[OC-939] Epox EP-9NPA+ Ultra

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 1.011 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hosee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-10-2024
Verwijderd schreef op zondag 20 november 2005 @ 16:06:
[...]

Je hebt er ook een blaadje bij, daarin wordt uitgelegt waar je die heatsinks het beste op kunt plakken. Ik raad het zelf wel aan om te doen. Dit bevordert de stabiliteit van het moederbord, vooral als je geen of weinig flow langs de mosfets krijgt (bij bijvoorbeeld het gebruik van waterkoeling, of het ontbreken van casefans).

De tape ervan leek bij mij eerst ook niet goed te plakken, maar ik heb ze nu al 3 kwart jaar erop zitten, en ben naar redelijk wat lans gegaan, en ze zijn er bij mij nog nooit afgevallen.

Tevens heb ik Epox laatst een keer gemailt, of de garantie verlopen gaat bij het plaatsen van custom heatsinks, maar dat vinden ze niet erg als je dat doet, Dus ik ga custom heatsinks erop maken, want ik vind de koelcapaciteit van die kleine lichaampjes wel heel klein.
Nou lijkt mij wel duidelijk nietwaar jongens en die zogenaamde extra herrie door die mosfetventilator?......welke herrie, als je dat vind dan laat je die ventilator voor wat hij is en monteer je hem toch niet! Simpel zat. :Y)
Bij mij werkt ie in ieder geval wel. >:)

Asus P6t / Core i7 @1.800mhz / 3.150mhz, 1.048V / 1.168V waterkoeling / mem: Patriot Viper ddr3, 1600mhz. c8, 3x2gb / 285gtx in SLI / Thermaltake 850W / Dell 30"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlowikPL
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-07 08:31
Ik heb probleem dat ik de surround niet kan goed aansluiten op deze mobo. de Stereo gaat wel ( maar ik krijg mono in elk game dat ik spel :? ) maar de achter kanalen krijg ik deus nooit goed. De stereo moet volgens boekje on groene ( zoals bij elk mobo) en de achter kanalen moeten volgens boekje in de zwarte ( of bij instellingen in realtek programma) in de blauwe.
Ik heb de nieuwste nvidia en ook de realtek uitgeprobeerd. Heeft iemand ok deze problemen ondervonden , en kan me vertellen hoe die zijn om op te lossen ?

* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gamer schreef op zondag 20 november 2005 @ 15:10:
de tape die erop zit kleeft niet zo heel goed, dus ik hou ze eraf.

enig nadeel, fannetje maakt al een hels lawaai, andere opties zijn er niet :(
Daar heb je gelijk in. Die fan op de NB maakt echt gruwelijk irritant geluidje. Ik snap eigenlijk ook niet precies waarom er zo'n fan op zien want airflow heeft zo'n ding bijna niet volgens mij en die heatsink die erop ziet is best groot vergeleken met heatsinks op andere mobo's. En ik vind hem echt supervet uit zien 8) :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry hoor maar ik weet niet waarom iedereen een chipset fan heeft die giga herrie maakt, mijne is gewoon lekker stil, en ik hoor hem niet, en ik zit zowat 99% van de tijd zonder zijpaneel erop te pc'en, en de pc staat naast mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou bij mij hoor je hem duidelijk hoor. Als ik de fan laat draaien en dan stil hou met mijn vinger dan hoor je dat verschil heeeel duidelijk :X Kan zijn dat hij na een tijdje zacht gaat draaien als de pc helemaal geboot is want zover ben ik nog niet gekomen, omdat Opteron er nog steeds niet is :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha grappenmaker dat is het dan ;). Normaal gesproken is het zo bij nforce 4 boardjes dat in het begin alle fans voluit gaan draaien, en daarna wordt het temperatuur gecontrolled. Dus bij jouw draait op voluit, en ja dan hoor je hem :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 21 november 2005 @ 15:42:
Haha grappenmaker dat is het dan ;). Normaal gesproken is het zo bij nforce 4 boardjes dat in het begin alle fans voluit gaan draaien, en daarna wordt het temperatuur gecontrolled. Dus bij jouw draait op voluit, en ja dan hoor je hem :P
Zou goed kunnen dat dat het is. Maar ik zal wel kijken hoe hij het is als ik Opteron binnen heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertShooter
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-09 14:15

DesertShooter

Afgekickt

Heb het boardje van Nightmare hier gehad, en hij bevalt me goed :). Alleen jammer dat je niet zoveel voltage kunt zetten op het geheugen. (Maarja, er komt toch een vmod op >:) ). Het northbridge fannetje is inderdaad niet de stilste, maar dat is die van DFI ook niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hosee
DesertShooter schreef op maandag 21 november 2005 @ 15:59:
Heb het boardje van Nightmare hier gehad, en hij bevalt me goed :). Alleen jammer dat je niet zoveel voltage kunt zetten op het geheugen.
Bedoel je dat 3,2 V eigenlijk nog te weinig is ? :|

Asus P6t / Core i7 @1.800mhz / 3.150mhz, 1.048V / 1.168V waterkoeling / mem: Patriot Viper ddr3, 1600mhz. c8, 3x2gb / 285gtx in SLI / Thermaltake 850W / Dell 30"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertShooter

DesertShooter

Afgekickt

hosee schreef op maandag 21 november 2005 @ 23:24:
[...]

Bedoel je dat 3,2 V eigenlijk nog te weinig is ? :|
JAAA :P, ik heb voor me Kingston 4v nodig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

4v :| Damn, dan moet je wel een vmod doen ja. Gaat dat kingston beetje hard dan ? Want kheb toch liever m'n g.skill :P

Heeft iemand nog leuke mods voor dit mobo ? Aangezien ik een maandje moet wachten op mijn nieuwe cpu moet ik toch wat te doen hebben :P

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2005 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Hmm, vandaag de hele dag op mijn stage (computerwinkel) aan het prutsen met mijn mobo+ mem, om uit te zoeken wat het is. Twinmos BH5 2x256, en dan het SLI bordje, krijg al memtest errors @ stock speed, niet bij 2T maar wel bij 1T. Daarbij kan ik dus geen hoge fsb's instellen. Begin nu meer te denken dat het het geheugen is, heb wel andere reepjes hier, maar das gewoon el cheapo, dus hoef ze dan ook niet proberen te OC'en :P Maar in princiepe MOETEN moederbord en geheugen 1T aankunnen toch? (zolang je geen 4 banken of 1GB modules hebt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1T moet zeker kunnen ja met Twinmos BH5, met mijn normale twinmos reepjes lukte het ook wel. Misschien toch een klein beetje meer volt erbij ? Wie weet kan dat helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Heb ze wat extra gegeven ja, erna met die gewone A-data reepjes gespeeld, die deden het op 3v met standaard timings en 1T nog op 240mhz, dus dan ligt het denk ik toch aan mijn BH-5. Nouja, 512 was toch vrij weinig om lekker op te werken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 12:39

DaWaN

'r you wicked ??

_ferry_ schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 19:31:
Heb ze wat extra gegeven ja, erna met die gewone A-data reepjes gespeeld, die deden het op 3v met standaard timings en 1T nog op 240mhz, dus dan ligt het denk ik toch aan mijn BH-5. Nouja, 512 was toch vrij weinig om lekker op te werken :P
Heb je ook de 2 andere banken geprobeerd? En bij die BH-5 kan het helpen om gewoon ze door te laten memtesten netzolang totdat ze goed zijn ;)

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 12:15:
4v :| Damn, dan moet je wel een vmod doen ja. Gaat dat kingston beetje hard dan ? Want kheb toch liever m'n g.skill :P

Heeft iemand nog leuke mods voor dit mobo ? Aangezien ik een maandje moet wachten op mijn nieuwe cpu moet ik toch wat te doen hebben :P
Zie dit en dit eens zou ik zeggen ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2005 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hosee
Onvoorstelbaar, echt super... _/-\o_..... maar wel spijtig niet met een EPOX mobo, eigenlijk beetje offtopic dus. :Y) Maar toch leuk om te weten want ik vraag mij af wat de score zou zijn met een Epox mobo. >:)

[ Voor 72% gewijzigd door hosee op 24-11-2005 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand waar de "messure point" van de vdimm zit op het bord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heintjeput
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:23
YES!!! Ik heb weer veel geluk. De levertijd van de Epox moederborden is vandaag van 10dagen naar onbekend gegaan bij Azerty hardware. Of te wel bij de Nederlandse leverancier zijn ze op. Weet iemand wanneer de volgende levering is aan Nederland?

Verder zag ik bij Komplett.nl dat ze er daar wel op voorraad hadden, mss proberen geld terug te krijgen en daar maar te bestellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heintjeput schreef op maandag 28 november 2005 @ 20:19:
YES!!! Ik heb weer veel geluk. De levertijd van de Epox moederborden is vandaag van 10dagen naar onbekend gegaan bij Azerty hardware. Of te wel bij de Nederlandse leverancier zijn ze op. Weet iemand wanneer de volgende levering is aan Nederland?

Verder zag ik bij Komplett.nl dat ze er daar wel op voorraad hadden, mss proberen geld terug te krijgen en daar maar te bestellen...
Ik heb hem bij Komplett besteld en had hem binnen een paar dagen. Was zeer tevreden over de service enzo :)
Of je geld terug krijgt weet ik niet. "Nee" heb je "ja" kun je krijgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:03
Ik heb mijn mobo ook bij Komplett vandaan. Ene dag betaald, volgende dag in huis. Top winkel :D.

Waarschijnlijk krijg ik nog deze week mijn crucial 2gb Z503 geheugen binnen. Dus dat wordt feest, samen met mijn Alphacool waterkoeling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hosee
Roet schreef op maandag 28 november 2005 @ 22:20:
Ik heb mijn mobo ook bij Komplett vandaan. Ene dag betaald, volgende dag in huis. Top winkel :D.

Waarschijnlijk krijg ik nog deze week mijn crucial 2gb Z503 geheugen binnen. Dus dat wordt feest, samen met mijn Alphacool waterkoeling!
Heb dezelfde besteld, bij pc-gate, Ben ook reuze benieuwd naar de OC. mogelijkheden.
Nog ff geduld... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hosee
heintjeput schreef op maandag 28 november 2005 @ 20:19:

Moet je zeker proberen als het lukt scheelt het tijd. Heb zelf goede ervaringen met komplett, i.v.m. hun snelle levertijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb vandaag Vmem mod op mijn mobo gedaan. Alleen is hij erg instabiel. Weet iemand wat het probleem zou kunnen zijn. Het is wel zo dat hoe meer voltage ik erop zet hoe instabieler hij wordt.

Mod zit er goed op dat weet ik zeker. Enige wat zou kunnen zijn is dat maar een paar addertjes op de chip gesoldeerd zitten en dat het hoge voltage daardoor niet aankan.

Weet iemand btw al waar de Vdimm read point zit op dit mobo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hosee
Verwijderd schreef op donderdag 01 december 2005 @ 19:46:
Heb vandaag Vmem mod op mijn mobo gedaan. Alleen is hij erg instabiel. Weet iemand wat het probleem zou kunnen zijn. Het is wel zo dat hoe meer voltage ik erop zet hoe instabieler hij wordt.

Mod zit er goed op dat weet ik zeker. Enige wat zou kunnen zijn is dat maar een paar addertjes op de chip gesoldeerd zitten en dat het hoge voltage daardoor niet aankan.

Weet iemand btw al waar de Vdimm read point zit op dit mobo?
Je kunt je vraag misschien hier wel stellen maar dan wel in het Engels : http://www.aoaforums.com/forum/forumdisplay.php?f=27

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallodaar, ik heb een vreemd probleem met m'n 9NPA+ Ultra. Ik heb in naam der luiheid even deze post ge-copy-paste vanaf www.aoaforums.com. Ik neem aan dat er hier op het forum wel een kleine mindereid zal zijn die engels kan lezen, dus dan vertrouw ik daar maar op; here goes:

Hi, just got my 9NPA+ Ultra, installed it, flashed bios and started overclocking.

I have:
Silentmaxx 503Watt (with 20 -> 24 pins converter cable)
Epox 9NPA+ Ultra
Athlon64 3200+ Venice E6 (week 4105)
Twinmos 2 x 512 PC3200 cas 2,5-4-8-3
Geforce 6600GT pci-e
Hitachi Deskstar 7200rpm, 8MB Sata II x 2 @ raid0

I started by overclocking all my components seperately and these were the results (prime stable for about 1 minute at least):

Mobo: 360 Mhz(!) @ 1,6v
Proc: 2700 Mhz @ +0,2v
Ram: 230 Mhz @ 2,7v

I tried to combine these results like so for example:

350 fsb x 7.5 = 2625, Ht 3x (1050 Mhz) (ram on ddr200 for testing purposes): no boot!

I double checked all voltages, ram settings etc, but so it seems, combining OC'd settings which seperately proved to be stable, don't work when combined.

Is there something i'm missing here (i'm new to a64 platform, just upgraded from Epox 8RDA - xp3200+)??

Btw: just tried 265 @ 1,5v x 10 (2650Mhz) @ +0,15v x ddr 166 (220Mhz) @ 2,7v and it appears to be working fine (now priming for 30 mins.) so the problem appears to be in the frontside bus (or Htt?). Does anyone have an explanation as to why this is happening?

Another question: Is it even useful for example to set Htt(?) to 300Mhz while the memory is only running at 200Mhz? Also what is the most important thing to overclock with these boards, the Cpu, Htt, Mem, Ht?

Ty, Elwin

Ik hoop dat jullie het hebben kunnen volgen ^^, reacties worden zeer zeker op prijs gesteld aangzien ik m'n huidige overklok ietsjes aan de magere kant vind.

gr. elwin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hosee
Verwijderd schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 13:21:
Hallodaar, ik heb een vreemd probleem met m'n 9NPA+ Ultra. Ik heb in naam der luiheid even deze post ge-copy-paste vanaf www.aoaforums.com. Ik neem aan dat er hier op het forum wel een kleine mindereid zal zijn die engels kan lezen, dus dan vertrouw ik daar maar op; here goes:

Hi, just got my 9NPA+ Ultra, installed it, flashed bios and started overclocking.

I have:
Silentmaxx 503Watt (with 20 -> 24 pins converter cable)
Epox 9NPA+ Ultra
Athlon64 3200+ Venice E6 (week 4105)
Twinmos 2 x 512 PC3200 cas 2,5-4-8-3
Geforce 6600GT pci-e
Hitachi Deskstar 7200rpm, 8MB Sata II x 2 @ raid0

I started by overclocking all my components seperately and these were the results (prime stable for about 1 minute at least):

Mobo: 360 Mhz(!) @ 1,6v
Proc: 2700 Mhz @ +0,2v
Ram: 230 Mhz @ 2,7v

I tried to combine these results like so for example:

350 fsb x 7.5 = 2625, Ht 3x (1050 Mhz) (ram on ddr200 for testing purposes): no boot!

I double checked all voltages, ram settings etc, but so it seems, combining OC'd settings which seperately proved to be stable, don't work when combined.

Is there something i'm missing here (i'm new to a64 platform, just upgraded from Epox 8RDA - xp3200+)??

Btw: just tried 265 @ 1,5v x 10 (2650Mhz) @ +0,15v x ddr 166 (220Mhz) @ 2,7v and it appears to be working fine (now priming for 30 mins.) so the problem appears to be in the frontside bus (or Htt?). Does anyone have an explanation as to why this is happening?

Another question: Is it even useful for example to set Htt(?) to 300Mhz while the memory is only running at 200Mhz? Also what is the most important thing to overclock with these boards, the Cpu, Htt, Mem, Ht?

Ty, Elwin

Ik hoop dat jullie het hebben kunnen volgen ^^, reacties worden zeer zeker op prijs gesteld aangzien ik m'n huidige overklok ietsjes aan de magere kant vind.

gr. elwin
Heb dit ook gelezen en heb het vermoeden dat ie geen rekening houd met z'n geheugen en daarbij wel een heel erg hoge HTT aanhoud. Als hij een beetje een normale HTT aanhoudt en de juiste mem devider gebruikt dan heeft ie blijkbaar toch een vrij aardige OC. Hij begrijpt volgens mij niet hoe de HTT juist te gebruiken in functie van de cpu en het geheugen.
Heb geen zin om hem dat allemaal duidelijk te maken met mijn"altavista Babel Fish Vertaler". :o
Kan me verder wel redden maar ....nee.. ik laat dit aan een ander over. B) Ben verder wel benieuwd naar de reacties hierop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb dit ook gelezen en heb het vermoeden dat ie geen rekening houd met z'n geheugen en daarbij wel een heel erg hoge HTT aanhoud. Als hij een beetje een normale HTT aanhoudt en de juiste mem devider gebruikt dan heeft ie blijkbaar toch een vrij aardige OC. Hij begrijpt volgens mij niet hoe de HTT juist te gebruiken in functie van de cpu en het geheugen.
Heb geen zin om hem dat allemaal duidelijk te maken met mijn"altavista Babel Fish Vertaler". :o
:)
Kan me verder wel redden maar ....nee.. ik laat dit aan een ander over. B) Ben verder wel benieuwd naar de reacties hierop.
ghehe.. hij = ik in dit geval ^^..

als ik je goed begrijp is de HTT dus wat -vroegah- de fsb was, en de HT de multi van de HTT?

wat ik dus vaag vind is dat ik de HTT los wel op 360 krijg, maar met de cpu erbij (met de juiste multi: 7) post ie niet eens meer.

ik heb net nog ff iets geprobeerd: 330 x 8 x 133/200, HT x3... zou theoretisch moeten kunnen aangezien alles afzonderlijk op die snelheden prima loopt, maar waarom werkt het niet icm elkaar?

(heb m nu dus maar weer op 266 x 10 x 166/200, HT x4, mem: 2,5-4-8-3-T1, dat loopt wel prima)

gr. elwin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

damn yo, ik ben net achter iets vaaaags gekomen!

heb clockgen gedownload om de waarden van HTT etc in windows te kunne instellen en nou zie ik dat het geheugen niet alleen aan de HTT gelinkt is maar ook op een bepaalde manier aan de multi van de CPU.

en het gekste is dat het ook niet evenredig meeloopt: voorbeeld:

HTT: 293

multi: 7,5 = cpu @ 2202, mem @ 245 <--

multi: 8,0 = cpu @ 2349, mem @ 235

multi: 8,5 = cpu @ 2496, mem @ 227 <--

multi: 9,0 = cpu @ 2643, mem @ 240

multi: 9,5 = cpu @ 2790, mem @ 232 <--

multi: 10,0 = cpu @ 2937, mem @ 245

is dit normaal?! ik vind het nl. vrij bizar! was hier waarschijnlijk nooit zlef achter gekomen zonder dit programma.. ennehh is hier toevallig ook nog iets aan te veranderen?

gr. elwin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hosee
Verwijderd schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 14:25:
[...]

ghehe.. hij = ik in dit geval ^^..

als ik je goed begrijp is de HTT dus wat -vroegah- de fsb was, en de HT de multi van de HTT?

wat ik dus vaag vind is dat ik de HTT los wel op 360 krijg, maar met de cpu erbij (met de juiste multi: 7) post ie niet eens meer.

ik heb net nog ff iets geprobeerd: 330 x 8 x 133/200, HT x3... zou theoretisch moeten kunnen aangezien alles afzonderlijk op die snelheden prima loopt, maar waarom werkt het niet icm elkaar?

(heb m nu dus maar weer op 266 x 10 x 166/200, HT x4, mem: 2,5-4-8-3-T1, dat loopt wel prima)

gr. elwin
Hahaha.... :+
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertShooter

DesertShooter

Afgekickt

Dat is normaal, omdat dividers niet kunnen werken met een halve multi, wordt er gebruik gemaakt van een (omhoog) afgeronde multi, en daardoor wordt de CPU Speed gedeeld, en komt er de ram snelheid uit..
Kun jij nou echt niets nuttigs posten :?

[ Voor 23% gewijzigd door DesertShooter op 03-12-2005 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hosee
DesertShooter schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 17:13:
[...]

Dat is normaal, omdat dividers niet kunnen werken met een halve multi, wordt er gebruik gemaakt van een (omhoog) afgeronde multi, en daardoor wordt de CPU Speed gedeeld, en komt er de ram snelheid uit..

[...]

Kun jij nou echt niets nuttigs posten :?
Wat is je probleem? Kan er ook niks aan doen dat je mijn vorige reactie niet snapt! :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hosee
Verwijderd schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 15:09:
damn yo, ik ben net achter iets vaaaags gekomen!

heb clockgen gedownload om de waarden van HTT etc in windows te kunne instellen en nou zie ik dat het geheugen niet alleen aan de HTT gelinkt is maar ook op een bepaalde manier aan de multi van de CPU.

en het gekste is dat het ook niet evenredig meeloopt: voorbeeld:

HTT: 293

multi: 7,5 = cpu @ 2202, mem @ 245 <--

multi: 8,0 = cpu @ 2349, mem @ 235

multi: 8,5 = cpu @ 2496, mem @ 227 <--

multi: 9,0 = cpu @ 2643, mem @ 240

multi: 9,5 = cpu @ 2790, mem @ 232 <--

multi: 10,0 = cpu @ 2937, mem @ 245

is dit normaal?! ik vind het nl. vrij bizar! was hier waarschijnlijk nooit zlef achter gekomen zonder dit programma.. ennehh is hier toevallig ook nog iets aan te veranderen?

gr. elwin
Dat heeft te maken met de halve multi's. Het hoe en waarom lees je wel in de AOA forums. ;)
Wat ik je wel kan vertellen is dat je wel een zeer hoge HTT kunt halen. 8)
Het is wel zo dat de max. OC. wel wordt bepaald door een zo hoog mogelijke HTT maar dan wel in combinatie met je geheugen en mobo. Als je ieder onderdeel apart OC't dan krijg je andere resultaten, die enkel interessant zijn om te testen of te weten.
VB in mijn geval.: 239 x 11@ 1T 2,5-4-4-7 is trager dan 263 x 10 @ 1T 3-4-4-7. maar toch gebruik ik de tragere setting omdat deze toch net iets stabieler is.
Het is totaal zinloos om een max. cpu overklok te bekomen met een htt van bijv. 300 als je geheugen dit niet aankan. Het gebruik van een divider is altijd nadelig voor de snelheid, maar als je niet anders kunt, ja dan moet je wel.
Dus max. OC. is een combinatie van max. HTT die werkt voor zowel cpu, geheugen als het mobo, the sweet spot vinden, zeg maar.
Toch nog voor de duidelijkheid: Enkel voor pure cpu en mobo OC'en. geldt dit natuurlijk niet. :Y)

[ Voor 41% gewijzigd door hosee op 04-12-2005 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlowikPL
Kan me aub. iemand wijs maken hoe ik de sorround kanalen kan aan de praat krijgen :? ik word er ziek van. Ik krijg het niets uit de rear-speakers !! :(

* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SlowikPL schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 20:33:
Kan me aub. iemand wijs maken hoe ik de sorround kanalen kan aan de praat krijgen :? ik word er ziek van. Ik krijg het niets uit de rear-speakers !! :(
Drivers geïnstalleerd?
Speakers in de goede kanalen gedaan, had ik eerst ook en het bleek dat hij in de verkeerde zat ;)

Front(groen)--->groen kanaal
Rear(oranje---->oranje kanaal
Center+Bass(zwart)-->wit kanaal (is bij mij dan iig :X )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-07-2024
gisteren ook de ultra besteld.
ik heb nu een msi sli platinum,maar de v-core is gewoon te laag bij dit plankje,jammer want het bordje was lekker stabiel ,geen enkel probleem mee.
iig heeft de epox +.35 volt ,dat komt bij mij dan op 1.65 wat meer dan genoeg is.
ik hoop dat hij een htt haalt van 285 1op1 op 1 t dan ben ik tevreden,dan zou die 2850 lopen :9~
ik haal nu met mijn x2 3800(E6) 2680 met een v-core van 1.42v(=max)prime + quake3 stabiel

ik zeg maar zo "zeg maar niks"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heintjeput
Eindelijk is mijn moederbord binnen bij Azerty Hardware. Dus meteen geld overgemaakt en ik hoop dat ik hem dan donderdag heb :). Dan heb ik bijna alle onderdelen bij elkaar, wat ook wel mag na ruim 3 maanden. Ga ik binnenkort op een Lan eens een overclock contest aan :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hosee
heintjeput schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 22:08:
Eindelijk is mijn moederbord binnen bij Azerty Hardware. Dus meteen geld overgemaakt en ik hoop dat ik hem dan donderdag heb :). Dan heb ik bijna alle onderdelen bij elkaar, wat ook wel mag na ruim 3 maanden. Ga ik binnenkort op een Lan eens een overclock contest aan :D.
Ja, hehe...moet onderhand wel gaan lukken met je probleemkindje. ;)
Het is toch wel een nieuw mobo ?
Lees het verder wel, succes! :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hosee
erikdeprik schreef op maandag 05 december 2005 @ 17:08:
gisteren ook de ultra besteld.
ik heb nu een msi sli platinum,maar de v-core is gewoon te laag bij dit plankje,jammer want het bordje was lekker stabiel ,geen enkel probleem mee.
iig heeft de epox +.35 volt ,dat komt bij mij dan op 1.65 wat meer dan genoeg is.
ik hoop dat hij een htt haalt van 285 1op1 op 1 t dan ben ik tevreden,dan zou die 2850 lopen :9~
ik haal nu met mijn x2 3800(E6) 2680 met een v-core van 1.42v(=max)prime + quake3 stabiel
Wel vreemd voor een merk die ook bekend staat als meer dan redelijk overklockbaar. B)
In ieder geval, veel lol met je nieuwe mobo. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SlowikPL schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 20:33:
Probeer anders de drivers van Realtek.
meuktracker: Realtek AC'97 A3.80

loste bij mij het probleem dat ik nix uit mijn sp/dif kwam op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
Verwijderd schreef op woensdag 07 december 2005 @ 09:15:
[...]

Probeer anders de drivers van Realtek.
meuktracker: Realtek AC'97 A3.80

loste bij mij het probleem dat ik nix uit mijn sp/dif kwam op.
goeie tip ,want die spdif heb echt wel nodig :)

iig mijn bordje is binnen,en vant weekeind ga ik um inbouwen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heintjeput
Vandaag eindelijk tijd en zin gehad om mijn moederbord weer te installeren. Ik ben deze keer voor de verandering niet begonnen met Windows installeren, maar memtest staat nu te draaien. Kijken of dat het geheugen nog steeds stabiel is.
Ik verwacht deze week nog wel wat oc-results te kunnen plaatsen. Ik hoop dat ik toch zeker >280Mhz ga komen met mijn geheugen (Corsair 2x512 PC3200XLPT) en misschien dat mijn cpu ook wat verder wil dan 2650Mhz, wat ook erg mooi zou zijn. En anders maar 290x9 draaien oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Vmem mod werkt nu ook goed volgens mij. Dit heb ik met mijn nieuwe Infineon BH-6 gehaald op 3,45V

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~osch0347/269.4(Small).JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hosee
Superstrakke timings... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is meestal met BH-5/6 en UTT ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hosee
Verwijderd schreef op zondag 11 december 2005 @ 10:20:
[...]

Dat is meestal met BH-5/6 en UTT ;)
Wel eh ja.... weet ik, vandaar mijn reactie, top... alhoewel, ik weet dat het nog veel strakker kan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heintjeput
Zo ik wilde vandaag maar eens een oc poging gaan doen. Dus eerst maar eens memtesten met memtest 86+ en dan specifiek test 5.
De cpu: A64 3200+ venice met code:
ADA3200DAA4BP
LBBLE0521GPMW
Z713576F51658
Moederbord 9NPA+ Ultra (duh) rev 1.1 met laatste bios.
Geheugen: Corsair 2x512MB PC3200 XLPT (TCCD met brainpower pcb)

Ik had het geheugen al eens getest op 285mhz @ 2,5-4-4-6 1T, dus dit zou moeten werken.
Dus maar eens beginnen op die snelheid, 285x8, vdimm 2,8v en vcore 1,65 volt en HTT multiplier op 3. Dat gaf redelijk wat errors. Dus naar vdimm 2,9volt, misschien dat dat werkt. Ja wat fouten minder, maar nog steeds veel fouten, vcore naar 1,75volt. Weer iets minder. 280x8, ook veel fouten.
De multiplier omlaag, 285x7, hé maar 8 errors. Wat doet hij bij 285x6, weer veel errors 8)7

Misschien is 285 gewoon een kut frequentie, dus 289x6, 7, 8, en 9. Maar daar precies hetzelfde verhaal, overal >10k errors behalve bij mp7.
Tussen door heb ik ook nog verschillende vcores geprobeert en de reepjes omgewisseld, wel bij slot 3 en 4 gebleven, dit werd door Hosee geadviseerd. Het geheugen werd trouwens wel vrij warm, ondanks dat de cpu fan (van mijn xp-90) er toch redelijk overheen blaast.

Iemand een idee hoe dit zou kunnen komen? En wat ik er aan zou kunnen doen?

edit:
klein beetje info er bij gezet

[ Voor 3% gewijzigd door heintjeput op 12-12-2005 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05 22:00
Kan je niet gewoon 10x270 draaien? en van daaruit omhoog/omlaag?

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hosee
Wordt je geheugen zo warm bij 2.8V? Als dat zo is dan lijkt mij dat niet zo best, alhoewel het best wel kan verschillen van merk tot merk.
Zelf heb ik GeiL pc4000 mem. @ 2.8v en de temp schat ik op +/- ....mwa, zeg maar..25 gr. C, vrij koud dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heintjeput
Hmm... ik draaide dus op 2,9 volt en volgens mij overvolt het mobo een beetje behoorlijk dus in de bios was het eerder 2,95volt. Daarnaast heb ik er nog heatspreaders op zitten waardoor er maar enkel millimeters overblijft tussen de reepjes geheugen.
Ik zal dadelijk eens op 2,8volt gaan testen, misschien dat dat wat gaat schelen evt ook in oc.

Net trouwens even op 2T gedraait en dat wilde wel draaien op 285x8 @ 2,5-4-4-6 en dan dus 2T. Hebben jullie allemaal de laatste bios draaien, of draaien jullie nog een andere bios?

@Terry, 270x10 ga ik al niet trekken met deze over geweldige cpu. De max is ongeveer 2650Mhz

[ Voor 27% gewijzigd door heintjeput op 12-12-2005 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heintjeput schreef op maandag 12 december 2005 @ 21:37:
Hmm... ik draaide dus op 2,9 volt en volgens mij overvolt het mobo een beetje behoorlijk dus in de bios was het eerder 2,95volt. Daarnaast heb ik er nog heatspreaders op zitten waardoor er maar enkel millimeters overblijft tussen de reepjes geheugen.

Net trouwens even op 2T gedraait en dat wilde wel draaien op 285x8 @ 2,5-4-4-6 en dan dus 2T. Hebben jullie allemaal de laatste bios draaien, of draaien jullie nog een andere bios?

@Terry, 270x10 ga ik al niet trekken met deze over geweldige cpu. De max is ongeveer 2650Mhz
Ik gebruik nieuwste bios. Daar kun je onder andere 3,2V aan geheugen geven >:)

Ik vind het trouwens wel minder fijn dan de Dimm-slots zo dicht tegen elkaar zitten, want dat is niet zo makkelijk op gebied van cooling. Maarja, kan er moeilijk iets aan doen verder :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
ok ik heb het bordje nu een paar dagen draaien(vanaf zaterdag)
nu scheid vanavond mijn lan er ineens mee uit ,krijg hem niet meer aan de praat.
verwijderen apparaatbeheer of uitschakelen lukt niet ,ook niet drivers er opnieuw inzz
hebben meer mensen dit probleem gehad?

btw ik draai nu 10*280 1 op 1 dus daar ben ik wel tevreden over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlowikPL
ik heb de TCCD Gskill FF 4800 1GB. en kan niet hoger dan 255 Mhz T1 2.5-4-4-8 :(
Ik ga nog eens kijken de intellingen te wijzigen zoals deze worden toegepast op de DFI mobo`s. Missien helpt dit iets :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
SlowikPL schreef op maandag 12 december 2005 @ 22:22:
ik heb de TCCD Gskill FF 4800 1GB. en kan niet hoger dan 255 Mhz T1 2.5-4-4-8 :(
Ik ga nog eens kijken de intellingen te wijzigen zoals deze worden toegepast op de DFI mobo`s. Missien helpt dit iets :?
heb je dat met memtest geprobeert>zoniet ,een clean instal wil wel eens helpen(heb ik wel eens gelezen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
Overigens ook een updatje van mij. Heb nu mijn X2 3800+ op 2650 draaien, stabiel (ik doe niet aan superpi e.d., ik gebruik mijn systeem gewoon voor gamen en dan vind ik het vanzelf uit :P)

Mijn geheugen draait trouwens boven verwachting. Het draait nu 285Mhz 3-4-4-8 (2x1gb)

Binnenkort komen mijn slangaansluitingen binnen en dan kan ik de WC erop zetten. Kijken of het dan nog wat harder kan :D.

Weet iemand trouwens hoe je die blauwe LEDjes uit kan zetten? Ik weet enkel dat je dat status LED uit kunt zetten, maar die 3 blauwe dingen, hoe gaan die uit?
Wordt je geheugen zo warm bij 2.8V? Als dat zo is dan lijkt mij dat niet zo best, alhoewel het best wel kan verschillen van merk tot merk.
Zelf heb ik GeiL pc4000 mem. @ 2.8v en de temp schat ik op +/- ....mwa, zeg maar..25 gr. C, vrij koud dus.
Jij hebt toch ook Z503 geheugen besteld? Kan je vertellen dat een fannetje erop zeker niet misstaat. Volgens mij worden ze toch wel een graad of 30-40. Als ik ze aanraak zijn ze in ieder geval erg warm aan.

[ Voor 33% gewijzigd door Roet op 14-12-2005 23:09 ]

• hosee
Roet schreef op woensdag 14 december 2005 @ 22:58:
Overigens ook een updatje van mij. Heb nu mijn X2 3800+ op 2650 draaien, stabiel (ik doe niet aan superpi e.d., ik gebruik mijn systeem gewoon voor gamen en dan vind ik het vanzelf uit :P)

Mijn geheugen draait trouwens boven verwachting. Het draait nu 285Mhz 3-4-4-8 (2x1gb)

[...]

Jij hebt toch ook Z503 geheugen besteld? Kan je vertellen dat een fannetje erop zeker niet misstaat. Volgens mij worden ze toch wel een graad of 30-40. Als ik ze aanraak zijn ze in ieder geval erg warm aan.
Ja zeker.... eindelijk zal ik het morgen mogen ontvangen, hoop ik toch.. :(
Is dat bij bovenvermelde timings dat je die temp. haalt? Hoeveel is de mem. volt bij die timings?
Hoop in ieder geval dat mijn 120 XP genoeg lucht over de latjes blaast...mwa denk 't wel. :/

• erikdeperik
Roet schreef op woensdag 14 december 2005 @ 22:58:

Binnenkort komen mijn slangaansluitingen binnen en dan kan ik de WC erop zetten. Kijken of het dan nog wat harder kan :D.

Weet iemand trouwens hoe je die blauwe LEDjes uit kan zetten? Ik weet enkel dat je dat status LED uit kunt zetten, maar die 3 blauwe dingen, hoe gaan die uit?

[...]

wat voor geheugen is dat.voor het feit dat je 2 *1 gig hebt draai je een mooie snelheid.
ik draai nu 2800 mhz met mijn 3800x2,(op water)
ik denk dat ie nog wel hoger kan,maar ik vind het zat zo.
ik ga nu het voltage langzaam terugzetten kijken hoeveel ik nodig heb.zit nu op 1.7 volt :X
btw.het voltage zakt 0.05 volt onder load,hebben meer mensen hier last van?

• Roet
hosee schreef op donderdag 15 december 2005 @ 18:56:
[...]

Ja zeker.... eindelijk zal ik het morgen mogen ontvangen, hoop ik toch.. :(
Is dat bij bovenvermelde timings dat je die temp. haalt? Hoeveel is de mem. volt bij die timings?
Hoop in ieder geval dat mijn 120 XP genoeg lucht over de latjes blaast...mwa denk 't wel. :/
Mem volt is gewoon de 2.8v die het standaard hoort te krijgen (toch?). Ze gaan in ieder geval wel hard. Mijn windows boot gewoon op 300Mhz (wel 3.0v dan). Heb het enkel nog niet geprobeerd met games. Aangezien ik nu voor school bezig ben enzo, wil ik dat nog even niet proberen. In de vakantie ga ik met mijn waterkoeling eens kijken wat het allemaal kan. Ik schat dat ik 295Mhz haal met het mem, en 2650 met mijn CPU. Overigens blaas ik met koude lucht en ligt alles nu los op een plankje, dus niet in een kast.

Erik, het geheugen dat ik heb is Crucial Ballistix PC4000

[ Voor 8% gewijzigd door Roet op 15-12-2005 21:09 ]

Verwijderd

Mijn voltage is hier ook heel erg onstabiel heb ik het idee. Gaat met 0.3V op en neer de hele tijd (volgens cpu-z dan)
Zal nog wel een andere keer met een andere cpu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heintjeput
zo, finaly is alles compleet, en kan ik gaan draaien.

Ik weet niet of dat jullie het al gezien hebben, maar er is weer een nieuwe bios uit (inmiddels al 10 dagen oud) met de volgende Changelog

* Added: Speical I/O and USB park mode item
* Fixed: Boot block code overwrite
* Added: 'DRAM Bank Interleaving' and 'Burst Length' item
* Updated: CPU Micro Code

Ik heb komend weekend een lan, misschien dat ik een goed overklokkende cpu van iemand mag lenen zodat ik eens kan kijken wat het mobo en geheugen nu precies willen. Want atm wil het niet echt geweldig overklokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hosee
Roet schreef op donderdag 15 december 2005 @ 21:06:
[...]

Mem volt is gewoon de 2.8v die het standaard hoort te krijgen (toch?). Ze gaan in ieder geval wel hard. Mijn windows boot gewoon op 300Mhz (wel 3.0v dan). Heb het enkel nog niet geprobeerd met games. Aangezien ik nu voor school bezig ben enzo, wil ik dat nog even niet proberen. In de vakantie ga ik met mijn waterkoeling eens kijken wat het allemaal kan. Ik schat dat ik 295Mhz haal met het mem, en 2650 met mijn CPU. Overigens blaas ik met koude lucht en ligt alles nu los op een plankje, dus niet in een kast.

Erik, het geheugen dat ik heb is Crucial Ballistix PC4000
Wel eh.... bij mij ook 2.8V á +/- 25gr.C Maar heb geen geluk, waarom?? ff Vb. 2.5-2-2-5 @ 240 mhz..... stabiel 8) ....3-4-4-8 @ 263 mhz suck's :r ....geen boot in windows!! ach ja ...Zal wel..... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaming247
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 31-08 17:44
Waar heb je dat geheugen gekocht? :)

[Updated spec's]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
Gaming247 schreef op zondag 18 december 2005 @ 02:16:
[...]

Waar heb je dat geheugen gekocht? :)
PcGate. Je zou niet denken dat die nog wat leveren als je naar de shopsurvey kijkt. Maar die crucial repen had ik binnen een week :P.
hosee schreef op zondag 18 december 2005 @ 00:17:
[...]

Wel eh.... bij mij ook 2.8V á +/- 25gr.C Maar heb geen geluk, waarom?? ff Vb. 2.5-2-2-5 @ 240 mhz..... stabiel 8) ....3-4-4-8 @ 263 mhz suck's :r ....geen boot in windows!! ach ja ...Zal wel..... 8)7
Hmm dat is wel een groot verschil ja. ik zal eens kijken wat ik haal met cl 2.5 trouwens. Heb je btw het voltage al proberen te verhogen? Dat kunnen deze repen namelijk goed hebben en 3.0 V zijn ze niet vreemd van. Ik haal het overigens op 2.8 V maar daar gaat het niet om.

Het wachten is overigens nog steeds op mijn slangaansluitingen die nog steeds niet op voorraad zijn. Ik zit hier nu al 2 maanden met een grote doos waterkoelings zut in mijn kamer en heb dr nog niets mee kunnen doen :(. Iedereen heeft weleens pech dus ;)

[ Voor 61% gewijzigd door Roet op 18-12-2005 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hosee
Onvoorstelbaar.... steek ik ze, ja waarom ook niet, in slot 1 & 2.. en wat denk je...stabiel op 3-3-3-8 @ 263 mhz, 1T, 2.8V ... 8)7 Naja ... ga er verder niet over nadenken maar ervan genieten.
Uiteraard zijn we nog steeds niet content en gaan we de timings nog wat verder proberen af te knijpen. >:)

EDIT: :( :( niks timings verder afknijpen, niks stabiel in slot 1 & 2 @ 3-3-3-8, 1T, 263mhz.
Hou het dan toch maar op 2.5-2-2-5 @240mhz 1T, 28V.

[ Voor 23% gewijzigd door hosee op 18-12-2005 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heintjeput
Bij begint het er steeds meer op te lijken, dat het @ random wel stabiel wil draaien op hoge snelheden. Nog een paar keer geprobeert, soms wel 285x7 stabiel, soms alleen 285x8, beetje vreemd allemaal, maar misschien kan ik met iemand van cpu ruilen.

Even vraagje daarover, kun je aan de code die op de cpu staat zien of dat het een boxed is of niet. Want anders zou het wel eens gezeik kunnen worden met garantie enzo.

@ Hosee, met wat voor reepjes zijn die results? BH5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hosee
heintjeput schreef op maandag 19 december 2005 @ 10:16:
Bij begint het er steeds meer op te lijken, dat het @ random wel stabiel wil draaien op hoge snelheden. Nog een paar keer geprobeert, soms wel 285x7 stabiel, soms alleen 285x8, beetje vreemd allemaal, maar misschien kan ik met iemand van cpu ruilen.

Even vraagje daarover, kun je aan de code die op de cpu staat zien of dat het een boxed is of niet. Want anders zou het wel eens gezeik kunnen worden met garantie enzo.

@ Hosee, met wat voor reepjes zijn die results? BH5?
Vanavond na tienen, zal beetje duidelijker zijn. ;)

Edit om 22H40 : Reepjes zijn Crucial Ballistix pc4000 2 x 1 GB. Ze bestaan, volgens wat ik heb gelezen, uit Micron-5b D chips. Normaal zouden ze ver boven de 250 mhz te overklocken zijn maar ik heb daar blijkbaar pech mee. :( Anderzijds zijn de tijden bij een lagere HTT zeer strak te krijgen :? Ach...ben er voorlopig tevreden mee.

[ Voor 22% gewijzigd door hosee op 19-12-2005 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topic is een beetje dood maar ik ben vandaag wat met de multimeter wezen spelen en heb de Vdimm measure point gevonden :)

Klikbaar :)

Afbeeldingslocatie: http://www.desertshooter.nl/epoxvdimmklein.PNG

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2006 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heintjeput
Die 100k pot to ground, waar dient die voor? Ik verwacht een voltmod maar aangezien je daar niks overzegt...

Het lijkt er trouwens op of dat er iets in mijn pc weer bagger aan het worden is, weet nog niet was, maar ik heb weer regelmatig hang-ups en overklokken wil ook niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heintjeput schreef op zondag 08 januari 2006 @ 14:38:
Die 100k pot to ground, waar dient die voor? Ik verwacht een voltmod maar aangezien je daar niks overzegt...

Het lijkt er trouwens op of dat er iets in mijn pc weer bagger aan het worden is, weet nog niet was, maar ik heb weer regelmatig hang-ups en overklokken wil ook niet echt.
100K pot is idd voor Vdimm mod. Heb hem zelf ook gedaan :)
Zal een keer pics posten als ik fatsoenlijke digicam heb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
heintjeput schreef op zondag 08 januari 2006 @ 14:38:

heb je toevalig tccd geheugen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertShooter

DesertShooter

Afgekickt

erikdeprik schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 18:20:
[...]

heb je toevalig tccd geheugen?
Hij heeft BH-5 geheugen, oeps, verkeerke persoon

[ Voor 8% gewijzigd door DesertShooter op 20-01-2006 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heintjeput
Um sorry voor de late reactie maar ik heb idd TCCD geheugen.

Zijn er dan problemen met TCCD en dit moederbord? Zou ik erg vreemd vinden, maar goed, vertel :)

[ Voor 47% gewijzigd door heintjeput op 20-01-2006 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het topic is een beetje dood jammer genoeg...

Ik heb met mijn Epox 9npa+ sli ook eens een poging tot overclocken gedaan.

Systeem:
Epox 9NPA+ sli
AMD 3000+ venice
2 x 512 mb OCZ Platinum rev. 2

Ik heb het geheugen stabiel op 280 kunnen krijgen met timings 2,5-4-4-7 1t. Zoals je aan de multiplier wel kunt zien loopt die cpu voor geen meter ;)

Afbeeldingslocatie: http://img391.imageshack.us/img391/1468/oc28072pa.th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topic is idd een beetje dood maarja.

Heb de Stock grease van de chipset even vervangen door AS5 met een leuk resultaat :)

Haalde eerst 365 HTT en nu dit :D

Afbeeldingslocatie: http://valid.x86-secret.com/cache/70178.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heintjeput
Tja, aangezien het topic dan toch weer leeft zal ik ook maar meteen even vertellen dat het hier nog steeds niet werkt, nog steeds elke paar dagen een of meer crashes en overklokken wil ook nog steeds niet.

Maar mooie overklok nightmare, wat doet je geheugen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn 9npa+ geeft steeds een cpu temperatuur van 64 graden aan. Ik heb het idee dat die temp sensor dus kapot is. Nu wil ik de temperatuur aflezen m.b.v. de thermostick, maar waar kan ik die het beste op aansluiten? Welk punt geeft het betrouwbaarste meetresultaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackLight
  • Laatst online: 09-01-2022
Van de 9npa+ eerste revisie is het bekend dat 'ie de temps van de cpu te hoog aangeeft, haal er maar 15 graden van af. Mijn 9npa+ heeft dit probleem ook (is ook eerste revisie). Een latere revisie zou dit probleem niet meer moeten hebben als het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heintjeput
Hmm... ik heb ook een rev 1.0 gehad maar ik had daar nooit last van, maar welke bios draai je want bij de changelog van de eerste biosupdate staat:

Solved: Incorrect CPU temperature

Oftewel met een biosupdate zou het verholpen moeten zijn.

De biossen zijn trouwens hier te vinden.

[ Voor 18% gewijzigd door heintjeput op 12-02-2006 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Genious
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-12-2024
Als je op dit plaatje kijkt zie je dat de fan erop gephotoshopt is.... :? Kijk maar naar het stekkertje...
Op andere foto's zie ik een andere fan met fanduct, maakt die fan nog veel herrie?

Het gaat wel om de EP-9NPA+ SLI en het is de bovenste fan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@New Genious:
Bij de SLI zit idd een fan voor de mosfets.

@BlackLight:
Dat bij de eerste revisie de temp te hoog wordt aangegeven zou best kunnen maar bij de laatste revisie (die ik heb) wordt hij veel te laag aangegeven :X

@Heintjeput:
Mijn geheugen doet 280 op 3,77V :)

Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterking
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-01 12:23
is dit bord nou net zo goed of beter als een dfi-ulta-D?

klik hier voor de specs van m'n systeem || ook al is INTEL nog zo snel AMD achterhaalt hem wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heintjeput
Ik geef dit topic weer een klein kickje.

Inmiddels draait hier alles onder normale omstandigheden weer stabiel, volgens mij heeft het iets te maken gehad met vga drivers + ati tray tools.

Maar nu wilde ik mijn geheugen weer gaan overklokken als in 2,5-3-3-6 gaan draaien want dan is mijn TCCD geheugen op z'n best. Maar Cas 2,5 lijkt bijna een NO GO.
Memtest is meestal foutloos maar SP2004 geeft vaak al na een enkele seconde een foutmelding.
Op het moment draai ik nu met 1 reepje in bank 2 al ruim 20minuten stabiel op Cas 2,5 in SP2004. Dit alles is nog op 200Mhz. Straks het andere reepje nog eens proberen in bank 1 en misschien dat het dan toch nog wat wordt. Maar zoals jullie misschien al hebben gezien ga ik het bordje denk iktoch maar verkopen en een DFI Lanparty Ultra-D kopen of zo

[ Voor 3% gewijzigd door heintjeput op 12-04-2006 22:48 ]

• hosee
Ahum es kijke of hier de zaak nog aangewakkerd kan worden. }:|

En...heintjeput heb je je DFI al of ben je nog steeds blijven steken met je Epox? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heintjeput
Ik heb (helaas) een DFI gekocht, m'n geheugen blijkt dus min of meer brak te zijn, op 2-2-2-5 werkt alles prima, maar 2,5-2-2-5 of hoger is allemaal kut, bergen errors. Ik heb ook geen zin om alles terug te sturen aangezien ik dan weer een tijdje zonder pc zou zitten en ik (met deze pc) ook niet zo veel zin meer heb om over te klokken. Videokaart (X800XL) wil ook niet echt veel hoger, dus helaas.

Iemand anders nog leuke resultaten geboekt met een 9NPA+ Ultra?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hosee
"Helaas"?? een DFI gekocht.
Valt dit mobo je tegen dan? :/
Wat voor merk geheugen was het alweer en hoeveel gig?

[ Voor 31% gewijzigd door hosee op 16-08-2006 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heintjeput
Ik heb Corsair XLPT geheugen met Samsung TCCD chips, dus 2x512MB (wat toch wel 2,5-3-3-5 oid moet draaien op 250+mhz). En ja "helaas" omdat ik had gehoopt het aan de combo mobo+geheugen zou liggen, maar het geheugen op m'n DFI nog steeds niet fatsoenlijk wil lopen. En helaas ben ik ook geen rijk persoon, die even nieuw geheugen koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterking
heintjeput schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 16:34:
Ik heb Corsair XLPT geheugen met Samsung TCCD chips, dus 2x512MB (wat toch wel 2,5-3-3-5 oid moet draaien op 250+mhz). En ja "helaas" omdat ik had gehoopt het aan de combo mobo+geheugen zou liggen, maar het geheugen op m'n DFI nog steeds niet fatsoenlijk wil lopen. En helaas ben ik ook geen rijk persoon, die even nieuw geheugen koopt.
Heb je gecontroleerd met het blote oog dat het TCCD chips betreft ? aangezien corsair zoveel versies uitgeeft van soorten geheugen wil dat nog wel eens niet kloppen.
Wat betreft dfi - epox. dfi heeft de hogere hand maar ik vind epox bordjes ook helemaal zo gek nog niet. Behalve dat dfi er gewoon mooier en beter ontworpen uitziet >:)

klik hier voor de specs van m'n systeem || ook al is INTEL nog zo snel AMD achterhaalt hem wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05 22:00
Niks mis met Epox, ze maken al jarenlang superstabiele mobo's voor een lage prijs. Ok, zien er misschien beetje basic uit, maar wat maakt het uit?

Ik heb zelf een 8RDA+ en een 9NDA+, met die 9NDA+ kan ik hoger klokken en is stabieler dan m'n MSI Neo2.

daaraantegen nog nooit een DFI gehad, niet nodig ook.

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Verwijderd

verkeerde topic |:(

[ Voor 101% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2006 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hosee
Ben ik weer! ;)
Vraagje aan alle Epox owners: Wtf is er met Epox aan de hand??
Het zal toch niet waar zijn dat deze mobo fabrikant afhaakt!? ;(
Heeft iemand van jullie hier meer info over?
Gelukkig hoef ik zeker niet up te graden naar bijv. een Conroe maar stel je voor van wel......dan zou ik het heel erg vinden om zonder Epox verder te moeten. Klinkt misschien een beetje overdreven maar toch is het zo. Maarrr....., gelukkig is er DFI nog en imho de enige OC concurrent van Epox. :) (gelukkig toch een concurrent..ja..maar dan ook de enige)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hosee
Iemand?

[ Voor 103% gewijzigd door hosee op 10-12-2006 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterking
Oscar-wu (ex abit / dfi) zou bij epox in dienst zijn gegaan. sinds dat persbericht is het erg stil rondom epox geworden. Geen idee wat ons te wachten staat. Ik hoop dat ze met super bordjes komen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hosee
Summiere info maar toch bedankt, hou mijn vingers gekruist!

Pagina: 1 2 3 Laatste