Dankje voor die, das precies wat ik zoek. Ik had zeker over WTF nagedacht maar mn ervaring met kleine plaatjes is dramatisch. Niet gek ook dat ie ze er dan niet uithaalt overigens, tis alsnog een supermooi systeem. DaFont heb ik niet bij nagedacht, my bad... Volgende keer check ik het zeker eerst alvorens ik post. Erg bedankt nogmaals iigDark Blue schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 10:11:
[...]
Variantje op French Script?
Je kunt hem ook omzetten naar grof zwart/wit en hem door wtf rossen, maar die zal alle letters als 1 zien. Dus echte identificatie lijkt me moeilijk tenzij iemand hem direct herkent.
Je kunt natuurlijk ook je heil zoeken in de Script sectie van DaFont, categorie Calligraphy?
Eigenlijk opende ik voor de grap eens DaFont en keek in die sectie, verrek het tweede font wat ik tegenkwam leek er wel heel erg op; Adine Kirnberg Script. Had je dat eh, misschien zelf kunnen verzinnen?
ach ja, ik zat toch thuis. vond het wel leuk om zo mijn ochtend te verdoen
... zit nu maar op school, wie weet wel bij je in het lokaal...
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
Hee zeg, hebben ze bij jullie op school geen eigen chatbox?
Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Dat lijkt me stug, ik zit op stage in hilversumDark Blue schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 12:33:
ach ja, ik zat toch thuis. vond het wel leuk om zo mijn ochtend te verdoen... zit nu maar op school, wie weet wel bij je in het lokaal...
Verwijderd
Nu je het zegt ja... Hmm, zou er iets zijn wat er op lijkt?[...]
Ik vrees dat die getekend is, kijk maar naar de twee e'tjes die erin zitten; ze zijn niet gelijk.
Moet je 't logo zelf hebben of een nieuwe tekst maken met het lettertype? Als het het laatste is, investeer in een Wacom Graphire of zo, ga oefenen, en teken er op losVerwijderd schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 22:43:
[...]
Nu je het zegt ja... Hmm, zou er iets zijn wat er op lijkt?
[ Voor 15% gewijzigd door Yoozer op 16-11-2005 08:45 ]
teveel zooi, te weinig tijd
Waar ben je zelf al achter gekomen dan?
Bijvoorbeeld door What The Font te proberen
Bijvoorbeeld door What The Font te proberen
Wel handig dat er even bij te vermelden
in plaats van zo je vraag te droppen zonder achtergrondinformatie.
in plaats van zo je vraag te droppen zonder achtergrondinformatie.
Deze? Alleen is er blijkbaar geen Extra, supervet variant...

Lijkt een heel basic fontje, kan em alleen niet vinden....
[ Voor 37% gewijzigd door Kiphaas7 op 19-11-2005 14:15 ]
Eurostile Bold Italic.
http://www.myfonts.com/fo...e/eurostile/demi-oblique/
http://www.myfonts.com/fo...e/eurostile/demi-oblique/
Ja, die heb ik diverse keren gezien vandaag... Zoek hier eens: 1970s. Nummertje 4!
Ik ben zelf op zoek naar een paar prachtige lettertjes. Het filmhuis waar ik actief ben bestaat komend jaar 30 jaar. Om die reden heb ik een van de eerste programmaboekjes ingescand, en wilde voor het aankomende programmaoverzicht ook wat hiermee doen. Nu zijn het echter letters uit het wrijfletter tijdperk
Probeer daar maar eens een digi versie van te vinden!
Onmogelijk! En dat terwijl het van die mooie zijn!
Wetende dat Yoozer expert is op jaren 70 lettertypes dacht ik het hier maar eens te vragen... 
Weet iemand de volgende op te sporen?

Ik ben ondertussen helemaal Hobo™-tel van al die 70 letters... Wat hebben al die mensen toen uitgevroten? Het ene font is nog erger dan de andere!
Ik heb overigens grotere originelen... En die onderste is wel enigszins na te maken, als er niet te veel andere letters bijkomen.
Ik ben zelf op zoek naar een paar prachtige lettertjes. Het filmhuis waar ik actief ben bestaat komend jaar 30 jaar. Om die reden heb ik een van de eerste programmaboekjes ingescand, en wilde voor het aankomende programmaoverzicht ook wat hiermee doen. Nu zijn het echter letters uit het wrijfletter tijdperk
Onmogelijk! En dat terwijl het van die mooie zijn!
Weet iemand de volgende op te sporen?

Ik ben ondertussen helemaal Hobo™-tel van al die 70 letters... Wat hebben al die mensen toen uitgevroten? Het ene font is nog erger dan de andere!
Ik heb overigens grotere originelen... En die onderste is wel enigszins na te maken, als er niet te veel andere letters bijkomen.
[ Voor 29% gewijzigd door Savantas op 20-11-2005 22:32 ]
OeSavantas schreef op zondag 20 november 2005 @ 22:24:
Ja, die heb ik diverse keren gezien vandaag... Zoek hier eens: 1970s. Nummertje 4!
Candice of Bananasplit; Bananasplit is volgens mij de naam van de kloonw03f schreef op maandag 21 november 2005 @ 10:47:
OeHartstikke bedankt. Nu ik een indicatie heb ga ik nu opzoek naar een free-version. Mocht ik 'm vinden dan zal ik het hier melden
Savantas schreef op zondag 20 november 2005 @ 22:24:
Onmogelijk! En dat terwijl het van die mooie zijn!Wetende dat Yoozer expert is op jaren 70 lettertypes dacht ik het hier maar eens te vragen...
Wiet, LSD, patchouli en heimwee naar Jugendstil.Wat hebben al die mensen toen uitgevroten? Het ene font is nog erger dan de andere!
[ Voor 47% gewijzigd door Yoozer op 22-11-2005 10:51 ]
Verwijderd
Hallo,
Ik heb een probleem met mijn fonts. Ik maak namelijk een publication met Pagemaker 7.0 en gebruik daar de standaard fonts die erin zitten (georgia, times new roman, monotype corsiva voornamelijk) en dit gaat allemaal zonder problemen. De preflight is ook prima.
Als ik er dan een postscript van maak (generic postscript printer), krijg ik een .ps bestand. Print ik dit, krijg ik een .pdf bestand en een .txt bestand, waarin staat dat er een aantal fonts niet kunnen worden 'embedded', namelijk zapfchancery, helvetica, times bold en times italic (altijd precies die 4).
De drukker, bij wie de publication gedrukt moet worden, geeft dit dus ook als probleem op.
Nu ben ik er inmiddels achter dat deze fonts van de Mac zijn, maar wat ik vreemd vind is dat ik deze fonts (naar mijn idee) niet gebruik in Pagemaker, maar dat ze wel ineens verschijnen in de postscript. Wat moet ik hiermee doen?? En als ze een foutmelding geven, hoe kom ik er dan achter waar ze staan...
Ben er al een paar dagen zoet mee, dus als je iets weet, PLEASE let me know!
Thanx, Frank
Ik heb een probleem met mijn fonts. Ik maak namelijk een publication met Pagemaker 7.0 en gebruik daar de standaard fonts die erin zitten (georgia, times new roman, monotype corsiva voornamelijk) en dit gaat allemaal zonder problemen. De preflight is ook prima.
Als ik er dan een postscript van maak (generic postscript printer), krijg ik een .ps bestand. Print ik dit, krijg ik een .pdf bestand en een .txt bestand, waarin staat dat er een aantal fonts niet kunnen worden 'embedded', namelijk zapfchancery, helvetica, times bold en times italic (altijd precies die 4).
De drukker, bij wie de publication gedrukt moet worden, geeft dit dus ook als probleem op.
Nu ben ik er inmiddels achter dat deze fonts van de Mac zijn, maar wat ik vreemd vind is dat ik deze fonts (naar mijn idee) niet gebruik in Pagemaker, maar dat ze wel ineens verschijnen in de postscript. Wat moet ik hiermee doen?? En als ze een foutmelding geven, hoe kom ik er dan achter waar ze staan...
Ben er al een paar dagen zoet mee, dus als je iets weet, PLEASE let me know!
Thanx, Frank
Je werkt op een Windowsbak? Best handig even te melden hoe en wat...
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Thanx, Yoozer! Paperclip, dat komt in de buurt! Ik zat maar met neon in mijn hoofd...
(ik wist dat Yoozer een kenner was... Ook in de 70's geboren?
)
@Frank: niet helemaal het topic hier, maar alleen licht related, maar goed. Als de drukker een beetje goede ripper heeft zou dit niet zo'n probleem moeten zijn, aangezien het de standaard postscript fonts betreft. Mogelijk dat je Ozboz kan vragen, die is de eerste die in me opkomt met boel rip-kennis (sorry als ik iemand anders passeer
). Mede daarom kan je beter een apart topic hierover openen, dan heb je meer kans dat hij (of een andere rip-expert) het leest.
@Dr. Göbb: www.dafont.com/en, klik boven in het menu onder foreign look op arabic en bingo, de eerste!
(ik wist dat Yoozer een kenner was... Ook in de 70's geboren?
Ik weet het, oud... Maar ik heb mijn forum op 100 berichten onder elkaar staan en zodoende was mijn oog er weer enkele keren opgevallen. En ja, vanochtend schoot ie me ineens weer te binnen: Friz Quadrata!Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 12:02:
[afbeelding]
Welk lettertype is het logo van Gazzetta Dello Sport? Iemand enig idee? Alvast bedankt!
@Frank: niet helemaal het topic hier, maar alleen licht related, maar goed. Als de drukker een beetje goede ripper heeft zou dit niet zo'n probleem moeten zijn, aangezien het de standaard postscript fonts betreft. Mogelijk dat je Ozboz kan vragen, die is de eerste die in me opkomt met boel rip-kennis (sorry als ik iemand anders passeer
@Dr. Göbb: www.dafont.com/en, klik boven in het menu onder foreign look op arabic en bingo, de eerste!
[ Voor 49% gewijzigd door Savantas op 22-11-2005 23:05 ]
Verwijderd

ik ben op zoek naar dit font...
zou iemand kunnen vertellen welk font het is, ik dacht zelf aan Arial of Verdana, maar dat lijkt er niet echt op

What The Font geeft geen succesvol resultaat bij uitknippen stuk tekst
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2005 21:02 ]
Overduidelijk Futura.Verwijderd schreef op woensdag 23 november 2005 @ 19:44:
[afbeelding]
ik ben op zoek naar dit font...
zou iemand kunnen vertellen welk font het is, ik dacht zelf aan Arial of Verdana, maar dat lijkt er niet echt opdit is toch net iets ronder
What The Font geeft geen succesvol resultaat bij uitknippen stuk tekst
Verwijderd
Hallo,
Ik loop zelf in kleren van 5 jaar oud, maar ik vind het wel belangrijk dat putty er goed uit ziet.
Ik ben dus op zoek naar goeie ttf fontjes, misschien dat iemand hier ook dit gebrek heeft en dus een leuke suggestie kan maken.
Voorwaarde is dat het bitmapped is (dus geen geschaalde TTF met antialiasing, het moet echt lekker strak en gepixeld zijn, dit @leesbaarheid maar ook @screenshots i.v.m. documentatie)
Tot nu toe gebruik ik meestal Fixedsys, wat een heel lekker font is om lang naar te kijken, maar wel redelijk groot in de 9px voor mijn smaak, dus je krijgt niet al teveel op een monitor:

Door mijn fontslijst bladerend kwam ik "Omnis monospace" tegen, hoe ik eraan kom weet ik niet, volgens mij van een vaag boekhoudpakket die met de Omnis appmaker gemaakt was. Dit lijkt al wel ergens op moet ik zeggen! Maar het zijn toch wel weer erg iele lettertjes die dicht bij elkaar staan op 8px, en op andere grootten is het echt een lelijk font:

Ik zoek eigenlijk iets hier tussen in dus.
Iemand suggesties?!
groets,
Ik loop zelf in kleren van 5 jaar oud, maar ik vind het wel belangrijk dat putty er goed uit ziet.
Ik ben dus op zoek naar goeie ttf fontjes, misschien dat iemand hier ook dit gebrek heeft en dus een leuke suggestie kan maken.
Voorwaarde is dat het bitmapped is (dus geen geschaalde TTF met antialiasing, het moet echt lekker strak en gepixeld zijn, dit @leesbaarheid maar ook @screenshots i.v.m. documentatie)
Tot nu toe gebruik ik meestal Fixedsys, wat een heel lekker font is om lang naar te kijken, maar wel redelijk groot in de 9px voor mijn smaak, dus je krijgt niet al teveel op een monitor:

Door mijn fontslijst bladerend kwam ik "Omnis monospace" tegen, hoe ik eraan kom weet ik niet, volgens mij van een vaag boekhoudpakket die met de Omnis appmaker gemaakt was. Dit lijkt al wel ergens op moet ik zeggen! Maar het zijn toch wel weer erg iele lettertjes die dicht bij elkaar staan op 8px, en op andere grootten is het echt een lelijk font:

Ik zoek eigenlijk iets hier tussen in dus.
Iemand suggesties?!
groets,
Verwijderd
Ha Savantas, dank voor je reaxie. Die had ik ook bekeken, maar volgens mij zijn die allemaal proportioneel (d.w.z. de 'i' neemt minder ruimte in dan een 'm') - voor Putty zoek ik een monospace font!
Dit dan?
En volgens mij was er (minstens) een topic in de P&W draad (of was het de Windows Operating System draad?)
En volgens mij was er (minstens) een topic in de P&W draad (of was het de Windows Operating System draad?)
Als je nou hier kijkt...Savantas schreef op donderdag 24 november 2005 @ 14:06:
Dit dan?
http://www.dafont.com/en/...re&nb_ppp=50&classt=alpha
Ik denk dat Larabiefont wel een leuke afwisseling is, is fixed width en toch hip.
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
Als je hier nou kijkt...Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2005 @ 14:01:
Ha Savantas, dank voor je reaxie. Die had ik ook bekeken, maar volgens mij zijn die allemaal proportioneel (d.w.z. de 'i' neemt minder ruimte in dan een 'm') - voor Putty zoek ik een monospace font!

Het meest schandalige van dit alles is dat ik bij het inhengsten van "programmer's font" in Yoogle gelijk een top-20 van Kuro5hin kreeg waar deze link ook bij zat. Met plaatjes!
* Yoozer heeft zelf het liefste toch Courier
Ik zoek een goed font om spreuken op van die lekker cheesy wandtegeltjes te maken...
Zoiets:

What the font (wat is dat toch een vet systeem!) komt er toch niet echt uit...
Iets dat niet precies dit is, maar wel erg dezelfde stijl uitstraalt, voldoet opzich ook. Thanx!
Zoiets:
Iets dat niet precies dit is, maar wel erg dezelfde stijl uitstraalt, voldoet opzich ook. Thanx!
Where a calculator on the ENIAC is equipped with 18,000 vacuum tubes and weighs 30 tons, computers in the future may have only 1,000 vacuum tubes and weigh only 1.5 tons.
– Popular Mechanics, March 1949
Ik kon het in dit topic nergens vinden,
het font dat gebruikt wordt op deze site:
http://www.sudoku.nl/
voor de letters Tazuku
Dus een beetje japans achtig lettertype.
het font dat gebruikt wordt op deze site:
http://www.sudoku.nl/
voor de letters Tazuku
Dus een beetje japans achtig lettertype.
tjah..
Zapf Chancery?PanMan schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 11:58:
Ik zoek een goed font om spreuken op van die lekker cheesy wandtegeltjes te maken...
Zoiets:
[afbeelding]
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Tazuku? Niet dezelfde gevonden, maar alles is Japan-achtig.
Als je specifiek het Tazuku font wil, zul je mogelijk ook even de script fonts door moeten bladeren. Ik vind het font zelf niet heel specifiek Japans aandoen, alleen de combi met de naam en het hoofdje doet het Japans aan...
@Youniverse: Profont was inderdaad een die ik al eerder was tegengekomen! Net als Kuro5hin inderdaad...
Als je specifiek het Tazuku font wil, zul je mogelijk ook even de script fonts door moeten bladeren. Ik vind het font zelf niet heel specifiek Japans aandoen, alleen de combi met de naam en het hoofdje doet het Japans aan...
@Youniverse: Profont was inderdaad een die ik al eerder was tegengekomen! Net als Kuro5hin inderdaad...
[ Voor 17% gewijzigd door Savantas op 25-11-2005 16:26 ]
Ik zoek het font van dit plaatje:

Afkomstig van een Mercedes Benz Citaro (G)
What The Font kon het niet vinden.

Maar waarom is dit niet gewoon een Arial / Helvetica Bold die geskewed is in Illustrator/Photoshop/watdanook? Dit moet zelfs nog met Word art kunnenGood Fella schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 16:01:
Ik zoek het font van dit plaatje:
[afbeelding]
Knocketh thyself out.PanMan schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 11:58:
Zoiets:
[afbeelding]
[ Voor 41% gewijzigd door Yoozer op 26-11-2005 16:16 ]
Ik ben opzoek naar het font van de sony ericsson menu van dit plaatje:
http://www.quis.cc/t610th...ory/bluejackQ_preview.jpg
Arial Bold, anti-aliasing in Photoshop uitzetten, en dan 13 pixels. Of bedoel je het bluejackQ logo?ViRaX schreef op zondag 27 november 2005 @ 15:16:
Nope, die bedoelde ik niet
. Thnx
Da's gewoon Verdana hoor, alleen met ClearType (font smoothing) aangezetVerwijderd schreef op maandag 28 november 2005 @ 16:36:
ik zoek een mooi lettertype voor m'n website,
weet iemand hoe dit font heet? dank
[afbeelding]
Die daarboven van "welcome" is een Helvetica Neue light of zo.
[ Voor 27% gewijzigd door Yoozer op 29-11-2005 08:43 ]
Verwijderd
Lijkt heel erg op MS Sans Serif 8 punts bold.ViRaX schreef op zondag 27 november 2005 @ 15:16:
Aan de TS: http://www.rockrage.com/media/fonts/musicfonts.html link bestaat niet meer
Verwijderd
Voor school moet ik een Spits namaken. Spits gebruikt 3 soorten fonts geloof ik, kop, subkop, en broodtekst. Voor de kop is het waarschijnlijk de ITC Franklin Gothic. De subkop is ook van de Franklin familie, maar de broodtekst weet ik niet.
Whatthefont zegt Egyptienne, maar dat is het niet helemaal.
is een scan ervan. Weet iemand welk font dit is? Een emailtje naar redactie@spitsnet.nl leverde niks op..
Whatthefont zegt Egyptienne, maar dat is het niet helemaal.

Een vraag: het lettertype wat gebruikt wordt op de letterbakken in de kantine van sportzalen... ?
[ Voor 25% gewijzigd door _Gekkie_ op 01-12-2005 17:00 ]
Gekkie is a proud member of TheBenny!
sorry, was nog bezig met het scannen van een voorbeeld... zie de edit
Je zou al ver komen met VAG Rounded Bold._Gekkie_ schreef op donderdag 01 december 2005 @ 16:56:
Een vraag: het lettertype wat gebruikt wordt op de letterbakken in de kantine van sportzalen... ?
[afbeelding]
Tis m nog niet helemaal... de 'E' is anders... en daarbij het probleem van de 'karteltjes' ... hoe de letters namelijk in het letterbord geprikt zitten...
Een bedrijf wil voor een nieuwe productlijn een nieuw logo gaan gebruiken. Het moet in de stijl zijn van het logo dat ze nu gebruiken voor een andere productlijn:

In de huisstijl gebruikt het bedrijf Eras Bold en Eras Medium. Maar ik geloof niet dat dat me in de goede richting stuurt.
Wie weet welk lettertype hiervoor gebruikt is?

In de huisstijl gebruikt het bedrijf Eras Bold en Eras Medium. Maar ik geloof niet dat dat me in de goede richting stuurt.
Wie weet welk lettertype hiervoor gebruikt is?
Geweldige hand-oog-coördinatie dankzij Wacom en Playboy!
Verwijderd

ik kom kwam er maar niet op!
edit: jajaja, de FF Meta OT Black tuurlijk!
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2005 14:52 ]
Ik ben eigenlijk opzoek naar het Krezip font... Het wordt ook gebruikt op dit deel van de klokhuis site:
http://www.hetklokhuis.nl/klokhuisstreams/welcome.cfm
Hier is een voorbeeld van hoe het font eruit ziet:

En het wordt natuurlijk VEEL gebruikt op de krezip site:
http://krezip.nl/
Iemand ideeën want What The Font weet het niet
MVG,
- aLex3305 -
http://www.hetklokhuis.nl/klokhuisstreams/welcome.cfm
Hier is een voorbeeld van hoe het font eruit ziet:

En het wordt natuurlijk VEEL gebruikt op de krezip site:
http://krezip.nl/
Iemand ideeën want What The Font weet het niet
MVG,
- aLex3305 -
Ik ben met een site bezig en ik moet een logo maken in de stijl van een bestaande logo, nu weet niemand alleen wie het orgineel heeft gemaakt en ik kan er maar niet achter komen welk lettertype er is gebruikt.
Weet een slimme gotter 't misschien???
Het gaat om:
Het gaat om:
![]() |
Diplomacy is the ability to tell a person to go to hell in such a nice way that he looks forward to the trip.
Denk dat Helvetica 107 Extra Black Condensed Oblique er het dichst bij komt...
Mocht iemand nu weer eens problemen hebben daar is een cool tooltje voor online, Whattefont:
http://www.myfonts.com/WhatTheFont/
Daar kom je vaak heel snel achter de font van een bepaalde afbeelding...
Mocht iemand nu weer eens problemen hebben daar is een cool tooltje voor online, Whattefont:
Daar kom je vaak heel snel achter de font van een bepaalde afbeelding...
Never eat yellow snow...
Geintje zeker? Helvetica heeft geen schuin afgekapte puntjes op de i en j.Denga schreef op woensdag 07 december 2005 @ 10:54:
Denk dat Helvetica 107 Extra Black Condensed Oblique er het dichst bij komt...
Wat dus ook al in de startpost staat.Mocht iemand nu weer eens problemen hebben daar is een cool tooltje voor online, Whattefont:
Juist, maar het is geen alternatief voor ervaring en kennis, en om het te laten lijken dat je opeens fontmeester bent, die vlieger gaat ook niet op.Daar kom je vaak heel snel achter de font van een bepaalde afbeelding...
Ehm het is em volgens mij wel hoor want deze Helvetica heeft wel afgekapte puntjesYoozer schreef op woensdag 07 december 2005 @ 16:32:
[...]
Geintje zeker? Helvetica heeft geen schuin afgekapte puntjes op de i en j.
[...]
Wat dus ook al in de startpost staat.
[...]
Juist, maar het is geen alternatief voor ervaring en kennis, en om het te laten lijken dat je opeens fontmeester bent, die vlieger gaat ook niet op.
http://www.myfonts.com/fo...-black-condensed-oblique/
en dan vestigingen of zo invullen dan zul je het zien !
Verwijderd
Beste Tweakers,
Ik ben op zoek naar het lettertype van de IB-groep. Iemand een idee?
Thnx!
Thnx!

Die's gelukkig makkelijk: Futura Condensed Bold.Verwijderd schreef op woensdag 07 december 2005 @ 23:03:
Beste Tweakers,
Thnx!
[afbeelding]
Ehm, beroepseer vereist dat ik je nu ter lering ende vermaeck laat zien hoeveel kilometer je er naast zit, of dat je enige spiritualiën op hebt, of gewoon naar de oogarts moet.Alex3305 schreef op woensdag 07 december 2005 @ 19:34:
Ehm het is em volgens mij wel hoor
Aanschouw. Let op het verticale streepje van de g en let nou op die puntjes op de i want bij het voorbeeld van degene die 't vroeg is dat meer een scheef-staand ruitje dan iets anders.

[ Voor 47% gewijzigd door Yoozer op 08-12-2005 00:38 ]
Verwijderd
@ Yoozer
Maar ik ben weer zo'n gier die dit lettertype gratis wil bemachtigen. Tips? :-)
//edit. Gevonden! Weet niet zeker of ik de naam van de site mag noemen, maar voor mij is vanaf vandaag atomicfonts.com the best!
Maar ik ben weer zo'n gier die dit lettertype gratis wil bemachtigen. Tips? :-)
//edit. Gevonden! Weet niet zeker of ik de naam van de site mag noemen, maar voor mij is vanaf vandaag atomicfonts.com the best!
[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2005 02:12 ]
Ik zoek het MsPinky font, kan iemand me helpen?

Kan niet stoppen met ontploffen!
http://dafont.com/en/font...h&nb_ppp=50&text=Ms+Pinky lijkt me een kandidaat, alleen moet 'ie wat smaller. Maar zoek even de Calligraphy-afdeling door, daar moet 'ie vast wel te vinden zijn.Bob Popcorn schreef op donderdag 08 december 2005 @ 09:14:
Ik zoek het MsPinky font, kan iemand me helpen?
[afbeelding]
Thx! Ik heb idd even gezocht maar het exacte lettertype zit er niet tussen
Hallo, ik zoek een download, of een site waar ik het Volkskrant lettertype vandaan kan halen. ( www.druuskop.nl ) Op die site is de titel in dit lettertype geschreven, maar deze site moet vernieuwd worden, en wilt graag hetzelfde lettertype houden... Dus waar kan ik dit vandaan plukken?
De Volkskrant gebruikt het lettertype Metropolis van Afga-Monotype (~22$)
Sorry dan heb ik het idd niet goed gezien maar heb jij dan met je beroepsmatig oog gezien welk font dat door Krezip gebruikt wordt ?Yoozer schreef op donderdag 08 december 2005 @ 00:18:
[...]
Die's gelukkig makkelijk: Futura Condensed Bold.
[...]
Ehm, beroepseer vereist dat ik je nu ter lering ende vermaeck laat zien hoeveel kilometer je er naast zit, of dat je enige spiritualiën op hebt, of gewoon naar de oogarts moet.
Aanschouw. Let op het verticale streepje van de g en let nou op die puntjes op de i want bij het voorbeeld van degene die 't vroeg is dat meer een scheef-staand ruitje dan iets anders.
[afbeelding]
Dat niet. In de lijst van Eroded van DaFont stond 'ie er niet tussen, en bij zoeken naar Grunge in MyFonts kon ik helaas ook nog niks opsporen. WTF gaf helaas ook geen antwoord. Het origineel is er nog wel uit te halen (da's namelijk een Helvetica condensed) en de opbouw suggereert dat 't een font is en niet een nabewerkt lettertype, maar verder, helaas
Ik dacht zelf meer aan Balboa Wide-Bold:
http://www.myfonts.com/fonts/parkinson/balboa/wide-bold/ - je moet de 'gaten' in de letters maar es opvullen dan zie je misschien wat ik bedoel..Verder lijkt ie veel op Helvetica Condensed maar is ie dikker gedrukt..
Kijk ook maar es hierna en vergelijk maar es met de post hierboven, deze is ook wat bewerkt:
dan zie je het denk wel..
- aLex3305 -
http://www.myfonts.com/fonts/parkinson/balboa/wide-bold/ - je moet de 'gaten' in de letters maar es opvullen dan zie je misschien wat ik bedoel..Verder lijkt ie veel op Helvetica Condensed maar is ie dikker gedrukt..
Kijk ook maar es hierna en vergelijk maar es met de post hierboven, deze is ook wat bewerkt:

- aLex3305 -
Ik niet. Kijk naar de letter G. Bij Balboa zit er geen horizontaal streepje, bij Helvetica wel.Alex3305 schreef op donderdag 08 december 2005 @ 14:06:
Ik dacht zelf meer aan Balboa Wide-Bold:
Maar wat is dan je punt?dan zie je het denk wel..
[ Voor 12% gewijzigd door Yoozer op 08-12-2005 14:15 ]
Nee maar die van jou is ook niet de juiste kandidaat
, want daar is de G nog steeds niet goed
Die heeft namelijk nog een streepje naar onder over en die van jou niet.. Maar goed bedankt voor het zoeken iig 
En wat mijn punt was, helemaal niets
En wat mijn punt was, helemaal niets
Ga je de site van m'n school verbouwen ofzo?source schreef op woensdag 07 december 2005 @ 09:43:
Ik ben met een site bezig en ik moet een logo maken in de stijl van een bestaande logo, nu weet niemand alleen wie het orgineel heeft gemaakt en ik kan er maar niet achter komen welk lettertype er is gebruikt.
Het gaat om:
[afbeelding]
T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›
Met het risico dat ik overkom als een pedante lul:Alex3305 schreef op donderdag 08 december 2005 @ 16:30:
Nee maar die van jou is ook niet de juiste kandidaat, want daar is de G nog steeds niet goed
Die heeft namelijk nog een streepje naar onder over en die van jou niet..

Ik weet niet of ik jou dan nog wel achter 't stuur van een auto vertrouw
* alex3305 zat naar een totaal andere post te kijkenYoozer schreef op donderdag 08 december 2005 @ 17:59:
[...]
Met het risico dat ik overkom als een pedante lul:
[afbeelding]
Ik weet niet of ik jou dan nog wel achter 't stuur van een auto vertrouw.
PS. Ik zie maar voor 17% dus mij in je auto laten rijden lijkt me idd niet zo goed idee..
Laterz !
Alex3305 schreef op donderdag 08 december 2005 @ 22:26:
PS. Ik zie maar voor 17% dus mij in je auto laten rijden lijkt me idd niet zo goed idee..
* Yoozer schroeft wat met z'n ondertitel
Hahah dat had nou ook weer niet gehoeven, maar goed we gaan te ver offtopic hierYoozer schreef op donderdag 08 december 2005 @ 23:00:
[...]
![]()
okee, jij wint.
* Yoozer schroeft wat met z'n ondertitel
Da's toevallig nog een oude-stijl bord, het font dat je voor de nieuwere borden kan gebruiken is bijv. Blue Highway. De set is ook hier te krijgen: http://www.dafont.com/en/font.php?file=blue_highwayVerwijderd schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 10:58:
Ik zoek het font dat op alle plaatsnaamborden in Nederland staat.
Voorbeeld:
[afbeelding]
Het is dus Aristocrat LET, een common font op Mac OSX. En nergens te downloaden natuurlijkYoozer schreef op donderdag 08 december 2005 @ 09:30:
[...]
http://dafont.com/en/font...h&nb_ppp=50&text=Ms+Pinky lijkt me een kandidaat, alleen moet 'ie wat smaller. Maar zoek even de Calligraphy-afdeling door, daar moet 'ie vast wel te vinden zijn.
Nee, want LET staat voor Letraset en die kosten geld
Verwijderd
Ik ben op zoek naar het lettertype KPN Sans, ik ben verschillende sites tegengekomen die over het lettertype schrijven maar kan het lettertype nergens downloaden.
Ook op verschillende lettertype website gezocht, maar niks gevonden.
Is er iemand die hem heeft en wellicht kan emailen?
Ook op verschillende lettertype website gezocht, maar niks gevonden.
Is er iemand die hem heeft en wellicht kan emailen?
Ik ben op zoek naar een lettertype dat hier mooi bij past:
(zelf inmekaar gezet
)

Het moet een beetje een lettertype zijn dat bij 'snelheid' past...
het wordt een 'signature' en komt in de onderste zwarte balk te staan
moet dus wel redelijk te lezen zijn..
-edit-
net wat gevonden op DaFont.com Lettertype: Storm
vinden jullie dat die erbij past?
(zelf inmekaar gezet

-edit-
[ Voor 57% gewijzigd door Tuumke op 09-12-2005 16:08 ]
Heb je een plaatje?Verwijderd schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 15:46:
Ik ben op zoek naar het lettertype KPN Sans, ik ben verschillende sites tegengekomen die over het lettertype schrijven maar kan het lettertype nergens downloaden.
Dat feest gaat helaas niet door zolang jij niet 100% zeker kan bewijzen dat 'ie gratis is - zie ook de regeltjesIs er iemand die hem heeft en wellicht kan emailen?
Absoluut niet- foeilelijk. Effecten moet je in Photoshop zelf doen, dit is gewoon Impact of Haettenschweiler met een Wind filter eroverheen. Bah.Tuumke schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 16:05:
(zelf inmekaar gezet)
[afbeelding]
-edit-
Iets als http://dafont.com/en/font...ed&nb_ppp=50&classt=alpha is stukken geschikter. Of http://dafont.com/en/font...le=improvise_v9&nb_ppp=50 als je er een Transform > Skew op doet.
[ Voor 51% gewijzigd door Yoozer op 09-12-2005 20:45 ]

Dat lettertype, iemand een idee welke dat is?
‹(◕‿◕)›
Gotham Nights, alleen wat dichter bij elkaar gezet?
http://dafont.com/en/font...ee&nb_ppp=50&classt=alpha
Een lettertype dat futuristisch oogt in Italic doet het altijd goed bij dingen als snelheid. Ik zou zeggen ga eens met verschillende lettertypes spelen in de Italic-modus. Wellicht dat je er een vind die erbij past.Tuumke schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 16:05:
(zelf inmekaar gezet)
[afbeelding]
-edit-
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Ik zoek een gratis alternatief voor dit font: http://www.myfonts.com/fo...rrespondence/bold-italic/
Ik heb op google gezocht maar niets kunnen vinden....
Ik heb op google gezocht maar niets kunnen vinden....

[ Voor 22% gewijzigd door SvenZ op 11-12-2005 16:13 ]
Hmmm, voor zover ik weet zijn er niet echt alternatieven voor de veelgebruikte FontFont Fonts (Dat klinkt leuk
)
Vreemde varianten van Meta overigens: Boiled en Subnormal. Alsof ze elke letter in Illustrator een Punk en Bloat oid gegeven hebben... Niet echt mooi...
Vreemde varianten van Meta overigens: Boiled en Subnormal. Alsof ze elke letter in Illustrator een Punk en Bloat oid gegeven hebben... Niet echt mooi...
[ Voor 59% gewijzigd door Savantas op 11-12-2005 22:59 ]
Ja zitten idd wel wat dichterbij.Yoozer schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 13:32:
Gotham Nights, alleen wat dichter bij elkaar gezet?
Benieuwd of iemand anders nog een suggestie heeft
‹(◕‿◕)›
WTF komt helaas niet met de juiste suggesties, dus... wie helpt mij aan het font van TomTom?

Verwijderd
Ik denk toch behoorlijk zeker te weten dat je hier geen font van zult vinden omdat het voor tomtom ontworpen letters zijn. Probeer je maar eens in te denken hoe een kleine letter s of e er in deze stijl uit zou zien. Dat wil eigenlijk niet.DeFeCt schreef op maandag 12 december 2005 @ 13:41:
WTF komt helaas niet met de juiste suggesties, dus... wie helpt mij aan het font van TomTom?
[afbeelding]
grmbl. ...en toch hoop ik dat je ongelijk hebtVerwijderd schreef op maandag 12 december 2005 @ 15:11:
[...]
Ik denk toch behoorlijk zeker te weten dat je hier geen font van zult vinden omdat het voor tomtom ontworpen letters zijn. Probeer je maar eens in te denken hoe een kleine letter s of e er in deze stijl uit zou zien. Dat wil eigenlijk niet.
Om je topch gerust te stellen. Er zijn genoeg fonts die sterk hierop lijken. Misschien eens proberen.DeFeCt schreef op maandag 12 december 2005 @ 15:45:
[...]
grmbl. ...en toch hoop ik dat je ongelijk hebt
Je kunt ze vinden op de bekende websites (zie startpost)
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Was ik toch heel even blij dat ik dacht dat iemand mij een font ging suggererenRakkerzero schreef op maandag 12 december 2005 @ 15:48:
[...]
Om je topch gerust te stellen. Er zijn genoeg fonts die sterk hierop lijken. Misschien eens proberen.
Je kunt ze vinden op de bekende websites (zie startpost)
Een tip onder het kopje "beter laat dan nooit". Als je de gratis tool Microsoft Reader installeert, krijg je Frutiger kado!DeFeCt schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 13:30:
[...]
Bij welk pakket wordt de Gill Sans meegeleverd dan? Frutiger is een commercieel font waar je indd gewoon voor moet betalen, wellicht kan Google je een gratis alternatief bieden...
http://www.microsoft.com/reader/downloads/pc.asp
drs. Kama
Ik ben op zoek naar het volgende font:
Triathlon
Tis een freeware font en op google krijg ik maar 6 hits die verwijzen naar goldenweb, een italiaanse website waar ik met geen mogelijkheid op kom. Mischien heeft iemand deze nog of kan er zelf wel bij komen en voor mij hosten.
Thx!
Triathlon
Tis een freeware font en op google krijg ik maar 6 hits die verwijzen naar goldenweb, een italiaanse website waar ik met geen mogelijkheid op kom. Mischien heeft iemand deze nog of kan er zelf wel bij komen en voor mij hosten.
Thx!
Dit topic is gesloten.