Internet valt steeds uit!

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 738 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 17:52:
Hmm... Hier valt ie vooral weg met streaming media... Vet kut joh
bekend probleem.. alle poorten behalve 80 8080 en 21 lijken gecapped te worden. kijk maar eens naar [url] Chello knijpt poorten (QoS) [/url]

edit: En dat niet bij iedereen, ik kan bijvoorbeeld alleen via een vpn met mn maximale snelheid downloaden (van een ftp). Gewoon passive gaat het SUPER SUPER traag. Uploaden gaat wel normaal. Mn maat daarentegen heeft nergens last van.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2005 21:53 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:12

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 21:52:
[...]

bekend probleem.. alle poorten behalve 80 8080 en 21 lijken gecapped te worden. kijk maar eens naar [url] Chello knijpt poorten (QoS) [/url]
Geloof ik ondertussen bijzonder weinig van. Ik heb ook zo'n EuroDOCSIS modem staan en krijg regelmatig uploads van meer dan 768kb, waarvan minstens de helft met bittorent over poort 64000 (zelf ingesteld). Er worden poorten geblockt bij chello, maar dat zijn heel specifiek poorten die door wormen misbruikt worden.
edit: En dat niet bij iedereen, ik kan bijvoorbeeld alleen via een vpn met mn maximale snelheid downloaden (van een ftp). Gewoon passive gaat het SUPER SUPER traag. Uploaden gaat wel normaal. Mn maat daarentegen heeft nergens last van.
Als je maat op dezelfde webrouter (ubr) zit dan is het gegarandeerd niet een actieve cap, want zoiets kan alleen op dat niveau toegepast worden. Sowieso zijn er op chello netwerken forse FTP problemen, met name op passieve transfers. Probeer eens actieve modus, dat zou veel beter moeten gaan :)

Oslik blyat! Oslik!

• jazzVL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-08-2025
Verwijderd schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 21:52:
[...]

bij mij valt de vpn vaak uit.
ook tijdens radio luisteren valt hij soms weg. Bij mijn broertje loopt het vast tijdens het gamen.
Ik heb de verbinding eens proberen te pingen kwam eruit dat gewoon om de zoveel tijd (5 minuten ongeveer) er 3 tot 4 time outs achter elkaar kwamen. Wanneer er 1 timeout kwam of zo was er niks aan de hand maar wanneer er binnen 5 pogingen 3 time outs waren dan was vpn weg en liep het spel vast en hielde de radio ermee op.
best irritant.

"If u do something do it with style, or do it at all."

Verwijderd

dion_b, uploads gaan prima.. het zijn puur de downloads, je zegt dat er forse FTP problemen zijn, die zijn er niet... ze cappen gewoon keihard. Mn maat zit niet op dezelfde router hij heeft zn eigen aansluiting waar alles prima werkt. Het is toch frapant dat ik via een vpn met 480k/sec leech, en vanaf dezelfde source zonder vpn met 15k/sec (passive ja, active werkt lang niet overal helaas ivm listen). Uploaden gaat daarentegen idd altijd prima.

• nAFutro
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-04-2020

nAFutro

hmm

Chello is wel aan het kutten met passive speeds.

Ikzelf heb het net even getest op verzoek van HateBreeder en tot mijn grote verrassing ging het nu beter. Toen ik overstapte van een COM21 modem naar een EuroDocsis en de passive transfer niet boven 16 kb/s uit kwamen heb ik maar een discussie gevoerd met de helpdesk. Na een paar keer doorgeschakeld te zijn kreeg ik te horen dat ze bevestigden een probleem te hebben met passive poorten! probleem my ass, misschien dat ze niet weten hoe ze hen routers moeten configuren...

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 17:40:
dion_b, uploads gaan prima.. het zijn puur de downloads, je zegt dat er forse FTP problemen zijn, die zijn er niet... ze cappen gewoon keihard. Mn maat zit niet op dezelfde router hij heeft zn eigen aansluiting waar alles prima werkt.
Dan is het gewoonweg uitgesloten dat er gecapped wordt. Dat gebeurt per webrouter of het gebeurt niet. En als hij op dezelfde webrouter geen problemen heeft, dan is het uitgesloten dat dat aan de hand is.

Meestal worden TCP poorten 135 en 445 hard geblokkeerd om te voorkomen dat mensen per ongeluk hun hele HDD sharen over het netwerk en om te vermijden dat een aantal irritante wormen misbruik maken van de Windows RPC-lek
Het is toch frapant dat ik via een vpn met 480k/sec leech, en vanaf dezelfde source zonder vpn met 15k/sec (passive ja, active werkt lang niet overal helaas ivm listen). Uploaden gaat daarentegen idd altijd prima.
Frappant idd. Maar waarom zit je kwaad opzet te vermoeden waar gewoonweg niet optimaal functioneren een ruim afdoende verklaring zou zijn :?

Het is een ondertussen lang bekend fenomeen dat er problemen zijn met passive FTP transfers op het chello netwerk; het is in ieder geval geen doelbewuste cap. (puur technisch gezien: stel dat je een enkele poort wilde gaan blokkeren bij bepaalde gebruikers en niet bij anderen op hetzelfde webrouter... hoe was je van plan dat te realiseren :? )
nAFutro schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 17:45:
Chello is wel aan het kutten met passive speeds.

Ikzelf heb het net even getest op verzoek van HateBreeder en tot mijn grote verrassing ging het nu beter. Toen ik overstapte van een COM21 modem naar een EuroDocsis en de passive transfer niet boven 16 kb/s uit kwamen heb ik maar een discussie gevoerd met de helpdesk. Na een paar keer doorgeschakeld te zijn kreeg ik te horen dat ze bevestigden een probleem te hebben met passive poorten! probleem my ass, misschien dat ze niet weten hoe ze hen routers moeten configuren...
Misschien...

In ieder geval is het een vrij loze poort om te gaan zitten cappen als beleidsmaatregel en wederom, op moment dat sommige mensen achter een bepaalde router hier meer last van hebben en andere minder, dan kan er simpelweg geen sprake zijn van een cap, dat zou iedereen namelijk exact even hard treffen :z

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Configureert Chello een modem ook zo nu en dan ofzo? Ik had sinds dat iemand van got hier langs is geweest een goede verbinding maar dat is nu weer weg sinds gisterennacht toen er bij mijn modem instellingen (Step 1 of 5) stond!

Zoiets stond er:

Data Service: In process...
Connecting: Step 1 of 5
Configuring:
Registering:

Het gevolg is:

Forward Path: Return Path:
Signal Acquired at 466.750 MHz Connection: Acquired
SNR: 32.0 dB Frequency: 35.4 MHz
Received Signal Strength: -3.8 dBmV Power Level: 53.0 dBmV
Micro-Reflections: 39 dBc Channel ID: 2
Modulation: 64 QAM Modulation: 16 QAM

Chello bedankt _/-\o_ :r :r :r

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-02 17:51
edit: oude koeien en niet kijken hoeveel pagina's een draad heeft :(

[ Voor 95% gewijzigd door cryforhelp op 16-03-2005 00:16 ]

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 00:06:
Configureert Chello een modem ook zo nu en dan ofzo? Ik had sinds dat iemand van got hier langs is geweest een goede verbinding maar dat is nu weer weg sinds gisterennacht toen er bij mijn modem instellingen (Step 1 of 5) stond!

Zoiets stond er:

[...]

Het gevolg is:

Forward Path: Return Path:
Signal Acquired at 466.750 MHz Connection: Acquired
SNR: 32.0 dB Frequency: 35.4 MHz
Received Signal Strength: -3.8 dBmV Power Level: 53.0 dBmV
Micro-Reflections: 39 dBc Channel ID: 2
Modulation: 64 QAM Modulation: 16 QAM

Chello bedankt _/-\o_ :r :r :r
Wat is daar dan zo gruwelijk mis mee :?

SNR van 32dB is extreem goed, Rx van -3.8dBmV is niet om over naar huis te schrijven, maar prima te doen, idem voor Tx van 53dBmV...

Overigens zijn DOCSIS modems zelf zo slim om van upstream te veranderen als er storingen zijn, dus het kan zijn dat de upstream waar hij op zat last had van interferentie ofzo. Modems worden iig niet handmatig ingesteld (+-700K DOCSIS modems... ze zouden wel gek zijn 8)7 )

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Maar eerst waren mijn waardes een stuk beter, nu heb ik weer het zelfde probeer als voorheen. Heb alles vernieuwd, nieuwe router, nieuwe kabels, nieuwe splitter etc.. Toen was het probleem weg, nu heeft de modem deze waardes en het is weer raak.. Erg jammer, is de vorige configuratie niet terug te halen? Of te herstellen, want chello reageert toch niet op de emails die ik stuur. :/

• Powermage
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-02 23:08
Goed, we geven dit topic eens eventjes een rotschop omhoog.
vandaag een ge emmer gehad met chello, uiteindelijk modem (motorola / zwart) even gereset en nu werkt het weer wat beter.

na wat zoeken kwam ik dus dit topic tegen en nu vroeg ik mezelf af zijn mijn waardes wel goed:

Frequency 514750000 Hz Locked
Signal to Noise Ratio 31 dB
Power Level -8 dB
The Downstream Power Level reading is a snapshot taken at the time this page was requested. Please Reload/Refresh this Page for a new reading

Upstream Value
Channel ID 4
Frequency 42150000 Hz Ranged
Power Level 55 dBmV

Ik zie overal in dit topic Power level waardes in dBmV, maar bij mijn downstream is dat -8dB, kan dat een probleem zijn? of snap ik gewoon de waardes niet (wat ook zeer goed mogelijk is natuurlijk :))

Join the club

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-02 17:51
Powermage schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 23:58:
Goed, we geven dit topic eens eventjes een rotschop omhoog.
vandaag een ge emmer gehad met chello, uiteindelijk modem (motorola / zwart) even gereset en nu werkt het weer wat beter.

na wat zoeken kwam ik dus dit topic tegen en nu vroeg ik mezelf af zijn mijn waardes wel goed:

Frequency 514750000 Hz Locked
Signal to Noise Ratio 31 dB
Power Level -8 dB
The Downstream Power Level reading is a snapshot taken at the time this page was requested. Please Reload/Refresh this Page for a new reading

Upstream Value
Channel ID 4
Frequency 42150000 Hz Ranged
Power Level 55 dBmV

Ik zie overal in dit topic Power level waardes in dBmV, maar bij mijn downstream is dat -8dB, kan dat een probleem zijn? of snap ik gewoon de waardes niet (wat ook zeer goed mogelijk is natuurlijk :))
Aannemende dat chello dezelfde grenswaardes hanteert als @home, dan zijn deze waardes in principe goed. Alleen je downstream en upstream power level zijn wat aan de hoog achtige kant. Je zou chello eens kunnen bellen, maar vermoed dat ze er niet veel aan gaan doen.
En anders bellen als hij er weer uitligt, da's soms handiger ;)
Pagina: 1 2 Laatste