Ik weet wel dat niet alle kaartlezers even goed zijn ... dat heeft niet met de kaart te maken vermoed ik (of de kaartlezer is 'n beetje "kritisch").Verwijderd schreef op maandag 25 april 2005 @ 23:16:
Heb net de IXUS700 in mijn handen. Wat een gaaf ding zeg. Ik doe nu de "oude" 400
de deur uit en daarvoor had ik de allereerste digital IXUS (die 2 mp versie).
Flink balen dat het vanaf nu op SDram moet ipv. op het ondertussen flink bijeengespaarde
Compactflash.
Ik had een klein vraagje: ik schoot net wat foto's op het bijgeleverde 32mb kaartje en
ik probeerde die vervolgens via de interne cardreader (Medion PC) naar de computer
te transfereren maar daar liep ie meteen op vast en ik kon ze ook niet afkijken vanaf
de kaart in de reader. Rechtstreeks met de camera aan de kabel en zoombrowser
lukte het wel maar ik mag toch hopen dat je bvb. op vakantie zonder problemen en
zonder het installeren van zoombrowser in een internetkroeg je foto's op cd kan
fikken?
Iemand enig idee wat er fout gaat en of het met een externe SDcardreader wel goed hoort
te gaan?
groet,
Koert
ZoomBrowser hoef je helemaal niet te installeren. In Windows XP wordt de camera zonder meer herkend ... dus lijkt me ook in Internetcafé's geen probleem (andere Windows-versies weet ik niet). Ik kan m'n kaartjes (meegeleverde van Canon en Sandisk Ultra II) trouwens ook prima uitlezen op m'n kaartlezer (Hama 9-in-1 USB 2.0 ding).