[VGA]: Artifact scanning: ATiTool vs ATi Tray Tools

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Beide programma's hebben de mogelijkheid om de max van je GPU en geheugen te scannen. Hieronder ff een korte uitleg wat de programma's doen:

ATiTool:
- Deze gooit eerst je aantal MHz bijvoorbeeld 5 om hoog, en gaat dan zo'n (redelijk) lange heat-up-phase doen, en scanned dan weer, gooit het aantal MHz weer omhoog, etc.
- Zo'n mooie kubus.
- Scanned door tot het oneindige

ATi Tray Tool:
- Deze scanned om de verhoging weer op artifacts, en krijg je weer een (redelijk) korte heat-up-phase, en weer overnieuw, etc.
- Zo'n vreemd gekleurde raket.
- Scanned een paar seconden, en geeft al snel de maximale waarde aan, maar deze waarde ligt altijd wel erg in de buurt van ATiTool.

Beide programma's komen hier op verschillende waarden (scheelt nagenoeg niks), maar dat kan ook weer komen doordat het de ene keer net iets warmer in mijn kamer is dan de andere keer.
Mijn vraag is dus eigenlijk: Wat is beter, de methode van ATiTool, omdat die een redelijk lange heat-up-phase heeft, of ATT, die om de verhoging weer een redelijk korte heat-up-phase heeft. Of zit er ook nog verschil in de manier van op artifacts scannen?

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• collission
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

collission

I'm back! :P

Ik vind die artifact scanning echt kut. Als hij bij mijn kaart artifacts vind op het geheugen en hij schakelt een aantal mhz terug, komen er alleen maar meer en meer en gaat hij gewoon door met terugschakelen tot 166mhz. :/
3d mark is het enige wat werkt, of een uurtje quaken.

M'n Pimprig :P | [EiP] Granite Bay | [CiP] Pimp My PC-70 8)

• Phyxion
  • Niet online
casemodderpoel schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 15:56:
Ik vind die artifact scanning echt kut. Als hij bij mijn kaart artifacts vind op het geheugen en hij schakelt een aantal mhz terug, komen er alleen maar meer en meer en gaat hij gewoon door met terugschakelen tot 166mhz. :/
3d mark is het enige wat werkt, of een uurtje quaken.
Dat valt opzich best wel mee, de beide proggies scannen goed. Ze belasten je GPU tot zijn max. 3DMark05 doet dat ook, maar jij kan vaak lang niet alle artifacts zien, omdat jij niet op hele scherm kan letten, de programma's lukt dat wel...

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:10

DaWaN

'r you wicked ??

Heel vaak had ATI tool nog geen artifact gezien en toen crashte 3dmark05 al, gewoon handmatig OC'en en 3dmark draaien werkt veel beter imo!

[ Voor 30% gewijzigd door DaWaN op 26-02-2005 16:27 ]

If you do not change direction, you may end up where you are heading

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
opzich zijn het wel leuke tooltjes, maar ik test het toch liever zelf uit, vind het wel leuk om te kijken hoe hoog je kan komen met het mem en core, kost wel wat meer tijd dan met atitool, maar dat vind ik dan wel weer de lol van het oc'en

• Phyxion
  • Niet online
DaWaN schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 16:26:
Heel vaak had ATI tool nog geen artifact gezien en toen crashte 3dmark05 al, gewoon handmatig OC'en en 3dmark draaien werkt veel beter imo!
Ja, maar zoals ik al zei, jij kan lang niet je hele scherm in de gaten houden. En dat 3DMark05 crashete door graka overclocken, heb ik nog nooit meegemaakt iig :9 :P

• Slitch
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-12-2025
ik had eerst een 92mm ACE fan op mn koel chippies van revoltec en ik kon hevig overclocken maar mede omdat het erg koud in mn kamer is...
ging ik bij een jongen langs met mn pc zelfde overclock maar het wqas daaro warmer: artifacts....
dit vind ik zeer redelijk klinken en het werkt echt!
artifact scanning bij atitools werkt gewoon en ik vind het erg handig
btw ASUS 9600XT @ 570/710 ^^

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

sorrie dat ik zoon oud topic omhoog haal maar ik heb een vraag en vond het niet nodig om een nieuwe topic te openen

ik ben nu ook met atitool aan het scannen ik kreeg mijn core op 580 en mem op 560 toen hoorde ik soms een raar geluid in windows
zoon lage piep
nou ben ik aan het scannen naar artifacts en zie ik heel snel in beeld staan iets met pixel delta blablabla en dan hoor ik dat geluidje weer maar ik zie verder niks ongewoons op mijn scherm wat betekent dat geluid dan??

• The__Virus
  • Laatst online: 15:41
Vindt ie nou artifacts of niet? En onstaat dat geluid ALLEEN bij overklokken? Zo ja -> minder overklokken.

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Afbeeldingslocatie: http://img432.imageshack.us/img432/6172/fout2bd.th.jpg

wat moet ik daar van denken?
Delta of 58 in 2 pixels (29.00 avg). no errors for 1.18.54 sec.

???
bedoelt hij daar artifact's mee? waarom staat er dan no errors?

• Phyxion
  • Niet online
koekoek2003nl schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 20:31:
[afbeelding]

wat moet ik daar van denken?
Delta of 58 in 2 pixels (29.00 avg). no errors for 1.18.54 sec.

???
bedoelt hij daar artifact's mee? waarom staat er dan no errors?
Delta of 58 in 2 pixels hebt, heb je dus wel artifacts :) Hij geeft nog no errors aan, omdat je hem in de options niet op high gezet hebt, dan geeft ie ieder klein artifactje als een fout weer, op normal, waar ie normaal op staat, dan geeft ie pas bij een aantal artifacts een fout aan :)

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

ok thx
ik heb nu weer ff gescanned voor artifacts en nu hem dus op hoog gezet :( dit wat het resultaat
Afbeeldingslocatie: http://img402.imageshack.us/img402/1449/foutheet6yl.th.jpg

81/ 52 graden ¿ wat is het nou dan 81 of 52 ?

kheb net ook me vinger verbrand volgensmij ik legde hem ff op een geheugen chipje AUW dat ding was een beetje heel erg heet :+
ik vind het allemaal maar niks hoor ik hoor @ 549/542 6228 3dmarks05
en @ devault 500/500 haal ik 5739 :Y) nou het zal allemaal wel volgensmij spoort dat aititool programmatje niet echt en straks verneuk ik mijn kaart oid }:O

• PassieWassie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-03-2025
Waarom installeer je Doom 3 of Fear niet?
Wanneer je te hoog zit, geven die games echt snel genoeg artifacts !

Specs: http://specs.tweak.to/14936= Nieuwe Spekjes mensen !

Verwijderd

Imo is the artifact scanning van ati tray tools een heel stuk beter dan die van atitool.

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2005 15:54 ]

• Phyxion
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 15:53:
Imo is the artifact scanning van ati tray tools een heel stuk beter dan die van atitool.
ATT test maar iets van 1 minuut echt door op dezelfde setting, terwijl ATiTool gewoon altijd door blijft lopen, dit geeft een veel beter resultaat dan met ATT, omdat je niet even 1 minuutje gamed :)

• tiesum
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-02 19:18
koekoek2003nl schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 21:16:
ok thx
ik heb nu weer ff gescanned voor artifacts en nu hem dus op hoog gezet :( dit wat het resultaat
[afbeelding]

81/ 52 graden ¿ wat is het nou dan 81 of 52 ?

kheb net ook me vinger verbrand volgensmij ik legde hem ff op een geheugen chipje AUW dat ding was een beetje heel erg heet :+
ik vind het allemaal maar niks hoor ik hoor @ 549/542 6228 3dmarks05
en @ devault 500/500 haal ik 5739 :Y) nou het zal allemaal wel volgensmij spoort dat aititool programmatje niet echt en straks verneuk ik mijn kaart oid }:O
de eerste temp is de gpu temp en de tweede de gpu environment temp. Vraag me niet hoe die idt meet...

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:51

The Zep Man

🏴‍☠️

tiesum schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 14:48:
[...]

de eerste temp is de gpu temp en de tweede de gpu environment temp. Vraag me niet hoe die idt meet...
De eerste temperatuursensor zit op de GPU zelf, de tweede in de buurt van het geheugen (of was het op de temperatuursensor-chip?:? Volgens mij toch echt het geheugen...).

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

je kan het plaatje idd niet goed zien maar 80 graden is normaal?

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
ik krijg bij mijn x850xt PE op stock speeds bij ati tool na 5 minuten artifacts :S? hij is nog maar 65 graden, vind dit nogal vreemd!.. is dit normaal?

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:44

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

FiXeR.nl schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 15:37:
ik krijg bij mijn x850xt PE op stock speeds bij ati tool na 5 minuten artifacts :S? hij is nog maar 65 graden, vind dit nogal vreemd!.. is dit normaal?
Ik wou er net over beginnen: heb ik precies hetzelfde. Als ik hem zijn gang laat gaan clockt ie mijn out-of-the-box kaart een heel eind terug. Terwijl in in 3dmark en spellen niks aan artifacts kan ontdekken. Temp bij mij is dan ook rond de 60.

Ik heb een Asus extreme, jij toevallig ook?

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 04-02 21:19

McGryphon

Veul vrouwkes!

is er ook zoiets voor GeForce?

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

• FiXeR.nl
  • Niet online
superduper schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 15:44:
[...]

Ik wou er net over beginnen: heb ik precies hetzelfde. Als ik hem zijn gang laat gaan clockt ie mijn out-of-the-box kaart een heel eind terug. Terwijl in in 3dmark en spellen niks aan artifacts kan ontdekken. Temp bij mij is dan ook rond de 60.

Ik heb een Asus extreme, jij toevallig ook?
Ja, de asus AEX850XT PE ofzoiest :P AGP.. maar hij vind ze rond de 1.5 minuten!

• FiXeR.nl
  • Niet online
Ja ati tool, daarmee kun je ook voor geforce scannen

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 04-02 21:19

McGryphon

Veul vrouwkes!

echt waar? heb een ouwe pc gemold door testVRAM om een s3 kaartje te draaien, werkt dit wel met nvidia?

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

• Sjoerd
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Wat ik me al een tijdje afvraag bestaat zoiets ook voor de Nvidia reeks?

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

• FiXeR.nl
  • Niet online
Ja,, met atitool kun je artifact scannen voor nvidia :)
Pagina: 1