[php]Discussie over Zend PHP Certification

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 5.146 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ik heb zojuist het PHP 5 boek van PHP|Architects uit.

Nu weet ik nog dat er in het PHP 4 boek van Zend een aantal vragen stonden, zodat je kon oefenen voor het examen.

Nou heb ik dus dat dure boek van PHP|Architects gekocht en dan moet ik nog eens extra gaan betalen om vragen te oefenen? Weet iemand of er niet ergens gratis iets te regelen is? Op Zend.com, danwel een of andere fanatiekeling die zelf een aantal vragen heeft opgesteld?

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

sjaakie

Developer

FragFrog schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 12:27:
[...]

Dat werkt natuurlijk wel alleen als je al coders in huis hebt zitten die weten wat goede code is. Ik ben bij genoeg bedrijven geweest met maar een paar PHP devvers die qua niveau (ver) onder me zaten en waarvan de manager ook geen idee had wat'ie nou moest vragen. Ik blijf erbij dat een extra certificaatje dan alleen maar bevorderlijk is.

[...]
De vraag is natuurlijk of je dan überhaupt bij een dusdanig bedrijf aan de gang wil. De kans dat jij zal groeien in je vak, op het moment dat je met alleen maar middelmatige devvers om je heen zit, is natuurlijk nihil. Om nog maar niet te spreken van professioneel software ontwikkelen. Of je moet daar de uitdaging in zien.

Daarnaast kun je je afvragen wat het die manager zal zeggen als jij met zo'n certificaat aan komt. 2 opties: of hij kijkt tegen je op en verwacht dat je te goed bent en dus ook een (te) hoge salaris eis hebt, of hij schat de waarde op nada en dan wordt je salaris gelijk aan de devvers zonder ZCE. Is denk ik ook niet redelijk.
Mn punt hiermee is dat ik me afvraag hoeveel managers (of de mensen die jou aan gaan nemen) daadwerkelijk de kennis in huis hebben om het ZCE icm ervaring op waarde te schatten.

Als je enige gereedschap een hamer is, ziet elk probleem eruit als een spijker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
Ik heb gisteren het Zend PHP 5 certificaat gehaald.

Joepie. *O*

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PainkillA
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 26-08 19:26
mensen die sowieso nu nog php4 certificaten willen halen zijn toch wel stom bezig. Waarom met die achterhaalde zut werken? OO werken met php4 is niet meer dan ontzettend behelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij PHP5 ook nog, maar het scheelt inderdaad wel een stuk. Maar niet alles hoeft object-geörienteerd hoor. De kunst van het scripten is de juiste techniek gebruiken in de juiste situatie. Als OO altijd dé oplossing was, zou iedereen wel Java of C#.NET gebruiken.

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2008 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-09 14:53

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Grats l0c4lh0st ! Nu ik nog :P

Ik vind die test exams trouwens maar vreemd. Je krijgt af en toe totaal loze vragen om een bepaalde constructie te maken die je in een productieomgeving een ontzettende schop onder je kont van werkgever zouden opleveren. An sich zeer valide inhoud vanuit een theoretisch oogpunt, maar jammerlijk falend vanuit een praktisch oogpunt.

Ook is de practice exam website het toppunt van hoe het niet moet: op je result page warnings laten triggeren door brakke code :P De bouwer daarvan moet zn certificaat (if any) ingetrokken krijgen. Verder schijnt het nogal random te zijn qua resultaat. Heb ik de ene keer op 5 van de 10 (of 11?) punten een Excellent, is het de keer daarop maar 2 Excellents op punten die ik daarvoor met een Pass of Fail zag gaan, en ineens Fails op mn sterke punten.

Het meest vreemde vind ik nog vragen over optionele modules van PHP en vragen over PHP4. Als je hierover kennis gaat testen, ga je developers methoden aanleren die ze niet mogen gebruiken, omdat je niet tegen een klant kan vertellen hoe hij zijn server inricht. Ook behoor je geen deprecated functionaliteit te testen.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

Verwijderd schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 12:53:
Bij PHP5 ook nog, maar het scheelt inderdaad wel een stuk. Maar niet alles hoeft object-geörienteerd hoor. De kunst van het scripten is de juiste techniek gebruiken in de juiste situatie. Als OO altijd dé oplossing was, zou iedereen wel Java of C#.NET gebruiken.
Mwoah als het moet ros je gewoon alles in de main Java of in je ASPX file in C#.net, wat dat betreft is de optie FORTRAN bij iedere programmeertaal nog aanwezig voor de diehard prutsers die weten hoe ze iedere taal op zijn knieën kunnen krijgen ;)

Maar een simpele scriptmatige invoeging in een webpage is wel eenvoudiger in klassieke ASP of PHP, en zijn de Java en .Net frameworks gewoon enorme overkill in bepaalde situaties.

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
MueR schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 13:15:
Grats l0c4lh0st ! Nu ik nog :P

Ik vind die test exams trouwens maar vreemd. Je krijgt af en toe totaal loze vragen om een bepaalde constructie te maken die je in een productieomgeving een ontzettende schop onder je kont van werkgever zouden opleveren. An sich zeer valide inhoud vanuit een theoretisch oogpunt, maar jammerlijk falend vanuit een praktisch oogpunt.

Ook is de practice exam website het toppunt van hoe het niet moet: op je result page warnings laten triggeren door brakke code :P De bouwer daarvan moet zn certificaat (if any) ingetrokken krijgen. Verder schijnt het nogal random te zijn qua resultaat. Heb ik de ene keer op 5 van de 10 (of 11?) punten een Excellent, is het de keer daarop maar 2 Excellents op punten die ik daarvoor met een Pass of Fail zag gaan, en ineens Fails op mn sterke punten.

Het meest vreemde vind ik nog vragen over optionele modules van PHP en vragen over PHP4. Als je hierover kennis gaat testen, ga je developers methoden aanleren die ze niet mogen gebruiken, omdat je niet tegen een klant kan vertellen hoe hij zijn server inricht. Ook behoor je geen deprecated functionaliteit te testen.
Dank u :*

Maar volgens mij ben je de verkeerde vragen aan het testen? In het examen dat ik kreeg zit helemaal niks over PHP 4. Er werd vantevoren zelfs duidelijk gezegd dat PHP 5 hier van toepassing is en PHP 4 niet, op geen enkele vraag. Deprecated zooi ben ik ook niet tegengekomen trouwens. Wat dat betreft waren de vragen gewoon normaal.

De enige vraag die ik gemeen vond was die van "Iemand vraagt een URL op met file_get_contents('http://google.nl/'), maar krijgt een error dat dit niet mag. Welke php.ini instelling moet je aan zetten om dit wel toe te staan?" (Zoiets dan.) Heel gemeen, want ja, je gaat natuurlijk niet php.ini uit je hoofd leren. Voordeel van die vraag is wel dat ik nu nooit meer vergeet dat het allow_url_fopen is. :P

Maar voor de rest waren de vragen nou niet bepaald rampzalig. Sommige waren wel flauw, zoals deze:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<?php
function increment()
{
    $_GET['i']++;
}

$_GET['i'] = 2;
echo $_GET['i'];
?>

En dan de vraag "Wat is de uitvoer?". |:(

Wat ik trouwens wel jammer vond is dat ik niet te zien kreeg wat ik fout had gedaan, hoeveel fouten ik had, etc. Ik kreeg alleen "Congratulations!" te zien. Weet iemand of er een mogelijkheid is om dit op te vragen bij Zend of zo? Dat ik het heb gehaald is leuk, maar ik wil dan ook weten of het net op het nippertje of ruim was en wat ik dan fout had en zo. :P Daar leer ik veel meer van. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xantos
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik heb het examen vorige week gedaan en niet gehaald :'(. Ik vond een aantal vragen echt onzinnig maar dat komt wellicht ook omdat ik het antwoord niet wist :) .

Als resultaat kreeg ik alleen een formuliertje met de tekst "failed". Verder stond er per onderwerp een scorebalk met laag, middel, hoog . Totaal onduidelijk hoeveel vragen ik fout heb beantwoord, hoe de weging van de vragen is, en hoeveel vragen per onderwerp gesteld zijn. Zelfs de examen coordinator had zoiets nog nooit gezien. Ik was de eerste die het Zend examen daar deed overigens.

Volgende week een nieuwe poging..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:27

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

l0c4lh0st schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 19:48:
Maar voor de rest waren de vragen nou niet bepaald rampzalig. Sommige waren wel flauw, zoals deze:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<?php
function increment()
{
    $_GET['i']++;
}

$_GET['i'] = 2;
echo $_GET['i'];
?>

En dan de vraag "Wat is de uitvoer?". |:(
Heh. De film Idiocracy gezien?
"If you have a bucket of three gallons of water, and a bucket of five gallons, how many buckets do you have?"

Ik vind dit soort tests altijd een beetje pointless. Het hebben van zo'n papiertje maakt je geen goede PHP devver ofzo. Je kent hoogstens de API uit je hoofd 8)7.

Ik had trouwens een score van 7/8 bij die self test, terwijl ik nog nooit met PHP5 heb gewerkt :P (ben wel benieuwd welke ik nou fout had)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsNL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 20:14

NielsNL

DigiCow

Ik had er 4 van de 8 goed, aan het het einde even op het aangeraden boek geklikt. In Opera 9.50 beta krijg ik error 414, net als 404 of 401, wie weet waar deze code voor staat? IE niet geprobeerd.
spoiler:
Request-URI Too Large
The requested URL's length exceeds the capacity limit for this server.
Waarschijnlijk hebben ze een foutje in het script. :+

[ Voor 4% gewijzigd door NielsNL op 20-03-2008 08:29 ]

M'n Oma is een site aan het haken.

Pagina: 1 2 Laatste