Het Grote PS2 Topic - Part VI

Pagina: 1 ... 9 ... 12 Laatste
Acties:
  • 12.183 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Osdorp-Dude schreef op woensdag 02 november 2005 @ 18:10:
[...]

Dus als ik em volledig zou vullen met spellen, media, applicaties, etc en alles zou deleten, zou m'n 120gb HD dus voor zo'n 120GB aan fragmented files hebben, maar kan dus nog wel gewoon alles kopieren? :X
Mja..

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:56

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Osdorp-Dude schreef op woensdag 02 november 2005 @ 18:10:
[...]

Dus als ik em volledig zou vullen met spellen, media, applicaties, etc en alles zou deleten, zou m'n 120gb HD dus voor zo'n 120GB aan fragmented files hebben, maar kan dus nog wel gewoon alles kopieren? :X
Nee. Fragmented is lege ruimte TUSSEN andere games in. Als deze opgevuld kan worden met een andere game dan wordt je fragmented space kleiner,

Als je ALLES weghaalt, kan je HD weer vanaf het begin worden gevuld en heb je dus geen fragmented space. Hiervoor hoef je dus niet te formatteren.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesh
  • Laatst online: 21-08-2024

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Creepy schreef op woensdag 02 november 2005 @ 20:22:
[...]

Nee. Fragmented is lege ruimte TUSSEN andere games in. Als deze opgevuld kan worden met een andere game dan wordt je fragmented space kleiner,

Als je ALLES weghaalt, kan je HD weer vanaf het begin worden gevuld en heb je dus geen fragmented space. Hiervoor hoef je dus niet te formatteren.
Er bestaat geen programma om die fragmented files te defragmenteren?

Heb voorlopig nog zat ruimte, dat er niet van, vond het alleen zo vaag dat ie de ruimte nooit vrijmaakte.

Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
ZAMoRANo schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 17:40:
Is DBZ Budokai Tenkaichi eigenlijk al in Nederland gesignaleerd?

Ik ben hem hier nog in geen enkele winkel tegen gekomen, ook bij Nederlandse webshops zie ik hem niet alhoewel de website van de FRS een releasedatum van 14-10 aangeeft. Bij Play.com is hij wel op voorraad, ik kan hem natuurlijk gewoon daar bestellen, maar ik vind het wel een beetje vreemd.
Of is ie gewoon overal uitverkocht?

Oh ik zie nu bij FRS dat de levertijd 10-12 werkdagen is. :+
Nou dan bestel ik hem wel bij Play, scheelt toch ook weer 12 eurootjes.
Nou ook daar is ie inmiddels out of stock. Ik had nog geluk, de mijne is vandaag op de post gedaan. Blijkbaar een vrij moeilijk te krijgen spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:23

SkyStreaker

Move on up!

@ Bor,

ik zou de startpost van het topic eens bekijken betreffende de HDD. Volgens hun ben je "gay" ;)

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesh

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Weet iemand trouwens wat de mogelijkheden zijn met het backupen van PS1 spellen op je PS2 hd?

Die kan je neem ik aan ook er vanaf spelen?

En PS1 spellen met meerdere cd's? Zoals Chrono Cross en Final Fantasy 7?

Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:23

DaWaN

'r you wicked ??

Osdorp-Dude schreef op donderdag 03 november 2005 @ 19:03:
Weet iemand trouwens wat de mogelijkheden zijn met het backupen van PS1 spellen op je PS2 hd?

Die kan je neem ik aan ook er vanaf spelen?

En PS1 spellen met meerdere cd's? Zoals Chrono Cross en Final Fantasy 7?
PS1 spellen backuppen kan niet, iig zeker niet met HDloader/HDadvance

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:45

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
SkyStreaker schreef op donderdag 03 november 2005 @ 11:20:
@ Bor,

ik zou de startpost van het topic eens bekijken betreffende de HDD. Volgens hun ben je "gay" ;)
Lol 8)7 Ik heb het plaatje er even voor je uit geknipt.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonekill
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-02 17:11
amahusu schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 09:40:
[...]

hmm, nu begin ik ook te twijfelen..

van wat ik heb gehoord krijg je speciale software bij je maxdrive zodat ie dus wel rechtstreeks gelezen kan worden op je ps2 en dus gewoon dient als een memcard.
Ja en Nee, de USB stick kun je NIET gebruiken als je in een game wil saven. Je kunt alleen met de MaxDrive software je saves van je memcard op de USB zetten en vice versa.

Er moet namelijk speciale software aanwezig zijn in de game om toegang te krijgen tot de USB. bv. bij GT4. Als games dat zouden kunnen verkocht Sony geen memcards meer. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Ik ben weer helemaal terug in een van mijn teergeliefde topics ^^

Op dit moment heb ik "God Of War" uitgespeeld, ik moet zeggen een zeer volwassen game, zeker voor de wat "oudere jeugd". Heel vermakelijk en uitzonderlijke goede graphics worden het systeempje uitgeperst. De verhaallijn is mooi, de manier van vechten en het doorlopen van het spel voelt heel natuurlijk en soepeltjes aan. Het enige minpunt is toch echt dat het te kort van duur is voor de prijs. Huur hem of neem hem 2e hands, zeker niet nieuw uit de winkel.

Op dit moment speel ik ook "A Bard's Tale", ben er alleen nog niet zover in om een echt oordeel erover te geven, beetje "Baldur's Gate meets Monthy Python", mooie graphics daarentegen, goed battle-systeem, leuke humor.

Ook speel ik digital devil 1 (Shin Megame Tensei), een beetje echt hardcore RPG met een op zich best origineel verhaal. Heel vermakelijk.

De spellen waar ik op wacht en uiteindelijk ook spelen wil zijn:

Hulk - Ultimate Destruction
De FF7 opvolger op de PS2.
Kingdom Hearts 2
FFXII
Digital Devil 2 (Shin Megame Tensei 2)
Dragon Quest VII (weet het eigenlijk net even niet uit het hoofd die titel)

offtopic:
Ik heb een stapel oude games waar ik vanaf wil, in een keer, mail mij hierover. Allemaal legale spellen!

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schweino schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 11:58:
[...]

Je hebt een versterker nodig met een optische digitale ingang...(tnx).
ja dat wist ik al dat het beste via een versterker gaat maar is er ook een goede alternatief voor als je geen versterker hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey

ik heb een hd van 120 GB in m'n ps2 zitten hij doet het perfect maar nou heb ik een vraag

hoe kan je je HD wat ik in m'n ps2 heb zitten op je pc zien met de ps2 spellen die erop staan.

en hoe doe je de transfer

want als ik het op m'n pc aan sluit dan weet ik dat ik hem op slave moet zetten maar m'n windows ziet hem niet dus heb ik hem opnieuw geformateerd heel leuk allemaal maar dan mag ik hem nog een keer formateren met HD LOADER en als ik er weer spellen op zet ziet m'n windows hem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesh

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Verwijderd schreef op zondag 06 november 2005 @ 17:43:
hey

ik heb een hd van 120 GB in m'n ps2 zitten hij doet het perfect maar nou heb ik een vraag

hoe kan je je HD wat ik in m'n ps2 heb zitten op je pc zien met de ps2 spellen die erop staan.

en hoe doe je de transfer

want als ik het op m'n pc aan sluit dan weet ik dat ik hem op slave moet zetten maar m'n windows ziet hem niet dus heb ik hem opnieuw geformateerd heel leuk allemaal maar dan mag ik hem nog een keer formateren met HD LOADER en als ik er weer spellen op zet ziet m'n windows hem niet.
FF googlen op 'winHIIP', opstarten en hardeschijf kiezen die je gebruikt voor de ps2.

Rest wijst zich vanzelf

Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

of execftp 0.68 downloaden. Kan je via ftp bestanden overzetten, net iets makkelijker lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesh

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Verwijderd schreef op zondag 06 november 2005 @ 18:33:
of execftp 0.68 downloaden. Kan je via ftp bestanden overzetten, net iets makkelijker lijkt mij.
Ja dcht ik ook, totdat ie vastliep en alles op me hd weg was... |:(

Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Zijn er hier veel mensen die ook Ico hebben, maar dan de limited edition? Dat is die met kartonnen doos met die kaarten erin enzo.
Ik heb die een hele tijd geleden ook eens gekocht, en nu zag ik overlaatst per toeval dat die toch best vrij zeldzaam is en op sites zoals ebay worden er nog best aardige bedragen voor gegeven :)

[ Voor 6% gewijzigd door SToRM666 op 07-11-2005 17:29 ]

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
ICO is echt een briljante game. Wat een sfeer zit daar in zeg. Echt een van de betere titels imho. Ik heb zelf een oude versie, gewoon in dvd doosje. Er zou eerst ook een ICO 2 komen (maar dan onder een andere naam). Dat plan is van de baan geloof ik wat erg jammer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Er is wel net een spel uit van de makers van Ico genaamd 'Shadow of the colossus'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
ICO zal ook opnieuw worden uitgebracht in Europa, waarschijnlijk zelfs in een pack samen met Shadow of the Colossus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 06 november 2005 @ 18:33:
Hey tnx(Osdorp DuDe:P) is makkelijk ja winhiip :D gaat een stuk sneller dan als je op de ps2 spellen wilt instaleren op je hd :P

maar is er ook een mogelijkheid om je hd als memory card te kunnen gebruiken?

want zit een beetje crappy met m'n 3 mc's :P

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2005 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SkyStreaker schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 13:32:

Op dit moment heb ik "God Of War" uitgespeeld, ik moet zeggen een zeer volwassen game, zeker voor de wat "oudere jeugd". Heel vermakelijk en uitzonderlijke goede graphics worden het systeempje uitgeperst. De verhaallijn is mooi, de manier van vechten en het doorlopen van het spel voelt heel natuurlijk en soepeltjes aan. Het enige minpunt is toch echt dat het te kort van duur is voor de prijs. Huur hem of neem hem 2e hands, zeker niet nieuw uit de winkel.

Op dit moment speel ik ook "A Bard's Tale", ben er alleen nog niet zover in om een echt oordeel erover te geven, beetje "Baldur's Gate meets Monthy Python", mooie graphics daarentegen, goed battle-systeem, leuke humor.

Ook speel ik digital devil 1 (Shin Megame Tensei), een beetje echt hardcore RPG met een op zich best origineel verhaal. Heel vermakelijk.

Kingdom Hearts 2
FFXII

offtopic:
Ik heb een stapel oude games waar ik vanaf wil, in een keer, mail mij hierover. Allemaal legale spellen!
The digital devil saga ( 1+2 ) heb ik eindelijk ( qua verhaallijn ) uitgespeeld. Pracht van een verhaal, de reden waarom het spel in 2 delen werd gesplitst wordt ook in-game uitgelegd, skippable cutscenes + de voice overs zijn niet irritant ( beide werkelijk een pluspunt imo ).

Alleen jammer dat Europa weer wordt overgeslagen :(

Btw ik zag afgelopen week Xenosaga Episode II in de MM, deel 1 was hier nooit uitgekomen. Wat een vreemde koek 8)7

( PS: hebben jullie ook de reclame gezien van die Buzzerspel + accesoire(s) ? En wie had zich rot gelachen :D )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

De reden dat dergelijke games hier vaak niet worden uitgebracht is dat, raar maar waar, de Aziatische landen ons niet als "rpg-gamers" ziet, terwijl ik al bijna 12/13 jaar lang dergelijk spul speel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oguz286
  • Laatst online: 23-02 10:10
SkyStreaker schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 13:32:

Kingdom Hearts 2
FFXII

offtopic:
Komt er een FF7 opvolger voor de PS2 dan? Ik dacht dat er alleen maar een techdemo voor de PS3 was verschenen... weet iemand meer hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Ik meen zelfs ergens gelezen te hebben dat FFXII ook niet meer voor de PS2 uit zal komen hier. Ik kan helaas geen bron vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesh

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Oguz286 schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 10:06:
[...]

Komt er een FF7 opvolger voor de PS2 dan? Ik dacht dat er alleen maar een techdemo voor de PS3 was verschenen... weet iemand meer hierover?
Waarschijnlijk bedoelen ze deze sequel: FFVII - Dirge of Cerberus

[ Voor 8% gewijzigd door Mesh op 08-11-2005 14:21 . Reden: Verkeerde url ]

Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Voor de bezitters van een PSTwo (de slimline), de laser schijnt erg fragiel te zijn... (Ik wordt steeds meer en meer bedenkelijker tegenover Sony), hier is een hardwarematige fix:

http://www.hotbit.nl/prod...ath=30_55&products_id=416

Overigens heb ik een vraagje, welke FTP-progsels gebruiken jullie om voor HD Loader games op de HDD te zetten via CuteFTP bijv.

[ Voor 4% gewijzigd door SkyStreaker op 11-11-2005 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Ik heb op dit moment alles voor elkaar, ps2link op een CD, en dan via Inlink EXECFTP.ELF opstarten vanaf mijn PC, de connectie is er en ik kan over de PS2 HD heenwandelen zeg maar.

Alleen kan ik er niet vanaf downloaden en ik kan er ook niet naar uploaden. Ik gebruik CuteFTP en log anoniem in.
Het hulpbestand ik gelezen, echter ik snap er de ballen van...

Waar ik dus tegen aan loop is dat ik de boel niet kan mounten:

SITE MNT /pfs/0/ hdd:+MYFS

of SITE MNT /pfs/0/ hdd:/hdd (of hdd:hdd) (of hdd:hdd/)

(het meeste succes heb ik via deze site, VEEL te downloaden daar ook)

Ik heb inmiddels HDL Dump aan de gang gekregen :)

Het is niet de meest snelle manier van werken he.... :/ Duurt bijna 40 mins voor een file van 750Mb.

[ Voor 39% gewijzigd door SkyStreaker op 11-11-2005 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesh

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

SkyStreaker schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 16:05:
Ik heb inmiddels HDL Dump aan de gang gekregen :)

Het is niet de meest snelle manier van werken he.... :/ Duurt bijna 40 mins voor een file van 750Mb.
Pas er wel mee op, ik was na het crashen van Execftp vrijwel alles kwijt op me HD. Alleen na format kon ik de schijf weer in windows benaderen.

Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Osdorp-Dude schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 18:31:
[...]

Pas er wel mee op, ik was na het crashen van Execftp vrijwel alles kwijt op me HD. Alleen na format kon ik de schijf weer in windows benaderen.
Hoe heb jij het eigenlijk voor elkaar gekregen dat je ook daadwerkelijk games etc. kon neer zetten op de HD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesh

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

SkyStreaker schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 18:36:
[...]

Hoe heb jij het eigenlijk voor elkaar gekregen dat je ook daadwerkelijk games etc. kon neer zetten op de HD?
Gewoon aan m'n moederbord gehangen en benaderd via windows met winHIIP.

[ Voor 3% gewijzigd door Mesh op 11-11-2005 21:08 ]

Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vraagje he osdorp dude is er ook een progje om je ps2 savegames op je hd te saven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Osdorp-Dude schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 21:08:
[...]

Gewoon aan m'n moederbord gehangen en benaderd via windows met winHIIP.
Ik bedoel dus letterlijk via FlashFXP e.d. dmv. EXECFTP ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesh

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 22:33:
vraagje he osdorp dude is er ook een progje om je ps2 savegames op je hd te saven?
Voor zover ik weet kan dit niet. PS2 zal altijd je MC benaderen voor saven/loaden games. En voor zover ik weet ondersteunen modchips saven naar HD ook niet.

Er bestaan wel progjes om backups te maken van je savegames naar de HD.
SkyStreaker schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 00:18:
[...]

Ik bedoel dus letterlijk via FlashFXP e.d. dmv. EXECFTP ;)
Gewoon via FlashFXP, tutorial staat hier

Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey osdorp dude kan je me misschien ook vertellen welke progjes daarvoor bestemd zijn :D

tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesh

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Verwijderd schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 19:21:
Hey osdorp dude kan je me misschien ook vertellen welke progjes daarvoor bestemd zijn :D

tnx
Dacht PS2OS, daar kan je een hoop mee. Zowiezo beginnen met branden van 700mb cdtje met PS2Loader of PS2OS en dan zoveel mogelijk programmatjes erbij pleuren. Kan je die ELF's (ps2 programma's) gewoon laden en lekker mee experimenteren.

Staat verder nog een hoop uitleg op de website waarheen ik linkte.

Tis me trouwens nog niet gelukt om programma's werkend te krijgen vanaf m'n MC. Wil het doen zonder de PS1 exploit, aangezien de matrix infinity chip ondersteuning heeft voor het booten van je MC. :/

Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey osdorp

volgens mij kan dat met die mc manager (op zo'n site matrix team)waar je ook de updates van de matrix firmware kan downloaden

dan doe je de progjes(elf)boot.elf erbij en kan je ze zo instaleren als je mc manager opstart vanaf cd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesh

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Verwijderd schreef op maandag 14 november 2005 @ 21:40:
hey osdorp

volgens mij kan dat met die mc manager (op zo'n site matrix team)waar je ook de updates van de matrix firmware kan downloaden

dan doe je de progjes(elf)boot.elf erbij en kan je ze zo instaleren als je mc manager opstart vanaf cd
Tnx voor de tip! Had het al geprobeerd vanaf de HD maar dat werkte niet. :/

Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Weet iemand misschien of er ook een soort Internet browsertje is voor de PS2 waarmee je bijvoorbeeld gewoon naar www.google.nl kunt gaan?

(Ik heb nu een modchip en ethernet adaptertje erin en erop)

[ Voor 4% gewijzigd door MensionXL op 16-11-2005 15:13 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SkyStreaker schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 10:30:
Voor de bezitters van een PSTwo (de slimline), de laser schijnt erg fragiel te zijn... (Ik wordt steeds meer en meer bedenkelijker tegenover Sony), hier is een hardwarematige fix:

http://www.hotbit.nl/prod...ath=30_55&products_id=416

Overigens heb ik een vraagje, welke FTP-progsels gebruiken jullie om voor HD Loader games op de HDD te zetten via CuteFTP bijv.
goh maar dat geld alleen als je hem ombouwd. dan moet die pstwo even wat meer moeiete doen om discjes te lezen.
en dat geld bij elke ps2.
en die hardware fixes werken niet.
gewoon niet ombouw dan blijft hij het doen.
heb hier nog een eerste generatie ps2 staan speel er regelmatig op en doet het nog perfect.
en heb ook andere ps2's gehad omgebouwd en al
die naar ruim een jaar de geest gaven. simpelweg omdat die chips lopen te rommelen.
en de laser drive slopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:57

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

guttegut;

Die chips doen helemaal niets met je hardware.
De hardware van Sony is van dusdanige kwaliteit dat ze alleen de eigen PS1/2 disc kunnen lezen.
En dit lukt zelfs vaak niet. Er zijn honderden klachten te vinden op internet over PS2`s (Origineel, ongemod) die veel discs niet meer kunnen lezen. Vaak begint dit met de blauwe discs, die niet gelezen kunnen worden.

Het enige dat er "anders" is door de modchip, is dat de laser in je PS2 soms (want een backup kan beter zijn dan een origineel, mits goed uitgevoerd) wat meer inspanning moet leveren.

Bij Bart Smit int winkelcentrum leest GT4 geeneens, omdat de lens in die 1xxxx-serie(?) gewoon nauwelijks dvd9 kan lezen. Dit is ook een bekend probleem op internet.

Niet alle series zijn slecht; zo waren de series tot 39000 gewoon bar slecht met af en toe een goed exemplaar. Hierna werden ze beter/ De 39004 serie was een uitblinker, die ook vlekkeloos alle media afspeelt.

Hierna kwam de 50000-serie (met die zilveren cover..) Hier zaten ook veel slechte modellen tussen..
Vervolgens kwamen er nog wat betere PS2`s.

Nu zijn we inmiddels aanbeland bij de slim-line en die zit gewoon net zo brak in elkaar af en toe als de oude series.

Gewoon pech :)

[ Voor 3% gewijzigd door Michael Knight op 16-11-2005 18:26 ]

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 november 2005 @ 18:02:
goh maar dat geld alleen als je hem ombouwd. dan moet die pstwo even wat meer moeiete doen om discjes te lezen.
Niet waar, de laser-fix zorgt ervoor dat de max stroom door de laser spoel begrenst wordt,
als een nieuw type ps2 een cd/dvd niet kan lezen gaat hij de stroom opvoeren.
dit kan resulteren in een kapotte spoel bij slecht leesbare media (dat geld dus niet alleen voor kopieën)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ff een vraag. Aangezien er een pinnetje op me rgb kabel naar binnen was geschoten had ik hem vandaag ff opengehaald. Was op zich makkelijk te doen, alleen toen hij open was trok/duwde ik perongeluk een soort van stekkertje/clipje los en heb geen idee waar die nou van afkomstig is.
Er zijn iig een heleboel plaatsen mogelijk. Aan de drie condensatoren, aan 1 of ander ovaal achtig ding of tussen de connectoren (afkomstig van de tv kant). Elke connector is zeg maar een soort van ijzeren balkje met een kleine ruimte ertussen waar het clipje precies tussen past (te zien op derde plaatje). Maar dat lijkt me sterk aangezien alle andere draden er gewoon op gesoldeerd zitten. Ik denk zelf dat hij aan zon ijzerdraadje gehangen moet worden. Kan er natuurlijk helemaal naast zitten.

Hier een paar foto's

http://img450.imageshack.us/img450/24/p10100025mn.jpg
http://img487.imageshack.us/img487/9749/p10100031hr.jpg
http://img487.imageshack.us/img487/4415/p10100075hh.jpg

Iemand die misschien zijn eigen scart open wil maken en het mij kan vertellen?? Of anders iemand met verstand van techniek. Vergeet niet te melden mits het een condensator betreft of dat andere ovaal achtige ding, aan welk uiteinde hij dan bevestigd moet worden.

Het uit elkaar halen is niet moeilijk en kan zonder geweld.

Alvast bedankt :)

BTW @ tijgertje ik heb hier een ps2 staan die al 4 jaar lang (als het niet meer is) omgebouwd is en nog steeds perfect werkt. Je hebt er waarschijnlijk gewoon brakke chips ingestopt.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2005 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Verwijderd schreef op woensdag 16 november 2005 @ 18:02:
[...]

gewoon niet ombouw dan blijft hij het doen.
heb hier nog een eerste generatie ps2 staan speel er regelmatig op en doet het nog perfect.
en heb ook andere ps2's gehad omgebouwd en al
die naar ruim een jaar de geest gaven. simpelweg omdat die chips lopen te rommelen.
en de laser drive slopen.
Het gaat hier over de "slimline pstwo", de dunne dus! Gaarne de volgende keer ook de link openen, ik heb niet de indruk dat je dat ook even hebt gelezen namelijk.
Om de zwakke laser van de PSTwo te beschermen en het slechte werk van Sony weer goed te maken is deze fix erg belangrijk voor de PSTwo. Ook als hij niet is omgebouwd zou je dit eigenlijks moeten inbouwen.
offtopic:
Bron: www.hotbit.nl

Daarbij heeft Hotbit echt wel verstand van zaken. Geloof mij, meer dan genoeg ervaring met hun. En niks dan lof wat ik over ze hoor. Verder zijn ze heel eerlijk en open over wat zij doen e.d. Service staat voorop. Als jij het verschil wil zien, tussen de fix en zonder de fix, dan laten ze je dat ook zien.

[ Voor 44% gewijzigd door SkyStreaker op 16-11-2005 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Laatst online: 20-09 11:12

SD5k

>4&X

Verdomme, ik heb echt zwaar genoten van Shadow of the Colossus. Die soundtrack is gewoon echt geniaal!
Verder is het SCEI weer gelukt om ongelofelijk veel emotie in een game over te brengen. De visuele stijl en sfeer zijn ongeëvenaard. Verder ook een leuke "subtiele" verwijzing naar ICO aan het einde. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Belangrijke veiligheidswaarschuwing van PlayStation

Onlangs heeft Sony Computer Entertainment Europe bekend gemaakt
dat er een mogelijk veiligheidsrisico bestaat met bepaalde AC-adapters. De betreffende AC-adapters zijn tussen augustus en december 2004 geproduceerd en meegeleverd met de nieuwe Slimline PlayStation 2. Er is vastgesteld dat deze adapters snel oververhit kunnen raken en letsel bij gebruikers kunnen veroorzaken.

Zoals u van PlayStation kunt verwachten, vinden wij de kwaliteit en betrouwbaarheid van onze
producten van het grootste belang en we beschouwen dit dan ook als een ernstige zaak. Daarom hebben we alle betreffende AC-adapters onmiddellijk teruggeroepen en dit is de reden dat we u vandaag schrijven.

Bezoek als u een zwarte Slimline PlayStation 2 hebt onze terugroepwebsite op

http://www.ps2ac.com/welcome.asp?redirect=ps2_em

Hier vindt u een stapsgewijze gids die u helpt te bepalen of u een mogelijk defecte AC-adapter hebt. Als dat het geval is, krijgt u helemaal gratis een nieuwe AC-adapter toegestuurd.

Negeer deze e-mail niet.

Hoewel we onlangs veiligheidswaarschuwingen in alle nationale kranten hebben geplaatst, is het mogelijk dat u deze niet hebt gezien en u uw zwarte Slimline PlayStation 2 nog altijd gebruikt.

We willen van deze gelegenheid gebruik maken om onze excuses aan te bieden voor eventuele ongemakken en u bedanken voor het lezen van deze belangrijke veiligheidswaarschuwing.

Met vriendelijke groeten,

PlayStation

'Beantwoord deze e-mail niet. Deze e-mail is vanaf een geautomatiseerde e-mailserver verstuurd en reacties op dit adres worden mogelijk niet gelezen.'

Vandaag op mijn mail dezw brief gehaad dus mensen met een zwarte slimline ps2 moeten ff cheken of je ac - adapter goed is LINK ; http://www.ps2ac.com/welcome.asp?redirect=ps2_em

Bij mij is het gelukkig niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Is er trouwens mogelijkheid om cheats uit te voeren met HDD Loader of moet ik de BIN's gaan patchen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesh

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

SkyStreaker schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 21:29:
Is er trouwens mogelijkheid om cheats uit te voeren met HDD Loader of moet ik de BIN's gaan patchen?
PPF patches/trainers kan je met behulp van winHIIP invoeren, maar die werken vaak alleen met illegale releases, en denk niet dat men dat hier graag ziet... :X

Normale cheats kan je uiteraard gewoon op http://www.gamefaqs.com vinden.

Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

http://www.mirality.co.nz/maxcode.php

Dit kan ik jullie net onthouden: als je die walgelijk grote codelijsten van Datel ook zo verschrikkelijk vindt, dan zou je eens kunnen overwegen dit te gaan gebruiken. Alles wat je niet gebruikt haal je uit de lijsten weg en alles wat je wel gebruikt, hou je d'r in. PAL & NTSC kunnen in een bin-file, helemaal ideaal. Ik ben van 3MB naar eventjes 550KB gegaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De laatste maand doet mijn pstwo echt raar. 8)7 8)7 :?

Namelijk bij Matrix path of Neo als ik hem aanzet dan is het niets aan de hand maar als ik iets langer speel zeg maar 20 minuten dan begint laden ineens langer te duren en loopt vast aan de rand van de dvd.
Maar LET OP NU KOMT ECHT IETS RAARS namelijk als hij vast loopt dan blijft de laser aan rand vrolijk schijnen maar gebeurt niets maar zodra ik daar op de plek waar de laser schijnt BLAAS dan gaat hij verder lezen en is niets aan de hand maar dan na 2 minuten zelfde verhaal.

Bij true crime Ny is het niet zo maar true crime is veel kleiner dus hij komt nooit tot de rand.

Dat was trouwens met 007 from russia with love ook als hij aan de rand moest lezen dan kwam hij ook soms vast te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesh

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Schoonmaakdvdtje halen bij FRS?

Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Eerst even wattenstaafje proberen met gedemineraliseerd water derop.... als dat helpt, weer wat bepaard aan kosten. Die schoonmaakschijfjes helpen vaak maar even en laten een laagje "dinges" achter op je lens, waardoor die binnen no-time weer vuil is....met gedemineraliseerd water heb je dit niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.halfords.nl/NL...tail.htm?productId=308801

Deze bedoel je toch ?? Ik heb heb hem nog thuis liggen dus ik hoop dat het werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

yup, daarmee moet het lukken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb geprobeerd maar zonder resultaat.
Dus heb ik de sensoren van de pstwo afgeplakt om de deksel open een game te kunnen draaien.
Maar wat me opvalt dat het dus alleen bij de buitenkant van de dvd vastloopt na 20 min of zo maar zodra ik heel klein beetje de dvd met mijn vinger op de plaats van de laser raak dan doet hij weer normaal dus ik denk dat het dvd te ver van de laser is (te hoog )

Dus mijn vraag is kun je hier wat aan doen ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Schiet me opeens te binnen... is je PStwo omgebouwd?

Zo ja, veel dvd-r`s zijn slecht leesbaar op het eind. Dit kan komen door slechte merken (bv. Princo) of het branden op een te hoge snelheid.

Als dit niet het geval is, dan zou ik `m retour doen naar Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lefty_38
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-11-2024
Jongens ff een vraagje hiero:

Ik heb mijn PS2 3 jaar en alle games die ik heb speeld hij nog goed af. Nu heb ik GT4 aangeschaft en de game blijft hangen in laadschermpjes. Als ik me PS2 kantel tijdens het laden pakt hij met geluk het laadproces weer op. Hier is niet mee te spelen want na elke race moet ik 1 minuut lang mijn PS2 ronddraaien omdat hij de disc niet wil pakken :P

Het gekke is dat hij al mijn oude PS2 games wel gewoon zonder problemen afspeeld. Is mijn console gewoon end of life na 3 jaar? of kan het ergens anders aan liggen?

b.v.d.

(dvd doet het wel in een nieuwere revisie PS2 van een maat van mij dus de dvd is goed)

Q6600 | 4GB | 24" Dell 2407-HC | Logitech Z-5500 | iPhone 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Ik heb de mijne al vanaf launch en nooit problemen gehad :)
Maar je zou misschien eens zo'n lens-cleaner cd kunnen proberen ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lefty_38
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-11-2024
Heb hem net open geschroeft en het lensje schoon gemaakt. Maar het mag allemaal niet baten. Ik denk dat ik maar een PS2 two moet halen.

Q6600 | 4GB | 24" Dell 2407-HC | Logitech Z-5500 | iPhone 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Michael Knight schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 17:24:
Schiet me opeens te binnen... is je PStwo omgebouwd?

Zo ja, veel dvd-r`s zijn slecht leesbaar op het eind. Dit kan komen door slechte merken (bv. Princo) of het branden op een te hoge snelheid.

Als dit niet het geval is, dan zou ik `m retour doen naar Sony.
Nee hij is niet omgebouwd maar ik maak gebruik van swap magic discs (backup games) en ik heb veel games op Princo dvd-r staan maar geen probleem mee gehad zoals Gta SA (4.6gb) Maar sinds kort heb ik Omega (wat duurder is dus zou beter zijn dan Princo ) komt deze probleem voor . Maar alleen games die boven 4.6 gb zijn dus wanneer de lens helemaal naar het einde gaat.

Ps; als het aan de dvd‘s lag waarom doet hij in het eerst 15 minuten heel goed en snelle laadtijden maar daarna komt deze probleem voor ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Verwijderd schreef op zondag 11 december 2005 @ 18:16:
[...]

Nee hij is niet omgebouwd maar ik maak gebruik van swap magic discs (backup games) en ik heb veel games op Princo dvd-r staan maar geen probleem mee gehad zoals Gta SA (4.6gb) Maar sinds kort heb ik Omega (wat duurder is dus zou beter zijn dan Princo ) komt deze probleem voor . Maar alleen games die boven 4.6 gb zijn dus wanneer de lens helemaal naar het einde gaat.

Ps; als het aan de dvd‘s lag waarom doet hij in het eerst 15 minuten heel goed en snelle laadtijden maar daarna komt deze probleem voor ?
Games beginnen niet meteen aan het einde :) De lens zal dus op een bepaald moment naar die buitenste ringen gaan en net na 15 minuten een punt tegenkomen bij jou, dat niet goed te lezen valt.
Voor mijn PS2 doen ook bepaalde dvd`s het beter dan de andere....zelf gebruik ik altijd platinum (bij backups ed.). Mediacode "RICOHJPNR 02" is een hele fijne voor de PS2 (eigen ervaring en die van anderen)

Probeer eerst eens zo`n backup te branden op 2x (aanbevolen!) en het booktype op DVD-ROM.

Het zou natuurlijk ook hitte kunnen zijn...maar das een ander verhaal :)
Lefty_38 schreef op zondag 11 december 2005 @ 02:55:
Jongens ff een vraagje hiero:

Ik heb mijn PS2 3 jaar en alle games die ik heb speeld hij nog goed af. Nu heb ik GT4 aangeschaft en de game blijft hangen in laadschermpjes. Als ik me PS2 kantel tijdens het laden pakt hij met geluk het laadproces weer op. Hier is niet mee te spelen want na elke race moet ik 1 minuut lang mijn PS2 ronddraaien omdat hij de disc niet wil pakken :P

Het gekke is dat hij al mijn oude PS2 games wel gewoon zonder problemen afspeeld. Is mijn console gewoon end of life na 3 jaar? of kan het ergens anders aan liggen?

b.v.d.

(dvd doet het wel in een nieuwere revisie PS2 van een maat van mij dus de dvd is goed)
Gran Turismo 4 is een van de eerste games die uitgebracht is op DVD9 (dual layer disc @ 8.4GB)
Veel oude PS2`s hebben lenzen die niet in staat zijn deze te lezen. Bij ons in het winkelcentrum staan ook veel PS2`s van het eerste uur en deze hadden daar ook problemen mee.
Via google zul je ook heel veel hierover kunnen vinden (GT4 + PS2 + not loading + DVD9, zoiets).

[ Voor 42% gewijzigd door Michael Knight op 11-12-2005 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald Koeman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:37
Weet iemand van jullie een leuk PS2 spel om cooperative te spelen? Liefst shared screen en niet split screen.

edit: ik had zelf al gevonden Baldur's Gate II: Dark Alliance en Mortal Kombat: Shaolin Monks.

[ Voor 32% gewijzigd door Ronald Koeman op 11-12-2005 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-09 21:39
Schijnt dat de warriors ook leuk cooperative is

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misschien dat een der wijzen het weet; ik heb een originele ps2 die fifa06 niet door de DNAS heen krijgt. ik krijg tiger woods en ssx (beiden ook EA) wel online, alleen dus fifa06 niet. ik heb al 2x een nieuw spel gekregen en mn ps2 laten nakijken, niemand weet het. mijn hoop is op u allen gevestigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Als ik iets heb geleerd is het dat DNAS enorm kieskeurig is en soms onvoorspelbaar. Eigenlijk heb ik er alleen maar slechte ervaringen mee. Controle server niet beschikbaar, originele dvd's die niet geaccepteerd worden etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

DNAS - Dirty, Nasty, Assmunch System.
Ik hoop echt dan Sony eens wakker wordt en niet zo populistisch en egocentrisch omgaat met de PS3 en haar mogelijke mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Is er trouwens iemand die al ergens Guitar Freaks (import) gezien heeft....is op het moment alleen nog maar uit in de US, maar ben er wel benieuwd naar (ook al speel ik zelf helemaal geen guitaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds vandaag een tweede hands tv gehaald maar het is een oud tv die geen Ntcs ondersteunt dus zijn bij mij de USA games in zwart wit.
Maar ik heb gehoord dat een RGB kabel een oplossing zou zijn. Kan iemand mij helpen en de plaats zeggen waar ik zo goedkoop mogelijk wel nieuwe RGB kabel kan halen. Bij mij gaat alleen om kleuren te krijgen de kwaliteit van de beeld hoeft niet beter te zijn

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 14 december 2005 @ 20:28:
Ik heb sinds vandaag een tweede hands tv gehaald maar het is een oud tv die geen Ntcs ondersteunt dus zijn bij mij de USA games in zwart wit.
Maar ik heb gehoord dat een RGB kabel een oplossing zou zijn. Kan iemand mij helpen en de plaats zeggen waar ik zo goedkoop mogelijk wel nieuwe RGB kabel kan halen. Bij mij gaat alleen om kleuren te krijgen de kwaliteit van de beeld hoeft niet beter te zijn

Alvast bedankt
www.psxshop.com en zoek daar maar op een leuke rgb kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

BIj bart smit hebben ze al goedkoop leuke RGB-kabels... via psxshop ben je toch al weer een tijdje verder en je wilt natuurlijk gamen ;)

Verwijderd

En het zou met kleuren moeten doen ? dan haal ik morgen gelijk eentje :D

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Play-Asia heeft weer scherpe aanbiedingen: Moto GP 4 voor €12 en God of War voor €28. Prijzen zijn inclusief verzending naar Nederland.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Verwijderd

Michael Knight schreef op woensdag 14 december 2005 @ 22:13:
BIj bart smit hebben ze al goedkoop leuke RGB-kabels... via psxshop ben je toch al weer een tijdje verder en je wilt natuurlijk gamen ;)
geld vandaag overgemaakt is morgen of maximaal overmorgen in huis, maar goed ik snap je punt. Ik wist trouwens ook niet dat ze ze bij de bs hadden. Je kan eventueel ook nog de mediamarkt proberen, kans is groot dat ze ze daar ook hebben

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2005 19:00 ]

• Bor

Bor

Topicstarter
Mijn PS2 ligt alweer onder een dikke laag stof (figuurlijk gezien dan) door het gebrek aan leuke games. Ik gebruik mijn console bijna niet meer moet ik zeggen. Af en toe nog eens een leuke party game maar voor de rest blijft ie in de kast (ik heb hem zelfs niet eens meer aan de tv hangen default).

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Bor de Wollef schreef op donderdag 15 december 2005 @ 19:23:
Mijn PS2 ligt alweer onder een dikke laag stof (figuurlijk gezien dan) door het gebrek aan leuke games. Ik gebruik mijn console bijna niet meer moet ik zeggen. Af en toe nog eens een leuke party game maar voor de rest blijft ie in de kast (ik heb hem zelfs niet eens meer aan de tv hangen default).
/me Hand op steekt....

Ik wacht dan ook met smart op KH2 en FFXII.
DQ8 en Shadows Of The Colossus is wel leuk, maarreh... 3, 4 uurtjes per week... Heb Guild Wars een half jaar geleden gekocht, misschien moest ik die ook maar eens gaan spelen lol.

• Bor

Bor

Topicstarter
Als FFXII nog uit komt voor de PS2 (er gaan geruchten dat dit niet meer zal gebeuren). ben ik ook weer helemaal verslaafd denk ik!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:59
Bor de Wollef schreef op donderdag 15 december 2005 @ 20:57:
Als FFXII nog uit komt voor de PS2 (er gaan geruchten dat dit niet meer zal gebeuren). ben ik ook weer helemaal verslaafd denk ik!
Die geruchten zijn complete bullsh*t.
FF12 komt er zeker aan, volgens de laatse data in maart. En oh wat wordt die goed. Ik ken verschillende mensen die de demo hebben geprobeert en ze zijn als ff fan zeer onder de indruk. Ikzelf heb hem nog niet geprobeerd maar hij lijkt me erg tof met het mmorpg offline gebeuren idee ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Bor de Wollef schreef op donderdag 15 december 2005 @ 20:57:
Dat wordt een hele hetze als dat niet gebeurd, onnoemelijk, echt, onnoemelijk veel fans geef je dan een enorme klap in het gezicht!

(geruchten zijn overigens ook dat het DVD9 wordt, vanwege alle spraak... En waar ik persoonlijk heel erg blij mee ben is dat gore AA-effect weg... het weerhoudt mij ervan om FFX/X2 te spelen :'( )

Overigens kan je echt Kingdom Hearts 2 aanbevelen Bor ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Binnenkort heb ik de Japanese test-versie van Kingdom Hearts 2 van een maatje uit Honk-Kong :) *kwijlllll*

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-09 09:12

Collaborator

You! Cake or Death?

Gore AA-effect? Antialiasing?

This space is occupied

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Yep... Square-Enix had blijkbaar het lumineuze idee om een soort antialiasing-effect aan te bieden, door 2 plaatjes overelkaar heen te renderen, het nadeel is dat het je gewoon soms pijn a nde goen doet en heel erg storend is.

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:56

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Je bedoelt het diepte effect? Dat deden ze in FF VIII al. Als je "dichtbij" loopt dan is wat veraf is wat waziger. Als je "ver af" loopt dan is het dichtbij waziger. Ik stoor me er overigens helemaal niet aan. Ik vindt het wel wat toevoegen.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Laatst online: 19:41

Sagat

Is pappa x2!

allereerst een fijne 2e kerstdag gewenst :)

Vraagje over het kopieren van save files (in de geval een pes5 option file met aangepaste namen, scheelt me ongeveer 5 uur werk wat betreft handmatig de wijzigingen invoeren etc.)

Ik heb dus een sony usm128u2 memory stick.
pes option file op de stick gezet.
Maar de ps2 zit de stick niet, en in het spel pes5 heb ik geen optie om bestanden te importeren van een andere locatie...

Ik zit dus vast, ik ben al even aan het zoeken op GoT en Google maar tot nu toe nog niets gevonden.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Je kunt niet zo maar files naar een USB stick copieren met de ingame "explorer" van de PS2. Daar heb je echt een 2e memory card voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Laatst online: 19:41

Sagat

Is pappa x2!

Ik heb inmiddels ook al het volgende gevonden, op gamefaqs.co waar ik die save notabene vandaan heb |:(

In order to use the game saves on GameFAQs for your PlayStation2 you'll need to use a SharkPort, X-Port, or a similar product. Companies like Mad Catz and Datel are the distributors of these products in various countries; see their product documentation for how to use these.

Ik verwacht dat er wel software zou zijn die de usb stick voor de ps2 leesbaar maakt.
(je kan toch ook foto van je pc af in Gt4 importeren, of is het daar alleen een 'save op usb' optie?)

Iig ga ik niet iets extra's kopen voor de ps2 op hardware gebied op de moment, hij is misschien nog niet officieel end of life, maar lang gaat ut niet meer duren B)

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Een usb stick kun je alleen gebruiken indien de software daar zelf support voor heeft. De PS2 ondersteund zelf geen USB sticks (er is simpelweg gewoon geen driver support voor in het OS).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-09 20:03
In GT4 kan je inderdaad foto's saven op een USB stick, maar je kan er niks vanaf halen. Daarvoor moet je de Action Replay cd hebben (of iets vergelijksbaars).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-09 20:52
Heeft er iemand ervaring met een component kabel? Ik wil die namenlijk gaan kopen vanwege het verschrikkelijke beeld op mijn LCD-tv. Of ben ik beter af met RGB? Prijs maakt niet uit. :7

Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YPrPb of RGB maakt niet zoveel uit, tenslotte is het allebei component ;)
In theorie is RGB beter vanwege de hogere bandbreedte (YPrPb ~ 8MHz / RGB ~ 12MHz), maar hierdoor is het wel weer afhankelijker van goede bekabeling en ingangsfilters van je TV. http://www.syncblaster.com/gtmfytv.htm
http://www.bnoack.com/video/RGB_YPrPb.html
http://www.keohi.com/keoh...nitions/rgb_vs_yprpb.html

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2005 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denizz
Erm, ik heb alleen deze kabel te koop gezien: http://www.psxshop.nl/pro...2c1a05879e02f2ab71c417cd7

Ik weet dus niet of dit RGB of YPrPb is. ;(

[ Voor 4% gewijzigd door Denizz op 28-12-2005 20:33 ]

Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066

• Schweino
  • Laatst online: 28-09 12:42
Dat is een YPrPb kabel

Verwijderd

15 euro voor een lowbudget imitatie :X (http://www.lik-sang.com/info.php?products_id=1696)
Andere kabels ter vergelijking:
- Ixos xpp04
- Intec Pro Component
- Monster Cable GameLink 400
- Sony SCPH-10100U
- Madcatz 6055

Nog even over het verschil tussen RGB en YPrPb: consoles schijnen dan betere progressive output te geven tov RGBS: http://forum.xboxworld.nl/archive/index.php/t-77073.html

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2005 03:14 ]

• Denizz
Ik denk toch dat ik voor dat goedkope kabeltje moet gaan, er is op geen enkele mogelijkheid om alle bovenstaande kabels die jij opnieuwt te krijgen, ik heb geen credit card, en als die site dan zonder CC kan betaald worden, staan er gelijk soms wel 100 dollar verzendskosten op!!! :X :X

Verwijderd

Er staat een prachtig winkeloverzicht in de topicstart, met daarbij gelijk info of ze wel accesoires verkopen. Check die shops eerst eens.

PSXshop is wel de laatste shop die ik of andere aanraden voor je boodschappen :X

edit:
even voor je gecrosschecked met alle NL shops uit de topicstart:
- http://www.foregames.nl/accessoire.php?id=81
- http://www.psxshop.nl/product_info.php?products_id=101
alleen MediaMarkt, Dixons, Makro etc heb ik niet kunnen checken, aangezien die niet al hun producten online zetten. Check de winkel zelf anders eens.

/me Even een vraagje voor de mensen met een YPrPb component kabel en multimeter:
Zitten de signaalpinnen aangesloten op pin 9, 11, 12 net als bij RGB (wat ik verwacht), of zit er 1 pin (Y) op pin 5 net als bij Svideo?
http://www.gamesx.com/avpinouts/psxav.htm

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2005 03:14 ]

• Denizz
Dank jou heel erg veel. _/-\o_

En ik weet helaas het antwoord op je vraag niet. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand enig idee waar ik een PS2 component kabel kan kopen?
alvast bedankt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Staat stukje naar boven. Ik heb die van mij bij Lik-Sang besteld. Nog niet binnen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shiver23 schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 19:57:
Staat stukje naar boven. Ik heb die van mij bij Lik-Sang besteld. Nog niet binnen helaas.
bedankt, had al op die site gekeken maar duurt redelijk lang voor je t krijgt.. dacht dat je ze misschien ook ergens in nederland kon bestellen, of dat de officiele van sony ergens te koop was, weet niet of dat veel scheelt in kwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Heb geen originele van Sony gevonden.
En die van Monstercable vond ik een beetje duur om even te "proberen".

[ Voor 50% gewijzigd door Shiver23 op 08-01-2006 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Ik zie ook zo snel geen officiele Sony...wel veel mensen die ernaar vragen.
Ik denk dat een belletje naar de support van Sony de oplossing biedt.

In kwaliteit met andere component-kabels zal het nauwelijks schelen, tenzij je met een budget-kabel van 5 euro vergelijkt...

[ Voor 6% gewijzigd door Michael Knight op 08-01-2006 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shiver23 schreef op zondag 08 januari 2006 @ 17:30:
Heb geen originele van Sony gevonden.
En die van Monstercable vond ik een beetje duur om even te "proberen".
hmm toch raar dat zon kabel zo moeilijk te krijgen is dan, neem aan dat wel meer mensen LCD tv hebben met component ingang? Naja zal het ook maar via die site bestellen dan, iig bedankt :)
Pagina: 1 ... 9 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.