@home snelheidsverhoging

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 6.808 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sry hoor meneer pissed off @home fan :)

anyway ik sta er om bekend dat ik threads niet lees vraag maar en terr,kan me eigenlijk ook weinig boeie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:02

Yucko

One clown to rule them all !

Verwijderd schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 23:47:
sry hoor meneer pissed off @home fan :)

anyway ik sta er om bekend dat ik threads niet lees vraag maar en terr,kan me eigenlijk ook weinig boeie :)
Dus omdat jij je de moeite er niet voor wilt doen, moeten wij dat dan wel :?

Opzoutuh PIER !!! Ga eerst de thread maar eens helemaal doorlezen!

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JaJoah schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 07:58:
[...]

Dus omdat jij je de moeite er niet voor wilt doen, moeten wij dat dan wel :?

Opzoutuh PIER !!! Ga eerst de thread maar eens helemaal doorlezen!
och,moet ik nou bang worden ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-09 14:56

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Verwijderd schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 19:52:
[...]

och,moet ik nou bang worden ? :)
Hooguit voor een ban.... :X

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maontje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-09 13:54

maontje

better off Playing

vormstreber schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 15:32:
Ik denk dat ik maar eens ga bellen.... Heb namelijk NOOIT een download sneller als 130KB/s gehad terwijl ik lees dat sommige uit Tilburg de 500 met gemak halen... Bellinistraat is niet ver van de Griegstraat.
En wat was hun antwoord.

Zit inmiddels weer op ruim 580KB/s dus mijn problemen waren van korte duur up is ook goed met 72KB/s

Wie kalm blijft in een panieksituatie................ is traag van begrip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Laatst online: 15-08 16:13
En wat is er niet duidelijk aan de regel: "Geen geflame / trollen" :?

Eerst volgende met een reply die nergens op slaat of een vervelende uitlokking is krijgt een OW direct.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

Van mij mag desnelhead wel weer omhoog, vooral de upload. Maar het gamen gaat al beter. Kan nu tenminste een game hosten zonder al te veel lag gezeik, maar 1 mbit upload zou wel lekker zijn. Of 2 mbit ;)

• jurma
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-09 21:25

jurma

simply connecting...

Hier wordt iets gezegd over eventuele upgrade, maar weet niet of het waar is

[rml]Nulnulnix in "[ SpeedXS] Ongeloofelijk lage prijs voor ..."[/rml]
Be patient grasshopper...

Essent@Home gaat ook beginnen met snelheid upgraden in 2006...
Men wil zelfs een 100Mb verbinding gaan aanbieden. Helaas heb ik nog geen prijzen gehoord of dat men een nieuw abbo hiervoorgaat aanbieden.
En als men het nu zou willen kan men al een 10 Mbit verbinding gaan aanbieden, maar hier zijn geen plannen voor. Logisch als men in 2006 naar 100 Mb wil upgraden...
Ik weet niet waar Nulnulnix die informatie vandaan haalde maar als dat echt zo is, is het wel relaxt.
Nu maar hopen dat het ook echt gaat gebeuren :)

If you want to be serious, we make a powerpoint presentation.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 21 september 2005 @ 14:04:
Van mij mag desnelhead wel weer omhoog, vooral de upload. Maar het gamen gaat al beter. Kan nu tenminste een game hosten zonder al te veel lag gezeik, maar 1 mbit upload zou wel lekker zijn. Of 2 mbit ;)
Ik snap eigenlijk niet waarom er in canada en al die landen 100mbit voor 50 euro word aangeboden, en wij hier (het hoogste op gebied van kabel / adsl +2) op 1 / 2mbit zitten.

Is het omdat dit de kans verhoogt om warez te verspreiden ofzo :? Geef mij maar lekker 2mbit up zodat ik sneller mijn websites en andere zut kan uploaden :)

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:33

defiant

Moderator General Chat
jurma schreef op woensdag 21 september 2005 @ 14:36:
Hier wordt iets gezegd over eventuele upgrade, maar weet niet of het waar is
[rml]Nulnulnix in "[ SpeedXS] Ongeloofelijk lage prijs voor ..."[/rml]
[...]
Ik weet niet waar Nulnulnix die informatie vandaan haalde maar als dat echt zo is, is het wel relaxt.
Nu maar hopen dat het ook echt gaat gebeuren :)
Essent experimenteert al een tijd met ethernet over cable met 100mbit snelheden, die informatie is opzich al erg oud. Dat ze het in 2006 gaan invoeren zou kunnen, maar het is toch wachten op een officiele aankondiging. Persoonlijk denk ik dat het niet echt snel zal gaan omdat ik de indruk krijg dat @home capaciteits tekorten heeft, die eerst structureel moeten worden opgelost. Het is dan ook opvallend dat @home nog geen 10 of 20mbit abbonement biedt zoals casema/upc.
Verwijderd schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 18:41:
Ik snap eigenlijk niet waarom er in canada en al die landen 100mbit voor 50 euro word aangeboden, en wij hier (het hoogste op gebied van kabel / adsl +2) op 1 / 2mbit zitten.
Is het omdat dit de kans verhoogt om warez te verspreiden ofzo :? Geef mij maar lekker 2mbit up zodat ik sneller mijn websites en andere zut kan uploaden :)
Men verhoogt de upload niet/nauwelijks om een aantal redenen:
-Men wil het product internetabbonnement en het product hosting strict gescheiden houden om prijsdifferentatie toe te passen. Ook al mag je bij de meeste ISP's al niet hosten met je kabel/adsl abbo, dan maakt een lage upload het ook effectief onmogelijk. Zo creeën ze een hosting markt en een markt voor dure dedicated lijnen.
-De meeste technieken worden ook zo ontworpen dat de upload snelheid niet echt hoog kan zijn.
-Illegale uitwisseling is inderdaad ook een argument, maar ook voor legale diensten willen ISP's liever dat mensen niet individueel dingen kunnen aanbieden, wat concurrerend kan zijn voor hun eigen diensten of dat van hun moederbedrijven..
-Het kosten aspect, upload traffic wordt geloof ik door carriers duurder aangerekend dan download traffic.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

• ---RRR---
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-07 16:39
100 mbit moet ik ook nog maar eens zien dan! dat begint ergens op te lijken, beetje overkill voor thuis maar goed. 20mbit is al een heel nette snelheid.

Ze mogen wel opschieten met die verhoging want als straks de dekking voor adsl2 (momenteel tot 20mbit) is gegroeid en @home blijft bij de huidige snelheid (voor het dubbele bedrag dat je voor adsl2 moet betalen), dan stapt 'iedereen' over. Ze hebben weinig keus imo.
Als mijn regio ook in de adsl2-dekking zou zitten was ik nu al overgestapt. MAar helaas, nieteens redelijk snelle gewone adsl mogelijk hier :( @home @monopoly mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-09 13:04
Ik ben sinds afgelopen vrijdag geupgrade (althans, de verbinding die bij mijn ouders ligt) en haal met @Home Breedband nu een strakke upload van ~ 90 KB/sec. Op zich wel netjes, ware het niet dat het met de downloadsnelheid de laatste tijd maar slecht gesteld is. Die is een stuk omlaag gegaan en in ieder geval een heel stuk instabieler geworden. Van tijd tot tijd is de uploadsnelheid zelfs hoger dan de downloadsnelheid. Goed, het lijkt dus op een capaciteitsprobleem aangezien de verbinding hier vlak na de vorige verhoging een hele tijd goed en vooral stabiel heeft gefunctioneerd. Ik vraag me dus af in hoeverre een probleem met de downloadsnelheid op termijn de uploadsnelheid kan beinvloeden. Ik weet dat er een boel modems in de omgeving al wel over de nieuwe snelheid kunnen functioneren maar die trainen op dit moment nog op de oude snelheid (toen ik vrijdag thuis kwam heb ik het modem een minuutje zonder stroom gezet, daarna is het nieuwe profiel geladen), dus ik ben benieuwd of de uploadsnelheid de komende paar weken zo stabiel blijft.

* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• halfgaar
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-08 10:23
In principe kan de downloadsnelheid de uploadsnelheid niet beïnvloeden. Ze hebben beide hun eigen frequentieband op de kabel, die kunnen niet overlopen in elkaar.

Waar ligt die verbinding van jou trouwens die nu geupgrade is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
halfgaar schreef op zondag 20 november 2005 @ 00:38:
In principe kan de downloadsnelheid de uploadsnelheid niet beïnvloeden. Ze hebben beide hun eigen frequentieband op de kabel, die kunnen niet overlopen in elkaar.
Waar ligt die verbinding van jou trouwens die nu geupgrade is?
Dat ze elkaar niet kunnen beïnvloeden had ik ook wel gedacht, maar ik wist niet zeker of de ene frequentie de andere kan doen wankelen of niet. Nu rest alleen nog maar de vraag of de upload capaciteit voldoende is om ook als iedereen volledig van de upload gebruik maakt ons allemaal nog de volle snelheid aan te bieden of niet. Mijn ouders wonen in een dorp en zijn aangesloten op Roosendaal. Ook vanochtend was de verbinding nog perfect, maar goed, in de morgen hoef je ook niet anders te verwachten.

Afbeeldingslocatie: http://camielmaas.nl/got/nieuweupload@home.jpg

* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Om te kunnen downloaden moet je wel wat uploadbandbreedte vrij hebben, want er moet eerst iets verstuurd worden voordat je iets kan ontvangen. Ik zou zeggen, limiteer je upload eens naar 80 KB/s en kijk dan hoe je downloads het doen.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• halfgaar
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-08 10:23
Ik mag toch open dat @Home niet verhogingen doorvoort als het technisch nog niet kan. Nou ja, van @Home zou het me niet verbazen in ieder geval...

Ik heb trouwens gisteren mijn modem even gereboot, en hier (eelde1.dr.home.nl) is de verbinding ook versneld. Het gaat om @Home basis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant

defiant

Moderator General Chat
De snelheidsheidsverhoging lijkt er bij m'n ouders ook doorheen, in iedergeval haal ik meer upload dan het vorige snelheidslimiet. De maximum upload/download snelheid heb ik hier nog nooit gehaald, waarschijnlijk omdat de mensen in de buurt hier kroost hebben wat in de leeftijd 12-18 jaar zit :)

Waarschijnlijk gaat de verbinding ook terug van breedband naar basis, prijs/snelheids gewijs is dat een veel betere verhouding, en zo zullen er wel meer breedbanders zijn die (vooral ook met het schrappen van family) overschakelen naar basis. En zo geef je eigenlijk impliciet het signaal aan @home dat mensen niet op meer snelheid zitten te wachten, terwijl de werkelijke reden de prijs is.

D'r is nog een reden waarom @home nooit zoveel haast zal maken met snelle verbindingen in vergelijking met adsl, en dat is omdat adsl via internet diensten levert (voetbal van versatel bijv) en de internet verbinding moet daarvoor snel genoeg zijn, en dat hoeft @home via de kabel niet, ze hebben immers ruimte genoeg op andere frequenties op de kabel naast internet. (tvhome etc gaat niet via internet)

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
December schreef op zondag 20 november 2005 @ 12:22:
Om te kunnen downloaden moet je wel wat uploadbandbreedte vrij hebben, want er moet eerst iets verstuurd worden voordat je iets kan ontvangen. Ik zou zeggen, limiteer je upload eens naar 80 KB/s en kijk dan hoe je downloads het doen.
De downloadsnelheid heb ik getest zonder dat er vanuit deze verbinding iets werd geupload, de uploadsnelheid heb ik getest met een volledig vrije downstream. Ik wil natuurlijk niet dat een bepaalde upload de testresultaten beïnvloed, hetzelfde geldt voor de test van de uploadsnelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko

Yucko

Toen ik toevallig gisteren iets downloadde van mijn server @home vanaf mijn werk bleek ik een snelheid van +- 90kb/s te halen.

Nu heb ik vanmorgen nog eens getest door naar mijn webspace bij Fontys Eindhoven te uploaden, en ik haal met FlashFXP (bij de upload van een 10,57 MByte bestand) een gemiddelde snelheid van 92,6 KByte/s.

Heeft er nu al iemand een produkt-alert mail van @home gehad :?

Edit:

Ow wacht ... op de site van @home staat iets van een upload van 750kbit/s per 1 dec Afbeeldingslocatie: http://images.fok.nl/s/bloos.gif Eventjes niet opgelet. Maar 't komt niet vaak voor dat @home een snelheidsverhoging eerder levert dan aangegeven in hun persberichten 8)

[ Voor 27% gewijzigd door Yucko op 22-11-2005 07:17 ]

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja , je hebt gelijk.

Na net een reset gepleegd te hebben haal ik ook 92k p/s.

Netjes, en dat nog voor 1 dec :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hier ook de upgrade erdoor (Regio almelo)

Mijn upload is 92KB/s geworden, download heeft er gelukkig niet onder geleden, nogsteeds strak 580KB/s. Ben benieuwd hoe het er in de avonduren aan toe gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Sorcerer8472

Mens sana?

Toen ik toevallig gisteren iets downloadde van mijn server @home vanaf mijn werk bleek ik een snelheid van +- 90kb/s te halen.
Same here (Landgraaf), zo'n 90 up MAAR! Wel maar zo'n 150 tot 350 kB/s down in de avonduren. Forse daling dus, erg irritant.

JaJoah: werk je bij Fontys en ben jij 1 van die IT-bobo's @ Rachelsmolen? :P

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmega
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Dit heb ik nog nooit mee gemaakt. @Home heeft hier al de snelheidsverhoging ingevoerd voor mijn Basis-verbinding. (Zuidwest Enschede)

Zeer mooi @Home :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLMORE80
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-09 13:30
Hier in Tilburg (5046) hebben ze het budget abonnement ook aangepast. Tis niet veel, maar toch:
Down: 64kBps >> 96kBps
Up: 16kBps >> 24kBps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier in Wolvega (8471) is het ook geupgrade (Basis, that is)

Download was 130kb/s en is nu rond 250 kb/s
Upload was 30 kb/s (ongeveer en nu rond 50 kb/s

ben er wel blij mee :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-09 22:09

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Ik zit (@ Rosmalen, regio Den Bosch) ook aan de verhoogde upload. Pomp nu heel stabiel 90 kb/sec over mijn lijn. Download lijdt er niet onder iig.

Netjes dat het voor 1 december rond is en dat het redelijk tot goed lijkt te werken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Regio Deventer is er ook door.

Basis abbo: down: 2072kbps en up: 339kbps

Lekker hoor :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko

Yucko

Sorcerer8472 schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 13:17:
[...]

....

JaJoah: werk je bij Fontys en ben jij 1 van die IT-bobo's @ Rachelsmolen? :P
Sorry dude, heb er een paar jaar geleden op school gezeten en ben nog steed alumni lid van Interlink (welke nu volgens mij in R1 zit).

IT-bobo's @ Rachelsmolen ? In de tijd dat ik er rondliep waren het allemaal prutsers die zich lieten buitensluiten op hun eigen switches :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-09 08:54

Jimbolino

troep.com

Transferred 107 files totaling 1.81 GB in 5 hours 40 minutes 48 seconds (92.9 KB/s)
@home Tilburg.

De upload is erg stabiel te noemen. Download zit mijn max op 580KB/s maar hoor al her en der dat dit ook flink omhoog gaat...

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
Jimbolino schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 23:38:
Transferred 107 files totaling 1.81 GB in 5 hours 40 minutes 48 seconds (92.9 KB/s)
@home Tilburg.

De upload is erg stabiel te noemen. Download zit mijn max op 580KB/s maar hoor al her en der dat dit ook flink omhoog gaat...
Ik vraag me af of ik een van de weinigen ben die echt problemen heeft met een drastisch teruggeschoten download na de laatste verhogingen? De upload is inderdaad gewoons stabiel maar de download is van 580 terug naar 200 gegaan. Er staan nu vrijdag wel werkzaamheden geplanned dus ik wacht het gewoon rustig af, maar ik vond het wel vreemd aangezien ik vrijwel nooit problemen heb (gehad) met mijn verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ---RRR---
Mijn @home Family abonnement is inmiddels omgezet naar Breedband. Ik betaal dus voor de breedbandsnelheid een half jaar voor de prijs van het oude Family abonnement. 40 euro in de maand dus.

Download : 561.2 KByte/sec - Upload : 83.6 KByte/sec - Connection : 791.0 Conn/min

Downloadpiek zit op 630KB/s. Ik merk wel dat het aantal connecties drastisch is afgenomen. Voorheen haalde ik ongeveer 1200 connecties maar kom nu nooit meer boven de 800. Gemiddeld zal 600 zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Nu online

Sorcerer8472

Mens sana?

CamU schreef op woensdag 23 november 2005 @ 00:14:
[...]

Ik vraag me af of ik een van de weinigen ben die echt problemen heeft met een drastisch teruggeschoten download na de laatste verhogingen? De upload is inderdaad gewoons stabiel maar de download is van 580 terug naar 200 gegaan. Er staan nu vrijdag wel werkzaamheden geplanned dus ik wacht het gewoon rustig af, maar ik vond het wel vreemd aangezien ik vrijwel nooit problemen heb (gehad) met mijn verbinding.
In de avonduren heb ik dat dus ook. In de ochtend wel netjes ruim 600 down :9

Download : 581.1 KByte/sec (download is eigenlijk iets hoger omdat ik via remote desktop werk en hem snel wegklikte nadat ik hem startte :+)
Upload : 90.3 KByte/sec
Connection : 1145.0 Conn/min

Vanavond nog een keer, for the record.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasma
  • Laatst online: 15-09 00:14
500 down, 45 up, uden,noord brabant

en de buren (via wlan kan ik er op) hebben 550/80 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Nu online

Sorcerer8472

Mens sana?

Tasma schreef op woensdag 23 november 2005 @ 09:41:
500 down, 45 up, uden,noord brabant

en de buren (via wlan kan ik er op) hebben 550/80 :(
Dan moet je je bekabeling (en bestekkering) eens checken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb al maanden last dat ook mijn download inklapt tijdens de spits en in het weekend tot onder de 25 kb down en internet soms niet eens mogelijk is. upload blijft wel goed. Nu op dit moment maar 35 kb down!! 23 nov om 19.00. nu krijg ik restitutie voor de maand december maar ben niet van plan om daarna nog te betalen. als adsl2 goed uitpakt ben ik weg bij ze. net nog de technische dienst aan de foon gehad en ze zeggen dat het een groot probleem is en er in aankomende tijd niets aan te kunnen doen. nou dan weet ik genoeg.

oja dit betreft dus breedband zwolle stadshagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoicks
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:48

Hoicks

Techno!

Hengelo is ook doorgevoerd:

Klein Driene
Hengelose Es / Centrum

45KB/sec up. Thank God! :)

Nikon D7200 & D5000 / SB-700, 2x Yongnuo YN-560 III / Sigma EX 10-20 f4-f5.6 HSM, Sigma EX 17-50mm f2.8 OS HSM, EX 70-200mm f2.8 HSM II Macro / EX 105 f2.8 HSM OS Macro / Nikon AF-S DX 35mm f1.8 / Sigma EX DC 30mm f1.4 HSM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed nieuws over @home :D
Essent gaat 100 megabit-verbinding in Boxmeer testen

Kabelbedrijf Essent wil als experiment een groot deel van het Brabantse Boxmeer aansluiten op een symmetrische internetverbinding van 100 Mbps. De technologie die bij de proef centraal staat, is ether to the home (etth). Essent wil hiervoor gaan samenwerken met het Finse bedrijf Teleste. Voor de proef zullen 20.000 huishoudens nodig zijn die via de coaxkabel de zeer snelle verbinding willen proberen.

Zo'n drie jaar geleden gebruikte Essent Boxmeer ook al als proeftuin bij een test van een symmetrische 10 Mbps internetverbinding via de kabel. Zo'n 10.000 huishoudens beschikken daar inmiddels over zo'n 10 Mbps-lijn.

Bij ethernet to the home wordt de computer direct, zonder kabel- of adsl-modem, in de ethernetaansluiting van de wandcontactdoos aangesloten. De snelheid van de verbinding is volgens Essent constant en niet afhankelijk van bijvoorbeeld de afstand tot de wijkcentrale, zoals bij adsl.

"De aansluiting werkt altijd, ook zonder internetabonnement", aldus Essent. "Er wordt pas een bedrag in rekening gebracht vanaf het moment dat er diensten worden afgenomen, eerder niet."

Bron: Webwereld
En ik ben een van de gelukkige die in Boxmeer woont en mometeel EttHome "test" :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2006 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

You lucky bastard ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.CeeJay
  • Laatst online: 14-08 10:07
Verwijderd schreef op maandag 27 maart 2006 @ 14:13:
[...]
En ik ben een van de gelukkige die in Boxmeer woont en mometeel EttHome "test" :)
Sorry dat ik vraag om een Speedtest, maar 't lijkt me wel nuttig in dit geval :)

Buiten een speedtest vraag ik me af wat je er persoonlijk van vindt... is het stabiel ? Merk je mindere snelheden in de piekuren en haal je ook 5 of 10 Mbit van een US server of zijn de peerings vanaf @home etth naar buiten net zo snel als de normale verbindingen ?!?

Even over de techniek... Ik lees dat ze geen modems gebruiken maar direct in de muur inpluggen... dan hangt daar dus (na max. 100m) dus een switch of router achter van Essent zelf, gaan ze in iedere wijk dan ethernet apparatuur neerzetten ?!? Heb je al eens de 100Mbit snelheid kunnen testen intern in het netwerk (buurman ofzo) ?!?

@echo off
echo Waar in 't bronsgroen eikenhout
echo 'T Nachtegaaltje zingt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-09 17:50
Mr.CeeJay schreef op maandag 27 maart 2006 @ 15:20:
[...]
(na max. 100m) dus een switch of router achter van Essent zelf, gaan ze in iedere wijk dan ethernet apparatuur neerzetten ?!?
Of een huge bridge kan natuurlijk ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr.CeeJay schreef op maandag 27 maart 2006 @ 15:20:
[...]

Sorry dat ik vraag om een Speedtest, maar 't lijkt me wel nuttig in dit geval :)

Buiten een speedtest vraag ik me af wat je er persoonlijk van vindt... is het stabiel ? Merk je mindere snelheden in de piekuren en haal je ook 5 of 10 Mbit van een US server of zijn de peerings vanaf @home etth naar buiten net zo snel als de normale verbindingen ?!?

Even over de techniek... Ik lees dat ze geen modems gebruiken maar direct in de muur inpluggen... dan hangt daar dus (na max. 100m) dus een switch of router achter van Essent zelf, gaan ze in iedere wijk dan ethernet apparatuur neerzetten ?!? Heb je al eens de 100Mbit snelheid kunnen testen intern in het netwerk (buurman ofzo) ?!?
Als je bericht goed gelezen had dan had je gezien dat...
Essent gaat 100 megabit-verbinding in Boxmeer testen
Het moet dus nog gebeuren. Momenteel heb ik EttHome en dat is dat de modem in muur zit met TV aansluiting. Kabeltje inpluggen en je hebt internet, ik heb zelf een router tussen hangen. Hoe ze het tussen 100 meten gaan doen weet ik niet maar als ik goed begrepen heb wordt dezefde techniek ook voor 100Mbit gebruikt.

Met de verbinding die ik nu heb (10Mbit) haal ik meestal 700kb down en 80 a 120 kb up, upload is niet erg stabiel maar dowonload wel, net als ADSL.

Overigens is de EttHome die ik al meer dan een jaar heb ook gratis :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-07 16:04

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Verwijderd schreef op maandag 27 maart 2006 @ 16:33:
[...]

Als je bericht goed gelezen had dan had je gezien dat...

[...]

Het moet dus nog gebeuren. Momenteel heb ik EttHome en dat is dat de modem in muur zit met TV aansluiting. Kabeltje inpluggen en je hebt internet, ik heb zelf een router tussen hangen. Hoe ze het tussen 100 meten gaan doen weet ik niet maar als ik goed begrepen heb wordt dezefde techniek ook voor 100Mbit gebruikt.

Met de verbinding die ik nu heb (10Mbit) haal ik meestal 700kb down en 80 a 120 kb up, upload is niet erg stabiel maar dowonload wel, net als ADSL.

Overigens is de EttHome die ik al meer dan een jaar heb ook gratis :P
Verwijderd schreef op maandag 27 maart 2006 @ 14:13:

[...]

Nou met deze uitspraak impliceerde je anders redelijk dat jij nu die 100Mbit aan het testen was. Ik heb overigens @home breedband en haal niet veel mindere snelheden dan jij. So far voor 10Mbit synchroon?

I'm not as think as you stoned I am

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant

defiant

Moderator General Chat
Met de verbinding die ik nu heb (10Mbit) haal ik meestal 700kb down en 80 a 120 kb up
Ethernet is synchroon, ik ben dus benieuwd of @home techniek voor ethernet to home (bij 100mbit) ook daadwerkelijk zo implementeert. Anders snap ik niet waarom ze van het docsis platform af willen, waar zulke asynchrone snelheden ook te behalen zijn.

Het enige wat ik me kan voorstellen is dat @home al zijn diensten (telefoon/tv/internet) uiteindelijk op IP wil baseren, en dan heeft "ethernet" natuurlijk voordelen boven docsis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino

Jimbolino

troep.com

Defiant schreef op maandag 27 maart 2006 @ 18:44:
[...]
Het enige wat ik me kan voorstellen is dat @home al zijn diensten (telefoon/tv/internet) uiteindelijk op IP wil baseren, en dan heeft "ethernet" natuurlijk voordelen boven docsis.
De diensten die je opnoemt zijn allemaal IP diensten, geen ethernet diensten.

Overigens zijn er verschillende ethernetstandaarden, en ze zijn niet allemaal beperkt tot 100 meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizl
  • Laatst online: 27-02-2023

wizl

hmmz

Ik zal ze eens gaan bellen. Ik bevind me namelijk ook in het verzorgingsgebied zeg maar :) Ik heb gisteravond alvast maar eens een patchkabeltje ingestoken, maar ik krijg nog geen IP adres (wel link). Met Ethereal zie ik wel LLC packets van Teleste voorbij komen. Op www.etthome.nl staat een (vrij lang) filmpje met een aap die met een zak waarop 100Mb staat loopt te sjouwen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.CeeJay
  • Laatst online: 14-08 10:07
Grample impliceerde inderdaad iets anders zoals Wook ook al zei en dat Ethernet niet aan 100meter gebonden is is een geluk voor Essent/@home, maar als ze het over 100Mbit hebben en je haalt nu met 10Mbit amper meer dan een normale @home breedband, dan vraag ik me ECHT af wat we met ETTH effectief gaan bereiken...
Ik begin dus ook te twijfelen of het wel écht ethernet zonder docsis modem is....

@echo off
echo Waar in 't bronsgroen eikenhout
echo 'T Nachtegaaltje zingt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizl
  • Laatst online: 27-02-2023

wizl

hmmz

Grrr, en nu staat er op webwereld geen Boxmeer, maar een nader te bepalen stad/dorp :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wizl schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 12:13:
Grrr, en nu staat er op webwereld geen Boxmeer, maar een nader te bepalen stad/dorp :(
Heb je ze al gebeld ? Ik denk niet dat ze een andere stad/dorp kiezen aangezien in Boxmeer al die kastjes in de muur zitten, kost jun weer extra geld.

Wat voor snelheden haal jij ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Laatst online: 09:25

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

zijn er al geruchten over snelheidsverhogingen? Ik betaal nu veel te veel voor mijn internet, maar geef @home nog wel even het voordeel vn de twijfel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Laatst online: 01-09 22:45
Dat zal nog wel 5 jaar duren voor dit op grotere schaal beschikbaar is '-(
Of zijn er andere verwachtingen? Ik zou al blij zijn met 10/10 mb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:40

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Iedereen gaat er maar vanuit dat ze (als dit werkelijk zou gebeuren) meteen een 100/100 aanbieden maar dat lijkt mij zeer onwaarschijnlijk aangezien maar heel weinig mensen echt behoeften aan een 100/100 lijn hebben.
Ik zou zelf al wel tevreden zijn met een 20/10 lijntje :) (al heb ik chello ;)).

Wat ik ook niet helemaal snap is, waarom halen ze niet eerst het maximale uit de huidige infrastructuur, volgens mijn modem (motorola 5100) zou deze max een 50/30Mbit moeten kunnen, ook niet onaardig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
Ik denk dat je je daarin vergist. Als je ziet wat de mogelijkheden zijn met een 100/100 verbinding.... Heel veel mensen zien daar misschien nu nog niet het nut van, maar dat zal niet lang duren wanneer de rest om hen heen allemaal bestanden gaan uitwisselen via VPN. Ik wil best wel een 100Mbit verbinding naar de dichtstbijzijnde studentenflat (met +/-40 computers en heel veel shares) Niks films download, gewoon streamen vanaf elke computer waar je maar bij kan in de wereld (aangenomen dat iedereen deze snelhden kan bereiken). Probleemloos thuis elke gameserver die je maar wil draaien draaien.... Eigen radiozendertje beginnen met Shoutcast ......etc. etc.....ik kan nog wel even doorgaan.

niet dat dit nu niet kan, maar het heeft niet zo veel zin door de beperkte snelheden. Bovendien zouden bedrijven dan thinclients aan particulieren kunnen gaan aanbieden, als in een groot bedrijf. Serious buisiness!

[ Voor 44% gewijzigd door Bram77 op 29-03-2006 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaZ-
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

NaZ-

Hoeblablahoeblabla

Die test van 10mbit EttH in Boxmeer, was toch drie jaar geleden gehouden? Dus nu gaan ze het nog een keer doen, maar dan in een andere plaats met 100mbit? :)

Eerlijk gezegd denk ik dat het helaas nog wel ff gaat duren voordat ze dit gaan aanbieden..

AMD Pentium 4 32+, 2056MB DDR-ROM, 60INCH HD, Logitech Muis, MS-Toeter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-09 03:36

job

Je weet dat vrij veel oudere routers niet berekend zijn op zulke hoge snelheden? Ik zou het als ik jou was een rechtstreeks op die aansluiting proberen zonder een routerl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09 20:12

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Die test is netjes ja... ik heb echter liever dat ze even uitbreiden met een paar 8 terabyte Arrays.... :P
(maarja... dream on uiteraard).

Ik vind de snelheid wel best zo... wat ik graag zou willen is een stabiele 1600 conn/min.
Lekker breed, lekker snel. :)

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaZ-
  • Niet online

NaZ-

Hoeblablahoeblabla

Essent legt glasvezel aan tot in de straat

Bij de etth-proef van Essent krijgen 20.000 huishoudens de beschikking over een symmetrische internetverbinding van 100 Mbps. Deze snelheid is volgens Essent constant en niet afhankelijk van bijvoorbeeld de afstand tot de wijkcentrale, zoals bij adsl.

Dagblad Trouw meldt dat Essent voor de test glasvezelnetten tot in de straat aanlegt. Nu al zijn de meeste wijkcentrales via glasvezel aan het hoofdnet gekoppeld. Daar komt nu het stuk bij van die wijkcentrales naar straatkastjes. Per wijkcentrale zijn er zestig tot zeventig straatkastjes. Het deel van het straatkastje naar huis blijft wel coax-kabel. De capaciteit van glasvezel is veel groter dan die van coax.

Volgens Trouw kost de operatie Essent naar schatting 400 euro per abonnee. In totaal zou de kabelaanbieder voor zijn proef met etth dus 8 miljoen euro kwijt zijn om 20.000 huishoudens aan te sluiten.
Bron Webwereld.

Dus het gaat waarschijnlijk toch over glasvezel ipv de coaxlijn? Heet het dan geen Fiber To The Home/Street :P

En 400 euro per abonnee, 20 000 * 400 = 8 000 000 miljoen euro's :o. Waarschijnlijk geen goedkoop abonnement :+

//edit

Ownee, 'k lees net die reacties op WW, stond oa dit
Je maakt een denkfout. Die 500 euro waren de kosten per abonnee voor de aanleg tot in de woning. De 400 euro die hier genoemd wordt is voor aanleg van glas tot de eindeversterker. Op zo'n eindversterker kunnen bijvoorbeeld wel 30 klanten zitten. Als er glas doorgetrokken zou worden naar de woning schat ik dat de kosten per aansluiting boven de 1200 euro uitkomen.
:)

[ Voor 16% gewijzigd door NaZ- op 02-04-2006 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het gaat dus toch in Boxmer gebeuren aangezien ze over 20.000 hebben en momenteel zijn er zoveel in Boxmeer die EttHome hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino

Jimbolino

troep.com

hmm, toch maar even het telefoonboek van boxmeer aanvragen, zodat ik wat mensen kan bellen voor een plankcomputer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 08:48

JeroenT

hoi!

Heh , alweer blij gemaakt met een dooie mus..

Nog geen upgrades voor alle @home kabelinternet klanten. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi ik weet niet of het waar is maar ik heb een geweldig nieuws , sinds 18:00 is mijn connectie van @home ineens opgeschroef naar 20mbit+ , ik dachte bij mij zelf dat niet waar kan maar dus had ik bij 3 andere PC's speedtest.nl gedraaid en resultaten waren allemaal overeenkomst

zie hier wat sample van testjes

[img=http://img297.imageshack.us/img297/8440/untitled52vj.th.png]

heeft een medewerker de kraan wat te ver geopend en daardoor foutje is ontstaan? :Y) of het is gewoon goed nieuws :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisB
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:47
Verwijderd schreef op woensdag 19 april 2006 @ 19:01:
hoi ik weet niet of het waar is maar ik heb een geweldig nieuws , sinds 18:00 is mijn connectie van @home ineens opgeschroef naar 20mbit+ , ik dachte bij mij zelf dat niet waar kan maar dus had ik bij 3 andere PC's speedtest.nl gedraaid en resultaten waren allemaal overeenkomst

heeft een medewerker de kraan wat te ver geopend en daardoor foutje is ontstaan? :Y) of het is gewoon goed nieuws :P
Moeilijk, 2 pagina's terug gaan in de history. Grapjas.

Ohwnee, misschien toch niet.. bij mij komt ie dan op 33897.8 KByte/sec (=271182 kbps) uit.. is 10x zo veel..

[ Voor 9% gewijzigd door FlorisB op 19-04-2006 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Verwijderd schreef op woensdag 19 april 2006 @ 19:01:

waar woon je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of je zit in een testwijk etc of het is gewoon een flauwe grap :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter37
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-09 14:34
Verwijderd schreef op woensdag 19 april 2006 @ 19:35:
Of je zit in een testwijk etc of het is gewoon een flauwe grap :|
het is gewoon een flauwe grap :/

kijk voor mijn kitcar project hier: http://wouters-stekkie.synology.me/joomla/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wouter37 schreef op woensdag 19 april 2006 @ 19:38:
[...]

het is gewoon een flauwe grap :/
Dat denk ik ook. In zijn profiel staat bij woonplaats "Bij maastricht", daar voert @home geen tests uit zover ik weet.

Over 100Mbit test heb ik nog niks gehoord trouwens..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar even ontopic, is het nou zo dat @home met tegen eind van het jaar een pakket wou aanbieden dat tegen de ADSL+2 concurenten moet gaan Concurreren ? :P

als daar ergens een goede bron voor is denk ik dat ik dan nog wel blijf met @home. Ik denk aan een overstap maar eigenlijk is @home het beste wat me is overkomen in 1.5 jaar tijd dat ik het heb. De downtimes die had waren meestal toch alleen maar 'snachts :P

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2006 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmm odd ik woon helemaal niet in maastricht lowl maar in Zwolle en ja ik heb nu nog steed 20mbit+ ik kan dat testen met torrent en dat gaat ong 2mb/s :D :D me upload is gewoon 70kb/s nog steed ong 1mbit en me buurman heeft nou ook 20mbit en dus conclusie er is ergens een foutje of gewoon vet 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Verwijderd schreef op woensdag 19 april 2006 @ 22:07:
hmmm odd ik woon helemaal niet in maastricht lowl maar in Zwolle en ja ik heb nu nog steed 20mbit+ ik kan dat testen met torrent en dat gaat ong 2mb/s :D :D me upload is gewoon 70kb/s nog steed ong 1mbit en me buurman heeft nou ook 20mbit en dus conclusie er is ergens een foutje of gewoon vet 8)7
2 megabit/s haal ik ook wel met @home :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bartjuh schreef op donderdag 20 april 2006 @ 10:31:
[...]

2 megabit/s haal ik ook wel met @home :O
2 megabit is niet hetzelfde als 2mb. 2mb is 20megabit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 20 april 2006 @ 12:29:
[...]

2 megabit is niet hetzelfde als 2mb. 2mb is 20megabit.
Je haalt de hoofdletters door elkaar. 2 mb is 2 megabit en 2 MB is 2 megabyte. 2 MB (wat jij bedoeld) is overigens 16 megabit. Ook niet slecht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaZ-
  • Niet online

NaZ-

Hoeblablahoeblabla

'k zit hier nog steeds op de 500kb/s :P Zijn je buurman en jij de enige die dit hebben? En zit er geen LAN tussen je buurman en jij? :Y) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Niet online
Als het goed is zouden mensen met een Internet Intensief-abonnement (het voormalige Breedband-pakket) een snelheid van 5 megabit moeten halen, dus rond de 600 kilobyte per seconde. Eigelijk is het 625KB/s, maar met de overhead erbij wordt dat effectief 600KB/s. Dit wordt pas leuk als je dat in een brakke vergelijking zet:

10 oktober 2003:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/25532/full.png

6 februari 2006:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/c5e3dcb38c1993ab703721301dbc1580/full.png

23 april 2006:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/2df4d627025c3d60d3bf6a0958f22206/full.png

In vergelijking met ADSL is kabel nog altijd de zware verliezer qua upload- en downloadsnelheid uitgezet tegen de prijs per maand. Voor de 47,95 euro die je kwijt bent voor het snelste abonnement van @Home, heb je bij de concurrentie een abonnement met downloadsnelheden tot 20mb. Het voordeel van kabelinternet is dat de aangegeven downloadsnelheid vrij gemakkelijk gehaald wordt, terwijl je bij ADSL afhankelijk bent van de afstand tot het verdeelpunt die in de praktijk een paar honderd meter verderop ligt, in mijn geval zou dat dus een kleine 1500 meter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Robin schreef op zondag 23 april 2006 @ 15:39:
In vergelijking met ADSL is kabel nog altijd de zware verliezer qua upload- en downloadsnelheid uitgezet tegen de prijs per maand. Voor de 47,95 euro die je kwijt bent voor het snelste abonnement van @Home, heb je bij de concurrentie een abonnement met downloadsnelheden tot 20mb. Het voordeel van kabelinternet is dat de aangegeven downloadsnelheid vrij gemakkelijk gehaald wordt, terwijl je bij ADSL afhankelijk bent van de afstand tot het verdeelpunt die in de praktijk een paar honderd meter verderop ligt, in mijn geval zou dat dus een kleine 1500 meter zijn.
Dat is waar, @home is met z'n download wel heel stabiel hier. Altijd zo'n 600KB/s.

Wij hebben nu zowel @home intensief als pilmo 8/1 mbit adsl1 over BBned netwerk thuis. 1 Mei loopt @home af na 6 jaar of iets in die richting :)

Verschillen @home en pilmo adsl ;
@home ;
prijs ; 47,95 euro
Download praktijk ; 600KB/s
Upload praktijk ; 80KB/s

Pilmo adsl ;
prijs ; 34,95 euro
Download praktijk ; Gemiddeld 725KB/s , soms 800KB/s stabiel.
Upload praktijk ; 100KB/s

We zitten zo'n 1800meter van de centrale. Snelheden zijn geen grote vooruitgang, maar toch iets sneller, en pilmo is een stuk goedkoper. Er zit ook nog eens telefonie in, en je hoeft geen non-linesharing kosten te betalen. Scheelt ook weer een tientje :P Besparen zo'n 30 euro in de maand aan vaste kosten bij de overstap van @home + kpn naar pilmo adsl/voip :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickpma
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-09 14:59
Ik moet ook zeggen dat ik niet snap waarom @home het relatief nog zo goed doet.
De kwaliteit prijs verhouding is zeer matig, de service is ok, en er zijn weinig snelheid upgrades...

Ik had altijd breedband, haalde ook 650 kb/s ongeveer en upload 85 kb/s

Nu wanadoo
Haal in prinicipe altijd 1.2 mb per seconde en van een goede server 1,6 mb, upload 102 kb/s

Ik betaal de helft, hoe kunnen ze dan toch nog zoveel klanten binnenhalen???
En ja, ik praat hier over bytes en megabytes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had mijn vraag dus ook aan @home zelf gesteld mbt Snelheidsverhoging :)
Hartelijk dank voor uw e-mail.

@Home streeft ernaar een kwalitatief hoogwaardig produkt aan te bieden.
Door de huidige ontwikkelingen in de breedbandmarkt sluiten wij daarom
niet uit dat de snelheden in de nabije toekomst worden aangepast.

Als @Home de snelheden gaat verhogen informeren wij vanzelfsprekend onze
abonnees.

Heeft u nog vragen, dan kunt u ook terecht op onze online help via http://help.home.nl/.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet,
Maar ja... Tis altijd een stabiele verbinding geweest, en overstapen op ADSL zou ik graag willen doen.. maar dan heb ik de garantie niet dat het ook stabiel loopt oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

nickpma schreef op zondag 23 april 2006 @ 16:29:
De kwaliteit prijs verhouding is zeer matig, de service is ok, en er zijn weinig snelheid upgrades...

Nu wanadoo
Haal in prinicipe altijd 1.2 mb per seconde en van een goede server 1,6 mb, upload 102 kb/s

Wij hebben helaas geen adsl2+ hier, de centrales zijn er nog niet geschikt voor. Dus heb ik gezocht naar de goedkoopste adsl1 8mbit provider (8mbit is snelst voor adsl1).
Anders had ik ook wel zo'n wanadoo 20mbit of iets soortgelijks gehad :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mimic
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

mimic

O ja joh?

Ik ben reeds overgestapt van kabel naar adsl, maar ze schrijven nogsteeds geld af van mn rekening, toch maar eens de machtiging opzeggen gezien mailen niet werkt :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko

Yucko

mimic schreef op maandag 24 april 2006 @ 02:48:
Ik ben reeds overgestapt van kabel naar adsl, maar ze schrijven nogsteeds geld af van mn rekening, toch maar eens de machtiging opzeggen gezien mailen niet werkt :/
Dat had ik allang gedaan als ik jou was. Essent heeft zowiezo de neiging om langer geld af te schrijven dan nodig is. Is me nl. ook gebeurd met het voorschot voor elektra + gas toen ik verhuisde. En als je dan belt om uitleg te vragen en zegt dat je de machtiging gaat stopzetten en de boel storneren gaan ze dreigen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
JaJoah schreef op maandag 24 april 2006 @ 07:22:
[...]
Dat had ik allang gedaan als ik jou was. Essent heeft zowiezo de neiging om langer geld af te schrijven dan nodig is...
Dat @Home kabelinternet levert over het kabelnetwerk van Essent is leuk maar zegt verder niets over het afschrijfbeleid van beide verschillende bedrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Bartjuh schreef op zondag 23 april 2006 @ 20:22:
[...]

Wij hebben helaas geen adsl2+ hier, de centrales zijn er nog niet geschikt voor. Dus heb ik gezocht naar de goedkoopste adsl1 8mbit provider (8mbit is snelst voor adsl1).
Anders had ik ook wel zo'n wanadoo 20mbit of iets soortgelijks gehad :P
pilmo biedt zelf nog geen ADSL2+ aan. Er zijn nog maar een paar centrales die nog niet ADSL2+ gereed zijn.Waar heb je het gechecked, site van bbned zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

WooK schreef op maandag 24 april 2006 @ 13:17:
[...]

pilmo biedt zelf nog geen ADSL2+ aan. Er zijn nog maar een paar centrales die nog niet ADSL2+ gereed zijn.Waar heb je het gechecked, site van bbned zelf?
Ja ik weet het, ze geven wel aan het in de toekomst aan te bieden. Ik heb echt heel veel providers vergeleken, en alle adsl2+ providers geven aan dat adsl2 hier niet te krijgen is, en dan geven ze alternatieve abbonementen over adsl1, wat ten eerste trager is, en ten tweede raar genoeg duurder.

Op bbned zelf staat niets over adsl2+ dat ik zo kan vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

www.adsl.nl is een goede startpagina voor adsl producten iig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Bartjuh schreef op maandag 24 april 2006 @ 14:20:
[...]

Ja ik weet het, ze geven wel aan het in de toekomst aan te bieden. Ik heb echt heel veel providers vergeleken, en alle adsl2+ providers geven aan dat adsl2 hier niet te krijgen is, en dan geven ze alternatieve abbonementen over adsl1, wat ten eerste trager is, en ten tweede raar genoeg duurder.

Op bbned zelf staat niets over adsl2+ dat ik zo kan vinden...
Omdat veel adsl aanbieders het technisch nog niet aankunnen nee. Kijk eens op http://pcdb.bbned.nl dan. Dan weet je het namelijk zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

WooK schreef op maandag 24 april 2006 @ 15:24:
[...]

Omdat veel adsl aanbieders het technisch nog niet aankunnen nee. Kijk eens op http://pcdb.bbned.nl dan. Dan weet je het namelijk zeker.
Geeft niet aan of er adsl1 en/of adsl2 te krijgen is... alleen dat adsl beschikbaar is. Dat weet ik nu ook wel, ik internet via adsl1 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Bartjuh schreef op maandag 24 april 2006 @ 15:36:
[...]

Geeft niet aan of er adsl1 en/of adsl2 te krijgen is... alleen dat adsl beschikbaar is. Dat weet ik nu ook wel, ik internet via adsl1 :P
Normaal krijg je zoiets te zien;

Afbeeldingslocatie: http://img230.imageshack.us/img230/9951/bbned1pp.jpg

Als je trouwens idd op een van de weinige centrales zit waar geen ADSL2+ op beschikbaar is, ga je dat in de toekomst zeer waarschijnlijk ook niet krijgen omdat het een cisco dslam is en die niet geupgrade gaan worden...

offtopic:
ik bedenk me nu pas dat dit echt redelijk ot is...

[ Voor 7% gewijzigd door WooK op 24-04-2006 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

WooK schreef op maandag 24 april 2006 @ 15:50:
[...]

Normaal krijg je zoiets te zien;

[afbeelding]

Als je trouwens idd op een van de weinige centrales zit waar geen ADSL2+ op beschikbaar is, ga je dat in de toekomst zeer waarschijnlijk ook niet krijgen omdat het een cisco dslam is en die niet geupgrade gaan worden...
Oh vandaar. Ik krijg namelijk dit te zien;
ADSL is beschikbaar.
Linesharing is beschikbaar.
Dit is een BBned locatie.

Centrale: Hkb
De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 1366 meter.
Jammer dat er geen adsl2+ meer beschikbaar komt :'( Dan maar wachten tot @home met etth komt :P Minimumcontractsduur met pilmo is toch maar een jaar :) Dus gewoon afwachten tot er wat beters komt. Tot nu toe tevreden met pilmo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bartjuh schreef op maandag 24 april 2006 @ 15:55:
[...]

Oh vandaar. Ik krijg namelijk dit te zien;

[...]

Jammer dat er geen adsl2+ meer beschikbaar komt :'( Dan maar wachten tot @home met etth komt :P Minimumcontractsduur met pilmo is toch maar een jaar :) Dus gewoon afwachten tot er wat beters komt. Tot nu toe tevreden met pilmo :)
Stom toevallig was ik ook op zoek naar een ADSL2+ aanbieder en helaas zit ik met dezelfde ADSL centrale in Haaksbergen als jij opgescheept (ongeveer 747 meter van vewijderd). Ik zit nu ook bij @home maar de snelheid gaat met de dag achteruit (ik kom met het breedband abbo niet meer boven de 480Kb/s uit :'( ) Het ziet er naar uit dat er weinig alternatieven zijn. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Verwijderd schreef op maandag 24 april 2006 @ 23:45:
[...]
Stom toevallig was ik ook op zoek naar een ADSL2+ aanbieder en helaas zit ik met dezelfde ADSL centrale in Haaksbergen als jij opgescheept (ongeveer 747 meter van vewijderd). Ik zit nu ook bij @home maar de snelheid gaat met de dag achteruit (ik kom met het breedband abbo niet meer boven de 480Kb/s uit :'( ) Het ziet er naar uit dat er weinig alternatieven zijn. :(
Dat is wel enigzins apart, want ik haal op sommige tijden nog strak 600KB/s ... en zelden minder dan 500KB/s met @home. De prijs is eigenlijk de enige echte reden van overstap op adsl, dat de snelheid een tikkie hoger is van pilmo is mooi meegenomen :)
Welke modem heb jij ? Ik heb hier een motorola surfboard staan, misschien dat dat uitmaakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bartjuh schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 11:04:
[...]

Dat is wel enigzins apart, want ik haal op sommige tijden nog strak 600KB/s ... en zelden minder dan 500KB/s met @home. De prijs is eigenlijk de enige echte reden van overstap op adsl, dat de snelheid een tikkie hoger is van pilmo is mooi meegenomen :)
Welke modem heb jij ? Ik heb hier een motorola surfboard staan, misschien dat dat uitmaakt...
Ik heb ook een Motorola Surfboard. Ik had tot enkele weken terug ook constant 600+ KB/s. Maar sinds enige tijd gaat het steeds minder. Op dit moment kom ik niet meer boven de 460 - 480 KB/s uit en da's knap irritant als je sneller gewend bent. @Home heeft geen enkele verklaring voor de afname in snelheid en beweert dat het aan m'n pc ligt. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 15:36:
[...]

Ik heb ook een Motorola Surfboard. Ik had tot enkele weken terug ook constant 600+ KB/s. Maar sinds enige tijd gaat het steeds minder. Op dit moment kom ik niet meer boven de 460 - 480 KB/s uit en da's knap irritant als je sneller gewend bent. @Home heeft geen enkele verklaring voor de afname in snelheid en beweert dat het aan m'n pc ligt. |:(
pff dat is toch ook nog een goede snelheid. Sterker nog. Toen ik op de helpdesk werkte was dat niet eens een reden om iemand door te verbinden naar tier 2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
nickpma schreef op zondag 23 april 2006 @ 16:29:

Nu wanadoo

Ik denk dat het voornamelijk luiheid is. @Home was 1 van de eerste providers die breedbandinternet leverde en destijds hebben veel mensen dat genomen. Ondertussen is er natuurlijk veel meer keus door de ADSL-providers die later pas kwamen, maar mensen vinden het veel te veel gedoe om over te stappen. Thuis hebben we ook al sinds het beschikbaar was (begin 2000) @Home breedband. Mn pa vroeg me laatst nog of dat niet goedkoper kan en ik zei ook dat dat kan, maar dat je dan wel een ander e-mailadres krijgt. Alleen daarom al zei die van "laat dan maar"....

In ons studentenhuis hebben we ook @Home Breedband en ook hier hebben we het er wel es over gehad om naar ADSL te gaan (helemaal sinds @Home hier de afgelopen 2 weken plat heeft gelegen :(), maarja, we hebben geen vaste telefoonaansluiting, dus dat komt er dan alweer bovenop (abo + aansluitkosten), waardoor het niet zo goedkoop meer is. Al wil ik me er nog wel eens serieus in verdiepen, want 20Mbit hier ook verkrijgbaar te zijn en dat klinkt wel aardig rapper dan die 6Mbit van @Home.

[ Voor 6% gewijzigd door Palomar op 25-04-2006 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Palomar schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 16:51:
[...]

Ik denk dat het voornamelijk luiheid is. @Home was 1 van de eerste providers die breedbandinternet leverde en destijds hebben veel mensen dat genomen. Ondertussen is er natuurlijk veel meer keus door de ADSL-providers die later pas kwamen, maar mensen vinden het veel te veel gedoe om over te stappen. Thuis hebben we ook al sinds het beschikbaar was (begin 2000) @Home breedband. Mn pa vroeg me laatst nog of dat niet goedkoper kan en ik zei ook dat dat kan, maar dat je dan wel een ander e-mailadres krijgt. Alleen daarom al zei die van "laat dan maar"....
Misschien een idee om een eigen domein aan te vragen? Heb je dat soort geouwehoer nooit meer. Een domein met alleen mail kost tegenwoordig ook geen drol dus daar hoef je het niet om te laten...
In ons studentenhuis hebben we ook @Home Breedband en ook hier hebben we het er wel es over gehad om naar ADSL te gaan (helemaal sinds @Home hier de afgelopen 2 weken plat heeft gelegen :(), maarja, we hebben geen vaste telefoonaansluiting, dus dat komt er dan alweer bovenop (abo + aansluitkosten), waardoor het niet zo goedkoop meer is. Al wil ik me er nog wel eens serieus in verdiepen, want 20Mbit hier ook verkrijgbaar te zijn en dat klinkt wel aardig rapper dan die 6Mbit van @Home.
Misschien eens kijken naar www.surfsneladsl.nl ? Ideaal voor studentenhuizen (o.a. meerdere ip adressen) en goedkoop. Zelfs met een belbudget lijn ben je nog goedkoper uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko

Yucko

Ik zit vandaag al de hele dag te uploaden @ 100KByte /s waar dit normaal 85KByte/s max is.

Afbeeldingslocatie: http://www.il.fontys.nl/~tintin/tweakers.net/internet-day_20060505.png
18:00-00:30 is mijn broer. Die kan nu eenmaal niet harder downloaden met zijn budget lijntje

Zouden ze dan eindelijk iets van onderhoud gedaan hebben aan 't netwerk hier :D
Palomar schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 16:51:
[...]

Als je nu "InternetPlusBellen" van bv. KPN pakt dan heb je geen telefoonabo meer nodig. Tenminste, dit heb ik begrepen van een collega die het sinds kort heeft :)

[ Voor 97% gewijzigd door Yucko op 05-05-2006 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Laatst online: 16:19

lordsnow

I know nothing

Officieel: per 1 Juli gaat @Home Breedband van 5 Mbit naar 8 Mbit. De prijs blijft hetzelfde.

Ik werdt net gebeld door @home met de vraag of ik mijn opzegging ongedaan wou maken. Dan zou ik 3 maanden gratis krijgen, maar wel weer een jaarcontract. Helaas voor @Home is dat nog steeds te duur. En ik heb al Wanadoo ondertusen. Oftewel, te weinig, te laat.

edit: vergeten te vragen over de upload, en de helpdeskmedewerkster zij er ook niks over toen ze zelf begon over de snelheidsverhoging.

[ Voor 17% gewijzigd door lordsnow op 06-05-2006 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:06
lordsnow schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 11:39:
Officieel: per 1 Juli gaat @Home Breedband van 5 Mbit naar 8 Mbit. De prijs blijft hetzelfde.

Ik werdt net gebeld door @home met de vraag of ik mijn opzegging ongedaan wou maken. Dan zou ik 3 maanden gratis krijgen, maar wel weer een jaarcontract. Helaas voor @Home is dat nog steeds te duur. En ik heb al Wanadoo ondertusen. Oftewel, te weinig, te laat.
wordt er ook iets gewijzigd aan de upload?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

lordsnow schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 11:39:

En wat zeiden ze over de upload? Komt die al boven de 1 Mbit? Zal wel niet, maar je weet t nooit :)

edit: Grrrrr m3gA :P

[ Voor 3% gewijzigd door kamstra op 06-05-2006 11:41 ]

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beter !! eindelijk es wat sneller :D

/me die dansjes doet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:06
Ben benieuwd of de andere abbonementen ook aangepast worden.. ik zit minder achter internet dus dan zou een goedkopere ook voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ---RRR---
Weet er ook iemand wat er gaat gebeuren met het basis abonnement? Mocht die op het nivo komen van breedband dan stap ik over. 5mbit is snel genoeg voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit in groningen en heb hele dag al last van trage @home (150 kb/s)
iemand meer hier last van?
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Let op:
-- "Ik ben geupgraded!1111". Dat soort berichten zijn niet de bedoeling.
-- Speedtests zijn niet nodig over het algemeen.
-- Alleen posten als er echt een probleem is.
-- Geen geflame / trollen