Sluuz schreef op maandag 28 maart 2005 @ 20:37:
Uiteindelijk blijven er 2 spelers over: de IRiver HP120, en de H320 (20gb is genoeg). Aangezien de HP120 een ouder model is, vroeg ik mij af of het verstandig is deze nu nog te kopen. Hij staat namelijk ook niet meer op de officiele Iriver site.
Grappig; ook ik zat een maand geleden met diezelfde vragen. Sterker nog, ik had bij Dixons al een H120 besteld voor EU 247,- Was een uitlopend model daar.
Mbt. de functionaliteit zijn het volgens mij 2 verschillende players. De H1x0 is vooral bedoeld voor audio-freaks (optisch in/out - wav support) en de H3x0 is meer een goed "alles-kun-ding". Je zou het een (klein) beetje kunnen vergelijken met Ipod vs Ipod-Photo. Als je iets nodig hebt wat op de ene player wel zit en op de andere niet, dan is de keuze natuurlijk eenvoudig. Maar zo kies je meestal niet ....
Ik ben uiteindelijk tijdens de "Dixons wachttijd" van gedachte veranderd, om een aantal (niet allemaal objectieve) redenen :
- H120 is end-of-live en het was mij onduidelijk wat iRiver met de H1x0 serie gaat doen. Overigens Is laatste nog wel een H1x0 firmware upgrade uitgekomen ...
- H320 is een volgende generatie player, waarbij iRiver hopelijk de tekortkomingen van de H120 hebben ondervangen.
- H320 is toch iets "flitsender/moderner" met zijn kleuren-schermpje.
- De USB-OTG gaf uiteindelijk de doorslag. Zo kan ik hem (hopelijk) als image-tank gebruiken voor mijn camera
Ik ben dus voor de H320, de "Russian IPOD", gegaan en draai nog steeds -met volle tevredenheid- met de standaard firmware (v 1.06). De upgrades vind ik persoonlijk tot nu toe nog niet echt zo spannend. Ik heb de H320 danook gekocht met de features die hij standaard heeft en niet met wat misschien/ooit/waarschijnlijk/hoopvol gaat komen. Dan kun je beter nu iets compleet anders kopen.
Kan iemand mij misschien verduidelijken of het nu nog verstandig is een HP120 te kopen? Of dat het toch verstandiger is voor de H320 te gaan.
Tsja, kiezen is een lastige klus ;-)
Maar ik hoop dat met mijn 2-cents je keuze wat makkelijker heeft gemaakt.
"If the only tool you have is a hammer, you tend to see every problem as a nail."