Windows 2000 netwerk super traag!

Pagina: 1
Acties:
  • 187 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-08 21:28

MaxxMark

HT is Tof!

Topicstarter
Ik heb al meerdere malen w2k (en ook win whistler) geinstalleerd, maar als ik nu via My NetworkLocations naar andere pc's ga browsen gaat dit heeeeel traag, nu heb ik gesearched over het GoT naar windows 2000 en daar vind ikverschillende dingen daarover (onderandere dat het NetBeui protocol een en ander zou moeten versnellen)

Het probleem dient zich alleen voor als ik gewoon wil gaan browsen door mijn netwerkomgeving! Het gaat WEL snel als ik gewoon een netwerkdrive wil mappen dan is het een kwestie van seconden!

Het is niet echt een zwaar probleem maar het is heel erg hinderlijk!

Andere mensen hebben weer gewoon windows geinstalleerd (niet anders dan dat ik dat heb gedaan) en hebben nergens last van! (anderen ook weer wel) Maar het blijft steeds terug komen na elke herinstall....

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Verwijderd

hoi, ik kan je helaas niet helpen, maar ik hoop dat er mensen zijn die dat wel kunnen. Ik heb nl. hetzelfde probleem. Dacht dat het aan de netwerkkaart lag, maar een andere geeft hetzelfde probleem.

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

Topicstarter
Mja drivers is ook al niet het probleem :(

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Verwijderd

ja, en weet je wat het allerergste is?
m'n oude p150 (win Me) doet het prima, geeft vrijwel meteen de netwerkomgeving

netwerkkaart zat eerst samen met video op irq 9, dacht dat dat het probleem was. Staat nu op irq 5, zelfde probleem

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

Topicstarter
Denk dat et vast ergens in een lullig w2k dingetje zit ofzo :(

Verwijderd

hmm, lijkt me vreemd.
heb win2000 toch al zo'n 5x opnieuw geinstalleerd de laatste maanden en toch geeft ie dezelfde problemen, ook met een andere netwerkkaart.
Wat voor kaart heb je? Ik een realtek en een noname, misschien is dat het probleem

Verwijderd

Ik heb het ook.

Klotezooi.

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

Topicstarter
Nee het is niet de netwerkkaart (heb ook een realtek) maar iemand die ik ken heeft em ook en heeft nergens prob's mee

Verwijderd

Ja ik heb ook een realtek.
Perhaps zou je kunnen expirimenteren met lagere IRQ waardes.
Of PnP uitzetten en het met de hand instellen met RSET onder MS-DOS©

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

Topicstarter
Er moet toch een oplossing dichter bij huis zijn?

Verwijderd

dat et hinderlijk is, ondervind ik ook hiersow. maar aangezien in niet meer browse (shares uit je kop kennen, en \\compu\c$ logisch te onthouden is) erger ik me er niet meer aan. et heeft allemaal niets te maken met irq's of de kwaliteit van je netwerk-kaartjes. de hostname's moeten allemaal bekend zijn in een file geloof ik .. zoek eens hier naar lmhost-file's .. of naar host-file's

mja .. zoek maar ergens :*

hf.. }:O

update:
zoeken deed mij [url="C:\WINNT\system32\drivers\etc\hosts"]deze[/url] en [url="C:\WINNT\system32\drivers\etc\lmhosts.sam"]deze[/url] vinden op MaxxMark's harde-schijf..grinn

onder winME kan je ze [url="c:\windows\HOSTS.SAM"]hier[/url] en [url="c:\windows\LMHOSTS.SAM"]hier[/url] vinde

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

Topicstarter
Het gaat mij juist ook niet om die Pc's thuis, maar als je op een lan bent ofzo en je gaat beetje kieken naar wat mensen hebben staan om met jou te delen, dan ga je dus zon 50 a 60 pc's af browsen... en als je dan 3 minuten per pc moet wachten...... dan is dat zwaar bagger! :)

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

Topicstarter
kort samengevat:

als ik intik in mijn adresbalk van verkenner:
\\Pc-2\e\ duurt dat +- 3 minuten

en als ik druk op "Netwerk verbinding maken" (drive mappen) en ik map \\Pc-2\e aan drive I: dan gaat dat super snel!

Verwijderd

Kijk hier maar eens even. De oplossing is dat stukje over de reg-key deleten, Heb ik ook gedaan en nu gaat het net als in win98. Staat gewoon in 1x voor je neus

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/90145

Verwijderd

Omitz op account van Zinuz:

Ik heb het ook eens gevraagd (gathering.tweakers.net/showtopic/96459) in een topic en toen ben ik weer verwezen naar de volgende topic: gathering.tweakers.net/showtopic/94927

Je moet een bepaalde sleutel uit het register halen en dan gaat het weer retesnel! :)

Verwijderd

Dat zeg ik dus :)

Verwijderd

klopt, ik had je nog niet gezien (typ nogal traag en was alles aan het uitzoeken :))

• F0kke
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-07-2025
:) :) :) YESYESYES, Ik had hetzelfde probleem. maar dankzei dit bericht heb ik er geen last meer van:

Geplaatst door Mar - dinsdag 19 december 2000 17:29

--------------------------------------------------------------------------------
heb al wat gevonden maar nog niet getest, kijk effe of je er wat aan hebt: (2 links en een posting)
x52.deja.com/threadmsg_ct.xp?AN=697748986.1&mhitnum=8&CONTEXT=977242079.1705574444

support.microsoft.com/support/kb/articles/Q245/8/00.ASP

I had the same problem with win2k pc's together with win98/ME. After searching the registry I found that if I removed this key/folder from the registry the problem dissapeard:
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Remot eComputer\NameSpace\{D6277990-4C6A-11CF-8D87-00AA0060F5BF}]
@="Scheduled Tasks"

Run "regedit", open:
HKEY_LOCAL_MACHINE
SOFTWARE
Microsoft
Windows
CurrentVersion
Explorer
RemoteComputer
NameSpace

In this folder there is a new folder with a key containing "Sceduled Tasks". Delete this folder. (The foldername was
{D6277990-4C6A-11CF-8D87-00AA0060F5BF} at my pc)

Remeber to take a backup of the key/folder first.
-Axel Kvale-
axelkv@stud.ntnu.no

• F0kke
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-07-2025
Hartstikke bedankt! :)

Verwijderd

nog een keer....tss

• winand
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-08 09:42
JAAAAAAAAAAAAAA !!!!!