Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hahaha! Ik dacht dat dat per se nodig was! Hm ok, dan laat ik ze mp3. Toevallig nog tips of AAC ook goed werkt, of dat je de mp3-tjes makkelijk kunt downgraden naar 64 kbps of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even over de MMC problematiek: Ik had vanaf augustus een 256MB Apacer kaartje in mijn 6230 zitten. Hij heeft het altijd goed gedaan, ook na 2 keer flashen. Totdat ik laatst in de trein zat en de musicplayer rare tonen uit begon te slaan. Mijn kaartje was er dus mee gekapt. De telefoon zag hem nog wel maar als je hem benaderde, vroeg ie of ie hem moest formatteren. Nadat dat gebeurd was kon ie hem weer niet benaderen en vroeg weer doodleuk of je het kaartje wil formatteren. Via de computer kon de MMC wel bekeken worden (al was alles gewist).
Ben terug gegaan naar MyCom en heb zonder gezeur een nieuwe gekregen. Nu doet ie het weer perfect, maar voor hoe lang...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MVC
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-12-2022

MVC

Even een vraagje wat betreft de status van het verzenden van een bestand via Bluetooth. Wanneer ik vanaf mijn Nokia 6230 een bestand via Bluetooth naar iemand zijn telefoon stuur, zie ik zoiets als bezig met verzenden. Vaak zie ik bij de ander hoever het bestand is Motorola V550 , SE P990i Nu maak ik gebruik van Software versie v4.44 krijg ik dit m.b.v een nieuwe software versie wel te zien ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog effe iets over de MMC kaartjes:

Blijkbaar is het zo dat er een deel nokia's 6230 zijn met een iets ander MMC-slot dan de anderen. Dit heeft voor gevolg dat de toestelletjes geen mp3-ringtone kunnen kiezen als ie op het mmc kaartje staat (met uitzondering van het standaard nokia 32mb kaartje).

Ergens heb ik nu gelezen dat dit komt door een piepkleine fractie dat dat mmc-slot kleiner is dan de anderen, waardoor het contact met het mmc-kaartje niet perfect is. Velen kunnen dit probleem oplossen door een stukje papier of rubber tussen het kaartje en de batterij te leggen, zodat het kaartje vaster in zijn slot wordt geduwd. Bij 90% van de gevallen is dit probleem zó opgelost.

Mijn vraag: heeft iemand hier ervaring mee, of weet iemand hier iets meer over (andere fora etc...)??

Ik hoop dat dit opgelost geraakt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wpuntnl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-06 00:10

wpuntnl

tja... waarom ook niet...

Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 16:23:
Hahaha! Ik dacht dat dat per se nodig was! Hm ok, dan laat ik ze mp3. Toevallig nog tips of AAC ook goed werkt, of dat je de mp3-tjes makkelijk kunt downgraden naar 64 kbps of zo?
de search gaf mij de volgende twee topics:
[rml]Japie.G in "Nokia 6230 [ Deel 9]"[/rml]

en

AAC op nokia 6230

en uiteraard de beginpost van dit topic :)

Survival of the W-est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wpuntnl schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 20:10:
[...]

de search gaf mij de volgende twee topics:
[rml]Japie.G in "Nokia 6230 [ Deel 9]"[/rml]

en

AAC op nokia 6230

en uiteraard de beginpost van dit topic :)
Zou dit niet ook het probleem kunnen zijn van veel andere voorkomende mmc-problemen? Weet wel dat ik die truc bij mijn vorige telefoon na 2 jaar moest toepassen om de sim werkend te houden. Zou me niet verbazen dat de mmc na een bepaalde tijd ook niet meer zo lekker aansluit waardoor mensen hun mmc niet meer goed kunnen vinden.Heb er zelf (gelukkig) nog geen last van maar wie weet werkt het voor een boel problemen. Het kan volgens mij in iedergeval niet zoveel kwaad om te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaPzel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-08 09:27
Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 16:23:
ff vraagje? Waarom zou je als je EEN GIG!! mmc hebt de muziek kwaliteit lager maken naar 64kb/s 8)7 8)7. Dat lijkt me toch behoorlijk overbodig... Je kunt er nu al een dikke 200 liedjes op kwijt >:) Als je toch meer wilt maak ze dan 128 kb/s ofzo. Dit kun je simpel doen met dbpoweramp oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een kleine opmerking (en probleempje ook wel):

Gisteren ging ik naar het Nokia Servicecenter in Nuth (Limburg) voor een firmware update. Kom ik daar aan:

-Hallo, krijg ik aub een firmware update, hij is nog onder garantie?
° Even kijken mijnheer, ja hoor hij is onder garantie, wat scheelt er precies aan?
-(hmm, die vraag had ik niet direct verwacht) Euhm....eigenlijk niets, ik zou graag gewoon de nieuwste software erop hebben.
°Ja maar mijnheer, wij gaan er toch geen nieuwe software opzetten als er niets aan scheelt he?
-(al redelijk geïriteerd)Nou, euhm, hij speelt soms wel en soms niet bepaalde mp3's.... (ik kon niks beters verzinnen)
°Even kijken dan in de "bekende problemen"-lijst: firmware 4.44.......euhm.....nee mijnheer, die fout staat er niet tussen.
-Wat nou, dus jullie doen het niet?
°Tja mijnheer, uw probleem is daar dan niet mee opgelost he. Misschien staat u dan binnen een dagje weer terug met uw mobieltje omdat ie weer niet die mp3's speelt. Volgens mij ligt het aan uw mp3's! Trouwens, wij mogen van Nokia niet zomaar meer fw updates doen!
-Dus u doet het niet?
°Mijnheer, u krijgt maximaal 1 nieuwe fw update in uw garantieperiode, daarna kost dat u 19 euro.

En toen ben ik maar weggegaan, wat vinden jullie hier van?
Klopt dat van die "maximum 1 nieuwe update in uw garantieperiode"?
Welke "bekende" fouten zijn er wel met firmware 4.44 (zodat ik volgende keer iets beters verzin)?
Welk service point in Limburg raden jullie me aan?

Thx!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2005 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evaarties
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-08 19:45

evaarties

Powerball @ 12.582

Volgens mij kunnen ze niet eens zien hoeveel upgrades je al hebt gehad.. en ik zou gewoon naar een andere centre gaan.. en met een fake prob aankomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-09 21:04

janklp

FortyTwo Capital

evaarties schreef op woensdag 20 april 2005 @ 17:28:
Volgens mij kunnen ze niet eens zien hoeveel upgrades je al hebt gehad.. en ik zou gewoon naar een andere centre gaan.. en met een fake prob aankomen.
Niks fake prob, je hebt er recht op. Gewoon eisen hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is nou net het probleem: iedereen gaat ervan uit dat je daar recht op hebt, maar waar staat dat geschreven?? En wat kan ik nou beginnen als die vent erbij blijft dat je er GEEN recht op hebt?

En waar kan ik dan best gaan in Limburg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASracing
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-09 15:45
Ik heb firmware 5.24 erop zitten en een mmc kaart van een gig (traxdata)
Nu heb ik af en toe het probleem dat m'n telefoon uit en weer aan gaat.
Ik hoef alleen niet mijn pin-code in te typen, dus helemaal uit gaat hij niet, maar het scherm gaat zwart en mediaspeler stopt. Als hij weer aan gaat staat hij in de beginstand, dan moet ik de mediaspeler opnieuw starten en moet hij alle mp3's opnieuw inlezen (duurt ff).

Hebben nog meer mensen dit probleem?

Ik heb ook af en toe het idee dat hij de muziek niet goed kan bufferen, dan begint hij een beetje te stotteren. Of ligt dat aan de kwaliteit van de mp3's? Het gekke is alleen dat hij het met bepaalde liedjes soms wel en soms niet heeft :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

evaarties schreef op woensdag 20 april 2005 @ 17:28:
- Ze kunnen wel degelijk zien of je al een firmware update hebt gehad, want je staat in het systeem bij die zaak.

- Trouwens bullshit dat ze van Nokia niet zonder geldige reden mogen updaten. Mijn servicepoint vraagt er geeneens om. Ik vraag om een update en die krijg ik, zonder dat er uberhaupt om een probleem gevraagd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wpuntnl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-06 00:10

wpuntnl

tja... waarom ook niet...

lijkt me ook meer een kwestie van klantenservice/klantvriendelijkheid dan van mogen of niet mogen... en anders kijk je in dit topic en pak je er een mooi probleem tussenuit en vraag je het gewoon nog een keer...

ik ben vorige week in amsterdam geweest... alwaar ze niet moeilijk deden maar me wel waarschuwden voor het feit dat mijn mmc niet ondersteund wordt door de 6230.... maar aangezien ik NA de upgrade nog geen enkele vastloper heb gehad en daarvoor minimaal 1x per week een koude reset had van dat ding... denk ik dattie hem nu prima ondersteunt.

Survival of the W-est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
  • Laatst online: 13-09 16:36
Verwijderd schreef op woensdag 20 april 2005 @ 17:05:
[knip]
°Mijnheer, u krijgt maximaal 1 nieuwe fw update in uw garantieperiode, daarna kost dat u 19 euro.
Sjee, die vent lult grote onzin. Je krijgt als je naar een Nokia Service Point gaat gewoon upgrades als je die wil hebben. De meesten vragen niet eens naar een probleem, ze uppen gewoon. Ik heb m'n 6610 3x laten flashen zonder problemen, hijj werd gewoon ge-upped. En ja, men zou kunnen nagaan of je vaker een upgrade hebt gehad Da's gewoon een kwestie van in het log van de zaak kijken. Maar de vraag is of ze dat dóen. En áls ze al in een log kijken, moeten ze het er wel eerst in hebben gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 19:06:

Blijkbaar is het zo dat er een deel nokia's 6230 zijn met een iets ander MMC-slot dan de anderen. Dit heeft voor gevolg dat de toestelletjes geen mp3-ringtone kunnen kiezen als ie op het mmc kaartje staat (met uitzondering van het standaard nokia 32mb kaartje).

Ergens heb ik nu gelezen dat dit komt door een piepkleine fractie dat dat mmc-slot kleiner is dan de anderen, waardoor het contact met het mmc-kaartje niet perfect is. Velen kunnen dit probleem oplossen door een stukje papier of rubber tussen het kaartje en de batterij te leggen, zodat het kaartje vaster in zijn slot wordt geduwd. Bij 90% van de gevallen is dit probleem zó opgelost.

Mijn vraag: heeft iemand hier ervaring mee, of weet iemand hier iets meer over (andere fora etc...)??

Bedankt finchyke, Ik weet niet of dit een antwoord was op mijn vraag over toekennen van verschillende ringtones aan de bellersgroepen maar door dit stukje papier is mijn probleem dus nu wel opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Liesed, waarschijnlijk heeft jouw kennis hetzelfde probleem met het geheugenkaartje en de ringtones!

Kan iemand mij nog vertellen waarom ik maar 100 losse mp3 nummers op een 1 Gig kaartje krijg en als ik daarna een nieuwe map op het kaartje aanmaak ik daarin weer wel nieuwe mp3 tjes kwijt kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 21 april 2005 @ 13:04:
Liesed, waarschijnlijk heeft jouw kennis hetzelfde probleem met het geheugenkaartje en de ringtones!

Kan iemand mij nog vertellen waarom ik maar 100 losse mp3 nummers op een 1 Gig kaartje krijg en als ik daarna een nieuwe map op het kaartje aanmaak ik daarin weer wel nieuwe mp3 tjes kwijt kan?
Dit heeft te maken met het maximaal aantal bestanden dat in de root worden ondersteund. Op je Hardeschijf passen in de root ook maar een x aantal bestanden, terwijl je in een map veel meer bestanden kwijt kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroontje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-09 21:00

Kroontje

...

Vandaag heb ik mijn 6230 weer opgehaald bij de PhoneHouse in verband met een firware-update. Ik ben nu in het bezit van firmware 5.35, maar kan nu geen verbinding meer maken met mijn iPaq 2210 via bluetooth. Dit is vrij vervelend omdat ik die gebruik als gsm-manager.

Zodra ik via mijn 6230 een pair probeer op te zetten naar de iPaq vraagt de 6230 om een veiligheidscode. Deze geef ik in en druk op ok. Mijn iPaq vraagt ook om een veiligheidscode en deze geef ik in (zelfde als op de 6230 uiteraard :P), maar mijn 6230 vliegt uit en na een aantal seconden springt hij weer aan?! Daarna ben ik ook niet meer te bereiken lijkt het wel..

Iemand hetzelfde meegemaakt en een oplossing gevonden? Laat het me aub even weten.. Ben behoorlijk gefrustreerd, omdat het met de eerste firmware wel prima werkte..

Alvast bedankt!

Edit: Na een soft-reset van mijn iPaq doet de verbinding het weer! Excuses dat ik daar niet eerder aan heb gedacht!

[ Voor 9% gewijzigd door Kroontje op 21-04-2005 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puchelaar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-09-2024
Ok, bij deze dan ook maar eens mijn probleempjes posten in de hoop dat iemand mij kan helpen:
  1. als ik naar belersgroepen ga kom ik terug in het standaardscherm met de wallpaper (dus gewoon het 'neutrale' scherm zal ik maar zeggen) en ik kan dus geen bellersgroepen instellen. Maakt niet uit of ik daar via het menu heenloop of dat ik probeer een naam toe te voegen.
  2. Ik heb nog geen gprs-, wap- of emailinstellingen gemaakt, dus misschien heeft het daar mee te maken, maar als ik naar berichten > email ga, vliegt het scherm op zwart. Als ik even wacht en op de grote knop druk komt het gewone scherm weer op.
Ik heb firmware v5.35, en de telefoon doet het met zowel een vodafone als een t-mobile sim. Verder erg tevreden met dit toestel. Denk da'k vanmiddag maar eens een 512MB MMC kaartje ga halen :9

[ Voor 2% gewijzigd door puchelaar op 22-04-2005 07:43 . Reden: typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Hoe maak je in hemelsnaam verbinding met je ifra poort van je pc met die telefoon? Het icoontje stopt wel met knipperen maar je kan wachten tot je een ons weegt pas als je de telefoon weghaalt dan krijg je zo'n bericht dat hij hem gevonden heeft, maarja dan is het alweer telaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook een 6230 en helemaal tevreden mee op 2 dingen na....

- Het is een toestel van een vodafone en de firmware is aangepast en daardoor staat er de hele tijd rechts onder in beeld een soort rode sneltoets naar Vodafone Live!
Dit is heel irritant omdat hij dan steeds per ongeluk een gprs verbinding gaat opzetten..
Waarschijnlijk is dit alleen te veranderen door er een andere firmware in de telefoon te flashen.
Ik vraag me af of je van vondafone mag eisen dat ze dit eruit halen.........

- Het synchroniseren met outlook 2003 lukt niet.
via me Laptop HP nc6000 met bluetooth :> .
Ik heb de laatste versie van van Nokia Pc suite geinstalleerd 6.5.10
Bij het synchroniseren van me contactpersonen zie ik op de display van me telefoon verschijnen:

Synchronisatie gestart
Synchronisatie gegevens ontvangen
Synchronisatie gestaakt
Contacten OK

Er is dan niks gescynchroniseerd......
Waarom gestaakt ???

Iemand enig idee ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
  • Laatst online: 10-02 23:00
na het syncen kun je een log inzien bij de nokia software, kijk daar eens naar. Volgens mij krijg ik die melding ook, ik sluit hem straks ff aan via bluetooth en laat ik het nog wel ff weten. Misschien meot je even 1 keer de richting van synchronisatie aangeven ipv in beide richtingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sychronisatie getest van telefoon naar outlook, van outlook naar telefoon en in 2 richtingen.
Krijg nog steeds melding "synchronisatie gestaakt".
In de log krijg ik niets te zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-Jay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:58

K-Jay

Klaas Jan

De melding 'synchronisatie gestaakt' krijg je volgens mij altijd, ook als de synchrnisatie succesvol verlopen is. Althans, bij mij wel :)

Beter remmen=sneller racen: loadcellmod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmartijn
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-09 18:19
Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 19:06:

Ik had ook dat ik geen beltoon (mp3) kon kiezen die op de MMC stond. Ik dacht dat het aan de firmware lag, maar dat was niet zo. Een mp3 die in het telefoongeheugen stond werkte wel. Ik heb de kaart uiteindelijk een keer geformatteerd in een cardreader en toen was het probleem opgelost. Misschien een idee?

De cardreader is trouwens van paradigit, want een cardreader van apacer kon 'm niet benaderen. Of dit nu aan de manier van formatteren ligt weet ik niet, maar mijn probleem is in ieder geval opgelost.

Het lijkt me trouwens sterk dat het niet passen/los zitten van het kaartje hiermee te maken kan hebben, dan zou ik het toch nooit doen?

[ Voor 6% gewijzigd door djmartijn op 23-04-2005 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee formateren in een cardreader helpt niet, heb het al onnoemelijk aantal keren geprobeerd (heb trouwens een digitus cardreader).

Maar uit vele reacties , ook op andere fora, moet het toch te maken hebben met het niet goed zitten van het kaartje. Nu ja, ik heb het bij mij nog niet geprobeerd (wegens geen tijd), maar ik zal mijn ervaringen hieromtrent nog wel meedelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 09:49:
Ik heb ook een 6230 en helemaal tevreden mee op 2 dingen na....

- Het is een toestel van een vodafone en de firmware is aangepast en daardoor staat er de hele tijd rechts onder in beeld een soort rode sneltoets naar Vodafone Live!
Dit is heel irritant omdat hij dan steeds per ongeluk een gprs verbinding gaat opzetten..
Waarschijnlijk is dit alleen te veranderen door er een andere firmware in de telefoon te flashen.
Ik vraag me af of je van vondafone mag eisen dat ze dit eruit halen.........

[....]

Iemand enig idee ??
Ik heb ook een vodafone toestel, de toestellen zijn gesimlocked en een firmware update heb ik dus via vodafone moeten laten doen. Die rode live knop kun je er uit halen door gewoon een andere toets in te stellen bij favorieten: Menu --> instellingen --> favorieten --> rechter selectie toets.

ik weet niet welke firmware je hebt maar vanaf 5.24 kun je dan onder de rechter toets waar gebruikelijk de contacten zitten (en bij jou de live knop) ook de musicplayer zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Verwijderd schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 19:31:
[...]

Ik heb ook een vodafone toestel, de toestellen zijn gesimlocked en een firmware update heb ik dus via vodafone moeten laten doen. Die rode live knop kun je er uit halen door gewoon een andere toets in te stellen bij favorieten: Menu --> instellingen --> favorieten --> rechter selectie toets.

ik weet niet welke firmware je hebt maar vanaf 5.24 kun je dan onder de rechter toets waar gebruikelijk de contacten zitten (en bij jou de live knop) ook de musicplayer zetten.
Als je op de "pijl-naar-onder toets" de contacten instelt als sneltoets, kun je meteen handig doorscrollen in die lijst, en op die losse toets kun je dan radio zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 14:14:
@ Mad_Cow

[...]

@ mrstm

Ik heb m besteld, komt als het goed is volgende week binnen, zal ik zodra ik ervaringen heb posten
En, wat denk je ervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramonkey
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-07-2022
Ik wil graag het blanklogo instellen op mij 6230.
Ik ga daarvoor met WAP naar http://wap.mob453.com/blanklogo.wml
Als ik het logo probeer op te slaan zeg het toestel Opslaan mislukt.

Wie weet hoe dit kan en hoe dit op te lossen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
ik heb nou zo'n tin grey frontje met een zwart toetsenpad. dit frontje zat bij het t-moile paket. als ik nou zo'n zilver toetsenpadje inzet is dat een heel andere kleur zilver als het frontje. of is het ongeveer hetzelfde. ik wilnamelijk wel een zilver frontje.

en nog iets: zou het toetsenpad van de 6230i soms ook op de 6230 passen. dan heb ik mooi ook dat stickje

[ Voor 20% gewijzigd door Avvd op 24-04-2005 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
Megamind schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 08:42:
Hoe maak je in hemelsnaam verbinding met je ifra poort van je pc met die telefoon? Het icoontje stopt wel met knipperen maar je kan wachten tot je een ons weegt pas als je de telefoon weghaalt dan krijg je zo'n bericht dat hij hem gevonden heeft, maarja dan is het alweer telaat
Probeer voor de gein op je pc eens de baud-rate van de IR-poort te wijzigen. Soms wil het ook nogal eens helpen om (indien mogelijk, scheelt per IR-poort) een aantal verschillende Transciever types te proberen. Meestal is het wijzigen van de baud-rate genoeg, werkte op de Medion laptop van een kennis ook perfect. Wijzig de baud-rate naar een lagere snelheid, en neem 115kbps als max. Als het hierdoor wel werkt, kun je desgewenst de snelheid weer verhogen (stapsgewijs) en kijken tot wanneer het goed gaat. Die snelheid gebruik je vervolgens altijd. de 4mbps die er soms bij staat is theoretisch mogelijk, maar de 6239 haalt dat niet, dus die hoef je niet te proberen. De snelheid van je infraroodverbinding is te wijzigen in het configuratiescherm, met de optie Draadloze verbinding. Kies het tabblad Hardware en klik Eigenschappen. Kies in dit venster de optie Geavanceerd en kijk of er in de lijst een optie Speed Limit bij is. Mocht het wijzigen van de speed limit en het transciever type niet genoeg zijn, probeer dan de turnaround time te verhogen. Let op: wijzigingen in deze instellingen kunnen de werking van andere IR-apparaten beïnvloeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-09 08:35
Ik wil graag het blanklogo weer instellen op mij Nokia 6230

Als ik het logo probeer op te slaan zeg het toestel opslaan mislukt.

Ik heb hiervoor een jaar lang het blanke logo gebruikt. Maar vorige week kwam er van het één op het andere moment een blank logo met midden in een geel achtig vraagteken blokje te staan. En nu kan ik het blanke logo dus niet meer activeren en ook niet opslaan via deze wapsite.

[ Voor 6% gewijzigd door Jumpman op 25-04-2005 15:46 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik heb ze nu op me phone en op me sim staan. maar hij wil er echter maar 1tje uitlezen en die is van de phone afkomstig, ook met outlook Sync.

hij haalt er maar 1tje op.

Iemand nog een idee wat ik fout doe?[/quote]

Hoi,

Ik heb exact hetzelfde probleem als hierboven, alleen bij mij worden er 2 opgehaald. Ik tast ook volledig in het duister hierover. Iemand een oplossing Please :'( :'( :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spacejam schreef op zondag 24 april 2005 @ 17:39:
en nog iets: zou het toetsenpad van de 6230i soms ook op de 6230 passen. dan heb ik mooi ook dat stickje
ja dat past :+ kheb het hier ook werkt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 april 2005 @ 13:05:
[...]

Waarh eb je die vandaan? en hoeveel kost het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 april 2005 @ 14:15:
[...]

Waarh eb je die vandaan? en hoeveel kost het?
van de vrachtwagen gevallen .... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Dubbel post. 8)7

[ Voor 91% gewijzigd door Jumpman op 25-04-2005 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag mijn 6230 laten updaten. Had problemen met mijn telefoonboek. BT wilde soms niet connecten en infra rood deed raar.

Ik heb nu versie 5.35. Deze versie ben ik hier nog niet tegen gekomen.

Ik heb echter nog steeds problemen met BT. Ik heb een headset, de Jabra bt250 en een hp ipaq 2210. De 2210 heeft de laatste bt driver versie.

Nu wil mijn nokia met niets connecten. Als ik wachtwoord invoer van het andere apparaat krijg ik melding " Paring Geweigerd"
De Nokia helpdesk gaf aan als commentaar dat Nokia in princiepe met niets compatible is....

Heeft iemand een idee cq oplossing ?

Zijn er mogelijkheden om bijv die headset te resetten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 april 2005 @ 18:50:
Ik heb vandaag mijn 6230 laten updaten. Had problemen met mijn telefoonboek. BT wilde soms niet connecten en infra rood deed raar.

Ik heb nu versie 5.35. Deze versie ben ik hier nog niet tegen gekomen.

Ik heb echter nog steeds problemen met BT. Ik heb een headset, de Jabra bt250 en een hp ipaq 2210. De 2210 heeft de laatste bt driver versie.

Nu wil mijn nokia met niets connecten. Als ik wachtwoord invoer van het andere apparaat krijg ik melding " Paring Geweigerd"
De Nokia helpdesk gaf aan als commentaar dat Nokia in princiepe met niets compatible is....

Heeft iemand een idee cq oplossing ?

Zijn er mogelijkheden om bijv die headset te resetten ?
Reset je Ipaq eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramonkey
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-07-2022
Jumpman schreef op maandag 25 april 2005 @ 09:50:

Ik heb hiervoor een jaar lang het blanke logo gebruikt. Maar vorige week kwam er van het één op het andere moment een blank logo met midden in een geel achtig vraagteken blokje te staan. En nu kan ik het blanke logo dus niet meer activeren en ook niet opslaan via deze wapsite.

Ik heb precies dezelfde ervaring.
Mijn provider is Orange!
Heel vaag allemaal :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb geprobeerd een video bestand over te zetten naar een aac bestand of mp4, zodat ik het naar mijn mobieltje kon verzenden met bluetooth. alles was gelukt en ik had het op mijn mobiel maar elke keer als ik m probeer aftespelen krijg ik een melding van dat ie het bestandsformaat niet herkent... kan iemand mij helpen.

bijvoorbaat dank.

GM

ps:ik heb ook dat zelfde probleem met dat blanklogo sinds een paar dagen.... heel vaag ik krijg zo'n vraag tekentje op mn telefoon te zien....

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2005 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OPLOSSING OPERATOR LOGO?

Ik doe altijd een NOL file laden (nokia operator logo) te downloaden via wap:

www.jhonny.org/wap
toets bij code 1 in en klik ok
je download dan een operator logo, die moet je opslaan en voila, je hebt wederom een leuke background zonder logo.

(kost je alleen je WAP kosten, site is gratis).
Succes,

Marc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Verwijderd schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 09:35:
OPLOSSING OPERATOR LOGO?

Ik doe altijd een NOL file laden (nokia operator logo) te downloaden via wap:

www.jhonny.org/wap
toets bij code 1 in en klik ok
je download dan een operator logo, die moet je opslaan en voila, je hebt wederom een leuke background zonder logo.

(kost je alleen je WAP kosten, site is gratis).
Succes,

Marc
Dit werkt bij ons niet meer. Ik heb al verschillende wapsite's geprobeerd. Maar zonder succes.

Ik ben nu bezig met de manier zoals in de openingspost genoemd. Maar hier loop ik ook tegen wat problemen aan met het verzenden.

Weet iemand of een betaalde site wel werkt? Ik bedoel dus dat die manier wel werkt als bovenstaande niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-Jay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:58

K-Jay

Klaas Jan

Verwijderd schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 00:37:
ik heb geprobeerd een video bestand over te zetten naar een aac bestand of mp4, zodat ik het naar mijn mobieltje kon verzenden met bluetooth. alles was gelukt en ik had het op mijn mobiel maar elke keer als ik m probeer aftespelen krijg ik een melding van dat ie het bestandsformaat niet herkent... kan iemand mij helpen.
De 6230 speelt alleen .3gp videobestanden af. Even converteren dus, in de startpost staat wel uitgelegd hoe dat moet.

Beter remmen=sneller racen: loadcellmod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-09 07:13

Haan

dotnetter

Topicstarter
Ik kom nou iets raars tegen.. er is op m'n geheugenkaart 1 mp3 die ik niet kan wissen :/ Niet via de pc als ik verbinding heb via Bluetooth, maar ook niet via de telefoon zelf. De opties 'verwijderen' en 'verplaatsen' zijn gewoon grijs, dus die kan ik niet kiezen..
Misschien dat ik via card-reader nog wat kan, maar ik heb zo'n ding niet :p Maar heeft iemand anders dit ook (gehad)?

[ Voor 12% gewijzigd door Haan op 02-05-2005 15:20 . Reden: typo.. ]

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 april 2005 @ 11:48:
Nou ik heb ze nu op me phone en op me sim staan. maar hij wil er echter maar 1tje uitlezen en die is van de phone afkomstig, ook met outlook Sync.

hij haalt er maar 1tje op.

Iemand nog een idee wat ik fout doe?
Hoi,

Ik heb exact hetzelfde probleem als hierboven, alleen bij mij worden er 2 opgehaald. Ik tast ook volledig in het duister hierover. Iemand een oplossing Please :'( :'( :'(
Bij mij ook maar 2 ....
kep firmware 5.24

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2005 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
[...]

heeft er al iemand een idee waar je het toetsenpadje voor de 6230i nu al kan halen. (zilvere)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 21:29:
[...]

[...]

Bij mij ook maar 2 ....
kep firmware 5.24
Hoi, de oplossing is om zowel je telefoongeheugen als je sim leeg te maken, dan voor alleen telefoongeheugen te kiezen (toch al handiger vanwege meer mogelijkheden als foto, e-mail, etc.) en dan opnieuw te synchen. Hetzelfde geld voor je agenda. Anders loopt je hele telefoon op een gegeven moment vol....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi, iemand een idee waar in versie 5.35 de optie is gebleven om je datum en tijd op je scherm weer te geven??? Had tot afgelopen zaterdag met 5.26 toch een paar meer menuopties die nu verdwenen lijken :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Vulcano
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:31
Haan schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 14:53:
Ik kom nou iets raars tegen.. er is op m'n geheugenkaart 1 mp3 die ik niet kan wissen :/ Niet via de pc als ik verbinding heb via Bluetooth, maar ook niet via de telefoon zelf. De opties 'verwijderen' en 'verplaatsen' zijn gewoon grijs, dus die kan ik niet kiezen..
Misschien dat ik via cart-reader nog wat kan, maar ik heb zo'n ding niet :p Maar heeft iemand anders dit ook (gehad)?
Zit niks anders op dan het met de card-reader te proberen. Maar waarschijnlijk mag je hem formatteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo een vriend van me heeft een 6230 gekocht gisteren. Nu heeft ie vandaag al zijn standaart achtergrondjes verwijderd (grafische map) kan hij die op een manier terugkrijgen??

bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-09 21:04

janklp

FortyTwo Capital

Even de firmware laten flashen en klaar is kees :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Januszjes schreef op woensdag 27 april 2005 @ 17:56:
Even de firmware laten flashen en klaar is kees :)
ik ben noob, hoe doe ik dat
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je kan ook ff de fabrieksinstellingen terugzetten
menu --> instellingen --> fabrieksinstellingen terugzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 27 april 2005 @ 19:39:
je kan ook ff de fabrieksinstellingen terugzetten
menu --> instellingen --> fabrieksinstellingen terugzetten
heb ik gedaan, werkt niet.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 14:49

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Verwijderd schreef op woensdag 27 april 2005 @ 19:12:
[...]
ik ben noob, hoe doe ik dat
:)
Dat doe jij niet maar dat kunnen ze bij het Service Center. Aangezien ie nog in de garantieperiode zit is dat gratis.
heb ik gedaan, werkt niet.. :(
Tuurlijk werkt dat niet. Je hebt gegevens verwijderd uit het geheugen. Die zet je op die manier heus niet terug. Nu zijn alleen fabrieksinstellingen terug gezet. Dus alleen instelling van bijvoorbeeld grote kleine letters, kleur, taal, etc. Data krijg je op die manier niet terug. Overnemen van een andere telefoon is het makkelijkst. Grote kans dat je iemand kent met dezelfde telefoon. Anders wil ik misschien ook wel ff het mapje hier kopieren en in een zipje rarretje online zetten.

Maar ik heb zelf een probleem. Ik heb mijn 6230 nu ong 7 maanden. Er zit totaal een jaar garantie op dus hij zit nog in de garantie periode. Ik gebruik hem regelmatig als mp3 speler of radio en maak dus regelmatig gebruik van de bijgeleverde headset. Maar nou heb ik sindskort een los contact in de stekker. Als ik de draad aanduw, dus een stukje de stekker in, en buig hem wat naar rechts herkend mijn telefoon mijn headset. Anders niet. Hier baal ik ontzettend van omdat ik verder helemaal tevreden ben en hij het altijd goed heeft gedaan. Het zijn niet de contactpuntjes tussen de stekker en de poort van de telefoon maar het zit echt puur in de stekker. Nou is mijn vraag. Zit er op de headset ook garantie. Ik neem aan van wel aangezien hij bij de telefoon is geleverd, er niets raars mee gebeurt is en binnen de garantie periode een defect vertoont. De vraag is nu of er punt 1 ook garantie op de headset zit. En 2 waar moet ik er mee naar toe. Is dit iets voor het Service Center of moet ik ermee terug naar de winkel van aanschaf (GSM.TV), in het 2de geval wordt dat opsturen. Kan ik er mee naar het service center dan fiets ik daar gewoon een keer langs. Ik ben ook van plan het service center te bellen met mijn vraag maar ik dacht vraag het eerst even zo aangezien ik ook niet helemaal tevreden ben over het service center hier in de buurt.

[ Voor 15% gewijzigd door Ultraman op 27-04-2005 21:01 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou je dat willen doen aub? in rar bestand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Verwijderd schreef op woensdag 27 april 2005 @ 21:39:
Zou je dat willen doen aub? in rar bestand
Done.
Link

Post ff wanneer je hem heb want ik zit beetje krap kwa datatransfer. En vrijdag gooi ik hem er zowieso wel vanaf. Je hebt namelijk geen email in je profiel staan anders had ik je hem wel ff gemaild.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cybersteef schreef op woensdag 27 april 2005 @ 22:27:
[...]

Done.
Link

Post ff wanneer je hem heb want ik zit beetje krap kwa datatransfer. En vrijdag gooi ik hem er zowieso wel vanaf. Je hebt namelijk geen email in je profiel staan anders had ik je hem wel ff gemaild.
Hartstikke bedankt!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.loepie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09 09:30

mr.loepie

Canon Eos R5II + wat glas ;-)

Jumpman schreef op maandag 25 april 2005 @ 09:50:

dit heb ik ook wat ik ook probeer.. is er al een oplossing voor of niet?
zou iemand die dan aub willen posten?

Asus Apex Z890, 285K @ 5.6 GHZ all P-core, 5,0Ghz All E-core (custom WC) , 48GB 8000mhz C36 Corsair Dominator Titanium DDR5, Synology 1821+ 24 TB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Ok dan haal ik hem er weer af.
Heeft iemand enig id wat te doen betreffende mijn headset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Topicstarter
Ik zou beginnen met een belletje/mailen naar service point. Ik zou het ook niet weten eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cybersteef schreef op woensdag 27 april 2005 @ 23:20:
[...]

Ok dan haal ik hem er weer af.
Heeft iemand enig id wat te doen betreffende mijn headset?
Volgens mij heb ik ergens gelezen dat er op de headset slechts een garantieperiode van 6 maanden zit... :(
Wordt dus een nieuwe kopen. Ik heb er hier trouwens nog wel eentje liggen waar alleen de behuizing stuk is, die kan je ook wel overnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-09 15:54
volgens mij heb je een wettelijke garantieperiode van 1 jaar.....lijkt me dus sterk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAWLS
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-06 14:26

BAWLS

... dingen met spullen

Ik heb sinds kort een vreemd probleem met mijn Nokia 6230, zo af en toe heb ik geen bereik... niet vreemd zou je denken, kan gebeuren. Maar... als ik m'n telefoon uit zet en vervolgens weer aanzet heb ik ineens vol bereik.

Het is nu al een aantal keren voorgekomen dat ik een hele dag onbereikbaar was zonder dat ik het zelf doorhad :(

Ik vroeg mij af of er meer mensen zijn die dit probleem hebben?

Ik heb overigens al contact met de Nokia store gehad, volgens hun moet de telefoon dan opgestuurd worden. (Dit duurt dan een week of 3, maar zal wel eerder een week of 5 zijn vermoed ik.) Ik voel er in ieder geval weinig voor om al m'n nummers weer om te zetten naar m'n oude telefoon.

<signature/>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

lottumracing schreef op donderdag 28 april 2005 @ 11:56:
volgens mij heb je een wettelijke garantieperiode van 1 jaar.....lijkt me dus sterk....
Dat leek mij dus ook. Pleeg wel ff een telefoontje binnenkort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BAWLS schreef op donderdag 28 april 2005 @ 13:23:
Ik heb sinds kort een vreemd probleem met mijn Nokia 6230, zo af en toe heb ik geen bereik... niet vreemd zou je denken, kan gebeuren. Maar... als ik m'n telefoon uit zet en vervolgens weer aanzet heb ik ineens vol bereik.

Het is nu al een aantal keren voorgekomen dat ik een hele dag onbereikbaar was zonder dat ik het zelf doorhad :(

Ik vroeg mij af of er meer mensen zijn die dit probleem hebben?

Ik heb overigens al contact met de Nokia store gehad, volgens hun moet de telefoon dan opgestuurd worden. (Dit duurt dan een week of 3, maar zal wel eerder een week of 5 zijn vermoed ik.) Ik voel er in ieder geval weinig voor om al m'n nummers weer om te zetten naar m'n oude telefoon.
B) Heb ik ook last van, ik stap de lift in op Stage hier en het bereik valt weg, ik stap de lift uit en het bereik komt niet vanzelf terug, ik moet hem dan opnieuw opstarten. Echt iritant. :(

Versie 5.24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Oke een frontje van de nokia 6230i past op de nokia 6230 maar is die ook al in de winkel te koop ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-09 15:54
Verwijderd schreef op donderdag 28 april 2005 @ 15:10:
[...]

B) Heb ik ook last van, ik stap de lift in op Stage hier en het bereik valt weg, ik stap de lift uit en het bereik komt niet vanzelf terug, ik moet hem dan opnieuw opstarten. Echt iritant. :(

Versie 5.24
ijzeren lift?zou kunnen dat dit met de kooi van faradai te maken heeft maar dan zou je dit ook in een auto moeten optreden en dat is niet.....zal wel met de lift te maken hebben.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:14
Verwijderd schreef op donderdag 28 april 2005 @ 15:10:
[...]
Versie 5.24
heb dit probleem ook een paar pagina's geleden gepost... doet ie sinds paar weken, terwijl ik geen probleem heb als ik in de trein zit van maastricht naar de rest van nederland/duitsland...
firmware 5.24 en provider KPN

voel ook weinig voor opsturen, misschien een update fixen naar 5.35???
ijzeren lift?zou kunnen dat dit met de kooi van faradai te maken heeft maar dan zou je dit ook in een auto moeten optreden en dat is niet.....zal wel met de lift te maken hebben.....
zeker met de lift te maken... je bereik valt gewoon weg met de kooi van faraday, maar een normale telefoon moet toch gewoon een netwerk vinden als ie uit de kooi komt... en dat doet ie dus niet; als je bereik weg valt, zoekt hij niet OPNIEUW naar een netwerk... als je bereik hebt, SCHAKELT hij wel OVER naar een andere mast als die beter is

[ Voor 31% gewijzigd door jpvk007 op 28-04-2005 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jpvk007 schreef op donderdag 28 april 2005 @ 19:30:
[...]

heb dit probleem ook een paar pagina's geleden gepost... doet ie sinds paar weken, terwijl ik geen probleem heb als ik in de trein zit van maastricht naar de rest van nederland/duitsland...
firmware 5.24 en provider KPN

voel ook weinig voor opsturen, misschien een update fixen naar 5.35???

[...]

zeker met de lift te maken... je bereik valt gewoon weg met de kooi van faraday, maar een normale telefoon moet toch gewoon een netwerk vinden als ie uit de kooi komt... en dat doet ie dus niet; als je bereik weg valt, zoekt hij niet OPNIEUW naar een netwerk... als je bereik hebt, SCHAKELT hij wel OVER naar een andere mast als die beter is
Zet je operatorselectie op automatisch, indien dit niet het geval is, dat zou misschien kunnen werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er nu ondertussen al mensen bijgekomen die met de BL-6C ipv de BL-5C werken?

ervaringen?

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Verwijderd schreef op donderdag 28 april 2005 @ 22:36:
Zijn er nu ondertussen al mensen bijgekomen die met de BL-6C ipv de BL-5C werken?

ervaringen?

alvast bedankt
Zal wel zwaarder wegen denk ik, dan doe ik heb liever nog ff in de lader zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:14
Verwijderd schreef op donderdag 28 april 2005 @ 20:44:
[...]
Zet je operatorselectie op automatisch, indien dit niet het geval is, dat zou misschien kunnen werken
hèhè, heeft ie altijd al op gestaan, en anders zou ik in duitsland ook geen bereik hebben... probleem lost hiermee niet op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Topicstarter
pierre-oord schreef op donderdag 28 april 2005 @ 23:05:
[...]

Zal wel zwaarder wegen denk ik, dan doe ik heb liever nog ff in de lader zetten :)
Ik heb een tijd zitten staren, maar ik kan er niet achter komen wat je nou probeert te zeggen.. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haan schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 10:42:
[...]

Ik heb een tijd zitten staren, maar ik kan er niet achter komen wat je nou probeert te zeggen.. :>
[...]

Hij bedoelt dat het gewicht van de accu zwaarder is en dan hij dan liever geen andere accu heeft. Op Nokia.nl kan ik trouwens nergens vinden dat deze accu compatible is met de 6230(i)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
[...]

Kleine typo :> hier even iets beter :P :
Zal wel zwaarder wegen denk ik, dan doe ik hebm liever nog ff in de lader zetten

[ Voor 3% gewijzigd door pierre-oord op 29-04-2005 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
  • Laatst online: 14-09 13:46
Tsja, wat ik hier nu mee aan moet.....
Heb zelf al bijna een jaar de 6230, werkt gewoon goed. Nu heeft m'n zusje er ook 1 en wilde ik een mp3 via bluetooth naar haar telefoon sturen.
Ik dus bestand geselecteerd, verzenden, bluetooth, telefoon zusje kiezen, verzenden.
Zij kiest voor accepteren en het wachten kan beginnen.

Probleem is dat de telefoon na een tijdje zegt dat er onvoldoende geheugen is om het bestand op te slaan. Ik heb het geheugengebruik nagekeken en denk dat de telefoon het bestand probeerd op te slaan op het telefoongeheugen. hier is inderdaad te weinig ruimte op vrij, op het geheugenkaartje is echter genoeg ruimte.
Ik heb echt geen idee waar ik kan instellen dat hij standaard op het geheugenkaartje moet opslaan. Staat me bij dat ik altijd de vraag kreeg waar ik het bestand op wil slaan, zelfs dat krijgt ze niet.

Iemand een idee waar ik dus de 'download-map' voor bluetooth in kan stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niek_ schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 19:11:
Tsja, wat ik hier nu mee aan moet.....
Heb zelf al bijna een jaar de 6230, werkt gewoon goed. Nu heeft m'n zusje er ook 1 en wilde ik een mp3 via bluetooth naar haar telefoon sturen.
Ik dus bestand geselecteerd, verzenden, bluetooth, telefoon zusje kiezen, verzenden.
Zij kiest voor accepteren en het wachten kan beginnen.

Probleem is dat de telefoon na een tijdje zegt dat er onvoldoende geheugen is om het bestand op te slaan. Ik heb het geheugengebruik nagekeken en denk dat de telefoon het bestand probeerd op te slaan op het telefoongeheugen. hier is inderdaad te weinig ruimte op vrij, op het geheugenkaartje is echter genoeg ruimte.
Ik heb echt geen idee waar ik kan instellen dat hij standaard op het geheugenkaartje moet opslaan. Staat me bij dat ik altijd de vraag kreeg waar ik het bestand op wil slaan, zelfs dat krijgt ze niet.

Iemand een idee waar ik dus de 'download-map' voor bluetooth in kan stellen?
Naar mijn weten kan je te grote bestanden niet versturen aangezien ze eerst op C:\ in een temp map worden gezet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RwD
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

RwD

kloonikoon

Als ik plaatjes op een website open via web->ga naar adres (9-7) en ik open een internet pagina met afbeeldingen of ik open een directe link naar een afbeelding dan krijg ik sinds firmware 5.24 een vies gecomprimeerd plaatje terwijl ik daarvoor de volle kwaliteit op mn telefoon kreeg. Ik kon in de menu's geen optie vinden voor de beeldkwaliteit van download bestanden. (Zoals al eerder gebleken is zie ik soms een optie niet al staat hij voor mn neus) maar als iemand een oplossing voor mn probleem weet??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
hmm ik kan niet meer via bluetooth koppelen met mijn computer. wel kan ik bijvoorbeeld een notitie verzenden naar mijn computer. hij vindt hem wel. maar hij kan niet koppelen. op mijn computer heb ik al een image teruggezet van toen nog wel alles werkte. maar nou werkt het nog niet :S. mijn telefoon kan ik niet resseten omdat ik de beveilingscode kwijt ben :(. weet iemand waardoor dit kan komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puchelaar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-09-2024
@SpaceJam: ik heb dat probleem laatst bij iemand opgelost door de Widcomm drivers opnieuw te installeren. Dus; cd met drivers d'rin > automatisch opstarten > vraagt of-ie drivers moet verwijderen > ja > pc opnieuw opstarten > drivers installeren > pc opnieuw opstarten. Die herstarts zouden niet nodig moeten zijn, maar zonder deed-ie het stiekem toch niet...
Wellicht dat je d'r wat aan hebt.

Met die Widcomm drivers bedoel ik dus de drivers die bij de meeste BlueTooth usb dongles geleverd worden

[ Voor 18% gewijzigd door puchelaar op 01-05-2005 21:16 . Reden: typo + extra uitleg ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
na heel veel frotten. is het me eindelijk gelukt om hem een beetje werkend te krijgen. alleen puppetmaster werkt nog niet. oxygen heb ik al wel werkende gekregen. maar als ik puppetmaster start. dan vind hij mijn computer. vraagt niet of hij wil verbinden. en dan geeft hij aan verbinding verbroken. en dan zegt hij onder negotiating connectin... error connecting: en verder kom ik niet. hij is al wel gekoppeld enzo. puppet master opnieuw installeren op de telefoon en op de computer heeft niet geholpen

EDIT: plotseling werkt hij weer spontaan :) :Y)

[ Voor 6% gewijzigd door Avvd op 01-05-2005 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spacejam schreef op zondag 01 mei 2005 @ 23:00:
na heel veel frotten. is het me eindelijk gelukt om hem een beetje werkend te krijgen. alleen puppetmaster werkt nog niet. oxygen heb ik al wel werkende gekregen. maar als ik puppetmaster start. dan vind hij mijn computer. vraagt niet of hij wil verbinden. en dan geeft hij aan verbinding verbroken. en dan zegt hij onder negotiating connectin... error connecting: en verder kom ik niet. hij is al wel gekoppeld enzo. puppet master opnieuw installeren op de telefoon en op de computer heeft niet geholpen
Je moet ff bij Bluetooth instellingen de bestaande verbinding met je pc verbreken en via je telefoon zoeken naar de computer. Zorg er wel voor dat je detectie aanstaat op je pc, anders ziet puppet hem nie.. Dit hoef je overigens maar een keer te doen, daarna moet je telkens via Puppet op je telefoon contact leggen met de pc en niet andersom..

Voeg me als je er niet uit komt, toe op msn, dan help ik je verder, me mail is mijn nickname apestaartje hotmail.com

-Edit-
bij nader inzien denk ik dat je precies de zelfde stappen neemt die ik hier omschrijf, voeg me maar gelijk toe aan msn dan ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2005 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
ow alweer een reply hij werkt plotseling weer net zoals hij plotseling ermee op was gehouden. ik snap niet wat er fout was gegaan. maarja hij werkt weer. maar het blijft raar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik zelf heel vaag vind aan Bluetooth, is dat mijn pc op de eerste verdieping is in me kamer, en wanneer ik naar beneden ga, hij opeens geen bereik meer heeft als dat ding in me broekzak zit, of als ik in de wc ben.. (Ja inkoppertje, wat moet ik met bluetooth verbinding in de wc). Wat ik dus wil weten is, of meerdere mensen hier last van hebben.

Bedoelen ze soms met die 10m bereik een open-area bereik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 01 mei 2005 @ 23:16:
Bedoelen ze soms met die 10m bereik een open-area bereik?
Maximale Score :D. Ja dus :). Wat je het best kan kopen is een bluetooth adapter class 1. Die haal theoretisch 100m; maar aangezien je telefoon class 2 niet. Je haalt hiermee wel de volle 10m.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 01 mei 2005 @ 23:25:
[...]

Maximale Score :D. Ja dus :). Wat je het best kan kopen is een bluetooth adapter class 1. Die haal theoretisch 100m; maar aangezien je telefoon class 2 niet. Je haalt hiermee wel de volle 10m.
Ik heb er een van Sitecom: Bluetooth 1.1 Class II (10 meter)
Class 2 zelfs

En met open-area bedoelde ik openlucht bereik, dus nie door muren en deuren heen.

offtopic:
Ik geloof dat ik nu pas snap wat je bedoelt, Class II is een klasse lager dan Class I.. Heb vandaag te weinig geslapen, 3 uurtjes in de nacht .. Een vriend van me kocht de 100m versie (CN-501) en ik wou met hem de mijne ruilen en 10 euro bijbetalen, maar hij zag er vanaf. :?

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2005 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
ik heb ook de sitecom class 1
haal ongeveer 15 meter met 3 soms 4 muren + vloer ertussen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miss_bleu
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-02 14:43
Heb hem net 4 weken en heb nu al een dode pixel in me beeldscherm :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
Haan schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 14:53:
Misschien dat ik via cart-reader nog wat kan, maar ik heb zo'n ding niet :p Maar heeft iemand anders dit ook (gehad)?
offtopic:
Sjeej... 'n cart-reader? Moet wel een levensgroot geval zijn zeg... Wist niet dat je Carts kon uitlezen :P

Heb je het al eens geprobeerd te verwijderen met een stukje non-nokia software (z.B. Oxygen)? En heb je al eens een telefoon-reset geprobeerd? Want ook al werk je via de PC met bluetooth, uiteindelijk is het de telefoon die het klusje moet klaren...Dus misschien dat een reset werkt... Of er is een fout in het bestandssysteem van de kaart ontstaan. En dan is een cardreader erg handig...

[ Voor 3% gewijzigd door csteelooper op 02-05-2005 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

csteelooper schreef op maandag 02 mei 2005 @ 13:31:
[...]

offtopic:
Sjeej... 'n cart-reader? Moet wel een levensgroot geval zijn zeg... Wist niet dat je Carts kon uitlezen :P

Heb je het al eens geprobeerd te verwijderen met een stukje non-nokia software (z.B. Oxygen)? En heb je al eens een telefoon-reset geprobeerd? Want ook al werk je via de PC met bluetooth, uiteindelijk is het de telefoon die het klusje moet klaren...Dus misschien dat een reset werkt... Of er is een fout in het bestandssysteem van de kaart ontstaan. En dan is een cardreader erg handig...
Dit probleem heb ik ook al eens gehad, telefoon effe uit en aanzetten was bij mij de oplossing, dan kan de mp3 wel verwijderd worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Topicstarter
Nee niet met andere software geprobeerd, maar zoals je al zegt, het is de telefoon zelf die het moet doen, en ook als ik gewoon in m'n telefoon via de gallery naar het bestand ga, kan ik er niks mee.. niet verwijderen, niet verplaatsen, niet renamen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• damasterman
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03-02-2022

damasterman

student TU/e;

wie gebruikt de 6230 icm ck3100 parrot carkit. De firwareversies 5.35 icm 4.10b, lukt hierbij het synchroniseren goed (ook meerdere telefoonentrys per contact). Bij mij namelijk maar een entry per contact.

Zijn er inmiddels al nieuwe aankondigingen voor firmware, mijn garantie vervalt bijna en ik heb nu v5.26...Updaten naar 5.35?

groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vbmot
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 28-07 08:44
Megamind schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 08:42:
Controleer in je BIOS of de IR poort op IrDa standaard staat ingesteld. Bij mij stond 'ie op een andere standaard (weet ff niet meer welke), maar na dit te hebben aangepast werkt het perfect.

Ook maar dat ik dat weet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vbmot
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 28-07 08:44
Spacejam schreef op zondag 24 april 2005 @ 17:39:

Wat is precies het voordeel van dat stickje? :P

Ook maar dat ik dat weet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat "stickje" is er alleen om zeg maar als middelste knopje te fungeren... zodat je niet zoals veel mensen bij de 6230 hadden 2 knopjes tegelijk induwt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Topicstarter
miss_bleu schreef op maandag 02 mei 2005 @ 11:31:
Heb hem net 4 weken en heb nu al een dode pixel in me beeldscherm :(
Het is niet toevallig een stofje dat onder het schermpje zit? (ik dacht nl eerst dat ik er ook eentje had, maar toen ik het stof wegblies was ie verdwenen..)
Dode pixels verschijnen ook niet zomaar, ze zitten er in of niet.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste