Tweakers,
Ik heb nu een aardig traag wordend xp1700 systeempje met een radeon 9500 non pro 128mb kaartje.
Nu ga ik dus binnen een niet al te lange tijd een nieuwe PC aanschaffen, met onder andere PCI-e (moet wel op de toekomst worden voorbereid natuurlijk).
Ik heb alleen niet zo veel zin om veel geld aan een video kaartje uit te geven.
Gezien ik de prestaties van mijn radeon 9500 in dit systeem nog goed genoeg vind, ben ik benieuwd of bijvoorbeeld de x300se, die qua kloksnelheden toch sneller lijkt, ook sneller is!
Hier onder wat specs van bijde kaartjes (snel even gegoogled)
Merk Sapphire
Type Radeon 9500
Graphics Core Clock Speed: 275MHz
Installed Video Memory: 128MB
Memory Clock Speed: 270MHz
Memory Bus Width: 128-bit
Merk Sapphire
Type RADEON X300 SE
Merk chipset ATI
Grafische engine Radeon X300 SE
Geheugen 128 MB
Engine kloksnelheid 325 MHz
Geheugen kloksnelheid 400 MHz
RAMDAC 400 MHz
Is de X300se nou sneller of niet, en zo niet, welke is dan het beste te vergelijken met de Radeon 9500?
Ik heb nu een aardig traag wordend xp1700 systeempje met een radeon 9500 non pro 128mb kaartje.
Nu ga ik dus binnen een niet al te lange tijd een nieuwe PC aanschaffen, met onder andere PCI-e (moet wel op de toekomst worden voorbereid natuurlijk).
Ik heb alleen niet zo veel zin om veel geld aan een video kaartje uit te geven.
Gezien ik de prestaties van mijn radeon 9500 in dit systeem nog goed genoeg vind, ben ik benieuwd of bijvoorbeeld de x300se, die qua kloksnelheden toch sneller lijkt, ook sneller is!
Hier onder wat specs van bijde kaartjes (snel even gegoogled)
Merk Sapphire
Type Radeon 9500
Graphics Core Clock Speed: 275MHz
Installed Video Memory: 128MB
Memory Clock Speed: 270MHz
Memory Bus Width: 128-bit
Merk Sapphire
Type RADEON X300 SE
Merk chipset ATI
Grafische engine Radeon X300 SE
Geheugen 128 MB
Engine kloksnelheid 325 MHz
Geheugen kloksnelheid 400 MHz
RAMDAC 400 MHz
Is de X300se nou sneller of niet, en zo niet, welke is dan het beste te vergelijken met de Radeon 9500?