Het Grote PS2 Topic - Part VI

Pagina: 1 ... 4 ... 12 Laatste
Acties:
  • 12.180 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:04

gws24

Thinking is hard!

Xu schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 15:56:
Als goed is werkt het gewoon met de nieuwe ps2 (psTwo (slimline)).
Dat betwisten we ook (nog ) niet :)
Volgens de site, werkt ie twee keer langzamer dan zo'n inbouw hdd voor de oudere ps2.
zie hier het link: http://www.hdadvance.com/...sb_extreme_comparison.htm
Dan vraag ik mij toch af welke laadtijden ze hebben genomen? Als het de laadtijden zijn voor het menu van een spel kan ik me voorstellen dat het verschil inderdaad zo klein is maar als een heel level geladen moet worden? Ik vertrouw de testen van fabrikanten/makers sowieso meestal niet echt, ze pakken altijd de voor hun gunstigste uitslag; daarom wacht ik wel op onafhankelijke tests of ervaringen.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:16

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
gws24 schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 18:19:
[...]
Dat betwisten we ook (nog ) niet :)

[...]
Dan vraag ik mij toch af welke laadtijden ze hebben genomen? Als het de laadtijden zijn voor het menu van een spel kan ik me voorstellen dat het verschil inderdaad zo klein is maar als een heel level geladen moet worden? Ik vertrouw de testen van fabrikanten/makers sowieso meestal niet echt, ze pakken altijd de voor hun gunstigste uitslag; daarom wacht ik wel op onafhankelijke tests of ervaringen.
De laadtijden die ze hebben genomen zijn de laadtijden waarin hun product er het gunstigst afkomt natuurlijk :O

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:14
niet 2 keer langzamer maar 1 keer langzamer... volgens de site even snel als de originele cd/dvd's

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Volgens de site moet het inderdaad even snel als een originele cd zijn. Ik denk dat het wachten is op een review voordat we er achter komen hoe snel (of hoe langzaam) het nu eigenlijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:20

SkyStreaker

Move on up!

Het zou eventueel kunnen zijn dat het programma data detecteert wat of snel geladen kan worden of vaak geladen kan worden en het op die manier probeert? Of zouden wij te maken hebben met een soort emulatie of kan het zelfs wezen dat de IC's overgeklokt worden?

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3 seconden laadtijd via ATA :? Dat is wel enorm traag (in die tijd kun je 120MB overpompen)...

Maar goed, spellen zijn natuurlijk ingespeeld op de ranzige laadtijden en accestimes van de 1x-4x DVD speler. Als je FMV's en system-waits zou skippen dan zou de verhouding nog schever worden tussen ATA100 en USB 1.1 (bijvoorbeeld met een standalone benchmark of via de Linux toolkit). En niet te vergeten dat ze de spellen eruit pikken waar beiden het beste uit de verf komen (dus met veel system-waits).
Of zouden wij te maken hebben met een soort emulatie
Met compressie zou je wel wat meer ruwe data over een bus kunnen pompen, helaas is de compressie en decompressie on-the-fly nogal lastig te implementeren zonder teveel nadelen (remember Stacker, DoubleSpace en aanverwanten?)...
of kan het zelfs wezen dat de IC's overgeklokt worden?
Zonder solderen weinig kans (en als je de 48KHz kristallen vevangt van 1 USB device dan moet je ze van alle devices op de bus vervangen, anders zijn ze onbruikbaar op de incompatible bus). ;)

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2005 03:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik probeer het eerst hier maar even voordat ik hier een topic aan ga wijden. Gister netwerk adapter gekocht maar ik krijg het kreng niet aan de praat.
Ik kom maar niet door de servertest. Als ik alles op automatisch zet weigerd ie al bij het eerste bolletje (me ip dus). En als ik alles handmatig invul, hangt ie bij de 2de de dns server test dus. Ik heb volgens mijn computer en de website van multikabel de goede primaire en secundaire waardes ingevoerd maar hij weigerd dienst :( Ik zit overgens rechtsstreeks aan het kabelmodem, geen router aanwezig hier. Het enigste wat ik kan bedenken is dat ik hetzelfde probleem heb als met @home, maar die doet het wel als je alles handmatig ingevuld hebt toch :? bitte hielf mich :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Je zit rechtstreeks aan het modem zonder tussenkomst van een router? Heb je een goede kabel gebruikt (cross of straight)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bor_de_Wollef schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 12:11:
Je zit rechtstreeks aan het modem zonder tussenkomst van een router? Heb je een goede kabel gebruikt (cross of straight)?
Cross of straight termen zijn mij onbekend. Ik heb gewoon een standaard kabeltje rechtstreeks van me kabelmodem naar mijn ps2.

Edit: Nog wat op het spoor gekomen, ik zit hier met ouwe software die alleen kpn en upc aangeeft, zou de nieuwe versie mijn probleem oplossen omdat ik daar me mac adres kan invoeren :?

En als ik de boel ooit aan de praat krijg, hoe zit het met de games dan eigenlijk? Ik hoor net iemand zeggen dat je een maand op een bepaalde code moet wachten met bepaalde games, wtf :? Ik wil alleen gt4 online spelen met me broer, kan dat wel meteen dan of moet ik dan ook een maand op de postbode wachten |:( :?

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2005 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

foutje (sorry)

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2005 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xu
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-04 07:47

Xu

Ik had op 11 maart zo'n internet code voor de ps2 aangevraagd... ik heb ergens op internet gelezen dat het soms een maand kan duren.. voordat je desbetreffende code + demo cd kan ontvangen.. klopt dat?

[AMD XP 2400@2.0GhZ | Asus A7V8X-X | 512 DDR-RAM | Sapphire Ati Radeon 9800 Pro 128 MB | 80GB Maxtor 5400] && [AMD DURON 800@800 | MSI KT266A Pro2 | 256 DDR-RAM | GeForce2 MX/MX400 64MB | 20GB Maxtor 5400]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Ik heb 4 maanden gewacht... En mijn code kwam uit Zwitserland... O_o

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraagje
Ik heb hier een ps2 staan, waarvan de lens kapot is. Nu dacht ik ga gewoon even langs de lokale game-shop om de lens te laten vervangen, maar deze wisten me te vertellen, dat ik een vreemd model had, waarvan je de lens niet zomaar kan vervangen... (hij is al uit de garantie en is omgebouwd) Weten jullie hier meer van? En is he mogelijk om er een harde schijf in de proppen, waar ik dan gewoon me games op gooi, en gewoon regel recht van de hdd speelt, zonder eerst een programma via de cd-lade op te starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xu

Xu

tranztaz schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 18:07:
:S 4 maanden... das wel erg lang..

Hoe heb je dat eigenlijk gedaan? via de meegeleverde kaartje??

Ik weet niet precies hoe de ps2 netwerk eruit ziet... maar krijg je dan allemaal ps2 game servertje te zien? of kun je ook direct connecten op een game-server waardoor je eigenlijk helemaal geen code hoeft te hebben?

[AMD XP 2400@2.0GhZ | Asus A7V8X-X | 512 DDR-RAM | Sapphire Ati Radeon 9800 Pro 128 MB | 80GB Maxtor 5400] && [AMD DURON 800@800 | MSI KT266A Pro2 | 256 DDR-RAM | GeForce2 MX/MX400 64MB | 20GB Maxtor 5400]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tranztaz schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 18:07:
Wat absurt zeg, ik kan niet begrijpen waarom ze die code niet ff via mail kunnen sturen |:(

Ik heb overgens vanmiddag de adapter terug naar de winkel gebracht, als het allemaal zo moeilijk moet laat dan maar zitten :Z

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2005 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Heeft GT4 uberhaubt wel online gameplay? Volgens mij niet namelijk en is het alleen op een LAN te spelen (dus niet Internet enabled als het ware).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xu schreef op maandag 21 maart 2005 @ 21:23:
[...]

:P een internet computertje (met daarop browser, im, mail client)
Tuurlijk...! Een PS2 heeft maar 32mb geheugen, veel succes...

Ik heb de Linux kit op mijn PS2 draaien (je kunt 'm hier http://www.linuxplay.com/ trouwens gewoon bestellen). Verwacht er overigens niet te veel van. Zelf gebruik ik de Linux kit voor PS2 bijv. om mijn MIPS assembler kennis op te schroeven.

PS: BlackRhino (die andere linux distro voor PS2) kan je alleen maar gebruiken als je ook de officiele Linux kit voor PS2 hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Ik heb een internet browser voor de PS2 hoor, geen enkel probleem. Het mooie aan een console is dat de programmatuur die er speciaal voor is ontwikkeld niet zo veel geheugen nodig hoeft te hebben (afhankelijk van de console). Bovendien kun je virtual memory gebruiken met een harddisk. Voor een browser en een mailclient heb je natuurlijk ook geen volledige KDE of gnome omgeving nodig. Dit zou bv zelfs tekstbased kunnen.

[ Voor 20% gewijzigd door Bor op 31-03-2005 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bor_de_Wollef schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 21:01:
Heeft GT4 uberhaubt wel online gameplay? Volgens mij niet namelijk en is het alleen op een LAN te spelen (dus niet Internet enabled als het ware).
Kan dus http://faqs.ign.com/articles/593/593206p1.html, ik wist niet dat het officieel niet kon. Voordeel geen codes nodig en dus geen absurt lange wachttijden, nadeel router nodig en dat gaat ook weer de nodige knaken kosten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een internet browser voor de PS2 hoor, geen enkel probleem. Het mooie aan een console is dat de programmatuur die er speciaal voor is ontwikkeld niet zo veel geheugen nodig hoeft te hebben (afhankelijk van de console). Bovendien kun je virtual memory gebruiken met een harddisk. Voor een browser en een mailclient heb je natuurlijk ook geen volledige KDE of gnome omgeving nodig. Dit zou bv zelfs tekstbased kunnen.
Precies, dat kan ook allemaal met een Commodore 64 welke nog minder CPU power en geheugen heeft (of je er op wil wachten en gelukkig mee bent is weer een andere vraag).... Overigens zijn er ook losse instant messenging programma's voor de PS2 inclusief gebruik van fileverzending, eyetoy-camera ondersteuning etc. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 28-09 23:24

lasharor

7 december 2004

voor dat online gedoe via @home moet je effe op google zoeken. daar moet wel een linkje bij staan. want de instalatie gaat bijna totaal anders. iets met de servers van @home.

en Gt4 is online te spelen via tunnelsofware...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Via tunnelsoftware ja, om zo eigenlijk een LAN te leggen over Internet. Maar het is niet online te spelen in de vorm van publieke servers etc dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-09 17:21

Nik

Owkee, nu de PS2 toch wel erg goedkoop is, met een spel erbij, denk ik er over om er ook één te gaan halen.

Alleen vraag ik me af of het nog wel zo veel zin heeft. Ik ben één van de eerste geweest die Gran Turismo 1 voor de PSX gekocht heeft, en nu begint GT4 toch wel te kriebelen, met al die screenshots. Alleen vind ik het raar, die screenshots (photo mode) schroeft volgens mij de resolutie enorm op, want zo krijg je het dus nooit op je scherm. Laat het nu net zo zijn dat ik een LCD tv heb, die een lekker hoge resolutie aan kan, maar ik denk dat de PS2 gewoon met een lage resolutie werkt, is het dan niet erg zonde? Het gaat wel om een 70 cm LCD waar ik 2.5 meter van af zit...

Daarbij, wat voor kabels zitten er nu precies bij? Want ik heb dus LCD, en een home cinema set, kan ik de PS2 nu echt digitaal aansluiten? Of? Iemand die hier wat meer nuttigs oevr kan zeggen (google is ook handig, dat weet ik, maar als veel sites tegenstrijdige info gaan geven, dan maar even vragen op GoT he :) )

PS: (nee niet 2 ;) ) een RGB kabel is mooi, lees ik, maar, mijn RGB aansluiting is al in gebruik door de dvd spelert :/

En een PSTwo kopen, alleen voor GT4... is dat niet wat overdreven :?

[ Voor 10% gewijzigd door Nik op 03-04-2005 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jackoo1988
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:41
Met dat dilemma zit ik nu ook, ik wil ook graag GT4, maar om daar nu een pstwo voor te kopen...
Ik had eerst ook een xbox en daar vond ik het beeld op een breedbeeld tv vele malen minder mooi dan op een gewone 4:3 tv. Is dit met de ps2 ook, of zijn er mensen die hem op hun lcd monitor hebben aangesloten?

MvG. Jack©© :)

[ Voor 49% gewijzigd door jackoo1988 op 03-04-2005 22:07 ]

Corsair Carbide 500R White, LG-IPS 277L, Intel Core i7 2600K & Scythe Mugen 2, ASUS P67 Sabertooth , 8192MB DDR3 1600MhZ, Gainward GTX680 2GB, Samsung EVO 850 250GB SSD & 500, 750, 1000GB Samsung, Seasonic M12II EVO 750 Watt, Logitech G510s, Z2300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik

Nik

Most PS2 games run at 640 x 448 interlaced (i). If you own an HDTV, capable of a progressive-scan display (p), you'll be able to take advantage of that display in games that feature it. Tekken 4, SOCOM US Navy Seals, Bounty Hunter, and Burnout 2 are among the games that feature 480p resolution. Check with the game's manufacturer to determine which resolutions are supported.

Several PS2 games also feature 16:9 anamorphic widescreen settings. Such games include Ace Combat 4, Grand Theft Auto III and Vice City, Gran Turismo 3 A-spec, Jak & Daxter, Riding Spirits, SSX Tricky, and State of Emergency. Again, check the game's manual or with the manufacturer.

Unfortunately, as of this writing, this information is not included on the back of the game box. The box will only indicate the format (CD-ROM or DVD-ROM), the use of Dolby Pro-Logic II sound, and the compatibility of various peripherals.
Okee, ik ben nu wat wijzer, maar een ervaring zou welkom zijn :) Morgen maar eens ven langs de lokale dealers lopen om te kijken of ze 'm nog hebben (zal wel weer besteld moeten worden, of zijn die PStwo's niet zo schaars?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09 17:39

swampy

Coconut + Swallow = ?

@Proller
En een PSTwo kopen, alleen voor GT4... is dat niet wat overdreven
Ik heb een PS2 gekocht ( non slim model ) alleen voor GTA San Andreas ;-) maar ook de rest van de GTA series draaien er heerlijk op!

There is no place like ::1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Een console kopen voor slechts 1 game zou ik nooit doen. Maar, misschien als je hem hebt ga je ook andere goede titles (bv metal gear of final fantasy) spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Oooh final Fantasy... dat is zeker een lekkere titel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Bor_de_Wollef schreef op zondag 03 april 2005 @ 22:45:
Een console kopen voor slechts 1 game zou ik nooit doen. Maar, misschien als je hem hebt ga je ook andere goede titles (bv metal gear of final fantasy) spelen.
Ik heb toendertijd speciaal de PS1 gekocht om alleen FF7 te kunnen spelen en die heb ik dan ook helemaal grijs gedraaid. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Kijk, dat zijn er alweer meet (FFX - FFX-2). Zo zijn er veel meer echt goede titels die de aanschaf van een PS2 echt de moeite waard maken hoor. Ik denk dat je begint met een of twee spellen maar al snel meer en meer wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-02-2022
Bor_de_Wollef schreef op zondag 03 april 2005 @ 22:45:
Heb ik een keer gedaan vanwege Metal Gear Solid: the Twin Snakes.

Probleem 1: spel rechtvaardigde niet echt een nieuwe console.

Probleem 2: genoemde titel was op de gamecube, wat "andere goede titles" al een stuk lastiger maakte.

Maargoed, ik heb er in ieder geval wel van geleerd, dat moet ik zeggen.

Nu met Resident Evil 4 is weer hetzelfde 'probleem', ik kan de gok wagen, maar als ik het spel niet zo geweldig vind, dan ben ik wederom genaaid. En ik denk niet dat deze keer me iemand 90 euro gaat geven voor iets wat nieuw met een spel 100 euro kost...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik

Nik

Ja en dat heb ik nu dus ook. Die spellen zijn (relatief) duur, ik weet niet wat ik kan verwachten van GT4, ik zie mooie screenshots, maar, hoe zal het "in het echt" draaien? Als ik de pixels kan tellen vanaf 2 meter is het gewoon een no-go. Het is gewooon dat de PS2 zo oud is kwa hardware. Misschien kan ik beter op de PS3 wachten ofzo, maar aan de andere kant, die kost dan weer een vermogen aan geld. 200 europ is natuurlijk een leuk bedrag voor een complete console + spel :)

Vanmiddag ga ik er één scoren, valt het tegen, gaat ie gewoon terug denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

proller schreef op maandag 04 april 2005 @ 07:58:
Ja en dat heb ik nu dus ook. Die spellen zijn (relatief) duur, ik weet niet wat ik kan verwachten van GT4, ik zie mooie screenshots, maar, hoe zal het "in het echt" draaien? Als ik de pixels kan tellen vanaf 2 meter is het gewoon een no-go. Het is gewooon dat de PS2 zo oud is kwa hardware. Misschien kan ik beter op de PS3 wachten ofzo, maar aan de andere kant, die kost dan weer een vermogen aan geld. 200 europ is natuurlijk een leuk bedrag voor een complete console + spel :)

Vanmiddag ga ik er één scoren, valt het tegen, gaat ie gewoon terug denk ik.
Dan zou ik hem niet bij intertoys of de bart smit halen maar bij mediamarkt ofzo. Mijn ervaring met voorgaande is erg slecht. "nee, want je hebt hem al uitgepakt." - DAT is natuurlijk van de zotte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik

Nik

Hmmm, dan moet ik 50 km rijden voor een PS2, terwijl ik nu maar de hoek om hoef te lopen. Ik zeg wel dat het een kado is :z En als het niet goed is, dat ie dan terug mag :) ofzo ;) Komt vast goed!

nou, mooi niet dus... UITVERKOCHT Zowel bij de Bart Shit als Music Store :( Dank u Sony 8)7

[ Voor 21% gewijzigd door Nik op 04-04-2005 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:14
Xu schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 18:23:
[...]

:S 4 maanden... das wel erg lang..

Hoe heb je dat eigenlijk gedaan? via de meegeleverde kaartje??

Ik weet niet precies hoe de ps2 netwerk eruit ziet... maar krijg je dan allemaal ps2 game servertje te zien? of kun je ook direct connecten op een game-server waardoor je eigenlijk helemaal geen code hoeft te hebben?
Muahahaha 4 maanden lang! Ik wacht al 2 jaar zelfs na diverse telefoontjes nog NIKS ontvangen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
schumi2004 schreef op maandag 04 april 2005 @ 19:39:
[...]
Muahahaha 4 maanden lang! Ik wacht al 2 jaar zelfs na diverse telefoontjes nog NIKS ontvangen!
2 jaar wachten op een accesscode voor het online gebeuren? Dat is erg leuk maar volgens mij is het online gebeuren hier nog geen 2 jaar toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
  • Laatst online: 19:29
ik heb nog geen maand hoeven te wachten op die pin code :)
kreeg opeens een brief uit Londen, gewoon een normale envelop, dus k denk wtf post uit Londen?
Dit bleek dus mijn pincode te zijn, nu kan ik eindelijk socom1 online spelen hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xu

Xu

Pittie schreef op maandag 04 april 2005 @ 21:23:
kreeg opeens een brief uit Londen, gewoon een normale envelop, dus k denk wtf post uit Londen?
Dit bleek dus mijn pincode te zijn, nu kan ik eindelijk socom1 online spelen hehe
:) met het internet code krijg je opeens een hele engelse familie erbij ... :P
Kan ik eigenlijk ook contact met zo komen via .. een speciale email adres of website van sony voor dat online gebeuren..?? ik wil eigenlijk geen maand(het is bijna een maand!) of meer wachten.. :( Het lijkt me toch niet zoveel werk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pittie schreef op maandag 04 april 2005 @ 21:23:
Je laat het overkomen of dat het normaal is dat je weken kunt gaan zitten wachten tot je een spelletje kunt spelen. Een uur is al te lang. Het is echt te debiel voor woorden dat ze het niet mailen.

Echt om deze reden alleen al zou ik die netwerkadapter weer binnen 24 uur op de toonbank gegooid hebben, wat een gepruts daar bij sony en zijn vriendjes |:(

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2005 02:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
  • Laatst online: 19:29
Verwijderd schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 02:41:
[...]
Je laat het overkomen of dat het normaal is dat je weken kunt gaan zitten wachten tot je een spelletje kunt spelen. Een uur is al te lang. Het is echt te debiel voor woorden dat ze het niet mailen.

Echt om deze reden alleen al zou ik die netwerkadapter weer binnen 24 uur op de toonbank gegooid hebben, wat een gepruts daar bij sony en zijn vriendjes |:(
je hebt inderdaad gelijk, dat dit veels te lang duurt, maar in verhouding van sommigen in dit topic (die al maanden wachten/ hebben gewacht) vind ik dat het relatief gezien snel is gegaan ;)
En ik heb die netwerk adapter niet alleen voor het online gebeuren, dur zit ook nog een HD aan vast >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Ik kreeg mijn code al na iets van 4 werkdagen, het kan dus wel snel :)

[ Voor 7% gewijzigd door Bor op 05-04-2005 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:14
Bor_de_Wollef schreef op maandag 04 april 2005 @ 19:43:
[...]

2 jaar wachten op een accesscode voor het online gebeuren? Dat is erg leuk maar volgens mij is het online gebeuren hier nog geen 2 jaar toch?
Mmm dat stukje online gaming code had ik ff gemist, maar voor wat betreft de snelle reacties van Sony maakt dat ff geen verschil.
Heb diverse malen met sony contact gehad om diverse dingen maar denk je daar ooit nog iets van te horen? No Way!
Het is dat ik van begin af aan al met Playstation op gegroeid ben zegmaar, maar anders konden ze door de spreek woordelijk str*nt zakken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Over het algemeen heb ik niet zo heel slechte ervaringen met de support van Sony. De 3 e-mails die ik over de jaren heb gestuurd werden allemaal binnen 3 dagen beantwoord (met een oplossing). Ik hoor veel mensen die klagen over de support van Sony. Is het zo veel slechter geworden dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik

Nik

offtopic:
Mocht iemand een PS2 + GT4 pack tegenkomen in de omgeving van zuid holland zuid (het liefste Middelharnis, Hellevoetsluis, Spijkenisse, of iets in dat traject, let me know. Die dingen zijn _nergens_ meer te krijgen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:52

NoTimeRemains

I know

uhm ik heb nog een vraagje over de netwerk disc... ik heb een duitse PS2 zit daar dan ook die code in voor die netwerk disc? en kan ik me met die duitse code gewoon registreren?

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor

lasharor

7 december 2004

eum je krijgt de code bij de netwerk adapter dus alles moet gewoon werken.
wrm zou ie het eigenlijk niet doen is allemaal europa toch??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:08
... edit ...

[ Voor 90% gewijzigd door Sine op 05-04-2005 16:09 ]

Repareren doe je zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik

Nik

Heb dan nu ook een PS2, en meteen aan het modden gegaan (lees: instellingen aanpassen).

Nu kwam ik een menu tegen (als je geen disk erin stopt) met de instellingen, waarbij je de texturen op "normaal" en "vloeiend" kan zetten :? Wat doet dat dan precies?

Overigens vind ik de beeld kwaliteit bagger, de replay filmpjes zijn super mooi, maar als je het speelt dan flikkert alles zo in de verte. Tijd dat er iets met anti-aliassing gedaan wordt ;) Wat wel hielp was de scherpte van mijn TV aanpassen (naar heel erg onscherp) waardoor de flikkeringen wat minder werden, maar god, wat is dat lelijk :( Dan maar genieten van de replay en de foto modus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Dat is alleen voor PSX games die je op de PS2 kunt spelen. In sommige spellen zou dit effect moeten hebben, echter heb ik nog nooit verschil gezien. Ik heb hem standaard op vloeiend staan. Ik geloof zelfs dat dat problemen zou kunnen opleveren (heel sporadisch) volgens de handleiding maar daar heb ik nog nooit iets van gemerkt. Als je geen PSX games speelt is die setting totaal niet interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik

Nik

Laat ik die nu net wel spelen :P Grappig :D Nu nog eens uitzoeken hoe ik de beeldkwaliteit hoger kan krijgen (ja heb een RGB kabel erbij gekocht en ja mijn TV staat op RGB signaal ingesteld).

Kun je trouwens ook online zonder abo met de PStwo? Ik heb namelijk een UTP kabel er in hangen, maar ik heb geen idee wat ik er nu mee kan. Moet ik eerst nog een account ergens aan gaan maken, flink betalen, of kan ik gewoon bijvoorbeeld via Tunnel software racen met GT4? :D Of wil ik nu te veel? :/

[ Voor 45% gewijzigd door Nik op 06-04-2005 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Ik heb het even voor je opgezocht:
Not only does the PS2 play the current library of titles on the PlayStation, but it also helps speed up load times and smoothes out textures, making older games look much nicer. These features must be turned on at the System screen. Personally, I love this feature almost more than playing the new PS2 games. If you throw on a graphically amazing PSX title like R Type 4 or Soul Reaver, you'll be amazed at how good those PSX games can appear.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

proller schreef op woensdag 06 april 2005 @ 09:28:
Laat ik die nu net wel spelen :P Grappig :D Nu nog eens uitzoeken hoe ik de beeldkwaliteit hoger kan krijgen (ja heb een RGB kabel erbij gekocht en ja mijn TV staat op RGB signaal ingesteld).

Kun je trouwens ook online zonder abo met de PStwo? Ik heb namelijk een UTP kabel er in hangen, maar ik heb geen idee wat ik er nu mee kan. Moet ik eerst nog een account ergens aan gaan maken, flink betalen, of kan ik gewoon bijvoorbeeld via Tunnel software racen met GT4? :D Of wil ik nu te veel? :/
RGB kabeltje is wel handig ja, enige probleem is dat DVD spelen "groenig" word ..maar ja ... een ps2 gebruik meestal niet om dvd's op af te spelen ;-)

Het verschil tussen de standaard kabel en de RGB kabel is zeker op te merken ... S-video schijnt zelfs beter te zijn...maar in europe is dat niet een standaard input on onze tv's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Je kunt ook gewoon een rgb kabel kopen met een 'dvd mode switch' zoals de Blaze RGB kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

swampy schreef op woensdag 06 april 2005 @ 13:55:

RGB kabeltje is wel handig ja, enige probleem is dat DVD spelen "groenig" word ..maar ja ... een ps2 gebruik meestal niet om dvd's op af te spelen ;-)
Ik hoor vaker mensen roepen dat het beeld dmv een RGB kabel groen wordt. Ik gebruik mijn ps2 ook als gewone dvd speler en ik heb hier totaal geen last van hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Mogelijk, sommige kabels hebben bepaalde settings ingebouwd om het groen te voorkomen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik

Nik

Ja ik heb er ook geen last van :)

Alleen krijg ik dat rotte geflikker maar niet weg :/ Ik wordt er een beetje ziek van eigenlijk, zo wazig beeld in de verte, terwijl het super strak is van dichtbij en in de replay's... Raar ding die PStwo ;)

* Nik gaat vanavond weer verder met modden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 06 april 2005 @ 14:04:
[...]

Ik hoor vaker mensen roepen dat het beeld dmv een RGB kabel groen wordt. Ik gebruik mijn ps2 ook als gewone dvd speler en ik heb hier totaal geen last van hoor!
Springt jouw tv wel op RGB stand dan? Met een omgebouwde ps2 heb je in veel gevallen dit probleem (het is meer een ingebouwde beveiliging) ook vaak niet.

[ Voor 16% gewijzigd door Bor op 06-04-2005 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bor_de_Wollef schreef op woensdag 06 april 2005 @ 15:25:

Springt jouw tv wel op RGB stand dan? Met een omgebouwde ps2 heb je in veel gevallen dit probleem (het is meer een ingebouwde beveiliging) ook vaak niet.
Waar mijn tv op springt dat weet geen mens ;) Maar uh matrix infinity in mijn ps2tje dus dan zal die het probleem wel oplossen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor

lasharor

7 december 2004

Praat hier niet over Mod-chips en dergelijke a.u.b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
ik heb een s-video/composite/rgb kabel voor de ps2/gamecube/xbox, ook zit er een rgb switch in en je hebt extra geluidsuitgangen.
Allemaal met een goude glans 'gecoat'

Anyway dus.

Wat geeft het beste beeld?...

1e plaats: RGB
2e plaats: S-video
3e plaats: composite.

Voor DVD's echter is het S-video signaal beter, de switch zet namelijk de RGB naar de 'composite stand' (dit zie je meteen, het hele beeld wordt waziger en de kleuren vervagen), om het greenscreen effect te vermijden.

Er is echter ook een mogelijkheid op je PlayStation2 console "true RGB dvd output te geven", hoe vind je hier terug:
http://www.epinions.com/content_1699913860

Ik lees net dat de Japanse PS2's een betere RGB output hebben dan alle anderen. Raar is dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
lasharor schreef op woensdag 06 april 2005 @ 17:32:
Praat hier niet over Mod-chips en dergelijke a.u.b
Gewoon melden dat je er een hebt mag wel hoor. Info over het ombouwen zelf en waar je dit kunt laten doen mag niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik

Nik

Ik vind het trouwens ook wel raar dat er niet gewoon een s-video aanlsuiting op mijn PStwo zit... Ik heb nog zo'n kabel liggen, maar kan hem nergens in prikken. Moet ik zeker zo'n (dure) Sony kabel kopen? Ik wil het verschil ook wel eens zien namelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-09 16:06

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Volgens mij wil je tv gewoon niet op RGB springen... met een s-video kabel ga je dat probleem niet oplossen... btw in je PS2 menu kon je altijd 2 opties kiezen RGB/Y U R(oid) helpt het als je tussen deze 2 kiest? Dit moest ik namelijk ook doen toen ik een RGB kabel in men oude PS2 stopte.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik

Nik

Ging dat over mij? Nou op mijn TV heb ik hem gewoon netjes op RGB staan hoor, gaat perfect, alleen ik had gewoon een betere beeldkwaliteit verwacht. Zit hem in AA en AF wat ik erg mis :/

Die replay filmpjes zijn gelikt, maar "in game" is alles gewoon... Anders, de voorgrond is vrij scherp, maar de achtergrond, zijn gewoon mega pixels die ik zie :| Ik denk dat mijn verwachting gewoon te hoog was (en je went er wel aan hoor die lage kwaliteit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na 2 maanden bevalt mijn Pstwo goed leuke games enzo. Maar gister kreeg ik probleem.
namelijk ik hoorde een raar geluid van mijn pstwo en dat geluid komt door de koeler, volgens mij raakt hij iets aan. Want als ik hem verticaal houd dan wordt het geluid zachter maar niet zo zacht als in het begin want toen hoorde ik bijna niets.
Wie heeft ervaring mee en kan mij helpen ???

Ps; Geen opmerkingen a.u.b met brengt terug je hebt garantie dat weet ik ook maar dan ben ik hem wel 1 :( maand kwijt ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

proller schreef op donderdag 07 april 2005 @ 16:05:
Ging dat over mij? Nou op mijn TV heb ik hem gewoon netjes op RGB staan hoor, gaat perfect, alleen ik had gewoon een betere beeldkwaliteit verwacht. Zit hem in AA en AF wat ik erg mis :/

Die replay filmpjes zijn gelikt, maar "in game" is alles gewoon... Anders, de voorgrond is vrij scherp, maar de achtergrond, zijn gewoon mega pixels die ik zie :| Ik denk dat mijn verwachting gewoon te hoog was (en je went er wel aan hoor die lage kwaliteit).
Ik heb net speciaal voor jouw even extra goed naar mijn beeld zitten staren (philips 28pw5407) ;)
Hier zijn echt geen mega pixels te vinden hoor en ik zie ook geen enkel verschil tussen de voor en achtergrond. Mijn enigste enigste punt van kritiek is het ontbreken van anti aliasing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik

Nik

Ik kan geen screenshots maken, maar ik zal mn digi cam er eens op los laten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

proller schreef op donderdag 07 april 2005 @ 16:05:

Die filmpjes he... pc capture kaarten ;-) en ik weet zeker dat ze ook opgeschoond zijn. Een CRT/TFT scherm laat dingen nou eenmaal anders zien als een televisie scherm!

En ja, je went aan de "slechte" beeldkwaliteit... voor wat een PS2 aan boord heeft..is het niet slecht. Ik denk dat de kwaliteit ook van de game afhangt, San andreas bijvoorbeeld is ..niet perfect..maar al meer gelikter als GTA III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik

Nik

Heb een capture kaart, maar geen zin om alles te verhuizen van de tv naar de pc ;)

Foto's maken is ook niet gelukt, dus ga ik het zo proberen uit te leggen:

GT4:

Als je kijkt naar bijvoorbeeld bomen in de verte, dan zie je duidelijk "spikkeltjes", tijdens het racen. maar kijk je dan vervolgens naar de replay,d an zijn bomen in de verte netjes "dof", waardoor het totaal plaatje er stukken beter uit ziet.

Er is ook een track met een stukje tunnel, die high speed ring. In die tunnel hangen lampen horizontaal (dus van links naar rechts op je scherm). De tunnel is donker, die lampen zijn wit. Als ik dan aan kom rijden, zie ik die lampen "flikkeren". In de replay zijn die lampen netjes glad...

Even kijken of ik er een filmpje van kan maken :)

Filmpie: http://www.mbforums.org/got/100_1044.MOV

Let eens goed op de lampen bovenaan, daar stoor ik me dus zo erg aan he (die flikkeringen dus). Typisch een probleem van lage resolutie, geen AA en geen AF...

Kijken we dan naar de replay, dan is alles een stukje scherper, flikkert het minder...

http://www.mbforums.org/got/100_1047.MOV

Maar dat merk ik dus erg bij boven enzo, de verte is gewoon heel erg onscherp, dat had ik íetsje beter verwacht, al was het maar dat de pixels achterin "wazig" werder, meer vloeiend, dan had het stukken beter geweest :)

[ Voor 30% gewijzigd door Nik op 07-04-2005 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Volgens mij ligt het verschil in bovenstaande filmpjes vooral bij het feit, dat in het eerste filmpje de camera constant in beweging is en bij het tweede filmpje de camere een vaste positie heeft die alleen wat meedraait.

Overigens kan ik dat flikkeren hier nu ff niet checken (nog van 2 klassen toetsen nakijken bah :S),
maar dat zal ik morgen eens doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik

Nik

Leuk he lesgeven :P

Maar opzich wen ik er wel aan hoor, toen ik voor het eerst de PS2 aan zette, dacht ik... zit ik naar een PS1 te kijken? Maar nu valt het allemaal wel mee. Het enige dat ik lastig vind is dat ik met die City banen gewoon nooit weet of ik nou ergens links of rechts moet... Ik zie dat gewoon niet :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xu

Xu

SwapMagic 3.6 heeft nu de mogelijkheid om ook via usb op te slaan en te laden.
Jammer dat je geen save games kunt opslaan op een usb stick ofzo.. :( In iedere geval ik kon het nergens vinden op hun site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xu schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 13:01:
SwapMagic 3.6 heeft nu de mogelijkheid om ook via usb op te slaan en te laden.
Jammer dat je geen save games kunt opslaan op een usb stick ofzo.. :( In iedere geval ik kon het nergens vinden op hun site.
idd, 8 mb geheugen voor circa 30 euro is best duur als je rondkijkt hoeveel geheugen nu kost ( SD, flash, sony ms etc ).

( PS : beter komt de ps3 niet aankomen met X mb memory card, ik verwacht dan meer op XXX mb )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik

Nik

Owkeej ik heb een vraag over MagicSwap, mag ik die hier zo stellen of liever niet? Zo niet, kan iemand dan even contact met me opnemen? Mail/MSN @ profiel :)

[ Voor 5% gewijzigd door Nik op 08-04-2005 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Niet online
Voor de fans van Singstar (en die zijn er hier vast), er komt volgende maand weer een nieuwe versie uit (20e uit m'n hoofd).

Final Singstar Popworld Track listing:

Annie - Heartbeat
Ashlee Simpson - Pieces Of Me
Avril Lavigne - Sk8er Boi
Beyonce - Crazy in Love
Black Eyed Peas - Shut Up
Girls Aloud - Love Machine
Good Charlotte - I Wanna Live
Hoobastank - The Reason
Jamelia - Stop
Jay Sean - Eyes on You
Keane - Somewhere only we know
Manfred Man - Do Wah Diddy
McFly - Obviously
Natasha Bedingfield - These Words
Robbie Williams - Let Me Entertain You
Ronan Keating & Ysuf Islam - Father and Son
Sister Sledge - We are family
Steppenwolf - Born to be Wild
The Clash - Should I Stay or Should I Go?
The Hives - Main Offender
Tom Jones - It's not unusual
Dandy Warhols - Bohemian Like You
Marilyn Manson - Personal Jesus
Joss Stone - Super Duper Love (Are You Digging On Me?)
Fountains of Wayne - Stacy's Mom
Robbie Willams & Kylie Minogue - Kids
Erik B. and Rakim - Paid in Full
Kylie Minogue - In Your Eyes
Blink-182 - What's My Age Again
Outkast - Roses

Heeft iemand God of War al gespeeld? Als ik de reviews lees is dit een van de beste ps2 spellen ooit (volgens www.gamerankings.com staat hij op nr. 4 in de PS2 lijst)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Walkman schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 13:45:
Heeft iemand God of War al gespeeld? Als ik de reviews lees is dit een van de beste ps2 spellen ooit (volgens www.gamerankings.com staat hij op nr. 4 in de PS2 lijst)
Ja! Gisteren uitgespeeld! Echt super cool! Ik heb in lange tijd niet zoveel plezier met een game gehad. Nu nog in God mode uitspelen..... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:52

NoTimeRemains

I know

ik wilde een logitech x-530 5.1 kopen maar hoe moet ik deze aansluiten op mijn pstwo

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HIValicious schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 17:57:
ik wilde een logitech x-530 5.1 kopen maar hoe moet ik deze aansluiten op mijn pstwo
Zit volgens mij geen optische ingang op die logitech dus dan zou je een kabel moeten kopen waar de tulpjes uit het scartblok gehaald kunnen worden en dan de rode en witte in je logitech proppen en de gele hou je dan uitteraard in je tv :D

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2005 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:34

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Heb net m'n eerste F1-wagen binnengehaald met een PAGANI Zonda op de Nurburgring (Vooral B-spec , maar ook een 10-tal rondjes zelf gereden). Met de kleur had ik weer eens mazzel,
B) een mooie geel-zwarte!

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/56247/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/56248/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/56250/thumb.jpg

edit:
Oeps, verkeerde topic....... 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door Chrasher op 08-04-2005 19:55 ]

PSN-id: Chrasher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die heb ik ook :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds een week de originele Hd-advance disk (2.1) zodat ik vanaf mijn hd lekker kan gamen.
Dit puur om de laadtijden te verkorten en het sparen van mijn laser.

Nu had ik wat andere games op mijn hd gezet en sloot de hd weer aan op de netwerkadapter.
En schuif/druk de boel goed aan om vervolgens de netwerkadapter vast te schroeven.

Maar wanneer ik de PS2 dan aan doe dan krijg ik direct een error met de mededeling dat de hardware niet goed aangesloten is.
Nu had ik nog een reserve adapter en sloot die even later aan, die het vervolgens wel goed blijkt te doen.

Ik heb het idee dat de oude netwerkadapter nu al kapot is, en dat na een gebruik van nog geen 8 maanden.
Mijn vraag is, kan ik voorkomen dat ik straks weer naar de winkel moet om een adapter te gaan halen?
Het probleem is dat Sony dit vast niet gaat vergoeden aangezien je met deze adapter vast wel het internet nog op kunt.
Dat ik em in combinatie met een hd gebruik daar zullen ze vast geen garantie op geven.

Het probleem is waarschijnlijk ontstaan door het regelmatig loskoppelen van de hd uit de ps2 en er vervolgens later weer in te zetten.

Iemand enig idee hoe ik dezelfde probs in de toekomst kan voor komen?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2005 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Zelf een IDE & Power-verlengstuk in elkaar tweaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thnx voor je reactie!

Heb jij enig idee hoe ik dat moet gaan aanpakken?
B.v. wat ik nodig ben en hoe dit vervolgens werkend te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk eens in 1 of 2 topics terug, daar postte Koffie en ik behoorlijk wat info over het ombouwen van NA's voor gebruik met sledes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thnx voor je reactie!

Ik heb aardig wat kunnen nalezen.
Geen idee of deze vraag al es eerder is gesteld maar ik zou eigenlijk een idekaart van een paar meter moeten hebben. (klinkt ranzig).
Maar om het via bv Faplink te doen dat zit er voorlopig even niet in, overigens trekt me dat principe wel.
Aangezien ik mijn router niet voldoende kan configgen geef ik het m.b.t. faplink op.
Vandaar dus het idee om er een flinke ide kabel tussen te maken.

Een slede zie ik eigenlijk niet zitten aangezien ik het loskoppelen van de hd wil voorkomen.

Overigens vond ik jouw idee van die stopjes erg goed bedacht!

Quote je even: 'Om tegen te gaan dat hij losschiet kun je natuurlijk ook 2 rubber stopjes aan het eind van de harddisk zetten zodat hij bij montage stevig aangedrukt wordt.'

Edit:
@ euss,

Heb totaal geen ervaring met gebruik van een slede, kan ik een met slede ook een soort van tegendruk geven zoals jij doelde met die 'stolpjes'?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2005 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb inmidddels iets op de hd bevestigd wat voor tegendruk zou moeten zorgen, maar helaas zonder succes.
Boven de ide-aansluiting van de netwerk-adapter heb je nog een soort aansluiting.
Daar wil ik graag een kabel tussen maken, iemand enig idee wat voor kabel ik daarvoor nodig ben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de ATA te verlengen:
Een 40 polig ATA kabeltje met aan de ene kant een male IDC en aan de andere kant een female IDC stekker. De male zijde steek je in je netwerkadapter en de female zijde in je harddisk. Voor de voeding kun je een molex verlengkabeltje gebruiken.
Boven de ide-aansluiting van de netwerk-adapter heb je nog een soort aansluiting.
Dat is de PCMCIA aansluiting waarmee de netwerkadapter aangesloten zit op de PS2. Als je daarmee wilt prutsen ben je in feite bezig je eigen netwerkadapter te maken ;)

Maar aangezien alleen je netwerkadapter problemen geeft: check eens of hij geen print/kabelbreukjes heeft en of alle solderingen nog wel goed zijn. Je kan eventueel de 40pin connector vervangen, goede kans dat de slijtage daarin is opgetreden.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2005 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
Ik heb vorige week de USBExtreme voor de PSTwo gekocht. En vandaag weer teruggestuurd. hieronder een review waarom ik dat heb gedaan...

Opzicht doet USBExtreme wat hij moet doen, alleen of je daar blij van moet worden verschilt per persoon.
Na het formatteren van mijn Usb Hardeschijf in NTFS formaat heb ik hem opnieuw geformatteerd maar nu met de software van USBExtreme. Vreemd genoeg zet hij hem dan weer om naar FAT32.

Vervolgens heb ik een spel op de hardeschijf gezet met de software van USBExtreme. Mijn 1e indruk was: WAT DUURT DAT LANG. Mijn USB2.0 schijf heeft een snelheid van ongeveer 50MB per seconde. Het spel wat ik erop zette was 1,2 gigabyte. Dat zou inhouden dat het spel er in ongeveer een halve minuut op de hardeschijf moet staan. Dit duurde in werkelijkheid 10 MINUTEN! Dit terwijl het spel ook niet eens zo groot is. De meeste nieuwe spellen zijn al 2 tot 3 gigabyte. Dan zit je al snel 30 minuten te wachten om 1 spel op je hardeschijfje te zetten. Het branden van een DVD gaat stukken sneller.

Opzicht is het bovenstaande niet de hoofdreden dat ik hem teruggezonden heb. Bij het spelen van het spel Capcom Fighting Jam (een klein en licht spel) vallen de volgende gebrekken op: *1 Tijdens het spelen gaat de achtergrond muziek stotteren en overslaan ivm laden vanaf de hardeschijf. Dit kan hij dan niet aan en daarom gaat de muziek stotteren en overslaan. *2 Bij het opstarten van het spel zit een intro filmpje. Dat filmpje is niet te bekijken omdat het constant stopt en overslaat. Ook omdat de snelheid van de USB1.1 poort niet voldoende is.

Als je dan bedenkt dan er genoeg spellen zijn die voor een groot deel uit filmpjes bestaan kun je nagaan dat die onspeelbaar zijn op de USBExtreme.

Tevens heb ik in verhouding al veel spellen gehad die niet eens opstarten. Dit zijn onderandere: Marvel vs Capcom 2 / Spongebob The Movie / Tekken Tag Tournament.

Met al deze grote nadelen kom ik tot de conclusie dat dit product gewoon niet echt af is. Want ik denk dat niemand een product wil kopen dan zo nu en dan werkt, en dat ALS het werkt je backup spellen laat stotteren en overslaan zodat ze ook nog eens onspeelbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 11 april 2005 @ 14:28:
Voor de ATA te verlengen:
Een 40 polig ATA kabeltje met aan de ene kant een male IDC en aan de andere kant een female IDC stekker. De male zijde steek je in je netwerkadapter en de female zijde in je harddisk. Voor de voeding kun je een molex verlengkabeltje gebruiken.

[...]
Dat is de PCMCIA aansluiting waarmee de netwerkadapter aangesloten zit op de PS2. Als je daarmee wilt prutsen ben je in feite bezig je eigen netwerkadapter te maken ;)

Maar aangezien alleen je netwerkadapter problemen geeft: check eens of hij geen print/kabelbreukjes heeft en of alle solderingen nog wel goed zijn. Je kan eventueel de 40pin connector vervangen, goede kans dat de slijtage daarin is opgetreden.
Bedankt voor je uitleg! :)

Maar kan ik ook tussen de ' PCMCIA aansluiting ' een kabeltje maken zodat deze elkaar via een kabel verbinden?
Dus dat zou een kabel tussen mijn ps2 en de netwerkadapter moeten zijn.
Verder ben ik totaal niet van plan om met mijn ps2 online te gaan gamen.

Vanmiddag heb ik een nieuwe adapter gekocht en deze aangesloten, daar had ik geen probs mee en het werkte perfect.
Heb gelukkig niets beschadigd, ik vermoed dat er iets in de netwerkadapter kapot is gegaan.

----------------------------------
@ OvErDoSe ,
Thnx voor de review!

Ik was t.z.t. ook van plan om USBeXtreme aan te schaffen.
Maar na het lezen van jouw ervaring wacht ik wel totdat ze bij een volgende versie zjn aangekomen.
Hopelijk zijn dan alle kinderziekten verholpen.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2005 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
de usb extrem is dan wel kut kwa snelheid, maar het ding is in mijn ogen al stukken beter.

mijn hd advance 2.0 kan namelijk alleen met een ongeformatteerde hdd omgaan, dus ik kan er alleen spelletjes opzetten.

Jammer, anders kon ik ook anime die ik nog moest branden opslaan.

Ik heb alleen MGS3 NTSC en FFX NTSC en "Naruto 2" op de hd loader, genoeg ruimte over dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het hier toegestaan te discusseren over de swap magic+slide card?

heb hem namelijk gekocht en zit met wat vraagjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Faust schreef op maandag 11 april 2005 @ 23:49:
de usb extrem is dan wel kut kwa snelheid, maar het ding is in mijn ogen al stukken beter.

mijn hd advance 2.0 kan namelijk alleen met een ongeformatteerde hdd omgaan, dus ik kan er alleen spelletjes opzetten.

Ik heb alleen MGS3 NTSC en FFX NTSC en "Naruto 2" op de hd loader, genoeg ruimte over dus.
Werken partities niet?

Gewoon opdelen in een file-swapping gedeelte en daarvoor het PS2 gedeelte!

@Overdose
Na het formatteren van mijn Usb Hardeschijf in NTFS formaat heb ik hem opnieuw geformatteerd maar nu met de software van USBExtreme. Vreemd genoeg zet hij hem dan weer om naar FAT32.
NTFS werkt lijkt mij alleen maar onder windows! Onder linux en consorten is het vaak alleen maar "read only"

Fat32 is een behoorlijk normaal formaat hoor ;-)

[ Voor 26% gewijzigd door swampy op 12-04-2005 02:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het spel wat ik erop zette was 1,2 gigabyte. Dat zou inhouden dat het spel er in ongeveer een halve minuut op de hardeschijf moet staan. Dit duurde in werkelijkheid 10 MINUTEN!
1,2GB/600sec = 2097 KB/sec - ofwel iets trager als 2 speed DVD / 14 speed CD.
Vreemd dan dat je daarbij wel de maximale bandbreedte van USB 1.1 (1536 KB/sec) overschreed. Op basis van de bandbreedte zou ik eerder 16 minuten of meer verwachten (inclusief overhead, exclusief read-errors). Meetfout? :?
Ook raar dat de FMV's stotteren als de doorvoersnelheid blijkbaar nagenoeg 2 speed DVD is (is meestal geoptimaliseerd voor 1 speed DVD) en de random acces times lager zijn (harddisk vs optical media). 8)7

Tenzij je ipv harddisk een USB geheugen stick bedoeld....

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2005 06:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Faust schreef op maandag 11 april 2005 @ 23:49:

Das raar, ik kan mijn hdadvance pas gebruiken nadat deze is geformateerd.
Al moet ik zeggen dat dat ook behoorlijk omslachtig gaat...

Op dit moment heb ik een paar games op mijn hd staan.
Vorige week wilde ik er een game aan toevoegen, dat ging opzich goed, totdat ik mijn hdadance opstartte.
Toen kreeg ik de melding dat ik de hd eerst moest formateren.

Het is balen dat je niet een game kunt toevoegen, ook vind ik het raar dat het voor mij geen zin meer heeft om met het programma WinHIIP te gaan formateren, juist daardoor is het omslachtiger geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-09 22:25
Raar, hier is het tot nu toe altijd nog goed gegaan met een geformateerde HD (via WinHIIP) en HD Advance 2.0, en ik heb het lijstje van 5 spellen naar een stuk of 23 uitgebreid zonder problemen. Ik heb echter wel steeds via de PC spellen toegevoegd, dus op de PC inlezen en daarna via externe HD casing overpompen naar de HD :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb versie 2.1 van hdadvance, maar dat zou niet uit mogen maken, lijkt me.
Veel relaxter om het via je pc over te pompen, ben jaloers!

Tis dat ik geen verstand van mijn router heb anders had ik em opnieuw geconfigureerd.
Zal binnenkort daar es een helpdesk voor gaan bellen, ze zullen blij met me zijn ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2005 08:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb versie 2.1 van hdadvance, maar dat zou niet uit mogen maken, lijkt me
Het enige verschil tussen HDadvance 2.0 en 2.1 is de support voor Japanse input. Verwijderd in "Het Grote PS2 Topic - Part V"
Qua verwerking/aansturing van de harddisk is er absoluut geen verschil tussen 2.0 en 2.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
Verwijderd schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 05:57:
[...]
1,2GB/600sec = 2097 KB/sec - ofwel iets trager als 2 speed DVD / 14 speed CD.
Vreemd dan dat je daarbij wel de maximale bandbreedte van USB 1.1 (1536 KB/sec) overschreed. Op basis van de bandbreedte zou ik eerder 16 minuten of meer verwachten (inclusief overhead, exclusief read-errors). Meetfout? :?
Ook raar dat de FMV's stotteren als de doorvoersnelheid blijkbaar nagenoeg 2 speed DVD is (is meestal geoptimaliseerd voor 1 speed DVD) en de random acces times lager zijn (harddisk vs optical media). 8)7

Tenzij je ipv harddisk een USB geheugen stick bedoeld....
Je snapt niet helemaal wat ik daar deed. Ik zet het spel via de PC op mijn USB2.0 HDD.
en die USB2.0 HDD haalt +/- 50MB/sec. dus zou het in een halve minuut ongeveer erop moeten staan. hier doet hij 10 minuten over. Als ik de ISO van het spel via explorer op de HDD kopier is het inderdaad in ongeveer een halve minuut klaar. Maar het moet beslist via het programma, omdat hij het anders niet herkend. Hoe snel de PSTwo van de HDD leest is niet te meten. Maar het zal lang niet genoeg zijn, ander ging hij niet stotteren etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

DaWaN

'r you wicked ??

Heeft er iemand ervaring met KeyLoader, ik heb mn PS2 zover gekregen om van de Memory kaart op te starten maar Keyloader wil bepaalde progjes niet laden, kan iemand me (persoon via MSN evt is misschien makkelijker) helpen?

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is keyloader een vergelijkbaar programma als MC loader?
Zo heb ik es geprobeerd in een 'stappenplan' om vanaf mijn memorycard op te starten, je raadt het al, mislukt :(
Pagina: 1 ... 4 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.