Mijn CPU is het zeker niet, heeft het gisteren nog gedaan in een ander bordje, en was toenstraks nog even in BIOS om instellingen goed te zetten, lijkt me sterk dat dat kan zonder werkende CPUThe farmer schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 19:03:
@vrtnn
Ik heb dus ook dat mijn bord bij start-up blijft hangen op 4 rode LED's.
Misschien heb ik iets teveel van mijn winnie gewilt, nl. 270x9 = 2430Mhz, terwijl standaard loopt ie op 200*9 =1800Mhz, is 630Mhz overclockt.
Betekenis 4 rode LED's:
system start-up: 4 t/m 1 brand
CPU detected: 4 t/m 2 brand
DRAM detected: 4 en 3 brand
VGA detected: 4 brand
System boot: geen een brand
Aangezien wel allebei blijven hangen op hetzelfde punt raak ik er steeds meer van overtuigd dat mijn proc heb opgeblazen en jij misschien ook wel.
Bij mij blijft ie overigens niet hangen op 4 ledjes die branden, maar 3.
Als ik hem aanzet springt ie gelijk naar 3 brandende ledjes, dan komt er een piep van 3sec. Springt ie ff (0,1sec) op 4 ledjes, en gaat daarna weer op 3 ledjes brandend.
Weet bijna wel zeker dat het moederbord deels kapot is, piepjes luiden volgens mij op memory errors, en geheugen doet het prima in een andere PC, gister nacht hele nacht memtest gedraaid (34 passes, alle tests, 0 errors, ook nog een uurtje #5 gedraaid, 0 errors 2-3-3-8 op 2.8v)
Heb jij het onboard speakertje al eens aangezet? kan gewoon met het jumpertje, ik zou graag willen weten of jij piepjes krijgt, zo ja, welke?
Ik heb wel hoger geprobeerd, maar CPU werkt gewoon, dat weet ik 100% zeker, maar heb er zeker geen hoge voltages doorheen gepompt, 1.400*110% gebruik(te) ik altijd. ben erg voorzichtig met deze CPU, aangezien het een 3500+ is (duur) en lekker klokt voor lucht.Zag in je specs dat je iig 252*11= 2772Mhz gedaan hebt en je zal ook nog wel meer geprobeerd hebben (onlangs misschien, vlak voordat het licht uit ging?).
Voordat ie ermee stopte heb ik dat zeker! niet gedaan, dat was vorige week, toen het lekker koud was
Profiel is ook een beetje achterhaald, draaide inmiddels standaard 11x245 @ <1.5v, 3.1v door het geheugen.
Ik heb dit probleem al eerder gehad (paar pagina's terug kan je er over lezen), en toen kon ik het oplossen door de P4 stekker er op nieuw in te stoppen (na een week kloten met het bordje).
Tenminste, toen ik dat had gedaan nadat de PC een nacht had uit gestaan werkte het ook weer gewoon, voor 1,5 week tenminste. Het probleem doet zich nu weer de kop op.
Vanavond ga ik misschien met me processor, videokaart en geheugen naar een maat om het daar te testen (zelfde mobotje), dan weet ik al een heel stuk meer.
[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2005 19:21 ]