-toetsenbord
21 Telefoonkiesblok
22 Headsetaansluiting
23 Multi-connector
Voor lader en accessoires.
Synchronisatiekabels
24 Microfoon
25 Statusindicator
26 Luidspreker

(als ik straks tijd heb komt er een betere startpost :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Overweeg om er een te kopen. Wat me nog tegenhoudt is de vele meldingen op de Amerikaanse sites over de nog steeds vele spontane resets (net als bij de 600) en de slechte geluidskwaliteit tijdens het spreken als er achtergrondgeluiden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik inderdaad ook gelezen op treocentral.com

Maar het is zo dat daar vooral mensen praten met problemen, er loopt daar ook een topic met mensen die juist geen problemen hebben en compleet tevreden zijn. Ik ga de gok dan denk ik ook maar wagen. Tevens een tip voor mensen die interesse hebben: op www.pdafrance.com staat een artikel over de nieuwe treo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik wacht even een paar weken af. Heb destijds (als een van de eerste gebruikers van een 600) veel problemen gehad en geef die nu graag even door aan een ander.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2005 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rollerjooster
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-06-2023

Rollerjooster

OhNoNotHim

Ik heb hem al besteld. Erg benieuwd naar de kwaliteit. Ik neem een wifikaart erbij, dat gaat op den duur geld schelen gok ik zo.

Forza Mucca!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irule
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rollerjooster schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 00:05:
Ik heb hem al besteld. Erg benieuwd naar de kwaliteit. Ik neem een wifikaart erbij, dat gaat op den duur geld schelen gok ik zo.
W8 met spanning af, ben benieuwd. Beetje argwanend na al die kritiek in de VS

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2005 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rollerjooster

Rollerjooster

OhNoNotHim

Ik heb hem idd ook besteld via XS4ALL. Het is wel een beetje koppelverkoop met KPN GPRS (je moet een abonnement nemen), maar voor een goede aanbieding moet je je een beetje inschikkelijk opstellen t.a.v. monopolies :)

Forza Mucca!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Rollerjooster schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 11:16:
[...]

Ik heb hem idd ook besteld via XS4ALL. Het is wel een beetje koppelverkoop met KPN GPRS (je moet een abonnement nemen), maar voor een goede aanbieding moet je je een beetje inschikkelijk opstellen t.a.v. monopolies :)
Ja, niet heel duur, maar wel flexibel, dat is echt zo'n bagger abonnement van KPN, kan je nog eens alle belminuten los bijbetalen ook... Ik neem liever Orange erbij, dan kan je 'm met een 2 jarig 32,50 abonnement krijgen voor 119 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geertb
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-01-2024
Iemand een idee of er distributeurs in Nederland zijn die Palm distribueren? Ik wil namelijk wel eens weten i.v.m vragen van een aantal mensen of ik er via een distri aan kan komen :)
Heb zelf nog weinig kunnen vinden, moet PalmOne maar eens mailen.
Rollerjooster schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 00:05:
http://www.pdashop.nl/product/12160/15507/30
Zo eentje? Ik ben benieuwd of dat lekker werkt :)

[ Voor 50% gewijzigd door geertb op 10-03-2005 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren is in de VS de nieuwe software voor de 650 vrijgegeven (1.08). Het moet de ontvangstkwaliteit in ieder geval verbeteren (volgens de site). Niet bekend is of er een self-upgrading mogelijkheid bestaat of dat het toestel moet worden opgestuurd. Weet iemand dat?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2005 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vunzz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 11:10
Ik heb hem vandaag in m'n handen gehad en er even een half uurtje mee gespeeld.
Als je toevallig toe bent aan een nieuwe PDA en aan een nieuwe GSM is het zeker het overwegen waard.
Verder valt er niet vel over te zeggen; het is een Palm en het is een GSM...

How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoorde dat zelf updaten wel mogelijk zou worden met een .prc file...

Overigens, die PalmOne wifi card, die zou niet werken met de treo 650 werd verteld op treocentral.com. Enkel als men een hack zou draaien en dan zou het nog maar zo zo werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel jammer dat Wifi niet standaard is.

Kun je beter een HP Ipaq H6315 nemen (GSM, GPRS, Bluetooth, WLAN, Qwerty Keyboard, Camera, PPC, Groter scherm)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2005 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 23:53:
Wel jammer dat Wifi niet standaard is.

Kun je beter een HP Ipaq H6315 nemen (GSM, GPRS, Bluetooth, WLAN, Qwerty Keyboard, Camera, PPC, Groter scherm)
Die heeft toch enkel de TIOmap processor ? die draait niet zo snel (@168mhz), zeker gezien het feit het een PPC is, die heeft toch iets meer power nodig.. (of ben ik nu in de war met de 6340 ?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er wordt steeds meer bekend over de spontane resets van de 650. Blijkbaar wordt er een (volgens de Amerikaanse site) goedkope chipset gebruikt van Broadcom. Deze functioneert goed met oudere simkaarten (32 kB), maar met de nieuwe (met 64 kB geheugen voor meerdere nummers en gegevens) gaat het fout. Er wordt gezegd dat als er GEMPLUS op de gouden chip van de simkaart staat dit een nieuwe sim is met alle gevolgen van dien. Dit zou kunnen kloppen: met mijn nieuwste Usimkaart van KPN blijft de Treo resetten en met de een oude sim gaat alles goed. Overigens is dit wel erg achter de markt aanlopen door PalmOne (is mijn mening).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 00:04:
[...]

Die heeft toch enkel de TIOmap processor ? die draait niet zo snel (@168mhz), zeker gezien het feit het een PPC is, die heeft toch iets meer power nodig.. (of ben ik nu in de war met de 6340 ?)
Ouch, nu je het zegt ja. Hij heeft idd maar 200mhz, maar waarom heb je zoveel mhzen nodig? Ik bedoel, als het OS genoeg mhzen heeft om stabiel te draaien?

Of game je soms op je PDA :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 09:19:
[...]

Ouch, nu je het zegt ja. Hij heeft idd maar 200mhz, maar waarom heb je zoveel mhzen nodig? Ik bedoel, als het OS genoeg mhzen heeft om stabiel te draaien?

Of game je soms op je PDA :+
Nou dat nou ook weer niet :P Maar ik heb wel gelezen dat 200 mhz toch wel erg mager is voor zo'n PPC, dat het allemaal net een fractie langer duurt met bijv. starten van programma's dan op de "meer modernere" PPC's met wat meer mhz'en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 08:58:
Er wordt steeds meer bekend over de spontane resets van de 650. Blijkbaar wordt er een (volgens de Amerikaanse site) goedkope chipset gebruikt van Broadcom. Deze functioneert goed met oudere simkaarten (32 kB), maar met de nieuwe (met 64 kB geheugen voor meerdere nummers en gegevens) gaat het fout. Er wordt gezegd dat als er GEMPLUS op de gouden chip van de simkaart staat dit een nieuwe sim is met alle gevolgen van dien. Dit zou kunnen kloppen: met mijn nieuwste Usimkaart van KPN blijft de Treo resetten en met de een oude sim gaat alles goed. Overigens is dit wel erg achter de markt aanlopen door PalmOne (is mijn mening).
Ik heb gelezen dat er 2 typen 64kb simkaarten zijn, waaronder dus de GEMPLUS maar tevens een ander merk waar ik zo even niet op kan komen, maar die zou dus wel moeten werken in de treo, zonder problemen.. Het is wel balen dat het apparaat echt veel bugs kent, alhoewel niet iedereen hetzelfde probleem heeft. Ik hoop dat PalmOne met een nieuwe revisie gaat komen of een fatsoenlijke update die alle problemen gaat verhelpen. Tot die tijd misschien toch even wachten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Wat is een smartphone nou zonder bluetooth, waardeloos dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bierkameel schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 11:13:
Ik weet niet of jij goed leest van tevoren, maar er zit dus wel bluetooth op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Bierkameel schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 11:13:
lekker onderbouwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Hej ex collega (Quote) :+

Hmm ik dacht te lezen dat er geen bluetooth op zat, het staat namelijk niet tussen de specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 11:00:
[...]

Ik heb gelezen dat er 2 typen 64kb simkaarten zijn, waaronder dus de GEMPLUS maar tevens een ander merk waar ik zo even niet op kan komen, maar die zou dus wel moeten werken in de treo, zonder problemen.. Het is wel balen dat het apparaat echt veel bugs kent, alhoewel niet iedereen hetzelfde probleem heeft. Ik hoop dat PalmOne met een nieuwe revisie gaat komen of een fatsoenlijke update die alle problemen gaat verhelpen. Tot die tijd misschien toch even wachten ?
Reden om te wachten. De SW-versie 1.08 is wel uit maar niet te downloaden buiten de VS. En het is nog maar de vraag of dan het probleem is opgelost. Als het aan de chipset ligt niet natuurlijk. Dat is niet op te lossen met de SW-update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 14:04:
[...]

Reden om te wachten. De SW-versie 1.08 is wel uit maar niet te downloaden buiten de VS. En het is nog maar de vraag of dan het probleem is opgelost. Als het aan de chipset ligt niet natuurlijk. Dat is niet op te lossen met de SW-update.
@John-hendriks:

Ik zag dat jij ook actief bent in het nokia 9300 topic. Heb jij er een ? Zo ja, hoe bevalt die ? Is het een aanrader of kan ik beter een Treo 650/ SE p910i halen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 13 maart 2005 @ 12:13:
[...]

@John-hendriks:

Ik zag dat jij ook actief bent in het nokia 9300 topic. Heb jij er een ? Zo ja, hoe bevalt die ? Is het een aanrader of kan ik beter een Treo 650/ SE p910i halen ?

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2005 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 13 maart 2005 @ 12:13:
[...]

@John-hendriks:

Kies je voor stabiliteit: ga dan voor de P910i. Ik heb dat toestel nu 2 maanden en ben er erg goed tevreden over. Als je veel wil internetten en over wifi kunt beschikken kies dan voor de 9500. Via GPRS is de 9300/9500 erg traag (geen idee wat er voor processor in zit, Nokia doet daar geen uitspraken over), maar zonder wifi sta je in de file voordat de melding op het scherm staat. De P910 is veel sneller. Het toetsenbord van de 9300/9500 is top. Het frontschermpje van de 9300 daarentegen is veel slechter dan dat van de 9500. Moeilijk te lezen soms. Vraag me af waarom ze voor beide toestellen niet hetzelfde scherm hebben gebruikt. De Treo650 kan een topper zijn als alle software fouten er uit zijn. Aangezien ik een 64kB sim heb (GEMPLUS), een nieuwe sim dus, loop ik tegen de restproblemen van de 650 aan (net als bij de 600 overigens). Bij Palm hebben ze dus nog steeds de goedkope chipset gebruikt voor de Treo. Kortom, de P910i bevalt nog steeds het beste. Overigens heb ik vanaf dinsdag een Nokia 7710 voor de test. Ben benieuwd hoe dat gaat bevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 13 maart 2005 @ 13:06:
[...]

Kies je voor stabiliteit: ga dan voor de P910i. Ik heb dat toestel nu 2 maanden en ben er erg goed tevreden over. Als je veel wil internetten en over wifi kunt beschikken kies dan voor de 9500. Via GPRS is de 9300/9500 erg traag (geen idee wat er voor processor in zit, Nokia doet daar geen uitspraken over), maar zonder wifi sta je in de file voordat de melding op het scherm staat. De P910 is veel sneller. Het toetsenbord van de 9300/9500 is top. Het frontschermpje van de 9300 daarentegen is veel slechter dan dat van de 9500. Moeilijk te lezen soms. Vraag me af waarom ze voor beide toestellen niet hetzelfde scherm hebben gebruikt. De Treo650 kan een topper zijn als alle software fouten er uit zijn. Aangezien ik een 64kB sim heb (GEMPLUS), een nieuwe sim dus, loop ik tegen de restproblemen van de 650 aan (net als bij de 600 overigens). Bij Palm hebben ze dus nog steeds de goedkope chipset gebruikt voor de Treo. Kortom, de P910i bevalt nog steeds het beste. Overigens heb ik vanaf dinsdag een Nokia 7710 voor de test. Ben benieuwd hoe dat gaat bevallen.
Bedankt voor je toelichting, ik zit namelijk echt te twijfelen.. Over de 7710 heb ik trouwens nog weinig goeds gehoord, voornamelijk dat het ding dus lomp groot moet zijn. Overigens zit er in de 9300/9500 een TI Omap processor die draait op 150 mhz als ik het goed heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the noise
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-09 22:13
zelf gebruik ik nu de treo650 zakelijk. tevens verkopen wij ze aan onze klanten. als je geen gekke dingen installeerd is hij mijn inziens wel stabiel.
Zelf heb ik geprobeerd Wifi te installeren maar dan komen de problemen wel dus. Dan gaat ie resetten.
Verder is het een geweldig handige machine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

the noise schreef op zondag 13 maart 2005 @ 20:40:
zelf gebruik ik nu de treo650 zakelijk. tevens verkopen wij ze aan onze klanten. als je geen gekke dingen installeerd is hij mijn inziens wel stabiel.
Zelf heb ik geprobeerd Wifi te installeren maar dan komen de problemen wel dus. Dan gaat ie resetten.
Verder is het een geweldig handige machine.
Wie is "wij", zodat ik er een bij jullie kan kopen. Kan ik gelijk testen of mijn Usimkaart niet gek doet in de 650. Bij KPN is hij nog niet binnen. Bij de Smartphoneshop wel maar daar kan ik hem niet testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik verkoop hem, maar krijg klanten die instellingen voor Vodafone willen voor dit apparaat. Heeft iemand die al? Als je wilt spelen ik heb er nog wel enkele liggen! Komma langs!
Maar hoor graag waar ik de Vodafone instellingen kan vinden voor GPRS en zo
Wordt niet wijzer van de Palmone site namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb sinds vandaag ook een Treo 650, tot nu toe bevalt ie goed. Mn @Home email had ik letterlijk binnen een minuut aan de praat, ook het internet gaat erg goed. Alles loopt automatisch via Vodafone. Heb trouwens ook een 7710, maar tot nu vind ik de Palm beter!

Als er vragen zijn hoor ik het wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JEDA> Hoe kwam je aan die instellingen dan?
Waar staan ze?
enz enz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Vodafone instellingen stonden bij mij standaard er in (net zoals de @home instellingen). Ik kon gewoon kiezen voor "Vodafone internet" toen ik de 1ste keer de web browser opstartte....

Tis trouwens een goed apparaat, wel effe wennen maar best wel oke!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nu een paar dagen "gespeeld" met de Treo. Al met al een goed apparaat met veel mogelijkheden. Met name het emailen en internetten gaat erg goed (en snel). Het scherm is erg goed. Wat wel slecht is, is dat het tst regelmatig uitvalt (de gsm functie). Dit schijnt te maken te hebben met de simcard. Met mn Vodafone card heb ik geen problemen, T-mobile en KPN werken niet (goed).

Weet misschien iemand wat het probleem zou kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 09:29:
Heb nu een paar dagen "gespeeld" met de Treo. Al met al een goed apparaat met veel mogelijkheden. Met name het emailen en internetten gaat erg goed (en snel). Het scherm is erg goed. Wat wel slecht is, is dat het tst regelmatig uitvalt (de gsm functie). Dit schijnt te maken te hebben met de simcard. Met mn Vodafone card heb ik geen problemen, T-mobile en KPN werken niet (goed).

Weet misschien iemand wat het probleem zou kunnen zijn?
In de Treo 650 zit (helaas) een wat goedkopere chipset. Deze kan niet goed overweg met de nieuwere simkaarten van 64 Kb geheugen. Dat is de reden. Jammer, want juist het uitvallen van de GSM-functie is bepalend voor het succes van een telefoon. Overigens had de 600 het zelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de Treo 650 zit (helaas) een wat goedkopere chipset. Deze kan niet goed overweg met de nieuwere simkaarten van 64 Kb geheugen. Dat is de reden. Jammer, want juist het uitvallen van de GSM-functie is bepalend voor het succes van een telefoon. Overigens had de 600 het zelfde probleem.
Hoe zie ik of een sim 64 kb heeft? M'n Vodafone card heeft bv. nr 032M010 etc.... dit zou dus 32 kb moeten zijn. Zou er nog een patch komen van Treo of is het echt een hardware probleem dat niet met software op te lossen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 08:49:
[...]

Hoe zie ik of een sim 64 kb heeft? M'n Vodafone card heeft bv. nr 032M010 etc.... dit zou dus 32 kb moeten zijn. Zou er nog een patch komen van Treo of is het echt een hardware probleem dat niet met software op te lossen is?
Typisch hardwareprobleem. Oj de meeste 64kB sims staat GEMPLUS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 08:59:
[...]

Typisch hardwareprobleem. Oj de meeste 64kB sims staat GEMPLUS.
De juiste 64 kb simcards worden gemaakt door Axalto (voor de treo 650). Leg het probleem eens bij vodafone voor als je phone deel crashed. Ik weet niet of zij ook andere 64 kb sims uitleveren naast de gemplus.

edit:
Het is mogelijk te zien welk type simcard je hebt door de laatste letter op je simcard te lezen, staat hier een G dan is het een gemplus, staat er een a, dan is het een axalto. Overigens is het ook bekend dat niet alle problemen hiermee opgelost worden...

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2005 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb m'n sim gewisseld, hij werkt nu perfect! Ik begin het tst steeds meer te waarderen, het heeft een aantal goed doordachte functies. Ik ben nog opzoek naar een Divx/avi/mpeg speler voor de Treo 650, zoiets als de betaplayer op de pocketPC. Bestaat er zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 08:28:
Ik heb m'n sim gewisseld, hij werkt nu perfect! Ik begin het tst steeds meer te waarderen, het heeft een aantal goed doordachte functies. Ik ben nog opzoek naar een Divx/avi/mpeg speler voor de Treo 650, zoiets als de betaplayer op de pocketPC. Bestaat er zoiets?
Ik denk dat je het best kinoma kan gebruiken. Kinoma producer kan elke divx/avi/mpeg converten naar het goede formaat voor de palm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geertb
  • Laatst online: 03-01-2024
Zo, ik heb 'm toch ook maar besteld, hoop 'm morgen binnen te krijgen.

Heeft er al iemand ervaring met de batterij w.b.t. het spelen van mp3? Houd de Treo 650 dit een beetje uit of kost het enorm veel accu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben nog meer mensen de Treo 650? Ik heb een hele verzameling smartphones waaronder de P910i, de Nokia 7710, 9300, 9500, Qtek 9090, Qtek S100 etc maar sinds ik de Treo 650 heb, gebruik ik de andere tst niet meer, alleen de Qtek S100 is misschien in sommige opzichten iets beter. Vreemd dat niemand dit tst (Treo 650) gebruikt/koopt. Met name het internet deel (email, web) is echt perfect, veel beter dan andere tst. De camera (640x480) is kwa kwaliteit zelfs beter dan menig Mpix camera. Het qwerty-toetsenbord is goed bruikbaar (het tst bord op de 9090 en de P910i zijn niet echt bruikbaar/gebruikte ik nooit....). Ook het display (320x320) is erg goed, alleen de H4700 heeft een beter display. Al met al een goede smartphone waarop heel veel software draait (PalmOS). Een nadeel is het beperkte geheugen. maar met een memorycard kun je weer volop aan de slag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 21 maart 2005 @ 09:10:
Hebben nog meer mensen de Treo 650? Ik heb een hele verzameling smartphones waaronder de P910i, de Nokia 7710, 9300, 9500, Qtek 9090, Qtek S100 etc maar sinds ik de Treo 650 heb, gebruik ik de andere tst niet meer, alleen de Qtek S100 is misschien in sommige opzichten iets beter. Vreemd dat niemand dit tst (Treo 650) gebruikt/koopt. Met name het internet deel (email, web) is echt perfect, veel beter dan andere tst. De camera (640x480) is kwa kwaliteit zelfs beter dan menig Mpix camera. Het qwerty-toetsenbord is goed bruikbaar (het tst bord op de 9090 en de P910i zijn niet echt bruikbaar/gebruikte ik nooit....). Ook het display (320x320) is erg goed, alleen de H4700 heeft een beter display. Al met al een goede smartphone waarop heel veel software draait (PalmOS). Een nadeel is het beperkte geheugen. maar met een memorycard kun je weer volop aan de slag!
Ik heb de 600 gehad en daarmee zoveel problemen dat ik de 650 nog niet aandurf. Ook lees ik nog steeds over veel problemen op Treocentral, waar gebruikers op zitten die hem al 6 maanden hebben en waarbij nog steeds sw-problemen voorkomen. Ik gebruik nu een Nokia 7710 en moet zeggen dat dit toestel uitstekend bevalt, zelfs beter nog dan mijn 9300 en P910i. De 650 moet dus nog even wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rollerjooster

Rollerjooster

OhNoNotHim

Ik heb hem inmiddels twee dagen, en ik moet zeggen dat het een geweldig apparaat is. Nog geen hele enge en rare dingen meegemaakt, die je af en toe in een review ziet. Twee resets, da's alles.

Ik heb er een 512MB SD-kaart ingestopt, dat. Gisteren kon ik dus in de trein lekker naar een aflevering van Seinfeld kijken ;)

Forza Mucca!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
  • Laatst online: 14-12-2021
Rollerjooster schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 01:30:
Ik heb hem inmiddels twee dagen, en ik moet zeggen dat het een geweldig apparaat is. Nog geen hele enge en rare dingen meegemaakt, die je af en toe in een review ziet. Twee resets, da's alles.

Ik heb er een 512MB SD-kaart ingestopt, dat. Gisteren kon ik dus in de trein lekker naar een aflevering van Seinfeld kijken ;)
De Treo 650 is afgelopen vrijdag binnen gekomen bij de MM en ik heb er even mee mogen spelen. OMG dat ding is echt fantastisch! Je kun nu alles doen met 1 hand. Met een pennetje op het scherm tikken is niet perse meer nodig. De Treo 650 heeft een superhoge usability gehalte.
Jammer trouwens dat je geen MP3tjes kan gebruiken als ringtone.

De 7710 is trouwens wel groot. Heb de dummy in m'n hand gehad.

[ Voor 5% gewijzigd door Alpha-sphere op 26-03-2005 21:01 ]

Assume there are no rules and it's one big free for all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the noise
wat mij bij de treo650 opvalt is dat je in de loop van de tijd steeds meer functies ontdekt die niet in de manual staan. Ik heb nu via Target een bluetooth gps kit (109,-) inkoop en earset via e zaak om te testen. geluid valt me mee, wel iets vertraging maar niet hinderlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
ATENNTIE ATENNTIE!
Alle Treo 650 gebruikers die een 650 hebben gekocht komen in aanmerking voor een gratis BT headset!!!!!
http://euro.palmone.com/nl/treo650promotion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alpha-sphere schreef op zondag 27 maart 2005 @ 00:11:
ATENNTIE ATENNTIE!
Alle Treo 650 gebruikers die een 650 hebben gekocht komen in aanmerking voor een gratis BT headset!!!!!
http://euro.palmone.com/nl/treo650promotion
is al direct bij de start van de verkoop bekend gemaakt vanwege het (te kleine) intern geheugen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 27 maart 2005 @ 10:56:
[...]

is al direct bij de start van de verkoop bekend gemaakt vanwege het (te kleine) intern geheugen
Volgens mij was dat de actie van de geheugenkaart ? anyway, mooi om te horen dat het toestel goed bevalt. De bluetooth headset is een leuke extra en extra geheugen kan je altijd kopen, ik snap dat probleem niet zo. Ik zag gisteren ook de nokia 9300 in het echt en heb er ook wat mee mogen spelen, wat een mooi scherm zit er aan de binnenkant zeg, alleen een beetje verkrampte resolutie. Ik twijfel nog steeds..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Niet online
Neem me niet kwalijk dat dit een domme vraag is van mij, ben een beetje nieuw met het GPRS gebeuren.
Maar ik heb ook sinds kort via XS4ALL zo'n Treo 650.

Het volgende valt mij op, ik heb zomaar een beetje zitten spelen met email en internet, Werkt goed, alleen ik heb nu al 3MB verbruikt, zit je wel heel snel aan vind ik, maar ik heb ook al ruim 11 euro "verbeld" terwijl ik bijna nog helemaal niet gebeld hebt.
Dus mijn domme vraag is dan ook. "Als je gebruik maakt van GPRS (dus emailen en internetten) ben je dan ook nog eens belkosten kwijt :? :o

[ Voor 4% gewijzigd door Br@m op 27-03-2005 12:21 ]

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
Br@m schreef op zondag 27 maart 2005 @ 12:08:
Neem me niet kwalijk dat dit een domme vraag is van mij, ben een beetje nieuw met het GPRS gebeuren.
Maar ik heb ook sinds kort via XS4ALL zo'n Treo 650.

Het volgende valt mij op, ik heb zomaar een beetje zitten spelen met email en internet, Werkt goed, alleen ik heb nu al 3MB verbruikt, zit je wel heel snel aan vind ik, maar ik heb ook al ruim 11 euro "verbeld" terwijl ik bijna nog helemaal niet gebeld hebt.
Dus mijn domme vraag is dan ook. "Als je gebruik maakt van GPRS (dus emailen en internetten) ben je dan ook nog eens belkosten kwijt :? :o
Nope, GPRS is dataverbruik. Het zou dus niet van je belminuten af gaan tenzij je een all-in-one abbo hebt zoals bij Orange en KPN mobiel plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Niet online
Alpha-sphere schreef op zondag 27 maart 2005 @ 12:45:
Nope, GPRS is dataverbruik. Het zou dus niet van je belminuten af gaan tenzij je een all-in-one abbo hebt zoals bij Orange en KPN mobiel plus
Dit was de aanbieding van XS4ALL:

----------------------------------------------
Flexibel Allround abonnement
Lage beltarieven en lage abonnementskosten: EUR 15,95 p.m. Meer informatie: www.kpn.com, trefwoord Flexibel.

* Eerste vier maanden geen abonnementskosten
* Geen aansluitkosten t.w.v. EUR 52,50

GPRS abonnement (Internet Everywhere)
Databundel van 5 MB met lage abonnementskosten: EUR 14,88 p.m. Meer informatie: www.kpn.com, trefwoord Internet Everywhere.

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
Br@m schreef op zondag 27 maart 2005 @ 13:00:
[...]

Dit was de aanbieding van XS4ALL:

Flexibel Allround abonnement
Lage beltarieven en lage abonnementskosten: EUR 15,95 p.m. Meer informatie: www.kpn.com, trefwoord Flexibel.

GPRS abonnement (Internet Everywhere)
Databundel van 5 MB met lage abonnementskosten: EUR 14,88 p.m. Meer informatie: www.kpn.com, trefwoord Internet Everywhere.

Ik weet niet naar wat voor nummers je heb gebelt en voor hoe lang maar hier zijn de tarieven bij flexibel.

Kosten abonnement per maand
€ 15,95

Bellen naar vaste aansluiting
€ 0,10

Bellen naar KPN Mobiel
€ 0,15

Bellen naar overige mobiele nummers
€ 0,20

Starttarief
€ 0,06

sms-tarief
€ 0,22

Ik neem aan dat je dit al wist. Als je gaat GPRSen dan gaat het van je bundel af. Kan je niet bij KPN.com geen overzicht of iets dergelijks bekijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alpha-sphere schreef op zondag 27 maart 2005 @ 13:09:
[...]

Ik weet niet naar wat voor nummers je heb gebelt en voor hoe lang maar hier zijn de tarieven bij flexibel.

Kosten abonnement per maand
€ 15,95

Bellen naar vaste aansluiting
€ 0,10

Bellen naar KPN Mobiel
€ 0,15

Bellen naar overige mobiele nummers
€ 0,20

Starttarief
€ 0,06

sms-tarief
€ 0,22

Ik neem aan dat je dit al wist. Als je gaat GPRSen dan gaat het van je bundel af. Kan je niet bij KPN.com geen overzicht of iets dergelijks bekijken?
De eerste 5Mb zitten in je bundel van everywhere. Ga je daarover heen moet je betalen, heeft niks te maken met belkosten. Als je veel internet en mailt via je mobiel kies je voor een hogere databundel of flat fee (onbeperkt internetten voor een vast bedrag).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb sinds een paar dagen ook een Treo 650. Mij is opgevallen dat veel problemen (met de reset) zijn opgelost nadat ik Klondike (kaartspelletje) heb verwijderd. Hebben meer mensen dit ook ervaren. Verder blijken er resets te ontstaan door verjaardagsdata in januari, ingevoerd bij contactpersonen. Na het verwijderen van die verjaardagen waren de problemen voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
Hoe doet een KPN SIM het in een Treo 650? Heb wel interesse in die XS4ALL actie, maar ik heb geen zin in moeilijk doen met SIMtypes zoeken die niet meer verkrijgbaar zijn e.d.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Atomsk schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 14:31:
Hoe doet een KPN SIM het in een Treo 650? Heb wel interesse in die XS4ALL actie, maar ik heb geen zin in moeilijk doen met SIMtypes zoeken die niet meer verkrijgbaar zijn e.d.
Ik heb er een Usim inzitten (UMTS-simkaart) en de Treo werkt perfekt. Tot nu toe nog geen enkele reset gehad (behalve die door het kaartspelletje, maar dat heb ik er al vanaf gegooid). Ook met de normale GSM-simkaart geen problemen (collega gebruikt zo'n kaart met de Treo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Tweakers,

In deze topic hebben we het gehad over dingen die niet goed werken met de treo 650. Nou zou ik er zelf een willen kopen maar door het simkaart probleem weet ik niet goed of ik dat nog zou doen.
Zelf gebruik ik T-mobile en heb een Gemplus simkaart.

Nou zou ik graag willen weten of het probleem al opgelost is of wat ik er aan zou kunnen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 11 april 2005 @ 19:43:
Beste Tweakers,

In deze topic hebben we het gehad over dingen die niet goed werken met de treo 650. Nou zou ik er zelf een willen kopen maar door het simkaart probleem weet ik niet goed of ik dat nog zou doen.
Zelf gebruik ik T-mobile en heb een Gemplus simkaart.

Nou zou ik graag willen weten of het probleem al opgelost is of wat ik er aan zou kunnen doen?
Gewoon proberen is het beste. Ik heb een GEMplus Usimkaart (UMTS) van KPN en die werkt perfect. Ook mijn collega heeft geen problemen met een gewone GSMkaart van KPN. Lijkt me trouwens eigenlijk wel logisch als KPN de Treo verkoopt dat hun eigen simkaart dan ook werkt.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2005 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Ik heb al een half jaar een treo 650 en op zich is het een mooie telefoon. Ik heb inderdaad ook wel problemen gehad met een spontaan resettende treo. Maar dit lijkt gewoon aan dat exemplaar te liggen heb nu een andere en daar heb ik dat probleem niet mee. Het scherm is ieder geval een stuk duidelijker als die van de treo600 dat is echt een wereld van verschil. Ook voelt hij bij het gebruik wat lekkerder aan en is het toetsenbord wat lekkerder in gebruik.

De instellingen gaan bij mij allemaal automatisch dus op dat gebied ook geen problemen.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rwb schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 10:07:
Ik heb al een half jaar een treo 650 en op zich is het een mooie telefoon. Ik heb inderdaad ook wel problemen gehad met een spontaan resettende treo. Maar dit lijkt gewoon aan dat exemplaar te liggen heb nu een andere en daar heb ik dat probleem niet mee. Het scherm is ieder geval een stuk duidelijker als die van de treo600 dat is echt een wereld van verschil. Ook voelt hij bij het gebruik wat lekkerder aan en is het toetsenbord wat lekkerder in gebruik.

De instellingen gaan bij mij allemaal automatisch dus op dat gebied ook geen problemen.
Naar verluidt zijn er inderdaad enkele toestellen vanuit de amerikaanse markt met europese-sim problemen. Bij de huidige in Nederland verkrijgbare Treo's zou dat niet meer voorkomen. Volgens mij waren dat toestellen voor het Sprint Netwerk (een afwijkende simkaart met een andere spanning) in de VS. Ik heb ook even zo'n toestel gehad (in het begin van de Treo release, overigens kwam dat ook al voor bij de 600) en na ruiling heb ik daardoor geen reset meer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Verwijderd schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 11:32:
[...]

Naar verluidt zijn er inderdaad enkele toestellen vanuit de amerikaanse markt met europese-sim problemen. Bij de huidige in Nederland verkrijgbare Treo's zou dat niet meer voorkomen. Volgens mij waren dat toestellen voor het Sprint Netwerk (een afwijkende simkaart met een andere spanning) in de VS. Ik heb ook even zo'n toestel gehad (in het begin van de Treo release, overigens kwam dat ook al voor bij de 600) en na ruiling heb ik daardoor geen reset meer gehad.
Bij mijn versie was het ieder geval geen sim kaart probleem. Ik had het probleem namelijk ook zonder simkaart. Dit weet ik zo zeker aangezien ik een groot gedeelte van de tijd niet eens een sim kaart in de treo650 heb zitten aangezien ik hem gewoon altijd via een kabel aan mijn pc heb zitten ( Gebruik hem alleen om er op te ontwikkelen op mijn werk namelijk )

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rwb schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 13:06:
[...]

Bij mijn versie was het ieder geval geen sim kaart probleem. Ik had het probleem namelijk ook zonder simkaart. Dit weet ik zo zeker aangezien ik een groot gedeelte van de tijd niet eens een sim kaart in de treo650 heb zitten aangezien ik hem gewoon altijd via een kabel aan mijn pc heb zitten ( Gebruik hem alleen om er op te ontwikkelen op mijn werk namelijk )
Vreemd, want alle resetproblematiek gaat juist over het opnieuw opstarten van de telefoonfunctie. niet van het gehele toestel. Ook bij mij startte steeds het mobiel gedeelte opnieuw, de rest van de telefoon (organisor) bleef gewoon werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Verwijderd schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 15:19:
[...]

Vreemd, want alle resetproblematiek gaat juist over het opnieuw opstarten van de telefoonfunctie. niet van het gehele toestel. Ook bij mij startte steeds het mobiel gedeelte opnieuw, de rest van de telefoon (organisor) bleef gewoon werken
Bij mij resette echt het hele apparaat. Ik weet ook niet of het een veel voorkomend probleem was. Het was ieder geval specifiek voor dat exemplaar. Ik heb toen een andere gepakt en die werkt wel gewoon goed.

Maar ook met een Prerelease exemplaar heb ik geen problemen gehad met een ressetend telefoon gedeelte met een kpn sim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rwb schreef op woensdag 13 april 2005 @ 11:00:
[...]

Bij mij resette echt het hele apparaat. Ik weet ook niet of het een veel voorkomend probleem was. Het was ieder geval specifiek voor dat exemplaar. Ik heb toen een andere gepakt en die werkt wel gewoon goed.

Maar ook met een Prerelease exemplaar heb ik geen problemen gehad met een ressetend telefoon gedeelte met een kpn sim
Geeft toch weer vertrouwen in de Treo. Op zich is het verder een fantastisch toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the noise
en dat ben ik met mijn collega 2 posts hoger samen met jou eens. :-)
hoe langer je professioneel met de 650 werkt hoe mooier het wordt. we hebben hier nu z'n 80 Treo650 verkocht en iedere klant die ik tot nu toe spreek is er tevreden mee.
een enkel exemplaar wat niet liep en die is vervangen. geen probleem.

wat mij ook enorm aanspreekt is dat je er gewoon veel mee kunt als je er een gps muis bij hebt. naast navigeren ook percelen opmeten, afgelegde afstand weergeven, enz enz.

ik hang een bluetooth dongle aan m'n laptop en ik kan via die verbinding 'gratis' het internet op; handiger dus dan via die kabel te lopen prutsen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XKB
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 05-04-2021

XKB

Anonymous functional

Ik twijfel nog, heb nu een MDA compact en een Qtek 9090. Die laatste ben ik aan het verkopen. Kan alleen nu voor relatief weinig een treo 650 kopen. Dit zal dan mijn eerste palm worden. Werkt het toestel vergelijkbaar met bv een SE P900?

Choose for Choice! Choose Linux! | src van icon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XKB schreef op woensdag 13 april 2005 @ 20:17:
Ik twijfel nog, heb nu een MDA compact en een Qtek 9090. Die laatste ben ik aan het verkopen. Kan alleen nu voor relatief weinig een treo 650 kopen. Dit zal dan mijn eerste palm worden. Werkt het toestel vergelijkbaar met bv een SE P900?
Mijn ervaring tot nu toe is dat het veel prettiger met een 650 werkt dan met een SE P900/910. Het toetsenbord is volwaardig en goed en makkelijk in gebruik. Internet is vele malen sneller. Het scherm heeft een beter contrast. Qua software is het aanbod vergelijkbaar met de SE. Kortom, je krijgt er geen spijt van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er ook een besteld. Weten jullie welke versie van tomtom goed met de treo werkt, en wat de beste BT gps muis voor de treo is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 00:07:
Ik heb er ook een besteld. Weten jullie welke versie van tomtom goed met de treo werkt, en wat de beste BT gps muis voor de treo is?
Volgens mij is er nog geen navigatie voor de 650 of loop ik achter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er was al een versie 4 van tomtom die werkte, maar welke weet ik niet exact. Ook heb ik ergens gelezen dat tomtom een versie 5 (mobile) heeft gemaakt die op deze palm zou werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor mensen die problemen hebben met de spontane resets: Bel na de reset #*377 en je ziet wat de reset heeft veroorzaakt. Bij mij staat er:

System Error Log
A reset was caused on 7.4.05 at 18.57 while running "Web"; Fatal Exception

Misschien kan iedereen eens kijken welk programma de reset veroorzaakt?

gr, JeDa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand ervaring met MMS in combinatie met Telfort.
Ik probeer een MMS te sturen maar het lukt niet.

Heeft iemand ook problemen gehad hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is een update uit voor de Treo 650 namelijk 1.23
Deze update heeft al mijn problemen opgelost, het tst werkt nu perfect!

Ik heb Tomtom geinstalleerd, zLauncher, LEDoff en natuurlijk ook betaplayer om *.avi's, mpg's etc te bekijken. Ik moet zeggen dat ik m'n andere gsm's (oa Qtek S100, SE P910i, Nokia 9500 etc) niet meer gebruikt heb. Ik ben erg tevreden over het tst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn hier nog meer mensen die de Treo gebruiken? Wat zijn jullie ervaringen?
Ik heb een tijdlang de Qtek S100 gebruikt maar nu m'n Treo na de updates stabiel is, is het een veel fijner apparaat dan de Qtek. De Qtek is meer een PDA met een gsm functie, bij de Treo is dat net andersom, hij werkt beter als gsm en het PDA (palm) gedeelte is perfect!

Ik heb nog niks gevonden dat de Qtek wel kan en de Treo niet.... en de Treo heeft een qwerty-toetsenbord dat echt goed bruikbaar is (veel beter dan dat bordje van bv de P910i).
Ik heb nu een aantal programma's op de Treo die goed werken oa:
- Tomtom 4
- betaplayer om DVD's (avi, mpg, divx etc te bekijken!)
- Worldmate met online weer info etc
- Zlauncher
- mNotes
- iTunes (voor MP3's oggs etc)
- etc etc

De camera is (maar) een 640x480 maar de plaatjes vind ik persoonlijk beter van kwaliteit dan die van de S100 (1024x768). Ook het internet gedeelte (web, email etc) werkt werkelijk perfect! Geen gepruts met allerlei instellingen, gewoon je netwerk kiezen (bij mij Vodafone) en alles doet het. Zelf email instelling (bv POP3 etc) zitten standaard voor de meeste IP's erin, werkt echt zeer goed! Ben benieuwd naar jullie ervaringen :)

gr, JeDa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Ik gebruik de treo alleen op mijn werk. Ik zal de laatste update ook eens downloaden. Op zich is het idd een mooie telefoon die zeer gemakkelijk werkt.

Ik heb nog wel een aantal problemen met de browser die ik ook naar palm doorgemaild heb. Ik zal de laatste update nog eens proberen of die die problemen oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
Waar is die update vandaan te halen? Op de officiele PalmOne site zag ik niets staan. Niet dat ik er om zit te springen: alles werkt perfect tot nu toe.

Ik mis trouwens één dingetje: is er geen snellere manier voor cut/copy/paste dan via het menu? Dat mis ik toch wel van de gewone Palm met graffity. Soms is er geen menu beschikbaar en dan valt er ook niks te plakken/kopiëren. Vreemd ook dat er wel een graffity 2 library in de rom zit..

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds gisteren ook een treo 650. Alles in orde op een paar dingetjes na. Laat ik met het eerste en belangrijkste beginnen. Ik kwam tot de conclusie dat er geen alarm functie op zat.
ik dus bij PalmOne een trial van BeeOnTime Air Treo 600/650 gedownload en geinstaleerd. Ik doe een testalarm en deTreo reset zich eigen direkt bij het aanklikken van Done. Nu blijft hij in een cirkeltje reseten. Ik kom er gewoon niet meer in. Is er een manier om dit op te lossen?

Het tweede probleempje wat ik heb is dat hij mijn bluetooth headset niet wilt herkennen, SE is het. Iemand die daar een oplossing voor weet? Maar het eerste is belangrijker, geen goede opstart is ook BT niet belangrijk. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
als je dat probleem wilt oplossen kan je of een soft reset doen ( het klepje voor je batterij er af halen en het reset knopje met je stylus indrukken ) of een hard reset doen ( hetzelfde als een soft reset alleen dan met je power knopje ingedrukt ) doen ( hierbij raak je dan wel al je instellingen kwijt maar die krijg je weer terug met een synchronisatie ).

Voor je BT headseat weet ik geen oplossing. Ik weet alleen dat de BT in de Treo 650 gewoon volgens de standaard is geimplementeerd want daar ben ik op het moment tegen aan aan het programmeren. Mischien is er voor je headseat ergens een soort driver of emulator te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Ik kwam tot de conclusie dat er geen alarm functie op zat.
ik dus bij PalmOne een trial van BeeOnTime Air Treo 600/650 gedownload en geinstaleerd.
Het uitstekende Treoalarm, versie 0.99 freeware, vanaf 1.00 shareware, is een subliem stabiel programma.
Nu blijft hij in een cirkeltje reseten. Ik kom er gewoon niet meer in. Is er een manier om dit op te lossen?
Een Clean Soft Reset. Druk bij het resetten de up-knop in. Hierdoor worden er geen programma's meegeladen bij het opstarten. Verwijder BeeOnTime dan, en reset opnieuw. Moet goed gaan nu.
Het tweede probleempje wat ik heb is dat hij mijn bluetooth headset niet wilt herkennen, SE is het. Iemand die daar een oplossing voor weet? Maar het eerste is belangrijker, geen goede opstart is ook BT niet belangrijk.
Vreemd, de meeste headsets werken prima op de Treo. Heb je Google al geraadpleegd, of de zoekmachine op Palmclub?

Grappig overigens dat er al zo lang een topic over de Treo 650 loopt. Ik lurk altijd bij Gadget Talk en vond het al zo vreemd dat daar niks over geschreven werd. Maar hier zaten jullie dus. ;) Ik beschouw de Treo als eerste plaats als een Palm, vooral omdat mijn Treo 600 mijn 11e Palm is. O-)

[ Voor 14% gewijzigd door Stereotomy op 12-05-2005 01:51 ]

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor je snelle reactie. Hij werkt weer :)
Voor dat alarm zal ik eens kijken, ben benieuwd. Wat de headset betreft, die vind hij nog steeds niet, wat ik doe is de headset aanzetten en bij bluetooth laten zoeken naar nearby divices...ik kan blijven klikken op find more, maar no way hozé. Ik denk dat dit toch de juiste manier is, of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Ja, maar weet je zeker dat de headset dan in "discoverable" mode staat? Met andere woorden, lukt het pairen van een andere BT telefoon met de headset wel?

http://www.freewarepalm.com/clock/treoalarm.shtml

in TreoAlarm zit overigens ook een automatische weer-dinges downloader, zodat je altijd recent het weerbericht bij je hebt. :)

[ Voor 45% gewijzigd door Stereotomy op 12-05-2005 02:03 ]

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stereotomy schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 02:01:
Ja, maar weet je zeker dat de headset dan in "discoverable" mode staat? Met andere woorden, lukt het pairen van een andere BT telefoon met de headset wel?

http://www.freewarepalm.com/clock/treoalarm.shtml

in TreoAlarm zit overigens ook een automatische weer-dinges downloader, zodat je altijd recent het weerbericht bij je hebt. :)
Ik heb Treoalarm erop staan, ook even het weer geupdate, alleen krijg ik het weer van Toronto. Leuk maar niet wat ik wil in ieder geval. Zal even zoeken of je dat kan veranderen.

Wat BT aangaat, ja hij staat op discoverable. De headset werkt prima met een S700i, dus de headset werkt in ieder geval zoals het hoort. Nu nog uitvogelen om hem werkend te krijgen met de Treo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Menu >> Options >> Weather

Dan op Yahoo! Weather zetten, en dan bijvoorbeeld "Utrecht, Netherlands" invullen.

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stereotomy schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 02:28:
Menu >> Options >> Weather

Dan op Yahoo! Weather zetten, en dan bijvoorbeeld "Utrecht, Netherlands" invullen.
Done. Nu de headset nog en we zijn bijna klaar. Dan nog even een navigatie erop en dan zijn we klaar. Iemand nog aanbevelingen welke navigatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Met Tomtom kun je uiteraard bijna niet misgaan.

Klik hier voor een preview

Maaarrrr ook de huidige Tomtom Navigator for PalmOS versie 4 (niet te verwarren met versie 3, die is alleen voor PocketPC's geschikt) draait prima op de PalmOne Treo 650.

http://www.palmclub.nl/fo...highlight=tomtom+treo+650

[ Voor 7% gewijzigd door Stereotomy op 12-05-2005 03:20 ]

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stereotomy schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 03:20:
Met Tomtom kun je uiteraard bijna niet misgaan.

Klik hier voor een preview

Maaarrrr ook de huidige Tomtom Navigator for PalmOS versie 4 (niet te verwarren met versie 3, die is alleen voor PocketPC's geschikt) draait prima op de PalmOne Treo 650.

http://www.palmclub.nl/fo...highlight=tomtom+treo+650
Oke, dan zal het TT worden. Ik trouwens die alarm getest, maar er komt alleen geen geluid uit, terwijl ik dat wel aan hebt staan. Vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Heb je de schakelaar voor het geluid bovenop de Treo wel naar links staan? Heb je in de phone of prefs applicatie wel volume aanstaan voor alarm? Probeer eens een simpele soft reset?

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stereotomy schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 13:53:
Heb je de schakelaar voor het geluid bovenop de Treo wel naar links staan? Heb je in de phone of prefs applicatie wel volume aanstaan voor alarm? Probeer eens een simpele soft reset?
Ja, schuifje staat naar links, zwarte mic. Bij prefs staat geluid ook op 7 en on.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Als je een alarm in de Calendar applicatie instelt, gaat die dan wel af?

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stereotomy schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 14:40:
Als je een alarm in de Calendar applicatie instelt, gaat die dan wel af?
Ja, maar dat is zo'n zielug piepje wat hij doet, maar werkt wel iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Okee, kun je dan even naar het programma Prefs gaan, en dan even Sound selecteren.

En dan daaronder naar Calendar gaan: kun je daar het volume hoger zetten en de "tones" veranderen?

En je weet zeker dat je de schuif al eens een keer helemaal naar links en dan weer naar rechts geschoven hebt in de Alarm Sounds Preferences van TreoAlarm? Ik word echt elke ochtend uit mijn bed geknalt foor TreoAlarm....

Heb je die softe reset (gewoon in het resetgaatje prikken) al geprobeerd?

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stereotomy schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 15:12:
Okee, kun je dan even naar het programma Prefs gaan, en dan even Sound selecteren.

En dan daaronder naar Calendar gaan: kun je daar het volume hoger zetten en de "tones" veranderen?

En je weet zeker dat je de schuif al eens een keer helemaal naar links en dan weer naar rechts geschoven hebt in de Alarm Sounds Preferences van TreoAlarm? Ik word echt elke ochtend uit mijn bed geknalt foor TreoAlarm....

Heb je die softe reset (gewoon in het resetgaatje prikken) al geprobeerd?
Ja, alles gedaan zoals hierboven beschreven. Alle alarms staan op 7 bij mij en op on. Heb jij misschien die andere versie van Treoalarm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 15:20
Ik heb een 650.

Hij heeft in het begin een paar spontane reboots gehad, maar nu al bijna 2 weken niet meer.

In de winkel (primafoon) werd mij verteld dat hij tomtom ondersteund.
Dit is echter "NOG" niet zo.

De nieuwe tomtom navigator 5 die eraan zit te komen, kan hem echter wel ondersteunen. (zou volgens tomtom vrij snel uit moeten komen).

Verder werkt synchronisatie met outlook perfect.
Echt veel meer functies heb ik er nog niet van gebruikt (ben druk bezig al mijn contacts van sim naar telefoon te verhuizen. (Dit kan voor zover ik weet niet met de telefoon zelf)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

In de winkel (primafoon) werd mij verteld dat hij tomtom ondersteund.
Dit is echter "NOG" niet zo.
Dat is niet waar. Als je op de forums van de Palmclub kijkt, zie je dat veel mensen hem met Tomtom for PalmOS versie 4 hem aan de gang hebben zonde problemen. Hij wordt alleen niet *officieel* ondersteund door Tomtom.
Ja, alles gedaan zoals hierboven beschreven. Alle alarms staan op 7 bij mij en op on. Heb jij misschien die andere versie van Treoalarm?
Versie 0.99. Echt vreemd. Heb je al een mailtje gestuurd naar de maker van dit programma?

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja zal ik eens doen. wat die TT aangaat, die werkt inderdaad al op de Treo 650. Een kennis heeft het er ook op werken hoor ik net. De palm OS versie. 4. nog wat had het over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook versie 5 komt eraan voor de Treo 650. Ook een mooie uitbreiding op versie 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben na de update van m'n Treo steeds gelukkiger met het apparaat, heb de Qtek S100 niet meer aangeraakt, alles werkt perfect!!!

Een leuk programmaatje: KeyguardTime+ dit programma laat een paar seconde de tijd, datum etc zien op het moment dat je het tst aanzet, erg handig omdat de klok in de treo pas "bijgewerkt" wordt op het moment dat je het keypad unlocked.

Gr, JeDa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 13:09:
Ben na de update van m'n Treo steeds gelukkiger met het apparaat, heb de Qtek S100 niet meer aangeraakt, alles werkt perfect!!!

Een leuk programmaatje: KeyguardTime+ dit programma laat een paar seconde de tijd, datum etc zien op het moment dat je het tst aanzet, erg handig omdat de klok in de treo pas "bijgewerkt" wordt op het moment dat je het keypad unlocked.

Gr, JeDa
Hoe kom je aan die update? En hoe kan je zien of je die update wel nodig hebt? Versie nummer bedoel ik.
Pagina: 1 2 3 Laatste