Het GeForce 6600 (GT) topic! Deel 5

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 2.691 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Epitome schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 01:32:
Wat ik hier lees is dat veel tweakers voor de XFX 6600GT PCI-E gaan, terwijl ik lees dat deze toch behoorlijk warm worden en daarnaast veel herrie produceren... :|

Is de Gigabyte 128Mb 6600GT PCI-E (GV-NX66T128D) dan niet een beter keus? :?
Voor het geluid en de warmte hebben we Zalman :)

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 11:32
Brainless-NL schreef op maandag 21 februari 2005 @ 23:41:
[...]

Hm ik denk dat jij jezelf beter zult moeten informeren. Het is juist zo dat de nv silencers allerlei problemen hebben met niet goed aansluitende heatsinks, afbrekende schroefjes, en ratelende fans. Vandaar ook dat er een rev2 uit komt.

* Brainless-NL heeft zijn rev1 moeten RMA-en en hoopt op een rev2
Toch maar goed dat ik m'n bestelling gisteren niet heb doorgezet. O-)
Anders neem ik een zalman. Alleen vind ik die Arctic er wel gaver uitzien. En hij voert gelijk de warme lukt naar buiten.

Maar ja, de reden waarom ik een andere cooler wil, is omdat ik de temperatuur naar beneden wil krijgen en het geluid van de fan wil verminderen. Dus als de Arctic Rev.2 ook problemen geeft, dan neem ik de Zalman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdofpray
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-10-2024
Is er al iemand met ervaringen met de passief gekoelde
[url=http://tw.giga-byte.com/V...roducts_GV-NX66T128VP.htm]
Gigabyte 128mb 6600GT Turbo Force Passief[/url] .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epitome
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-07 15:13
birdofpray schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 09:05:
Ik wilde hem vandaag kopen bij PC Megastore, maar helaas:
De Gigabyte 128mb 6600GT Turbo Force Passief is op dit moment niet op voorraad is. Wij hebben even voor u gekeken bij onze leverancier, en de verwachte uitleveringsdatum staat bij hen op onbekend.
Hardware.info vindt het een goede kaart, zonder te overclocken al hele goede resultaten.
http://www.hardware.info/reviews.php?id=529 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdofpray
Hardware.info vindt het een goede kaart, zonder te overclocken al hele goede resultaten.
http://www.hardware.info/reviews.php?id=529 :)
Ik denk dat dat juist één van de nadelen zal zijn van deze kaart, dat hij slechts beperkt is te overclocken , vandaar dat ik ook benieuwd was of iemand hier al wat mee geëxperimenteerd had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-09 12:08
Ik zit nog steeds met een dilemma. Ik zit te twijfelen tussen de 6600GT AGP van Club 3D en van Leadtek (winfast) Leadtek schijnt de beste "overall" kaart te zijn bij anandtech. Maar de Club 3D is wel weer een stuk goedkoper.

Ik heb eigenlijk 2 doorslaggevende punten:

Is de leadtek echt zo stil als men beweert. Of is deze stiller dan de concurentie maar nog steeds zeer goed te horen? (pc staat onder het bureau)

Hoe zit het met de bijgeleverde software van de Club 3D kaart. Bij de leadtek krijg je er Splinter Cell 2 bij en Prince of Persia. Opzich hoef ik die niet.

Dus moet ik de duurdere "overall" betere nemen of bijvoorbeeld een Club 3D en met het exrta geld een zalman koeler ervoor kopen?

Wie kan mij met dit probleem helpen?

Photography Portfolio Straaljager filmpje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 09:43

woutur

Klauwtjes uit!

Wat wil je dan? Volgens mij stel je je vraag niet goed. Als je hem goed zou stellen zie je zelf wel dat het helemaal geen vraag is en dat je je beslissing al genomen hebt.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
woutur schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 14:46:
Wat wil je dan? Volgens mij stel je je vraag niet goed. Als je hem goed zou stellen zie je zelf wel dat het helemaal geen vraag is en dat je je beslissing al genomen hebt.
Nee niet. Nu gaat mijn voorkeur naar de Leadtek. Omdat deze vrij stil schijnt te zijn. Mijn vraag is dat ook zo? En wat komt er bij de Club 3D aan software mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-09 14:31

Aight!

'A toy robot...'

Heeft iemand al ervaring met de Semi-Sli? 16x en 2x 6600 GT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aight! schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 15:13:
Heeft iemand al ervaring met de Semi-Sli? 16x en 2x 6600 GT?
Er zien reviews hierover, je hoeft alleen maar wat te googlen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalNerd
  • Laatst online: 16-05 14:48

MetalNerd

Wake up and smell the ashes...

Banjy schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 14:54:
[...]

Nee niet. Nu gaat mijn voorkeur naar de Leadtek. Omdat deze vrij stil schijnt te zijn. Mijn vraag is dat ook zo? En wat komt er bij de Club 3D aan software mee?
Ik heb zelf ook die afweging gemaakt en uiteindelijk besloten voor de Leadtek te gaan. Goedkoop = duurkoop geldt lang niet altijd, maar in dit geval ben ik toch gegaan voor een goed bekend staand merk. Ik heb mijn kast nu open staan en hoor de fan amper - niet meer dan mijn overige stock spullen. Volgens mij geldt: club3d + zalman = duurder dan leadtek. Persoonlijk had ik het er niet voor over om een extra fan te kopen (en te monteren), temeer omdat ik de duurzaamheid van de Leadtek ook hoger inschat. Het blijft uiteraard persoonlijk...

nieuwste aanwinsten: Western Digital 2500JB, Samsung SyncMaster 930BF, SonyEricsson W800i, Nintendo DS, Leadtek A6600 GT AGP, NEC 3520 DVD-RW DL 16x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Club3D + zalman = stiller, minder warm, beter te overclocken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-09 12:43
ja plus je garantie weg ze zien als als cooler eraf is geweest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wippien
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01-09 12:58
Asus t kost wel wat maar t kwaliteit is er :*)

Enjoy the joy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Nu online
jorisw86 schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 16:28:
ja plus je garantie weg ze zien als als cooler eraf is geweest
Wrong answer. Je garantie blijft gewoon bestaan als je andere koeler erop monteert. Daarnast lijkt het me niet zo'n probleem om de stock koeler er weer op te zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er iemand ervaring met de Aopen Aeolus 6600gt agp??

Thanx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
Ok Thnx! Dat monteren zie ik eigenlijk ook niet echt zitten. Maar welke software wordt er bij de Club 3D meegeleverd? Al gaat mijn voorkeur nu denk ik nog steeds uit naar de Leadtek..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meuzik
  • Laatst online: 14-05 12:24
Bij de Club3D 6600GT AGP wordt Collin McRae 2005 als spel meegeleverd
Wat betreft software zit er geloof ik nog één of ander DVD afspeel programma bij maar daar heb ik niet eens naar gekeken dus welk programma het is weet ik niet precies

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
Ok bedankt allemaal! Afgaande op deze informatie ga ik toch maar de Leadtek kopen. Ik laat jullie over een tijdje wel mijn experience ermee horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

birdofpray schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 10:39:
[...]

Ik denk dat dat juist één van de nadelen zal zijn van deze kaart, dat hij slechts beperkt is te overclocken , vandaar dat ik ook benieuwd was of iemand hier al wat mee geëxperimenteerd had.
Haha. Daar zit je helemaal naast:p Ik heb mijn Gigabyte 6600GT PCI-E normal (niet turboforce) overgelokt naar 581/1187, en haal daarmee 3840 3dmarks05 met stock koeler!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:21

Sabbi

je denkt aan mij.

De Club3D 6600GT pci-e zegt volgens z'n specs dual display te zijn.
Betekent dat nu ook dat ik er twee (CRT) monitoren aan kan hangen (dwz de dvi en crt uitgang tegelijk gebruiken), of is dat alleen dat er een tv-out op zit?

Als niet, heb ik dan dual dvi nodig? weet iemand een (niet te dure) kaart die het wel kan? (Heb me helemaal maf gezocht, vat er niks meer van)

[ Voor 14% gewijzigd door Sabbi op 22-02-2005 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Nu online
Ja dat kan :) DVI-VGA connector of VGA-DVI connector zit er gewoon bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi

Sabbi

je denkt aan mij.

en dan wel dat ze allebei een ander beeld hebben (geen idee hoe het het, laten we het de 'niet-clone-mode' nomen)?
Dan kan ik mijn hele brakke oude gare extra pci kaart-die-net-maar-dan-ook-net-jong-genoeg-is-om-dual-monitor-te-ondersteunen eindelijk op de hoop oude harde ware gooien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sabbi schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 21:48:
en dan wel dat ze allebei een ander beeld hebben (geen idee hoe het het, laten we het de 'niet-clone-mode' nomen)?
Dan kan ik mijn hele brakke oude gare extra pci kaart-die-net-maar-dan-ook-net-jong-genoeg-is-om-dual-monitor-te-ondersteunen eindelijk op de hoop oude harde ware gooien...
mij is het niet gelukt.

Kreeg bij de andere beeld alleen een startloos leeg desktop.

Waar ik dan de window van ene beeld naar andere kon verplaatsen.

Maar kon niet eens wmp over plaatsen :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi

Sabbi

je denkt aan mij.

Verwijderd schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 22:09:
[...]
mij is het niet gelukt.
Kreeg bij de andere beeld alleen een startloos leeg desktop.
Waar ik dan de window van ene beeld naar andere kon verplaatsen.
Maar kon niet eens wmp over plaatsen :|
oh, maar dat noem ik lukken :)
Startloos los ik wel op met ultramon en stretched over 2 moni's film kijken vind ik toch lelijk
(vooral dat 4 duims gat in het midden he)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
STIMPPYYY schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 16:35:
[...]

Wrong answer. Je garantie blijft gewoon bestaan als je andere koeler erop monteert. Daarnast lijkt het me niet zo'n probleem om de stock koeler er weer op te zetten
ques again dude ik heb het zelf meegemaakt met me 9800 pro ze zien elk ding dat jij doet met je videokaart

ze halen namelijk zelf gelijk de cooler eraf en kijken of de core ensow heel is of er de orginele coolpasta opzit en dergelijke zoniet weten ze het al ze kunnen alles zien met specialde hard/software voor nvidia kaarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdofpray
Verwijderd schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 17:56:
[...]

Haha. Daar zit je helemaal naast:p Ik heb mijn Gigabyte 6600GT PCI-E normal (niet turboforce) overgelokt naar 581/1187, en haal daarmee 3840 3dmarks05 met stock koeler!
Ik twijfel niet aan de overklokbaarheid (staat niet in de dikke Van Dale, ik weet het ;) ) van een Gigabyte 6600GT op zich, maar ik heb het over de Gigabyte 128mb 6600GT Turbo Force Passief (GV-NX66T128VP). Aangezien dit ding volledig passief gekoeld is vraag ik me af in hoeverre hij in staat is om extra warmte ten gevolge van oveklokken af te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sabbi schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 22:15:
[...]

oh, maar dat noem ik lukken :)
Startloos los ik wel op met ultramon en stretched over 2 moni's film kijken vind ik toch lelijk
(vooral dat 4 duims gat in het midden he)
Bedankt voor de tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

Meuzik schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 17:13:
Bij de Club3D 6600GT AGP wordt Collin McRae 2005 als spel meegeleverd
Wat betreft software zit er geloof ik nog één of ander DVD afspeel programma bij maar daar heb ik niet eens naar gekeken dus welk programma het is weet ik niet precies
Mooi, dat vroeg ik me dus ook af. Club3d is dus weer standaard erg gierig met z'n software.
Nu gaat ik dus een XFX nemen. Nu lees ik dat deze erg warm word, maar is dat een gevolg van de koeler of van de kaart zelf? Als het de koeler is maakt het niets uit, want die gaat er meteen af :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper72
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
birdofpray schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 09:05:
Ik hem hem vorige week binnengekregen deze Gigabyte 6600 GT PCI-e 128 mb Turbo Force Edtion. Zal binnenkort eens wat gegevens posten!

New Build in Progress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincent84
  • Laatst online: 09-07 21:28
Ik ben van plan om een nieuwe videokaart te kopen. Ik heb op dit moment een XP 2600+ met een Geforce 4 mx 440 videokaart. Ik zit te twijfelen tussen de ATI 9800 pro die nu bij de mycom in de aanbieding is voor 179,95 en de 6600 GT van Aopen die 199,95 moet kosten.
Ik vraag me af of de 6600 die 20 euro extra waard is, of ik dat verschil dus echt zie. Verder heb ik een 300 watt voeding met slechts 13A op de 12V lijn. Zal mijn voeding het volhouden met één van deze kaarten? Want als ik bijvoorbeeld voor de 6600 een nieuwe voeding moet kopen en voor de 9800 niet, is de keus snel gemaakt.
Voor de rest heb ik alleen 1 brander, 1 HD en 2 case fans in me systeem zitten.
bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou voor de GT gaan, kunje later je mobo ook upgraden naar een SLI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincent84
Ik heb het wel over AGP he. SLI kan toch alleen met Pci-e?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vincent84 schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 13:34:
Ik heb het wel over AGP he. SLI kan toch alleen met Pci-e?
Oja natuurlijk..

Dan maar de 9800pro.

Ik zou doorsparen voor een SLi mobo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eehm nee, hij heeft een agp slot op zijn mobo, dus het kan geen sli draaien. je voeding zal allebei denk ik niet goed draaien, je hebt dus sobieso een nieuwe voeding nodig hoogstwaarschijnlijk.

ik zou voor de 6600GT gaan, heb je meer plezier van in de toekomst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor de mensen die een XFX (Dual DVI) hebben: welke (extra) koeloplossing hebben jullie op je kaart? en in hoeverre word ie daarna cooler/stiller?

oh en is et mogelijk 2 lcd-schermen aan de Dual DVI te hangen of zijn et Single Dvi's of zo?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2005 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vincent84 schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 13:13:
Verder heb ik een 300 watt voeding met slechts 13A op de 12V lijn. Zal mijn voeding het volhouden met één van deze kaarten? Voor de rest heb ik alleen 1 brander, 1 HD en 2 case fans in me systeem zitten.
13A lijkt me ruim voldoende. Een 6600GT verstookt bij full load als ie niet overgeklokt is zo'n 48-50 watt. Dat komt neer op hooguit 4.5 ampere. Als je voeding verder alleen maar een HD en een brandertje hoeft te voeden moet dat ansich wel voldoende zijn.

Edit: Ik heb sinds gisteren ook een 6600GT in m'n shuttle zitten, met de shuttle silentX 250 watt voeding. Die levert 16A op de 12 volt lijn... Ik heb 'm nog niet heftig getest, maar zal er vanavond even een uurtje HL2 op draaien en kijken of 'ie 't volhoudt...
Verwijderd schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 14:17:
voor de mensen die een XFX (Dual DVI) hebben: welke (extra) koeloplossing hebben jullie op je kaart? en in hoeverre word ie daarna cooler/stiller?
Ik heb een dual dvi XFX 6600GT op AGP en stoor me enorm aan het geluid. Momenteel zit er nog de standaard koeler op, maar vanavond sloop ik die er af en hang ik er de welbekende zalman koeler aan. Ik zal je nog wel laten weten wat dat doet met de temperaturen....

(Mijn XFX is erg warm. Idle zit 'ie al op 48 graden volgens nvidia's control panel. Onder load heb ik 'm nog niet gemeten, maar ik denk niet dat ik dat echt WIL weten :( . Ook geeft mijn XFX kaart niet de 'ambient temperature' weer, hoort dat? Of stoort MBM5 weer eens met de temperatuuruitlezing? )

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2005 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 14:25:
[...]

13A lijkt me ruim voldoende. Een 6600GT verstookt bij full load als ie niet overgeklokt is zo'n 48-50 watt. Dat komt neer op hooguit 4.5 ampere. Als je voeding verder alleen maar een HD en een brandertje hoeft te voeden moet dat ansich wel voldoende zijn.

Edit: Ik heb sinds gisteren ook een 6600GT in m'n shuttle zitten, met de shuttle silentX 250 watt voeding. Die levert 16A op de 12 volt lijn... Ik heb 'm nog niet heftig getest, maar zal er vanavond even een uurtje HL2 op draaien en kijken of 'ie 't volhoudt...

[...]

Ik heb een dual dvi XFX 6600GT op AGP en stoor me enorm aan het geluid. Momenteel zit er nog de standaard koeler op, maar vanavond sloop ik die er af en hang ik er de welbekende zalman koeler aan. Ik zal je nog wel laten weten wat dat doet met de temperaturen....

(Mijn XFX is erg warm. Idle zit 'ie al op 48 graden volgens nvidia's control panel. Onder load heb ik 'm nog niet gemeten, maar ik denk niet dat ik dat echt WIL weten :( . Ook geeft mijn XFX kaart niet de 'ambient temperature' weer, hoort dat? Of stoort MBM5 weer eens met de temperatuuruitlezing? )
ik ga zeer binnenkort ook een shuttle kopen (Socket A) plus een 6600GT , en ben dus zeer benieuwd naar je ervaring met hoe ie et volhoud en zo :)

en ik ben ook wel benieuwd naar hoe die zalman et doet dus keep me posted ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floffert
  • Laatst online: 12-09 20:04
Goedendag iedereen

Ik heb een asus extreme n6600gt. nu wil ik hier graag een Zalman VF700 op zetten. Op de site van zalman staat dat dat past, maar ik vraag me af of dat ook past met die sli connector, want ik wil in de toekomst graag nog een videokaart er bij kopen.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn zelfs al plaatjes van een SLI config. met de zalmans in dit topic effe zoeken en gij zult vinden.

"ik w8 persoonlijk nog steeds op de silencer 6 rev2." :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floffert
Verwijderd schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 15:00:
Er zijn zelfs al plaatjes van een SLI config. met de zalmans in dit topic effe zoeken en gij zult vinden.

"ik w8 persoonlijk nog steeds op de silencer 6 rev2." :'(
ja maar de enige die ik kon vinden waren niet van asus. weet niet of dit wat uit maakt...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:40
Ik ben van plan om een nieuwe videokaart te kopen. Ik heb op dit moment een XP 2600+ met een Geforce 4 mx 440 videokaart. Ik zit te twijfelen tussen de ATI 9800 pro die nu bij de mycom in de aanbieding is voor 179,95 en de 6600 GT van Aopen die 199,95 moet kosten.
Ik vraag me af of de 6600 die 20 euro extra waard is, of ik dat verschil dus echt zie. Verder heb ik een 300 watt voeding met slechts 13A op de 12V lijn. Zal mijn voeding het volhouden met één van deze kaarten? Want als ik bijvoorbeeld voor de 6600 een nieuwe voeding moet kopen en voor de 9800 niet, is de keus snel gemaakt.
bvd
Ik denk dat hij het wel houdt hoor. Mijn 300W voeding heeft ook maar 13A op de 12V lijn en trekt hem gemakkelijk. Zelfs als hij is overgeclockt. Nog geen crash gehad sinds aanschaf v/d kaart en tis toch al wel paar weken geleden, en ik heb al een flink aantal spellen mee uitgespeeld, dus dat zit wel goed.

Die temperatuur klopt helaas wel :( ik heb het ook. En idle...tsjah meestal rond de 80°C en soms ook iets hoger (84°). Maar jah er zit 2 jaar garantie op dus hij zal het vast wel uithouden. En mijn kaart is ook ietsjes warmer dan normaal omdat hij is overgeclockt.
Dat geluidsprobleem is ook gewoon te verhelpen door speedfan te installeren. Dan heb je alleen nog tijdens het opstarten 30 seconden last van het geluid, maar als speedfan eenmaal is geladen hoor je niks.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixon
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-05-2024
floffert schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 15:02:
[...]

ja maar de enige die ik kon vinden waren niet van asus. weet niet of dit wat uit maakt...?
het hangt hellemaal van je moederbord af hoe ver die sli conectors van elkaar afzitten op de asus a8n sli kan het wel kijk maar naar mijn foto's
http://img149.exs.cx/my.p...149&image=dsc086218uf.jpg

Asus rampage extreme - 4 core 9500 - 2x2gig ocz -2x 4870x2 -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Nu online
jorisw86 schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 08:21:
[...]

ques again dude ik heb het zelf meegemaakt met me 9800 pro ze zien elk ding dat jij doet met je videokaart

ze halen namelijk zelf gelijk de cooler eraf en kijken of de core ensow heel is of er de orginele coolpasta opzit en dergelijke zoniet weten ze het al ze kunnen alles zien met specialde hard/software voor nvidia kaarten
Dat is dan jammer voor jou, maar je garantie blijft als je de koeler vervangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floffert
pixon schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 17:12:
[...]

het hangt hellemaal van je moederbord af hoe ver die sli conectors van elkaar afzitten op de asus a8n sli kan het wel kijk maar naar mijn foto's
http://img149.exs.cx/my.p...149&image=dsc086218uf.jpg
dat bedoel ik niet helemaal... Ik weet dat er genoeg ruimte zit tussen de 3 videokaarten. Ik ben alleen bang dat de koeler uitsteekt waardoor hij in de weg zit van die sli connector.
Wat voor videokaarten heb jij dan op die pic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wippien
bvd
Dat verschil is tog zo klein dus dan zou ik al voor de 6600GT gaan ik zelf draai hier ook met een 300W voeding en gebruik , 3 Hard Disks, Lees + Brander + Floppy en dus + 6600GT en het draait allemaal goed , overigens zul je het zien in Benchmark resultaten en meer FPS in games en de kaart is veel sneller en t beschikt over een mooie aantal eigenschappen van de 6800 serie

Enjoy the joy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb "werkende" link naar gelekte v75.90 ForceWare drivers. >:)
nog geen tijd om te testen maar ckr effe proberen waard 8)
[url]http://www.3dchipset.com/drivers/nvidia/beta/nt5/7590.php[/url]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-08 13:14

Flame17

Captur EDC 130

Wippien schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 18:13:
[...]

Dat verschil is tog zo klein dus dan zou ik al voor de 6600GT gaan ik zelf draai hier ook met een 300W voeding en gebruik , 3 Hard Disks, Lees + Brander + Floppy en dus + 6600GT en het draait allemaal goed , overigens zul je het zien in Benchmark resultaten en meer FPS in games en de kaart is veel sneller en t beschikt over een mooie aantal eigenschappen van de 6800 serie
Ik had het ook gezien dat van die kaart bij Mycom en heb nu een 9800 pro@XT( idd met 360 core), zoek eens op Futuremark naar de verschillen van die 2 kaarten en je systeem en je zal zien dat ze mekaar niet erg veel ontlopen, goed de 6600 gt is sneller maar om nou te gillen van enthousiasme gaat me te ver..6600 3d03 tegen 8500 3d03, waarbij maar een paar tests beter gedaan worden door de 6600, waaronder fillrate en pixelshader.

Ik wilde dus ook wat gaan doen maar de 6800 gt lijkt me dan beter, alleen is het geld nog een probleem.

Als je dus gaat van een gf4 mx naar een andere kaart zou ik toch kiezen voor die 6600GT.

[ Voor 6% gewijzigd door Flame17 op 23-02-2005 18:40 ]

Windows10 Ultimate 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 5 1400, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 8 gb. OC,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wippien
Flame17 schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 18:30:
[...]
Als je dus gaat van een gf4 mx naar een andere kaart zou ik toch kiezen voor die 6600GT.
De Nvidia GeForce 6600GT is niet veel sneller nee maar jah een nieuwere kaart met gebaseerd op nieuwere technologie is natuurlijk wel iets wat mee speeld maar ok de kwaltiteit/prijs verhouding is gewoon goed en daarom zit ik ook nog steeds op Nvidia weliswaar omdat deze kaart weer de oplossing was :*)

Enjoy the joy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robjuh_
  • Laatst online: 20:00
Robjuh_ schreef op zondag 20 februari 2005 @ 11:37:
Heb sinds gister ook een 6600 GT agp van XFX. Alles draait mooi nu maar heb rivatuner en coolbits eropgezet en ik zie geen tabje met overclock

had wel de 66.93 drivers maar had ie onzettend veel last van artifacts bij de 3d marks en nfs2u
alles draait nu mooi en soepel op 71.25 :)

wie weet dit
Niemand?? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

Weer over de XFX kaart
Dat Hitte probleem is dat omdat er gewoon een gare koeler opzit of door de dual dvi of ligt het gewoon aan de kaarten die XFX maakt?

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
  • Laatst online: 12-09 10:51
wilde gok: driver houd overclocken tegen? Probeer een andere (ja nog een andere) en/of powerstrip voor overclocken.

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
STIMPPYYY schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 17:29:
[...]

Dat is dan jammer voor jou, maar je garantie blijft als je de koeler vervangt.
mag alleen de winkel doen waar je hem gekocht heb want anders is die niet meer in orginele staat weet ut beter dan jij heb ut al mee gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincent84
Wippien schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 19:44:
[...]

De Nvidia GeForce 6600GT is niet veel sneller nee maar jah een nieuwere kaart met gebaseerd op nieuwere technologie is natuurlijk wel iets wat mee speeld maar ok de kwaltiteit/prijs verhouding is gewoon goed en daarom zit ik ook nog steeds op Nvidia weliswaar omdat deze kaart weer de oplossing was :*)
Ja daar heb ik inderdaad ook al aanzitten denken. De 9800 is geen verkeerde kaart, maar draait natuurlijk ook al een tijdje mee en in de 6600 zitten natuurlijk nieuwe technologieën.
Ja, ik denk dat ik er wel uit ben, wordt een 6600 GT en wat betreft de voeding. Ik zie wel waar het schip strand. Maar als ik alle berichten mag geloven moet het gaan lukken.
Bedankt voor alle reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onder xp 64 krijg ik framerates van 1/ps met m'n xfx 6600gt en de laatste xp64 drivers... :'(
Is echt niet om aan te zien, terwijl met xp2 de kaart super draaid!

-verse installatie
-enkel driver ge-inst.

Iemand een aanknopings punt?

Zie weinig ervaringen staan met xp64 staan, vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok dan.... de zalman zit er op. Als ik de koeler van zalman op 12 volt laat lopen is hij stiller dan de stock koeler, en bijna 10 graden koeler. Met de fan op 5 volt hoor ik de koeler helemaal niet meer en zijn de temperaturen ongeveer vergelijkbaar met de standaard koeler die er op zit. Wat me wel opvalt met de zalman is dat het opwarmen van de kaart een stuk langer duurt, maar ook het afkoelen duurt langer. Al met al ben ik er wel tevreden mee. Hij is nu lekker stil en ik heb niet direct plannen om 'm te gaan overclocken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 20:10:
Onder xp 64 krijg ik framerates van 1/ps met m'n xfx 6600gt en de laatste xp64 drivers... :'(
Is echt niet om aan te zien, terwijl met xp2 de kaart super draaid!

-verse installatie
-enkel driver ge-inst.

Iemand een aanknopings punt?

Zie weinig ervaringen staan met xp64 staan, vandaar.
Heb je de 70.80 drivers geinstalleerd ? Die gaven me een beduidend beter resultaat dan die andere die ik eerst had geinstalleerd. Het kwam zelf in de buurt van mijn XP 32 prestaties. Ondertussen werk ik weer alleen onder XP 32, het blijft iets beter gaan en je krijgt tenminste alle software vlotjes aan de praat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floffert
floffert schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 14:47:
Goedendag iedereen

Ik heb een asus extreme n6600gt. nu wil ik hier graag een Zalman VF700 op zetten. Op de site van zalman staat dat dat past, maar ik vraag me af of dat ook past met die sli connector, want ik wil in de toekomst graag nog een videokaart er bij kopen.

Heeft iemand hier ervaring mee?
niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 08:09
Als je moeite hebt met je 300 watt voeding koop je toch een nieuwe. heb ik ook gedaan.
gewoon merkloos, was maar 15 euro. dus dat is ook niet onoverkomelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 20:34:
[...]

Ok dan.... de zalman zit er op. Als ik de koeler van zalman op 12 volt laat lopen is hij stiller dan de stock koeler, en bijna 10 graden koeler. Met de fan op 5 volt hoor ik de koeler helemaal niet meer en zijn de temperaturen ongeveer vergelijkbaar met de standaard koeler die er op zit. Wat me wel opvalt met de zalman is dat het opwarmen van de kaart een stuk langer duurt, maar ook het afkoelen duurt langer. Al met al ben ik er wel tevreden mee. Hij is nu lekker stil en ik heb niet direct plannen om 'm te gaan overclocken....
Raar, bij mij gaat het afkoelen juist razendsnel. Als stressed wordt mijn kaart ongeveer 60 Graden. Zodra ik ook maar even alt tab of iets dergelijks doe dan daalt mijn tempratuur binnen 10 seconden naar 42 graden en daarna naar 32 graden.
Werkt gewoon hoor. Dual 6600GT met 2xV700 kan gewoon :)
jorisw86 schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 19:57:
[...]

mag alleen de winkel doen waar je hem gekocht heb want anders is die niet meer in orginele staat weet ut beter dan jij heb ut al mee gemaakt
Lol laten we er maar over ophouden :), ik weet gewoon 100% zeker dat je garantie bewaard blijft bij het vervangen van je koeler. Het is gewoon een fabeltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 14:38

Damian

Insane Obtrusion

Vroagje,

Ik heb nu 2 6600GT's van XFX in SLI erin zitten, maar nu begin ik toch te twijfelen of ze het wel doen in bepaalde spellen.

Nu weet ik dat je die Loadbalance gedoe aan kan zetten, zodat je wat van die strepen door het beeld krijgt. Nu heb ik dit met Battlefield geprobeerd, en daar werkte het best geinig, je ziet echt dat ie als er onder in het beeld een helikopter is, dan het streepje in het midden meer naar boven/onder gaat zeg maar, dus dat ie het balanceerd, dit lijkt me dan Split Frame Rendering.
Start ik daarentegen Half Life 2 op, dan zie ik dat gedoe ook wel staan, alleen nu doen de lijnen niets, en staan ze strak ik het midden van het beeld, en bewegen ze niet.... is dit dan Alternate Frame Rendering ??? Hoe weet ik welke hij doet ? Is er een andere manier om te testen of SLI werkt, en welke van de 2 manieren hij doet ??

Is dus echt wel een gok geweest dat hele SLI gebeuren, weet nog niet zo wat ik er van moet denken eigenlijk....

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Nu online
Er zijn nog niet veel profielen voor SLI in spellen door Nvdia gemaakt. Je kan gewoon bij driver settings een aantal profielen kiezen in spellen. HL2 behoort hier ook bij.

• pixon
  • Laatst online: 14-05-2024
Damian schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 23:03:
Vroagje,

Ik heb nu 2 6600GT's van XFX in SLI erin zitten, maar nu begin ik toch te twijfelen of ze het wel doen in bepaalde spellen.

.
download het volgende programa op deze link

Afbeeldingslocatie: http://img227.exs.cx/img227/6518/11064910387iv.jpg

nu kun je alle spellen spelen met sli .

Asus rampage extreme - 4 core 9500 - 2x2gig ocz -2x 4870x2 -

Verwijderd

STIMPPYYY schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 22:41:
[...]
Raar, bij mij gaat het afkoelen juist razendsnel. Als stressed wordt mijn kaart ongeveer 60 Graden. Zodra ik ook maar even alt tab of iets dergelijks doe dan daalt mijn tempratuur binnen 10 seconden naar 42 graden en daarna naar 32 graden.
Met de zalman er op heb ik 'm stressed ook nog niet hoger gezien dan zo'n 60 graden. Alleen die minimum temperatuur van 32 graden haal ik dus echt nooit... het laagste wat ik heb gezien is zo'n 40 graden.

Nou is de situatie qua koeling in mijn kast ook niet ideaal. Alle fans draaien zo langzaam mogelijk (ik hoor alleen m'n disks en de voeding), en ik heb weinig extra koeling. Er zit bijvoorbeeld geen fan in het zijpaneel. De enige lucht die aan de onderkant binnenkomt moet eerst langs m'n harddisks en is dan al redelijk opgewarmd...
Verwijderd schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 14:38:
[...]

ik ga zeer binnenkort ook een shuttle kopen (Socket A) plus een 6600GT , en ben dus zeer benieuwd naar je ervaring met hoe ie et volhoud en zo :)

en ik ben ook wel benieuwd naar hoe die zalman et doet dus keep me posted ;)
Voor de zalman dus, zie boven en nog wat verder terug. De shuttle lijkt het ook heel behoorlijk aan te kunnen. Gisteravond een paar uurtjes halflife 2 zitten spelen (en me zitten verbazen over hoe mooi alles in eens is, vergeleken met m'n geforce 4), en geen rare dingen opgemerkt. Wel gaan alle fans in de shuttle automatisch wat harder draaien, maar dat deed 'ie bij de oude kaart ook...
Bedenk wel dat je als je zo'n kaart in een shuttle wilt hangen, dat de koeler niet te hoog mag zijn. In m'n shuttle zit een AOpen kaart en dat past wel redelijk, maar een dubbelhoge koeler (zoals de zalman) gaat er niet in...

Verwijderd

Bij de mycom is de asus n6600/td agp 256mb 165 euri (!),
zit er over te denken om die maar es te halen.

Alleen staat deze niet op de asus site :-S ook niet in de pricewatch van tweakers..

Is dit net zo'n gevalletje als mn huidige asus gforce4 mx460 (zeldzame productie serie)?
Iemand ervaring (of tips) met die asus n6600/td agp 256mb toevallig?

Verwijderd

Bedenk wel dat een 6600 TD geen GT is. De GT is een stuk sneller...

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 13:27:
Bedenk wel dat een 6600 TD geen GT is. De GT is een stuk sneller...
Ik ken beide specs idd, alleen ben ik nog geen vergelijking tussen die 2..

Mn uitgangspunt was n 150 euro ongeveer voor een nieuwe videokaart en leek me deze wel een mooie aanwinst..

Verwijderd

Climax69 hier een linkje naar een lineup van een aantal kaarten waaronder de 6600.
Met name de Comparision Chart is interessant

[url]http://www.neoseeker.com/resourcelink.html?rlid=88318[/url]

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2005 13:44 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 13:43:
Climax69 hier een linkje naar een lineup van een aantal kaarten waaronder de 6600.
Met name de Comparision Chart is interessant

[url]http://www.neoseeker.com/resourcelink.html?rlid=88318[/url]
Thx zoiets zocht ik!

Ookal zijn dit PCIe kaarten, schetst het wel een beeld wat het verschil tussen een n6600(td?) en n6600gt

Alleen die asus n6600/td agp 256mb 165 euri kaart bij MyCom zie je verder nergens terug ? (asus/pricewatch..) :-S

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2005 13:54 ]

Verwijderd

Oke mensen hier een probleem. Hopelijk kan iemand me helpen, heel graag!
Het probleem is dat windows xp regelmatig de error geeft dat de grafische kaart te weinig stroom heeft. Hierdoor kan de kaart schade door ondervinden. Windows schakelt de opties terug, om schade te voorkomen.
De spullen die erin zitten is
leadtek 6600GT PCI-e
http://www7.alternate.nl/html/nodes_info/j9xl02.html
Gigabyte K8NF-9
http://www4.alternate.nl/html/nodes_info/gheg06.html
En aopen H600B(350watt)
Verder hangt er sata hd, een dvd speler, en dvd brander. Dit lijkt me genoeg voor 350 watt?
Windows blijft zeggen, plug de 4pins stroomaansluiting aan???
Ik heb geen idee wat het kan zijn. 1 ding heb ik wel ondekt. Sorrie als ik reclame maak maar:
http://www.computerland.n...beschrijving&prodid=12355
Deze 24pins voeding? is totaal niet in mijn kast terug te vinden maar wel een 20pins en 4pins.
Heb de 20pins aangesloten, en ernaast het zwarte klepje van 4pinnen dicht gelaten, en de 4 pins naast de processor, waar die hoort.
Mijn vraag: goed aangesloten? heb ik wel de goede voeding gekregen? of iets anders wat de fout kan geven.
Heel graag jullie reactie

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2005 19:17 ]

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-07 16:23
je moet een molex-connector op je 6600gt aansluiten, dan krijgt ie wel voldoende power

PSN: djmurcielago

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:40
djmurcielago schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 18:25:
je moet een molex-connector op je 6600gt aansluiten, dan krijgt ie wel voldoende power
Molex bij een 6600GT PCI-e kaart 8)7

...of die van Leadtek heeft extra veel power nodig

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

• Murcielago
Shailesh schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 18:35:
[...]

Molex bij een 6600GT PCI-e kaart 8)7

...of die van Leadtek heeft extra veel power nodig
nou dan, |:(
in elk geval, kan er een molex worden aangesloten? sluit die dan aan

Verwijderd

Even om discussie te voorkomen, hij heeft geen molexaansluiting!

• Murcielago
Verwijderd schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 19:13:
Even om discussie te voorkomen, hij heeft geen molexaansluiting!
ok, ik zeg niks meer, heb zelf agp, misschien daardoor :P

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 16:50:
Oke mensen hier een probleem. Hopelijk kan iemand me helpen, heel graag!
Het probleem is dat windows xp regelmatig de error geeft dat de grafische kaart te weinig stroom heeft. Hierdoor kan de kaart schade door ondervinden. Windows schakelt de opties terug, om schade te voorkomen.
De spullen die erin zitten is
leadtek 6600GT PCI-e
http://www7.alternate.nl/html/nodes_info/j9xl02.html
Gigabyte K8NF-9
http://www4.alternate.nl/html/nodes_info/gheg06.html
En aopen H600B(350watt)
Verder hangt er sata hd, een dvd speler, en dvd brander. Dit lijkt me genoeg voor 350 watt?
Windows blijft zeggen, plug de 4pins stroomaansluiting aan???
Ik heb geen idee wat het kan zijn. 1 ding heb ik wel ondekt. Sorrie als ik reclame maak maar:
http://www.computerland.n...beschrijving&prodid=12355
Deze 24pins voeding? is totaal niet in mijn kast terug te vinden maar wel een 20pins en 4pins.
Heb de 20pins aangesloten, en ernaast het zwarte klepje van 4pinnen dicht gelaten, en de 4 pins naast de processor, waar die hoort.
Mijn vraag: goed aangesloten? heb ik wel de goede voeding gekregen? of iets anders wat de fout kan geven.
Heel graag jullie reactie
Ik heb dit zelf ook gehad in het begin (XFX6600GT PCI-E op een Asus A8N SLI). Na het updaten van alle drivers krijg ik de melding niet meer. Volgens mij gaf uiteindelijk het updaten van de videodrivers de oplossing.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 20:01:
[...]

Ik heb dit zelf ook gehad in het begin (XFX6600GT PCI-E op een Asus A8N SLI). Na het updaten van alle drivers krijg ik de melding niet meer. Volgens mij gaf uiteindelijk het updaten van de videodrivers de oplossing.
Oke dan zal ik dat even aanraden, en anders vraag ik hem wel of die de pc even brengt en probeer ik het zelf. Ik hoop het, want die jongen wordt er gek van(heb hem zelf gebouwt voor hem:$)

• PASware
  • Laatst online: 12-09 10:51
ik heb nu de leadtek 6600gt agp. Leuk kaartje best stil, vooral met gebruik van expertool.

overclock tot nu toe: 550/1050, maar eind is nog niet in zicht

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

• OcGuru
  • Laatst online: 13-09 18:53

OcGuru

Giulietta Qv

misschien een n00b vraag maar :9 Maar kan je gewoon Artic Silver 5 op de Gpu smeren :) ?

Bl44t

Verwijderd

Ja hoor, dat kan prima. Als je het er maar niet te dik op doet. Maar of je erg veel verschil ziet valt te betwijfelen. Als het wel wat oplevert (lagere temps), laat het weten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalNerd

MetalNerd

PASware schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 22:58:
ik heb nu de leadtek 6600gt agp. Leuk kaartje best stil, vooral met gebruik van expertool.

overclock tot nu toe: 550/1050, maar eind is nog niet in zicht
Mooi kaartje hè? Ik heb hem zelf ook en ben er erg tevreden over. :)
Ik ga ook nog overclocken, maar zit erg te twijfelen welke drivers nou goed zijn voor deze kaart. Ik hoor dat 71.81 wat instabiel is en hoor ook veel issues over de nieuwste betas, 75.90. Welke drivers gebruik jij (en andere Leadtek AGP bezitters) en hoe bevallen die? Alvast bedankt voor de reactie!

nieuwste aanwinsten: Western Digital 2500JB, Samsung SyncMaster 930BF, SonyEricsson W800i, Nintendo DS, Leadtek A6600 GT AGP, NEC 3520 DVD-RW DL 16x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mja de MyCom had die 6600 td 256mb agp van asus niet op voorraad..

Heb ik de AOpen 6600 gt 128 mb agp genomen :Y) binnenkort maar es inbouwen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke issues zijn dat juist van die 75.* drivers?
Ik heb namelijk gisteren mijn Asus N6600GT Top Edition geinstalleerd met die drivers en als ik een spel speel zien de kleuren eruit alsof je paddels geslikt hebt :) (en het laden van spellen duurt ook extreem lang).
Ben van plan om vanmiddag eens te formateren, want is nu al men 3e kaart sinds format die erin gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LOL, jij weet waar je het over hebt!

paddos eet je B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mach2
  • Laatst online: 11-09 13:16
Neem dan gewoon de laatste van de NVidia site, lijkt me toch gewoon goed?

Hallo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 09:59:

Die AOpen heb ik in m'n shuttle zitten (en de XFX met zalman koeler in m'n werkstation). Opzich wel een leuk kaartje met toch wel een redelijk lawaaierige koeling, al is het een constant sissend geluid, dus er is wel mee te leven. Het is wel een heethoofd, met de gebrekkige koeling die de shuttle heeft. Ik heb tijdens het kijken van wat demo's zo'n 84 graden gemeten...

Voor de mensen die ook willen meten, ik heb deze demo van farbrausch windowed gedraaid op 800x600 met AA aan op de hoogste kwaliteit. Windowed, zodat ik de nvidia control panel ook nog in de gaten kon houden. Er zitten in de demo een paar scenes waar de kaart het kennelijk moeilijk mee heeft. Er zit zo'n 10 graden tussen de zwaarste en de lichtste scene in deze demo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalNerd

MetalNerd

mach2 schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 11:39:
Neem dan gewoon de laatste van de NVidia site, lijkt me toch gewoon goed?
Ja, is uiteraard wel goed, maar wil graag meer uit mijn kaart halen qua oc' en e.d. Heb het idee dat ik dan het beste nieuwere of modified drivers kan gebruiken, maar heb hier geen ervaring mee. Ben dus benieuwd naar ervaringen met Leadtek A6600 AGP i.c.m. deze drivers (prestaties / kwaliteit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
Verwijderd schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 09:59:

hoe bedoel je? binnenkort? nu toch, je wilt toch gelijk zien wat voor moois je hebt gekocht? of ben ik de enige? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

djmurcielago schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 11:57:
[...]

hoe bedoel je? binnenkort? nu toch, je wilt toch gelijk zien wat voor moois je hebt gekocht? of ben ik de enige? :9
Ghehe eigenlijk wel ja! :9~ :D :9~ Alleen moet ik ook ff gelijk mn nieuwe 200gb wd inbouwen met xp sp2 erop zetten.. weinig tijd at the moment ivm stage :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 11:50:
[...]
Die AOpen heb ik in m'n shuttle zitten (en de XFX met zalman koeler in m'n werkstation). Opzich wel een leuk kaartje met toch wel een redelijk lawaaierige koeling, al is het een constant sissend geluid, dus er is wel mee te leven. Het is wel een heethoofd, met de gebrekkige koeling die de shuttle heeft. Ik heb tijdens het kijken van wat demo's zo'n 84 graden gemeten...
In combinatie met welke drivers heb je je AOpen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 20:34:
[...]

ik neem aan dat je de koppere versie hebt van de zalman?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
Verwijderd schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 12:02:
[...]
Ghehe eigenlijk wel ja! :9~ :D :9~ Alleen moet ik ook ff gelijk mn nieuwe 200gb wd inbouwen met xp sp2 erop zetten.. weinig tijd at the moment ivm stage :X
ja, ik ken het, heb ook stage, en bijna geen tijd meer

zaterdag ff een vf700-cu halen, ga em maandagavond inbouwen, kijken of het echt werkt
koeler op mn xfx 6600gt agp (zilveren geval) maakt erg veel herrie, en koelt ook niet lekker
loopt nu idle 51-55 graden, is echt veel te veel
Hoop toch wel idle 40 te halen, en daarna overclocken

btw, nu loopt ie op 590/1130
600 vond ie niet echt fijn, kreeg gelijk een vastloper, al zou dat ook aan de temp kunnen liggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 12:38:
[...]
In combinatie met welke drivers heb je je AOpen ?
Ik gebruik momenteel gewoon de drivers zoals die op nvidia's site staan (66.93) . Nog geen tijd gehad om te gaan experimenteren met de nieuwere versies die hier en daar rondzwerven... Waarom de vraag eigenlijk? Scheelt het qua temperatuur veel bij andere versies?
Verwijderd schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 13:06:
[...]
ik neem aan dat je de koppere versie hebt van de zalman?
Ja... de versie met aluminium hadden ze niet, en de koperen versie was minder duur dan ik verwacht had. Als je ziet hoe weinig lucht die fan er langs laat stromen (en dus hoe weinig geluid hij maakt :) ) vind ik het een goed resultaat wat 'ie bereikt...

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2005 15:06 . Reden: Zpelvaudt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 15:04:
[...]
Ik gebruik momenteel gewoon de drivers zoals die op nvidia's site staan (66.93) . Nog geen tijd gehad om te gaan experimenteren met de nieuwere versies die hier en daar rondzwerven... Waarom de vraag eigenlijk? Scheelt het qua temperatuur veel bij andere versies?
Vroeg me af welke versies stabiel waren en of er verschil was (prestatie).

Heb je gebruik gemaakt van RivaTuner oid ?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2005 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 11:35:
LOL, jij weet waar je het over hebt!

paddos eet je B)
Uiteindelijk zal je toch moeten slikken. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 15:13:
[...]
Vroeg me af welke versies stabiel waren en of er verschil was (prestatie).
Heb je gebruik gemaakt van RivaTuner oid ?
Qua stabiliteit heb ik met deze versie niets te klagen tot nu toe. Rivatuner heb ik er wel op staan, maar ik heb nog geen waardes veranderd. Ook heb ik de coolbits aangezet, maar behalve even automatisch kijken wat z'n hoogste klok is heb ik ook daar nog niets aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 09:14
weet iemand of de Zalman VF700-AlCu koeler op de Gigabyte GV-N66T128D past?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 15:15:
[...]

Uiteindelijk zal je toch moeten slikken. :>
Liefst drinken met sinasappelsap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vandaag de 9000 gepasseerd met 3dmark03 : 9086 om precies te zijn met 512mb ram en 1 x 6600GT

dit is gelukt middels de Extreme G driver 71.80 _/-\o_

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2005 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haal al 9225 met mn 6.6.9.3 drivers..

Ik zal deze maar eens proberen dan.
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.