(Lin)VDR, PC als videorecorder voor Digitale Televisie

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 5.693 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetOrakel
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-01 22:23
Hoi Svennie

Ik lees in een aantal forum posts dat jij @home digitale tv gebruikt met linvdr. Ik heb momenteel een linvdr met alleen een hauppauge pvr350 (dus analoog only) die al zon 2,5 jaar werkt. Maar ik wil eigenlijk omschakelen naar digitaal maar durf de spullen nog niet zo goed te kopen omdat ik allerlei enge verhalen lees. Ik ben erg gehecht aan mijn linvdr :) dus ik wil heel graag weten of dit gaat lukken...

Wil je me vertellen welke configuratie je hebt (exacte merk en type DVB-kaarten, CI kaart en cam smartcard) en of het nog steeds werkt? Werken alle zenders. Heb je meer dan 1 dvb-kaart?

Alvast hartelijk dank!

groeten
Henrie
Je mag me ook PMmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houthakker
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

houthakker

Poehé

Kijk je linvdr via softplugin? of via de output van de hauppauge kaart?

3 opties:
- hauppauge er uit, ff (full featured) dvb-c kaart er in, zoals een fujitsu-siemens of technotrend
- hauppauge er in laten, budgetkaart (technotrend) er in.
- hauppauge kaart er uit, budget er in, processor mpeg2 laten decoderen (of optie 3b; dxr3/hollywood+ kaart er in).

Dan heb je nog wat nodig om @home smartcard te gebruiken:
- phoenix lezer met sash-ng of sc plugin, is wat lastiger maar goedkoper (en handig i.c.m. dreambox of meerdere mediacenters).
- dvb-c kaart met ci (common interface) + alphacrypt. Is wat duurder, maar werkt out of the box. Alphacrypt (moet classic zijn) zijn goedkoop de krijgen op ebay.de.

Welke kaarten goed onder linux/vdr werken zijn hier te vinden:
http://linuxtv.org/wiki/index.php/DVB-C_PCI_Cards
http://www.vdr-wiki.de/wi...p/DVB-C_Budget-PCI-Karten
http://www.vdr-wiki.de/wi...VB-C_full-featured-Karten

Op de duitse fora's oa vdr-portal.de is veel te vinden. Ik heb deze setup al een aantal jaren draaien:
technotrend budget-ci + streaming server (momenteel), fujitsu-siemens dvb-c in een activy media center (easyvdr/linvdr (mahlzeit) (vroegah).

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rrrandy
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 27-06 13:00
Heb je misschien een linkje naar meer info over een setup met zo'n phoenix card reader? Met setup voor @Home zou helemaal super zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetOrakel
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-01 22:23
Hoi Houthakker

Wat de config betreft:
De input komt via analogtv en ik kijk via de pvr350-plugin (dus via de pvr350) ik heb een oude IBM pentium500 met 256Mb geheugen dus de enige opties die ik heb zijn hardware de- en encoders. Overigens kan ik prima 2 opnames laten lopen en een andere terugkijken zonder dat er haperingen optreden dus die pentium voldoet prima! vdr-portal.de is een tijdje mijn 2de huis geweest ;) Er zit een lcd-schermpje in/aan, een zelfgeschreven plugin om de tv-gids op te halen zoals ik hem wil en nvram-wakeup zodat hij zelf kan opstarten.

Ik begrijp dus dat jij ook @Home kabel hebt? Ik lees hier en daar wat geneuzel over kabelaars die naar mpeg4 aan t overstappen zijn en daar zouden die technotrend kaarten niets mee kunnen? Maar bij jou werkt dus alles prima...

Ik heb het er best voor over om zo'n technotrend te kopen, en heb in duitsland wel een paar leuke adresjes gevonden, maar ik wilde eerst zeker zijn dat het werkt.

Ik twijfel overigens nog steeds of ik niet gewoon een schotel zal kopen. Dan zijn de kosten nl 80 euro meer maar ben ik wel de 17 euro per maand kwijt. Dan koop ik gewoon 1 ff kaart en 1 of 2 buget-kaarten en mag @home in de pieiep zakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeechGuy
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-09 13:46
Met de Technotrend budget kaarten zou ik even oppassen. Er is vorige jaar nl. een nieuwe revisie van die kaart uitgebracht en die werkt (nog) niet helemaal goed. Op vdr-portal.de loopt er een thread over.

Wat sasc-ng betreft, op sat4all.com is een handleiding te vinden.

Voordeel van sasc-ng met phoenix cam is natuurlijk dat je meer dan 1 tv kaart kan gebuiken met een enkel abonnement (handig als je extra pakketten hebt). Dan kun je opnemen van een ander kanaal en kijken tegelijk. Ik heb zelf 2 satelco dvb-c budget kaarten gekocht om deze in te bouwen in mijn server. De bedoeling is om deze in een xen domu te laten draaien, echter heeft het moederbord in de server problemen; wordt waarschijnlijk een RMA procedure opstarten, dus dat kan nog even duren voordat dat werkend is.

[ Voor 3% gewijzigd door LeechGuy op 14-01-2008 23:43 ]

Pagina: 1 2 Laatste