Paddixx schreef op zondag 17 april 2005 @ 17:56:
Vroeger waren er inderdaad een hoop leuke spellen, zoals:
The Incredible Machine
Duke Nukem 3D
Red Alert
Command & Conquer
Simcity 2000
Doom 1 en 2
Super Mario Bros 2
Warcraft 2
NetStorm
Subspace Continuum
[...]
Echt vernieuwend is het niet, want Lords of Magic werkt op dezelfde manier qua gameplay en dat spel is inmiddels al een jaar of 7oud (er worden alleen een stuk minder ventjes in de gevechten gebruikt

).
Nou goed nieuw was het miisschien niet helemaal maar dat er grote hoeveelheden mogelijk zijn vond ik toch een hele positieve kant van deze spellen, AoE was kwa strategie tot dan toe mijn favoriet maar de TW games hebben RTS naar een hoger niveau gebracht en die games waren elke keer een verbetering van het vorige en ze zijn gewoon echt heel goed.
Waarom HL2 zo tegen viel. Ik zal het punt voor punt maar ff laten zien
1. De AI, die zou niet scripted zijn maar zouden alles op eigen initiatief doen. Nou dat het scripted was dat was dus echt wel heel erg overduidelijk te zien, echt dat het scripted was viel nergens eerder zo op behalve bij Doom 3 (die trouwens een perfecte sfeer had).
2. De graphics zouden super revolutionair zijn, nu ben ik een voorstander van gameplay boven graphics maar een shooter moet het nu eenmaal van de graphics hebben omdat het verders niets te bieden heeft en dat viel gewoon tegen, niks wat ik de afgelopen 2 jaar niet eerder ben tegen gekomen. Sterker nog Far Cry dat maanden bijna een jaar eerder uitkwam was veel mooier, ook Hidden & Dangerous 2 had graphics die konden overtuigen en dat had HL2 totaal niet.
3. De gameplay, het is was leuk tot level 5 ofzo, oke een shooter is schieten tot je er bij neer valt meer niet eerder speelde ik een shooter met zoveel tegen zin, het was ook veel te simpel door de slechte AI, het was geen prestatie om die domme bots neer te schieten.
4. De levels die waren volgens mij nog nooit zo lineair als bij HL2, dat kan echt niet meer tegenwoordig, nu hebben wel meer shooters daar last van en die krijgen dan ook allemaal stuk voor stuk het zelfde commentaar.
5. De sfeer en het verhaal, het is mij geen moment duidelijk geweest wat ik nu aan het doen was, waarvoor, waarom etc. Spanning was er ook geen moment aangezien je wist dat een bot nog geen olifant zou doden met een rockerlauncher op 2 meter afstand. Te simpel, te voorspelbaar en elk level was een herhaling van het level ervoor en geen enkel level wist te overtuigen, je liep van A naar B door het compleet lineaire level en klaar. Die mannetjes die je wel eens bij je had, ach die gaan dood, dan had je er ook niks aan want de bots waren toch al zo slecht en ze liepen alleen maar in de weg en liepen constant waar jou nades vielen. Trouwens dit slaat weer op de AI maar goed.
6. Dat het 5 jaar duurde en gewoon kinder makkelijk was en veeeeeel te kort, 1 middag ff doorgame en je had 70% gehad. 1 Dag was voor gamers met ervaring genoeg en dat is veel te kort, games hebben vaker het 6 uren syndroom want CoD, Max Payne 1 & 2, MoH-PA, Doom 3 hadden hier ook allemaal last van, binnen 1 dag uitgespeeld. Dat is toch gewoon slecht, en daarna komt er weer een kut Addon van €35 waar je weer 4 uren mee kunt spelen en 5 Mp maps en dat is het.
Ff kort waarom HL2 zuigt en een 7 had moeten hebben

Verwijderd schreef op zondag 17 april 2005 @ 15:11:
[...]
Ooit al van pro evolution soccer 4 gehoord?
één van de weinige voetbal spellen waar gameplay voorop staat. Sorry maar voor realistisch voetbal moet je zeker niet bij fifa zijn. Bij fifa staat al jaren de gameplay niet meer voorop...Fifa 98 was de laatste imo.
Je haald me de woorden uit de mond

98 was idd de laatste goeie FIFA game, als je die oude nooit gespeeld hebt mis je idd een heleboel, wat je nu allemaal kunt kon toen niet maar alle extra toeters en bellen hebben FIFA er niet leuker op gemaakt
[
Voor 11% gewijzigd door
Steffy op 17-04-2005 19:28
]