[HDD] iRiver H-3x0 serie Deel 2

Dit topic is afgesplitst vanuit een ander topic of gemerged; de topicstarter is daarom niet gelijk aan de topicstarter zoals vermeld in de topiclijst.

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste
Acties:
  • 4.826 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb mijn flexiskin op ebay gekocht voor de prijs van 2 dollar en toen nog eens 7 dollar verzendkosten.

Rockbox vindt ik nog steeds heerlijk werken en het wordt alleen maar beter. Radio support is er nu ook en hij kan ook opnemen (in WAV!).

Crossfading werkt gewoon super.
Het zoeken naar mp3's gaat veel sneller (dankzij de scrollsnelheid en de lettertypes die je kan kiezen)
Voor en achteruitspoelen gaat ook supersnel (Sneller dan een Ipod).
Alles is in te stellen.
OTF playlists werken perfect
en je kunt terwijl je aan het luisteren bent ook nog eens files deleten (voor al die slehte mp3's die op je speler zijn belandt;) )
kortom super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probs opgelost via winkel zelf :)
Hopelijk deze week nog binnen voor kerst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmageddon
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:34
Als ik dit nu van je lees Clubvibe, zie ik als enige voordeel dat het voor en achteruit spelen sneller gaat.

Aap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Nu online

Piggen

Lekker bakkie

Dat is natuurlijk persoonlijk, wat je wel of niet als nuttig ervaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er al iets bekend van een nieuwe firmware voor de H340? Is al een tijd geleden namelijk. Komen er nog wel nieuwe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoTman
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:57
uhh, mischien is het handig om voordat je deze vraag stelt even op de iRiver site te kijken?
er is namelijk pas een nieuwe uitgekomen.

Yesterday is history. Tomorrow is a mystery. Today is a gift, that’s why we call it the present.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Overigens, als iemand dat weet dan is dat iRiver wel. Je kunt beter even met un contact opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:42

mphilipp

Romanes eunt domus

ok, de gok gewaagd en RockBox erop gezet. Ik moet zeggen dat het me 100% meevalt. Alleen de radio ontvangt geen moer, waar ik eerst toch wel minimaal 3Fm kon krijgen. Nou ja...lekker belangrijk: ik gebruik het toch niet.

Wat me opvalt is dat de geluidskwaliteit prima is. Ik moest met de originele firmware altijd eigen equalizer instellingen maken om goed geluid uit mijn Koss koptelefoon te krijgen, maar dit klinkt meteen goed. Alleen een klein beetje bass/treble bijgegeven. Themes zijn (zoals gebruikelijk) voornamelijk gemaakt door mensen die niet testen of ze zijn overgenomen van andere apparaten. De meeste kloppen niet qua schermgrootte of de letters zitten door iconen heen. Ik heb er nu een aanstaan (weet niet meer welke) die alle info netjes weergeeft (ook het volgende nummer). Ik ben toch niet van de eyecandy afdeling, dus dit scherm bevalt me prima zo.

Soms gaat het een beetje houterig; je drukt dan een knop en dan gebeurt er even niets. Nieuwigheid zullen we maar zeggen. Ik heb dan ook de nightly gepakt en momenteel is ie natuurlijk nog volop in ontwikkeling. Voorlopig ben ik dik tevreden.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 18 december 2005 @ 20:00:
Is er al iets bekend van een nieuwe firmware voor de H340? Is al een tijd geleden namelijk. Komen er nog wel nieuwe?
http://www.iriver.eu.com/...ats=1&Input2=&rn=3&order=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

batterypack kun je zelf heel eenvoudig maken :) bij de electronicazaak n batterijhoudertje voor 4 halen (batterijen moeten in serie staan!), een stekkertje, met n snoertje eraan vast solderen (opletten dat je + en min goedom doet, staat wel op je speler) et voila voor 3 euri n batterypack. je kunt m er alleen niet opklikken.

maar even over rockbox:
loopt ie nog zo vaak vast?
hoe deel je je schermpje zelf in (of kan alleen de h100 serie dat nog maar?)
houdt rockbox rekening met de oplaadtijd van de batterij als ie aan t infuus hangt?
loopt ie vast op WMA? (heb ergens vast wel n verdwaalde wma)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 13:40:
maar even over rockbox:
loopt ie nog zo vaak vast?
Bij nog maar 1x. Even resetten en hij deed het weer. Ik ben wel tevreden met RB. Wat mij aanspreekt zijn de kleine fonts die je kunt kiezen zodat je meer ziet als je door de dirs wandelt. Ik heb 'm namelijk nokkie-nokkie gevuld (38Gb). Ook heb ik een skin gekozen die voornamelijk informatief is. Ik geef niet zo om die eye-candy. Een mooi scherm met kleurtjes is wel cool, maar als het niet functioneel is houdt het ook snel op. Geef mij dan maar liever een z/w scherm met veel (nuttige) info dat werkt (voor mij dan...)
hoe deel je je schermpje zelf in (of kan alleen de h100 serie dat nog maar?)
Geen idee...kan dat? ;)

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mm je kan een theme maken, of gebruiken van een ander. Heb zelf nog niet geprobeerd er een te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Misschien dat de Rockbox fans hier wat aan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrenkyFal7
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-07-2016
-

[ Voor 100% gewijzigd door FrenkyFal7 op 22-07-2009 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

FrenkyFal7 schreef op zondag 22 januari 2006 @ 14:26:
Tsja ik w8 nog ff tot het echt een product is. Het is nu eigenlijk alleen voor ontwikkelaars.
Het draait gewoon prima hoor. Ik heb de kleurenversie nog niet geprobeerd, maar hij draait probleemloos momenteel. Lekker snel opstarten. Het ziet er misschien nog niet zo flitsend uit, maar who cares? Je zit toch niet te kijken naar dat ding terwijl ie speelt?

Ik heb m'n iRiver in eerste instantie voor muziek overigens, dus ik maal niet om de video mogelijkheden. Ik vertik het om op zo'n klein scherm iets te gaan kijken wat ik eerst nog speciaal moet converteren om het er fatsoenlijk op af te laten spelen. WTF? In welke tijd leven we? Vooruitgang? Nee dus, ik luister alleen naar mijn iRockBox!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milly
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
RoD schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 19:55:
Misschien dat de Rockbox fans hier wat aan hebben.
http://www.misticriver.net/showthread.php?t=35654

OOooo.... Frozen Bubbles en Breakout op je H300 :)
Net geprobeerd, werkt goed. Net een Gameboy zo :P

[ Voor 3% gewijzigd door Milly op 22-01-2006 15:15 ]

This is what happens when you find a stranger in the Alps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier heb je pas wat aan:
24 bits kleuren in de laatste daily built.

oorspronkelijk heeft t scherm 262000 kleuren ong. dit is 2^18. 18 bits kleuren dus. Kan zon display firmwarematig dan zo naar 24 bits (=16,8 miljoen kleuren) worden getilt? :o

bovendien: een snoopy theme _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Nee dat kan niet. Het scherm kan het immers niet laten zien. Ik heb geen idee wat ze er wel mee bedoelen, maar 16,8 miljoen kleuren is niet mogelijk softwarematig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik inmiddels al een tijdje RockBox en er is onlangs weer een supervette theme verschenen...
maar ik weet nog altijd niet hoe ik eenvoudig een theme op mijn H300 kan laten werken

http://www.misticriver.ne...php?p=379049&postcount=70

dit is het betreffende (ipod-look-a-like) thema en ik kan het niet werkend krijgen...

Kan iemand mij stap voor stap in het nederlands uitleggen wat ik waar moet plaatsen en of downloaden?

Dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 22:35:
Ik gebruik inmiddels al een tijdje RockBox en er is onlangs weer een supervette theme verschenen...
maar ik weet nog altijd niet hoe ik eenvoudig een theme op mijn H300 kan laten werken

dit is het betreffende (ipod-look-a-like) thema en ik kan het niet werkend krijgen...

Kan iemand mij stap voor stap in het nederlands uitleggen wat ik waar moet plaatsen en of downloaden? Je moet soms een patch "installeren"..maar waar?

Dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 22:35:

Kan iemand mij stap voor stap in het nederlands uitleggen wat ik waar moet plaatsen en of downloaden?

Dank
T is niet moeilijk: je downolad het zip filetje. hierin staat zowiezo een bestand met de extensie .wps, en eventueel een map met dezelfde naam als het wps bestand. Dit bestand + map indien aanwezig plaats je in de map: .rockbox/wps
nu moet je onder general settings --> display nouja zoiets iig onder het kopje wps. de naam selecteren van je nieuwe wps. Das alles. Overigens is het niet moeilijk zelf een wps te maken. Het is een soort vage zelfbedachte html. de benodigde codes staan op: http://www.rockbox.org/twiki/bin/view/Main/CustomWPS

Gewoon in een kladblokbestandje de goeie codes acxhter mekaar typen, en dit dan opslaan als .wps en hetzelfde verhaal als hier boven volgen. Een beetje proberen e je kan heel aardige dingen maken. Na een uurtje proberen had ik t garfield theme wat nu ook op misticriver staat in mekaar geflanst. :) Ik zou zeggen: n beetje nederlandse inbreng is niet verkeerd! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oja en je moet t lettertype ook goed zetten
ergens onder general settings --> display --> font ofzo. De meesten vermelden wel welk font nodig is. Achtergrondkleur moet je ook instellen. (zeggen ze ook wel)
je moet overigens wel de laatste daily built hebben, anders werkt t nog niet (kleuren en bitmapjes).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Ik heb de sony nw-hd5 gekocht, waar ik erg tevreden over ben (behalve de software, dat is echt behelpen). Hij heeft super-geluid en die accu :9
MAAR wat ik erg mis is de playlist on-the-go functie.

Is dit met een iRiver wel mogelijk en welke dan?

Misschien dat ik dan m'n sony terugbreng en een Iriver of een iAudio (als die dat kunnen) koop.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Nu online

Piggen

Lekker bakkie

De H10 is de enige HDD-speler van iriver die dat dan. De enige nieuwe althans. De 'oude' H100- en H300-serie met Rockbox-firmware kunnen het ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possstema
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-04 11:50
Ik heb voor de color wps ook maar ff een theme gemaakt, zie hier:
http://www.misticriver.net/showpost.php?p=383214

( ik zag het dat ik me h340 al 1,5 jaar en 15 dagen heb :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Possstema schreef op maandag 30 januari 2006 @ 17:08:
Ik heb voor de color wps ook maar ff een theme gemaakt, zie hier:
http://www.misticriver.net/showpost.php?p=383214

( ik zag het dat ik me h340 al 1,5 jaar en 15 dagen heb :P )
gaaf :)

btw we hebben 2 jaar garantie hoor, of doelde je daar nie op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possstema
Verwijderd schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 11:11:
[...]

gaaf :)

btw we hebben 2 jaar garantie hoor, of doelde je daar nie op?
Nee, mijn garantie heb k al niet meer :P, he glaasje ervoor is versplinterd, maar ik bedoelde meer dat ik hem al een tijdje heb en dat er nog steeds dingen voor worden ontwikkeld ( rockbox in dit geval ) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18-09 12:49
Hahaha ze hebben gewoon Doom voor de h300 gemaakt :D

Afbeeldingslocatie: http://eolhc.org/doomcap.jpg

Check misticriver.net voor meer info. Rockbox firmware benodigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milly
  • Niet online
benchMarc schreef op zondag 05 februari 2006 @ 18:49:
Hahaha ze hebben gewoon Doom voor de h300 gemaakt :D

[afbeelding]

Check misticriver.net voor meer info. Rockbox firmware benodigd.
Het aantal fps valt me nog mee moet ik zeggen. Best speelbaar, alleen niet langer dan 10 minuten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrenkyFal7
-

[ Voor 172% gewijzigd door FrenkyFal7 op 22-07-2009 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Hehe, grappig dat dit er nu ook voor de H3x0 is. :P Dit hebben ze wel duidelijk afgekeken van de Gmini 400. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milly
  • Niet online
Wat wel een erg vette toevoeging is, die er gisteren is bij gekomen, is de ondersteuning van album art. Dus in je While Playing Screen zie je de cover van het album dat je speelt; zoals bijv. in:

Afbeeldingslocatie: http://users.on.net/~mingo3k/rockboxalbum/dump%20400102-190629.bmp

Afbeeldingslocatie: http://img153.imageshack.us/img153/7563/ipodcolor2jr.png

Zie ook deze thread.

Net geprobeerd, en het werkt prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FrenkyFal7 schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 20:05:
En wat d8 je van Half-Life 1, Quake 1, Duke Nuke 'm 3D....
ook ROCKboy... GameBoy op je H300... ff zoeken op google naar .gb rom's , op je iRiver gooien en spelen maar.. :9

ROCKbox Optimized is egt lkkr >:)
Noem es wat anders dan pokemon wat ook nog vindbaar is? ik zit niet zo in t gameboy wereldje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-08 19:22
Modbreak:Mag ik jullie er nu alvast op wijzen dat het posten van (links naar) ROMs niet mag. Ze zijn illegaal en dus verboden op GoT.

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

• FrenkyFal7
-

[ Voor 105% gewijzigd door FrenkyFal7 op 22-07-2009 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FrenkyFal7 schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 20:23:
[...]

zo als ik het zeg ga naar google en zoek ' .gb rom's ' dan vind loop je ut wel ;)
die dingen zijn illegaal lees ik net :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 22:57:
[...]
die dingen zijn illegaal lees ik net :)
Ach, wat naar nou... :+ Het is ook een grote boevenbende dat Internet. De wereld komt op zijn eind...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blackpanter schreef op donderdag 01 december 2005 @ 17:29:
ik vind het zelf zeer de moeite waard.
het zit vol met leuke functies. (kan je allemaal lezen op de rockbox site)

installeren is heel simpel.
1. download de nieuwste firmware van de iriver site (v1.29 is nog niet getest dus gebruik 1.28)
2. download firmware patcher (http://www.rockbox.org/tw.../IriverBoot/fwpatcher.exe)
3. gebruik het programma (wijst zich vanzelf)
4. copy de patchet .hex file naar je iriver.
5. download de laaste daily build ( zie : http://www.rockbox.org/daily.shtml )
6. pak de zip file uit op je speler ( in de root )
7. upgrade je firmware zoals je normaal doet.

en dan boot ie rockbox.
wil je de gewoone firmware booten, dan hou je record in gedrukt in dan op play.
er af gooien is heel simpel download de firmware van de iriver site en upgrade, smijt de rockbox bestanden er af en je hebt weer een iriver zonder rockbox.

ps. dit alles op eigen risico!
Ik ben zeer lang niet actief geweest. Zolang dat ik zelfs me w8w vergeten was. Maar ik las net de berichten over de Rockbox en dit sprak mij zeer aan. Ik wil het zelf ook uitproberen maar ik weet alleen niet of ik het goed doe zoals ik denk dat ik het wil doen.
Mijn Plan is als volgt:

1. Download van www.iriver.com en dan versie 1.29eu
2. download firmware patcher (http://www.rockbox.org/tw.../IriverBoot/fwpatcher.exe)
3. Voer 1.29eu in deze patcher en doe de patch op je iriver
4. download de laaste daily build ( zie : http://www.rockbox.org/daily.shtml )
5. deze Bestanden in me root als ik ze uitpak
6. Dan upgraden en klaar is kees

Is dit de goede volgorde of blaas ik op deze manier me Mp3 Speler op??
(Zit er kleur bij, de thema's van ipod enz zitten die er automatisch bij, zitten er ook al die spelletjes automatisch op,)
Ik heb alle posts doorgelezen misschien zijn een paar vraagjes beetje overbodig. Maarja beter te veel navragen dan me mp3 speler opblazen
Alvast bedankt voor de posts op mijn vraag

Mvg. Aemulatio

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2006 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Volgens mij staat er in het verhaaltje dat je zelf quote dat 1.29 nog niet getest is. Dus als je bang bent om je speler op te blazen, zou ik dat verhaaltje goed volgen en dus 1.28 gebruiken. Laat de dwaze experimenten maar aan anderen over... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok Ik heb hem geinstalleerd alleen ik heb 1 probleempje hij staat op Repeat en ik weet niet hoe ik deze functie uit kan zetten. Kan ik ook misschien instellen dat het beeld wat langer aanblijft want het gaat nu best snel enzo. Voor de rest best netjes vooral veel info. Maar kan het nou ook in kleur want ik zie overal plaatjes enzo waar het met kleur is???

Mvg. Aemulatio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milly
  • Niet online
mphilipp schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 17:41:
[...]

Volgens mij staat er in het verhaaltje dat je zelf quote dat 1.29 nog niet getest is. Dus als je bang bent om je speler op te blazen, zou ik dat verhaaltje goed volgen en dus 1.28 gebruiken. Laat de dwaze experimenten maar aan anderen over... >:)
Hij doet het prima met v1.29; geen probleem.
Verwijderd schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 18:12:
Ok Ik heb hem geinstalleerd alleen ik heb 1 probleempje hij staat op Repeat en ik weet niet hoe ik deze functie uit kan zetten. Kan ik ook misschien instellen dat het beeld wat langer aanblijft want het gaat nu best snel enzo. Voor de rest best netjes vooral veel info. Maar kan het nou ook in kleur want ik zie overal plaatjes enzo waar het met kleur is???

Mvg. Aemulatio
Als ik jou was zou ik gewoon even op RockBox.org kijken en op Misticriver.net, want al je vragen worden daar uitgebreid behandeld :)

[ Voor 45% gewijzigd door Milly op 25-02-2006 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Milly schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 18:28:
[...]
Hij doet het prima met v1.29; geen probleem.
Mooi! Weten we dat ook weer.
BTW: Maakt eigenlijk geen fluit uit welke iRiver fw je eronder hebt draaien, toch? RB gebruikt toch z'n eigen routines?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

i

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2006 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu de iPod Skin. Maar hoe kan ik plaatjes toevoegen in het lege vakje waar eigelijk het albumplaatje moet staan??

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2006 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Er zijn verschillende programma's om album arts toe te voegen aan mp3 files. Zoek maar eens met Google. Onder andere met WMP kun je album arts inbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milly
  • Niet online
mphilipp schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 18:37:
BTW: Maakt eigenlijk geen fluit uit welke iRiver fw je eronder hebt draaien, toch? RB gebruikt toch z'n eigen routines?
RB wel, maar het gaat om de bootloader. De firmware patcher moet wel geschikt zijn gemaakt (bevonden) voor de firmware. En dat is ie voor 1.29, zie hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 23:44:
Er zijn verschillende programma's om album arts toe te voegen aan mp3 files. Zoek maar eens met Google. Onder andere met WMP kun je album arts inbouwen.
Ik heb een beetj gezocht maar kan eigelijk niet echt iets handigs vinden. Ik heb wel zelf een beetje geprobeerd ik had gelezen dat de plaatjes .bmp moeten zijn en afmeting 75x75. Dit moet opgeslagen worden als cover.bmp
Dit heb ik allemaal gedaan. In fireworks afmetingen en toen naar Paint en opgeslagen als
.bmp
Alleen als ik dit in de map zet waar het album staat opent hij het niet! in RockBox. Ik gebruik trouwens de Optimized versie zeer handig.

http://www.misticriver.ne...4&highlight=rockbox+24bit
Gewoon Download Rockbox (versie) v.0.62 (is er nu)
Deze zet je gewoon zoals je normaal zou doen op je Mp3 speler. Hij loopt als een trein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoTman
Verwijderd schreef op zondag 26 februari 2006 @ 10:17:
[...]

Ik heb een beetj gezocht maar kan eigelijk niet echt iets handigs vinden. Ik heb wel zelf een beetje geprobeerd ik had gelezen dat de plaatjes .bmp moeten zijn en afmeting 75x75. Dit moet opgeslagen worden als cover.bmp
Dit heb ik allemaal gedaan. In fireworks afmetingen en toen naar Paint en opgeslagen als
.bmp
Alleen als ik dit in de map zet waar het album staat opent hij het niet! in RockBox. Ik gebruik trouwens de Optimized versie zeer handig.

http://www.misticriver.ne...4&highlight=rockbox+24bit
Gewoon Download Rockbox (versie) v.0.62 (is er nu)
Deze zet je gewoon zoals je normaal zou doen op je Mp3 speler. Hij loopt als een trein.
ik denk dat je hier wel wat aan hebt.
http://www.misticriver.net/showthread.php?t=37582

Yesterday is history. Tomorrow is a mystery. Today is a gift, that’s why we call it the present.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_/-\o_ ok Helemaal Toppie!!! Alles werkt helemaal tevreden alles werkt geen probleem met Lag enzevoort. Alles plaatjes werken. Bij elk album een plaatje enz. Ziet er wel beter uit dan Iriver standaard menu en is VEEL gebruiksvriendelijker. Alles beter te instellen alles het owned :P _/-\o_

Maar de Video Optie is nu wel weg gevallen maarja opzich boeit niet op zo een schermpje maar Simpsons kijken is wel grappig. Is er een optie waarin je misschien van de RockBox versie naar Iriver besturingsprogramma kan omschakelen. Zodat je dan filmpjes kan kijken??

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2006 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoTman
lees het verhaaltje nog eens wat je gequote heb van mij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OopS
:P wil je de gewoone firmware booten, dan hou je record in gedrukt in dan op play
:)
Het is me 1keer gelukt maar vaak als ik het doe geeft hij een fout melding. Waar moet ik die hex file neerzetten in me root kan ik het niet zetten want daar staat gepatchde hex file??
En als ik telang ofzo indruk dan wist hij alle settings van me RockBox??

[ Voor 128% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2006 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milly
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 26 februari 2006 @ 20:40:
Het is me 1keer gelukt maar vaak als ik het doe geeft hij een fout melding. Waar moet ik die hex file neerzetten in me root kan ik het niet zetten want daar staat gepatchde hex file??
En als ik telang ofzo indruk dan wist hij alle settings van me RockBox??
Eerst record ingedrukt houden, en dan play: boot iRiver firmware
Alleen play: boot Rockbox
Eerst play en dan record ingedrukt houden: boot Rockbox en wis settings

Die hex file boeit dus niet. Als je die eenmaal hebt geflasht kun je 'm weer weghalen uit je root.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zie dat ze half life en quake enzo ook spelen erop kan iemand mij uitleggen hoe dat werkt(kom er niet echt uit op de sites)

*EDIT*
laat maar heb het al uitgevogeld :)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2006 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm Vertel maar hoe je het gedaan hebt best interessant namelijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrenkyFal7
-

[ Voor 134% gewijzigd door FrenkyFal7 op 22-07-2009 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok het is me gelukt. Maar als ik gespeeld heb en dan afsluit en me Player opnieuw BooT dan zijn al mijn Thema Settings enzo gereset? klopt dit??

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2006 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmageddon
Ik heb een beetje ruzie met mn iRiver H340 gekregen.
Er staat een mapje in mn iriver "Programmas" in mn iriver wat ik zelf ooit aan had gemaakt om wat programmas neer te zetten zodat ik die altijd bij me heb.
Nou wou ik laatst dat mapje verwijderen. Alleen gaf windows een error dat eht mapje niet meer bestaat. Echter blijft hij er staan. Windows geeft wel aan dat er nog 15GB vrij is, maar op de iriver zegt ie 0mb vrij.
In dit mapje programma's heeft hij nu een tientallen submapjes gemaakt met allemaal rare tekens. Heel vaag :/
Nu speelt ie ook geen mp3 meer af. Windows herkent het nog wel.
Firmware wil hij ook niet meer updaten. Ik ga morgen ff proberen om het te formatteren via de iriver (nadat ik via windows zoveel mogelijk eraf heb gehaald), kijken of dat wat uitmaakt.
Hoop dat ik m weer aan de praat kan krijgen.

Aap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
harmageddon schreef op zondag 05 maart 2006 @ 16:08:
Er staat een mapje in mn iriver "Programmas" in mn iriver wat ik zelf ooit aan had gemaakt om wat programmas neer te zetten zodat ik die altijd bij me heb.
Nou wou ik laatst dat mapje verwijderen. Alleen gaf windows een error dat eht mapje niet meer bestaat. Echter blijft hij er staan. Windows geeft wel aan dat er nog 15GB vrij is, maar op de iriver zegt ie 0mb vrij.
In dit mapje programma's heeft hij nu een tientallen submapjes gemaakt met allemaal rare tekens. Heel vaag :/
Firmware wil hij ook niet meer updaten. Ik ga morgen ff proberen om het te formatteren via de iriver (nadat ik via windows zoveel mogelijk eraf heb gehaald), kijken of dat wat uitmaakt.
Heb je de hd al een gescanned met scandisk? Vaak gooit die dan doe domme doelloze mapjes eruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmageddon
Zal t eens proberen een dezer dagen.
Ben de laatste tijd wat druk om er eens goed naar te kijken.

Aap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmageddon
Ik kan via mn iriver geen database scan doen, als ik yes doe, kapt ie m meteen af...
Denk dat ik maar via windows als fat32 moet formatteren...
Zou moeten werken toch?

edit: ff mailtje gestuurd naar iriver....

[ Voor 12% gewijzigd door harmageddon op 10-03-2006 11:02 ]

Aap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

harmageddon schreef op zondag 05 maart 2006 @ 16:08:
Ik snap ook niks meer van vrije ruimte: Rockbox zegt 4.6 gieg, iriver firmware 5.2, windows 3.8. Wie kan me vertellen wat de juiste is? en hoe ik dit weer gefixt krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Wie zegt wat? Windows zegt waarschijnlijk 3.8GB. Misschien dat je iRiver het in Gb uitdrukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 09:01:
Wie zegt wat? Windows zegt waarschijnlijk 3.8GB. Misschien dat je iRiver het in Gb uitdrukt?
klinkt al n beetje logisch. Maar dan zouden er iig 2 hetzelfde moeten geven toch? (2 mogelijkheden, 3 keuzes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmageddon
Ik heb mn H340 iig weer gemaakt :)
Gister maar eens alle bestanden er af gehaald, en via de iriver format gedaan.
Was binnen enkele ogenblikken klaar en weer klaar voor gebruik :)
Vandaag de hele dag op mn werk muziek geluisterd, dat is dus 8 uur. en nog had k 1 streepje (@ accu )over :)

Aap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelieboelie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:16
Ik ben een nederlandstalige handleiding aan het maken voor het gebruik van de Rockbox Firmware. Dit omdat er toch nog een heleboel mensen zijn die even over de streep moeten worden getrokken om Rockbox te gebruiken en er nog veel gevraagt wordt hoe je nu rockbox etc moet installeren.De handleiding gaat er vanuit dat je een Ihp-1xx hebt, maar voor de IHP-3xx mensen gaat eigenlijk alles op de zelfde manier.

De handleiding is nog VERRE van af en hulp suggesties etc etc is allemaal welkom.

downloaden kan hier:

http://members.home.nl/roelfavier

Als je me via email wilt bereiken, staat vast wel ergens in me profiel en in de handleiding staat me email adres ook.

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-03 15:04
Ik vind dat Rockbox maar nix... het vreet power. crap it is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maxjuh schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 23:01:
Ik vind dat Rockbox maar nix... het vreet power. crap it is
das t enige (kleine) nadeeltje nog, en er wordt aan gewerkt. Als je je speler trouwnes vaak aan- en uit zet, houdt rockbox het wel langer vol denk ik: mijn h340 start een ruime halve minuut op (waarin de schijf loeit!), met rockbox is het in 8 seconden gepiept. Al met al gebruik ik alleen rochbox nog maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krekker
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-05 21:54
Ik heb een tijdje geleden mijn H10 geruild voor een H320, maar ik zit met een serieus probleem. Degene met wie ik het apparaat geruild had was zijn gewone lader kwijt en laadde de speler altijd via usb op. Opladen via usb kan alleen in de desktop stand en niet in de hub stand, maar in de desktop stand wordt hij niet herkend door mijn laptop.
Laatst had ik het apparaat aangesloten en ik was hem aan het gebruiken als externe harde schijf, maar toen heb ik niet goed opgelet en is de batterij leeg geraakt. Het is me gelukt om de lader van m'n oude H120 erin te krijgen en ik heb hem zo alsnog op weten te laden. Hetzelfde is nog een paar keer gebeurd, maar sinds kort laad hij niet meer op met de lader van de H120. Volgens mij is het pinnetje in de stroomaansluiting van de speler een stukje naar binnen geschoven ofzo.
Ik kan dus niet opladen via usb, omdat hij in hub modus staat en ik kan hem niet opladen met een lader, omdat het fysiek niet kan.

Wie heeft er een oplossing voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

w4s4 cr4ft schreef op donderdag 06 april 2006 @ 14:21:
Ik heb een tijdje geleden mijn H10 geruild voor een H320, maar ik zit met een serieus probleem. Degene met wie ik het apparaat geruild had was zijn gewone lader kwijt en laadde de speler altijd via usb op. Opladen via usb kan alleen in de desktop stand en niet in de hub stand, maar in de desktop stand wordt hij niet herkend door mijn laptop.
Laatst had ik het apparaat aangesloten en ik was hem aan het gebruiken als externe harde schijf, maar toen heb ik niet goed opgelet en is de batterij leeg geraakt. Het is me gelukt om de lader van m'n oude H120 erin te krijgen en ik heb hem zo alsnog op weten te laden. Hetzelfde is nog een paar keer gebeurd, maar sinds kort laad hij niet meer op met de lader van de H120. Volgens mij is het pinnetje in de stroomaansluiting van de speler een stukje naar binnen geschoven ofzo.
Ik kan dus niet opladen via usb, omdat hij in hub modus staat en ik kan hem niet opladen met een lader, omdat het fysiek niet kan.

Wie heeft er een oplossing voor mij?
eeeeuh openschroeven en n draadje eraan solderen wat via t oplaadgat naar buiten steekt? dan met een externe lader die 5V aanbied opladen. (goed op + en - letten)!! of naar de onderdelenwinkle gaan, n standaardstekkertje zoeken (zijn gewoon standaarddingen) en kijken of ie die pakt (soldeer m aan de h120 lader bijv.) succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een gek probleem met mijn i-River h320.

Toen ik laatst op vakantie was kreeg ik het daar op een hotel-pc niet voor elkaar mijn i-River aan te sluiten via USB 2.0 (of 1.1 for that matter). Ook al gaf mijn i-River aan 'connected' te zijn, de pc gaf geen enkel signaal van herkenning. Het lag niet aan de pc; mijn PSP en een memorycard herkende hij wel zonder probleem.

Ik ging er dus maar even van uit dat het toch aan die pc lag. Thuis gekomen echter herkende mijn pc de i-River ook ineens niet meer. Wederom gaf de h320 wel gewoon 'connected' aan. Andere USB poorten of kabels hielp niet.

Windows Media Player updaten hielp niet, evenals het upgraden van de firmware van de h320 (dat ik moest doen via een memorystick gekoppeld direct aan de h320's interne browser).

Mijn gokjes? Een XP-update die plaats heeft gevonden terwijl ik op reis was? Mijn h320 is ineens stuk?

Ik heb werkelijk geen idee waarom mijn h320 (of pc?) mij zo ineens in de steek laat. Heeft iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
Verwijderd schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 11:58:
[...]

das t enige (kleine) nadeeltje nog, en er wordt aan gewerkt. Als je je speler trouwnes vaak aan- en uit zet, houdt rockbox het wel langer vol denk ik: mijn h340 start een ruime halve minuut op (waarin de schijf loeit!), met rockbox is het in 8 seconden gepiept. Al met al gebruik ik alleen rochbox nog maar.
Volgens mij is dat lange laden gewoon indexing om dingen snel te kunnen vinden. Misschien bepaart die methode juist stroom, maar weten ze niet hoe ze dat bij rockbox zo moeten krijgen. Bij rockbox start het wel vlug, maar daarna moet hij dan volgens mij iedere keer wat doen, bij ieder nummer, wat weer veel stroom kost. Het zal hem daar wel in zitten ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milly
  • Niet online
benchMarc schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 15:46:
[...]
Volgens mij is dat lange laden gewoon indexing om dingen snel te kunnen vinden. Misschien bepaart die methode juist stroom, maar weten ze niet hoe ze dat bij rockbox zo moeten krijgen. Bij rockbox start het wel vlug, maar daarna moet hij dan volgens mij iedere keer wat doen, bij ieder nummer, wat weer veel stroom kost. Het zal hem daar wel in zitten ofzo.
En als je dus 'cache directories' aanzet in de settings, index ie de harde schijf bij het opstarten wel, alleen kun je wel meteen aan de slag na het aanzetten van het apparaat. Maw je hoeft niet te wachten tot ie klaar is met indexen. Handig :)

[ Voor 4% gewijzigd door Milly op 02-05-2006 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrenkyFal7
-

[ Voor 99% gewijzigd door FrenkyFal7 op 22-07-2009 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 14:23:
Ik heb werkelijk geen idee waarom mijn h320 (of pc?) mij zo ineens in de steek laat. Heeft iemand tips?
Oops, sorry voor de quote zonder commentaar hierboven...
Die heb ik daarom even voor je weggehaald. :) Een volgende keer kan je de knop Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif rechts boven je bericht gebruiken om het alsnog toe te voegen...

Eronder had moeten staan:

iemand toch enig idee?

[ Voor 28% gewijzigd door DeeD2k2 op 30-04-2006 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 30 april 2006 @ 22:01:
[...]
Oops, sorry voor de quote zonder commentaar hierboven...
Die heb ik daarom even voor je weggehaald. :) Een volgende keer kan je de knop [afbeelding] rechts boven je bericht gebruiken om het alsnog toe te voegen...

Eronder had moeten staan:

iemand toch enig idee?
Inmiddels het apparaat geformateerd en meermaals ge-reset. Nog steeds geen signaal aan de kant van de pc; de h320 daarentegen beweert nog immer connected te zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
Ik heb ff rondgekeken, maar nergens komt er van Iriver een 'vervanger' voor de H320 en H340. Er komen een stel nieuwe apparaten uit, maar die zijn max 8gig. De H320 en H340 is ook nergens meer te krijgen op het internet. Ik snap er niks van. Een speler die imho beter is dan een Ipod is weggevaagd? Ik snap niet wat ze van plan zijn daar bij Iriver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

benchMarc schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 09:55:
Ik snap er niks van. Een speler die imho beter is dan een Ipod is weggevaagd? Ik snap niet wat ze van plan zijn daar bij Iriver.
Een IekPot is een mode-artikel. En wat 'beter' is, bepaalt de koper. En een koper heeft zo zijn eigen motivaties. Als de belangrijkste motivatie 'erbij horen' is, koop je een sexy speler. En of een iRiver 'beter' is als een iPod weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
mphilipp schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 10:31:
[...]

Een IekPot is een mode-artikel. En wat 'beter' is, bepaalt de koper. En een koper heeft zo zijn eigen motivaties. Als de belangrijkste motivatie 'erbij horen' is, koop je een sexy speler. En of een iRiver 'beter' is als een iPod weet ik niet.
Al is het alleen maar dat je op de Iriver gewoon data van je HD naar de speler kunt pompen in explorer. Met een IPoo moet je een boel andere zooi doen.

[ Voor 5% gewijzigd door benchMarc op 03-05-2006 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, ik heb een vraag, een probleem, zit momenteel in het buitenland en heb weinig tijd om dit hele topic door te spitten naar het antwoord, het probeem is: Vandaag kapte mijn Iriver h340 er opeens mee, uit het niets werd het scherm wit en ging hij uit (niet het shut down scherm, in een keer zwart), heb hem denk iets meer dan een jaar nu, nooit problemen mee gehad, tot nu.

Kan hem niet opstarten, reageert nergens op, opladen doet hij ook niet, wat is dit??

Ehm, is het zo dat als hij kapot is, ik ook alle gegevens erop kwijt ben? is het een losse schijf? Ik bedoel, als iemand hem openschroeft, en herstelt of de schijf eruit haalt, blijven de gegevens er op staan? durf niet te resetten want de gegevens zijn heel erg belangrijk. Wat kan ik doen??

Dit is toch raar? Het is hier wat warmer dan in nederland (40 graden) maar laat hem niet in de zon, zat wel in mijn tas na een pittige motortrip met veel hobbels, zou hij aan moeten kunnen toch?

Ok, te lange post, sorry, verwijder maar, maar please kan iemand advies geven??

Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrenkyFal7
-

[ Voor 100% gewijzigd door FrenkyFal7 op 22-07-2009 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee, heb geen rockbox, snap ik niet :)
Weet niet welke firmware erop staat, de laatste ofzo en dan met een aangepast bootscherm.
Had hem eergister aan de lader gelegd en ehm vergeten, kwam ik paar uur later terug, was hij gloeiend heet, echt shit. Door iemand laten open schroeven die een soort van technisch is en hij zei dat het niet verbrand was, want dat ruikt anders, maar werkt nog steeds niet... mm. als ik terug kom van mijn reis zal ik wel contact opnemen... balen hoor. maar THANKS for the reply!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrenkyFal7
-

[ Voor 99% gewijzigd door FrenkyFal7 op 22-07-2009 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrenkyFal7
-

[ Voor 99% gewijzigd door FrenkyFal7 op 22-07-2009 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pacjack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 09:42
De harde schijf in mijn H320 is kapot gegaan. Ik heb het apparaat RMA gezonden naar iRiver in Duitsland en kreeg netjes een bevestiging, per e-mail, op het moment dat ze de speler gingen bekijken.

Uiteindelijk mag ik geen gebruik maken van garantie op de schijf vanwege de RockBox firmware die nog op de speler stond :(
Ik heb daarover vandaag onderstaande e-mail ontvangen.
Eschborn, 19.06.2006
iriver H320 Serialnumber 131140050xxxxxx – RMA Number: 200605xxxxx

Dear x,

Thank you for sending in your defective iriver H320 MP3 player for repair.
Our engineers have keenly checked and tested your player. The HDD (hard disc) within the device is defective
and needs to be changed.
Please understand that your iriver player has been modified with „Rockbox- Software“. The device was
damaged because of the software modification
This is clear modification and can not be handled as a warranty case. Therefore we normally would have to
charge a total price of 140,- Euro fort he repair of your iriver H140 player.
In this special case we have decided to offer you a discount price of 50,- Euro (including the shipping costs)
This means, that we would have to charge a total 90,- Euro for the repair service.
Please let us know within the next two weeks if you want us to repair the player under these conditions,
otherwise we will return the device unrepaired.

Please kindly understand that the warranty is void if:
The player is operated or stored under abnormal use and maintenance conditions;
If the player is repaired, modified or altered by third parties e.g. Rockbox, unless such repair, modification or
alteration is expressly authorized in writing by iriver;
If the player is subject to abuse, neglect, lightning strike, electrical fault, improper packaging, or accident;
If the player is installed improperly;
If the serial number of the player is defaced or missing.
Iriver will not, under any circumstances, be liable for direct, special or consequential damages such as, but not
limited to, damage or loss of property or equipment, loss of profits or revenues, cost of replacement goods, or
expense or inconvenience caused by service interruptions.
Under no circumstances will any person be entitled to any sum greater than the purchase price paid fort he
player.
To obtain warranty service, you may contact iriver’s European Customer Service
http://www.iriver.eu.com/contact_us.html.
They will attempt to diagnose and correct your problem. If the player does not function properly they will ask to
return the player.
You may be asked to furnish proof of purchase to confirm that the player is still under warranty.

We would kindly ask you to transfer the charged amount of 90,- Eurto the following bank account:
Iriver Europe GmbH
Commerzbank Eschborn / Frankfurt
Bank Code 500 400 00
Account No. 38 39 040 00 GBP for payments in GBP
IBAN DE 18 500 400 00 038 390 4000
Account No. 38 39 040 02 for payments in EUR
IBAN DE 61 500 400 00 038 390 4002
SWIFT: COBADEFF499
Intended Purpose: „your name“ – repair – iriver model or
Please notice, that we can only accept bank transfers or cash payments via registered mail as methods of
payment.
For cash payments via registered mail please use the following address:
Iriver Europe GmbH
Customer Service
Mergenthalerallee 79- 81
65760 Eschborn
GERMANY
We are looking forward to your response and will return the repaired device immediately after we have
received the charged amount of money.
For further inquiries please feel free to contact us again anytime at marcus.halmen@iriver.at
You can reach our iriver Support Hotline Monday – Friday from 9:00 am until 5:00 pm under the following
phone number: + 49 1805 iriver (474837)
Op zich wel fijne communicatie. Wel erg jammer dat het me nu 90 euro gaat kosten om de harde schijf te laten vervangen.

[ Voor 2% gewijzigd door Pacjack op 16-10-2007 00:16 . Reden: x ]

⌘ | deze gebruiker weet waar zijn handdoek is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelieboelie
Kun je niet gewoon een nieuwe 20GB zelf in de winkel kopen of een 40GB hardeschijf?

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pacjack
roelieboelie schreef op maandag 19 juni 2006 @ 18:00:
Kun je niet gewoon een nieuwe 20GB zelf in de winkel kopen of een 40GB hardeschijf?
Ik ben hier nu wel over aan het nadenken. Het zou wel schelen in de kosten.
Heb jij het wel eens gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Nu online

Piggen

Lekker bakkie

Dat zijn 2,5" schijven in de Pricewatch. In de speler zit een 1,8" en die zijn erg moeilijk verkrijgbaar. Iriver heeft je goed bij je kloten en ik denk dat het het voordeligst zou zijn als je die €90 gewoon betaalt. Je kunt de speler wel ongerepareerd terugvragen, maar daar zullen ze vast ook (onderzoeks)kosten voor rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pacjack
MPmad schreef op maandag 19 juni 2006 @ 19:19:
Dat zijn 2,5" schijven in de Pricewatch. In de speler zit een 1,8" en die zijn erg moeilijk verkrijgbaar. Iriver heeft je goed bij je kloten en ik denk dat het het voordeligst zou zijn als je die €90 gewoon betaalt. Je kunt de speler wel ongerepareerd terugvragen, maar daar zullen ze vast ook (onderzoeks)kosten voor rekenen.
Ik heb maar gewoon 90 euro betaald en wacht nu mijn gerepareerde speler af.
Dit leek mij inderdaad ook de meest gemakkelijke manier. En daarna heb ik gewoon garantie omdat ik niet zelf heb zitten prutsen aan de speler :)

• Possstema
Hallo mensen, aangezien het vakantie is dacht ik, ik vertel even een verhaaltje over mijn H340 en zijn bijna dood ervaringen. Ik heb de H340 als 1 van de eersten ( 755 dagen geleden :P, op donderdag 15 juli 2004 om 13:52, zo'n 1:20 later dan flitserke :+ ) en heb er ( behalve toen hij een aantal keer bijna dood was ;) ) elke dag van genoten :).

1e 'Ongelukje':
Ik had hem ( zoals gewoonlijk ) in mijn schooltas en t was pauze, struikelt een maat van me over mijn tas ( die ik niet bijzonder strategisch had neergelegd :+ ), en ik hoorde krak. Ik dacht dat zal wel een pen zijn ofzo. Dus ik later naar huis, was het schermpje helemaal verbrijzeld ( volgens mij was het sapplex ofzo, want k kon er geen kras op krijgen :P ). Helaas het viel ( zoals verwacht ) niet onder de garantie. Ik het spul eraf pulken en dat duurde me wat te lang, dus ik met een schroevendraaier, maar ik een DIKKE kras in de body :X . Nou ga ik morgen ( zo'n 1,5 jaar na t voorval 8) ) een nieuw stukje plexiglas ervoor halen O-) .

2e 'ongeluk' / 1e bijna dood ervaring ;) :
Ik was vorig jaar met een maat op vakantie in Zuid-Frankrijk. Daar zijn we met de trein heen geweest. En daarna 4 dagen naar parijs. De hele treinreis film gekeken / muziek geluisterd enzo, en op vakantie soms. Nou was op de eerste dag in parijs de batterij leeg en ik leg m aan de oplader, komt er allemaal ROOK uit de speler |:( ik hem aan doen, doet ie helemaal nix meer. Hele tijd mee omgeklooid, maar nee hoor. Dus ik balen en had hem zo ongeveer afgeschreven. Toen eenmaal thuis heb ik hem in de kast gestopt om nooit meer te pakken. Zo'n maand later had ik midden in de nacht ( om 1 uur ) niks te doen en zag de speler liggen, ik dacht ik haal hem weer eens uit elkaar, voor de gein. Miss kan ik nog wat met de HD. Nou, eenmaal uit elkaar, koppel ik aan het 'moederbord' alleen de batterij, druk op play, en ... KRIJG NOU WAT, hij doet weer wat. Kreeg ( zoals verwacht ) een HDD error. Doe de HD eraan en hij doet het gewoon weer _/-\o_ _/-\o_ , ik helemaal blij. In elkaar gezet en klaar. 8)

Laatste gebeurtenis:
Ik had heb deze vakantie mee naar Ameland ( waar was ik heen met mijn sport / vrienden groep ). Had zoals gewoonlijk de speler mee. Nou, wij op de bood daar naar toe. Ik had ook een rugzak mee met wat eten en drinken. Ik had geen zin om te luisteren en had hem in de rugzak gedaan. Komen we daar aan, wil ik me camera uit de tas halen, was mijn 7-up fles gesprongen ;( . Gelukkig zat de camera in een waterdichte hoes, maar de speler en mijn nieuwe creative in-ear dopjes waren verzopen. Op de camping aangekomen direct laten drogen en 's avonds de speler maar eens aan proberen. Kreeg ik een heel eng gekleurd festival te zien, zo'n 5 sec lang en daarna heeft de speler niks meer gedaan, de hele vakantie lang. Weer balen. En iedereen vond het weer een mooi moment om me eraan te herinneren beter met op mijn spullen te passen ( hadden ze geen ongelijk in 8) maar kom er dan wat eerder mee :P ). Nou 3 dagen nadat ik weer thuis was, had ik het huis alleen en dacht ik ik ga weer eens aan de speler klooien, de vorige keer was dat ook goed afgelopen. Ik hem aan doen, maar nog steeds niks. Ik dacht, 'what de hell' ik maak hem gewoon schoon met water :P . Nou dat gedaan, 3 uur in de brandende zon laten opdrogen ( t was toen zon dag met 33 graden ofzo ). En toen maar eens aan de later, dan heeft ie zeker weten stroom. En ja hoor 8)7 , hij deed het weer. Ik weer blij. Accu opladen, speler aan, en toen viel ie na 5 sec uit. Het schijnt dus dat een 7-up niet echt een power boost geeft aan een accu :P . Heb ik paar dagen goed gezocht naar een vervangende accu en kwam erachter dat 1e/2e gen iPod accu's vrijwel even groot waren als die van de h100/h300. Ik had namelijk ook wel een speciale accu voor de h300 gevonden, maar ik was eigenlijk op zoek naar 1 met wat hogere capaciteit. En de iRiver accu was MAX 1700 mah ( originele is 1300 ) en de maximale iPod accu was 2200 mah. Terwijl de prijs ook nog hoger was ( 33,49 voor de 1700 iRiver en 25.99 voor de 2200 iPod ). Alleen moest je bij de iPod batterij wel de polen omdraaien ( zie: http://www.misticriver.net/showthread.php?p=363259 ). Dus die heb ik besteld, en hij draait weer als een tierelier :D :D. Andere mensen ( met de 2200 mah accu ) hebben er met rustig gebruik 30- 34 uur mee gehaald !!! Ik zal dit misschien zelf ook nog een keer testen.

Deze batterij heb ik:

Afbeeldingslocatie: http://www.cameronsino.net/mp3/ipod/CS-IPOD1XL-big.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bep De Bouwer
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-04 16:39
Weet iemand of de software van de bijgeleverde cd door iriver ergens wordt aangeboden. Ben namelijk de cd kwijt en nu vindt mijn pc m'n speler niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:27

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

snugger schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 11:32:
Weet iemand of de software van de bijgeleverde cd door iriver ergens wordt aangeboden. Ben namelijk de cd kwijt en nu vindt mijn pc m'n speler niet meer.
Daar heb je de cd toch niet voor nodig?
Je kijkt gewoon even op iRiver.com en daar vind je wat je nodig hebt.
Lijkt me niet zo moeilijk, toch? :)

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje

Zondagskindje

Even een flinke schop omhoog.

Ik heb gisteravond iets doms gedaan.
In plaats van een europese firmware te flashen, heb ik een US firmware er op gezet.

"Natuurlijk" heb ik geen back up gemaakt van al mijn muziekbestanden.
En nu alles op een schijf zetten lukt niet, net zo min als een Europees firmware over US te zetten.

Heeft iemand een tip hoe ik, met behoud van bestanden, een Europees firmware er op kan krijgen?

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelieboelie
Ik snap je vraag niet? Krijg je niet meer je H3xx aangesloten op de PC doordat je geflashed hebt met de US firmware? Of wat is het probleem...?

Vergeet trouwens de iriver firmware en installeer als de sodemieter rockbox :P www.rockbox.org...gaat een wereld voor je open. http://members.home.nl/roelfavier (NL handleiding, niet meer up2date helaas)

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Zondagskindje schreef op maandag 07 mei 2007 @ 13:18:
Ik heb gisteravond iets doms gedaan.
In plaats van een europese firmware te flashen, heb ik een US firmware er op gezet.
Heel erg duidelijk ben je niet... Bedoel je nou dat je niet meer kunt connecten met het ding?
Kijk eens in de instellingen. Ik meen me te herinneren dat de US firmware iets afwijkends bevat voor de USB poort. Ik weet niet precies wat, maar er staat me iets van bij. Misschien staat ie default op iets geks waardoor het niet lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje

Zondagskindje

mphilipp schreef op maandag 07 mei 2007 @ 20:09:
[...]

Heel erg duidelijk ben je niet... Bedoel je nou dat je niet meer kunt connecten met het ding?
Kijk eens in de instellingen. Ik meen me te herinneren dat de US firmware iets afwijkends bevat voor de USB poort. Ik weet niet precies wat, maar er staat me iets van bij. Misschien staat ie default op iets geks waardoor het niet lukt.
Sorry, ik had soort van paniek gisteren.

Ik kan wel connecten in de zin dat ik de muziekbestanden die op de iRiver staan, kan afspelen op mijn pc. Maar zodra ik alle bestanden van de iRiver naar mijn harde schijf wil kopieren, kopieer ik alleen de mapjes maar niet de mp3-tjes die in de mappen staan.
Ik kan trouwens ook niets vreemds aan de USB-instellingen vinden. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:03
Ik heb pas op Ebay een kabel gekocht (nog niet betaald), van de Iriver H320 / H340.
Het gaat om de usb to go kabel.
Blijkbaar is dit weer geen standaard usb to go (usb host) kabel.

Nu komt het, ik heb namelijk geen iriver, maar een Archos.
Heeft iemand van jullie een foto van de kleine stekker waarop ik goed de vorm zou kunnen zien.
Ik wil namelijk uitzoeken of het uberhaupt gaat passen en of ik het anders aan kan passen zodat het wel gaat passen en natuurlijk gaat werken.

Klopt het dus dat dit een ander soort stekker is dan standaard voor USB to go (host)?

/edit,
op internet via google of waar dan ook is absoluut geen plaatje te vinden van deze stekker. Wel van de speler waardoor ik dus weet dat de stekker anders is, maar niet heel erg anders.

[ Voor 14% gewijzigd door Arunia op 27-11-2007 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milly
  • Niet online
Heb even geen goede camera bij de hand, helaas. Maar heb het USB OTG (on-the-go) kabeltje die bij m'n H340 zat nu voor m'n neus liggen, en de kleine stekker is een USB mini A zoals te zien op het plaatje hieronder. Ter vergelijking heb ik een gewone USB kabel erbij gepakt (van m'n externe hdd) en dat is idd de mini B variant.

Afbeeldingslocatie: http://www.blackbox.com/images/usb_types.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Als dat die links onder is, dan zou hij dus gewoon in mijn speler moeten passen. Echt wazig dus weer. Want die links onder, zo is exact de vorm van mijn aansluiting in mijn Archos.

Bedankt voor de reactie.

Even 2 foto's:
Mijn Gmini 500 USB host aansluiting:
Afbeeldingslocatie: http://home.orange.nl/nfoveres/GoT/gmini500.jpg
En de Iriver H320 / H340:
Afbeeldingslocatie: http://home.orange.nl/nfoveres/GoT/iriver.jpg
Als ik zo naar jouw aansluiting plaatje kijk, zou het een hele andere vorm moeten hebben, want volgens mij zitten de contacten ook iets anders.

Ik had de koop stop laten zetten (samen overeengekomen, was een bedrijf in Duitsland namelijk), maar als die kabel dus echt diegene is die jij noemt, dan moet ik hem dus weer opnieuw aanschaffen.
Volgens de Engelse (zitten zowel in DE als in UK), is het een USB-on-the-go / usb Host kabel met als bij melding dat je je speler ermee kunt laden, maar volgens mij klopt dat zoiezo niet.
De Duitse veiling heeft dan weer een andere tekst, maar het plaatje is exact hetzelfde.
Ik ga nog even uitzoeken of de H320 /340 een data poort heeft, dus waarmee andere dingen gedaan kunnen worden of dat er alleen maar een Mini-b en een Mini-a op zitten voor USB-host en connectie met de pc als externe schijf.

Volgens een andere foto zitten de connectoren dus ook op dezelfde hoogte, maar hebben ze bij de iriver dus de onder randen "naar buiten gevouwen". Raar dat ze dan op die site zeggen dat het alleen op de H320/H340 gaat werken.

[ Voor 84% gewijzigd door Arunia op 28-11-2007 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milly
  • Niet online
Arunia schreef op woensdag 28 november 2007 @ 09:19:
Als ik zo naar jouw aansluiting plaatje kijk, zou het een hele andere vorm moeten hebben, want volgens mij zitten de contacten ook iets anders.
Ja idd, die USB-host aansluiting op m'n iRiver lijk idd niet compatible met het OTG kabeltje, maar is dat wel.

Bij deze nog even een crappy webcam pic:

Afbeeldingslocatie: http://web.inter.nl.net/users/milly/usb.jpg

Links is de USB OTG aansluiting, met de corresponderende USB Mini A stekker erboven. De 'hapjes' links- en rechtsonder in die stekker zie je idd niet terug in de OTG aansluiting op de speler, maar ik kan je verzekeren dat het past en werkt :)
Rechts de gewone USB 2.0 aansluiting en stekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
|:(
Hartelijk bedankt voor de moeite.
Dat betekent dus gewoon dat die gaat passen. Alhoewel het een namaak betreft (vreemd dat die dingen niet standaard in de winkel te koop zijn overigens), zou het nog zo kunnen zijn dat ze die mini-a een andere vorm hebben gegeven. Maar eigenlijk verwacht ik dat niet.
Ik ga ze wel even mailen om te vragen of ze willen kijken of die hapjes ook in de stekker zitten.

Ze zullen wel onderhand gek van me worden daar :D

Zul je zien, heb ik al die moeite gedaan om een nieuwe te vinden, duikt de oude ineens op.

[ Voor 9% gewijzigd door Arunia op 28-11-2007 10:05 ]

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste

Let op:
RockBox heeft het mogelijk gemaakt meer met deze speler te doen dan muziek luisteren, maar kijk uit met software en spellen waar auteursrecht op rust. Deze mogen, zoals in de Registratievoorwaarden en faq staat, niet gepost worden. Denk dus na voordat je (een link naar) een ROM o.i.d. post!
Dit topic is enkel bestemd voor ervaringen of vragen naar ervaringen. Heb je een probleem waar je niet uit komt, open dan een nieuw topic.
Zie ook Invulling en behandeling Grote Topics aangepast