@Firestorm en tominator.
Jullie beide ideeën zijn goed.. Alleen ga ik liever voor mijn idee wat k0ewl bedoeld
offtopic:
Over smaak valt niet te twisten
En ik denk dat jullie ook zo'n "openschuivend/draaiend diafragma ook leuker vinden
Daarnaast wil iedereen graag uniek blijven.. en ALS ik mijn/k0ewls idee uitwerk. Zal ik hoogst waarschijnlijk heel uniek zijn..

Don't you think?
@Everybody. Het idee van dat diafragma spreekt mij aan. En ik ga het denk ik zo uitwerken....:
"Ronde cirkel maken.... van 9x9 CM. (voor fan van 8X8 cm.)
die cirkel deel ik in 4 gelijke delen.Dus ik laat deel 1 iets lager liggen als deel 2. Deel 3 op de zelfde hoogte als 1, en deel 4 op dezelfde hoogte als 2. Zodat ze in THEORIE (praktijk kan natuurlijk anders uitwijzen) Over elkaar héén schuiven.
Nu rest mij nog aantal vragen.
1. Wat voor servo moet ik dan gebruiken (specs e.d.)
2. Kan ik tussen de Servo en + lijn van voeding (ik heb een adapter die ALLEEN maar 12V "afgeeft")
Een weerstandje zetten zodat hij maar 1 of 2 Volt krijgt? (weerstand waarde moet ik dan natuurlijk nog bereken.)
3.Hoe kan die 4 "bladen" van het zelf gemaakte diafragma op verschillende hoogtes zetten (voor de duidelijkheid nog even... dit bedoel ik.
"Ronde cirkel maken.... van 9x9 CM. (voor fan van 8X8 cm.)
die cirkel deel ik in 4 gelijke delen.Dus ik laat deel 1 iets lager liggen als deel 2. Deel 3 op de zelfde hoogte als 1, en deel 4 op dezelfde hoogte als 2. Zodat ze in THEORIE (praktijk kan natuurlijk anders uitwijzen) Over elkaar héén schuiven.
4.Wat kost zo'n servo ongeveer ? En waar kan ik het draad die de delen open trekken op solderen/vastmaken (op de servo) ?
Zo weer boel getypt... Nu wacht ik de antwoorden af van "mijn" wijze mede-tweakers af.

En dan kan ik de praktijk verder.
Nogmaals : "Bijvoorbaad dank"
Groeten Jelte,89