[OC] Mini-Waterblokjes

Pagina: 1
Acties:
  • 177 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-09 14:13

HeepH

Dope Rapper

Topicstarter
Van het forum van pro cooling :

Afbeeldingslocatie: http://www.veryrisky.co.uk/webimages/miniblocks07.jpg

Gadget ? Gimmick ? ''Gosu'' ? Wat denken jullie?

Persoonlijk denk ik dat dit wel kan werken hoewel het op deze manier niet echt nuttig is. Ik kan me echter voorstellen dat ''chilled'' water door die kleine slangetjes je geheugen lekker koel kan houden.

Hier het originele topic,met wat meer foto's :
http://forums.procooling.com/vbb/showthread.php?t=11291

Niet bedoelt als spam, maar je hebt een hele collectie van die dingen (spaar ze allemaal :+):
http://www.alphacool.de/p...=2&prod_id=120&art_kz=222

[ Voor 22% gewijzigd door HeepH op 25-02-2005 19:36 ]

http://specs.tweak.to/16495

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Bij geheugen is de temp. vaak niet de beperkende factor, daarbij zal het volgens mij niet veel meer warmte op kunnen nemen als een goed luchtvinnetje met wat airflow. Tel daar de vreselijke slangenbende bij op. En de keuze is voor mij snel gemaakt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeepH

HeepH

Dope Rapper

Topicstarter
_ferry_ schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 19:46:
Bij geheugen is de temp. vaak niet de beperkende factor, daarbij zal het volgens mij niet veel meer warmte op kunnen nemen als een goed luchtvinnetje met wat airflow. Tel daar de vreselijke slangenbende bij op. En de keuze is voor mij snel gemaakt :P
Ja dat besef ik. Met de warmteopname zit het volgens mij echter wel goed, en de slangenbende kan je wegwerken,en als je dat goed doet, ziet het er nog vet uit ook :D (alhoewel ik dan in het verkeerde subforum ben volgens mij ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-09 20:51

Nik

Erg leuk bedacht dit! Alleen had ik het anders aangesloten, of de blokjes anders gemaakt, zodat de aansluitingen niet "bovenop" de blokjes zitten, maar aan de zijkant, zodat je geen uitstekende slangen krijgt.

Het is jammer dat ik geen WC kan betalen / er tijd voor heb, anders had ik dit zeker wel op mijn R9800P gemod :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeforceDDQ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 12:08
Had ie beter een waterblokje op zijn voltdinges kunnen zetten, linksboven ;)
Die wordt veel warmer :P

301SQN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeepH

HeepH

Dope Rapper

Topicstarter
Het is meer een illustratieve afbeelding, als een les in het plaatsen van sinks..want wat dat betreft had ie ze net zo goed op zijn mobo kunnen zetten, want met een 9800 pro/xt kan je al geen recordscores meer zetten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

ojah, er was al eens eerder melding van gemaakt :)
[rml]Demon_Eyez in "[ WC] Het grote waterkoelingtopic deel XI..."[/rml]
Daarnaast, hoe wil je ze aansluiten, parallel of in serie met je waterkoeling? want ze zullen nogal wat weerstand geven. De echte gebruiker sluit ze natuurlijk aan op een aparte WC set :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeepH

HeepH

Dope Rapper

Topicstarter
ja nou ze worden met zijn 4'en aangesloten op 1 blokje, en dat word aan je loop gehangen, dus het zal wel wat weerstand geven,maar niet zo extreem veel, daarbij zijn er ook een heleboel goede low-flow blokjes (die van aquacomputer bijvoorbeeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch interresant, zou je ze kunnen gebruiken om het activeMOS2 koelblok plus fan van de MSI diamond te vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• collission
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

collission

I'm back! :P

Leuke gimmick, maar vrij nutteloos. Ik kan me niet voorstellen dat je met zulke ielepielerige blokjes met amper waterflow betere clocks haalt dan met een fullboard-VGA cooler zoals die van Aquacomputer, of zelf geprutz0rde ramsinks.

M'n Pimprig :P | [EiP] Granite Bay | [CiP] Pimp My PC-70 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nebuch
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01-05 15:07
Is het zoiezo neit veel handiger om zoiets per 4 chips te maken. Denk dat je dan een hoop slangenbende wegkan werken en toch watergekoelde geheugenchips heb. Het effect van veel slangen en grappige uitstraling is dan wel weg maar het lijkt me een hoop effectiever kwa ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:10

_Ernst_

Mark It Zero!

En dan komen er nog eens 2x zoveel bij, want aan de achterkant zitten ook nog 4 geheugenchipjes 8)

Niettemin ziet het er wel leuk uit, maar of het echt een meerwaarde heeft in tegenstelling tot goede luchtblokjes.. denk het niet.

Die kleine waterblokjes zijn natuurlijk wel weer leuk om de mosfets op je mobo te koelen, leuk formaat :P

Last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03-2024
Deze dingetjes zijn gewoon te koop bij Alphacool

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeepH

HeepH

Dope Rapper

Topicstarter
Klopt,staat ook in de ts :+

Geen van jullie interesse in die dingen ? want mij lijken ze dus echt wel leuk, en ik overweeg serieus ze te kopen.

[ Voor 19% gewijzigd door HeepH op 25-02-2005 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:52

Epsilon

Dat hitte geen probleem is, wil nog niet zeggen dat geheugen niet harder clockt met lagere temps. Iedereen vergeet dat :(

Kijk even 3dmark scores die gezet zijn met LN2 of cascades. Waarom loopt het geheugen zo gruwelijk hard? Die hele kaart is dik onder 0. Het geheugen pikt een mooi graantje mee van dat ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoiets kun je volgens mij makkelijk zelf maken:
Afbeeldingslocatie: http://img223.exs.cx/img223/8206/miniwaterblokjesgeheugen2ey.gif

Blokjes van 15x15x10 mm.
Twee kanalen boren.
Twee 8mm koperbuisjes er in solderen.
Verbinden met 8mm benzineslang.

Met die 'haakse' verbinding houd je lekker korte verbindingen.
code:
1
2
3
4
5
6
|_  _
     |
        _
         |

|_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03-2024
HeefStan schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 22:34:
[...]

Klopt,staat ook in de ts :+

Geen van jullie interesse in die dingen ? want mij lijken ze dus echt wel leuk, en ik overweeg serieus ze te kopen.
Het lijken me wel leuke dingen hoor :)
en btw, je kunt tegenwoordig het hele alphacool assortiment kopen bij Bytes@work.
Gewoon even mailen naar info@bytesatwork.be
Scheelt je een hele hoop verzendkosten, en de prijzen zijn gewoon gelijk als bij de Alphacool webshop :*) (niet bedoelt als spam ofzo, maar gewoon een goede tip om kosten te drukken)

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
het ziet er wel leuk uit, maar het is wel een beetje overbodig, ik bedoel dat je met een een beetje grote heatsink je geheugen ook wel koel kan houden

maar het ziet er wel leuk uit dat zeker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-08 22:16

Jack

MHz Matters

van die huge ass blokken, zoals die DangerDan of Aquacomputer blokken, lijken me practischer ;)
Desondanks ziet het er wel erg professioneel uit :P

[Specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 09:50
Lol, ik zag deze blokjes gister ook op Procooling staan en dacht ook he ff op tweakers posten, maar je bent me al voor :P

Het geeft wel een ontiegelijke slangenzooi, en het zal ook een behoorlijke flowdrop geven in je circuit.

[ Voor 31% gewijzigd door MonkeySandwich op 26-02-2005 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gakkethijs
  • Laatst online: 14-07 13:37

gakkethijs

niks

mja mee eens eens ik vind de oplossing van bijv dangerden beter gewoon 1 grootblok minder slangen minder dropflow minder kans op lek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:52

Epsilon

Mythrill schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 21:04:
Lol, ik zag deze blokjes gister ook op Procooling staan en dacht ook he ff op tweakers posten, maar je bent me al voor :P

Het geeft wel een ontiegelijke slangenzooi, en het zal ook een behoorlijke flowdrop geven in je circuit.
flow drop?

Geef me es een reden waarvoor?

Als je 8 (!) van die blokjes parralel zet heb je daar echt geen last van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 09:50
Epsilon schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 21:10:
[...]

flow drop?

Geef me es een reden waarvoor?

Als je 8 (!) van die blokjes parralel zet heb je daar echt geen last van
Je hebt veel 90 graden bochten :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ik weet niet of het layout-technisch haalbaar is, maar kunnen kaartenbakker niet overwegen om alle geheugenmodules mooi in één groot blok bij elkaar te zetten?

Dan is de mogelijkheid van reële WC niet meer zover weg. 2 blokjes op je kaart is nog wel te doen IMHO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er erg rommelig uit in die kast zou het nog allemaal een beetje bij mekaar binden.
Verders is het jammer dat er nog een case -fan in zit je hebt niet voor niets waterkoeling omdat het geruisloos is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeelding is leuk alleen is dat nog maar de helft, aangezien er ook nog 4 geheugen chippies op de achterkant zitten. :+ Alle geheugen chipjes met 1 blok koelen kan overigens wel, maar dan zou het handig zijn als al het geheugen op de voorkant zit(zoals bijvoorbeeld bij de 6800 reeks).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-09 22:41

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

het water blijft in mijn ogen te lang onderweg om vervolgens niet de mogelijkheid te krijgen om goed af te kunnen koelen.
mischien dat een case zoals ediejo heeft gemaakt met meerdere circuits dat het nog effect zal hebben.
Anders denk ik dat goede heatsinks het zelfde effect zullen behalen mits er een goede airflow is.
Verder kan je denken aan een oplossing van een compleet koelblok die alles beslaat zowel GPU als de rams.
In dat geval heb je maar 2 slangetjes nodig en staat nog wat netter ook

computer voor alle werkzaamheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:10

_Ernst_

Mark It Zero!

Edwin van Cleef schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 23:38:
Verder kan je denken aan een oplossing van een compleet koelblok die alles beslaat zowel GPU als de rams.
In dat geval heb je maar 2 slangetjes nodig en staat nog wat netter ook
Zal moeilijk worden, aangezien het geheugen aan beide kanten van de kaart zit.

Last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin van Cleef

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

ik weet dat een dergelijk koelblok er is voor een 6800 hoe een ATI kaart er uit ziet kan ik niet over oordelen aangezien ik er geen heb.
nu ik hoor dat het geheugen er aan 2 kanten opzit zal dat idd wat moeilijker worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Guys,

Dit is echt wel vet je moet er alleen chilled water doorheen gooien anders zal het weinig voordeel opleveren t.o.v. heatsinks+fannetje.

Toen ik -20 antivries/demiwater door mijn maze4 op een ti4200 pompte kon het geheugen ineens ook 20MHz harder, puur omdat de hele kaart dus ook het geheugen kouder werd.

Als je nou eens -20 coolant door dit heen zou pompen (desnoods in een aparte loop) weet ik zeker dat het wel voordelen kan geven.

Wel een tikkeltje extreem maar als je bv uit bent op een 3dmark record best aardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:56
No, thanks

Als het er lelijk uit moet zien maak ik het liever zelf ;)

[ Voor 1% gewijzigd door bredend op 27-02-2005 13:24 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slitch
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-03 13:33
ik moet zeggen dat het er wel grappig uit ziet!!
mah ik heb ff verder gekeken en die klere dingen kosten iets van 39€ voor 4 stuks....
voor nog geen 70 € heb je bijv een complete met gpu en al:
Afbeeldingslocatie: http://www.alphacool.de/upload//high/12248_1.jpg

verder wat iemand zei dat de verzend kosten konden worden gedrukt bij bytes@work klopt niet.... of je nu van duitsland naar nl verzend of van belgie naar nl... dat maakt niets (haast niets) uit!
verder als je voor meer dan 200€ bij alphacool.de besteld heb je geen verzendkosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wizardtm
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 11:04

Wizardtm

>>> H20 <<<

Slitch schreef op zondag 27 februari 2005 @ 13:11:
verder als je voor meer dan 200€ bij alphacool.de besteld heb je geen verzendkosten!
Leuk bedacht maar er staat toch echt: innerhalb Deutschland
Of het dan ook voor ausserhalb Deutschland geldt staat nergens.

Werken? Dat doe ik morgen wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 12:39

DaWaN

'r you wicked ??

Slitch schreef op zondag 27 februari 2005 @ 13:11:
ik moet zeggen dat het er wel grappig uit ziet!!
mah ik heb ff verder gekeken en die klere dingen kosten iets van 39€ voor 4 stuks....
voor nog geen 70 € heb je bijv een complete met gpu en al:
[afbeelding]

verder wat iemand zei dat de verzend kosten konden worden gedrukt bij bytes@work klopt niet.... of je nu van duitsland naar nl verzend of van belgie naar nl... dat maakt niets (haast niets) uit!
Bytes@work zit aan de grens, als je daar iets besteld wordt het gewoon bij een NL postkantoor gebracht, dus gewone verzendkosten :)

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeepH

HeepH

Dope Rapper

Topicstarter
ja kan ze toch ook anders gebruiken, ipv de manier die hij doet kan het toch ook zo :

[-] <-- blokje
code:
1
2
3
4
|                          |
|                          |
||-------||------||-------||
[-]     [-]      [-]     [-]

dus je verbind de blokjes onderling door, en laat dan alleen het begin en het eind op je circuit aansluiten? is wel restrictive natuurlijk...maar ach ik heb ook goede perfomance en heb ook aardig wat hoeken en kleine slangetjes...

[ Voor 4% gewijzigd door HeepH op 27-02-2005 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin van Cleef

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Heb wat gevonden voor de liefhebbers die hun rams watergekoeld willen hebben op een radeonkaart.
Met dit koelblok kan je de rams aan beide zijden met water koelen zonder al die koelblokken en slangetjes.
http://www.webshop-innova...www.webshop-innovatek.de/
Moet je even naar beneden scrollen voor de coolmatic X800 omdat een directe link naar de fotos niet mogelijk is :)
Staan ook koelers op voor de radeon 9700 en 9800 kaarten.

[ Voor 7% gewijzigd door Edwin van Cleef op 27-02-2005 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-08 22:16

Jack

MHz Matters

Edwin van Cleef schreef op zondag 27 februari 2005 @ 23:53:
Heb wat gevonden voor de liefhebbers die hun rams watergekoeld willen hebben op een radeonkaart.
Met dit koelblok kan je de rams aan beide zijden met water koelen zonder al die koelblokken en slangetjes.
http://www.webshop-innova...www.webshop-innovatek.de/
Moet je even naar beneden scrollen voor de coolmatic X800 omdat een directe link naar de fotos niet mogelijk is :)
Staan ook koelers op voor de radeon 9700 en 9800 kaarten.
hier een directe link naar die coolmatic x800.

maar dit blok koelt toch echt maar een kant:
Afbeeldingslocatie: http://www.webshop-innovatek.de/images/nv4011_517.jpg

[Specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:51
Het is wel een leuke optie voor mensen die een peltier op hun gpu willen (de mcw 50-t bijv.)
Ik wilde ook mijn geheugen mee koelen, maar kon dat niet omdat ik al een pelt op mn gpu had. Door even de flow te vergeten kan dit een mooie oplossing zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slitch
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-03 13:33
ja maar zou het echt prestatie leveren
btw bij alphacool staat ook ergens dat de kosten veranderen voor buitenland en ik heb gechecked... je kunt in nederland bestellen
maar bytes @ work is idd mooie oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de belangstellenden je kan ze bij freezing hardware krijgen in nederland dus.
Pagina: 1