• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:23
Verwijderd schreef op maandag 25 april 2005 @ 23:16:
Heb net de IXUS700 in mijn handen. Wat een gaaf ding zeg. Ik doe nu de "oude" 400
de deur uit en daarvoor had ik de allereerste digital IXUS (die 2 mp versie).
Flink balen dat het vanaf nu op SDram moet ipv. op het ondertussen flink bijeengespaarde
Compactflash.

Ik had een klein vraagje: ik schoot net wat foto's op het bijgeleverde 32mb kaartje en
ik probeerde die vervolgens via de interne cardreader (Medion PC) naar de computer
te transfereren maar daar liep ie meteen op vast en ik kon ze ook niet afkijken vanaf
de kaart in de reader. Rechtstreeks met de camera aan de kabel en zoombrowser
lukte het wel maar ik mag toch hopen dat je bvb. op vakantie zonder problemen en
zonder het installeren van zoombrowser in een internetkroeg je foto's op cd kan
fikken?

Iemand enig idee wat er fout gaat en of het met een externe SDcardreader wel goed hoort
te gaan?

groet,
Koert
Ik weet wel dat niet alle kaartlezers even goed zijn ... dat heeft niet met de kaart te maken vermoed ik (of de kaartlezer is 'n beetje "kritisch").

ZoomBrowser hoef je helemaal niet te installeren. In Windows XP wordt de camera zonder meer herkend ... dus lijkt me ook in Internetcafé's geen probleem (andere Windows-versies weet ik niet). Ik kan m'n kaartjes (meegeleverde van Canon en Sandisk Ultra II) trouwens ook prima uitlezen op m'n kaartlezer (Hama 9-in-1 USB 2.0 ding).

• Wouter!
Hier nog een paar plaatjes die ik vanavond heb geschoten vanuit m'n dakraam. De compositie is misschien een beetje vreemd (alleen de toppen van de bomen) maar zo staan net de huizen niet meer op de foto (die direct achter de huizen staan).

De eerste foto is full-size 1600x1200, ik had de instellingen toen nog anders staan. De andere twee zijn op de hoogste resolutie. Alle foto's zijn klikbaar. Ze zijn ook héél minimaal bewerkt, alleen een hééél klein beetje met het contrast, de helderheid en de intensiteit geschoven.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/wbeekhuizen/GoT/zon/zon1_small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/wbeekhuizen/GoT/zon/zon2_small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/wbeekhuizen/GoT/zon/zon3_small.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Wouter! op 26-04-2005 00:45 ]

• fritzzz
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-01 00:17
Vandaag de IXUS 700 binnen gekregen. Eerste indruk is erg goed, een groot verschil met m'n oude IXUS v2. Alleen zit er bij mij een rode pixel op het beeldschermpje. Kan er niet over klagen, want op de eerste pagina van de manual staat dat 0,01 % van de pixels gaar mag zijn. Best veel, 11 dode pixels en dan nog is er volgens Canon niks aan de hand. En dat op zo'n klein beeldschermpje. Beetje jammer...

• Wouter!
fritzzz schreef op woensdag 27 april 2005 @ 22:31:
Vandaag de IXUS 700 binnen gekregen. Eerste indruk is erg goed, een groot verschil met m'n oude IXUS v2. Alleen zit er bij mij een rode pixel op het beeldschermpje. Kan er niet over klagen, want op de eerste pagina van de manual staat dat 0,01 % van de pixels gaar mag zijn. Best veel, 11 dode pixels en dan nog is er volgens Canon niks aan de hand. En dat op zo'n klein beeldschermpje. Beetje jammer...
Je had 'm toch besteld bij Foto Konijnenberg? Ik zou toch 'ns contact met ze opnemen ... je weet nooit. Die jongens leveren verder hele goeie service :).

• fritzzz
Wouter! schreef op donderdag 28 april 2005 @ 22:44:
[...]
Je had 'm toch besteld bij Foto Konijnenberg? Ik zou toch 'ns contact met ze opnemen ... je weet nooit. Die jongens leveren verder hele goeie service :).
Klopt, maandag gaat-ie terug. Topzaak!

• minotaurus
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-05-2022
Eerst wou ik de Canon A95 (Canon A95) kopen. Heeft veel waaronder de uitklapscherm, gebruikt AA penlites (zie ik als voordeel) veel knoppen in handbereik. En voor een heel redeijke mooie prijs. Dacht ook aan de Sony W15: snelle processor, wel weer met accu. Mooie foto's. De Sony oogt beetje cheap. Was wel ie lekker groot om vast te houden... Sony W15 kostte in de winkel ook 40 euro goedkoper dan de IXUS 50. De IXUS was €399,-- (ja, op internet kan je natuurlijk goedkoper krijgen...).

Uiteindelijk toch maar door de verkoper ook een plaatje met de IXUS 50 laten schieten en laten afdrukken. De resultaten tussen de Sony en Canon kon ik met m'n ondeskundige oog geen verschil merken. De IXUS 50 is super klein. Mooi design. En tenmiste net zo mooie foto als de Sony W15.

Heb gelijk een SanDisk 1GB, een 50cm hoge statief en tasje bij gekocht en een 2 jaar verzekering afgesloten.

Vanmiddag een fotootje gemaakt:
(ik heb deze foto met de standaard instelling gemaakt):
Afbeeldingslocatie: http://pics.cig.canon-europe.com/priv/B1353A8B4B2AE50B9D11879B64973C29.jpg
Groot formaat: Klik hier

ps: Ik heb de IXUS 50 pas een dagje en nog niet veel mee gespeeld.

Gadgets: [Canon Ixus-50], [Nokia N95 + Emtac Trine II GPS], TV: [Philips 32pf9731], PC: [Medion MD8833], [Asus P5K Premium + E6600]

• Wouter!
minotaurus schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 19:35:

ps: Ik heb de IXUS 50 pas een dagje en nog niet veel mee gespeeld.

- Ja hoor, hij is compatible met Ultra II kaarten (volgens mij voldoen die ook gewoon aan de sD-standaard hoor ... ze zijn gewoon sneller in het lezen en schrijven).
- Hoe bedoel je precies? Dus opladen wanneer de camera nog niet aangeeft dat ie leeg is? Ik zou 'm gewoon helemaal leeg maken (in elk geval tot het batterijtje gaat knipperen), da's altijd beter voor accu's en oplaadbare batterijen, ook voor Li-ion, Li-polymer en Ni-MH accu's ... al kunnen deze er wel veel beter tegen dan de oude Ni-Cd accu's. Er wordt dan ook gezegd dat ze geen "geheugeneffect" hebben, wat ook zo is ... maar toch is dat niet helemaal 100% waar. Een keer tussendoor opladen kan echt geen kwaad hoor, maar ik zou proberen dat niet stuctureel te doen. Gewoon één of twee extra accu'tjes en je hebt hier geen problemen meer mee :).

• minotaurus
@ Wouter! : dank voor je reactie. Ik heb nl. bij aanschaf van de camera gelijk de 1GB SD kaart bij gekocht, daar deze een 'actie' van de winkel was. Nu zie ik elders dat de SD-II Ultra kaarten niet veel duurder zijn. Ik heb de verpakking van de SD kaart nog niet geopend dus kan ik wellicht nog omruilen/geld terug vragen.

Ik maak m'n foto's in principe met maximale resolutie. Weet jij of er merkbaar verschil is tussen de SD-I en SD-II ?

Gadgets: [Canon Ixus-50], [Nokia N95 + Emtac Trine II GPS], TV: [Philips 32pf9731], PC: [Medion MD8833], [Asus P5K Premium + E6600]

• Wouter!
minotaurus schreef op zondag 01 mei 2005 @ 13:06:
@ Wouter! : dank voor je reactie. Ik heb nl. bij aanschaf van de camera gelijk de 1GB SD kaart bij gekocht, daar deze een 'actie' van de winkel was. Nu zie ik elders dat de SD-II Ultra kaarten niet veel duurder zijn. Ik heb de verpakking van de SD kaart nog niet geopend dus kan ik wellicht nog omruilen/geld terug vragen.

Ik maak m'n foto's in principe met maximale resolutie. Weet jij of er merkbaar verschil is tussen de SD-I en SD-II ?
Ik heb geen ervaring met normale sD-kaartjes in deze camera omdat ik die simpelweg niet heb :). Bij normaal fotograferen zul je het verschil niet zo merken waarschijnlijk (want het wordt eerst naar de buffer weggeschreven) maar 't is meer bij filmpjes en contiuous shooting. Ook het uitlezen (en verwijderen) gaat wellicht wat sneller :) (ik vind 'm daar erg snel in tenminste!).

• fritzzz
Ik vraag me af of de foto's eerst naar een buffer gaan, aangezien je 2 foto's p/s kan maken tot het kaartje vol is, mits je een snelle kaart hebt. Bij de meeste andere camera's gaat het zeker via de buffer, want die kunnen alleen snel plaatjes achter elkaar schieten tot de buffer vol is.
Een snel kaartje is ook handig als je je foto's upload naar je computer/laptop, zeker met zo'n beestje als dit: http://www.dpreview.com/n...31802panasdcarbustest.asp.

• Thomasje
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-05-2024

Thomasje

Semacode

fritzzz schreef op woensdag 06 april 2005 @ 21:16:
[...]

Thanks, weet ik waar ik 'm i.i.g. niet ga halen.
Gekocht bij media markt voor 375 euro, de Ixus 50

• fritzzz
De 700 kost daar nu 489. Nog veel te duur vind ik.

Verwijderd

Ik heb de Ixus 50 gekocht bij Konijnenberg. Nu vraag ik mij af of het bij alle ixus 50'en hetzelfde voorkomt.

- Als ik op de camera van auto stand naar de digitale macro stand ga, dan hoor je een klik geluidje.
- Als ik in het menu naar de 3e tabblad ga en vervolgens 1 naar beneden ga voor een thema te kiezen hoor ik ook het klik geluid je.
- Als ik mijn camera aan of uit zet dan hoor je *klik* *klik* *vroem* geluidje van de lens naar binnen schuift.

Is dit bij alle ixus 50 zo, dus met andere woorden is dit normaal of moet ik toch ff terug gaan?

-=edit=-
het is niet echt een klik zoals je met een pen hoort ofzo. Beetje moeilijk om uit te lachen maar net iets draait.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2005 22:16 ]

• Wouter!
Verwijderd schreef op maandag 02 mei 2005 @ 22:14:
Ik heb de Ixus 50 gekocht bij Konijnenberg. Nu vraag ik mij af of het bij alle ixus 50'en hetzelfde voorkomt.

- Als ik op de camera van auto stand naar de digitale macro stand ga, dan hoor je een klik geluidje.
- Als ik in het menu naar de 3e tabblad ga en vervolgens 1 naar beneden ga voor een thema te kiezen hoor ik ook het klik geluid je.
- Als ik mijn camera aan of uit zet dan hoor je *klik* *klik* *vroem* geluidje van de lens naar binnen schuift.

Is dit bij alle ixus 50 zo, dus met andere woorden is dit normaal of moet ik toch ff terug gaan?

-=edit=-
het is niet echt een klik zoals je met een pen hoort ofzo. Beetje moeilijk om uit te lachen maar net iets draait.
Leuke omschrijving zo >:) ... da's je diafragma :). Aangezien deze cam's veel automatisch doen hoor je 't diafragma dus ook automatisch "klikken" dus bij het wijzigen van een thema of overschakelen naar digitale macro bijvoorbeeld (dit laatste is net zo nutteloos als digitale zoom trouwens).

[ Voor 14% gewijzigd door Wouter! op 03-05-2005 00:16 ]

Verwijderd

Wouter! schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 00:14:
[...]

Leuke omschrijving zo >:) ... da's je diafragma :). Aangezien deze cam's veel automatisch doen hoor je 't diafragma dus ook automatisch "klikken" dus bij het wijzigen van een thema of overschakelen naar digitale macro bijvoorbeeld (dit laatste is net zo nutteloos als digitale zoom trouwens).
jaja leuk om zo'n geluidje te omschrijven :Y)

Maar dit is dus volkomen normaal? want dit heeft de Canon A95 niet.

• Wouter!
Verwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 18:35:
[...]

jaja leuk om zo'n geluidje te omschrijven :Y)

Maar dit is dus volkomen normaal? want dit heeft de Canon A95 niet.
Nou, de A80 heeft 't ook net zo goed (effe getest net) ... misschien hoor je 't alleen iets minder goed.

[ Voor 6% gewijzigd door Wouter! op 03-05-2005 20:50 ]

• minotaurus
Wouter! schreef op zondag 01 mei 2005 @ 15:41:
[...]

Ik heb geen ervaring met normale sD-kaartjes in deze camera omdat ik die simpelweg niet heb :). Bij normaal fotograferen zul je het verschil niet zo merken waarschijnlijk (want het wordt eerst naar de buffer weggeschreven) maar 't is meer bij filmpjes en contiuous shooting. Ook het uitlezen (en verwijderen) gaat wellicht wat sneller :) (ik vind 'm daar erg snel in tenminste!).
Nou, ik heb die 1GB maar geld terug gevraagd om een SanDisk Extreme II of III te bestellen:
€ 80.00 - 1GB Secure Digital
€ 96.00 - 1GB Secure Digital Ultra II
€ 120.00 - 1GB Secure Digital Extreme III

Gezien de prijsverschillen, mwah, waarom niet voor de Extreme III _/-\o_ gaan.

Ik heb zojuist ook een (avi) filmpie met de IXUS 50 binnenhuis met zwak tot redelijk woonkamerlicht en ik moet zeggen dat 't best goed uit ziet. De camera vertoonde geen hick tijdens de opname á 50 seconden, wat inhoudt dat mijn huidige 128MB SD-I kaart 't real-time schrijven aan kan. Jammer dat maar één (video)opname kwaliteit mogelijk is.

Twee vragen:
- waarom is bij de IXUS 50 er zo'n grote sprong in resoluties bij foto-opname: 640x480, en dan opeens 1600x1200, 2000x1900....
- is 't ook mogelijk om de SD kaart uit de camera te halen (tijdens power-off) en in de kaartlezer te stoppen en de foto's te kopieren/lezen? Ik krijg nl. alleen zwarte foto's (niets te zien dus).

[ Voor 9% gewijzigd door minotaurus op 03-05-2005 23:12 ]

Verwijderd

minotaurus schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 23:07:
[...]

Twee vragen:
- waarom is bij de IXUS 50 er zo'n grote sprong in resoluties bij foto-opname: 640x480, en dan opeens 1600x1200, 2000x1900....
- is 't ook mogelijk om de SD kaart uit de camera te halen (tijdens power-off) en in de kaartlezer te stoppen en de foto's te kopieren/lezen? Ik krijg nl. alleen zwarte foto's (niets te zien dus).
Twee antwoorden

1- waarom zou je iets willen als 1024x 680 , is geen zinnige reden voor, wil je een foto met een bepaalde resolutie, is dat makkelijk op de kompjoeter voor elkaar te krijgen.

2- Uiteraard is dat mogelijk, als je niks uit kan lezen deugt er iets niet.....

• minotaurus
Twee antwoorden

1- waarom zou je iets willen als 1024x 680 , is geen zinnige reden voor, wil je een foto met een bepaalde resolutie, is dat makkelijk op de kompjoeter voor elkaar te krijgen.

2- Uiteraard is dat mogelijk, als je niks uit kan lezen deugt er iets niet.....
1) 1024x768 (bijvoorbeeld) is makkelijk voor monitor...

2) net de camera via usb aansluiting kan ik via de canon software wel uitlezen, wellicht zijn de foto's op een of ander manier gecodeerd?

Verwijderd

Ik had ook een probleem met het uitlezen van de geleverde sdkaart
met mijn interne cardreader. Ik heb nu een sandisk ultra II 1GB en
ik vraag me af welke (compacte) reader dit eigenlijk ondersteunt;
de meeste cardreaders gaan maar tot 512mb zag ik dus...

• Wouter!
minotaurus schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 23:07:
[...]

Nou, ik heb die 1GB maar geld terug gevraagd om een SanDisk Extreme II of III te bestellen:
€ 80.00 - 1GB Secure Digital
€ 96.00 - 1GB Secure Digital Ultra II
€ 120.00 - 1GB Secure Digital Extreme III

Gezien de prijsverschillen, mwah, waarom niet voor de Extreme III _/-\o_ gaan.

Ik heb zojuist ook een (avi) filmpie met de IXUS 50 binnenhuis met zwak tot redelijk woonkamerlicht en ik moet zeggen dat 't best goed uit ziet. De camera vertoonde geen hick tijdens de opname á 50 seconden, wat inhoudt dat mijn huidige 128MB SD-I kaart 't real-time schrijven aan kan. Jammer dat maar één (video)opname kwaliteit mogelijk is.

Twee vragen:
Ik vind 't verschil tussen de Extreme II en III anders nog wel behoorlijk ... en die III had als ik het goed heb nauwelijks voordeel bij dit gebruik.

Ik kan m'n foto's gewoon uitlezen via m'n kaartleesstation ... ik denk dat er bij jou iets niet goed werkt.

Als je een resolutie van 1024x768 wilt voor je monitor, dan resize toch gewoon? Daarvoor zou ik echt geen stand op m'n camera willen hebben hoor >:).

[ Voor 3% gewijzigd door Wouter! op 04-05-2005 00:59 ]

• wizzard
  • Laatst online: 01-05-2025
fritzzz schreef op maandag 02 mei 2005 @ 19:49:
De 700 kost daar nu 489. Nog veel te duur vind ik.
428,- gezien op :

http://www.camerahuis.nl/...i70001.html?ab_agid=20000

Het valt nog mee het kan goedkoper en dat is het belangrijkste toch ???

MMO-Cataclysm We need people who can write !!!! want to be a news poster do ask :)

• mark_vs
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-01 19:19
wizzard schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 12:25:
[...]

428,- gezien op :

http://www.camerahuis.nl/...i70001.html?ab_agid=20000

Het valt nog mee het kan goedkoper en dat is het belangrijkste toch ???
415 euro bij digitalstreet.nl.
Lekker dichtbij in Beuningen (gld).

• fritzzz
mark_vs schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 14:24:
[...]
415 euro bij digitalstreet.nl.
Lekker dichtbij in Beuningen (gld).
Heb je alleen geen NL versie.
Voor 419 heb je bij www.koopdigitaal.nl (Foto Konijnenberg) wel een NL versie.
Pricewatch
Kieskeurig

• Wouter!
fritzzz schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 03:10:
[...]

Heb je alleen geen NL versie.
Voor 419 heb je bij www.koopdigitaal.nl (Foto Konijnenberg) wel een NL versie.
Pricewatch
Kieskeurig
Yep, I can confirm that :) ... compleet Nederlandse handleiding hiero! (maar Engels had ik ook geen probleem gevonden)

• Radical1980
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-01-2025
Onder de 430 euro ben ik al diverse handleidingen tegengekomen: Frans, Duits en Engels. Denk dat ik maar eens een bestelling de deur uit doe.

• Phusebox
  • Laatst online: 09:58
hmm ik vraag me nu af:ik heb een canon powershot g3... en wil eigenlijk een iets compactere camera, want mijn digitale videocamera is kleinder dan mijn fotocamera, die kan ik zo in mijn zak stoppen...

en nu wil ik dus een kleinere cam, maar ga ik er veel op achteruit als ik voor de ixus 700 ga?
iemand die beide camera's kent of heeft?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Verwijderd

Phusebox schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 11:50:
hmm ik vraag me nu af:ik heb een canon powershot g3... en wil eigenlijk een iets compactere camera, want mijn digitale videocamera is kleinder dan mijn fotocamera, die kan ik zo in mijn zak stoppen...

en nu wil ik dus een kleinere cam, maar ga ik er veel op achteruit als ik voor de ixus 700 ga?
iemand die beide camera's kent of heeft?
Vermoedelijk is de beeldkwaliteit niet minder dan de G3, heeft alleen geen lichtsterke lens, geen 4xzoom, geen flitsschoen enz.
Waarom geen Ixus 500?

• Phusebox
  • Laatst online: 09:58
Verwijderd schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 23:50:
[...]

Vermoedelijk is de beeldkwaliteit niet minder dan de G3, heeft alleen geen lichtsterke lens, geen 4xzoom, geen flitsschoen enz.
Waarom geen Ixus 500?
hmm maar eens kijken wat dat voor toestel is dan...

ja vooral de lens is belangrijk qua lichtsterkte.... dat vindt ik bij mijn G3 al slecht eigenlijk

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Verwijderd

Phusebox schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 11:48:
[...]

hmm maar eens kijken wat dat voor toestel is dan...

ja vooral de lens is belangrijk qua lichtsterkte.... dat vindt ik bij mijn G3 al slecht eigenlijk
De lens van de G3 is (samen met enkele andere) de lichtsterkste die er is in digiland.........

• Wouter!
Verwijderd schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 12:53:
[...]

De lens van de G3 is (samen met enkele andere) de lichtsterkste die er is in digiland.........
Ja, als überhaupt als je een lichtsterke cam wilt hebben moet je geen (ultra-)compactcamera nemen ... maar de fotokwaliteit van de Ixus 700 is gewoon erg goed. De Ixus 500 is de voorloper van de 700.

• Colfax
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-02-2025
Wouter! schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 03:15:
[...]

Yep, I can confirm that :) ... compleet Nederlandse handleiding hiero! (maar Engels had ik ook geen probleem gevonden)
Weet iemand waar ik de nederlandse handleiding kan downloaden?

• Wouter!
Colfax schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 20:28:
[...]

Weet iemand waar ik de nederlandse handleiding kan downloaden?
Canon-handleidingen kun je niet (legaal) downloaden ... je kunt 'm wel bestellen.

[ Voor 6% gewijzigd door Wouter! op 13-05-2005 21:51 ]

Verwijderd

Ik heb de Ixus 700 gekocht bij digistreet.nl voor €415, gelukkig de BTW eraf kunnen trekken dus dit grapje heeft me 350 euro gekost. Ik ben zéér tevreden over de kwaliteit van de foto's.

Mijn hond was zo vriendelijk om even als model te fungeren :

http://users.pandora.be/aapje/hond.jpg

Als iemand interesse heeft in nog meer testfoto's laat het dan weten.

Verwijderd

Wouter! schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 21:50:
[...]

Canon-handleidingen kun je niet (legaal) downloaden ... je kunt 'm wel bestellen.
waar kun je de nederlandse handleiding dan bestellen?

ik heb wel een engelse handleiding op internet gevonden:
http://consumer.usa.canon...dDetailAct&fcategoryid=32
3&modelid=11158
en dan 'Product / Software manuals'
Blijkbaar zijn de PowerShot SD400 en Ixus50 dezelfde camera

Verwijderd

Voila

Kostte me ongeveer 30 sec.

• Wouter!
Verwijderd schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 13:07:
[...]

waar kun je de nederlandse handleiding dan bestellen?

ik heb wel een engelse handleiding op internet gevonden:
http://consumer.usa.canon...dDetailAct&fcategoryid=32
3&modelid=11158
en dan 'Product / Software manuals'
Blijkbaar zijn de PowerShot SD400 en Ixus50 dezelfde camera
De SD400 (ELPH) is inderdaad dezelfde als de Digital Ixus 50. De SD500 (ELPH) is dezelfde camera als de Ixus 700.

Maar heb je die handleiding zo hard nodig dan? Dat ding heeft niet zo heel veel handmatige opties, en het menu is heel intuïtief ...

Ik ben 'r gewoon een beetje mee aan het prutsen gegaan door alle menu-opties en instellingen langs te lopen en alle knopjes te proberen. Als je op een bepaalde optie gaat staan geeft ie zelfs in het display soms aan op welke knop je moet drukken om mee in te stellen.

Volgens mij heb je alleen voor de MyColors-functies (als je die gebruikt) eventueel een handleiding nodig ... en misschien voor de long-shutter-mode, maar dit alles is een kwestie van een beetje proberen en dan ben je er ook achter.

Bepaalde plaatjes kun je ook wel uit je "buitenlandse" handleiding halen.

[ Voor 8% gewijzigd door Wouter! op 09-06-2005 01:42 ]

Verwijderd

Hier paar voorbeeld foto's van de Ixus 700.

• lzandman
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik heb de IXUS 50 gisteravond gekocht bij de MediaMarkt in Groningen. Inclusief 512 MB Sandisk Ultra kaartje voor 320 euro's.

Ik heb gelukkig wel een Nederlandstalige handleiding, maar zou 'm ook graag als PDF willen hebben. Weet iemand of en waar die Nederlandstalig PDF te krijgen is. Op Kieskeurig.nl zitten ze er ook allemaal om te zeuren, want als je 'm op het internet gekocht hebt krijg je volgens mij geen NL-handleiding. Die Engelstalig PDF had ik al gevonden.

En weet iemand een goed hoesje voor de IXUS 50? Vind het maar raar dat er geen hoesje in de doos zit.

What's the speed of Dark?

Verwijderd

lzandman schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 12:38:
En weet iemand een goed hoesje voor de IXUS 50? Vind het maar raar dat er geen hoesje in de doos zit.
Kijk hier maar voor een hoop Accessoires voor de Ixus 50.

Verwijderd

is het normaal als je met de canon ixus 700 film
dat je dan een gefluit door de film hoord

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:11

Cis

Na dit topic te hebben gelezen, vraag ik me toch af: hoe zit het met de snelheid van het scherpstellen / focussen?
Ik heb hier een Canon Powershot S40, maar ik ben altijd ontevreden geweest over de snelheid waarop hij focust. Soms kon ik zelfs helemaal niet focussen, ondanks dat het gewoon redelijk licht was in de omgeving. Ik kan je zeggen dat dat veel frustratie oplevert. Vooral als je even snel een fotootje wil maken (momentopname)

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

• Wouter!

...

Loop nog een keer bij MediaMarkt naar binnen ... ze hebben daar een overweldigende keuze aan hoesjes, tasjes, bandjes e.d.
Cis schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 12:38:
Na dit topic te hebben gelezen, vraag ik me toch af: hoe zit het met de snelheid van het scherpstellen / focussen?
Ik heb hier een Canon Powershot S40, maar ik ben altijd ontevreden geweest over de snelheid waarop hij focust. Soms kon ik zelfs helemaal niet focussen, ondanks dat het gewoon redelijk licht was in de omgeving. Ik kan je zeggen dat dat veel frustratie oplevert. Vooral als je even snel een fotootje wil maken (momentopname)
Dankzij de DigicII processor zijn deze twee modellen behoorlijk snel :)

[ Voor 48% gewijzigd door Wouter! op 14-06-2005 02:52 ]

Verwijderd

Nee hoor, de consument kijkt naar de kale prijs van de camera en wil die zo goedkoop mogelijk hebben. Geen punt, dan halen we een hoop accessoires weg :P

Lowepro maakt een heel net tasje voor deze camera: Dres 10. Ideaal. Originele tasjes moet je laten liggen, hoewel die bodyglove tassen er geinig uitzien (kwalitatief inferieur aan de Lowepro). Klik voor de enige foto die ik snel kon vinden.

• grote_oever
  • Laatst online: 15:46
Eindelijk heb ik hem gisteren gekocht.. na een lange zoektocht ben ik uitgekomen op de ixus 700..

deze zou helemaal bij mij moeten passen..

nu wil ik alleen op zoek gaan naar een goede geheugenkaart.. maar welke raden jullie ons aan? de 512 mb of de 1024 mb? en ik las ook nog dat de snelheid van de kaart veel uitmaakt.. hoe zie je dat?

en natuurlijk de vraag.. waar haal je het goedkoopst zo'n kaart?

Verwijderd

grote_oever schreef op maandag 11 juli 2005 @ 10:33:
Eindelijk heb ik hem gisteren gekocht.. na een lange zoektocht ben ik uitgekomen op de ixus 700..

deze zou helemaal bij mij moeten passen..

nu wil ik alleen op zoek gaan naar een goede geheugenkaart.. maar welke raden jullie ons aan? de 512 mb of de 1024 mb? en ik las ook nog dat de snelheid van de kaart veel uitmaakt.. hoe zie je dat?

en natuurlijk de vraag.. waar haal je het goedkoopst zo'n kaart?
Kaartgrootte, vind ik altijd zo'n rare vraag, alleen zelf moet je uitmaken hoeveel foto's je kan maken voor je naar de pc moet.
Snelheid maakt geen bal uit, waarvoor denk je dat dat nuttig is?
www.tweakers.net/pricewatch inkopper

• fritzzz
Ik vind het geen rare vraag, hij vraagt ons welke grootte wij zouden aanraden. Oftewel, wat vinden wij in de praktijk comfortabel werken.
Zelf heb ik een 1gb kaartje, daar passen zo'n 300-350 foto's op. Hoef ik me i.i.g. geen zorgen te maken dat de kaart vol raakt tijdens een vakantie b.v..
Snelheid maakt wel een bal uit als je movies of meerdere fps schiet en als je de foto's sneller op je pc wilt hebben (hogere snelheid merk je echt als je 1 gb moet overpompen naar je pc).
Ik heb een Sandisk Extreme III, bevalt prima... Voor de beste prijs klik hierrr.

Verwijderd

is het mogelijk om een MMC kaart te gebruiken i.p.v een SD kaart?

• Wouter!
Ik heb twee 512MB Sandisk Extreme II sD-kaartjes bij deze cam (zie sig) .... bevallen ook prima. Als het goed is is de cam in continuous-shooting-mode sneller met snelle kaartjes en kun je met "langzame" kaartjes in de movie-stand niet op 60fps instellen ... mocht je filmpjes willen maken.

[ Voor 5% gewijzigd door Wouter! op 15-07-2005 12:10 ]

• fritzzz
Verwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 00:49:
Op Canon's site hebben ze het alleen over SD, dus denk het niet.

• grote_oever
ik heb bij konijnenberg een ixus 700 gekocht.. met extra batterij. ixus 700 binnen een dag op kunnen halen.. maar die batterij niet (dat was al 2 weken geleden). nu heb ik net gebeld en ze hadden de batterij nog steeds niet (lenmar). nu blijkt dat lenmar die batterijen nog nooit geleverd heeft en dat het misschien nog wel een maand gaat duren.

heeft iemand hier al een extra batterij (geen officele canon, want die zijn fucking duur) en waar hebben jullie hem dan gehaald.. want ik ga volgende week vrijdag op vakantie en dan wil ik wel ff extra batterij..

[edit]
owhh mediamarkt in zwolle had ze ook niet meer.. daar waren ze 39 euro.

[ Voor 7% gewijzigd door grote_oever op 29-07-2005 21:04 ]

• Wouter!
grote_oever schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 21:04:
ik heb bij konijnenberg een ixus 700 gekocht.. met extra batterij. ixus 700 binnen een dag op kunnen halen.. maar die batterij niet (dat was al 2 weken geleden). nu heb ik net gebeld en ze hadden de batterij nog steeds niet (lenmar). nu blijkt dat lenmar die batterijen nog nooit geleverd heeft en dat het misschien nog wel een maand gaat duren.

heeft iemand hier al een extra batterij (geen officele canon, want die zijn fucking duur) en waar hebben jullie hem dan gehaald.. want ik ga volgende week vrijdag op vakantie en dan wil ik wel ff extra batterij..

[edit]
owhh mediamarkt in zwolle had ze ook niet meer.. daar waren ze 39 euro.
Ik heb er toch echt een Lenmar accu bijgekocht bij Konijnenberg hoor, en die werkt prima :). Bij MediaMarkt hebben ze accu's van Uniross, geen ervaring mee ... maar ik vond ze nogal aan de prijs want ze waren haast zo duur als originele Canon-accu's.

Er zijn verder zat shops waar je hele goedkope accuutjes kunt kopen, en ook wel duurdere of originele Canon-accu's. www.progress.nl bijvoorbeeld ook.

• Wouter!
Verwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 00:49:
Voor zover ik weet is MMC volledig backwards compatible met sD, maar ik zal het meteen even voor je testen want m'n broertje heeft hier nog een MMC-kaartje liggen uit z'n Nokia 6230i.

edit: Yep, werkt ook prima met MMC-kaartjes :).

[ Voor 9% gewijzigd door Wouter! op 30-07-2005 00:43 ]

• grote_oever
Wouter! schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 00:37:
[...]

Ik heb er toch echt een Lenmar accu bijgekocht bij Konijnenberg hoor, en die werkt prima :). Bij MediaMarkt hebben ze accu's van Uniross, geen ervaring mee ... maar ik vond ze nogal aan de prijs want ze waren haast zo duur als originele Canon-accu's.

Er zijn verder zat shops waar je hele goedkope accuutjes kunt kopen, en ook wel duurdere of originele Canon-accu's. www.progress.nl bijvoorbeeld ook.
zucht.. als die lui nu gewoon de waarheid vertellen.. dan vind ik dat veel beter.. en de prijs van mediamarkt viel me ook idd beetje tegen (39 euro). terwijl die lenmar batterijen 25 euro zijn..

ik zal eens verder kijken bij een paar andere shops.. want ik dacht dat die batterijen schaars waren :D

• deZeeuw
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-03-2025
grote_oever schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 21:04:
Ik koop mijn accu's altijd bij http://www.accuplus.nl, goedkoop (14 euro), goede service en geen verzendkosten. Bij mij lagen ze twee dagen na bestelling in de brievenbus.

[ Voor 1% gewijzigd door deZeeuw op 30-07-2005 16:11 . Reden: Spelfoutje ]

• Wouter!
www.janaccu.nl is ook zoiets :), nog goedkoper zelfs geloof ik >:) (edit: Yep, 12 Euro zelfs!)

[ Voor 21% gewijzigd door Wouter! op 31-07-2005 02:53 ]

Verwijderd

kan mij iemand zeggen hoe de flits gaat in deze cam?
bij mijn vorige ixus waren dat 2 flitsen na elkaar waardoor ik en anderen er altijd met gesloten ogen opstonden. Dit wil ik vermijden bij het aanschaffen ervan. Ik heb al gezien dat Sony camera's dit niet hebben doordat ze verschillende kleine flitsen hebben alvorens de effectieve foto te nemen. Zoiets heb ik liever.
dus als iemand meer info hierover kan geven ? :|

• Wouter!
Die dubbele flits is de rode ogen-flits, die kun je ook uitzetten hoor.
Ik heb me eigenlijk nog niet echt met de flits van deze camera bezig gehouden ... dus kan er verder niet zoveel over melden :/.

Verwijderd

Wouter! schreef op zondag 31 juli 2005 @ 03:06:
Die dubbele flits is de rode ogen-flits, die kun je ook uitzetten hoor.
Ik heb me eigenlijk nog niet echt met de flits van deze camera bezig gehouden ... dus kan er verder niet zoveel over melden :/.
De eerste flits dient om de belichting in te stellen (bij Canon)
Kan je beter niks melden dan verkeerd

• Wouter!
Verwijderd schreef op zondag 31 juli 2005 @ 18:25:
[...]

De eerste flits dient om de belichting in te stellen (bij Canon)
Kan je beter niks melden dan verkeerd
Die van mij doet dat toch echt niet hoor ...

• pes
  • Laatst online: 14:44

pes

Ik weet dat de modernere Ixus'en (30/40/50) geen flits gebruiken voor rode-ogen, maar het rode autofocus-lampje.

Overigens moet je niet teveel verwachten van die functie bij ultracompacts...

• grote_oever
deZeeuw schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 15:28:
[...]

Ik koop mijn accu's altijd bij http://www.accuplus.nl, goedkoop (14 euro), goede service en geen verzendkosten. Bij mij lagen ze twee dagen na bestelling in de brievenbus.
www.janaccu.nl is ook zoiets , nog goedkoper zelfs geloof ik (edit: Yep, 12 Euro zelfs!)
bedankt voor reactie's.. zouden jullie misschien ervaringen over batterij kunnen vertellen? gaat deze langer of korter mee dan de orginele?

Verwijderd

paesu schreef op zondag 31 juli 2005 @ 22:26:
Ik weet dat de modernere Ixus'en (30/40/50) geen flits gebruiken voor rode-ogen, maar het rode autofocus-lampje.

Overigens moet je niet teveel verwachten van die functie bij ultracompacts...
Dat doen alle Canon compacten vanaf de A10

• deZeeuw
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-03-2025
grote_oever schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 14:39:
bedankt voor reactie's.. zouden jullie misschien ervaringen over batterij kunnen vertellen? gaat deze langer of korter mee dan de orginele?
Ik heb een extra accu voor m'n 350d gekocht. Volgens de specificaties heeft deze een grotere capaciteit dan een orginele canon accu. Ik heb geen echt verschil gemerkt, maar ik heb nog nooit echt bijgehouden hoe lang ik met een accu doe (dat is namelijk lang) en heb de camera ook nog maar een maand. Ben in ieder geval zeer tevreden met de accu, ik heb m'n ouders er ook meteen accu's laten kopen :)

Verwijderd

Ok, ik was aan het twijfelen tussen de ixus 50 en 700, en na deze thread gelezen te hebben toch maar gekozen voor een 700. We willen wel eens foto's maken om groot af te drukken, hier in de straat zit een bevriende copyshop. Meteen een extra accu, 512MB sd II kaart en een samsonite tasje erbij gekocht, cameranu.nl vanwege de lovende shopsurvey, de goedkopere kwamen er aanmerkelijk bekaaider vanaf.

Nu maar hopen dat ie niet tegenvalt, ik was erg tevreden van m'n 4 jaar oude maar helaas overleden olympus 1.3 megapixel.

Verwijderd

Mijn Sony Powershot DSC 85 van ca 1000 euro gaf er na 3 jaar de brui aan. Opsturen en repareren had geen zin vlgns de fotohandelaar. (te duur) Over de foto's was ik ook niet tevreden, dus nooit meer een Sony camera. Nu een Ixus 700 voor 392 euro incl. verzending gekocht bij digital street (m.i. de goedkoopste omdat ze geen verzendkosten rekenen) Goede site, goede informatie en ook zéér snel geleverd. (volgende dag) Accu en 512 mb SD Card nabesteld bij Accu Plus, ook op basis van de info op deze site. Dank voor alle goede adviezen. Mijn eerste proefshotjes uit de losse pols overtreffen al alles wat ik met de Sony deed. Dus...héél tevreden totnutoe. Een juweeltje ook om te zien en vast te houden. Nu maar eens de gebruiksaanwijzing (engels) doornemen en op zoek naar een tasje. Heb er veel zin in.

• fritzzz
Weer 3 nieuwe IXUS modellen:
IXUS i zoom (dpreview.com)
IXUS 55 (dpreview.com)
IXUS 750 (dpreview.com)
Die laatste twee lijken erg op de IXUS 50 en 700, het grootste verschil is het grotere 2,5" schermpje.

• _Richie_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
fritzzz schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 18:59:
Weer 3 nieuwe IXUS modellen:
IXUS i zoom (dpreview.com)
IXUS 55 (dpreview.com)
IXUS 750 (dpreview.com)
Die laatste twee lijken erg op de IXUS 50 en 700, het grootste verschil is het grotere 2,5" schermpje.
Leuk! Sample foto's van Amsterdam en Rotterdam!

• Wouter!
:( Afgelopen weekend een 24-uurs kartwedstrijd gereden en toen hebben we de kostbare spullen in één tas bij mekaar gedaan. Ik heb m'n Ixus 700 tussendoor verder niet meer gebruikt maar na afloop bleek dat m'n LCD gebroken is ;( :'(. Totaal geen sporen van schade verder, hij zat ook netjes in het foto-tasje. Er heeft waarschijnlijk teveel druk op gestaan omdat òf iemand met rugtas (+ camera) en al in een stoel is gaan zitten ... òf omdat de tas ergens onder heeft gelegen ofzo. Echter viel er geen dader aan te wijzen, ik zou ook niet durven zeggen wie dat geweest moet zijn.

Ik heb aanvullende garantie, eens kijken hoever ik daarmee kom (ik vermoed niet al te ver) maar het schijnt dat als ik kan aantonen dat ik een weekend weg was, ik het ook onder m'n doorlopende reisverzekering kan vallen. Ik heb een kopie van m'n daglicentie voor afgelopen weekend, dus ik heb gelukkig een bewijsje. Laten we 't hopen want volgens mij is dit geen goedkope reparatie :(.

edit: Volgens de website van ETB (http://www.etbass.nl/crp) waar hij voor reparatie naartoe moet is de vaste reparatieprijs voor de Ixus 700 €170,- inclusief BTW. Pff ;(.

[ Voor 11% gewijzigd door Wouter! op 05-09-2005 16:33 ]

Verwijderd

ik zit te denken om de ixus 700 aan te schaffen, maar ik twijvel nog aan de fotokwaliteit in avond settings.
kan iemand misschien een paar avondscenes van de ixus 700 posten? :)

• Wouter!
Ik heb 'm gisteren richting ETB gestuurd ter reparatie (LCD dus) dus ik kan even niks laten zien ;(

... en €170,- lichter als ik 'm weer terugkrijg :|

Verwijderd

Wouter! schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 22:37:
Ik heb 'm gisteren richting ETB gestuurd ter reparatie (LCD dus) dus ik kan even niks laten zien ;(

... en €170,- lichter als ik 'm weer terugkrijg :|
Mijn Ixus500 LCD scherm is ook kapot. Ik breng hem morgen even weg ter reparatie, maar was erg benieuwd wat me dit ging kosten... nu heb ik een idee :r
Ik baal ontzettend dat ik destijds geen extra garantie heb genomen bij dit ding. Het is gewoon belachelijk veel geld.

De mijne is iets ouder dan een jaar en ik heb hem bij de MediaMarkt gekocht, ik denk dus niet dat er nog garantie opzit. Iemand een idee?

• Wouter!
Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2005 @ 00:27:
[...]

Mijn Ixus500 LCD scherm is ook kapot. Ik breng hem morgen even weg ter reparatie, maar was erg benieuwd wat me dit ging kosten... nu heb ik een idee :r
Ik baal ontzettend dat ik destijds geen extra garantie heb genomen bij dit ding. Het is gewoon belachelijk veel geld.

De mijne is iets ouder dan een jaar en ik heb hem bij de MediaMarkt gekocht, ik denk dus niet dat er nog garantie opzit. Iemand een idee?
Extra "garantie" geldt niet voor dit soort schade (val-, druk- en stootschade). Dan zou je 'n extra "verzekering" hebben moeten nemen als dat al mogelijk was. Ik heb namelijk wel extra garantie, maar dat geldt hier dus ook echt niet voor.

Via de site van Electronic Trading Benelux (de importeur van o.a. Canon, Samsung e.d.) die ook de reparaties dus doet kun je zien hoe het reparatiesysteem in mekaar zit en wat de vastgelegde prijs voor ieder camera-model of ander Canon-product is. Als je trouwens naar je dealer gaat zullen ze 'm hoogstwaarschijnlijk ook naar ETB sturen, dus kun je dat beter zelf direct doen ... staat ook zo op de site van ETB uitgelegd. www.etbass.nl/crp

Bij mij is het overigens gebeurd tijdens een weekendje-weg en m'n vader bekijkt of het misschien op mijn doorlopende reis- en bagageverzekering te verhalen is.

[ Voor 11% gewijzigd door Wouter! op 14-09-2005 01:58 ]

Verwijderd

Wouter! schreef op woensdag 14 september 2005 @ 01:39:
[...]

Extra "garantie" geldt niet voor dit soort schade (val-, druk- en stootschade). Dan zou je 'n extra "verzekering" hebben moeten nemen als dat al mogelijk was. Ik heb namelijk wel extra garantie, maar dat geldt hier dus ook echt niet voor.

Via de site van Electronic Trading Benelux (de importeur van o.a. Canon, Samsung e.d.) die ook de reparaties dus doet kun je zien hoe het reparatiesysteem in mekaar zit en wat de vastgelegde prijs voor ieder camera-model of ander Canon-product is. Als je trouwens naar je dealer gaat zullen ze 'm hoogstwaarschijnlijk ook naar ETB sturen, dus kun je dat beter zelf direct doen ... staat ook zo op de site van ETB uitgelegd. www.etbass.nl/crp

Bij mij is het overigens gebeurd tijdens een weekendje-weg en m'n vader bekijkt of het misschien op mijn doorlopende reis- en bagageverzekering te verhalen is.
Super bedankt voor deze duidelijke info. Ik ben al eens gaan kijken en me gaan registreren. Top, heb ik ook een idee wat het me gaat kosten iig.
Maar op de site wordt 'garantieperiode' vermeld. Nu heb ik het toestel iets langer dan een jaar en heb geen extra 'garantietermijn' gekocht bij de dealer. Heb ik nu garantie of niet? Hoe lang is de garantieperiode?

• Wouter!
Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2005 @ 02:59:
[...]

Super bedankt voor deze duidelijke info. Ik ben al eens gaan kijken en me gaan registreren. Top, heb ik ook een idee wat het me gaat kosten iig.
Maar op de site wordt 'garantieperiode' vermeld. Nu heb ik het toestel iets langer dan een jaar en heb geen extra 'garantietermijn' gekocht bij de dealer. Heb ik nu garantie of niet? Hoe lang is de garantieperiode?
Je hebt op deze schade sowieso geen garantie, het is namelijk val-, stoot-, druk- en/of waterschade. Garantie is altijd alleen op technische mankementen.

Mijn camera is ook nog maar 5 maanden oud en heb bovendien tot 3 jaar garantie bijgekocht maar ik zal toch echt moeten betalen voor deze reparatie want het is geen technisch mankement. Heeft iemand anders je defect veroorzaakt? Zo ja kun je de kosten op de WA-verzekering van deze persoon verhalen. In mijn geval zou het eventueel op de reis- en bagageverzekering te verhalen kunnen zijn omdat het tijdens een weekendje-weg is gebeurd maar dat is nog niet duidelijk. Ik heb het overigens niet zelf veroorzaakt maar kan de schuld ook niet met 100% zekerheid aan iemand anders toewijzen. Ik heb wel 'n groot vermoeden maar deze persoon ging niet op mijn "stille hints" in door zelf met het idee te komen om het via zijn verzekering te laten lopen ... dus dan houdt het op.

Al is garantie eigenlijk een beperking in je rechten als consument, want er is ook nog zoiets als "redelijkerwijs te verwachten levensduur bij normaal gebruik" waarbij je je op je consumentenrecht zou kunnen beroepen. Dat is in dit geval echter sowieso niet aan de orde en is bovendien een heel ander en complex verhaal.

edit: Ben net klaar met het typen van deze reply, belt onze assurantie-tussenpersoon :). De schade wordt volledig gedekt door onze doorlopende reis- en bagageverzekering _/-\o_.

[ Voor 37% gewijzigd door Wouter! op 14-09-2005 11:41 ]

Verwijderd

Over een poosie de Ixus 750 en Ixus 55 alweer !

Met 2,5 inch scherm !! joeppiee :P

Verwijderd

Wouter! schreef op woensdag 14 september 2005 @ 10:44:
[...]

Je hebt op deze schade sowieso geen garantie, het is namelijk val-, stoot-, druk- en/of waterschade. Garantie is altijd alleen op technische mankementen.

Mijn camera is ook nog maar 5 maanden oud en heb bovendien tot 3 jaar garantie bijgekocht maar ik zal toch echt moeten betalen voor deze reparatie want het is geen technisch mankement. Heeft iemand anders je defect veroorzaakt? Zo ja kun je de kosten op de WA-verzekering van deze persoon verhalen. In mijn geval zou het eventueel op de reis- en bagageverzekering te verhalen kunnen zijn omdat het tijdens een weekendje-weg is gebeurd maar dat is nog niet duidelijk. Ik heb het overigens niet zelf veroorzaakt maar kan de schuld ook niet met 100% zekerheid aan iemand anders toewijzen. Ik heb wel 'n groot vermoeden maar deze persoon ging niet op mijn "stille hints" in door zelf met het idee te komen om het via zijn verzekering te laten lopen ... dus dan houdt het op.

Al is garantie eigenlijk een beperking in je rechten als consument, want er is ook nog zoiets als "redelijkerwijs te verwachten levensduur bij normaal gebruik" waarbij je je op je consumentenrecht zou kunnen beroepen. Dat is in dit geval echter sowieso niet aan de orde en is bovendien een heel ander en complex verhaal.

edit: Ben net klaar met het typen van deze reply, belt onze assurantie-tussenpersoon :). De schade wordt volledig gedekt door onze doorlopende reis- en bagageverzekering _/-\o_.
Oke voor je.. maar hoe bepalen zij of het mankement wat ik voor heb niet onder de garantie valt?
Ik zet dat ding aan en ineens werkt mijn scherm niet meer... maar ik kan wel foto's maken. Dat is toch een technisch probleem of niet?

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2005 @ 11:58:
Over een poosie de Ixus 750 en Ixus 55 alweer !

Met 2,5 inch scherm !! joeppiee :P
Die zijn toch al verkrijgbaar?? Ik heb al iemand gezien met de Ixus 750

• Wouter!
Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2005 @ 16:19:
[...]

Oke voor je.. maar hoe bepalen zij of het mankement wat ik voor heb niet onder de garantie valt?
Ik zet dat ding aan en ineens werkt mijn scherm niet meer... maar ik kan wel foto's maken. Dat is toch een technisch probleem of niet?
Sja, je kunt proberen garantie te claimen maar ik zou niet teveel verwachten hoor. Tenzij het inderdaad duidelijk als technisch mankement wordt herkend. Vaak is een niet functionerend LCD het gevolg van val-, druk- of stootschade.

Over het claimen van garantie staat ook wel iets op de site van ETB.

Verwijderd

Wouter! schreef op woensdag 14 september 2005 @ 21:07:
[...]

Sja, je kunt proberen garantie te claimen maar ik zou niet teveel verwachten hoor. Tenzij het inderdaad duidelijk als technisch mankement wordt herkend. Vaak is een niet functionerend LCD het gevolg van val-, druk- of stootschade.

Over het claimen van garantie staat ook wel iets op de site van ETB.
Maar hoe lang heb je normaal gezien dan garantie?

• Wouter!
Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2005 @ 23:43:
[...]

Maar hoe lang heb je normaal gezien dan garantie?
Ik heb even m'n papieren erbij gezocht, en in "European Warranty System"-foldertje wat bij in de doos zat verloopt de garantie één jaar na aankoop.

Ik dacht echter dat er ook iets met 2 jaar garantie in de EU was ... maar hoe dat allemaal zit weet ik niet.

Ik heb zelf dus tot 3 jaar garantie bijgekocht.

Verwijderd

Wouter! schreef op donderdag 15 september 2005 @ 00:28:
[...]

Ik heb even m'n papieren erbij gezocht, en in "European Warranty System"-foldertje wat bij in de doos zat verloopt de garantie één jaar na aankoop.

Ik dacht echter dat er ook iets met 2 jaar garantie in de EU was ... maar hoe dat allemaal zit weet ik niet.

Ik heb zelf dus tot 3 jaar garantie bijgekocht.
Klopt. Ik las hier laatst in een blad dat elk bedrijf verplicht is om de Europese standaard (2 jaar garantie) na te leven. Veel bedrijven doen dit niet en plakken er gewoon 1 jaar garantie op.

• Wouter!
Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2005 @ 02:05:
[...]

Klopt. Ik las hier laatst in een blad dat elk bedrijf verplicht is om de Europese standaard (2 jaar garantie) na te leven. Veel bedrijven doen dit niet en plakken er gewoon 1 jaar garantie op.
Ja, en bovendien is "garantie" in veel gevallen zelfs een beperking in je recht als consument. Dat heeft veel te maken met de "redelijkerwijs te verwachten levensduur" en die is normaalgesproken wel wat langer dan 1 jaartje. Hoe dat exact allemaal zit weet ik ook niet precies, een gastdocent Recht een tijdje terug kon hier mooi over vertellen in ieder geval :).

• KloyenZ
  • Laatst online: 30-01 02:54
welke camera raden jullie aan de 700 of 750 ?

En wat is in duitsland een goede webwinkel ?

Thnx

Verwijderd

Weet iemand hoe de remote shooting werkt op de canon ixus 50. krijg hem via het menu van Zoombrowser EX (bijgeleverde software) niet aan de praat. icoontje blijft inactief, dus kan hem niet starten.

• Wouter!
kloyenz schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 23:39:
welke camera raden jullie aan de 700 of 750 ?

En wat is in duitsland een goede webwinkel ?

Thnx
De 750 is gewoon de opvolger van de 700 en heeft als enig verschil dat hij een groter (2,5") scherm heeft en ook in een lelijke beige kleur te krijgen is :X.

• svdm
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik kwam er (te laat) achter dat ik, via het Internet, een internationale versie van de Ixus 750 had besteld. Nu is mijn Engels niet slecht, maar liever had ik een Nederlandse handleiding c.q. gebruiksaanwijzing gehad...

Ik lees dat sommige mensen wél beschikken over de Nederlandstalige handleiding (op een van de bijgeleverde cd-roms) in PDF-formaat (zélfs als ze de 'buitenlandse' versie hebben)!

Bestaat er een mogelijkheid dat ik daarvan een kopietje in handen kan krijgen (bijv. per e-mail)?

SvdM
_/-\o_

• kadoendra
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-11-2025
Ik twijfel erg tussen de 700 en de 750. Nu vraag ik jullie niet om voor mij een keus te maken, maar jullie kijk erop kan mij wel helpen bij het maken van die keus.

Ik lees overal dat het grootste verschil is dat de 750 een 2,5 inch scherm heeft en de 700 "slechts" een 2 inch scherm. Daarentegen is de resolutie van het schermpje van de 700 met 118.000 tegen 115.000 pixels wel weer scherper. Op dpreview staat dat de 115.000 eigenlijk net wat te weinig is voor zo'n groot scherm. Is er iemand die daar zelf ook ervaringen mee heeft?

Dan nog wat andere vraagjes:
-. De 700 schijnt ietsjes zwaarder te zijn, maar is dat echt een merkbaar verschil?
- Klopt het dat ook de 700 de foto's automatisch draait als je een foto in de horizontale stand neemt of is dat alleen bij de 750?
- De 750 is volgens de tests ietsjes sneller, maar is dat ook echt merkbaar of is dit te verwaarlozen?

Zijn er nog belangrijke verschillen tussen de 2 die ik nu over het hoofd zie?

Verwijderd

Is de 700 nog verkrijgbaar dan? Dat ding is al sinds de introductie van de ixus750 uitlopend....

• kadoendra
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-11-2025
Verwijderd schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 14:52:
Is de 700 nog verkrijgbaar dan? Dat ding is al sinds de introductie van de ixus750 uitlopend....
Ja hoor is nog gewoon te krijgen. Zowel in de winkel als op internet.

• KloyenZ
  • Laatst online: 30-01 02:54
@svdm:

mail me maar even op kloyenzopruiming@gmail.com

• grote_oever
Wouter! schreef op woensdag 07 december 2005 @ 01:32:
[...]

een lelijke beige kleur te krijgen is :X.
volgens mij zijn d'r dan meer kleuren.. want ik heb de 750 gezien en die was gewoon grijs!
Pagina: 1 2 Laatste