Post hier je "ik zoek dit en dit font" vragen [part 5] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 78.685 views sinds 30-01-2008

Anoniem: 32089

Waarschijnlijk heel simpel, maar ik kom er niet op :'(

Afbeeldingslocatie: http://www.dixons.nl/images/dixons/logo_dixons.gif

Iemand?

• Triple-D
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08-2023
Ik ben op zoek naar dit font:

Afbeeldingslocatie: http://www.scorenl.com/webimages/logo.gif

Iemand die me kan helpen?

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-06 16:01
Volgens mij een Univers Afbeeldingslocatie: http://image4.myfonts.com/textimage/e8/e8b94081f0045bd8701ec6429fe40983.png

Score is net iets te rond voor een DIN/Square... Ach ja, de Eurostile, natuurlijk!

@ Tinuzz: Mooi handwerk, kijk bvb maar naar beide O's, die zijn niet gelijk.

[ Voor 66% gewijzigd door Savantas op 14-09-2005 10:31 ]

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-06 21:24

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

jdiezrequejo schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 10:38:
Ik zoek een soort font dat eruit ziet alshet het erin gebrand is...
Of iets wat er misschien op lijkt..

Heb al gekeken op 1001freefonts, maar kwam niet echt iets tegen.
MIsschien dat een van jullie iets ooit hebben gezien, of zelf hebben wat erop lijkt? :)

Ik zou jullie heel dankbaar zijn :D
Uit DaFonts Eroded heb ik "Mailart Rubberstamp" - deze gebruik ik voor diverse posters waarop ik het inbrand op hout, zo lijkt het. Andere letters uit deze categorie zouden ook kunnen, je moet ze alleen in Photoshop of een ander grafisch programma wat met de achtergrond blenden wil je het écht goed krijgen.
(Ik heb het voordeel dat mijn posters altijd in donkere rokerige cafés hangen, daar zie je geen details d:)b)

http://www.dafont.com/en/theme.php?cat=107

[ Voor 4% gewijzigd door Dark Blue op 14-09-2005 21:22 . Reden: oepsie, linkje! ]

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• .NCK
  • Laatst online: 21:36
Ik ben op zoek naar het lettertype van dit logo:

Afbeeldingslocatie: http://www.bobbejaan-online.be/v2/images/logo2005.jpg

Wie kan me er aan helpen? Alvast bedankt!

• Savantas
Duidelijk een variant van Bauhaus, maar nu nog de variant vinden... Ah, ITC Ronda, er is alleen niet 123 een bold variant te vinden...

Op brands of the world staat nog een ouder logo (meer VAG Rounded, zo te zien)

@DBmuis: Dat vraagt om een voorbeeld! ;)

[ Voor 87% gewijzigd door Savantas op 15-09-2005 11:43 ]

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Weet iemand van jullie wel lettertype wordt gebruikt in de onderliggende afbeelding?

Het gaat mij in dit geval om de tekst 'Overijssel'. Volgens de huisstijl website maken ze gebruik van de sun font familie, maar als je daar een voorbeeld van bekijkt zie je dat dit een andere 'a' is dan wordt gebruikt in het logo van Overijssel.

Het resultaat bij What The Font leverde niet het gewenste resultaat op. De meeste varianten hadden namelijk een andere 'i' en en andere 'l' in gebruik.

[ Voor 26% gewijzigd door Woudloper op 12-10-2005 09:21 . Reden: aangepast na commentaar. Het moest dus een L zijn ]

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:23

Zeror

Ik Henk 'm!

OK heb nog een vraagje.

Bestaat er een freeware versie het font "Catull"?
Het font wat google gebruikt voor haar logo.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

• Savantas
@ woudloper: Het is wel een cursieve variant, die wijken wel vaker af van de standaard versie, soms zelfs flink. En inderdaad: LucasFonts Klik maar op de Bold Italic variant.
Het resultaat bij What The Font leverde niet het gewenste resultaat op. De meeste varianten hadden namelijk een andere 'i' en en andere 't' in gebruik.
Waar haal je in (de naam) Overijssel een 't' vandaan? ;)

@Rakkerzero: Ben bang van niet, Origineel is blijkbaar van Adobe. Van die lettertypes zijn er niet of nauwelijks freeware varianten.

[ Voor 21% gewijzigd door Savantas op 15-09-2005 15:28 ]

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Savantas schreef op donderdag 15 september 2005 @ 15:16:
@ woudloper: Het is wel een cursieve variant, die wijken wel vaker af van de standaard versie, soms zelfs flink. En inderdaad: LucasFonts Klik maar op de Bold Italic variant.
Heb even gekeken en het blijkt het sun font te zijn. Als ik daar namelijk kijk naar de SemiBold Italic variant kijkt, komt deze erg overeen al zeg ik hetzelf. Overigens jammer dat het zo'n duur font is aangezien ik het maar voor één iets nodig heb.

Ga denk ik maar op zoek naar een gratis variant als ik deze kan vinden...

• Savantas
Als je het toch voor het CDA doet, kan je dan niet puur voor deze klus van hen het lettertype krijgen? Of anders een outline eps?

@Woudloper: Tja, veel geld, of je moet het gewon bij onkosten kunnen vermelden... Anders kan je misschien via Pshoppen iets wat in de buurt komt brouwen... stelletje krentepappers, of ben ik nu off topic? ;)

[ Voor 48% gewijzigd door Savantas op 18-09-2005 02:47 ]

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Savantas schreef op donderdag 15 september 2005 @ 17:35:
Als je het toch voor het CDA doet, kan je dan niet puur voor deze klus van hen het lettertype krijgen? Of anders een outline eps?
Kan wel, maar je moet er toch voor betalen. Volgens de huisstijl website kan je het lettertype aanschaffen bij de fontshop.be voor € 45,00. Of je laat het logo door landelijk maken en dan ben je € 85,00 kwijt. Best veel geld voor alleen de test 'Overijssel', want dat is naar mijn idee het enige wat ze doen en vervolgens bakken ze er een .eps van...

[ Voor 14% gewijzigd door Woudloper op 12-10-2005 09:22 ]

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-06 10:05
:/ Heb ik het lettertype wat ik nodig had gevonden, is het een betaalde versie. Ben nu dus opzoek naar een gratis variant. Heb Google al uitgemelkt maar daar komt niet veel uit. Het gaat om dit lettertype, iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savantas
@_Niek: Die komt me wel heel bekend voor... Is dat niet (in de eroded variant) ehhh... hoe heet ie ook al weer? /me Savantas heeft na jaren de CorelDraw fonts uit zijn kop te kennen de neiging om standaard fonts uit zijn geheugen te wissen... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 142067

Volgens mij is dit een heel normaal en simpel font maar ik wil toch weten welke het is:

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v385/mw-shiro/test.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Anoniem: 142067 schreef op zondag 18 september 2005 @ 12:48:
Volgens mij is dit een heel normaal en simpel font maar ik wil toch weten welke het is
Iets van Helvetica Inserat, Folio o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer
  • Laatst online: 03-06 14:45

Yoozer

minimoog

Topicstarter
Of goedkoper, Impact of Haettenschweiler. Het ziet er alleen maar zo uit dankzij een paar filtertrucjes die eroverheen zijn gejaagd.

teveel zooi, te weinig tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 142067

Ja, Impact, die naam zocht ik! Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Savantas schreef op zondag 18 september 2005 @ 02:55:
@_Niek: Die komt me wel heel bekend voor... Is dat niet (in de eroded variant) ehhh... hoe heet ie ook al weer? /me Savantas heeft na jaren de CorelDraw fonts uit zijn kop te kennen de neiging om standaard fonts uit zijn geheugen te zissen... :(
Papyrus-dus? Mja, wish I could say so. Volgens mij is die het niet, en Papyrus is nog steeds betaald. Ik heb al wel voor hem tussen de Roman/Greek fonts gekeken maar hij staat er bij DaFont niet tussen, en ook niet tussen de sans-serifs.
Om nou in de Erodeds te gaan zoeken... zou ik kunnen doen. Maar het is etenstijd. Genoeg voorzet toch? :P
Hop naar dafont.com! :)
Anoniem: 142067 schreef op zondag 18 september 2005 @ 17:29:
Ja, Impact, die naam zocht ik! Bedankt!
Je kunt ook 'Godzilla' downloaden, dan heb je dat eroded er al in zitten... *D

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savantas
Hmm, bij nader inzien is het inderdaad niet Papyrus... Deze is nog wat sierlijker, met o.a. zo'n d zonder voetje.
@TommyDJ: Is het wel een (eroded versie van) Impact? Ik heb meer het idee dat het volledig gepixelplakt is. Zie maar hoe blokkerig het is. Alleen is het wel via copypast als tekst gezet, want de erosie in de E's zijn exact hetzelfde

[ Voor 17% gewijzigd door Savantas op 19-09-2005 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:03

alienfruit

the alien you never expected

Hmm, iemand enig idee waar de Chronos Pro lettertype kan vinden? Ik heb hem zelf nooit gekocht maar had hem wel op mijn pc? Iemand enig of hij meekomt met een van Adobe produkten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savantas
Geen idee, ik ben hem nog niet tegengekomen...

[ Voor 83% gewijzigd door Savantas op 19-09-2005 17:34 . Reden: Hier stond meer onzin eerst, maar nu dus niet meer ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendaco
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:52

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

ey mensen ik ben op zoek naar een font dat lijkt op het font uit onderstaand plaatje (het font waarmee 'buffalo bill' is geschreven.
Het liefst een gratis variant. Ik heb al op dafont gekeken maar ben zoiets niet tegengekomen maar miss kijk ik er wel overheen :P

Afbeeldingslocatie: http://home.aim.avans.nl/s135595/Pictures/buffalo.bill.logo.jpg

De diepte (schaduw) in het font is trouwens niet noodzakelijk, het gaat me meer om de sierlijkheid zoals de 'ff'en'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savantas
Tja, dat is meer een mooi font nemen en dan zelf de swoesjes (swooshes in goed nederlands...) zelf maken. Of je moet een font vinden met een boel ligaturen. Meestal zie je meteen of een letter (deels) handwerk is doordat enkele dezelfde letters (hier de f en de B) er niet exact hetzelfde uitziet.
Men was wel bezig met een nieuwe standaard voor lettertypes waarin meer variaties per letter mogelijk was en je ook grijswaarden kon hebben in plaats van zwart/wit. Ik weet alleen niet meer zo snel welke voorgestelde standaard dat was en hoever het ermee staat. (Was dat niet OpenType?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-06 10:05
Dark Blue schreef op zondag 18 september 2005 @ 19:05:
[...]

Papyrus-dus? Mja, wish I could say so. Volgens mij is die het niet, en Papyrus is nog steeds betaald. Ik heb al wel voor hem tussen de Roman/Greek fonts gekeken maar hij staat er bij DaFont niet tussen, en ook niet tussen de sans-serifs.
Om nou in de Erodeds te gaan zoeken... zou ik kunnen doen. Maar het is etenstijd. Genoeg voorzet toch? :P
Hop naar dafont.com! :)
Als het zo makkelijk was....:
0 font on DaFont for galahad... :|
Erodeds? Wat bedoel je daarmee als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendaco

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

Savantas schreef op maandag 19 september 2005 @ 17:38:
Tja, dat is meer een mooi font nemen en dan zelf de swoesjes (swooshes in goed nederlands...) zelf maken. Of je moet een font vinden met een boel ligaturen. Meestal zie je meteen of een letter (deels) handwerk is doordat enkele dezelfde letters (hier de f en de B) er niet exact hetzelfde uitziet.
Men was wel bezig met een nieuwe standaard voor lettertypes waarin meer variaties per letter mogelijk was en je ook grijswaarden kon hebben in plaats van zwart/wit. Ik weet alleen niet meer zo snel welke voorgestelde standaard dat was en hoever het ermee staat. (Was dat niet OpenType?)
ja klopt dat is de opentype.
Maar je hebt wel gelijk met die versieringen (swooshes). Maar zoals ik al zei; het hoeft er niet exact hetzelfde uit te zien, het gaat me meer om die basis > waaraan ik vervolgens zelf mn swooshes kan maken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Niek_ schreef op maandag 19 september 2005 @ 18:10:
[...]

Als het zo makkelijk was....:
0 font on DaFont for galahad... :|
Erodeds? Wat bedoel je daarmee als ik vragen mag?
LOL, ben ik nou zo moeilijk te begrijpen :P

nee, natuurlijk vind je galahad niet op DaFont, als hij oorspronkelijk betaald is. maar ik denk dat Savantas bedoelde dat hij op een Papyrus leek (da's dus een font) - maar het is geen Papyrus, en btw, die is ook betaald.
Ik heb voor jou op DaFont.com de categorie Greek / Roman afgezocht, maar daar staat geen gelijkende in. Ik wilde eigenlijk in de afdeling Eroded kijken, maar het was etenstijd en ik had honger :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savantas
@ Niek:
erode (eroded)
overgankelijk werkwoord
eroderen: wegvreten, aanvreten, uitslijpen
figuurlijk uithollen
;)

@ BuffaloBill: Ik denk dat dit in ieder geval volledig handwerk is, want de l in Buffalo is ook aan de bovenkant iets anders dan (als? :P) de twee llen in Bill. Verder is de vervorming beduidend meer dan een simpel envelopje... Maar goed, een font als basis vinden hiervoor... Zoektermen als typisch jaren 70: Charlies Angels? Of misschien onder de volgende categoriën in dafont: retro, groovy, oldschool, misschien zelfs decorative... Maar dat zijn flinke categoriën...
Deze: Advert
Verder nog wat Bell Bottom Laser varianten met blommen, erwtensymbooltjes en andere hippieshit :+ Maar die wijken weer teveel af...
Ragg Mopp

[ Voor 22% gewijzigd door Savantas op 20-09-2005 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106511

Afbeeldingslocatie: http://www.dafont.com/img/preview/school_script_dashe0.png
http://www.dafont.com/en/font.php?file=school_script_dashe

Deze is blijkbaar freeware, maar toen ik op zoek ging naar een versie zonder de streepjes/regeltjes kwam ik enkel uit op SchoolScriptBold, SchoolScriptPackage, ... Allemaal commercial. Is er een free-/shareware variant van? Ik heb al heel wat afgezocht, er zijn tal van deze kinder/school-fonts maar niet echt iets wat in de buurt komt van deze font.

thx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniel_ev
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-01-2024
Een bekende, maar ik kan 'm nergens vinden. Wie helpt me uit de brand?

Afbeeldingslocatie: http://img295.imageshack.us/img295/6118/windpark6oa.jpg

Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savantas
Orator? maar deze is met afgeronde hoeken zo te zien... Bestaat er een Orator Rounded?

Nee, zit meer verschil in. De F heeft hier even lange vlaggen, Orator niet.

zoals Dark Blue een stukkie hieronder zegt, zou inderdaad een DINnetje kunnen zijn. Waarom heb ik daar niet aan gedacht? |:(

[ Voor 62% gewijzigd door Savantas op 21-09-2005 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beetle71
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-06 14:47
daniel_ev schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 12:57:

[afbeelding]
Volgens mij is dat de 'IsoNorm' (linotype)

http://www.dreamsolution.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendaco

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

Savantas schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 09:40:

@ BuffaloBill: Ik denk dat dit in ieder geval volledig handwerk is, want de l in Buffalo is ook aan de bovenkant iets anders dan (als? :P) de twee llen in Bill. Verder is de vervorming beduidend meer dan een simpel envelopje... Maar goed, een font als basis vinden hiervoor... Zoektermen als typisch jaren 70: Charlies Angels? Of misschien onder de volgende categoriën in dafont: retro, groovy, oldschool, misschien zelfs decorative... Maar dat zijn flinke categoriën...
Deze: Advert
Verder nog wat Bell Bottom Laser varianten met blommen, erwtensymbooltjes en andere hippieshit :+ Maar die wijken weer teveel af...
Ragg Mopp
ey bedankt voor de moeite.
Ik had die categorieen op dafont al doorgelopen, maar daar zit niks bruikbaars (voor mij dan) tussen.
En de bloemetjes en rare dingen hoef ik er niet in te hebben, het ging me meer om de western stijl.
Ik zal nog even in mn eigen font library gaan graven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9542

Afbeeldingslocatie: http://www.fh-sw.de/sw/fachb/mw/masch.bau/pages/LEGO/Layoutbilder/RIS2.0Schriftzug.JPG

iemand een idee? zowel de bovenste als de onderste eigenlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savantas
Onder Bank Gothic... (als je niet 2.0 (Die is weer anders, wel een bekende... een van de window fontjes?) bedoelde maar de tekst erboven)

Voor de bovenste geeft DaFont een boel onder Techno - SciFi (duh), maar uiteraard niet deze variant (dat je nog zoveel varianten hebt). Overigens is degene die hier gebruikt word wel een van de lelijkste, maar dat is persoonlijk natuurlijk! ;)

[ Voor 82% gewijzigd door Savantas op 20-09-2005 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

[afbeelding]
Ik heb hem hier als Isocpeur, maar hij valt volgens mij onder de categorie DIN Schriften.

• Unneoetech
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-06 16:16
Weet iemand het font wat de Edah (supermarkt) gebruikt? Of is dit een font wat je niet zonder licentie mag gebruiken?

• intersys
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-08-2024
Ik ben opzoek naar het lettertype
wat hier onder gebruikt wordt,
ik heb er al heel wat geprobeerd maar kom er niet echt uit.

Heeft iemand een idee ?

Afbeeldingslocatie: http://enkhuizen.bruist.nu/templates/bruistportal/images/kop_nieuwsitem_portal.gif

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Edah: die zou ik inschatten op een Clearface Gothic. Maar dat is hem volgens mij niet helemaal. En Clearface Gothic is niet bepaald gratis, en ook clones ervan zijn moeilijk te vinden, getuige mijn lange zoektocht ooit 2 jaar geleden om slagersposters te maken met dat lettertypje.

intersys: Ik geloof dat dat Gill Sans (Bold) is. Vooral door dat pootje aan het uiteinde van de 'e', de 't' en ook die 'w' zo herkenbaar. Gill Sans is ook niet gratis :+

Wat ben ik weer hulpvaardig vanavond he? :P

• intersys
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-08-2024
Ja het is idd Gill Sans !
Nu nog op jacht naar het font, maar dat moet wel lukken

THX

• Yoozer

Yoozer

minimoog

Topicstarter
[afbeelding]
Zoek even in de startpost naar het linkje met de DIN fonts, daar zou iets genaamd ISO CP EUR ook bij moeten zitten. Bij AutoCAD krijg je deze er iig bij.
(edit : beuh, al lang ingehaald ;) ).

[ Voor 6% gewijzigd door Yoozer op 22-09-2005 13:20 ]

• Resistance_NL
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 29-04 10:13
Ik ben op zoek naar een lettertype wat het Wereld Natuur Fonds gebruikt.

Het gaat om de tekst Wereld Natuur Fonds O-)
Afbeeldingslocatie: http://www.wnf.nl/wnf/website/media/images_fixed/random_topbanner/vogels.jpg

Weet iemand welk font dit is? Het ziet er bekend uit, maar ik heb al een tijd lopen te vergelijken en kom er toch niet uit.

edit: vond het verdacht veel op een aangepaste times lijken, maar denk toch niet dat het zo is.

[ Voor 13% gewijzigd door Resistance_NL op 22-09-2005 16:14 ]

• Savantas
Aangepaste Times??? Times heb stokken! Die zie ik hier echt niet!
Is het niet gewoon een vette Helvetica Black? (99% zeker)

:+ @ benoni

[ Voor 17% gewijzigd door Savantas op 29-09-2005 10:33 ]

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Resistance_NL schreef op donderdag 22 september 2005 @ 15:08:
vond het verdacht veel op een aangepaste times lijken
'And the times, they are a-changing!' :D
Was 't nou Bob Dylan die 't zong of U2? Nouja, whatever. Savantas had 't iig wel goed.

Anoniem: 73881

Hoi, ik ben voor een fotosoep op zoek naar het lettertype gebruikt als in het Hertog Jan logo.
Plaatje (klik voor groter):
Afbeeldingslocatie: http://www.virtualreinhard.com/AtoZ/Labels1/HertogJanPrimator.jpg

Ik kon op www.1001fonts.com niks vinden dat hetzelfde was. Wel fonts die er op lijken, maar ik wil exact de zelfde.

Bij voorbaat dank. :)

• Energy99
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-04-2023

Energy99

NRG <3

Anoniem: 73881 schreef op donderdag 22 september 2005 @ 22:08:
Hoi, ik ben voor een fotosoep op zoek naar het lettertype gebruikt als in het Hertog Jan logo.
Plaatje (klik voor groter):
[afbeelding]

Ik kon op www.1001fonts.com niks vinden dat hetzelfde was. Wel fonts die er op lijken, maar ik wil exact de zelfde.

Bij voorbaat dank. :)
Old English MT al geprobeerd?

\O/ weeeee =[specs]=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73881

Jeej, dat is em! =D
Dankjewel! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SJAAKSJAAK
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22-07-2024
Ik zoek deze van de beastie boys
Afbeeldingslocatie: http://img207.imageshack.us/img207/7268/header5jo.gif
iemand een ideetje

doei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Jurriaan. schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 17:41:
[afbeelding]
iemand een ideetje
Himmel, ik dacht dat het die van Mazda of Saab was, maar die bleek het niet te zijn.
Ik heb Dafont's Sci-Fi club al doorzocht, misschien dat er bij Various iets zit:
Techno -> Various.

Gek, hij lijkt ook wat op het Sanyo lettertje maar die is streperiger. Raar... hij komt zo bekend voor!

Anoniem: 67425

ik zoek zeg maar een soort van ronden font zoiets als dit
Afbeeldingslocatie: http://vic10us.d-teck.nl/font.gif
very much thx

• alienfruit

alienfruit

Sinds wanneer is DIN Mittelschrift gratis :S ? Ik heb een tijd geleden nog eens gekocht bij Adobe :|

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Volgens mij is hij ook niet gratis hoor, maar aangezien je hier geen links naar vermeend illegale fonts mag posten, doe ook hier maar niet.
Linkje weggooien, niemand zeggen, des te meer waar heb jij voor je geld, relatief gezien dan.

• alienfruit

alienfruit

Maar ik doelde op de DIN link in de startpost (http://members.aol.com/pfschaller/dolo/din1451.zip)

• Savantas
Jurriaan. schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 17:41:
[afbeelding]
iemand een ideetje
Sinaloa, kostte wat zoeken, maar toch gevonden. Tja, zo'n typisch jaren zeventig lettertype (toen zag je het echt overal) dat het harstikke niet cool is, zo niet cool dat de beastie boys het weer cool vinden! :+

• Yoozer

Yoozer

minimoog

Topicstarter
Dit is (voorzover ik 't wist) een kloon, gemaakt door een gebruiker die 't wilde hebben voor z'n modeltreinen of zo.

[ Voor 9% gewijzigd door Yoozer op 29-09-2005 12:40 ]

• alienfruit

alienfruit

Aha, naja maakt ook niet echt uit. Ik dacht dat DIN het verkeersborden font was voor Duitsland :) Ook voor treintjes?

[ Voor 10% gewijzigd door alienfruit op 29-09-2005 13:42 ]

• Savantas
Ik heb wel eens een Bundesbahn font gehad, maar dat waren alleen dingbats. Inclusief DB logo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89922

Welk font wordt op deze website gebruikt voor M A R I L Y N M O N R O E ?

http://usuarios.tiscali.es/mitomano/marilyn.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 64033

Anoniem: 89922 schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 15:28:
Welk font wordt op deze website gebruikt voor M A R I L Y N M O N R O E ?

http://usuarios.tiscali.es/mitomano/marilyn.html
Het zal wel te simpel zijn voor woorden, maar Word zegt na een copy en past actie dat het Algarian is.
En ook het volgende stukje code bewijst dat:
HTML:
1
2
3
<p align="center"><font face="[b]Algerian[/b]" size="7" color="#000000">M&nbsp; A&nbsp;
R&nbsp; I&nbsp; L&nbsp; Y&nbsp; N&nbsp; &nbsp;
M&nbsp; O&nbsp; N&nbsp; R&nbsp; O&nbsp; E</font></p>

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 64033 op 02-10-2005 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zoiets kreeg ik ook, maar als ik op bijvoorbeeld http://www.fonts.com/find...ts.htm?st=12&kid=algerian kijk dan komt dat font helemaal niet overeen !

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 89922 op 02-10-2005 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101682

ik zoek deze al 2 dagen, ik denk dat ik er overheen kijk.

Afbeeldingslocatie: http://img372.imageshack.us/img372/254/beachclub7fm.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Anoniem: 89922 schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 20:51:
Zoiets kreeg ik ook, maar als ik op bijvoorbeeld http://www.fonts.com/find...ts.htm?st=12&kid=algerian kijk dan komt dat font helemaal niet overeen !
Wist je, dat een lettertype op een website pas bij jou ook zo weergegeven wordt, als jij het in je fonts map op jouw computer hebt staan?

Als je geen Algerian hebt, zal hij het gewoon weergeven als het eerste 'serif' font dat hij kan vinden, meestal is dat Times New Roman. :)
Anoniem: 101682 schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 09:37:
ik zoek deze al 2 dagen, ik denk dat ik er overheen kijk.

[afbeelding]
Kein Flaues Idee... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dark Blue schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 18:36:
[...]

Wist je, dat een lettertype op een website pas bij jou ook zo weergegeven wordt, als jij het in je fonts map op jouw computer hebt staan?

Als je geen Algerian hebt, zal hij het gewoon weergeven als het eerste 'serif' font dat hij kan vinden, meestal is dat Times New Roman. :)
[...]
Ja inderdaad, daarom reageerde ik ook met de link naar de website dat Algerian niet overeenkomt, nu maar hopen dat iemand kan helpen...

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 89922 op 03-10-2005 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45580

Dark Blue schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 18:36:
[...]
[...]
Anoniem: 89922 schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 20:33:
[...]
Ja inderdaad, daarom reageerde ik ook met de link naar de website dat Algerian niet overeenkomt, nu maar hopen dat iemand kan helpen...
Volgens mij heeft Dark Blue je al geholpen. Ze verteld al dat, als je Algerian niet geïnstalleerd hebt, het gewoon Times New Roman is (op een windows machine). Of, als dat bij jou niet zo is dan is het een font die Algerian heet die jij al wel geïnstalleerd hebt, maar niet overeenkomt met 'EF Algerian Regular' uit je link. Both ways zul je het font wat jij ziet al op je pc hebben staan en ben je volgens mij dus al geholpen.

En anders plaats eens een schermafdrukje van wat je ziet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41125

Wie weet welk font dit is?

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v317/henk123/font.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 41125 op 04-10-2005 04:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer

Yoozer

minimoog

Topicstarter
Helvetica Neue thin.
http://www.myfonts.com/fonts/linotype/neue-helvetica/

[ Voor 11% gewijzigd door Yoozer op 04-10-2005 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45580 schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 21:32:
[...]

[...]

Volgens mij heeft Dark Blue je al geholpen. Ze verteld al dat, als je Algerian niet geïnstalleerd hebt, het gewoon Times New Roman is (op een windows machine). Of, als dat bij jou niet zo is dan is het een font die Algerian heet die jij al wel geïnstalleerd hebt, maar niet overeenkomt met 'EF Algerian Regular' uit je link. Both ways zul je het font wat jij ziet al op je pc hebben staan en ben je volgens mij dus al geholpen.

En anders plaats eens een schermafdrukje van wat je ziet...
Bedankt, ik geloof dat ik het gevonden heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rosmalen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-04 10:52
kan iemand me helpen aan dit font:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/harrie-van-der-zande/pic/fonthintham.jpg

dacht dat het makkelijk was, maar ik heb het niet meer!

alvast bedankt

[ Voor 3% gewijzigd door Rosmalen op 04-10-2005 20:14 ]

www.vdzande.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savantas
Oh, Hobo! Mooi! :+
Yoozer schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 13:28:
[...]
En maar goed ook, zeg. Die "Tabak" tekst schreeuwt lange haren, kralengordijnen en patchouli. Misschien heb je in 2010/2020 mazzel als er eens een tweede Jugendstil of zo komt, maar tel er maar niet op. Het doet me denken aan http://dafont.com/en/search.php?nq=1&q=medusa - ook al zo'n gedateerd geval. Het Hobo-font is ook een misdaad tegen het mensdom. Wat mij betreft gelijk aan Comic sans, alleen niet zo wijdverspreid.
Yoozer heeft een tip voor het volgende carnaval! ;)

[ Voor 148% gewijzigd door Savantas op 04-10-2005 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 139899

Ik heb een lettertype waar het euroteken van ontbreekt. Is er een manier om het euroteken van een ander lettertype bij dit lettertype in te voegen?
Het lettertype is in PFB formaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isengrim
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-06 12:41
Heeft iemand ook een ideetje wat voor font dit kan zijn?

Afbeeldingslocatie: http://www.isengrim.net/font.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savantas
@ !nge: Echt inbakken? Dat zou je kunnen doen met een fontedit programma als FontLab. Maar de vraag is natuurlijk of je gewoon een teken uit een font zo over kan nemen naar een ander, zeker als beide niet door je zelf gemaakt zijn.
Maar vaak gebruik je gewoon een ander lettertype voor de euro, ook in tekst. Bijvoorbeeld door de euro-fonts van Adobe te gebruiken.

@Isengrim: Home - Gewoon Verdana? Inderdaad, kijk maar naar het resultaat van dit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<style>
p { padding: 13px; padding-left: 10px; padding-top: 20px; color: red; 
font-family: verdana; font-size: 11px; 
background: url(file:///c|/temp/home.jpg) no-repeat; }
</style>
</head>
<body>
<p>Home</p>
</body>

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/67696/full.jpg

Hier nog even een quiz-vraagje: Welk font is hier gebruikt? (hint: Emigrè)

[ Voor 61% gewijzigd door Savantas op 05-10-2005 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Ik kan deze maar niet vinden, vooral het @ levert problemen op

[img]url=http://www.lisa-groningen.nl/images/lisalogo.gif[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rewind.
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:19
ik ben op zoek naar deze beide:
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/d.boomgaardt/font.jpg
whatthefont kon de rnix mee ivm lage kwaliteit dnek ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savantas
Dat is onmiskenbaar een Casablanca en dan de Condensed. Overigens niet echt joepie, die spatiering... Er zit visueel teveel afstand tussen de N en de C. Daardoor neem ik aan dat er een ripoff van het originele font is gebruikt... Verder lijkt de verbinding van de H iets lager...
de onderste is mij te iets te iel om echt wat van te bakken..

[ Voor 12% gewijzigd door Savantas op 06-10-2005 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNyL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik zoek een wat speelsere variant van het welbekende speakertje in het font "webdings"...

Deze dus:
Afbeeldingslocatie: http://www.wijmakenwebsites.nl/speaker.gif

Weet iemand dingbats oid met dit symbool erin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willem7q
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Als je een pixelfont gebruikt in een Flash website, is er dan een methode om ervoor te zorgen dat de pixels van het font overeen komen met de pixels van je website?
Je moet twee dingen weten:
(1) Op welke grootte moet je je lettertype zetten?
(2) Op welke positie moeten je letters staan?
Dat laatste lijkt mij wel te doen door in Flash een grid in te stellen van 1x1 pixel, en de letters op dat grid te laten snappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

ViNyL schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 12:26:
Ik zoek een wat speelsere variant van het welbekende speakertje in het font "webdings"...

Deze dus:
[afbeelding]

Weet iemand dingbats oid met dit symbool erin?
Have lots of FUN! :w
http://www.dafont.com/en/theme.php?cat=721

Ik denk dat ze wel in de categorie various te vinden zijn :) en je mag ze helemaal zelf zoeken!

Oscar: Is dat geen TheSans cursief?
wvbesien schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 18:04:
Als je een pixelfont gebruikt in een Flash website, is er dan een methode om ervoor te zorgen dat de pixels van het font overeen komen met de pixels van je website?
Je moet twee dingen weten:
(1) Op welke grootte moet je je lettertype zetten?
(2) Op welke positie moeten je letters staan?
Dat laatste lijkt mij wel te doen door in Flash een grid in te stellen van 1x1 pixel, en de letters op dat grid te laten snappen.
Wat ik weet is dat je vanaf een bepaalde Flash versie je smoothing kunt uitzetten en dat je tekst dus echt als pixeltjes wordt weergegeven.
Welk formaat tekst het beste bij je site past is aan jou de keus, ik weet niet hoe dik je randen enzo zijn. Pixelfonts lezen wel verdomd lastig en komen de algemene leesbaarheid van je pagina voor allerlei mensen niet ten goede! Dat het post-hip is valt er natuurlijk wel weer voor te zeggen.

Meestal worden pixelfonts op z'n best als je ze op 8-10 px groot zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willem7q
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Anti-alias uitzetten alleen geeft geen goede resultaten. Als de letters dan niet juist op het pixelraster staan, zien de letters er echt lelijk uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

wvbesien schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 14:12:
Anti-alias uitzetten alleen geeft geen goede resultaten. Als de letters dan niet juist op het pixelraster staan, zien de letters er echt lelijk uit.
Ah, dat wist ik niet, maar bij deze.

Ik heb mij nooit echt zo in Flash verdiept, noch in post-hippe pixelfonts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNyL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Dark Blue schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 23:17:
[...]
Have lots of FUN! :w
http://www.dafont.com/en/theme.php?cat=721

Ik denk dat ze wel in de categorie various te vinden zijn :) en je mag ze helemaal zelf zoeken!
Dan gaan we er nog maar eens 1000 bekijken :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:34
aangezien de zoekfunctie niet blijkt te werken..kon ik niet zoeken in vorige topics..

Afbeeldingslocatie: http://over.speurders.nl/images/banners/468X60_linda.gif

het "Linda's voorjaaropruiming" lettertype lust ik wel..of iets wat daar op lijkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Is dat niet een VAG Rounded? Je zou ook een Arial Rounded kunnen gebruiken, maar is m geloof ik niet helemaal.

En dat schaduwtje erachter... ehhh... Er zal vast een apart lettertje van zijn, maargoed, VAG Rounded does the trick. Helaas niet gratis geloof ik. En de reden dat ik er dus nu nog over doorzwets is dat ik wel weet dat DaFont hem ook heeft maar ik geen flauw idee heb hoe hij daar heet en in welke categorie hij staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Laatst online: 31-03 14:29

sjaakaq

It might get loud

Ik ben op zoek naar een goede vervanging van Times New Roman. Dit om mijn teksten lekker academisch te doen lijken zonder de inhoud noemenswaardig te verbeteren :)

Dan kom je natuurlijk snel uit op iets als Georgia, maar dit is net als Times té herkenbaar en geeft dus geen indruk van "zorg aan besteed".

Welnu. Er zijn duizenden lettertypes :) Een mooie vind ik Bembo (Bembo dus ;) ) Afbeeldingslocatie: http://www.paratype.com/LT/Images/Samples04/50986.gif
echter, deze is bold heeel erg lelijk en italic ben ik er ook niet helemaal kapot van. Plus dat hij niet erg leesbaar is op lage grootte. Oftewel: mooi, mits 12 punts standaard, dus te beperkt.

Wie heeft het überfont voor mij :) Gratis is een plus maa ik ben wel bereid er een (bescheiden) bedrag voor te betalen.

[ Voor 5% gewijzigd door sjaakaq op 10-10-2005 17:07 ]

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer

Yoozer

minimoog

Topicstarter
Als het voor teksten is... gewoon Garamond gebruiken, anders? Die is best Bembo-achtig, maar wat minder strak - daar staat tegenover dat je niet moeilijk hoeft te gaan doen omdat 'ie standaard toch wel bij Office / Word zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Dat is inderdaad een goede. Is het btw mogelijk een lettertype te "embedden" in een Word document?

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer

Yoozer

minimoog

Topicstarter
Online doc > pdf converter gebruiken, gaat er ook niemand mee rommelen. Als het voor verhalen, verslagen en wat dies meer zij is... daar maar eens naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58690

Heeft iemand een idee welk font dit is op het plaatje hier beneden ?
En ja ik heb dafont.com helemaal doorgezocht, maar, noppes, zip ...
Afbeeldingslocatie: http://www.hollymcombsfan.com/albums//s8credits/s8_0008.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer

Yoozer

minimoog

Topicstarter
Dat zijn 2 fontjes. Diegene waar d'r naam in is gespeld lijkt op iets (maar wat weet ik niet) van Emigre. De andere is welbekend en bij DaFont te vinden - zie http://dafont.com/en/font.php?file=morpheus en http://dafont.com/en/font.php?file=dark11 en http://dafont.com/en/font.php?file=fire_of_ysgard (in volgorde van gelijkenis).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Thnx! Dat lijkt hem inderdaad te zijn :)

Alleen jammer dat het geen gratis font blijkt te zijn, had ik eigenlijk wel verwacht. Misschien maar eens verder zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Yoozer schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 17:20:
Als het voor teksten is... gewoon Garamond gebruiken, anders? Die is best Bembo-achtig, maar wat minder strak - daar staat tegenover dat je niet moeilijk hoeft te gaan doen omdat 'ie standaard toch wel bij Office / Word zit.
Ik vind Garamond zo'n slecht leesbare dunne cursieve letter hebben. Lange uithalen, frunniklijntjes, brr. Terwijl de normale letters lekker lezen, sterker nog, ik gebruik het voor al mijn te printen brieven.
Yoozer schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 09:10:
Dat zijn 2 fontjes. Diegene waar d'r naam in is gespeld lijkt op iets (maar wat weet ik niet) van Emigre. De andere is welbekend en bij DaFont te vinden - zie http://dafont.com/en/font.php?file=morpheus en http://dafont.com/en/font.php?file=dark11 en http://dafont.com/en/font.php?file=fire_of_ysgard (in volgorde van gelijkenis).
Hehe, bijna had ik er overheen gelezen, was al bezig het zelfde te gaan posten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savantas
[smart ass mode]
Degene die hier abusievelijk voor Morpheus doorgaat is echter ook een Emigré, namelijk Mason. Maar goed, lijken ook best wel boel op elkaar! ;)
De ander is volgens mij niet van Emigré, de enige die hier een beetje in de buurt komt is Eidetic Neo. Maar die is het niet...
[/smart ass mode ;)]

Voor broodtekst pak ik al snel inderdaad de Garamond (Pro), soms Ms. Eaves (Emigré), soms (ok, te klein, priegelig, maar juist om er uit te springen, en voor het vóór-computertijdperk gevoel) de Bodoni.
/me Savantas heeft ooit voor een literatuurstudie (milieu/ecologie) enkele wat oudere boeken uit de bibliotheek van Wageningen geleend, alles in Bodoni! :)
Mijn vriendin is helemaal fan van Futura, maar dat is als broodtekst echt niet te doen...

@alienfruit: Die is inderdaad mooi, ja. Ik ben niet zo'n FF fan, over het algemeen te saaie fonts, juist door de strakheid geloof ik. Maar Scala is wel een prettige.

[ Voor 57% gewijzigd door Savantas op 12-10-2005 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Ik gebruik altijd Esa, FF Scala voor mijn broodtekst. Bloedmooie letters :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58690

@ Yoozer en Savantas , bedankt, ik had ook al een idee dat het een combinatie moest zijn, maar dan blijft toch de vraag wat ze hebben gebruikt voor haar naam, want daar zocht ik ook al naar en er zijn er wel een paar die er op lijken, maar nog niet 1 gezien waarvan je zegt, dat matched 100% ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Tweede keer dat ik je quote, maar ik heb inmiddels ook Myriad Pro gevonden en die komt volgens mij ook helemaal overeen. Misschien wilde jij dat ook wel weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savantas
Zoek eens op semi-serif of semi-sans, aangezien het een mixed font is. Maar ja, daar zijn er ook duizenden van...
Ik heb nog even geprobeerd de letters wat op te waarderen, maar helaas is ie te vaag...

[ Voor 29% gewijzigd door Savantas op 12-10-2005 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoblinGamer
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-06 18:07
Weet iemand welk lettertype er op de Nederlandse wegwijzers gebruikt worden? Ik heb gezocht maar nog niet gevonden. Het ziet eruit als een standaars lettertype maar ik heb nog niet echt een match gevonden.

#Mobilecreators : voorstander van het maken van media met smart devices

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Oscar Mopperkont schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 14:51:
[...]

Tweede keer dat ik je quote, maar ik heb inmiddels ook Myriad Pro gevonden en die komt volgens mij ook helemaal overeen. Misschien wilde jij dat ook wel weten :)
Thanks!! :)
Ik was Myriad ook alweer helemaal vergeten. Lekker lettertje blijft het. waarom? omdat Apple het gebruikt en ik de producten stylish vind en daarom ook gelijk het lettertje daarmee asocieer! aarghl

Van Emigré heb ik trouwens nog leuke boekjes, promotionele kleine geniette boekjes met een aantal van hun letters en dan wat koptekst en broodtekst erbij. Weet alleen niet meer waar ik ze precies heb... :{ maar ze lezen zo lekker.

GoblinGamer:
Ik denk dat je deze bedoelt:
Bordje met tekst
van deze site
En die is denk ik wel officieel, maar een free variantje heeft zich op DaFont genesteld. Die van buitenlandse borden zijn er ook, ik geloof dat die Blue Highway heet en gewoon net ietsje smaller is:
Highway Letters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Savantas schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 10:35:
[smart ass mode]
Degene die hier abusievelijk voor Morpheus doorgaat is echter ook een Emigré, namelijk Mason. Maar goed, lijken ook best wel boel op elkaar! ;)
De ander is volgens mij niet van Emigré, de enige die hier een beetje in de buurt komt is Eidetic Neo. Maar die is het niet...
[/smart ass mode ;)]

Voor broodtekst pak ik al snel inderdaad de Garamond (Pro), soms Ms. Eaves (Emigré), soms (ok, te klein, priegelig, maar juist om er uit te springen, en voor het vóór-computertijdperk gevoel) de Bodoni.
/me Savantas heeft ooit voor een literatuurstudie (milieu/ecologie) enkele wat oudere boeken uit de bibliotheek van Wageningen geleend, alles in Bodoni! :)
Mijn vriendin is helemaal fan van Futura, maar dat is als broodtekst echt niet te doen...

@alienfruit: Die is inderdaad mooi, ja. Ik ben niet zo'n FF fan, over het algemeen te saaie fonts, juist door de strakheid geloof ik. Maar Scala is wel een prettige.
Die Mrs. Eaves is idd erg goed! Bodoni vind ik net iets te lange "stikken" hebben. Helaas kost Eaves wel $95,- :X

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Ja, erg mooie fonts. Ik vind het wel altijd lastig om verschillen te zien tussen de serif font. De cursieve serif fonts altijd leuk om te kijken hoe die verschillen Ik vind wel dat ze er altijd wel een kunst van maken bij de serif fonts bij de tekens zoals de en-teken. Een mooi typografisch boek blijft The Elements of Typographic Style door Robert Bringhurst.
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.