respect tha DON Don's SPECS
Ga je even het lijstje af van dion_bDonCorleone schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 15:43:
ik download wel veel met Bitcomet.... maar had voorheen geen problemen.
Misschien dat je het aantal gelijktijdige verbindingen van Bitcomet eens terug kunt zetten. Is je surfen ook aanmerkelijk trager als Bit comet aanstaat? Dan moet je dat zeker doen.DonCorleone schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 15:43:
ik download wel veel met Bitcomet.... maar had voorheen geen problemen.
Men zegt dat standaard routers maximaal 256 gelijktijdige verbindingen kunnen managen. Gebruik je ook een router? Weet er iemand hier wat verstandige waarden zijn om zijn Chello modem niet te overbelasten?
I feel absolutely clean inside, and there is nothing but pure euphoria. - Alexander Shulgin
Dan kom je op de webserver van jouw modem. Hier kan je gegevens als signaalsterkte en SNR uitlezen.
Zou je die gegevens heir neer willen zetten?
Als je toevallig nog een Com21 modem hebt (geen idee of chello die nog gebruikt), grote kans dat de voeding stuk is.
If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y
Verwijderd
Kabel-modem heeft soms totaal geen verbinding, soms krijg ik een 10.-nogwat IP, soms een 169. en heb toen ik de kabel eraf haalde ook al eens een 192.168-IP gehad...
Hetzelfde had ik 3 dagen geleden, daarna deed het er weer, nu weer niet...
Begin stevig te balen
If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y
Verwijderd
Signal to Noise Ratio 27 dB
Power Level -17 dB
Blijkbaar is dat net andersomVerwijderd schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 16:33:
Het vreemde is trouwens dat ik op mijn PC geen IP-adres krijg van dat Motorola-Surfboard geval, maar op m'n Laptop wel. Zeker omdat dat geval het MAC-adres van mijn PC wel zou moeten kennen en die van m'n Laptop niet.
Iemand (jij?) heeft je laptop aangemeld, op moment dat de laptop aangemeld is, krijg je natuurlijk met de andere MAC niets...
Edit:
SNR van 27dB is prima, maar power level van -17dB kan niet
Allereerst worden powerlevels in dBmV gemeten, niet dB, verder hoort de downstream power level zo dicht mogelijk bij 0 te zitten, no way dat hij onder de -12dBmV online komt. De upstream moet zo laag mogelijk, maar in praktijk zal het altijd tussen de 30 en 55dBmV zitten. Wat is die '17dB' getal dan precies volgens jou
[ Voor 29% gewijzigd door dion_b op 19-02-2005 16:39 ]
Oslik blyat! Oslik!
Verwijderd
Normaal hangt de router (met het MAC-adres van m'n PC gecloned) aan dat Motorola-ding, maar nu dus even niet.
Edit:
Dit stond er ook nog:
Power Level 39 dBmV
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2005 16:41 ]
Waarom zou het lastig zijn met router ertussenVerwijderd schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 16:40:
Ehm, er zit, omdat het met m'n router ertussen nogal lastig is dingen te configureren, maar één tegelijk aan momenteel (nu helemaal niks, omdat ik met m'n Laptop op schoot aan de telefoonlijn hang).
Misschien dat de router een keer opnieuw gekloond heeft vanaf de laptop...Normaal hangt de router (met het MAC-adres van m'n PC gecloned) aan dat Motorola-ding, maar nu dus even niet.
Ja, maar _WELKE_ powerlevel is dit, je hebt een upstream en een downstream. Het kan bijna niet anders dan dat dit de upstream is, maar dan is die 17dB(mV) nog steeds niet te geloven. En dat is juiste de belangrijkeEdit:
Dit stond er ook nog:
Power Level 39 dBmV
Oslik blyat! Oslik!
Alleen maar 169.254.x.x
Maar ik denk dat het komt omdat er migratie van systemen plaats vind.
Waarschijnlijk is hierdoor de proviosingserver wat van slag.
Life goes as it goes.
Als dat het powerlevel van het ontvangen signaal is, dan is dat HEEL ERG zwak.Verwijderd schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 16:31:
Zozo, ik kreeg een 10.-nogwat adres, zomaar, in 1 keer
Signal to Noise Ratio 27 dB
Power Level -17 dB
Ik heb het volgende gedaan:
1. Start -> Uitvoeren -> "CMD" <- zonder "'s -> OK
2. In zwarte scherm: "ARP -A" ook zonder " -> Enter
3. Check vermelding op "Ongeldig"
4. Reboot Modem -> Reboot PC
5. Stap 1 & 2 opnieuw
6. Op de dosprompt "ARP -S [IP Gateway] [MAC-GATEWAY]"
7. Testen
8. (Aanvulling op gisteren: Bij vaker hangen: Netlimiter installeren cappen op 99,9% van de bandbreedte)
Waarschijnlijk heeft dat geholpen.
Verwijderd
Daarnaast geeft het log van m'n modem dit aan:
2005-02-19 16:41:31 4-Error 0x041D2BB8 Improper Configuration File CVC Format
1970-01-01 00:00:15 3-Critical 0x040D9A2C DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response.
Ik zou je modem zo dicht mogelijk bij het AOP aansluiten met n goede korte kabel.
Mocht dat niet helpen, dan zou ik de kabelmaatschappij eens bellen of ze jouw signaal wat op kunnen krikken.
Verwijderd
Daar zit een kabel van 50 cm ofzo, door Chello zelf aangelegd.
Verwijderd
Bij het lezen van de log van de modem zie ik:
Received Signal Strength: -0.7 dBmV Power Level: 49.0 dBmV
Ook in de min en ook ik woon in de Achterhoek. Beetje erg jammer. Heb UPC al gemaild en gebeld maar nog zonder resultaat. Wanneer ik overigens mijn kabel op de hoofdaansluiting voor internet/kabel aansluit is het signaal wel in de plus maar valt hij er soms nog even af. Erg irritant!
Heb een Thomson modem, en een Belkin wireless router!
Wat kan ik er aan doen?
Bij het computerspel PES4 (online) valt hij er soms zomaar af, en bij Skype gebeurt hetzelfde. Ik vind het maar een enorm vaag probleem.
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2005 20:27 ]
Dit zijn zeer goede waardes hoor.Received Signal Strength: -0.7 dBmV Power Level: 49.0 dBmV
Verwijderd
Voor de snelheidsverhoging verliep alles goed maar nu is het zwaar instabiel.
Verwijderd
Nu is het nog steeds -17 en werkt het op miraculeuze wijze weer...FatalError schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 18:00:
Die -17 is dus veel te laag.
Na 4 keer de helpdesk gebeld te hebben vonden ze ineens dat er een 10.nogwat adres "vastzat" in het modem (ofzo), en de volgende keer kon ik dat zelf wegkrijgen door m'n Motorola-ding 30 seconden van de stroom te halen... (alsof ik dat niet al weet ik veel hoe vaak gedaan had
Dan moet je de helpdesk bellen. Als meer mensen last hebben van het probleem moet er even een monteur langs de centrale of een versterkerkast, maar waarschijnlijker is dat dit alleen jullie aansluiting betreft, dus reken erop dat er een monteur bij jullie thuis moet komen - ALS tenminste het niet gewoon aan een losse kabel ligt binnenhuisVerwijderd schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 19:10:
AOP is neem ik aan waar de kabel het huis binnenkomt?
Daar zit een kabel van 50 cm ofzo, door Chello zelf aangelegd.
Je omschrijft het ook enorm vaagVerwijderd schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 20:18:
Ik heb ook hetzelfde.
Bij het lezen van de log van de modem zie ik:
Received Signal Strength: -0.7 dBmV Power Level: 49.0 dBmV
Ook in de min en ook ik woon in de Achterhoek. Beetje erg jammer. Heb UPC al gemaild en gebeld maar nog zonder resultaat. Wanneer ik overigens mijn kabel op de hoofdaansluiting voor internet/kabel aansluit is het signaal wel in de plus maar valt hij er soms nog even af. Erg irritant!
Heb een Thomson modem, en een Belkin wireless router!
Wat kan ik er aan doen?
Bij het computerspel PES4 (online) valt hij er soms zomaar af, en bij Skype gebeurt hetzelfde. Ik vind het maar een enorm vaag probleem.
Die signaalwaardes zijn perfect, maar je laat na je SNR te vermelden. Bovendien zeg je werkelijk niets over welk apparaat wat voor IP adres verkrijgt. Zie mijn lijst hierboven. Als je dat nog niet hebt uitgezocht, begin daar dan mee. Heb je het wel uitgezocht? Post het dan...
Nee, jij hebt per definitie een totaal ander probleem want bij ADSL heb je geen coax power levels... hou het on-topic of start een eigen topic, het feit dat je verbinding wegvalt kan werkelijk 1001 oorzaken hebben, hier is dat een te lage coax Rx waarde.Verwijderd schreef op zondag 20 februari 2005 @ 02:00:
Heb hier nu ook hetzelfde probleem maar dan met hccnet adsl basis.
Voor de snelheidsverhoging verliep alles goed maar nu is het zwaar instabiel.
Dan mag je mij uitleggen welk invloed een snelheidsverhoging zelfs in theorie kan hebben op de downstream signaalsterkte over de kabel kan hebben...Verwijderd schreef op zondag 20 februari 2005 @ 12:39:
Volgens mij komt het bij Chello ook door de snelheidverhoging.
Geen ja
Lees alsjeblieft de topic door voor je van alles en nogwat gaat blaten
Oslik blyat! Oslik!
Wat voor Rx waarde hebben zij dan uitgelezenVerwijderd schreef op zondag 20 februari 2005 @ 16:02:
[...]
Nu is het nog steeds -17 en werkt het op miraculeuze wijze weer...
Na 4 keer de helpdesk gebeld te hebben vonden ze ineens dat er een 10.nogwat adres "vastzat" in het modem (ofzo), en de volgende keer kon ik dat zelf wegkrijgen door m'n Motorola-ding 30 seconden van de stroom te halen... (alsof ik dat niet al weet ik veel hoe vaak gedaan had)
Heb je ze er wel op gewezen dat jij -17dBmV uitlas
Wat was hun reactie
Of zit je heel de tijd niet gewoon een -1.7dBmV signaal uit te lezen (wat gewoon prima is)
Oslik blyat! Oslik!
En vannochtend ook, maar nu viel de verbinding er weer uit....
k*t zooi.
Heel vervelend als je s'nachts lekker wil downloaden.
Want hij gaat het niet vanzelf meer doen, daarvoor moet je de modem resetten..
Verwijderd
Geen enkel ideedion_b schreef op zondag 20 februari 2005 @ 16:08:
[...]
Wat voor Rx waarde hebben zij dan uitgelezen
JaHeb je ze er wel op gewezen dat jij -17dBmV uitlas
Dat dat zou kunnen en niet erg was, ofzo.Wat was hun reactie
Nee, lezen gaat me nog betrekkelijk goed afOf zit je heel de tijd niet gewoon een -1.7dBmV signaal uit te lezen (wat gewoon prima is)
Enne, ff off topic, blijft bij jou de :?-toets vastzitten ofzo, dat staat zo ongeveer achter ieder bericht.
Hee, met de info die jij tot nu toe geeft kan het net zo goed aan je software (OS, firewall), hardware (router, NIC, aarding PC) of de sites waar je download, als aan je ISP.DonCorleone schreef op zondag 20 februari 2005 @ 16:20:
Helaas helaas, gister ging het na de middag de hele middag goed.
En vannochtend ook, maar nu viel de verbinding er weer uit....
k*t zooi.
Heel vervelend als je s'nachts lekker wil downloaden.
Want hij gaat het niet vanzelf meer doen, daarvoor moet je de modem resetten..
Dus rustig aan met de 'k*tzooi' opmerkingen totdat je weet dat het terecht is
Ik heb flink wat posts hiervoor een lijst gegeven van info die je zelf kunt uitzoeken, doe dat dan ook even, dan kunnen we zinnige dingen zeggen. Met de info die je hier geeft ben ik geneigd de helpdesker die zei dat het aan je PC ligt gelijk te geven
WatVerwijderd schreef op zondag 20 februari 2005 @ 17:04:
[...]
Geen enkel idee
[...]
Ja
[...]
Dat dat zou kunnen en niet erg was, ofzo.
Dat is hoogst brak. Je hebt duidelijk een goede modem te pakken dat hij zo nog online kan komen/blijven.[...]
Nee, lezen gaat me nog betrekkelijk goed afEr staat echt bij downstream -17dB (nu -16dB overigens)
Dat gebruik ik om kracht bij de vragen te zetten, omdat het ervoor nogal onduidelijk was (mede door verkeerde eenheden en onduidelijkheid over welke signaal het precies om ging). Nu niet meer. IMHO heb je niet de beste medewerker aan de telefoon gekregen... (richtlijn voor het sturen van monteurs bij instabiele verbinding is structureel slechter dan -5dBmV...)Enne, ff off topic, blijft bij jou de :?-toets vastzitten ofzo, dat staat zo ongeveer achter ieder bericht.
Oslik blyat! Oslik!
Wil niet alles zeggen, dat wat hij uitleest als dBmV. Zit nu te staren naar een PC die aangeeft dat het Power Level -5 dBmV is op het daaraan vast zittende Surfboard, terwijl ik in mijn tool ;-) netjes 0 dBmV zie.
Zie dit wel vaker, dat van Chello uit gemeten het downstream power level totaal anders is dan die config. managers aangeven.
Zou dus niet te veel staren naar 192.168.100.1 als je het echt wil weten, bel dan gewoon even de helpdesk, met een beetje mazzel krijg je iemand die het je precies kan vertellen.
Het wijkt idd af, wat chello meet zit er soms zo'n 5dBmV naast, maar niet 15dBmV. En een modem die continu er ziekelijk naast zit heeft zelf problemen.RealJoey schreef op zondag 20 februari 2005 @ 21:45:
Dion,
Wil niet alles zeggen, dat wat hij uitleest als dBmV. Zit nu te staren naar een PC die aangeeft dat het Power Level -5 dBmV is op het daaraan vast zittende Surfboard, terwijl ik in mijn tool ;-) netjes 0 dBmV zie.
Zie dit wel vaker, dat van Chello uit gemeten het downstream power level totaal anders is dan die config. managers aangeven.
Iedere aap aan de lijn (c) kan mbv MAC-adres uitlezen wat op afstand te meten valt...Zou dus niet te veel staren naar 192.168.100.1 als je het echt wil weten, bel dan gewoon even de helpdesk, met een beetje mazzel krijg je iemand die het je precies kan vertellen.
Oslik blyat! Oslik!
Verwijderd
Verwijderd schreef op maandag 21 februari 2005 @ 12:30:
Volgens echte kenners ligt het aan de belkin router,als je die hebt moet je em eens omruilen tegen Sweex.
Oslik blyat! Oslik!
Toch heb ik dat vaker gezien hoor. Of eerder; gehoord, aangezien ik die mensen nooit zie ;-) Heb geen vertrouwen in het conf. scherm van het modem, geloof eerder de read-out vanuit UPC.dion_b schreef op zondag 20 februari 2005 @ 22:19:
Het wijkt idd af, wat chello meet zit er soms zo'n 5dBmV naast, maar niet 15dBmV. En een modem die continu er ziekelijk naast zit heeft zelf problemen.
Nee, iedere aap aan de lijn (c) ziet cijfertjes staan bij het uitlezen van een modem. Weten wat ze betekenen is een ander verhaal. Zo duidt een laag power level en een redelijk signaal vaak op problemen in de bekabeling of in de splitter. Iemand aan de lijn kan je ook meteen vertellen of het een individueel probleem is of niet, aangezien buurtgenoten vrijwel altijd op dezelfde ubr zitten. De topicstarter heeft volgens mij gewoon een fluctuerend signaal, wat of ligt aan problemen op de ubr, of aan een geweldig signaal wat binnenkomt. Een monteur zou een oplossing zijn, schuif een plaatsje op in de eindversterker et voilá; een beter signaal.Iedere aap aan de lijn (c) kan mbv MAC-adres uitlezen wat op afstand te meten valt...
[ Voor 55% gewijzigd door Colina op 22-02-2005 05:18 . Reden: Hmm.. 't is laat ]
Zeg me aub. niet dat posters bij Chelloo.com opeens kenners zijn geworden.....Verwijderd schreef op maandag 21 februari 2005 @ 12:30:
Volgens echte kenners ligt het aan de belkin router,als je die hebt moet je em eens omruilen tegen Sweex.
Verwijderd
PC zit direct op de modem.
PC krijgt IP adres door 213..... dus er is verbinding
Renew all, werkt niet. kan geen contact met DHCP server maken.
DNS aangepast stond op automatisch, heb hem gegeven wat in chello contract stond, geen verandering (herstart gedaan).
Firewall uitgezet en opnieuw geprobeerd, geen verandering.
Krijg overigens wel van mijn dataverbruikprogramma deze foutmelding: misschien handig?
socket error #11001
Host not found
[ Voor 13% gewijzigd door DonCorleone op 22-02-2005 14:08 ]
Ik zit nog steeds met hetzelfde probleem... best vervelend om telkens naar beneden te lopen om mijn modem te resetten.
Verwijderd
Kan je doen. Heb hier ook een Sweex en hier valt de verbinding ook redelijk vaak weg. Meestal werkt dan alleen de modem resetten. Dat je t ff weet voor je je geld aan een router spendeertVerwijderd schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 11:54:
Vriend van mij had hetzelfde met belkin heeft sinds eergister Sweex en bij hem werkt het goed. Waarschijnlijk haal ik ook effe sweex.
Als dat allemaal geprobeerd is en het probleem is niet opgelost, zal een helpdesker als het goed is probleemloos een afspraak met jou maken voor een monteur
Overigens zijn er idd wat probleempjes met de provisioning de laatste dagen, het laat zich raden waar dat vandaan komt (werd op de eerste pagina van dit topic al genoemd)
Dus voor die mensen die zo nu en dan ineens een 10-IP krijgen; is dat sinds het weekend?
Hoi
Verwijderd
Verwijderd
Waar wonen jullie, dan zal ik (monteur) eens kijken of ik lang kan komen.
Stuur maar eens een p-mail, mackonthenet@hotmail.com msn of icq mag ook
Zo lezend naar jullie berichten denk ik dat het de verbinding tussen de AOP (eerste kabel aansluitpunt) en het modem is.
De MINIMALE waardens mogen nl. zijn:
-5 tot +5 dBmV
23 SNR (geen maximum) Liefst rond de 50.
-17 dBmV zal betekenen dat er ergens een kern van een coax kabel niet goed zit (of gebroken is).
Mocht je direkt via UPC een storingsmonteur willen hebben, dan zal dat je minimaal de voorrijkosten moeten betalen.
Ik hoor het wel.
Verwijderd schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 00:04:
[...]
Mocht je direkt via UPC een storingsmonteur willen hebben, dan zal dat je minimaal de voorrijkosten moeten betalen.
Ik hoor het wel.
Oslik blyat! Oslik!
Verwijderd
Succes met bellen naar de helpdesk, modem zal even opnieuw aan moeten melden en dat kan alleen maar door deze uit het systeem te laten halen. (vakterm = infra verwijderen)DonCorleone schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 13:58:
Ik heb het lijstje van Dion_b door gelopen en dit is het resultaat:
PC zit direct op de modem.
PC krijgt IP adres door 213..... dus er is verbinding
Verwijderd
Deze fout-melding is 'normaal'.Verwijderd schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 17:56:
Daarnaast geeft het log van m'n modem dit aan:
2005-02-19 16:41:31 4-Error 0x041D2BB8 Improper Configuration File CVC Format
1970-01-01 00:00:15 3-Critical 0x040D9A2C DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response.
Verwijderd
Dus ALLES na het AOP. Dus ook als er een verkeerde splitter of slechte bekabeling is. Of los liggende 220V voedingsstekkertje. Of het modem is boven geplaatst achter een versterker ofzo...dion_b schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 04:49:
[...]
voorrijkosten worden alleen in rekening gebracht als het probleem binnenhuis ligt. Als het probleem binnen verantwoordelijkheid ligt van de provider (maw in de modem of achter het AOP), dan worden nooit dergelijke kosten in rekening gebracht
Eh, zeg dan gewoon nietsRealJoey schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 21:45:
[...]
Succes met bellen naar de helpdesk, modem zal even opnieuw aan moeten melden en dat kan alleen maar door deze uit het systeem te laten halen. (vakterm = infra verwijderen)
Zo nu en dan gaat het goed, (laatste paar dagen weinig problemen, (ik download ook iets minder zit bijna aan mijn limiet..
Kijk alle kabeltjes ook wel na en vervang ze als het nodig mocht zijn.
Mack, bedankt voor je aanbod!, maar ik zoek zelf nog even verder en wacht nog wel even af.
Wellicht gaat het over.. zo niet, dan moet ik blijven zoeken naar een oplossing.
[ Voor 26% gewijzigd door DonCorleone op 25-02-2005 11:38 ]
Klopt. In al die gevallen is het gewoon gebruikersfout en krijg je gewoon voorrijkosten, maar als vanuit de EV een veel te brak signaal doorgegeven wordt, dan is het voor rekening van de provider, UPC in dit geval.Verwijderd schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 00:36:
[...]
Dus ALLES na het AOP. Dus ook als er een verkeerde splitter of slechte bekabeling is. Of los liggende 220V voedingsstekkertje. Of het modem is boven geplaatst achter een versterker ofzo...
Oslik blyat! Oslik!
Ik zette vannochtend Bitcomet aan om wat te downloaden en internet klapt er dan steeds uit.
Ik zet vanmiddag Bitcomet uit en internet valt er niet meer uit.....
Dus ik denk dat het eraan ligt dat als ik download, maar het lijkt me toch dat dit niet zou mogen!?
Hmm... probeer eens met NetLimiter je bandbreedte tot 99% van het theoretisch maximum van je abbo te beperken (dus bij Classic iets van 4000/1000 (tov 4096/1024), bij Light 2000/500 (tov 2048/512)) - als je ,modem overwerkt is kom je er zo achter (en vermijd je het..)DonCorleone schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 16:38:
Oké heel vreemd:
Ik zette vannochtend Bitcomet aan om wat te downloaden en internet klapt er dan steeds uit.
Ik zet vanmiddag Bitcomet uit en internet valt er niet meer uit.....
Dus ik denk dat het eraan ligt dat als ik download, maar het lijkt me toch dat dit niet zou mogen!?
Oslik blyat! Oslik!
bedankt
Nu chello de datalimieten heeft aangepast wil ik toch wel het een en ander kunnen downloaden.
En met Netlimiter ge-installeerd werkt het nog niet goed, hij valt er nog steeds uit.!!
Alle kabels nogmaals gecontroleerd en schoongeblazen, maar het helpt nog niet echt naar behoren.
Chello had mij wel aangegeven dat er een probleem kon zijn met mijn Winsock omdat ik SP2 heb.
Heeft iemand hier meer over gehoord!?
En kan iemand mij daar wellicht mee helpen?
alvast bedankt!
Verwijderd
ik heb dus precies hetzelfde probleem als jou.
Na reboot van modem heb ik mijn verbinding weer
ik gebruik dus ook bitcomet
maar heb geen SP2 geinstalleerd
Als er iemand is met een oplossing: graag!
maar goed.
Waar woon je en welke provider heb je!? ook Chello?
Tja, zo op afstand en zonder tools om je modem uit te lezen kunnen we niet veel meer voorstellen. Neem even contact op met chello, want je modem hoort nu eenmaal niet zo uit te vallen.DonCorleone schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 13:48:
niemand, leest dit topic denk ik meer.. of is ten einde raad..
maar goed.
Waar woon je en welke provider heb je!? ook Chello?
Tip: bel tussen 13u30 en 16u30 (maandag het drukst, zondag het rustigst), dan is je kans om te moeten wachten minimaal
Oslik blyat! Oslik!
Verwijderd
ik heb ook een thomson 390 modem
dus ook chello ja
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2005 18:52 ]
Ik zal maar flink gaan klagen bij Chello.
Verwijderd
Ik vind dat ze een monteur moeten sturen naar die mensen die dit hebben, anders verliezen ze klanten bij het leven.
Trouwens, hebben jullie dat ook... Als je een internetradio luisterd, of 3fm webcam, dat ie dann steeds even weg valt?
Verwijderd
Modem->switch of router, iig van edimax->computer
Ik heb een nieuw modem geinstalleerd (omdat het moest van mr. casema) en sindsdien valt internet na ongeveer 20 min steeds uit, heel irritant.
Ik heb hem automatisch een DNS-server aan laten wijzen, zelfde probleem
Ik heb er zelf 2 ingetikt (1 alternatief), zelfde probleem.
Ik heb firewall een keer uitgezet, zelfde probleem.
Als het is uitgevallen dan staat er altijd nog wel een ip, en dat is 82.157.xx.xx
Met herstellen kan je weer verder maar het is zo irritant,
help!
"Aliena vitia in oculis habemus, a tergo nostra sunt", Seneca
Verwijderd
ik kijk wel es wedstrijden via yeahronimo.com en dan om de 7/8 speelminuten buffert ie en blijft ie ff hangen, soms 5 seconde, soms 30, soms moet ik hele modem resetten
IRRI
Hoe heb je geemaild? Met de formulier op de site van chello? Zo nee, doe dat dan...Verwijderd schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 13:07:
ik heb al 21 mails verzonden naar chello, ze doen er gewoon niks meer op uit.
Wat voor service - wat voor replies heb je gekregen?Schande om zo'n service af te geven naar de klanten.
1) waarom ben je dan nog klant?Ik vind dat ze een monteur moeten sturen naar die mensen die dit hebben, anders verliezen ze klanten bij het leven.
2) als je geen idee hebt wat het probleem is, waarom zou een monteur dat dan kunnen oplossen?
Vind je het raar? Je klaagt en roept aan alle kanten, maar geeft niets concreets. Daar kan niemand iets zinnigs over zeggen
Waarom niet gewoon zakelijk contact opnemen en je probleem uitleggen? Dat sorteert doorgaans een stuk meer effect dan gelijk iemands oren eraf klagen. Let wel - jij hebt nog geen contact opgenomen met chello, zij kunnen niet ruiken dat er iets mis is. Klagen doe je pas als je al contact opgenomen hebt en er is geen goede oplossing geboden...DonCorleone schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 12:41:
website? oh.. dat is dan nog van jaartje of 4 geleden. maar ik woon ook in Apeldoorn ja.
Ik zal maar flink gaan klagen bij Chello.
Oslik blyat! Oslik!
Verwijderd
Verwijderd
Wil je hier alleen ranten of misschien ook werken naar een oplossingVerwijderd schreef op maandag 07 maart 2005 @ 11:34:
ik heb inmiddels een nieuwe router, maar nog hetzelfde probleem. Chello geeft gewoon niet toe, lekker lullig
Je zegt dat je 21 mails gestuurd hebt, maar zegt niets over de antwoorden die je kreeg.
Je zegt dat je een nieuwe router hebt gekocht, maar niet wat er gebeurt als je je PC direct op de modem zet.
Je zegt dat chello niet toe wil geven, maar je geeft nergens exact aan wat je over de telefoon met ze besproken hebt.
En verder heeft de TS van dit topic een fors signaalprobleem. Jouw ontvangen signaalsterkte is perfect, maar je post je SNR niet.
Geef eens antwoord op deze zaken, of zoek een ranttopic op. Je hebt duidelijk een ander probleem dan de TS en alleen maar oneliners zoals je hierboven doet zijn puur stemmingmakend en helpen niemand om een beter verbinding te krijgen
Oslik blyat! Oslik!
Verwijderd
SNR: 35.0 dB Frequency: 35.4 MHz
Received Signal Strength: 0.5 dBmV Power Level: 49.0 dBmV
Micro-Reflections: 37 dBc Channel ID: 2
Modulation: 64 QAM Modulation: 16 QAM
Dit zijn mijn modem stats...
Oslik blyat! Oslik!
Ik heb wel degelijk contact met chello opgenomen.Verwijderd schreef op maandag 07 maart 2005 @ 04:42:
Ik kan je vertellen dat het aan chello ligt, ik en meerdere mensen die ik ken hebben er last van met Chello..
2 X al.. 1e keer hebben ze van afstand de boel nagekeken.
2e keer lag het aan SP 2 volgens hun was er iets mis met de Winsocket.
Cable Signal Details
Forward Path: Return Path:
Signal Acquired at 466.750 MHz Connection: Acquired
SNR: 32.0 dB Frequency: 45.8 MHz
Received Signal Strength: 1.4 dBmV Power Level: 51.5 dBmV
Micro-Reflections: 44 dBc Channel ID: 4
Data Service Details
Provisioned Address: Yes
Provisioned Time: Yes
Provisioned Configuration: Yes
Registered: Yes
BPI: Disabled
[ Voor 20% gewijzigd door DonCorleone op 07-03-2005 17:56 ]
Ik had het dan ook niet tegen jou, en DoiF zat gewoon tussendoor te trollenDonCorleone schreef op maandag 07 maart 2005 @ 17:42:
[...]
Ik heb wel degelijk contact met chello opgenomen.
2 X al.. 1e keer hebben ze van afstand de boel nagekeken.
2e keer lag het aan SP 2 volgens hun was er iets mis met de Winsocket.
Ondertussen zijn je signaalwaardes perfect, dat is even wat anders dan hierboven, dus er is klaarblijkelijk serverside of in het netwerk iets veranderd
Blijf je de problemen houden?
Wat was er precies met Winsock aan de hand?
Oslik blyat! Oslik!
Geen idee, Chello zij dat er een probleem was met de winsocket in SP 2 bij windows XP.dion_b schreef op maandag 07 maart 2005 @ 18:18:
[...]
Ik had het dan ook niet tegen jou, en DoiF zat gewoon tussendoor te trollen
Ondertussen zijn je signaalwaardes perfect, dat is even wat anders dan hierboven, dus er is klaarblijkelijk serverside of in het netwerk iets veranderd
Blijf je de problemen houden?
Wat was er precies met Winsock aan de hand?
En ik moest het verder zelf uitzoeken met Windows.
Kreeg je een melding van 'Socket error' of 'Socket fout' bij het proberen te draaien van ipconfig - zo ja kan dat kloppen, dan moet je even googlen op "winsock fix xp" en je vindt genoeg.DonCorleone schreef op maandag 07 maart 2005 @ 19:11:
[...]
Geen idee, Chello zij dat er een probleem was met de winsocket in SP 2 bij windows XP.
En ik moest het verder zelf uitzoeken met Windows.
Maar als je een winsock fout krijgt, krijg je helemaal geen IP meer en kun je dus het internet niet op. Dat is niet het oorspronkelijke probleem. Als je wel gewoon een goed IP krijgt maar de verbinding valt aan de modemkant steeds weg, kan het geen winsock geeikel zijn en ben je gewoon verkeerd voorgelicht door een aap die zelf geen idee had wat het had kunnen zijn
Oslik blyat! Oslik!
Hallo!
My Steam Profile (Name Switch) Worth: 889€ (225€ with sales)Games owned: 83
Verwijderd
Toen ik belde zeiden ze maar ddat ik alle kabels moet chekken aan het einde van het gesprek (ik zei aan het begin dat ik diezelfde week nog nieuwe kabels had gelegd)
Nee, ik kreeg met het programma'tje dataverbruik van chelloo.com die melding, dat meldde ik aan de telefoon. (gebeurde overigens niet met pconfig)dion_b schreef op maandag 07 maart 2005 @ 19:19:
[...]
Kreeg je een melding van 'Socket error' of 'Socket fout' bij het proberen te draaien van ipconfig - zo ja kan dat kloppen, dan moet je even googlen op "winsock fix xp" en je vindt genoeg.
Maar als je een winsock fout krijgt, krijg je helemaal geen IP meer en kun je dus het internet niet op. Dat is niet het oorspronkelijke probleem. Als je wel gewoon een goed IP krijgt maar de verbinding valt aan de modemkant steeds weg, kan het geen winsock geeikel zijn en ben je gewoon verkeerd voorgelicht door een aap die zelf geen idee had wat het had kunnen zijn
het programma winsock fix heb ik al eens gedraait.
Maarja, als ik geen .torrents download gaat het internet aardig goed. Het moet haast daarmee te maken hebben, aangezien ik al vele andere dingen heb geprobeerd. ( ik gebruik Bitcomet)
Upload is prima... download ook, maar valt weg met gebruik van Bitcomet.Verwijderd schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 23:37:
Hoe is jou upload dan? wellicht is alleen een nieuwe modem de juiste oplossing!!
GeweldigVerwijderd schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 17:52:
Hmm... Hier valt ie vooral weg met streaming media... Vet kut joh
Hier kan ik met Azureus doen wat ik wil... Vet tof joh
Dergelijke oneliners zijn nou niet bepaald nuttig
Meer info van situatie hier:
Thomson TCM390 modem, chello Classic
Downstream power: -2.7dBmV SNR 33dB
Upstream power: 51.5dBmV
Edimax Broadband Router, firmware versie 0.59WD
En daar een halve dierentuin aan x86, SPARC, PPC en ander geassoorteerd meuk al dan niet via 2e switch achter hangend
Snelheid via speedtest.nl (en dit is een grove ONDERschatting omdat ik gewoon Azureus op dit moment aan heb staan, vandaar de schijnbaar 'lage' upload
Down 3565kbps Up 429Kbps Connections 946/min
En dit 100% stabiel sinds een SNR ruisvloer op WC niveau van een tweetal weken geleden.
Oslik blyat! Oslik!
Verwijderd
bekend probleem.. alle poorten behalve 80 8080 en 21 lijken gecapped te worden. kijk maar eens naar [url] Chello knijpt poorten (QoS) [/url]Verwijderd schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 17:52:
Hmm... Hier valt ie vooral weg met streaming media... Vet kut joh
edit: En dat niet bij iedereen, ik kan bijvoorbeeld alleen via een vpn met mn maximale snelheid downloaden (van een ftp). Gewoon passive gaat het SUPER SUPER traag. Uploaden gaat wel normaal. Mn maat daarentegen heeft nergens last van.
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2005 21:53 ]
Geloof ik ondertussen bijzonder weinig van. Ik heb ook zo'n EuroDOCSIS modem staan en krijg regelmatig uploads van meer dan 768kb, waarvan minstens de helft met bittorent over poort 64000 (zelf ingesteld). Er worden poorten geblockt bij chello, maar dat zijn heel specifiek poorten die door wormen misbruikt worden.Verwijderd schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 21:52:
[...]
bekend probleem.. alle poorten behalve 80 8080 en 21 lijken gecapped te worden. kijk maar eens naar [url] Chello knijpt poorten (QoS) [/url]
Als je maat op dezelfde webrouter (ubr) zit dan is het gegarandeerd niet een actieve cap, want zoiets kan alleen op dat niveau toegepast worden. Sowieso zijn er op chello netwerken forse FTP problemen, met name op passieve transfers. Probeer eens actieve modus, dat zou veel beter moeten gaanedit: En dat niet bij iedereen, ik kan bijvoorbeeld alleen via een vpn met mn maximale snelheid downloaden (van een ftp). Gewoon passive gaat het SUPER SUPER traag. Uploaden gaat wel normaal. Mn maat daarentegen heeft nergens last van.
Oslik blyat! Oslik!
bij mij valt de vpn vaak uit.Verwijderd schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 21:52:
[...]
bekend probleem.. alle poorten behalve 80 8080 en 21 lijken gecapped te worden. kijk maar eens naar [url] Chello knijpt poorten (QoS) [/url]
edit: En dat niet bij iedereen, ik kan bijvoorbeeld alleen via een vpn met mn maximale snelheid downloaden (van een ftp). Gewoon passive gaat het SUPER SUPER traag. Uploaden gaat wel normaal. Mn maat daarentegen heeft nergens last van.
ook tijdens radio luisteren valt hij soms weg. Bij mijn broertje loopt het vast tijdens het gamen.
Ik heb de verbinding eens proberen te pingen kwam eruit dat gewoon om de zoveel tijd (5 minuten ongeveer) er 3 tot 4 time outs achter elkaar kwamen. Wanneer er 1 timeout kwam of zo was er niks aan de hand maar wanneer er binnen 5 pogingen 3 time outs waren dan was vpn weg en liep het spel vast en hielde de radio ermee op.
best irritant.
"If u do something do it with style, or do it at all."
Verwijderd
Ikzelf heb het net even getest op verzoek van HateBreeder en tot mijn grote verrassing ging het nu beter. Toen ik overstapte van een COM21 modem naar een EuroDocsis en de passive transfer niet boven 16 kb/s uit kwamen heb ik maar een discussie gevoerd met de helpdesk. Na een paar keer doorgeschakeld te zijn kreeg ik te horen dat ze bevestigden een probleem te hebben met passive poorten! probleem my ass, misschien dat ze niet weten hoe ze hen routers moeten configuren...
Dan is het gewoonweg uitgesloten dat er gecapped wordt. Dat gebeurt per webrouter of het gebeurt niet. En als hij op dezelfde webrouter geen problemen heeft, dan is het uitgesloten dat dat aan de hand is.Verwijderd schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 17:40:
dion_b, uploads gaan prima.. het zijn puur de downloads, je zegt dat er forse FTP problemen zijn, die zijn er niet... ze cappen gewoon keihard. Mn maat zit niet op dezelfde router hij heeft zn eigen aansluiting waar alles prima werkt.
Meestal worden TCP poorten 135 en 445 hard geblokkeerd om te voorkomen dat mensen per ongeluk hun hele HDD sharen over het netwerk en om te vermijden dat een aantal irritante wormen misbruik maken van de Windows RPC-lek
Frappant idd. Maar waarom zit je kwaad opzet te vermoeden waar gewoonweg niet optimaal functioneren een ruim afdoende verklaring zou zijnHet is toch frapant dat ik via een vpn met 480k/sec leech, en vanaf dezelfde source zonder vpn met 15k/sec (passive ja, active werkt lang niet overal helaas ivm listen). Uploaden gaat daarentegen idd altijd prima.
Het is een ondertussen lang bekend fenomeen dat er problemen zijn met passive FTP transfers op het chello netwerk; het is in ieder geval geen doelbewuste cap. (puur technisch gezien: stel dat je een enkele poort wilde gaan blokkeren bij bepaalde gebruikers en niet bij anderen op hetzelfde webrouter... hoe was je van plan dat te realiseren
Misschien...nAFutro schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 17:45:
Chello is wel aan het kutten met passive speeds.
Ikzelf heb het net even getest op verzoek van HateBreeder en tot mijn grote verrassing ging het nu beter. Toen ik overstapte van een COM21 modem naar een EuroDocsis en de passive transfer niet boven 16 kb/s uit kwamen heb ik maar een discussie gevoerd met de helpdesk. Na een paar keer doorgeschakeld te zijn kreeg ik te horen dat ze bevestigden een probleem te hebben met passive poorten! probleem my ass, misschien dat ze niet weten hoe ze hen routers moeten configuren...
In ieder geval is het een vrij loze poort om te gaan zitten cappen als beleidsmaatregel en wederom, op moment dat sommige mensen achter een bepaalde router hier meer last van hebben en andere minder, dan kan er simpelweg geen sprake zijn van een cap, dat zou iedereen namelijk exact even hard treffen
Oslik blyat! Oslik!
Verwijderd
Zoiets stond er:
Data Service: In process...
Connecting: Step 1 of 5
Configuring:
Registering:
Het gevolg is:
SNR: 32.0 dB Frequency: 35.4 MHz
Received Signal Strength: -3.8 dBmV Power Level: 53.0 dBmV
Micro-Reflections: 39 dBc Channel ID: 2
Chello bedankt
[ Voor 95% gewijzigd door cryforhelp op 16-03-2005 00:16 ]
Wat is daar dan zo gruwelijk mis meeVerwijderd schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 00:06:
Configureert Chello een modem ook zo nu en dan ofzo? Ik had sinds dat iemand van got hier langs is geweest een goede verbinding maar dat is nu weer weg sinds gisterennacht toen er bij mijn modem instellingen (Step 1 of 5) stond!
Zoiets stond er:
[...]
Het gevolg is:
SNR: 32.0 dB Frequency: 35.4 MHz
Received Signal Strength: -3.8 dBmV Power Level: 53.0 dBmV
Micro-Reflections: 39 dBc Channel ID: 2
Chello bedankt![]()
![]()
![]()
SNR van 32dB is extreem goed, Rx van -3.8dBmV is niet om over naar huis te schrijven, maar prima te doen, idem voor Tx van 53dBmV...
Overigens zijn DOCSIS modems zelf zo slim om van upstream te veranderen als er storingen zijn, dus het kan zijn dat de upstream waar hij op zat last had van interferentie ofzo. Modems worden iig niet handmatig ingesteld (+-700K DOCSIS modems... ze zouden wel gek zijn
Oslik blyat! Oslik!
Verwijderd
vandaag een ge emmer gehad met chello, uiteindelijk modem (motorola / zwart) even gereset en nu werkt het weer wat beter.
na wat zoeken kwam ik dus dit topic tegen en nu vroeg ik mezelf af zijn mijn waardes wel goed:
Frequency 514750000 Hz Locked
Signal to Noise Ratio 31 dB
Power Level -8 dB
The Downstream Power Level reading is a snapshot taken at the time this page was requested. Please Reload/Refresh this Page for a new reading
Upstream Value
Channel ID 4
Frequency 42150000 Hz Ranged
Power Level 55 dBmV
Ik zie overal in dit topic Power level waardes in dBmV, maar bij mijn downstream is dat -8dB, kan dat een probleem zijn? of snap ik gewoon de waardes niet (wat ook zeer goed mogelijk is natuurlijk
Aannemende dat chello dezelfde grenswaardes hanteert als @home, dan zijn deze waardes in principe goed. Alleen je downstream en upstream power level zijn wat aan de hoog achtige kant. Je zou chello eens kunnen bellen, maar vermoed dat ze er niet veel aan gaan doen.Powermage schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 23:58:
Goed, we geven dit topic eens eventjes een rotschop omhoog.
vandaag een ge emmer gehad met chello, uiteindelijk modem (motorola / zwart) even gereset en nu werkt het weer wat beter.
na wat zoeken kwam ik dus dit topic tegen en nu vroeg ik mezelf af zijn mijn waardes wel goed:
Frequency 514750000 Hz Locked
Signal to Noise Ratio 31 dB
Power Level -8 dB
The Downstream Power Level reading is a snapshot taken at the time this page was requested. Please Reload/Refresh this Page for a new reading
Upstream Value
Channel ID 4
Frequency 42150000 Hz Ranged
Power Level 55 dBmV
Ik zie overal in dit topic Power level waardes in dBmV, maar bij mijn downstream is dat -8dB, kan dat een probleem zijn? of snap ik gewoon de waardes niet (wat ook zeer goed mogelijk is natuurlijk)
En anders bellen als hij er weer uitligt, da's soms handiger