[OC-939-Ervaringen] DFI Lanparty nForce4 SLI

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 2.371 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03-2024
Wow dude, mooi gedaan, ik zal weleens ff aan Dave van B@W vragen of hij es ff aan dfi vraagt wanneer/hoe en waar/prijs etc.
Hopenlijk kost deze ook zo rond de 120 euro :D
Zou deze ook tot 4,0v vdimm hebben?

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basprofessional
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-09 06:32
Nee hij kan 3.2v op de dimm zetten das wel jammer maar toch meer dan bijv. de msi k8 neo 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
basproffesional schreef op maandag 14 februari 2005 @ 20:05:
Nee hij kan 3.2v op de dimm zetten das wel jammer maar toch meer dan bijv. de msi k8 neo 2
Mjah hopenlijk gaat een boostertje erop werken :9
En anders vdimm modje ;)

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 12:39

DaWaN

'r you wicked ??

basproffesional schreef op maandag 14 februari 2005 @ 20:05:
Of je voeding oppompen netzoals bij mijn LanpartyUT nF3-250Gb :) Dat werkt best aardig, ik kan atm ook gewoon bijna 4V geven (3,3V @ 4,0V is best lekker :P) Booster zijn niet alles, Dimm slot weg, extra kabels, extra hitte in je dimm slots, minder stabiele spannigs als uit je mobo.

[ Voor 15% gewijzigd door DaWaN op 14-02-2005 21:44 ]

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mmm, kheb nu een raar probleem.

Ik wil een nieuwe bios versie erop flashen, maar nu loopt hij vast bij Please put in the file name ( oid ). Dan typ ik de filename in, en klik ik op enter dan hoor ik de diskette ff laden en dan helemaal niets meer.

Ik heb nu al 2 awd flashes gehad, waaronder de in de startpost genoemde.

Edit:

Ok ik heb hem nu geflasht met winflash, maar nu heb ik nog steeds het probleem dat ik met mijn memory niet kan overclocken, terwijl hij met een rev 1 boardje op 310 fsb heeft gedraait ( mjah mem dan niet, maar met een divider ). Dus denk je ligt aan dit board, maar met ander geheugen wil hij wel 285 fsb draaien ( hoger nog ff niet geprobeert ).

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2005 04:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
DaWaN schreef op maandag 14 februari 2005 @ 21:43:
[...]

Of je voeding oppompen netzoals bij mijn LanpartyUT nF3-250Gb :) Dat werkt best aardig, ik kan atm ook gewoon bijna 4V geven (3,3V @ 4,0V is best lekker :P) Booster zijn niet alles, Dimm slot weg, extra kabels, extra hitte in je dimm slots, minder stabiele spannigs als uit je mobo.
Ik weet niet waar je dat opeens vandaan haalt hoor.
Maar je hebt zelf niet eens een booster....
Ik heb met mn multmeter ook eens op de mosfet van mn mobo gemeten voor de vdimm met en zonder booster.
beide gewoon ingesteld (in bios en op booster) op 2,85v (max van mobo) en toen de booster er niet inzat kwam er een spanning van 2,82v tot 2,89v uit. (dus zonder booster)
Met booster erin daarentegen kwam er gewoon een uberstabiele spanning van 2,86v constant uit.
Dus ik weet niet wat voor bs je loopt te posten maar dit had je zelf (als je er een had) beter eerst ff kunnen bewijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog steeds problemen met mijn kingston value select mem, als ik die in de gele sloten steek dan wil hij niet eens opstarten. En in de oranje sloten wil hij wel opstarten, maar wil hij totaal niet overclocken. Dan kan de fsb niet eens omhoog terwijl de mem mhz gelijk blijft ( 200 mhz dus ). Dat vind ik helemaal raar.

Kheb dit probleem met standaart bios van rev 0.2 en met de bios in de startpost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Laatst online: 11-09 12:39

DaWaN

'r you wicked ??

El Snorro schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 08:50:
[...]

Ik weet niet waar je dat opeens vandaan haalt hoor.
Maar je hebt zelf niet eens een booster....
Ik heb met mn multmeter ook eens op de mosfet van mn mobo gemeten voor de vdimm met en zonder booster.
beide gewoon ingesteld (in bios en op booster) op 2,85v (max van mobo) en toen de booster er niet inzat kwam er een spanning van 2,82v tot 2,89v uit. (dus zonder booster)
Met booster erin daarentegen kwam er gewoon een uberstabiele spanning van 2,86v constant uit.
Dus ik weet niet wat voor bs je loopt te posten maar dit had je zelf (als je er een had) beter eerst ff kunnen bewijzen.
Gehe, Syngrow heeft het ooit eens gemeten met zijn booster en die schommelde 0,05V (dat was wel op 3,8V) en dat doet mijn mobo dus niet... En dan nog, er zitten voor mij te veel nadelen aan een booster :)

[ Voor 6% gewijzigd door DaWaN op 15-02-2005 14:36 ]

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen hoe lang t duurt voor de SLI-DR bordjes leverbaar worden bij bytes@work.
Hij staat al een week in backorder. Krijg geen reactie op mail. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Who Am I?
  • Laatst online: 17-09 10:41
Verwijderd schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 16:33:
Kan iemand mij vertellen hoe lang t duurt voor de SLI-DR bordjes leverbaar worden bij bytes@work.
Ik weet niet wanneer deze leverbaar worden...maar ik weet wel dat ik vandaag www.targetweb.nl een mailtje heb gestuurd met de vraag of deze leverbaar is en of hij per stuk leverbaar is.
Zodra ik bericht heb zal ik het melden.

BTW best irritant dat iComputers vandaag naar andere host verhuist nu ik net mijn order wil cancellen |:(

Update:

Mailtje trug van targetweb:
Helaas geen voorraad op dit moment.

Afd. verkoop
Govert
Helaas dus....:|

[ Voor 11% gewijzigd door Who Am I? op 16-02-2005 15:43 ]

Sony A7R4+A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sony G II 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er uberhaupt al iemand met een SLI-DR? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
Verwijderd schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 16:33:
Geen reactie op mail van B@W?
Dat heb ik nog nooit meegemaakt.
Als ik Dave op msn zie zal ik het weleens ff vragen voor jullie.
Net als over die DFI nf3 bordje :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 17:50:
Is er uberhaupt al iemand met een SLI-DR? :9
Kheb een gemodde Ultra-D naar SLI-DR, teld dat ook ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 18:53:
[...]

Kheb een gemodde Ultra-D naar SLI-DR, teld dat ook ? :P
Dan heb je een SLI-D :P
R = extra sata poorten + frontx + sleeves etc ;)

Morgen krijg ik een 3000+ van RMA (na 2 maanden wachten), gaan we daar eens leuk mee spelen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hehe, owja foutje, mwah die sata poorten heb ik toch niet nodig. Maar heeft iemand meer info over het probleem van mij ?
Ik heb nog steeds problemen met mijn kingston value select mem, als ik die in de gele sloten steek dan wil hij niet eens opstarten. En in de oranje sloten wil hij wel opstarten, maar wil hij totaal niet overclocken. Dan kan de fsb niet eens omhoog terwijl de mem mhz gelijk blijft ( 200 mhz dus ). Dat vind ik helemaal raar.

Kheb dit probleem met standaart bios van rev 0.2 en met de bios in de startpost, met rev 0.1 bios werkt hij gewoon goed en heb ik een fsb van 310 gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The farmer
  • Laatst online: 11-01-2021
@Mooser
Is er uberhaupt al iemand met een SLI-DR?
Ja er kan er maar 1 de eerste zijn, heb hem al een week en dan had ik nog de pech dat
de TPG carnaval had anders had ik hem al 2 dagen eerder.

Ben het eens met El Snorro, Dave beantwoord altijd mijn mailtjes.
Ik heb hem dus bij Bytes@Work besteld samen met VX en OCZ520ADJ, deze had hij al op
voorraad wat ik vrij bijzonder vind alleen het mobo niet, 2 dagen later kreeg ik een mailtje
dat hij binnen was, supersnel dus :P.

Heb nu al een vanaf 1 feb een pre-order bij Azerty voor de FX-55 :9 , vandaag ook maar naar
Dave gemailt, hij zou er achter aan gaan.
Bij Azerty trouwens ook o.a. 2x XFX6800 GT }) die hebben ze wel, maar zonder proc begin je
niet zoveel. Ik heb nu een PentiumIII, dus kan helemaal niets testen en dan komt vrtnn iedere
keer langs met screenies, is best wel frustrerend.

[ Voor 5% gewijzigd door The farmer op 15-02-2005 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja idd het VX had ik bijzonder snel..zo is ook de rest van mn systeem binnen..behalve mn mobo dus..ik heb vrijdag mailtje gestuurd, kan me voorstellen dat ie gek wordt gemaild..probeer t nog wel s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:08
ROFL!! :D Ik leest net nog eens de topicstart (ik moet toch iets doen want ik ben nog steeds op mijn bordje aan het wachten) en ik kom dit tegen:
Mister I schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 18:55:
Dus nog een keer voor de duidelijkheid:
De een 24-pins ATX-stekker is gelijk een een 20-pins ATX-stekker plus 4 extra pinnen; GND, +3.3V, +5V en +12V. Dat is NIET de P4-stekker want dat is 2 x GND en 2 x 12V!!! De P4-stekker past er zelfs normaalgezien niet in om beschadiging van de hardware te vermijden.
Toch wel veel gelijkenissen met mijn post van enkele dagen geleden:
Laagvliegerke schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 20:27:
[...]

Net om deze misverstanden te vermijden, stelde ik in het vorige deel voor om een klein deel van voedingen in de topicstart op te nemen.
NEEN, dat mag je niet doen! De een 24-pins ATX-stekker is gelijk een een 20-pins ATX-stekker plus 4 extra pinnen; GND, +3.3V, +5V en +12V. Dat is NIET de P4-stekker want dat is 2 x GND en 2 x 12V!!! De P4-stekker past er zelfs normaalgezien niet in om beschadiging van de hardware te vermijden.
Zelfs dezelfde fouten :) ;) Maar gelukkig staat het er nu in en als er nu ook nog maar 1 iemand daarover een vraag durft stellen hé!

Trouwens nog een vraagje aan de topicstarter en ook aan alle anderen trouwens; ik zou het persoonlijk nogal handig vinden mocht er in het begin van het topic een kleine inhoudstabel zijn. Wat denken jullie daarvan? Dus gewoon een klein lijstje waar je dan kan klikken op bijvoorbeeld "BIOS" of "Mods" zonder dat je moet gaan scrollen. Lekker snel. Mocht de TS het niet zien zitten, wil ik gerust de code aanpassen en doormailen. Heel erg veel werk is het niet en mocht het toch niet goed zijn, is het snel terug weg hé. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, ik ben er even voor gaan zitten om die chipset beter gekoelt te krijgen!

Je zit bij dit mobo met een aantal obstakels, waarvan de grootse natuurlijk de vga bakplaat is.
Het kleine dfi stock koelertje houd mijn chipset op ongeveer 41 graden idle.

Ok, probleem opstelling:
offtopic:
foto's zijn klikbaar

Afbeeldingslocatie: http://photobucket.com/albums/v233/waussie/chipset%20mod/th_Afbeelding087.jpg

Ik heb om dit probleem eens tegen te gaan een oud koelblok opgezocht dat voorheen gebruikt werd om een p3 te koelen. Uiteraard moest er wat vanaf, om passend te komen tussen de pci-x en de sata poortjes.

Het gebruikte blok (zie verschil):

Afbeeldingslocatie: http://photobucket.com/albums/v233/waussie/chipset%20mod/th_Afbeelding085.jpg

Hier de ribben die verwijderd moesten worden, zodat me 6800gt er tussen zou passen:

Afbeeldingslocatie: http://photobucket.com/albums/v233/waussie/chipset%20mod/th_Afbeelding091.jpg

Na het verwijderen van de ribben ziet het blokje er zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://photobucket.com/albums/v233/waussie/chipset%20mod/th_Afbeelding094.jpg

En toen paste de gt weer op zijn plek.

Afbeeldingslocatie: http://photobucket.com/albums/v233/waussie/chipset%20mod/th_Afbeelding095.jpg

En na een paintjob + bevesting. (inbus -> veer -> koelblok -> mobo -> moertje)
Fannetje erbij, en het resultaat ziet er zo uit

Afbeeldingslocatie: http://photobucket.com/albums/v233/waussie/chipset%20mod/th_Afbeelding003.jpg

Ik heb de tempraturen nog niet kunnen meten. Omdat ik alles nog even moet inbouwen, maar weet zeker dat dit blokje hem koeler houdt.

offtopic:
mayb handig om @ TS te plakken

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2005 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wow mooi gedaan waus laat ons de resultaten nog even weten _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The farmer
@Waus

Wat een mastodonte koeling :P, erg indrukwekkend. Netjes afgewerkt, klasse mod :9~.
Geef ons je TEMP idle, load met fan op p3 aan en uit.

Hoe heb je de koelribben verwijderd?

Eerst temps voordat je in ts opgenomen wordt :)

[ Voor 3% gewijzigd door The farmer op 16-02-2005 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Netjes gedaan kerel. Hoe heb je het blok nou vastgezet op het bord? En hoe heb je het gedaan met de core van de NF4 die uit steekt? Heb je iets op de randjes van de chip gelegd, zoals bij de oude Athlon XP? Of gewoon zonder iets, voorzichtig erop gelegd zeg maar?

Je hebt me wel geïnspireerd moet ik zeggen ;) Ik wacht op de temps, mijn chipset wordt nu +/- 40 graden en iets zoals dit zou ideaal zijn, aangezien ik niet op water wil.

edit: niet goed gelezen :) bevestiging staat er gewoon bij.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2005 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De ribben heb ik (buitenste) met de dremel gedaan, en de rest buigen tot hij breekt.

Afbeeldingslocatie: http://photobucket.com/albums/v233/waussie/chipset%20mod/th_Afbeelding0923.jpg

Daarna de ribben netjes recht kunnen maken met een vijl.
Ik hoop op leuke temps >:)

edit:

@ vrtnn: ik heb kleine stukjes neopreen (1mm) naast de core geplaast.

offtopic:
@ vrtnn, ik had het ge-edit net nadat jij poste :P

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2005 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk zijn al m'n problemen weg met dit board. Het bleek dat m'n kingston value ram niet werd ondersteunt. Nu draai ik tijdelijk wel met 256 mb ram, maar in ieder geval kan ik nu goed overclocken, en nog belangrijker zelf heb ik een super stabiel systeem :).

Ik heb alleen nog 1 raar dingetje, ik geef dit mobo er niet van op de kop, maar misschien kan het eraan liggen. Soms wil m'n pc niet starten, dan gaan ccfl's keer aan, maar schieten direct uit, en m'n power led blijft dan gewoon wel branden. Zelfde effect als kortsluiting dus, alleen maakt hij in dit geval geen kortsluiting.

Tevens wil hij 9 van de 10 keer niet aan, als ik m'n ccfl's aan heb. En zonder ccfl's heeft hij dat heeeeeeeeeeeeeel af en toe ( volgens mij ). Ik denk dat het probleem dus eerder m'n ccfl's is. De voltage lijnen van m'n voeding zijn mooi stabiel.

@ Waus

Nettte mod :), zoiets moet ik ook nog maken voor m'n chipset.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2005 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op Wednesday 16 February 2005 @ 10:38:
Eindelijk zijn al m'n problemen weg met dit board. Het bleek dat m'n kingston value ram niet werd ondersteunt. Nu draai ik tijdelijk wel met 256 mb ram, maar in ieder geval kan ik nu goed overclocken, en nog belangrijker zelf heb ik een super stabiel systeem :).

Ik heb alleen nog 1 raar dingetje, ik geef dit mobo er niet van op de kop, maar misschien kan het eraan liggen. Soms wil m'n pc niet starten, dan gaan ccfl's keer aan, maar schieten direct uit, en m'n power led blijft dan gewoon wel branden. Zelfde effect als kortsluiting dus, alleen maakt hij in dit geval geen kortsluiting.

Tevens wil hij 9 van de 10 keer niet aan, als ik m'n ccfl's aan heb. En zonder ccfl's heeft hij dat heeeeeeeeeeeeeel af en toe ( volgens mij ). Ik denk dat het probleem dus eerder m'n ccfl's is. De voltage lijnen van m'n voeding zijn mooi stabiel.

@ Waus

Nettte mod :), zoiets moet ik ook nog maken voor m'n chipset.
Zoiets in het verleden gehad. Bleek dat mijn ccfl draad te dicht bij de draad van mijn aan en uitknop zat. En dat zorgde ervoro dat mijn pc telkens uit viel.

@ Waus
Netjes hoor :)
Maar ik zou niet helemaal weten waarom dat in de ts moet, omdat het een specifieke mod is en niet een algemene mod. En dit natuurlijk met elk mobo kan. Mocht de rest het wel willen dan kan het natuurlijk er altijd in gezet worden.

@ Laagvliegerke:

U'v got mail ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-06-2024

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

mooi Waus erg vindingrijk en nog eens gebruik maken van oude materialen (milieuvriendelijk), en helpt het ook qua temps?

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Proficiat Waus!! Ik zat met een gelijkaardig idee te spelen maar ik wist niet precies hoe ik het ging uitvoeren... Maar jij hebt het perfect geklaard! Nu nog een geschikt koelblok vinden :P En vooral eerst mijn moederbord in mijn handen krijgen!! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mister I schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 10:42:
[...]

@ Waus
Netjes hoor :)
Maar ik zou niet helemaal weten waarom dat in de ts moet, omdat het een specifieke mod is en niet een algemene mod. En dit natuurlijk met elk mobo kan. Mocht de rest het wel willen dan kan het natuurlijk er altijd in gezet worden.
Bijna iedereen die een dfi nf4 heeft kempt met dit probleem, aangezien het erg lastig is om het te waterkoelen of om een ander koelblok erop te zetten. Het is dus een algemene mod voor de dfi. choice is yourse ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 20:40:
Ja idd het VX had ik bijzonder snel..zo is ook de rest van mn systeem binnen..behalve mn mobo dus..ik heb vrijdag mailtje gestuurd, kan me voorstellen dat ie gek wordt gemaild..probeer t nog wel s.
Heb Dave gemaild, kreeg nu gelijk antwoord.
Datum onbekend wanneer ze binnenkomen.
Vorige mailtje zal wel fout gegaan zijn.
Nu maar wachten.. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ncrflx
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18-09-2024
Leuke oplossing hoor, dat koelblok. Alleen is het niet echt geschikt voor multiple sata gebruikers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vandaag was de postbode hier met mn ultra-d, alleen was er niemand thuis en dus wordt hij morgen opnieuw aangeboden(is er ook niemand thuis, ff briefje ophangen of ze hem bij de buren willen afleveren) en anders heb ik hem vrijdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Ncrflx schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 13:33:
Leuke oplossing hoor, dat koelblok. Alleen is het niet echt geschikt voor multiple sata gebruikers ;)
Dat koelblok zit toch niet echt in de weg van de aansluitingen? Of zie ik dat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The farmer
quote:
Ncrflx schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 13:33:
Leuke oplossing hoor, dat koelblok. Alleen is het niet echt geschikt voor multiple sata gebruikers

Dat koelblok zit toch niet echt in de weg van de aansluitingen? Of zie ik dat verkeerd?
De sata's kunnen gewoon aangesloten worden lijkt mij, misschien zorgt de warmte-ontwikkeling voor inteferentie. Anders snap ik Ncrflx zijn opmerking ook niet. De enige die hier een antwoord op weet is Waus, maar die kunnen we better ffuh niet storen, hij is nl. al sinds gisteravond bezig met precisie metingen van de temp.

[ Voor 5% gewijzigd door The farmer op 16-02-2005 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The farmer schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 17:56:
[...]

De sata's kunnen gewoon aangesloten worden lijkt mij, misschien zorgt de warmte-ontwikkeling voor inteferentie. Anders snap ik Ncrflx zijn opmerking ook niet. De enige die hier een antwoord op weet is Waus, maar die kunnen we better ffuh niet storen, hij is nl. al sinds gisteravond bezig met precisie metingen van de temp.
Op deze foto hangt het fannetje boven alle SATA aansluitingen en kunnen ze dus niet gebruikt worden.
Ben nog steeds erg benieuwd naar de temps :)

Vandaag is de 3000+ binnen gekomen, was helaas niemand thuis en morgen wordt ie nogmaals verzonden (grrr ik haat nedpak, veel handiger om hem ff op te halen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:09

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

Verwijderd schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 18:09:
[...]

Op deze foto hangt het fannetje boven alle SATA aansluitingen en kunnen ze dus niet gebruikt worden.

Vandaag is de 3000+ binnen gekomen, was helaas niemand thuis en morgen wordt ie nogmaals verzonden (grrr ik haat nedpak, veel handiger om hem ff op te halen).
wat dacht je van haakse s-ata stekkers? kan je er iig 2 gebruiken ;)

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The farmer
@mydogisgone

Dat zijn de Sil3114 sata's dat is toch minder, 1,5Gb/s i.p.v. 3Gb/s, maar het is in ieder geval iets :).
Waus moet gewoon de temps vermelden, misschien kan het fannetje er gewoon afgelaten worden.

[ Voor 239% gewijzigd door The farmer op 16-02-2005 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Verwijderd schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 18:09:
[...]

Inderdaad, zo had ik het nog niet bekeken :). Maar ik denk wel dat het fannetje mag weggelaten worden, het blokje lijkt me toch groot genoeg. En als er voldoende airflow is in de case, mag er zeker geen probleem zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The farmer schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 17:56:
[...]

De fan zit inderdaad boven de sata aansluitingen. En over de metingen. die komen helaas pas vrijdag :( , omdat dan me kast pas weer inelkaar zit (ben nu bezig met paintjob etc) ik kan heel misschien wel een los setupje maken zonder kast, maar denk dat ik dan niet erg veel airflow heb om dusdanig te zeggen wat de temps zijn in een kast.

edit:

Ik zal dan ook even meten wat het temp veschil is tussen passief en actief. voor de liefhebbers.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2005 22:10 ]

• The farmer
pfff oke vrijdag dan, dat is nog 2 nachtjes slapen :Z

En ja ik ben liefhebber :P .

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:08

sapphire

Die-hard pruts0r

Ik had eens en vraag voor de mensen die hij DFI bij Icomputers besteld hebben.
Maandag heb ik dit bord besteld, direct geld overgemaakt.
Dit was dinsdag al afgeschreven
Vooraad indicator stond op direct leverbaar.
Nu zit er ook een leuke volg-je-besteling-functie in die site maar daar heb ik niets aan aangezien ik me pin niet weet en die niet kan opzoeken, aangezien die op me HD van me hoofd pc staat en uitelkaar ligt omdat ik de meeste parts heb verkocht ( enigste pc met sata dus in een andere pc kan ook niet). Nu heb ik al 3x een nieuwe pin laten mailen naar me mail maar die schijn je niet of verschrikkelijk laat te krijgen.
Dus weet iemand hoelang je ongeveer moet wachten op je spullen bij deze shop ?

Tevens de gelegenheid aangegrepen om me pc in groot onderhoud te doen, 7 maanden stof van me radiator afschrapen, blokken polijsten, kast stofzuigen, nieuwe backplate maken, nieuwe fans monteren, kabels opnieuw trekken, pff, hoop werk zeg :P

[ Voor 15% gewijzigd door sapphire op 17-02-2005 11:29 ]

Gabriël AM5

Verwijderd

ik heb hem vorige week vrijdag bij icomputers besteld, dinsdag was het geld binnen(postbank > abn amro duurt lang) en vandaag krijg ik hem waarschinnlijk binnen(gister wassie er ook al maar was zelf niet thuis). duurt dus ongeveer 4 werkdagen, alleen als jij een andere bank hebt als postbank duurt het waarschijnlijk minder lang ;)

Waarschijnlijk krijg ik van icomputers een rev. 01 ultra-d, dus moet ik mn bios updaten naar die van 9 februari. Dat bios in de startpost is die van 9 februari, werkt die ook op de ultra-d? misschien een domme vraag maar voordat ik een corrupt bios heb :X

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2005 11:50 ]

Verwijderd

Ik heb hem ook bij icomputers. Had hem rond 9 uur savonds besteld en de volgende dag zelfs nog binnen (rond 18.30). snelle service bij die mensen.

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

rembours ckers ;)
iig tegelijkertijd bij Jemalin een 3200+ besteld en daarvan heb ik en bevesteging dat het die zelfde avond nog binnen was (Rabo-->ABN), dus tenzij icomputers een hele sloome bank heeft (geen Postbank aangezien er geen P voor het nummer hoefden) neem ik aan dat ze het geld iig al wel hebben.

Edit: goed nieuws va Jemalin, proc word waarschijnlijk vanmiddag verstuurd :)

[ Voor 13% gewijzigd door sapphire op 17-02-2005 14:34 ]

Gabriël AM5

• The farmer
Over icomputers heb ik al meerdere negatieve verhalen gehoord. Als alles volgens bestelling loopt gaat het inderdaad heel snel, maar stel je geheugen is niet compatible met mobo of proc dan kan je het shaken bij die gasten. Dan testen ze het geheugen op een mobo waar het wel compatible mee is en zeggen ze het geheugen doet het, jammer voor jouw dat het niet compatible is met jouw mobo. Mooi niet dat ik daar ooit iets ga kopen, dat noem ik nog is slechte service.

[ Voor 12% gewijzigd door The farmer op 17-02-2005 14:01 ]

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Als jij het binnen 8 dagen terug stuurt hoe je geen reden op te geven.
een of andere wet over aankopen op afstand was dat toch ?

Gabriël AM5

• The farmer
Als je binnen 8 dacht dagen na ontvangst je produkt terugstuurd hoef je er inderdaad geen reden van opgaaf bij te doen, zoiets heb ik tenminste gelezen bij thread OCZ PC3200 Gold VX

Lees dit maar eens.

Ik had bij Gistron een Audigy 2ZS Platinum Pro besteld (zo stond deze op de site), krijg ik de Pro versie,
rma gestuurd. Dit hebben ze geaccepteerd, aankoopbedrag binnen een week teruggestort + de verzendkosten die ik moest maken, dat noem ik goede service.
Fouten maken is menselijk (verkeerd produkt op site), maar het dan zo super afhandelen dat vind ik echt klasse, bovendien kom ik dan ook terug als klant in de toekomst.

btw als jij goeie ervaringen met ze hebt, moet je daar zeker blijven kopen, dit is mijn mening gebaseerd op wat iemand anders meegemaakt heeft, puur ter info.

[ Voor 11% gewijzigd door The farmer op 17-02-2005 14:41 ]

• TakeAway
  • Laatst online: 16-09 08:09
The farmer schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 14:00:
Over icomputers heb ik al meerdere negatieve verhalen gehoord. Als alles volgens bestelling loopt gaat het inderdaad heel snel, maar stel je geheugen is niet compatible met mobo of proc dan kan je het shaken bij die gasten. Dan testen ze het geheugen op een mobo waar het wel compatible mee is en zeggen ze het geheugen doet het, jammer voor jouw dat het niet compatible is met jouw mobo. Mooi niet dat ik daar ooit iets ga kopen, dat noem ik nog is slechte service.
Ik ben er ook niet echt over te spreken. Had mijn sli-dr en geheugen daar besteld, maar op e-mail reageren ho maar. Dus de service ben ik niet echt over te spreken, vandaar dat ik hem gecancelled heb en het hele zwikje bij bytes@work besteld heb. En die reageren tenminste.

• The farmer
@Ali-a

Groot gelijk ,cancellen die hap, als ze niet eens de moeite nemen om je mailtjes te beantwoorden en telefonisch kan je ze geloof ik niet benaderen.

Ja dan hebben we het ook over Turbo Dave ;), misschien iets duurder, maar dan heb je tenminste service, hij zou nooit zoiets doen als het vb. dat ik gaf.

[ Voor 94% gewijzigd door The farmer op 17-02-2005 14:55 ]

• El Snorro
The farmer schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 14:48:
Ja dan hebben we het ook over Turbo Dave ;), misschien iets duurder, maar dan heb je tenminste service, hij zou nooit zoiets doen als het vb. dat ik gaf.
lol :P
Turbo Dave, leuke bijnaam _/-\o_ voor Dave.
Maar ik moet zeggen dat ik (en zo te zien vele anderen) nog altijd zeer tevreden zijn over de service van B@W.
* El Snorro zal nog even klein voorbeeldje geven:
Dave (ken hem persoonlijk) weet dat ik overclocker ben etc, hij laat mij zelfs expirimenteren met nieuwe mobo's enzo om te kijken of ze vetjes zijn of niet etc (bij deze dfi's is dat dan weer niet het geval omdat hij er geen 1 kan missen, moet ze allemaal verkopen).
Ik had dus een DFI socket A infinity bij hem gekocht, en de 1e hield het redelijk lang (2 tot 3 maandjes) vol. Toen stierf het ding opeens en ging (probleemloos) op rma, ik had dezelfde dag nog een nieuwe.
dat 2e bordje echter stierf nog diezelfde week. Weer zonder problemen nog dezelfde dag een nieuwe _/-\o_
3e bordje hield er echter ook na een halve maand mee op. Kon weer gewoon op rma en had na 1 dagje wachten een nieuw exemplaar.
Dit nieuwe exemplaar heeft het een maandje volgehouden en is toch doorverkocht aan een tweaker waar het nog steeds probleemloos draait. :Y)
Ik bedoel als dat geen service is, 3 keer achter elkaar nog dezelfde dag zowat een nieuw bord hebben waar je bij andere bedrijven (te) vaak weken of zelfs maanden moet wachten :X :X
Respect Dave en vooral Ga zo door!!! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Heeft Dave die borden op vooraad dan ?
Een Ultra-D dus

[ Voor 17% gewijzigd door sapphire op 17-02-2005 15:21 ]

Gabriël AM5

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-01 11:04
sapphire schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 14:13:
Als jij het binnen 8 dagen terug stuurt hoe je geen reden op te geven.
een of andere wet over aankopen op afstand was dat toch ?
Volgens mij heb jij gewoon geen geduld. Mijn plank komt ook van iComputers. Om 15:00 besteld. Volgende dag in huis. Onder rembours offcourse. Vooruitbetalen doe ik nooit uit veiligheidsoverwegingen.

Als je geld overmaakt van een Postbank rekening naar een Bankrekening duurt dat altijd 4 tot 5 dagen. Ennuh een 'P' is niet de manier om een postbank rekening te herkennen. Alle girorekeningen hebben 7 cijfers.

Bij mij mailde ze gelijk terug toen ik mailde....msschn hebben ze het erg druk ofzo...

Dit is trouwens wel erg offtopic
offtopic:
:+

[ Voor 9% gewijzigd door Stinger666 op 17-02-2005 15:41 ]

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

1) Ja ik ben ongeduldig
2) op de site staat trouwens dat het ABN is
3) Ik inet bankier vanaf Rabo, die is wel snel (ervaring ja)
4) Als je bij Rabo een 7 cijferig nummer invoert van de postbak vraag ie automatisch of je er een "p" voor wilt zetten, wat niet eht geval was.
5) Als ik 3x mijn pin inlog nummer aanvraag en na 2 dagen nog niets heb vind ik dit vaag. Bovendien word er ook niet opgenomen als ik bel, dus buiten dat ik ongeduldig ben vind ik dit gewoon 'slechte' imho.

edit: Nu kreg ik ze wel te pakken, even uitgelegd, pin gekregen.
En volgens die mener was mijn betaling nog niet binnen, gek want het is maandag bij mij al afgeschreven, maar hij zou er even naar kijken. En opeens is 1,5 minuut later me status op de site veranderd :P Bellen doet soms wonderen

[ Voor 26% gewijzigd door sapphire op 17-02-2005 16:56 ]

Gabriël AM5

Verwijderd

had mn mem in bank 3 en 4 gestopt ipv 2 en 4, vandaar die fout. ik kan alleen geen 4V vdimm selecteren in mn bios, heb mn jumper blok al verwisseld, iemand nog ideeen?

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2005 17:13 ]

Verwijderd

Offtopic: Icomputers zit in een verhuizing.

Nu weer iedereen Ontopic please.

• JohnnyV76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:41
Ik heb laatst ergens gelezen welke memory banks je het beste kunt gebruiken voor dual channel op dit DFI bord. Ik kan het alleen nergens meer vinden?!?!

Weet iemand het nog?

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

Verwijderd

voor dual channel oranje sloten

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:01

Exigence

dnkroz

Verwijderd schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 16:47:
had mn mem in bank 3 en 4 gestopt ipv 2 en 4, vandaar die fout. ik kan alleen geen 4V vdimm selecteren in mn bios, heb mn jumper blok al verwisseld, iemand nog ideeen?
Jumperblok op de goede stand en dan de Vcore op iets anders dan "Default" zetten. Staat ook in het boekje trouwens.

• JohnnyV76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:41
mwja. maar er was een combinatie dat aanbevolen werd. Zoiets als 1+2 ipv 3+4 o.i.d.?
De een zou iets betere stabiliteit hebben met overclocken.

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

Verwijderd

JohnnyV27 schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 19:58:
[...]

mwja. maar er was een combinatie dat aanbevolen werd. Zoiets als 1+2 ipv 3+4 o.i.d.?
De een zou iets betere stabiliteit hebben met overclocken.
2+4 geeft de beste resultaten, heb ik gelezen.

• tiescarbo
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-04-2024
he mensen

misschien een beetje offtopic
maar ik wil binnenkort nieuwe hardware gaan kopen.
ik wil dus maar gelijk aan sli gaan :P
is het nou ook handig om al a-overclocker dit bord te kopen of ben ik beter uit met b.v een asus nforce 4
sli deluxe ??
ik wil namenlijk in de toekomst :Y) O-) miss wel gaan overclocken

alvast bedankt voor de moeite

EDIT : met "dit bord" bedoel ik dan de
LANPARTY UT nF4 SLI-D en de
LANPARTY nF4 SLI-DR
is anders 1 van deze 2 een aanrader

[ Voor 16% gewijzigd door tiescarbo op 17-02-2005 21:39 ]

Verwijderd

Als ik de cpu fan instel dat deze max blijft blazen dan doet deze dat heel kort en gaat daarna weer naar 1000 rpm. Klinkt bekend of is dit alleen bij mij?

• D-Three
tiescarbo schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 21:37:
is het nou ook handig om al a-overclocker dit bord te kopen of ben ik beter uit met b.v een asus nforce 4
sli deluxe ??
ik wil namenlijk in de toekomst :Y) O-) miss wel gaan overclocken
En dit kom je hier vragen? Natuurlijk moet je dit bord kopen als je wil overclocken! :D Alsof wij dan een Asus zouden aanraden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlowikPL
  • Laatst online: 13-09 19:33
Nieuwe Review voor de geïnteresseerden : http://www.hardwareluxx.de/pages/11246

* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Mooie review en leuke tabel om in de startpost op te nemen :)
Ik heb niet alles gelezen maar wel even naar de conclusie gekeken. Onder andere het geluid is volgens de reviewer slecht. Dit vind ik heel erg jammer want ik vrees dat ik het SoundStorm-geluid van mijn NF7-S hard zal missen. :(
Nog een negatief punt van de nF4 Ultra-D is volgens de reviewer "identisches Layout wie nF4 SLI-DR". Is dat slecht? Dat vind ik net een positief punt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe BIOS:

http://oskarwu.myweb.hinet.net/dfi/betabios/nf4ld217.rar
Mirror: http://www.neukschaap.nl/files/nf4ld217.rar (hier zit AWDFLASH.exe bij!)

Verbeteringen:
- Update memtest86+ 1.51

(New Features
Added support for Intel i955X (Glenwood)
Added support for nVidia nForce4

Bug Fixes
Fix a bug on K8 chipset recognition
Fix Dual channcel not detected on i865/875 (Bug added in V1.50) Some minor bug fixes

- Load Optimized Default =>Tref 3120 Cycle => fixed Corsair XPERT & OCZ VX Memory Steady
Ik ga hem nu flashen, ben benieuwd, veel nieuwe biossen imho, altijd goed :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2005 02:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat me opvalt is dat in bijna iedere test de ultra-d sneller is dan de sli-dr. Je weet niet hoever t uit elkaar ligt maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmpf na alle dingetjes gefixed te hebben loopt mijn proc niet harder dan 2300. Dan word windows erg instabiel. :(

Ik begreep dat de winchesters best ver konden maar ik vind dit redelijk magertjes. Ook het voltage iets omhoog zetten hielp niet echt. Wat ik niet helemaal vat is de startup cpu vid voltage en de optie daaronder die ook over de proc voltage gaat. Ik heb ze allebei iets verhoogt maar dat schoot niks op. Omdat ik brak geheugen heb laat ik die max 200 draaien op standaard latencys. Dit is dus puur een processor oc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The farmer
@Mooser
Wat me opvalt is dat in bijna iedere test de ultra-d sneller is dan de sli-dr. Je weet niet hoever t uit elkaar ligt maar toch.
Dat is inderdaad opvallend, wat ik wel jammer vind dat test maar tot 1024*768 ging i.p.v. 1600*1200 :P, heb niet voor niks Samsung 997DF gekocht.
De verschillen in gameprestatie vind ik btw wel verwaarloosbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Resultaat van nieuwe BIOS:
Afbeeldingslocatie: http://www.kikoo.cistron.nl/pifast/4409.jpg
Ben nog niet hoger gegaan met mn geheugen, ik weet wel dat ik eerst bij memtest na 50 passes errors kreeg op deze settings en vanacht pas na 150 oid, stabiel genoeg voor mij, trek me niet zoveel meer van memtest aan :) Straks/vanavond nog eens hoger proberen.
BIOS is dus duidelijk beter voor VX/UTT imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TakeAway
Kun je het plaatje clickable maken? Mijn ogen zijn niet meer wat ze geweest zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
ali-a schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 14:21:
Kun je het plaatje clickable maken? Mijn ogen zijn niet meer wat ze geweest zijn. :)
is automatisch klikable in nieuwe layout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The farmer
a

[ Voor 100% gewijzigd door The farmer op 18-02-2005 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The farmer
xxx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TakeAway
El Snorro schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 14:31:
[...]

is automatisch klikable in nieuwe layout?
daarnet nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geld dat dat nieuwe bios beter is ook voor bh6? mijn ultra-d loopt namelijk nogal te kutten met mn infineon USA's, bios van 9 februari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weer heel wat getweakt vandaag op me vrije dag :)

Me processor is dus tot 2650 stabiel.
Hoogste pifast 2694 @ 44,33 met bh5

Heb echt alles geprobeerd maar hoger wil die dus echt niet en daar baal ik van :'(
Vreemde is dat ie met single channel ook geen stap harder wil.
3,1 volt is voor me bh5 genoeg voor deze score.
Ik heb tot 3,7 geprobeert maar lijkt erzelfs instabieler op te worden.
Ik denk en hoop dat het aan me voeding ligt(Antec 430watt truepower 20pins) ga maandag ff een OCZ powersteam halen dus dan zal ik het weten.
(PCP&C voeding ga ik maar vergeten 250euro is toch beetje te gek 8)7 )

Wat denken jullie mede tweakers :+ ?

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2005 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 21:49:
Iemand die even weet welk slot je het beste kan gebruiken voor single channel?
Slot 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na een hoop gekut te hebben gehad met mijn G.Skill geheugen op mijn Ultra-D bordje heb ik me oude moederbordje weer in gebruik (Neo4 Platinum). Geheugen wou voor geen ene meter stabiel lopen op mijn Ultra-D. Alle voltages gepropeerd, maar errors errors en nog eens errors. En ik switch weer vrolijk naar mijn Neo4 en ik run weer zonder errors 289mhz 2.5-3-3-7 1T op 2.75v, iets wat die Ultra-D lang niet kon. Viel me dus ff vies tegen. Maarja ik wil toch nog wel de overstap maken naar OCZ VX en een Winchester cpu'tje. Dus die Ultra-D ga ik zeker nog gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je wel andere biossen geprobeerd? Laatste scheen ook beter te werken met TCCD...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The farmer
@Slimmie

Als ik jouw was zal ik voor TCCD-chippies gaan, bijv. OCZ PC3200 Platinum Rev2, deze deed het heel goed in de Anandtech review.
The DFI nForce4 boards shredded all previous records with this CPU and memory - reaching the highest overclocks at stock speed and at a lower mulitiplier that we have ever tested with this combination. We have squeaked by the 300 CPU clock frequency (DDR600) in the past, but it always required a 2T command rate. This time, we reached an astounding 318 (DDR636) at 1T, at the rather aggressive memory timings of 2.5-4-3-7 with our standard OCZ PC3200 Platinum Rev.2, which is based on Samsung TCCD chips. This is the highest DDR speed that we have ever reached with this memory or any other double-sided DDR memory.

What impact does 318 have on performance? Quake 3 ran at 642FPS and SiSoft Sandra 2004 standard memory bandwidth was 8,300 MB/s. The Sandra unbuffered memory bandwidth was at 4000 MB/s. All these results are new performance records in our memory testing. The very wide range of memory voltages to 4.0V is particularly useful in reaching the highest possible overclocks, along with a very complete set of memory tweaking options in the BIOS. There is still a huge reserve in the available memory voltage range as we only needed 2.9V to reach these performance levels. Those with exotic cooling will appreciate that the CPU voltage and memory voltage settings on the DFI will give them what they need to squeeze every bit of performance from their CPU and memory.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ vrtnn

Ja ik heb verschillende biossen geprobeerd. OPB bios bijvoorbeeld. OPB maakt zelf ook gebruik van G.Skill geheugen dacht ik.

@ The Farmer

Klopt in die review van Anandtech gaan die rev2 reepjes van OCZ super hard, maar je denkt toch niet dat ik hiervoor ander geheugen ga aanschaffen? Dat is me iets te duur. Ik heb gasten gezien met G.Skill die rete hard gaan op die DFI's. Ik wil het nog niet opgeven. Ik heb deze probleem al gepost op het forum van G.Skill en daar nemen ze dit soort dingen erg serieus. Het schijnt gewoon een paar bios instellingen te zijn. Die ga ik dus binnenkort ff proberen. Maar ga eerst naar een lanparty en aangezien ik de boel nu ff stabiel heb lopen doe ik dat wel ff een andere keer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds donderdag ook een Ultra-D, echter heb ik een probleem. Op mijn MSI K8N Neo2 deed mn cpu(winchester 3000+) 2672 mhz @ 1.6V, op mn DFI doet hij 2547 mhz stabiel. Toen ik mn Neo2 uitbouwde had ik mn cpu incl. cooler uit de socket getrokken(cpu trekt door de heatspreader en koelblok vacuum). Zou mijn cpu beschadigd zijn? Vind het gewoon erg vaag dat hij ineens 130 mhz langzamer gaat of hebben meer mensen dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-07 22:37
Vandaag mijn Ultra-D ingebouwd. Bij het opstarten blijft diagnostic led 4 (VGA) branden, paar piepjes en systeem sluit af.

VGA in PCI-E 1, jumpers op 1 en 2 (single mode) en powerconnector van de kaart aangesloten. Fan van kaart draait gewoon goed. DRAM in slot 2 en 4, ook met 1 DIMM geprobeerd in verschillende sloten. Jumper DRAM op 1+2 en op 2+3 geprobeert, maar helaas probleem blijft.

Heb geen andere PCI-E kaart om mee te testen helaas. Wel PCI kaartje geprobeert, zelfde probleem. Iemand een idee ? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 13:41:
Ik heb sinds donderdag ook een Ultra-D, echter heb ik een probleem. Op mijn MSI K8N Neo2 deed mn cpu(winchester 3000+) 2672 mhz @ 1.6V, op mn DFI doet hij 2547 mhz stabiel. Toen ik mn Neo2 uitbouwde had ik mn cpu incl. cooler uit de socket getrokken(cpu trekt door de heatspreader en koelblok vacuum). Zou mijn cpu beschadigd zijn? Vind het gewoon erg vaag dat hij ineens 130 mhz langzamer gaat of hebben meer mensen dit probleem?
Het zou goed kunnen dat de core geen goed contact meer maakt met de spreader of de neo2 is een beter/stabieler bord voor jouw snelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The farmer
@Slimmie
Maarja ik wil toch nog wel de overstap maken naar OCZ VX en een Winchester cpu'tje. Dus die Ultra-D ga ik zeker nog gebruiken.
Dan begreep ik je verkeerd, dacht dat je sowieso ging investeren. Maar het zou ook van de zotten zijn als je met G.Skill PC4400 geen hele goede resultaten kan halen, het bord scheen vooral in het begin errugh op OCZ afgesteld te zijn (UTT en TCCD), Hynix gaat bv. op Epox939 heel hard en op DFI niet.

Ben benieuwd naar je resultaten :).

[ Voor 4% gewijzigd door The farmer op 19-02-2005 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke nVidia nForce drivers krijgen jullie allemaal geinstalleerd op dit moederbord? Ik kan de nieuwste(5.10 geloof ik) van de nVidia site niet installeren, alleen die van de bijgeleverde CD. Ik gebruik windows XP SP1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Verwijderd schreef op zondag 20 februari 2005 @ 13:41:
Welke nVidia nForce drivers krijgen jullie allemaal geinstalleerd op dit moederbord? Ik kan de nieuwste(5.10 geloof ik) van de nVidia site niet installeren, alleen die van de bijgeleverde CD. Ik gebruik windows XP SP1.
Er is een aparte nForce4-driver: http://www.nvidia.com/object/nforce_nf4_winxp_6.39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben er meer mensen last van dat bank interleave gewoon niet werkt? Als ik het aan zet geeft sandra precies dezelfde bandbreedte, everest ook. Zou iemand met VX/Twinmos UTT dit ook kunnen testen? Ik gebruik overigens de 02/17 bios.

edit: laat maar, heb 3 biossen getest en het werkt gewoon.
Nog een opmerking, als je VX of Twinmos UTT hebt, vermijd dan bios 18/02. De bandbreedte in deze bios is aanzienlijk lager.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2005 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Holy.....
Gisteren me bord binnen en ik moet zeggen nijs !!
Bord zit echt bomvol features zeg, daar moet ik eerst eens een paar dagen voor uit trekken omdat allemaal te gaan ontdekken voordat ik serieus kan gaan OCen.

@Laagvliegerke: Zou dat veel uitmaken de drivers van de CD of die 'speciale' nF4 driver?

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sapphire schreef op zondag 20 februari 2005 @ 21:07:
Holy.....
Gisteren me bord binnen en ik moet zeggen nijs !!
Bord zit echt bomvol features zeg, daar moet ik eerst eens een paar dagen voor uit trekken omdat allemaal te gaan ontdekken voordat ik serieus kan gaan OCen.

@Laagvliegerke: Zou dat veel uitmaken de drivers van de CD of die 'speciale' nF4 driver?
Op de CD staan 6.37, deze is voor alle nforce chipsets. 6.39 is speciaal voor nf4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Pech dan, zal het onthouden voor m'n bench setup.
Voor dagelijks gebruik moet het gewoon werken, meer niet :P

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The farmer schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 17:21:
@Slimmie

[...]

Dan begreep ik je verkeerd, dacht dat je sowieso ging investeren. Maar het zou ook van de zotten zijn als je met G.Skill PC4400 geen hele goede resultaten kan halen, het bord scheen vooral in het begin errugh op OCZ afgesteld te zijn (UTT en TCCD), Hynix gaat bv. op Epox939 heel hard en op DFI niet.

Ben benieuwd naar je resultaten :).
Eind deze maand vervang ik mijn Newcastle 3500+ (Liep maximaal 2610mhz) door een 3500+ Winchester. Ik hoop dan zowiezo op een 2700mhz. Daarna komt er nog OCZ VX geheugen in, mits mijn G.Skill goed werkt.

Het verbaasd me inderdaad dat mijn G.Skill PC4400 (TCCD chippies) niet echt fantastisch werkt op mijn ultra-d mobo. Het zou toch zeker met een andere bios wel beter zijn? Iemand enig idee welke bios ik in mijn ultra-d moet flashen zodat geheugen met tccd chips beter functioneert? Als iemand een andere bios heeft voor mij zou je dan ff een download linkje kunnen geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien handig om een lijstje te maken met alle biosen, en welke het beste werkt in combo met andere hardware. Want hoeveel verschillende bios'sen draaien er nu rond voor de ultra-d?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 21 februari 2005 @ 08:35:
Misschien handig om een lijstje te maken met alle biosen, en welke het beste werkt in combo met andere hardware. Want hoeveel verschillende bios'sen draaien er nu rond voor de ultra-d?
Lijkt me een handig idee.

Heb hier alvast een bios.

Hier een link op xtremesystems.org naar 2005 02 09 beta performance bios. Deze schijnt goed te werken met TCCD chips. Helaas heb ik daar nog niks van gemerkt.

http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=52726

Nog ff een vraag. Is je geheugen 1:1 laten draaien nog steeds het beste?

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2005 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

leuk bord, gisteren ff 230x10 geprobeerd en lijkt voorlopig stabiel (voor 24/7 gebruik)
3200+ winnie op 1,4v met CH-5 op 3,2v 2-3-3-8 1t (timmings moet ik nog ff op 2-3-2-5 zetten;))

Maar iig zit ik met deze setup nu al 0,8 sec van me AXP pifast record :|

[ Voor 4% gewijzigd door sapphire op 21-02-2005 14:36 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlowikPL
  • Laatst online: 13-09 19:33
Ik ga dit week of volgend week de DR bestellen. Echter maak ik me zorgen of mijn KIngston HyperX BH-5 goed gaat lopen op dit plank :? Heeft iemand iets gezien op internet dat liep op deze mobo en mijn Gehugen ? Verder koop ik ook mijn OCZ Powersteam 520W , dit zou voldoende moten zijn :Y)

* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Ik weet bijna wel ckers dat dat goed loopt.
Sowieso zitten er al een aantal mensen hiet op GoT met BH-5 en een DFI nF4, en Syzzer heeft BH-6 dat (naar mijn weten) goed loopt op deze plank, en mijn eigen CH-5 loopt ook als een zonnetje ;)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand al wat over de SLI-DR bordjes gehoord? Nog steeds backorder bij Bytesatwork. Duurt nu wel erg lang, ik wil meelullen.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:01

Exigence

dnkroz

De plank loopt goed met BH5 hoor, no problem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ckers te weten dat het hard loopt, Opb van xtreme heeft zijn bh5 op 293 1T @ 2-2-2-5 ( 4v ) behaalt.
Zelf draai ik op 3.5v op 270 1T @ 2-2-2-5. Erg goede combinatie

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2005 19:25 ]

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.