Als je naar de
site van Apple surft (in dit geval de Nederlandse), vind je in het bovenste menu een button 'Onderwijs'.
Naast de 'normale' store heeft Apple ook een Store voor het Onderwijs.
Winkelvoorwaarden:
Wie mag gebruikmaken van de Apple Store voor het Onderwijs?
Door te klikken op “Akkoord” bevestig ik het volgende:
• ik ben 18 jaar of ouder
• ik ben een student met een geldig bewijs van inschrijving voor een onderwijsinstelling in Nederland of ik ben als leraar, mentor of in een andere toezichthoudende functie verbonden aan een onderwijsinstelling in Nederland
• ik ga ermee akkoord dat Apple contact met mij opneemt met als doel mijn status te controleren. Ik zal bewijs van deze status overleggen als hierom wordt gevraagd en ik ga akkoord met de beslissing van Apple om mijn bestelling te weigeren als ik geen bewijs kan overleggen dat door Apple als geldig wordt geaccepteerd. De beslissing van Apple in dezen is bindend.
Gegevens van de school of instelling?
Ik ben verbonden aan de volgende school of instelling:
Naam school: [ ............... ] Plaats: [ ................ ]
Tot slot
Door te klikken op “Akkoord”bevestig ik het volgende:
• alle producten zijn bedoeld voor persoonlijk gebruik of gebruik ten behoeve van onderwijs en/of onderzoek; en
•de voorwaarden waartoe de onderstaande koppeling toegang geeft, zijn van toepassing op mijn aankopen via de Apple Store voor het Onderwijs.
Naja, als je aan de voorwaarden voldoet, kun je verder naar de store.
Daar vind je bijvoorbeeld de Ipod Mini 4 GB voor € 183,26 (i.p.v. € 199,= in de 'normale' store) en de Mini 6 GB voor € 229,67 (i.p.v. € 249,= in de 'normale' store).
De Ipod photo is bijvoorbeeld ook wat goedkoper via de 'Onderwijs store'.
Naja ... ik ga maar even de 6 GB bestellen, in zilveren uitvoering