Internet valt steeds uit!

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 738 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DonCorleone
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-01 09:12
ik download wel veel met Bitcomet.... maar had voorheen geen problemen.

respect tha DON Don's SPECS

• ElementriX
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
DonCorleone schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 15:43:
Ga je even het lijstje af van dion_b :)?

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-02 05:08
DonCorleone schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 15:43:
Misschien dat je het aantal gelijktijdige verbindingen van Bitcomet eens terug kunt zetten. Is je surfen ook aanmerkelijk trager als Bit comet aanstaat? Dan moet je dat zeker doen.

Men zegt dat standaard routers maximaal 256 gelijktijdige verbindingen kunnen managen. Gebruik je ook een router? Weet er iemand hier wat verstandige waarden zijn om zijn Chello modem niet te overbelasten?

• G F0rce 1
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-03-2015
DOnCorleone ik heb even geen tijd om het hele topic te lezen maar is de COAX kabel wel helemaal oké? Is hij bijvoorbeeld niet te lang? Dit heeft bij mij lange tijd problemen gegeven. Knipperen er lampjes op de modem en in bijzonder brand het 'cable' lampje constant of knippert het? Ik heb zelf geen thompson dus ik weet niet hoe het zit met de lampjes op dat apparaat maar ik denk je de kabel maar is even na moet checken. Kijk anders is of een TV welk een duidelijk signaal geeft op die kabel. Vraag ook even of ze bij Chello de signaal sterkte van de verbinding met jou modem controleren, dit kan misschien ook uitsluitsel geven.

I feel absolutely clean inside, and there is nothing but pure euphoria. - Alexander Shulgin

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16-02 20:19
geef je eigen pc het ip 192.168.100.2 en ga vervolgens met de browser naar 192.168.100.1.
Dan kom je op de webserver van jouw modem. Hier kan je gegevens als signaalsterkte en SNR uitlezen.
Zou je die gegevens heir neer willen zetten?

Als je toevallig nog een Com21 modem hebt (geen idee of chello die nog gebruikt), grote kans dat de voeding stuk is.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

Verwijderd

Ik heb hier hetzelfde in de Achterhoek.

Kabel-modem heeft soms totaal geen verbinding, soms krijg ik een 10.-nogwat IP, soms een 169. en heb toen ik de kabel eraf haalde ook al eens een 192.168-IP gehad...

Hetzelfde had ik 3 dagen geleden, daarna deed het er weer, nu weer niet...

Begin stevig te balen :(

• FatalError
mandootje doe ook eens wat ik zei.. grote kans dat jouw signaal gewoon slecht is.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

Verwijderd

Zozo, ik kreeg een 10.-nogwat adres, zomaar, in 1 keer

Signal to Noise Ratio 27 dB
Power Level -17 dB

Verwijderd

Het vreemde is trouwens dat ik op mijn PC geen IP-adres krijg van dat Motorola-Surfboard geval, maar op m'n Laptop wel. Zeker omdat dat geval het MAC-adres van mijn PC wel zou moeten kennen en die van m'n Laptop niet.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:12

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 16:33:
Het vreemde is trouwens dat ik op mijn PC geen IP-adres krijg van dat Motorola-Surfboard geval, maar op m'n Laptop wel. Zeker omdat dat geval het MAC-adres van mijn PC wel zou moeten kennen en die van m'n Laptop niet.
Blijkbaar is dat net andersom :z

Iemand (jij?) heeft je laptop aangemeld, op moment dat de laptop aangemeld is, krijg je natuurlijk met de andere MAC niets...

Edit:
SNR van 27dB is prima, maar power level van -17dB kan niet :o

Allereerst worden powerlevels in dBmV gemeten, niet dB, verder hoort de downstream power level zo dicht mogelijk bij 0 te zitten, no way dat hij onder de -12dBmV online komt. De upstream moet zo laag mogelijk, maar in praktijk zal het altijd tussen de 30 en 55dBmV zitten. Wat is die '17dB' getal dan precies volgens jou :? :?

[ Voor 29% gewijzigd door dion_b op 19-02-2005 16:39 ]

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Ehm, er zit, omdat het met m'n router ertussen nogal lastig is dingen te configureren, maar één tegelijk aan momenteel (nu helemaal niks, omdat ik met m'n Laptop op schoot aan de telefoonlijn hang ;)).

Normaal hangt de router (met het MAC-adres van m'n PC gecloned) aan dat Motorola-ding, maar nu dus even niet.

Edit:
Dit stond er ook nog:
Power Level 39 dBmV

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2005 16:41 ]

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 16:40:
Ehm, er zit, omdat het met m'n router ertussen nogal lastig is dingen te configureren, maar één tegelijk aan momenteel (nu helemaal niks, omdat ik met m'n Laptop op schoot aan de telefoonlijn hang ;)).
Waarom zou het lastig zijn met router ertussen :?
Normaal hangt de router (met het MAC-adres van m'n PC gecloned) aan dat Motorola-ding, maar nu dus even niet.
Misschien dat de router een keer opnieuw gekloond heeft vanaf de laptop...
Edit:
Dit stond er ook nog:
Power Level 39 dBmV
Ja, maar _WELKE_ powerlevel is dit, je hebt een upstream en een downstream. Het kan bijna niet anders dan dat dit de upstream is, maar dan is die 17dB(mV) nog steeds niet te geloven. En dat is juiste de belangrijke :o

Oslik blyat! Oslik!

• t3q
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-02 00:09

t3q

Say yes to teq

Een bekende van me heeft hetzelfde, ik ben vandaag gaan kijken maar hij krijgt geen ip.

Alleen maar 169.254.x.x

Maar ik denk dat het komt omdat er migratie van systemen plaats vind.

Waarschijnlijk is hierdoor de proviosingserver wat van slag.

Life goes as it goes.

• FatalError
Verwijderd schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 16:31:
Zozo, ik kreeg een 10.-nogwat adres, zomaar, in 1 keer

Signal to Noise Ratio 27 dB
Power Level -17 dB
Als dat het powerlevel van het ontvangen signaal is, dan is dat HEEL ERG zwak.

• DonCorleone
Mijn verbinding is nu al weer een hele tijd stabiel en is er al sinds 1 uur vanmiddag niet meer uitgevallen.

Ik heb het volgende gedaan:
1. Start -> Uitvoeren -> "CMD" <- zonder "'s -> OK
2. In zwarte scherm: "ARP -A" ook zonder " -> Enter
3. Check vermelding op "Ongeldig"
4. Reboot Modem -> Reboot PC
5. Stap 1 & 2 opnieuw
6. Op de dosprompt "ARP -S [IP Gateway] [MAC-GATEWAY]"
7. Testen
8. (Aanvulling op gisteren: Bij vaker hangen: Netlimiter installeren cappen op 99,9% van de bandbreedte)

Waarschijnlijk heeft dat geholpen.

Verwijderd

Die -17db is downstream en die 39 dbmv upstream

Daarnaast geeft het log van m'n modem dit aan:

2005-02-19 16:41:31 4-Error 0x041D2BB8 Improper Configuration File CVC Format
1970-01-01 00:00:15 3-Critical 0x040D9A2C DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response.

• FatalError
Die -17 is dus veel te laag.
Ik zou je modem zo dicht mogelijk bij het AOP aansluiten met n goede korte kabel.
Mocht dat niet helpen, dan zou ik de kabelmaatschappij eens bellen of ze jouw signaal wat op kunnen krikken.

Verwijderd

AOP is neem ik aan waar de kabel het huis binnenkomt?

Daar zit een kabel van 50 cm ofzo, door Chello zelf aangelegd.

Verwijderd

Ik heb ook hetzelfde.
Bij het lezen van de log van de modem zie ik:

Received Signal Strength: -0.7 dBmV Power Level: 49.0 dBmV

Ook in de min en ook ik woon in de Achterhoek. Beetje erg jammer. Heb UPC al gemaild en gebeld maar nog zonder resultaat. Wanneer ik overigens mijn kabel op de hoofdaansluiting voor internet/kabel aansluit is het signaal wel in de plus maar valt hij er soms nog even af. Erg irritant!
Heb een Thomson modem, en een Belkin wireless router!

Wat kan ik er aan doen?

Bij het computerspel PES4 (online) valt hij er soms zomaar af, en bij Skype gebeurt hetzelfde. Ik vind het maar een enorm vaag probleem.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2005 20:27 ]

• FatalError
Dit zijn zeer goede waardes hoor.

Verwijderd

Heb hier nu ook hetzelfde probleem maar dan met hccnet adsl basis.
Voor de snelheidsverhoging verliep alles goed maar nu is het zwaar instabiel.

Verwijderd

Volgens mij komt het bij Chello ook door de snelheidverhoging.

Verwijderd

Nu is het nog steeds -17 en werkt het op miraculeuze wijze weer...

Na 4 keer de helpdesk gebeld te hebben vonden ze ineens dat er een 10.nogwat adres "vastzat" in het modem (ofzo), en de volgende keer kon ik dat zelf wegkrijgen door m'n Motorola-ding 30 seconden van de stroom te halen... (alsof ik dat niet al weet ik veel hoe vaak gedaan had :?)

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 19:10:
AOP is neem ik aan waar de kabel het huis binnenkomt?

Daar zit een kabel van 50 cm ofzo, door Chello zelf aangelegd.
Dan moet je de helpdesk bellen. Als meer mensen last hebben van het probleem moet er even een monteur langs de centrale of een versterkerkast, maar waarschijnlijker is dat dit alleen jullie aansluiting betreft, dus reken erop dat er een monteur bij jullie thuis moet komen - ALS tenminste het niet gewoon aan een losse kabel ligt binnenhuis :o
Verwijderd schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 20:18:
Ik heb ook hetzelfde.
Bij het lezen van de log van de modem zie ik:

Ook in de min en ook ik woon in de Achterhoek. Beetje erg jammer. Heb UPC al gemaild en gebeld maar nog zonder resultaat. Wanneer ik overigens mijn kabel op de hoofdaansluiting voor internet/kabel aansluit is het signaal wel in de plus maar valt hij er soms nog even af. Erg irritant!
Heb een Thomson modem, en een Belkin wireless router!

Wat kan ik er aan doen?

Bij het computerspel PES4 (online) valt hij er soms zomaar af, en bij Skype gebeurt hetzelfde. Ik vind het maar een enorm vaag probleem.
Je omschrijft het ook enorm vaag :o

Die signaalwaardes zijn perfect, maar je laat na je SNR te vermelden. Bovendien zeg je werkelijk niets over welk apparaat wat voor IP adres verkrijgt. Zie mijn lijst hierboven. Als je dat nog niet hebt uitgezocht, begin daar dan mee. Heb je het wel uitgezocht? Post het dan...
Verwijderd schreef op zondag 20 februari 2005 @ 02:00:
Heb hier nu ook hetzelfde probleem maar dan met hccnet adsl basis.
Voor de snelheidsverhoging verliep alles goed maar nu is het zwaar instabiel.
Nee, jij hebt per definitie een totaal ander probleem want bij ADSL heb je geen coax power levels... hou het on-topic of start een eigen topic, het feit dat je verbinding wegvalt kan werkelijk 1001 oorzaken hebben, hier is dat een te lage coax Rx waarde.
Verwijderd schreef op zondag 20 februari 2005 @ 12:39:
Volgens mij komt het bij Chello ook door de snelheidverhoging.
Dan mag je mij uitleggen welk invloed een snelheidsverhoging zelfs in theorie kan hebben op de downstream signaalsterkte over de kabel kan hebben...

Geen ja :Z

Lees alsjeblieft de topic door voor je van alles en nogwat gaat blaten :o

Oslik blyat! Oslik!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op zondag 20 februari 2005 @ 16:02:
[...]
Nu is het nog steeds -17 en werkt het op miraculeuze wijze weer...

Na 4 keer de helpdesk gebeld te hebben vonden ze ineens dat er een 10.nogwat adres "vastzat" in het modem (ofzo), en de volgende keer kon ik dat zelf wegkrijgen door m'n Motorola-ding 30 seconden van de stroom te halen... (alsof ik dat niet al weet ik veel hoe vaak gedaan had :?)
Wat voor Rx waarde hebben zij dan uitgelezen :?

Heb je ze er wel op gewezen dat jij -17dBmV uitlas :?

Wat was hun reactie :?

Of zit je heel de tijd niet gewoon een -1.7dBmV signaal uit te lezen (wat gewoon prima is) :?

Oslik blyat! Oslik!

• DonCorleone
Helaas helaas, gister ging het na de middag de hele middag goed.
En vannochtend ook, maar nu viel de verbinding er weer uit....

k*t zooi.
Heel vervelend als je s'nachts lekker wil downloaden.
Want hij gaat het niet vanzelf meer doen, daarvoor moet je de modem resetten..

Verwijderd

dion_b schreef op zondag 20 februari 2005 @ 16:08:
[...]

Wat voor Rx waarde hebben zij dan uitgelezen :?
Geen enkel idee
Heb je ze er wel op gewezen dat jij -17dBmV uitlas :?
Ja
Wat was hun reactie :?
Dat dat zou kunnen en niet erg was, ofzo.
Of zit je heel de tijd niet gewoon een -1.7dBmV signaal uit te lezen (wat gewoon prima is) :?
Nee, lezen gaat me nog betrekkelijk goed af ;) Er staat echt bij downstream -17dB (nu -16dB overigens)

Enne, ff off topic, blijft bij jou de :?-toets vastzitten ofzo, dat staat zo ongeveer achter ieder bericht.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

DonCorleone schreef op zondag 20 februari 2005 @ 16:20:
Helaas helaas, gister ging het na de middag de hele middag goed.
En vannochtend ook, maar nu viel de verbinding er weer uit....

k*t zooi.
Heel vervelend als je s'nachts lekker wil downloaden.
Want hij gaat het niet vanzelf meer doen, daarvoor moet je de modem resetten..
Hee, met de info die jij tot nu toe geeft kan het net zo goed aan je software (OS, firewall), hardware (router, NIC, aarding PC) of de sites waar je download, als aan je ISP.

Dus rustig aan met de 'k*tzooi' opmerkingen totdat je weet dat het terecht is :o

Ik heb flink wat posts hiervoor een lijst gegeven van info die je zelf kunt uitzoeken, doe dat dan ook even, dan kunnen we zinnige dingen zeggen. Met de info die je hier geeft ben ik geneigd de helpdesker die zei dat het aan je PC ligt gelijk te geven :o
Verwijderd schreef op zondag 20 februari 2005 @ 17:04:
[...]
Geen enkel idee

[...]
Ja

[...]
Dat dat zou kunnen en niet erg was, ofzo.
Wat :? Die helpdesker dient met botte voorwerpen bewerkt te worden. Dikke kans dat het weer misgaat met dat soort signaalwaardes :X
[...]
Nee, lezen gaat me nog betrekkelijk goed af ;) Er staat echt bij downstream -17dB (nu -16dB overigens)
Dat is hoogst brak. Je hebt duidelijk een goede modem te pakken dat hij zo nog online kan komen/blijven.
Enne, ff off topic, blijft bij jou de :?-toets vastzitten ofzo, dat staat zo ongeveer achter ieder bericht.
Dat gebruik ik om kracht bij de vragen te zetten, omdat het ervoor nogal onduidelijk was (mede door verkeerde eenheden en onduidelijkheid over welke signaal het precies om ging). Nu niet meer. IMHO heb je niet de beste medewerker aan de telefoon gekregen... (richtlijn voor het sturen van monteurs bij instabiele verbinding is structureel slechter dan -5dBmV...)

Oslik blyat! Oslik!

• Colina
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-11-2024
Dion,

Wil niet alles zeggen, dat wat hij uitleest als dBmV. Zit nu te staren naar een PC die aangeeft dat het Power Level -5 dBmV is op het daaraan vast zittende Surfboard, terwijl ik in mijn tool ;-) netjes 0 dBmV zie.

Zie dit wel vaker, dat van Chello uit gemeten het downstream power level totaal anders is dan die config. managers aangeven.

Zou dus niet te veel staren naar 192.168.100.1 als je het echt wil weten, bel dan gewoon even de helpdesk, met een beetje mazzel krijg je iemand die het je precies kan vertellen.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

RealJoey schreef op zondag 20 februari 2005 @ 21:45:
Dion,

Wil niet alles zeggen, dat wat hij uitleest als dBmV. Zit nu te staren naar een PC die aangeeft dat het Power Level -5 dBmV is op het daaraan vast zittende Surfboard, terwijl ik in mijn tool ;-) netjes 0 dBmV zie.

Zie dit wel vaker, dat van Chello uit gemeten het downstream power level totaal anders is dan die config. managers aangeven.
Het wijkt idd af, wat chello meet zit er soms zo'n 5dBmV naast, maar niet 15dBmV. En een modem die continu er ziekelijk naast zit heeft zelf problemen.
Zou dus niet te veel staren naar 192.168.100.1 als je het echt wil weten, bel dan gewoon even de helpdesk, met een beetje mazzel krijg je iemand die het je precies kan vertellen.
Iedere aap aan de lijn (c) kan mbv MAC-adres uitlezen wat op afstand te meten valt...

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Volgens echte kenners ligt het aan de belkin router,als je die hebt moet je em eens omruilen tegen Sweex.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op maandag 21 februari 2005 @ 12:30:
Volgens echte kenners ligt het aan de belkin router,als je die hebt moet je em eens omruilen tegen Sweex.
:? de TS heeft helemaal geen (Belkin) router. En wie mogen dan volgens jou 'echte kenners' zijn. Om de waarde van deze informatie te beoordelen is het nuttig te weten wie ermee komt :o

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Ik bedoel natuurlijk ook proberen

• Colina
dion_b schreef op zondag 20 februari 2005 @ 22:19:
Het wijkt idd af, wat chello meet zit er soms zo'n 5dBmV naast, maar niet 15dBmV. En een modem die continu er ziekelijk naast zit heeft zelf problemen.
Toch heb ik dat vaker gezien hoor. Of eerder; gehoord, aangezien ik die mensen nooit zie ;-) Heb geen vertrouwen in het conf. scherm van het modem, geloof eerder de read-out vanuit UPC.
Iedere aap aan de lijn (c) kan mbv MAC-adres uitlezen wat op afstand te meten valt...
Nee, iedere aap aan de lijn (c) ziet cijfertjes staan bij het uitlezen van een modem. Weten wat ze betekenen is een ander verhaal. Zo duidt een laag power level en een redelijk signaal vaak op problemen in de bekabeling of in de splitter. Iemand aan de lijn kan je ook meteen vertellen of het een individueel probleem is of niet, aangezien buurtgenoten vrijwel altijd op dezelfde ubr zitten. De topicstarter heeft volgens mij gewoon een fluctuerend signaal, wat of ligt aan problemen op de ubr, of aan een geweldig signaal wat binnenkomt. Een monteur zou een oplossing zijn, schuif een plaatsje op in de eindversterker et voilá; een beter signaal.

[ Voor 55% gewijzigd door Colina op 22-02-2005 05:18 . Reden: Hmm.. 't is laat ]

• Colina
Verwijderd schreef op maandag 21 februari 2005 @ 12:30:
Zeg me aub. niet dat posters bij Chelloo.com opeens kenners zijn geworden.....

Verwijderd

Vriend van mij had hetzelfde met belkin heeft sinds eergister Sweex en bij hem werkt het goed. Waarschijnlijk haal ik ook effe sweex.

• DonCorleone
Ik heb het lijstje van Dion_b door gelopen en dit is het resultaat:

PC zit direct op de modem.
PC krijgt IP adres door 213..... dus er is verbinding
Renew all, werkt niet. kan geen contact met DHCP server maken.
DNS aangepast stond op automatisch, heb hem gegeven wat in chello contract stond, geen verandering (herstart gedaan).
Firewall uitgezet en opnieuw geprobeerd, geen verandering.

Krijg overigens wel van mijn dataverbruikprogramma deze foutmelding: misschien handig?

socket error #11001
Host not found

[ Voor 13% gewijzigd door DonCorleone op 22-02-2005 14:08 ]

• DonCorleone
Kan iemand mij wellicht verder helpen!?
Ik zit nog steeds met hetzelfde probleem... best vervelend om telkens naar beneden te lopen om mijn modem te resetten.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 11:54:
Vriend van mij had hetzelfde met belkin heeft sinds eergister Sweex en bij hem werkt het goed. Waarschijnlijk haal ik ook effe sweex.
Kan je doen. Heb hier ook een Sweex en hier valt de verbinding ook redelijk vaak weg. Meestal werkt dan alleen de modem resetten. Dat je t ff weet voor je je geld aan een router spendeert :)

• NoBody
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-12-2024

NoBody

www.gentoo.org

Probeer voor de grap eens een andere NIC, andere UTP en check of er evt. (zichtbare) beschadiginkjes zitten in je coax kabel (tussen splitter en modem), dit om e.e.a. uit te sluiten :)

Als dat allemaal geprobeerd is en het probleem is niet opgelost, zal een helpdesker als het goed is probleemloos een afspraak met jou maken voor een monteur :)

Overigens zijn er idd wat probleempjes met de provisioning de laatste dagen, het laat zich raden waar dat vandaan komt (werd op de eerste pagina van dit topic al genoemd) :)

Dus voor die mensen die zo nu en dan ineens een 10-IP krijgen; is dat sinds het weekend?

Hoi

Verwijderd

Bah, Vanavond heb ik meer geen connectie gehad dan dat ik dat wel had. Schandalig en die Lui van Upc maar beweren dat het aan mij ligt. Hahahha,,, :r

Verwijderd

DonCorleone en iceiscold

Waar wonen jullie, dan zal ik (monteur) eens kijken of ik lang kan komen.

Stuur maar eens een p-mail, mackonthenet@hotmail.com msn of icq mag ook

Zo lezend naar jullie berichten denk ik dat het de verbinding tussen de AOP (eerste kabel aansluitpunt) en het modem is.

De MINIMALE waardens mogen nl. zijn:

-5 tot +5 dBmV
23 SNR (geen maximum) Liefst rond de 50.

-17 dBmV zal betekenen dat er ergens een kern van een coax kabel niet goed zit (of gebroken is).

Mocht je direkt via UPC een storingsmonteur willen hebben, dan zal dat je minimaal de voorrijkosten moeten betalen.
Ik hoor het wel.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 00:04:
[...]

Mocht je direkt via UPC een storingsmonteur willen hebben, dan zal dat je minimaal de voorrijkosten moeten betalen.
Ik hoor het wel.
:? voorrijkosten worden alleen in rekening gebracht als het probleem binnenhuis ligt. Als het probleem binnen verantwoordelijkheid ligt van de provider (maw in de modem of achter het AOP), dan worden nooit dergelijke kosten in rekening gebracht :o

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Ik heb al eens de kabel op de hoofdaansluiting gehad, (geen tv meer dus) het bereik is dan beter maar het probleem blijft (bij Skype, Ip2Ip Games, en dat soort)

• Colina
DonCorleone schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 13:58:
Ik heb het lijstje van Dion_b door gelopen en dit is het resultaat:

PC zit direct op de modem.
PC krijgt IP adres door 213..... dus er is verbinding
Succes met bellen naar de helpdesk, modem zal even opnieuw aan moeten melden en dat kan alleen maar door deze uit het systeem te laten halen. (vakterm = infra verwijderen)

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 17:56:
Daarnaast geeft het log van m'n modem dit aan:

2005-02-19 16:41:31 4-Error 0x041D2BB8 Improper Configuration File CVC Format
1970-01-01 00:00:15 3-Critical 0x040D9A2C DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response.
Deze fout-melding is 'normaal'.

Verwijderd

dion_b schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 04:49:
[...]

:? voorrijkosten worden alleen in rekening gebracht als het probleem binnenhuis ligt. Als het probleem binnen verantwoordelijkheid ligt van de provider (maw in de modem of achter het AOP), dan worden nooit dergelijke kosten in rekening gebracht :o
Dus ALLES na het AOP. Dus ook als er een verkeerde splitter of slechte bekabeling is. Of los liggende 220V voedingsstekkertje. Of het modem is boven geplaatst achter een versterker ofzo...

• Mr. Jinx
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
RealJoey schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 21:45:
[...]

Succes met bellen naar de helpdesk, modem zal even opnieuw aan moeten melden en dat kan alleen maar door deze uit het systeem te laten halen. (vakterm = infra verwijderen)
Eh, zeg dan gewoon niets :+

• DonCorleone
Ik zal proberen wat meer gegevens uit mijn modem te halen.
Zo nu en dan gaat het goed, (laatste paar dagen weinig problemen, (ik download ook iets minder zit bijna aan mijn limiet.. :S)
Kijk alle kabeltjes ook wel na en vervang ze als het nodig mocht zijn.

Mack, bedankt voor je aanbod!, maar ik zoek zelf nog even verder en wacht nog wel even af.
Wellicht gaat het over.. zo niet, dan moet ik blijven zoeken naar een oplossing.

[ Voor 26% gewijzigd door DonCorleone op 25-02-2005 11:38 ]

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 00:36:
[...]

Dus ALLES na het AOP. Dus ook als er een verkeerde splitter of slechte bekabeling is. Of los liggende 220V voedingsstekkertje. Of het modem is boven geplaatst achter een versterker ofzo...
Klopt. In al die gevallen is het gewoon gebruikersfout en krijg je gewoon voorrijkosten, maar als vanuit de EV een veel te brak signaal doorgegeven wordt, dan is het voor rekening van de provider, UPC in dit geval.

Oslik blyat! Oslik!

• DonCorleone
Oké heel vreemd:
Ik zette vannochtend Bitcomet aan om wat te downloaden en internet klapt er dan steeds uit.
Ik zet vanmiddag Bitcomet uit en internet valt er niet meer uit.....

Dus ik denk dat het eraan ligt dat als ik download, maar het lijkt me toch dat dit niet zou mogen!?

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

DonCorleone schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 16:38:
Oké heel vreemd:
Ik zette vannochtend Bitcomet aan om wat te downloaden en internet klapt er dan steeds uit.
Ik zet vanmiddag Bitcomet uit en internet valt er niet meer uit.....

Dus ik denk dat het eraan ligt dat als ik download, maar het lijkt me toch dat dit niet zou mogen!?
Hmm... probeer eens met NetLimiter je bandbreedte tot 99% van het theoretisch maximum van je abbo te beperken (dus bij Classic iets van 4000/1000 (tov 4096/1024), bij Light 2000/500 (tov 2048/512)) - als je ,modem overwerkt is kom je er zo achter (en vermijd je het..)

Oslik blyat! Oslik!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:32

mace

Sapere Aude

oeps, pagina gemist |:( :X

[ Voor 94% gewijzigd door mace op 25-02-2005 20:33 ]

• DonCorleone
OK, netlimitter geinstalleerd, nu dus even afwachten of het helpt!

bedankt

• DonCorleone
Ik wordt er een beetje gek van onderhand.
Nu chello de datalimieten heeft aangepast wil ik toch wel het een en ander kunnen downloaden.
En met Netlimiter ge-installeerd werkt het nog niet goed, hij valt er nog steeds uit.!!

Alle kabels nogmaals gecontroleerd en schoongeblazen, maar het helpt nog niet echt naar behoren.
Chello had mij wel aangegeven dat er een probleem kon zijn met mijn Winsock omdat ik SP2 heb.
Heeft iemand hier meer over gehoord!?

En kan iemand mij daar wellicht mee helpen?

alvast bedankt!

Verwijderd

DonCorleone

ik heb dus precies hetzelfde probleem als jou.

Na reboot van modem heb ik mijn verbinding weer
ik gebruik dus ook bitcomet
maar heb geen SP2 geinstalleerd
Als er iemand is met een oplossing: graag!

• DonCorleone
niemand, leest dit topic denk ik meer.. of is ten einde raad..
maar goed.
Waar woon je en welke provider heb je!? ook Chello?

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

DonCorleone schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 13:48:
niemand, leest dit topic denk ik meer.. of is ten einde raad..
maar goed.
Waar woon je en welke provider heb je!? ook Chello?
Tja, zo op afstand en zonder tools om je modem uit te lezen kunnen we niet veel meer voorstellen. Neem even contact op met chello, want je modem hoort nu eenmaal niet zo uit te vallen.

Tip: bel tussen 13u30 en 16u30 (maandag het drukst, zondag het rustigst), dan is je kans om te moeten wachten minimaal :z

Oslik blyat! Oslik!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:34
Mijn korte conclusie is een nieuwe modem. Had het zelfde probleem met een Terayon, veel uitval nieuwe Thompson modem en gaat als een sneltrein die niet stopt ;).

Verwijderd

ik woon in de buurt bij jou (apeldoorn i guess aan je website te zien)
ik heb ook een thomson 390 modem
dus ook chello ja

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2005 18:52 ]

• DonCorleone
website? oh.. dat is dan nog van jaartje of 4 geleden. maar ik woon ook in Apeldoorn ja.

Ik zal maar flink gaan klagen bij Chello.

Verwijderd

ik heb al 21 mails verzonden naar chello, ze doen er gewoon niks meer op uit. Schande om zo'n service af te geven naar de klanten.
Ik vind dat ze een monteur moeten sturen naar die mensen die dit hebben, anders verliezen ze klanten bij het leven.

Trouwens, hebben jullie dat ook... Als je een internetradio luisterd, of 3fm webcam, dat ie dann steeds even weg valt?

• DonCorleone
inderdaad, dat heb ik ook!!

Verwijderd

dan lijkt het mij heeeel sterk dat het aan de kabels ligt.. ik heb er nog niet zo heel lang last van, eind december geloof ik. tot vandaag deed hij het 2 dagen goed. nu is hij weer zwaar slecht. ook savonds is mijn internet focking traag, terwijl de upload (bijna) nooit uitvalt. zeer vreemde situatie.

• Yofresh
  • Laatst online: 16-02 20:20
Ik heb zo`n zelfde soort probleem, maar dan met wanadoo premium!

Modem->switch of router, iig van edimax->computer

Ik heb een nieuw modem geinstalleerd (omdat het moest van mr. casema) en sindsdien valt internet na ongeveer 20 min steeds uit, heel irritant.

Ik heb hem automatisch een DNS-server aan laten wijzen, zelfde probleem
Ik heb er zelf 2 ingetikt (1 alternatief), zelfde probleem.
Ik heb firewall een keer uitgezet, zelfde probleem.
Als het is uitgevallen dan staat er altijd nog wel een ip, en dat is 82.157.xx.xx
Met herstellen kan je weer verder maar het is zo irritant,

help!

"Aliena vitia in oculis habemus, a tergo nostra sunt", Seneca

Verwijderd

kheb nog zon irri probleem:

ik kijk wel es wedstrijden via yeahronimo.com en dan om de 7/8 speelminuten buffert ie en blijft ie ff hangen, soms 5 seconde, soms 30, soms moet ik hele modem resetten

IRRI

Verwijderd

Ineens valt de stilte hier ;(

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 13:07:
ik heb al 21 mails verzonden naar chello, ze doen er gewoon niks meer op uit.
Hoe heb je geemaild? Met de formulier op de site van chello? Zo nee, doe dat dan...
Schande om zo'n service af te geven naar de klanten.
Wat voor service - wat voor replies heb je gekregen?
Ik vind dat ze een monteur moeten sturen naar die mensen die dit hebben, anders verliezen ze klanten bij het leven.
1) waarom ben je dan nog klant?
2) als je geen idee hebt wat het probleem is, waarom zou een monteur dat dan kunnen oplossen?
Vind je het raar? Je klaagt en roept aan alle kanten, maar geeft niets concreets. Daar kan niemand iets zinnigs over zeggen :z
DonCorleone schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 12:41:
website? oh.. dat is dan nog van jaartje of 4 geleden. maar ik woon ook in Apeldoorn ja.

Ik zal maar flink gaan klagen bij Chello.
Waarom niet gewoon zakelijk contact opnemen en je probleem uitleggen? Dat sorteert doorgaans een stuk meer effect dan gelijk iemands oren eraf klagen. Let wel - jij hebt nog geen contact opgenomen met chello, zij kunnen niet ruiken dat er iets mis is. Klagen doe je pas als je al contact opgenomen hebt en er is geen goede oplossing geboden...

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Ik kan je vertellen dat het aan chello ligt, ik en meerdere mensen die ik ken hebben er last van met Chello..

Verwijderd

ik heb inmiddels een nieuwe router, maar nog hetzelfde probleem. Chello geeft gewoon niet toe, lekker lullig

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op maandag 07 maart 2005 @ 11:34:
ik heb inmiddels een nieuwe router, maar nog hetzelfde probleem. Chello geeft gewoon niet toe, lekker lullig
Wil je hier alleen ranten of misschien ook werken naar een oplossing :?

Je zegt dat je 21 mails gestuurd hebt, maar zegt niets over de antwoorden die je kreeg.

Je zegt dat je een nieuwe router hebt gekocht, maar niet wat er gebeurt als je je PC direct op de modem zet.

Je zegt dat chello niet toe wil geven, maar je geeft nergens exact aan wat je over de telefoon met ze besproken hebt.

En verder heeft de TS van dit topic een fors signaalprobleem. Jouw ontvangen signaalsterkte is perfect, maar je post je SNR niet.

Geef eens antwoord op deze zaken, of zoek een ranttopic op. Je hebt duidelijk een ander probleem dan de TS en alleen maar oneliners zoals je hierboven doet zijn puur stemmingmakend en helpen niemand om een beter verbinding te krijgen :o

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Signal Acquired at 466.750 MHz Connection: Acquired
SNR: 35.0 dB Frequency: 35.4 MHz
Received Signal Strength: 0.5 dBmV Power Level: 49.0 dBmV
Micro-Reflections: 37 dBc Channel ID: 2
Modulation: 64 QAM Modulation: 16 QAM

Dit zijn mijn modem stats...

• FatalError
Beter kan bijna niet:)

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dat zijn inderdaad perfecte waardes. Maar hoe zit het dan met jouw contact met chello. Hoe heb je ze gemaild, wat was hun reply, wat heb je exact aan de telefoon gevraagd, wat was hun antwoord :?

Oslik blyat! Oslik!

• DonCorleone
Verwijderd schreef op maandag 07 maart 2005 @ 04:42:
Ik kan je vertellen dat het aan chello ligt, ik en meerdere mensen die ik ken hebben er last van met Chello..
Ik heb wel degelijk contact met chello opgenomen.
2 X al.. 1e keer hebben ze van afstand de boel nagekeken.
2e keer lag het aan SP 2 volgens hun was er iets mis met de Winsocket.

• DonCorleone
Dit zijn mijn gegevens btw.

Cable Signal Details

Forward Path: Return Path:
SNR: 32.0 dB Frequency: 45.8 MHz
Received Signal Strength: 1.4 dBmV Power Level: 51.5 dBmV
Micro-Reflections: 44 dBc Channel ID: 4

Data Service Details

Provisioned Address: Yes
Provisioned Time: Yes
Provisioned Configuration: Yes
Registered: Yes
BPI: Disabled

[ Voor 20% gewijzigd door DonCorleone op 07-03-2005 17:56 ]

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

DonCorleone schreef op maandag 07 maart 2005 @ 17:42:
[...]

Ik heb wel degelijk contact met chello opgenomen.
2 X al.. 1e keer hebben ze van afstand de boel nagekeken.
2e keer lag het aan SP 2 volgens hun was er iets mis met de Winsocket.
Ik had het dan ook niet tegen jou, en DoiF zat gewoon tussendoor te trollen :z

Ondertussen zijn je signaalwaardes perfect, dat is even wat anders dan hierboven, dus er is klaarblijkelijk serverside of in het netwerk iets veranderd :)

Blijf je de problemen houden?
Wat was er precies met Winsock aan de hand?

Oslik blyat! Oslik!

• DonCorleone
dion_b schreef op maandag 07 maart 2005 @ 18:18:
[...]

Ik had het dan ook niet tegen jou, en DoiF zat gewoon tussendoor te trollen :z

Ondertussen zijn je signaalwaardes perfect, dat is even wat anders dan hierboven, dus er is klaarblijkelijk serverside of in het netwerk iets veranderd :)

Blijf je de problemen houden?
Wat was er precies met Winsock aan de hand?
Geen idee, Chello zij dat er een probleem was met de winsocket in SP 2 bij windows XP.
En ik moest het verder zelf uitzoeken met Windows.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

DonCorleone schreef op maandag 07 maart 2005 @ 19:11:
[...]

Geen idee, Chello zij dat er een probleem was met de winsocket in SP 2 bij windows XP.
En ik moest het verder zelf uitzoeken met Windows.
Kreeg je een melding van 'Socket error' of 'Socket fout' bij het proberen te draaien van ipconfig - zo ja kan dat kloppen, dan moet je even googlen op "winsock fix xp" en je vindt genoeg.

Maar als je een winsock fout krijgt, krijg je helemaal geen IP meer en kun je dus het internet niet op. Dat is niet het oorspronkelijke probleem. Als je wel gewoon een goed IP krijgt maar de verbinding valt aan de modemkant steeds weg, kan het geen winsock geeikel zijn en ben je gewoon verkeerd voorgelicht door een aap die zelf geen idee had wat het had kunnen zijn :(

Oslik blyat! Oslik!

• Yoram
  • Laatst online: 05-02 21:23
Als je modem steeds uitvalt kan het ook aan je AOP liggen (Abonne Overname Punt, of te wel het kastje in de muur/meterkast waar je de coax kabel in doet). ik heb ook ziets gehad (maar dan mat casema) ze hadden toen dat kastje vervangen omdat het er al bijna 19 jaar zat dussss. Mischien als je dat probeert :) .

Hallo!

• switchboy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-02 19:27

switchboy

-ruimte te huur-

Het kan ook je splitter zijn mijn mentor had precies hetzelfde probleem, en daar was alles verholpen nadat er een nieuwe splitter tussen zat. ;)

My Steam Profile (Name Switch) Worth: 889€ (225€ with sales)Games owned: 83

Verwijderd

Contact is er geweest via mail, daarin zeiden ze vooral dat ik moest bellen. Ook een keer gaven ze door dat ik eens moest proberen op full duplex (Dat werkte niet).
Toen ik belde zeiden ze maar ddat ik alle kabels moet chekken aan het einde van het gesprek (ik zei aan het begin dat ik diezelfde week nog nieuwe kabels had gelegd) :r

Verwijderd

En savonds is hij ook slomer dan smorgens vroeg... valt me op :)

heb nog geen service packs van windows

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2005 21:21 ]

• DonCorleone
dion_b schreef op maandag 07 maart 2005 @ 19:19:
[...]

Kreeg je een melding van 'Socket error' of 'Socket fout' bij het proberen te draaien van ipconfig - zo ja kan dat kloppen, dan moet je even googlen op "winsock fix xp" en je vindt genoeg.

Maar als je een winsock fout krijgt, krijg je helemaal geen IP meer en kun je dus het internet niet op. Dat is niet het oorspronkelijke probleem. Als je wel gewoon een goed IP krijgt maar de verbinding valt aan de modemkant steeds weg, kan het geen winsock geeikel zijn en ben je gewoon verkeerd voorgelicht door een aap die zelf geen idee had wat het had kunnen zijn :(
Nee, ik kreeg met het programma'tje dataverbruik van chelloo.com die melding, dat meldde ik aan de telefoon. (gebeurde overigens niet met pconfig)
het programma winsock fix heb ik al eens gedraait.

Maarja, als ik geen .torrents download gaat het internet aardig goed. Het moet haast daarmee te maken hebben, aangezien ik al vele andere dingen heb geprobeerd. ( ik gebruik Bitcomet)

Verwijderd

Hoe is jou upload dan? wellicht is alleen een nieuwe modem de juiste oplossing!!

• DonCorleone
Verwijderd schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 23:37:
Hoe is jou upload dan? wellicht is alleen een nieuwe modem de juiste oplossing!!
Upload is prima... download ook, maar valt weg met gebruik van Bitcomet.

Verwijderd

Hmm... Hier valt ie vooral weg met streaming media... Vet kut joh

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 17:52:
Geweldig :Z

Hier kan ik met Azureus doen wat ik wil... Vet tof joh

Dergelijke oneliners zijn nou niet bepaald nuttig :o

Meer info van situatie hier:
Thomson TCM390 modem, chello Classic
Downstream power: -2.7dBmV SNR 33dB
Upstream power: 51.5dBmV

Edimax Broadband Router, firmware versie 0.59WD

En daar een halve dierentuin aan x86, SPARC, PPC en ander geassoorteerd meuk al dan niet via 2e switch achter hangend :P

Snelheid via speedtest.nl (en dit is een grove ONDERschatting omdat ik gewoon Azureus op dit moment aan heb staan, vandaar de schijnbaar 'lage' upload :z ):
Down 3565kbps Up 429Kbps Connections 946/min

En dit 100% stabiel sinds een SNR ruisvloer op WC niveau van een tweetal weken geleden.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 17:52:
bekend probleem.. alle poorten behalve 80 8080 en 21 lijken gecapped te worden. kijk maar eens naar [url] Chello knijpt poorten (QoS) [/url]

edit: En dat niet bij iedereen, ik kan bijvoorbeeld alleen via een vpn met mn maximale snelheid downloaden (van een ftp). Gewoon passive gaat het SUPER SUPER traag. Uploaden gaat wel normaal. Mn maat daarentegen heeft nergens last van.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2005 21:53 ]

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 21:52:
[...]

bekend probleem.. alle poorten behalve 80 8080 en 21 lijken gecapped te worden. kijk maar eens naar [url] Chello knijpt poorten (QoS) [/url]
Geloof ik ondertussen bijzonder weinig van. Ik heb ook zo'n EuroDOCSIS modem staan en krijg regelmatig uploads van meer dan 768kb, waarvan minstens de helft met bittorent over poort 64000 (zelf ingesteld). Er worden poorten geblockt bij chello, maar dat zijn heel specifiek poorten die door wormen misbruikt worden.
edit: En dat niet bij iedereen, ik kan bijvoorbeeld alleen via een vpn met mn maximale snelheid downloaden (van een ftp). Gewoon passive gaat het SUPER SUPER traag. Uploaden gaat wel normaal. Mn maat daarentegen heeft nergens last van.
Als je maat op dezelfde webrouter (ubr) zit dan is het gegarandeerd niet een actieve cap, want zoiets kan alleen op dat niveau toegepast worden. Sowieso zijn er op chello netwerken forse FTP problemen, met name op passieve transfers. Probeer eens actieve modus, dat zou veel beter moeten gaan :)

Oslik blyat! Oslik!

• jazzVL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-08-2025
Verwijderd schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 21:52:
[...]

bij mij valt de vpn vaak uit.
ook tijdens radio luisteren valt hij soms weg. Bij mijn broertje loopt het vast tijdens het gamen.
Ik heb de verbinding eens proberen te pingen kwam eruit dat gewoon om de zoveel tijd (5 minuten ongeveer) er 3 tot 4 time outs achter elkaar kwamen. Wanneer er 1 timeout kwam of zo was er niks aan de hand maar wanneer er binnen 5 pogingen 3 time outs waren dan was vpn weg en liep het spel vast en hielde de radio ermee op.
best irritant.

"If u do something do it with style, or do it at all."

Verwijderd

dion_b, uploads gaan prima.. het zijn puur de downloads, je zegt dat er forse FTP problemen zijn, die zijn er niet... ze cappen gewoon keihard. Mn maat zit niet op dezelfde router hij heeft zn eigen aansluiting waar alles prima werkt. Het is toch frapant dat ik via een vpn met 480k/sec leech, en vanaf dezelfde source zonder vpn met 15k/sec (passive ja, active werkt lang niet overal helaas ivm listen). Uploaden gaat daarentegen idd altijd prima.

• nAFutro
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-04-2020

nAFutro

hmm

Chello is wel aan het kutten met passive speeds.

Ikzelf heb het net even getest op verzoek van HateBreeder en tot mijn grote verrassing ging het nu beter. Toen ik overstapte van een COM21 modem naar een EuroDocsis en de passive transfer niet boven 16 kb/s uit kwamen heb ik maar een discussie gevoerd met de helpdesk. Na een paar keer doorgeschakeld te zijn kreeg ik te horen dat ze bevestigden een probleem te hebben met passive poorten! probleem my ass, misschien dat ze niet weten hoe ze hen routers moeten configuren...

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 17:40:
dion_b, uploads gaan prima.. het zijn puur de downloads, je zegt dat er forse FTP problemen zijn, die zijn er niet... ze cappen gewoon keihard. Mn maat zit niet op dezelfde router hij heeft zn eigen aansluiting waar alles prima werkt.
Dan is het gewoonweg uitgesloten dat er gecapped wordt. Dat gebeurt per webrouter of het gebeurt niet. En als hij op dezelfde webrouter geen problemen heeft, dan is het uitgesloten dat dat aan de hand is.

Meestal worden TCP poorten 135 en 445 hard geblokkeerd om te voorkomen dat mensen per ongeluk hun hele HDD sharen over het netwerk en om te vermijden dat een aantal irritante wormen misbruik maken van de Windows RPC-lek
Het is toch frapant dat ik via een vpn met 480k/sec leech, en vanaf dezelfde source zonder vpn met 15k/sec (passive ja, active werkt lang niet overal helaas ivm listen). Uploaden gaat daarentegen idd altijd prima.
Frappant idd. Maar waarom zit je kwaad opzet te vermoeden waar gewoonweg niet optimaal functioneren een ruim afdoende verklaring zou zijn :?

Het is een ondertussen lang bekend fenomeen dat er problemen zijn met passive FTP transfers op het chello netwerk; het is in ieder geval geen doelbewuste cap. (puur technisch gezien: stel dat je een enkele poort wilde gaan blokkeren bij bepaalde gebruikers en niet bij anderen op hetzelfde webrouter... hoe was je van plan dat te realiseren :? )
nAFutro schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 17:45:
Chello is wel aan het kutten met passive speeds.

Ikzelf heb het net even getest op verzoek van HateBreeder en tot mijn grote verrassing ging het nu beter. Toen ik overstapte van een COM21 modem naar een EuroDocsis en de passive transfer niet boven 16 kb/s uit kwamen heb ik maar een discussie gevoerd met de helpdesk. Na een paar keer doorgeschakeld te zijn kreeg ik te horen dat ze bevestigden een probleem te hebben met passive poorten! probleem my ass, misschien dat ze niet weten hoe ze hen routers moeten configuren...
Misschien...

In ieder geval is het een vrij loze poort om te gaan zitten cappen als beleidsmaatregel en wederom, op moment dat sommige mensen achter een bepaalde router hier meer last van hebben en andere minder, dan kan er simpelweg geen sprake zijn van een cap, dat zou iedereen namelijk exact even hard treffen :z

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Configureert Chello een modem ook zo nu en dan ofzo? Ik had sinds dat iemand van got hier langs is geweest een goede verbinding maar dat is nu weer weg sinds gisterennacht toen er bij mijn modem instellingen (Step 1 of 5) stond!

Zoiets stond er:

Data Service: In process...
Connecting: Step 1 of 5
Configuring:
Registering:

Het gevolg is:

SNR: 32.0 dB Frequency: 35.4 MHz
Received Signal Strength: -3.8 dBmV Power Level: 53.0 dBmV
Micro-Reflections: 39 dBc Channel ID: 2

Chello bedankt _/-\o_ :r :r :r

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-02 17:51
edit: oude koeien en niet kijken hoeveel pagina's een draad heeft :(

[ Voor 95% gewijzigd door cryforhelp op 16-03-2005 00:16 ]

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 00:06:
Configureert Chello een modem ook zo nu en dan ofzo? Ik had sinds dat iemand van got hier langs is geweest een goede verbinding maar dat is nu weer weg sinds gisterennacht toen er bij mijn modem instellingen (Step 1 of 5) stond!

Zoiets stond er:

[...]

Het gevolg is:

SNR: 32.0 dB Frequency: 35.4 MHz
Received Signal Strength: -3.8 dBmV Power Level: 53.0 dBmV
Micro-Reflections: 39 dBc Channel ID: 2

Chello bedankt _/-\o_ :r :r :r
Wat is daar dan zo gruwelijk mis mee :?

SNR van 32dB is extreem goed, Rx van -3.8dBmV is niet om over naar huis te schrijven, maar prima te doen, idem voor Tx van 53dBmV...

Overigens zijn DOCSIS modems zelf zo slim om van upstream te veranderen als er storingen zijn, dus het kan zijn dat de upstream waar hij op zat last had van interferentie ofzo. Modems worden iig niet handmatig ingesteld (+-700K DOCSIS modems... ze zouden wel gek zijn 8)7 )

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Maar eerst waren mijn waardes een stuk beter, nu heb ik weer het zelfde probeer als voorheen. Heb alles vernieuwd, nieuwe router, nieuwe kabels, nieuwe splitter etc.. Toen was het probleem weg, nu heeft de modem deze waardes en het is weer raak.. Erg jammer, is de vorige configuratie niet terug te halen? Of te herstellen, want chello reageert toch niet op de emails die ik stuur. :/

• Powermage
  • Laatst online: 12-02 23:08
Goed, we geven dit topic eens eventjes een rotschop omhoog.
vandaag een ge emmer gehad met chello, uiteindelijk modem (motorola / zwart) even gereset en nu werkt het weer wat beter.

na wat zoeken kwam ik dus dit topic tegen en nu vroeg ik mezelf af zijn mijn waardes wel goed:

Frequency 514750000 Hz Locked
Signal to Noise Ratio 31 dB
Power Level -8 dB
The Downstream Power Level reading is a snapshot taken at the time this page was requested. Please Reload/Refresh this Page for a new reading

Upstream Value
Channel ID 4
Frequency 42150000 Hz Ranged
Power Level 55 dBmV

Ik zie overal in dit topic Power level waardes in dBmV, maar bij mijn downstream is dat -8dB, kan dat een probleem zijn? of snap ik gewoon de waardes niet (wat ook zeer goed mogelijk is natuurlijk :))

Join the club

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-02 17:51
Powermage schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 23:58:
Goed, we geven dit topic eens eventjes een rotschop omhoog.
vandaag een ge emmer gehad met chello, uiteindelijk modem (motorola / zwart) even gereset en nu werkt het weer wat beter.

na wat zoeken kwam ik dus dit topic tegen en nu vroeg ik mezelf af zijn mijn waardes wel goed:

Frequency 514750000 Hz Locked
Signal to Noise Ratio 31 dB
Power Level -8 dB
The Downstream Power Level reading is a snapshot taken at the time this page was requested. Please Reload/Refresh this Page for a new reading

Upstream Value
Channel ID 4
Frequency 42150000 Hz Ranged
Power Level 55 dBmV

Ik zie overal in dit topic Power level waardes in dBmV, maar bij mijn downstream is dat -8dB, kan dat een probleem zijn? of snap ik gewoon de waardes niet (wat ook zeer goed mogelijk is natuurlijk :))
Aannemende dat chello dezelfde grenswaardes hanteert als @home, dan zijn deze waardes in principe goed. Alleen je downstream en upstream power level zijn wat aan de hoog achtige kant. Je zou chello eens kunnen bellen, maar vermoed dat ze er niet veel aan gaan doen.
En anders bellen als hij er weer uitligt, da's soms handiger ;)
Pagina: 1 2 Laatste