[Ervaringen] Het Asus A8N-SLI topic Deel 5

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste
Acties:
  • 2.557 views sinds 30-01-2008

Anoniem: 132667

Hebben mensen al ervaringen om met ClockGen voor de NForce4 Chipset softwarematig over te klokken .. ik kom nu met me value ram niet verder dan 220MHZ en me cpu draait dan 2.4 GHZ (40ºC stressed), als het 1:1 staat , ik zou de multiplier en de HTT nog omlaag kunnen gooien en me freq omhoog, maarja ben nog niet thuis :(

Anoniem: 39712

Kalizec schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 01:02:
Hey D3ton4tor, mr_star en dokitoedele kap eens met deze topic vervuiling!

[...]
Tsja, start ik wel een nieuwe topic op met deze insteek: "Snap er geen hout van, heb in mijn bios alles op enabled staan voor een opstart via de space-bar van mijn USB draadloze Logitech MX toetsenbord, geeft geen sjoege, ook niet als ik via de serial poort inplug. Misschien toch een kleine issue en reden voor een 20-24 pins verloopstekker voor de voeding?"

geheit dat er dan weer wordt verwezen naar deze topic want het is wel een vraag maar ook een ervaring waarvan ik me afvraag of iemand die ook heeft gehad en daar kunnen we dan allemaal weer van leren c.q. ervaren. Zeg maar niets meer, ik ga wel weg........

• mathijsv
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:45
D3ton4tor schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 22:17:
[...]

geen floppy is alleen een probleem bij windows installatie als je een RAID array hebt, of op de silicon image (RAID) wilt installeren.
Indien je gewoon 1 schijf als bootdisk gebruikt heb je nergens last van, gewoon na windows install de nforce4 drivers installeren en gaan. :)
Heb ik gedaan (en ik heb precies hetzelfde als bovenstaande situatie), maar mijn harde schijf (Maxtor SATA DiamondMax 10 160GB) wordt herkend als verwisselbare schijf... Wat doe ik fout? :?

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-04 23:54
Het klopt dat ie herkent wordt als verwisselbare schijf. SATA ondersteunt immers Hot Plog&Play.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• mathijsv
Kalizec schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 14:28:
Het klopt dat ie herkent wordt als verwisselbare schijf. SATA ondersteunt immers Hot Plog&Play.
Ehm, ja, maar het is toch niet zo dat een dergelijke harde schijf in elke computer als verwisselbare schijf te zien is? Het kan toch ook 'gewoon'? Maw: hoe krijg je dit weg?

Anoniem: 56386

Nu heb ik problemen met mijn computer dus ik alle tests gedaan zoals memory test, tool van wd, linux live cd geprobeert alles deed het zonder enige fouten.
Het probleem is nadat ik windows opnieuw wilde installeren op mijn hd. Hij niks meer deed, nadat de files van de cd op mijn hd waren gekopieerd. Daarna zou als het goed is mijn hd verder gaan met de installatie alleen doet hij dit niet. Ik heb 2 windows cd's geprobeerd, zelfs een legale het mag niks helpen. Via de linux live cd kan ik wel gewoon door mijn hd scrollen en bestanden openen ook gaf de tool van wd geen fouten aan.

Nu wilde ik dus de nieuwste bios 1004-001.bin er op zetten d.m.v awdflash, dit gaat goed tot hij vraagt om de bios naam op te geven dit doe ik dus 1004-001.bin alleen daarna geeft hij de foutmelding dat de bin niet in orde is. Nu had ik nog een keer van de ultra brakke asus site de bios gedownloaden alleen doet hij nog niks kan iemand mij toevallig de bios opsturen?

Ik heb gebruik gemaakt van deze faq : [url]http://www.asus.com.tw/support/english/techref/bios/awdflash.aspx[/ur]

• Big4SMK
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-06 09:32
mathijsv schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 16:05:
[...]

Ehm, ja, maar het is toch niet zo dat een dergelijke harde schijf in elke computer als verwisselbare schijf te zien is? Het kan toch ook 'gewoon'? Maw: hoe krijg je dit weg?
hoe je het weg krijgt weet ik niet.
Wat ik wel weet is dat dat plug&play een feature is van die NVRaid controller. Normale sata aansluitingen die op bijna alle moederborden zitten zijn niet hot plug&play, vandaar dat ie in andere PCs niet als verwisselbare schijf gezien wordt. Op alle nforce4 moederborden echter wel.

wat ik me ook afvraag: heb je er last van ?

trouwens: wat voor een tools gebruiken jullie om over te clocken?
ik doe nu mijn geheugen op DDR500 gezet in de bios zodat ik een HT Frequency krijg van 250MHz, maar zodra ik die frequency dan weer met ntune naar beneden gooi kapt mn PC met werken. Verder heb ik met crystalCPUID mn cpu mutliplier naar 9,5 gezet ipv de standaard 7 die het bios neerzet omdat ik mn HT Frequency omhoog gegooid heb.

Proc is standaard 10x200 (3200+/2GHz) en staat nu dus op 9.5x250 (2375 MHz)
En mem is vitesta DDR500, en draait nu dus ook op 250MHz

[ Voor 30% gewijzigd door Big4SMK op 17-02-2005 19:57 ]

• IRCfreAk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-08-2021
humms erg merkwaardig, ik heb zojuist mijn 2e en laatste maxtor diamondmax9 plus 200gb pata kapot gemaakt. Ik vraag me af hoe het komt, ineens freezt de boel in windows en kan ik mijn pc niet meer booten met die hdd er nog in. Ik boot van 2 raptors. Als ik de maxtor in een andere pc hang doet ie het ook niet meer. Beetje jammer, eerste drive was 1 jr oud en deze slechts 8 maanden ofzo. Nu kan ik er 2 tegelijk naar maxtor opsturen:(

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Anoniem: 56386 schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 19:26:
Nu heb ik problemen met mijn computer dus ik alle tests gedaan zoals memory test, tool van wd, linux live cd geprobeert alles deed het zonder enige fouten.
Het probleem is nadat ik windows opnieuw wilde installeren op mijn hd. Hij niks meer deed, nadat de files van de cd op mijn hd waren gekopieerd. Daarna zou als het goed is mijn hd verder gaan met de installatie alleen doet hij dit niet. Ik heb 2 windows cd's geprobeerd, zelfs een legale het mag niks helpen. Via de linux live cd kan ik wel gewoon door mijn hd scrollen en bestanden openen ook gaf de tool van wd geen fouten aan.

Nu wilde ik dus de nieuwste bios 1004-001.bin er op zetten d.m.v awdflash, dit gaat goed tot hij vraagt om de bios naam op te geven dit doe ik dus 1004-001.bin alleen daarna geeft hij de foutmelding dat de bin niet in orde is. Nu had ik nog een keer van de ultra brakke asus site de bios gedownloaden alleen doet hij nog niks kan iemand mij toevallig de bios opsturen?

Ik heb gebruik gemaakt van deze faq : [url]http://www.asus.com.tw/support/english/techref/bios/awdflash.aspx [/ur]
http://users.telenet.be/betapics/1004-001.zip
Zet deze files op een flop en ram tijdens de boot in het begin op alt + F4

[ Voor 4% gewijzigd door XWB op 17-02-2005 20:10 ]

March of the Eagles

Anoniem: 125150

Kunnen jullie mij helpen met het feit dat de Ntune utility in het Info & Recommendation menu aangeeft dat mijn huidige memory bus mode op 64bit staat inplaats van 128bit.. waardoor komt dat?

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Omdat je geen dual channel draait?

March of the Eagles

oja...

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Vb hoe je dual channel draait:

Dit kan bijvoorbeeld:
bank 1A: 256 MB
bank 1B: 512 MB
bank 2A: 256 MB
bank 2B: 512 MB

Dit kan niet:
bank 1A: 256 MB
bank 1B: 256 MB
bank 2A: 1024 MB
bank 2B: 512 MB

Ook als je maar 1 bank benut draai je geen dual channel.

March of the Eagles

• mathijsv
Big4SMK schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 19:53:
[...]

hoe je het weg krijgt weet ik niet.
Wat ik wel weet is dat dat plug&play een feature is van die NVRaid controller. Normale sata aansluitingen die op bijna alle moederborden zitten zijn niet hot plug&play, vandaar dat ie in andere PCs niet als verwisselbare schijf gezien wordt. Op alle nforce4 moederborden echter wel.

wat ik me ook afvraag: heb je er last van ?

trouwens: wat voor een tools gebruiken jullie om over te clocken?
ik doe nu mijn geheugen op DDR500 gezet in de bios zodat ik een HT Frequency krijg van 250MHz, maar zodra ik die frequency dan weer met ntune naar beneden gooi kapt mn PC met werken. Verder heb ik met crystalCPUID mn cpu mutliplier naar 9,5 gezet ipv de standaard 7 die het bios neerzet omdat ik mn HT Frequency omhoog gegooid heb.

Proc is standaard 10x200 (3200+/2GHz) en staat nu dus op 9.5x250 (2375 MHz)
En mem is vitesta DDR500, en draait nu dus ook op 250MHz
toon volledige bericht
Nou ja, ik heb er niet echt 'last' van of zo, maar bij het verwijderen van m'n USB-stickie ben ik de hele tijd bang dat ik mijn harde schijf inactiveer :/ .
Ik heb nog een vraagje: Mijn windows xp staat op deze harde schijf (maxtor 160GB SATA Diamondmax 10) geinstalleerd en dit is de enige harde schijf in mijn computer. Bij de installatie van windows xp heb ik echter geen SATA driverdiskette gebruikt. Heb ik nu wel dezelfde prestaties (en uiteindelijke resultaat) als wanneer ik wél een driverdiskette had gebruikt?

• Big4SMK
mathijsv schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 20:25:
[...]

Nou ja, ik heb er niet echt 'last' van of zo, maar bij het verwijderen van m'n USB-stickie ben ik de hele tijd bang dat ik mijn harde schijf inactiveer :/ .
Ik heb nog een vraagje: Mijn windows xp staat op deze harde schijf (maxtor 160GB SATA Diamondmax 10) geinstalleerd en dit is de enige harde schijf in mijn computer. Bij de installatie van windows xp heb ik echter geen SATA driverdiskette gebruikt. Heb ik nu wel dezelfde prestaties (en uiteindelijke resultaat) als wanneer ik wél een driverdiskette had gebruikt?
Bang zijn dat je die schijf wegknikkerd hoeft niet, ik heb het net even geprobeerd: Je krijgt eerst nog een melding met een overzichtje welke partities je gaat onkoppelen, en zelfs als je dan op OK drukt gaat het nog niet fout. Ik krijg netjes een melding dat ie nu niet ontkoppeld kan worden (mn OS staat op die schijf). Mocht je OS niet op die schijf staan en het dus wel lukken om te ontkoppelen, dan kan je hem uiteraard ook weer zo aankoppelen.

Wat performance betreft maakt het volgens mij geen bal uit dat je geen floppy gebruikt hebt, zolang je later maar de nieuwste drivers geinstalleerd hebt.

• hershel
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-04 15:49
Zijn er meer mensen die problemen hebben met een SB Audigy 2 (ZS)?

Als de kaart er in zit is er geen probleem, maar zodra de drivers geinstalleerd zijn loopt Windows vast tijdens het opstarten.

Altijd gezeur met die creative kaarten.

Anoniem: 133816

Ik ben het ZAT die 2x Leadtek WinFast PX6800 GT TDH kunnen van mij naar de maan lopen ,heb nu een ruime maand op ze zitten wachten. :(
Me hardwareboer gebeld en gezegt doe mij maar die verukte duurdere XFX 6800 GT PCI-e ,deze hebben ze ruim op voorraad hopelijk zaterdag hier in huis :O
Kan ik eindelijk die ASUS A8N-SLI Deluxe op zijn staart TrApPeN. })

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
sjakietrekhakie schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 20:45:

Als de kaart er in zit is er geen probleem, maar zodra de drivers geinstalleerd zijn loopt Windows vast tijdens het opstarten.

Geen problemen hier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big4SMK
mijn enige probleem is dat er geen driver CD bijgeleverd zat, en de drivers nergens op inet te krijgen zijn. Het wachten is nu tot yorcom de beloofde CD opstuurt...dan kan ik het ook eens bekijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred87
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-07 13:58
weet iemand hoe je de northbridge cooler verwijdert ? ik wil hem vervangen door een zalman nb47j maar krijg de cooler met geen mogelijkheid los :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:51

epo

sjakietrekhakie schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 20:45:

Ook geen problemen hier, heb hem overingens in het meest onderste pci slot zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoooper
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
ik heb behoorlijk wat problemen gehad met een raid 0 van 2 maxtor SATA 120gb schrijven via de nvidia controller, nu via de sillicon raid controller gaat het super.... vreemd. hebben hier meer mensen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IRCfreAk
sterker nog ik kon heel mijn pc niet opstarten toen mijn audigy 2 erin zat, kreeg 0,0 beeld. Toen ik hem in een ander pci slot had gedaan, nadat ik windows had geinstalled werkte het wel weer. Install je vanaf de cd of die gare stripped crippled drivers van internet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:23
Pred87 schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 00:18:
weet iemand hoe je de northbridge cooler verwijdert ? ik wil hem vervangen door een zalman nb47j maar krijg de cooler met geen mogelijkheid los :?
aan de achterkant van het moederbord die zwarte pinnetjes waarmee dat koelblok vast zit inknijpen en terug door de gaatjes duwen.

[ Voor 5% gewijzigd door FragDaddy op 18-02-2005 10:49 ]

Have a wheelie good weekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat ik niet begrijp is dat ik met 3dmark05, 400punten lager haal als ik mn 3200+ op 2600ghz laat draaien dan dat ie op 2200ghz loopt. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-07 20:44

star-saber

Ryzen

ik heb het idee dat me antec480 toch niet voldoet.
gister zat ik enkele uren achtereen WoW te spelen en toen begon ie een raar geluid te maken.
voeding voelde ook heel heet aan.
12V = 11.52
5V= 4,83
3,3 = 3,2

lijkt mij beetje laag of niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:09
Ik zou het maar eerst nameten met n multimeter voordat je de voeding de schult geeft.
Mijn Asus geeft ook een te lage spanning aan.

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

star-saber schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 11:49:
ik heb het idee dat me antec480 toch niet voldoet.
gister zat ik enkele uren achtereen WoW te spelen en toen begon ie een raar geluid te maken.
voeding voelde ook heel heet aan.
12V = 11.52
5V= 4,83
3,3 = 3,2

lijkt mij beetje laag of niet ?
Bios is niet helemaal te vetrouwen.

Als ie nou grotere verschillen aangaf, dan zou je kunnen speculeren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• star-saber

star-saber

Ryzen

hij wordt heel heet kan dat geluid daar door komen?
ik schat 55 graden
Sissend occilerend geluid is het.

[ Voor 21% gewijzigd door star-saber op 18-02-2005 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zou niet weten wat geluid zou kunnen produceren in een voeding, behalve dan het fan die erin kan zitten.

Wat voor geluid is het precies? geknetter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• star-saber

star-saber

Ryzen

het lijkt op geknetter.
en komt alleen na een tijdje als voeding flink warm is en flink belast word

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dan is ie ergens kortsluiting aan het maken.... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.loepie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-05 10:30

mr.loepie

Canon Eos R5II + wat glas ;-)

ik zit soms nog steeds met het probleem dat ik na een reboot de stanard waardes weer heb.
heeft iemand hier een oplossing voor?
zijn er nog meer mensen die die ook nog hebben ?

Asus Apex Z890, 285K @ 5.6 GHZ all P-core, 5,0Ghz All E-core (custom WC) , 48GB 8000mhz C36 Corsair Dominator Titanium DDR5, Synology 1821+ 24 TB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb de probleem dat als ik mijn pc koud start geen beeld heb en ik dnek ook niet dat ie bijde post komt.
Als ik het reset start ie op met beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epo

epo

IRCfreAk schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 09:01:
[...]

sterker nog ik kon heel mijn pc niet opstarten toen mijn audigy 2 erin zat, kreeg 0,0 beeld. Toen ik hem in een ander pci slot had gedaan, nadat ik windows had geinstalled werkte het wel weer. Install je vanaf de cd of die gare stripped crippled drivers van internet?
CD, dat gare valt wel mee, als je ermee gaat kloten dan ja, is het idd kut. Maar als je er normaal mee omgaat werkt het gewoon! Zoals ik al eerder vertelde, bij mij zit de kaart in het meest onderste pci slot en werkt flawless!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AcS_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:46
Ik heb net mijn processor binnen :)

Alles werkt perfect, behalve mijn usb start niet op. Code 10 :? Nog ff uitpluisen wat er aan de hand is.

Tevens werkt Geil Golden Dragon Ultra pc3500 1 Gb kit perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135886

Zijn er meer mensen met dit mobo firewalled (door de drivers denk(?) ) in b.v. P2P apps?
Lijpwieg wel :(

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 135886 op 18-02-2005 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epitome
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-06 11:14
Zijn de extra's van de DeLuxe versie, echt die 20 tot 25 euro meer waard? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ Lijpwieg: Nee, alles werkt prima

@ Epi: Ja

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 125150 op 18-02-2005 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.loepie

mr.loepie

Epitome schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 15:08:
Zijn de extra's van de DeLuxe versie, echt die 20 tot 25 euro meer waard? :?
dat vroeg ik me ook wel af maar heb wel de deluxe gekocht en ik vind van wel..
maar ja dat is ieder zijn keuze.

Asus Apex Z890, 285K @ 5.6 GHZ all P-core, 5,0Ghz All E-core (custom WC) , 48GB 8000mhz C36 Corsair Dominator Titanium DDR5, Synology 1821+ 24 TB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:57

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Of je er echt direct gebruik van gaat maken weet ik niet, maar voor die 20 euro heb je wel een mooie voorraad kabels waar je echt ooit wel gebruik van gaat maken. Als je die later allemaal los moet gaan halen ben je meer kwijt, dus ik vond het het iig wel waard.

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waar of hoe kan ik de ram Divider instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 66537

Onlangs heb ik met mijn Ghost 9.0 een backup gemaakt van mijn C station (Windows) op mijn NVidia Raid controller (Raid0) op mijn Hitachi SATA schijven. Ik heb dit succesvol kunnen doen in een V2i image bestand.

Nu kreeg ik eergisteren een beveilingsfout in Windows waardoor ik genoodzaakt was om mijn back up image te gebruiken.

Helaas kan ik met de Ghost Boot cd niet opstarten omdat hij de RAID array niet kan vinden. Zelfs niet als ik de drivers met de Nvidia driver diskette heb gebruikt, dan krijg ik een foutmelding dat hij nvraid.sys niet heeft kunnen vinden.

Ik heb een flink gegoogled en alle andere tips ook al geprobeerd door bijvoorbeeld met drive image te werken (omdat deze ook V2i bestanden kan lezen) maar dat werkte niet.
Ook heb ik een nieuwe ISO aangemaakt van de Norton ghost boot cd waarin ik de Nvidia drivers handmatig heb bijgevoegd in een INF bestand maar dat werkte ook niet.

Tja ten einde raad denk ik dat mijn V2i image onbruikbaar is op mijn Nvidia Raid.
Moet ik nu Windows helemaal opnieuw gaan installeren of weet iemand hoe ik op een andere wijze mijn Raid array zichtbaar kan krijgen in de Norton ghost 9.0 boot cd????????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-04 23:54
Anoniem: 125150 schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 18:10:
Waar of hoe kan ik de ram Divider instellen?
Die stel je in door het geheugentype te selecteren.

DDR200 -> 1:2
DDR266 -> 2:3
DDR333 -> 5:6
DDR400 -> 1:1
DDR433 -> 13:12
DDR466 -> 7:6
DDR500 -> 5:4
DDR533 -> 4:3
DDR550 -> 11:8
DDR566 -> 17:12
DDR600 -> 3:2

Kwam hier zelf ook pas vandaag achter. Merk dat je met behulp van deze divider dus ook zonder duur geheugen goed kunt OCen. Mijn Winchester loopt momenteel in ieder geval al op 2300 ipv 1800 en het einde is nog lang niet in zicht.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kalizec schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 20:51:
[...]

Die stel je in door het geheugentype te selecteren.

DDR200 -> 1:2
DDR266 -> 2:3
DDR333 -> 5:6
DDR400 -> 1:1
DDR433 -> 13:12
DDR466 -> 7:6
DDR500 -> 5:4
DDR533 -> 4:3
DDR550 -> 11:8
DDR566 -> 17:12
DDR600 -> 3:2

Kwam hier zelf ook pas vandaag achter. Merk dat je met behulp van deze divider dus ook zonder duur geheugen goed kunt OCen. Mijn Winchester loopt momenteel in ieder geval al op 2300 ipv 1800 en het einde is nog lang niet in zicht.
toon volledige bericht
Ja ik heb een HyperX 512mb 400mhz..
Maar als ik bijv mijn cpu op 2,6ghz zet, flikkert de mem naar 178mhz..

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 125150 op 18-02-2005 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42979

Anoniem: 66537 schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 20:11:
Helaas kan ik met de Ghost Boot cd niet opstarten omdat hij de RAID array niet kan vinden. Zelfs niet als ik de drivers met de Nvidia driver diskette heb gebruikt, dan krijg ik een foutmelding dat hij nvraid.sys niet heeft kunnen vinden.

Ik heb een flink gegoogled en alle andere tips ook al geprobeerd door bijvoorbeeld met drive image te werken (omdat deze ook V2i bestanden kan lezen) maar dat werkte niet.
Ook heb ik een nieuwe ISO aangemaakt van de Norton ghost boot cd waarin ik de Nvidia drivers handmatig heb bijgevoegd in een INF bestand maar dat werkte ook niet.
Ik zit met precies hetzelfde probleem.... :/ Krijg ook die foutmelding. Wat bedoel je met dat laatste? Dat je die drivers hebt proberen te streamen? Ik heb dat nog niet geprobeerd omdat ik er nog niet helemaal achter ben hoe dat in zijn werk gaat :) dat moet ik nog eens gaan uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42979 schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 23:30:
[...]

Ik zit met precies hetzelfde probleem.... :/ Krijg ook die foutmelding. Wat bedoel je met dat laatste? Dat je die drivers hebt proberen te streamen? Ik heb dat nog niet geprobeerd omdat ik er nog niet helemaal achter ben hoe dat in zijn werk gaat :) dat moet ik nog eens gaan uitzoeken.
Kijk maar eens op het volgende forum, daar staan enkele goede tips:
http://forum.msi.com.tw/i...3ffe34409e3&topic=68755.0

Enkelen konden daar blijkbaar goed met hun NVRAID en Ghost versie overweg, behalve voor mij ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred87
Overclocken hier gaat voor geen meter. 3dmark score gaat alleen maar achteruit en als ik verder overclock dan 2100 mhz wordt hij instabiel. CPU wordt idle 30 graden load zon 37 graden met een zalman 7700 alcu. heb verder gewoon de standaard bios versie.

specs:
athlon 64 winchester 3200+
2x 512 mb pc3200 kingston geheugen

Ook werkt AI booster hier niet. Na het installeren krijg ik constant foutmeldingen met " ',' is not valid integer value ".

Wat ik ook niet snap is dat mijn dvd-rom ineens niet meer herkent wordt in de bios :? . Windows ziet hem wel gewoon en hij werkt ook nog.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:05

OMX2000

By any means necessary...

Welke tool geeft betrouwbaar de FSB aan? Default zegt de AIBooster tool dat mijn FSB op 800 draait, ik was in de veronderstelling dat dat 1000 zou moeten zijn :S

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hershel
HTT = zo een beetje hetzelfde als FSB
800 is je Hypertransport frequentie. Deze kun je in je bios instellen van 2x tot 5x, afhankelijk van je HTT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

Ik heb zo'n beetje alles default staan. Draai alleen mijn videokaart overclocked, maar ik kan de demo van Tribes: Vengeance niet draaien, dat veroorzaakt gewoon altijd een blue screen.

Mijn geheugen heb ik al getest met Memtest86, daar zaten geen problemen in. 3dMark draait ie gewoon goed. Ik heb nu een vermoeden dat het in die nvidia firewall software zit. Iemand anders ook ervaringen hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Nu online
Waarschijnlijk ligt het aan je bios.

Download gewoon de nieuwste van asus-site (1003) en gooi die erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dangerous_Dave
  • Laatst online: 02-02-2023
Anoniem: 66537 schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 20:11:
Onlangs heb ik met mijn Ghost 9.0 een backup gemaakt van mijn C station (Windows) op mijn NVidia Raid controller (Raid0) op mijn Hitachi SATA schijven. Ik heb dit succesvol kunnen doen in een V2i image bestand.

Nu kreeg ik eergisteren een beveilingsfout in Windows waardoor ik genoodzaakt was om mijn back up image te gebruiken.

Tja ten einde raad denk ik dat mijn V2i image onbruikbaar is op mijn Nvidia Raid.
Moet ik nu Windows helemaal opnieuw gaan installeren of weet iemand hoe ik op een andere wijze mijn Raid array zichtbaar kan krijgen in de Norton ghost 9.0 boot cd????????
toon volledige bericht
Ik denk dat het opnieuw installeren wordt denk ik, maar probeer het eens met Nero BackItup bij mij werkt het perfect met RAID 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

STIMPPYYY schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 11:37:
Waarschijnlijk ligt het aan je bios.

Download gewoon de nieuwste van asus-site (1003) en gooi die erop.
Dat heb ik gedaan... ik draaide de 1002 versie en dat liep op zich lekker, alleen overklokken is geen succes. Nu met de 1003 kreeg ik opeens veel blue screens. En het lijkt nu zo te zijn dat het aan de firewall software lag. Zelfs tijdens uninstallen van die software bleef ie bluescreens geven. Ik heb toen maar mijn netwerk kaart uitgezet, en toen ge-uninstalled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135890

Kunnen jullie trouwens speedfan deftig aan de praat krijgen ? Ik kan m'n temps wel uitlezen, maar de fan speed regelen lukt niet. Ik heb mijn 7000B-AlCu en Papst case fan aan mijn moederbord hangen, maar de speeds zijn zo constant als maar kan. Ze worden in speedfan aangegeven als 0 %, al toont hij wat hoger wel de juiste waarden .

Misschien moet ik die chip settings nog veranderen, maar god weet hoe :?

edit : Help file gevonden en deels opgelost. Die Papst blijft te traag draaien, maar ja ...

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 135890 op 19-02-2005 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119912

[off-topic]ik heb mn 160 gb hdd sata aan a8nsli deluxe mobo gehangen, na paar dagen raakt windows corrupt. Is SATA hdd zo gevoelig of zo? ik heb stroomkabel eraf getrokken omdat alles vast liep en ik niet uitkreeg met powerknop/reset. [/off-topic]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89607

Ik ben ook aan het overclocken, maar het wil me nog niet echt lukken. Ik heb een 3500+ Winchester en heb hem nu op 11 X 230 staan, maar als ik de FSB verhoog dan start de pc niet meer op. Ik heb ook al vcore verhoogt, maar daar reageert hij niks op.
Weten jullie daar een oplossing voor?
Hij kan niet tewarm zijn want ik heb de hele kast watergekoeld!

Amd 64 3500+
Asus A8N-SLI Deluxe
Asus x600 XT Extreme
Corsair TWINX1024-3200XLPRO
2x Western digital S-ATA 250 Gb

Temp Mb = 43 Graden
Temp Cpu = 34 Graden
Temp Chipset = 42 Graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Nu online
Geheugen misschien te ver?

Ik heb trouwens dat pinnentje bij mijn videokaart afgebroken, dat wite dingtje waarme hij de kaart vastzet (stom ding overigens) hoe krijg ik die weer vast. Met seconde lijm lukt het niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110584

OMX2000 schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 13:49:
[...]

Dat heb ik gedaan... ik draaide de 1002 versie en dat liep op zich lekker, alleen overklokken is geen succes. Nu met de 1003 kreeg ik opeens veel blue screens. En het lijkt nu zo te zijn dat het aan de firewall software lag. Zelfs tijdens uninstallen van die software bleef ie bluescreens geven. Ik heb toen maar mijn netwerk kaart uitgezet, en toen ge-uninstalled.
ik draai nu op de 1004 beta bios geupdate met asus update (zorg wel dat je de nieuwste asus update gebruikt anders is ie brak)nog geen problemen ondervonden en oc'en gaat hier ook gewoon goed mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epo

epo

Anoniem: 89607 schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 16:38:
Ik ben ook aan het overclocken, maar het wil me nog niet echt lukken. Ik heb een 3500+ Winchester en heb hem nu op 11 X 230 staan, maar als ik de FSB verhoog dan start de pc niet meer op. Ik heb ook al vcore verhoogt, maar daar reageert hij niks op.
Weten jullie daar een oplossing voor?
Hij kan niet tewarm zijn want ik heb de hele kast watergekoeld!

Amd 64 3500+
Asus A8N-SLI Deluxe
Asus x600 XT Extreme
Corsair TWINX1024-3200XLPRO
2x Western digital S-ATA 250 Gb

Temp Mb = 43 Graden
Temp Cpu = 34 Graden
Temp Chipset = 42 Graden
Je HT bus op 4x zetten....... 4x FSB moet lager zijn dan 1050. Zie ook de AMD overklok beginpost ed.

[ Voor 5% gewijzigd door epo op 19-02-2005 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135166

Ik heb nogal een probleem.

In games krijg ik geheugenfouten en net had ik een blauw scherm geheugendump. Ik heb de volgende setup:

A8N-SLI deluxe
AMD64 3500+
Corsair 1024MB DDR400 TwinX Matched Pair 3200XL 2.2.2.5
XFX gef 6800 gt pci-express
Antec Neopower 480

Ze zitten in slot A1 en B1

Ook krijg ik bij het runnen van memtest vele errors... screen

Heeft iemand een suggestie? :S

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 135166 op 19-02-2005 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:09
duidelijk een geval van defect of te hoog geklokt geheugen

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epo

epo

Anoniem: 135166 schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 17:44:
Ik heb nogal een probleem.

In games krijg ik geheugenfouten en net had ik een blauw scherm geheugendump. Ik heb de volgende setup:

A8N-SLI deluxe
AMD64 3500+
Corsair 1024MB DDR400 TwinX Matched Pair 3200XL 2.2.2.5
XFX gef 6800 gt pci-express
Antec Neopower 480

Ze zitten in slot A1 en B1

Ook krijg ik bij het runnen van memtest vele errors... screen

Heeft iemand een suggestie? :S
toon volledige bericht
Probeer te werken met 1 reepje geheugen om zo de fout te achterhalen.
Maak dan ook een bootflop met memtest86 om je geheugen te laten testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

maar tijdens het gamen heb ik het eens in een half uur of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135948

Ik kan mijn Corsair 3200XLPRO niet hoger getimed krijgen als 2.2.3.5 op 2.75 volt standaard bussnelheid. anders geeft mem366+ foutmeldingen (overigens in maar 1 test en 1 bitpatroon), met bovenstaande timing werkt het prima. Dit zou je dus kunnen proberen, of als iemand weet hoe je het toch in 2.2.2.5 modus kunt draaien.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135948 schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 18:59:
Ik kan mijn Corsair 3200XLPRO niet hoger getimed krijgen als 2.2.3.5 op 2.75 volt standaard bussnelheid. anders geeft mem366+ foutmeldingen (overigens in maar 1 test en 1 bitpatroon), met bovenstaande timing werkt het prima. Dit zou je dus kunnen proberen, of als iemand weet hoe je het toch in 2.2.2.5 modus kunt draaien.....
Ik heb het voltage op 2.9 gegooid in de bios en nu draait ie prima stabiel op 2.2.2.5 8) Ontzettend bedankt voor je reactie!!!

misschien iets om in de startpost te zetten? Het zou mij een hoop tijd bespaard hebben!

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 135166 op 19-02-2005 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-07 22:17
Hmz, ik ben ook van plan om dit mobo aan te schaffen, niet omdat hij zo hard kan (wil wel beginnen met het opklokken van mijn pc, nog nooit eerder gedaan) maar vooral omdat hij zo compleet is.

Ik wil hem gaan bestellen bij cool-prices (de non-deluxe versie), er res tme nog 1 ding; het geheugen.
Ik wil wél 1024mb geheugen hebben (mag 2x512 zijn maar ook 1Gb), maar liever niet meer dan 200 euro hieraan uitgeven (let wel, ik ben niet echt vna plan op te gaan fokken, beetje uitproberen oke).
Ik las ergens dat niet alle reepjes geslikt worden (ja ik weet dat de geheugencontroller in de proc zit ingebakken, proc word overigens een 3200+ s939).

Bij cool-prices hebben ze het volgende geheugen;

Corsair 1Gb memory kit (2x512) voor de prijs van 150,99 (staat alleen niks bij over snelheid of opbouw)

Corsair 1024MB DDR400 64MX64 CAS 2 Matched Pair (xms3200) voor de prijs van 213,45

Kingston 1GB DDR PC3200 CL2 (2x512) HyperX Memory Kit voor 199,95

Twinmos 1024 MB DDR PC3200 CL 2.5 (2x 512 MB) Dual Channel Kit voor 128,99

Ik heb mijn ook laten vallen op de xms3200 (twinx) alleen is deze nogal al aan de dure kant en niet op voorraad.
De Twinmos lijkt me wel aardig, vooral omda thet dual channel is.

Iemand een idee ofdat de Twinmos een goede keuze zou zijn? of toch liever de xms3200?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred87
kheb inmiddels bios 1003 erop gezet, alleen de eerder genoemde problemen heb ik nog steeds :| overclocken van cpu gaat nog steeds niet over 2100 mhz. AI booster werkt ok nog steeds niet, krijg nog steeds foutmelding " ',' is not valid integer value ". Kan iemand me plz helpen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

LiquidSmoke schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 19:56:
Hmz, ik ben ook van plan om dit mobo aan te schaffen, niet omdat hij zo hard kan (wil wel beginnen met het opklokken van mijn pc, nog nooit eerder gedaan) maar vooral omdat hij zo compleet is.

Ik wil hem gaan bestellen bij cool-prices (de non-deluxe versie), er res tme nog 1 ding; het geheugen.
Ik wil wél 1024mb geheugen hebben (mag 2x512 zijn maar ook 1Gb), maar liever niet meer dan 200 euro hieraan uitgeven (let wel, ik ben niet echt vna plan op te gaan fokken, beetje uitproberen oke).
Ik las ergens dat niet alle reepjes geslikt worden (ja ik weet dat de geheugencontroller in de proc zit ingebakken, proc word overigens een 3200+ s939).

Corsair 1Gb memory kit (2x512) voor de prijs van 150,99 (staat alleen niks bij over snelheid of opbouw)

Corsair 1024MB DDR400 64MX64 CAS 2 Matched Pair (xms3200) voor de prijs van 213,45

Ik heb mijn ook laten vallen op de xms3200 (twinx) alleen is deze nogal al aan de dure kant en niet op voorraad.

Iemand een idee ofdat de Twinmos een goede keuze zou zijn? of toch liever de xms3200?
toon volledige bericht
Volgens mij waren er een paar gasten die hun Twinmos geheugen niet aan de praat kregen op dit moederbord.
Verder maakt het in jouw geval dan niet echt veel uit of je voor Kingston gaat of Corsair, meestal persoonlijke voorkeur voor een bepaald merk. En het prijsverschil tussen de modules is nou ook niet erg groot te noemen.

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

YellowNeck schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 20:19:
[...]

Volgens mij waren er een paar gasten die hun Twinmos geheugen niet aan de praat kregen op dit moederbord.
Verder maakt het in jouw geval dan niet echt veel uit of je voor Kingston gaat of Corsair, meestal persoonlijke voorkeur voor een bepaald merk. En het prijsverschil tussen de modules is nou ook niet erg groot te noemen.
Ik heb een Twinmos in mn mobo zitten, doet prefect, weet iemand met welke programma ik timings van geheugen kan instellen via windows, overklokken enzp

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 119912 op 19-02-2005 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
YellowNeck schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 20:19:
[...]

Tnx voor je bericht.

Het enige probleem is dat dat goedkope corsair geheugen niet bij staat wat de opbouw/snelheid is. Een mailtje richting cool-prices zal wel wonderen doen denk ik.

Het TwinMos geheugen spreekt me eigenlijk het meeste aan, is er iemand die kan bevestigen of dit niet goed loopt icm een Athlon64/A8n?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

LiquidSmoke schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 20:28:
[...]

Tnx voor je bericht.

Het enige probleem is dat dat goedkope corsair geheugen niet bij staat wat de opbouw/snelheid is. Een mailtje richting cool-prices zal wel wonderen doen denk ik.

Het TwinMos geheugen spreekt me eigenlijk het meeste aan, is er iemand die kan bevestigen of dit niet goed loopt icm een Athlon64/A8n?
zie mn berichtje boven jou, twinmos doet wel op a8n sli deluxe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119912 schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 20:33:
[...]

lang niet bij iedereen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Anoniem: 119912 schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 20:33:
[...]

Twinmos gebruikt verschillende chipjes op de modules van hun. Je moet maar geluk hebben, dat je juist díe goeie hebt.
LiquidSmoke schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 20:28:
[...]

Tnx voor je bericht.

Als je niet kunt wachten of als het Corsair nog lang op zit laat wachten kun je net zo goed met de Kingston akkoord gaan. Prestatieverschil merk je toch nie...(of heeeeeeeeel nauwelijks)

[ Voor 52% gewijzigd door Yellowneck op 19-02-2005 20:53 ]

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb mn timings op 2.3.3.5 gezet(zometeen 2.2.2.5) maar met welke programma kan ik testen of het wel stabiel is(via windows)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hershel
Met Prime95 kun je testen of je systeem stabiel is.

En met A64 tweaker kun je je memory timings e.d. vanuit Windows aanpassen.

Dan heb je ook nog nTune en Clockgen NF4 waarmee je zaken als HTT freq., HT link en voltages in kunt instellen.

Misschien iets voor de startpost, dan zijn we ook weer van dat soort vraagjes af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:26

Sjod

Ik ben goed luisterend

Als je Twinmos SP neemt zit het waarschijnlijk wel goed. Ik heb veel gezeik gehad met Twinmos, dus ik heb nu Kingston.

Wel langzamer maar nu kan ik weer memtesten :)

(ik had Twinmos met eigen chippies CADT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltinio
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-07 16:27
Sjod schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 22:37:
[...]

Als je Twinmos SP neemt zit het waarschijnlijk wel goed. Ik heb veel gezeik gehad met Twinmos, dus ik heb nu Kingston.

Wel langzamer maar nu kan ik weer memtesten :)

(ik had Twinmos met eigen chippies CADT)
2x512 Twinmos speed premium werkte bij mij NIET op een asus A8N SLI.
weet niet of het normale twinmos geheugen wel werkt maar dit geheugen werkte in iedergeval niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

sjakietrekhakie schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 21:11:
Met Prime95 kun je testen of je systeem stabiel is.

En met A64 tweaker kun je je memory timings e.d. vanuit Windows aanpassen.

Dan heb je ook nog nTune en Clockgen NF4 waarmee je zaken als HTT freq., HT link en voltages in kunt instellen.

Misschien iets voor de startpost, dan zijn we ook weer van dat soort vraagjes af.
Ben ik het helemaal mee eens. Ik heb de vragen over welke tools te gebruiken bewust niet gesteld hier, en ben zelf op zoek gegaan naar allerlei tools. Maar ik zou verwachten dat in de startpost tips over overclocken zou staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hershel
'Normaal' Twinmos geheugen werkt wel op de A8N-SLI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudy_X
  • Laatst online: 23-03-2013
ok, even voor de TS!

4x TWINX1024-3200XLPRO geheugen van Corsair werken perfect en ook 2x XFX geforce 6800 Ultra SLI werkt perfect!!

Voor de verderrest wordt the chip 60C hier :P

Pc: Geen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rudy_X schreef op zondag 20 februari 2005 @ 13:15:
ok, even voor de TS!

4x TWINX1024-3200XLPRO geheugen van Corsair werken perfect en ook 2x XFX geforce 6800 Ultra SLI werkt perfect!!

Voor de verderrest wordt the chip 60C hier :P
geld over? :S

Anyway... wat blijkt nou... ik denken dat er iets mis is met mijn geheugen... Corsair Twinx1024-3200XL. Ze zaten in banks A1 en B1... vele errors bij memtest... dus ik haal m'n B1 eruit... computer boot niet... raar? Ik zet de module die ik eruit had gehaald nu in A1 en de andere haal ik eruit... Boot nog steeds niet?? (ik heb ZEER voorzichtig gedaan bij het inbouwen van het ram en bij het opbouwen van de rest van de pc... Ik weet 100% cker dat ik het niet gesloopt heb tenzij het onredelijk makkelijk kapot gaat.

Dus ik zet de module in een andere bank, en nu boot hij wel??? Idem dito bij de andere module... Dus m'n bank A1 is gewoon busted?!?!!?!?

ze zitten nu in A2 en B2, ga nu ff testen met memtest.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 135166 op 20-02-2005 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb hier een a8n sli deluxe, ik ben doof dus ik hoor geen enkele geluid uit mn pc maar mn ouders hebben veel last van herrie die uit mn pc komt. Wat maakt nou herrie, chipset koeling of procressorkoeling? Welke passief koeling is beter voor chipset en videokaarten moet wel passen. Ik heb MSI redeon x600xt en is ver genoeg van chipset.

Ik heb een 512 mb twinmos SP in mn mobo hangen en doet prefect, zelfs 2-3-3-5 op standaard voiltage.

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 119912 op 20-02-2005 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjod
  • Laatst online: 19:26

Sjod

Ik ben goed luisterend

Anoniem: 119912 schreef op zondag 20 februari 2005 @ 13:36:
ik heb hier een a8n sli deluxe, ik ben doof dus ik hoor geen enkele geluid uit mn pc maar mn ouders hebben veel last van herrie die uit mn pc komt. Wat maakt nou herrie, chipset koeling of procressorkoeling? Welke passief koeling is beter voor chipset en videokaarten moet wel passen. Ik heb MSI redeon x600xt en is ver genoeg van chipset.

Ik heb een 512 mb twinmos SP in mn mobo hangen en doet prefect, zelfs 2-3-3-5 op standaard voiltage.
De chipsetkoeler maakt veel lawaai, deze kun je dus vervangen voor een Zalman koeler, zorg wel voor een goede airflow anders krijg je reboots.

Ik weet niet of jouw videokaart een luidruchtige koeler heeft, misschien wwet iemand anders dat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
Hm, twnimos is dus aardig twijfelachtig!

Ik zal cool-prices wel mailen of het corsair lang op zich laat wachten. tnx voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb even rond gekeken op freezinghardware.nl

Chipset koeling(passief)

http://shop.freezinghardw...p?Pagina=00003&ItemID=953

Welke CPU en videokaart koeling raden jullie mij aan?

prijs maakt niet uit, als maar heel erg stil is!

Info: CPU: 3000+ s939
Graka: MSI redeon x600xt PCI-e 128 mb versie.
Chipset: NF4 A8N-SLI Deluxe

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 119912 op 20-02-2005 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.loepie

mr.loepie

ik vind dat mijn mem score wel eerg laag is of ligt dat nu aan mij ? volgens mij moet het toch zeker net zo hoog zijn als die gele balken.. of vergis ik me nu?
die laatste is wel redelijk. maar het gekke vind ik als de test over de helf is gaat mn proc. ineens op 100 procent
screen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mr.loepie schreef op zondag 20 februari 2005 @ 14:44:
ik vind dat mijn mem score wel eerg laag is of ligt dat nu aan mij ? volgens mij moet het toch zeker net zo hoog zijn als die gele balken.. of vergis ik me nu?
die laatste is wel redelijk. maar het gekke vind ik als de test over de helf is gaat mn proc. ineens op 100 procent
screen
Nee hoor die kloppen..
Ik heb een HyperX nu geclockt op 215mhz en haal bij Read 325 punten en voor de rest zelfde als jouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mensen, ik heb onlangs een nieuw back-up gemaakt op mijn Nvidia Raid controller.
In RAID 0 wel te verstaan _/-\o_
Het werkt nu perfect met het programma Image for Windows en Image for DOS van Terabyte.
linkje: http://www.terabyteunlimited.com

Je installeert eerst Image for Windows en daarna de plug-in PHYLock downloaden en installeren (zodat je een stabiele image kunt maken van je windows partitie in windows).Daarna maak je de back-up aan op bijvoorbeeld je dvd of andere hd. Als de back-up klaar is, installeer je Image for DOS en maakt een boot diskette aan met de Make Disk plug-in (in dezelfde directory plaatsen van Image for DOS).
Indien je dus de image nodig hebt, start je op met die boot diskette en kun je makkelijk op je hd's of cd/dvd's je image weer terug vinden en herstellen.

Vergeet dus die andere programma's zoals Norton Ghost, Powerquest Drive Image, Acronis true Image, etc.etc.

Hoop dat ik andere NVidia Raid users hier zeer blij mee heb gemaakt :*)

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 66537 op 20-02-2005 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• new_born89
  • Laatst online: 15:04
zou de Thermaltake Tower 112 op dit bord passen?

Afbeeldingslocatie: http://www.monsieurprix.com/photosProduits/642/ME0000408642_1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Laatst online: 21:50

Damian

Insane Obtrusion

Moet zeggen dat ik veel probs heb met het bord. ondertussen zit er nu een 2de 6600 GT in van XFX, maar het ding blijft zeuren dat er een niet compatibale kaart verwijderd moet worden :/

Ook blijft nu de bios hangen als ik de SLI setting wil veranderen ...

Kweet neit wat ik er van moet zeggen, nog ff er mee knutselen, anders gaat het allemaal weer terug!

Uhm, ik vind nu net iets in Rivatuner:

Het ene kaartje heeft als eigenschappen in het tabje onder de naam van de kaart:

128-bit NV43 (A4,8x1,3vp) with 128MB DDR

en de ander is:

128-bit NV43 (A2,8x1,3vp) with 128MB DDR

Zijn het dan toch 2 verschillende kaarten :?

[ Voor 30% gewijzigd door Damian op 20-02-2005 22:54 ]

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het is mij vandaag voor 2e keer dat mn windows niet weer wil booten, dat is helemaal tijdens Half life 2. Loaden duurde veel te lang, dus vastgelopen, toen heb ik 7 sec op powerknop gedrukt en geboot, meteen fout en windows wil niet meer booten.

Wat moet ik dan doen om dat in volgende keer te voorkome?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.loepie

mr.loepie

Anoniem: 125150 schreef op zondag 20 februari 2005 @ 16:54:
[...]

Nee hoor die kloppen..
Ik heb een HyperX nu geclockt op 215mhz en haal bij Read 325 punten en voor de rest zelfde als jouw.
ooo gelukkig maar ... maar waarom staat er dan die gele streep an nvidia?ik d8 juist dat dat een balk was waar je tot aan toe moest en dat je mem dan goed op snelheid is ..
maar die 325 haal ik lang niet terwijl ik wel crucial balistix geheugen heb.

[ Voor 9% gewijzigd door mr.loepie op 21-02-2005 08:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132667

Hmm ja ik vind die MEMtest van NTune ook een beetje vaag .. had me Corsair naar 220MHZ gegooid en zat nog ver onder het gele .. vandmiddag effe kijken wat de precieze waardes waren. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die gele balk is maar een baseline, en ik denk dat er van een dual mem word uitgegaan.
Alhoewel ToyBoy ook dual mem heeft, vraag ik me toch af hoe ze aan die baseline komen..

Maar zowiezo vind ik ook mn mem laag scoren met Everest en Sisoft Sandra...:

-Leessnelheid
3231 MB/s
-Schrijfssnelheid
1152 MB/s (vraag me af waarom dit zo laag is :? )
-CL-RCD-RP-RAS -Vertraging
2-3-3-7 50.8 ns

#SiSoftware Sandra

Benchmark Resultaten
RAM Bandbreedte Int Buff'd iSSE2 : 2941 MB/s
RAM Bandbreedte Float Buff'd iSSE2 : 2941 MB/s

Snelheid : 2x 217MHz (434MHz data rate)

Wat zijn jullie resultaten??

[ Voor 85% gewijzigd door Anoniem: 125150 op 21-02-2005 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IRCfreAk
LiquidSmoke schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 19:56:

toon volledige bericht
ik heb die twinmos kit en heb er absoluut geen problemen mee. Heb al beetje zitten spelen met clockgen en je kan best ver gaan met je twinmos mem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27921

kan iemand mij vertellen waarom ik bij 512mb corsair valueram, (2x256mb a1 b1 ) niet overgeklokt, zo`n 5500mb/sec bandbreedte haal en als ik er dan 2x256 van het zelfde type bijplug, dus totaal 4x256mb corsair value ram..ik opeens 4500mb/sec haal? ik had zo`n idee dat 2xdual channel wel iets sneller zou werken...draai overigens een a8n-sli non deluxe met 1001 bios, 1002-003 heeft bij mij hetzelfde.iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136011

Ik heb de chipset cooler aangesloten op een fan controller en ben nu van het overmatige lawaai verlost.
hij draaid constant op het laagste toerental (ook tijdens gamen) en heb nog nooit een crash of wat dan ook gehad .
bij mij kan er geen passief koelblok op omdat ik er 2 gf6800gt's in heb zitten met de nv5 silencer erop van artic cooling.

het enige ongemak dat ik heb is als ik bepaalde instelling in het bios wijzig die met cool'N quit of asus Q-fan te maken heeft dan wil het systeem niet meer booten ,nu weet ik inmiddels dat het cool'N quit met xp service pack 2 te maken heeft ,maar q-fan kan ik niet achterhalen.

de Nvidia raid heb ik inmiddels uitgeschakeld en heb mijn schijven op de sillicon image raid controller aangesloten dit omdat de nvidia mij schijven ( 2x 80gb Hitachi) de ene keer wel de andere keer niet ziet.

mischien heeft ienmand hier een oplossing voor ?,gebruik bios 1003-009

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
IRCfreAk schreef op maandag 21 februari 2005 @ 09:48:
[...]

ik heb die twinmos kit en heb er absoluut geen problemen mee. Heb al beetje zitten spelen met clockgen en je kan best ver gaan met je twinmos mem.
Ik kwam in de V&A iemand tegen die 2x512mb corsair (Corsair CMX512-3200C2PT (XMS3202)) geheugen aanbood voor een schappelijke prijs.
Het geheugen is geen TwinX set maar werkt volgens hem probleemloos samen.

Vanavond efkes kijken (hij zou me een benchtest laten zien en een korte memtest) dus ben benieuwd, ik heb ff rond zitten neuzen en volgens mij is dit wel goed geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudy_X
  • Laatst online: 23-03-2013
Vraagje!

Zat er nu een programma bij om SLI in te stellen bij games die het niet ondersteunen? of was dat een 3rd party programma??

BTW. het werkt hier perfecto! elke 3dmark ruim boven de 20000 punten en 3dmark2005 had ik een score van net onder de 10000. (9975 ofzoiets)

Pc: Geen :(

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Neem dit eens door: PMG Beleid - De "Grote xxxxx"- en "Ervaringen" topics

Samengevat:
* Basic Vraagjes worden niet getolereerd.
* Problemen horen in een eigen topic.
* Ervaringentopics zijn om ervaringen uit te wisselen.