Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[CM] deurtjes bovenop kast voor fans

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 533 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ShAd0w
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:49
Hey,

ik had een idee (betwijfelt of het gaat lukken :9 )....

Ik wil 1 of 2 extra fans boven in mijn kast. Maar daarboven wil ik gwoon de case dicht hebben als hij uit staat.
Dus zodra ik de pc aanzet --> deurtjes open... PC uit --> deurtjes dicht
maar hoe?! ik heb geen id :P

wie ideeën heeft... Post ze hier aub.

alvast bedankt :9

Verwijderd

een soort elektromotortje dat gaat draaien, een elastiekje oprolt, en zo het deurtje open trekt ?

Moet je alleen wel zorgen dat ze uitgaan na 5 sec. ofzo ..

Je zou ook van die gasveren kunnen gebruiken, maar hoe dat werkt :?

• Gnuitenjong
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-06-2023

Gnuitenjong

Check:www.lowlands .oma-g.com!

Servo'tje die ze ook in de modelbouw gebruiken misschien?

[CM] Flightcase Mod

Verwijderd

Je laat gewoon een elektromotor als je je pc aanzet een tijdje de ene kant op draaien en als je je pc uit zet de andere kant op...

is wel te doen met wat elektrische componentjes.

suc6

• Gnuitenjong

Gnuitenjong

Verwijderd schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 16:05:
Je laat gewoon een elektromotor als je je pc aanzet een tijdje de ene kant op draaien en als je je pc uit zet de andere kant op...

is wel te doen met wat elektrische componentjes.

suc6
Zoiets inderdaad, misschien is een servo makkelijker. Stangetje eraan en hij duwt het deurtje zo open :)

[CM] Flightcase Mod

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-11 01:06

TommyGun

Stik er maar in!

Klepje met schanieren en handmatig open en dicht doen? :P

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• Acid_Schnitzel
  • Laatst online: 16:55
TommyGun schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 17:32:
Klepje met schanieren en handmatig open en dicht doen? :P
tssss dat jij zoiets durft te zeggen :P

You only need 2 tools, WD40 and Ducttape. WD40 when something doesn't move and it should, ducttape when something moves and it shouldn't.

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

josvg schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 17:37:
[...]

tssss dat jij zoiets durft te zeggen :P
Owja we zitten in het CME forum :P

Naja een motortje die je aansluit op een of andere 12 V lijn van een molex die idd een elastiekje opdraait. Maar hoe wil je dat doen dan met terug draaien? Als de stroom eraf gaat dan kan ie toch niet terug draaien? Of rolt dan ineens het elastiekje ofzo af als er geen prik meer op het motortje staat zodat het klepje dicht knalt? :+

Verwijderd

als je die deurtjes nu superlicht maakt, dan blazen ze vanzelf wel open, dan zou je gewoon van die flapperende lamellen ofzo erop kunnen zetten

• Gnuitenjong

Gnuitenjong

Verwijderd schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 17:53:
als je die deurtjes nu superlicht maakt, dan blazen ze vanzelf wel open, dan zou je gewoon van die flapperende lamellen ofzo erop kunnen zetten
Lekker stil ook :+

[CM] Flightcase Mod

• lemming_nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Als je nu een deurtje maakt wat opengeblazen wordt en dan vervolgens vast gehouden wordt door een electro magneetje. Zolang je pc aanstaat blijft het deurtje op en klappert ie niet. Zodra je pc uitgaat laten de magneten los en valt het deurtje dicht.

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

Verwijderd

lemming_nl schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 18:24:
Als je nu een deurtje maakt wat opengeblazen wordt en dan vervolgens vast gehouden wordt door een electro magneetje. Zolang je pc aanstaat blijft het deurtje op en klappert ie niet. Zodra je pc uitgaat laten de magneten los en valt het deurtje dicht.
vind ik een simpel, en haalbaar plan! goed idee dus;)

maar waar ik zelf aan zat te denken: misschien kan je een horizontaal rolluik maken. dat een motortje een uit fragmenten met elkaar verbonden stuk ijzer (hout/plastic het kan allemaal;)) eroverheen kan schuiven, en weer kan terug kan trekken. dus dat je geen deurtje maakt, maar een stuk case erover heen laat schuiven waardoor het dicht is.

• Henneo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-02 01:12
Je kan ook een vierkant gat zagen in je case en daaronder een oud cdrom loopwerk monteren. Normaal gesproken gaat hij dicht zodra je de pc afsluit maar dit effect met je dan omdraaien.

Dus zodra de pc aan het afsluiten is gaat de cdrom open en schuift er aan de bovenkant een deksel dicht.

Lian-Li PC-65 / Asus P6T Deluxe / Core i7 920 / 6GB Corsair 1333 / Sapphire Radeon 4870X2 / 2 x 1TB Samsung / OCZ Gamestream 700W / Logitech G15 / Logitech G5

• Robertstoppels
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-08-2023
Magneetje (bijv. uit een harde schijf, die zijn zeer krachtig) op het deurtje plakken en dmv. een elektromagneet de deur open laten duwen. Als de stroom er dan af gaat (pc uit) dan zakt het deurtje weer naar beneden....

Zorg wel dat je de elektromagneet goed afschermd :P

[ Voor 12% gewijzigd door Robertstoppels op 26-02-2005 19:06 ]

• ShAd0w
Tnanx voor de boel ideeën...

Ik ga denk ik voor deze:
lemming_nl schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 18:24:
maar waar maak ik dan die magneten vast? en wat voor materiaal is licht genoeg zodat het opengeblazen kan worden door un simpele 8 mm fan? (revoltec)

Ik maak pictures zodra het af is :P

[ Voor 4% gewijzigd door ShAd0w op 26-02-2005 23:53 ]

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Triplex? Karton? +)

• ShAd0w
nee... het liefst iets van metaal... ;)

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:14

chromeeh

the Gnome

ShAd0w schreef op zondag 27 februari 2005 @ 11:08:
nee... het liefst iets van metaal... ;)
Dan zul je toch iets moeten gaan doen met bijv. een servo of een c-rom loopwerk.....

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

• ShAd0w
wat is precies een servo?

en wat als ik op een knopje duw van bijv. de aerogate III (die ga ik nog halen) dat hij dan open gaat... en weer sluit.

of valt er niks te regelen met een "switch"

• GeforceDDQ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 12:08

301SQN

• Freek
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-11 13:22
ShAd0w schreef op zondag 27 februari 2005 @ 12:46:
wat is precies een servo?

en wat als ik op een knopje duw van bijv. de aerogate III (die ga ik nog halen) dat hij dan open gaat... en weer sluit.

of valt er niks te regelen met een "switch"
Conrad verkoopt leuke cheap ass servo's. Kijk even naar het draaimoment van zo'n ding en naar hoe zo'n ding wordt aangestuurd. Iets open laten blazen lijkt me niet echt haalbaar aangezien die fans niet eens genoeg kracht leveren om een stukje karton weg te blazen.

• Jelte,89
  • Laatst online: 12-11 16:47

Jelte,89

Woodworking

Volgens mij heeft vleux? elektrische scharnieren... Maar laat even weten of het is gelukt (en hoe je het hebt gedaan.) K'heb namelijk interesse...

Revive the guild!

• vierkant228
  • Laatst online: 13-04 19:08
voor servo hoef je niet naar Conrad, plaats advertentie, gezocht defecte printer...
heb je servo welke je aan kan sturen met de printerpoort, dan ff googlen voor aansluiting en aansturing..

• Gaoske
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:09

Gaoske

Moddicted...

Het Idee magneet heeft me aan het denken gezet.

Als je nu het eerder gnoemde idee omdraait:

Zorg dat je werkt met 1 of twee deurtjes die voor bij het scharnierpunt nog een stukje verder doorlopen. Monteer aan het binnenin gelegen deel van het deurtje een magneetje en ertegenover een elektromagneet. Sluit de elctromagneet aan op de molex van je voeding. Zorg wel dat je hem zo aansluit dat ze elkaar af stoten bij inschakelen van de pc. nu duwen ze elkaar weg en zal het deurtje open blijven zolang de voeding ingeschakeld is...

Ik hoop een beetje duidelijk :?
Zo niet, laat maar weten...

M'n hobby PC'tje

• MeMoRy
  • Laatst online: 17-07 12:50
Misschien een idee om het pneumatisch te maken?
(bestaan er ook kleine 12 volt compressortjes?)
Dat hij ook zo'n mooi "psssssjt" geluid maakt als hij open gaat (liefst met condenswolken). :9~

edit:
conrad heeft een 12V miniatuurcompressor voor 9,95 (850160-08) tot 200psi. Ding is zo'n 20 bij 10 bij 10 cm. Hij gebruikt wel 12 V en tot 10A. Maar het is dus mogelijk! gebruik een oude compuvoeding

[ Voor 39% gewijzigd door MeMoRy op 27-02-2005 14:45 ]

U vraagt, wij antwoorden.

• kazz1980
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:44

kazz1980

Goh... Ik hier?

ShAd0w schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 23:53:

maar waar maak ik dan die magneten vast? en wat voor materiaal is licht genoeg zodat het opengeblazen kan worden door un simpele 8 mm fan? (revoltec)

Ik maak pictures zodra het af is :P
[mierenneukmodus]
Ik denk niet dat het gaat lukken met een 8mm-fan... :P
Als je een fan neemt die 10 keer zo groot is zal het vast lukken
[/mierenneukmodus]

Karton (als je dat mooi lakt zie je echt niet dat het eigenlijk karton is), of balsa-hout (is alleen wel wat kwetsbaar. Maar ik denk dat dun aluminium zelfs ook wel wil lukken eigenlijk...
Je kunt ook gebruik maken van papier of stof (bijvoorbeeld stof gebruikt voor vliegers) en dit op een lichtgewicht raamwerk bevestigen van hout of aluminium.

Wat mij overigens ECHT mooi lijkt is een ronde openeing die opent als een diafragma van een camera (dat heet toch diafragma??). Zie je ook vaak in films als deuren van ruimteschepen..

[ Voor 13% gewijzigd door kazz1980 op 27-02-2005 14:52 ]

hier stond iets interessants, maar het is even weg...

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

Ja maar die zijn géén 80x80 :D

Revive the guild!

• kazz1980
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:44

kazz1980

Goh... Ik hier?

Je bedoeld het diafragma van een camera?
Nee - je zult uiteraard zelf iets moeten bouwen dat daar op lijkt... we zijn toch tweakers... :P

[ Voor 30% gewijzigd door kazz1980 op 27-02-2005 15:38 ]

hier stond iets interessants, maar het is even weg...

Verwijderd

dat is idd wel heel cool, dat moet met wat dun plastic en een servo wel te regelen zijn, het systeem is nl vrij simpel

• ShAd0w
ja das cool :9~

hoewel pneumatisch me ook vet lijkt ;) "pssssssjt".... maar 20 bij 10 bij 10 is toch vrij groot... ik heb namelijk niet zo'n grote kast... (hou meer van compact)
Gaoske schreef op zondag 27 februari 2005 @ 14:28:
Het Idee magneet heeft me aan het denken gezet.

Als je nu het eerder gnoemde idee omdraait:

Zorg dat je werkt met 1 of twee deurtjes die voor bij het scharnierpunt nog een stukje verder doorlopen. Monteer aan het binnenin gelegen deel van het deurtje een magneetje en ertegenover een elektromagneet. Sluit de elctromagneet aan op de molex van je voeding. Zorg wel dat je hem zo aansluit dat ze elkaar af stoten bij inschakelen van de pc. nu duwen ze elkaar weg en zal het deurtje open blijven zolang de voeding ingeschakeld is...

Ik hoop een beetje duidelijk :?
Zo niet, laat maar weten...
dit lijkt me ook wel wat... hoewel ik me afvraag wat je bedoelt met "die voor bij het scharnierpunt nog een stukje verder doorlopen...." dan kan hij toch niet meer open 8)7

Mij lijkt het nog het handigst met gwoon servo'tjes... het leukst via pneumatisch :9 :9~ en het mooist uitzien via diafragma.... (en dan zo'n rode ledjes op elke hoek die steeds flikkeren... zovan "warning" :9~ :9 )

maar kga denk ik gwoon voor servo'tjes... lijkt me het handigst ;)

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:10

Exigence

dnkroz

Fake schreef op zondag 27 februari 2005 @ 13:03:
[...]
Iets open laten blazen lijkt me niet echt haalbaar aangezien die fans niet eens genoeg kracht leveren om een stukje karton weg te blazen.
Oh nee :? Ik heb eens een hovercraft gebouwd met een pc fan, het kan makkelijk. Je hebt van die luchtkleppen die ook in ventilatiesystem gebruikt worden, die klappen open als er lucht doorstroomt, en dat gaat heel licht. Dus het openklappen en dan met een electromagneet vasthouden kan wel.

• AMD 64
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

AMD 64

gathering of google

(overleden)
Je zou het materiaal balsa hout kunne gebruiken als klepje, dat verkopen ze wel bij een modelbouw winkel, het buigt niet vanzelf , maar met een simpel schaniertje is dat vast wel te maken.
balsa is super licht en dun hout. je zou het kunnen overschilderen. (al word het dan wel zwaarder).

[ Voor 4% gewijzigd door AMD 64 op 27-02-2005 21:58 ]

Waterchiller te koop 250 euro. Mail voor info!

• Gaoske

Gaoske

Moddicted...

wat ik bedoel met voorbij het scharnierpunt heb ik getekend maar kan ik nergens heen uploaden nu. Ik probeer het nogmaals uit te leggen:
De deurtjes bestaan uit plaatjes met een draaipunt. Wanneer het gat 80 bij 80 is, kun je bijv 2 deurtjes van 40 bij 80. Als je nu deurtjes maakt van 60 bij 80, ze tegen elkaar laat sluiten, moet je een draaipunt maken. Dit draaipunt zet je op de rand van het gat boven de fan. Nu valt er een rand van 20 mm voorbij het draaipunt. Deze rand zal bij openen naar beneden kantelen in tegenstelling tot het deel boven de fan dat naar boven bewegt. De strook van 20 mm beweegt nu van de binnenkant van de bovenkant van de case af. Deze beweging kun je creeren door 2 magneten elkaar te laten afstoten.

Als dit niet duidelijk is, geef je mailadres maar, dan mail ik een klein picje...

Gaoske

M'n hobby PC'tje

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
ShAd0w schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 23:53:
en wat voor materiaal is licht genoeg zodat het opengeblazen kan worden door un simpele 8 mm fan?
Het materiaal hoeft niet zo licht te zijn, als het maar open te blazen is. Wat dacht je van een tegengewichtje binnen de case? Goed gebalanceerd zal je zeker een alu deurtje open kunnen blazen. Kan je meteen je magneet constructie buiten zicht houden in je case.

[Edit} zie dat Chaoske al in die richting zit te denken.

[ Voor 6% gewijzigd door TheekAzzaBreek op 28-02-2005 01:17 ]

• ShAd0w
to Gaoske,

maar dan sluit hij net niet helemaal.... ofwel? Anders begrijp ik het nog steeds niet.... |:(

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

MeMoRy schreef op zondag 27 februari 2005 @ 14:39:
Dat hij ook zo'n mooi "psssssjt" geluid maakt als hij open gaat (liefst met condenswolken). :9~

edit:
conrad heeft een 12V miniatuurcompressor voor 9,95 (850160-08) tot 200psi. Ding is zo'n 20 bij 10 bij 10 cm. Hij gebruikt wel 12 V en tot 10A. Maar het is dus mogelijk! gebruik een oude compuvoeding
Ledje eronder en je hebt NFSU2-acties:P

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

• Gaoske

Gaoske

Moddicted...

Jawel hoor, hij kan dan netjes helemaal sluiten, uiteraard afhankelijk van een aantal dingen: hoe sekuur werk je, zit je draajpunt op de goede plaats op het deurtje en ook op de goede plaats ten opzichte van het gat waardoor je fan blaast enz. weet je wat, pm ff je mail adres, ik stuur je een pic..

Gaoske

M'n hobby PC'tje

• ShAd0w
ghost_elite@hotmail.com

ik snap er niet veel van :9

Verwijderd

Gebruik gewoon een goede sailwinch servo. Dan kun je met kabel of touw een schuif klep maken. Is igg het mooist weg gewerkt. Is niet de goedkoopste oplossing wel de mooiste. En is vrij makkelijk te realiseren. Het zou als volgt werken. via een schakelaar (kan ook draadloos via een sleutelhanger doormiddel van een simpele ontvanger is bij iedere modelbouw zaak te krijgen) stuur je een servo regelaar aan. Die op zijn beurt de servo aanstuurd. De kabel in de vorm van een grote lus zit een 1 keer om de servo gewikkeld. Als je aan datzelfde kabeltje een plaatje (ieder materiaal is prima) bevestigd kan je deze sluiten of openen door de servo een kant op te laten draaien. Volgt iedereen het nog? ;) Een winch servo ziet er als volgt uit:

Afbeeldingslocatie: http://www.hobby-lobby.com/images/hts785.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2005 10:38 ]

• zzz16
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-11 16:51
Er zijn nu sterke magneten tekoop bij inkoopacties.net
http://www.inkoopacties.net/ia/dhssq11r

• Santford
  • Laatst online: 18:51

Santford

FP PowerMod
Met dat idee van een magneet kan je wel wat doen, als je zegmaar van aluminium allemaal lamellen maakt en die laat scharnieren, dan kan je er mss voor zorgen dat als je pc aanstaat dat de electromagneet sterker is dan de gewone magneet zodat de lamellen open worden getrokken en dat als de pc uitstaat (en daarmee dus ook de electromagneet) de gewone magneet het van de electromagneet wint waardoor de lamellen weer sluiten, met de regelbare weerstand (potmeter) kun je dan instellen hoeveel magnetische-kracht er nodig is om van de gewone magneet te winnen.

Het is geen perfect ontwerp en er zitten ook een hoop haken en ogen aan het plan, maar ik heb het idee ff met mijn uber-paint skills (AHUM AHUM) proberen weer te geven:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/kok.fam/got3.JPG

Het is maar een idee-tje wat hopelijk andere mensen op nog betere ideeen brengt mss dat iemand hier op verder kan gaan en het principe kan verbeteren...

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-11 22:45

Twhomp

Stayin' Alive

kazz1980 schreef op zondag 27 februari 2005 @ 14:50:
[...]

Wat mij overigens ECHT mooi lijkt is een ronde openeing die opent als een diafragma van een camera (dat heet toch diafragma??). Zie je ook vaak in films als deuren van ruimteschepen..
Ooooh dat is mooi ja. Maar hoe werkt zo'n diafragma dan?

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

Hmm je hebt me op een idee gebracht... (moet ik ook een keer hebben....)
Mischien kun je met een oud diafragma. die delen (uiteinden) aan elkaar verbinden door middel van een touw. En die je dan met een motortje (ouwe discman o.i.d) Op kunt laten winden.. Dus zodra de computer aan is krijgt hij stroom. Gaat het motortje draaien. Dan wint het draad zich om de motor (kun je eventueel pinnetje aan solderen....) En doormiddel van een veertje zal hij (zodra de PC uit is of géén stroom (schakelaar) krijgt.) terug draaien zodat diafragma gesloten is..

Het enigste probleem is dat ik bang ben dat het diafragma met een rotgang open gaat..
Maar dat zal wel opgelost kunnen worden. Maar daardoor kom ik bij de volgende vraag.. Kun je op je 12V lijn een weerstand zetten zodat de motor maar 2,4 V krijgt of mis ik wat...

Nogmaals ga naar de kringloop. ofzo. Koop een oud fototoestel + discman motor o.i.d
Dan zal mijn Idee toch wel voor 10 euro te realiseren zijn.. En daarnaast ben je uniek...
offtopic:
hoewel ik dit zeer waarschijnlijk ook ga doen. (moet alleen even weten hoe groot zo'n diafragma is...

/edit.
Mischien kun je een 2e motor gebruiken. die het draad van de andere motor.. afrolt en dat de 2e motor de draad om "zijn" motor wikkelt..
Alleen ben ik heel bang dat dat motortje veel te hard draait en het diafragma of touw kapot trekt...
Mischien weet hier iemand die een fototoestel heeft met een diafragma hoe dat werkt...Want het diafragma sluit en opent natuurlijk ook op stroom :)

/edit. 2
offtopic:
Ik heb je toegevoegd bij MSN of is dit je correcte MSN adres niet?

[ Voor 20% gewijzigd door Jelte,89 op 01-03-2005 18:41 ]

Revive the guild!

• ShAd0w
Goed idee van dat veertje.. 2 motortjes lijkt me overbodig....
maar wat als je nu een servo motortje gebruikt... die lijken me fijnder dan een discman motor...

maar goed... ik heb met geen van bijde gewerkt.

Als je pictures hebt van je diafragma... stuur die maar ffkes door. Kijken of dat lukt.

>:) origineel >:)

Verwijderd

Ik heb even wat zitten klooien in flash en daar kwam dit uit:

http://home.kabelfoon.nl/~caschenk/diafragma.png

Hiervan moet je er dus 8 in een rondje zetten. Stroom aan: servo trekt touwtje aan en diafragma gaat open. Stroom uit, servo laat touwtje afrollen en veer duwt diafragma weer dicht.

Misschien kan je 1 touwtje van 1 servo naar alle taartpuntjes laten lopen (via wieltjes ofzo) anders moet je beetje veel servo's gaan aansluiten.

Hoop dat je wat aan me (eerste) post hebt :)

• ShAd0w
tanx... zo moet het te doen zijn ja.....:P

en ik denk dat ik dan laat lopen via touwtjes... 8 servootjes in je pc :o nee dank u :9

Hoe groot is zo'n servo'tje ongeveer? :*)

• k0ewl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-11 22:07
Je hebt maar 1 servo nodig hoor.

je kunt het volgens mij zo oplossen:

Afbeeldingslocatie: http://217.170.21.61/~iproducts/images/diafragma.GIF
die lijntje waar niks bijstaat zijn veertjes met een touwtje erdoor zoals in het gegeven plaatje hierboven

lijkt mijzelf ook wel stoer....

[ Voor 24% gewijzigd door k0ewl op 02-03-2005 13:25 ]

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

Verwijderd

Hangt maar net van het servo af. Je hebt ze ter groote van een aansteker maar je hebt ze ook zo groot als een auto. Een kleine servo moet makkelijk passen. Het bereik van de servo is wel belangrijk om in je overweging me te nemen een standaard modelbouw servo draait zo uit mn hoofd tot 90 graden een winch servo 360 graden. De opstelling zoals k0ewl getekend heeft is trouwens overbodig. Die constructie die hij een as noemt in de tekening kan direct op de as van de servo gestoken worden noemen ze trouwens gewoon een wieltje. Ik gebruik dezelfde construcie voor mijn rc zeilboten. Waar ze gebruikt worden voor het hijsen en spannen van de zeilen.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2005 13:32 ]

• k0ewl
je moet het volgens mij wel op 2 hoogte niveua's maken, anders lopen ze tegen elkaar aan... of heb ik dat mis?

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

Verwijderd

Als ze allemaal precies tegelijk gaan moet het kunnen denk ik, en dat moet lukken als alles door een towutje wordt aangedreven.

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

Idd. Maar waar ik bang voor ben (alhoewel ik niet zoveel verstand van servo's heb....)
Als je het draad aan die servo bevestigd. En hij is aan zodat hij opwind. Gaat de servo dan niet "doordraaien" dus dat het touw o.i.d breekt?
Komen wel paar vraagjes van mij....
1.Als ik zoiets wil realiseren... Wat voor servo moet ik dan gebruiken (specs e.d.)

2.Is "hij" er ook voor 12V.

3.Ik wil er dan ook knipperled's inbouwen/zetten. Dus zogauw de PC aan staat en het klepje/diafragma gaat open. Wil ik hem hééééél langzaam laten openen en dan i.c.m met die knipperled's zodat je een soort van "WARNING" krijgt >:) _/-\o_ Maar kun je tussen de servo en de + lijn van de voeding een "gewone" weerstand tussen zetten zodat hij bijv. 1 of 2 volt krijgt?

Dit was het dan.... Graag zie ik uit naar jullie reacties.. :9~ .

Revive the guild!

• ShAd0w
Jelte,89 schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 19:42:
3.Ik wil er dan ook knipperled's inbouwen/zetten. Dus zogauw de PC aan staat en het klepje/diafragma gaat open. Wil ik hem hééééél langzaam laten openen en dan i.c.m met die knipperled's zodat je een soort van "WARNING" krijgt >:) _/-\o_ Maar kun je tussen de servo en de + lijn van de voeding een "gewone" weerstand tussen zetten zodat hij bijv. 1 of 2 volt krijgt?
whaa heb je van mij :9 :*)

boeit nie... ik wil het zelf ook weten ;)

maarre die opstelling van k0ewl moet iets "gedetialeerder...." want ik snap eerlijk gezegt niet hoe die nu open gaan :/

Ook zitten de draaipunten elkaar in de weg

[ Voor 8% gewijzigd door ShAd0w op 02-03-2005 20:42 ]

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

@ k0ewl

Ik ben bang dat jouw idee niet gaat lukken i.v.m met "scharnier" punten die elkaar in de weg gaan zitten.. (ze krijgen (lijkt mij) géén ruimte om weg te draaien die ze nodig hebben om open te draaien.
offtopic:
Ik bedoel je laatste posts met die tekening.

@ ShAdow. Ik mocht je idee gebruiken >:)

Revive the guild!

• Firestorm
  • Laatst online: 05-11 14:50

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

Afbeeldingslocatie: http://theking.mine.nu/klepje.GIF
als je nu zoiets doet? klepje in evenwicht houden met een klein gewichtje wat net het gewicht van de klep boven de fan compenseert.
als je t niet snapt wil ik t nog wel wat uitvoeriger uitleggen
gebaseerd op tzelfde principe wat je ook altijd op omhoogstaande vrachtwagen uitlaten ziet.

[ Voor 17% gewijzigd door Firestorm op 02-03-2005 21:17 ]

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

Dat gaat waarschijnlijk ten koste van de afwerking.... Dan maar iets duurder en een servo..... (ik wil ook nog met een zoom functie van een fototoestel gaan werken dus op het moment dat het diafragma open gaat..de fan naar boven gaat....

@Ts Je hebt me op ÜBER ideeën gebracht >:)

Revive the guild!

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:55
Firestorm schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 21:16:
[afbeelding]
als je nu zoiets doet? klepje in evenwicht houden met een klein gewichtje wat net het gewicht van de klep boven de fan compenseert.
als je t niet snapt wil ik t nog wel wat uitvoeriger uitleggen
gebaseerd op tzelfde principe wat je ook altijd op omhoogstaande vrachtwagen uitlaten ziet.
kan, maar dat ziet er denk ik niet origineel, en leuk genoeg uit! :)

dat diafragma met 'warning' lampjes lijkt me wel vet ja :9~

• k0ewl
Jelte,89 schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 20:43:
@ k0ewl

Ik ben bang dat jouw idee niet gaat lukken i.v.m met "scharnier" punten die elkaar in de weg gaan zitten.. (ze krijgen (lijkt mij) géén ruimte om weg te draaien die ze nodig hebben om open te draaien.
offtopic:
Ik bedoel je laatste posts met die tekening.

@ ShAdow. Ik mocht je idee gebruiken >:)
een post verder zei ik ook dat je dan 2 hoogtes moest maken... maar dat boeit ook niet

ik zal ff wat in paint shop pro tekenen want mijn 1337-paint skills laten mij ff in de steek dus :p

Afbeeldingslocatie: http://217.170.21.61/~iproducts/images/diafragma2.gif

dan maak je het bovenste en onderste deel aluminium en dan het middelste deel maak je plexiglas en daar laad je een aantal LEDjes inschijnen zodat die hele plaat oplicht... denk dat dit wel zou kunnen werken. Volgende casemod zelf maar eens proberen

[ Voor 23% gewijzigd door k0ewl op 02-03-2005 22:08 . Reden: plaajte erbij ]

Verwijderd

Ik heb Gaoske (denk ik) begrepen en even een plaatje gemaakt:

http://home.kabelfoon.nl/~caschenk/fanklepje.png

Als de PC aangaat moet de elektromagneet het stalen plaatje afstoten waardoor het klepje openklapt.

Als je het klepje dus wat buigt is heel het systeem verborgen in de kast en zie je alleen een klepje wat mooi openklapt :)

• ShAd0w
Jelte,89 schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 21:26:
Dat gaat waarschijnlijk ten koste van de afwerking.... Dan maar iets duurder en een servo..... (ik wil ook nog met een zoom functie van een fototoestel gaan werken dus op het moment dat het diafragma open gaat..de fan naar boven gaat....

@Ts Je hebt me op ÜBER ideeën gebracht >:)
DE FAN NAAR BOVEN GAAT???!?!?! :*) _/-\o_ :D

WOW... als dat lukt... 8)7

informeer me dan :9~

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

@Firestorm en tominator.

Jullie beide ideeën zijn goed.. Alleen ga ik liever voor mijn idee wat k0ewl bedoeld
offtopic:
Over smaak valt niet te twisten
En ik denk dat jullie ook zo'n "openschuivend/draaiend diafragma ook leuker vinden
Daarnaast wil iedereen graag uniek blijven.. en ALS ik mijn/k0ewls idee uitwerk. Zal ik hoogst waarschijnlijk heel uniek zijn.. >:) Don't you think?

@Everybody. Het idee van dat diafragma spreekt mij aan. En ik ga het denk ik zo uitwerken....:
"Ronde cirkel maken.... van 9x9 CM. (voor fan van 8X8 cm.)
die cirkel deel ik in 4 gelijke delen.Dus ik laat deel 1 iets lager liggen als deel 2. Deel 3 op de zelfde hoogte als 1, en deel 4 op dezelfde hoogte als 2. Zodat ze in THEORIE (praktijk kan natuurlijk anders uitwijzen) Over elkaar héén schuiven.

Nu rest mij nog aantal vragen.
1. Wat voor servo moet ik dan gebruiken (specs e.d.)

2. Kan ik tussen de Servo en + lijn van voeding (ik heb een adapter die ALLEEN maar 12V "afgeeft")
Een weerstandje zetten zodat hij maar 1 of 2 Volt krijgt? (weerstand waarde moet ik dan natuurlijk nog bereken.)

3.Hoe kan die 4 "bladen" van het zelf gemaakte diafragma op verschillende hoogtes zetten (voor de duidelijkheid nog even... dit bedoel ik.
"Ronde cirkel maken.... van 9x9 CM. (voor fan van 8X8 cm.)
die cirkel deel ik in 4 gelijke delen.Dus ik laat deel 1 iets lager liggen als deel 2. Deel 3 op de zelfde hoogte als 1, en deel 4 op dezelfde hoogte als 2. Zodat ze in THEORIE (praktijk kan natuurlijk anders uitwijzen) Over elkaar héén schuiven.
4.Wat kost zo'n servo ongeveer ? En waar kan ik het draad die de delen open trekken op solderen/vastmaken (op de servo) ?

Zo weer boel getypt... Nu wacht ik de antwoorden af van "mijn" wijze mede-tweakers af. >:) En dan kan ik de praktijk verder.

Nogmaals : "Bijvoorbaad dank"
Groeten Jelte,89

Revive the guild!

• ShAd0w
servootje is rond de € 30,-- (Conrad)

nog nooit een servootje gzien? er zit een dikke "draaischijf" op.. dus het spreekt voor zich waar je het touwtje moet vast solderen

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

w00t zoveel ?

Waar zitten servo'tjes in dan ? Sloop ik zo'n apparaat wel.. :P
(des noods moet ik met een discman motortje werken... maar die zullen wel niet stoppen |:(

Weet iemand hoe je ZO'N motortje kunt stoppen ?

Revive the guild!

Verwijderd

servo's worden hoofdzakelijk gebruikt in radiografisch bestuurbare machine's.

30 euro is niet duur trouwens, goedkoper is echter wel mogelijk volgens mij.
duurder zijn ze er ook, echt hele dure trekken in een paar milliseconde 13 kg. maar dan ben je wel ongeveer 250 euro kwijt.

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

Ik hoorde net van een elektro monteur dat je er ook nog een AB bij moet hebben á 70/80 euro...
Het idee "Servo" gaat voor mij dus niet door... Ik ga géén 110 euro uitgeven wat wel leuk is maar in feiten niks aan hebt.

Nu ga ik dus over op een klein motortje uit een discman o.i.d (Jelte,89 had volgens mij ook nog een werkende CD ROM speler liggen. Ik denk dat ik die maar een keer laat vallen >:)

Alleen ik ben heel bang (3e x dat ik dit vraag) Dat als het diafragma open schuift en het draad wat ze open trekt..... knapt... :?

Revive the guild!

Verwijderd

dan moet je de motor op tijd uitzette :+
dan wel te doen met een tijdschakelingetje, teller, na 5 sec uit ofzoiets....

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

Tell me more :D

Hmm ik weet niet of je dit hebt gelezen ?.
Ik wil er dan ook knipperled's inbouwen/zetten. Dus zogauw de PC aan staat en het klepje/diafragma gaat open. Wil ik hem hééééél langzaam laten openen en dan i.c.m met die knipperled's zodat je een soort van "WARNING" krijgt >:) _/-\o_ Maar kun je tussen de servo en de + lijn van de voeding een "gewone" weerstand tussen zetten zodat hij bijv. 1 of 2 volt krijgt?
Heb je ervaring mee ? Ik denk dat als ik visdraad (jaha lekker sterk dun en doorzichtig) ga gebruiken.... Er niks gebeurt.

Hoewel met de draad niet... Hoop wel dat mijn "bladen" dat leuk vinden anders gaan die eraan |:(

Revive the guild!

• ShAd0w
Wat is een AB?

maar goed... als het zo duur is gaat dat voor mij ook niet door....

Dan maar gaan werken met weerstandjes en een andere motor.... voorstel? (omdat ik geen kapotte discman heb liggen en geen kapotte cd-rom speler... wel 2 hele oude radiografisch bestuurbare autotjes... allebei niet 10 cm lang ofzo.. kan ik daar iets mee?? :P )

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

ShAd0w schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 16:01:
Wat is een AB?

maar goed... als het zo duur is gaat dat voor mij ook niet door....

Dan maar gaan werken met weerstandjes en een andere motor.... voorstel? (omdat ik geen kapotte discman heb liggen en geen kapotte cd-rom speler... wel 2 hele oude radiografisch bestuurbare autotjes... allebei niet 10 cm lang ofzo.. kan ik daar iets mee?? :P )
AB is afstands bediening....

Ik ga ook met motortje werken.... (voor het diafragma) ben vandaag heel de dag op school bezig geweest met tekenen... En ben best tevreden qua. pasvorm e.d.

Dan komt mijn CD speler die ik ga gebruiken om de fan op en neer te laten gaan... (hoewel dat niet zo'n makkelijk klusje zal zijn als ik em ook nog langzaam op en neer wil laten gaan :? )

Een radio-grafisch app. is helemaal perfect.. Die kan namelijk 2 kanten opdraaien....
Jelte,89 moet zelf 4 diskette's slopen. Omdat daar een perfect veertje inzit. Die ze langzaam dicht kunnen schuiven (hoop ik)

Nu 1 vraagje... Als ik die motor op 1V laat lopen.. en het draad wint op.. Dan komt het draad (wat aan 1/4 deel van't diafragma vastzit) wat het diafragma open trekt.. Het diafragma komt dan tegen een blokje wat ik aan de bovenkant van de kast monteer... Zodat het draad niet verder kan... Ik zelf denk dat het motortje (wat op 1V loopt) "stil" zal blijven staan. Maar ik weet niet of dat goed is voor dat motortje..? Uitzetten lijkt me ook géén optie want dat komt het veertje in actie....

offtopic:
Nice.....But difficult.

/Edit. Morgen tekening van wat ik van plan ben.... En héél mischien een klein beetje uitwerking... (praktijk dus.) :9

[ Voor 5% gewijzigd door Jelte,89 op 04-03-2005 16:44 ]

Revive the guild!

Verwijderd

In dit geval hoeft er dus echt geen AB bij de servo. Je jaagt stroomt door de twee draadjes en hij werkt. een AB gebruik ja alleen voor 'afstand besturing' maar de servo blijft gewoon op stroom werken hoor :P

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

Dan nog vind ik 30 euro teveel geld...

Revive the guild!

• Cablekevin
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:34

Cablekevin

CCCP Baby!

MeMoRy schreef op zondag 27 februari 2005 @ 14:39:

edit:
Das wel vet hoor je psssss pc deurtje open...
Dit ga ik toepasse in me nieuwe mod! :P
Voor me casepanel.... bv schakelaartje om naar rechts open en naar links dicht centraalpunt doet ie niets :)

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:21
waar wil je die compressor dan neer zetten :P

Afbeeldingslocatie: http://www1.nl.conrad.com/m/8000_8999/8500/8500/8501/850160_BB_00_FB.EPS.jpg

als het lukt wordt het zeker wel mooi >:)

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

• Cablekevin

Cablekevin

CCCP Baby!

wesleytjuh schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 21:22:
waar wil je die compressor dan neer zetten :P

[afbeelding]

als het lukt wordt het zeker wel mooi >:)
in de case met demp matten ;)

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

uhhhhhhh? :D Succes... :D

Maar ik heb nog géén antwoordt hierop
Nu 1 vraagje... Als ik die motor op 1V laat lopen.. en het draad wint op.. Dan komt het draad (wat aan 1/4 deel van't diafragma vastzit) wat het diafragma open trekt.. Het diafragma komt dan tegen een blokje wat ik aan de bovenkant van de kast monteer... Zodat het draad niet verder kan... Ik zelf denk dat het motortje (wat op 1V loopt) "stil" zal blijven staan. Maar ik weet niet of dat goed is voor dat motortje..? Uitzetten lijkt me ook géén optie want dat komt het veertje in actie....
Jelte,89 in "[CM] deurtjes bovenop kast voor fans"

graag antwoord _/-\o_

Revive the guild!

• Firestorm
  • Laatst online: 05-11 14:50

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

is een stappenmotor uit bijvoorbeeld een oude printer geen idee? die kan je een x aantal graden laten draaien waarna hij stopt... er moet vast wel een printje te maken zijn die dat onafhankelijk van de computer kan regelen.

nog een idee wat me net te binnen schiet als je bovenstaande oplossing gebruikt: temp sensor in de schakeling opnemen die afhangelijk van de temperatuur het diafragma verder open zet of sluit. heeft geen nut, maar ziet er wel vet uit :P

Verwijderd

Misschien een oude walkman slopen, als je die nog hebt :9

Die wieltjes draaien langzamer dan die van een discman, dat ziet er denk ik leuker uit. Dan kan je ook beter zo'n WARNING effect namaken 8)

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

Ja dat is ook een idee. Heb helaas geen ouwe printer... Maar er is nog een oplossing.. Als ik de motor laat draaien... totdat het touw is opgewonden... En dat je met een 'ding' het draad bijv tegen de kast VAST kan klemmen... Zodat de stroom wel van het motortje afkan...

Want ik heb gister avond al uit betrouwbare bron gehoord dat als je dat motortje op 1V laat lopen... en constant dan wordt hij Héél heet. (mischien gaat hij wel kapot.)

/edit. Een motor van een walkman... Kun je die niet stil laten staan? mischien met play/stop/pause ?
dat je op play drukt...------Diafragma open
Stop--------Stil
terugspoelen-------- Draad wint af van de motor. Dus de veren komen in actie-------DIafragma dicht

Is dit goed. ?

[ Voor 26% gewijzigd door Jelte,89 op 05-03-2005 11:25 ]

Revive the guild!

Verwijderd

Misschien een heel klein elektromagneetje en dan zo'n sluitringetje om het touw, dan kunnen de veren hun werk doen als de pc uitgaat en wordt het motortje ook niet constant belast.

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

@tominator

Das wel een optie jah thanks fot that.
Iemand idee welke ik moet hebben en waar haal je die dingen vandaan (in welk apparaat zitten die dingen ? ) en wat kosten ze ?

[ot]ik ben er nu mee bezig... mischien vanavond pics...

Revive the guild!

• Cablekevin

Cablekevin

CCCP Baby!

Jelte,89 schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 16:00:
@tominator

Das wel een optie jah thanks fot that.
Iemand idee welke ik moet hebben en waar haal je die dingen vandaan (in welk apparaat zitten die dingen ? ) en wat kosten ze ?

[ot]ik ben er nu mee bezig... mischien vanavond pics...
uhhhhh wat maak ff een lijstje....

Verwijderd

Firestorm schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 00:42:
is een stappenmotor uit bijvoorbeeld een oude printer geen idee? die kan je een x aantal graden laten draaien waarna hij stopt... er moet vast wel een printje te maken zijn die dat onafhankelijk van de computer kan regelen.

nog een idee wat me net te binnen schiet als je bovenstaande oplossing gebruikt: temp sensor in de schakeling opnemen die afhangelijk van de temperatuur het diafragma verder open zet of sluit. heeft geen nut, maar ziet er wel vet uit :P
Je moet inderdaad gewoon stappenmotortjes gaan gebruiken. Oude printer nodig? dat is niet zo moeilijk vinden hoor. Ga naar de vuilsorteerplaats bij je in de buurt en vraag of je wat kapotte printers mag meenemen met een foute smoes. Die liggen zo voor 't grijpen, ze hebben 't immers gesorteeerd :)

Als je thuiskomt begint 't leukste.. het slopen! >:)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2005 16:22 ]

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

Cablekevin schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 16:04:
[...]

uhhhhh wat maak ff een lijstje....
Wat bedoel je ?

Het zelf gezaagde diafragma is af. en past perfect.. Nu nog gaten boren voor het touw en het plaatje waar het diafragma aan bevestigd moet worden....

Waarom moet je met een stappenmotoer werken..? Cablekevin wil zelf een compressor gebruiken...
en ik kan het ook zonder.. Het touw kan toch worden gestopt door een elektro magneet en een (sluit) ringetje o.i.d

Revive the guild!

• Cablekevin

Cablekevin

CCCP Baby!

Jelte,89 schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 16:35:
[...]

Wat bedoel je ?

Het zelf gezaagde diafragma is af. en past perfect.. Nu nog gaten boren voor het touw en het plaatje waar het diafragma aan bevestigd moet worden....

Waarom moet je met een stappenmotoer werken..? Cablekevin wil zelf een compressor gebruiken...
en ik kan het ook zonder.. Het touw kan toch worden gestopt door een elektro magneet en een (sluit) ringetje o.i.d
Met wat je zoek... :)

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

Ehm . oke.
1.Ouwe CD Rom speler ------ Voor de fan die naar boven moet komen..
2.Ouwe walkman..... ------ ik weet nog niet of ik dat I.p.v motortje uit discman, zal doen..
3.Elektro magneet ------ Voor de draden zodat het diafragma niet direct terug schiet....
4.Nog 3 diskettes voor de veertjes (daar zit een veertje in die "rustig" is.)

Foto's komen vanavond rond een half 10 - 10 uur

Revive the guild!

• Cablekevin

Cablekevin

CCCP Baby!

Jelte,89 schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 18:42:
Ehm . oke.
1.Ouwe CD Rom speler ------ Voor de fan die naar boven moet komen..
2.Ouwe walkman..... ------ ik weet nog niet of ik dat I.p.v motortje uit discman, zal doen..
3.Elektro magneet ------ Voor de draden zodat het diafragma niet direct terug schiet....
4.Nog 3 diskettes voor de veertjes (daar zit een veertje in die "rustig" is.)

Foto's komen vanavond rond een half 10 - 10 uur
1. Ok ouwe cdrom zoek ff op marktplaats ofzo of bij wat vriende die hebbe ze vast wel.
2. Zelfde als cdrom
3. De schroothoop ofzo daar kan je een hoop vinde... conrad heeft ook veel in dit soort zaken.
( tipje ga naar je leraar techiek en vraag het eens aan hem als ik zoiets vraag zegt ie hoe groot en hoe sterk dan krijg je het meestal wel. )
4. De Hema.... of onder je bed :P

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

Thanks Ik begreep je niet helemaal ha ha.
Maar diskette's heb ik nog wel... Ik d8 dat ik ook nog ergens een CD rom speler had liggen....
Jah klopt een motortje (heb ik gekrijgt van me vriend :+ ) Is natuurlijk hetzelfde >:)

Voeg me even toe op MSN (je hebt er wel verstand van) heb nog aantal vraagjes...
jeltelichtenberg@hotmail.com

Revive the guild!

• Cablekevin

Cablekevin

CCCP Baby!

Jelte,89 schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 23:11:
Thanks Ik begreep je niet helemaal ha ha.
Maar diskette's heb ik nog wel... Ik d8 dat ik ook nog ergens een CD rom speler had liggen....
Jah klopt een motortje (heb ik gekrijgt van me vriend :+ ) Is natuurlijk hetzelfde >:)

Voeg me even toe op MSN (je hebt er wel verstand van) heb nog aantal vraagjes...
jeltelichtenberg@hotmail.com
Done heb je al pics :)

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

Ja bagger kwaliteit... Morgen ff nieuwe pics maken...
en mijn motor komt uit een...... Jawel tandenborstel >:)

Revive the guild!

• Cablekevin

Cablekevin

CCCP Baby!

Jelte,89 schreef op zondag 06 maart 2005 @ 11:38:
Ja bagger kwaliteit... Morgen ff nieuwe pics maken...
en mijn motor komt uit een...... Jawel tandenborstel >:)
hehe :P

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

Oke al wel vast een tekening hoe het uitgewerkt is.... Afbeeldingslocatie: http://www.tweakzone.nl/f/g/31480Gdse8FMn.JPG
Uitleg bij de foto...
Nr 1 is een "blokje" met aan de bovenzijde een gleufje waar het draad doorheen gaat.... (blokje komt op de onderkant van de bovenkant van de computer....) Tevens voorkomt het blokje (hoop ik) dat de delen van het diafragma niet open schuiven.....

Nr 2 is een driehoekje ;) Die MOEST daar komen.... ff proberen uit te leggen... Die 2 diagonale lijnen die je ziet lopen.... Die lijn moet je in gedachten doortrekken... En op dat punt het ik de "scharnier" aangebracht.. Om te voorkomen dat ze onderling een "botsing" maken....

hoop dat ik duidelijk genoeg ben geweest zo

offtopic:
Motortje van Tabo (tandeborstel) doet niet...Althans niet op 9V

/edit Het is een luie motor.... Je moet em op gang helpen >:)

Nogmaals bedank ik tominator hier mee:
Verwijderd schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 15:53:
Misschien een heel klein elektromagneetje en dan zo'n sluitringetje om het touw, dan kunnen de veren hun werk doen als de pc uitgaat en wordt het motortje ook niet constant belast.
Nu moet ik alleen nog meer specs van dat elektro magneetje hebben (wat voor soort e.d.)

offtopic:
De laatste 11 post's zijn van mij en van cablekevin.... Waar blijft iedereen?

[ Voor 32% gewijzigd door Jelte,89 op 06-03-2005 18:43 ]

Revive the guild!

• Cablekevin

Cablekevin

CCCP Baby!

hehe electromagneet....
Pak een dynamo en sloop die heb je ook wat :)

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

Oke hier wat foto's....

Afbeeldingslocatie: http://www.liquid-clockers.nl/PIC00073.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.liquid-clockers.nl/PIC00074.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.liquid-clockers.nl/PIC00075.JPG

Comments ?
offtopic:
Thanks to CableKevin for beïng host.

Revive the guild!

• Cablekevin

Cablekevin

CCCP Baby!

hehe als je zo een fan doet...kan je voedselversnipperaar maken :)
Mare ziet er goed uit keep up the good work! :)

• ShAd0w
zozo... er is un boel gebeurd in 2 dagen dat ik offtopic was :9

regel ffkes je bouwtekeningen Jelte... :9~

ziet er heel goed uit!! _/-\o_ _/-\o_

ga zo door :)

Verwijderd

Ziet er leuk uit :). Maar met de elektronica kan ik je niet helpen, ben ik namelijk 100% noob in.

Maar ziet er leuk uit, ga zo door :*)

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

@ Tominator. Weet je ook niet meer specs over die elektro magneten...?
Ik hoorde Cablekevin al iets roepen over een dynamo...

@ShAdOw. Ga ik even doen... Ik heb het eigenlijk heel simpel gemaakt.....
Gebruik je een 80x80 mm fan ?
Je eerste hulpstukje Afbeeldingslocatie: http://www.tweakzone.nl/f/g/31480Gdse8FMn.JPG

Jij opent een topic en ik ben de "uitvoerder" >:)

Morgen meer praktijk... Zit met 1 probleem dat zit em in de tandenborstel motor... Die moet je iets op gang laten komen... Je moet er stroom aan doen.. en dan ff een "draaitje" geven... |:(

En mischien ga ik nog even met dat motortje spelen.... Hij kan 2 kanten opdraaien.... licht eraan hoe je de + en de - houdt >:)

Revive the guild!

• ShAd0w
hahaha... jij bent de uitvoerder ja... :9 _/-\o_

ja, ik gebruik een 80 mm fan.

maarre je moet iets betere uitleg geven bij dit plaatje.... ksnap er niet veel van :? :| |:(

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

ShAd0w schreef op maandag 07 maart 2005 @ 08:20:
hahaha... jij bent de uitvoerder ja... :9 _/-\o_

ja, ik gebruik een 80 mm fan.

maarre je moet iets betere uitleg geven bij dit plaatje.... ksnap er niet veel van :? :| |:(
plaatje is klikbaar.
Hier de uitleg: Uitleg bij de foto...
Nr 1 is een "blokje" met aan de bovenzijde een gleufje waar het draad doorheen gaat.... (blokje komt op de onderkant van de bovenkant van de computer....) Tevens voorkomt het blokje (hoop ik) dat de delen van het diafragma niet open schuiven.....

Nr 2 is een driehoekje ;) Die MOEST daar komen.... ff proberen uit te leggen... Die 2 diagonale lijnen die je ziet lopen.... Die lijn moet je in gedachten doortrekken... En op dat punt het ik de "scharnier" aangebracht.. Om te voorkomen dat ze onderling een "botsing" maken....

hoop dat ik duidelijk genoeg ben geweest zo.

/edit Ben al op conrad aan't zoeken voor elektro magneten maar wat is de originele naam ?

[ Voor 7% gewijzigd door Jelte,89 op 07-03-2005 10:30 ]

Revive the guild!

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

1. Vraag aan jullie
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakzone.nl/f/g/314807QJu4E99.JPG Hier komt het diafragma onder. Zal ik dan die "A" van acura weghalen en een mooi rond gat maken (80x80) of die A laten zitten en daaronder het diafragma ?

offtopic:
Hoe heten elektro magneten?

Revive the guild!

• k0ewl
wat een lelijk gat... weghalen dus!!!

Pagina: 1 2 Laatste

Let op:
Het is hier geen slowchat. Als je antwoordt, doe dat dan aub ontopic. Kleine persoonlijke berichten kan je beter via mail, ICQ, MSN, ... doen.