Mensen, ik kijk over dit forum en ik kom het woord ATi een stuk of 10 keer in negatieve context tegen. Ik heb nog steeds blauwe blokken in beeld en heb alles zo'n beetje geprobeerd en ben het zat. Andere mensen hebben fatale gamecrashes Wat is dat toch met Ati, het lijkt microsoft wel!!!!!! Moest even frustraties kwijt. Post hier al je atifrustraties, dan voel ik me niet eenzaam in deze strijd
Mijn enige frustratie is dat ik een topkaart gesloopt heb, de X800XT PE. Nog nooit zo'n relaxte kaart gehad, en ik moet weer een stukje van de core afbrokkelen hoor.
Verwijderd
wat mij betreft heb je gelijk ik wordt er helemaal gek van,
update na update na update.
kunnen ze het niet eens een keer in 1 keer goed doen?
ik had de vergeljiking nog niet gelegd maar het begint inderdaad wel een beetje op microsoft te lijken
update na update na update.
kunnen ze het niet eens een keer in 1 keer goed doen?
ik had de vergeljiking nog niet gelegd maar het begint inderdaad wel een beetje op microsoft te lijken
Wat een onzin zeg, alsof andere merken nooit problemen hebben
Enne, je HOEFT geen update te doen hoor je kan em doen.
En nee ik ben geen nvidia aanhanger heb ook een ati kaart
Enne, je HOEFT geen update te doen hoor je kan em doen.
En nee ik ben geen nvidia aanhanger heb ook een ati kaart
debeerzietzevliegen.nl
Verwijderd
ATI kaarten kun je mishandelen, op dezelfde manier als je nVidia of Matrox kunt mishandelen:
De kat aaien met het geheugen.
Dom zijn en het bewaren in een boterhamzakje, is toch ook plastic?
Ik bedoel: er zit geheugen op, en geheugen is statisch gevoelig. Tenzij je weet hoe je goed anti-statisch en geaard iets moet inbouwen, moet je dat overlaten aan iemand die WEL weet hoe het moet.
De drivers van ATI zijn gewoon goed, Cataclyst: nieuwste versie gebruiken, met cataclyst control center, en het moet werken!
Blauwe blokken? Dikke kans dat je óf pech hebt en een maandag product hebt (zit OVERAL tussen, ook al koop je een duur tyan moederbord van €900, kan het nog een maandagproduct zijn), of dat je gewoon ZELF onvoorzichtig bent geweest, en je je kaart niet goed behandeld hebt. Met de volle hand beetpakken, zomaar ergens neerleggen, de voeding niet uitgezet (+5VSB = dodelijk, PC staat uit, voeding staat NOOIT uit tenzij je de stekker d'r uit trekt of de knop overhaald). Zorg dat je PC ontladen is, en dat zowel JIJ als de PC geaard zijn.
Pak de kaart niet met de volle hand beet, maar eerder de bracket en de zijkanten, of de koeler. Blaas je ook niets op.
Persoonlijk:
ATI:
. 9600Pro gehad: nooit problemen mee, nu een X800Pro. Beide kaarten heb ik qua koeling gemod, werken PERFECT. Supersnel, leuke prijsstelling, kwaliteit! Ook de drivers bevallen me super.
Ik werk bij een computerzaak, en ik verkoop ze veel (vooral de 9600XT loopt lekker, nog steeds!), en eigenlijk geen enkele klacht, ja goed, af en toe een klant die een met vreemd beeld terugbrengt, maar dat is dan zo'n klant die de doos + andere verpakking heeft weggegooid, en met de kaart in een super-statisch boterhamzakje komt aanzetten. Sorry, geen garantie. Onvakkundig gebruik, staat op de doos en in de handleiding: laat het vakkundig inbouwen. Geen €22 voor over en zelf willen doen? PECH!.
Overigens: hele verhaal gaat ook op voor nVidia, met als enige klacht dat ik lang niet altijd de nieuwste drivers zal pakken, en bij gebrek aan nieuwe officiëlen, zelfs bétas aanraad aan klanten.
De kat aaien met het geheugen.
Dom zijn en het bewaren in een boterhamzakje, is toch ook plastic?
Ik bedoel: er zit geheugen op, en geheugen is statisch gevoelig. Tenzij je weet hoe je goed anti-statisch en geaard iets moet inbouwen, moet je dat overlaten aan iemand die WEL weet hoe het moet.
De drivers van ATI zijn gewoon goed, Cataclyst: nieuwste versie gebruiken, met cataclyst control center, en het moet werken!
Blauwe blokken? Dikke kans dat je óf pech hebt en een maandag product hebt (zit OVERAL tussen, ook al koop je een duur tyan moederbord van €900, kan het nog een maandagproduct zijn), of dat je gewoon ZELF onvoorzichtig bent geweest, en je je kaart niet goed behandeld hebt. Met de volle hand beetpakken, zomaar ergens neerleggen, de voeding niet uitgezet (+5VSB = dodelijk, PC staat uit, voeding staat NOOIT uit tenzij je de stekker d'r uit trekt of de knop overhaald). Zorg dat je PC ontladen is, en dat zowel JIJ als de PC geaard zijn.
Pak de kaart niet met de volle hand beet, maar eerder de bracket en de zijkanten, of de koeler. Blaas je ook niets op.
Persoonlijk:
ATI:
Ik werk bij een computerzaak, en ik verkoop ze veel (vooral de 9600XT loopt lekker, nog steeds!), en eigenlijk geen enkele klacht, ja goed, af en toe een klant die een met vreemd beeld terugbrengt, maar dat is dan zo'n klant die de doos + andere verpakking heeft weggegooid, en met de kaart in een super-statisch boterhamzakje komt aanzetten. Sorry, geen garantie. Onvakkundig gebruik, staat op de doos en in de handleiding: laat het vakkundig inbouwen. Geen €22 voor over en zelf willen doen? PECH!.
Overigens: hele verhaal gaat ook op voor nVidia, met als enige klacht dat ik lang niet altijd de nieuwste drivers zal pakken, en bij gebrek aan nieuwe officiëlen, zelfs bétas aanraad aan klanten.
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2005 00:22 ]
Verwijderd
oh, ik heb ook een atikaart natuurlijk, maar die loopt steeds vast waarna de helddesk zegt dat ik weer moet updaten
Verder werk ie wel aardig
Verder werk ie wel aardig
Verwijderd
Ik moet dan weer wel toegeven dat het een zéér originele topic-title is.. Me likes
Voor de rest, tsja, zowel frustrATi als minVidia vertonen problemen.. Tis helaas niet te downsamplen naar een merk..
Óók heb ik met veel genoegen (en af en toe wat minder) van het verleden mogen leren dat het dat niet eens zo vaak aan de hardware lag, maar aan mij.. En zo zullen er nog velen komen die zichzelf tegen komen
Verwijderd
Kwestie van WETEN wat je doet, ik heb zowel met Ati als Nvidia geen problemen. Het inrichten van een pc is meer dan alleen op ok klikken.
Verwijderd
Ken je het maandagochtend gevoel? Weekend net voorbij, weer in het ritme komen, kater van hier tot tokio: kortom, je bakt er niks van. Zet dan iets in elkaar, en met je zatte kop maak je al snel een fout. Soms vis je die d'r niet uit, waardoor het product slecht/niet werkt. Dat heet maandagproduct. Nu gaat alles tegenwoordig machinaal, vooral videokaarten, maar de uitdrukking zit al in het Nederlands sinds de tijd dat smederijen nog op maandagochtend een keer per ongeluk het kromzwaard uitvonden (of vierkante wielen, per ongeluk de paarden verkeerd om voor de koets spannen, heel zakje schroeven overhouden bij het monteren van Ikea-kast).casemodderpoel schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 00:21:
wat bedoel je met maandagproduct?
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2005 00:26 ]
Imo kan alles dat door onervaren handen wordt aangeraakt (nofi) stuk, en aangezien er veel van die handen zijn, gaat er veel stuk. Kijk naar linux: onervaren pc-gebruikers gebruiken het niet, dus je hoort ook niet dat het snel kapot is... Het is, zoals iemand al opmerkte, niet te downsizen tot één merk.
Ga ff ergens anders gefrustreerd lopen doen 
TS, als je iets technisch mis hebt, pak dat concreet en logisch aan, kom je er echt niet uit, spreek je leverancier erop aan. Dit soort loos gezeur lost voor jou niets op en voor anderen niet...
TS, als je iets technisch mis hebt, pak dat concreet en logisch aan, kom je er echt niet uit, spreek je leverancier erop aan. Dit soort loos gezeur lost voor jou niets op en voor anderen niet...
Oslik blyat! Oslik!
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()