[OC-939-Ervaringen] DFI Lanparty nForce4 SLI

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste
Acties:
  • 2.376 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 19:19:
[...]

Hehehe, hoeveel dan? :P

Ben er nog niet echt over uit hoor om het weg te doen, maar het is altijd interessant om ff te weten wat ze gaan bieden. :)
Voeg me maar ff toe @ msn, zie profiel voor mail-adres

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 19:28:
[...]

Voeg me maar ff toe @ msn, zie profiel voor mail-adres
Done :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 21:08
The farmer schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 19:21:
@sapphire

[...]

Ik heb er 2x XFX 6800GT in zitten, er zit 1mm tot hooguit 2mm tussen :( .
Misschien heeft laagvliegerke ongeveer 5mm.
Net alles uitgepakt en hier jammergenoeg hetzelfde met een MSI NX6600GT-TDI128E.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:51

sapphire

Die-hard pruts0r

dus Frigus NB blokje en 6600GT gaat niet passen?
Ik weet wel dat dat Frigus blokje 4 á5 mm hoger is dan de stock koeler.
Laagvliegerke past het bij jou dan ?

* sapphire is net toevallig ook wezen fitnessen en eten :P

[ Voor 19% gewijzigd door sapphire op 25-02-2005 22:51 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 18:45:
[...]

Mmmm ik heb zelf 3500+ Newcastle en de kan iets over de 2600mhz dus ik gebruik mp van 9 bij 289mhz. Maar dan heb ik dus heel veel errors. En aangezien ik geen mp van 8 wil gebruiken, ga ik denk ik toch maar ff voor ander geheugen, want dit komt me de keel uit.
Wel 100% zeker dat het je mem is? Ik zou als ik jou was eerst eens je multiplier op 8 zetten.. en dan met memtest bezig gaan (7 kan ook).. als dan je geheugen tot 300 of 310 gaat.. weet je in ieder geval dat het je geheugen niet is.. kan dan heel goed je memcontroller van de proc zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Ik draai dus nu me Proc en chipset op water (chipset tijdelijk tot me 6600GT er is) en me temps met smartguardian kunne gewoon niet kloppen :| 17 graden cpu, man dat is zo ongeveer me amer tempratuur. Tel er voor het gemak gewoon een paar graden bij op :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 00:21:
[...]

Wel 100% zeker dat het je mem is? Ik zou als ik jou was eerst eens je multiplier op 8 zetten.. en dan met memtest bezig gaan (7 kan ook).. als dan je geheugen tot 300 of 310 gaat.. weet je in ieder geval dat het je geheugen niet is.. kan dan heel goed je memcontroller van de proc zijn...
Ok ik zal multiplier ff op 8 zetten om te testen, maar het kan me cpu toch niet zijn? Ik draai vrolijk 289mhz op mijn MSI en dan multplier op 9. Dus 2600mhz. Dus het is wel raar dat het niet echt lekker loopt op mijn Ultra-D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TakeAway
  • Laatst online: 16-09 08:09
Voor velen is er weer een week wachten op de sli-d en sli-dr voorbij. Heeft er iemand hier al wat meer info m.b.t. De levering van deze bordjes? Ik weet het, het begint saai te worden al die "hoelang nog" vragen maar ik ben niet de enige die hier graag antwoord op krijgt.

edit: typo

[ Voor 7% gewijzigd door TakeAway op 26-02-2005 08:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou inderdaad.. Heel misschien zouden ze deze week komen..niet dus :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlowikPL
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 19:33
Zijn er nog meer mensen die voor het eerst met DFI problemnen hebben om hem stabiel te krijgen en op andere merken o.a. MSI geen problemen haden?

* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-06-2024

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

Voor velen is er weer een week wachten op de sli-d en sli-dr voorbij. Heeft er iemand hier al wat meer info m.b.t. De levering van deze bordjes? Ik weet het, het begint saai te worden al die "hoelang nog" vragen maar ik ben niet de enige die hier graag antwoord op krijgt
DFI LP-UT-NF4 SLI-D S939 2000FSB ATX MAINBOARD is op voorraad bij de groothandel (10 stuks), de DR is er (nog) niet.

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Spice schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 12:30:
[...]

DFI LP-UT-NF4 SLI-D S939 2000FSB ATX MAINBOARD is op voorraad bij de groothandel (10 stuks), de DR is er (nog) niet.
Welke groothandel is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice

Spice

Welke groothandel is dat?
Targetweb

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The farmer
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-01-2021
Ultra-D is er binnen 7 dagen bij Azerty voor € 147, de rest is in pre-order. Zolangzaam aan begin het op gang te komen, volgens pricewatch 5 winkels die de Ultra-D/SLI-D/SLI-DR leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-11-2022

lvh

Past een CNPS-7700-Cu nu of niet? Heb er zoeen naast me liggen, bord nog niet binnen, maar dan kan ik hem tenminste al preventief terugbrengen...

Ben bereid condensatoren weg te solderen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastakilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-08 11:51
hier zijn pics van mijn nieuwe systeempje:
http://users.pandora.be/Mastakilla/pc

nu vraag ik me wel af waar die post nu weer staat met al die stappen die je moet doen om het te installen? (bv in welke bank ram moet steken etc)

kan hem nl ni meer terug vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-07 22:37
Mastakilla schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 16:06:
hier zijn pics van mijn nieuwe systeempje:
http://users.pandora.be/Mastakilla/pc

nu vraag ik me wel af waar die post nu weer staat met al die stappen die je moet doen om het te installen? (bv in welke bank ram moet steken etc)

kan hem nl ni meer terug vinden
Denk dat je deze bedoelt.

http://www.dfi-street.com/forum/showthread.php?t=1541
http://www.dfi-street.com/forum/showthread.php?t=3393
http://www.dfi-street.com/forum/showthread.php?t=5844

Zelf ook eindelijk aan de gang. Eerste Ultra-D was DOA. Deze week nieuwe gekregen van B@W. In eerste instantie niet stabiel, maar bios 2.18 doet wonderen. Vanavond eindelijk eens beetje klooien, alleen vrees ik dat ik pech heb wat betreft mn winnie, CBBID week 48 2004 :(

[ Voor 5% gewijzigd door Viss op 26-02-2005 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Hoezo pech? zij die CBBID's zo slecht dan ? Ik heb er namelijk ook 1 en die doet 240x10 op 1,450v prime stable, vind ik toch netjes meot ik zeggen :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
Pech omdat ik had gelezen dat de CBBID over het algemeen niet al te lekker loopt. En foutje, is een week 51, geen 48. Echter had hem nog niet zelf geprobeerd, misschien voor mn beurt gesproken 8)7 excuse.

Misschien hebben we mazzel, kan 3Den op 2550 en aquamark op 2600 :)

[ Voor 4% gewijzigd door Viss op 26-02-2005 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga denk ik toch maar voor de Ultra-D als de SLI-DR er niet heel rap is. Heb toch nog maar 1
6800 GT liggen. SLI komt later wel een keer. Of is er iemand die beweert dat buiten SLI om de SLI-DR echt de moeite waard is om op te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ RibMax

Gebruik deze instellingen in de bios eens:

Drive strength: 2
Skew Value: 255

Ik draai nu eindelijk error vrij 289mhz 2.5-4-3-7 1T 3v.
Heb deze tip van Kakaroto en ben hem erg dankbaar daarvoor. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:10

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

trouwens kan ik een x850xt pe ook in het 2e pcie slot doen? zodat ik een watercooling op mijn chipset kan plaatsen :)

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Viss schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 18:48:
Pech omdat ik had gelezen dat de CBBID over het algemeen niet al te lekker loopt. En foutje, is een week 51, geen 48. Echter had hem nog niet zelf geprobeerd, misschien voor mn beurt gesproken 8)7 excuse.

Misschien hebben we mazzel, kan 3Den op 2550 en aquamark op 2600 :)
ik loop nu op 260 met mem op 240 MP van 10 en zelfs op 1,600v kan ik niet pifasten zeg. Lijkt mij toch redelijk brak :(

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:41
mydogisgone schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 20:40:
trouwens kan ik een x850xt pe ook in het 2e pcie slot doen? zodat ik een watercooling op mijn chipset kan plaatsen :)
Ik zat met hetzelfde dilemma. Volgens de handleidingen zou het 2e PCI-E slot ook x16 moeten zijn maar op mijn mobo staat x8. Het maakt niet zo veel uit want de NB cooler ligt dan ook in het verlengde van het PCI-E slot. Ik las ergens dat het op dit mobo niet meer zoveel uitmaakt voor OCen omdat de mem controller niet meer in de NB zit. Dus laat de standaard cooler er maar op en doe alleen water op de cpu en videokaart.

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The farmer
@Mydogisgone en JohnnyV27

Van dfi-street
Originally posted by Mastakilla

thats pretty painfull

any chance on havin a firmware switch the 16x and 2x? so we can use the other one for VC? that doesnt seem to break with the NV line... or is that "secondary" slot only wired till 8x? (perhaps 8x 2x would be possible then for the other slot?) or is there some other HW prob that im overseeing?

and if that all aint possible, will it be possible to buy the sli-dr and set it to sli 8x 8x and only use 1 VC on it in that other slot?
lol

no

no

and

no

the slots are set to 16x 2x 2x 4x

or

8x 0x 8x 4x

this is how it is. wishing it to be different wont make it different. We are bound by NV's chipsets. You can either use SLI @ 8x8x or you can use DXG @ 16x2x

DXG alleen voor Ultra-D mobo's.

[ Voor 3% gewijzigd door The farmer op 26-02-2005 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

JohnnyV27 schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 23:28:
[...]

Ik las ergens dat het op dit mobo niet meer zoveel uitmaakt voor OCen omdat de mem controller niet meer in de NB zit.
Logisch aangezien je mem controller in je CPU zit :P

OK nu weer wat leuks, als ik me divider op auto zet en me FSB op 240 is me pc prime stable en als ik em op 1:1 zet niet terwijl me geheugen en FSB op beide settings op 240 mhz loopt :?

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The farmer
sapphire
Ik draai dus nu me Proc en chipset op water (chipset tijdelijk tot me 6600GT er is) en me temps met smartguardian kunne gewoon niet kloppen 17 graden cpu, man dat is zo ongeveer me amer tempratuur. Tel er voor het gemak gewoon een paar graden bij op
JohnnyV27
Ik zat met hetzelfde dilemma. Volgens de handleidingen zou het 2e PCI-E slot ook x16 moeten zijn maar op mijn mobo staat x8. Het maakt niet zo veel uit want de NB cooler ligt dan ook in het verlengde van het PCI-E slot. Ik las ergens dat het op dit mobo niet meer zoveel uitmaakt voor OCen omdat de mem controller niet meer in de NB zit. Dus laat de standaard cooler er maar op en doe alleen water op de cpu en videokaart
sapphire
Logisch aangezien je mem controller in je CPU zit
Eerst wil je weten hoeveel ruimte er is tussen standaard koeler en graka, geven 2 mensen aan dat de gewenste 5mm er niet tussen zit, ga je hem er toch op bouwen tot je PCI-E er is om hem er dan weer af te halen, terwijl het geen drol uitmaakt. Goed moet je zelf weten, maar dan hoef je nog niet bij de hand te gaan doen naar JohnnyV27, als je al wist dat de memcontroller niet meer daar zat is het helemaal raar dat je waterkoeling erop gebouwd hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlowikPL
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 19:33
Kant en klare waterblok voor de DFI lanparty NF4 :) Kik voor de afm. 13mm tussen de VGA en de NB chip

http://www.mips-computer.de/index.htm

45.00 Euro :r

Afbeeldingslocatie: http://www.mips-computer.de/images/dfi_freezer_01.jpg

In addition, this chip sentence radiator was developed particularly for the DFI LANPARTY nF4 board, fits on other usual DFI board with appropriate hole spacing. Straight with LANPARTY the nF4 board in connection with 2 PCI e diagram maps mount both diagram map directly the original chip sentence radiator. Thereby the air flow is swirled and the exhaust noise is additionally strengthened. If you already use a water cooling, we have hereby the ideal addition for your system. The chip sentence radiator is integrated simply into the existing water circulation and achieves a outstanding cooling performance. The connections are in such a way placed that they run exactly between the two diagram maps. A contact with the diagram maps does not take place. For simple attachment are contained appropriate screws, nuts/mothers as well as art off wearing parts in the scope of supply. The radiator had 1/4' ' thread and can be combined thus with all conceivable kinds of connection.
: The disassembly original chip set of radiator leads you to warranty loss, works accordingly prudently also at the new assembly of this product. For damage and/or damages NO adhesion is taken over!!! Technical data: Surface area base plate: 50 x 40mm size entirely without connections: 50 x 40 x 14mm (L x B x H without connections) weight: ~155g
base plate: Brass 5mm
upper plate: Base plate 5mm

[ Voor 7% gewijzigd door SlowikPL op 27-02-2005 03:34 ]

* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo te zien een super flow killer dus voor prestatie hoef je het niet te doen.

Voor stilte is ie denk wel ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

The farmer schreef op zondag 27 februari 2005 @ 01:31:
sapphire
[...]

JohnnyV27
[...]

sapphire
[...]

Eerst wil je weten hoeveel ruimte er is tussen standaard koeler en graka, geven 2 mensen aan dat de gewenste 5mm er niet tussen zit, ga je hem er toch op bouwen tot je PCI-E er is om hem er dan weer af te halen, terwijl het geen drol uitmaakt. Goed moet je zelf weten, maar dan hoef je nog niet bij de hand te gaan doen naar JohnnyV27, als je al wist dat de memcontroller niet meer daar zat is het helemaal raar dat je waterkoeling erop gebouwd hebt.
Mag ik toch zelf weten als ik me chipset wil water koelen?
Of ik me me chipset blok er wel of niet opzet op dit moment maakt toch geen drol uit aangezien ik me WC setup toch wel moet verbouwen als ik me videokaart komt. Dus waarom zou ik em er niet opzetten als ik het blok heb liggen en eht doodsimpel is en geen extra moeite, k bedoel duur misschien 20 minuten op me WC setup op te bouwen.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The farmer
@sapphire

Tuurlijk mag je zelf weten of WC erop bouwd of niet. Het ging me er meer dat het erop lijkt dat je vaak het laatste woord wil hebben of als iemand iets niet weet dat je het iemand wil even inpeperd, maar misschien ben ik daar een beetje gevoelig voor, no offense met WC erop heb je in ieder geval een stiller systeem :9 .
Zelf heb ik 3x 120mm: in, uit en op proc. Als ik de fans op minimum toeren zet maakt de NB koeler op een gegeven moment meer lawaai dan de 3 fans op volle toeren :).

ontopic:
Ben vanochtend even gaan benchen, met standaard instellingen was 3DMark 05: 7779 en met
FSB Bus Frequency: 210
LDT/FSB Frequency Ratio: 4
CPU/FSB Frequency Ratio: 9 (hoe krijg ik die op 10 of hoger?)
DRAM Voltage control: 3.1V --> DRAM 2.5V Voltage: 3.22V
Timings: 2-2-2-8

3DMark05: 8027

proc: 3000+ 90nm
mem is PC3200 Gold VX

Zo en nu de n00b vraag van het jaar, hoe stel ik mem:FSB (of mem:CPU, lees vaak mem 1:1) op 1:1?

[ Voor 9% gewijzigd door The farmer op 27-02-2005 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The farmer schreef op zondag 27 februari 2005 @ 14:20:
Zo en nu de n00b vraag van het jaar, hoe stel ik mem:FSB (of mem:CPU, lees vaak mem 1:1) op 1:1?
BIOS > Genie BIOS > DRAM Settings > eerste optie ("HTT/DRAM 1:01"). Zo is het met m'n nF3 en ik neem aan dat het bij de nF4 ongeveer hetzelfde is :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The farmer
@Geeraard

Tnx, heb 'm nu als volgt ingesteld: BIOS > Genie BIOS > DRAM Configuration > DRAM Frequency Set (Mhz): 200 (DRAM/FSB: 1/01).

Eerst score 8041,
toen CPU/FSB Frequency Ratio: 9 met score 8027
en nu DRAM Frequency Set (Mhz): 200 (DRAM/FSB: 1/01) met score 8015.

Ik vind het raar dat mijn scores omlaag gaan (het is te verwaarlozen maar toch), terwijl proc licht overgeklokt en mem op 1:1 of is dit normaal? Systeem is wel wat warmer geworden natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Nu online

Exigence

dnkroz

't Staat standaard al 1:1, dus waarom zou je dat dan nog handmatig instellen? En die 12 MB afwijking zegt niks, dat verschil kun je gewoon tussen twee runs hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The farmer
Had mijn DRAM voltage naar 2.9V werkelijk 3.0V (volgens bios) en FSB: 220, comp bleef proberen opnieuw op te starten. Nu maar op 3.0V werkelijk 3.1V en kwam na 2 pogingen wel gewoon in Windows.

Eerst meteen 3.1V lees 3.22V op mem geknald, had begrepen van VX/SP dat je tot hier VX mem niet kan beschadigen.

Hoe kan ik nu het beste inbranden?
Als ik PiFast in google tic krijg ik veel volgens mij verschillende versies wat is de laatste (betrouwbaarste)
Idem voor mem86?

Sorry voor de velen vragen, maar tis voor eerste dat ik aan het spelen ben :) .

@Exigence

Bij mij stond mem:FSB op auto is dat dan toch automatish op mem:FSB 1:/01 ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OCZ Geeft voor de VX-modules garantie tot 3,5V x 1,05 = 3,675V. Dus je kan best nog wat hoger hoor.

In het Pifast-topic vind je een download-link. Die gebruik ik zelf ook, en volgens mij is ie wel betrouwbaar.

Wat de nieuwste versie van Memtest is weet ik niet. Ik gebruik zelf v1.27, die zit in m'n BIOS ingebakken, dat is wel zo handig ;). Er zijn al wel versies tot v1.5x denk ik.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2005 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 19:54:
@ RibMax

Gebruik deze instellingen in de bios eens:

Drive strength: 2
Skew Value: 255

Ik draai nu eindelijk error vrij 289mhz 2.5-4-3-7 1T 3v.
Heb deze tip van Kakaroto en ben hem erg dankbaar daarvoor. :)
En dat met een multi van 9? Zal skew control wel op increase moeten neem ik aan...??

Werkt bij mij niet :( ... krijg hem niet hoger dan 280x9... Moet zeggen dat ik er wel een beetje geirriteerd aan raak na 4 dagen... :r

Ik hoop nu op een betere bios.. OF ik moet iets helemaal fout doen...maar hij doet het niet beter als mijn NEO2..

Krijg nu ineens 290mhz 2,5-3-3-7 @ 2,8V x 9 voor elkaar vcore @ 1,55 104% 1,5v
(pifast 46,08, nog wel een halve sec langzamer als me NEO2 op 300x9 met mem op 200mhz 2-2-2-7)

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2005 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The farmer
@Geeraard

Oke PiFast is gelukt.

Waar zit mem86 in BIOS bij jouw?

Ben nu weer aan het 3DMarken op 230@3.1V en timings 2-2-2-5, probeer er nu achter te komen bij welke FSB meer DRAM volts nodig zijn of zijn CPU/Chipset voltage ook doorslaggevend op een bepaald moment?

edit: score: 8237

[ Voor 8% gewijzigd door The farmer op 27-02-2005 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Memtest zit onder Genie BIOS. Ik heb wel een BIOS gemod door Jess (hiervandaan) voor de nF3. De standaard BIOS heeft dit niet. Ik weet niet welk BIOS jij hebt, maar ik denk dat je best een kan rondneuzen op XtremeSystems. Daar zijn vast wel meer BIOS'en te vinden voor de nF4 met een Memtest ingebouwd.

En als het systeem niet stabiel is of niet opstart, is het wel handig om te testen of het met een hogere Vcore wel vlotjes draait. Het kan best zijn dat het helpt. De temperatuur gaat er wel door omhoog. Chipset voltage verhogen heeft bij mij nooit echt goed geholpen, maar het valt steeds te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The farmer schreef op zondag 27 februari 2005 @ 16:43:
@Geeraard

Oke PiFast is gelukt.

Waar zit mem86 in BIOS bij jouw?

Ben nu weer aan het 3DMarken op 230@3.1V en timings 2-2-2-5, probeer er nu achter te komen bij welke FSB meer DRAM volts nodig zijn of zijn CPU/Chipset voltage ook doorslaggevend op een bepaald moment?

edit: score: 8237
Hij zit ook in 02/17 waar iets eerder in dit forum een link van staat.. (NF4LD217.bin)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The farmer
flashen

Dit heb ik gelezen, moet je alles opnieuw installeren nadat je de bios geflashed hebt of is dit voldoende:
6. Run "Load Optimized Defaults" or "Load Setup Defaults" in BIOS after completing the BIOS flashing

Nu heb ik bios 17/2 op HDD staan, moet ik nu gewoon die bios uitvoeren, zodat er om een floppy gevraagd wordt (geen speciaal flash-programma voor nodig)?

Ik wil zeker weten dat ik mijn sys niet verkloot, heb wel eens gehoord dat Mobo na schroothoop kon, omdat iemand de flash-procedure voortijdig had afgebroken.

[ Voor 7% gewijzigd door The farmer op 27-02-2005 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The farmer schreef op zondag 27 februari 2005 @ 18:02:
flashen

Dit heb ik gelezen, moet je alles opnieuw installeren nadat je de bios geflashed hebt of is dit voldoende:
6. Run "Load Optimized Defaults" or "Load Setup Defaults" in BIOS after completing the BIOS flashing

Nu heb ik bios 17/2 op HDD staan, moet ik nu gewoon die bios uitvoeren, zodat er om een floppy gevraagd wordt?

Ik wil zeker weten dat ik mijn sys niet verkloot, heb wel eens gehoord dat Mobo na schroothoop kon, omdat iemand de flash-procedure voortijdig had afgebroken.
Je moederbord wordt niet snel verkloot, hoogstens je cmos (er zijn mensen die hem weer kunnen repareren, of dat al met deze kan weet ik niet)... het blijft altijd iets op eigen risico.

Als je het wilt doen moet je een opstartdiskette maken... en daarbij op die bios en awdflash zetten..

Floppy als eerste boot zetten... dan met floppy booten .. dan awdflash intypen en enter drukken.. dan in dat programmaatje de naam van je bios intypen (als je dezelfde als mij hebt...nf4ld217.bin) dan vraagt hij of je wilt backupen.. (zeg ik altijd nee) en vervolgens yes voor installeren van nieuwe bios...

Opnieuw installeren hoeft niet.. alleen je bios opnieuw instellen (das vrij logisch)

Bios flashen is volledig je eigen verantwoordelijkheid, vertrouw je het niet... doe het dan niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 27 februari 2005 @ 18:10:
[...]

Je moederbord wordt niet snel verkloot, hoogstens je cmos (er zijn mensen die hem weer kunnen repareren, of dat al met deze kan weet ik niet)... het blijft altijd iets op eigen risico.

Als je het wilt doen moet je een opstartdiskette maken... en daarbij op die bios en awdflash zetten..

Floppy als eerste boot zetten... dan met floppy booten .. dan awdflash intypen en enter drukken.. dan in dat programmaatje de naam van je bios intypen (als je dezelfde als mij hebt...nf4ld217.bin) dan vraagt hij of je wilt backupen.. (zeg ik altijd nee) en vervolgens yes voor installeren van nieuwe bios...

Opnieuw installeren hoeft niet.. alleen je bios opnieuw instellen (das vrij logisch)

Bios flashen is volledig je eigen verantwoordelijkheid, vertrouw je het niet... doe het dan niet..
Je kunt DFI zo mailen en dan sturen ze je een nieuwe bios chip op. En anders moet je je bios hotflashen, maar dat is met redelijk was risico :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The farmer
@Ribmax

thnx voor zover, ik wil wel flashen aangezien ik memtest86 wil draaien, dat is tot nu toe de enige reden, alles doet werkt dus geen andere reden om te flashen.

Ik heb dezelfde als bios nf4ld217.bin als jij van pagina 9, alleen waar kan ik awdflash downloaden?

Als ik het goed begrepen heb:

Op Floppy bios en awdflash (heb ik nu nog niet) zetten die ik op nu op HDD heb staan (eerst van HDD naar FDD kopieren)
Floppy als eerste boot zetten (zoek ik op)
comp opnieuw opstarten met floppy
awdflash intypen en enter drukken (ik neem aan dat er een cursor verschijnt in DOS)
dan in dat programmaatje de naam van je bios intypen (als je dezelfde als mij hebt...nf4ld217.bin)
dan vraagt hij of je wilt backupen.. (zeg ik altijd nee)
en vervolgens yes voor installeren van nieuwe bios...

[ Voor 56% gewijzigd door The farmer op 27-02-2005 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The farmer schreef op zondag 27 februari 2005 @ 18:20:
@Ribmax

thnx voor zover, ik wil wel flashen aangezien ik memtest86 wil draaien, dat is tot nu toe de enige reden, alles doet werkt dus geen andere reden om te flashen.

Ik heb dezelfde als bios nf4ld217.bin als jij van pagina 9, alleen waar kan ik awdflash downloaden?

Als ik het goed begrepen heb:

Op Floppy bios en awdflash (heb ik nu nog niet) zetten die ik op nu op HDD heb staan (eerst van HDD naar FDD kopieren)
Floppy als eerste boot zetten (zoek ik op)
comp opnieuw opstarten met floppy
awdflash intypen en enter drukken (ik neem aan dat er een cursor verschijnt in DOS)
dan in dat programmaatje de naam van je bios intypen (als je dezelfde als mij hebt...nf4ld217.bin)
dan vraagt hij of je wilt backupen.. (zeg ik altijd nee)
en vervolgens yes voor installeren van nieuwe bios...
Nee eerst een bootfloppy van maken... (rechtermuisknop op de A:, bij deze computer.. dan formateren.. dan dos-opstart floppy maken)... en daarna bios en awdflash er bij op (zorg er wel voor dat het de goede versie van awdflash is..

Memtest kan je ook al los programma draaien.. hoeft niet in de bios te ziiten.. wel handig.. maar geen must..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The farmer
Ik neem aan dat als je comp zelf uitgaat tijdens 3DMark05 er teveel van sys gevraagd word.

euh wat is de juiste versie van awdflash? Als ik dit weet ga ik het gewoon proberen :9

[ Voor 34% gewijzigd door The farmer op 27-02-2005 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The farmer schreef op zondag 27 februari 2005 @ 18:43:
Ik neem aan dat als je comp zelf uitgaat tijdens 3DMark05 er teveel van sys gevraagd word.

euh wat is de juiste versie van awdflash? Als ik dit weet ga ik het gewoon proberen :9
Kan ook zijn dat hij te warm wordt...

Goeie versie weet ik zo niet precies.. op pagina 9 staan in ieder geval alle biosen.. met awdflash erbij (in een zipje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 27 februari 2005 @ 18:19:
[...]

Je kunt DFI zo mailen en dan sturen ze je een nieuwe bios chip op. En anders moet je je bios hotflashen, maar dat is met redelijk was risico :)
Ik zie dat je je ultra-d gemod hebt tot sli-d? Heb je ook een bridge?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The farmer
Sorry nog een laatste vraagje.

Ik heb nu een opstartdiskette gemaakt met bios 17/2, hier zit dus de gezipte awdflash bij in.
Wordt de bios automatisch unzipped tijdens booten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03-2024
The farmer schreef op zondag 27 februari 2005 @ 21:02:
Sorry nog een laatste vraagje.

Ik heb nu een opstartdiskette gemaakt met bios 17/2, hier zit dus de gezipte awdflash bij in.
Wordt de bios automatisch unzipped tijdens booten?
Nee je moet dat gewoon uitpakken op de flop.

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
2.18 heeft mij van een hoop (stabiliteits)problemen afgeholpen. 2.17 heb ik zelf niet geprobeerd. Misschien toeval, maar harde schijven in Raid0, schijnt aan gewerkt te zijn in 2.18.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The farmer
@El Snorro

Ik heb nu 11 bestandjes op de flop van pagina 9 (eerst opstart floppy gemaakt):
Display
EGA2.CPI
EGA3.CPI
EGA.CPI
KEYB
KEYBOARD
KEYBRD2
KEYBRD3
KEYBRD4
MODE
nf4ld217.rar

Ribmax had het over nf4ld217.bin die staat er niet tussen. En als ik via winzip 9, station A wil unzippen vind ie geen zipfiles. Wat doe ik nu verkeerd?

Bij Advanced BIOS > First Boot Device staat FDD er niet tussen is het Removable device die ik moet selecteren om van drive A te booten?

[ Voor 17% gewijzigd door The farmer op 27-02-2005 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 12:39

DaWaN

'r you wicked ??

The farmer schreef op zondag 27 februari 2005 @ 21:17:
@El Snorro

Ik heb nu 11 bestandjes op de flop van pagina 9 (eerst opstart floppy gemaakt):
Display
EGA2.CPI
EGA3.CPI
EGA.CPI
KEYB
KEYBOARD
KEYBRD2
KEYBRD3
KEYBRD4
MODE
nf4ld217.rar

Ribmax had het over nf4ld217.bin die staat er niet tussen. En als ik via winzip 9, station A wil unzippen vind ie geen zipfiles. Wat doe ik nu verkeerd?
WinRAR gebruiken van www.rarlabs.com De bios file is ingepakt met WinRAR

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
Bij Advanced BIOS > First Boot Device staat FDD er niet tussen is het Removable device die ik moet selecteren om van drive A te booten?
Ja, das FDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The farmer
@DaWaN en Viss

thnx

Nu heb ik een opstartfloppy met de eerde genoemde 11 bestanden en nf4ld217 type WinRAR-archief
als ik hier op klik krijg ik in WinRAR omgeving de gewenste bestanden: AWDFLASH.EXE en NF4LD217.BIN, pffff eindelijk :) . Moet ik die bestanden niet uit WinRAR archief naar floppy verplaatsen en zo ja hoe moet dat, ik zit hier maar wat te kloten en het schiet niet echt op.

Moet op de bootfloppy alleen AWDFLASH.EXE en NF4LD217.BIN staan, dus zonder die elf andere bestanden of moet ik die er lekker op laten staan.

Sorry jongens, dat ik topic aan het vol spammen ben, maar ik zal jullie belonen met goede 3DMark05 scores >:) .

edit:
Ik heb nu op HDD staan ge-unWinRARed (mooi nederlands woord):
AWDFLASH --> 4 kB
NF4LD217 --> 512 kB

Als ik deze 2 bestanden zonder die andere 11 op bootfloppy kopieer kan ik dan eindelijk gaan flashen?

[ Voor 27% gewijzigd door The farmer op 27-02-2005 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
Heb awd van DFI website. Kreeg bij downloaden alleen awd.exe, niet die andere bestanden. ADflash.exe en bios op flop gezet, oude bios gesaved en geflasht naar 2.18.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The farmer
Deze jongen is lekker bezig vanavond. Ging naar CMOS Reloaded > Auto Save Bootable Setting op enabled te zetten (stond ie al), vervolgens naar Load Last Bootable Setting > Load enter en dan Y geklikt (2x maal).

Vervolgens Save Settings and Exit.
Nu reageert systeem nergens meer op, kan hem niet ressetten, power knop kan ik zo vaak op drukken als ik wil hij blijft aan.

Iemand tips, dit is echt zwaar ****.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
Na flash: Systeem uit, stroom eraf, batterij verwijderen, CMOS clear ongeveer minuutje, jumper terug, batterij terug, stroom erop. Boot, bios, load optimal settings, f10, reboot, terug in bios om je settings in te stellen.

http://www.dfi-street.com/forum/showthread.php?t=1541 post nr 4.

Met oude bios alles boven 2300mhz blauw scherm, reboot. Nu bios 2.18. Exaxct dezelfde instellingen, videokaart @ stock. 3500 winchester CBBID 0451 FPAW.

Settings:
CPU start v: 1.425
CPU vid v: 1.425
CPU vid * 110%
LDT v: 1.3
Chipset v: 1.7
DRAM v: 3.4
CPC: enable
LDT: 4x
RAM 2-2-2-5-auto

en op lucht :)

[ Voor 67% gewijzigd door Viss op 02-03-2005 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Nu online

Exigence

dnkroz

Viss schreef op zondag 27 februari 2005 @ 23:22:
Na flash: Systeem uit, stroom eraf, batterij verwijderen, CMOS clear ongeveer minuutje, jumper terug, batterij terug, stroom erop. Boot, bios, load optimal settings, f10, reboot, terug in bios om je settings in te stellen.

Grappig, die "features" van DFI :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Laat maar, zinloos geblaat. :(

[ Voor 95% gewijzigd door sapphire op 27-02-2005 23:46 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The farmer
Was al bezig met JP2 naar pin 2 en 3 te verplaatsen, ach ik hoef het jullie niet verklappen :) .

Ik moest bijna gereanimeerd worden toen sys niet meer reageerde :o , ik dacht echt dat ik al mijn centjes beter in de sloot had kunnen gooien.
Wat betreft flashen, zover was ik dus nog niet, sys was eerst een beetje overhit :( .

[ Voor 13% gewijzigd door The farmer op 27-02-2005 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The farmer
Zodra ik een bootfloppy maak, komen die 11 bestanden erop :? .

Als het niks uitmaakt zet ik AWDFLASH.EXE en NF4LD217.BIN erbij en ga ik flashen, ga nu eerst lammetje flessen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaroto
  • Laatst online: 09:27
Een tip

Zet "Errata 94 Enhancement" setting in de bios uit voor de mensen die met een winchester draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Alle tips zijn welkom ;)

@ The farmer, klopt van die files, dat hoor zo. Zijn geloof ik om van te booten, muis en keybord "driver" ed.

edit: @ Kakaroto: Errate staat bij mij standaard op disabled :)

Nog even een vraagje over de bios, CPU throttle, kan dat uit of moet dat gewoon op 50% blijven staan ?

[ Voor 42% gewijzigd door sapphire op 28-02-2005 00:44 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The farmer
@sapphire

Ja klopt ik hebt zonder geprobeerd maar dat werkt niet.

Kreeg de volgende melding tijdens flashen: Invalid keyboard code specified, dit geld voor KEYBRD2.

Memtest86 van memtest86.com geplukt, in WinRar geopend, moet ik dit op floppy zetten en dan booten?

edit:
op floppy gezet en opnieuw opgestart, kreeg weer foutmeldingen 8)7 |:( .

[ Voor 39% gewijzigd door The farmer op 28-02-2005 00:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom flasht niemand gewoon met winflash? bespaart je nogal wat booten.

@ sapphire: CPU throttle moet uit

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2005 07:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Viss schreef op zondag 27 februari 2005 @ 23:22:

Met oude bios alles boven 2300mhz blauw scherm, reboot. Nu bios 2.18. Exaxct dezelfde instellingen, videokaart @ stock. 3500 winchester CBBID 0451 FPAW.

Settings:
CPU start v: 1.425
CPU vid v: 1.425
CPU vid * 110%
LDT v: 1.3
Chipset v: 1.7
DRAM v: 3.4
CPC: enable
LDT: 4x
RAM 2-2-2-5-auto

en op lucht :)

[afbeelding]
das netjes... maar op lucht?? 15C?? Wat haal je met pifast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Gisteren aaf weer geprobeerd op om 240x10 te booten, lukte weer niet terwijl dit 3 dagen geleden nog Prime stable en memtest error vrij was :(
Toen maar bios 2/17 erin geflashed en nu staat me bak vannacht 1.44 vanachrt weer gezellig te Primen :).
Dit soort dingen snap ik echt nooi, opeens op een bepaalde setting instabiel 8)7

Nog even een vraagje, tot hoever kan je met de Vcore van een Winnie gaan, want ik hoorde nu weer van iemand dat je ze nogal gemakkelijk om zeep kan helpen ermee.
(CPU zit op water, volgens smartguard is me cpu tijdens prime op 1,45v 30 graden)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
Verwijderd schreef op maandag 28 februari 2005 @ 08:45:
[...]

das netjes... maar op lucht?? 15C?? Wat haal je met pifast?
XP120, case open, raam open.... Pifast nog niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 28 februari 2005 @ 07:44:
Waarom flasht niemand gewoon met winflash? bespaart je nogal wat booten.

@ sapphire: CPU throttle moet uit
Zoals waus idd al zei wat is er mis met winflash heb er 3 keer van bios verwisselt werkt perfect en snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Laatst online: 17-09 21:08
sapphire schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 22:50:
dus Frigus NB blokje en 6600GT gaat niet passen?
Ik weet wel dat dat Frigus blokje 4 á5 mm hoger is dan de stock koeler.
Laagvliegerke past het bij jou dan ?

* sapphire is net toevallig ook wezen fitnessen en eten :P
Sorry dat ik niet eerder heb geantwoord maar mijn PC ligt momenteel volledig uit elkaar :P Het blokje past inderdaad niet bij mij. Er is maar ongeveer 1 à 2 mm plaats tussen mijn videokaart en de stock koeler.
racoontje schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 15:15:
Past een CNPS-7700-Cu nu of niet? Heb er zoeen naast me liggen, bord nog niet binnen, maar dan kan ik hem tenminste al preventief terugbrengen...

Ben bereid condensatoren weg te solderen ;-)
Hij past perfect! Zelfs met een latje in de onderste geheugenbank (DIMM 4). Mooi ding! :P Maar wel een beetje fragiel, ik had al een deeltje van de koeler geplooid nog voor ik hem uit de verpakking had gehaald.
The farmer schreef op zondag 27 februari 2005 @ 01:31:
Stilte? :) Mijn "nieuwe" PC heeft nog maar 5 minuten gedraaid en ik vrees nu al dat ik de stilte van mijn waterkoeling zal missen. :( Maar ja, misschien dat wat modden wel de oplossing zal bieden. Zalman-koelers, 4 x 120mm papst-fans (van mijn waterkoeling en dat allemaal in een midi-case! :D) en mijn chipset moet passief gekoeld worden. En ik heb al kurk gekocht om in mijn case te kleven :)
SlowikPL schreef op zondag 27 februari 2005 @ 03:26:
Kant en klare waterblok voor de DFI lanparty NF4 :) Kik voor de afm. 13mm tussen de VGA en de NB chip

http://www.mips-computer.de/index.htm

45.00 Euro :r
Veel te flow-restrictive! Niet echt een oplossing, vrees ik.
Verwijderd schreef op zondag 27 februari 2005 @ 18:55:
[...]

Kan ook zijn dat hij te warm wordt...

Goeie versie weet ik zo niet precies.. op pagina 9 staan in ieder geval alle biosen.. met awdflash erbij (in een zipje)
Of in de topicstart ;) Ik denk wel dat de TS zijn best doet om deze regelmatig te updaten, dat mag ook wel eens gezegd worden! Pluimpje voor Mister I ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-06 20:40
AWDFLASH gebruiken zonder switches in te stellen is geen goed idee.

Ik gebruik hem als volgt en type vanaf de DOS-prompt het volgende:
AWDFLASH.EXE xxxxx.bin /cc /cd /cp /sn /py /cks /R

Na de flash reboot je PC automatisch, vervolgens ga je je bios in en Load Defaults.
Save settings en reboot en stel dan je eigen settings weer in.

Da's echt nog nooit fout gegaan hier, kan me voorstellen dat als je geen switches gebruikt, dat je bios dan wel in de war kan raken.

Verklaring van de settings:
/py = Program Yes
/pn = Program No

/sy = Save Yes
/sn = Save No

/sb = Skip BootBlock Programming
/wb = Write BootBlock ( Always Program BootBlock )

/cc = Clear CMOS Data After Programming
/cd = Clear DMI Data After Porgramming
/cp = Clear PnP ESCD Data After Programming

/LD = Destroy CMOS Checksum and No System Halt on Checksum Error at 1st Reboot After Programming

/F = Use Flash Routines in Original Bios for Flash Programming
/QI = Qualify Flash Part Number with Source File
/E = Exit to DOS Prompt After programming
/R = Reset System (Reboot) After Flash Porgramming
/cks = Show Updated Checksum
/nbl = No Bios Lock (Overrides manufacturer lock string protection)

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The farmer
Ik dacht dat die KEYBRD2 error (Invalid keyboard code specified) aan USB keyboard aansluiting lag dus een convertje ertussen geplaatst en van vooraf aan begonnen, maar krijg nog steeds die error.
Ik kom dus helemaal niet in AWDFLASH en kan niks intypen.

Vanaf gistermiddag hiermee bezig, zwaar ruk :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Heb ik ook met een USB keybord, ff PS/2 eraan gehangen en alles ging perfect.

@ demoneyez: AWDFLASh gewoon vind ik al relaxed werken, maar ik heb ooit eens eens een .bat bestand van Syzzer gehad dat het helamaal makkelijk maakt. Je veranderd de biosfile naam ff in dat bestand, gooit eht bij AWD en de bios op een boot flop, reboot, typt de naam ff in van die file en de rest gaat vanzelf ook met al die codes die jij zegt :). Dasn alleen nog Load optimal defaults en klaar is Sap :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik op htt 270 htt freq 3 kom dan kan ik niet meer in windows. Voltage staat op 1.55 en dan 104%. Geheugen staat op 150.
Ik heb de 218 bios erinzitten.

temps zijn het denk ik niet want ik zie hem niet boven de 25 graden komen (als ik dat ite tooltje kan vertrouwen)

Iemand een suggestie of is dit het maximum van mijn processor of gewoon een kwestie van voltage verder opvoeren. Ik interpreteer die voltage % als zijnde bovenop die 1.55??? ja toch?

Iemand een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 28 februari 2005 @ 12:09:
Als ik op htt 270 htt freq 3 kom dan kan ik niet meer in windows. Voltage staat op 1.55 en dan 104%. Geheugen staat op 150.
Ik heb de 218 bios erinzitten.

temps zijn het denk ik niet want ik zie hem niet boven de 25 graden komen (als ik dat ite tooltje kan vertrouwen)

Iemand een suggestie of is dit het maximum van mijn processor of gewoon een kwestie van voltage verder opvoeren. Ik interpreteer die voltage % als zijnde bovenop die 1.55??? ja toch?

Iemand een tip?
Kan zijn dat je geheugen het niet trekt (verkeerde timings)... of dat je multiplier te hoog staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 28 februari 2005 @ 13:08:
[...]

Kan zijn dat je geheugen het niet trekt (verkeerde timings)... of dat je multiplier te hoog staat
geheugen heb ik de timings van vastgezet. Kan alleen van corsair value ram de exacte waardes niet vinden dus heb ik deze uitgelezen op standaard settings, dus wat mijn mobo op auto detecteerd als ik niet overklok.

Als ik de pc opstart met 270 dan valt deze uit voordat ik helemaal ingelogd ben. Zie nog ff snel een blauw scherm en dan is ie weg.

Dacht eerst iets met voltage maar 2 stapjes omhoog maakte niets uit.

Dat van die multiplier: Dat is toch meer om hoger met je geheugen te komen???? Het gaat mij alleen nog ff om de cpu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee je multiplier moet omlaag zodat je "FSB" omhoog kan..
Je HTT dus eigenlijk. Ik denk dat je cpu aan zn max zit. verlaag je multiplier eens en verhoog je HTT naar bijv. 290. 9 x 290 = 2610
Je cpu trekt dit waarschijnlijk beter dan 10 x 270 maar misschien trekt je geheugen t weer niet. probeer maar even. je kan altijd nog dividers gebruiken.

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2005 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Everest kan toch de SPD waarde van je mem uitlezen? iig bij mijn HyperX wel :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@mooser

het is een 3000 dus is 9 keer standaard. Maar ik ga wel ff kijken. 8 keer 300 is ook 2400 dus misschien loopt dit beter. Geheugen klok ik niet over. Eerst wat beter geheugen kopen. staat nu op 150. als ik 300 doe moet die ook weer terug :(

@saphire

Met mijn s754 chaintech bordje kreeg ik andere waardes op dit geheugen dan op een intel mobo dus ik ben daar nooit helemaal zeker van. Maar het is wel ongeveer wat het moet zijn. (met everest dan)

bedankt voor de antwoorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The farmer
Nou oud keyboard eraan gehangen maakt niks uit, in bios Keyboard USB enabled maakt ook niks uit. Nou heb ik me laten vertellen dat het maken kan hebben met drivers van de bootfloppy. Hoe kan ik die bootfloppy maken? Rechtsklik opstartdiskette maken heeft geen zin, dat werkt gewoon niet bij mij.
Als ik bootfloppy heb kopieer ik er AWDFLASH en NFLD217.BIN op.

Systeem wordt veelste snel warm, als ik 240x9 doe, is het al binnen 5 minuten afgelopen met de pret, kom wel in windows alleen schakelt comp zich vanzelf uit. Ga wel even op zoek naar een winkel waar ze Delta 120 mm fans verkopen :P .

Het begint alweer lekker koud te worden buiten, raam open en benchen :9 en jas aan natuurlijk.

[ Voor 14% gewijzigd door The farmer op 28-02-2005 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The farmer schreef op maandag 28 februari 2005 @ 17:59:
Nou oud keyboard eraan gehangen maakt niks uit, in bios Keyboard USB enabled maakt ook niks uit. Nou heb ik me laten vertellen dat het maken kan hebben met drivers van de bootfloppy. Hoe kan ik die bootfloppy maken? Rechtsklik opstartdiskette maken heeft geen zin, dat werkt gewoon niet bij mij.
Als ik bootfloppy heb kopieer ik er AWDFLASH en NFLD217.BIN op.

Systeem wordt veelste snel warm, als ik 240x9 doe, is het al binnen 5 minuten afgelopen met de pret, kom wel in windows alleen schakelt comp zich vanzelf uit. Ga wel even op zoek naar een winkel waar ze Delta 120 mm fans verkopen :P .

Het begint alweer lekker koud te worden buiten, raam open en benchen :9 en jas aan natuurlijk.
Naar deze computer -> rechtermuisklik op a: -> dan formateren.. en dan de optie een MS dos opstart diskette maken...

Vervolgens AWDFLASH en NFLD217.BIN... dan rebooten... in de bios removable als eerste boot... en dan exit and save changes.. dan start hij op met de a: schijf... als hij uitgerateld is.. typ je AWDFLASH in (eventueel .exe erachter).. en dan begint awdflash...

Werkt dit niet.. andere flop proberen.. werkt dit ook niet.. nieuwe floppydrive.. werkt dit ook niet.. dan een aansteker pakken en je pc in de brand steken...haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The farmer
@Ribmax

Rechtermuisklik etc werkt niet bij mij, heb een cheapass FDD silver € 6,- http://www.azerty.nl/default.jsp, drie verschillende merken floppy's geprobeerd, werkte ook niet meteen ritueel verbrand...haha.
Werkt dit niet.. andere flop proberen.. werkt dit ook niet.. nieuwe floppydrive.. werkt dit ook niet.. dan een aansteker pakken en je pc in de brand steken...haha
Ja en nu ga je te ver :) , het is duidelijk dat je mijn systeem nog niet gezien hebt anders. Als het lukt zal ik binnenkort wat pics laten zien :9~ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The farmer schreef op maandag 28 februari 2005 @ 18:52:
@Ribmax

Rechtermuisklik etc werkt niet bij mij, heb een cheapass FDD silver € 6,- http://www.azerty.nl/default.jsp, drie verschillende merken floppy's geprobeerd, werkte ook niet meteen ritueel verbrand...haha.

[...]

Ja en nu ga je te ver :) , het is duidelijk dat je mijn systeem nog niet gezien hebt anders. Als het lukt zal ik binnenkort wat pics laten zien :9~ .
Haha.. zag al aan je sign dat ik te ver zou gaan.. haha.. ik kom wel met de brandblusser hoor... maar rechtermuisknop MOET werken.. kan je anders wel de inhoud van de floppy doorsturen..
moet je me ff toevoegen op je msn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The farmer
@RibMax

Als ik rechtsklik op A doe > formatteren > opstartdiskette MS-DOS verschijnen meteen die 11 bestandjes, kan ik die dan deleten en vervolgens jou flash bestanden erop zetten.

thnx

oftopic:
laatst in de trein gezeten met hooligans, en ja hoor brandblusser even testen in de coupe, binnen 3 seconden zie je niks en beginnen je ogen te tranen.

Euh heb geen msn, wel mail f.mulder1@tiscali.nl, werkt ook :)

[ Voor 29% gewijzigd door The farmer op 28-02-2005 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTr1x
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-09 15:13
sapphire schreef op maandag 28 februari 2005 @ 12:00:

@ demoneyez: AWDFLASh gewoon vind ik al relaxed werken, maar ik heb ooit eens eens een .bat bestand van Syzzer gehad dat het helamaal makkelijk maakt. Je veranderd de biosfile naam ff in dat bestand, gooit eht bij AWD en de bios op een boot flop, reboot, typt de naam ff in van die file en de rest gaat vanzelf ook met al die codes die jij zegt :). Dasn alleen nog Load optimal defaults en klaar is Sap :)
Ja dat is denk ik bijna hetzelfde als die methode hierzo:
http://www.logan.eclipse.co.uk/custom%20flash%20bios.htm
je hebt toevallig die .bat file niet ergens online staan ofzo, is altijd makkelijker dan zelf maken ;)

@demon_eyez: thnx voor de uitgebreide flash info, altijd handig :)

@ The farmer hierboven: nee die bestandjes kun je niet weggooien anders kun je niet van die flop booten 8)7
Zet daar gewoon awdflash bij en de bios file. Als de bios er niet op past doe je die gewoon op een aparte floppy.

[ Voor 13% gewijzigd door MaTr1x op 28-02-2005 19:16 ]

π MW finishers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The farmer schreef op maandag 28 februari 2005 @ 19:05:
@RibMax

Als ik rechtsklik op A doe > formatteren > opstartdiskette MS-DOS verschijnen meteen die 11 bestandjes, kan ik die dan deleten en vervolgens jou flash bestanden erop zetten.

thnx

oftopic:
laatst in de trein gezeten met hooligans, en ja hoor brandblusser even testen in de coupe, binnen 3 seconden zie je niks en beginnen je ogen te tranen.

Euh heb geen msn, wel mail f.mulder1@tiscali.nl, werkt ook :)
You've got mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 12:29

Syzzer

Prutser

Jongens jongens, PC terugklokken naar stock speeds (zowiezo doen als je gaat flashen), naar windows booten en meuk als msn en virusscanners uitzetten, winflash draaien, je .bin kiezen en flashen maar. Reboot. load optimized defaults en tweaken maar.

Ik heb niet eens een floppy-drive meer in mijn pc, die is tenslotte kompleet overbodig geworden tegenwoordig ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Syzzer schreef op maandag 28 februari 2005 @ 19:18:
Jongens jongens, PC terugklokken naar stock speeds (zowiezo doen als je gaat flashen), naar windows booten en meuk als msn en virusscanners uitzetten, winflash draaien, je .bin kiezen en flashen maar. Reboot. load optimized defaults en tweaken maar.

Ik heb niet eens een floppy-drive meer in mijn pc, die is tenslotte kompleet overbodig geworden tegenwoordig ...
Mee eens.. werkt ook goed.. maar werk persoonlijk nog altijd met dos... heb je ook geen last van die 'meuk'... winflash heeft me al een bordje gekost dus dan wordt je daar automatisch voorzichtig mee.. ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2005 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The farmer
Zo hier zitten wel een paar prachtexemplaren tussen, moet wel mijn comp vastzetten denk ik anders vliegt ie weg.

FFB-serie
EFB-serie

offtopic:
RibMax you've got mail too

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The farmer
nice

Zal morgen is bij freezing hardware informeren of zij aan 120 mm fans kunnen komen, zag wel dat ze 3x 80mm hadden, Papst sucks.

btw kreeg bootfloppy van RibMax zelfde foutmelding (invalid keyboard code specified), volgens sapphire had het te maken met USB aansluiting bij hem hielp het in ieder geval toen hij een PS/2 keyboard eraan hing.

Heb zelf in Integrated Pheripherals > USB Keyboard Support op enabled gezet. Of ik keyboard aansluit op muis-poort, met USB-PS/2 converter erop het maakt niks uit, keyboard werkt onder alle omstandigheden (kan altijd data invoeren). Er moet dus bij mij iets anders ingesteld dan bij jullie, zolangzamerhand raak ik ervan overtuigd dat het niet aan mij ligt :)

[ Voor 64% gewijzigd door The farmer op 28-02-2005 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

@ Farmer: heb ik ook op enabled staan maar hij wilde gewoon niet werken, naja dan hang ik er wel een PS/2 bord aan hoef ik ook niet te gaan zoeken waar het aan ligt.

@ Syzzer: Alsof ik een floppy drive in me pc heb zitten ;) k heb gewoon een losse drive met rounded cable en powercable eraan speciaal voor bios flashes :).

@ Matr1x: gooi die file morgen ochtend wel ff online, ben nu me files aan eht opruimen dus dan kom ik em vast wel tegen ;)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The farmer
@sapphire

heb je een Ye data 4x Ultra High Speed USB Floppy Disk Drive aanhangen of zo, hmm zal je zal wel DVD-Drive bedoelen, moet eigenlijk iedereen verplicht gaan doen 8) .

btw PS/2 keyboard hielp bij mij ook, ik geef het op na 2 dagen prutsen en topic zowat in mijn eentje volgespamd te hebben, voorlopig dan :)

@Viss

Jij hebt net als ik een XP-120, wat voor fan heb jij erop, ik deze. Ben alleeen totaal niet tevreden over luchtverplaatsing 134,22 m3/h, wil toch eigenlijk min. 100 CFM. Moet zo echt ffuh iemand uit mijn kamer kicken, zodat ik raam open kan zetten en side panel eraf, anders red ik nooit jouw score. Kom met SLI niet verder 21372 in 2001SE (ondersteund geen SLI)

[ Voor 24% gewijzigd door The farmer op 28-02-2005 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

K heb gewoon een normaale floppy drive met een lange rounded kabel eraan en een lange voedings stekker, dan kan ik als ik een bios moet flashen gewoon ff snel die floppydrive aansluiten en klaar is Sap ;)

Edit: even een vraag.
Ik zit nu te twijfelen op een 3000+ te kopen ipv me 3200+ maar ga je er erg op achteruit als je je HTT met een divider moet draaien ?

[ Voor 29% gewijzigd door sapphire op 28-02-2005 23:45 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The farmer
oeps I maga bigaa mistak, DVD-drive eraan hangen als je die al in case gebouwd hebt 8)7 .

Ga jij maar goed uitslapen :z .

[ Voor 14% gewijzigd door The farmer op 28-02-2005 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice

Spice

Thoughts
The performance of both boards considered, you'd be surprised that two boards with the same feature sets could turn out so differently. The ASUS is the board for the user that wants a bunch of features, stock performance and has no real desire to get his or her hands dirty. The DFI for those that don't care about 10 USB2.0 ports (although you get them) and the like, rather they want to tweak the last frame per second out of their system, running as much out of spec as they can.

I mentioned earlier than the ASUS stops around 270MHz dHTT for me, whereas the DFI will run to 340MHz before running out of stability. For the user that wants to crank up to around 300MHz with a memory clock to match, your choice is clear.

Once or twice I've been tempted to write that the DFI is the best enthusiast mainboard ever created, and in many respects it is, giving you the platform for some serious out-of-spec running, at high stability. The power circuitry has been designed with that in mind, giving you that easy high dHTT, those large voltage ranges, which paired with the plethora of options for adjusting the memory subsystem will have many frothing at the mouth. SLI works fine as expected and in terms of testing with the latest BIOS release never put a foot wrong. It also has a flexible PCI Express slot configuration that can free up plentiful bandwidth to the non-PEG16X slots in non-SLI mode.

Equipped with BIOS 1003 (and hopefully later BIOS revisions will retain the stability), the ASUS goes about its business with little fuss, pausing only to brush past pitiful Pentium 4 systems without stopping to catch its breath. Human comparisons aside, it's a quality product from ASUS that took some time to find its feet, but which stands out now.

Neither board is perfect: the ASUS and DFI both have fairly obnoxious coolers for the nForce4 chip, the ASUS has some layout niggles and the DFI isn't free of criticism there too.

To keep it brief, if you want solid nForce4 SLI performance, good features and pricing that won't break the bank, either board will do. However, if you want the utmost control over your system and the chance to tweak like you've never been able to tweak before, Oskar Wu created one hell of a DFI mainboard for you.

Both come recommended, but the DFI has strings to its bow that you will not find elsewhere. Go forth and purchase, there's absolutely no finer Athlon 64 mainboard at the time of writing.

Amen, ik zal het ff crossposten in de asus draad >:)
http://www.hexus.net/cont...?dXJsX3Jldmlld19JRD0xMDA5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:10

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

mooi geschreven :)
dit is me eerste post met mijn dfi nf4 :) oehhh :P
morgen ga ik even kijken wat dit beestje doet met mijn bh-5 mem :)

[ Voor 84% gewijzigd door mydogisgone op 01-03-2005 00:18 ]

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice

Spice

deze er over heen, heb ze beide gesubmit op de FP.
Overclocking
We've seen a continual progress in the ability to push the FSB on the different 939 boards that we have taken a look at in the past months. Some hit the 250 mark, the Gigabyte hit the high 270s mark and the Soltek K8T90 even managed to push 280. There were many reports that DFI's nForce 3 250Gb board could routinely hit about 300Mhz on the FSB. All of that is nothing though compared to what the nF4 Ultra-D is capable of - it blitzes past the 300 Mhz mark easily. Prime95 would fail within a few minutes at 369 - at 368 it took about 6 hours before an errors showed up. Playing it a bit conservatively, we ended up dropping the FSB down to 365 and the nF4 ran Prime95 for over 48 hours before we concluded that the board and processor were completely stable. We had access to three different processors, all 90nm Winchesters, one would refuse to work at FSB frequencies above 343 while the other two were stonewalled at 368. We had no luck even when raising the chipset and HTT voltages. We cannot conclusively say whether it was the processor or the board that was responsible for the Prime95 errors. What we can say is that we were still able to boot into Windows with a 375Mhz FSB. There is no doubt that the DFI nF4 Ultra will be one of the best, if not the best, board for the hard core overclocker. We touched on the fact that DFI has an unbelievable number of memory options and a great selection of memory dividers both of which will be important for maximizing memory performance at high bus speeds. Those with watercooled or more exotic cooling solution will like the ability to throw up to 2.108v at the processor.

Conclusions
The DFI LanParty UT nF4-Ultra-D is going to make some major waves. The board design is top notch - putting the memory above the processor socket is a good idea as there is arguably more airflow there than on the far side of the board. DFI makes a concerted effort to get most of the cabling in a single spot. For those who put value into the aesthetics of their case and boards, the nF4 has a slick color theme that is not overly flashy until the blacklight is turned on at which point all the plastics start to glow. We liked the fact that a PCIe 4x slot was included along with two x16 and a single x1 which provides more flexibility when PCIe expansion cards hit the market en masse. Dual Xpress Graphics is a nice option for those that are not looking for SLI. The second x16 slot seems to have put some constraints on the board design however. The x1 slot is extremely close to the x16 slot and taller cards will block off access to it. DFI has a pretty nifty jumper system to reconfigure the PCIe lanes. I would have preferred that the onboard USB headers were a bit closer to the edge of the board to limit the amount of cabling that needs to run across the board but that is one of the few complaints I have about the design. The nF4 Ultra-D can be modded into a SLI board but the SLI bridge piece cannot be purchased separately and is manufacturer dependant so this may be a tricky route for those looking to save a few bucks.

On the performance side, the nF4 proved to be no slouch and was generally faster than the Gigabyte SLI board that we took a look at earlier. All in all though, most of the K8 boards seem to perform pretty similarly at stock speeds.

While the DFI is a fine choice for people looking for stability at stock speeds - it is the overclocking prowess that will send droves of enthusiasts to this board. DFI has a BIOS that is not likely to be rivaled by any other company in the short term. Memory options can be as simple or complicated as the end user wants, voltages that can definitely break things are available for the more adventurous. DFI has gone all out with the BIOS to allow enthusiasts to maximize the performance of their systems. What can end users expect? How about stable FSB speeds in the 360, 370 range? The nF4 Ultra-D had been delayed a couple times so that DFI could make some last minute component changes and if our sample is any indication, this should be one of the best overclocking mainboards available.

Fast, stable, great looks and phenomenal overclocking abilities are highlights of the LanParty UT nF4 Ultra-D. It is hard to highlight all the positives about an excellent product without sounding too gushy but the nF4 Ultra-D is just that good. Definitely a must have for anyone serious about overclocking.

http://www.neoseeker.com/.../dfinf4ultralp/index.html

[ Voor 80% gewijzigd door Spice op 01-03-2005 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
@Viss

Jij hebt net als ik een XP-120, wat voor fan heb jij erop, ik deze. Ben alleeen totaal niet tevreden over luchtverplaatsing 134,22 m3/h, wil toch eigenlijk min. 100 CFM. Moet zo echt ffuh iemand uit mijn kamer kicken, zodat ik raam open kan zetten en side panel eraf, anders red ik nooit jouw score. Kom met SLI niet verder 21372 in 2001SE (ondersteund geen SLI)
Titan 120mm, ongeveer 80CFM. Lijkt me prima fan die je gebruikt, denk dat je meer hebt aan betere airflow in je case dan aan zwaardere fan op XP.

[ Voor 27% gewijzigd door Viss op 01-03-2005 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 12:29

Syzzer

Prutser

Ik zou bijna Oskar Wu heilig willen verklaren :p

Schijnbaar kan nietmand de borden maken zoals hij het doet :D .
Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.