MacOS X - Welke browser gebruik jij?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 557 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• wace
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-06-2024
Safari lijkt een logische keuze om mee te surfen, toch zijn er alternatieven. Op Windows is het voor veel mensen duidelijk dat IE een alternatief behoeft, maar is dat voor de Mac met Safari ook nodig?
Er zijn een aantal browsers op de Mac, maar welke is de beste?

Safari
Wordt standaard meegeleverd, maar wordt van gezegd dat het niet de snelste browser is. Ook mist het functionaliteit om de zoekmachine voor het zoekvenstertje rechtsboven te wijzigen.

Firefox
Op Windows een hit. Voldoende voor de Mac aangepast om voor ons ook een killer-browser te worden? Voordeel van Firefox is dat er heel veel extentions voor beschikbaar zijn.

Camino
Camino is a web browser for Mac OS X that has a Cocoa user interface, and embeds the Gecko layout engine. It is intended to be a simple, small and fast browser for Mac OS X. Small en simple... weinig aanvullende functies, maar wel retesnel.

Waar kiest u voor?

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:41

chem

Reist de wereld rond

Wat wil je met dit topic bereiken?

Want een opsomming wie-wat gebruikt, dan kan je net zo goed een logfile van got doorbladeren :P

Anyways, er is veel meer dan het lijstje wat je geeft. Te weten iCab, Omniweb, Opera, Internet Explorer, Mozilla, Netscape, etc. etc.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• Tinus
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-10-2022

Tinus

shit happens

* Tinus uses firefox

EOS 5D :: www.tinus-online.nl :: Urban Exploration :: Corolla G6

Verwijderd

Ik gebruik Firefox. Onder Windows en Linux

Ik ben altijd heel trouw geweest aan Internet Explorer onder Windows. En zelfs na de positieve reacties van iedereen hier wilde ik er niet aan. Toch heb ik 2 weken geleden de overstap gemaakt.

Ik kom bij veel kenissen om computer problemen op te lossen, en daar heb ik de smaak toch te pakken gekregen, en het bevalt me uitstekend tot nu toe.

• wace
chem schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 23:35:
Wat wil je met dit topic bereiken?

Want een opsomming wie-wat gebruikt, dan kan je net zo goed een logfile van got doorbladeren :P

Anyways, er is veel meer dan het lijstje wat je geeft. Te weten iCab, Omniweb, Opera, Internet Explorer, Mozilla, Netscape, etc. etc.
Van een stel van die browsers had ik dus nog nooit gehoord. Ik ga direct even kijken.

• agent327
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Wat hier stond had grenzend aan nul met Apple te maken. 8)7

[ Voor 76% gewijzigd door agent327 op 04-03-2005 23:40 ]

Wanbeleid is ook beleid.

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Ik gebuik ook Firefox, lekker snel en veilig en ik ken het nog van mn windows tijd :)

Alle proemn in n drek

• angerfist-yentl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13:50

angerfist-yentl

vake bei te bange!

ik gebruik gewoon internet explorer (ik heb geen last van spyware of adware duss
ik gebruikt eerst(0,3 maand) firefox maar dat wende niet echt ( altijd al internet explorer gebruikt )

Vake bei te bange

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06:53
Camino heb je ook nog das een soort firefox (gecko enige) maar ondersteunt wel alle widgets ed. Gewoon firefox met een apple feel dus eigenlijk.

Firefox vind ik zelf niet prettig onder osx. Doet te windows aan enzo...

Ik wissel dus zelf een beetje tussen camino en safari.

• b0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-01 12:09

b0p

Ik gebruik nog altijd Safari. Voldoet in principe prima aan mijn eisen.

Ik hou er wel van om gewoon de bij het OS meegeleverde software te gebruiken en niet tig programma's op mijn HD te installeren die nagenoeg dezelfde functionaltiteit hebben.

Firefox start bij mij ook nog steeds vrij traag op (heb het wel geprobeerd :P ).

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Firefox doet het bij mij sinds de laatste update niet meer zo goed met sommige pagina's. Een daarvan is hotmail. Met safari gaat het weer wel goed. Ook Rabobank telebankieren doet het minder goed nu. Daar gebruik ik ook safari voor. Als dit zo door gaat dan switch ik misschien van firefox naar Safari.

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Ik gebruik voornamelijk Safari eigenlijk. 't is een prima browser die prima standards-compliant is. En mocht er toch een website zijn die gemaakt is voor mozilla (speciale sites met veel javascript bijvoorbeeld) heb ik firefox ook geinstalleerd.

Overigens gaat Safari bij grote plaatjes enzo veel efficienter met geheugen om. Voor een grayscale png bijvoorbeeld gebruikt safari ook daadwerkelijk maar een byte per pixel. Firefox doet alsof 't rgb is met r == g == b, ofwel: 3x het geheugen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik gebruik meestal Safari, ookal is ie traag met javascript en animated gifjes en ondanks het feit dat hij nog wel eens wil crashen (vooral als hij lang draait). Tis gewoon een fijn browsertje :)

Overigens heeft hij wel moeite met pagina's met veel plaatjes (zoals sommige topics hier op GoT), dan vertraagt hij echt helemaal tot alles geladen is.

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Bigs schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 01:40:
Ik gebruik meestal Safari, ookal is ie traag met javascript en animated gifjes en ondanks het feit dat hij nog wel eens wil crashen (vooral als hij lang draait). Tis gewoon een fijn browsertje :)

Overigens heeft hij wel moeite met pagina's met veel plaatjes (zoals sommige topics hier op GoT), dan vertraagt hij echt helemaal tot alles geladen is.
Als je niet genoeg geheugen hebt kan 't daaraan liggen. Anders gebruikt 'ie waarschijnlijk alle CPU time voor het decoden van die plaatjes ;)

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-01 14:19

HeepH

Dope Rapper

* HeepH weet niks van apples af

Camino heeft toch een speciaal soort engine voor het maken van die website's op een mac ? wat is hier het idee achter ? en is camino nou ook werkelijk sneller?

''Upgrades the Gecko HTML rendering engine from Mozilla 1.0 to Mozilla 1.7, resulting in performance, stability, and rendering improvements''

van : www.mozilla.org

http://specs.tweak.to/16495

• naaa
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-01-2024

naaa

As an angel hits the ground

Gebruik nog gewoon Safari, gewoonweg omdat ik het een makkelijke browser vind en al mijn bookmarks erin zitten.

FireFox als bij-browser voor site's die het niet (zo goed) doen onder Safari. Op m'n Windows installaties waar ik altijd Internet Explorer uit verwijderd is Netscape inmiddels ook al vervangen door FireFox.

Veder heb ik ook Camino en Shiira voor de Mac geprobeerd, maar moest ik teveel aan wennen.

Maar IE op de Mac (zelfs niet onder <9.2.2) of op PC, never again

[ Voor 3% gewijzigd door naaa op 05-03-2005 08:25 . Reden: Ben dom bezig, as usual :) ]

Verwijderd

Opera _/-\o_ Heerlijk snel en veilig.
Wordt alleen op het i-net herkend als firefox, vandaar dat die groei cijfers van firefox niet helemaal koppen >:) .

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2005 08:47 ]

Verwijderd

Maxthon whooops... apple, nvm me :)

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2005 08:59 ]

• Metalrick
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:54

Metalrick

tcpdump ninja

Opera \0/

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 05-01 14:41
Vergeet Internet Explorer niet ;)

Weet vooral dat die er is doordat redelijk wat mensen op mijn site problemen hadden met hun Mac omdat ze daarop die antieke IE gebruiken :\

Gebruik nu zelf Firefox. Ik heb Safari serieus geprobeert maar ik mis vooral een aantal dingen, vooral extensions van Firefox maar ook simpele dingen als het opvragen van de URL van een plaatje. In FF kan je dat gewoon met een rechtermuis klik doen. Ander ding dat ik enorm miste was type-ahead find. Nog iets dat Safari (volgensmij) niet kan is alle animaties stoppen. Bij FireFox hoef je maar even op Escape te rammen om irritante banners e.d. stil te zetten. Ook pakte Safari echt belachelijk veel CPU bij sommige animated gifs. Safari is wel ontzettend snel met z'n back knop, dat is wel weer ERG prettig :)

Camino is een browser met een embedded Gecko engine, hij gebruikt dus (net als Firefox) Gecko voor het renderen van HTML maar de UI er omheen is voor het overgrote deel speciaal voor de Mac gemaakt.

Een van de developers van Camino werkt sinds een paar dagen voor de Mozilla Foundation en gaat daar vooral werken aan het beter voor de Mac geschikt maken van Firefox. Een van de veranderingen wordt het gebruik van Quartz ipv QuickDraw wat alles wat sneller zou moeten maken (zegt men).

Firefox bevalt tot nu toe iig erg goed op de mac. Ook de scroll snelheid, waar ik redelijk wat problemen over het gelezen, is prima te noemen. Ik merk iig niet echt verschil met Windows en Linux.

[ Voor 12% gewijzigd door bartvb op 05-03-2005 11:24 . Reden: Nog wat nadelen van Safari toegevoegd ;) ]

Verwijderd

Hoe kan ik Firefox eigenlijk als default browser instellen? Hij heeft nu nog wel eens de neiging om Safari of Explorer te openen.

• R0BK3
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 09:55:
Hoe kan ik Firefox eigenlijk als default browser instellen? Hij heeft nu nog wel eens de neiging om Safari of Explorer te openen.
In Safari! (8>
Voorkeuren > Standaardbrowser.

Hier ook Opera. Sinds de previews van v8 draait hij net zo snel als onder Windows. :9

• FL!PNEUS
  • Laatst online: 07-07-2020

FL!PNEUS

Let's rawk!

Ik gebruik de geöptimaliseerde builds van Camino die je hier kunt vinden. Deze zijn echt razendsnel en geven eindelijk qua snelheid dezelfde browse-ervaring als onder Windows, want ik vind Safari echt traag op bepaalde moment. Vooral als je vijf tabs opent met in één daarvan een langzaam openende pagina. Dan laadt de rest ook gewoon niet.

In a dream I'm a different me with a perfect you, we fit perfectly.
And for once in my life I feel complete and I still want to ruin it.

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Opera! Es voor de lol Firefox geïnstalleerd (en omdat er een hoop handige plugings voor leken te zijn), maar vond het toch een stuk onhandiger werken dan Opera (dat je evengoed gratis kan krijgen). Dus blijft het Opera :). IE alleen om Hotmail te checken of WindowsUpdate uit te voeren, uit noodzaak dus :)

edit:
K, had ff niet door dat dit voor Apple bedoeld was :)

[ Voor 11% gewijzigd door Borromini op 05-03-2005 13:02 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• koos.d
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:20
Ik gebruik meestal Safari, het enige nadeel vind ik dat je niet volledig met tabs kan browsen. Bij elke link moet het appeltje worden ingedrukt, want anders wordt het geopend in een nieuw venster ipv een tab. Ook heb ik Camino geinstalleerd en bevalt ook goed.

• R0BK3
  • Nu online
Borromini schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 12:16:
Opera! Es voor de lol Firefox geïnstalleerd (en omdat er een hoop handige plugings voor leken te zijn), maar vond het toch een stuk onhandiger werken dan Opera (dat je evengoed gratis kan krijgen). Dus blijft het Opera :). IE alleen om Hotmail te checken of WindowsUpdate uit te voeren, uit noodzaak dus :)
Cool, WindowsUpdate op je Mac...

• Nietzman
  • Laatst online: 10:27

Nietzman

Woei!

Ik gebruik G4 FireFox builds van Powerbook.

In Camino mis ik de extensions uit FireFox gewoon. Ik kan niet zonder de mouse gestures en de web developer toolbar. Dat is ook een van de redenen waarom ik Safari niet gebruik, samen met de simpele reden dat ik Gecko sites beter vind renderen. (Overigens heb ik de laatste paar dagen wel het probleem dat bepaalde (grote) topics op GOT hier zo traag als dikke stront gerenderd worden.)

Developer Josh Aas van het Camino project is overigens verhuisd naar FireFox, en zal gaan werken aan de Mac versie van FF. Dus native widgets en waarschijnlijk een verhuizing van de QuickDraw naar de Quartz engine zitten er aan te komen.

IE op de Mac is voor mij een absolute no-go, maar dat was het in Windows ook al. Omniweb heb ik ook een tijdje geprobeert, dat is imo verreweg de geilste browser die er voor de Mac te vinden is, maar die is jammer genoeg slechts in staat om 1% van het web correct weer te geven.

• chem

chem

Reist de wereld rond

Ik heb de titel maar aangepast, want het is blijkbaar heel moeilijk om te zien in welk forum je zit 8)7

Veel argumenten die ik zie (mouse gestures in camino, type ahead in safari) zijn gewoon via plugins en third party tools te verkrijgen :)

Omniweb is trouwens nu een WebKit browser en heeft aantal bijzonder stoere en makkelijke tools aan boord.

Voor de mensen die het niet weten...

Camino, Mozilla, Netscape en FireFox draaien allemaal exact dezelfde backend: Gecko.
De verschillen zitten hem in hoofdzakelijk de gebruikte GUI; XUL, Cocoa of een mengelmoes (firefox).

Safari, OmniWeb en nog een sloot andere gebruiken ook een gezamenlijke backend; de Apple WebKit, gebaseerd op KHTML. Hier is het verschil te vinden in voornamelijk de interface en al dan niet aanwezige extra tools.

Opera, Internet Explorer en iCab zijn enorme buitenbeentjes en er is altijd iets mee; zwaar verouderd, brakke rendering of een niet-OS X gerichte interface.

Zelf ben ik trouw Camino gebruiker (gedeeltelijk door gewenning), maar nu ik aanzienlijk in CPU power vooruit ben gegaan staat firefox ook klaar. Die heeft echter een dermate vervelende GUI onder OS X, dat ik die zelden gebruik.

Verwijderd

koos.d schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 12:23:
Ik gebruik meestal Safari, het enige nadeel vind ik dat je niet volledig met tabs kan browsen. Bij elke link moet het appeltje worden ingedrukt, want anders wordt het geopend in een nieuw venster ipv een tab. Ook heb ik Camino geinstalleerd en bevalt ook goed.
Je kan een link ook slepen naar je tabbalk, dan opent ie logischerwijs in een tab.

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:35

breinonline

Are you afraid to be known?

Ik draai volledig op Firefox.
R0BK3 schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 12:24:
[...]
Cool, WindowsUpdate op ja Mac...
Onder Virtual PC :+
chem schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 12:43:[...]

Zelf ben ik trouw Camino gebruiker (gedeeltelijk door gewenning), maar nu ik aanzienlijk in CPU power vooruit ben gegaan staat firefox ook klaar. Die heeft echter een dermate vervelende GUI onder OS X, dat ik die zelden gebruik.
Wat vind je er vervelend aan dan?

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• bartvb
Middelste muisknop werkt ook om in een nieuwe tab te openen. Iig in Safari, door een bug werkt het niet in de laatste release builds van Firefox, wordt echter aan gewerkt.

• Deacon
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-02 00:42

Deacon

Three sixty five Seven fifty

Safari met de nodige plugins en Camino

Alleen met Camino heb ik last van het typen van forum berichtjes bij bepaalde fora (layout is dan brak en het typen gaat traag) En auto aanvullen werkt niet :?

Nē, sakki no sunea mitai ni aterushi, hoshī?

• chem

chem

Reist de wereld rond

breinonline schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 13:12:
Ik draai volledig op Firefox.

[...]

Wat vind je er vervelend aan dan?
Ten eerste het contextuele menu; het is net of ik in een kazige Aqua-emaultor onder Linux zit - ook andere menu's, popup's etc. hebben een raar uiterlijk
Als ik in een single-line edit field zit (bv de url balk) dan werkt pijltje-omhoog om naar het begin te gaan niet (en andere Mac-only navigatie)
XUL dialog vensters hangen vaak ergens los (ipv aan een window)
De hele XUL interface voelt trager aan (dit is meer merkbaar bij langzamere proc's)

Het is vooral een 'gevoel' i suppose...

Verwijderd

Safari.

Ik heb sinds kort een Powermac 466 mhz (de digital audio uitvoering). Voor m'n gevoel werkt ie wel vrij rap, maar Firefox is nogal traag op het bakje naar mijn idee. Safari voelt van alle browsers het snelst aan en daarom gebruik ik 'm :)

Gelukkig voelt ie ook traag aan op een G5 zo aan de post van Chem te zien. Heb ik iig geen kat in de zak gekocht met deze G4.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2005 15:44 ]

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Safari op mijn iBook G4 14" met Panther erop.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• R0BK3
  • Nu online
chem schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 12:43:
Opera, Internet Explorer en iCab zijn enorme buitenbeentjes en er is altijd iets mee; zwaar verouderd, brakke rendering of een niet-OS X gerichte interface.
Opera? Zwaar verouderd en brakke rendering? De Mac-versie wordt ongeveer gelijk met de Windows-versie geüpdatet en qua rendering zijn ze natuurlijk identiek. De interface valt wel mee als je de native skin gebruikt. Enkel sommige toetsen (Appeltje+Links is Home i.p.v. Fn+Links) durven raar doen.

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

chem schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 14:36:
[...]

Ten eerste het contextuele menu; het is net of ik in een kazige Aqua-emaultor onder Linux zit - ook andere menu's, popup's etc. hebben een raar uiterlijk
Als ik in een single-line edit field zit (bv de url balk) dan werkt pijltje-omhoog om naar het begin te gaan niet (en andere Mac-only navigatie)
XUL dialog vensters hangen vaak ergens los (ipv aan een window)
De hele XUL interface voelt trager aan (dit is meer merkbaar bij langzamere proc's)

Het is vooral een 'gevoel' i suppose...
http://homepage.mac.com/krmathis/

Probeer die versies eens, die zijn een stuk beter :)

[ Voor 7% gewijzigd door Bierkameel op 05-03-2005 16:19 ]

Alle proemn in n drek

• chem

chem

Reist de wereld rond

R0BK3 schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 16:14:
[...]
Opera? Zwaar verouderd en brakke rendering? De Mac-versie wordt ongeveer gelijk met de Windows-versie geüpdatet en qua rendering zijn ze natuurlijk identiek. De interface valt wel mee als je de native skin gebruikt. Enkel sommige toetsen (Appeltje+Links is Home i.p.v. Fn+Links) durven raar doen.
Ik noemde een aantal punten die al dan niet voor alle genoemde browsers gelden; maw niet elk argument gelde voor elke browser.

Van de G5 optimized Firefox heb ik niet veel gemerkt aan snelheid (zie ook http://www.xlr8yourmac.co...ox_G5_builds.html#updates ), wel wat rariteiten gelezen en bevonden mbt history die verdwijnt.

Verwijderd

Ik gebruik Firefox. Had liever Opera gehad maar zowel 7 als 8 crashen om de haveklap op deze 1 maand oude iBook.

- Camino komt over als een Firefox die minder kan en als troost als een mac app eruit ziet.
- IE is gewoon crap.
- Safari ondersteund en kan gewoon te weinig.

En de opstarttijd van firefox.. lekker boeie.. gewoon niet afsluiten :) Wat wel irritant is is dat Firefox perse de downloads die ik direct in een app wil openen op de Desktop wil opslaan zucht.

• breinonline

breinonline

Verwijderd schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 17:28:
En de opstarttijd van firefox.. lekker boeie.. gewoon niet afsluiten :) Wat wel irritant is is dat Firefox perse de downloads die ik direct in een app wil openen op de Desktop wil opslaan zucht.
chem schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 16:26:
[...]
Van de G5 optimized Firefox heb ik niet veel gemerkt aan snelheid (zie ook http://www.xlr8yourmac.co...ox_G5_builds.html#updates ), wel wat rariteiten gelezen en bevonden mbt history die verdwijnt.
Wat is dat toch met die opstarttijden? Bij mij duurt het nog geen 4 seconden. Safari is dan wel 2 seconden sneller, maar storen doe ik me er niet aan. Overigens heb ik ook geen (merkbaar) snelheidsverschil met de G5 build.
Wat betreft de look van Firefox kan er inderdaad nog wat verbeterd worden, het werkt echter zo al prima voor mij.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Verwijderd

Ik gebruik Camino, ben wel erg benieuwd naar Safai 2.0 die bij Tiger zal zitten :)

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-11-2025

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Ik heb gebruikte Safari en Firefox. Helaas werd Firefox zo traag als de stront icm vastlopers. Herinstallatie hielp niet.
Dus ik gebruik nu gewoon weer Safari. Meeste dingen werken prima en heb geen ernstige gebreken ontdekt. En Safari is supersnel.. pwnage _/-\o_

• JeffG
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-01-2025
Safari is mijn favoriet. Firefox start mij te langzaam op. Bovendien gebruik ik geen rare extensions, dus kan ik ze ook niet missen. :)

[ Voor 69% gewijzigd door JeffG op 05-03-2005 22:59 ]

• wace
Verwijderd schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 17:36:
ben wel erg benieuwd naar Safai 2.0 die bij Tiger zal zitten :)
Afbeeldingslocatie: http://images.apple.com/macosx/tiger/images/safarirss_20040628.jpg
http://www.apple.com/macosx/tiger/safari.html
Hier vind je meer info over Safari RSS, zoals het officieel gaat heten. :)

Firefox op de Mac werkt bij mij btw traag als ik veel tabs open heb staan. En met veel bedoel ik meer dan 10 tabs (ik open vanuit m'n RSS reader alle nieuwtjes in m'n browser die ik interessant vind). Is dat normaal?

• Jazco2nd
  • Laatst online: 08-02 11:44
ik twijfel tussen camino en firefox.... had eerst ff omdat ik Safari en IE niet zo lekker vond werken als Firefox op windows... later kwam ik erachter dan Camino bestond...

maar ik begrijp dus niet waarom Camino er is als er ook Firefox voor de mac is... en dat camino de gecko engine met speciale ui gebruikt... ja boeiend... zo heeft elke browser zn eige ui... waarom brengt Mozilla 2 browsers uit voor hetzelfde platform?
is het de bedoeling dat als Camino 1.0 uitkomt, Firefox voor mac verdwijnt?

• Nietzman
  • Laatst online: 10:27

Nietzman

Woei!

Jazco2nd schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 23:19:
maar ik begrijp dus niet waarom Camino er is als er ook Firefox voor de mac is... en dat camino de gecko engine met speciale ui gebruikt... ja boeiend... zo heeft elke browser zn eige ui... waarom brengt Mozilla 2 browsers uit voor hetzelfde platform?
Onderandere omdat Camino nog stamt uit een tijdperk voordat FireFox ook op de mac verscheen. En ook nu nog is Camino meer een 'native' applicatie als FireFox.

Daarnaast heb je voor Windows ook K-meleon én FireFox, al is die eerste geen officiele Mozilla.org release.
is het de bedoeling dat als Camino 1.0 uitkomt, Firefox voor mac verdwijnt?
Nee.

Als een van de applicaties al op korte termijn zou verdwijnen, dan is dat waarschijnlijk eerder Camino, omdat er met het betrekken van Josh Aas veel meer aan de native looks van de FireFox gewerkt gaat worden.

• NomoDigger
  • Laatst online: 06:43
Probeer nu een tijdje Camino uit, deze voelt iets sneller aan dan Firefox, en heeft toch de Gecko engine (die safari dus niet heeft). Mis alleen de webdeveloper-extensie en acceskeys lijken het niet te doen.

Verwijderd

Ik gebruik sinds vandaag Safari, voorheen gebruikte ik firefox. Ik ben overgestapt omdat ik sinds gisternacht iScroll2 geïnstalleerd heb en het scrollen met de touchpad nogal vies schokkerig ging. In Safari heb je dat probleem niet.
Het nadeel van Safari vindt ik dat ik niet precies kan kiezen waar ik bestanden wil opslaan bij het downloaden. Hetzelfde geldt voor de bookmarks. De sneltoetsen om van tabblad te wisselen(shift+command+links/rechts) vindt ik ook ietsje irretant, maar daar heb ik immiddels een oplossing voor gevonden op macosxhints.com, of ik dat ga gebruiken ligt eraan hoe snel ik aan de sneltoetsen wen.

[edit:]
Ik zag hier boven iemand die plugins gebruikte voor Safari, maar ik vind er maar zeer weinig over plugins ervoor en al helemaal geen pagina met een lijst van plugins. Iemand een linkje?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2005 02:05 ]

• MacWolf
  • Laatst online: 06-09-2024
De downloadmap van Safari kun je gewoon instellen vanuit 'Safari -> Voorkeuren -> Algemeen -> Locatie gedownloade bestanden'

Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.

Verwijderd

MacWolf schreef op maandag 07 maart 2005 @ 01:56:
De downloadmap van Safari kun je gewoon instellen vanuit 'Safari -> Voorkeuren -> Algemeen -> Locatie gedownloade bestanden'
Dat weet ik, maar ik wil dat Safari me bij iedere download vraagt waar ik die wil hebben, niet altijd op een vaste lokatie.

• NomoDigger
  • Laatst online: 06:43
Verwijderd schreef op maandag 07 maart 2005 @ 02:07:
[...]
Dat weet ik, maar ik wil dat Safari me bij iedere download vraagt waar ik die wil hebben, niet altijd op een vaste lokatie.
Mischien dat je met applescript iets voor elkaar kan krijgen, anders is downloaden naar bureaublad i.c.m. expose ook een redelijke oplossing.

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10:53

Nitai

Live the life you love.

Een kick voor deze topic. Maar ik kwam zojuist een aardige site tegen met leuke toevoegingen aan Safari. Waarschijnlijk kennen de meeste hem al: http://pimpmysafari.com/

Overigens laadt Safari bij mij veel sneller dan Firefox. Maar ik ben net een beetje gewend aan de look en feel van Firefox, dus vandaar dat ik FF blijf aanhouden.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• bartvb
Even vraagje over FireFox tussendoor.

Als ik FF een tijdje aan laat staan met een aantal schermen open (zeg 3 windows met allemaal iets van 3 of 4 tabs) dan pakt FF iets van 10 to 20% van de CPU terwijl ik helemaal niets aan het doen ben. Flash draait niet (heb flashblock geinstalleerd om te voorkomen dat een achtelijke banner 50% CPU pakt) en heel af en toe staat er een simpele animated gif banner open. Maar zelfs als ik al die animaties stil zet pakt FF nog steeds redelijk wat CPU terwijl ik helemaal niets met FF doe. Iemand een idee hoe dat komt? Of, beter nog, hoe ik daar vanaf kom?

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18:25

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Geen idee, ik kan alleen melden dat ik hetzelfde observeer.

• BezurK
  • Laatst online: 24-12-2025
Ik gebruik op elk platform Firefox, perfect en niets op aan te merken! :)

Rookworst zonder R is ook worst.

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Safari

Vind FF echt niets. Heb mozilla geprobeerd en daar was ik ook trevreden over (as usual) maar 1 browser vind ik wel genoeg

[ Voor 4% gewijzigd door Yalopa op 22-03-2005 17:30 ]

You don't need eyes to see, you need vision

Verwijderd

Mis in dit verhaaltje nog Shiira. Op Webkit gebaseerde browser, is snel en heeft een aantal leuke features (tab-expose). Je kan de look (buttons) helemaal aanpassen en instellen of je de metal- of aqua versie wil.

Verwijderd

Gebruik zelf trouwens over het algemeen Safari en soms Camino of Shiira. FF vind ik niks, aangezien ik de echte native mac-feel mis.

• breinonline

breinonline

Shiira werkt best aardig, mar ik kan het tab-exposé nergens vinden. Het ziet er goed uit, maar ik denk dat ik vanwege de feel toch bij FF blijf.

• wace
Camino heeft een nieuwe (heel redelijk gedesignede) website
http://caminobrowser.org/

• bbrother
  • Niet online
Camino ook hier, FireFox vindt ik veel te traag op mn iBook, en camino daarintegen word elke nacht geupdate met nightly-builds :)

• MacWolf
In de Camino forums kun je G3, G4 en G5 optimized builds downloaden. Is weer net ff iets sneller in gebruik.

Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.

• defl8te
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-09-2024

defl8te

weetikkût

(jarig!)
ik gebruik zelf meestal firefox, soms safari...

Maar wat ik _echt_ niet snap, is dat er nog steeds mensen zijn die IE op de mac gebruiken. Wat een verschrikkelijk verouderde k*t applicatie is dat zeg... Je ziet het ook steeds in reclame filmpjes weer opduiken... :/

Chriet Titulaer is de man

Verwijderd

/me gebruikt Firefox...

Safari is een fijne browser maar er zijn 2 redenen waarom ik FF gebruik:
  1. Na Opera te hebben verlaten ben ik gewoon een te grote FF fan.
  2. Safari tabbed browsing zuigt omdat het x-je om de tab weg/uit te klikken in de tab zit.. en ik dus te vaak mijn tabs weg klik :(
Daarom firefox..
Afbeeldingslocatie: http://sfx-images.mozilla.org/affiliates/Buttons/88x31/rediscover.gif

• wace
uzer schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 08:57:

Maar wat ik _echt_ niet snap, is dat er nog steeds mensen zijn die IE op de mac gebruiken. Wat een verschrikkelijk verouderde k*t applicatie is dat zeg... Je ziet het ook steeds in reclame filmpjes weer opduiken... :/
Dat is vaag inderdaad! Vaak als er advertenties zijn waarin een screenshot van een website staat, en natuurlijk een mac gebruikt wordt, gebruikt men IE :S.

• The - DDD
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:22
Ik gebruik Camino, Safari en IE. maar die laatste ga ik er af gooien. Wat een lelijk gedrocht is dat zeg. Camino heb ik vooral als backup voor het geval Safari toch een keer niet werkt. Komt zelden voor.

Verwijderd

uzer schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 08:57:

Dat is gewoon een port van de oude OS 9 versie die op zijn beurt weer rechtstreeks af lijkt te stammen van de eerste Internet Explorer browser voor de mac. MS verkoopt OS X applicaties maar eigenlijk ziet men de nieuwste technieken liever niet op de mac. Zo proberen ze het beeld te scheppen dat OS X achter loopt op XP. Als je MSN messenger, Internet Explorer en Office voor de PC en Mac naast elkaar legt dan wordt dat wel duidelijk. Waar de windows applicaties de nieuwste toevoegingen krijgen moet de mac gebruiker daar nog een paar jaar langer op wachten.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2005 13:33 ]

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 09:08:
  1. Safari tabbed browsing zuigt omdat het x-je om de tab weg/uit te klikken in de tab zit.. en ik dus te vaak mijn tabs weg klik :(
Ik vind dat juist wel fijn, omdat ik zo tabs kan wegklikken zonder dat ze de focus nodig hebben. In FF moet je juist eerst de tab naar voren halen om 'm te kunnen afsluiten. Dit gedrag is ook wel fijn als er wat fout gaat bij het laden van een pagina in de achtergrond. FF komt dan voren met een foutmelding, terwijl in Safari er alleen een gele driehoek met uitroepteken op de tab verschijnt. Je kunt dan kiezen om de foutmelding te lezen, of gewoon de tab te sluiten.

[ Voor 8% gewijzigd door Daedalus op 23-03-2005 13:38 ]

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• Marcel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 11-02 07:38
Daedalus schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 13:37:
[...]

Ik vind dat juist wel fijn, omdat ik zo tabs kan wegklikken zonder dat ze de focus nodig hebben. In FF moet je juist eerst de tab naar voren halen om 'm te kunnen afsluiten.
Nope, niet helemaal waar. Doe maar eens een ctrl-click (of met je rechter muisknop) op een niet actief tabblad, tada! Da's al een stuk minder werk. Nog steeds meer werk dan in Safari, dat wel.

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Marcel schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 13:59:
[...]

Nope, niet helemaal waar. Doe maar eens een ctrl-click (of met je rechter muisknop) op een niet actief tabblad, tada! Da's al een stuk minder werk. Nog steeds meer werk dan in Safari, dat wel.
Of je installeert Tabbrowser Extensions waarmee je er een zelfde kruisje bij krijgt als in Safari :)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• MacWolf
Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 13:30:
[...]

Dat is gewoon een port van de oude OS 9 versie die op zijn beurt weer rechtstreeks af lijkt te stammen van de eerste Internet Explorer browser voor de mac. MS verkoopt OS X applicaties maar eigenlijk ziet men de nieuwste technieken liever niet op de mac. Zo proberen ze het beeld te scheppen dat OS X achter loopt op XP. Als je MSN messenger, Internet Explorer en Office voor de PC en Mac naast elkaar legt dan wordt dat wel duidelijk. Waar de windows applicaties de nieuwste toevoegingen krijgen moet de mac gebruiker daar nog een paar jaar langer op wachten.
Ik denk niet dat je het Microsoft echt kwalijk kan nemen. Ze verdienen volgens mij alleen aan Office en Virtual PC geld op de Mac en de rest is gratis (het heeft ook geen zin om MSN en IE te verkopen, want de gratis alternatieven zijn beter). Ik vind Office op de Mac trouwens wel beter dan de PC versie, want de Mac versie maakt ook gebruik van Mac specifieke technieken, zoals bijv. Quartz rendering.

Microsoft heeft wel toegezegd om te gaan kijken of ze webcam support zouden gaan toevoegen aan de volgende versie van MSN (die ergens in 2006 zal uitkomen), gezien veel Mac gebruikers daar om vragen.

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Marcel schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 13:59:
[...]

Ah, dat wist ik niet. Maar ik blijf nog steeds Safari gebruiken en als het nodig is Camino :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• bartvb
Office op de Mac beter? Hmm. Ik heb er nog niet echt veel mee gedaan behalve wat Word documenten lezen maar scrollen is echt takke, takke T R A A G :/ Echt niet prettig. Iemand ideeen om dat sneller te krijgen? Ligt het aan het antialias verhaal? Heb een 12" 1.5Ghz PowerBook.

Hmm, zie nu dat dit het browser topic is, sorry! :) (antwoorden zijn toch welkom ;)).

BTW MS heeft IE voor de Mac gemaakt in de tijd dat er nog een browser war aan de gang was en Netscape zo'n beetje de enige browser op de Mac was. Tot Firefox/Safari was er geen concurrentie op dat vlak dus waarom zouden ze dan hun browser updaten? *zucht*

Firefox bevalt hier nog steeds het beste. Safari tussendoor nog een paar keer geprobeert maar ik mis telkens weer wat kleine dingetjes. Vooral de extensions (pagerank, web developer, live headers, etc) van FireFox zijn echt geweldig :) Alleen wel erg jammer dat FireFox iets van 10 tot 20% CPU pakt als hij helemaal niets aan het doen is en je een aantal schermen open hebt staan ;( Niet echt goed voor het stroomverbruik van m'n laptopje ;(

• MacWolf
offtopic:
Scrollen gaat bij mij lekker, maar misschien omdat ik de scrollsnelheid heb verhoogt met USB Overdrive.

Je hebt voor Safari ook een soort developer menu, alleen heet dat een debug menu. Deze is te activeren via de terminal en biedt ook een aantal leuke functies, zoals bijv. de DOM tree bekijken, de JavaScript exceptions loggen, etc...

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

MacWolf schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 23:26:
offtopic:
Scrollen gaat bij mij lekker, maar misschien omdat ik de scrollsnelheid heb verhoogt met USB Overdrive.

Je hebt voor Safari ook een soort developer menu, alleen heet dat een debug menu. Deze is te activeren via de terminal en biedt ook een aantal leuke functies, zoals bijv. de DOM tree bekijken, de JavaScript exceptions loggen, etc...
Vergeet je alleen te vertellen hoe dat moet :P
code:
1
defaults write com.apple.Safari IncludeDebugMenu 1
om het debug menu aan te zetten. Als je het debug menu weer wilt uit zetten, moet je de 1 in een 0 veranderen. Het debug menu is ook handig om de user agent aan te passen, zodat je ook website kunt bezoeken die 'alleen werken met Internet Explorer'.

Wat ook handig is, is dat je nu ook bookmarks van bijvoorbeel Firefox kunt importeren (of je exporteren naar Firefox :P). Waarom dit in een verborgen debug menu moet snap ik nog steeds niet.

[ Voor 12% gewijzigd door Daedalus op 23-03-2005 23:31 ]

• johnneman
  • Laatst online: 21-01 16:51

johnneman

rofl de bofl

ik gebruikte eerst firefox op windows xp, maar nu ik een mac heb.. begin ik toch te twijfelen over firefox.. het is toch anders he'..

In het bladwijzer menu kan ik niet eens rechtermuisknop klikken om zo te kiezen voor "laad in een nieuw tabblad" das toch vreemd? als ik dan rechts klik laat ie gewoon die url in de huidige tab, wat dus vrij irri is. heeft iedereen dit of is dit toeval

Voor de rest doet mn favo theme "Phoenity" het niet in firefox op OS X.. ik zie dan geen schuifbalk rechts, heel erg vertekent enzo.. ben ik hierin ook de enige of?..

Tempus: It is said we all have a twin someplace in the world. Why Mr. Kent, without those glasses, I'd say you'd look exactly like.. well, d0h:\:p

Verwijderd

johnneman schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 13:01:
In het bladwijzer menu kan ik niet eens rechtermuisknop klikken om zo te kiezen voor "laad in een nieuw tabblad" das toch vreemd? als ik dan rechts klik laat ie gewoon die url in de huidige tab, wat dus vrij irri is. heeft iedereen dit of is dit toeval
Appeltje + t voor een nieuwe tab en de link vervolgens daar in openen? Gaat volgens mij alleen nog maar sneller :Y)

• johnneman

johnneman

rofl de bofl

Verwijderd schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 13:56:
Appeltje + t voor een nieuwe tab en de link vervolgens daar in openen? Gaat volgens mij alleen nog maar sneller :Y)
Ja daar heb je wel gelijk, die sneltoets wist ik niet.. maar toch vind ik het wel vreemd. Moet ik deze missende functie nu zien als bug, of als bewuste keuze (onder de regel van "in OS X kun je taken maar op 1 manier doen" niet dat dat negatief is hoor)

Tempus: It is said we all have a twin someplace in the world. Why Mr. Kent, without those glasses, I'd say you'd look exactly like.. well, d0h:\:p

Verwijderd

Gebruik Safari met als backup Camino.
Safari klapt er af en toe (unexpected dinges) bij java(script) volle sites,
ik kwam laatst bijvoorbeeld op www.visum.nl , en vervolgens houdt Safari er mee op. Wanneer ik Javascript uit zet doet ie't wel. Gek genoeg doet ie het op G5 wel, hij crasht alleen op m'n PB G4...
Ook rendert Camino sommige sites wat beter, maar ik ben gewoon Safari gewend (en mijn bookmarks zitten er in) :)

• lowfi
johnneman schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 17:10:
[...]
Ja daar heb je wel gelijk, die sneltoets wist ik niet.. maar toch vind ik het wel vreemd. Moet ik deze missende functie nu zien als bug, of als bewuste keuze (onder de regel van "in OS X kun je taken maar op 1 manier doen" niet dat dat negatief is hoor)
appletje click geeft zelfde effect

overigens doet visum site het bij mij wel goed in safari. Safari is alleen een nogal langzame browser helaas :(

[ Voor 14% gewijzigd door lowfi op 25-03-2005 21:48 ]

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:34

Floor-is

5.2

bartvb schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 09:45:
Een van de developers van Camino werkt sinds een paar dagen voor de Mozilla Foundation en gaat daar vooral werken aan het beter voor de Mac geschikt maken van Firefox. Een van de veranderingen wordt het gebruik van Quartz ipv QuickDraw wat alles wat sneller zou moeten maken (zegt men).
Euhm Camino was al een project van de Mozilla foundation hoor :?

Ik gebruik zelf met name FieFox vanwege type-ahead-find, mousegestures en de prettiger manier van tabbing. Hiervoor Camino, maar dat was niet stabiel genoeg op dat moment.
Van de week heb ik extentions voor Safari gedownload: nu kan ik ook tabben etc \o/

Bericht hierboven

Verwijderd

Je kunt uit de doos toch al tabbed browsen met saf?

• chem

chem

Reist de wereld rond

Zie ook http://pimpmysafari.com/ voor een sloot add-ons voor... safari :)

• b0p
  • Laatst online: 25-01 12:09

b0p

Verwijderd schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 19:44:
Je kunt uit de doos toch al tabbed browsen met saf?
Je moet het wel even aanzetten bij de Preferences...

Verwijderd

Een gerelateerde vraag hierover

Ik dacht: laat ik Firefox installeren aangezien ik op Windows het de beste browser vind. Ik installeer firefox en dat werkt simpel en goed.

Nu had ik een klein probleempje: de default browser was nog altijd Safari als ik links toegestuurd kreeg. Dus ik zoek op het internet hoe ik dit moest veranderen. Rap een thread gevonden dat je dit in Safari moest doen.

Maar ik heb Safari verwijdert toen ik Firefox geïnstalleerd heb.

Hoe verander je de default browser zonder Safari?

En waarom per se deze methode? Dit vind ik toch niet echt geMACkelijk :( Waarom niet in onder Systeemvoorkeuren dit instellen?

• chem

chem

Reist de wereld rond

Het moet, triest genoeg, echt in Safari.

Safari kan je anders opnieuw downloaden vanaf Apple.com.

Verwijderd

Nog maar ff de directe link erbij. :)

Verwijderd

Ik heb dus Safari opnieuw geïnstalleerd en de instelling verandert. Nu is alles in orde :)

Verwijderd

Safari gebruik ik, erg fijne browser, Camino gebruik ik ook safari vind ik net even wat mooier er uit zien.
Camino is wel veel sneller :P

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 19:54:
Gebruik Safari met als backup Camino.
Safari klapt er af en toe (unexpected dinges) bij java(script) volle sites,
ik kwam laatst bijvoorbeeld op www.visum.nl , en vervolgens houdt Safari er mee op. Wanneer ik Javascript uit zet doet ie't wel. Gek genoeg doet ie het op G5 wel, hij crasht alleen op m'n PB G4...
Ook rendert Camino sommige sites wat beter, maar ik ben gewoon Safari gewend (en mijn bookmarks zitten er in) :)
Die site van visum.nl opent op deze PB12" (vorige generatie) gewoon zonder Safari te crashen.
De bookmarks van Mozilla kan je importeren in Safari door het debug menu te activeren (kwam ook in dit topic langs), dit doe je door in een terminal het volgende uit te voeren:
code:
1
defaults write com.apple.Safari IncludeDebugMenu 1

Als je Safari dan herstart zie je een debug menu, daarin staat een functie om bookmarks te importeren van Mozilla. Deze moet je niet hebben. Je moet eerst even in FF de bookmarks exporteren in html formaat en daarna met 'Import Bookmarks...' in het debug menu importeren.

• lowfi
ik gebruik momenteel shiira. Hij is sws wat sneller (niet hele hoge cpu usage bij animated gifs) maar heeft wel afentoe dezelfde render fotujes die safari ook heeft.

• johnneman

johnneman

rofl de bofl

Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 20:27:
Een gerelateerde vraag hierover

Ik dacht: laat ik Firefox installeren aangezien ik op Windows het de beste browser vind. Ik installeer firefox en dat werkt simpel en goed.

Nu had ik een klein probleempje: de default browser was nog altijd Safari als ik links toegestuurd kreeg. Dus ik zoek op het internet hoe ik dit moest veranderen. Rap een thread gevonden dat je dit in Safari moest doen.

Maar ik heb Safari verwijdert toen ik Firefox geïnstalleerd heb.

Hoe verander je de default browser zonder Safari?

En waarom per se deze methode? Dit vind ik toch niet echt geMACkelijk :( Waarom niet in onder Systeemvoorkeuren dit instellen?
Ja wicked he, dat dit via Safari moet :X zie je het al voor je? dat je in XP in Internet Explorer bijvoorbeeld Firefox als standaard in kunt stellen? Ik hoor Bill Gates vanaf hier er al om lachen!

Maar toch he, ik vind firefox onder xp fijner werken dan onder OS X.. afgezien van t feit dat firefox onder OS X die ene bug niet heeft dat steeds de naam van een tabblad blijft staan als je je muis er ff op hebt gehad, als je dan van app hebt wisselt met alttab, maar so be it. Plus t phoenity thema werkt niet hier (firefox onder OS X dus), iemand suggesties? ik zie namelijk de scrollbar helemaal zwart steeds, zoiets dan..

Verwijderd

Ik vraag het liever hier dan een nieuwe topic openen....

Weet iemand hoe ik makkelijk bookmarks van FireFox naar Safari kan importeren ? Of van een html bestandje ? (Export van FireFox) Andersom kan wel.. Alles handmattig overzetten schiet niet echt op (+200)...

Is er trouwens geen Algemene Safari topic ? Kon er geen vinden...

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Debug menu aanzetten, dan vind je daar een optie om dat uit te voeren. Vervolgens vind je ze bij je bookmarks folder (dus niet in 't menu). Overigens pakt 'ie hier niet m'n firefox bookmarks dus je moet 'm waarschijnlijk even laten denken dat 't Mozilla is.

En over het instellen van de standaardbrowser: het idee is niet dat je dat persee in Safari (of Mail of whatever) moet doen, maar in de app die je daarvoor gebruikt. Rottige is alleen dat de meeste van die apps dat niet kunnen. Dus moet 't maar in Safari.

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:16

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Een handige tool om standaardprogramma's voor bepaalde protocollen of bestandstypen in te stellen is MisFox: http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/18530

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Verwijderd

safaris is te traag... als ik een link klik.. dan doet hij het soms niet.. klik ik nog een keer dat doet ie het wel.. Soms blijft ie echt lang hangen..
Met firefox heb ik dit probleem niet.

• Platypussy
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-02 16:52
Heb sinds januari een intel iMac, en heb alle drie de browsers wel uitgebreid getest. Ik had toen ik m'n iMac aangesloten had op internet meteen Firefox gedownload (uit gewoonte, ik gebruikte het in Windows al vanaf de prille beta's) maar was teleurgesteld over de performance; veel slomer dan dat ik onder Windows gewend was.
Daardoor was ik Camino gaan proberen, maar op de een of andere manier ging scrollen heel stug; het voelde gewoon niet lekker aan, ook de universal build die snel uit was.
Daarna toch maar Safari geprobeerd, voelt lekker aan, maar toen er onofficiële universal builds verkrijgbaar werden van Firefox, ben ik weer terug gegaan. De universal builds draaide net zo lekker als dat ik onder Windows gewend was, en even later kwam er een officiële build van Firefox die universal was. * Platypussy is een gewoontedier ;)

Verwijderd

Ik gebruik nu Seamonkey. Werkt even lekker als firefox maar met wat exta's

Verwijderd

Onder OSX gebruikte ik in eerste instantie Safari, maar ben daarna overgestapt op Firefox omdat ik dat ook op windows gebruik en er goede ervaring mee heb. Maar ik merkte dat firefox 1.5 nog steeds vervelende bugs bevatte, vooral met java code liep het niet al te best. Ben nu weer terug op Safari want dat vind ik de meest betrouwbare browser.

• -Mous-
  • Laatst online: 02-02 09:40
johnneman schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 23:38:
[...]
Ja wicked he, dat dit via Safari moet :X zie je het al voor je? dat je in XP in Internet Explorer bijvoorbeeld Firefox als standaard in kunt stellen? Ik hoor Bill Gates vanaf hier er al om lachen!

Maar toch he, ik vind firefox onder xp fijner werken dan onder OS X.. afgezien van t feit dat firefox onder OS X die ene bug niet heeft dat steeds de naam van een tabblad blijft staan als je je muis er ff op hebt gehad, als je dan van app hebt wisselt met alttab, maar so be it. Plus t phoenity thema werkt niet hier (firefox onder OS X dus), iemand suggesties? ik zie namelijk de scrollbar helemaal zwart steeds, zoiets dan..
Toch klopt dit niet helemaal. In Firefox is er inderdaad geen optie om deze als standaard in te stellen op je Mac, maar Camino heeft deze optie weer wel. Je kan dus Camino wel als standaard instellen zonder Safari geïnstalleerd te hebben.

Het ligt m.i. dus meer aan Firefox dan aan Safari.

Zelf gebruik ik trouwens Safari, terwijl ik op Windows wel heel erg Firefox fan ben. Safari vind ik toch ietsjes handiger werken op een Mac denk ik.

[ Voor 7% gewijzigd door -Mous- op 08-05-2006 06:13 ]

Pagina: 1 2 Laatste