Hallo mensen, aangezien het vakantie is dacht ik, ik vertel even een verhaaltje over mijn H340 en zijn bijna dood ervaringen. Ik heb de H340 als 1 van de eersten ( 755 dagen geleden

, op donderdag 15 juli 2004 om 13:52, zo'n 1:20 later dan flitserke

) en heb er ( behalve toen hij een aantal keer bijna dood was

) elke dag van genoten

.
1e 'Ongelukje':
Ik had hem ( zoals gewoonlijk ) in mijn schooltas en t was pauze, struikelt een maat van me over mijn tas ( die ik niet bijzonder strategisch had neergelegd

), en ik hoorde krak. Ik dacht dat zal wel een pen zijn ofzo. Dus ik later naar huis, was het schermpje helemaal verbrijzeld ( volgens mij was het sapplex ofzo, want k kon er geen kras op krijgen

). Helaas het viel ( zoals verwacht ) niet onder de garantie. Ik het spul eraf pulken en dat duurde me wat te lang, dus ik met een schroevendraaier, maar ik een DIKKE kras in de body

. Nou ga ik morgen ( zo'n 1,5 jaar na t voorval

) een nieuw stukje plexiglas ervoor halen

.
2e 'ongeluk' / 1e bijna dood ervaring
:
Ik was vorig jaar met een maat op vakantie in Zuid-Frankrijk. Daar zijn we met de trein heen geweest. En daarna 4 dagen naar parijs. De hele treinreis film gekeken / muziek geluisterd enzo, en op vakantie soms. Nou was op de eerste dag in parijs de batterij leeg en ik leg m aan de oplader, komt er allemaal ROOK uit de speler

ik hem aan doen, doet ie helemaal nix meer. Hele tijd mee omgeklooid, maar nee hoor. Dus ik balen en had hem zo ongeveer afgeschreven. Toen eenmaal thuis heb ik hem in de kast gestopt om nooit meer te pakken. Zo'n maand later had ik midden in de nacht ( om 1 uur ) niks te doen en zag de speler liggen, ik dacht ik haal hem weer eens uit elkaar, voor de gein. Miss kan ik nog wat met de HD. Nou, eenmaal uit elkaar, koppel ik aan het 'moederbord' alleen de batterij, druk op play, en ... KRIJG NOU WAT, hij doet weer wat. Kreeg ( zoals verwacht ) een HDD error. Doe de HD eraan en hij doet het gewoon weer

, ik helemaal blij. In elkaar gezet en klaar.
Laatste gebeurtenis:
Ik had heb deze vakantie mee naar Ameland ( waar was ik heen met mijn sport / vrienden groep ). Had zoals gewoonlijk de speler mee. Nou, wij op de bood daar naar toe. Ik had ook een rugzak mee met wat eten en drinken. Ik had geen zin om te luisteren en had hem in de rugzak gedaan. Komen we daar aan, wil ik me camera uit de tas halen, was mijn 7-up fles
gesprongen 
. Gelukkig zat de camera in een waterdichte hoes, maar de speler en mijn nieuwe creative in-ear dopjes waren verzopen. Op de camping aangekomen direct laten drogen en 's avonds de speler maar eens aan proberen. Kreeg ik een heel eng gekleurd festival te zien, zo'n 5 sec lang en daarna heeft de speler niks meer gedaan, de hele vakantie lang. Weer balen. En iedereen vond het weer een mooi moment om me eraan te herinneren beter met op mijn spullen te passen ( hadden ze geen ongelijk in

maar kom er dan wat eerder mee

). Nou 3 dagen nadat ik weer thuis was, had ik het huis alleen en dacht ik ik ga weer eens aan de speler klooien, de vorige keer was dat ook goed afgelopen. Ik hem aan doen, maar nog steeds niks. Ik dacht, 'what de hell' ik maak hem gewoon schoon met water

. Nou dat gedaan, 3 uur in de brandende zon laten opdrogen ( t was toen zon dag met 33 graden ofzo ). En toen maar eens aan de later, dan heeft ie zeker weten stroom. En ja hoor

, hij deed het weer. Ik weer blij. Accu opladen, speler aan, en toen viel ie na 5 sec uit. Het schijnt dus dat een 7-up niet echt een power boost geeft aan een accu

. Heb ik paar dagen goed gezocht naar een vervangende accu en kwam erachter dat 1e/2e gen iPod accu's vrijwel even groot waren als die van de h100/h300. Ik had namelijk ook wel een speciale accu voor de h300 gevonden, maar ik was eigenlijk op zoek naar 1 met wat hogere capaciteit. En de iRiver accu was MAX 1700 mah ( originele is 1300 ) en de maximale iPod accu was 2200 mah. Terwijl de prijs ook nog hoger was ( 33,49 voor de 1700 iRiver en 25.99 voor de 2200 iPod ). Alleen moest je bij de iPod batterij wel de polen omdraaien ( zie:
http://www.misticriver.net/showthread.php?p=363259 ). Dus die heb ik besteld, en hij draait weer als een tierelier

. Andere mensen ( met de 2200 mah accu ) hebben er met rustig gebruik 30- 34 uur mee gehaald !!! Ik zal dit misschien zelf ook nog een keer testen.
Deze batterij heb ik: