leoaq.fm // Jeune Loop
@ leokennis: Tja, goedkoop is Emigré niet, nee...
@ GoblinGamer: Het lettertype van de ANWB (zelfde naam dacht ik, of Aa oid) is ontworpen in opdracht van de ANWB door Gerard Unger.
Mijn bijbel is een oudje: Drukletters - hun ontstaan en hun gebruik, van M.H. Groenendaal, 5e druk 1957!, N.V> De Technische Uitgeverij H. STAM, Haarlem.
Gaat nog volledig over het voor computer tijdperk, het fotozetten was nauwelijks geintoduceerd. Kortom, de oude letterbak was nog vol in zwang! De schrijver was directeur van de Grafische School Amsterdam. Het staat vol met Nederlandsche lettertypes van bv. S.H. de Roos, die je nu bijna niet meer terug kan vinden. Ook worden overal de Nederlandse namen gebruikt, dus totaal niet meer te vergelijken met hedendaagse, vnl. Amerikaanse, typografie-begrippen.
Elk gangbare letter word er besproken, inclusief zijn voor- en nadelen voor leesbaarheid en zo.
Te vinden bij de betere 2ehands boekenwinkel (naast vele andere, zoals oude letterproeven enz. enz.)
Verder heb ik nog de dikke TYPO, maar die is niet zo handzaam... Stiekum meer een koffietafel boekwerk!
Meer? Type Books for the well-read typographer (met op nummer 1? Jawel, alienfruit!
Maar goed, dit was denk ik even slightly off-topic...
Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Ja maar stel: ik typ een document is het schitterend MrsEaves en dit stuur ik op via email naar mijn docent. Die krijgt dan een document in arialwillem169 schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 23:33:
Dan installeer je toch gewoon ATM of andere fontmanager?

Oja, en wat heeft een fontmanager daarmee te maken
leoaq.fm // Jeune Loop
Ik heb het gevonden. Het lettertype heet: Interstate. Ik dank u hartelijkSavantas schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 09:47:
@ GoblinGamer: Het lettertype van de ANWB (zelfde naam dacht ik, of Aa oid) is ontworpen in opdracht van de ANWB door Gerard Unger.
Alleen nu nog even zoeken waar hij te downloaden is. Op de sites waar ik hem tot nu toe ben tegengekomen kost het tussen de 30 en de 40 dollar of euro
www.gerardunger.com voor degene die geintereseerd is
#Mobilecreators : voorstander van het maken van media met smart devices

Ik dacht eerst dat het century gothic was maar die heeft de letter j net iets anders. Iemand enig idee welk font dit is. Ik heb wel een pdf file waar het in gebruikt is maar hoe kan ik er dan uberhaupt achterkome welk lettertype het is.
En daar staat de naam 'ANWB fonts' .GoblinGamer schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 14:07:
[...]
Ik heb het gevonden. Het lettertype heet: Interstate. Ik dank u hartelijk![]()
...
www.gerardunger.com voor degene die geintereseerd is
Interstate is door de ANWB gebruikt voordat Gerard Unger aan het werk ging.ANWB fonts (1997), available from Visualogik
DIN SchablonierschriftEvil M@V schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 18:33:
Weet iemand welk font dit is... ben al heel de middag met 2 man aan het speuren maar we komen er niet uit
[afbeelding]
http://www.dafont.com/en/theme.php?cat=114&page=2
Koste me maar liefst 30 seconden zoeken
\O/ weeeee =[specs]=
@DB: Ja, misschien, maar blijf opteren voor de Futura!
@ Rosstek: Ja, ik dacht ook al dat ie te snel gelezen had...
En wat moet Oscar Mopperkont met zo'n schoon strak font? Ga eens gauw op Grunge zoeken!
[ Voor 107% gewijzigd door Savantas op 14-10-2005 09:36 ]
En een Avantgarde dan?Savantas schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 23:51:
@ KappuhH: 90% zeker Futura. Maar dat is uit het blote hoofd!
gewoon even om je te plagen, volgens mij is het ook een Futura hoor...
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
[ Voor 86% gewijzigd door Yoozer op 14-10-2005 13:31 ]
teveel zooi, te weinig tijd
Verwijderd
helaas kan ik ze niet vinden, heeft iemand ze voor me?

Het zijn betaalde fonts, dus koop ze.
Frutiger hier:
http://www.linotype.com/f...c990c16a425d62b82acfe9671
Baskerville hier:
http://www.linotype.com/749/itcnewbaskerville-family.html
[ Voor 52% gewijzigd door Willem op 17-10-2005 11:32 ]
/me Verder zwaait Savantas vrolijk met Willem169 mee!

Ga zelf eens proberen een lettertype te maken, met congruente stijl, letterafstand per letterkoppel, ligaturen (pfff, echt boel werk!) enzo. (Believe me, I tried...) Als je denkt dat dat een makkie is, dan mag je van mij ook zo zorgeloos omgaan met andere letterontwerpen!
[ Voor 43% gewijzigd door Savantas op 17-10-2005 12:23 ]
Het was Twentieth Century aldus Acrobat Reader... thnx! Maar het is helaas geen gratis fontSavantas schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 23:51:
@ KappuhH: 90% zeker Futura. Maar dat is uit het blote hoofd!Overigens kan je er redelijk makkelijk achter komen. Adobe (Acrobat) Reader 7.0 geeft gewoon netjes een lijstje met fonts. Te vinden onder File - Document Properties (of iets van Bestand - Document eigenschappen oid voor NL versie).
@Alienfruit & dadyo: inderdaad, daar ben ik nog maar even aan voorbij gegaan. Vooral omdat ik het nog niet gezien had. Maar inderdaad een erg mooi voorbeeld, dadyo!
[ Voor 36% gewijzigd door Savantas op 18-10-2005 10:59 ]
Nu vergeet je wel die mogelijke duizenden extra glyphs die sinds de komst van OpenType mogelijk zijn, je zou de tekens maar moeten denk. Ik wordt al moe (en gek) als ik er aan moet denken/me Verder zwaait Savantas vrolijk met Willem169 mee!
Ga zelf eens proberen een lettertype te maken, met congruente stijl, letterafstand per letterkoppel, ligaturen (pfff, echt boel werk!) enzo. (Believe me, I tried...) Als je denkt dat dat een makkie is, dan mag je van mij ook zo zorgeloos omgaan met andere letterontwerpen!
Verwijderd
Zapfino (van Linotype):alienfruit schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 03:15:
[...]
Maar zijn er eigenlijk al lettertypes die echt gebruik maken van de nieuwigheden in OpenType?

Zie Linotype Zapfino Extra.
Verwijderd
Hoe heet een lineal waar me je korps en regel afstand me kan meten?
Ik heb het nodig voor school maar heb nu vankatie dus ik kan het niet op school vraagen.
Als iemand mij kan helpen, heel graag.
Tis inderdaad niet het zoeken naar een font maar hier zitten wel de meeste fontgekkenVerwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 15:08:
Ik weet niet of dit je juiste plek is om te vraagen.
Hoe heet een lineal waar me je korps en regel afstand me kan meten?
Ik heb het nodig voor school maar heb nu vankatie dus ik kan het niet op school vraagen.
Als iemand mij kan helpen, heel graag.
Dat heet een typometer. Ik heb er hier een liggen van het Grafisch Lyceum Amsterdam, ooit eens gekregen

Via Google vind ik nu alleen Duitse pagina's maar zie hier:
http://www.vanbeekdesign....2=71630/product_id=216347
€ 32,26, maar dat is gezien de afronding de inkoopsprijs bij grote hoeveelheden.
holy cow die groothandel is echt goedkoop, bijv. foamboard, damn!
[ Voor 29% gewijzigd door Dark Blue op 19-10-2005 15:18 ]
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
@DB: Denk t toch niet, staat onder Bestellen per: 1. En lijkt me gek om per 1000 te gaan
[ Voor 51% gewijzigd door Savantas op 19-10-2005 15:26 ]
Verwijderd
Zo die zijn zeker best prijzig?Dark Blue schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 15:15:
[...]
Tis inderdaad niet het zoeken naar een font maar hier zitten wel de meeste fontgekkendus je zit goed!
Dat heet een typometer. Ik heb er hier een liggen van het Grafisch Lyceum Amsterdam, ooit eens gekregenmaar als je ze nieuw koopt zijn ze geloof ik wel prijzig.
Via Google vind ik nu alleen Duitse pagina's maar zie hier:
http://www.vanbeekdesign....2=71630/product_id=216347
€ 32,26, maar dat is gezien de afronding de inkoopsprijs bij grote hoeveelheden.
holy cow die groothandel is echt goedkoop, bijv. foamboard, damn!
Bedankt voor je snel post
Mweh, dan toch maar eens klant bij die lui wordenSavantas schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 15:19:
Dat op de bal is wat anders dan wat erboven staat (en dat is inderdaad iets Impact-achtigs). Welke wilde je weten?
@DB: Denk t toch niet, staat onder Bestellen per: 1. En lijkt me gek om per 1000 te gaan
Heb zo'n paar keer per jaar foamboard nodig en de prijzen stijgen je echt boven 't hoofd als je dat in de winkel haalt. Als ze het nou tegen die prijzen thuis kwamen bezorgen, oh my!

Verwijderd

Verwijderd
Dat is kaasius banaanusVerwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 14:24:
ik ben op zoek naar het volgende font, heb hem niet kunnen vinden met fontfinder en ook niet op dafont
[afbeelding]
Kijk eens aan! Wat een leuk fontje! Ik ben nu alleen aan het sparen voor een lettertype van het handschrift van mijn grote vriend Da Vinci of Dali.Zapfino (van Linotype)
[ Voor 3% gewijzigd door alienfruit op 21-10-2005 15:27 ]
http://www.myfonts.com/fonts/letraset/choc/ - MyFonts.com heeft ook een hele soepele search. Dit is een brush-font. Zoeken op "Brush" leverde op de 2e pagina resultaat (96 results per page).Verwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 14:24:
ik ben op zoek naar het volgende font, heb hem niet kunnen vinden met fontfinder en ook niet op dafont
[afbeelding]
Wederom soepele search gebruikt en "square" als term ingevuld. Misschien kun je valsspelen met http://www.myfonts.com/fonts/ef/bank-gothic-ef/ en anders gebruik je http://www.myfonts.com/fonts/processtype/klavika/ of zo.Borland schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 09:18:
Ik zoek onderstaand font. Het wordt gebruikt in het VARA programma "De Wereld Draait Door" en volgens mij bestaan hier geen lowercase letters voor (kan het mis hebben). Bij de aftiteling en tijdens het aankondigen van gasten zie je constant dit font in beeld. Op het plaatje is het niet echt goed te zien en door WITF zoekmachine kwamen geen goede resultaten.
[afbeelding]
[ Voor 45% gewijzigd door Yoozer op 21-10-2005 15:42 ]
Is dat niet gewoon een BankGothic...?Borland schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 09:18:
Ik zoek onderstaand font. Het wordt gebruikt in het VARA programma "De Wereld Draait Door" en volgens mij bestaan hier geen lowercase letters voor (kan het mis hebben). Bij de aftiteling en tijdens het aankondigen van gasten zie je constant dit font in beeld. Op het plaatje is het niet echt goed te zien en door WITF zoekmachine kwamen geen goede resultaten.
[afbeelding]
Heheh. helaas is dat hem niet BereND. Je doet je ondertitel eer aan. Als je geen respect voor ons gefontzoek hebt, blijf dan lekker uit dit topic weg en ga ergens anders je postcount ophogen...
Ik heb hem al eens gevonden op DaFont.com, ik zal er zo even aan verder zoeken.
Volgens mij werd dit lettertypje ook ooit gebruikt voor de 'Taptoe' een kinderblad wat op scholen werd uitgegeven.
Hier heb ik hem gevonden:
http://www.abstractfonts....ull_listing.htm?kw=olivia
Hij heet Olivia Brush. Ik wíst dat hij zo heette
[ Voor 10% gewijzigd door Dark Blue op 21-10-2005 15:49 ]

Is door iemand die ik ken ooit gebruikt op een oude Mac met vermoedelijk MacOS7, maar de naam is onbekend en de Mac is compleet ingestort. Ik heb geen idee of het MacOS7 specifiek is, of een zelf geinstalleerd font, maar zou erg dankbaar zijn wanneer iemand het zou herkennen.
Ik heb het volgende logo:

Voor dit bedrijf moet ik een website maken. Nu wil ik graag het lettertype van dit logo, zodat ik dat voor het menu kan gebruiken. Het mag ook iets zijn wat er op lijkt, maar dat kan ik allemaal dus niet vinden.
Heeft iemand een idee wat voor lettertype dit kan zijn?

Kan het maar niet vinden en wil het hebben icm het zwarte lijntje om de letters.
Kan iemand mij uit de brand helpen??
@pderaaij: Welke bedoel je? De VMT op de achtergrond, de Vemotech of de letters eronder? Op zich lijkt het me het duidelijkst om voor een site alleen soortgelijke letters te gebruiken als 'wand- en vloertegels', vanwege de leesbaarheid. Het Vemotech font komt me wel bekend voor, maar niet meteen een idee...
@ ChristiaanB: Eerder een helvetica, zo te zien. Ik heb in Photoshop even geprobeerd de tekst na te maken met Arial en is echt net anders, al zien alleen de fontnerds op dit topic het verschil (misschien)

Ik bedoel het woord "Vemotech".
Oh, maar dat is een Freestyle die varieert in lettertgrootte en daarbij scheefgetrokken is.
Voor die Matthew Broderick heb ik zowel Retro als Gothic -> Celtic, Handwriting en Brushed doorzocht. In Celtic zitten op zich best wat gelijkenden, maar je moet er denk ik vanuit gaan dat je het hele woord in small caps moet schrijven, en dan die uithalen aan die letters moet vormen door de letters in caps te zetten of gewoon algeheel groter te maken.
Verwijderd
http://www.flink.be/index_flash.php
Het gaat om het menu (news.info.work.press)
Whatthefont.com kan 'm niet vinden...
@Steventic: Die is ongetwijfeld alleen te koop. Heel 'in' op het moment, volgens mij... Maar hoe die heet?
[ Voor 64% gewijzigd door Savantas op 22-10-2005 23:07 ]
Heel 'in' op dit moment ja... maar er is een bijna-gelijkend font en dat is gratis. Het heet Steinem en is bij Dafont te krijgenSavantas schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 23:04:
@ DB: Hmm, Freestyle, dat was m inderdaad...
@Steventic: Die is ongetwijfeld alleen te koop. Heel 'in' op het moment, volgens mij... Maar hoe die heet?
Steinem!
[ Voor 192% gewijzigd door alienfruit op 23-10-2005 16:50 ]

WTF kwam niet met een font dat er op leek.
You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.
Kan prima kloppen, want die Steinem is het ook niet, dat zie je aan de haakjes aan de W e.a. dingen.alienfruit schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 15:50:
Hmm. Ik vind het meer op OZ lijken: http://www.vllg.com/Thirstype/Oz/mudTyper+Weights/
Maar ik draag een 'gratis' variant aan
Ik heb deze... http://www.dafont.com/en/...p=50&af=on&text=hint+HINTEthnocentrix schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 17:55:
Kent iemand het lettertype dat hier voor het woord hint is gebruikt?
[afbeelding]
WTF kwam niet met een font dat er op leek.
Maar die is het niet echt.
Nee, kan hem iig in DaFont in een gebruikelijke categorie niet vinden.

Ik heb het ooit gebruikt voor kopjes op mijn online games site,
maar nu moet ik een kopje bijmaken en ben na een format c het font kwijtgeraakt.
Volgvens mij is het iets met pirate, maar hier kan ik niets mee vinden.
[ Voor 14% gewijzigd door dennistd op 24-10-2005 10:46 ]
Mmm. Heb alleen even voor je op Dafont.com gekeken,dennistd schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 10:43:
Weet iemand wat voor font dit is?
[afbeelding]
maar nu moet ik een kopje bijmaken en ben na een format c het font kwijtgeraakt.
Volgvens mij is het iets met pirate, maar hier kan ik niets mee vinden.
wat natuurlijk lang niet alles is. Categorieën Foreign/Chinese/Various: niks, Gothic/Celtic: niets., Handwritten/Grafitti/Various: niets. Maar, er zijn meer wegen die naar Rome leiden. Echter, ik en mijn kater gaan deze vandaag even niet bewandelen. *ugh*
Een mooi alternatief hoor, maar die Oz font is heerlijk alleen wat duur. Waarom moeten die fonts toch altijd zo vreselijk duur zijnKan prima kloppen, want die Steinem is het ook niet, dat zie je aan de haakjes aan de W e.a. dingen. Maar ik draag een 'gratis' variant aan
Dus als ik het goed begrijp is het witte tekst met zwarte holle tekst er overheen?Savantas schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 15:55:
@ ChristiaanB: Eerder een helvetica, zo te zien. Ik heb in Photoshop even geprobeerd de tekst na te maken met Arial en is echt net anders, al zien alleen de fontnerds op dit topic het verschil (misschien). [afbeelding] En de rand eromheen is gewoon een Stroke-effect in Photoshop.
ChristiaanB schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 22:20:
Dus als ik het goed begrijp is het witte tekst met zwarte holle tekst er overheen?

Na lang zoeken heb ik het toch zelf gevonden, het is Seven Swordsmen.dennistd schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 10:43:
Weet iemand wat voor font dit is?
[afbeelding]
Volgens mij is het iets met pirate, maar hier kan ik niets mee vinden.
Witte rand en Donkergroene erachter zijn zo te zien slechts kopien, waarbij de donkergroene een dikkere stroke heeft. Nu nog het lettertype...
[ Voor 55% gewijzigd door Savantas op 25-10-2005 21:25 ]

Het lijkt me een lettertype in de catagorie Retro of Classic, echter ik heb het font op de verschillende sites nog niet kunnen vinden. What the font komt oa met Korinna, dit lijkt er erg op, maar gelet op de karakteristieke P, R en S is dit het toch niet.
Iemand een idee?
drs. Kama
/me Savantas is wel beetje liefhebber van S.H. de Roos zijn ontwerpen... vast zijn rooie achtergrond!
@Vinny: Bank Gothic?
[ Voor 90% gewijzigd door Savantas op 27-10-2005 10:16 ]
Verwijderd

herkenbaar aan de vierkante O en de E waar het middelste streepje korter is.
bedankt!!!

WhatTheFont kan er weinig van maken (nou ja, weinig wat er op lijkt
Heb het idee dat het een custom logo is maar misschien iemand die er wat van kan maken, een font kan vinden wat er dicht bij zit ben ik blij mee.
Excuses voor het brakke plaatje maar kheb niet anders.
Bij nader inzien denk ik dat dit toch meer handwerk is. De eerste A en de laatste zijn gespiegeld, en de letters worden langzaam minder vet. Maar goed, hier een redelijk rechtgetrokken plaatje:

PS. Vast niet dit bandje? Logo doet eerder een gothic rock

[ Voor 47% gewijzigd door Savantas op 26-10-2005 16:20 ]
Dit is inderdaad een stukje van een gedicht van Theo van Doesburg uit de "De Stijl" (1921). Ik wil het (visuele) gedicht op posterformaat afdrukken. Liefst zo origineel mogelijkSavantas schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 08:53:
Hmm, dat gaat zo te zien terug naar de jaren 20. Doet wat denken aan de letters van S.H. de Roos, maar iets minder tijdgebonden. En met een Nederlandse naam als Doesburg (naam plaatje) weet ik het bijna wel zeker... Helaas zijn maar enkele ontwerpen gedigitaliseerd van de Roos, zoals de Holland Mediaeval. Helaas niet te vinden via Google, niet zo 1,2,3.
drs. Kama
Ach ja, waarom niet. http://www.myfonts.com/search?search%5Btext%5D=bank+gothicVerwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 13:49:
Dag mensen... ik ben opzoek naar het onderstaande font:
[afbeelding]
herkenbaar aan de vierkante O en de E waar het middelste streepje korter is.
bedankt!!!
Nou de reden dat het plaatje niet recht is is omdat het van een foto is die schuin genomen is, heb zelf het plaatje zo contrastrijk mogelijk gemaakt vandaar dat het er zo uit ziet. Wat ik zoek moet dus gewoon recht zijn. En alleen dezelfde tekst ben ik al blij mee.Savantas schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 16:08:
Goede kans dat er een envelop toegepast is. Dan zou je dus eerst een rechte versie moeten maken en dan eens op internet zoeken tussen de 300.000+ grungefonts zoeken... Maar met zo'n 'slordig' font is het soms best te doen om van zo'n plaatje een vector-versie te maken en te gebruiken. Alleen als je andere tekst in bijpassende look wil creëren word het lastiger (alhoewel niet heel moeilijk in Photoshop, je maakt zo een template met ongeveer net zo scheef getrokken letters, en je kan toch steeds andere tekst typen...).
Bij nader inzien denk ik dat dit toch meer handwerk is. De eerste A en de laatste zijn gespiegeld, en de letters worden langzaam minder vet. Maar goed, hier een redelijk rechtgetrokken plaatje: [afbeelding]
PS. Vast niet dit bandje? Logo doet eerder een gothic rock(maar da's persoonlijk, als ze nu nog fatsoenlijk zouden grunten en die keyboards hooguit op de achtergrond hoorbaar!) bandje vermoeden
Die gespiegelde A's doet idd vermoeden dat het custom is.
Ik ben zelf niet handig met vector aflbeedingen maken en PS dus ik ga wel op zoek naar iets wat er het dichtste bij komt.
Bedankt voor het meedenken iig!
En nee, het is geen gothic tekst oid, het is eigenlijk een nameplate van een boot...
Sorry, ben gister laat thuis gekomen en glad vergeten even na te zoeken...

Helaas leverde whathefont geen resultaat op..
Weet iemand welk font dit is?
Het wordt wel wat offtopicSavantas schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 10:19:
@ Kama: Hmm, ik moet mijn kunstgeschiedenis nodig oppoetsen. Ik dacht dat de Stijl en de Roos niet echt vrienden waren, aangezien de Roos meer het 'ouderwetse' Jugendstil als inspiratiebron had.
Sorry, ben gister laat thuis gekomen en glad vergeten even na te zoeken...
drs. Kama
Dit lijkt wel weer erg op het eerder genoemde Hollandse Mediaeval, met het karakteristieke "Heineken e-tje"... (Maar 't is em niet)bRight schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 16:17:
[afbeelding]
Helaas leverde whathefont geen resultaat op..
Weet iemand welk font dit is?
[ Voor 4% gewijzigd door Kama op 28-10-2005 01:25 ]
drs. Kama
[ Voor 46% gewijzigd door Savantas op 28-10-2005 12:33 ]
http://64.233.183.104/sea...te&hl=nl&client=firefox-a

[ Voor 15% gewijzigd door man-o-script op 28-10-2005 19:23 ]
//

Deze screen komt uit 3dsmax, het bestaat dus niet alleen uit de omlijningen maar is gewoon opgevuld.
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Verwijderd

(plaatje gevonden via google.com. Excuses voor het formaat, kon geen kleinere vinden...)
Ik zoek het font waarmee de tekst op dit trouwkaartje is getikt. Ik dacht dat het een vrij bekend font is aangezien het op vrij veel van dergelijke kaarten te vinden is.
edit: het gaat dus om de tekst "geven elkaar .... t/m adres"
[ Voor 20% gewijzigd door TutanRamon op 29-10-2005 21:45 ]
We see things as we are, not as they are
Juist, het is Tekton!
Heb er helaas geen freeware versie van, maargoed, dat kun je ook niet van elk lettertype verwachten.
Als je graag iets in dat type getypt zou willen hebben kun je het beste naar iemand met een Mac op zoek gaan hoewel ik meen dat ie voor de PC ook bestaat.
[ Voor 30% gewijzigd door Dark Blue op 29-10-2005 23:34 ]
We see things as we are, not as they are
Als je op iets gaat zoeken, bijv. www.whatthefont.com of www.dafont.com, zou het handig zijn om een opvallende letter in te voeren of te herkennen, zoals de 'g' met zijn pootje in het midden. Meeste 'g' s hebben het pootje links namelijk, of compleet rechts.
Anyhow als je iets gratis in de zelfde trant zoekt, hiero
Een Magic Cards is ook erg mooi, komt uit de Gothic » Various sectie, maar hobbelt een beetje dus zal in grote stukken tekst een beetje onrustig lijken. Bij Gothic » Medieval zitten ook nog wat mooie lettertypen, vergis je niet bij het zien van al die middeleeuwse versierselen. Er staan wat subtielere letters tussen die het op een kaart erg mooi zouden doen!
Waarom zoek je de letters eigenlijk, voor een eigen trouwkaart? Zo ja, als je een lettertype vindt, let dan goed op een paar dingen; het lettertype is compleet, dwz. met cijfers, letters en leestekens; zou jammer zijn als je op elke kaart een é ofzo in de naam zelf moest bijtekenen
En last but not least, een lettertype dat al veel uitgemolken is zoals een Monotype Corsiva of een MS Script is, vind ik, niet grappig.
Mensen ik heb net bedacht hoe erg het zou zijn als ik zelf ooit moet gaan trouwen. Natuurlijk maak ik mijn trouwkaart zelf, mét bijzondere letters die je niet zomaar op de achterkant van elke sportwagen terugziet

Laat maar...

[ Voor 25% gewijzigd door Dark Blue op 31-10-2005 00:43 ]
Verwijderd

Het is van een plaatselijk jeugdhuis. Ze hebben dit ooit gemaakt een weten niet meer welk font het is.
Heb al vanalles geprobeerd, maar niks gevonden
Het moet nochtans redelijk bekend zijn, want ik heb het al enkele malen gezien oa in het logo van DHT
http://www.d-h-t.be/
Jups. Planet KosmosVerwijderd schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 11:27:
Kent iemand dit font
http://dafont.com/en/font.php?file=planet_kosmos

Met behulp van een uitgebreider voorbeeld uit de pdf van de Stijl kwam Whatthefont uit op: Trieste. Deze moet het wel zijn! Alleen wat vetter gedrukt, zo te zien. De Elsner+Flake variant is iets dunner, nog. Én 2 keer zo duur!
Het andere lettertype lijkt op News of Franklin, zo op het eerste gezicht...
[ Voor 47% gewijzigd door Savantas op 03-11-2005 16:47 ]
Dat is hem!... thanks!Savantas schreef op donderdag 03 november 2005 @ 15:35:
@Kama: Kikje... [afbeelding]
Met behulp van een uitgebreider voorbeeld uit de pdf van de Stijl kwam Whatthefont uit op: Trieste. Deze moet het wel zijn! Alleen wat vetter gedrukt, zo te zien. De Elsner+Flake variant is iets dunner, nog. Én 2 keer zo duur!
Het andere lettertype lijkt op News of Franklin, zo op het eerste gezicht...
drs. Kama
De cheapie oplossing hiervoor is dan wel om het ding bij een printshop op riesenformaat te laten oprekken (van A4 naar A0, easy met bouwtekeningenprinter met toner), je bad vullen met thee en hem daarin leggen
Ik heb het gedicht in Word overgetikt en ga het op A0 laten uitprinten, op een zwart vel plakken en dan tegen m'n (toekomstig rode) muur ophangen. De oudpapier look hoeft van mij niet zo, maar het originele fontje vind ik dan toch wel weer onmisbaarDark Blue schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 18:32:
De cheapie oplossing hiervoor is dan wel om het ding bij een printshop op riesenformaat te laten oprekken (van A4 naar A0, easy met bouwtekeningenprinter met toner), je bad vullen met thee en hem daarin leggendagje aan de waslijn, klaar, droog en gebruind papier. Ware het niet dat ik het ding op klein formaat ga zetten, zou ik het nog doen ook
drs. Kama
Ben wel benieuwd, kan je als het af is een foto plaatsen? (Of een mooie reportage zoals in casemodding-forum)
Daarnaast zou ik, om nog verder te vloeken, dus niet met gewone tekst in Word aan de slag gaan maar met tekst blokken. Toch blijf ik van mening dat het niet mooi wordt.
Let er ook op dat dat lettertype dus pas meegaat als jij het inclusief het lettertype bestand bij de printshop aflevert en er expliciet bij zegt dat het in dát lettertype geprint moet worden. Anders openen ze het bestand, Word zegt niks, de medewerker print het uit en jij zit met zo'n lullige Times New Roman.
Op zich als je aan dit lettertype kan komen, wil ik hem wel voor je in InDesign zetten, dan krijg je van mij een PDFje per e-mail... en die kunnen ze bij de printshop prima zonder fouten uitprinten.
Ik wil hem zelf namelijk ook wel (dat gezette ding, niet zozeer dat lettertype)
Ik heb het fontje gekocht (een licentie dus)... En het valt nu allemaal op z'n plek.... Ik heb alles in OpenOffice gezet, zodat ik het nu als PDFje heb. Ik ben vrij tevreden over het resultaat. Misschien dat ik nog even op zoek ga naar de echt goede fonts voor RUITER en WOLK, hoewel me dat niet echt bijzonder stoort. (Aan de andere kant, nu ik al de moeite gedaan heb, moeten die fonts ook even goed...)
http://www.schoot.com/doesburg/ruiter.pdf
[ Voor 10% gewijzigd door Kama op 07-11-2005 22:52 ]
drs. Kama
Ik heb een project waarbij mij gevraagd is het font Univers Condensed Bold te gebruiken maar het project is mij niet waard al 22 dollar voor een commercieel font te lappen.
Het liefste heb ik natuurlijk wel dit font maar dan gratis maar een font dat hier erg op lijkt zou ik ook al reuzefijn vinden.
Een voorbeeld van het font is hier te vinden: http://www.fonts.com/FindFonts/detail.htm?pid=201367
(ik gebruik overigens windows voor als dat uitmaakt)
Alvast hardstikke bedankt,
René Geuze
Verwijderd
Ik ben al een hele avond op zoek naar een font met afbeeldingen. Ik heb via google gezocht op oa. "palmtree" (kwam bijna telkens op de naam van een programma uit, "inurl:font" toevoegen biedde ook niets interessant), op talloze font-sites rondgekeken en gezocht en op websites van font-designers rondgekeken.
Ik ben dus op zoek naar fonts met mooie afbeeldingen (of een lettertype met frisse/jeugdige/... letters) dat zomers lijkt. Alles dat een vakantie- of feeststemming weergeeft is welkom. Bij afbeeldingen denk ik bijvoorbeeld aan palmbomen, zon, strand, ...
Alvast bedankt.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2005 21:18 ]
@ Stekkie: Zoek eens op Dingbats (zo heten fonts vol iconen/plaatjes) in combi met bv Palmtree
[ Voor 24% gewijzigd door Savantas op 08-11-2005 22:58 ]
Kijk hier eens: http://www.dafont.com/en/theme.php?cat=112Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 21:17:
Ik ben dus op zoek naar fonts met mooie afbeeldingen (of een lettertype met frisse/jeugdige/... letters) dat zomers lijkt. Alles dat een vakantie- of feeststemming weergeeft is welkom. Bij afbeeldingen denk ik bijvoorbeeld aan palmbomen, zon, strand, ...
drs. Kama
Niemand?man-o-script schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 19:19:
Kent iemand toevallig een freeware alternatief voor Hermes Thin en/of Hermes Regular?
//

Kon t met google echt niet vinden. Hoeft niet exact, liefst wel natuurlijk
Verwijderd

Andere stappen zoals beschreven in topicstart boden geen uitkomst... Ik zoek naar het lettertype dat het recht staat natuurlijk, het schuin trekken kan wel met een tool.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2005 00:31 ]
Variantje op French Script?g00fy schreef op maandag 14 november 2005 @ 21:55:
Iemand een font ala 'Dancing with the stars' ?
[afbeelding]
Kon t met google echt niet vinden. Hoeft niet exact, liefst wel natuurlijk
Je kunt hem ook omzetten naar grof zwart/wit en hem door wtf rossen, maar die zal alle letters als 1 zien. Dus echte identificatie lijkt me moeilijk tenzij iemand hem direct herkent.
Je kunt natuurlijk ook je heil zoeken in de Script sectie van DaFont, categorie Calligraphy?
Eigenlijk opende ik voor de grap eens DaFont en keek in die sectie, verrek het tweede font wat ik tegenkwam leek er wel heel erg op; Adine Kirnberg Script. Had je dat eh, misschien zelf kunnen verzinnen?
Ik vrees dat die getekend is, kijk maar naar de twee e'tjes die erin zitten; ze zijn niet gelijk.Verwijderd schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 00:27:
Ik ben op zoek naar het lettertype waarin democraten is geschreven (of zou het handgeschreven zijn?):
[afbeelding]
Andere stappen zoals beschreven in topicstart boden geen uitkomst... Ik zoek naar het lettertype dat het recht staat natuurlijk, het schuin trekken kan wel met een tool.
[ Voor 12% gewijzigd door Dark Blue op 15-11-2005 10:13 ]
Dit topic is gesloten.