Sinds enige tijd is er de mogelijkheid om een PHP certificaat te halen via Zend, de commerciele ontwikkelaar van PHP, en zo een Zend Certified Engineer (ZCE) te worden. Nou mag ik van mijn werk een aantal opleidingen en cursussen volgen en bekijk de mogelijkheid of dit iets nuttigs is.
Volgens de website van Zend zijn dit ondermeer de voordelen van een ZCE certificaat:
Aangezien ongeveer iedereen tegenwoordig wel een beetje PHP kan, lijkt dit me een goeie manier om het 'kaf van het koren' te scheiden. Zijn er mensen die dit certificaat gehaald hebben en zoja wat zijn de ervaringen?
Volgens de website van Zend zijn dit ondermeer de voordelen van een ZCE certificaat:
Maar ik zou graag willen weten wat andere PHP ontwikkelaars hier van vinden. Zou dit inderdaad voordelen bieden voor het zoeken bij een baan bijvoorbeeld?* Career Rewards:
o Differentiate yourself from competitors when looking for a new job or at your annual salary review
o Get your resume noticed
o Gain recognition from your employer
o Have your profile displayed in Zend's Yellow Pages for PHP Professionals
* Exclusive Rewards at Zend:
o Receive discounts on Zend products and PHP conferences worldwide
o Preview emerging Zend products
Aangezien ongeveer iedereen tegenwoordig wel een beetje PHP kan, lijkt dit me een goeie manier om het 'kaf van het koren' te scheiden. Zijn er mensen die dit certificaat gehaald hebben en zoja wat zijn de ervaringen?