Toon posts:

Waarom is de FX-55 zo slecht leverbaar ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik dus mijn nwe systeem bij elkaar rapen via de pricewatch en heb alles al binnen. behalve de FX-55 niet. De verkoper weet natuurlijk niets van de reden waarom hij op dit moment in backorder moet. werd mij gezegd dat het nog wel 3 wkn kon gaan duren maar dat hij het zelf ook nog niet zeker weet, maar dat er ´problemen´ waren bij AMD zelf.

Iemand die wat meer weet ? Heeft het misschien te maken met de FX-57 die gaat komen later dit jaar?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2005 19:53 ]

Verwijderd

offtopic:
Is een FX-55 het geld wel waard? Haal gewoon de 3500+ voor (op het moment iig) de beste prijs/kwaliteit verhouding, en als je dan over een jaartje of 2 echt nog meer wilt, kan je alsnog de FX-55 voor een behoorlijk wat lager bedrag dan zo rond de €800,- halen. Of natuurlijk de 4500/5000+ als die socket 939 nog meemaakt :)

• Entity_Razer
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-04 09:54
ik vermoed omdat die chips echt een streng selectieproces hebben. Vandaar ook die waanzinnige prijs van die dingen.

Die cores worden denkelijk echt gespeedtest dat het niet meer schoon es is om te verzekeren dat ze 100% zeker niet kapot zijn en dat ze die speeds wel voor langere tijdaankunnen zonder instabiel te worden.

The Idea is not to arrive at the grave, safely in a well preserved body, but to slide in sideways at 400 miles an hour screaming of pure joy

• Syngrow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-11-2025

Syngrow

Framerate is life

AMD is aan het overstappen op het 90nm proces voor de FX-55.
Vandaar dat ze waarschijnlijk moeilijk leverbaar zijn, er komt gewoon een nieuwe revisie op de markt.

enter the cool world of high performance
[ Intel C2D E6600 @ 5304MHz ][ Biostar TForce P965 Deluxe ][ Geforce2 MX400 PCI ][ Crucial Ballistix PC2-5300 CL3 ]

• collission
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

collission

I'm back! :P

Daarnaast is het de creme de la creme van de AMD lijn, dus de yields voor die core liggen heel erg laag, van elke wafer misschien 5 CPU's.

M'n Pimprig :P | [EiP] Granite Bay | [CiP] Pimp My PC-70 8)

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:28
Heel simpel, het is image product en maar 0.1% van de complete productie output van AMD is de FX CPU lijn. Dus die zijn erg moelijk te verkrijgen, beste kun je ze ergens bestellen. Afgezien hiervan zijn alle s939 CPU's op dit moment in shortage. Dus ook de FX CPU.

[ Voor 19% gewijzigd door The Source op 22-02-2005 22:29 ]

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:11

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Je kan de cpu ook overzee bestellen.

Bij www.overclockers.co.uk bijvoorbeeld. Ik meende dat die daar laatst in stock was, maar nu ook al pre-order. :/

[ Voor 33% gewijzigd door PD2JK op 22-02-2005 22:47 ]

Toen waren beige computers heel gewoon.

Pagina: 1