Het Grote PS2 Topic - Part VI

Pagina: 1 ... 3 ... 12 Laatste
Acties:
  • 12.180 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb even een vraag omtrent een VGA box.
Ik zit er sterk over na te denken om een PS2 te halen voor GT4, maar nu wil ik even weten hoe de beeldkwaliteit is wanneer je een VGA box gebruikt. De kwaliteit van de monitor zal natuurlijk ook wel mee te maken hebben, maar los daarvan is het een beetje te pruimen?
En is er veel verschil als je een VGA box in combinatie met een SVHS kabel aansluit?

Al vast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een hele lompe vraag hoor ..maar ik wil een psTwo kopen. Maar die dingen zijn overal uitverkocht.

Iemand enig idee wanneer ze weer verkrijgbaar zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakBoy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 22:16

TweakBoy

---

Verwijderd schreef op zondag 13 maart 2005 @ 20:20:
Misschien een hele lompe vraag hoor ..maar ik wil een psTwo kopen. Maar die dingen zijn overal uitverkocht.

volgens mijn inkoper weer over 6-7 weken (dixons)

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xu
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-04 07:47

Xu

misschien kun je dit proberen: http://www.gameaccessoire...info.php?products_id=1371

[AMD XP 2400@2.0GhZ | Asus A7V8X-X | 512 DDR-RAM | Sapphire Ati Radeon 9800 Pro 128 MB | 80GB Maxtor 5400] && [AMD DURON 800@800 | MSI KT266A Pro2 | 256 DDR-RAM | GeForce2 MX/MX400 64MB | 20GB Maxtor 5400]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb helaas nog steeds geen HDloader binnen, de zaak lijkt idd erg onbetrouwbaar...
Bij de 'buyers guide shop survey', staat ook helemaal niets over deze zaak.

Googlen had ook helaas ook geen nut..

Heb het advies gekregen om een 'betwistingsformulier' aan te vragen wanneer ik mijn HDloader nog niet heb mogen ontvangen, nadat er geld is afgeschreven.
Een trackingnr heb ik opgevraagd bij de zaak maar deze zegt dat ze niet met trackingnr werken aangezien het via luchttransport gaat, lijkt me vaag.

Heb nu 2x met ze gemailt, wat me wel opvalt is dat ze binnen een paar uur met een reactie komen.

Nadat ze eerste hadden gezegd dat het wat langer zou duren i.v.m. de 'sneeuwpret' zeggen ze nu dat ze het gaan uitzoeken. Vraag me eigenlijk af wat er uit te zoeken valt....

Mijn bestelling heb ik overigens bijna 2 weken geleden gedaan.
Het lijkt misschien wat ongeduldig maar op de site staat te lezen dat ze binnen 24 uur bezorgen wanneer je het voor 14:00 uur s'middags je bestelling hebt gedaan.

Mijn vertrouwen werd eigenlijk gewekt doordat ze op een official page zijn gelinked:
http://www.hdadvance.com/hd_advance_where_to_buy.htm

Het is de 8e van onderen, voor de duidelijkheid, http://www.playstationharddrive.co.uk/

Is er een manier om achter de volledige bedrijfsgegevens te komen?
Iemand andere ideeen?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2005 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:27

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
Dat bedrijf zit in engeland toch? Probeer het eens bij de engelse tegenhanger van de kamer van koophandel zou ik zeggen.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb jij daar een adres van? :)
Geen flauw idee hoe dat daar eigenlijk heet...

* Edit: Thnx voor je hulp, Bor_de_Wollef ! :)
Denk dat dit em moet zijn dan: http://www.iccuk.net/

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2005 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Ik ook niet, maar zoek eens met google oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-09 12:42
een TLD whois doet meestal wonderen, maar zie hier:
Domain Name:
playstationharddrive.co.uk

Registrant:
Andrew Smith

Registrant's Address:

THE REGISTRANT IS AN INDIVIDUAL WHO HAS ELECTED TO
HAVE THEIR ADDRESS OMITTED FROM THE WHOIS DATABASE

Registrant's Agent:
Pipex Communications Hosting Ltd [Tag = HOSTEUROPE]
URL: http://www.123-reg.co.uk

Relevant Dates:
Registered on: 30-Nov-2004
Renewal Date: 30-Nov-2006
Last updated: 10-Mar-2005

Registration Status:
Registered until renewal date.

Name servers listed in order:
ns.123-reg.co.uk 212.67.202.2
ns2.123-reg.co.uk 212.67.203.246

WHOIS database last updated at 13:10:00 14-Mar-2005
Lijkt me niet veel goeds als je als bedrijf je gegevens anoniem houdt. Dit is in NL overigens niet mogelijk, in de UK wel tegen extra betaling, dus ze hebben er nog moeite voor gedaan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer het eens bij de engelse tegenhanger van de kamer van koophandel zou ik zeggen.
Chamber of Commerce @ co.uk

British Chambers of Commerce
65, Petty France
London SW1H 9EU
Tel: 0207 654 5800
Fax: 0207 654 5819
info@britishchambers.org.uk

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2005 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor alle hulp! :)

Net even weer gebeld of er een naam staat bij de aankomende transactie.
Blijkt dat ze onder deze naam zaken doen: Ecskent. (Ecs)

Maakt dat nog een verschil?
Hoe zoek je al die gegevens op bij http://www.123-reg.co.uk/?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:52

NoTimeRemains

I know

damn ik heb dat formulier opgestuurd wat bij mijn PStwo zat, nu 2 maanden later heb ik daar nog steeds nix van gehoord...
iemand een iedee hoe lang dat kan gaan duren?

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HIValicious schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 12:23:
damn ik heb dat formulier opgestuurd wat bij mijn PStwo zat, nu 2 maanden later heb ik daar nog steeds nix van gehoord...
Wacht ook al vanaf eind december :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:10

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

HIValicious schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 12:23:
Verwijderd schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 13:18:
[...]

Wacht ook al vanaf eind december :P
Ga zo beginnen tot 22uur op de helpdesk, had je daar ff gebeld, had je al direct gehoord dat die kaart insturen enkel voor een demodisk is, en wil je de Network Acces Disk, de bijbehorende pincode en tevens de game Hardware Online Arenas moet je de registratie code achter op het boekje 'Starters Pack' op een online site registreren. (wat ook in dat boekje staat) :+

tijdens registratie maak je al een naam aan en een ww, die al de meeste sony titels te gebruiken zijn, enkel Killzone behoeft ook nog de doorvoer van de pincode om te kunnen spelen.

Alle andere gameproducenten hebben eigen site waar je al een account kunt maken (hanteer zelfde username en password) en de meeste games hebben een eigen config menu waarin je het al kan instellen.... beetje eigen inzicht en wat vragen vooral hier en niet teveel op de helpdesk :D had je allang aan het gamen gehad. :Z

[ Voor 6% gewijzigd door SAiN ONeZ op 15-03-2005 13:27 ]

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Ik kwam net een interessante link tegen voor het gebruik van de eyetoy camera als webcam onder windows. Wellicht is het interessant voor iedereen.

http://www.ionstorm.co.uk/files/sairuk/index.shtml en
http://www.ionstorm.co.uk/files/eyetoy_as_webcam.php

offtopic:
Naar mijn weten is dit gewoon legaal, kan dit niet dan hoor ik het natuurlijk graag en zal ik de link verwijderen.

[ Voor 8% gewijzigd door Bor op 15-03-2005 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:29
Pittie schreef op zondag 13 maart 2005 @ 15:13:
[...]
Ik had nog een vraag. Ligt bij jullie Central Station er ook uit? want iedere keer als ik daar naar wil connecten (om te registreren) zegt ie er is geen verbinding blalbal

Maar als ik dan NFS Underground van EAgames opstart kan ik gewoon met mn EA-account online gamen. Maar ik heb gehoord dat je bij sommige games perse een CS-account nodig hebt...
kickje O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Central station ligt er niet uit. Ik heb er net nog op gezeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Bor_de_Wollef schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 15:39:
Ik kwam net een interessante link tegen voor het gebruik van de eyetoy camera als webcam onder windows. Wellicht is het interessant voor iedereen.

http://www.ionstorm.co.uk/files/sairuk/index.shtml en
http://www.ionstorm.co.uk/files/eyetoy_as_webcam.php

offtopic:
Naar mijn weten is dit gewoon legaal, kan dit niet dan hoor ik het natuurlijk graag en zal ik de link verwijderen.
Jep, heel grappig, er zijn niet veel betere webcams uit op de markt, en via deze trick is het een perfecte webcam, je zult verbaast staan van de kwaliteit, en 'perfect fps gameplay' ;)

offtopic:
En idd zal het niet ondersteund worden, als je het op de helpdesk zult vragen, maar heb het zelfs eens via de telefoon met een klant doorlopen, en werkte perfect.....
>:)
Pittie schreef op zondag 13 maart 2005 @ 15:13:
[...]
Ik had nog een vraag. Ligt bij jullie Central Station er ook uit? want iedere keer als ik daar naar wil connecten (om te registreren) zegt ie er is geen verbinding blalbal

Maar als ik dan NFS Underground van EAgames opstart kan ik gewoon met mn EA-account online gamen. Maar ik heb gehoord dat je bij sommige games perse een CS-account nodig hebt...

kickje O-)
Je hebt waarschijnlijk op de Network Acces Disk gekozen voor het 'editten' of bewerken van je config file om online te komen, eventueel.... (nadat deze in 1e instantie bv niet correct geconfigureerd was...) als je dit gedaan hebt... je file geopent en bewerkt, treedt er een ''bug'' in werking, nl dat niet naar CS connecten kan, terwijl bv de test met lampjes, en tevens andere online games wel werken....

succes met alles ineens opnieuw correct instellen, nadat je eerst de network config file van je mem card verwijdert hebt. |:(

[ Voor 6% gewijzigd door SAiN ONeZ op 16-03-2005 11:39 ]

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 13 maart 2005 @ 15:23:
Ik heb even een vraag omtrent een VGA box.
Ik zit er sterk over na te denken om een PS2 te halen voor GT4, maar nu wil ik even weten hoe de beeldkwaliteit is wanneer je een VGA box gebruikt. De kwaliteit van de monitor zal natuurlijk ook wel mee te maken hebben, maar los daarvan is het een beetje te pruimen?
En is er veel verschil als je een VGA box in combinatie met een SVHS kabel aansluit?

Al vast bedankt!
Je kunt niet veel meer verwachten dan TV-beeldkwaliteit. Let ook even op als je een TFT-scherm hebt, niet elke VGA-box schijnt daar geschikt voor te zijn. Kwaliteit van de kabel is altijd van invloed.

Het is jammer dat ze dit soort dingen niet eerst even kan proberen in een gameshop ofzo, je bent toch aangewezen op webwinkels. Ruilen kan natuurlijk altijd, maar toch.
Ik ga denk ik toch maar zo'n ding bestellen, TV elke keer verslepen gaat ook vervelen. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassio
  • Registratie: Oktober 2000
Als jullie nog even geduld hebben, kan ik jullie meer vertellen over dit apparaat:
VDIGI VD-Z3
http://www.vdigi.com/inde...logsection&id=4&Itemid=27

Afbeeldingslocatie: http://www.vdigi.com/images/stories/vdz3.jpg

Het schijnt briljant te werken. Ik heb hem vandaag besteld en krijg hem als het goed is binnen twee weken. Ik zal mijn ervaringen direct posten. De kosten zijn 72 US dollar inclusief verzendkosten. Ik weet niet of er nog btw bijkomt. Zonder btw is het ongeveer 55-60 euro. Credit card wel vereist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09 17:39

swampy

Coconut + Swallow = ?

bassio schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 11:59:
Als jullie nog even geduld hebben, kan ik jullie meer vertellen over dit apparaat:
VDIGI VD-Z3
http://www.vdigi.com/inde...logsection&id=4&Itemid=27

[afbeelding]

Het schijnt briljant te werken. Ik heb hem vandaag besteld en krijg hem als het goed is binnen twee weken. Ik zal mijn ervaringen direct posten. De kosten zijn 72 US dollar inclusief verzendkosten. Ik weet niet of er nog btw bijkomt. Zonder btw is het ongeveer 55-60 euro. Credit card wel vereist.
Jammer dat het geen RGB doet... want als je een PS2 RGB kabel hebt heb je al beter beeld dan YrPrPb

En zo'n kabel kost nog een geen 20 euro.... maar...geen VGA uitgang! .. scart uitgang ;)

There is no place like ::1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Zonder RGB is het al een stuk minder interessant vind ik. Bovendien moet het spel de hoge resoluties ook ondersteunen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Ik vind deze VGA-adapter van Blaze wel interessant maar hij is (tijdelijk) niet leverbaar bij Lik-Sang.

Het gaat mij niet zozeer om het verbeteren van de beeldkwaliteit, ik wil gewoon niet elke keer mn TV naar mn racestoel slepen als ik eens GT4 wil spelen op de PS2 ipv simmen achter de PC. Maar als het mogelijk is wil ik toch wel aardig beeld hebben.

Ben wel benieuwd wat die VDIGI doet, alleen 2 weken duurt nog wel lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoM
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-09 21:49
ZAMoRANo schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 13:02:
Ik vind deze VGA-adapter van Blaze wel interessant maar hij is (tijdelijk) niet leverbaar bij Lik-Sang.

Het gaat mij niet zozeer om het verbeteren van de beeldkwaliteit, ik wil gewoon niet elke keer mn TV naar mn racestoel slepen als ik eens GT4 wil spelen op de PS2 ipv simmen achter de PC. Maar als het mogelijk is wil ik toch wel aardig beeld hebben.

Ben wel benieuwd wat die VDIGI doet, alleen 2 weken duurt nog wel lang.
ik heb een JVC breedbeeld tv met zowel scart als vga input. Dat is natuurlijk ook een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
MarcoM schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 13:17:
[...]

ik heb een JVC breedbeeld tv met zowel scart als vga input. Dat is natuurlijk ook een optie.
Is wel iets duurder dan dat kabeltje. ;)
Ik heb op dit moment geen nieuwe TV nodig, en mn huidige heeft geen VGA. Plus heb ik juist speciaal een monitor op mn raceframe gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Heb een mailtje gestuurd en ..ze hebben ge reageerd!!!

Hello Masticina,
our product only accept component input, since component input support p.scan format, not the svideo, thanks regards sales support

-----Original Message-----
From: Masticina Akicta <xxx@masticina.net>
To: sales@vdigi.com
Date: Wed, 16 Mar 2005 19:39:19 +0800
Subject: VDigi Electronics Enquiry

>
> This is an enquiry e-mail from Masticina Akicta
> (xxx@masticina.net)

> nice product... but.. when are you going to support RGB and SVIDEO
> input....after all there are RGB cables that give better output, it
> would be nice if such output also be possible to a VGA screen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
  • Laatst online: 19:29
sain onez schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 11:33:
Je hebt waarschijnlijk op de Network Acces Disk gekozen voor het 'editten' of bewerken van je config file om online te komen, eventueel.... (nadat deze in 1e instantie bv niet correct geconfigureerd was...) als je dit gedaan hebt... je file geopent en bewerkt, treedt er een ''bug'' in werking, nl dat niet naar CS connecten kan, terwijl bv de test met lampjes, en tevens andere online games wel werken....

succes met alles ineens opnieuw correct instellen, nadat je eerst de network config file van je mem card verwijdert hebt. |:(
jep dat heb ik inderdaad gedaan...
hoera, dan ga ik dat maar eens even opnieuw instellen (eerst alles overschrijven :P)
iig bedankt voor de tip (ik laat strx ff horen of het gelukt is)

**edit**
Het werkt ook nog :*)
Ik ben me nu aant registreren (A)
bedankt he ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Pittie op 16-03-2005 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoM
  • Laatst online: 03-09 21:49
ZAMoRANo schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 13:26:
[...]

Is wel iets duurder dan dat kabeltje. ;)
Ik heb op dit moment geen nieuwe TV nodig, en mn huidige heeft geen VGA. Plus heb ik juist speciaal een monitor op mn raceframe gezet.
Is idd duurder dan een kabeltje. Misschien iets om rekening mee te houden bij een nieuw display.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harryslinger
  • Laatst online: 01-08-2024

kan aan mij liggen maar hier in enschede staan er ongeveer 50 van die dingen in de winkel bij de mediamarkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja klopt harry ..maar ik heb er intussen eentje gekocht via markplaats. Gesealed en voor een mooi prijsje. En damn ..wat is ie klein man!

Nu nog ff sparen voor MGS3 ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gisteren ook mijn gratis T-Mobile PStwo binnen gekregen :)

hij is idd errug klein maar wel klote dat de transformator aan de buitenkant zit.

nu nog wachten op mijn Gran Turismo 4 die ik besteld heb. zou als het goed is morgen binnen komen

dan weet ik wel wat ik van het weekend ga doen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Wat voor voltages accepteert de adapter van de PStwo eigenlijk? 100 ~ 250 of alleen 240V? En is de stekker verwisselbaar zodat ik em ook mee kan nemen naar het buitenland waar ze andere stopcontacten hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Pittie schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 15:35:
[...]

jep dat heb ik inderdaad gedaan...
hoera, dan ga ik dat maar eens even opnieuw instellen (eerst alles overschrijven :P)
iig bedankt voor de tip (ik laat strx ff horen of het gelukt is)

**edit**
Het werkt ook nog :*)
Ik ben me nu aant registreren (A)
bedankt he ;)
goed bezig... fun anyone!? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer Vraag & Aanbod eens op de frontpage ;)

[ Voor 81% gewijzigd door Crash op 18-03-2005 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Dat lijkt me niet echt de bedoeling hier Ries. Bovendien zijn er ook nog eens 2 titels platinum, deze zijn 2e hands niets meer waard.

Ik heb net MetalSlug uitgespeeld. Het is een erg leuke game maar omdat je oneindig continues hebt is de lol er wel vrij snel af moet ik zeggen. Wie kent nog meer co-op games voor de PS2? Dan doel ik niet op FPS games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Leuk nieuwtje:
Het Amerikaanse leger investeert fors om de besturing van hightech wapens te verbeteren. De controller van de Playstation 2 dient als voorbeeld

n de Verenigde Staten is recent onderzoek uitgevoerd onder militairen om te kijken welk soort controller de voorkeur geniet. De winnaar? De joypad van de PS2.

Naar aanleiding van dit onderzoek trekt het leger nu miljoenen uit om de nieuwe generatie besturingstechnologieën te verbeteren. Het te ontwikkelen raketgeleidingssysteem zal hierbij gebaseerd zijn op de bekende PS2-controller. Eind dit jaar moet het nieuwe systeem gereed zijn.

Dit is overigens niet de eerste keer dat er een link tussen Playstations en militaire techniek kan worden gelegd. Jarenlang is het verboden geweest om vanuit de VS een spelcomputer te exporteren naar Irak. Dit omdat de onderdelen gebruikt zouden kunnen worden in raketten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xu

Xu

Heeft iemand ervaring met een linux distro livecd voor de pstwo?

met googlen kwam ik het volgende tegen:

http://playstation2-linux.com/projects/gentoo-ps2
Staat nergens geschreven dat het om een livecd gaat.

http://blackrhino.xrhino.com/main.php?page=home
Debian based

Nou wat ik hiermee doen.. eigenlijk wil ik me pstwo met een livecd ombouwen tot een 'internet' computer.

De specs voor playstation2:
Playstation 2 Specifications.
CPU - 128 bit Emotion Engine. Running at 294.912 Mhz
Cache Memory - Instruction: 16 Kb, Data: 8 Kb + 16 Kb ScrP.
Onboard Ram - Direct Rambus (direct RDRAM) 32 meg.
Memory Bus Bandwidth - 3.2 Gb per second.
Resolution - 1280 x 1024.
3d Graphics Performance - 20 million polygons per second. produced by a 150 mhz card with 4 meg of onboard memory. Transform and lighting capabilities and that can throw out 36 million polygons a second.

[AMD XP 2400@2.0GhZ | Asus A7V8X-X | 512 DDR-RAM | Sapphire Ati Radeon 9800 Pro 128 MB | 80GB Maxtor 5400] && [AMD DURON 800@800 | MSI KT266A Pro2 | 256 DDR-RAM | GeForce2 MX/MX400 64MB | 20GB Maxtor 5400]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Er is zelfs een officiele linux distributie van Sony voor de PS2 maar volgens mij is die hier nooit te koop geweest. Wat je met die specs wilt ontgaat me eigenlijk een beetje. Op zich zijn het interessante links maar echt duidelijk in wat ze nu precies aanbieden zijn ze helaas niet. Iemand die hier ervaring mee heeft?

Voor die debian based distrib heb je de ofiiciele sony linux distrib nodig. Stap 1 van de installatie "handleiding" begint al met:
Install Sony Playstation 2 Linux on /dev/hda1.

[ Voor 24% gewijzigd door Bor op 21-03-2005 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xu

Xu

Bor_de_Wollef schreef op maandag 21 maart 2005 @ 11:59:
Er is zelfs een officiele linux distributie van Sony voor de PS2 maar volgens mij is die hier nooit te koop geweest. Wat je met die specs wilt ontgaat me eigenlijk een beetje. Op zich zijn het interessante links maar echt duidelijk in wat ze nu precies aanbieden zijn ze helaas niet. Iemand die hier ervaring mee heeft?

Voor die debian based distrib heb je de ofiiciele sony linux distrib nodig. Stap 1 van de installatie "handleiding" begint al met:

[...]
Ik wil graag een livecd draaien.. en geen linux installeren op een hd (aangezien pstwo geen hd ondersteund)

Als ik naar de specs (ram) kijk dan zou de kernel gewoon erop kunnen.. maar een grafische omgeving erbij(xfce,kde).. daar ben ik niet zo zeker van.

[ Voor 11% gewijzigd door Xu op 21-03-2005 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Xu schreef op maandag 21 maart 2005 @ 12:08:
[...]

Ik wil graag een livecd draaien.. en geen linux installeren op een hd (aangezien pstwo geen hd ondersteund)

Als ik naar de specs (ram) kijk dan zou de kernel gewoon erop kunnen.. maar een grafische omgeving erbij(xfce,kde).. daar ben ik niet zo zeker van.
Oh zeker wel, er zijn HDDLoaders voor je PS2, met bijvoorbeeld startend vanaf 40Gb schijven erin ..maar meer is zeker mogelijk!

Dat laat toe om je games naar de schijf te pompen en van daar uit te draaien!

Linkje!

[ Voor 7% gewijzigd door swampy op 21-03-2005 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Waarom zou een grafische omgeving niet kunnen? Volgens mij had de officiele kit ook gewoon een grafische omgeving hoor. De specs zeggen niet zo veel bij een console. De programmatuur moet speciaal voor de console worden ontwikkeld. KDE of iets soortgelijks zal je niet lukken denk ik, mits hevig geoptimaliseerd voor de PS2 hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:20

SkyStreaker

Move on up!

swampy schreef op maandag 21 maart 2005 @ 12:33:
[...]

Oh zeker wel, er zijn HDDLoaders voor je PS2, met bijvoorbeeld startend vanaf 40Gb schijven erin ..maar meer is zeker mogelijk!

Dat laat toe om je games naar de schijf te pompen en van daar uit te draaien!

Linkje!
Hij heeft dus een PSTwo (de slimline)

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

tranztaz schreef op maandag 21 maart 2005 @ 13:31:
[...]

Hij heeft dus een PSTwo (de slimline)
Ouch... mmm tja... dan helaas is er geen mogelijkheid er een HDD in te zetten ( geen extension bay ) ...mijn modelletje heeft dat nog wel....zal wel "oude" stock zijn geweest die ze kwijt moesten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

keb toch al pics en wat fora bezocht waarop ze opperden dat ze ook een external HDD via firewire of usb2 ook op de scph70004 hadden werken.

Als ik het weer tegenkom, link ik het hier wel even....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
- knip -

[ Voor 86% gewijzigd door Bor op 21-03-2005 15:22 . Reden: Hier stond een onwaarheid. Sorry voor het ongemak. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Het Amerikaanse leger investeert fors om de besturing van hightech wapens te verbeteren. De controller van de Playstation 2 dient als voorbeeld

n de Verenigde Staten is recent onderzoek uitgevoerd onder militairen om te kijken welk soort controller de voorkeur geniet. De winnaar? De joypad van de PS2.

Naar aanleiding van dit onderzoek trekt het leger nu miljoenen uit om de nieuwe generatie besturingstechnologieën te verbeteren. Het te ontwikkelen raketgeleidingssysteem zal hierbij gebaseerd zijn op de bekende PS2-controller. Eind dit jaar moet het nieuwe systeem gereed zijn.

Dit is overigens niet de eerste keer dat er een link tussen Playstations en militaire techniek kan worden gelegd. Jarenlang is het verboden geweest om vanuit de VS een spelcomputer te exporteren naar Irak. Dit omdat de onderdelen gebruikt zouden kunnen worden in raketten.
Dit zijn wild west verhalen, dat ze die luie amerikanen vragen welke controller het lekkerst gamed oke, maar om het uit zijn verband te rukken, en er van te maken dat ze onderdelen als triggers gebruiken in kernwapens is wel een heel groot indianenverhaal....

was is de bron actueel, panorama of nieuwe reveu :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Bron: Webwereld en o.a.:

http://tecfa.unige.ch/per...-pad-to-control-missiles/

Het verhaal zal ongetijfeld flink zijn opgeblazen maar dat er een kern van waarheid in zit wil ik best geloven. "Don't underestimate the power op playstation ;) "

[ Voor 42% gewijzigd door Bor op 21-03-2005 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xu

Xu

swampy schreef op maandag 21 maart 2005 @ 13:49:
[...]

Ouch... mmm tja... dan helaas is er geen mogelijkheid er een HDD in te zetten ( geen extension bay ) ...mijn modelletje heeft dat nog wel....zal wel "oude" stock zijn geweest die ze kwijt moesten!
.... jullie weten toch wel wat ik met een linux livecd bedoel??

met een livecd hoef je linux niet te installeren op een hd, maar wordt het geladen in de geheugen.

hmm zo te zien bestaat zo'n livecd voor playstation 2 nog niet.. :( jammer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Het ontwikkelen van zoiets voor de PS2 kost veel tijd (en daardoor geld). Een livecd voor de PS2 is er volgens mij niet en ik vraag me serieus af of het er ooit zal komen. Persoonlijk zie ik er de nut niet zo van in. Als je bv kijkt naar de linux kit van Sony zelf dan zie je dat daar bv alles wat direct toegang geeft tot de hardware volledig is afgeschermd / gestript. Compleet linux draaien op een PS2 heeft behalve als gimmick niet echt een nut lijkt me. Wat zou je er mee willen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xu

Xu

Bor_de_Wollef schreef op maandag 21 maart 2005 @ 20:54:
Het ontwikkelen van zoiets voor de PS2 kost veel tijd (en daardoor geld). Een livecd voor de PS2 is er volgens mij niet en ik vraag me serieus af of het er ooit zal komen. Persoonlijk zie ik er de nut niet zo van in. Als je bv kijkt naar de linux kit van Sony zelf dan zie je dat daar bv alles wat direct toegang geeft tot de hardware volledig is afgeschermd / gestript. Compleet linux draaien op een PS2 heeft behalve als gimmick niet echt een nut lijkt me. Wat zou je er mee willen doen?
:P een internet computertje (met daarop browser, im, mail client)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:14
Ziet toevallig hier diversen keren de Action Replay MAX Evo voorbij komen en dacht hetgeen ik te zeggen heb hier wel op z'n plaats zou zijn.

Diverse members hier zullen ook wel de AR MAX Evo hebben en waarschijnlijk ook al weleens een codelist update hebben gedaan? iig, deze update is maar liefst 2,6mb groot en op een 8Mb memcardje is dat niet prettig ;)
Nu zie hier een slimme gozer heeft een handig tooltje gemaakt zodat je alleen de voor jouw interresante games er in kunt laten en de overige bulk er uit kunt tieven zodat je codelist kan shrinken naar zo'n 300kb en nu wordt het updaten van je codelist en de opslag op je memcard interresant ;)
http://www.mirality.co.nz/maxcode.php

Ook ondervond ik problemen met het gebruiken van mijn memory stick (pen drive) van Apacer en had het ondertussen al in een ander topic geplaatst maar denk dat het geen kwaad kan het hier ook te vermelden aangezien het hier beter op z'n plaats is denk?
Het is niet door mezelf bedacht maar door iemand anders en de software is in het chinees maar heeft wel het gewenste resultaat! Ik weet niet of deze software al eerder genoemd was en dat het ook werkt op andere als Apacer sticks maar da merken we vanzelf wel.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Here's the instruction at Cari.com with picture on how to format Apacer Handy Steno using USBoot 1.65...
Hope you can read Chinese because the interface in USBoot 1.65 is in Chinese...
USBoot will ask you to unplug and plug back the pendrive during formatting...
Here's the translation in the link regarding step by step....
1) Download USBoot 1.65
2) Plug in Pendrive into PC, open USBoot 1.65 (as shown in the picture). Chose your pendrive and click the one in the red circle (as shown in the picture) and chose HDD mode.
3) Then click the red button at the top right corner, it will pop up a window confirming that it will format your pendrive and all data will be erase...click yes
4) Pendrive is being formatting
5) USBoot asked you to unplug pendrive, so, unplug pendrive directly
6) And plug back the pendrive
7) Last stage of formatting in progress
A windows will pop up showing pendrive formatted complete
9) Done!!!!
http://chinese.cari.com.m...viewthr...ghlight=&page=3

De software waar het allemaal omgaat
http://www.gzqianxi.gov.cn/wnfw/soft/USBoot1.65.exe

Suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Ach ja, ik heb zelf al 2 memory cards. De savegames van sommige games (NHL bijvoorbeeld) zijn al 2,5 MB groot. Dan is de memory card snel vol hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Heb je al eens op de nieuwsgroepen rondgekeken?

die van je ISP of www.newzbot.com, zoek op ps2 of op playstation.

Alles wat mer AR en memorycards te maken heeft doe ik pertinent niet meer... :/

[ Voor 27% gewijzigd door SkyStreaker op 22-03-2005 17:37 ]

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
tranztaz schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 17:36:
Heb je al eens op de nieuwsgroepen rondgekeken?

die van je ISP of www.newzbot.com, zoek op ps2 of op playstation.

Alles wat mer AR en memorycards te maken heeft doe ik pertinent niet meer... :/
Want?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Meerdere mensen zijn save games kwijt geraakt door de brakke mem card ondersteuning van Action Replay. Dit is mij al 2 keer overkomen. Je blijft dan met een corrupte memory card zitten. Lees dit topic en de vorige delen eens door zou ik zeggen. Er is al vaker over gesproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Niet noodzakelijk he? AQBOOT op mijn homedrive downloaden: http://members.home.nl/tranztaz/ps2-main/aqboot-ps2.rar

Kan je je MC mee formatteren & unformatteren

[ Voor 29% gewijzigd door SkyStreaker op 22-03-2005 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Bor_de_Wollef schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 18:37:
[...]

Meerdere mensen zijn save games kwijt geraakt door de brakke mem card ondersteuning van Action Replay. Dit is mij al 2 keer overkomen. Je blijft dan met een corrupte memory card zitten. Lees dit topic en de vorige delen eens door zou ik zeggen. Er is al vaker over gesproken.
Daar weet ik ook van, dit komt daardat er een bug op de AR MAX disc zit. NOOIT verwijderen en verplaatsen gebruiken daar raakt ie idd corrupt van ;) Tot op heden geen enkel probleem ondervonden met de AR ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waar kan ik een apparaat kopen wat ervoor zorgt de ik VS games kan draaien op mijn PAL PS2? Of gaat alleen wanneer ik de console ombouw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
schumi2004 schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 19:47:
[...]

Daar weet ik ook van, dit komt daardat er een bug op de AR MAX disc zit. NOOIT verwijderen en verplaatsen gebruiken daar raakt ie idd corrupt van ;) Tot op heden geen enkel probleem ondervonden met de AR ;)
Nee, ik heb het niet over het verwijderen of verplaatsen terwijl de game / AR nog met de memory card bezig is, evenmin als alle andere "slachtoffers". Er is gewoon fundamenteel iets fout met het opslagmechanisme van AR (tot nu toe alle versies). Hierdoor raakt de memory card corrupt waardoor je het alleen nog maar opnieuw kunt formatteren met een zogenaamde memorycard killer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, eindelijk weer eens iets dat niet over hardware gaat (het gaat om de games hoor :)) .... Devil May Cry 3 anyone? Hij is uit hoor, het 3e deel van de (volgens mij dan) beste PS2 titel ooit .... ik denk ik zeg het maar ff .... kunnen jullie weer over hardware verder praten :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 28-09 23:24

lasharor

7 december 2004

iemand enig idee hoe je een usb stick laat werken met gt4 want op dit moment werkt ie niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:12

Polycom

Poes van goud

Beetje weinig info voor een playstation 3 topic maar goed:

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v140/gofreak/ps3-pdf.jpg

? :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Pu_Dy schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 21:27:

[afbeelding]

.... wat een formaat... vraag me af of dit het wel word. Het ziet er zo...raar uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

[afbeelding]

Duidelijk vaporware, UMD-schijfen bevatten veel minder informatie dan DVD/HD-DVD/BluRay en de PS3 gaat 1 van deze drie ondersteunen.

Bovendien, de ps2 slimline heeft een toploader en dan zou nu ineens de speler weer horizontaal staan... Gaat er bij mij niet in :)

Evengoed, mooi plaatje _/-\o_

[ Voor 18% gewijzigd door SkyStreaker op 23-03-2005 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xu

Xu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Verwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 21:08:
waar kan ik een apparaat kopen wat ervoor zorgt de ik VS games kan draaien op mijn PAL PS2? Of gaat alleen wanneer ik de console ombouw?
Ombouwen of HDloader + hdd gebruiken, er is helaas geen import boot-disc voor de ps2 beschikbaar.
Ben benieuwd hoe ze dat met de laadsnelheid hebben opgelost, aangezien de snelheid van USB 1.1 trager is dan die van een dvd op single speed.

[ Voor 30% gewijzigd door Schweino op 24-03-2005 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bestel dus vooral NIET via http://hdadvanceps2.co.uk/ & http://www.ecskent.co.uk/ps2/trade.htm
Ik heb hier een bestelling bij geplaatst maar tot op heden nog niets van gehad.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2005 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Schweino schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 09:35:

Ben benieuwd hoe ze dat met de laadsnelheid hebben opgelost, aangezien de snelheid van USB 1.1 trager is dan die van een dvd op single speed.
Ik ook, volgens mij hebben ze dat niet opgelost namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xu

Xu

:) ik hoop dat 'iemand' em besteld en zijn/haar ervaring hier gaat posten ;) ik wacht wel een tijdje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:22

DaWaN

'r you wicked ??

[afbeelding]

Hele hoge resolutie versie Klik hier :) Volgens mij zijn ze er vrij zeker van dat dit het design is :)
Bor_de_Wollef schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 10:08:
[...]

Ik ook, volgens mij hebben ze dat niet opgelost namelijk.
Wat kun je er aan oplossen? Je kunt die USB aansluitingen niet opvoeren dus je zit aan een fysieke limit.... of je moet een IDE kabel in je PStwo solderen :*)

offtopic:
Hey Bor de wolluf kun je me plz adden aan je MSN kheb wat vraagjes waarmee ik dit topic niet wil vervuilen

[ Voor 43% gewijzigd door DaWaN op 24-03-2005 14:01 ]

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Erg mooi vind ik het desing niet eigenlijk. Ik dacht trouwens dat het blue ray ging worden? UMD zoals op het plaatje is te zien is niet echt geloofwaardig dan. Ik gok voor fake maar met misschien wel een kern van waarheid erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
als je even goed had gekeken (en dat kan best met zo'n groot plaatje ;) ) dan hed je gezien dat 'ie zowel blue ray als umd vreet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:22

DaWaN

'r you wicked ??

Bor_de_Wollef schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 14:23:
Erg mooi vind ik het desing niet eigenlijk. Ik dacht trouwens dat het blue ray ging worden? UMD zoals op het plaatje is te zien is niet echt geloofwaardig dan. Ik gok voor fake maar met misschien wel een kern van waarheid erin.
Blue ray moet die sleuf die ernaast zit voorstellen. Ik denk iig niet de final wordt maar meer een indruk geeft (het is namelijk een render van een 3d design programma als ik het zo zie), lelijk vindt ik hem zo absoluut niet! Qua design vindt ik deze stukken mooier dan bv XboX of gamecube :)

[ Voor 7% gewijzigd door DaWaN op 24-03-2005 14:47 ]

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:38

Peetman

Tjah....

Ik vraag me af of de controllers gelijk draadloos worden dan, bij gebrek aan een gaatje ervoor. Moet je elke keer je accu opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Schweino schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 14:45:
als je even goed had gekeken (en dat kan best met zo'n groot plaatje ;) ) dan hed je gezien dat 'ie zowel blue ray als umd vreet
Als jij ook even goed kijkt :) :), dan zie je dat het alleen maar uiters rechtsonder staat van het plaatje en niet op de "vaporware" zelf, nergens. Dat zijn regels, men moet de compatibiliteit aantonen op het apparaat dmv. logo's.

Bovendien wil ik het "fake"-gehalte nog meer aansterken doordat, weer, de slimline een toploader heeft. Sony heeft schijnbaar eindelijk besloten dat horizontale plaatsing slijt (het plastic van zowel mediadrager als de behuizing vd. console) niet kan. En nu zouden ze hem ineens wel weer zo plaatsen, volstrekt onlogisch. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aangezien ik mijn bestelling maar niet binnenkreeg heb ik alles aangegrepen om mijn bestelling alsnog binnen te krijgen.
Zo heb ik de fabrikant aangeschreven van het product dat ik bij http://hdadvanceps2.co.uk/ & http://www.ecskent.co.uk/ps2/trade.htm besteld had.
Heb daar uitgelegd dat de dealer gefaald had om het product (hdadvanche) naar mij toe te sturen.

De fabrikant heeft blijkbaar contact gezocht met de dealer.
Aaangezien de dealer mij het volgende mailtje toe stuurde:

"Firstly I would like to say HDAdvance.com is in no way connected to my company, I only import there products.

I shipped the order to you, and I am prepared to send another copy of HD Advance to you via international signed for at my expense if you contact HD Advance and advise them that I am going to do this on the condition that my links are put back on there site, the moment they are put back on I will ship your order and e-mail you shipment confirmation that the order has been shipped.

I look forward to hear from you"

Uiteraard mailde ik hem dat ik niet degene was om hem een gunst te verlenen en dat hij maar als eerste over de brug moest komen.
Dat heeft hij gedaan, woensdag heeft hij het aangetekend verstuurd en eindelijk heb ik mijn product zojuist binnengekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit principe zou goed moeten werken met die nieuwe ps2? (plat model)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-09 20:03
Verwijderd schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 02:58:
[...]

Ja, daar is het ook voor gemaakt. Het vage is echter wel dat het lezen vanaf een USB HD langer duurt dan vanaf een DVD, dus de laadtijden zullen er iig niet korter op worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand Devil May Cry 3 al? Boss van level 5 is .... tough as sh** :).
spoiler:
Tot nu toe aardig kunnen redden, nu begint het echt moeilijk te worden. Op een gegeven moment had ik 1 van de twee disarmed .... (weet niet hoe nog :)), maar echt veel damage deed ik ze niet, zij mij wel. Zal ff moeten switchen naar Trickster of Swordmaster (speel zelf voornamelijk gunslinger).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Wekko schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 11:32:
[...]

Ja, daar is het ook voor gemaakt. Het vage is echter wel dat het lezen vanaf een USB HD langer duurt dan vanaf een DVD, dus de laadtijden zullen er iig niet korter op worden.
En zoals ik al eerder heb gezegt moet je ook nog steeds de dvd laden dus de laser / loopwerk spaar je ook niet (als je geen mem card exploit oid gebruikt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-09 20:03
Bor_de_Wollef schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 11:48:
[...]

En zoals ik al eerder heb gezegt moet je ook nog steeds de dvd laden dus de laser / loopwerk spaar je ook niet (als je geen mem card exploit oid gebruikt).
Maar ik neem aan dat tijdens het gamen alles via de HD gebeurt, dus na 2 uur gamen scheelt het wel dat je alleen ff de HDAdvance moet booten en de rest via de HD doet lijkt me?

Maar goed, ik heb zelf een normale PS2 (gelukkig) en ik heb HDLoader gekocht omdat het gewoon lekker makkelijk was en het de laadtijden verkortte. Als ik een PSTwo had zou ik dit niet kopen omdat het minder voordelen heeft.

[ Voor 20% gewijzigd door Wekko306 op 26-03-2005 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bor_de_Wollef schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 11:48:
[...]

Net wat wekko zegt, het enige moment dat je laser gebruikt gaat worden is het laden van de hdadvance disk zelf, daarna kun je gewoon van de xterne hd je game inladen :)

Das voor mij wel een reden om die usb-hdadvance nog es aan te schaffen :)
Hoe lang duurt het 'inladen' van een game? ios dat nog een beetje te overzien of kun je ondertussen naar de supermarkt? :)

*Nog bedankt, Wekko!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Ach ja, het sparen van de laser zie ik niet zo veel nut in bij de nieuwe modellen. Het verkorten van laadtijden (en bv geen dvd's hoeven te wisselen) is de enige reden voor mij. En bij gebruik van USB heb je geen verkorting van laadtijden dus het valt dat alweer weg. Ik denk dat het wachten is op een goede review.

[ Voor 10% gewijzigd door Bor op 26-03-2005 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is nog een voordeel... :) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Microsoft / Nintendo gaat goede zaken doen in de US:

According to Japan Today, the U.S. District Court in Oakland, California, has ordered Sony Computer Entertainment Inc. and its U.S. unit to pay $90.7 million in damages to Immersion Corp. for patent infringement over controllers used with PlayStation game consoles. In the ruling handed down Thursday, the federal court also ordered Sony Computer Entertainment and Sony Entertainment America Inc. to stop selling the PlayStation and PlayStation 2 game consoles using Dualshock controllers as well as more than 40 game software products."

http://games.slashdot.org...l?tid=212&tid=123&tid=155

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Waarom zouden Microsoft en Nintendo gelijk goede zaken gaan doen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

gws24

Thinking is hard!

Verwijderd schreef op maandag 28 maart 2005 @ 10:46:
Microsoft / Nintendo gaat goede zaken doen in de US:

According to Japan Today, the U.S. District Court in Oakland, California, has ordered Sony Computer Entertainment Inc. and its U.S. unit to pay $90.7 million in damages to Immersion Corp. for patent infringement over controllers used with PlayStation game consoles. In the ruling handed down Thursday, the federal court also ordered Sony Computer Entertainment and Sony Entertainment America Inc. to stop selling the PlayStation and PlayStation 2 game consoles using Dualshock controllers as well as more than 40 game software products."

http://games.slashdot.org...l?tid=212&tid=123&tid=155
Ach, deze rechtzaak loopt al sinds februari 2002 en zal nog wel even doorlopen; Sony zal wel in hoger beroep gaan. Verder is sony in september vorig jaar hiervoor al veroordeeld en moesten ze al verplicht licentiekosten afdragen, deze uitspraak is imho een nieuwe ontwikkeling maar geenszins het einde.

In de originele rechtzaak werd trouwens ook microsoft genoemd ivm de xbox controller maar die hebben geschikt voor 35 miljoen dollar en betalen nu licentie kosten.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
  • Laatst online: 21:14
even een vraagje tussendoor... ik heb t nog niet met zekerheid kunnen vinden op internet, en ik hoop dat iemand van jullie het mij kan bevestigen...

de oude ps2 modellen hebben USB 1.1, maar is het waar dat de nieuwe PSTwo USB 2.0 aansluiting heeft? ik zit namelijk over een HDD te denken, maar een HDD op een USB 1.1 aansluiting is supertraag.

ik hoop dat die bekend is. op de site van playstation zelf kan ik er ook niets over vinden.

[ Voor 4% gewijzigd door Saeverix op 28-03-2005 17:25 ]

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er bestaat geen enkele Playstation met USB 2.0, noch zijn er chips te vinden in een PS2/PStwo die dan ook maar conform de USB 2.0 specs is - noch is er iemand van Sony te vinden die aangeeft dat het USB 2.0 is -> search: PStwo 'usb 2.0'

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2005 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
  • Laatst online: 21:14
mja search heb je ook niet veel aan... heeft er iemand ervaring met een HDD op usb 1.1? is het laden dan een beetje te doen, of kun je ze dan beter op dvd houden omdat dat sneller is?

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

gws24

Thinking is hard!

Geen ervaring mee maar wat ik begrepen heb van een post uit het vorige deel (als ik het me goed herrinner) is de leessnelheid van een harddisk via usb 1.1 ongeveer 3 tot 6 maal langzamer dan die van de cd/dvd lezer. Ik denk dat de laadtijden dus wel aardig gaan oplopen.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

FMV wordt waarschijnlijk ook "choppy"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mja search heb je ook niet veel aan...
Ik zie anders een behoorlijk aantal keren hetzelfde antwoord staan dat er USB 1.1 op alle Playstation 2 uitvoeringen zit (zelfs in dit topic alleen al een tiental keer)...
heeft er iemand ervaring met een HDD op usb 1.1? is het laden dan een beetje te doen, of kun je ze dan beter op dvd houden omdat dat sneller is?
Om mijzelf eens te quoten:
Er bestaat inmiddels een USB-loader voor gebruik op oa. de PSTwo (welke 2stuks USB 1.1 poorten heeft [max. 1.5MByte/sec (DVD=4x=5,4 MB/sec) en dan vergeten we nog de overhead van USB, ofwel je snelheidsvoordeel wordt behoorlijk teniet gedaan waardoor het bijna 6x trager (1 MB/s) is als de originele DVD]).
en
Met USB 1.1 zal je laadtijd zo'n 30~34 seconden (~6x trager als DVD) zijn om het interne geheugen van de PS2 te vullen met data vanaf je harddisk (zo'n 60-68 seconden als het net zo traag is als m'n USB stick).
Ter vergelijking: de ATA bus van de Playstation 2 heeft bandbreedte van 100MB/s met een doorvoer van ongeveer 45 MB/sec, de iLink had een bandbreedte van 50MB/s (ze hebben die niet voor niets weggehaald ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Yup euss, daarom is een PS2, met Bay erin ( voor een HDLOADER met netwerk functionaliteit ) ook zo handig. Een HDloader erin met of de officiele 40GB schijf..of een grotere schijf als je het zelf erin knutseld en je hebt echt 10x de laadsnelheid van een DVD ;-)

De nieuwe PS2's zijn er leuke uit hoor in die small doosjes en mogen dan wel al netwerk functionaliteit hebben ... maar de voordelen van een HD worden ermee teniet gedaan!

[ Voor 26% gewijzigd door swampy op 29-03-2005 03:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Naar mijn weten is de officiele 40 GB harddisk hier helemaal niet te koop. Zie ook mijn eerdere reacites op dit punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

swampy schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 03:15:
Yup euss, daarom is een PS2, met Bay erin ( voor een HDLOADER met netwerk functionaliteit ) ook zo handig. Een HDloader erin met of de officiele 40GB schijf..of een grotere schijf als je het zelf erin knutseld en je hebt echt 10x de laadsnelheid van een DVD ;-)

De nieuwe PS2's zijn er leuke uit hoor in die small doosjes en mogen dan wel al netwerk functionaliteit hebben ... maar de voordelen van een HD worden ermee teniet gedaan!
De slimline is dan ook het antwoord van Sony op HDloader/HDadvance en je kan wel nagaan dat ze heel bewust niet gekozen hebben voor USB 2.0.

Het is wachten op de 1e berichten dat mensen de ic's vervangen door usb 2.0-ic's.
Bor_de_Wollef schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 11:04:
Naar mijn weten is de officiele 40 GB harddisk hier helemaal niet te koop. Zie ook mijn eerdere reacites op dit punt.
Ik zou hem niet eens willen hebben, al dat "officieel", "ps2" en "Sony" d'r op maakt het met gemak weer zogenaamd "exclusief" en je weet hoe graag Sony en elke andere verkoper wil dat wij daarin trappen. Ik heb gewoon een 40GB HD uit Koeloekwakwak.

[ Voor 25% gewijzigd door SkyStreaker op 29-03-2005 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Bor_de_Wollef schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 11:04:
Zal ook wel een "western digital" zijn ofzo ..als je geluk hebt. In ieder geval weet ik dat de HDLoader vaak met 40GB wordt geadverteerd... mmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Daarbij komt nog eens dat ik 40GB ook nog niet heel erg groot vind. Die heb je echt zo vol als je een paar games hebt. Nee, doe mijn maar een "custom" harddisk erin :) Dat is veel goedkoper en heb je veel meer plezier aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xu

Xu

Verwijderd schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 02:58:
[...]

Als goed is werkt het gewoon met de nieuwe ps2 (psTwo (slimline)).

Volgens de site, werkt ie twee keer langzamer dan zo'n inbouw hdd voor de oudere ps2.
zie hier het link: http://www.hdadvance.com/...sb_extreme_comparison.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
2x zo langzaam? Dan is het de moeite echt niet waard vind ik.

Pagina: 1 ... 3 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.