If you do not change direction, you may end up where you are heading
Wat is eigenlijk het maximale max voltage voor een fx55 ? ... Ik ben nl. wel benieuwd wat de experts dr hier van zeggen.DaWaN schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 18:15:
[...]
Of vreselijk domWinnies houden niet zo van hoog voltages, heb je binnen no-time verrotte CPU en dat is niet leuk
Door een FX55 kun je zo goed als ieder voltage heen duwen. Is nog gewoon de "oude" clawhammer core voorzien van SSEvilWhiteDragon schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 19:34:
[...]
Wat is eigenlijk het maximale max voltage voor een fx55 ? ... Ik ben nl. wel benieuwd wat de experts dr hier van zeggen.
Iig zie ik 1.8v niet als een probleem met zo'n ding. Ik heb Tom Holck er al 2.2v (

enter the cool world of high performance
[ Intel C2D E6600 @ 5304MHz ][ Biostar TForce P965 Deluxe ][ Geforce2 MX400 PCI ][ Crucial Ballistix PC2-5300 CL3 ]
Is 2,2 V voor een A64 zoveel meer dan voor een AXP(-m)? Ik bedoel , mn xp doet het nog prima en die heeft veel en vaak op 2,2V gedraait op mn WCSyngrow schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 19:42:
[...]
Door een FX55 kun je zo goed als ieder voltage heen duwen. Is nog gewoon de "oude" clawhammer core voorzien van SS
Iig zie ik 1.8v niet als een probleem met zo'n ding. Ik heb Tom Holck er al 2.2v () door heen zien duwen
tsja.. ik ben niet waus(letterlijk en figuurlijk af en toe;-)) en zit niet op bergen geld. Daar komt bij dat ik hier al 2 vidkaarten heb liggen...Verwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 10:41:
De sli-dr laat gewoon lang op zich wachten. Doe het net als andere mensen. koop nu de ultra-d en als de sli uit is koop je die, simpel
Ik heb wel vernomen dat ze bij bytes leverbaar zijn.
Verwijderd
Verwijderd
Heb hem vandaag gemaild en kreeg bijna gelijk het volgende mailtje terug:
Met een beetje geluk vandaag,
Maar ik ben voorzichtig...
Groeten,
Dave.
Dus... nog even wachten...
FX 55 is geen winnie, FX55 is nog 0,13u en winchester heeft standaard ook al lager voltageSyngrow schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 19:42:
[...]
Door een FX55 kun je zo goed als ieder voltage heen duwen. Is nog gewoon de "oude" clawhammer core voorzien van SS
Iig zie ik 1.8v niet als een probleem met zo'n ding. Ik heb Tom Holck er al 2.2v () door heen zien duwen
Verwijderd
Ja ik kreeg gister mailtje dat ie er misschien vandaag zou zijn, maar heb niks gehoord..en als ik hoor hier dat t mischien half maart wordt..ali-a schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 21:39:
Sli-dr komt eraan, heeft dave mij gemeldt
Heb hem vandaag gemaild en kreeg bijna gelijk het volgende mailtje terug:
Met een beetje geluk vandaag,
Maar ik ben voorzichtig...
Groeten,
Dave.
Dus... nog even wachten...
En weer eht gebruikelijke gezeik dat DFI vol bugs zit en instabiel is
Verwijderd
Dus maar weer even nette mail dat ik die wil in plaats van de Ultra-D.
Yup , en wat mij betreft is dit volkommen terecht. De NF2 Ultra Rev.B zat ook met zeer velen bugs, en ik vind dat deze reputatie moet zeker niet worden vergeten !!!! Dit heeft DFI zelf veroorzaakt en moet de producten verbeteren van de next ontwerp!!! Ik heb inmidels de 7 en 8 -de plank thuis , vaarvan 1 maar goed werkt zoals het hoort.sapphire schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 23:22:
Er staat een Roundup van nF4 borden op de FP waar oa. de DFI SLI-DR in zit.
En weer eht gebruikelijke gezeik dat DFI vol bugs zit en instabiel isondanks de editors choice van Anandtech
Ander review: http://www.hardocp.com/article.html?art=NzE3LDc=
Overall, the board left me with mixed feelings
Once again we saw a DFI motherboard fail when it comes to long-term stress testing. By “long-term,” we mean in excess of 24 hours. While most of the latest heavy hitters from the likes of ABIT, ASUS, and MSI will literally run error free for days under 100% load, that is not the experience we have had with DFI motherboards. While this seems to put a really bad spin on the DFI nF4 SLI-DR, in reality it does not at all. Our DFI nF4 SLI-DR would many times run 8 to 16 hours error-free under severe temperature conditions while pulling a heavy workload. Quite frankly I doubt that many end users would actually see any impact from this shortcoming, but still the DFI nF4 SLI-DR does not pass our normal testing
En de eindconclusie om niet aleeen negatiev te zijn :
DFI has a great product in the DFI nF4 SLI-DR, but it is not without a few very small shortcomings. Those minor issues however will not impact most users that will walk away happy knowing they just purchased a solid SLI motherboard with the most hardware perks and prizes you are likely to find in one box.
Ik ga wel trouwens voor de DFI , want ik denk dat mijn arvaringen deels te wijten zijn aan de brakke nForce2 drivers , vooraal de IDE drivers!!!
[ Voor 52% gewijzigd door SlowikPL op 02-03-2005 01:32 ]
* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora
Verwijderd
Is dit niet wat overdreven?sapphire schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 23:22:
Er staat een Roundup van nF4 borden op de FP waar oa. de DFI SLI-DR in zit.
En weer eht gebruikelijke gezeik dat DFI vol bugs zit en instabiel isondanks de editors choice van Anandtech
Ik heb dan wel niet de hele review gelezen op AnandTech, maar ik zie toch nergens dat de bordjes 'vol met bugs' zitten. Staat dat in de volledige review misschien? Als dat zo is, zou je toch verwachten dat het ook in de samenvatting vermeld wordt...
Of sla ik hier de bal mis?
EDIT: Of heb je het over de reacties?
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2005 23:37 ]
Dat is jou menning, ik vind BV. dat Abit planken vol bugs zitten omdat ik een aantal brakke NF7-Sen gehad heb die vanalles mankeerde. Maar mijn Infinity was daarintegen echt super stabiel, en de kleine bug die ik een keer had lag aan de bios. Dus om nu meteen te roepen dat DFI vol bugs zit vind ik wat zinloos.
btw mijn vidcards zijn alweer verouderd ATI x850XT PE 512MB
[ Voor 37% gewijzigd door The farmer op 01-03-2005 23:45 ]
Verwijderd
Verwijderd
Voordat je gaat flashen, zorg ervoor dat je alle rommel in WIndows hebt uitgeschakeld, maar daar was je vast wel zelf achter gekomen
Ik heb net heel verhaal op de FP getikt maar door een foute |&$^&$^&* typfout was alles weg, ik heb geen zin om het nog een x uit te leggen, ik zal het nog 1x hier doen.
DFI, is gewoon de snelste plank, klaar, het kost een hoop tijd en moeite maar dan heb je wel de hoogste pifast/3d-mark score, ben je hier niet in geinteresseerd of wil je de moeite er niet voor doen, bestel dan een systeem bij D**L. Dit was het laatste wat ik er over kwijt wil.
Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.
Krijg melding:
D-SUB (kreeg ik eerst niet)
Ik zie nog wel XP met balk, verdwijnt zoals het hoort om in windows te komen, HD slaat aan
krijg dan nog heel even blauw scherm te zien en vervolgens start ie opnieuw.
Bij opnieuw opstarten zie ik niet D-SUB, en komt er een menu met 4 opties o.a. om windows in veilige modus op te starten (kan niet met pijltjes van modus verwisselen, kon eerst wel).
CMOS clear werkt niet.
Alles staat dus weer op default settings.
Ik hoop niet dat dit ernstig is
[ Voor 8% gewijzigd door The farmer op 02-03-2005 07:58 ]
Verwijderd
Heb je een nieuwe bios erop geflasht ofzo ? Misschien is er iets niet goed aan die nieuwe bios ? Btw wrom zet je hem niet gewoon handmatig op 100 Mhz ?The farmer schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 07:49:
Iemand ervaringen met PCI-E op 130Mhz standaard staat dit op 100Mhz.
Krijg melding:
D-SUB (kreeg ik eerst niet)
Ik zie nog wel XP met balk, verdwijnt zoals het hoort om in windows te komen, HD slaat aan
krijg dan nog heel even blauw scherm te zien en vervolgens start ie opnieuw.
Bij opnieuw opstarten zie ik niet D-SUB, en komt er een menu met 4 opties o.a. om windows in veilige modus op te starten (kan niet met pijltjes van modus verwisselen, kon eerst wel).
CMOS clear werkt niet.
Alles staat dus weer op default settings.
Ik hoop niet dat dit ernstig is.
Verwijderd
Ikzelf kan alleen maar goede dingen kwijt over de ultra-d, de ultra-b was een ander verhaal. Maar desondanks was ik ook al super blij met dat bord.
Heb je een andere mening over de borden, dan moet je ze gewoon niet kopen.
Dit bord is ook net als elk ander bord ook super voor normaal gebruik. Hoe je het ook went of keert, welke mobo bakker heeft in het begin nu geen fouten @ revisie 1 (bios/mobo)
Vorige keer toen sys totaal niet meer reageerde op aan/uit knop en reset knop, heb ik ook CMOS Clear gedaan en toen werkte alles weer, dacht doe ik nu ook.
Ik heb nog niks geflashed, alles van ROM bij mobo. Alles werkte goed PCI-E op 120Mhz np, toen op 130 en nou doet ie het niet meer
btw mijn vidcards kunnen toch wel tegen PCI-E op 130?
[ Voor 9% gewijzigd door The farmer op 02-03-2005 08:09 ]
Verwijderd
Zou goed kunnen dat je videokaarten het niet kunnen hebben. * Ik hoop je helpen dat ze er wel tegen kunnen *The farmer schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 08:07:
@R3CoN
Vorige keer toen sys totaal niet meer reageerde op aan/uit knop en reset knop, heb ik ook CMOS Clear gedaan en toen werkte alles weer, dacht doe ik nu ook.
Ik heb nog niks geflashed, alles van ROM bij mobo. Alles werkte goed PCI-E op 120Mhz np, toen op 130 en nou doet ie het niet meer.
btw mijn vidcards kunnen toch wel tegen PCI-E op 130?
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2005 08:32 ]
Thnx. Bel zo Azerty wel, mocht blijken dat ze er niet tegen kunnen. DAN MAG DAT WEL IN BLOKLETTERS IN DE TS.Zou goed kunnen dat je videokaarten het niet kunnen hebben. * Ik hoop je helpen dat ze er wel tegen kunnen *
Ik had nog maar een keer op 120 3DMark05 gedaan, kan nu niet bij die gegevens, maar het verschil is niet de moeite waard om het risico te nemen, bovendien werd verschil door SLI gerealiseerd.
Moet eerst nog het een en ander testen, kon ook het mem zijn (zei Azerty), lijkt mij sterk nooit boven 3.2V gehad en is VX.
Anders vidcard(s) RMA en dan maar hopen dat ze bij XFX niet kunnen zien dat ik PCI-E op 130 heb gezet, snap niet DFI deze mogelijkheid biedt als het nagenoeg geen voordeel heeft, maar wel kans op beschadiging is, je kan trouwens tot 155Mhz geloof ik (relatief wel een grote sprong natuurlijk 30%), dus was nog lang niet aan max. en 120 was superstabiel.
Iemand ervaring met XFX rma?
btw nette score jongens kan er alleen nu niet van genieten.
[ Voor 19% gewijzigd door The farmer op 02-03-2005 11:28 ]
Verwijderd
Daar heb jij gelijk in, het was meer een probeersel, van tevoren wist ik niet of het wel of niet iets zou uithalen in 3DMark05 . Ik kan nu alleen maar zeggen dat ik er heel veel spijt van heb, het was gewoon dom. Niemand heb ik er hier iets over zien schrijven en het stond in de Genie Bios dus ik dacht het zal wel een boost geven en zo ja dan zou ik het hier aan iedereen vertellen. Het pakte dus anders uit en dacht meldt het toch even hier zodat niet meer mensen zoals ik die niet weten dat het zoveel schade kan aanrichten overkomt.
SlowikPL schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 23:33:
Ik ga wel trouwens voor de DFI , want ik denk dat mijn arvaringen deels te wijten zijn aan de brakke nForce2 drivers , vooraal de IDE drivers!!!
Mja, ik heb met mijn NF7-S zo goed als nooit problemen gehad. Ik weet dat de IDE-drivers van nVidia niet zo goed waren maar dat heeft mij nooit problem opgeleverd. Ook met het merk "ABIT" heb ik nog nooit problemen gehad. Ik heb al een heleboel verschillende modellen gehad van ABIT waarvan de NF7-S wel de beste was. Het ding bleef dagen aan een stuk lekker stabiel werken. Totdat hij na bijna 2 jaar trouwe dienst onverwacht het loodje heeft gelegdsapphire schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 23:39:
offtopic:
Dat is jou menning, ik vind BV. dat Abit planken vol bugs zitten omdat ik een aantal brakke NF7-Sen gehad heb die vanalles mankeerde. Maar mijn Infinity was daarintegen echt super stabiel, en de kleine bug die ik een keer had lag aan de bios. Dus om nu meteen te roepen dat DFI vol bugs zit vind ik wat zinloos.
Ik snap ook wel dat iedereen met het ene merk betere ervaringen heeft dan met het andere. En iedereen is er ook rotsvast van overtuigd dat hetgene wat hij gebruikt het beste is. Zoals Asrock-moederborden en SiS-chipsets door velen wordt afgekeurd terwijl mijn broer met die combinatie nog nooit problemen heeft gehad. En ik heb met Asus-mobo's en VIA-chipsets enkel nog maar problemen gehad. Daarom wou ik ook geen nF4-bord van Asus
Ik ben er persoonlijk wel zeker van dat de reviewer gelijk heeft dat de DFI-plank minder stabiel is. Ik geloof wel dat het bordje het eerste is dat het begeeft na enkele dagen stressen. Maar dat interesseert een tweakers niet want de kopers van deze plank zijn tweakers en als hun PC 24u stabiel blijft zijn ze tevreden. Of niet?
Precies. De eerste revisies van de NF7-S waren ongelooflijk slecht! Maar ook de eerste DFI nF2-Ultra is toch snel vervangen geweest door de Ultra-B. Een "revisie 1" moet niet per definitie slecht zijn maar het is wel zo dat ieder ontwerp wel fouten bevat. En dat kan ik beroepsmatig wel beamenVerwijderd schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 08:01:
Altijd die meningen over de dfi planken. Als je ocer bent, wil ocen en gaan voor de laatste mhz dan haal je een dfi.
Ikzelf kan alleen maar goede dingen kwijt over de ultra-d, de ultra-b was een ander verhaal. Maar desondanks was ik ook al super blij met dat bord.
Heb je een andere mening over de borden, dan moet je ze gewoon niet kopen.
Dit bord is ook net als elk ander bord ook super voor normaal gebruik. Hoe je het ook went of keert, welke mobo bakker heeft in het begin nu geen fouten @ revisie 1 (bios/mobo)
Oh ja, ik schrijf hier weer een heel stuk tekst dat toch niemand zal lezen
Verwijderd
Ik ga van de week eindelijk eens verder met het testen van het gehele setupje:
Mijn pifast van 44.13 moet toch echt lager kunnen
280 = blue screen @ startup, of zal de 17/18 bios+ me nieuwe ongeteste chipset koeling daar nog verandering in brengen
edit: Dit allemaal met een vid van 1.65v, mayb moet ik die ook maar eens omhoog pompen
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2005 13:54 ]
Verwijderd
Tevens is het zo bij sli dat je 2 dezelfde merken nodig hebt, is dit nu ook het geval ?
Singele kaart 100 fps
SLI zonder brug 130 FPS
SLI met brug 150 FPS
Zoiets geloof ik, maar als je een Ultra-D hebt moet je sowieso je chipset nog modden naar SLI
Maaruhm ik heb net mijn 6600GT binnen en k ga even kijken of het past
Verwijderd
Met DXG hoefde dat toch niet ( zo heette de SLI van DFI ) Kheb het hier namelijk niet over echt SLI, maar het soort SLI van het Ultra-D boardje.sapphire schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 14:05:
SLI werkte geloof ik wel zoder brug maar het was volgens (geloof anandtech) zoiets:
Singele kaart 100 fps
SLI zonder brug 130 FPS
SLI met brug 150 FPS
Zoiets geloof ik, maar als je een Ultra-D hebt moet je sowieso je chipset nog modden naar SLI
Maaruhm ik heb net mijn 6600GT binnen en k ga even kijken of het pastK kan vanaf vanovond toch rustig de tijd nemen om me WC opnieuw op te bouwen aangezien vanaaf me proc door z'n nieuwe eigenaar opgehaald word ik ik moet wachten op me nieuwe van Yorcom, ditmaal een CBBHD
En van verschillende merken weet je niet ?
Kaarten moet identiek zijn, ik denk als ze dezelfde layout hebben dat als je dan hetzelfde bios flashed het wel werkt, met verschillende bios'sen in de VGA gaat het denk niet werken, zonder SLI bridge volgens mij ook niet.Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 14:12:
[...]
Met DXG hoefde dat toch niet ( zo heette de SLI van DFI ) Kheb het hier namelijk niet over echt SLI, maar het soort SLI van het Ultra-D boardje.
En van verschillende merken weet je niet ?
even een vraagje, zal een Zalman NB47j met wat airflow genoeg zijn op de chipset van een Ultra-D (non Oced
alvast bedankt
Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O
Volgende combinaties zijn mogelijk:
the slots are set to 16x 2x 2x 4x
or
8x 0x 8x 4x
dit zei Angry_Games tenminste van dfi-street, DFI moet zich houden aan nF4 voorschriften van nVidia.
Verwijderd
shit nu moet ik mijn chipset watercooling er af halenThe farmer schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 16:26:
Gaat niet lukken.
Volgende combinaties zijn mogelijk:
the slots are set to 16x 2x 2x 4x
or
8x 0x 8x 4x
dit zei Angry_Games tenminste van dfi-street, DFI moet zich houden aan nF4 voorschriften van nVidia.
[ Voor 16% gewijzigd door The farmer op 02-03-2005 17:05 ]
weet jij misschien waar ik kleine wc chipset blokjes vandaan kan halen dan? zodat ik alsnog stilte heb op mijn pc?The farmer schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 16:53:
Ik kan er ook niks aan doen, Mastakilla zat met hetzelfde probleem
[ Voor 7% gewijzigd door The farmer op 02-03-2005 17:51 ]
Ik draai zelf geen SLI, is het dan niet nodig? of maakt het niet uit?
offtopic:
Mister I, dit mag best bij het stukje 24-pins ATX stekker in de TS het is al heel vaak gevraagd en beantwoord.
[ Voor 40% gewijzigd door The farmer op 02-03-2005 18:21 ]
Dit staat in manual:
Dispose of used batteries according to the manufacter's instruction.
Iemand tips hoe je die er handig uitkrijgt met mobo in case (op zijn zijkant) en wat zijn de fabrikant instructies?
gewoon met je vingertopje het klipje terug drukken. dan schiet die batterij er wel uitThe farmer schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 18:26:
Kom dus niet meer in bios het dan dus ook zijn dat ik mobo gesloopt heb. Het laatste wat ik wil proberen is de batterij er een half uurtje eruit en er weer in.
Dit staat in manual:
Dispose of used batteries according to the manufacter's instruction.
Iemand tips hoe je die er handig uitkrijgt met mobo in case (op zijn zijkant) en wat zijn de fabrikant instructies?
Of met klein plat schroevendraaiertjemydogisgone schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 18:28:
[...]
gewoon met je vingertopje het klipje terug drukken. dan schiet die batterij er wel uit
E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0
Verwijderd
Ik heb het met een mes gedaan, oh wat ben ik toch gevaarlijk
@Mooser
Ja of dat SLI-DR mobo is mijn rma
Idd, hopelijk hebben we het bordje morgen of overmorgen!Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 18:44:
Dave(Bytes@work) liet net weten dat de SLI-DR`s binnen zijn!! Hopelijk nog een weekend spelen voor de boeg!!
Op Voorraad dus
Je moet snel zijn want +-7 van de ~12 zijn er al gepreordered
E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0
Het wordt aangeraden om voor maximale stabiliteit alle 4 de connectors aan te sluiten, ook als je geen gebruik maakt van SLI.Kakaroto schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 18:09:
Even een vraag. Moeten perse alle voedingconnectoren aangesloten worden (FDD en HDD connector) op het moederbord. Ik had ergens gelezen dat het aanbevolen is voor SLI.
Ik draai zelf geen SLI, is het dan niet nodig? of maakt het niet uit?
Kijk hier eens http://www.dfi-street.com/forum/showthread.php?t=6571mydogisgone schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 16:21:
is er nu al iemand die het voor elkaar heeft gekregen om een een pci-e videokaart te testen in het onderste slot? want ik wil graag mijn x850xt in het onderste slot stoppen maar wil weten of ik dan verlies heb of juist niet. want volgens het boekje moet hij op x16 kunnen werken.dus vandaar mijn vraag of het mogelijk is. zou graag van iemand willen weten.
alvast bedankt
Heb hem dus als alles goed gaat (met sneeuw enzo) morgen in huis!!!
Dave...bedankt voor de moeite die je doet om die bordjes zo snel binnen te krijgen!!!!
[ Voor 18% gewijzigd door Who Am I? op 03-03-2005 12:18 ]
Sony A7R4+A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sony G II 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5
Sap is atm CPU loos en hoopt echt dat hij zaterdag nog z'n nieuwe CPU binen krijgt ipv. maandag. Ik hebtevens gisteren avond een Zalman blokje gemod zodat me 6600GT er precies in past . (als iemand het programma Zoombrowserexe. heeft van canon wil die me dan even mailen op radeonATplanetDOTnl want dan kan ik pics posten omdat k als ik dat heb me cam weer kan aansluiten
Als me nieuwe CPU een beetje wil gaat ik even een poging doen om Syzzers record te verbeteren
Verwijderd
Vanacht heb ik de hele tijd het BIOS batterijtje eruit gelaten (al meerdere keren geprobeerd, maar nooit zo lang) en ik kom net thuis zet hem aan, en hij gaat wonderbaarlijk zelfs aan! Toen probeerde ik weer de Audigy erin te bouwen (geen muziek s*x) en je raad het alweer, hij is niet meer aan te krijgen. Ook zonder de Audigy gaat ie nu niet meer aan (net zoals gisteravond, 4 uur over gedaan om hem 1 keer tot booten te krijgen).
Ik heb hierover al contact gezocht met B@W, maar omruilen wil ie niet meer doen omdat er 8 van de 10 bordjes niets mankeerd die hij terug krijgt en alles dus uit eigen zak moet betalen. Begrijpelijk. Maar nu zit ik dus wel met de gebakken peren, ik kan hem wel via B@W laten sturen naar DFI, maar dan ben ik hem meer dan een maand kwijt zei Dave. Geen optie dus.
Ik denk dat ik zelf maar eens contact op ga nemen met DFI NL en hopelijk kunnen ze hem repareren/vervangen want ik heb er toch echt geen gekke dingen mee gedaan, geen extreme voltages iig..

Verwijderd
Weet iemand trouwens al of er nog binnenkort een off. dfi bios uitkomt?
Sony A7R4+A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sony G II 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5
Had ik al gemeldWho Am I? schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 14:18:
Kzie net op de site van Zalman dat de CNSP7700-CU en CU-AL passen op de NF4 plankjes van DFI, mits de ZM80#-HP VGA cooler niet gebruikt word. Goed nieuws dus.
Ik had gevreesd dat er weing plaats zou zijn tussen het geheugen in DIMM 4 en de koeler maar in de praktijk blijkt dat wel goed mee te vallen. Nadeel is wel dat je de koeler moet demonteren om geheugen te installeren of te verwijderen uit DIMM 4. Maar dat was natuurlijk wel te verwachten
1,82v was toch ongeveer hat max wat hier werd aangeraden, dan was die Win wel erg snel dood zegLaagvliegerke schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 13:53:
Een collega heeft gisterenavond zijn AMD64 3200+ naar de eeuwige overclockvelden geholpen door de spanning te verhogen naar 130%Als ik het goed heb, zou dit dus 1,82V zijn? Blijkbaar een dodelijk spanning voor zijn CPU!
Ben jij dan de enige hier? Ik heb nog niks gehoord, en heb op 10 februari mijn bestelling gedaan..Who Am I? schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 12:10:
Kennen jullie dat liedje van alfred jodocus kwak? ik ben vandaag zo vrolijk! Nou dat liedje zing ik nu want kreeg net mailtje van B@W dat ik één van de gelukkige ben waarvan vandaag de SLI-DR verstuurd is!!!
Heb hem dus als alles goed gaat (met sneeuw enzo) morgen in huis!!!
Dave...bedankt voor de moeite die je doet om die bordjes zo snel binnen te krijgen!!!!
Batterij een uur eruit ---> kan weer in bios
XP installatie ROM erin --> formaat C (met behoud van partities)
XP opnieuw geïnstalleerd.
Drivers opnieuw geïnstalleerd.
Kom weer op bureaublad
Conclusie tot zover: bord niet kaduk en in ieder geval 1 vidcard niet, aangezien ik beeld heb.
Run 3DMark05 in SLI-mode, krijg meteen zwart scherm.
Jumpers omgezet naar single-mode en in nView Desktop Manager > tabblad Bureaubeheer > beeldscherm eigenschappen > tabblad instellingen geavanceerd > Tabblad Geforce 6800GT > Multi-GPU > multi kaart uitgeschakeld en gelijkmatige belasting uitgeschakeld.
Vervolgens iedere kaart op default settings getest.
3DMark05:
Vidcard standaard koeler: 4522
Vidcard Arctic Silencer 5: 4527
In RivaTuner2 worden beide kaarten herkend met 16 pipes en 6 Vertexes
Zou iemand met een XFX 6800GT op 350Mhz/500Mhz een 3DMark kunnen doen met bios op default en installatie van de LANPARTY CD-ROM, zodat ik na kan gaan of beide kaarten zo'n opdonder hebben gehad dat ze niet meer presteren zoals uit de fabriek komen.
Het probleem dat nu overblijft is dat sys niet in SLI-mode werkt, dit lijkt mij puur software matig, aangezien iedere kaart individueel functioneerd.
En wat vrtnn schreef klopt, Bytes@Work geeft niet meer de service die ze voorheen gaven, doe dus geen dingen waar je niet zeker van bent, want je bent je bordje een maand kwijt
[ Voor 26% gewijzigd door The farmer op 04-03-2005 09:55 ]
niks. heb hem er even uit gehad en heb toen naderhand een PCI-e videokaart geplaast en de wc is er even af geweest en nu is ie dood.The farmer schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 22:10:
Wat heb je als laatste gewijzigd voordat ie niks meer deed?
word een RMA'tje
Verwijderd
3dmark2001: 24615punten 3200+@2700 6600GT@600/1250
3dmark2003: 10295punten 3200+@2700 6600GT@600/1250
3dmark2005: 4493punten 3200+@2700 6600GT@600/1250
Pifast: 43,16 3200+ 1,65v@2762mhz BH5@259mhz 2-2-2-5 3,2v
Alles op luchtkoeling
al getest.. zou lekker worden als mijn mooi kaart ineens doos was. maar ja hij doet niks.The farmer schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 23:01:
Heb je nog een pci kaart, zodat je kan testen of het je vidcard is.
zonder cpu opstarten en dan hoor je allemaal gepiep te horen. maar die krijg ik dan niet te horen.. dus met andere woorden het bordje is overleden.
Bl44t
ik heb een goede pc nodig.. geen ding wat steeds kapot gaat. want dit is zo langzamerhand mijn 8e dfi die dood is gegaan.
Ik had precies hetzelfde probleem, bleek dat ik de 4pins voedings stekker achter de 24pins niet had aangeslotenmydogisgone schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 22:05:
nou de mijne is er net mee opgehouden. 4 rode leds maar booten ho maarjammer genoeg.
Stekker erin en hierna geen probleem meer, ik had wel eerst alles weer uitgebouwd en tig keer aan het zoeken geweest wat het probleem zou kunnen zijn.
Him
hij zit er bij mij dus wel in.Him_ schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 23:54:
[...]
Ik had precies hetzelfde probleem, bleek dat ik de 4pins voedings stekker achter de 24pins niet had aangesloten![]()
Stekker erin en hierna geen probleem meer, ik had wel eerst alles weer uitgebouwd en tig keer aan het zoeken geweest wat het probleem zou kunnen zijn.
Him
Verwijderd
Als dit al je 8e DFI is dan zou ik er ook van afstappen. Wil je een stabiele en goed vervangende moederbord? Dan raad ik je de MSI K8N Neo4 Platinum aan. Die zijn stabiel en clocken ook nog aardig goed over.mydogisgone schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 23:33:
ik denk wel dat ik nu toch maar van dfi afstap omdat het teveel gedoe is een dfitje gewoon draaiende te houden![]()
ik heb een goede pc nodig.. geen ding wat steeds kapot gaat. want dit is zo langzamerhand mijn 8e dfi die dood is gegaan.
Verwijderd
Heb je toevallig ook alles al losgekoppeld. en weer aangesloten? dan werkt het bij mij in de meeste gevallen wel weer (als iets niet werkt).
Ik wil niet onaardig overkomen, maar mijn bordje loopt als een zonnetje.
edit: toevallig niet de vddr switch op 5v gezet en perongeluk de vcore op auto gehouden? voordat hij niets meer deed?
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2005 08:13 ]
Wat zou daar mis mee zijn? Als ik @ stock draai staat ie altijd zo bij mij zonder problemen.Verwijderd schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 08:11:
[...]
edit: toevallig niet de vddr switch op 5v gezet en perongeluk de vcore op auto gehouden? voordat hij niets meer deed?
op FSB 200 x 5: 4522 en 4527
op FSB 220 x 4: 4559
op FSB 230 x 4: 4569
Ze doen het dus wel alleen reageren niet op FSB verhoging, Rivatuner herkent ze met 16 pipes en 6 vertexes en 350Mhz/500Mhz (effectief 1000).
Probeer 3D2001 eens en bekijk dan de verschillen met hogere FSB. 3D05 is meer gericht op je videokaart, 2001 op processor. Maw de verschillen zullen in 2001 groter zijn als je alleen FSB verhoogt (en multiplier/kaarten onveranderd laat) dan in 3D05The farmer schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 10:16:
Nou allebei mijn kaarten getest.
op FSB 200 x 5: 4522 en 4527
op FSB 220 x 4: 4559
op FSB 230 x 4: 4569
Ze doen het dus wel alleen reageren niet op FSB verhoging, Rivatuner herkent ze met 16 pipes en 6 vertexes en 350Mhz/500Mhz (effectief 1000).
[ Voor 12% gewijzigd door Viss op 04-03-2005 10:24 ]
FSB 200 x 4: 19566
FSB 220 x 4: 21185
Die laatste score haalde ik ook met SLI, CPU is bottleneck in 2001. Blijft staan dat kaarten niet reageren in 3DMark05 en juist dit is op het moment de ultieme test voor je graka, ga Azerty maar weer s bellen.
[ Voor 40% gewijzigd door The farmer op 04-03-2005 11:10 ]
deze ga ik zo halenVerwijderd schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 08:05:
[...]
Als dit al je 8e DFI is dan zou ik er ook van afstappen. Wil je een stabiele en goed vervangende moederbord? Dan raad ik je de MSI K8N Neo4 Platinum aan. Die zijn stabiel en clocken ook nog aardig goed over.
Verwijderd
Maar je gaat er dan wel op een aantal punten achteruit. Cker met de vdimm.mydogisgone schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 11:27:
[...]
deze ga ik zo halenik wou dat bord eerst ook al ipv dfi maar ja ben zo gek en heb toch maar dfi genomen wat dus is tegengevallen
jammer genoeg.
Verwijderd
Ja dat is een nadeel, dus kom niet aanzetten met bh-5 ofzo want dat wil dan toch niet hard. Met geheugen met TCCD kom je wel hoog. Ik deed 293mhz 2.5-3-3-7 1T stabiel op 2.75v.Verwijderd schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 11:35:
[...]
Maar je gaat er dan wel op een aantal punten achteruit. Cker met de vdimm.
Als je CPU eruit ligt piept ie dacht ik juist niet.. Btw haal eens alles uit je plank en laat hem dan booten (Dus gewoon plank en voeding) en dan alles er weer in en dan booten wil soms nog wel eens helpenmydogisgone schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 11:27:
[...]
deze ga ik zo halenik wou dat bord eerst ook al ipv dfi maar ja ben zo gek en heb toch maar dfi genomen wat dus is tegengevallen
jammer genoeg.
SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate
Dit topic is gesloten.