[OC-939-Ervaringen] DFI Lanparty nForce4 SLI - Deel 3

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 2.288 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The farmer
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-01-2021
2x512 sloten 2 en 4, ik neem aan dat dit dual channel is.
En als ik nu 4x512, dus alle 4 mijn sloten vol, heet dat dat four channel?

mem:FSB --> 1:1
Commands per Clockcycle: Enabled (voor wat het waard is)

[ Voor 65% gewijzigd door The farmer op 09-03-2005 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The farmer
offtopic:
Nog even over het inbranden. Er stond ga niet meteen boven de 3.3V. Is het beter eerst 2 maanden je mem in de comp @ 3.2V te gebruiken (te laten acclimatiseren) en daarna te gaan inbranden of kan je beter meteen beginnen?

Als ik bijv. 2,5-3-3-8 en FSB 300 instel, is dat sneller dan 2-2-2-2 en FSB 260?

[ Voor 28% gewijzigd door The farmer op 09-03-2005 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Countess
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-07 15:41
The farmer schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 14:54:
[...]
Ik kan 2-2-2-1 FSB 260 @ 3.33V AquaMark draaien
die laatste 1 kan je beter hoger zetten, ergens tussen de 8 en 10 is meestal het snelst

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor S939 is tRAS van 6, 7 of 8 optimaal.Voor S754 kan je deze best op 10 houden.
The farmer schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 15:33:
offtopic:
Nog even over het inbranden. Er stond ga niet meteen boven de 3.3V. Is het beter eerst 2 maanden je mem in de comp @ 3.2V te gebruiken (te laten acclimatiseren) en daarna te gaan inbranden of kan je beter meteen beginnen?

Als ik bijv. 2,5-3-3-8 en FSB 300 instel, is dat sneller dan 2-2-2-2 en FSB 260?
Hierover loopt momenteel een draadje op XS, aangezien er een hoop mensen zijn die zich dit afvragen.

http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=55318

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The farmer
Countess schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 15:47:
[...]

die laatste 1 kan je beter hoger zetten, ergens tussen de 8 en 10 is meestal het snelst
Ik vond het al zo vreemd dat mijn scores achteruit gingen, ga hem meteen ffuh op 8 en 10 testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The farmer
@Geeraard

thnx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:41
Countess schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 15:47:
[...]

LoL..... niet bedoeld maar klinkt wel grappig.... ergens tussen de 8 en 10. Ehm.... ehm... wacht ik weet het.... ehm.... JAAAAA ** 9 ** :)

sry kon het niet laten
(het kan natuurlijk 8,9 en 10 zijn maar het klinkt gewoon wel geinig.... sry flauw)

[ Voor 11% gewijzigd door JohnnyV76 op 09-03-2005 19:00 ]

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:51

sapphire

Die-hard pruts0r

Who Am I? schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 08:54:
[...]

[...]

Thnx....kdenk dak er dan maar zelf eentje ga kopen bij de gamma om de hoek. Q-tec voeding deed het meer dan prima bij mijn vorige pc 4 hdd's cd-brander dvd-brander. Maar heb nu besloten een OCZ PowerStream 520W te gaan bestellen.

Dit gaat nu beetje offtopic moet ik zeggen...bedankt voor de hulp! Ik kom er nu wel uit denk ik ;)
Als het meezit heb ik binnen kort een Tagan 480watt, nieuwe revisie over ;)
Ik woon in Rijnsburg ;)

En Saphire heeft weer leuk nieuws, me OCZ 600 watt was binnen en de voorste fan in de voeding rateld als een euhm..gek. Dus dat word weer een RMA :( 50% van me parts gaat tegenwoordig binnen 2 dagen RMA :P

[ Voor 17% gewijzigd door sapphire op 10-03-2005 09:36 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassio
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:04
Nieuwe bios de DFI borden

Het is een officiele bios van DFI, dus vanavond maar eens even proberen.

Wijzigingen:
1. NVMM 4.85 and NV RAID 4.81.
2. Enhance memory compatibility.

Ik draai nu met de 2.17.

Misschien deze bios ook even opnemen in de Startpost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 21:08
Dan ff die bios proberen :)

Ik heb trouwens ook nog een vraagje. Ik heb Mushkin Level One PC-3500 maar ik krijg bij de eerste run met Memtest86+ al errors bij 200MHz @ 2-3-3-6-1T. Dat is dus heel zeker niet goed aangezien de stock-snelheid van het geheugen hoger ligt met dezelfde timings. Ik het lukte mij zelfs niet om Windows te installeren!! Op een ASUS A7V880 waren de problemen met dit geheugen zelfs nog erger zoals ik beschreven heb in dit topic. Ik heb toen geprobeerd met een hogere spanning en lossere timings maar het lukte nog steeds niet. Toen was mijn conclusie dat het probleem bij dat moederbord lag aangezien de Mushkins wel perfect werkten op een P4 en een AMD mobo van ABIT.
Ik heb Windows wel kunnen installeren door mijn timings te veranderen naar 2,5-3-3-7-1T en de spanning te verhogen naar 2,8V (2,85V volgens mobo). Met de 2.17-bios heb ik mijn timings kunnnen verlagen naar 2-3-3-6-1T en de spanning naar 2,7V (2,75V volgens mobo). Geen errors in Memtest86+ maar met echter 2 passes. Ik heb nog geen tijd gehad om langer Memtest86+ te laten draaien.
Zou ik het geheugen RMA'en? Dit moet wel naar de USA :(
Ik heb wel al de fsb kunnen verhogen naar 240 MHz @ 2-3-3-6-1T op 3,0V (3,05V volgens mobo). Geen errors in Memtest86+ maar ook hier heb ik maar 1 pass kunnen proberen. Is dit een beetje goed of moet ik hetzelfde kunnen op een lagere spanning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassio
Na de installatie van MBM5 kon ik het DFI moederbord nergens vinden in de te kiezen modellen. Gelukkig waren er meer mensen met dit probleem dus na wat zoeken heb ik op het forum van DFI de oplossing gevonden:

http://premium1.uploadit....configurationsettings.rar

Kan je mooi alles bijhouden. Temps, RPM, volt, cpu speed etc etc

Komt uit dit topic.
http://www.dfi-street.com....php?t=6798&highlight=mbm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer eens test #5 te draaien, die duurt maar 40sec per pass en is het intensiefst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Zal ik eens doen. Maar wat vinden jullie van de spanning die het geheugen nodig heeft?
3V is toch nogal aan de hoge kant voor een fsb van 240 MHz?

edit:
Het is trouwens fantastisch hoe die zalman-koeler mijn cpu zo koel weet te houden! 8) Mijn voeding daarentegen heeft het wel zwaar te verduren :P

[ Voor 41% gewijzigd door D-Three op 10-03-2005 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassio
3v hangt af van het soort geheugen. OCZ VX geheugen begint pas wakker te worden bij 3,2v. :-)

Als je weet dat geheugen het aan kan kan het geen kwaad. Bijna alles wat je sneller wilt laten lopen heeft meer volts nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laagvliegerke schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 17:29:
Zal ik eens doen. Maar wat vinden jullie van de spanning die het geheugen nodig heeft?
3V is toch nogal aan de hoge kant voor een fsb van 240 MHz?

edit:
Het is trouwens fantastisch hoe die zalman-koeler mijn cpu zo koel weet te houden! 8) Mijn voeding daarentegen heeft het wel zwaar te verduren :P
Dit bord heeft voor veel soorten geheugen nét wat meer volts nodig dan een willekeurig ander bord. TCCD heeft bijv. 3v nodig op dit bord (uitzonderingen daargelaten) terwijl het op andere borden 2.75 het beste doet. Komt door het ontwerp schijnt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Slecht ontwerp dan aangezien mijn geheugen niet eens wil werken @ stock-speeds :P En dat terwijl het moederbord zelfs al wat boven de ingestelde spanning zit!
Er wordt trouwens in de handleiding wel aangeraden om de spanning in te stellen op 2.8V indien er problemen zijn met het geheugen. Dit had ik al gedaan nog voor ik dit gelezen had.
Ah ja, momenteel werkt alles als een zonnetje dus ik mag eigenlijk niet klagen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar daarentegen gaat dit bordje weer net even harder als de anderen ;) ik zie daar betere dingen in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Weet iemand trouwens hoe ik gemakkelijk de heatsinks van Mushkin-geheugen kan verwijderen? Die zitten nogal redelijk vast en ik ben bang dat ik wat teveel druk zou uitoefenen :) Ik weet namelijk niet welke chips er op zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo mensen.. ik heb het moederbordje inmiddels ook binnen.. Pret kan beginnen?!
Ik heb nog nooit echt geklokt!! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laagvliegerke schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 23:04:
Weet iemand trouwens hoe ik gemakkelijk de heatsinks van Mushkin-geheugen kan verwijderen? Die zitten nogal redelijk vast en ik ben bang dat ik wat teveel druk zou uitoefenen :) Ik weet namelijk niet welke chips er op zitten.
je pakt een pasje. deze steek je tussen de heatspreader en de chipjes. Dan druk je het pasje totdat hij aan de binnekant van de heatspreader zit. dan de 2 buitenste van links en dan de 2 buitenste van rechts. Dan zit hij los en kan je met een klein beetje kracht de heatspreader eraf trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-06-2024

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

mm. ik krijg dan toch gelijk volgens de FP :).
nieuws: Asus werkt aan GeForce 6800 Ultra SLI op één kaart
zie mijn opmerking van 15 januari -> [rml]Spice in "[ OC-939] DFI Lanparty nForce4 SLI [ prev..."[/rml]

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Who Am I?
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-09 10:41
http://www.tweakers.net/gallery/73243/fotoalbum hier btw de foto's die ik heb gemaakt. Ik heb uv balkjes in bestelling dus er komen nog foto's met uv-licht.

Sony A7R4+A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sony G II 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn DFI boordje ook aangesloten ed. en de eerste keer toen ik hem aanzette gingen de 4 ledjes rood branden. Na een aantal testjes vrees ik dat het mobo overleden is.
Belangrijke informatie
Nu blijkt dat er met de R.A01 versie veel problemen zijn, die kan zomaar zonder reden uitvallen en niet meer werken ( dit heb ik ook gehad ). Ik heb nu de R.A02 versie, en deze versie heeft geen problemen meer.

Deze versie van je moederboard kun je controleren, op je laatste pci-slot.

......dit is alleen zo bij rev A.01 versie!
Ik heb het mobo een aantal malen nogmaals goed bekeken maar ik zie nergens iets staan van A.01 of A.02 en al helemaal niet op het laatste pci slot.
Zijn er misschien andere mogelijkheden om te kijken welke "batch" ik heb?

PS:
Gezien deze topics heb ik niet zoveel vertrouwen meer in DFI jammergenoeg ik hoop dat de RMA afhandeling wel spoedig verloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blijkbaar is het enige verschil tussen de twee revisies het BIOS. Dus als je in Windows geraakt, kan je misschien best je BIOS eens flashen om er een rev2 van te maken. (Als je al een rev1 hebt.) Het kan ook best zijn dat je het niet kan zien op het PCI-slot (onderkant?), wanneer het mobo in een case gemonteerd is.

Ik zou nog eens alles uit elkaar halen en weer in elkaar steken, eventueel op een kartonne doos in plaats van in een case. Loos alle 'overbodige' hardware, zoals geluidskaart, extra HDD,... Dit wil nog wel ens helpen...

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2005 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The farmer
PS:
Gezien deze topics heb ik niet zoveel vertrouwen meer in DFI jammergenoeg ik hoop dat de RMA afhandeling wel spoedig verloopt.
Het gaat hier om OC problemen, als je alles standaard laat staan, overleeft het bord jouw misschien wel LOL. Je moet voor de gein is kijk op ASUS A8N SLI topic (sorry, ik weet het vloeken is niet toegestaan), als je zag wat voor problemen die gasten kregen met hun bord daar wordt je echt niet vrolijk van.

ontopic:
Waarschijnlijk heb ik erover heen gekeken, maar waar zit het PCI-E lock, zoals je ook AGP/PCI lock hebt op andere bordjes? Of is dat de PCI-E bus die je op 100Mhz (maximaal 145Mhz) laat staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het goed is, staat dat bij Genie BIOS. Je moet die dus gewoon op 100MHz instellen (of laten staan). De PCI-bus (PCI-e, S-ATA,...) zal dan niet samen met de HTT verhoogd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The farmer
Verwijderd schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 00:41:
Als het goed is, staat dat bij Genie BIOS. Je moet die dus gewoon op 100MHz instellen (of laten staan). De PCI-bus (PCI-e, S-ATA,...) zal dan niet samen met de HTT verhoogd worden.
PCI-E bus weet ik te vinden, daar moet je dus vanaf blijven. Daar heb ik me al een keer aan gebrand LOL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 22:49:
Blijkbaar is het enige verschil tussen de twee revisies het BIOS. Dus als je in Windows geraakt, kan je misschien best je BIOS eens flashen om er een rev2 van te maken. (Als je al een rev1 hebt.) Het kan ook best zijn dat je het niet kan zien op het PCI-slot (onderkant?), wanneer het mobo in een case gemonteerd is.

Ik zou nog eens alles uit elkaar halen en weer in elkaar steken, eventueel op een kartonne doos in plaats van in een case. Loos alle 'overbodige' hardware, zoals geluidskaart, extra HDD,... Dit wil nog wel ens helpen...
Ik werk zelf bij een computerfabrikant dus heb al die stapjes al doorlopen.
Verder kan ik de BIOS niet flashen omdat de PC niets doet in principe.
HIj gaat aan ledjes gaan rood branden no signal naar monitor en zo geen biepjes niks :|

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2005 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

Exigence

dnkroz

Koppel je voeding eens af en doe dan een bios-reset. Alle stekkers aangesloten? Is je videokaart ok?

Ik heb even een fotootje gemaakt waar je je revisie kunt vinden:
Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~erik9287nl/DSC03671_S.jpg

Bij die condensator zie je R.A02 staan, dat is je revisie.

[ Voor 13% gewijzigd door Exigence op 12-03-2005 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeforceDDQ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 12:08
Leuke foto overigens :)
Ik ben er bijna zeker van dat ik binnenkort ook een Ultra-D heb :)
Met een beetje mazzel gaat de inkoopactie door @ inkoopacties.net, dat haalt misschien de laatste twijfelaars nog over ;) Voor de prijs hoef je het iig niet te laten :P

301SQN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Countess
snukz0rs : had ik eerst ook de eerst keer
lag aan de plaats waar ik het geheugen in had gedaan.
probeer het eens met 1 module in een van de oranje sloten

iemand een idee welke audio drivers ik het beste kan gebruiken?
met die van nvidia crash ik in ut2k4 (mod) en met die van realtek word alles wat ik ontvang over teamspeak meteen weer terug gezonden en werkt mijn mike niet (echt alle settings geprobeerd)
in beide gevallen een groot probleem want ik heb juist teamspeak nodig als ik die ut2k4 mod speel.

[ Voor 58% gewijzigd door Countess op 12-03-2005 15:29 ]

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustAnotherDev
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-09 16:24
Ik heb een vraagje. Ik probeer nu mn nieuwe ultra-d bordje te installeren kirjg ik allemaal problemen

Ik probeer dus de comp op te starten,wil hij windows opstarten loopt hij vast en blijft hij op een zwart scherm steken na eerst te hebben gezien windows en het laat scherm daarvan. Dus denk ik; ok windows opnieuw installeren. Dus doe ik dat
Het lukt me niet al om de xp cd te laden. Hij blijft dan hangen bij hardware configuratie controleren
Dus dan maar via een andere comp voorinstaleren ( met winnt) en dan laatste deel op het ultra-d bordje zodat hij dan wel alle drivers installeerd. Dat gaat allemaal goed
vraagt hij om de comp opnieuw op te starten. Ik comp uit zetten en harddisk op ultra-d aansluiten
HIj komt bij het boot menu waarna hij de installatie gaat hervatten maar meteen krijg ik een blauw scherm met een error dat er iets mis is met hardeschijf of controller of een virus of iets dergelijks.

Mijn vraag is ligt het nu aan het mobo en hebben jullie dit ook gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat voor voeding heb je?

Wat voor geheugen, welke instellingen daarvoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 11:49:
[...]

Ik werk zelf bij een computerfabrikant dus heb al die stapjes al doorlopen.
Verder kan ik de BIOS niet flashen omdat de PC niets doet in principe.
HIj gaat aan ledjes gaan rood branden no signal naar monitor en zo geen biepjes niks :|
Hoeveel ledjes blijven er branden ?
Ok ik las ff nog een stuk terug, en daar zeg je 4 ledjes, weet je zeker dat je voeding sterk genoeg is, en heb je de p4 stekker ook aangesloten ?

Tevens om biepjes te horen moet je ff de jumper naast het speakertje omzetten.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2005 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als hij de hele tijd lange piepjes geeft met tussenpozen van 3sec oid, kán het aan de "P4 molex" liggen, dat die er niet goed in zit, ik dacht zelf ook dat mijn bordje dood was, ff opnieuw erin, en sindsdien doet het bordje het weer prima :)
Dus check dat even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustAnotherDev
Verwijderd schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 15:45:
Wat voor voeding heb je?

Wat voor geheugen, welke instellingen daarvoor?
Sorry voor het niet vermelden ervan,
Ik heb een nieuwe 2 weken oude huntkey 450 met 24 pins mobo stekker en verder zit er alleen een s3 pci kaartje in .
het geheugen is kingston 256 pc2700 ook 2*256 pc2700 kingston geprobeerd
Harddisk zat eerst op een ouder systeem amd duron 800 maar daarna op een
msi k7n2 deltra-r gedaan mn oude mobo en windows opgestart en de nf4 drivers van de lanparty cd geinstalleerd waarna ik toen hij vroeg de comp opnieuw op te starten de harddisk in de ultra-d heb gedaan en geprobeerd hebt te booten.
Het zou natuurlijk aan het geheugen kunnen liggen bedenk ik me nu maar ik dacht dat het kingston, a-merken wel ondersteunde

Het stomme is dat ik de install van xp niet kan hetvatten op de ultra-d maar als ik de harddisk op de k7n2 aansluit dan kan hij de install wel hervatten en kom ik in het instalatie venster en geeft hij niet een blauw scherm.
Ik vroeg me dus af gezien de zovele doa en andere problemen met dfi dat het niet aan het mobo zou kunnen liggen?

[ Voor 22% gewijzigd door JustAnotherDev op 12-03-2005 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Chooman schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 15:55:
[...]

Sorry voor het niet vermelden ervan,
Ik heb een nieuwe 2 weken oude huntkey 450 met 24 pins mobo stekker en verder zit er alleen een s3 pci kaartje in .
het geheugen is kingston 256 pc2700 ook 2*256 pc2700 kingston geprobeerd
Harddisk zat eerst op een ouder systeem amd duron 800 maar daarna op een
msi k7n2 deltra-r gedaan mn oude mobo en windows opgestart en de nf4 drivers van de lanparty cd geinstalleerd waarna ik toen hij vroeg de comp opnieuw op te starten de harddisk in de ultra-d heb gedaan en geprobeerd hebt te booten.
Het zou natuurlijk aan het geheugen kunnen liggen bedenk ik me nu maar ik dacht dat het kingston, a-merken wel ondersteunde

Het stomme is dat ik de install van xp niet kan hetvatten op de ultra-d maar als ik de harddisk op de k7n2 aansluit dan kan hij de install wel hervatten en kom ik in het instalatie venster en geeft hij niet een blauw scherm.
Ik vroeg me dus af gezien de zovele doa en andere problemen met dfi dat het niet aan het mobo zou kunnen liggen?
PC2700? Dat is 166 Mhz. Heb je niet minimaal PC3200 nodig aangezien je toch een fsb van 200 hebt? Anders moet je eens de timings van het geheugen losser zetten en de spanning verhogen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*Brabus Freak heeft het boardje ook*

In de loop van de week komt mijn fx-55 nog binnen, en dat gaat dan onder mijn prom, ben benieuwd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustAnotherDev
Laagvliegerke schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 18:28:
[...]

PC2700? Dat is 166 Mhz. Heb je niet minimaal PC3200 nodig aangezien je toch een fsb van 200 hebt? Anders moet je eens de timings van het geheugen losser zetten en de spanning verhogen!
Ja idd , ik heb de divider ingesteld dus nu loopt het op 166
jammer genoeg doet hij het nog steeds niet maar ik denk toch dat het aan et geheugen ligt.
Ik ga wel eerst Geil pc3200 halen ofso. Is wel balen een super strak mobo waarmee je nix kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 04:00
Ik las in een review dat er geen ruimte was om een WC-blok te plaasten op de chipset. Nu ben ik benieuwd of er mensen zijn die er anders over denken of er ervaring mee hebben. Anyone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Past ook niet, spreek uit ervaring

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeforceDDQ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 12:08
Oh dat is jammer om te horen, dan maar een flink koelblok erop :+

Er is trouwens 1 ding die ik niet zo snel heb gevonden, dit topic doorlezend, maakt het veel uit of je een 20pins atx stekker gebruikt als je geen SLI-opstellingen gaat gebruiken ? Dus kun je verder oc'en met 24pins of maakt dat allemaal niet uit ?

301SQN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Chooman schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 19:25:
[...]

Ja idd , ik heb de divider ingesteld dus nu loopt het op 166
jammer genoeg doet hij het nog steeds niet maar ik denk toch dat het aan et geheugen ligt.
Ik ga wel eerst Geil pc3200 halen ofso. Is wel balen een super strak mobo waarmee je nix kan
Ik had ook problemen met mij geheugen. Verhoog de Vdimm eens naar 2,8V. De laatse BIOS lost ook geheugenproblemen op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The farmer schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 23:23:
[...]

En als ie dan kapot gaat krijg jij dan een nieuwe van je goeie vriend Dave, ben daar erg benieuwd naar, aangezien hij een drastiche wijziging heeft doorgevoerd in zijn service beleid.
Het is niet meer like the old days, mobo stuk pech gehad.
Heel even wat recht zetten hier...
Ten eerste krijgt El Snorro geen privileges ten opzichte van andere klanten, dus vind ik ''van je goeie vriend Dave'' niet echt gepast.
Tweede, er is niets verandert met onze service zoals je meerdere malen beweert op het forum.
Ik ga alleen niet meer zomaar een bordje swappen uit eigen kassa...
Dit heeft me al meerdere malen geld gekost, wij als reseller krijgen alle bordjes terug , gerepareerd.
Dat wil zeggen dat ik alle bordjes terug heb gekregen en met zwaar verlies heb moeten verkopen ;( , dat doen we dus niet meer, want dat kunnen we niet blijven doen.
Dan hebben we de heren van DFI op CeBIT gesproken, daar komt bij dat hun service niet eens zo slecht is als vaak beweert wordt.
Ze repareren het borjde, ook al wordt dit vaak door de klant aangericht, slecht geflashed, chip beschadigd, soms wordt er gewoon iets afgebroken op het moederbord.
Dat wordt allemaal zonder problemen gerepareerd, alleen het duurt wat langer.

Daarbij blijven we, als er voorraad is, DOA's gewoon swappen, maar dan moet het echt wel een DOA zijn.

Dus niks pech gehad, en gewoon als de old days, perfecte service zoals het hoort...

Groeten,
Dave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Go Dave, Go Dave

offtopic:
Dave, ben jij ook van plan OCZ VX PC4000 te gaan verkopen ? just a question, bedoel er verder neits mee.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Even mijn (en Race Eend's) ervaring tot nu toe met dit bord :)

Ik en Race Eend hebben dit weekend een beetje heen en weer getest met Gskill geheugen. Verschillende kitjes (2x een kit van 1GB pc4400LE en een kitje van 512MB pc4800).

Wat we hebben gemerkt is dat de biossen veel kunnen schelen, er zit veel verschil in de geavanceerde memorytimings die het bios standaard heeft. Met de bios van 09/02 zien we de hoogste bandbreedte in memtest. Het verschil in bandbreedtes van verschillende biossen is soms wel 300 MB/s op dezelfde basic instellingen (HTT, caslatencies en voltages).

Nu is dat wel logisch omdat de default geavanceerde instellingen van de geheugentimings per bios verschillen.

Ook kan het wisselen van de geheugen modules veel schelen. In sommige gevallen gingen we van 160 errors in de eerste test naar 2 errors wat verder op :? (alleen maar memtest #5 gedraaid).

Met de ene bios komen we op 2.5-4-4-8 juist ver, terwijl we met 2.5-3-3-7 timings niet halen wat we met andere biossen wel halen. Omdat we zo vaak heen en weer geflashed hebben en de ene keer alles op auto zette, de andere keer de page defaults hebben geladen, zijn we ook even de kluts kwijt geraakt met wat nou eigelijk de beste bios is. Maar wat ons veel heeft geholpen is de guide van Onepagebook. Deze geeft veel MB/s en het geheugen blijkt ook stabiel :)

Afbeeldingslocatie: http://www.computer-tuning.nl/topics/dfi/memdfisetttings1.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.computer-tuning.nl/topics/dfi/memdfisetttings2.JPG

Dit met een 2x512 MB PC4400 Kitje (van Race Eend).
Afbeeldingslocatie: http://www.computer-tuning.nl/topics/dfi/memtest289mhz25336.JPG

[ Voor 3% gewijzigd door Tutti-frutti op 13-03-2005 20:13 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tutti-frutti schreef op zondag 13 maart 2005 @ 20:04:

Ik en Race Eend hebben dit weekend een beetje heen en weer getest met Gskill geheugen. Verschillende kitjes (2x een kit van 1GB pc4400LE en een kitje van 512MB pc4800).

Wat we hebben gemerkt is dat de biossen veel kunnen schelen, er zit veel verschil in de geavanceerde memorytimings die het bios standaard heeft. Met de bios van 09/02 zien we de hoogste bandbreedte in memtest. Het verschil in bandbreedtes van verschillende biossen is soms wel 300 MB/s op dezelfde basic instellingen (HTT, caslatencies en voltages).

Nu is dat wel logisch omdat de default geavanceerde instellingen van de geheugentimings per bios verschillen.

Ook kan het wisselen van de geheugen modules veel schelen. In sommige gevallen gingen we van 160 errors in de eerste test naar 2 errors wat verder op :? (alleen maar memtest #5 gedraaid).

Met de ene bios komen we op 2.5-4-4-8 juist ver, terwijl we met 2.5-3-3-7 timings niet halen wat we met andere biossen wel halen. Omdat we zo vaak heen en weer geflashed hebben en de ene keer alles op auto zette, de andere keer de page defaults hebben geladen, zijn we ook even de kluts kwijt geraakt met wat nou eigelijk de beste bios is. Maar wat ons veel heeft geholpen is de guide van Onepagebook. Deze geeft veel MB/s en het geheugen blijkt ook stabiel :)

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
LTD/FSB ratio op 4x? dat werkt dus met een frontbus van 289?? Scheelt dat veel in snelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Verwijderd schreef op zondag 13 maart 2005 @ 20:44:
[...]

LTD/FSB ratio op 4x? dat werkt dus met een frontbus van 289?? Scheelt dat veel in snelheid?
Kweet niet of het scheelt, maar trekt dfe nf4 met gemak tot nu toe ;).. maar we zijn nog weinig in windows omgeving geweest ;)

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-07 22:37
Dus niks pech gehad, en gewoon als de old days, perfecte service zoals het hoort...

Groeten,
Dave.
offtopic: Ben dagen bezig geweest met mn eerste moederbord maar kreeg deze met geen mogelijkheid aan de praat. B@W gebeld, volgende dag nieuw bord opgehaald en deze loopt nu week of vier als een speer!! Perfecte service, uitgebreid assortiment (heb nog geen winkel gevonden hier in de regio met vergelijkbaar aanbod) en medewerkers die weten waarover ze het hebben, ook hieraan ontbreekt het nogal eens. Kan niets meer zeggen dan "ga zo door", ben blij dat jullie hier in de buurt zitten :)

btw, als die VX PC4000 er is, laat het even weten !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaroto
  • Laatst online: 09:27
Tutti-frutti schreef op zondag 13 maart 2005 @ 20:04:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Mooie test jongens :)

Welke bios is dan het beste wat jullie getest hebben?

De memtest bandbreedte klopt hier regelmatig niet. Vooral als je met de overige settings gaat werken kunnen de getallen wel eens veranderen.
Ik raad Sandra of Everest voor de bandbreedte.

[ Voor 6% gewijzigd door Kakaroto op 13-03-2005 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaroto
  • Laatst online: 09:27
dubbelpost

[ Voor 100% gewijzigd door Kakaroto op 13-03-2005 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Race Eend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
We weten nog niet geheel wat het beste bios is, maar we testen op het moment met 209. Met de instellingen van OPB.

Maar het zou best kunnen zijn dat alle biossen ongeveer hetzelfde presteren als je de instellingen van alle timings hetzelfde instelt. Bij het ene bios staan de instellingen standaard op auto en de andere zijn er waardes ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dave, ben jij ook van plan OCZ VX PC4000 te gaan verkopen ? just a question, bedoel er verder neits mee.
Ja hoor, komt gewoon in het assortiment, zo snel als we de rpijs en leverbaarheid weten.
Er is een enorm tekort aan TCCD chippies, we zitten al lang op een levering te wachten.
Zeer frustrerend :O

Verders, toen we met de jongens van DFI aan het babbelen waren, leuke gasten die spleetogen :D .
Hebben we gevraagd hoe het zit met die Lan-party's, het ligt in ieder geval niet aan hun, zo vertelde hij dat ze normaal gewoon 20k chips kregen per ( weet niet meer hoeveel tijd ) en dat was nu maar 1000 stuks per levering, en dat voor heel de wereld te bevoorraden. Daarom duurt het dus zo lang.
Ze hebben alles klaar ligge om de bordjes te produceren, alleen de Nforce chippies.
Zeer frustrerend, niet alleen voor ons maar zeker ook voor hun .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand al betere resultaten weten te boeken met het 10/3 bios? ben erg benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The farmer
ffuh een mail naar Bytes @ Work en er een ontvangen en het misverstand was uit de wereld,
service is like the old days :) .

Als ik in de toekomst nieuwe hardware nodig heb zal ik zeker aan Turbo Dave denken, ben het
eens met Mister I, respect voor ondernemers.

ontopic:

@Tutti-frutti en Race Eend

Ga zo door, erg interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edit voor ts:

2 modded biosjes door Opb @ xtreme.
De 9/03 en de 10/03 modded!

http://xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=55637

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Countess
in de zelfde thread hebben ze het ook over een nieuwe Beta

http://www.dfi.com.tw/Sup...469&STATUS_FLAG=B&SITE=US

3/10-P (p van preformance....?)

volgens de zelfde OPB zou die bios strakkere timings geven.

O btw, las net wat interestants
http://www.xbitlabs.com/a.../display/cebit2005-2.html

helemaal onderaan op die pagina over ATI's multi rending (zeg sli voor ati's)
Works with any PCIe north bridge.
dat betekend dus ATI multi rendering op mijn DFI-ultra@sli (ati heeft ook geen interconnector/bridge nodig)
:D woot!
* Countess is heel blij dat hij een tijdelijk pci-e kaartje heeft gekocht en gedult heeft

[ Voor 29% gewijzigd door Countess op 14-03-2005 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The farmer
O btw, las net wat interestants
http://www.xbitlabs.com/a.../display/cebit2005-2.html

helemaal onderaan op die pagina over ATI's multi rending (zeg sli voor ati's)

[...]

dat betekend dus ATI multi rendering op mijn DFI-ultra@sli (ati heeft ook geen interconnector/bridge nodig)
:D
* Countess is heel blij dat hij een tijdelijk pci-e kaartje heeft gekocht en gedult heeft
Als dat waar is kunnen we binnenkort nog wat absurde 3DMark scores verwachten aangezien er al een paar mensen de X850XT PE hebben en als ze daar dan nog eentje bij plaatsen.... })

[ Voor 3% gewijzigd door The farmer op 14-03-2005 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Countess
het nieuws komt rechtstreeks van ATI zelf af : dit is wat ze hun vidkaart bouwers erover hebben verteld.
ik heb er dus niet veel twijfels over of dit waar is of niet.

zou dit een frontpage nieuwspost waard zijn?

edit : heb nog eens zitten denken, het zou zelfs moeten werken op een normale DFI-ultra zonder de SLI mod. de enige reden dat bijna-sli niet werkt op een ultra is omdat nvidia het blokeert in de drivers.

[ Voor 47% gewijzigd door Countess op 14-03-2005 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTr1x
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-09 15:13
Dit nieuws maakte CJ al bekend zaterdag, zie hier:
[rml]CJ in "[ Algemeen] ATi Nieuws & Discussie Topic ..."[/rml]
Dit is wat GfMike (tester voor een aantal bekende game/pc bladen) wist los te peuteren van AT):
Enige wat ik los heb gekregen over AMR/MVP is dat het dit jaar komt verder niet, heb in hal 27 in de "ATI tower" welke speciaal voor de pers is een uur gesproken met ATI en er is geen sprake van een demo of wat dan ook van AMR/MVP op de CeBIT.

π MW finishers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Race Eend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Tutti-frutti en ik hebben ons zonet rot getest. Met verschillende biossen komt er steeds uit, dat de settings van OPB (zie hierboven) de meeste mhz halen met tccd geheugen, en dat de geavanceerde geheugentimings (trc,trfc,trrd etc) van OPB niet minder MB/s tot gevolg hebben in zowel sisoft als in memtest.

Voor geheugen maakt het dus niets uit welke bios je neemt, mits je de settings van OPB gebruikt.
Mocht je de default pagesettings van je bios willen houden, dan komt bios 310 het beste uit de bus. Deze geeft het zelfde aantal MHZ zonder errors als de OPB settings. Maar deze geeft een bandbreedte in sisoft van 160MB/s minder, heb je dus weinig aan ;).

Met bios 310P (p vanperformance) kom je met de pagedefaults op 2 mhz minder uit dan de OPB setttings. De bandbreedtes zijn op dezelfde mhz gelijk aan elkaar, dus weer --> ga voor de instellingen van OnePageBook.

Geteste biossen: 2.09, 2.17, 3.10, 3.10p

Ik zou gaan voor : 2.17 + OPB settings (ddr650 2.5-4-4-6 1t als max, anderen kwamen op ddr648, behalve 3.10, deze haalde hetzelfde resultaat, maar dan met 10 MB/s minder in sisoft)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xentar
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-08 11:00
Is het dan echt niet mogelijk om een waterblokje van een nforce2 chipset te gebruiken op dit moederbord?
Ook niet met slechts 1 pci-e kaartje erin? Of eventueel wat modden?

http://www.zelan.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The farmer
CeBIT 2005 toch wel interessant, ik heb al weer een achterhaalde SLI opstelling.
DIE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

xentar schreef op maandag 14 maart 2005 @ 16:57:
Is het dan echt niet mogelijk om een waterblokje van een nforce2 chipset te gebruiken op dit moederbord?
Ook niet met slechts 1 pci-e kaartje erin? Of eventueel wat modden?
Zou zeggen, ga je gang en probeer het.
als jij een blok hebt dat niet meer dan 2mm hoger is dan de stock koeler dan is het grootste probleem al opgelost, dan de plaatsing van de slangpilaren nog ;).

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb weer precies hetzelfde probleem als een tijdje terug, systeem geeft alleen lange piepjes met tussenpozen van 3sec als ik het aan zet, CMOS clearen, andere voeding, maakt allemaal niets uit.
Helaas helpt de P4 stekker erin en eruit doen ook niet meer zoals vorige keer.
Kom dus ook BIOS niet meer in.

Bordje is volgens mij op een of andere manier beschadigd, krijg hem echt niet meer aan.

Hmpf :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The farmer
Om hoeveel beepjes gaat het, en zijn ze kort of lang of een combinatie?

bijv. 1x lang, 1x kort is een fout op het moederbord.

blijven de 4 rode LED's branden?

PS: dit is een verklaring die geldt voor de AWARD-bios en die hebben wij volgens de DFI-site

[ Voor 38% gewijzigd door The farmer op 14-03-2005 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The farmer
Volgens mij is de AWARD-bios een produkt van Phoenix, klik hier voor verklarende beepcodes lijst.

[ Voor 10% gewijzigd door The farmer op 14-03-2005 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thx voor je hulp, maar het zijn eindeloos lange piepjes met tussenpozen van +/- 3 sec, kan ik nergens in de lijst vinden. Ook ander geheugen getest, zelfde gedoe :(

Heb net maar weer even alles uit elkaar gehaald, wie weet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Him_
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-05 18:53
Verwijderd schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 01:31:
Thx voor je hulp, maar het zijn eindeloos lange piepjes met tussenpozen van +/- 3 sec, kan ik nergens in de lijst vinden. Ook ander geheugen getest, zelfde gedoe :(

Heb net maar weer even alles uit elkaar gehaald, wie weet...
Lijkt op geheugen probleem, heb ik ook last van gehad toen ik de setting hiervan had aangepast en het geheugen dit niet aan kon.

Opgelost door de cmos te clearen (stroom los, jumper een aantal seconden op de clear stand zetten, stroom er weer op).

Him

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou dat heb ik ondertussen al 100 keer geprobeerd, ook zoals ik al zei ander geheugen geprobeerd.
Heb dit al eerder gehad en toen kreeg ik het bordje in 5 dagen tijd wel gezegd twee keer aan.
Alleen verdween het probleem toen net zo plotseling als het de kop op stook.

Dit bordje is wat mij betreft dood en gaat terug :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P!to
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-09 10:53
Misschien een overbodige vraag maar is het nu echt verstandig om een DFI Nforce4 mobo te kopen?

Ik ben op zich wel van plan om te gaan ocen maar wil geen SLI sis gaan draaien daar zie ik het nut niet van nu op dit moment. Te onstabiel in mijn ogen. en te duur :+

Wat mij het meeste zorgen baat is het feit dat er 74% van alle bordjes een doa is........

Ik heb alle posts gelezen maar ik kom er niet echt wijs uit de ene zget doen de andere heeft nog teveel problemen.

Help.... :? :? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Countess
Wat mij het meeste zorgen baat is het feit dat er 74% van alle bordjes een doa is........
dan lees je de pole verkeert
74% van alle borden die dood is was DOA. maar volgens de pole erboven is 32% van de borden nu dood. komt dus neer op zeg 25% van de borden DOA, volgens de pole
en dat getal zal wel flink inflated zijn omdat je hier vaak pas komt (en dus vote) als je een probleem hebt met je bord.
hier werkt hij iniedergeval prima. fff wat gedoe met het geheugen (moest in oranje en niet in geel) maar nu nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P!to
Bedankt voor je reactie,

Kijk ik wil er graag een halen maar ik wil me niet in de vingers snijden want hier moet ik het weer de komende jaar a twee jaar mee doen(zeg maar een jaar :P )

Dus waar ik op moet letten is dat ik een Rev A.02 krijg??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Nu online

Exigence

dnkroz

Alles is A.02 nu lijkt me :? En richt je niet te veel op die polls, die kloppen volgens mij nooit helemaal. Ik had ze niet ingevuld, en mijn bord doet het perfect. De mensen bij wie het bordje het doet zul je niet horen, en velen zul je niet in dit topic tegenkomen, laat staan dat ze die polls invullen.
Hoe bekender het bordje, hoe meer gezeik je er over hoort. Het aantal doden zal relatief gezien (tov het aantal verkochte borden) wel meevallen lijkt me.

[ Voor 89% gewijzigd door Exigence op 15-03-2005 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 12:29

Syzzer

Prutser

P!to schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 14:31:
[...]

[...]
Voor zulke reacties was ik al bang toen ik de poll maakte. Ik denk dat het beter is dat hij uit de FP verdwijnt. Naast dat sommige mensen niet goed lezen en dus een nóg negatievere indruk krijgen van het bord, geeft hij ook nog eens een vertekend beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P!to
Nu ja ik vind hem aan de ene kant misleidend en aan de andere kant ook weer niet.

Wat ik ook wel jammer vind is dat er niemand de poll invult wanneer z'n bordje het wel doet. Hierdoor zou je een beter beeld krijgen. Dus hierbij jongens invullen die hap :9

Ik vind het op dit moment zo moeilijk om iets te kopen. Hoe meer je weet, hoe meer je gaat twijfelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
P!to schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 14:55:
Bedankt voor je reactie,

Kijk ik wil er graag een halen maar ik wil me niet in de vingers snijden want hier moet ik het weer de komende jaar a twee jaar mee doen(zeg maar een jaar :P )

Dus waar ik op moet letten is dat ik een Rev A.02 krijg??
Mijn bord werkt hier perfect!
En ook ik heb de poll niet ingevuld. Het lijkt me dus idd beter dat de poll verwijderd wordt. :)

Een Rev A.02 is volledig gelijk aan een Rev A.01! Het enige verschil is dat de A.01 een slechte BIOS heeft en de A.02 een recentere BIOS. Je kan dus een A.01 perfect flashen met gelijk welke recente BIOS en de problemen zijn weg.
Trouwens, als DFI een nieuwe revisie uitbrengt van hun bordje, zou het volgens mij Rev B.01 worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Who Am I?
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-09 10:41
En wat nou als je Rev AA0 hebt? dat heb ik namulijk....ik heb een SLI-DR. Ik zal er zo ff een foto van maken...Ik heb nog niet egt probs kunnen constateren omdak nog wacht op men nieuwe voeding....

[ Voor 28% gewijzigd door Who Am I? op 15-03-2005 15:47 ]

Sony A7R4+A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sony G II 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Nu online

Exigence

dnkroz

P!to schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 15:27:
Wat ik ook wel jammer vind is dat er niemand de poll invult wanneer z'n bordje het wel doet. Hierdoor zou je een beter beeld krijgen. Dus hierbij jongens invullen die hap :9
Die oproep heeft niet zo veel zin, omdat de mensen bij wie het bordje het wel goed doet hier niet zo snel zullen komen. Wat hebben ze hier immers te zoeken? Sommigen komen hier wel voor nieuwe biossen en dergelijken, maar dit is toch vooral een problementopic geworden. Nu horen ook problemen bij ervaringen, maar wat ik dus zeg is dat het logisch is dat de meeste mensen die in dit topic komen problemen hebben met hun bord (al dan niet het dood zijn van...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P!to
Ok laten we hopen dan als ik me mobo gekocht heb ik niet terug hoef te komen om problemen te reporten maar om te reporten hoever ik kan ocen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is dat die polls ook niet bij andere ervaringen topics staan van mobos. Als je dat kon zien dan kreeg je daar ook een ander beeld van. Alleen geeft een poll van dode mobos natuurlijk wel een soort indruk. Maar wel de feiten zoals exigence verteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Him_
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-05 18:53
Who Am I? schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 15:44:
En wat nou als je Rev AA0 hebt? dat heb ik namulijk....ik heb een SLI-DR. Ik zal er zo ff een foto van maken...Ik heb nog niet egt probs kunnen constateren omdak nog wacht op men nieuwe voeding....
Volgens de berichten op xtremesystems is het enige verschil tussen a00, a01 a02 etc de Bios versie waarmee het bord wordt gelevered, physiek is er dus geen verschil tussen de verschillende releases.

Him

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Ik zal de poll uit de ts verwijderen, want op dit moment geeft het mij (en nog een aantal anderen) een gevoel dat je beter geen dfi moet kopen, omdat er zoveel doa's zijn.
Mocht men toch willen dat hij er weer inkomt, dan hoor ik het wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_tjerk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-09 12:48
Ik wou eigenlijk even melden dan iComputers alle DFI moederborden op voorraad heeft nu (voor hoelang nog..). Ik hoop dat de status beetje goed is nog, iig zijn ze verhindert met bestellingen omdat er een geboorte is bij hunzelf (gefeliciteerd?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The farmer
Ferry82 zei een tijdje terug dat ze een in een verhuizing zaten, dan loopt alles waarschijnlijk wat minder soepel, dit zal nu wel over zijn.

[ Voor 20% gewijzigd door The farmer op 16-03-2005 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_tjerk
Oh ja the farmer.. Jij hebt als ik naar je sig kijk, een xp-120 op je SLI-DR? Pas da wel, ik heb nu maar een hyper besteld omdat ik niet zeker was of de xp-120 wel paste. Mja.. misschien is xp-120 ook wel een beetje te groot :+ zie je niks meer van je mobo. Maar hijs wel wat lichter, en heeft betere coolprestaties (zijn er ook leuke stille fans met uv ledjes? 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
past perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TakeAway
  • Laatst online: 16-09 08:09
Past hier ook perfect. En? Al een beetje spijt? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Past perfect en een geweldige koeler :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_tjerk
Eigenlijk begin ik wel een beetje spijt te krijgen ja :P Maar ach, weer ff wat opsparen en dan maar eentje kopen. Wel ff een goede fan zoeken nog, ik wil namelijk niet al te veel lawaai hebben in mijn nieuwe pc.
Ik dacht wel dat de DFI wat UV dingen had, moet je dat dan met een ccfl of zo verlichten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The farmer
Ja hier spuit 11, hij past perfect maar in combinatie met een papst 4412 F/2GL wordt je proc wel snel warm, ga er nu een Thermalright smart case fan blue LED 120mm opzetten.

Durf het bijna niet te melden, maar ook hier waarschijnlijk een DOA, volgens de computerboer in de buurt heeft waarschijnlijk een IC het begeven, en wel degenen die ervoor zorgt dat de graka's power krijgen en welke dat dan is, is hun een groot vraagteken :( .

Op advies van Dave rechtstreeks contact gezocht met techsupport van DFI, misschien dat ik er zo uitkom en anders stuur ik hem op.

offtopic:
ga nu maar AZ kijken, heb nou geen leuke comp om mee te spelen, maar ik blijf het wel volgen hier.

[ Voor 6% gewijzigd door The farmer op 16-03-2005 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassio
Ik heb de xp-120 ook in combi met de papst 4412 en hij wordt niet heel warm vind ik. Idle rond de 26-28 graden, en stressed rond de 37-39. Voor zo'n stille koeler valt dat best mee....

Ben nog een beetje bezig met zoeken naar een goede overklok. Voorlopig draait mijn 3500+ rete stabiel op 10x250 en timing op 2-2-2-8-1. (OCZ VX)

Maar dat moet hoger kunnen natuurlijk.... Ga ik nog wel een keertje mee aan de slag.

Overigens kan ik vast meedelen dat twee keer een XFX Geforce 6800GT met Arctic Silencer 5 niet gaat passen. De koeler is zo hoog dat er niet genoeg ruimte is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The farmer
Bij mij was te temp na een half uur internet van 25 graden (na een nacht uit) zo naar 34-38 graden en als ik ging benchen werd ie max. 75 graden (AMD vind 65 graden de max. voor een winnie). Ik heb verder nog 2x 120 mm fans, 1 intake en 1 exhaust.
Overigens kan ik vast meedelen dat twee keer een XFX Geforce 6800GT met Arctic Silencer 5 niet gaat passen. De koeler is zo hoog dat er niet genoeg ruimte is....
Klopt, ik heb alleen op de onderste een Silencer en de bovenste (die bij de proc) heeft gewoon de standaard koeler.
En volgens mij kan dus ook niet de Zalman VF700, als het iemand wel lukt laat het dan ffuh weten.

[ Voor 44% gewijzigd door The farmer op 16-03-2005 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Echt vreemd, vandaag mijn DFI bord gebracht naar Dave, hij zou hem nog testen alvorens hem te sturen naar B@W.
Word ik daarstraks gebeld, hij had alles aangesloten en het systeem bootte gewoon 10 keer achter elkaar prima! Ik snap er echt niks van. Heb toch echt alles geprobeerd, 3 verschillende geheugens, mijn geheugen getest in andere pc gedurende een nacht, andere voeding, CMOS 85x gecleared, BIOS batterij uren eruit.
Maar zo kan ik hem natuurlijk niet op sturen naar DFI, krijg ik hem linea recta terug van de fabriek.

Morgen maar weer ophalen en hopen dat ie het bij mij ook doet (en blijft doen!).
Ik zie het ook alweer helemaal voor me, kom morgen thuis, hook alles up, piep .. piep.
Dan is het engie wat het kan zijn het niet geaard zijn van het stopcontact, moet ik maar een verleng kabel van 20 meter gaan aanleggen, want we hebben maar één geaard stopcontact hier in huis (erg slecht ik weet het). Toevallig meer mensen met DFI ongeaard?
Op hoop van zegen dus morgen maar weer terug.

Over de temperatuurmeting:
Die deugt volgens mij niet echt, met een XP-120, AS5 en een 130CFM YStech fan is mijn idle temp ongeveer 35 graden (wel op 2720MHz oid). Maar dan nog, behoorlijk hoog. Op standaard snelheid issie ongeveer even warm idle. In ieder geval op mijn bordje klopt het voor geen meter, weet ik bijna wel zeker. Zelfs met kamer temp van 10 graden was de CPU temp 29 graden. Wel irritant, want volgens mij is dit ook een reden dat benchmarks eruit klappen.
Maargoed, zal er nog eens naar kijken ooit, eerst maar hopen dat het vanaf morgen weer gewoon allemaal werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
The farmer schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 22:44:
Bij mij was te temp na een half uur internet van 25 graden (na een nacht uit) zo naar 34-38 graden en als ik ging benchen werd ie max. 75 graden (AMD vind 65 graden de max. voor een winnie). Ik heb verder nog 2x 120 mm fans, 1 intake en 1 exhaust.
Zou die koeler eens opnieuw monteren met een drupje AS5 op midden porocessor, 75 is echt heel heet met deze koeling.
Die deugt volgens mij niet echt, met een XP-120, AS5 en een 130CFM YStech fan is mijn idle temp ongeveer 35 graden (wel op 2720MHz oid). Maar dan nog, behoorlijk hoog. Op standaard snelheid issie ongeveer even warm idle. In ieder geval op mijn bordje klopt het voor geen meter, weet ik bijna wel zeker. Zelfs met kamer temp van 10 graden was de CPU temp 29 graden. Wel irritant, want volgens mij is dit ook een reden dat benchmarks eruit klappen.
Dat je computer ermee stopt omdat de temps te hoog zijn kan, maar niet als deze in werkelijkheid prima zijn en SmartGuardian ze alleen fout/te hoog weergeeft.

[ Voor 44% gewijzigd door Viss op 16-03-2005 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Sap heeft voor zichzelf goed nieus en slecht nieuws
Goede is dat vandaag (donderdag) of mogen me CBBHD CPU binnen komt :)

Slechte is dat me OCZ PSU die RMA moet nar de VS moet worden gestuurd per UPS oid. (wil OCZ graag zodat ze het pakket kunnen traceren) en dt dt iets van 100€ gat kosten :| Ofwel, dat is bijna even veel als ik voor de voeding betaald heb dus ik mod er zelf wel en nieuwe fan in, weer een void you warranty :P

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 22:47:
Echt vreemd, vandaag mijn DFI bord gebracht naar Dave, hij zou hem nog testen alvorens hem te sturen naar B@W.
Word ik daarstraks gebeld, hij had alles aangesloten en het systeem bootte gewoon 10 keer achter elkaar prima! Ik snap er echt niks van. Heb toch echt alles geprobeerd, 3 verschillende geheugens, mijn geheugen getest in andere pc gedurende een nacht, andere voeding, CMOS 85x gecleared, BIOS batterij uren eruit.
Maar zo kan ik hem natuurlijk niet op sturen naar DFI, krijg ik hem linea recta terug van de fabriek.

Morgen maar weer ophalen en hopen dat ie het bij mij ook doet (en blijft doen!).
Ik zie het ook alweer helemaal voor me, kom morgen thuis, hook alles up, piep .. piep.
Dan is het engie wat het kan zijn het niet geaard zijn van het stopcontact, moet ik maar een verleng kabel van 20 meter gaan aanleggen, want we hebben maar één geaard stopcontact hier in huis (erg slecht ik weet het). Toevallig meer mensen met DFI ongeaard?
Op hoop van zegen dus morgen maar weer terug.

Over de temperatuurmeting:
Maargoed, zal er nog eens naar kijken ooit, eerst maar hopen dat het vanaf morgen weer gewoon allemaal werkt.
Kheb hier zelf een ongeaarde DFI, ik heb alleen wel soms problemen met booten, dan schiet hij 1x aan,meteen weer uit en dan moet ik hem 5 sec inhouden, schiet ie weer aan en uit, en dan als hij uit schiet moet ik snel daarna op de powerknop weer rammen, en dan schiet hij aan.

Alleen dit komt prolly door m'n voeding, want die is ook vaag aan't brommen enzo.

Ik zit nog ff te kijken naar een goede voeding, maybe tagan 480 watt ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou wat ik vreesde is dus uitgekomen.

Bij B@W heb ik het bordje 3x aan en uit zien gaan.
Kom thuis, alles aangesloten, zet hem aan, en hij doet het *phew* dacht ik. Systeem weer uit, powerswitch om, voedingskabel eruit en floppy drive en dvdrom aangesloten omdat ik die nodig had. Zet hem weer aan, en weer die beeps :( :( :(
Nou toen schreeuwde ik het toch wel ff uit (sorry buren).

DVD en floppy weer los gekoppeld, zelfde symptomen.
PCI videokaartje, geen nut.

PC is nu geaard bij de weg, speciaal kabeltje voor getrokken vanmiddag.

Hoe de n**k??! Ik snap er nu helemaal niets meer van :? :(

Het enige wat ik kan bedenken is dat mijn PCI sloten "half kapot" zijn, toen ik het systeem vanmiddag voor het eerst aanzette had ik de Audigy2 er ook in zitten.
Op de een of andere manier worden denk ik de PCI sloten "geladen", en worden ze na een tijdje "ontladen" en werkt het moederbord weer.
Beetje lastig te verwoorden, ik hoop dat jullie weten wat ik ermee bedoel :P

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2005 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sapphire schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 01:32:
Sap heeft voor zichzelf goed nieus en slecht nieuws
Goede is dat vandaag (donderdag) of mogen me CBBHD CPU binnen komt :)

Slechte is dat me OCZ PSU die RMA moet nar de VS moet worden gestuurd per UPS oid. (wil OCZ graag zodat ze het pakket kunnen traceren) en dt dt iets van 100€ gat kosten :| Ofwel, dat is bijna even veel als ik voor de voeding betaald heb dus ik mod er zelf wel en nieuwe fan in, weer een void you warranty :P
Waar heb je je CPU vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The farmer
@vrtnn

Ik heb dus ook dat mijn bord bij start-up blijft hangen op 4 rode LED's.
Misschien heb ik iets teveel van mijn winnie gewilt, nl. 270x9 = 2430Mhz, terwijl standaard loopt ie op 200*9 =1800Mhz, is 630Mhz overclockt.

Betekenis 4 rode LED's:
system start-up: 4 t/m 1 brand
CPU detected: 4 t/m 2 brand
DRAM detected: 4 en 3 brand
VGA detected: 4 brand
System boot: geen een brand

Aangezien wel allebei blijven hangen op hetzelfde punt raak ik er steeds meer van overtuigd dat mijn proc heb opgeblazen en jij misschien ook wel. Zag in je specs dat je iig 252*11= 2772Mhz gedaan hebt en je zal ook nog wel meer geprobeerd hebben (onlangs misschien, vlak voordat het licht uit ging?).

Volgens mij zou ik de eerste zijn bij wie een DFI nF4 het begeeft omdat ie de FSB op 270 heeft gezet, dit is gewoon nog lang niet aan de max.

[ Voor 27% gewijzigd door The farmer op 17-03-2005 19:13 ]

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.