Toon posts:

BIOS flashen om 32GB limiet te omzeilen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na een aantal pogingen om een Maxtor 40Gb op een P2 aan de praat te krijgen,Windows herkent hem wel, wendde ik me tot eSupport om het bios te flashen.Aangezien de pc nauwelijks nog wat waard is, heb ik geen zin om daar $30,- voor neer te leggen.
Mijn vraag is dan ook of er een andere manier is om het bios te flashen?!
Alvast bedankt
_/-\o_

GEGEVENS:
BIOS Date: 07/15/95
BIOS Type: American Megatrends
BIOS ID: 61-0327-001121-00101111-071595-440BX-1440B000
OEM Sign-On:
Chipset: Intel 440BX/ZX rev 2
Superio: NSC 309 rev 34 found at port 2Eh
CPU Type: Pentium II
CPU Speed: 400 Mhz
CPU Max: 450 Mhz
BIOS ROM In Socket: No
BIOS ROM Size: 256K
Memory Installed: 320 MB
Memory Maximum: 384 MB

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Vast leuke gegevens maar welk moederbord heb je nu en wat staat er over op de site van de makers? (En hoe is het geheugen etc. van belang? ;) )

Ik verplaats je topic van SA naar Processors, Mobo's & Geheugen omdat het weinig met Software Algemeen te maken heeft.(Zie ook de "sticky" topics bovenaan de subfora. Zo heeft dePMG FAQ wellicht al een antwoord.

Welkom op GoT trouwens :Y)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Bios flashen doe je met het downloadbare flashtooltje. Maak een bootdisk aan, zet die flashtool + biosfile erop en start de PC op. Daarna onder dos de flashtool uitvoeren en de biosfile selecteren. Dit staat ook allemaal beschreven in de bijgeleverde READ.ME van de flashtool/biosupdate en op de website van je mobo.

De 61-0327-001121-00101111-071595-440BX-1440B000 is zo te zien van FIC en is een VB-609 die onder andere is gebruikt voor HP Vectra VE PC's. 32GB is daarbij het hoogst ondersteunde maximum vanuit de bios.
http://www.motherboards.org/tools/moboidtools.html
http://forums.windrivers.com/vb/showthread.php?&p=51766

Zie ook:
- PMG Faq: Waar kan ik de BIOS downloaden en hoe moet ik het updaten?
- OM Faq: Wat is de grootste HDD die ik in mijn PC kan doen?

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2005 21:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor het misplaatsen van mijn topic en bedankt voor de tip!

Verwijderd

Topicstarter
bovenstaand bericht is gericht aan :FJK
nogmaals bedankt!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Gebruik anders maxblast (http://www.maxtor.com/en/support/downloads/maxblast3.htm) van Maxtor om de volledige capaciteit van je HD te gebruiken. Dit progje omzeilt je bios als het ware.

Verwijderd

Topicstarter
euss, hartelijk dank voor je info!! Het flashen is gelukt. _/-\o_
Niet dat de schijf nu wel herkent wordt want hij is groter dan 32Gb., maar het was een zeer leerzame ervaring! B)

Verwijderd

Topicstarter
oké palomar,ik ben nu bezig dit programma op het systeem te zetten.
ik laat wat van me horen als het gelukt is maar alvast mijn dank!! _/-\o_ _/-\o_

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Het is niet de bedoeling om binnen 24 uur direct achter elkaar te posten. Dat wordt gezien als omhoogkicken van het topic.

De suggestie van Palomar staat overigens al lang en breed in de OM FAQ. Klik er eens op en neem deze door. Onderaan zul je weer een linkje vinden naar een ander gedeelte in diezelfde FAQ dat meer oplossingen in detail behandelt :)
Pagina: 1