Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[CM] deurtjes bovenop kast voor fans

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 533 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Hangt maar net van het servo af. Je hebt ze ter groote van een aansteker maar je hebt ze ook zo groot als een auto. Een kleine servo moet makkelijk passen. Het bereik van de servo is wel belangrijk om in je overweging me te nemen een standaard modelbouw servo draait zo uit mn hoofd tot 90 graden een winch servo 360 graden. De opstelling zoals k0ewl getekend heeft is trouwens overbodig. Die constructie die hij een as noemt in de tekening kan direct op de as van de servo gestoken worden noemen ze trouwens gewoon een wieltje. Ik gebruik dezelfde construcie voor mijn rc zeilboten. Waar ze gebruikt worden voor het hijsen en spannen van de zeilen.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2005 13:32 ]

• k0ewl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-11 22:07
je moet het volgens mij wel op 2 hoogte niveua's maken, anders lopen ze tegen elkaar aan... of heb ik dat mis?

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

Verwijderd

Als ze allemaal precies tegelijk gaan moet het kunnen denk ik, en dat moet lukken als alles door een towutje wordt aangedreven.

• Jelte,89
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-11 16:47

Jelte,89

Woodworking

Idd. Maar waar ik bang voor ben (alhoewel ik niet zoveel verstand van servo's heb....)
Als je het draad aan die servo bevestigd. En hij is aan zodat hij opwind. Gaat de servo dan niet "doordraaien" dus dat het touw o.i.d breekt?
Komen wel paar vraagjes van mij....
1.Als ik zoiets wil realiseren... Wat voor servo moet ik dan gebruiken (specs e.d.)

2.Is "hij" er ook voor 12V.

3.Ik wil er dan ook knipperled's inbouwen/zetten. Dus zogauw de PC aan staat en het klepje/diafragma gaat open. Wil ik hem hééééél langzaam laten openen en dan i.c.m met die knipperled's zodat je een soort van "WARNING" krijgt >:) _/-\o_ Maar kun je tussen de servo en de + lijn van de voeding een "gewone" weerstand tussen zetten zodat hij bijv. 1 of 2 volt krijgt?

Dit was het dan.... Graag zie ik uit naar jullie reacties.. :9~ .

Revive the guild!

• ShAd0w
  • Laatst online: 20:49
Jelte,89 schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 19:42:
3.Ik wil er dan ook knipperled's inbouwen/zetten. Dus zogauw de PC aan staat en het klepje/diafragma gaat open. Wil ik hem hééééél langzaam laten openen en dan i.c.m met die knipperled's zodat je een soort van "WARNING" krijgt >:) _/-\o_ Maar kun je tussen de servo en de + lijn van de voeding een "gewone" weerstand tussen zetten zodat hij bijv. 1 of 2 volt krijgt?
whaa heb je van mij :9 :*)

boeit nie... ik wil het zelf ook weten ;)

maarre die opstelling van k0ewl moet iets "gedetialeerder...." want ik snap eerlijk gezegt niet hoe die nu open gaan :/

Ook zitten de draaipunten elkaar in de weg

[ Voor 8% gewijzigd door ShAd0w op 02-03-2005 20:42 ]

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

@ k0ewl

Ik ben bang dat jouw idee niet gaat lukken i.v.m met "scharnier" punten die elkaar in de weg gaan zitten.. (ze krijgen (lijkt mij) géén ruimte om weg te draaien die ze nodig hebben om open te draaien.
offtopic:
Ik bedoel je laatste posts met die tekening.

@ ShAdow. Ik mocht je idee gebruiken >:)

Revive the guild!

• Firestorm
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-11 14:50

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

Afbeeldingslocatie: http://theking.mine.nu/klepje.GIF
als je nu zoiets doet? klepje in evenwicht houden met een klein gewichtje wat net het gewicht van de klep boven de fan compenseert.
als je t niet snapt wil ik t nog wel wat uitvoeriger uitleggen
gebaseerd op tzelfde principe wat je ook altijd op omhoogstaande vrachtwagen uitlaten ziet.

[ Voor 17% gewijzigd door Firestorm op 02-03-2005 21:17 ]

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

Dat gaat waarschijnlijk ten koste van de afwerking.... Dan maar iets duurder en een servo..... (ik wil ook nog met een zoom functie van een fototoestel gaan werken dus op het moment dat het diafragma open gaat..de fan naar boven gaat....

@Ts Je hebt me op ÜBER ideeën gebracht >:)

Revive the guild!

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:55
Firestorm schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 21:16:
[afbeelding]
als je nu zoiets doet? klepje in evenwicht houden met een klein gewichtje wat net het gewicht van de klep boven de fan compenseert.
als je t niet snapt wil ik t nog wel wat uitvoeriger uitleggen
gebaseerd op tzelfde principe wat je ook altijd op omhoogstaande vrachtwagen uitlaten ziet.
kan, maar dat ziet er denk ik niet origineel, en leuk genoeg uit! :)

dat diafragma met 'warning' lampjes lijkt me wel vet ja :9~

• k0ewl
Jelte,89 schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 20:43:
@ k0ewl

Ik ben bang dat jouw idee niet gaat lukken i.v.m met "scharnier" punten die elkaar in de weg gaan zitten.. (ze krijgen (lijkt mij) géén ruimte om weg te draaien die ze nodig hebben om open te draaien.
offtopic:
Ik bedoel je laatste posts met die tekening.

@ ShAdow. Ik mocht je idee gebruiken >:)
een post verder zei ik ook dat je dan 2 hoogtes moest maken... maar dat boeit ook niet

ik zal ff wat in paint shop pro tekenen want mijn 1337-paint skills laten mij ff in de steek dus :p

Afbeeldingslocatie: http://217.170.21.61/~iproducts/images/diafragma2.gif

dan maak je het bovenste en onderste deel aluminium en dan het middelste deel maak je plexiglas en daar laad je een aantal LEDjes inschijnen zodat die hele plaat oplicht... denk dat dit wel zou kunnen werken. Volgende casemod zelf maar eens proberen

[ Voor 23% gewijzigd door k0ewl op 02-03-2005 22:08 . Reden: plaajte erbij ]

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

Verwijderd

Ik heb Gaoske (denk ik) begrepen en even een plaatje gemaakt:

http://home.kabelfoon.nl/~caschenk/fanklepje.png

Als de PC aangaat moet de elektromagneet het stalen plaatje afstoten waardoor het klepje openklapt.

Als je het klepje dus wat buigt is heel het systeem verborgen in de kast en zie je alleen een klepje wat mooi openklapt :)

• ShAd0w
Jelte,89 schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 21:26:
Dat gaat waarschijnlijk ten koste van de afwerking.... Dan maar iets duurder en een servo..... (ik wil ook nog met een zoom functie van een fototoestel gaan werken dus op het moment dat het diafragma open gaat..de fan naar boven gaat....

@Ts Je hebt me op ÜBER ideeën gebracht >:)
DE FAN NAAR BOVEN GAAT???!?!?! :*) _/-\o_ :D

WOW... als dat lukt... 8)7

informeer me dan :9~

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

@Firestorm en tominator.

Jullie beide ideeën zijn goed.. Alleen ga ik liever voor mijn idee wat k0ewl bedoeld
offtopic:
Over smaak valt niet te twisten
En ik denk dat jullie ook zo'n "openschuivend/draaiend diafragma ook leuker vinden
Daarnaast wil iedereen graag uniek blijven.. en ALS ik mijn/k0ewls idee uitwerk. Zal ik hoogst waarschijnlijk heel uniek zijn.. >:) Don't you think?

@Everybody. Het idee van dat diafragma spreekt mij aan. En ik ga het denk ik zo uitwerken....:
"Ronde cirkel maken.... van 9x9 CM. (voor fan van 8X8 cm.)
die cirkel deel ik in 4 gelijke delen.Dus ik laat deel 1 iets lager liggen als deel 2. Deel 3 op de zelfde hoogte als 1, en deel 4 op dezelfde hoogte als 2. Zodat ze in THEORIE (praktijk kan natuurlijk anders uitwijzen) Over elkaar héén schuiven.

Nu rest mij nog aantal vragen.
1. Wat voor servo moet ik dan gebruiken (specs e.d.)

2. Kan ik tussen de Servo en + lijn van voeding (ik heb een adapter die ALLEEN maar 12V "afgeeft")
Een weerstandje zetten zodat hij maar 1 of 2 Volt krijgt? (weerstand waarde moet ik dan natuurlijk nog bereken.)

3.Hoe kan die 4 "bladen" van het zelf gemaakte diafragma op verschillende hoogtes zetten (voor de duidelijkheid nog even... dit bedoel ik.
"Ronde cirkel maken.... van 9x9 CM. (voor fan van 8X8 cm.)
die cirkel deel ik in 4 gelijke delen.Dus ik laat deel 1 iets lager liggen als deel 2. Deel 3 op de zelfde hoogte als 1, en deel 4 op dezelfde hoogte als 2. Zodat ze in THEORIE (praktijk kan natuurlijk anders uitwijzen) Over elkaar héén schuiven.
4.Wat kost zo'n servo ongeveer ? En waar kan ik het draad die de delen open trekken op solderen/vastmaken (op de servo) ?

Zo weer boel getypt... Nu wacht ik de antwoorden af van "mijn" wijze mede-tweakers af. >:) En dan kan ik de praktijk verder.

Nogmaals : "Bijvoorbaad dank"
Groeten Jelte,89

Revive the guild!

• ShAd0w
servootje is rond de € 30,-- (Conrad)

nog nooit een servootje gzien? er zit een dikke "draaischijf" op.. dus het spreekt voor zich waar je het touwtje moet vast solderen

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

w00t zoveel ?

Waar zitten servo'tjes in dan ? Sloop ik zo'n apparaat wel.. :P
(des noods moet ik met een discman motortje werken... maar die zullen wel niet stoppen |:(

Weet iemand hoe je ZO'N motortje kunt stoppen ?

Revive the guild!

Verwijderd

servo's worden hoofdzakelijk gebruikt in radiografisch bestuurbare machine's.

30 euro is niet duur trouwens, goedkoper is echter wel mogelijk volgens mij.
duurder zijn ze er ook, echt hele dure trekken in een paar milliseconde 13 kg. maar dan ben je wel ongeveer 250 euro kwijt.

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

Ik hoorde net van een elektro monteur dat je er ook nog een AB bij moet hebben á 70/80 euro...
Het idee "Servo" gaat voor mij dus niet door... Ik ga géén 110 euro uitgeven wat wel leuk is maar in feiten niks aan hebt.

Nu ga ik dus over op een klein motortje uit een discman o.i.d (Jelte,89 had volgens mij ook nog een werkende CD ROM speler liggen. Ik denk dat ik die maar een keer laat vallen >:)

Alleen ik ben heel bang (3e x dat ik dit vraag) Dat als het diafragma open schuift en het draad wat ze open trekt..... knapt... :?

Revive the guild!

Verwijderd

dan moet je de motor op tijd uitzette :+
dan wel te doen met een tijdschakelingetje, teller, na 5 sec uit ofzoiets....

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

Tell me more :D

Hmm ik weet niet of je dit hebt gelezen ?.
Ik wil er dan ook knipperled's inbouwen/zetten. Dus zogauw de PC aan staat en het klepje/diafragma gaat open. Wil ik hem hééééél langzaam laten openen en dan i.c.m met die knipperled's zodat je een soort van "WARNING" krijgt >:) _/-\o_ Maar kun je tussen de servo en de + lijn van de voeding een "gewone" weerstand tussen zetten zodat hij bijv. 1 of 2 volt krijgt?
Heb je ervaring mee ? Ik denk dat als ik visdraad (jaha lekker sterk dun en doorzichtig) ga gebruiken.... Er niks gebeurt.

Hoewel met de draad niet... Hoop wel dat mijn "bladen" dat leuk vinden anders gaan die eraan |:(

Revive the guild!

• ShAd0w
Wat is een AB?

maar goed... als het zo duur is gaat dat voor mij ook niet door....

Dan maar gaan werken met weerstandjes en een andere motor.... voorstel? (omdat ik geen kapotte discman heb liggen en geen kapotte cd-rom speler... wel 2 hele oude radiografisch bestuurbare autotjes... allebei niet 10 cm lang ofzo.. kan ik daar iets mee?? :P )

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

ShAd0w schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 16:01:
Wat is een AB?

maar goed... als het zo duur is gaat dat voor mij ook niet door....

Dan maar gaan werken met weerstandjes en een andere motor.... voorstel? (omdat ik geen kapotte discman heb liggen en geen kapotte cd-rom speler... wel 2 hele oude radiografisch bestuurbare autotjes... allebei niet 10 cm lang ofzo.. kan ik daar iets mee?? :P )
AB is afstands bediening....

Ik ga ook met motortje werken.... (voor het diafragma) ben vandaag heel de dag op school bezig geweest met tekenen... En ben best tevreden qua. pasvorm e.d.

Dan komt mijn CD speler die ik ga gebruiken om de fan op en neer te laten gaan... (hoewel dat niet zo'n makkelijk klusje zal zijn als ik em ook nog langzaam op en neer wil laten gaan :? )

Een radio-grafisch app. is helemaal perfect.. Die kan namelijk 2 kanten opdraaien....
Jelte,89 moet zelf 4 diskette's slopen. Omdat daar een perfect veertje inzit. Die ze langzaam dicht kunnen schuiven (hoop ik)

Nu 1 vraagje... Als ik die motor op 1V laat lopen.. en het draad wint op.. Dan komt het draad (wat aan 1/4 deel van't diafragma vastzit) wat het diafragma open trekt.. Het diafragma komt dan tegen een blokje wat ik aan de bovenkant van de kast monteer... Zodat het draad niet verder kan... Ik zelf denk dat het motortje (wat op 1V loopt) "stil" zal blijven staan. Maar ik weet niet of dat goed is voor dat motortje..? Uitzetten lijkt me ook géén optie want dat komt het veertje in actie....

offtopic:
Nice.....But difficult.

/Edit. Morgen tekening van wat ik van plan ben.... En héél mischien een klein beetje uitwerking... (praktijk dus.) :9

[ Voor 5% gewijzigd door Jelte,89 op 04-03-2005 16:44 ]

Revive the guild!

Verwijderd

In dit geval hoeft er dus echt geen AB bij de servo. Je jaagt stroomt door de twee draadjes en hij werkt. een AB gebruik ja alleen voor 'afstand besturing' maar de servo blijft gewoon op stroom werken hoor :P

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

Dan nog vind ik 30 euro teveel geld...

Revive the guild!

• Cablekevin
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:34

Cablekevin

CCCP Baby!

MeMoRy schreef op zondag 27 februari 2005 @ 14:39:
Misschien een idee om het pneumatisch te maken?
(bestaan er ook kleine 12 volt compressortjes?)
Dat hij ook zo'n mooi "psssssjt" geluid maakt als hij open gaat (liefst met condenswolken). :9~

edit:
conrad heeft een 12V miniatuurcompressor voor 9,95 (850160-08) tot 200psi. Ding is zo'n 20 bij 10 bij 10 cm. Hij gebruikt wel 12 V en tot 10A. Maar het is dus mogelijk! gebruik een oude compuvoeding
Das wel vet hoor je psssss pc deurtje open...
Dit ga ik toepasse in me nieuwe mod! :P
Voor me casepanel.... bv schakelaartje om naar rechts open en naar links dicht centraalpunt doet ie niets :)

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:21
waar wil je die compressor dan neer zetten :P

Afbeeldingslocatie: http://www1.nl.conrad.com/m/8000_8999/8500/8500/8501/850160_BB_00_FB.EPS.jpg

als het lukt wordt het zeker wel mooi >:)

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

• Cablekevin

Cablekevin

CCCP Baby!

wesleytjuh schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 21:22:
waar wil je die compressor dan neer zetten :P

[afbeelding]

als het lukt wordt het zeker wel mooi >:)
in de case met demp matten ;)

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

uhhhhhhh? :D Succes... :D

Maar ik heb nog géén antwoordt hierop
Nu 1 vraagje... Als ik die motor op 1V laat lopen.. en het draad wint op.. Dan komt het draad (wat aan 1/4 deel van't diafragma vastzit) wat het diafragma open trekt.. Het diafragma komt dan tegen een blokje wat ik aan de bovenkant van de kast monteer... Zodat het draad niet verder kan... Ik zelf denk dat het motortje (wat op 1V loopt) "stil" zal blijven staan. Maar ik weet niet of dat goed is voor dat motortje..? Uitzetten lijkt me ook géén optie want dat komt het veertje in actie....
Jelte,89 in "[CM] deurtjes bovenop kast voor fans"

graag antwoord _/-\o_

Revive the guild!

• Firestorm
  • Laatst online: 05-11 14:50

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

is een stappenmotor uit bijvoorbeeld een oude printer geen idee? die kan je een x aantal graden laten draaien waarna hij stopt... er moet vast wel een printje te maken zijn die dat onafhankelijk van de computer kan regelen.

nog een idee wat me net te binnen schiet als je bovenstaande oplossing gebruikt: temp sensor in de schakeling opnemen die afhangelijk van de temperatuur het diafragma verder open zet of sluit. heeft geen nut, maar ziet er wel vet uit :P

Verwijderd

Misschien een oude walkman slopen, als je die nog hebt :9

Die wieltjes draaien langzamer dan die van een discman, dat ziet er denk ik leuker uit. Dan kan je ook beter zo'n WARNING effect namaken 8)

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

Ja dat is ook een idee. Heb helaas geen ouwe printer... Maar er is nog een oplossing.. Als ik de motor laat draaien... totdat het touw is opgewonden... En dat je met een 'ding' het draad bijv tegen de kast VAST kan klemmen... Zodat de stroom wel van het motortje afkan...

Want ik heb gister avond al uit betrouwbare bron gehoord dat als je dat motortje op 1V laat lopen... en constant dan wordt hij Héél heet. (mischien gaat hij wel kapot.)

/edit. Een motor van een walkman... Kun je die niet stil laten staan? mischien met play/stop/pause ?
dat je op play drukt...------Diafragma open
Stop--------Stil
terugspoelen-------- Draad wint af van de motor. Dus de veren komen in actie-------DIafragma dicht

Is dit goed. ?

[ Voor 26% gewijzigd door Jelte,89 op 05-03-2005 11:25 ]

Revive the guild!

Verwijderd

Misschien een heel klein elektromagneetje en dan zo'n sluitringetje om het touw, dan kunnen de veren hun werk doen als de pc uitgaat en wordt het motortje ook niet constant belast.

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

@tominator

Das wel een optie jah thanks fot that.
Iemand idee welke ik moet hebben en waar haal je die dingen vandaan (in welk apparaat zitten die dingen ? ) en wat kosten ze ?

[ot]ik ben er nu mee bezig... mischien vanavond pics...

Revive the guild!

• Cablekevin

Cablekevin

CCCP Baby!

Jelte,89 schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 16:00:
@tominator

Das wel een optie jah thanks fot that.
Iemand idee welke ik moet hebben en waar haal je die dingen vandaan (in welk apparaat zitten die dingen ? ) en wat kosten ze ?

[ot]ik ben er nu mee bezig... mischien vanavond pics...
uhhhhh wat maak ff een lijstje....

Verwijderd

Firestorm schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 00:42:
is een stappenmotor uit bijvoorbeeld een oude printer geen idee? die kan je een x aantal graden laten draaien waarna hij stopt... er moet vast wel een printje te maken zijn die dat onafhankelijk van de computer kan regelen.

nog een idee wat me net te binnen schiet als je bovenstaande oplossing gebruikt: temp sensor in de schakeling opnemen die afhangelijk van de temperatuur het diafragma verder open zet of sluit. heeft geen nut, maar ziet er wel vet uit :P
Je moet inderdaad gewoon stappenmotortjes gaan gebruiken. Oude printer nodig? dat is niet zo moeilijk vinden hoor. Ga naar de vuilsorteerplaats bij je in de buurt en vraag of je wat kapotte printers mag meenemen met een foute smoes. Die liggen zo voor 't grijpen, ze hebben 't immers gesorteeerd :)

Als je thuiskomt begint 't leukste.. het slopen! >:)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2005 16:22 ]

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

Cablekevin schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 16:04:
[...]

uhhhhh wat maak ff een lijstje....
Wat bedoel je ?

Het zelf gezaagde diafragma is af. en past perfect.. Nu nog gaten boren voor het touw en het plaatje waar het diafragma aan bevestigd moet worden....

Waarom moet je met een stappenmotoer werken..? Cablekevin wil zelf een compressor gebruiken...
en ik kan het ook zonder.. Het touw kan toch worden gestopt door een elektro magneet en een (sluit) ringetje o.i.d

Revive the guild!

• Cablekevin

Cablekevin

CCCP Baby!

Jelte,89 schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 16:35:
[...]

Wat bedoel je ?

Het zelf gezaagde diafragma is af. en past perfect.. Nu nog gaten boren voor het touw en het plaatje waar het diafragma aan bevestigd moet worden....

Waarom moet je met een stappenmotoer werken..? Cablekevin wil zelf een compressor gebruiken...
en ik kan het ook zonder.. Het touw kan toch worden gestopt door een elektro magneet en een (sluit) ringetje o.i.d
Met wat je zoek... :)

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

Ehm . oke.
1.Ouwe CD Rom speler ------ Voor de fan die naar boven moet komen..
2.Ouwe walkman..... ------ ik weet nog niet of ik dat I.p.v motortje uit discman, zal doen..
3.Elektro magneet ------ Voor de draden zodat het diafragma niet direct terug schiet....
4.Nog 3 diskettes voor de veertjes (daar zit een veertje in die "rustig" is.)

Foto's komen vanavond rond een half 10 - 10 uur

Revive the guild!

• Cablekevin

Cablekevin

CCCP Baby!

Jelte,89 schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 18:42:
Ehm . oke.
1.Ouwe CD Rom speler ------ Voor de fan die naar boven moet komen..
2.Ouwe walkman..... ------ ik weet nog niet of ik dat I.p.v motortje uit discman, zal doen..
3.Elektro magneet ------ Voor de draden zodat het diafragma niet direct terug schiet....
4.Nog 3 diskettes voor de veertjes (daar zit een veertje in die "rustig" is.)

Foto's komen vanavond rond een half 10 - 10 uur
1. Ok ouwe cdrom zoek ff op marktplaats ofzo of bij wat vriende die hebbe ze vast wel.
2. Zelfde als cdrom
3. De schroothoop ofzo daar kan je een hoop vinde... conrad heeft ook veel in dit soort zaken.
( tipje ga naar je leraar techiek en vraag het eens aan hem als ik zoiets vraag zegt ie hoe groot en hoe sterk dan krijg je het meestal wel. )
4. De Hema.... of onder je bed :P

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

Thanks Ik begreep je niet helemaal ha ha.
Maar diskette's heb ik nog wel... Ik d8 dat ik ook nog ergens een CD rom speler had liggen....
Jah klopt een motortje (heb ik gekrijgt van me vriend :+ ) Is natuurlijk hetzelfde >:)

Voeg me even toe op MSN (je hebt er wel verstand van) heb nog aantal vraagjes...
jeltelichtenberg@hotmail.com

Revive the guild!

• Cablekevin

Cablekevin

CCCP Baby!

Jelte,89 schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 23:11:
Thanks Ik begreep je niet helemaal ha ha.
Maar diskette's heb ik nog wel... Ik d8 dat ik ook nog ergens een CD rom speler had liggen....
Jah klopt een motortje (heb ik gekrijgt van me vriend :+ ) Is natuurlijk hetzelfde >:)

Voeg me even toe op MSN (je hebt er wel verstand van) heb nog aantal vraagjes...
jeltelichtenberg@hotmail.com
Done heb je al pics :)

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

Ja bagger kwaliteit... Morgen ff nieuwe pics maken...
en mijn motor komt uit een...... Jawel tandenborstel >:)

Revive the guild!

• Cablekevin

Cablekevin

CCCP Baby!

Jelte,89 schreef op zondag 06 maart 2005 @ 11:38:
Ja bagger kwaliteit... Morgen ff nieuwe pics maken...
en mijn motor komt uit een...... Jawel tandenborstel >:)
hehe :P

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

Oke al wel vast een tekening hoe het uitgewerkt is.... Afbeeldingslocatie: http://www.tweakzone.nl/f/g/31480Gdse8FMn.JPG
Uitleg bij de foto...
Nr 1 is een "blokje" met aan de bovenzijde een gleufje waar het draad doorheen gaat.... (blokje komt op de onderkant van de bovenkant van de computer....) Tevens voorkomt het blokje (hoop ik) dat de delen van het diafragma niet open schuiven.....

Nr 2 is een driehoekje ;) Die MOEST daar komen.... ff proberen uit te leggen... Die 2 diagonale lijnen die je ziet lopen.... Die lijn moet je in gedachten doortrekken... En op dat punt het ik de "scharnier" aangebracht.. Om te voorkomen dat ze onderling een "botsing" maken....

hoop dat ik duidelijk genoeg ben geweest zo

offtopic:
Motortje van Tabo (tandeborstel) doet niet...Althans niet op 9V

/edit Het is een luie motor.... Je moet em op gang helpen >:)

Nogmaals bedank ik tominator hier mee:
Verwijderd schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 15:53:
Misschien een heel klein elektromagneetje en dan zo'n sluitringetje om het touw, dan kunnen de veren hun werk doen als de pc uitgaat en wordt het motortje ook niet constant belast.
Nu moet ik alleen nog meer specs van dat elektro magneetje hebben (wat voor soort e.d.)

offtopic:
De laatste 11 post's zijn van mij en van cablekevin.... Waar blijft iedereen?

[ Voor 32% gewijzigd door Jelte,89 op 06-03-2005 18:43 ]

Revive the guild!

• Cablekevin

Cablekevin

CCCP Baby!

hehe electromagneet....
Pak een dynamo en sloop die heb je ook wat :)

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

Oke hier wat foto's....

Afbeeldingslocatie: http://www.liquid-clockers.nl/PIC00073.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.liquid-clockers.nl/PIC00074.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.liquid-clockers.nl/PIC00075.JPG

Comments ?
offtopic:
Thanks to CableKevin for beïng host.

Revive the guild!

• Cablekevin

Cablekevin

CCCP Baby!

hehe als je zo een fan doet...kan je voedselversnipperaar maken :)
Mare ziet er goed uit keep up the good work! :)

• ShAd0w
zozo... er is un boel gebeurd in 2 dagen dat ik offtopic was :9

regel ffkes je bouwtekeningen Jelte... :9~

ziet er heel goed uit!! _/-\o_ _/-\o_

ga zo door :)

Verwijderd

Ziet er leuk uit :). Maar met de elektronica kan ik je niet helpen, ben ik namelijk 100% noob in.

Maar ziet er leuk uit, ga zo door :*)

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

@ Tominator. Weet je ook niet meer specs over die elektro magneten...?
Ik hoorde Cablekevin al iets roepen over een dynamo...

@ShAdOw. Ga ik even doen... Ik heb het eigenlijk heel simpel gemaakt.....
Gebruik je een 80x80 mm fan ?
Je eerste hulpstukje Afbeeldingslocatie: http://www.tweakzone.nl/f/g/31480Gdse8FMn.JPG

Jij opent een topic en ik ben de "uitvoerder" >:)

Morgen meer praktijk... Zit met 1 probleem dat zit em in de tandenborstel motor... Die moet je iets op gang laten komen... Je moet er stroom aan doen.. en dan ff een "draaitje" geven... |:(

En mischien ga ik nog even met dat motortje spelen.... Hij kan 2 kanten opdraaien.... licht eraan hoe je de + en de - houdt >:)

Revive the guild!

• ShAd0w
hahaha... jij bent de uitvoerder ja... :9 _/-\o_

ja, ik gebruik een 80 mm fan.

maarre je moet iets betere uitleg geven bij dit plaatje.... ksnap er niet veel van :? :| |:(

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

ShAd0w schreef op maandag 07 maart 2005 @ 08:20:
hahaha... jij bent de uitvoerder ja... :9 _/-\o_

ja, ik gebruik een 80 mm fan.

maarre je moet iets betere uitleg geven bij dit plaatje.... ksnap er niet veel van :? :| |:(
plaatje is klikbaar.
Hier de uitleg: Uitleg bij de foto...
Nr 1 is een "blokje" met aan de bovenzijde een gleufje waar het draad doorheen gaat.... (blokje komt op de onderkant van de bovenkant van de computer....) Tevens voorkomt het blokje (hoop ik) dat de delen van het diafragma niet open schuiven.....

Nr 2 is een driehoekje ;) Die MOEST daar komen.... ff proberen uit te leggen... Die 2 diagonale lijnen die je ziet lopen.... Die lijn moet je in gedachten doortrekken... En op dat punt het ik de "scharnier" aangebracht.. Om te voorkomen dat ze onderling een "botsing" maken....

hoop dat ik duidelijk genoeg ben geweest zo.

/edit Ben al op conrad aan't zoeken voor elektro magneten maar wat is de originele naam ?

[ Voor 7% gewijzigd door Jelte,89 op 07-03-2005 10:30 ]

Revive the guild!

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

1. Vraag aan jullie
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakzone.nl/f/g/314807QJu4E99.JPG Hier komt het diafragma onder. Zal ik dan die "A" van acura weghalen en een mooi rond gat maken (80x80) of die A laten zitten en daaronder het diafragma ?

offtopic:
Hoe heten elektro magneten?

Revive the guild!

• k0ewl
wat een lelijk gat... weghalen dus!!!

• ShAd0w
khad ut weg gehaald..

trouwens... ksnap het plaatje nu bijna :9
nr 2 alleen nog niet echt... :/

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

Nr 2 bedoel je ?

Nou ik moet het laten scharnieren op die diagonale lijnen anders komen de 4 delen van het diafragma tegen elkaar aan....

Forget the foto.... (van die a) daar komt ie niet. Past niet ws komt ie nu boven mijn CD rom.

Revive the guild!

• naftebakje
  • Laatst online: 23-11 08:43
Jelte,89 schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 09:57:
[...] Maar er is nog een oplossing.. Als ik de motor laat draaien... totdat het touw is opgewonden... En dat je met een 'ding' het draad bijv tegen de kast VAST kan klemmen... Zodat de stroom wel van het motortje afkan...

Want ik heb gister avond al uit betrouwbare bron gehoord dat als je dat motortje op 1V laat lopen... en constant dan wordt hij Héél heet. (mischien gaat hij wel kapot.)

[...]
Als je niet met een stappenmotor of servo werkt, maar met een gewoon klein DCmotortje, kan je door een constante stroombron te maken voorkomen dat ie doorbrand (doordat ie te heet wordt), maar hij zal blijven "trekken" aan de draad (of whatever eraan hangt). En dan kan je bijvoorbeeld met een veer zorgen dat als de motor geen spanning heeft hij terugkeert naar gesloten toestand.
De stroombegrenzer zal meteen de kracht bepalen waarmee getrokken wordt, en dus ook hoeveel energie verloren gaat in warmte in de motor.

[ Voor 54% gewijzigd door naftebakje op 07-03-2005 19:27 ]

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• Cablekevin

Cablekevin

CCCP Baby!

W00PS plz jelte stuur ze morge nog ens heb me host leeg gehaalt....pics zijn dood nu :P

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

ow ja ? 8)7
hier niet... >:)

/edit ben net 4,5 uur bij mijn broer geweest en ga het HEEL anders aanpakken. "Hij" heeft me op een ander idee gebracht... Sorry ik kan het NIET uitleggen. Niet lullig bedoeld of dat jullie IQ te laag is. maar ik ga het morgen uitvoeren en dan............ Pics >:) dan snapt iedereen het wel.

[ Voor 84% gewijzigd door Jelte,89 op 07-03-2005 22:39 ]

Revive the guild!

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-11 09:57
Jelte,89 schreef op maandag 07 maart 2005 @ 22:37:
ow ja ? 8)7
hier niet... >:)

/edit ben net 4,5 uur bij mijn broer geweest en ga het HEEL anders aanpakken. "Hij" heeft me op een ander idee gebracht... Sorry ik kan het NIET uitleggen. Niet lullig bedoeld of dat jullie IQ te laag is. maar ik ga het morgen uitvoeren en dan............ Pics >:) dan snapt iedereen het wel.
misschien je fans op 230 laten lopen zodat het deurtje door de stroming opengehouden word?

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

ja en jouw fan's kunnen daartegen... Als ik ze op 230 laat lopen komt er een weerstand tussen.. .

offtopic:
grapjas

Revive the guild!

• ShAd0w
fans laten lopen op 230??!

dan gaan ze toch naar de kl*te ofnie???!

• naftebakje
Met een diode, dikke weerstand, en best nog een afvlakelco kan je een 12V DC fan op 220 laten lopen, maar dat zou wel erg idioot zijn als je een PCvoeding in de buurt hebt.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• k0ewl
vind het wel een grappige opmerking.. de meeste fans hebben een max van 13 V

dus als je 230 zou willen heb je 230-13/0.1 = een hele dikke weerstand :p

• naftebakje
k0ewl schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 21:12:
vind het wel een grappige opmerking.. de meeste fans hebben een max van 13 V

dus als je 230 zou willen heb je 230-13/0.1 = een hele dikke weerstand :p
De meeste fans werken op gelijkspanning, daarom wordt een diode gebruikt. Dan heb je een spanning met effectieve waarde (piek van 220V is 310V, tis een sinus hé) van 110V, -12V voor de ventilator, op 0.1A ==> 980ohm, 98Watt....

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

Waar ging dit topic over ? >:)

Revive the guild!

• Cablekevin

Cablekevin

CCCP Baby!

Uhhh Deurtjes bovenop kast voor fans :P ?

• mjszwo
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Kan je niet zo'n systeem maken als wat je weleens op vrachtwagen-uitlaten ziet? Dus zo'n klepje dat door de naar buiten blazende lucht vanzelf naar boven wordt geduwt.
Dan moet je wel een licht materiaal gebruiken als klepje/deurtje, of een contragewichtje gebruiken indien ze persee van metaal moeten zijn.

• ShAd0w
We zijn al met een ander idee bezig... namelijk een diafragma.

dus niet echt klepjes die je omhoog kunt blazen. Maar d.m.v. een motortje. Dus als je een geschikt motortje weet. (behalve een servo) gooi het in de groep

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

"We" ? >:) :P
offtopic:
geintje

Neej als je nog een week tijd hebt ofzo kan ik je een "tutorial" geven. (ben nu ook bezig met een HDD LED bar)

[ Voor 19% gewijzigd door Jelte,89 op 09-03-2005 21:30 ]

Revive the guild!

• naftebakje
Een gewoon DC motortje, dat je niet meer stroom geeft dan nodig. Mag gewoon uit cdspeler of .... zijn. Dan de stroom begrenzen, zodat je de motor constant onder spanning mag laten. Dat zal de eenvoudigste en goedkoopste oplossing zijn.

Verwijderd

Hey
Ik ben een stille lezer van dit forum. Dit is ook mijn eerste post. Maar ik ben niet al1 een stille lezer maar ook een stille uitvoerder.
Ik heb gebruik gemaakt van een oude DVD-speler. De elektronica heb ik eruit gesloopt behalve 1 motortje. De behuizing is er natuurlijk ook af ;) Als het ding openstaat sluit ie precies een gat in een plank af.(ik heb het eerst op een plank gebouwd want om nou gelijk in mn case te gaan slijpen als je nie eens cker weet of het gaat werken is ook nix;)) Als bij mij het laatje dichtgaat gaat het dus weg voor het gat. Normaal als het laatje dichtgaat gaat de lens naar boven. Ik heb dat gedeelte met vuurwerkstokken verlengt.(lekker licht houtsoort) En daar vier 5x5cm fans opgebouwd. Dus als het laatje geheel open is geschoven komen de fans een stuk naar boven.
Foto's komen zo snel moeglijk maar je weet hoe het bij familie gaat he. Ze hebbe altyd hetgeen van je nodig wat je eigelijk zelf die week nodig hebt :'(

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:17
Hee Toontje goed dat je al iets werkends hebt geëxperimenteerd :D

Maar ik snap nou eigenlijk niet helemaal wat je hebt gemaakt, heb je nou ook een diafragma geconstrueerd, of heb je een soort schuif met een cdrom lade :?

PICS!!!! :P

[ Voor 78% gewijzigd door cryforhelp op 10-03-2005 00:40 ]

Verwijderd

Kheb een schuifsysteem gemaakt. Van een CD-romlade. Wel mooi afgewerkt natuurlijk ;)
Ik zal morgen wel ff camera van mn broer lene. Dan heb ik waarschijnlijk morgen foto's.

• ShAd0w
@ Jelte,89: :/ Ik heb nog gnoeg tijd... Mun PC is namelijk in de maak, het m-bord en geheugen was kapot ( 8)7 )en heb ik nu opgestuurd... dus kan vanalles uitvoeren met mun PC nu :9

@ DJ Toontje: Cool, regel pics. is wel k*t eigenlijk dat ik pas geleden. (1 maandje ofzo) een oude PIII heb weggegooid. Met een CD-Rom speler. (hij gaf namelijk geen beeld meer, agp was waarschijnlijk kapot, ook niet met een andere videokaart)

Verwijderd

Ok ik heb wat foto's. De fan's komen nog een btje te weinig naar boven. Daar moet ik iets op gaan verzinnen. Maar, en dat is het belangrijkste, ze komen naar boven ;)
Het zit allemaal nog nie op mn pc kzal nog wel foto's posten als het erop zit en het een kleurtje heeft.
Afbeeldingslocatie: http://img2.imagevenue.com/loc209/th_81f_bovenkant.jpg
dit is de bovenkant met het luikje dicht.
Afbeeldingslocatie: http://imagevenue.com/loc255/th_b64_bovenkant_open.jpg
En een paar seconde later is het luikje open.
Afbeeldingslocatie: http://img3.imagevenue.com/loc225/th_83b_onderkant.jpg
en dit is de onderkant

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-07 12:50
Je hebt toch niet het lade-mechanisme van een cd-rom drive gebruikt, he? ;)
edit:
D'oh dat zeg je erboven al

Eigenlijk vind ik de ideeen van diafragma, klepjes met contragewichtjes of luchtdruk O-) veel origineler... :/

[ Voor 52% gewijzigd door MeMoRy op 10-03-2005 10:26 ]

U vraagt, wij antwoorden.

Verwijderd

Ik heb idd het hele lademechanisme gebruikt :$ Ik deed het eigenlijk meer uit verveling en met het idee dat het toch nie ging werken. In verband met het gewicht van de fans enzo. Maar nu werkt het dus wel. Zelf had ik ook liever pneuma ofzo. Maar dat komt misschien nog.

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

Ziet er (makkelijk) maar wel leuk uit... DIt wou ik eerst gaan gebruiken hoe mijn fan's naar boven komen.
Maar dat gaat denk ik niet lukken. Want ik heb plaatsgebrek... Anyway ik own gewoon :D

Revive the guild!

• ShAd0w
tuurlijk jelte ;)

maar ik wacht gwoon af... heb namelijk niet zo'n zin om te "experimenteren" :P

dus als jullie tekeningen klaar hebben, stuur ze maar door :Y)

• HeepH
  • Laatst online: 20:39

HeepH

Dope Rapper

enige idee hoeveel volt die servo gebruikt die de cd-rom lade aandrijft ? want ik heb nu het hele circuit op hele bord nodig om 1 servotje stroom te geven, lekker handig, heb helaas zelf geen multimeter bij de hand dus als iemand zo vriendelijk zou willen zijn ?

http://specs.tweak.to/16495

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

Daar kun je toch gewoon je molex aan zetten ? (tís vroeg)

Revive the guild!

Verwijderd

Je kan er idd gwoon 5 volt op zetten.Ik heb het ook gedaan en het werkt allemaal perfect. En wat erin zit is volgens mij geen servo maar een gewoon motortje.

• ShAd0w
ik dacht er zomaar in eens aan.... :P

wat als je nu een oude CD-Rom drive pakt. Dan zorg je ervoor dat het laadje NIET meer open gaat als je hem openmaakt... MAAR er wel voor zorgt dat het motortje open draait. Als je daar het touwtje aanvast maakt. en lang genoeg maakt. Zal hij dus op een bepaald punt stoppen. (als de drive volgens dat ding helemaal open is :9 ) Zodra de pc uitgezet wordt, sluit hij automatisch. Omdat hij nog denkt dat dat ding open is. Hij rolt dan dus weer terug. Maar dan moet je wel met veertjes gaan werken die het diafragma terug duwt. _/-\o_ Wie gaat dit proberen :9 (kheb namelijk geen oude cd/dvd-rom speler)

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

Heej shadow. Waar denk je dat ik mee bezig ben :D
mischien kan een fototje maken vanaaf. maar ik ben bang dat dat niet helemaal duidelijk is.

Revive the guild!

Verwijderd

Ik ben nu bezig er 1 te maken om me front klepje te openen. Heb nog een tandwieltje nodig dat op me motortje past. Ik gebruik als motor een 12v m-motor uit een discobol lampje.

• ShAd0w
oh.. je had dat id al?

hmmz.... mun broertje heeft nog un discobol staan })

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

@ ShadOw. ik weet niet of mijn idee door gaat. i.v.m dat ik nijn (server) computer in een wijnkistje bouw.. (aangezien de weinige ruimte die ik daar heb.. >:) )

Revive the guild!

• ShAd0w
hmmz.... dus je gaat niet verder met dit projectje? :/

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

Ja zekers wel... Maar ik weet niet of dat doorgaat dat die fan naar boven komt...Nu (nog) alleen even kijken naar het diafragma...
offtopic:
Ik ben wel overgestapt naar een kleinere case.. Maar heb toch méér ruimte voor het diafragma.

Revive the guild!

Verwijderd

Het idee:
Als je een elektromagneet gebruikt(is hier al geopperd) dan schiet het ding in 1 keer open, dat willen we niet. Waarom doen we er dan geen zuigertje aan(Net zoiets als een fietspomp). Doordat niet alle lucht er zeer snel uitgeperst kan worden gaat het ding langzaam open. Als we de as dan in de 'open' stand onder druk zetten met een veertje(Die hem dus weer dicht dwingt) dan gaat hij ook langzaam dicht als de elektro magneet weer uitgaat(Hij kan de lucht ook niet zo snel aanzuigen).
Wel belangrijk, de veer en magneet mogen niet zo terk zijn dat ze de zuiger in meer of mindere mate vacuum kunnen trekken, dan gaat het alsnog te snel. Ik denk dat je dit wel voor mekaar kan krijgen en het klinkt wat stiller(en leuker, pssssst) als een motortje.

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

Ja maar daar zit veel werk achter. Ik ben nu bezig En ik kan mijn idee perfect uitvoeren. Zonder risico's dat het motortje/touw/difragma/of-wat-dan-ook breekt of kapot gaat. Mijn idee:
offtopic:
Denk dat niet iedereen het snapt.
Een motortje. Met een "schoep" OP/AAN de as. Die draait natuurlijk rond. Die raakt dan een "schuifje" waar een lipje/haakje aanzit. Die pakt ie mee door de rechtsom-draaiende beweging. Aan het begin van het schuifje zit een touwtje. Dus als het schuifje naar rechts gaat. trekt ie het touw aan. dus het diafragma gaat open.. Omdat het schuifje recht is. Zal die schoep hem op een gegeven moment loslaten. Is het schuifje op het einde. (van de kast) Daar zit een (klein) veertje. Die hem IETS terug duwt. Zodat hij em op de links-draaiende beweging . Het lipje weer oppakt. en het diafragma dicht trekt.

Revive the guild!

• ShAd0w
moet un un keer goed uitleggen :9

• Ikke!
  • Laatst online: 06-09 10:05

Ikke!

aka Netfinity

Dan zul je er wel een grote overbrenging in moeten maken, want met een redelijk klein schoepje (centimeter of 2 in doorsnede) zal een schuifje maar een centimeter of anderhalf verschuiven. Het touwtje wordt dan ook maar anderhalve cm aangetrokken. Hoe wil je er voor zorgen dat het motortje stopt als hij een keer rond is geweest? Lijkt me dat je anders een getik krijgt van het schoepje dat steeds het schuifje weer tegen het veertje aantikt. Misschien dat iets met zo'n microswitchje een idee is. Ik heb er wat uit een oude videorecorder gehaald, misschien zijn ze in een cdrom station ook wel te vinden. Hm in mijn cdromstation zitten er geen. Ik bedoel niet die smd-klik-knopjes die aan de voorkant worden gebruikt, maar kleine zwarte dingetjes van een halve centimeter met een wit hefboompje, dat heel makkelijk is in te drukken.

Klik mee voor GoT!........

• ShAd0w
jaja... dat snap ik niet echt :/

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

Ja maar. De lengte dat het schuifje verschuift.. Is onder andere afhankelijk van de lengte van het weerhaakje/lipje..
ShAd0w schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 16:49:
moet un un keer goed uitleggen :9
Uhm ikke Wil jij dat een keer proberen ?
offtopic:
Shadow niet lullig bedoeld hoor. Maar is gewoon machtig irri uit te leggen

[ Voor 16% gewijzigd door Jelte,89 op 17-03-2005 08:25 ]

Revive the guild!

• ShAd0w
...?

• Ikke!
  • Laatst online: 06-09 10:05

Ikke!

aka Netfinity

Ik kan het met woorden ook niet echt anders uitleggen, met een plaatje is het misschien wat makkelijker. De verhoudingen en vormen zullen wel niet echt kloppen, maar het gaat om de werking.
Afbeeldingslocatie: http://img129.exs.cx/img129/7945/plaatje2hq.png

edit:
het duurde even voordat ik doorhad hoe het posten van plaatjes werkte en hoe imagehack werkte.

[ Voor 29% gewijzigd door Ikke! op 17-03-2005 19:19 ]

Klik mee voor GoT!........

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

Ik denk dat ik niet meer met een motortje ga werken. Ik denk dat ik een complete CD speler ga gebruiken.. (is niet nodig voor een server.) Dus ik druk op een knopje CD gaat open en trekt diafragma open. CD gaat dicht. Diafragma ook.Moet dan nog wel ff slim denken ivm de plaatsing van de beide katrollen.

Revive the guild!

Verwijderd

Ik ben zelf bezig met een soortgelijk systeem maar dan aan de zijkant van de kast. Er gaat dan een klep open die boven open is en onder gesloten blijft (soort kantelraam idee). Beetje onduidelijk uitgelegd misschien, maar heb momenteel geen afbeeldingen bij de hand. Ik werk met een systeem op basis van een cdspeler, deze past net in de breedte in de kast :D (diagonaal dan). En dat werkt prima (tot nu toe :D). Een cdspeler heeft redelijk veel kracht, dat viel mij nogal mee. Het leuke van dit systeem is dat wanneer je handmatig er een tikje tegen aan geeft, dat ie automatisch terug gaat :D. Daarnaast kun je bij veel cd-spelers openingsgrootte van de lade makkelijk aanpassen. Meestal zit er een knopje die ingedrukt wordt doordat de lade op t eind komt. Ik heb zelf het einde verplaatst. Misschien een tip als de cd-speler te ver open gaat bij jou. Als je nog vragen hebt hoor ik het wel.

offtopic:
De casemod komt hier nog wel op GoT, maar de vorderingen lopen gestaag vandaar dat ik er nog even mee wacht.

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

Ik denk dat ik die ook ga gebruiken ja.....
Tsja wat kost nou een CD rom speler.... ? ;)
Mischien ga ik in de toekomst (als ik een big/midi tower koop) mischien wel van de sidepanels vleugen deuren maken... Tsja ook nog praktisch :)

/Edit. Waar werkt dat "ding" op dan ? 12V?
(ik gebruik mijn normale voeding niet... Ik gebruik een adapter..)
En kan dat ook zonder dat je je S-ATA/IDE kabels aan sluit op je rom ?

[ Voor 29% gewijzigd door Jelte,89 op 02-04-2005 09:16 ]

Revive the guild!

Pagina: 1 2 Laatste

Let op:
Het is hier geen slowchat. Als je antwoordt, doe dat dan aub ontopic. Kleine persoonlijke berichten kan je beter via mail, ICQ, MSN, ... doen.