guardian-spirit schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 16:02:
[...]
Heb ik ergens ooit gezegd dat dit niet zo was, ik zei nog in mijn vorige reactie dat ik bij mijn PPC's na het begin van de installatie van active sync aangaf wat niet niet geïnstalleerd moest worden en dat werd dan ook niet gesynct!
Leuk, maar daar doel ik dus helemaal niet op.
BTW. als je iets aangeeft wat je wil installeren en dat niet gesynchroniseert moet worden, waarom stel je het dan in dat je het wil installeren? Hij synchroniseert het niet dus installeert hij het niet op je pda, waarom dan in hemelsnaam dat ding laten installeren?

In mijn optiek verschillen ze dus wel, als ik aangeef bij mijn vorige 2 pda's "dit niet syncen" dan
synct ie dat niet. Bij mijn palm doet ie dit wel? (ook al geef ik het aan). En bij active sync hoef je geen knop in te drukken. EN dat resetten van jou (wegens instabiliteit) heb ik dus niet meegemaakt alleen omdat de installatie procedure erom vroeg (dan wel) maar dit heb ik ook bij de Palm meegemaakt (resco explorer bijvoorbeeld).
Bij ActiveSync moet je ook een knop indrukken. Je kunt het alleen instellen dat het niet hoeft.
Dat kon ook bij mijn Sony Clie dacht ik, maar ik kon het iig niet meer vinden op mijn Treo 650.
Wellicht dat de handleiding hier meer over meldt.
Met het resetten bedoelde ik ook de procedure die je moet doen als je iets installeert.
Bij een pocketpc is het zo dat je het programma moet installeren (kennelijk een exe file starten wat ook nog de nodige zaken op je pc zet, waarom in hemelsnaam

) daarna moet synchroniseren om daarna het apparaat te soft resetten en daarna ben je klaar. Omslachtige procedure om dat 20x te herhalen als je de pda opnieuw moet installeren omdat hij instabiel is geworden.
Hotsync doet dat in 1x waardoor je ook maar 1x hoeft te soft resetten, een minder omslachtige procedure dus.
Zoals ik eerder zei, je hoeft niet te syncen als je dat wilt zet alles dan gewoon uit (bij de PPC werkte dit gewoon). Dan kon je als het ware direct installeren. Mijn treo 650 doet dit wel.
En zoals ik al zei zul je moeten synchroniseren als je een programmaatje op je pda wilt installeren of je dat nou op een Palm of Windows Mobile geval doet maakt dus niets uit.
Bij beiden kan ik instellen wat ik wel en niet wil synchroniseren, ook daarin weer geen verschil.
Waar uit mijn verhaal kan jij opmaken dat ik niet met mijn synchronisatie over weg kan?
[...]
Een gsm kopen en nooit meer een PDA omdat....een gebruiker die niet synchronisatie over weg kan...sorry hoor maar "een gebruiker die moeite heeft met hotsync" klinkt veel minder kort door de bocht. pfff bedankt....ik ga al ergens anders hulp zoeken, intussen al contact genomen met verkoper.
Als je echt wilt beweren dat ik niet met synchronisatie om kan gaan kom dan met goede argumenten en alsjeblieft niet zo kleinerend man...sjezus...
Omdat je bepaalde zaken niet schijnt te snappen, waaronder het installeren.
Je mekkert dat je moet synchroniseren als je iets moet installeren terwijl dit niet zo was op je pocketpc. Dat verhaal is grote onzin. Jouw pocketpc stond ingesteld dat bij het aansluiten op de dockingstation en/of kabel dat hij meteen een synchronisatie moet gaan doen.
Onder andere daaruit kan ik concluderen dat jij niet met synchronisatie overweg kunt, of dat nou hotsync of ActiveSync is, daarom ook dat je dan beter af bent met iets dat totaal niet synchroniseert.
Mja, als je al begint met het afzeiken van het e.e.a. dan kun je dit verwachten, zeker omdat je het een moeite vind om een knopje in te drukken (waar hebben we het in hemelsnaam over

) Overigens was het kort door de bocht verhaal niet zo flamend bedoeld.
Je kunt het niet om kunnen gaan met synchronisatie simpel weg oplossen door de hotsync handleiding eens door te lezen.
Heb je al eens heel simpel geprobeerd om de boel te uninstallen en opnieuw te installeren?
Ook al eens in de logfiles gekeken wat die gaven?
[Toevoeging]
Op de Treo naar Hotsync gaan, daar menukey indrukken en dan kiezen voor conduits setup, kun je zo hard aan en uitvinken wat je graag met de desktop wil synchroniseren.
Of dat ook werkt met wat anders dan alleen "modem sync" weet ik niet, maar de mogelijk voor zoiets zit er wel in. In principe is dit hetzelfde als in de hotsync manager de boel instellen.
[
Voor 6% gewijzigd door
ppl op 05-08-2005 17:52
]