Toon posts:

[wc[ watertoevoeging

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vorige week in mijn wc een uv groene stof gedaan en nu zijn mijn slangen een soort van donkergroen geworden een soort van waas en t water reageert helemaal niet meer...
het is de uv watertoevoeging van cooltek (deze zou ook antialg zijn)

omdat ik eerst een glas water had gevuld en wat van dat spul erdoor gedaan (om te kijken waar mijn reservoir t beste uitkomt) heb ik vergelijkings materiaal...dat water in dat glas is gewoon nog uv actief en hel groen....

ik snap er niks van!!! hebben jullie dat ook wel eens gehad?

Verwijderd

Wat voor setupje heb je ? Welk radiator etc. Heb je misschien koperen blokken een alu rad ? of andersom, dan kan het daar aan liggen.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een asetek waterchill een complete set....
dat zijn toch allemaal dezelfde materialen???

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:10

_Ernst_

Mark It Zero!

Weet je zeker dat die uv reactive zooi ook meteen antialg is?
Als het namelijk geen antialg is dan duurt het niet lang voordat je water troebel en vies word. (demi water gebruikt of gewoon kraanwater btw? als je kraanwater hebt gebruikt word het nog sneller vies)

Last.fm

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Algen.

En anders kan het door een reactie komen met koelvloeistof OID.

Verwijderd

Topicstarter
http://shop.freezinghardw...p?Pagina=00003&ItemID=390

deze is t....
althans die heb ik besteld en kreeg m van cooltek...
ik merkte aan t begin al dat de kleur snel weg was dus heb ik meer toegevoegd...
ongeveer voor een liter water
(en dat op een halve liter gedemineraliseerd water)

Verwijderd

Topicstarter
niemand een idee??

denk dat ik m maar laat leeglopen dan, opnieuw vul met demi water door spoelen nog es leeg kiepen en dan vullen, eerst een extra algenmiddel erin en dan de rest van mijn flesje uv meuk.....

• _Ernst_

_Ernst_

Mark It Zero!

Kicken binnen 20 minuten?? :/
denk dat ik m maar laat leeglopen dan, opnieuw vul met demi water door spoelen nog es leeg kiepen en dan vullen, eerst een extra algenmiddel erin en dan de rest van mijn flesje uv meuk.....
Lijkt me wel een goed plan ja, vooral goed doorspoelen zodat alle alg weg is.

Last.fm

Verwijderd

Topicstarter
kicken ja :)

kleine update...
er is een boze email onderweg naar freezing hardware....
die meuk is niet alg proof...

ben m'n set nu aan t doorspoelen....water en aniti alg meuk erdoor...
staat nu een laag schuim in mijn reservoir, de slangen lijken de zelfde aanslag te hebben (is nu dus wittig ipv zwart/bruin)

door de restanten uv meuk die er nog achter was gebleven is alles nu ineens mooi uv reactief...
mooie combi met t schuim....

tnx voor jullie hulp....

ps

zal wel op kosten van freezinghardware nieuw uv groen spul en anti alg proberen te verhalen...

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2005 21:12 ]

Verwijderd

Mijn slangen verkleurden ook iets, en dat na 3 a 4 dagen met enkel demi-water erin. Ik dacht ook aan alg, maar het water wat eruit kwam was kraakhelder!!

En die slangen waren niet "schoon" te krijgen, zelfs niet met bleekwater. Dus ik denk dat er geen aanslag aan de binnenkant zat, maar dat de slangen zelf ( het materiaal ) een beetje verkleurd zijn.

Mischien is dat door de warmte ofzo gekomen, geen idee, het is iig niet echt goed te zien.

• Shuisman
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-12-2025
Verwijderd schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 20:08:
Ik heb vorige week in mijn wc een uv groene stof gedaan en nu zijn mijn slangen een soort van donkergroen geworden een soort van waas en t water reageert helemaal niet meer...
het is de uv watertoevoeging van cooltek (deze zou ook antialg zijn)

omdat ik eerst een glas water had gevuld en wat van dat spul erdoor gedaan (om te kijken waar mijn reservoir t beste uitkomt) heb ik vergelijkings materiaal...dat water in dat glas is gewoon nog uv actief en hel groen....

ik snap er niks van!!! hebben jullie dat ook wel eens gehad?
Hetzelfde hier, zelfde setje zelfde kleurenprut, ook freezinghardware.

Eerst licht het mooi op, na 4 dagen is het "weg", later kwam ik er achter dat het in me radiator bleef zitten, na veel spoelen er nog steeds niet uit gekregen.

• _Ernst_

_Ernst_

Mark It Zero!

SHuisman schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 19:01:
[...]

Hetzelfde hier, zelfde setje zelfde kleurenprut, ook freezinghardware.

Eerst licht het mooi op, na 4 dagen is het "weg", later kwam ik er achter dat het in me radiator bleef zitten, na veel spoelen er nog steeds niet uit gekregen.
Gespoeld met wat? Je zou iets als schoonmaakazijn of een zoutzuur oplossing kunnen proberen. Dan heb je kans dat het wel oplost. (wel goed naspoelen met water)

Last.fm

• Shuisman
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-12-2025
_Ernst_ schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 19:10:
[...]

Gespoeld met wat? Je zou iets als schoonmaakazijn of een zoutzuur oplossing kunnen proberen. Dan heb je kans dat het wel oplost. (wel goed naspoelen met water)
Nee ik laat het maar erin zitten, eigenlijk geen zin om alles weer los te trekken, mijn buisjes zijn inmiddels nogal geel (januari 2004 gekocht), en ik merk er nu toch niks van want alles zit ERGENS in mijn radiator ;)

/edit:

En natuurlijk heb ik er een zootje anti-alg bijgedaan...

[ Voor 7% gewijzigd door Shuisman op 24-02-2005 19:14 ]

• collission
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

collission

I'm back! :P

Ik heb het probleem ook ongeveer, maar dan anders. :P
Bij mij 'verdwijnt' de groene kleur gewoon na een tijdje. :?

M'n Pimprig :P | [EiP] Granite Bay | [CiP] Pimp My PC-70 8)

Verwijderd

Topicstarter
ondertussen van freezing hardware een fles innovaprotect gekregen (goede service) ze hebben verteld dat ze een nieuwe toevoeging hadden ipv de shine up nu cooltek.
de shine up was algen dodend/werend en de cooltek variant wel.

@ SHuisman
dat de kleurstof in de radiator bleef zitten viel mij ook op...afgezien van de bruine smurrie in mijn koelblokken en slangen was t tijdens t na spoelen verdacht ernstig uv actief in mijn kast...
dat spoelen deed ik met algenremmer van asetek....(die ik er al vanaf t begin in had moeten gooien, had veel gezeik gescheelt)

@iedereen...
Op de fles van innovatek staat dat ze corrosie beschermend zijn, iemand een idee over t algenremmend vermogen? wat voor algenremmer raden jullie aan? maw HELP :D

• zBEASTORz
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09-2017

zBEASTORz

Een pro prutser

Ik heb gewoon een pot wat er 10 min laten koken. Ik kwam er opeens achter dat die bijna lucht zat te pompen dus had ik snel wat nodig. water op gezet 10 min laten koken en derin gegooit, Et andere water zat er zelf ook nog wel bij dus er zat wel wat van dat antialg erin. Maar is nog steeds zo schoon als wat. super helder water en is nu al weer een tijd geleden dat ik et erin heb gegooit. maar et was eigelijk ff voor tijdelijk maar gaat nog goed dus, maar zal et eerdags wel even vervangen,

Blaad

Verwijderd

Naar aanleiding van dit topic heb ik de volgende vraag:

Ik heb een flesje Innovatek Protect Pro en Cooltek watertoevoeging blauw. Ze zijn beide algendodend en ik heb de Cooltek watertoevoeging aangeschaft om te zien of het water loopt in het systeem, maar ik hoor allerlei signalen dat blauwe watertoevoegingen niet echt geweldig zijn omdat het over in gaat zitten.

Kan iemand bevestigen of het beter is om alleen maar het flesje Innovatek Protect Pro te gebruiken of dat het ook samen kan met de Cooltek watertoevoeging blauw ?

Ik heb best wel wat betaald voor de radiator en heb geen zin dat die blauwe prut daarin blijft zitten.

Alvast bedankt

Verwijderd

Topicstarter
dat spul van cooltek is dus niet algendodend...

• 1st_Ro
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-01-2022
Op de site van Freezing Hardware staat toch ook gewoon dat het een kleurtoevoeging is? :?
Ik weet niet wat er exact op dat potje staat, maar als het niet op het potje staat, dan lijkt het me toch logisch dat het niet anti-alg is...

Overigens gebruik ik thuis gedestilleerd water met RedLine WaterWetter en nog steeds is mijn water superhelder (en felroze, maar da's een bijkomstigheid :Y) )

Verwijderd

Topicstarter
1st_Ro schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 13:32:
Op de site van Freezing Hardware staat toch ook gewoon dat het een kleurtoevoeging is? :?
Ik weet niet wat er exact op dat potje staat, maar als het niet op het potje staat, dan lijkt het me toch logisch dat het niet anti-alg is...
dat hebben ze aangepast na de ellende die ik ermee gehad heb...
ik heb voor de ellende te vergeten een fles innovatek protect toegestuurd gekregen.
wereld service....

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2005 14:40 ]

• Slitch
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-02 09:57
ik heb ook al eens gehoord dat het effect van zon uv vloeistof snel minder wordt?
Pagina: 1