MacOS X - Welke browser gebruik jij?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 557 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• chris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-03-2022
Ik gebruik Firefox met het GrApple theme, werkt ontzettend lekker en het ziet er net uit als een echte applicatie :p

Zie hier voor een screenshot en hier voor m'n theme.

[ Voor 14% gewijzigd door chris op 08-05-2006 09:58 ]

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:35
Voorheen zat de optie om standaard browser in te stellen nog in de system prefs.

Ik gebruik zelf wisselend safari en camino. Ik mis was opties in camino zoals rss.

• Ma_rK
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-07-2025
chris schreef op maandag 08 mei 2006 @ 09:58:
Ik gebruik Firefox met het GrApple theme, werkt ontzettend lekker en het ziet er net uit als een echte applicatie :p

Zie hier voor een screenshot en hier voor m'n theme.
Dat is grappig. Topic aanklikken, plaatje aanklikken en dan gelijk exact dezelfde config tegenkomen (inc webdev toolbar :D).

FF met GrApple. Verder heb ik ook de ColorZilla extensie erin staan.

Verwijderd

Hebben jullie ook dat wanneer Firefox geinstalleerd is dat je zon gemounte schijf op je bureaublad krijgt ? Heeft iemand een idee hoe je dat ook weg krijgt ? Miss. ietwat offtopic, maar om er nou een nieuw topic voor te starten...daar maak ik ook weer geen vrienden mee.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 16:59:
Hebben jullie ook dat wanneer Firefox geinstalleerd is dat je zon gemounte schijf op je bureaublad krijgt ? Heeft iemand een idee hoe je dat ook weg krijgt ? Miss. ietwat offtopic, maar om er nou een nieuw topic voor te starten...daar maak ik ook weer geen vrienden mee.
selecteren en appeltje-E :)

Verwijderd

Ja, dan eject je em...als ik het goed heb.
Maar als ik Firefox dan run, staat ie er natuurlijk weer.

Is het niet mogelijk em onder Applications te zetten ?

• lowfi
huh... heb je gewoon de app uti die dmg gesleept?

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:12
Nee, schijnbaar beschouw Molliebollie de disk image _zelf_ als applicatie :D

MB: in die disk image die word gemount staat de applicatie die je onder /Applications kan plaatsen. Gewoon sleur-en-pleur :D

Liege, liege, liegebeest!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-02 18:56

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Verwijderd schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 16:59:
anders kick je even een topic van een half jaar geleden 8)7

Launching containers into space

• F e r o x
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-11-2024
Nu men het toch vraagt, hier gebruik ik Camino. Schitterend browser!

• Fevida
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-11-2025
Ik gebruik Safare, om de reden dat het de enige browser is waarmee ik mijn bookmarks kan syncen via mijn .mac account.

• t-h
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-12-2025

t-h

Safari, werkt alleen niet met het Control Panel van mn weblog en met Hyves. Voor dat control panel dus af en toe Firefox/Camino. En hyves.. ach, fuck hyves...

Verwijderd

Safari met Safaristand 2.0: http://hetima.com/safari/stand-e.html Alleen al omdat je open tabs kan ordenen en van het ene naar het andere venster kunt slepen (zit overigens standaard in Safari 3, in Leopard). En omdat je kunt bepalen dat een site niet zomaar zonder te vragen Flash-zooi mag laden. Behalve de sites die je daarvoor permanent toestemming geeft.

Omdat je bij het opstarten als je wilt alle pagina's die je open had toen je afsloot weer terug kunt roepen. Of een door jouw opgeslagen set pagina's (een 'shelf') die als default met datum en tijd wordt opgeslagen.

Erg fijn allemaal. Ik heb wel even gespeeld met alternatieve browsers als Shiira: http://hmdt-web.net/shiira/en en Flock: http://www.flock.com/ Uiteindelijk toch bij de Safari/Safaristand combi gebeleven.

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:25
Ik gebruik op dit moment Shiira omdat het fijner omgaat met tabs dan Safari. Saft extentie voor Safari heb ik ook geprobeerd maar die is niet gratis en het werkte minder smooth/ beetje buggy.
Het blijft jammer dat de OS X versie van Opera niet fijn werkt anders zou ik die zeker gebruiken.

Verwijderd

Ik heb ze allemaal geprobeerd op mijn MacBook met 2GB geheugen... Firefox 2.0, Omniweb 5.5, Shiira, Camino en Opera 9.2 en geen enkele kan het winnen van Safari met Saft, PithHelmet en de laatste nightly WebKit (de rendering engine waarvan Safari en Shiira gebruik maken). Ik heb daarbij gekeken naar snelheid, CPU belasting en zelfs de temperatuur van mijn MacBook. Op al die punten wint Safari het van de rest. Safari gebruikt misschien iets meer geheugen dan de rest, maar zeker niet schokkend.

• mldot.be
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16-12-2025
Ik heb de laatste beta Camino geinstalleerd. Man wat is deze snel! Ik kan al niet wachten tot deze final wordt.

Ik heb ook al een deel browsers geprobeerd, Fx, Opera, Shiira, Safari maar voor mij is het Camino die het doet :)

• Me_dusa
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-12-2025

Me_dusa

Red een boom, eet een bever!

Ik gebruik Opera en Camino

Opera omdat ik die al eeuwen gebruik (vanaf versie 3.nogwat). En Camino omdat die tabbed is, en lekker snel!

Me_dusa

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:41

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Ik was nooit zo van de speciale browsers.. gebruik meestal meegeleverde zeg maar. Maar safari gaf wat problemen bij enkele sites.. overgestapt op firefox en ben er zeer tevreden mee.

Verwijderd

Ik gebruikte eerst Firefox ... maar daar vond ik de knopjes niet zo mooi lol. Dan maar Safari gepakt maar om 1 of andere reden crasht dat kutspul om de 5 minuten tegenwoordig (zonder te zeveren) dus heb ik nu terug Firefox genomen met de release van de 2.0. En ik ga echt niet meer terug. Pas bij de nieuwe OS versie nog is proberen want eerlijk gezegd vind ik Safari veel te mager om als primaire browser te gebruiken. Ik heb nu eenmaal AdBlock nodig en al mijn developer plugins. Ook de nieuwe Shiira zit ik op te wachten .... looking very sexy I must say. Shiira heb ik ook even gedraait maar vond de bookmarks niet makkelijk werken. Bij Safari ook niet overigens :s

• lowfi
Bookmarks werken toch hetzelfde? Tenminste ik heb safari & firefox en ik merk geen verschil?

Verwijderd

In Safari kan je zo geen permanente balk met je bookmarks zetten ten eerste. :) en er is ook geen del.icio.us integration voor Safari. Toch 2 serieuze mankementen in Safari ... voor mij. Of ik moest het verkeerd hebben.

• lowfi
Onder de addressbar staan toch je bookmarks permanent? Of anders in de menubalk. Zie niet helemaal wat je bedoelt :P

del.icio.us kan ook wel: http://pimpmysafari.com/plugins/delicious2safari
Pagina: 1 2 Laatste