Toon posts:

Sitecom WL-012 slecht bereik

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier in mijn pc een WLAN kaartje zitten van Sitecom, de WL-012.

We hebben er hier in huis 4:
- eentje op zolder 10 meter van de router
- eentje 3 meter van de router
- eentje in mijn pc, 5 meter van de router
- eentje in de laptop van m'n pa

Nou heb alleen ik problemen met het bereik..mijn vraag is hoe dat kan. Wanneer mijn broertje boven zijn pc start, meteen vol bereik. M'n pa's laptop kan nog in de tuin internetten met vol bereik. Maar als ik m'n pc start vind ie alleen maar de netwerken van de buren en niet van ons. Na lang zoeken vind ie het dan wel, maar als ik dan aanlog heb ik voor 2 seconden 11mbit maar dan gaat het gelijk terug naar 1mbit.

Het ligt niet aan de kaart, ik heb alle kaarten hier in huis geprobeerd maar bij elke kaart heb ik hetzelfde probleem. Ook alle drivers heb ik al gedownload en geprobeerd en ook al verschillende programma's.

Ik heb SP 2 voor Windows XP.

Weet iemand waar dit probleem ligt en hoe ik het kan oplossen. Het is best lullig dat je die kaartjes koopt en dan moet je alsnog een kabel trekken. |:(

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 21:09:
Ik heb hier in mijn pc een WLAN kaartje zitten van Sitecom, de WL-012.

We hebben er hier in huis 4:
- eentje op zolder 10 meter van de router
- eentje 3 meter van de router
- eentje in mijn pc, 5 meter van de router
- eentje in de laptop van m'n pa

Nou heb alleen ik problemen met het bereik..mijn vraag is hoe dat kan. Wanneer mijn broertje boven zijn pc start, meteen vol bereik. M'n pa's laptop kan nog in de tuin internetten met vol bereik. Maar als ik m'n pc start vind ie alleen maar de netwerken van de buren en niet van ons. Na lang zoeken vind ie het dan wel, maar als ik dan aanlog heb ik voor 2 seconden 11mbit maar dan gaat het gelijk terug naar 1mbit.

Het ligt niet aan de kaart, ik heb alle kaarten hier in huis geprobeerd maar bij elke kaart heb ik hetzelfde probleem. Ook alle drivers heb ik al gedownload en geprobeerd en ook al verschillende programma's.

Ik heb SP 2 voor Windows XP.

Weet iemand waar dit probleem ligt en hoe ik het kan oplossen. Het is best lullig dat je die kaartjes koopt en dan moet je alsnog een kabel trekken. |:(
hmmm al eens geprobeerd van kanaal te wisselen?
dit kun je in de setup van de router doen.

Verwijderd

Topicstarter
Die tip gaf een collega van mij ook al, dan zou je last van interferentie met je telefoon kunnen hebben toch?

Dat heb ik ook al gedaan, maar dat helpt ook niet. Ik heb ook al een keer een hele dure kaart gekocht van Belkin maar dat hielp ook niet. Kan het iets zijn in mijn pc wat niet goed is?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 21:28:
Die tip gaf een collega van mij ook al, dan zou je last van interferentie met je telefoon kunnen hebben toch?

Dat heb ik ook al gedaan, maar dat helpt ook niet. Ik heb ook al een keer een hele dure kaart gekocht van Belkin maar dat hielp ook niet. Kan het iets zijn in mijn pc wat niet goed is?
als je dichter bij de router komt....... als dat mogelijk is is het probleem dan verholpen?

Verwijderd

Topicstarter
Nou dat heb ik ook al gedaan...toen ik namelijk een keertje een mini-LAN had heb ik mijn pc echt naast de router gehad. Toen deed ie het wel ja, maar toen ik weer op m'n eigen kamer kwam, deed ie het weer niet.

Terwijl mijn pa wel vol bereik heeft met z'n laptop in mijn kamer.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 21:33:
Nou dat heb ik ook al gedaan...toen ik namelijk een keertje een mini-LAN had heb ik mijn pc echt naast de router gehad. Toen deed ie het wel ja, maar toen ik weer op m'n eigen kamer kwam, deed ie het weer niet.

Terwijl mijn pa wel vol bereik heeft met z'n laptop in mijn kamer.
gewapend betonnen muren??? veel electronische apparatuur in de buurt? heeft je pa's laptop wel ontvangst in je kamer?

btw: hoeveel verschillende kanalen heb je al geprobeerd?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2005 21:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
Gewapend betonnen muren => Nee
Veel elektronische apparatuur => Stereo, beeldscherm, tobo en muis wireless
Pa bereik => hij zit nu naast me met....*TADA*..vol bereik! :(

3 kanalen geprobeerd..

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2005 21:39 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 21:39:
Gewapend betonnen muren => Nee
Veel elektronische apparatuur => Stereo, beeldscherm, tobo en muis wireless
Pa bereik => hij zit nu naast me met....*TADA*..vol bereik! :(

3 kanalen geprobeerd..
strange nog nooit meegemaakt wat voor adapter gebruikt je pa?...... ook sitecom?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2005 21:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
SMc, goedkoop kaartje maar werkt wel tot in de tuin...en ik kan nog niet eens in mijn kamer inetten.

Verwijderd

snap er echt geen reet van.....raar dat die andere kaartjes het zelfde probleem geven :S weleens rare dingen meegemaakt maar dit is nieuw probeer eens de kabels die aan de achterkant van je kast lopen zover mogelijk bij de antenne weg te houden en probeer ook nog even de antenne een beetje te richten.

Verwijderd

Topicstarter
Ja...tnx voor alle tips! Maar alles heb ik al gedaan, heb ook m'n pc in de deuropening gezet..en toen deed die het wel, toen ik m vervolgens net om de hoek zette, deed ie het weer met 1 mb's.

Het is echt heeeel vaag, maar goed, ik heb de kabel nu nog liggen. Maar dat is niet de bedoeling van een 130 euro kostende router..

[edit]
Ik kan ook niet altijd connecten, maar als ik dan op "repair" klik, komt ie heel even met verbinding en valt dan gelijk weer weg..

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2005 21:55 ]

• roeni1
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-02 09:28
Zitten er spiegels tussen, die kunnen ook wel eens vervelend doen....

• collission
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

collission

I'm back! :P

Wat als je je kast omdraaid? Hij staat nu met de antenne richting de muur, het kan ook zijn dat je door de reflectie van de 2,4Ghz golf precies in fase is met zijn echo.

M'n Pimprig :P | [EiP] Granite Bay | [CiP] Pimp My PC-70 8)

Verwijderd

Topicstarter
roeni schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 22:01:
Zitten er spiegels tussen, die kunnen ook wel eens vervelend doen....
Spiegels? Dat wist ik nog niet..weer wat geleerd, maar niet van toepassing op mij..
casemodderpoel schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 22:04:
Wat als je je kast omdraaid? Hij staat nu met de antenne richting de muur, het kan ook zijn dat je door de reflectie van de 2,4Ghz golf precies in fase is met zijn echo.
Ik heb laatst toch m'n kamer verbouwt..toen heb ik m van m'n muur verplaatst naar m'n muur bij de verwarming. Daar staat ie nu heb ik nog steeds geen bereik.

edit:

offtopic: casemodderpoel en ik komen regelmatig bij elkaar over de vloer, vandaar weet hij hoe m'n kamer eruit ziet.. :P

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-05 10:41
mmmzz... Even wat punten bedenken:
1). Heb je een Desktop Computer (volgens mij wel)?
2). Heb je misschien een foto van je opzet in je kast ?
3). Heb je al bij Apparaatbeheer gekeken naar IRQ conflicten (lijkt me sterk)?
4). Wat zijn je IP instellingen?
5). Connect je niet misschien met je buren omdat je zo'n butverbinding hebt(Kun je dit controlleren in de log van je router)?
6). Zet de windhoosXP firewall eens uit.
7). Gebruik eens voor de gein die Wireless verbinding instel wizard van WinXP, misschien dat die je verder helpt.

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Verwijderd

Ik heb precies dezelfde router, 5meter haalde hij bij mij na een tijdje neit eens meer...

Ik heb de firmware geupdate (wijselijk dit te doen met een kabel) en nu staat er in mijn router scherm WL025 (wel met 012 firmware geupdate) en kan ik ongeveer 50 meter van mijn router afwerken..

Probeer je firmware eens te upgraden, kan trouwens denkik nooit geen kwaad :)

• IJnte
Verwijderd schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 22:18:
Ik heb precies dezelfde router, 5meter haalde hij bij mij na een tijdje neit eens meer...

Ik heb de firmware geupdate (wijselijk dit te doen met een kabel) en nu staat er in mijn router scherm WL025 (wel met 012 firmware geupdate) en kan ik ongeveer 50 meter van mijn router afwerken..

Rofl idd.. Een kabel is wel zo slim jah anders ben je ineens je verbinding kwijt :P. Goede tip imho. Euhm kijk verder nog eens op dit forum. Volgens mij zijn er zat routertopics die ook die :r sweex :r routers hebben en problemen hebben. Ik heb iets tegen :Z sweex :X O-) maar das persoonlijk :Y) .

Verwijderd

Topicstarter
IJnte schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 22:18:
mmmzz... Even wat punten bedenken:
1). Heb je een Desktop Computer (volgens mij wel)?
2). Heb je misschien een foto van je opzet in je kast ?
4). Wat zijn je IP instellingen?
5). Connect je niet misschien met je buren omdat je zo'n butverbinding hebt(Kun je dit controlleren in de log van je router)?
6). Zet de windhoosXP firewall eens uit.
7). Gebruik eens voor de gein die Wireless verbinding instel wizard van WinXP, misschien dat die je verder helpt.
- Sorry een pic van m'n kast heb ik niet..maar het netwerkkaartje zit tussen m'n geluidskaart en de onderkant van m'n kast in. Dat zou niet voor stralingen moeten zorgen toch?

- IRQ's kan het ook niet zijn, heb ik al gechecked..

- IP instellingen: alles uit, dus alles verkrijgen via de router.

- Ik connect niet met de buren, die komt wel in het scherm erbij maar daar connect ie niet mee, is ook beveiligd.

-Windows Firewall is uit, ik gebruik Black Ice, zonder Black Ice werkt het ook niet..

- Windows Instel wizard ga ik nu proberen, tnx! Je hoort zo of het gewerkt heeft.
Verwijderd schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 22:18:

Ik heb de laatste firmware van de WL-012 gehaald, maar dan komt ie niet op WL-025 te staan..moet ik dan de drivers van de WL-025 halen? En de router heeft ook al de laatse firmware..

Verwijderd

IJnte schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 22:23:
[...]

Rofl idd.. Een kabel is wel zo slim jah anders ben je ineens je verbinding kwijt :P. Goede tip imho. Euhm kijk verder nog eens op dit forum. Volgens mij zijn er zat routertopics die ook die :r sweex :r routers hebben en problemen hebben. Ik heb iets tegen :Z sweex :X O-) maar das persoonlijk :Y) .
so do I :o

Btw waterkoeling in je pc zitten TS'er???

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2005 22:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
owja..en het is geen Sweex..maar Sitecom.. :)
Sweex haat ik ook :( !! Die had ik eerst maar dan kon je nog verder tuffen dan dat je bereik had..!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 22:32:
owja..en het is geen Sweex..maar Sitecom.. :)
Sweex haat ik ook :( !! Die had ik eerst maar dan kon je nog verder tuffen dan dat je bereik had..!
check me vraag hierboven! :P

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 22:31:
[...]

so do I :o

Btw waterkoeling in je pc zitten TS'er???
Neej was het maar zo haha, dan wassie nog wat koeler dan nu! Maar nee..ik heb alleen de standaard koelers erin zitten.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2005 22:36 ]

• IJnte
Verwijderd schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 22:30:
[...]

- Sorry een pic van m'n kast heb ik niet..maar het netwerkkaartje zit tussen m'n geluidskaart en de onderkant van m'n kast in. Dat zou niet voor stralingen moeten zorgen toch?

- IRQ's kan het ook niet zijn, heb ik al gechecked..

- IP instellingen: alles uit, dus alles verkrijgen via de router.

- Ik connect niet met de buren, die komt wel in het scherm erbij maar daar connect ie niet mee, is ook beveiligd.

-Windows Firewall is uit, ik gebruik Black Ice, zonder Black Ice werkt het ook niet..

- Windows Instel wizard ga ik nu proberen, tnx! Je hoort zo of het gewerkt heeft.

[...]

Ik heb de laatste firmware van de WL-012 gehaald, maar dan komt ie niet op WL-025 te staan..moet ik dan de drivers van de WL-025 halen? En de router heeft ook al de laatse firmware..
Lol jah dat had ik moeten weten dat een WL serie van sitecom is :Z . Maar goed je prob is nog niet opgelost. Probeer eens voor de gein een vaste instelling te doen van je IP settings. Gooi je ipconfig hier eens neer als ie verbinding heeft met je router ? Misschien staan daar nog rare dingen in ofzo. Wat voor soort beveiliging gebruik je eigenlijk :? Je zou eens kunnen proberen windows in te stellen op die beveiliging (zit bij de eigenschappen van je netwerkkaart meen ik).

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 22:35:
[...]

Neej was het maar zo haha, dan wassie nog wat koeler dan nu! Maar nee..ik heb alleen de standaard koelers erin zitten.
ok mogelijk probleem van magnetisch veld van een pomp ook uitgesloten..... loopt je kamer over de 0 meridiaan? of hoe het ook heet :P

Verwijderd

Topicstarter
Dit zie je als je het venster voor Wireless Networks opent:
Afbeeldingslocatie: http://www.projexx.net/blog/lan.jpg
Volledig signaal dus...

Maar als je dan dus probeert te connecten, krijg je dit..
Afbeeldingslocatie: http://www.projexx.net/blog/lan2.jpg

En dit blijft zo doorgaan tot hij zegt: Windows is unable to connect to the wireless network..

• IJnte
Verwijderd schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 22:37:
[...]

ok mogelijk probleem van magnetisch veld van een pomp ook uitgesloten..... loopt je kamer over de 0 meridiaan? of hoe het ook heet :P
Lol, dan zouden die andere kaarten er ook last van moeten hebben. Ik geloof niet dat het daar aan KAN liggen. Et is of een brakke computer, maar het zit em echt softwarematig iets doms te doen. Ik denk dat vooral aan meneer Microsoft :Y) en zijn "beveiligingsbeleid"

Verwijderd

Topicstarter
IJnte schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 22:37:
[...]

Lol jah dat had ik moeten weten dat een WL serie van sitecom is :Z . Maar goed je prob is nog niet opgelost. Probeer eens voor de gein een vaste instelling te doen van je IP settings. Gooi je ipconfig hier eens neer als ie verbinding heeft met je router ? Misschien staan daar nog rare dingen in ofzo. Wat voor soort beveiliging gebruik je eigenlijk :? Je zou eens kunnen proberen windows in te stellen op die beveiliging (zit bij de eigenschappen van je netwerkkaart meen ik).
De ipconfig is zo:
Afbeeldingslocatie: http://www.projexx.net/blog/lan3.jpg

De wireless krijgt niks...want hij is niet verbonden.. 8)7

En die beveiliging is gewoon standaaro op de router ingesteld met WEP password. Maar daar ligt het niet aan..want als ik wil connecten dan vraagt ie wel om het wachtwoord..maar vervolgens connect ie niet.. :(

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2005 22:42 ]

• IJnte
Verwijderd schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 22:39:
[afbeelding]
Volledig signaal dus...

[afbeelding]

En dit blijft zo doorgaan tot hij zegt: Windows is unable to connect to the wireless network..
Duidelijk een beveiliginsprobleem! Je hebt je instellingen niet goed staan bij je client wat betreft WEP key of misschien is MAC filtering wel ingeschakelt op je router en heb je je MAC adres er niet instaan :? IIg het is geen hardware probleem maar echt een Security probleem. Windows iig even goed instellen bij je netwerkkaart en de "netwerk wizard" even doen iig. Zet hem voor de gein is op vaste IP setting (even kijken bij andere computers in welke range je zit 192.168.x.x). Kijk dan nog eens of ie werkt :Y) En controlleer je router/client op die WEP/ WPA key.
[edit]
Heb je geen IP conflict :? Je "vaste" netwerkkaart heeft 192.168.0.2 en misschien gooit je router ook wel hetzelfde IP adres naar je PC toe. Als je dan al verbonden bent dan heb je een vage constructie wat betreft IP adressen.

[ Voor 11% gewijzigd door IJnte op 17-02-2005 22:44 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 22:39:
[afbeelding]
Volledig signaal dus...

[afbeelding]

instellingen staan allemaal goed? dus de ene x wel internet en dan vervolgens weer niet?

Verwijderd

Topicstarter
Ok dat snap ik..maar dat zou toch geen problemen moeten geven met de snelheid van de verbinding? Want wat ik zo raar vind, is dat het signaal wel helemaal is, maar als je dat connect, dat je dan maar 1mbit hebt..

[edit]
Ik heb nu een vast IP ingesteld..nu krijg ik zowaar 1 seconde verbinding...vervolgens valt ie weer uit.. |:(
Kan je me misschien iets meer uitleggen hoe ik dat met die beveiliging kan doen? Want dat volg ik nog niet helemaal? Er staat niks aan op de router behalve dan de wep...

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2005 22:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 22:47:
[...]

instellingen staan allemaal goed? dus de ene x wel internet en dan vervolgens weer niet?
Instellingen staan goed, alles op automatisch. Maar ik krijg nooit verbinding. Ik zie het dus wel altijd (zie plaatje) maar dan kan ik niet connecten. (zie plaatje 2) Heeel sporadisch krijg ik wel heel even verbinding maar dan gaat ie onmiddelijk van 11mb terug naar 1 mbit.

[edit]
ik ga nu pitten, ik kijk morgen weer hiero, kijken of er nog tips binnen zijn! Alvast bedankt voor alles! Hopelijk lukt het morgen wel!

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2005 23:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nieuwe dag, nieuwe kansen...iemand nog tips?

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18:51
Bij Apparaatbeheer>Netwerkcontrollers> je wifi kaart >eigenschappen al eens bij geavanceerd gekeken of ie op Power Saving mode of Radio off oid staat?

heb zelf een LinkSys WAG54G en een Intel ProWireless 2200BG wifikaart, toen ik powersave uitzette kon ik ineens bij vrienden van mij 100m verderop op mn eigen netwerk nog steeds internetten :P

Verwijderd

Topicstarter
tha_bulldog schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 16:22:
Bij Apparaatbeheer>Netwerkcontrollers> je wifi kaart >eigenschappen al eens bij geavanceerd gekeken of ie op Power Saving mode of Radio off oid staat?

heb zelf een LinkSys WAG54G en een Intel ProWireless 2200BG wifikaart, toen ik powersave uitzette kon ik ineens bij vrienden van mij 100m verderop op mn eigen netwerk nog steeds internetten :P
Ik heb eens gekeken, er staat niks over powersave bij. Wel TX Power Level, dat heb ik nu op het meeste gezet.
Maar geen verschil volgens mij, hij zegt nog steeds wanneer die wil connecten, Waiting for network..
IJnte schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 22:18:
Nog even terug komend op deze post, ik heb nog een keer gekeken, en er is geen conflict maar allebei m'n netwerkkaarten hebben wel hetzelfde IRQ, maakt dit uit?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2005 17:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nouja..ik geef het maar op denk ik..ik ga wel kijken of ik een andere kaart nodig heb. Dit heb ik al een geprobeerd maar ik ga het nog maar een keer doen dan.

Een Belkin 54Mbit lijkt me wel geschikt, tenzij iemand nog goede tips heeft kan deze dicht!

Dank u allemaal! _/-\o_
Pagina: 1