Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniel_ev
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-09 18:19
Ik heb de Treo650 twee weken mogen testen, vanaf volgende week een uitgebreide review op NieuweMobiel.nl. Wat ik er in ieder geval al over kwijt kan is dat het toetsenbord, ondanks de grootte van de knopjes erg fijn werkt en dat de helderheid van het scherm ongekend is. Verder is de batterijduur erg goed, en zijn de foto's voor een 640*480 camera helemaal niet slecht. Minpuntje is dat snel scrollen enige ervaring met het toestel vereist, aangezien het scherm net een milimetertje in het toestel verzonken ligt. Hierdoor kom je in het begin vaak met je (metalen :) ) stylus tegen de rand van het toestel aan. Verder is de geluidskwaliteit flink verbeterd ten opzichte van de Treo 600, maar nog altijd een beetje dof. Formaat is aan de grootte kant, vergelijkbaar met de p910i. Uiteindelijk alle mogelijkheden in ogenschouw nemend een toppertje, zeker als je weet hoe heerlijk palmOS gewoon is.

Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kom je aan die update? En hoe kan je zien of je die update wel nodig hebt? Versie nummer bedoel ik.
- Druk op de groene knop (telefoon)
- Druk op "menu"
- Ga naar "options"
- Kies voor "Phone info"

Bij mij staat er (na de update):

Firmware: 01.23
Software: Treo650-1.06/5052/0
Hardware: A

De 1.23 firmware kun je hier http://home.austin.rr.com/violet/Treo650-fw123.zip vinden (letop, werkt alleen op de gsm versie van de Treo)!

Dit zijn de instructies:
Extract the files (they extract into a PALM folder), then copy this folder over to a CLEAN and EMPTY SD card. To make sure it's done right, format the card on your palm (using the Card Info app), and then using the Missing Sync palm app, mount the freshly formatted drive on your mac, throw away everything on the card, and copy the PALM folder over. Unmount the card from the desktop, pull the card out of the Treo, and then plug the card back in. It will ask you to plug in the charger.

Once you do that, you select the Updater on the screen that pops up, it starts installing, gets to 100%, then runs the scripts.

Finally, it resets (i counted 4 resets) choose the language, another reset, press Z as usual, calibrate the stylus, set the time and your done. Make sure you also pull the SD card out so it doesn't go through the set up process again after you're all done.

Succes!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog effe in het Nederlands:

Het komt erop neer dat je de zip file moet unzippen en vervolgens de folder die dan ontstaat (Palm) naar de root van een lege SD-card kopieert (bv mbv een cardreader). Vervolgens de card in de Treo stoppen, Treo aan de lader hangen en that's it :)
De rest gaat vanzelf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blender
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Waar kopen jullie die Treo 650 en in combinatie met elk abonnement is hij nog een beetje te betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

blender schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 15:02:
Waar kopen jullie die Treo 650 en in combinatie met elk abonnement is hij nog een beetje te betalen?
Ik zag hem bij Dixons. Met een 2 jarig abbo van KPN/Hi was hij 99 euro. Ik moets toch een nieuwe phone hebben en zo is het gekomen. Simlockvrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Treoalarm wekr nu wel goed na die update. Zal wel daaraan gelegen hebben denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guardian-spirit
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-03-2023
Ik heb nu ook een treo 650, na de P800, P900, MDAIII werd ik toch wel een beetje radeloos... Maar direct nadat de verkoper mij die treo 650 liet zien en aan deed... wow... hij is echt niet groot ondanks die antenne!

en hij is mooi! dit ding nodigt je gewoon uit om via je toetsen je gsm / pda te gebruiken ipv zoals mijn mda III constant weer terug te vallen op de stylus.

ligt lekker in je hand, en het besturings systeem... ik moest eerst niks van palm hebben... wat heb ik me toch vergist...

treo 650 _/-\o_

Verklaart waarom die dingen op marktplaats en 2e hands niet zoveel worden aangeboden, als je hem hebt wil je hem gewoon houden!
Op foto's lijkt dat ding zo groot...maar toen verkoper hem uit die doos haalde... euhh... dit zinnetje alsjeblieft niet dubbelzinnig opvatten... ach... nu nog goede software vinden.

edit: heb nog wel mijn ipaq voor games en het andere multimedia geweld...

[ Voor 5% gewijzigd door guardian-spirit op 28-05-2005 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guardian-spirit
Weet iemand een programma dat qua functionaliteit te vergelijken is met pocket informant?

edit: ... agendus... dus.... een zoek opdracht op palm software geeft meer resultaten als treo software... |:(

[ Voor 31% gewijzigd door guardian-spirit op 29-05-2005 04:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of de nieuwe Tomtom ook werkt op de Treo650?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guardian-spirit
Verwijderd schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 13:32:
Weet iemand of de nieuwe Tomtom ook werkt op de Treo650?
Ik zag wel een pda + gps kit bij pda-shop.nl dus het zal wel werken waarschijnlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 15:20
Ja hij werkt erop, alleen is de bluetooth versie nog niet uit. Schrijf je in op de tomtom site voor de nieuwsbrief en je krijgt bericht zodra versie 5 bluetooth beschikbaar is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

guardian-spirit schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 18:26:
Weet iemand een programma dat qua functionaliteit te vergelijken is met pocket informant?

edit: ... agendus... dus.... een zoek opdracht op palm software geeft meer resultaten als treo software... |:(
Pocket Informant --> Datebk5 (www.pimlicosoftware.com)
Agenda Fusion --> Agendus (www.iambic.com)

Datebk5 is zeer krachtig en overizichtelijk, wel een beetje spartaans, en je opbrengst gaat naar een Gorilla reservaat.

Agendus is heel mooi, heel gelikt, en heel alles-in-een.

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Trouwens, de Treo 650 staat op #10 van beste producten van 2005 van PC Magazine!

http://www.pcworld.com/re...0,aid,120763,pg,12,00.asp

[ Voor 7% gewijzigd door Stereotomy op 06-06-2005 13:21 ]

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb een btje moeite de software van de cd te installeren.
cd zoekt automatisch naar de c schijf maar bij mij begint het vanaf de d. ik heb geen optie om een andere schijf te selecteren.

als ik de treo via usb aansluit, vind XP wel een apparaat, maar heeft het drivers nodig. als ik dan handmatig naar drivers zoek en hierbij de cd selecteer, wordt er niets gevonden. ook als ik de mappen die er in zitten aanklik, worden er geen relevante drivers gevonden.

online kon ik geen software vinden die ik kon downloaden. iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
Probeer "SUBST" eens om een virtuele c-drive te maken..

http://www.computerhope.com/substhlp.htm

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

online kon ik geen software vinden die ik kon downloaden. iemand een idee?
Nounou. http://www.palmone.com --> Support --> Treo650 --> Palm Desktop downloaden.

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probleem inmiddels opgelost. Was niet echt wakker blijkbaar. Kon gewoon een andere schijf in de c: veranderen. Btje jammer hoe ze die installer opgebouwd want later krijg je gewoon een optie een schijf te selecteren.

Is het alleen mogelijk te upgraden met een SD kaart? Ik heb er eentje maar die is 8 mb klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt ook zonder de SD-card updaten, heb ik gedaan en werkt perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 08:28:
Je kunt ook zonder de SD-card updaten, heb ik gedaan en werkt perfect!
Wat ik zelf heb geprobeerd is de PALM folder die ontstaat nadat je dat filetje heb uitgepakt, HotSync'en naar de Treo. Hij pakt die start.prc maar daarna gebeurt er eigenlijk niets.

Hoe heb jij het gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 11:33:
[...]

Wat ik zelf heb geprobeerd is de PALM folder die ontstaat nadat je dat filetje heb uitgepakt, HotSync'en naar de Treo. Hij pakt die start.prc maar daarna gebeurt er eigenlijk niets.

Hoe heb jij het gedaan?
Makkelijkst is het mapje te plakken op de memory-card. Als je deze dan in de treo stopt start vanzelf de update. Zonder problemen verlopen. Heb trouwens de nederlandse versie van Palm eropgezet. Dat gaat eveneens zonder problemen. Ziet er in een keer een stuk vertrouwelijker uit, ondanks dat het engels geen problemen opleverden. Is eigenlijk maar een vertaalprogrammaatje maar het lijkt nu net een echte Nederlandse Palm

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2005 08:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jOzh
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 21:02

jOzh

Sweet dude!

Weet iemand of na de update de problemen met een externe WiFi-kaart verholpen zijn? WiFi is eigenlijk wel een must voor mij namelijk...

Grab shell dude!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenaceD
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik heb een vraagje over de palm.
Mijn vader heeft zo'n apparaat en wil de calendar van outlook synchroniseren. De normale prive calendar op zijn werk lukt, maar ze hebben ook een publieke calendar (MS Exchange Server). Nu krijgen we op gene mogelijkheid de public folders van exchange gesynchroniseerd.

Heeft iemand dit voor elkaar gekregen of weet iemand een third party sync software ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs B
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Welke wifi kaart is eventueel geschikt voor de treo 650 ?
Want op de diverse site's staat dat de 650 geen ondersteuning heeft voor wifi ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is nu de laatste firmware voor een unlockt treo 650? Ik kan dat niet echt goed vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De nieuwste versie is firmware 01.28 met software Treo650-1.13-ROW.

Je kunt zien of je de laatste versie hebt door te kijken bij "Phone info" in het menu van de telefoon (dus niet het "pda" menu). De laatste versie vind je hierhttp://www.palmone.com/us...0updater/unlockedgsm.html.

Succes met updaten, het is echt de moeite waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 08:15:
[...]

Makkelijkst is het mapje te plakken op de memory-card. Als je deze dan in de treo stopt start vanzelf de update. Zonder problemen verlopen. Heb trouwens de nederlandse versie van Palm eropgezet. Dat gaat eveneens zonder problemen. Ziet er in een keer een stuk vertrouwelijker uit, ondanks dat het engels geen problemen opleverden. Is eigenlijk maar een vertaalprogrammaatje maar het lijkt nu net een echte Nederlandse Palm
Ik heb geen SD card die groot genoeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 12:24:
De nieuwste versie is firmware 01.28 met software Treo650-1.13-ROW.

Je kunt zien of je de laatste versie hebt door te kijken bij "Phone info" in het menu van de telefoon (dus niet het "pda" menu). De laatste versie vind je hierhttp://www.palmone.com/us...0updater/unlockedgsm.html.

Succes met updaten, het is echt de moeite waard!
Thx. Wel beter met die updater. Al dat geklooi voorheen met een sd-kaart die leeg moet zijn enz. Beter zo. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2005 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guardian-spirit
Ik las op Palmclub.nl dat je, je treo 650 gratis kon upgraden naar nederlands:
Op de site van palmOne kan je als Treo 650 bezitter nu gratis Dutch Piloc downloaden. Dutch Piloc is een stukje software die als een schil over het besturingssysteem wordt gelegd, waardoor alle schermen, menu's en overige onderdelen naar het Nederlands vertaald worden.
Dit werkt alleen voor de standaardapplicaties. Extra geinstalleerde applicaties zullen gewoon in het Engels (of andere taal) worden weergegeven.
In de versie die nu gratis door palmOne beschikbaar wordt gesteld zijn de applicaties VersaMail en Blazer nog niet vertaald. In een later te verschijnen versie 2.0 zullen ook deze programma's vertaald zijn.
Een (ouder) review van Dutch Piloc kun je uiteraard op de Palmclub vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie wel die Piloc staan, maar kost nog wel €31.09 .

[ Voor 200% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2005 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn treo doet t eigenlijk prima. en in de trant van 'dont fix it when its working' vraag ik me toch af waarom het updaten de moeite waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guardian-spirit
Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 23:56:
mijn treo doet t eigenlijk prima. en in de trant van 'dont fix it when its working' vraag ik me toch af waarom het updaten de moeite waard is.
Het geheugen gebruik is efficienter, je treo gaat volgens deze update wel degelijk er op vooruit. Het is immers het geheugen waarin alle toepassingen draaien ook al staan ze op je SD, ze worden bij het opstarten altijd in je main geheugen gedraaid... (zoiets als je PC ram)... maar goed... juist dat geheugen gebruik is efficienter gemaakt.

edit:

Ik heb ook zelf zoiets van zolang het maar werkt vind ik het best, maar die update is toch wel belangrijk zie ik...

[ Voor 10% gewijzigd door guardian-spirit op 18-06-2005 01:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

guardian-spirit schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 13:12:
Ik las op Palmclub.nl dat je, je treo 650 gratis kon upgraden naar nederlands:

[...]
Waar zie jij die altijd gratis versie staan dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guardian-spirit
Verwijderd schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 12:30:
[...]

Waar zie jij die altijd gratis versie staan dan?
Ik heb het net gedownload maar ik zie nu pas dat het een demo versie betreft, volgens de "Handleiding Dutch PiLoc".

Mijn excuses hiervoor. (ook @RIRE)

Maar
Download hier uw gratis Nederlandstalige versie voor de Treo 650
Is heel misleidend.

Het leek mij interessant voor anderen misschien, ik vond het engels wel best zo... nogmaals sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

guardian-spirit schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 14:00:
[...]

Ik heb het net gedownload maar ik zie nu pas dat het een demo versie betreft, volgens de "Handleiding Dutch PiLoc".

Mijn excuses hiervoor. (ook @RIRE)

Maar

[...]
Is heel misleidend.
Het leek mij interessant voor anderen misschien, ik vond het engels wel best zo... nogmaals sorry.
Maakt niet uit, ik vroeg het nog een keer omdat ik er natuurlijk ook overheen gekeken kon hebben. Ik vind het toch prima dat je het gemeld heeft, voor wie de centen kwijt wilt is het best een leuk dingetje. Thx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

guardian-spirit schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 01:41:
[...]

Het geheugen gebruik is efficienter, je treo gaat volgens deze update wel degelijk er op vooruit. Het is immers het geheugen waarin alle toepassingen draaien ook al staan ze op je SD, ze worden bij het opstarten altijd in je main geheugen gedraaid... (zoiets als je PC ram)... maar goed... juist dat geheugen gebruik is efficienter gemaakt.

edit:

Ik heb ook zelf zoiets van zolang het maar werkt vind ik het best, maar die update is toch wel belangrijk zie ik...
mja toch maar gedaan :)

Hebben jullie trouwens nog extra accesoires gekocht voor bij de treo? Denk zelf nog aan een bluetooth GPS ontvanger. En mss nog een beltcase of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jOzh
  • Laatst online: 12-09 21:02

jOzh

Sweet dude!

Ik heb de mijne vandaag besteld bij 2call icm een Vodafone abo. Ik heb er bij pdashop maar meteen een craddle en een geheugenkaartje van 1GB bijgekocht en een Brando screen protector besteld. Nu maar eens kijken of ie bevalt :) En zoja, dan misschien TomTom 5 er ook maar bijhalen.

Grab shell dude!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the noise
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
ik werkt dus ook al enkele maanden met de treo650.
daar we als bedrijf leuke contacten hebben bezit ik nu enkele dagen over tomtom navigator5 voor palm, een soort testversie zeg maar.
Als BT GPS ontvanger heb ik een BT-308 van target, inkoop iets van 90,-
MBV een softick programma heb ik via de verkenner tomtom naar de geheugenkaart geplaatst. Na rebooten druk je de kaart erin en je gaat tomtom instellen, hij ziet netjes de bt receiver en je stelt je thuis adres in. Vervolgens een paar andere vaste punten geplaatst. Werkte eenvoudig. Nu ga ik het klantenbestand in de treo plaatsen (onder zakelijk natuurlijk) en op die manier kan ik dus een klant selecteren en direct naartoe navigeren :*)

Wat me opviel is dat ik na de slaapstand 2 maal de bt gps receiver moest pairen (via acreage gedaan)
De houder komt ook bij target vandaan (1,- )
Al met al denk ik zo een geweldige set te hebben, mocht je specifieke vragen hebben kun je het beste even mailen want GoT wil nogal slecht via blazer ;-)
PS: edge van telfort werkt overigens wel snell!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het al een week of 2 draaien, werkt prettig en het over de grens heen navigeren is ook best handig ingepakt nu. Ik heb wel de indruk dat het wat trager werkt op het scherm, tevens jammer dat de kaart van de benelux zo groot is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die bt308 heeft wel een winkelprijs van ong. 150. toch net iets te hoog voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 14:34:
die bt308 heeft wel een winkelprijs van ong. 150. toch net iets te hoog voor mij.
Ik heb een Adapt erop werken. Werkt perfekt, en wat ook lekker is...18 uur navigeren op 1 batterij zonder bij te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mailyourmom
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-06-2023

Mailyourmom

PDQ Bach forever

Er is een nieuwe firmware uit voor de unlocked Treo 650. Enkele details (hoognodig ook):

* Optimizes memory handling and frees up more memory with non-volatile file system improvements (learn more)
* Updates VersaMail to heighten stability and add improvements
* Overall voice quality improvements and enhanced call clarity
* Latest carrier settings files

Eindelijk de 512 byte-grens verlegd naar 32 bytes, met direct resultaat. De kwaliteit van telefoongesprekken is ook sterk verbeterd.

Hier is de link: http://www.palmone.com/us...0updater/unlockedgsm.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mailyourmom schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 08:16:
Er is een nieuwe firmware uit voor de unlocked Treo 650. Enkele details (hoognodig ook):

* Optimizes memory handling and frees up more memory with non-volatile file system improvements (learn more)

Eindelijk de 512 byte-grens verlegd naar 32 bytes, met direct resultaat. De kwaliteit van telefoongesprekken is ook sterk verbeterd.

Beetje vreemd, want enkele dagen terug stond de versie 1.23 klaar. Ik heb die gedownload en op de treo gezet. Die werkt perfekt. nu. De versie waar je hier over praat is 1.13.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 09:24:
[...]

Beetje vreemd, want enkele dagen terug stond de versie 1.23 klaar. Ik heb die gedownload en op de treo gezet. Die werkt perfekt. nu. De versie waar je hier over praat is 1.13.
Vergis jij je niet met software 1.13-ROW en firmware 1.28 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, de versie nummering is verwarrend. Er is sprake van een firmware en software. Beide hebben andere versie nummers. Kijk bij "Phone Info" om te zien welke versie je hebt.

De laatste versie is de firmware 01.28, de software is 1.13.
De 01.23 is dus een oude firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

Sinds gisteren (22-06) ook eindelijk die geweldige treo 650 in bezit en uiteraard meteen voorzien van die nieuwe firmware/software. Ik had van de software versie 1.06-ROW, firmwareversie is me ontschoten. Voordat ik ging updaten heb ik de treo nog ff geprobeerd (beetje bellen, ronddwalen door de menu's, etc.). Na de update kan ik merken dat ik ineens 2MB meer geheugen vrij had en dat het geluid tijdens bellen heel wat beter is, geen tot heel weinig ruis.
Het werkt dus wel, verschil is goed te merken.

Alleen die bijgeleverde headset is niet echt wat, beetje een heel goedkoop ding. Draaien aan het draadje e.d. geeft ruis.

[ Voor 1% gewijzigd door ppl op 23-06-2005 13:11 . Reden: ARGH, firmware en software omgedraaid, grmbl. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ppl schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 13:07:
[...]
Alleen die bijgeleverde headset is niet echt wat, beetje een heel goedkoop ding. Draaien aan het draadje e.d. geeft ruis.
Dat is waar. Ik heb een andere besteld. Ik heb ook nog een BT headset liggen, als je interesse hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

[rml]JeDa in "[ PalmOne] Treo 650"[/rml] ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 14:01:
[...]

Dat is waar. Ik heb een andere besteld. Ik heb ook nog een BT headset liggen, als je interesse hebt...
BT headsets zijn me (nog) te duur. Ik gebruik zelden een headset en dan voldoet de bijgeleverde headset prima, ook al issie niet helemaal lekker. Ik had liever een model gehad die meer op je oor zit dan met zo'n ding in je oor (daar krijg ik last van).
Bedankt voor het aanbod though :)
In die post staat geen mooie opsomming en dat is wel handig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 12:58:
[...]

Ik heb geen SD card die groot genoeg is.
10 MB moet toch wel lukken denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 16:25:
[...]

10 MB moet toch wel lukken denk ik
Inmiddels een SD kaart gekocht van 512 mb :)

Mn adapt gps en gsmhouder voor in de auto is binnen. Maar s uitproberen als ik thuis kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 16:57:
[...]

Inmiddels een SD kaart gekocht van 512 mb :)

Mn adapt gps en gsmhouder voor in de auto is binnen. Maar s uitproberen als ik thuis kom.
Let wel op dat er niks anders op de kaart mag staan bij de update!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

Verwijderd schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 11:33:
[...]

Hoe heb jij het gedaan?
Omdat ik zie dat er nog wat lui de nieuwe update via een SD kaartje doen...niet nodig, het kan heel simpel via de hotsync :)
In geval van Windows (zoals bij mij) is het heel simpel.
- Juiste file downloaden.
- Ondertussen je treo softresetten (zie ook de handleiding van de update)
- Uitpakken.
- .exe file runnen
- do as it says :)

Waarom dan via een SD kaartje werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ppl schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 20:20:
[...]

Omdat ik zie dat er nog wat lui de nieuwe update via een SD kaartje doen...niet nodig, het kan heel simpel via de hotsync :)
In geval van Windows (zoals bij mij) is het heel simpel.
- Juiste file downloaden.
- Ondertussen je treo softresetten (zie ook de handleiding van de update)
- Uitpakken.
- .exe file runnen
- do as it says :)

Waarom dan via een SD kaartje werken?
Precies. Kan niet makkelijker zo met die updater.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

updaten is al gedaan ondertussen hoor :)
Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 15:27:
[...]

Ik heb een Adapt erop werken. Werkt perfekt, en wat ook lekker is...18 uur navigeren op 1 batterij zonder bij te laden.
die adapt heb ik toegevoegd als bt apparaat. maar als ik tomtom start, dan krijgt tomtom van t gps apparaat geen bruikbaar signaal.

moet zeggen dat hij nog maar een uur of 2 aan t opladen is, mocht dat er toe doen. moet er nog iets gebeuren voordat tomtom gaat werken met de adapt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 20:53:
updaten is al gedaan ondertussen hoor :)

[...]

die adapt heb ik toegevoegd als bt apparaat. maar als ik tomtom start, dan krijgt tomtom van t gps apparaat geen bruikbaar signaal.

moet zeggen dat hij nog maar een uur of 2 aan t opladen is, mocht dat er toe doen. moet er nog iets gebeuren voordat tomtom gaat werken met de adapt?
Als je hem in BT op je Treo als trusted device hebt aangegeven hoef je niets meer te doen dan in TT bij gps instellingen de "andere draadloze gps" te selecteren.Dan zou hij moeten werken, als je tenminste een bruikbaar sateliet signaal heb. Tevens is het zo dat de adapt, en elke andere trouwens ook, een koude start kent en hij eerst satelieten moet herkennen. Als het rode lampje knippert moet hij er diverse ontvangen, brand hij constant, dan heeft hij geen sateliet gedetecteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schooierd
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Is het bij de Treo 650 mogelijk om afspraken tot op de minuut nauwkeurig vast te leggen?

Bij mijn still going strong Palm IIIxe gaat dat niet, en kun je alleen tijden selecteren in stappen van 5 minuten. Dus 11:23 uur wordt óf 11:20 óf 11:25.
Daar baal ik een klein beetje van, want 2 á 3 minuten verschil kan soms veel uitmaken.

Mocht het zo zijn dat de Treo 650 dit standaard niet kan:
zijn er programma's (á la Agendus?, welke ik er by the way fantastisch uit vind zien.. B) ) die dit wel mogelijk maken?

[ Voor 7% gewijzigd door schooierd op 26-06-2005 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

schooierd schreef op zondag 26 juni 2005 @ 15:44:
Is het bij de Treo 650 mogelijk om afspraken tot op de minuut nauwkeurig vast te leggen?

Bij mijn still going strong Palm IIIxe gaat dat niet, en kun je alleen tijden selecteren in stappen van 5 minuten. Dus 11:23 uur wordt óf 11:20 óf 11:25.
Daar baal ik een klein beetje van, want 2 á 3 minuten verschil kan soms veel uitmaken.

zijn er programma's (á la Agendus?, welke ik er by the way fantastisch uit vind zien.. B) ) die dit wel mogelijk maken?
Ook per 5 minuten in de Treo 650. Van agendus weet ik t niet :)

Navigatie aan de praat gekregen. Maar s geprobeerd op de route naar mn werk vandaag met tomtom. Kwam met een andere route dan ik gewend ben. Was best stoer. Zitten zelfs mcdonalds restaurants in verwerkt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schooierd
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 26 juni 2005 @ 18:31:
[...]

Ook per 5 minuten in de Treo 650. Van agendus weet ik t niet :)

Navigatie aan de praat gekregen. Maar s geprobeerd op de route naar mn werk vandaag met tomtom. Kwam met een andere route dan ik gewend ben. Was best stoer. Zitten zelfs mcdonalds restaurants in verwerkt :+
Thanx voor de info. Was ik al een beetje bang voor. Hoe dan ook, het blijft een top-apparaat _/-\o_

(...en ja, dat is humor met Tomtom. Het blijft leuk om de meest bekende routes door TT te laten uitrekenen. Je ziet nog eens wat, en soms -heel soms- is het nog een slimmere route ook :7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan iemand mij iets vertellen over de gesprekskwaliteit van de treo, mijn huidig toestel is een qtek 2020 en dat is echt om te huilen, ik ben praktisch verplicht telkens te bellen met oortje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2005 @ 21:39:
kan iemand mij iets vertellen over de gesprekskwaliteit van de treo, mijn huidig toestel is een qtek 2020 en dat is echt om te huilen, ik ben praktisch verplicht telkens te bellen met oortje.
Zonder de nieuwe update heb je nogal veel last van ruis. Na installatie van die update heb je daar geen last meer van. Qua geluid van ik het wel aardig, hoewel ik het geluid opzich wel wat harder zou kunnen willen zetten, dus net even wat meer geluidsniveaus. Mocht dat te weinig blijken dan is er nog een freeware tooltje om dat te boosten, dan kun je zeg maar je telefoon een meter van je af houden :P
Tooltje heet overigens VolumeCare.

Verwacht niet veel van die bijgeleverde headset want morrelen aan de stekker (het draaien van het stekkertje bijv.) geeft al wat ruis/gekraak, laat je het gewoon zitten dan is het een prima ding.
Waarschijnlijk dat veel lui toch al zo'n bluetooth headsetje zullen aanschaffen, dan heb je er al helemaal geen last meer van.

De kwaliteit is verder prima, je hoort elkaar heel helder, ook de mensen aan de andere kant horen jou helder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ztupid371
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-01-2016
schooierd schreef op zondag 26 juni 2005 @ 15:44:

Met Agendus kun je op de minuut nauwkeurig afspraken vastleggen. Is zowiezo een aanrader om op je Treo te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schooierd
  • Niet online
ztupid schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 10:21:
[...]

Met Agendus kun je op de minuut nauwkeurig afspraken vastleggen. Is zowiezo een aanrader om op je Treo te draaien.
Geweldig!! :9~
Ja, als je de specificaties bekijkt van Agendus (met name de Pro-versie) dan is dat (haast) onmisbaar voor zakelijk gebruik. Smullen... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben er meer mensen problemen met dat Hotsyncen? Ik krijg het niet meer voor elkaar om een Hotsync uit te voeren, waarom is me een raadsel. Iemand enig idee hoe dit op te lossen is? Ik heb inmiddels al een compleet nieuwe Windows instalatie achter de rug(SP2), maar het heeft niets geholpen.

Edit.
Op de Treo zie ik dat ik Hotsync v 5.4.0 heb staan en op de pc staat bij about, Hotsync manager 6.0.1

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2005 08:07 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 07:47:
Hebben er meer mensen problemen met dat Hotsyncen? Ik krijg het niet meer voor elkaar om een Hotsync uit te voeren, waarom is me een raadsel. Iemand enig idee hoe dit op te lossen is? Ik heb inmiddels al een compleet nieuwe Windows instalatie achter de rug(SP2), maar het heeft niets geholpen.

Edit.
Op de Treo zie ik dat ik Hotsync v 5.4.0 heb staan en op de pc staat bij about, Hotsync manager 6.0.1
Die versie nummers heb ik ook.
Heb WinXP SP2 en heb hier de bijgeleverde PalmDesktop geinstalleerd waarmee de treo perfect synchroniseert.

Wat geeft jehotsync log op zowel je treo als de pc weer? Daarin kun je de foutmeldingen vinden.
Overigens kan ik via de USB kabel als via de infrarood hotsyncen (bluetooth zit niet op mijn laptop en ik heb nog geen dongle).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 15:20
Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 07:47:

Edit.
Probeer eens tijdens een sync aan het stekkertje wat in je telefoon zit te friemelen. Bij mij moet ik het stekkertje vasthouden, en de Treo los laten hangen voordat hij contact maakt (hoor je ook als een geluid in windows: zelfde als usb device verbonden)
Als ik alles gewoon op tafel leg hoor je geluid device disconnected, en werkt ook hotsync dus niet meer.
Beetje brak die kabelverbinding, vandaar dat ik mezelf maar bluetooth heb gegeven ;) werkt perfect, zelfs een verdieping lager nog.

[ Voor 1% gewijzigd door rdfeij op 29-07-2005 13:22 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is weer een nieuwe firmware: 1.31! Werkt perfect, je hoeft geen harde reset uit te voeren, je kunt de files gewoon syncen, voordeel is dat je niet alles weer opnieuw moet installeren!

Zie hier http://s14.yousendit.com/...O9LIYB136P7034GHYEM64FO2A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rdfeij schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 13:21:
[...]

Probeer eens tijdens een sync aan het stekkertje wat in je telefoon zit te friemelen. Bij mij moet ik het stekkertje vasthouden, en de Treo los laten hangen voordat hij contact maakt (hoor je ook als een geluid in windows: zelfde als usb device verbonden)
Als ik alles gewoon op tafel leg hoor je geluid device disconnected, en werkt ook hotsync dus niet meer.
Beetje brak die kabelverbinding, vandaar dat ik mezelf maar bluetooth heb gegeven ;) werkt perfect, zelfs een verdieping lager nog.
Ik denk idd dat het aan de kabel lag. Ik heb nu een cradle gekocht en nu werkt het wel prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 09:07:
Er is weer een nieuwe firmware: 1.31! Werkt perfect, je hoeft geen harde reset uit te voeren, je kunt de files gewoon syncen, voordeel is dat je niet alles weer opnieuw moet installeren!

Zie hier http://s14.yousendit.com/...O9LIYB136P7034GHYEM64FO2A
Dit is geen officiele firmware. Het enige waar men over bericht is een lichte verbetering in geluidskwaliteit bij gesprekken en het niet compatible zijn van een aantal stukken software zoals volumecare.
Bij een normale update hoef je ook niks opnieuw te installeren en is de update ook via een hotsync te installeren. Ook dat is dus niks nieuws onder de zon.
Niet de moeite van het upgraden waard dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guardian-spirit
Ik heb nu een aantal maanden mijn treo 650 maar kan niet wennen aan het hotsyncen:
- perse knop indrukken
- om vervolgens eens verplicht te moeten syncen zodat ik een programma kan installeren
- het uitzetten van onderdelen die ik niet gesynct wil hebben lukt niet, hij blijft gewoon doodleuk alles syncen (ik heb maar 1 profiel via mijn hotsync manager, in windows XP + SP2 en upd. t/m nu + laatste update voor de treo 650)

Bij de MDA III (en overige PPC's) was na installeren van activesync aangeven wat wel en niet moest gesynct worden...et voila...ppc in cradle wachten op groene cirkeltje rechts beneden en je kan doen wat je wilt. (programma installeren = 2x op icoontje klikken...paar sec wachten...en je krijgt een dialoog venstertje waarin als het ware gevraagd wordt "waar wil je het hebben"...)

Voor de rest heb ik geen problemen met mijn Treo alles werk PER-FECT alleen het [#$&%$&*^] - syncen...sjezus man...wat een irritant systeem...het wordt zo een beetje in je smoel gedrukt!
EERST syncen DAN mag je iets installeren...wat kinderachtig zeg...
(via mijn hotsync manager => custom) zet alles op "do nothing" maar toch vrolijk lopen syncen...
Ik zit serieus te denken aan een qtek s100 of een P910 beiden syncen zoals het hoort.

Jammer dit (een andere pda/gsm omdat ie niet lekker synct sjezus zeg :/ :( )

Ik weet dat ik Pinstall kan gebruiken maar ik krijg constant het "error (10a)" melding, sowieso kon dit wel vriendelijker geregeld worden via de normale sync software die je strandaard erbij krijgt...!

[ Voor 4% gewijzigd door guardian-spirit op 05-08-2005 01:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

guardian-spirit schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 01:40:
- het uitzetten van onderdelen die ik niet gesynct wil hebben lukt niet, hij blijft gewoon doodleuk alles syncen (ik heb maar 1 profiel via mijn hotsync manager, in windows XP + SP2 en upd. t/m nu + laatste update voor de treo 650)
Wel instellen dat hij die actie default moet doen, kwestie van dat hokje aanvinken.
Voor de rest heb ik geen problemen met mijn Treo alles werk PER-FECT alleen het [#$&%$&*^] - syncen...sjezus man...wat een irritant systeem...het wordt zo een beetje in je smoel gedrukt!
EERST syncen DAN mag je iets installeren...wat kinderachtig zeg...
(via mijn hotsync manager => custom) zet alles op "do nothing" maar toch vrolijk lopen syncen...
Ik zit serieus te denken aan een qtek s100 of een P910 beiden syncen zoals het hoort.

Jammer dit (een andere pda/gsm omdat ie niet lekker synct sjezus zeg :/ :( )
In dat geval, verkoop je treo en koop en gsm en koop never nooit geen pda meer.
Ik ben nog geen enkel systeem tegengekomen waarbij je geen synchronisatie moest uitvoeren om iets te installeren. Een pocketpc werkt op dezelfde wijze.
ActiveSync en Hotsync verschilllen op 1 gebied en dat is wanneer men synchroniseert.
Bij ActiveSync moet je synchroniseren en je pda soft resetten voor iedere applicatie (!!!) die je moet installeren. Dat is pas rete irritant als je weer eens voor de zoveelste keer je pda opnieuw moet inrichten omdat het ding weer eens instabiel is.
Hotsync is daar simpel in. Je doet alle acties die je wil doen om daarna 1x te synchroniseren en dan klaar. Zo hoef je niet steeds weer te wachten, werkt minder stressend :)

Wil je iets installeren op een pda dan zul je moeten synchroniseren ongeacht het merk, model, type, os e.d.

Het loopt hier dus spaak op de gebruiker die niet met synchronisatie over weg kan, om het maar even kort door de bocht te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guardian-spirit
ppl schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 15:17:
[...]

Wel instellen dat hij die actie default moet doen, kwestie van dat hokje aanvinken.

[...]
Had ik al gedaan.
In dat geval, verkoop je treo en koop en gsm en koop never nooit geen pda meer.
Ik ben nog geen enkel systeem tegengekomen waarbij je geen synchronisatie moest uitvoeren om iets te installeren. Een pocketpc werkt op dezelfde wijze.
Heb ik ergens ooit gezegd dat dit niet zo was, ik zei nog in mijn vorige reactie dat ik bij mijn PPC's na het begin van de installatie van active sync aangaf wat niet niet geïnstalleerd moest worden en dat werd dan ook niet gesynct!
ActiveSync en Hotsync verschilllen op 1 gebied en dat is wanneer men synchroniseert.
Bij ActiveSync moet je synchroniseren en je pda soft resetten voor iedere applicatie (!!!) die je moet installeren. Dat is pas rete irritant als je weer eens voor de zoveelste keer je pda opnieuw moet inrichten omdat het ding weer eens instabiel is.
In mijn optiek verschillen ze dus wel, als ik aangeef bij mijn vorige 2 pda's "dit niet syncen" dan
synct ie dat niet. Bij mijn palm doet ie dit wel? (ook al geef ik het aan). En bij active sync hoef je geen knop in te drukken. EN dat resetten van jou (wegens instabiliteit) heb ik dus niet meegemaakt alleen omdat de installatie procedure erom vroeg (dan wel) maar dit heb ik ook bij de Palm meegemaakt (resco explorer bijvoorbeeld).
Hotsync is daar simpel in. Je doet alle acties die je wil doen om daarna 1x te synchroniseren en dan klaar. Zo hoef je niet steeds weer te wachten, werkt minder stressend :)
Wil je iets installeren op een pda dan zul je moeten synchroniseren ongeacht het merk, model, type, os e.d.
Zoals ik eerder zei, je hoeft niet te syncen als je dat wilt zet alles dan gewoon uit (bij de PPC werkte dit gewoon). Dan kon je als het ware direct installeren. Mijn treo 650 doet dit wel.
Het loopt hier dus spaak op de gebruiker die niet met synchronisatie over weg kan, om het maar even kort door de bocht te zeggen.
Waar uit mijn verhaal kan jij opmaken dat ik niet met mijn synchronisatie over weg kan?
- omdat ik het irritant vind dat ik op een knop moet drukken?
- omdat ondanks het correct aangeven er toch van alles gesynct wordt?
- omdat ik hiervoor wel 2 pda’s heb gehad die qua syncen nooit een probleem hadden?

Een gsm kopen en nooit meer een PDA omdat....een gebruiker die niet synchronisatie over weg kan...sorry hoor maar "een gebruiker die moeite heeft met hotsync" klinkt veel minder kort door de bocht. pfff bedankt....ik ga al ergens anders hulp zoeken, intussen al contact genomen met verkoper.
Als je echt wilt beweren dat ik niet met synchronisatie om kan gaan kom dan met goede argumenten en alsjeblieft niet zo kleinerend man...sjezus...

voor de duidelijkheid, ik ben voor de treo 650 gegaan omdat die in gebruik heel gebruiksvriendelijk (toetsenbord dat werkt!) en snel is (niet verplicht tot stylus gebruik). ik heb alleen een probleem met het hotsync gebeuren en dus niet op de rest van het apparaat. En met het knop indrukken alvorens te installeren kan ik wel mee leven hoor zolang die maar synct wat ik aangeef...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

guardian-spirit schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 16:02:
[...]

Heb ik ergens ooit gezegd dat dit niet zo was, ik zei nog in mijn vorige reactie dat ik bij mijn PPC's na het begin van de installatie van active sync aangaf wat niet niet geïnstalleerd moest worden en dat werd dan ook niet gesynct!
Leuk, maar daar doel ik dus helemaal niet op.
BTW. als je iets aangeeft wat je wil installeren en dat niet gesynchroniseert moet worden, waarom stel je het dan in dat je het wil installeren? Hij synchroniseert het niet dus installeert hij het niet op je pda, waarom dan in hemelsnaam dat ding laten installeren? 8)7
In mijn optiek verschillen ze dus wel, als ik aangeef bij mijn vorige 2 pda's "dit niet syncen" dan
synct ie dat niet. Bij mijn palm doet ie dit wel? (ook al geef ik het aan). En bij active sync hoef je geen knop in te drukken. EN dat resetten van jou (wegens instabiliteit) heb ik dus niet meegemaakt alleen omdat de installatie procedure erom vroeg (dan wel) maar dit heb ik ook bij de Palm meegemaakt (resco explorer bijvoorbeeld).
Bij ActiveSync moet je ook een knop indrukken. Je kunt het alleen instellen dat het niet hoeft.
Dat kon ook bij mijn Sony Clie dacht ik, maar ik kon het iig niet meer vinden op mijn Treo 650.
Wellicht dat de handleiding hier meer over meldt.

Met het resetten bedoelde ik ook de procedure die je moet doen als je iets installeert.
Bij een pocketpc is het zo dat je het programma moet installeren (kennelijk een exe file starten wat ook nog de nodige zaken op je pc zet, waarom in hemelsnaam :? ) daarna moet synchroniseren om daarna het apparaat te soft resetten en daarna ben je klaar. Omslachtige procedure om dat 20x te herhalen als je de pda opnieuw moet installeren omdat hij instabiel is geworden.
Hotsync doet dat in 1x waardoor je ook maar 1x hoeft te soft resetten, een minder omslachtige procedure dus.
Zoals ik eerder zei, je hoeft niet te syncen als je dat wilt zet alles dan gewoon uit (bij de PPC werkte dit gewoon). Dan kon je als het ware direct installeren. Mijn treo 650 doet dit wel.
En zoals ik al zei zul je moeten synchroniseren als je een programmaatje op je pda wilt installeren of je dat nou op een Palm of Windows Mobile geval doet maakt dus niets uit.

Bij beiden kan ik instellen wat ik wel en niet wil synchroniseren, ook daarin weer geen verschil.
Waar uit mijn verhaal kan jij opmaken dat ik niet met mijn synchronisatie over weg kan?
[...]

Een gsm kopen en nooit meer een PDA omdat....een gebruiker die niet synchronisatie over weg kan...sorry hoor maar "een gebruiker die moeite heeft met hotsync" klinkt veel minder kort door de bocht. pfff bedankt....ik ga al ergens anders hulp zoeken, intussen al contact genomen met verkoper.
Als je echt wilt beweren dat ik niet met synchronisatie om kan gaan kom dan met goede argumenten en alsjeblieft niet zo kleinerend man...sjezus...
Omdat je bepaalde zaken niet schijnt te snappen, waaronder het installeren.
Je mekkert dat je moet synchroniseren als je iets moet installeren terwijl dit niet zo was op je pocketpc. Dat verhaal is grote onzin. Jouw pocketpc stond ingesteld dat bij het aansluiten op de dockingstation en/of kabel dat hij meteen een synchronisatie moet gaan doen.
Onder andere daaruit kan ik concluderen dat jij niet met synchronisatie overweg kunt, of dat nou hotsync of ActiveSync is, daarom ook dat je dan beter af bent met iets dat totaal niet synchroniseert.

Mja, als je al begint met het afzeiken van het e.e.a. dan kun je dit verwachten, zeker omdat je het een moeite vind om een knopje in te drukken (waar hebben we het in hemelsnaam over :? ) Overigens was het kort door de bocht verhaal niet zo flamend bedoeld.
Je kunt het niet om kunnen gaan met synchronisatie simpel weg oplossen door de hotsync handleiding eens door te lezen.

Heb je al eens heel simpel geprobeerd om de boel te uninstallen en opnieuw te installeren?
Ook al eens in de logfiles gekeken wat die gaven?

[Toevoeging]
Op de Treo naar Hotsync gaan, daar menukey indrukken en dan kiezen voor conduits setup, kun je zo hard aan en uitvinken wat je graag met de desktop wil synchroniseren.
Of dat ook werkt met wat anders dan alleen "modem sync" weet ik niet, maar de mogelijk voor zoiets zit er wel in. In principe is dit hetzelfde als in de hotsync manager de boel instellen.

[ Voor 6% gewijzigd door ppl op 05-08-2005 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
Installeren valt gewoon onder de synchronisatieprocedure. Ik heb ook enkele onderdelen uitgeschakeld zoals versamail en de standaard adresboek/agenda appl. omdat ik vervangende applicaties gebruik. Deze worden dan ook niet meer gesynchroniseerd.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guardian-spirit
@PPL

Als ik de begin van jou reply goed begrepen heb dan vraag je "waarom iets installeren als je het niet synct" mijn antwoord daarop is dat ik een andere manier een backup maak.
Ik vraag me of je ooit een PPC hebt gehad, want je haalt nu een sony clie erbij en voor zover ik weet werkt dat alleen met een Palm OS. Je komt ook iedere keer terug op het resetten terwijl dit niet altijd nodig is bij de PPC ook haal je het instabiliteit verhaal weer terug? Zo instabiel is de PPC niet hoor niet perfect maar zeker niet instabiel als je hierop doelt tenminste....

De installatie op PC kan ik inkomen dat het onnodig is maar zeker niet irritant maar goed dat verschilt per gebruiker.
Het verschil was er alleen maar voor mij, voor de zoveelste keer bij mij syncte hij alles terwijl ik aangaf (in mijn hotsync manager) ik heb dit niet bij de PPC heb meegemaakt, dus voor mij wel verschil.

Als ik het installeren niet begrijp waarom heb ik heb ik dan de afgelopen jaren toch op de PPC mijn programma's kunnen installeren en backup's kunnen maken op de manier die ik wil? Ik heb nu eenmaal even moeite met het hotsync gebeuren omdat ik van de PPC wereldje af kom en heb nu wat moeite ermee, de denigrerende manier waarop jij het brengt is niet het geval. En ja! ppc staat standaard ingesteld om eerste keer een volle sync te doen MAAR voor dat hij gaat syncen kan je heel simpel aanvinken wat wel en niet gesynct moet worden. (ik hoop dat je nu met deze stap in iedere geval eens bent, ik kan dit nu niet duidelijker uitleggen). Als je eenmaal de voor jou onnodige zaken uitgevinkt had dan kon je een snelle install doen van iets (wat het ook is), de onnodige zaken werden immers overgeslagen.

Ik zeg nu niet dat het bij de treo onmogelijk is want je kan ook bepaalde zaken uitzetten alleen werkte dit bij mij niet. En dat knopje is gewoon wennen want dit heb je gewoon niet bij de PPC (en de SE P900 en P800 die ik heb gehad...en is gewoon keihard wennen, andere mensen die een PPC hadden of andere PDA/GSM kunnen dit ook beamen).

Ik heb hier geen zin om een oneindige war te starten, het enige wat ik nu toegeef is dat mijn begin post een beetje gefrustreerd over kwam maar ik heb toch tot in behoorlijk detail zaken uitgezet in mijn hotsync manager. Is toch vreemd dat je zaken uitzet in je hotsync manager en die toch synct? (zelfs hard reset Treo, update ROM treo, herinstall pc....)

Een ex-PPC gebruiker op een ander forum heeft me al op de goede weg geholpen, godzij dank begreep die mijn frustratie wel... verder PPL denk voortaan 3x na voordat je iemand zegt "doe je PDA weg want..." dat is niet leuk om te lezen! zeker als je dus wel goede ervaringen hebt gehad op dat gebied met een ander systeem, wat het ook voor OS mag zijn!

weer voor de duidelijk ik wil geen A against B flame gedoe hebben, de Treo 650 is gewoon super punt uit. Alleen was er nu een Sync probleem waarvan ik had...wat is dit nu...dit heb ik nooit meegemaakt...voor de rest PPL...peace (en toch nog bedankt voor de tips die je gaf!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 23:38
Ehrm, ppl, het zou wel leuk zijn als je wat beter op de hoogte bent van ActiveSync en PocketPC's. Je hoeft in principe nooit een softreset te doen na het installeren van een programma (bij uitzondering wel), en hij staat standaard ingesteld dat 'ie automatisch synct. Bovendien is een PocketPC bij mij alleen instabiel als ik een te zware internetpagina inlaad.

Ook vind ik het gek dat je zegt dat ActiveSync ook een knop moet indrukken, alleen kun je instellen dat het niet hoeft. Je kunt het beter andersom zeggen; ActiveSync synct automatisch, maar je kunt ook instellen dat je het handmatig synct. Wat heeft guardian-spirit eraan als hij zegt dat hij het vervelend vindt en jij antwoord met "ja, maar bij ActiveSync kun je ook op die vervelende manier syncen!".

Ik heb zelf geen Treo trouwens, maar ik wilde gewoon ff wat onwaarheden uit de weg ruimen :+ .

[ Voor 8% gewijzigd door MarcoC op 06-08-2005 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

guardian-spirit schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 02:16:
Een ex-PPC gebruiker op een ander forum heeft me al op de goede weg geholpen, godzij dank begreep die mijn frustratie wel... verder PPL denk voortaan 3x na voordat je iemand zegt "doe je PDA weg want..." dat is niet leuk om te lezen! zeker als je dus wel goede ervaringen hebt gehad op dat gebied met een ander systeem, wat het ook voor OS mag zijn!
Het is ook frustrerend om zo'n probleem dan alleen af te sluiten met "ik heb de oplossing al".
Ik ben best wel benieuwd wat die oplossing dan wel niet was, care to share? :)
Als iemand dan anders ooit eens met de zoekfunctie hier terecht komt, heeft die persoon ook meteen de oplossing te pakken.
MarcoC schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 12:16:
Ehrm, ppl, het zou wel leuk zijn als je wat beter op de hoogte bent van ActiveSync en PocketPC's. Je hoeft in principe nooit een softreset te doen na het installeren van een programma (bij uitzondering wel), en hij staat standaard ingesteld dat 'ie automatisch synct. Bovendien is een PocketPC bij mij alleen instabiel als ik een te zware internetpagina inlaad.
Als systeembeheerder in het bedrijfsleven wil je nog wel eens diverse PDA's tegenkomen.
Meestal Pocketpc's, de Palm's hebben kennelijk niet zoveel problemen.
Mijn vader heeft ook een pocketpc en diverse klasgenoten ook (waaronder een aantal zelfs met Windows Mobile for Smartphones). Ook heb ik de online cursussen van Microsoft gevolgd.
Dat zijn de ervaringen die ik heb met de pocketpc en die zijn in andersom ogen dermate negatief dat ze het zien als het niet hebben van kennis van een pocketpc (dus niet).
Onwaarheden zitten er dan ook niet tussen, alleen omdat het weer zo negatief is gaat men dat zo bestempelen.

ActiveSync maakt geen volledige backups, niet bij de 1e sync en ook niet bij de syncs daarna.
Hotsync doet dit ook niet, maar doet alleen datgene dat een conduit heeft, plus wat databases, meer dan ActiveSync. De problemen met ActiveSync zijn gigantisch. Ik vind 10x moeten synchroniseren om dan je backup weer op de pda te zetten absurt.

Het installeren van een programma behoeft vaak een soft reset en zo te lezen in jouw stukje erken je dat ook.

Het installeren van een Wifi kaart zou ook simpel moeten zijn, maar als de driver al niet gepakt wordt en de kaart moeilijk herkent dan is dat een hels karwei (na 2 dagen hard doorbijten is dat overigens wel gelukt en het ding werkt nu wel zonder problemen).
Wifi werkt kennelijk niet zo geweldig op die dingen. Vaak genoeg dat ik die wifi connectie heb moeten fixen, wat me weer een uur aan werk kost. In een organisatie is dat dus niet zo fijn als een hooggeplaatst persoon bijna wekelijks aan de deur staat omdat zijn wifi weer eens niet werkt.

Mijn pa heeft zijn pocketpc aan de kant gelegd want hij doet "raar" en gebruikt nu mijn clie.
Daar is hij stukken positiever over dan over zijn pocketpc, hij vind dingen veel makkelijker gaan en het ding is minder instabiel. Op zich wel leuk als je buiten zit en je pa weer eens voor de zoveelste keer hoort zuchten om hem vervolgens weer die stylus in de achterkant van zijn pda te zien prikken :)

Tot zover mijn eigen ervaringen. Als ik de verhalen van klasgenoten zo hoor dan zijn die ook niet al te best. Die zijn van eenzelfde richting als mijn eigen ervaringen.
Ook vind ik het gek dat je zegt dat ActiveSync ook een knop moet indrukken, alleen kun je instellen dat het niet hoeft. Je kunt het beter andersom zeggen; ActiveSync synct automatisch, maar je kunt ook instellen dat je het handmatig synct. .
Bij ActiveSync kun je ook een knop indrukken, die kabels heb ik al wel op internet zien rondslingeren. Standaard hoeft dat niet nee, maar dat betekent niet dat niet onmogelijk is :)
Waarom anders zeggen als het gewoon zo is?
Er wordt gezegd dat het een rariteit is van hotsync, terwijl dit ook mogelijk is met ActiveSync. Is dat dan ook niet een rariteit van ActiveSync? Het is uiteindelijk de fabrikant die beslist of die een kabel of cradle doet en of er een sync knop op zit of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
ppl schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 15:15:
[...]

Het installeren van een programma behoeft vaak een soft reset en zo te lezen in jouw stukje erken je dat ook.
:? Hoe kom je hierbij :D ? Ik citeer mezelf:
MarcoC schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 12:16:
Je hoeft in principe nooit een softreset te doen na het installeren van een programma (bij uitzondering wel)
Het installeren van een Wifi kaart zou ook simpel moeten zijn, maar als de driver al niet gepakt wordt en de kaart moeilijk herkent dan is dat een hels karwei (na 2 dagen hard doorbijten is dat overigens wel gelukt en het ding werkt nu wel zonder problemen).
Wifi werkt kennelijk niet zo geweldig op die dingen. Vaak genoeg dat ik die wifi connectie heb moeten fixen, wat me weer een uur aan werk kost. In een organisatie is dat dus niet zo fijn als een hooggeplaatst persoon bijna wekelijks aan de deur staat omdat zijn wifi weer eens niet werkt.
Ingebouwde WiFi :9~ :+. Werkt altijd :).
Bij ActiveSync kun je ook een knop indrukken, die kabels heb ik al wel op internet zien rondslingeren. Standaard hoeft dat niet nee, maar dat betekent niet dat niet onmogelijk is :)
Waarom anders zeggen als het gewoon zo is?
Er wordt gezegd dat het een rariteit is van hotsync, terwijl dit ook mogelijk is met ActiveSync. Is dat dan ook niet een rariteit van ActiveSync? Het is uiteindelijk de fabrikant die beslist of die een kabel of cradle doet en of er een sync knop op zit of niet.
Maar guardian_spirit vond het juist een nadeel dat je bij Hotsync enkel de mogelijkheid hebt om een knop in te drukken. Jij spreekt dit tegen door te zeggen dat ActiveSync ook die mogelijkheid heeft. Daar heeft hij natuurlijk niks aan.

Reactie op je backup verhaal:
Het backuppen via ActiveSync doe ik nooit, ik gebruik Sprite Backup (heet standaard iPaq Backup op mijn PDA) en gooi die backup op mijn geheugenkaartje. Na een hardreset werkt alles binnen 5 minuten weer. Misschien een tip :) ?

[ Voor 7% gewijzigd door MarcoC op 06-08-2005 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

MarcoC schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 15:20:
[...]
:? Hoe kom je hierbij :D ? Ik citeer mezelf:
Er staat dat je bij bepaalde software wel moet soft resetten, daarover zijn we het dus eens :)
Mijn ervaring is echter dat je het vrij vaak moet doen, hoewel dat met de nieuwe releases van software steeds minder wordt. Dat geldt ook voor de Palm trouwens.

Dat iPaq backup zit alleen op ipaqs naar ik meen. Netzoiets als MS Backup wat alleen op Sony Clie's zit. Ik zal het aan mijn pa doorgeven mocht hij zijn pocketpc weer willen gebruiken (en dat ziet er niet naar uit momenteel :P).
Nu we het toch over backup hebben...wat gebruikt de rest op hun treo 650 als backup tool?
Ik zelf gebruik niks, dat wat met Palm Desktop gesynchroniseert wordt is voor mij al afdoende.
Die highscores van de spelletjes zijn niet zo interessant :P

[ Voor 10% gewijzigd door ppl op 06-08-2005 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guardian-spirit
Sorry ik had mijn oplossing niet gepost, ik had in mijn hotsync manager (pc) alleen 3 dingen aan staan en de rest was uitgeschakeld. Wat ik niet had gedaan was alles op PC uitzetten en ook op mijn Palm alles uitzetten (zoals PPL alsnog aangaf), na echt alles uitgezet te hebben (PC) en (Palm) 1x syncen en inderdaad hij sync eindelijk niets! (hoe vreemd om dit te lezen)...tja...

Hij maakt nu connectie met mijn Palm Treo en that's it, nu ben ik dus bezig om alles zo te tunen dat ie synct wat ik wil en het blijkt echt te werken nu. (kort samengevat, hoop ellende voor me zelf kunnen besparen door alles gewoon uit te zetten zowel pc als palm).

@MarcoC ik gebruikte dat programma volgens mij ook op mijn Ipaq en werkt echt perfect, ik gebruik nu resco explorer voor de Palm waarmee je ook backups kan maken doet me een klein beetje denken aan sprite backup.

Alleen heb ik nooit zulke erge problemen meegemaakt met PPC's zoals PPL ze heeft meegemaakt, maar ze zullen er zeker wel zijn dat ontken ik zeker niet. Maar goed ik ben nu heel erg blij dat ie het doet zoals ik wil!

Nogmaals bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
ppl schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 16:09:
[...]
Dat iPaq backup zit alleen op ipaqs naar ik meen. Netzoiets als MS Backup wat alleen op Sony Clie's zit. Ik zal het aan mijn pa doorgeven mocht hij zijn pocketpc weer willen gebruiken (en dat ziet er niet naar uit momenteel :P).
Klopt, maar het is gewoon Sprite Backup, wat je kunt kopen.

Verwijderd

Hey ik heb de treo nu een dag...maar 1 vraagje je wilt toch niet zeggen dat jeje sim contacten zelf overmoet schijven? Daar is toch wel een copy all voor ofzo? anders word ik gek... dat kan met de simpelste mob nog... anders moet ik 150 p over typen geen zin in ...daarvoor hebben ze toch comp uitgevonden ? wie helpt!!!! :D

• simon
  • Laatst online: 12-09 16:20
Verwijderd schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 22:32:
Hey ik heb de treo nu een dag...maar 1 vraagje je wilt toch niet zeggen dat jeje sim contacten zelf overmoet schijven? Daar is toch wel een copy all voor ofzo? anders word ik gek... dat kan met de simpelste mob nog... anders moet ik 150 p over typen geen zin in ...daarvoor hebben ze toch comp uitgevonden ? wie helpt!!!! :D
je kan ze met IR over stralen.

Heeft iemand al de Treo 650 met linux werkend?

|>

Verwijderd

Nee gaat niet ander merk telefoon herkent het niet...en waarom zou het ik heb ze op sim staan...dus sim zit in treo dus wat is er zo moeilijk om die contakten naar de treo over tezetten en ze daar verder uit te breiden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is heel simpel.ga naar contacts -> druk op menu -> kies record -> optie "import from sim" en onder options -> preferences staat een keuze of je daarna het SIM book wel of niet wil zien.
succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 23:37:
Nee gaat niet ander merk telefoon herkent het niet...en waarom zou het ik heb ze op sim staan...dus sim zit in treo dus wat is er zo moeilijk om die contakten naar de treo over tezetten en ze daar verder uit te breiden...
Voor die Treo is het niet moeilijk. Voor jou is het moeilijk omdat he niet weet hoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja daar heb je gelijk in maar nu weet ik het als het goed is:D

thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm ik weet nu hoe het moet....not...bij contacts heb ik geen menu?..:(
kan daar alleen groepen kiezen...
All
Business
Personal
Quicklist
Unfilled
Edit cat
Sim phonebook

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2005 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Wil je even gauw een enkeltje handleiding doen? Da's de tweede vraag al die je makkelijk in de handleiding of google had kunnen vinden.

Je kunt de menu laten oproepen door:

1) de menuknop in te drukken (rechts naast de DPad)
2) Door op het touchscreen op het woord "contacts" te klikken als je in dat programma zit

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:58

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Kun je je telefoonnummers anders niet via de Palm Desktop (zo heette dat een paar jaar terug in ieder geval ;)) niet synchronisen met Outlook? Dan zou je het van je andere telefoon ook in Outlook moeten kunnen zetten en ben je verder in business!

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

Hillie schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 13:07:
Kun je je telefoonnummers anders niet via de Palm Desktop (zo heette dat een paar jaar terug in ieder geval ;)) niet synchronisen met Outlook? Dan zou je het van je andere telefoon ook in Outlook moeten kunnen zetten en ben je verder in business!
Palm Desktop met Outlook synchroniseren wil niet, je PDA met Outlook synchroniseren en daarna met Palm Desktop weer wel :)
Je hebt iets van Intellisync nodig om de PDA met Outlook te synchroniseren. Daarna uninstallen en Palm Desktop installeren en dan weer synchroniseren.
Zo kun je ook makkelijk de boel van een Pocketpc naar een PalmOS device synchroniseren (zoals mijn pa en die clie krijg ik nu dus toch echt niet meer terug...).

Stereotomy heeft geen Treo 650? Ik dacht nou altijd dat je die wel had :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Stereotomy heeft geen Treo 650? Ik dacht nou altijd dat je die wel had
Treo 600. :) Geen geld voor 650, anders had ik het meteen gedaan. :)

Alors.

• Gertjan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-09 17:11

Gertjan

mmmm, beer...

Ik heb sinds deze week ook een Treo650, en ben er erg blij mee :). Ik wilde vandaag eens de nieuwste soft- en firmware installeren, maar bij de eerste gaat het al fout.
Ik volg het stappenplan van Palm, maar het gaat fout bij stap 12. Ik start de installer, die vraagt mijn username enzo. Dan krijg ik de melding dat ik de HotSync knop in moet drukken, en dat daarna alles automatisch gaat. Hierna gaat het mis.
Eerst kreeg ik bij applicatie 'AAAChecker' de foutmelding dat hij die niet kon syncen. Na nog een softreset en het hele proces opnieuw gedaan te hebben, krijg ik nu de melding dat ik niet voldoende geheugen vrij heb. Ik heb echter meer dan 20MB intern geheugen vrij.

Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Ik heb verder nog wel een aantal dingen die ik nog niet aan de praat heb, maar first things first :).

• ppl
  • Niet online

ppl

Ali_Illegali schreef op donderdag 10 november 2005 @ 10:37:
Ik heb sinds deze week ook een Treo650, en ben er erg blij mee :). Ik wilde vandaag eens de nieuwste soft- en firmware installeren, maar bij de eerste gaat het al fout.
Ik volg het stappenplan van Palm, maar het gaat fout bij stap 12. Ik start de installer, die vraagt mijn username enzo. Dan krijg ik de melding dat ik de HotSync knop in moet drukken, en dat daarna alles automatisch gaat. Hierna gaat het mis.
Eerst kreeg ik bij applicatie 'AAAChecker' de foutmelding dat hij die niet kon syncen. Na nog een softreset en het hele proces opnieuw gedaan te hebben, krijg ik nu de melding dat ik niet voldoende geheugen vrij heb. Ik heb echter meer dan 20MB intern geheugen vrij.

Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Ik heb verder nog wel een aantal dingen die ik nog niet aan de praat heb, maar first things first :).
Heb je de nieuwste versies van de software die je op de Treo hebt geinstalleerd?

Je kunt ook een complete reset van het apparaat doen zodat hij naar de factory defaults gaat en daarna de update doen (dat is eigenlijk nog beter ook). Daarmee minimaliseer je de risico's op conflicten e.d. Nadat je de update hebt gedaan kun je dan weer je software installeren.

Mocht dit ook niet werken, er staat hier in het topic (beetje aan het eind van het topic) nog wel beschreven hoe je de update meer handmatig kunt doen ipv met die installer. Zou uitkomst kunnen bieden.

[ Voor 8% gewijzigd door ppl op 10-11-2005 10:53 ]

• Gertjan

Gertjan

mmmm, beer...

Ik had nog nauwelijks software geinstalleerd (behalve de Palmasutra ;)), maar die had ik er voor de zekerheid al ff afgehaald. Het bleek dat ik een oude versie van Palm Desktop, en daarmee HotSync had. Wel apart, want die heb ik een paar dagen geleden nog van de site van Palm gehaald. Raar dat daar oudere versies rondzwerven :?.
Nja, heb nu de nieuwste versie geinstalleerd en hij doet het!

• ppl
  • Niet online

ppl

Ali_Illegali schreef op donderdag 10 november 2005 @ 11:15:
[...]

Ik had nog nauwelijks software geinstalleerd (behalve de Palmasutra ;)), maar die had ik er voor de zekerheid al ff afgehaald. Het bleek dat ik een oude versie van Palm Desktop, en daarmee HotSync had. Wel apart, want die heb ik een paar dagen geleden nog van de site van Palm gehaald. Raar dat daar oudere versies rondzwerven :?.
Nja, heb nu de nieuwste versie geinstalleerd en hij doet het!
Ah kijk. Palm raadt voor de Lifedrive, de Treo 650 en ik geloof ook de TX om niet de PalmDesktop versie van de site te gebruiken maar die van de bijgeleverde cd. Dat is een aangepaste versie kennelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LyxKyo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-06 23:47

LyxKyo

Dreambox was fun!

hoe gaat het surfen eigenlijk?? ben echt benieuwd of de browser goed is door ontwikkeld, zodat je normaal een webpagina kan bekijken.. (wil het icm edge van telfort gaan nemen) dus surfen moet goed gaan. graag jullie mening..

cheers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
nicknec schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 23:46:
hoe gaat het surfen eigenlijk?? ben echt benieuwd of de browser goed is door ontwikkeld, zodat je normaal een webpagina kan bekijken.. (wil het icm edge van telfort gaan nemen) dus surfen moet goed gaan. graag jullie mening..
Je kunt met de bijgeleverde browser kiezen tussen 2 mogelijkheden: optimized of wide-page mode. Bij wide-page zien veel sites eruit als normaal, maar bij optimized hoef je bijna nooit meer horizontaal te scrollen (slechts bij brede tabellen). En als de bijgeleverde browser niet voldoet, kun je altijd nog Opera mini installeren.
Wel moet je er rekening mee houden dat EDGE niet zo snel is ivm breedband. Dat merk je vooral door latencies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LyxKyo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-06 23:47

LyxKyo

Dreambox was fun!

k thnx! maar hoe bedoel je in verband met "breedband" ..?

ik lees ook veel over reset problemen (op palm forum) .. wie heeft hier ervaringen mee.. tomtom is voor mij een must.. en ik begin nu te twijfelen over de kwaliteit (software matig) van de treo 650 ..

[ Voor 22% gewijzigd door LyxKyo op 14-11-2005 13:49 ]

cheers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Allen,

Ik heb ook een palm treo 650 en zit met het volgende probleem:

Ik gebruik hem zowel zakelijk als prive. Nu heb ik mijn in mijn Outlook twee agenda's en twee contactpersonen lijsten. Je raad het al, deze wil ik synchroniseren met mijn treo!

Helaas heb ik nog niet in de treo een extra agenda en een contactpersonenlijst aan kunnen maken. Na het bellen met een helpdesk kreeg ik als antwoordt: Helaas meneer, dit kan niet! Dus ik zeg: "€ 650.00 euro uit gegeven en dit kan dat niet eens?

Kortom kan iemand mij misschien helpen om dit probleem op te lossen?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gertjan

Gertjan

mmmm, beer...

ehm, ik vind het niet eens zo heel raar dat dat niet kan... Je kunt in elk geval toch al aangeven of een contact Business of Personal is? Zo kun je dat ook aangeven bij agendapunten. Dat is gewoon de manier waarop Palm dat geimplementeerd heeft.
Pagina: 1 2 3 Laatste