[OC-939-Ervaringen] DFI Lanparty nForce4 SLI - Deel 3

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste
Acties:
  • 2.289 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The farmer schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 19:03:
@vrtnn

Ik heb dus ook dat mijn bord bij start-up blijft hangen op 4 rode LED's.
Misschien heb ik iets teveel van mijn winnie gewilt, nl. 270x9 = 2430Mhz, terwijl standaard loopt ie op 200*9 =1800Mhz, is 630Mhz overclockt.

Betekenis 4 rode LED's:
system start-up: 4 t/m 1 brand
CPU detected: 4 t/m 2 brand
DRAM detected: 4 en 3 brand
VGA detected: 4 brand
System boot: geen een brand

Aangezien wel allebei blijven hangen op hetzelfde punt raak ik er steeds meer van overtuigd dat mijn proc heb opgeblazen en jij misschien ook wel.
Mijn CPU is het zeker niet, heeft het gisteren nog gedaan in een ander bordje, en was toenstraks nog even in BIOS om instellingen goed te zetten, lijkt me sterk dat dat kan zonder werkende CPU :)

Bij mij blijft ie overigens niet hangen op 4 ledjes die branden, maar 3.
Als ik hem aanzet springt ie gelijk naar 3 brandende ledjes, dan komt er een piep van 3sec. Springt ie ff (0,1sec) op 4 ledjes, en gaat daarna weer op 3 ledjes brandend.

Weet bijna wel zeker dat het moederbord deels kapot is, piepjes luiden volgens mij op memory errors, en geheugen doet het prima in een andere PC, gister nacht hele nacht memtest gedraaid (34 passes, alle tests, 0 errors, ook nog een uurtje #5 gedraaid, 0 errors 2-3-3-8 op 2.8v)

Heb jij het onboard speakertje al eens aangezet? kan gewoon met het jumpertje, ik zou graag willen weten of jij piepjes krijgt, zo ja, welke?
Zag in je specs dat je iig 252*11= 2772Mhz gedaan hebt en je zal ook nog wel meer geprobeerd hebben (onlangs misschien, vlak voordat het licht uit ging?).
Ik heb wel hoger geprobeerd, maar CPU werkt gewoon, dat weet ik 100% zeker, maar heb er zeker geen hoge voltages doorheen gepompt, 1.400*110% gebruik(te) ik altijd. ben erg voorzichtig met deze CPU, aangezien het een 3500+ is (duur) en lekker klokt voor lucht.
Voordat ie ermee stopte heb ik dat zeker! niet gedaan, dat was vorige week, toen het lekker koud was :) En toen heb ik ook maar max 1.68 op de CPU gehad, zie pifast topic.
Profiel is ook een beetje achterhaald, draaide inmiddels standaard 11x245 @ <1.5v, 3.1v door het geheugen.

Ik heb dit probleem al eerder gehad (paar pagina's terug kan je er over lezen), en toen kon ik het oplossen door de P4 stekker er op nieuw in te stoppen (na een week kloten met het bordje).
Tenminste, toen ik dat had gedaan nadat de PC een nacht had uit gestaan werkte het ook weer gewoon, voor 1,5 week tenminste. Het probleem doet zich nu weer de kop op.

Vanavond ga ik misschien met me processor, videokaart en geheugen naar een maat om het daar te testen (zelfde mobotje), dan weet ik al een heel stuk meer.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2005 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:51

sapphire

Die-hard pruts0r

Cool-Prices.
Gebeld emt ze en ik zou een CBBHD krijgen en weer ktijg ik een CBBID :(

Wel een nieuwere dit maal een: CBBID 0205BPDW batch 222

Tenzij iemand zegt dat dit en uber slechte stepping is houd ik em voorlopig en zoek ik wel rustig aan maar een goede proc :(

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 04:00
sapphire schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 19:28:
[...]

Cool-Prices.
Gebeld emt ze en ik zou een CBBHD krijgen en weer ktijg ik een CBBID :(

Wel een nieuwere dit maal een: CBBID 0205BPDW batch 222

Tenzij iemand zegt dat dit en uber slechte stepping is houd ik em voorlopig en zoek ik wel rustig aan maar een goede proc :(
CBBHD?? CBBID?? En nou in lekentaal??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The farmer
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-01-2021
@vrtnn

Welk jumpertje?

Ga ik het meteen voor je proberen.
Ik heb mij boxen nog niet aangesloten, krijg morgen mijn Audigy 4 Pro, kreeg vandaag mail van Azerty

[ Voor 45% gewijzigd door The farmer op 17-03-2005 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The farmer schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 19:48:
@vrtnn

Welk jumpertje?

Ga ik het meteen voor je proberen.
Jumpertje naast het speakertje. Plaatje @ www.kikoo.cistron.nl/Img_4063_s.jpg rechtsonderin, jumpertje dus even naar de 2 bovenste geloof ik verplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paul Hewson schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 19:36:
[...]

CBBHD?? CBBID?? En nou in lekentaal??
Die codes refereren aan de stepping van de processor. Je hebt goede en minder goede (of slechte) steppings. Die codes kan je vinden op de heatspreader van de CPU.

Sapp was dus op zoek naar een CBBID CBBHD, omdat die naar verluidt fijntjes over te klokken zijn ;).

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2005 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The farmer
@vrtnn

Heb nu ffuh 2 boxjes op groene Karajan audio port aangesloten, maar hoor nog geen peepjes.

Wel maakt me NB koeler een kolere herrie, loopt iets aan of zo.

[ Voor 22% gewijzigd door The farmer op 17-03-2005 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The farmer schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 20:13:
@vrtnn

Heb nu ffuh 2 boxjes op groene Karajan audio port aangesloten, maar hoor nog geen peepjes.

Wel maakt me NB koeler een kolere herrie, loopt iets aan of zo.
Er moeten piepjes komen uit het kleine zwarte dingetje naast het jumpertje wat je hebt verzet, dat is namelijk de interne PC speaker.
Als je helemaal geen piepjes hebt, is het vaak je processor die kapot is, helaas :(
Heb het ook een aantal keer gehad met Socket A, niet zelf gesloopt, maar 2de hands gekocht op HCC en blijkbaar een kapotte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The farmer
@vrtnn

Nou NB koeler heb ik gefixed, is weer stil.
Heb inmiddels op alle audio porten de boxen aangesloten, maar geen beepjes. Bij jouw herkent bord de CPU en blijft hangen bij RAM.

Ik ga binnenkort (morgen, overmorgen of maandag) naar Dave en neem gewoon alles mee en dan ga we samen alles testen. Ik hoop dat je vanavond kan achterhalen wat het bij jouw is, vind het wel vaag trouwens bij Dave doet ie het en jouw proc en mem werken in andere systemen :? . Succes en hou ons op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The farmer
Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 20:32:
[...]

Er moeten piepjes komen uit het kleine zwarte dingetje naast het jumpertje wat je hebt verzet, dat is namelijk de interne PC speaker.
Als je helemaal geen piepjes hebt, is het vaak je processor die kapot is, helaas :(
Heb het ook een aantal keer gehad met Socket A, niet zelf gesloopt, maar 2de hands gekocht op HCC en blijkbaar een kapotte.
Ik heb dus geen piepjes zoals ik al schreef, proc vind ik persoonlijk niet zo erg was eerst van plan een FX-55 te kopen (heb het geld wel), maar vind het toch teveel geld qua prijs/prestatie verhouding. Ga nu voor een 3800+, tot hoever kan je die oc'en (voordat ik er weer een om zeep help LOL). Nogmaal hoop dat je er snel achter komt wat het is, de mijne doet nu al een week niks en dat is geen pretje, vooral als je niet weet wat er aan de hand is en de lokale computerboer zegt bord stuk, wat ik dus sterk betwijfel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The farmer schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 20:33:
@vrtnn

Nou NB koeler heb ik gefixed, is weer stil.
Heb inmiddels op alle audio porten de boxen aangesloten, maar geen beepjes. Bij jouw herkent bord de CPU en blijft hangen bij RAM.

Ik ga binnenkort (morgen, overmorgen of maandag) naar Dave en neem gewoon alles mee en dan ga we samen alles testen. Ik hoop dat je vanavond kan achterhalen wat het bij jouw is, vind het wel vaag trouwens bij Dave doet ie het en jouw proc en mem werken in andere systemen :? . Succes en hou ons op de hoogte.
We gaan een beetje erg offtopic nu, maar nog even wat toevoegen.

Ben een half uurtje geleden weer in het BIOS geweest nadat ik een uurtje niks met de PC had gedaan. Even alle instellingen geladen, en memtest gedraaid (5 passes test #5).
Het geheugen is het echt niet, ook niet de instellingen van het geheugen, nadat batterijtje eruit is geweest staat alles standaard, en het grootste deel staat op AUTO.
Nu krijg ik het systeem bijvoorbeeld ook niet tot booten, terwijl de CMOS wel gecleared is.
Toenstraks lukte het wel, ook met een geclearde CMOS.
Denk echt dat er iets mis is met de PCI sloten, 96% zeker.

Het systeem werkte inderdaad gewoon in België (misschien ligt het daar aan :P), maar er is toen niet met een PCI kaartje erbij getest, sla mezelf ook voor me kop nu dat ik daar niet aan dacht toen ik er was. Duurt nog wel even voordat ik er weer kan komen, toch 60km rijden)

Hoop gewoon dat het opgelost kan worden.
In ieder geval zou ik morgen naar een LAN gaan, maar dat kan ik nu wel vergeten :'( Dagdag entree van 40E :( Helaas pindakaas.

Maargoed, morgen ga ik dus maar "even" alles testen, wat dingetjes uitsluiten etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustAnotherDev
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-09 16:24
Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 19:53:
[...]

Die codes refereren aan de stepping van de processor. Je hebt goede en minder goede (of slechte) steppings. Die codes kan je vinden op de heatspreader van de CPU.

Sapp was dus op zoek naar een CBBID, omdat die naar verluidt fijntjes over te klokken zijn ;).
@geerard ik denk juist dat hij naar een CBBHD opzoek was omdat die juist gemiddeld beter clocken dan CBBIB

IK heb hier ook een CBBIB s939 3000 met dfi nf4 ultra-d en clockt opzich wel goed fsb 270*9 (2420MHz) op 1,65 -1,7 volt pifast stable en nu 260*9 op 1,55 volt alles stock cooler. Ik ben alleen ook opzoek naar een CBBHB.
Bij Cool-Prices hadden ze er geen meer (s939 winchester 3000) Ik had ze gemaild en ze stuurde me terug dat ze nu alleen vooraad CBBIB hadden. Ik vroeg; jullie wachten zeker totdat de vooraad minder is en nieuwe besteld moesten worden, waarop ze terug mailde; ja misschien over paar dagen/week, even dan opnieuw vragen. Bij alternate hoef je het ook niet te probere en heb nog paar andere zaken geprobeerd.

<offtopic> wel goede service van cool-prices en lage prijzen </offtopic>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chooman schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 21:30:
[...]
@geerard ik denk juist dat hij naar een CBBHD opzoek was omdat die juist gemiddeld beter clocken dan CBBIB
Ja, vergissing van mij B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb vandaag mijn dfi mobo binnen gekregen (ulta-d) wilde deze installeren maar kwam al bij het eerste probleem.
20pins atx connector op voeding maar kon via SP zien dat dit ook op een 24 pins past. dus zo min mogelijk geïnstalleerd om te kijken of de mobo goed functioneerd.

Maar zodra ik de pc opstart krijg ik wel beeld maar dan draait mijn cpukoeler heel even dan gaat ie weer uit maar beeld blijft daarna zo snel mogelijk stekker eruit.

Heb meerdere malen geprobeerd maar prob. blijft.
Zit enkel videokaart, mem, cpu en mobo erin. Iemand een oplossing voor dit probleem snap er namelijk helemaal niks van.

de componenten die ik gebruik zijn:
amd 3000+
512 mb pc3200
x700
enermax voeding 350 watt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The farmer
zie startpagina voor aansluiten power connectors en blz58 manual, werkt heel verhelderend ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Chooman schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 21:30:
[...]

IK heb hier ook een CBBIB s939 3000 met dfi nf4 ultra-d en clockt opzich wel goed fsb 270*9 (2420MHz) op 1,65 -1,7 volt pifast stable en nu 260*9 op 1,55 volt alles stock cooler. Ik ben alleen ook opzoek naar een CBBHB.
Bij Cool-Prices hadden ze er geen meer (s939 winchester 3000) Ik had ze gemaild en ze stuurde me terug dat ze nu alleen vooraad CBBIB hadden. Ik vroeg; jullie wachten zeker totdat de vooraad minder is en nieuwe besteld moesten worden, waarop ze terug mailde; ja misschien over paar dagen/week, even dan opnieuw vragen. Bij alternate hoef je het ook niet te probere en heb nog paar andere zaken geprobeerd.

<offtopic> wel goede service van cool-prices en lage prijzen </offtopic>
Ik ahd Cool-Prices maandag gebeld en toen werd mij verteld dat als ik bij 'opmerkingen'van me bestelling erin zou zetten dat ik een CBBHD wilde dat ik er ckers 1 zou krijgen want ze hadden er genoeg op vooraad. Maja dit werd dus weer een CBBID, deze hou ik en dan haal ik eind april wel een Venice :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sapphire schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 00:00:
[...]

Ik ahd Cool-Prices maandag gebeld en toen werd mij verteld dat als ik bij 'opmerkingen'van me bestelling erin zou zetten dat ik een CBBHD wilde dat ik er ckers 1 zou krijgen want ze hadden er genoeg op vooraad. Maja dit werd dus weer een CBBID, deze hou ik en dan haal ik eind april wel een Venice :)
Dat is wel zuur voor je zeg, dat ze zich 2 keer niet aan hun woord houden, ik zou even een shopsurvey invullen, krijg je waarschijnlijk snel een mailtje :)

Ik heb de afgelopen uren in ieder geval ontdekt hoe ik het systeem kan laten booten in deze situatie;
BIOS batterij er +/- 45 min uit laten, daarna boot het systeem weer.
Maar zodra ik hem uit zet, en daarna weer aan zet, doet ie het al niet meer.
Geheugen is het zeker niet, want heb net met 2x 256 infineon precies hetzelfde truukje uitgehaald en daar gebeurde precies hetzelfde.

Maargoed, ik kan in ieder geval naar de LAN nu, en nu maar hopen dat de stroom daar niet uit gaat vallen, dan heb ik probleempjes :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustAnotherDev
Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 23:31:
Heb vandaag mijn dfi mobo binnen gekregen (ulta-d) wilde deze installeren maar kwam al bij het eerste probleem.
20pins atx connector op voeding maar kon via SP zien dat dit ook op een 24 pins past. dus zo min mogelijk geïnstalleerd om te kijken of de mobo goed functioneerd.

Maar zodra ik de pc opstart krijg ik wel beeld maar dan draait mijn cpukoeler heel even dan gaat ie weer uit maar beeld blijft daarna zo snel mogelijk stekker eruit.

Zit enkel videokaart, mem, cpu en mobo erin. Iemand een oplossing voor dit probleem snap er namelijk helemaal niks van.

amd 3000+
512 mb pc3200
x700
enermax voeding 350 watt
Ik had zoiets ook. Als je zeker weet dat al de stekker erin zitten dan kan het ook aan je bios instelling liggen. De fan op je proc gaat pas draaien als je proc een bepaalde temp heeft gehaald. Jouw fan draaide 5 sec en toen stopte hij ermee? Zoiets had ik ook. Ik ok meteen denken van er is iets mis maar na langer aan te hebben staan ging de fan steeds harder draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:11

Exigence

dnkroz

Inderdaad. Die fan gaat vanzelf draaien als de cpu warmer wordt 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt had de fan toen rechtstreeks op een molex stekker aangesloten en toen de BIOS benaderd en toen zag ik dus dat ie onder de 25 graden uit gaat en ergens bij de 35 weer moet aanslaan. B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustAnotherDev
Exigence schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 07:21:
Inderdaad. Die fan gaat vanzelf draaien als de cpu warmer wordt 8)
Is wel een eng gevoel hoor als je dat niet weet :Y) Dan ga je wel even peentjes zweten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 21:08
Wie gebruikt hier CH-5 en BH-6 geheugen? Ik weet nog altijd niet wat ik heb :) Maar ik zou eens willen weten hoe hoog er met dat geheugen kan geclocked worden.
Het lukt mij om 2-3-3-6 @ 240MHz te draaien op 3,1V maar 2,5-3-3-7 @ 250MHz op 3,2V lukt niet :( Nog meer spanning?? Ik weet wel niet hoeveel ik er door kan jagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

CH-5 en BH-6 kunnen veel hebben hoor ;)

Mijn pc heeft vannacht op 240 (2-3-2-8 3,2v) x 10 op 1,525v staan primen 9 uur lang, daarna 2 uur UT2k3 zitten spelen en alles ging goed. Toen deed ik alt-tab om de temps van me VGA te bekijken, weer alt-tab om terug naar het spel te gaan en toen reboote me pc :|
Zou dit de proc/mem zijn of me 6600GT die de snelle overschakeling van 2d naar 3d neit trok ?

btw. mem doet 160 memtest 5 tests loops met 2 errors ergens in het midden :P

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Him_
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-05 18:53
Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 23:31:

amd 3000+
512 mb pc3200
x700
enermax voeding 350 watt
P4 stekker ook aangesloten?

Him

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 12:39

DaWaN

'r you wicked ??

Laagvliegerke schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 10:33:
Wie gebruikt hier CH-5 en BH-6 geheugen? Ik weet nog altijd niet wat ik heb :) Maar ik zou eens willen weten hoe hoog er met dat geheugen kan geclocked worden.
Het lukt mij om 2-3-3-6 @ 240MHz te draaien op 3,1V maar 2,5-3-3-7 @ 250MHz op 3,2V lukt niet :( Nog meer spanning?? Ik weet wel niet hoeveel ik er door kan jagen.
BH-6 doet 2-2-2-5 op 2,6V op 200mhz CH-5 niet, beide kunnen zonder al te veel problemen 3,6V aan

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-07 22:37
Er zijn al veel voorbeelden van stabiliteitsproblemen bij het gebruik van een 20 pins PSU. Daarnaast lijkt je 350w enermax me aan de lage kant. Sluit alle 4 de connectors aan op je moederbord, probeer op te starten met 1 dimm in het bovenste oranje RAM slot (nr 2 in manual) en zet het voltage DRAM in de bios op 3.0v.

Blijven de leds op je moederbord branden bij het starten, en zoja, welke ?

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probleem was al opgelost (was eigenlijk geen probleem kwam er dus achter dat cpukoeler na een bepaalde temp zelf aanslaat).
Stond in de BIOS ingesteld dat onder de 25 graden cpukoeler uit moest blijven als default instelligen.
Systeem draait nu en de voeding (20 pins) werkt ook zonder problemen.

En voltage van mem zit nu op 3.2v en 245 sync met cpu prime draait momenteel pas "3 uurtjes".

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2005 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Race Eend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Even over het waterkoelingverhaal op de dfi bordjes:

Ik heb een frigus setje, maar dat blok is veel te groot om erop te passen. Ik heb het al met tiewraps geprobeerd, maar dan kon ik hem er niet goed op krijgen, met als gevolg, chipset 84 gr in het bios, snel weer uit :+ Standaard fannetje is waardeloos, eenmaal los komt ie niet helemaal lekker terug en de standaard gele troep gaat er met zowel alcehol als wasbenzine, niet af..

Ander koelblokje halen dus maar.. op Cebit deze gezien van innovatek:
Graph-O-Matic Rev 3.0 VGA/Chipsatz Wasserkühler

http://www.webshop-innova...11/501424943d09a6215.html

Die is niet heel hoog, iemand al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The farmer
Ben vandaag naar Bytes @ Work gegaan en daar waren we er al snel achter dat het mijn proc was, nu weer een 3000+ erin, zit nu weer met mijn DFI te tikken, hmm heerlijk gevoel.

Ga die ene shop die me nog wel ffuh bellen om te zeggen dat mijn bord 100% functioneert.

Als er problemen ontstaan na OC'en denk ik dat eerder iets anders van je hardware kapot is dan het bord, Dave vertelde me dat er 2 mensen bij hem geweest waren, bij wie die thuis niks deed en bij hem zonder probleem achter elkaar opstartte. Ik weet het vrtnn heeft een vaag probleem. Maar voor iedereen die in de toekomst problemen krijgt probeer eerst bij een vriend/kennis erachter te komen waar het probleem aan ligt, door bijv. proc eerst te verwisselen, ok die werkt, dan geheugen werkt ook, en ga zo verder tot je erachter bent.

_/-\o_ DAVE bedankt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03-2024
The farmer schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 15:41:
Ben vandaag naar Bytes @ Work gegaan en daar waren we er al snel achter dat het mijn proc was, nu weer een 3000+ erin, zit nu weer met mijn DFI te tikken, hmm heerlijk gevoel.

Ga die ene shop die me nog wel ffuh bellen om te zeggen dat mijn bord 100% functioneert.

Als er problemen ontstaan na OC'en denk ik dat eerder iets anders van je hardware kapot is dan het bord, Dave vertelde me dat er 2 mensen bij hem geweest waren, bij wie die thuis niks deed en bij hem zonder probleem achter elkaar opstartte. Ik weet het vrtnn heeft een vaag probleem. Maar voor iedereen die in de toekomst problemen krijgt probeer eerst bij een vriend/kennis erachter te komen waar het probleem aan ligt, door bijv. proc eerst te verwisselen, ok die werkt, dan geheugen werkt ook, en ga zo verder tot je erachter bent.

_/-\o_ DAVE bedankt _/-\o_
Leuk elkaar eens in het echt ontmoet te hebben :) (ik was op datzelfde moment ook bij B@W)
En vooral : Respect voor je case/hardware :9~ _/-\o_ _/-\o_

Gelukkig doet je pc het weer :) (wat voor proc zit er nu in? wat voor stepping weet je dat?)

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fijn om te horen dat het niet je bordje was, zei het toch ;).

Na het weekend zal ik eens met al mn hardware naar een maat toe gaan en alles omwisselen, ik weet 99% zeker dat als ik mijn geheugen,voeding,cpu,videokaart in zijn mobotje steek dat het gewoon aan gaat zonder problemen. Maar dat gaan we zien. Ik neem de digicam mee voor wat filmpjes, "bewijsmateriaal".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The farmer
El Snorro schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 15:58:
[...]

Leuk elkaar eens in het echt ontmoet te hebben :) (ik was op datzelfde moment ook bij B@W)
Ja, vond ik ook.
En vooral : Respect voor je case/hardware

Gelukkig doet je pc het weer (wat voor proc zit er nu in? wat voor stepping weet je dat?)
thnx, ben er ook errugh blij mee, maar nu waarschijnlijk toch maar eens genieten en niet meteen weer de boel opblazen. Ik heb dus nog geen spel gespeelt alleen maar zitten benchen.
Met fraps kun je meten hoeveel fps je sys doet tijdens een spel, zal ik binnenkort wel eens posten.

In alle hectiek, ben ik vergeten er op te letten, maar Dave zei wel dat er op het moment alleen slechte batches zijn, het is iig niet een CHHBD. Misschien weet vrtnn, ja hij heeft ook op jouw bord gezeten om hem te testen, was zijn laatste 3000+ winnie.

@vrtnn

Ja een hele opluchting, voor jouw waarschijnlijk ook dat je toch naar de LAN kan gaan. Ik durf bij jouw geen uitspraak te doen wat het is, als je erachter bent meldt het hier effuh ben toch wel benieuwd of het je bord is of andere hardware. Het zou me niks verbazen als er toch iets anders kapot is, DFI borden sloop je niet zomaar, DFI sloopt proc's, vidcards en wat al niet meer :P

[ Voor 7% gewijzigd door The farmer op 19-03-2005 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The farmer schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 16:17:
[...]

Ja, achter al die leuke nicknames schuilen ook nog mensen, nee dat meen je niet...

[...]

thnx, ben er ook errugh blij mee, maar nu waarschijnlijk toch maar eens genieten en niet meteen weer de boel opblazen. Ik heb dus nog geen spel gespeelt alleen maar zitten benchen.
Met fraps kun je meten hoeveel fps je sys doet tijdens een spel, zal ik binnenkort wel eens posten.

In alle hectiek, ben ik vergeten er op te letten, maar Dave zei wel dat er op het moment alleen slechte batches zijn, het is iig niet een CHHBD. Misschien weet vrtnn, ja hij heeft ook op jouw bord gezeten om hem te testen, was zijn laatste 3000+ winnie.

@vrtnn

Ja een hele opluchting, voor jouw waarschijnlijk ook dat je toch naar de LAN kan gaan. Ik durf bij jouw geen uitspraak te doen wat het is, als je erachter bent meldt het hier effuh ben toch wel benieuwd of het je bord is of andere hardware. Het zou me niks verbazen als er toch iets anders kapot is, DFI borden sloop je niet zomaar, DFI sloopt proc's, vidcards en wat al niet meer :P
Ik weet niet welke stepping het is, niet op gelet...

VInd het toch vreemd als het iets anders is dan het bord, heb hele nacht prime gedraaid op 11x240. Hield het 9 uur vol. Lang genoeg voor mij.
Zit nu ook nog gewoon op de DFI, maar ik weet gewoon zodra ik hem uit zet dat ik 45 min moet wachten voordat ie het weer gaat doen, maargoed begin volgende week heb ik meer zekerheid om te zeggen welke onderdelen het dan wel niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The farmer
Ongeloofelijk heb ik een:
ADA3000DIK4BI
CHHBD 0444XPMW
1141749K40054
om zeep geholpen 8)7 .

De laatste keer dat dit beestje nog leefde was ie 75 graden, meteen na 3DMark05 en FSB 270 naar bios gegaan, tijdens benchen zal dit wel behoorlijk hoger geweest zijn. Hier baal ik echt van heb vandaag net mijn nieuwe fan op XP-120 en mijn proc komt niet boven de 30 graden (side-panel eraf) na benchen weliswaar met FSB 220 maar toch.
Ik vind dit toch vaag iedereen wil een CHHBD, ik heb ereen en die komt niet boven de 270x9 :? .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassio
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:04
Voor de mensen die met speedfan hun temp willen monitoren en fans speed willen beheren:
====
All VNF4's, as far as I know, can control the fan speed using SpeedFan. Speedfan is a bit tricky to configure -- you must go to Configure/Advanced use the pull down menu and choose the IT8712F,
scroll down to PWM 1 mode and change it to "Software Controlled". There is more to the configuration, as described in the program directions but the above is the unexpected part.
====
Ik heb er even naar moeten zoeken, maar dan heb je ook wat. Op deze manier kan je al je fan regelen via de software. ik heb al mijn casefans op fan2 aangesloten en kan dit dus mooi regelen. Maar je kan ook de CPU fan en chipset fan besturen.

Ik ben alleen nog op zoek naar een manier om de fans ook na een herstart op 60% te laten draaien, ze starten namelijk standaard op op 100%, en dat is een beetje te veel van het goede....

Iemand daar nog tip voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Race Eend schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 14:49:
Even over het waterkoelingverhaal op de dfi bordjes:

Ik heb een frigus setje, maar dat blok is veel te groot om erop te passen. Ik heb het al met tiewraps geprobeerd, maar dan kon ik hem er niet goed op krijgen, met als gevolg, chipset 84 gr in het bios, snel weer uit :+ Standaard fannetje is waardeloos, eenmaal los komt ie niet helemaal lekker terug en de standaard gele troep gaat er met zowel alcehol als wasbenzine, niet af..

Ander koelblokje halen dus maar.. op Cebit deze gezien van innovatek:
Graph-O-Matic Rev 3.0 VGA/Chipsatz Wasserkühler

http://www.webshop-innova...11/501424943d09a6215.html

Die is niet heel hoog, iemand al geprobeerd?
Weet bijna ckers dat die niet gaat passen, heb er ooit 1 gehad hier.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Ik ben nu zo goed als zeker dat ik CH-5 chippies heb. Ik heb zitten googlen en geen enkele bron spreekt van andere chips op Mushkin PC3500 Level One. Dus heb ik dan maar info gezocht over het overclocken van CH-5: timings, voltages, ... Het resultaat is dat het nog steeds niet lukt om ook maar 1 pass te krijgen met Memtest bij 250 MHz.
Ik heb zelfs de timings verhoogd naar 3-5-5-11 maar ook dat mocht niet baten. Ik kreeg zelfs nog meer errors! Het zijn rare dingen, die timings :P Er staan zoveel verschillende timings in de BIOS maar na wat opzoekwerk en wat proberen, is het mij nu gelukt om enkele passes te doen met Memtest86+: 2-2-2-5 @ 245 MHz. Niet slecht voor CH-5 maar ik vrees dat ik dus niet meer hoger zal geraken. Meer spanning zal waarschijnlijk ook niet helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laagvliegerke schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 01:22:
maar na wat opzoekwerk en wat proberen, is het mij nu gelukt om enkele passes te doen met Memtest86+: 2-2-2-5 @ 245 MHz
En hoe heb je dat voor elkaar gekregen?

Zoek stabiele settings (aantal errors op één hand te tellen in memtest #5) en laat het geheugen een nachtje op die settings inbranden, een uurtje of tien. Een lichte verhoging van het voltage kan er ook nog wel bij, maar zorg ervoor dat memtest niet TE veel errors oplevert. Als je dit scenario enkele keren herhaalt, dan geraak je vast nog wel hoger met dat geheugen. Als het 245MHz haalt op die timings, dan kan dat vast nog wel beter (was bij mijn mem hetzelfde).

Naarmate je meer ingebrand hebt, kan je het voltage verhogen richting 3,7V :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Ik heb gewoon de trc (row cycle time) op 13 gezet en de dram idle cycle limit (of zoiets) op 16 gezet. En plots lukte het :D Ik ga me toch wat dieper in die timings moeten verdiepen want ik snap er eerlijk gezeg niet veel van. Mijn geluk was trouwens van korte duur want na een tijdje testen kreeg ik terug errors. Voorlopig heb ik er genoeg van. Ik moet dringend in mijn bed kruipen!

edit:
Nu ja, ik mag toch niet klagen. Eerst lukte het mij nog niet eens om Windows te installeren met dit geheugen. En nu echt gaan slapen! ;)

[ Voor 17% gewijzigd door D-Three op 19-03-2005 03:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The farmer
@Laagvliegerke

Ja zo hoort niet gaan slapen voordat je de hoogst haalbare timings weet. Ik hoop dat je hem nog op 245 stable krijgt.

Zelf heb ik alleen 2-2-2-... ingesteld en CPC enabled, DQS Skew Value op 255, DRAM Drive Strength op level 2. Ik denk dat we afspraken moet maken over waar je allemaal aan mag zitten, El Snoro heeft nu het record 273 met 2-2-2-5, ik weet niet of hij ook nog meer dingen heeft ingesteld. Wat ik bedoel is dat het wel een eerlijke competitie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
The farmer schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 20:21:
Ongeloofelijk heb ik een:
ADA3000DIK4BI
CHHBD 0444XPMW
1141749K40054
om zeep geholpen 8)7 .

De laatste keer dat dit beestje nog leefde was ie 75 graden, meteen na 3DMark05 en FSB 270 naar bios gegaan, tijdens benchen zal dit wel behoorlijk hoger geweest zijn. Hier baal ik echt van heb vandaag net mijn nieuwe fan op XP-120 en mijn proc komt niet boven de 30 graden (side-panel eraf) na benchen weliswaar met FSB 220 maar toch.
Ik vind dit toch vaag iedereen wil een CHHBD, ik heb ereen en die komt niet boven de 270x9 :? .
Was dat die proc die van B@W afkwam???

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Verwijderd schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 03:02:
[KNIP]Als je dit scenario enkele keren herhaalt, dan geraak je vast nog wel hoger met dat geheugen. Als het 245MHz haalt op die timings, dan kan dat vast nog wel beter (was bij mijn mem hetzelfde).

Naarmate je meer ingebrand hebt, kan je het voltage verhogen richting 3,7V :).
Zou inbranden bij mij helpen? Ik zie dat je G.Skill hebt, dat is toch wel iets anders dan het geheugen dat ik gebruik :) Ik heb zelfs hier en daar gelezen dat het bij CH-5 niet veel zin heeft om boven de 2,8V te gaan maar ik geloof daar niet zoveel van. Al geloof ik wel dat hoger dan 3,2 V gaan niet zoveel zin zal hebben. Maar ja, ik zal eens proberen, dat kan geen kwaad hé :)
The farmer schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 08:26:
@Laagvliegerke

Ja zo hoort niet gaan slapen voordat je de hoogst haalbare timings weet. Ik hoop dat je hem nog op 245 stable krijgt.

Zelf heb ik alleen 2-2-2-... ingesteld en CPC enabled, DQS Skew Value op 255, DRAM Drive Strength op level 2. Ik denk dat we afspraken moet maken over waar je allemaal aan mag zitten, El Snoro heeft nu het record 273 met 2-2-2-5, ik weet niet of hij ook nog meer dingen heeft ingesteld. Wat ik bedoel is dat het wel een eerlijke competitie is.
Ik ga nooit aan 2-2-2-5 @ 273 MHz geraken. Het blijft CH-5 hé :) Maar ik denk eerlijk gezegd dat je aan alles mag zitten. Daarvoor zijn die instellingen toch bedoeld ;) Het belangrijkste is, denk ik, om ook goede presaties neer te zetten met die timings. Dit kan je "bewijzen" door een screenshot plaatsen met CPU-Z, pifast, een memory bandwith benchmark van Sandra en misschien ook nog A64Tweaker er bij. Want wat ben met timings van 2-2-2-5 @ 300 MHz als de prestaties nergens op lijken? :D
Zo had had mijn PC gisteren ook rare kuren. Ik had de fsb ingesteld op 245 MHz maar CPU-Z beweerde dat het geheugen maar op 233 MHz draaide. Dat begreep ik niet aangezien ik geen dividers gebruikt had. Hetzelfde met de Vcore, die had ik verhoogd maar toen ik de voltages bekeek met speedfan, bleek die maar op 1,45V terwijl ik die hoger had ingesteld. Met errors in pifast tot gevolg. Ik denk dat er toch nog fouten in die BIOS zitten. Want na een reboot en de instellingen in de BIOS nogmaals gechecked te hebben, bleek alles plots wel juist te staan waardoor het mij wel lukte om een pifast te vervolmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laagvliegerke schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 12:26:
Zou inbranden bij mij helpen? Ik zie dat je G.Skill hebt, dat is toch wel iets anders dan het geheugen dat ik gebruik :) Ik heb zelfs hier en daar gelezen dat het bij CH-5 niet veel zin heeft om boven de 2,8V te gaan maar ik geloof daar niet zoveel van. Al geloof ik wel dat hoger dan 3,2 V gaan niet zoveel zin zal hebben. Maar ja, ik zal eens proberen, dat kan geen kwaad hé :)
Zelf heb ik ook CH-5 had het eerst op een A8V deluxe draaien met 2.8v erop maar kwam niet hoger dan
215 mhz met timings op 2-3-2-6.
En sinds ik de DFI heb zit ik momenteel op 240mhz met timings van 2-2-2-5 voltage van 3.1v dus hoger dan 2.8v heeft wel degelijk zin. Maar ik kom maar niet bij de 250 zelfs lossere timings of zou het toch ergens anders aan liggen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laagvliegerke schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 12:26:
[...]

Ik heb ook 2x256MB Twinmos SP (CH-5 UTT dus). Dat inbranden heeft bij mij in ieder geval zin gehad. Eerst geraakte ik niet hoger dan 245MHz memtest stable, nu haal ik al 263MHz memtest stable en 265MHz Pifast-stable. CH-5 lust wel heel wat spanning hoor. Mijn kan makkelijk 3,6V aan met een fan erop gericht. Natuurlijk wel eerst beginnen met lagere voltages.
Zo had had mijn PC gisteren ook rare kuren. Ik had de fsb ingesteld op 245 MHz maar CPU-Z beweerde dat het geheugen maar op 233 MHz draaide. Dat begreep ik niet aangezien ik geen dividers gebruikt had.
Had je misschien een 'halve' multiplier gebruikt (x,5)? Het geheugen wordt dan namelijk automatisch wat lager ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Haha :) Leuk om te zien dat jullie met CH-5 ook niet voorbij de 250 MHz raken (raakten). Dan zullen we maar ff gaan inbranden hé :)

En ik had idd eerst 8,5 als multiplier gebruikt omdat ik eerst de grenzen van het geheugen wou "verkennen". Daarna heb ik x10 gebruikt.
Maar dat verklaart nog niet het rare gedrag van de Vcore. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nouw heb ik sinds kort dus een dfi nforce 4 Ultra + Sapphire X850XT na dit allemaal vrolijk in mijn lian-li pc60 kast te hebben gedaan en vervolgens de pc aan te zetten was het eerste dat me opviel dat de twee voorste ledtje van de kast niet branden (HD activiteit en Power Activiteit).

Waarop ik dacht dat ik de pinetjes verkeerd had aangesloten na het 5 keer te checken kwam ik er achter dat ze toch echt goed aangesloten waren en het dus nog steeds niet deden.

Nouw vroeg ik me af of dit iets was wat meerdere tweakers zijn tegegekomen en/of ze hier een oplosing voor hebben gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Verwijderd schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 15:20:
Nouw heb ik sinds kort dus een dfi nforce 4 Ultra + Sapphire X850XT na dit allemaal vrolijk in mijn lian-li pc60 kast te hebben gedaan en vervolgens de pc aan te zetten was het eerste dat me opviel dat de twee voorste ledtje van de kast niet branden (HD activiteit en Power Activiteit).

Waarop ik dacht dat ik de pinetjes verkeerd had aangesloten na het 5 keer te checken kwam ik er achter dat ze toch echt goed aangesloten waren en het dus nog steeds niet deden.

Nouw vroeg ik me af of dit iets was wat meerdere tweakers zijn tegegekomen en/of ze hier een oplosing voor hebben gevonden.
Goed opletten, er is een + en een -. Een led heeft een positieve (anode) en een negatieve (kathode) kant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laagvliegerke schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 15:47:
[...]

Goed opletten, er is een + en een -. Een led heeft een positieve (anode) en een negatieve (kathode) kant
Dus als de power LED en/of de HDD LED niet werkt/werken, dan wil dat zeggen dat de stekkertjes in de verkeerde richting bevestigd zijn. Even omdraaien zou het probleem dan moeten verhelpen. Begrijp ik dat goed?

Ik heb er ook last van met m'n nF3, dan ga ik dat maandag eens aanpassen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, dit bleek dus het geval te zijn de stekkertjes moesten worden omgedraait overgens alleen die van de power-led en hd-led de andere werkten wel naar behoren.

iig bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The farmer
El Snorro schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 12:08:
[...]

Was dat die proc die van B@W afkwam???
Proc kwam van Azerty. De proc die nu in mijn sys zit weet ik dus niet.

Over Azerty ben ik erg te spreken lage prijzen en goede service.

Ik nog een nieuwtje trouwens. Toen ik gisteren bij Bytes @ Work was vertelde Dave dat hij binnenkort DFI distriteur is, dus dan kan die nog sneller leveren dan ie nu al doet.

[ Voor 44% gewijzigd door The farmer op 19-03-2005 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GfMike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 18:22
Ik heb een vraagje over de voeding aansluitingen op de NF4 SLI-DR.

Ik heb dit bord sinds Zaterdag 19-3 en het viel me op dat er naast de 24polige en 4 polige 12v voeding aanslutingen die tegenwoordig normaal zijn ook nog eens een 4 polige molex en een diskette station voeding aansluiting op zit.
Ik heb braaf ook die twee aansluitingen aangesloten maar is dat allemaal niet een beetje veel van het goede? Ik had hiervoor een MSI K8N Neo Diamond en daar zat dat niet op en daar draaide ook alles prima op (2x 6800Ultra in SLI)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die extra aansluitingen zijn er om extra stabiliteit te leveren, vooral bij gebruik van SLI. Zonder die aansluitingen te gebruiken kan het ook wel werken, maar minder stabiel.

Als ik het me goed herinner was er een aansluiting ook bedoeld voor stabielere spanningslijnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
Altijd alle 4 de connectors aansluiten voor max stabiliteit, SLI of 1 kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Verwijderd schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 16:53:
[...]

Dus als de power LED en/of de HDD LED niet werkt/werken, dan wil dat zeggen dat de stekkertjes in de verkeerde richting bevestigd zijn. Even omdraaien zou het probleem dan moeten verhelpen. Begrijp ik dat goed?

Ik heb er ook last van met m'n nF3, dan ga ik dat maandag eens aanpassen...
Idd! :)
Verwijderd schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 18:32:
Ja, dit bleek dus het geval te zijn de stekkertjes moesten worden omgedraait overgens alleen die van de power-led en hd-led de andere werkten wel naar behoren.

iig bedankt !
Voor schakelaars maakt het niet uit. En no problem :)
GfMike schreef op zondag 20 maart 2005 @ 00:33:
Ik heb een vraagje over de voeding aansluitingen op de NF4 SLI-DR.

Ik heb dit bord sinds Zaterdag 19-3 en het viel me op dat er naast de 24polige en 4 polige 12v voeding aanslutingen die tegenwoordig normaal zijn ook nog eens een 4 polige molex en een diskette station voeding aansluiting op zit.
Ik heb braaf ook die twee aansluitingen aangesloten maar is dat allemaal niet een beetje veel van het goede? Ik had hiervoor een MSI K8N Neo Diamond en daar zat dat niet op en daar draaide ook alles prima op (2x 6800Ultra in SLI)..
Voor gewoon gebruik zal het zoveel niet uitmaken. Maar als je het mobo, cpu en grafische kaart ver wil overclocken, komen die extra aansluitingen zeker van pas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Grrrrrr, ik baal een beetje. Ik krijg m'n gheugen (CH-5) niet niet stabiel op 240 2-3-2-8 1t op 3,2v.
Met neit stabiel bedoel ik 12 errors in 1108x test 5 uit memtest :( Nou vroeg ik me dus af,aangezien de stroom tot 3,2v van de 3,3v lijn word afgehaald als je die nou verhoogd tot 3,5 oid, zou je Vdimm effectief dan ook ietsjes stijgen ? Dus 3,2 in de bios en 3,3v effectief ?

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
sapphire schreef op zondag 20 maart 2005 @ 09:44:
Grrrrrr, ik baal een beetje. Ik krijg m'n gheugen (CH-5) niet niet stabiel op 240 2-3-2-8 1t op 3,2v.
Met neit stabiel bedoel ik 12 errors in 1108x test 5 uit memtest :( Nou vroeg ik me dus af,aangezien de stroom tot 3,2v van de 3,3v lijn word afgehaald als je die nou verhoogd tot 3,5 oid, zou je Vdimm effectief dan ook ietsjes stijgen ? Dus 3,2 in de bios en 3,3v effectief ?
Ja. Maar waarom zou je dat doen? Het mobo ondersteunt spanningen van 2,5 V tot 4,0 V als je de jumpers op het moederbord verplaatst van 3,3V naar 5V.

edit:
Trouwens, welke bios gebruik je? Probeer eens de Trc op 10 te zetten en de Dram Idle op 16.

[ Voor 8% gewijzigd door D-Three op 20-03-2005 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Alsof ik neit weet dat het bord tot 4v ondersteunt
Maar er word duidelijk aangeraden om je vdimm voor 24/7 gebruik niet van de 5v lijn af te halen ;)

Die bios timmins die je zegt ga ik meteen ff uit proberen, zit nog op bios 2/17.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 12:12
sapphire schreef op zondag 20 maart 2005 @ 12:53:
Alsof ik neit weet dat het bord tot 4v ondersteunt
Maar er word duidelijk aangeraden om je vdimm voor 24/7 gebruik niet van de 5v lijn af te halen ;)

Die bios timmins die je zegt ga ik meteen ff uit proberen, zit nog op bios 2/17.
En je denkt dat het voor je mem niet afgeraden wordt om 24/7 3,3V te draaien ? Kom op hey tis t een of het ander, wil je een keer benchen dan ga je voor 4V anders voor >3,3V

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaroto
  • Laatst online: 09:27
Voor mensen met dit bord en TCCD (G.skill) geheugen heb ik een guide gemaakt om het geheugen zo stabiel mogelijk te laten draaien.

[rml]Kakaroto in "[ GUIDE] TCCD DDR600+ op de DFI nForce4 U..."[/rml]

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

EvilWhiteDragon schreef op zondag 20 maart 2005 @ 13:01:
[...]

En je denkt dat het voor je mem niet afgeraden wordt om 24/7 3,3V te draaien ? Kom op hey tis t een of het ander, wil je een keer benchen dan ga je voor 4V anders voor >3,3V
24/7 3,3v trekt me mem wel, de reepjes hebben 8 maanden op 3,3v gedraaid :)

@ Laagvliegerke nogmaals: Trc op 10 gaf 1320 errors :P die andere instelling kan k niet vinden :|

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The farmer
Als ik van de 4V het mem op 3,2V instel is dit effectief 3,33V. Voordat ik mijn processor had opgeblazen, kon ik FSB220, 2-2-2-5 @ 3,2V 3DMark05 benchen. Nu moet ik 3,3V (effectief 3,41) instellen anders krijg ik allemaal foutmeldingen.

Is dit normaal voor VX wat niet ingebrand is en een paar keer geprobeerd heeft FSB 270, 2-2-2-5 @ 3,5V (effectief 3,58) 3DMark05 te benchen wat dus niet lukte. Ik heb toch het idee dat mijn mem een tikkie heeft gehad.

Ik heb niet bewust de 3,3V lijn overgevolt, alle drie de LED's van mijn OCZ520 Watt zijn groen, maar blijkbaar volt ie wel over, kan dit kwaad?

Voor VX maakt het toch niet uit of je van de 4V of de 3,3V lijn tapt?

[ Voor 7% gewijzigd door The farmer op 20-03-2005 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
The farmer schreef op zondag 20 maart 2005 @ 14:46:
Als ik van de 4V het mem op 3,2V instel is dit effectief 3,33V. Voordat ik mijn processor had opgeblazen, kon ik FSB220, 2-2-2-5 @ 3,2V 3DMark05 benchen. Nu moet ik 3,3V (effectief 3,41) instellen anders krijg ik allemaal foutmeldingen.

Is dit normaal voor VX wat niet ingebrand is en een paar keer geprobeerd heeft FSB 270, 2-2-2-5 @ 3,5V (effectief 3,58) 3DMark05 te benchen wat dus niet lukte. Ik heb toch het idee dat mijn mem een tikkie heeft gehad.

Ik heb niet bewust de 3,3V lijn overgevolt, alle drie de LED's van mijn OCZ520 Watt zijn groen, maar blijkbaar volt ie wel over, kan dit kwaad?

Voor VX maakt het toch niet uit of je van de 4V of de 3,3V lijn tapt?
Mem moet dat wel kunnen hebben, 4.3v was ook geen probleem hier (het leverde alleen wel slechtere prestaties op).
Waarschijnlijk overvolt je OCZ520 niet, maar het bordje overvolt gewoon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The farmer
@El Snoro
Waarschijnlijk overvolt je OCZ520 niet, maar het bordje overvolt gewoon...
whehe, leuk bord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
  • Laatst online: 26-08 14:55
Ik ga a.s. week ook een sprong in het onbekende wagen, met een:

3500+, DFI SLI-DR bord, 2 x 512 OCZ PC3500 Plat. EB (had ik al), 2 x 200 GB WD SATA, 1 x 74 GB Raptor, 1 x Maxtor Diamondmax 300GB SATA, 2 x Gainward 6600GT PCI-X 1.6ns. graka's.

Alleen welke voeding hoort hier bij? Ik heb al wel wat gehoord over de OCZ Power en Modstream voedingen, die heeft The farmer ook. Heeft deze een 24 pins ATX stekker? En wat is het verschil tussen een modstream en een powerstream? Behalve dat een modstream er beter uitziet imho :?

..::System Specs::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tekn0z schreef op zondag 20 maart 2005 @ 18:03:
Ik ga a.s. week ook een sprong in het onbekende wagen, met een:

3500+, DFI SLI-DR bord, 2 x 512 OCZ PC3500 Plat. EB (had ik al), 2 x 200 GB WD SATA, 1 x 74 GB Raptor, 1 x Maxtor Diamondmax 300GB SATA, 2 x Gainward 6600GT PCI-X 1.6ns. graka's.

Alleen welke voeding hoort hier bij? Ik heb al wel wat gehoord over de OCZ Power en Modstream voedingen, die heeft The farmer ook. Heeft deze een 24 pins ATX stekker? En wat is het verschil tussen een modstream en een powerstream? Behalve dat een modstream er beter uitziet imho :?
Powersteam is krachtiger voor overclocken de betere keuze.

Ik heb de 520 versie echt super!!!!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2005 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tekn0z schreef op zondag 20 maart 2005 @ 18:03:
Powerstream heeft regelbare spanningslijnen, de 3,3V-lijn is bijvoorbeeld te regelen van 2,8V tot 3,8V. Erg handig voor geheugenmodules die wel wat V lusten (alhoewel de DFI plank daar al voor kan zorgen). De Modstream heeft dit niet, maar is wel modulair, wat wil zeggen dat je alle overbodige kabels kan verwijderen zodat je minder troep in case hebt.

Voor de rest zien ze er een beetje anders uit :).

Ik ben in ieder geval erg tevreden met mijn 420W Powerstream; een 520W-versie staat perfect met zo'n DFI O+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GfMike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 18:22
Powestream werkt goed samen met de DFI plank, ik gebruik zelf een 600watt powerstream maar een 520watt is ok al goed. Kan hem echt aanraden die Powerstream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The farmer
Wat ik ook een groot voordeel vind van de Powerstream t.o.v. de Modstream is dat deze 1 intake fan (lucht vanuit case) en 1 exhaust die de lucht er aan de achterkant uit blaast. De modstream heeft 1x 120 mm fan aan de bovenkant, maar geen exhaust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
Voor 2 * 6600gt zou een 520w ocz prima zijn. Bij het gebruik van 2 kaarten uit de 6800 serie wordt de powerstream 600w aangeraden. Info over de ocz psu en DFI nf4:http://www.dfi-street.com/forum/showthread.php?t=7619

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The farmer
Ik heb 2x 6800GT en draai superstabiel. Misschien als je 2 Raptors in RAID nul hebt en Maxtor voor Windows en een FX-55, maar dan nog denk ik dat een 520 voldoende is.

Stroomverbruik videokaarten
2x 6800GT, FX-55, 1GB Corsair draait gewoon met een Tagan 480Watt

[ Voor 49% gewijzigd door The farmer op 20-03-2005 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
The farmer schreef op zondag 20 maart 2005 @ 20:28:
Wat ik ook een groot voordeel vind van de Powerstream t.o.v. de Modstream is dat deze 1 intake fan (lucht vanuit case) en 1 exhaust die de lucht er aan de achterkant uit blaast. De modstream heeft 1x 120 mm fan aan de bovenkant, maar geen exhaust.
Is de modstream dan niet stiller? Ik overweeg om een andere voeding te kopen maar één van de belangrijkste voorwaarden is dat die stil moet zijn!
Viss schreef op zondag 20 maart 2005 @ 21:07:
Voor 2 * 6600gt zou een 520w ocz prima zijn. Bij het gebruik van 2 kaarten uit de 6800 serie wordt de powerstream 600w aangeraden. Info over de ocz psu en DFI nf4:http://www.dfi-street.com/forum/showthread.php?t=7619
Is dat niet wat overdreven? Ik heb nu 1 * 6600 GT en een 400W voeding en alles werkt prima! Maar het is een voeding die dan ook daadwerkelijk 400W kan leveren ;)
Zware voedingen heb je enkel nodig als je wil overclocken. Maar daar heb je dit bordje natuurlijk voor. Dus moet ik ook ff uitkijken naar een andere PSU :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
sapphire schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 01:32:
Sap heeft voor zichzelf goed nieus en slecht nieuws
Goede is dat vandaag (donderdag) of mogen me CBBHD CPU binnen komt :)

Slechte is dat me OCZ PSU die RMA moet nar de VS moet worden gestuurd per UPS oid. (wil OCZ graag zodat ze het pakket kunnen traceren) en dt dt iets van 100€ gat kosten :| Ofwel, dat is bijna even veel als ik voor de voeding betaald heb dus ik mod er zelf wel en nieuwe fan in, weer een void you warranty :P
Moet die echt naar de VS? Een collega stuurt zijn voeding op naar de UK. En hij heeft een beetje zitten klagen dat hij zelf de verzendkosten moet betalen waardoor ze zijn voeding zullen vervangen door een zwaarder model :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Him_
bassio schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 22:28:
Voor de mensen die met speedfan hun temp willen monitoren en fans speed willen beheren:
====
All VNF4's, as far as I know, can control the fan speed using SpeedFan. Speedfan is a bit tricky to configure -- you must go to Configure/Advanced use the pull down menu and choose the IT8712F,
scroll down to PWM 1 mode and change it to "Software Controlled". There is more to the configuration, as described in the program directions but the above is the unexpected part.
====
Ik heb er even naar moeten zoeken, maar dan heb je ook wat. Op deze manier kan je al je fan regelen via de software. ik heb al mijn casefans op fan2 aangesloten en kan dit dus mooi regelen. Maar je kan ook de CPU fan en chipset fan besturen.

Ik ben alleen nog op zoek naar een manier om de fans ook na een herstart op 60% te laten draaien, ze starten namelijk standaard op op 100%, en dat is een beetje te veel van het goede....

Iemand daar nog tip voor?
Gewoon smartguardian gebruiken die bij het moederbord wordt geleverd, daar zit het standaard in en je kan zelf aangeven wanneer en hoe hard de fan moet blazen.

Him

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassio
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:04
Him_ schreef op maandag 21 maart 2005 @ 10:25:
[...]

Gewoon smartguardian gebruiken die bij het moederbord wordt geleverd, daar zit het standaard in en je kan zelf aangeven wanneer en hoe hard de fan moet blazen.

Him
Dat heb ik nog niet eens geprobeerd, thanx. Vanavond maar weer even aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laagvliegerke schreef op maandag 21 maart 2005 @ 10:12:
[...]

Moet die echt naar de VS? Een collega stuurt zijn voeding op naar de UK. En hij heeft een beetje zitten klagen dat hij zelf de verzendkosten moet betalen waardoor ze zijn voeding zullen vervangen door een zwaarder model :P
HMMM vreemd ik krijg een nieuwe uit de VS van ocz met een verzendbewijs om de ander gratis terug te sturen.
Misschien moet je de juiste personen kennen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The farmer
@Laagvliegerke

De powerstream en de modstream zijn beide stil. Ik gebruik geen waterkoeling en mijn fans hoor ik wel, maar mijn voeding is superstil. Ik had ook ergens een videoclip gezien (weet niet meer waar) waar ze de Modstream aanprezen en die hoor je echt niet. Voor mij was SLI en de warme lucht die afgevoerd wordt (naar buiten de case) de doorslag om voor de Powerstream te gaan.

Powerstream 520Watt:
3,3V: 28A
5V: 40A
12V: 33A

Modstream 520Watt:
5V: 52A
12V: 28A

Maar zoals ik al schreef heb ik geen stabliliteitsproblemen gehad met mijn 2x 6800GT's, volgens mij moeten de graka's van 12V tappen, dus dan heb je met de Powerstream 5A meer op je rails.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
Kan me (uit een eerder deel) herinneren dat er mensen met xp-120 op zoek waren naar 120mm delta fans. Er is nu 1 model leverbaar via freezing hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Verwijderd schreef op maandag 21 maart 2005 @ 10:40:
[...]

HMMM vreemd ik krijg een nieuwe uit de VS van ocz met een verzendbewijs om de ander gratis terug te sturen.
Misschien moet je de juiste personen kennen :D
Inderdaad vreemd. Driemaal een andere methode?!?
The farmer schreef op maandag 21 maart 2005 @ 10:43:
@Laagvliegerke

De powerstream en de modstream zijn beide stil. Ik gebruik geen waterkoeling en mijn fans hoor ik wel, maar mijn voeding is superstil. Ik had ook ergens een videoclip gezien (weet niet meer waar) waar ze de Modstream aanprezen en die hoor je echt niet. Voor mij was SLI en de warme lucht die afgevoerd wordt (naar buiten de case) de doorslag om voor de Powerstream te gaan.

Powerstream 520Watt:
5V: 40A
12V: 33A

Modstream 520Watt:
5V: 52A
12V: 28A

Maar zoals ik al schreef heb ik geen stabliliteitsproblemen gehad met mijn 2x 6800GT's, volgens mij moeten de graka's van 12V tappen, dus dan heb je met de Powerstream 5A meer op je rails.
Kan de snelheid van de fans geregeld worden?
Ik heb namelijk 1 outtake fan van 120 mm zitten net onder de voeding en 2 outtakes van 120 mm boven in de case, voor de voeding eigenlijk. Die laatste 2 zitten deels in een 5,25" bay en zijn restanten van mijn waterkoeling. Ik had nu het idee opgevat om de outtake die onder de voeding zit om de draaien en zo mijn CPU van frisse lucht te voorzien. Maar dan mag de voeding geen spelbreker zijn en de luchtstroom zo weinig mogelijk verstoren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The farmer
Viss schreef op maandag 21 maart 2005 @ 13:50:
Kan me (uit een eerder deel) herinneren dat er mensen met xp-120 op zoek waren naar 120mm delta fans. Er is nu 1 model leverbaar via freezing hardware.
Die iemand was ik, maar inmiddels al 2x Thermalright Smart Case Fan Blue LED 120mm aangeschaft, ook bij freezinghardware. Die Delta waar jij het over hebt is wel heel extreem, verplaatst 328 m3/h oftewel 192CFM, echtwaanzinnig veel dit is 2x zoveel als mijn Thermalright.
Kan de snelheid van de fans geregeld worden?
Nee. Maar voor meer informatie, lees deze review, gaat weliswaar over de 600Watter, maar krijg je toch een aardig idee.

Ook een aanrader is Be Quiet Blackline BQT P5-470W-S1.3
Features the ECASO technology, which allows the power supply and case fans to spin for an additional 3 minutes after shut-down, in order to cool the system down completely and prevent damage to it.
Ik heb zelf niet maar coob van hardware.info forum is er zeer tevreden over.

[ Voor 4% gewijzigd door The farmer op 21-03-2005 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, ben ik weer. Ik heb nu al heel wat biossen geprobeert, maar in het begin had ik een fijnere bios dan nu. Alleen ik weet niet meer welke bios dat was.

Weet iemand welke bios het beste is ? En dan bedoel ik hoogste clock mee gehaald :)

Kheb een ultra-d boardje, met twinmos mem.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2005 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Goed dagje gehad vandaag.
Gisteren bios 3/10 geflashed en nu loopt me mem wel stabiel op 240 met 0 errors in 23xx loops test5 in memtest 8)
Tevens vandaag een nieuwe fan in me OCZ gezet. De fan die er origineel inzat even op 12v gezet en ik moet zeggen: OMFG wat een flow dus ik bang dat me andere fan te zwak zou zijn. Maar atm ligt de PSU op me bed te testen en morgen in een test pc kijken hoe dit zich onder load houd :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Wat een prut bord is dit joh... kan niet eens beeld via pci kaart krijgen :P

Dan maar even wachten op mn graka...

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

dan doe je eits verkeerrd, ik heb 2 weken ofzo op pci gedraaid ;)
Syzzer ook btw.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 12:29

Syzzer

Prutser

Tutti-frutti schreef op maandag 21 maart 2005 @ 23:11:
Wat een prut bord is dit joh... kan niet eens beeld via pci kaart krijgen :P

Dan maar even wachten op mn graka...
Ging prima hier hoor :? .

Voordat mijn 6600GT kwam heb ik 2 weken op een 2mb PCI kaart (van Sapphire overigens :p ) gedraait,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Hmmm

Ik krijg wel goed piepie namelijk , en ik kan in bios komen, want als ik f10 doe en enter.. dan reset hij (fannetje gaat harder spinnen).

Rechtsonder bij de diagled's blijft de linkse rood branden.

edit: sinds wanneer heb ik 2 vga kabels achter mn bureau lopen :X

[ Voor 16% gewijzigd door Tutti-frutti op 21-03-2005 23:28 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Trouwens.. over revisies.. ik heb hier R.AA0. Volgens mij is dat weer een nieuwtje ? (ultra-D).

Ik zie namelijk dingen over R.A01 en R.A02, maar hier is die 0 dus een A.

[ Voor 30% gewijzigd door Tutti-frutti op 21-03-2005 23:50 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke bios versie zit erin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tutti-frutti schreef op maandag 21 maart 2005 @ 23:49:
Trouwens.. over revisies.. ik heb hier R.AA0. Volgens mij is dat weer een nieuwtje ? (ultra-D).

Ik zie namelijk dingen over R.A01 en R.A02, maar hier is die 0 dus een A.
de 0 is de alle alle eerste, die had een mate van me ook, alleen hij is alweer rip bij hem :\.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En het verschil tussen die 3 revisies is toch enkel de bios, of is er ook wat aan de layout van de mobo veranderd :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds gister de Ultra-d binnen gekregen en ik helemaal blij :)
Alles deed perfect tot gister avond. Ik moest de PC ff uitzetten om wat kabels te verwisselen en toen wilde ik hem weer aanzetten --> No go. Beeldscherm gaat niet aan, toetsenbord ledjes doen het wel. Ik deed toen ff de stock koeler erop(eerst zalman vf700CU) en dit helpte gister wel. Toen ik heb weer de zalman er op gezet en die het toen wel.
Maar sinds vanmorgen wil hij het gewoon niet doen ! :(

Ik heb revisie 0.
Met een amd64 3000+ (geen OC)
en een PoV 6600GT
256 MB Corsair BH5 achtig geheugen (V1.1)

De temps zijn gewoon goed, cpu @ 40 graden, vga @ 33 graden.
Komt het door de revisie?

Update:
Hij doet het nu met stock koeler maar ik heb arti's bij de post en bij het windows laadscherm :/
Ik run nu ff 3d mark.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2005 07:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
Ik kan een 3500+ krijgen, een CBBID of een CAA2C, welke is nieuwer/beter :?

Of maakt het geen verschil, Ismael van icomputers geeft me deze keuze, dus moet er wel snel bij zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Him_
Tekn0z schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 12:36:
Ik kan een 3500+ krijgen, een CBBID of een CAA2C, welke is nieuwer/beter :?

Of maakt het geen verschil, Ismael van icomputers geeft me deze keuze, dus moet er wel snel bij zijn :)
CAA2C zou een betere moeten zijn, zie thread op extreme hierover :

http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=55388

Him

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The farmer
Ik heb Sisoft Sandra 2005 versie 10.50 gedownload, alleen bij de setup kan ik al niet kiezen voor een 64-bits processor en wordt het dus automatisch 32-bit en zodra alles geïnstalleerd is, kan ik geen enkele benchmark draaien. Het programma herkent domweg mijn systeem niet :? .

Hebben meer mensen dit?

Edit: bij mij doet ie het ook, moet gewoon wat meer geduld hebben :) .

[ Voor 10% gewijzigd door The farmer op 22-03-2005 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
Him_ schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 12:46:
[...]

CAA2C zou een betere moeten zijn, zie thread op extreme hierover :

http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=55388

Him
Yay, nu krijg ik een CAA2C, icomputers heeft net weer een hele nieuwe lading van deze binnen gehad. Dus snel bestellen voordat ze weg zijn, schijnen iig volgens Xtreme een goede stepping te wezen.

Volgens Xtreme, zijn het ondergewaardeerde 4000+ proc. alleen welke core het is, dat vind ik nog raadselachtig.

[ Voor 12% gewijzigd door Ibidem op 22-03-2005 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Verwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 07:34:
En het verschil tussen die 3 revisies is toch enkel de bios, of is er ook wat aan de layout van de mobo veranderd :?
alleen bios.
Lijkt me erg raar om een bord dat net een maand in de handel is nu al fysiek te gaan veranderen en eht een nieuwe revisie te noemen :P

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Heeft iemand hier ook een heatspreaderloze cpu met waterkoeling op dit bord ?

ik heb namelijk zieke temperaturen.

2,67ghz , 1.55-1.57 volt

Idle: 23-25
stressed 32-34 (prime max heat)

Dat is wel andere koek als op mn neo2. (47 stressed)

Lijkt me niet dat een vga kaart zoveel verschil moet maken (ik wacht op x850xt, wc hangt los)

[ Voor 17% gewijzigd door Tutti-frutti op 23-03-2005 00:31 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alvv
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-07 17:02

alvv

Zoals ik hier lees is deze mobo gewoon en flut ding, want uitval percentage is vrij hoog of niet?

[ Voor 48% gewijzigd door alvv op 23-03-2005 01:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:53

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

alvv schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 01:38:
Zoals ik hier lees is deze mobo gewoon en flut ding, want uitval percentage is vrij hoog of niet?
ik vind het zelf op dit moment een flut bord kwa stabiliteit en vertrouwen in het bord... :/
echt dat is echt zwaar onder de maat.
maar als je dat niet erg vind is het een leuk bord om te kloten.

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alvv schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 01:38:
Tsja, als je echt wrede overklok-resultaten wil neerzetten, is dit bordje absoluut de beste keuze.

Het uitval/DOA percentage ligt misschien wat hoger dan bij andere merken, maar dit bord wordt ook niet gekocht om op standaard settings te draaien. Hou daar wel even rekening mee. De stelling dat deze plank een 'flutding' is, kan wel een lichte nuancering gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flut bord? Er zijn ook zat andere merken die in het begin doa's krijgen. Heb tevens al een tijdje geen doa onder de dfi gezien! dat waren meer de eerdere revisie's.
Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.