Het Grote World of Warcraft Topic - Deel 17 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 7.673 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skeiron462
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-10-2022
Webgnome schreef op Wednesday 16 February 2005 @ 07:47:
[...]
Dat is wel balen. Ik merk dat de laatste tijd er iets mis is met de droppings van loot :S. Of nou ja mis weetik niet maar ik kom steeds meer beesten tegen die gewoon he-le-maal niks droppen. Je zou toch zeggen dat ze minstens geld of een stukje afhakte poot moeten droppen oid maar dat gebeurd soms zelfs niet. Vrij irritant ben daarom nu ook al urenbezig mt de quest in darkshore voor die pelts van volcore ( of hoe die gast ook heet )
Als de mobs te low lvl zijn dan droppen ze minder.. daarnaast als je spawn killed een mob dan geeft ie ook minder wacht je ff en val je dan aan dan dropt ie al meer.. Heb het getest in de Korean en de European Beta.. En nu in retail werkt het nog hetzelfde.. Tiz niet dat ze totaal niks droppen maar een betere drop kans is er als je ze ff laat leven.. Probeer 's ochtends als bijna niemand er is dezelfde quest eens op te lossen en je zal zien dat ze veel meer droppen..

Ascension - Server : Bladefist - lvl 60 Mage - lvl 55 paladin - lvl 53 rogue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84216

Hey,

Ik speel al een tijdje op de US servers en heb daar altijd de enGB client voor gebruikt met update 1.2.1 en de realmlist.wtf aanpassen. Nu is gisteren mijn pc gecrashed en was ik alles kwijt, inclusief de install van wow.

Nieuwe schijf erin, windows xp installeren, Cd's van wow enGB geleend(officiele retail versie) en installeren maar. Tot mijn grote schrik kon ik na installatie met geen mogelijkheid meer inloggen. Als ik realmlist.wtf niet aanpaste naar us.logon.worldofwarcraft.com dan kon ik uiteraard niet inloggen omdat mijn user en pass niet bekent zijn, deed ik dat wel en draaide ik de update 1.2.1 eroverheen (wow us is nog niet bij 1.2.3 geloof ik) dan kreeg ik corruption erros als ik inlogde. Dat terwijl bovenstaande stappen de afgelopen maand prima hebben gewerkt.

Na ongeveer 3 keer opnieuw installeren, kloten met patches, realmlist aanpassen, interface.mpq aanpassen met een mpq editor, kon ik wonder boven wonder vanmorgen ineens weer inloggen op de us servers.

Ik kan weer spelen, das prima, maar ik krijg nu in de login interface berichten van de eu servers op scherm. Schijnbaar denkt mijn client nog steeds dat ie eu is inplaats van us.

Zou best wel eens kunnen dat die client nu de evt. us patches niet oppakt omdat ie nog redelijk "eu" minded is. Kan overigens geen us patches over een kale install van de enGB client gooien. Dan komt ie met een bepaalde file die die niet kan updaten. Vermoed dus dat het niet kan, maar zou graag willen weten van medespelers van de us retail hoe ze dit hebben opgelost.(of niet natuurlijk!)

Lang verhaal, samengevat : kan je de eu client helemaal omvormen naar de us client?

thanks!

overigens: de makkelijkste oplossing : download de enUS versie, is helaas niet mogelijk. Kan nergens meer werkende torrents en/of links vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:59

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Wat zit er toch een detail in het spel zeg......

Ik liep net lkkr met me Mage naar de Undercity, dus ik loop het kasteel van Lordaeron. Daar kom je eerst in een soort van doorgang om vervolgens de troonzaal in te komen. Dingen die opmerkelijk zijn:

• In die doorganga hoor jee een echo van juichende en schreeuwende mensen, zoals zij dit ook deden in het filmpje in WC III
• Als je de throne room instapt, dan hoor je ook en echo van de gesprekken die daar gevoerd zijn, die ook rechtstreeks uit het filmpje komen :D

Ik vindt steeds meer dingen die me blijven verbazen. (net als mijn eerste ontmoeting met een abomination :D :P )

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vecodo
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-05 08:05
-=BoKKiE=- schreef op Wednesday 16 February 2005 @ 08:46:
[...]

hmz zo druk als jij het omschrijft heb ik nog niet meegemaakt op bloodscalp aan hode zijde.

maar ik denk dat het wel drukker wordt, (ben pas lvl 15) omdat met hogere quests de spawntijd van bepaalde monsters minder wordt en dergelijke,

gisteren bijvoorbeeld 3x spawns moeten wachten voor ik een quest had, en nu spawnde die gelukkig heel snel.

maar nu moet ik in de Barrens een Centaur leider onthoofden :P en die schijnt dus niet vaak te spawnen :/

nog een vraag, wat is de beste manier om op hoger lvl een nieuwe skill te trainen, zoals 1H Axe en daggers?

ik heb namelijk vanaf begin staffs gebruikt en nu dus 1H axe, daggers en barehand skill gekocht, maar als ik die nu gebruik tegen lvl 14/15 monsters red ik dat dus niet :/

moet ik soms terug naar lage level monsters om die te killen ofzo?

edit:

Tauren zijn niet echt evil hoor, ze hebben alleen een pact met de Orcs gesloten omdat zij hen eerder vonden ^^, wij Tauren zijn hooguit wat naief :P maar evil, nee niet echt :+

kijk maar eens hoe Tauren gaan slapen, das toch liev O+
Het beste kan je terug gaan naar gebieden waar makkelijke beesten lopen , dus van lager level.
en dara gaan trainen op je Skills...
in het begin zal je merken dat je met elke klap 1 omhoog gaat , daarna zal het wat moeilijkere gaan
maar ik had binnen 10 min 2 handed mase skills in 10 minuten ..
daarna kan je lekker Big beesten gaan slachten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26351

Anoniem: 84216 schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 09:03:
Lang verhaal, samengevat : kan je de eu client helemaal omvormen naar de us client?
Da's een goeie.. ik zelf heb het omgekeerde. Ik draai de US versie om op een EU server te spelen. Ik heb daarvoor realmlist.wtf aangepast en wow.ini in interface.mpq, maar des ondanks krijg ik nog steeds de US server status op mn scherm bij het inloggen :P

Heb je ook interface.mpq/wow.ini aangepast? Anders zit er denk ik weinig anders op dan re-install.
overigens: de makkelijkste oplossing : download de enUS versie, is helaas niet mogelijk. Kan nergens meer werkende torrents en/of links vinden.
Ook niet op de site van Blizzard zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vecodo
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-05 08:05
Notna schreef op Wednesday 16 February 2005 @ 09:05:
Wat zit er toch een detail in het spel zeg......

Ik liep net lkkr met me Mage naar de Undercity, dus ik loop het kasteel van Lordaeron. Daar kom je eerst in een soort van doorgang om vervolgens de troonzaal in te komen. Dingen die opmerkelijk zijn:

• In die doorganga hoor jee een echo van juichende en schreeuwende mensen, zoals zij dit ook deden in het filmpje in WC III
• Als je de throne room instapt, dan hoor je ook en echo van de gesprekken die daar gevoerd zijn, die ook rechtstreeks uit het filmpje komen :D

Ik vindt steeds meer dingen die me blijven verbazen. (net als mijn eerste ontmoeting met een abomination :D :P )
In 1 woord : GEWELDIG he :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]
nog een vraag, wat is de beste manier om op hoger lvl een nieuwe skill te trainen, zoals 1H Axe en daggers?
Ik heb onlangs 1h swords geleerd, ben gewoon gaan meppen met mn axe, en als ik zeker wist dat ik wel zou winnen, even geswitched naar sword. Zo kun je toch nog lekker expen en je nieuwe skill omhoog werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97943

Webgnome schreef op Wednesday 16 February 2005 @ 08:29:
[...]
kortzichting als in

omzet != winst & winst != omzet
Sterker nog, Blizzard mag van geluk spreken als ze rond de 5 dollar per doos krijgen. De winkels en de uitgever zijn de grote verdieners. Blizzard gaat natuurlijk wel een hoop verdienen als het abonnementsgeld binnen begint te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
roy2001 schreef op Wednesday 16 February 2005 @ 09:06:
[...]

Het beste kan je terug gaan naar gebieden waar makkelijke beesten lopen , dus van lager level.
en dara gaan trainen op je Skills...
in het begin zal je merken dat je met elke klap 1 omhoog gaat , daarna zal het wat moeilijkere gaan
maar ik had binnen 10 min 2 handed mase skills in 10 minuten ..
daarna kan je lekker Big beesten gaan slachten :D
dat dacht ik al ^^

ik dahc gisteren even in de barrens dat ik ook wel met een axe die Prowlers kon pakken :+ toen ik nog 1/5 health had, en de prowler nog op 2/3 zat ben ik maar weer geswitched naar me staff :P

maar welk elke slag inderdaad +1 op me axe skill :)

moet binnenkort toch weer naar thunderbluff voor een quest dus, ga ik daar wel ff met t handje en t bijltje slaan :)

Welke UI's gebruiken jullie eigenljik? ik heb nogal wat probs om cosmos aan de praat te krijgen namelijk :/

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84216

Anoniem: 26351 schreef op Wednesday 16 February 2005 @ 09:06:
[...]

Da's een goeie.. ik zelf heb het omgekeerde. Ik draai de US versie om op een EU server te spelen. Ik heb daarvoor realmlist.wtf aangepast en wow.ini in interface.mpq, maar des ondanks krijg ik nog steeds de US server status op mn scherm bij het inloggen :P

Heb je ook interface.mpq/wow.ini aangepast? Anders zit er denk ik weinig anders op dan re-install.
Ik heb inderdaad de realmlist.wtf aangepast en wow.ini. Vraag me alleen af wat er in dat wow.ini moet staan. Er staat nu GB in en region 3. Weet jij misschien wat de US instellingen zijn?

Een re-install ? Van wat dan? Heb alleen maar de enGB retail liggen. DIe wil ik eigenlijk omvormen naar de US versie. Hoe kom jij aan je us versie ? Laten overvliegen uit de US?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84216 schreef op Wednesday 16 February 2005 @ 09:12:
[...]

Ik heb inderdaad de realmlist.wtf aangepast en wow.ini. Vraag me alleen af wat er in dat wow.ini moet staan. Er staat nu GB in en region 3. Weet jij misschien wat de US instellingen zijn?
GB moet US worden en region is 1 voor US als ik het me goed herinner.
Een re-install ? Van wat dan? Heb alleen maar de enGB retail liggen. DIe wil ik eigenlijk omvormen naar de US versie. Hoe kom jij aan je us versie ? Laten overvliegen uit de US?
Ik heb mn US versie gedownload van een vriend toen de US beta net begonnen was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightHawk4
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:47

NightHawk4

Lotte is Liev :>

Anoniem: 97943 schreef op Wednesday 16 February 2005 @ 09:10:
[...]

Sterker nog, Blizzard mag van geluk spreken als ze rond de 5 dollar per doos krijgen. De winkels en de uitgever zijn de grote verdieners. Blizzard gaat natuurlijk wel een hoop verdienen als het abonnementsgeld binnen begint te komen.
:O :O :O :O :O :O
Uhuh! Als je d'r geen ruk van weet doe dan ook geen uitspraken :z
Winkels betalen hier dus 26,94 exclusief BTW per stuk, verkoop 39,95 inclusief dat is dus 33,57 exclusief BTW komt neer op een netto marge voor een retailer van 6,63.
Distributeurs zitten gemiddeld tussen de 8-12% marge te werken, over winkelinkoop dus ---> 26,94 daar 12% van, laat het eens 15% zijn --> 23,43 wat de uitgever dus berekend waar dus de distributiekosten etc nog vanaf moeten.
Dus de publisher zelf verdiend er idd aan maar heeft ook de grootste kostenpost O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gister mn eerste pvp ervaring gehad (en pvp bladefist server). Was in redridge mountains (?) met mn lvl16 warrior aan het questen met wat guildies, opeens hunter's mark op mn hoofd, ik wtf? 3 tellen later lag ik op de grond. Ik terug, weer levend, staat er ineens een lvl26 undead rogue voor me neus, ik dood, party member ook dood. Duurde niet lang gelukkig, want kort daarop kwamen er een aantal alliance ppl helpen en toen was het gauw gebeurd met de paar horde die daar rondliepen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 128852

Anoniem: 130680 schreef op Wednesday 16 February 2005 @ 08:07:Kortzichtig :? Zo kortzichtig ben ik nou ook weer niet, want in de USA , Canada, Australie en Nieuw Zeeland hadden ze tezamen ook 600.000 kopies in de eerste weken verkochte met een omzet waarde van 29.000.000 U.S Dollars. Dus die kosten hebben zij er allang de weer uit. Er zijn maar weinig topgames die in de eerste week zulke records neer zetten. :O
Ik wil iedereen die dit soort zaken geloven even uit de droom helpen, vooral de mensen die mensen dat "Blizzard gewoon even wat nieuwe servers moet kopen" en de problemen met lag zijn opgelost.

Blizzard heeft nog even voordat ze break-even zal draaien. Ik herhaal, ze hebben de kosten er nog LANG niet uit.

Als je dit niet gelooft, heb je geen verstand van zaken. Er is geen ENKELE MMORPG geweest die direct break-even draaide. Nu is WoW enorm populair, maar de kosten zijn astronomisch. Alleen al de aanschaf- en servicekosten van de servers zal een groot deel hiervan opvreten. Ik kan je een gedetailleerde schatting van de kosten van de afgelopen vijf jaar en de komende jaren als je wilt. Je onderschat dit enorm. Ik heb daarintegen absoluut vertrouwen dat dit zaakje binnen de korste tijd een goudmijn wordt, maar op 't moment? Nah.

Zo wordt de infrastructuur en code van WoW ook grof onderschat. Het zou bijna grappig zijn als er niet ZOVEEL mensen waren die menen het allemaal beter te weten.

Maar goed, carry on.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ace
  • Laatst online: 02-05 18:49

Ace

Happy Happy Joy Joy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83846

Anoniem: 128852 schreef op Wednesday 16 February 2005 @ 10:01:
[...]

Ik wil iedereen die dit soort zaken geloven even uit de droom helpen, vooral de mensen die mensen dat "Blizzard gewoon even wat nieuwe servers moet kopen" en de problemen met lag zijn opgelost.

Blizzard heeft nog even voordat ze break-even zal draaien. Ik herhaal, ze hebben de kosten er nog LANG niet uit.

Als je dit niet gelooft, heb je geen verstand van zaken. Er is geen ENKELE MMORPG geweest die direct break-even draaide. Nu is WoW enorm populair, maar de kosten zijn astronomisch. Alleen al de aanschaf- en servicekosten van de servers zal een groot deel hiervan opvreten. Ik kan je een gedetailleerde schatting van de kosten van de afgelopen vijf jaar en de komende jaren als je wilt. Je onderschat dit enorm. Ik heb daarintegen absoluut vertrouwen dat dit zaakje binnen de korste tijd een goudmijn wordt, maar op 't moment? Nah.

Zo wordt de infrastructuur en code van WoW ook grof onderschat. Het zou bijna grappig zijn als er niet ZOVEEL mensen waren die menen het allemaal beter te weten.

Maar goed, carry on.
Ben het met je eens!!! Mensen zijn geneigd om conclusies te trekken uit de observaties die ze zelf doen. Wij als klant zien totaal niet wat er achter de schermen moet gebeuren om zoiets als WoW op te zetten. Dit betekend natuurlijk niet dat de klant niet zou mogen klagen. Ik ben er van overtuigd dat blizzard er alles aan zal doen om iedereen het zoveel mogelijk naar hun zin te maken.

Ik vermaak me uitzonderlijk goed met dit spel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ace

Ace

Happy Happy Joy Joy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muppet
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Muppet

GT: Beestig

Trouwens een ander vraagje . . .

Enchanting:

Erg leuke profession en heb hem ook weer opnieuw gekozen met mijn priest. Skill is nu 120 of zo. Alleen probleem is hoe bepaal je die prijzen ervoor. ALs ik 40s zeg voor minor beastslaying begint iedereen al te piepen terwijl ik er volgens Blizz forum er dan zelfs verlies op maak!! Daar zeggen ze dat ik er tenminste 50-70s voor moet vragen. Is er ergens een richtlijn met wat je voor de reagants voor enchanting per stuk kwijt bent. Dan kan ik zo per enchant een beetje een prijs vastellen.

Zoiets als Strange Dust is 1s per stuk etc.

There is no art to find the minds construction in the face

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-01 21:44
[...]

ik heb namelijk vanaf begin staffs gebruikt en nu dus 1H axe, daggers en barehand skill gekocht, maar als ik die nu gebruik tegen lvl 14/15 monsters red ik dat dus niet :/

moet ik soms terug naar lage level monsters om die te killen ofzo?
Wat ik deed toen ik van dagger naar two hand sword ging was gewoon simpele creeps of humanoids pakken, mijn pet er op af sturen en zelf gaan meppen. Eventueel een melee spell doen en dan schiet je skill omhoog.

Je moet dus zwakkere creeps pakken omdat je niets raak slaat en zij jou wel :+ Ik gebruik me pet om de dmg op te vangen maar zonder pet moet je nog lager beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ace

Ace

Happy Happy Joy Joy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:17

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

WeAreLegion schreef op Tuesday 15 February 2005 @ 18:17:
[...]

Lol dan heb jij gelijk de les van vandaag geleerd :) Altijd 2 versies kopen als 2 mensen het leuk vinden :D
ze vind het spel zo leuk, datze vandaag haar eigen vesie gaat kopen ;)

kan ze lekker opnieuw beginnen...nanananannaaaaa :P

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Hou het nuttig en resize je pics.
Lees de startpost goed door voordat je hier post!

Voor kleine mededelingen kun je terecht op IRC (irc.tweakers.net #wow)
Het posten van valse CC nummers en het requesten ervan is NIET toegestaan