Nou ik moet het laten scharnieren op die diagonale lijnen anders komen de 4 delen van het diafragma tegen elkaar aan....
Forget the foto.... (van die a) daar komt ie niet. Past niet ws komt ie nu boven mijn CD rom.
Revive the guild!
Als je niet met een stappenmotor of servo werkt, maar met een gewoon klein DCmotortje, kan je door een constante stroombron te maken voorkomen dat ie doorbrand (doordat ie te heet wordt), maar hij zal blijven "trekken" aan de draad (of whatever eraan hangt). En dan kan je bijvoorbeeld met een veer zorgen dat als de motor geen spanning heeft hij terugkeert naar gesloten toestand.Jelte,89 schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 09:57:
[...] Maar er is nog een oplossing.. Als ik de motor laat draaien... totdat het touw is opgewonden... En dat je met een 'ding' het draad bijv tegen de kast VAST kan klemmen... Zodat de stroom wel van het motortje afkan...
Want ik heb gister avond al uit betrouwbare bron gehoord dat als je dat motortje op 1V laat lopen... en constant dan wordt hij Héél heet. (mischien gaat hij wel kapot.)
[...]
De stroombegrenzer zal meteen de kracht bepalen waarmee getrokken wordt, en dus ook hoeveel energie verloren gaat in warmte in de motor.
[ Voor 54% gewijzigd door naftebakje op 07-03-2005 19:27 ]
Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.
hier niet...
/edit ben net 4,5 uur bij mijn broer geweest en ga het HEEL anders aanpakken. "Hij" heeft me op een ander idee gebracht... Sorry ik kan het NIET uitleggen. Niet lullig bedoeld of dat jullie IQ te laag is. maar ik ga het morgen uitvoeren en dan............ Pics
[ Voor 84% gewijzigd door Jelte,89 op 07-03-2005 22:39 ]
Revive the guild!
misschien je fans op 230 laten lopen zodat het deurtje door de stroming opengehouden word?Jelte,89 schreef op maandag 07 maart 2005 @ 22:37:
ow ja ?![]()
hier niet...
/edit ben net 4,5 uur bij mijn broer geweest en ga het HEEL anders aanpakken. "Hij" heeft me op een ander idee gebracht... Sorry ik kan het NIET uitleggen. Niet lullig bedoeld of dat jullie IQ te laag is. maar ik ga het morgen uitvoeren en dan............ Picsdan snapt iedereen het wel.
grapjas
Revive the guild!
dan gaan ze toch naar de kl*te ofnie???!
Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.
dus als je 230 zou willen heb je 230-13/0.1 = een hele dikke weerstand
A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."
De meeste fans werken op gelijkspanning, daarom wordt een diode gebruikt. Dan heb je een spanning met effectieve waarde (piek van 220V is 310V, tis een sinus hé) van 110V, -12V voor de ventilator, op 0.1A ==> 980ohm, 98Watt....k0ewl schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 21:12:
vind het wel een grappige opmerking.. de meeste fans hebben een max van 13 V
dus als je 230 zou willen heb je 230-13/0.1 = een hele dikke weerstand
Revive the guild!
Uhhh Deurtjes bovenop kast voor fans
Dan moet je wel een licht materiaal gebruiken als klepje/deurtje, of een contragewichtje gebruiken indien ze persee van metaal moeten zijn.
dus niet echt klepjes die je omhoog kunt blazen. Maar d.m.v. een motortje. Dus als je een geschikt motortje weet. (behalve een servo) gooi het in de groep
geintje
Neej als je nog een week tijd hebt ofzo kan ik je een "tutorial" geven. (ben nu ook bezig met een HDD LED bar)
[ Voor 19% gewijzigd door Jelte,89 op 09-03-2005 21:30 ]
Revive the guild!
Verwijderd
Ik ben een stille lezer van dit forum. Dit is ook mijn eerste post. Maar ik ben niet al1 een stille lezer maar ook een stille uitvoerder.
Ik heb gebruik gemaakt van een oude DVD-speler. De elektronica heb ik eruit gesloopt behalve 1 motortje. De behuizing is er natuurlijk ook af
Foto's komen zo snel moeglijk maar je weet hoe het bij familie gaat he. Ze hebbe altyd hetgeen van je nodig wat je eigelijk zelf die week nodig hebt
Maar ik snap nou eigenlijk niet helemaal wat je hebt gemaakt, heb je nou ook een diafragma geconstrueerd, of heb je een soort schuif met een cdrom lade
PICS!!!!
[ Voor 78% gewijzigd door cryforhelp op 10-03-2005 00:40 ]
Verwijderd
Ik zal morgen wel ff camera van mn broer lene. Dan heb ik waarschijnlijk morgen foto's.
@ DJ Toontje: Cool, regel pics. is wel k*t eigenlijk dat ik pas geleden. (1 maandje ofzo) een oude PIII heb weggegooid. Met een CD-Rom speler. (hij gaf namelijk geen beeld meer, agp was waarschijnlijk kapot, ook niet met een andere videokaart)
Verwijderd
Het zit allemaal nog nie op mn pc kzal nog wel foto's posten als het erop zit en het een kleurtje heeft.

dit is de bovenkant met het luikje dicht.

En een paar seconde later is het luikje open.

en dit is de onderkant
D'oh dat zeg je erboven al
Eigenlijk vind ik de ideeen van diafragma, klepjes met contragewichtjes of luchtdruk
[ Voor 52% gewijzigd door MeMoRy op 10-03-2005 10:26 ]
U vraagt, wij antwoorden.
Verwijderd
Maar dat gaat denk ik niet lukken. Want ik heb plaatsgebrek... Anyway ik own gewoon
Revive the guild!
maar ik wacht gwoon af... heb namelijk niet zo'n zin om te "experimenteren"
dus als jullie tekeningen klaar hebben, stuur ze maar door
Revive the guild!
Verwijderd
wat als je nu een oude CD-Rom drive pakt. Dan zorg je ervoor dat het laadje NIET meer open gaat als je hem openmaakt... MAAR er wel voor zorgt dat het motortje open draait. Als je daar het touwtje aanvast maakt. en lang genoeg maakt. Zal hij dus op een bepaald punt stoppen. (als de drive volgens dat ding helemaal open is
mischien kan een fototje maken vanaaf. maar ik ben bang dat dat niet helemaal duidelijk is.
Revive the guild!
Verwijderd
hmmz.... mun broertje heeft nog un discobol staan
Revive the guild!
Ik ben wel overgestapt naar een kleinere case.. Maar heb toch méér ruimte voor het diafragma.
Revive the guild!
Verwijderd
Als je een elektromagneet gebruikt(is hier al geopperd) dan schiet het ding in 1 keer open, dat willen we niet. Waarom doen we er dan geen zuigertje aan(Net zoiets als een fietspomp). Doordat niet alle lucht er zeer snel uitgeperst kan worden gaat het ding langzaam open. Als we de as dan in de 'open' stand onder druk zetten met een veertje(Die hem dus weer dicht dwingt) dan gaat hij ook langzaam dicht als de elektro magneet weer uitgaat(Hij kan de lucht ook niet zo snel aanzuigen).
Wel belangrijk, de veer en magneet mogen niet zo terk zijn dat ze de zuiger in meer of mindere mate vacuum kunnen trekken, dan gaat het alsnog te snel. Ik denk dat je dit wel voor mekaar kan krijgen en het klinkt wat stiller(en leuker, pssssst) als een motortje.
Denk dat niet iedereen het snapt.
Revive the guild!
Klik mee voor GoT!........
Uhm ikke Wil jij dat een keer proberen ?
Shadow niet lullig bedoeld hoor. Maar is gewoon machtig irri uit te leggen
[ Voor 16% gewijzigd door Jelte,89 op 17-03-2005 08:25 ]
Revive the guild!

het duurde even voordat ik doorhad hoe het posten van plaatjes werkte en hoe imagehack werkte.
[ Voor 29% gewijzigd door Ikke! op 17-03-2005 19:19 ]
Klik mee voor GoT!........
Revive the guild!
Verwijderd
De casemod komt hier nog wel op GoT, maar de vorderingen lopen gestaag vandaar dat ik er nog even mee wacht.
Tsja wat kost nou een CD rom speler.... ?
Mischien ga ik in de toekomst (als ik een big/midi tower koop) mischien wel van de sidepanels vleugen deuren maken... Tsja ook nog praktisch
/Edit. Waar werkt dat "ding" op dan ? 12V?
(ik gebruik mijn normale voeding niet... Ik gebruik een adapter..)
En kan dat ook zonder dat je je S-ATA/IDE kabels aan sluit op je rom ?
[ Voor 29% gewijzigd door Jelte,89 op 02-04-2005 09:16 ]
Revive the guild!
Het is hier geen slowchat. Als je antwoordt, doe dat dan aub ontopic. Kleine persoonlijke berichten kan je beter via mail, ICQ, MSN, ... doen.