w2k <-> w98 traag netwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 141 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mozin
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-06-2023

Mozin

Gewoon een gamer

Topicstarter
Ik heb een netwerkje tussen een w2k PC en een w98 Laptopje. Nu is het zo dat in Explorer de PC (maakt niet uit welke) er heel lang over doet om de inhoud van de HD's / PC's e.d. weer te geven,

Wat is het probleem?

(kopieren e.d. gaat wel gewoon snel, het is puur de "herkenning van de HD's")

• Magnat
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-05 16:26
Dit is een bekend probleem.. dat heeft te maken met het feit dat w2k liever een domain heeft ipv een workgroup.. gewoon een linuxbox als PDC inrichten, beide daarop inloggen en het gaat als een speer...

Verwijderd

Ik vind het al knap dat je een verbinding hebt.....
Maar waarschijnlijk onder netbeui.....en dat kan soms erg lang duren (tot wel een kwartier) voor dat ze elkaar "zien"........

Ik probeeer al dagen een tcp/ip verbinding te maken tussen w2000 en 98se maar tot nu toe zonder resultaat
netbeui lukt dus wel

• Mozin
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-06-2023

Mozin

Gewoon een gamer

Topicstarter
Oh is het een bekend probleem, mja, ik ga er geen PC tussenzetten, die heb ik gewoon niet tot mijn beschikking =).

Maar ja, thanks anyway,

Sygate e.d. lukt ook gewoon

• Damon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-03 00:00
Probeer dit es op je W2k machine, hielp bij mij enorm:

I had the same problem with win2k pc's together with win98/ME. After searching the registry I found that if I removed this key/folder from the registry the problem dissapeard:
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Remot eComputer\NameSpace\{D6277990-4C6A-11CF-8D87-00AA0060F5BF}]
@="Scheduled Tasks"

Run "regedit", open:
HKEY_LOCAL_MACHINE
SOFTWARE
Microsoft
Windows
CurrentVersion
Explorer
RemoteComputer
NameSpace

In this folder there is a new folder with a key containing "Sceduled Tasks". Delete this folder. (The foldername was
{D6277990-4C6A-11CF-8D87-00AA0060F5BF} at my pc)

Remeber to take a backup of the key/folder first.

Whenever people agree with me, I always feel I must be wrong -=Oscar Wilde=-

Verwijderd

heb ook win2k en win98 netwerkje

werkt gewoon klopt dat het heel traag is maar via tcp/ip werkt het wel gewoon... binnekort die win2k bak weer naar win98 wil wle wat sneller netwerk... en spellen gewoon kunnen spelen

Verwijderd

trouwens dat v deamon werkt... kewl;)
Pagina: 1