[Ervaringen] Het Asus A8N-SLI topic Deel 5

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 2.540 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 66537

Ben al een tijdje op zoek naar een goede actieve koeler en heb wel interesse in die Thermalright NB 1-C of Swiftech MCX159.

Ik ben alleen bang dat de NB 1-C net niet zal passen omdat ik een Asus AX Extreme 800XT kaartje erin heb zitten en in aanraking komt met de koeler (kon dit kaartje voor 300 euro kopen vandaar dus een ATI ;) )

Misschien dat die Swiftech wel past want hij is op zich niet zo breed als de NB 1-C maar daarvoor wel langer. En met 18 dBA is het best ook wel een stille koeler t.o.v. de NB 1-C met 34 dBA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34144

Is het normaal dat die Zalman NB cooler teringheet wordt?
Ik kan hem nog net met m'n vingers vastpakken!

Heb wel een koeler aan de voorkant van de kast geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert22nh
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-06 12:04
Anoniem: 124681 schreef op zondag 13 februari 2005 @ 13:30:
[...]

Heb je een Newcastle of een Winchester? ....

Anyway, ik heb mn 3500+ Newcastle op 11 x 220 mhz draaien ... Heb hetzelfde geheugen als jij. Zet in BIOS max memoryclock op DDR400 .. dan draait het gewoon 1:1. Ik heb het geheugen op 2-3-3-5 1T timing draaien, op 2,75 volt. Dat is gewoon stabiel .... Add me anders ff op msn:

timversnel at gmail dot com

;)

EDIT: Als je een Newcastle hebt, wel eerst even een goede CPU koeler erop zetten he :Y)
Ik heb nu precies dezelfde instellingen als jou. Hij loopt lekker nu.
Ik heb een Winchester met een Zalman 7000cu.
Bedankt voor de hulp.
Mijn pc staat sinds vanochten 10 uur aan hij is alleen aan het downloaden mijn temps zijn nu MB - 40 CPU - 47. Is dit normaal????

[ Voor 9% gewijzigd door robert22nh op 13-02-2005 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IRCfreAk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-08-2021
Anoniem: 34144 schreef op zondag 13 februari 2005 @ 14:55:
Is het normaal dat die Zalman NB cooler teringheet wordt?
Ik kan hem nog net met m'n vingers vastpakken!

Heb wel een koeler aan de voorkant van de kast geplaatst.
ik heb een sensor helemaal onderin die zalman nb geplakt en het is ong 48 idle en 54 stress, en dat is nog niet eens op de core gemeten. Ben benieuwd hoe warm het kan worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21:25
Ik heb een probleempje:

Ik heb recent een Sata schijf bijgeplaatst in mijn systeem, de maxtor diamond max 10 250GB
Er zat al een diamond max 9 pata schijf in van 120gb.

Nu wilde ik net echter windows installeren op de Sata schijf ipv de pata schijf.

Echter nu ziet de windows installer de pata schijf altijd als eerste schijf ongeacht mijn bios instellingen bij de bootvolgorde e.d.

Als ik de pata schijf los koppel en alleen wil installeren met de sata erin gaat het installeren goed in de eerste fase, echter na de eerste reboot krijg ik een error iets van "error loading operating system"

Ik heb geen raidconfiguratie oid.

Wie weet hoe ik dit op kan lossen, zodat ik windows gewoon kan installeren op sata als c: schijf en de pata als 2de schijf gezien wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124681

robert22nh schreef op zondag 13 februari 2005 @ 15:37:
[...]

Ik heb nu precies dezelfde instellingen als jou. Hij loopt lekker nu.
Ik heb een Winchester met een Zalman 7000cu.
Bedankt voor de hulp.
Mijn pc staat sinds vanochten 10 uur aan hij is alleen aan het downloaden mijn temps zijn nu MB - 40 CPU - 47. Is dit normaal????
Hmm .. voor een Winchester is ie vrij warm ... Koeler wel goed gemonteerd? Niet teveel koelpasta?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135886

Anoniem: 66537 schreef op zondag 13 februari 2005 @ 14:52:
Ben al een tijdje op zoek naar een goede actieve koeler en heb wel interesse in die Thermalright NB 1-C of Swiftech MCX159.

Ik ben alleen bang dat de NB 1-C net niet zal passen omdat ik een Asus AX Extreme 800XT kaartje erin heb zitten en in aanraking komt met de koeler (kon dit kaartje voor 300 euro kopen vandaar dus een ATI ;) )

Misschien dat die Swiftech wel past want hij is op zich niet zo breed als de NB 1-C maar daarvoor wel langer. En met 18 dBA is het best ook wel een stille koeler t.o.v. de NB 1-C met 34 dBA.
Ik heb hier de NB1-C erop zitten en hij is in mijn systeem alleen stil op het laagste voltage wat mijn zalman fan controller kan geven, iets hoger en hij begint direct een pokke herrie te maken. ( sorry kan geen pic maken, ik heb geen digitaal schietijzer)

Op cluboverclocker.com wordt de swiftech btw ook hoger gewaardeerd dan de thermalright. Als ik nu kon kiezen nam ik de swiftech iig.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 135886 op 13-02-2005 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

IRCfreAk schreef op zondag 13 februari 2005 @ 16:20:
[...]

ik heb een sensor helemaal onderin die zalman nb geplakt en het is ong 48 idle en 54 stress, en dat is nog niet eens op de core gemeten. Ben benieuwd hoe warm het kan worden
Ik heb wel dat vierkante plastic/rubber wat rondom de core van de NB zit erafgehaald.
Dit heeft toch geen koelfunctie?
Ik zou eerder denken dat de warmte juist minder goed afgevoerd kan worden met dit stuk plastic erop 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Draait bij nog meer mensen de koeler van de proc. niet?
Ik heb Cool 'n Quit aanstaan.
Zodra ik de PC aanzet als die nog koud is, gaat die heel ff draaien, maar zodra de pieptoon komt stopt die ermee.
Pas wanneer windows helemaal is opgestart gaat die weer draaien, Temp proc. is dan ongeveer 34 graden.

Zodra ik Cool ´n Quit uitzet, gaat die gelijk vol gas blazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94768

Mijn nieuwe case:
Afbeeldingslocatie: http://img111.exs.cx/img111/9120/tnhpim05993lg.jpg
Kast open :)

Afbeeldingslocatie: http://img111.exs.cx/img111/7416/tnhpim06006nx.jpg
Uitvergroot :P

Afbeeldingslocatie: http://img127.exs.cx/img127/456/tnhpim06011kw.jpg
Voorkant :)

Afbeeldingslocatie: http://img127.exs.cx/img127/456/tnhpim06011kw.jpg
Voorkant 2 :)

Afbeeldingslocatie: http://img119.exs.cx/img119/6089/tnhpim06044bo.jpg
Achterkant :).

Voor hardware zie mijn sig :) . Ik moet zeggen dat het een erge moeilijke kast is, maar als je het eenmaal door hebt is hij echt _/-\o_ . Temps zijn ongeveer 44 graden voor de cpu (C&Q aan). en 50 stressed maar ik moet nog ff mijn nieuwe arctic cooling freezer 64 erop zetten :) . Maar dat past net niet dus dat word ff een beetje zagen :) . Dit word ook binnenkort mijn HTPC'tje met Windows MCE + (hopelijk) Dual 17"TFT :9~ .

Edit:
Pics toevevoegd en kleiner gemaakt :).

[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 94768 op 13-02-2005 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132550

zet bovenstaande foto's er eens opnieuw op want die komen er ni door enkel de eerste kan ik zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaVeFiSh
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-03 14:26
Ik zou graag willen weten welke bios versies goed samen gaan met de maxtor max10 300GB /16mb cache.
Ook is het de bedoeling dat de schijf op de nforce raid controller blijft zitten !!!
Ook wil ik stabiel kunnen overklokkken.
Iemand hier al ervaringen mee?

Of zal ik toch echt moeten wachten op de volgende bios updates.....?

alvast bedankt !!!

http://eu.battle.net/d3/en/profile/cavefish-2679/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
ik heb de 250GB op de sata controller met bios 1003 en nergens last, behalve dat ik op 1 of andere mannier er nog niet van kan booten, maar ik denk dat dat er aan ligt dat ik de primary partitie nog niet active gemaakt heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert22nh
Anoniem: 124681 schreef op zondag 13 februari 2005 @ 16:44:
[...]

Hmm .. voor een Winchester is ie vrij warm ... Koeler wel goed gemonteerd? Niet teveel koelpasta?
Die koeler is er voor mij op gezet waar ik mijn systeem heb besteld.
Ik heb gelezen dat een Winchester wel warmer word als een Newcastle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IRCfreAk
Dennism schreef op zondag 13 februari 2005 @ 20:48:
ik heb de 250GB op de sata controller met bios 1003 en nergens last, behalve dat ik op 1 of andere mannier er nog niet van kan booten, maar ik denk dat dat er aan ligt dat ik de primary partitie nog niet active gemaakt heb.
dennis heb jebij boot in bios wel harddisk als primary device staan bij boot device priority
en vervolgens in het menu harddisk, submenu van boot bij harddisks de scsi controller met jouw sata disk bovenaan in het rijtje staan?

@die gozer over zalman nb, ik dacht dat het van metaal was dus heb het maar laten zitten, lijkt mij het beste maar goed weet het ook niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-06 13:35
Foutje.... :+

[ Voor 131% gewijzigd door Steephh op 14-02-2005 12:21 ]

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.loepie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-05 10:30

mr.loepie

Canon Eos R5II + wat glas ;-)

ik kom ergens niet uit.
1: welke sata poort kan je nu het beste gebruiken als je 1 schijf hebt. (ik wil snelheid)
2: en welke drivers instaleer ja daar voor. ( er zijn nl wel 3) 2x sil en 1 x nv
en nu zijn er ook wel 3 opties in de bios met F4 en met F10 en F8 wie kan me duidelijk uitleggen waar ik wat moet instellen om weer een snelle config te krijgen. wat ik had. maar naar de update naar 1003 niet weer voorelkaar krijg.heb 1002 ook al weer geflashed maar krijg het niet meer zo lekker snel.
(voorbeeld) als ik met drive image een backup ging maken haalde ik meer dan 1600 mb.min (das in dos) maar nu haal ik maar iets van 900/1000

Asus Apex Z890, 285K @ 5.6 GHZ all P-core, 5,0Ghz All E-core (custom WC) , 48GB 8000mhz C36 Corsair Dominator Titanium DDR5, Synology 1821+ 24 TB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IRCfreAk
mr.loepie schreef op maandag 14 februari 2005 @ 00:59:
ik kom ergens niet uit.
1: welke sata poort kan je nu het beste gebruiken als je 1 schijf hebt. (ik wil snelheid)
2: en welke drivers instaleer ja daar voor. ( er zijn nl wel 3) 2x sil en 1 x nv
en nu zijn er ook wel 3 opties in de bios met F4 en met F10 en F8 wie kan me duidelijk uitleggen waar ik wat moet instellen om weer een snelle config te krijgen. wat ik had. maar naar de update naar 1003 niet weer voorelkaar krijg.heb 1002 ook al weer geflashed maar krijg het niet meer zo lekker snel.
(voorbeeld) als ik met drive image een backup ging maken haalde ik meer dan 1600 mb.min (das in dos) maar nu haal ik maar iets van 900/1000
de nvidia sata controller is de snelste als ik het goed heb, als je je moederbord voor je hebt zitten ze aan de meest rechtse kant, naar de voorkant van je pc dus. Je hebt de nvidia raid drivers nodig, dat zijn er weer 2 als je op f6 heb gedrukt bij het booten van windows setup (load other scsi drivers meuk optie). Ik zou in je bios de silicon image raid uitzetten als je die toch niet gebruikt. Volgens mij als ik het ff uit mijn hoofd zeg moet je op f10 drukken om in de nvidia raid bios te komen maar omdat je maar 1 drive hebt hoeft dat denk ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thegeronimo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-01-2024

thegeronimo

Ich bun ut mer....

Woei,

Gisteren een paar uurtjes bezig geweest om de oude meuk:
Asus A7V
AMD Athlon Thunderbird 800
512 SDram
Asus V7100 Gforce 2MX
300 Watt lownoise voeding

uit mijn kast te halen en te vervangen door de nieuwe meuk:
Asus A8N-Sli Deluxe
AMD Athlon64 Winchester 3200+
Kingston 512 PC3200 DDR
XFX Gforce 6600GT PCIe
Tagan 480U01

- De processor, koeler en geheugen waren zo bevestigd.
Het inschroeven en daarna vastklikken van de videokaart ging ook prachtig.
- De kabels aansluiten was met de handleiding erbij nog een hele klus.
De Tagan heeft gelukkig een 24pins stekker en na wat geblader kwam ik tot de conclusie dat de lichtblauwe stekker met P4 erop in de andere voedingaansluiting moet.
- Dan maar eens voor het eerst booten
Wat reste was een herhalende pieptoon, maar geen stem. Tot ik er achter kwam dat het wel eens uit de geluidskaart kon komen. Daar wat speakers op aangesloten en ja hoor: "system memory test failure" werd er vriendelijk gezegd.
- Het geheugen was dus niet goed geïnstalleerd
Na alle slots geprobeerd te hebben, bleek dus dat ik het geheugen in het blauwe slot moest duwen zo ver mogelijk weg van de processor. Geen idee waarom :?

Al met al draait de PC nu naar behoren, wordt de processor 38 graden, maar maakt de koeling op de chipset met zijn 8000rpm toch wel een teringherrie :(.

Enige wat me stoort en wie weet daar een oplossing voor, is dat ik nog geen sata/raid schijven gebruik, maar bij opstarten gaat ie wel zoeken. (Het schermpje met ctrl+s en F4) Hoe kan ik die stap uitzetten?

The only thing to fear is fear itself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:21
thegeronimo schreef op maandag 14 februari 2005 @ 11:02:
Enige wat me stoort en wie weet daar een oplossing voor, is dat ik nog geen sata/raid schijven gebruik, maar bij opstarten gaat ie wel zoeken. (Het schermpje met ctrl+s en F4) Hoe kan ik die stap uitzetten?
Waarom vraagt iedereen dat toch? staat echt in je boekje. in je bios de 'silicon ... controller' uitschakelen.. dat is die raidcontroller waar je op moet wachten bij opstarten.

Have a wheelie good weekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thegeronimo
  • Laatst online: 02-01-2024

thegeronimo

Ich bun ut mer....

FragDaddy schreef op maandag 14 februari 2005 @ 11:10:
[...]

Waarom vraagt iedereen dat toch? staat echt in je boekje. in je bios de 'silicon ... controller' uitschakelen.. dat is die raidcontroller waar je op moet wachten bij opstarten.
Hummz... heb ik toch echt niet in het boekje kunnen terugvinden, maar ga ut eens nakijken.
Bedankt voor de snelle reactie.

The only thing to fear is fear itself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.loepie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-05 10:30

mr.loepie

Canon Eos R5II + wat glas ;-)

IRCfreAk schreef op maandag 14 februari 2005 @ 09:08:
[...]

de nvidia sata controller is de snelste als ik het goed heb, als je je moederbord voor je hebt zitten ze aan de meest rechtse kant, naar de voorkant van je pc dus. Je hebt de nvidia raid drivers nodig, dat zijn er weer 2 als je op f6 heb gedrukt bij het booten van windows setup (load other scsi drivers meuk optie). Ik zou in je bios de silicon image raid uitzetten als je die toch niet gebruikt. Volgens mij als ik het ff uit mijn hoofd zeg moet je op f10 drukken om in de nvidia raid bios te komen maar omdat je maar 1 drive hebt hoeft dat denk ik niet.
oke mooi zo . maar nu had ik een nvraid disk gemaakt vanaf de cd maar als ik dan die diskette erin doe bij het installen van windows geeft ie een foutmelding iets met het bestand "textoem.txt" ? zoeiets is het. waar haal ik dan een werkende driver weg.die wel werkt wanr ik moet nu nog steeds die sil. driver erop zetten .

Asus Apex Z890, 285K @ 5.6 GHZ all P-core, 5,0Ghz All E-core (custom WC) , 48GB 8000mhz C36 Corsair Dominator Titanium DDR5, Synology 1821+ 24 TB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
Is daarvoor dat rare pcislotklepje? Dan kan ik nog maar één pciexpress kaart kwijt? En die sloten zijn al zo zeldzaam. :(

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:30

OMX2000

By any means necessary...

BMRS schreef op maandag 14 februari 2005 @ 12:34:
[...]

Is daarvoor dat rare pcislotklepje? Dan kan ik nog maar één pciexpress kaart kwijt? En die sloten zijn al zo zeldzaam. :(
Eehm wat zou jij nog in je pci express slot kwijt willen. Geen netwerk kaart, want die heb je al 2. Raid controller is op zich ook niet nodig. Waar ik zo aan zou kunnen denken is een SCSI controller. Trouwens er zijn niet eens zoveel PCI-express kaarten op de markt.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84254

Ik zie in dit topic geen informatie over bijgeleverde kabels,
Is er rounded cables bijgeleverd of hebben ze weer van die normal flatcables?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27535

Anoniem: 84254 schreef op maandag 14 februari 2005 @ 14:15:
Ik zie in dit topic geen informatie over bijgeleverde kabels,
Is er rounded cables bijgeleverd of hebben ze weer van die normal flatcables?
Die info kan je prima bij Asus vandaan halen; daarom kom je het waarschijnlijk ook niet in het topic tegen ;)

http://usa.asus.com/prog/...A8N-SLI%20Deluxe&langs=09

[edit] zie evt ook de manual http://www.asus.com/suppo...=e1889_a8n_sli_deluxe.zip

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 27535 op 14-02-2005 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-06 10:36

Roeligan

Feyenoord

mr.loepie schreef op maandag 14 februari 2005 @ 11:25:
[...]

oke mooi zo . maar nu had ik een nvraid disk gemaakt vanaf de cd maar als ik dan die diskette erin doe bij het installen van windows geeft ie een foutmelding iets met het bestand "textoem.txt" ? zoeiets is het. waar haal ik dan een werkende driver weg.die wel werkt wanr ik moet nu nog steeds die sil. driver erop zetten .
Op de CD staat de nvidia drivers... had ook al menig uurtje lopen zoeken op het web om drivers te vinden... nergens, tot ik de CD aan het bekijken was et voila... daar stonden ze gewoon op |:(

[edit]
Bij mij werken die gewoon....

[ Voor 5% gewijzigd door Roeligan op 14-02-2005 14:23 ]

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IRCfreAk
Roeligan schreef op maandag 14 februari 2005 @ 14:22:
[...]

Op de CD staat de nvidia drivers... had ook al menig uurtje lopen zoeken op het web om drivers te vinden... nergens, tot ik de CD aan het bekijken was et voila... daar stonden ze gewoon op |:(

[edit]
Bij mij werken die gewoon....
juist, enkel de diskette voor nvidia drivers maken, desnoods ff opnieuw op nieuwe floppy.
dan tijdens het starten van windows setup f6 drukken
dan op s add devices
dan allebei de nvidia dingen toevoegen voor xp
dan installen:D
succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hershel
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-04 15:49
Hier en daar duiken nu eindelijk XFXjes op voor rond de 415 euri, misschien ook een idee? 15 euro duurder dan de Leadteks maar dan hoef je niet meer te wachten (en je hebt 2x DVI voor als je ooit nog dual screen wilt draaien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hershel
robert22nh schreef op zondag 13 februari 2005 @ 21:01:
[...]

Die koeler is er voor mij op gezet waar ik mijn systeem heb besteld.
Ik heb gelezen dat een Winchester wel warmer word als een Newcastle.
Dat is niet waar. Winchesters zijn een stuk koeler.

offtopic:
Oeps, excuus voor de dubbel post

[ Voor 9% gewijzigd door hershel op 14-02-2005 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sjakietrekhakie schreef op maandag 14 februari 2005 @ 17:59:
Hier en daar duiken nu eindelijk XFXjes op voor rond de 415 euri, misschien ook een idee? 15 euro duurder dan de Leadteks maar dan hoef je niet meer te wachten (en je hebt 2x DVI voor als je ooit nog dual screen wilt draaien).
Mwah, ik vind Leadtek nog steeds de lekkerste kaarten om te overclocken ... Zoek zelf ook nog steeds naar een Leadtek 6800GT .. nu een 600GT .. wat overigens ook perfect draait ... Hmm ... moeilijk ... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132582

Waar kan ik de laatste chipset drivers vinden voor de Asus a8n-sli deluxe. Op asus.com staat een wat oudere versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert22nh
sjakietrekhakie schreef op maandag 14 februari 2005 @ 18:02:
[...]

Dat is niet waar. Winchesters zijn een stuk koeler.

offtopic:
Oeps, excuus voor de dubbel post
Ik kwam net thuis en controleerde mijn temperatuur deze was nu 40 graden.
Dat vind ik wel een mooie temperatuur.
Kan het zo zijn dat het een tijdje duurt voordat de koelpasta beter zijn werk doet???
Dat mijn Zalman 7000cu steeds beter gaat werken???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

robert22nh schreef op maandag 14 februari 2005 @ 21:51:
[...]

Ik kwam net thuis en controleerde mijn temperatuur deze was nu 40 graden.
Dat vind ik wel een mooie temperatuur.
Kan het zo zijn dat het een tijdje duurt voordat de koelpasta beter zijn werk doet???
Dat mijn Zalman 7000cu steeds beter gaat werken???
Ja .. en vooral niet te dik gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb 1 dag 10% overklock gedraaid (Athlon XP 3200+ @ 2200 MHz), met de auto overclock in de bios.
M'n geheugen draaide ook op 220 MHz.

Maar nu start m'n PC XP niet meer op.
Steed registerfout meldingen en dan boot-ie weer.

ff wachten tot die afgekoeld is, misschien doet-ie het morgen weer.

Kan het ook door die Zalman NB komen dat die niks mee doet???
Anders zet ik die stofzuiger van asus er weer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat houdt nVidia nForce4 6.39 WHQL in? Heeft WHQL een speciale betenis? Wat is momenteel de laatste chipset driver?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3ton4tor72
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-06 21:35

D3ton4tor72

HardwareFetisjist

Anoniem: 132582 schreef op maandag 14 februari 2005 @ 23:22:
Wat houdt nVidia nForce4 6.39 WHQL in? Heeft WHQL een speciale betenis? Wat is momenteel de laatste chipset driver?

Alvast bedankt!
WHQL staat voor Window Hardware Quality Labs, dit stempel mogen drivers dragen als ze door een serie tests bij Microsoft zijn gegaan, en daar goed doorheen komen.
Een soort van Microsoft approved driver zeg maar, dit houdt vaak in dat het betrouwbare drivers zijn.

De 6.39 zijn dus momenteel de laatst verkrijgbare versie idd(van de site van nVidia)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok. Er zit ook een audio driver bij. Houdt dat in dat ik geen realtek ac '97 drivers meer nodig heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:16

epo

Anoniem: 34144 schreef op maandag 14 februari 2005 @ 22:23:
Ik heb 1 dag 10% overklock gedraaid (Athlon XP 3200+ @ 2200 MHz), met de auto overclock in de bios.
M'n geheugen draaide ook op 220 MHz.

Maar nu start m'n PC XP niet meer op.
Steed registerfout meldingen en dan boot-ie weer.

ff wachten tot die afgekoeld is, misschien doet-ie het morgen weer.

Kan het ook door die Zalman NB komen dat die niks mee doet???
Anders zet ik die stofzuiger van asus er weer op.
Knappe jongen als je een Athlon XP in een Asus A8N-SLI werkend hebt gekregen! :o

[ Voor 7% gewijzigd door epo op 14-02-2005 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Anoniem: 132582 schreef op maandag 14 februari 2005 @ 23:36:
Ok. Er zit ook een audio driver bij. Houdt dat in dat ik geen realtek ac '97 drivers meer nodig heb?
Nope, eigenlijk wel logisch he? ;)
epo schreef op maandag 14 februari 2005 @ 23:54:
[...]

Knappe jongen als je een Athlon XP in een Asus A8N-SLI werkend hebt gekregen! :o
Échte tweakers :P

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hershel
Anoniem: 124681 schreef op maandag 14 februari 2005 @ 19:45:
[...]

Mwah, ik vind Leadtek nog steeds de lekkerste kaarten om te overclocken ... Zoek zelf ook nog steeds naar een Leadtek 6800GT .. nu een 600GT .. wat overigens ook perfect draait ... Hmm ... moeilijk ... :P
Mja.. ik zit ook te twijfelen, zo'n Asus 6600GT Top Limited edition (1,6 ns geheugen) is ook wel lekker... En dan over een maandje nog 1 er bij :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27921

voor de mensen met een non-deluxe er is een 1002-003 bios op de asus site..
staat er al een tijdje maar ik lees er nergens int topic iets over..
cyrus ga je de biossen voor de non deluxe er ook nog tussen zetten? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 137166

Ik begin eerlijk gezegd een beetje schrik te krijgen. Ik heb bij tones.be 2 weken geleden dit pakketje besteld(nog niet geleverd wegens achterblijven Leadtek):

Asus 8N SLI
AMD 64 Winchester 3500+ (boxed nog, zal mss een zalman ervoor kopen)
Corsair TwinX 2x512 MB DDR 3200 C2
Leadtek PCI-Express 6800 GT 256 MB
WD Raptor 74 GB

Dit komt bij de overige onderdelen van men vorig systeempje:

2x Maxtor Diamondmax PATA 80 GB 8MB
Lian Li PC 60
ThermalTake Butterfly 480W
Creative SB Live!
Plextor Premium 52x writer
Normale DVD lezer
Iiyama E431S

Aangezien ik al wat gelezen en rondgekeken heb naar topics op verschillende fora(anandtech, hardocp, hier) heb ik een beetje schrik gekregen of mijn keuze wel nog goed zou zijn. Tot nu toe al veel mensen gezien met ongeveer dezelfde hardwareconfig die de volgende problemen vertonen:

- Geen beeld bij post(Iiyama+dvi blijken problemen te geven)
- Problemen bij installatie windows op raptor als er IDE schijven inzitten
- PCI problemen als er een creative soundcard ingepropt wordt
- Onstabiliteit door te zwakke voeding

Kan iemand me ietwat geruster stellen aub, want op den duur ben ik geneigd over te gaan naar een MSI K8N Neo 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 137166 schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 10:01:
Ik begin eerlijk gezegd een beetje schrik te krijgen. Ik heb bij tones.be 2 weken geleden dit pakketje besteld(nog niet geleverd wegens achterblijven Leadtek):

Asus 8N SLI
AMD 64 Winchester 3500+ (boxed nog, zal mss een zalman ervoor kopen)
Corsair TwinX 2x512 MB DDR 3200 C2
Leadtek PCI-Express 6800 GT 256 MB
WD Raptor 74 GB

Dit komt bij de overige onderdelen van men vorig systeempje:

2x Maxtor Diamondmax PATA 80 GB 8MB
Lian Li PC 60
ThermalTake Butterfly 480W
Creative SB Live!
Plextor Premium 52x writer
Normale DVD lezer
Iiyama E431S

Aangezien ik al wat gelezen en rondgekeken heb naar topics op verschillende fora(anandtech, hardocp, hier) heb ik een beetje schrik gekregen of mijn keuze wel nog goed zou zijn. Tot nu toe al veel mensen gezien met ongeveer dezelfde hardwareconfig die de volgende problemen vertonen:

- Geen beeld bij post(Iiyama+dvi blijken problemen te geven)
- Problemen bij installatie windows op raptor als er IDE schijven inzitten
- PCI problemen als er een creative soundcard ingepropt wordt
- Onstabiliteit door te zwakke voeding

Kan iemand me ietwat geruster stellen aub, want op den duur ben ik geneigd over te gaan naar een MSI K8N Neo 4.
toon volledige bericht
ik heb vrijwel dezelfde combo(alleen 3500+ newcastle), en geen problemen, vooral leadtek kaart is erg lekker!!:) beetje magere oc resulaten overigens, @2400 mhz zonder volt verhoging. leadtek kaart daarintegen, doet op z`n top 135000 3dmarks (03) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27921 schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 10:11:
[...]

ik heb vrijwel dezelfde combo(alleen 3500+ newcastle), en geen problemen, vooral leadtek kaart is erg lekker!!:) beetje magere oc resulaten overigens, @2400 mhz zonder volt verhoging. leadtek kaart daarintegen, doet op z`n top 135000 3dmarks (03) :)
min een nulletje :) 13500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het doet toch deugd dat er sommige mensen zijn die echt wel geen problemen hebben. Newbie op 't gebied van pcbuilding ben ik verre van, maar aangezien ik met men vorige AMD systeem serieus wat problemen had(KT133A...remember teh horror, nu i850e) was ik er verre van gerust in.

Dus Gifted1, geen enkele problemen met die IIyama noch met de PATA schijven die bootprioriteit vragen ed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 137166 schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 10:21:
Het doet toch deugd dat er sommige mensen zijn die echt wel geen problemen hebben. Newbie op 't gebied van pcbuilding ben ik verre van, maar aangezien ik met men vorige AMD systeem serieus wat problemen had(KT133A...remember teh horror, nu i850e) was ik er verre van gerust in.

Dus Gifted1, geen enkele problemen met die IIyama noch met de PATA schijven die bootprioriteit vragen ed?
nope, alleen ik heb geen iyama monitor..maar raptor schijf geen prob, onstabiliteit door zwakke voeding lijkt me altijd opgaan bij welk bord dan ook, goeie voeding is belangrijk!!! ik heb overigens,
de non-deluxe, maar dat zou niet uit moeten maken denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135890

Ik heb een Iyama E431S op mijn A8N SLI Deluxe zonder ook maar enig probleem te hebben. Afgezien van wat artefacten die aan de instellingen van de grafische kaart lagen liep alles van in het begin perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-06 09:59

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

En wederom ga ik het proberen.. kijken of er al mensen zijn die weten hoe het werkt: De balans tussen voor en achter met de on-board geluidskaart. Nergens iets over te vinden, nergens iets voor in te stellen. Moet ik serieus een aparte geluidskaart aan gaan schaffen voor ik dergelijke dingen weer in kan stellen?

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiegl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-06 11:21
(jarig!)
Ik heb mijn A8N-SLI Deluxe geflashed met bios 1003. Werkt wel, maar 2 probleempjes:

-Soms start hij niet op met een cpu-fan error melding. Kijk vervolgens in de BIOS, staat de CPU fan rpm te flippen :? (casefan soms ook). Nogmaals starten werkt vaak wel. In windows zie ik wel stabiele waarden voor fan RPM.

-Na afsluiten gaat het numlock lampje branden. Gaat alleen uit als ik de harde power switch uitschakel.

Kent iemand deze problemen? Beiden BIOS gerelateerd?

Uit onderzoek is gebleken dat 85% van alle statistieken niet klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

The Cheese, ik denk dat er ergens in je BIOS aanstaat dat wake up via keyboard aan staat, daarom dat hij nog steeds power aan keyboard zal geven, zet dit af en misschien lost het je probleem wel op?

Ivm fans: alles goed aangesloten, op juiste headers? Geen slechte contacten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kaastosti schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 11:55:
En wederom ga ik het proberen.. kijken of er al mensen zijn die weten hoe het werkt: De balans tussen voor en achter met de on-board geluidskaart. Nergens iets over te vinden, nergens iets voor in te stellen. Moet ik serieus een aparte geluidskaart aan gaan schaffen voor ik dergelijke dingen weer in kan stellen?
overweeg gewoon een sb live 5.1 tosti..werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

overweeg gewoon een sb live 5.1 tosti..werkt prima.
Dat weet ik, maar ik vind het zo raar dat het niet met de on-board kaart zou kunnen. Zoveel PCI sloten heb ik nou ook weer niet, en dat zou dan nr. 2 van de 3 worden. Gaat wel hard dan, helemaal als je bedenkt dat er al een kaart op zit :|

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kaastosti schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 12:12:
[...]

Dat weet ik, maar ik vind het zo raar dat het niet met de on-board kaart zou kunnen. Zoveel PCI sloten heb ik nou ook weer niet, en dat zou dan nr. 2 van de 3 worden. Gaat wel hard dan, helemaal als je bedenkt dat er al een kaart op zit :|
is ook zo mischien moet je wachten op een driverupdate lijkt mij, en tot die tijd is een live 5.1
een goed en niet te duur alternatief toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hershel
Met de Realtek drivers kun je een hoop instellen. Je kunt ook nog drivers van ander mobo (non-NF4) met dezelfde Realtek chip proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Je kunt ook nog drivers van ander mobo (non-NF4) met dezelfde Realtek chip proberen.
Daar had ik nog niet eens aan gedacht :) Is ook het proberen waard, die chip zal wel overal hetzelfde zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132667

Hmm volgens mij kregen mensen die de Silicon Image controller los van de NF4 wilde installeren ook probs :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IRCfreAk
Anoniem: 27921 schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 12:15:
[...]

is ook zo mischien moet je wachten op een driverupdate lijkt mij, en tot die tijd is een live 5.1
een goed en niet te duur alternatief toch?
live 5.1 zuigt gigantisch ik heb een digital versie en ben er verre van tevreden over, ik bedoel ik had er eentje tot ik audigy 2 kocht, heb hem gewoon weggegooid..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Audigy2 is ook leuk, maar ik zit met een simpel 4-speaker configje. Ooit zo'n FPS1000 gekocht van Creative, nooit spijt van gehad. En om daar nou meteen een Audigy2 tegenaan te gooien is wel extreme overkill. Ik ben er van overtuigd dat dit met de on-board geluidskaart moet kunnen... even alternatieve software proberen hiervoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
Vraag 1
Ik heb een 20 pins voeding, terwijl het mobo 24 pins is. Nu heb ik dus een molex-connector en een 4-pins connector erop aangesloten. Hij loopt vrij stabiel, en ik denk dat die 4 pins connector op het moederbord is voor als je geen 24 pins voeding hebt, klopt dat?

Vraag 2
Ik wil misschien een extern geluidkaartje gaan kopen, bv. deze: Creative Soundblaster Audigy 2 Value? Ik heb nu een simpel qware 5.1 setje, maar misschien wil ik nog een keer een 7.1 setje gaan kopen. Zoals deze: Creative Inspire T7700 7.1. Maar is dat nu verstandig? Ik speel games zoals Half-Life 2 en Doom 3 en Farcry. Alleen voor de kwaliteit van het geluid al leek het me verstandig dit aan te schaffen. Of zal het niet veel uit maken?

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10094

Ik heb even een vraagje over de installatie van de zm-nb47j op de northbridge:
Na de afgelopen paar delen van dit topic gelezen te hebben, kwam ik tot de conclusie dat bij een setup met 1 videokaart in het tweede (zwarte) 8x PCIe slot en de selector card op dual de nb47j wel past zonder ge-dremel (ik heb namelijk geen dremel, dus ik zou niet goed weten hoe de pinnetjes anders handig te verwijderen)..
jprommen2 schreef op maandag 10 januari 2005 @ 22:25:
[...]

Moet je wel de selector card op dual zetten en de videokaart in de onderste PCIe x16 slot doen, dan zit de koeler van je videokaart idd niet in de weg als je de northbridge koeler van Zalman gebruikt.

Dit werkt prima, al is je PCIe slot dan natuurlijk wel 8x speed i.p.v. 16, maar dit verschil merk je toch niet.
Dus ik heb vrij gemakkelijk de stock koeler verwijderd, maar nu zit ik met het probleem dat ik niet weet wat ik nog meer moet verwijderen! Het is de eerste keer dat ik aan een north bridge zit, dus ik kan wel wat advies gebruiken... ;) Na de koeler verwijderd te hebben, ziet de situatie er zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://www.cs.vu.nl/~pdvklave/got/stock_nb_koeler_s.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.cs.vu.nl/~pdvklave/got/nb_met_residu_s.JPG
Ik was nogal verbaasd over de hoeveelheid koelpasta die tevoorschijn kwam; ik dacht dat je dat zo dun mogelijk moest aanbrengen, maar dit ziet eruit als een flinke klodder. :? Maar wat ik het meest verwarrend vond was het "donker-grijze laagje". Ik heb het aan een kant waar het al los leek te zitten, zie linksonder, voorzichtig een klein stukje omhoog getrokken, maar toen ik een gouden pinnetje zag heb ik het snel weer naar beneden gedrukt... Ik was in de veronderstelling dat de hele onderkant van de zm-nb47j wel contact zou moeten maken met de nb, maar nu zie ik dus alleen zo'n klein vlakje van ongeveer 1x1 cm.

Wat moet ik nou verwijderen/schoonmaken (hoe kom ik daar bij)?
Waar moet ik dan de koelpasta van Zalman opsmeren en hoeveel?
..en is er verder iets waar ik op moet letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

ik denk dat die 4 pins connector op het moederbord is voor als je geen 24 pins voeding hebt, klopt dat?
Nee
Of zal het niet veel uit maken?
Wederom nee

Die laatste is misschien wat genuanceerder te brengen... als jij echt denkt de 7.1 van de 5.1 te gaan onderscheiden, dan moet je dat vooral doen. Ik moet wel zeggen dat het setje wat je neerzet zeker goed geluid levert. De Audigy 2 value... da's geen 'extern' kaartje hoor, zoals je doet vermoeden maar gewoon een geluidskaart. Mooie combinatie wel, die twee.
Wat moet ik nou verwijderen/schoonmaken (hoe kom ik daar bij)?
Waar moet ik dan de koelpasta van Zalman opsmeren en hoeveel?
..en is er verder iets waar ik op moet letten?
Als je inderdaad alle topics door hebt gelezen, ben je daar ook mijn posts tegen gekomen, waarin ik met dezelfde vragen zat... Link

[ Voor 30% gewijzigd door Kaastosti op 15-02-2005 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kaastosti schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 13:35:
Als je inderdaad alle topics door hebt gelezen, ben je daar ook mijn posts tegen gekomen, waarin ik met dezelfde vragen zat... Link
Excuus, ik weet niet waarom ik dit niet heb gezien. |:( (in het flash installatie filmpje van Zalman ziet de nb er ook wat anders uit, vandaar dat ik in de war was) Maar dan ben ik wel nog steeds nieuwsgierig hoe je die witte pasta hebt verwijderd, want het zit ook half naast de core en gedeeltelijk op het grijze spul. (sowieso, moet je het eigenlijk wel verwijderen, want het is nog nooit verhit...)
En ik las ook dat je de vidkaart ook even in je 2e slot had gestopt, de selector wijst dan met single naar het tweede slot: werkte dit gewoon als een single setup? (fftjekkuh ;))

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 10094 op 15-02-2005 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
Vraag 1
Ik heb een 20 pins voeding, terwijl het mobo 24 pins is. Nu heb ik dus een molex-connector en een 4-pins connector erop aangesloten. Hij loopt vrij stabiel, en ik denk dat die 4 pins connector op het moederbord is voor als je geen 24 pins voeding hebt, klopt dat?
Nee, altijd aansluiten die 4-pins connector.

maar met een goeie (enermax) voeding met 20 polige aansluiting is mijn systeem iig hardstikke stabiel. je hoeft dus niet perse een convertor kabeltje of wat ook te kopen. ik heb die molex connector ook gebruikt.. gewoon om de videokaart apart van stroom te voorzien. maar ik begreep dat dat eigenlijk alleen echt nodig was als je twee videokaarten gebruikt. en daarbij krijgt mijn videokaart ook nog eens stroom via een molex aansluiting op de kaart (xfx 6800GT). ik heb toch aansluitingen genoeg. dus heb gewoon lekker ALLES aangesloten. beter een stekker te veel dan een stekker te weinig :Y)
Anoniem: 10094 schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 13:52:
[...]

Excuus, ik weet niet waarom ik dit niet heb gezien. |:( (in het flash installatie filmpje van Zalman ziet de nb er ook wat anders uit, vandaar dat ik in de war was) Maar dan ben ik wel nog steeds nieuwsgierig hoe je die witte pasta hebt verwijderd, want het zit ook half naast de core en gedeeltelijk op het grijze spul. (sowieso, moet je het eigenlijk wel verwijderen, want het is nog nooit verhit...)
En ik las ook dat je de vidkaart ook even in je 2e slot had gestopt, de selector wijst dan met single naar het tweede slot: werkte dit gewoon als een single setup? (fftjekkuh ;))
ok. ik heb bij het installeren van mijn zalman NB koeler gewoon alle ouwe koelpasta verwijderd met een stukkie toiletpapier en het plastic/rubberen afdekding over de chipset gewoon laten zitten. daarna een heel klein druppie nieuwe koelpasta er op (krijg je bij je zalman) en de zalman erop.

en voor wat betreft die selector, die doet niets anders dan je PCI-E poorten omschakelen van 16x / 1x naar 8x / 8x. dus als jij die selector op 'single' laat staan en je vrut een videokaart in de tweede PCI-E slot, dan draait die kaart dus op 1x. als je die selector omdraait dan staan beide poorten op 8x en dan maakt het dus niet meer uit waar je je videokaart indrukt. die draait dan op 8x. dit kun je ook via de NVIDIA driver controleren.

[ Voor 53% gewijzigd door FragDaddy op 15-02-2005 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
Naja, zolang mijn systeem stabiel blijft op die voeding, koop ik iig. geen nieuwe.
[...]
Wederom nee

Die laatste is misschien wat genuanceerder te brengen... als jij echt denkt de 7.1 van de 5.1 te gaan onderscheiden, dan moet je dat vooral doen. Ik moet wel zeggen dat het setje wat je neerzet zeker goed geluid levert. De Audigy 2 value... da's geen 'extern' kaartje hoor, zoals je doet vermoeden maar gewoon een geluidskaart. Mooie combinatie wel, die twee.
Met extern bedoel ik eigenlijk weer niet zo'n kastje, wat je naast je computer (of op, onder, achter, voor, in, whatever) neerzet, maar een interne niet onboard geluidskaart. Hoe noem je dat ook alweer... Ik wil eigenlijk vooral zo'n setje, omdat AC'79 de nieuwe EAX-vormen niet ondersteunt. (Volgens mij geen enkele.) Wat ik er ook altijd leuk bij vindt staan is zo'n break-out box, maar dat zal voor mij denk ik vrij over-kill zijn.

Test van de T7700 op Toms Hardware
Test van de Audigy 2 ZS op Toms Hardware

Is het ook de moeite waard om deze te nemen, of is het verschil tussen de Value en 2ZS niet zo groot?

Die 8000RPM fan, zit die nou op de NB, of op de SB? Want die ga ik denk ik vervangen door een koeblokje.....

[ Voor 10% gewijzigd door Steephh op 15-02-2005 14:22 ]

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FragDaddy schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 14:10:
..
ok. ik heb bij het installeren van mijn zalman NB koeler gewoon alle ouwe koelpasta verwijderd met een stukkie toiletpapier en het plastic/rubberen afdekding over de chipset gewoon laten zitten. daarna een heel klein druppie nieuwe koelpasta er op (krijg je bij je zalman) en de zalman erop.
..
K, bedankt ik ga gelijk aan de slag.. sorry voor de dubbelpost.

edit:

Nou, was even priegelen, maar hij zit erop.. Ik hoop dat ik het goed heb gedaan...

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 10094 op 15-02-2005 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tees
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ook ik heb die stofzuigerkoeler van Asus vervangen door de Zalman NB koeler, maar ik vraag me af wat nog normale temperaturen zijn voor de NB chipset?? Op gevoel zou ik zeggen dat 'ie nu zo'n graadje of 50 is en vraag me dus af of ik er verstandig aan doe een extra casefan te installeren?

"If we knew what it was we were doing, it would not be called research, would it?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epitome
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-06 11:14
Ik zie dat redelijk wat Corsair modules worden ondersteund. :)

Graag zou ik willen weten of dat voor de wat oudere modules ook geldt.

En dan met name de Corsair CMX512-2700C2PT.

Of zou ik er beter aan doen Corsair Value Select of TWINX PC3200 aan te schaffen voor dit moederbord of zal ik nog wel vooruit kunnen met mijn Corsair XMS PC2700? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IRCfreAk
tkorstanje schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 17:12:
Ook ik heb die stofzuigerkoeler van Asus vervangen door de Zalman NB koeler, maar ik vraag me af wat nog normale temperaturen zijn voor de NB chipset?? Op gevoel zou ik zeggen dat 'ie nu zo'n graadje of 50 is en vraag me dus af of ik er verstandig aan doe een extra casefan te installeren?
ik heb er een sensor op hangen maar ja dat is niet op de core, word ongeveer 50 graden, of het goed is heb ik geen flauw idee over. Ik heb een xaserIII van thermaltake met 7 case fans beetje overkill maar ik raad je aan iig meer dan 1 casefan te gebruiken:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122457

Ik ben tot nu toe zeer tevreden over dit moederbord, maar er is 1 ding wat bij mij niet goed zit;
Mijn Maxtor sata schijf wordt in Win xp gezien als externe harde schijf?!
Hebben jullie daar ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Speciaal voor Kaastosti:

Afbeeldingslocatie: http://img195.exs.cx/img195/725/nvmixer9fd.jpg

Dit is met de nieuwste nForce drivers geinstalleerd .. 6.39 dus ... Wel netjes toch? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
Anoniem: 122457 schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 19:26:
Ik ben tot nu toe zeer tevreden over dit moederbord, maar er is 1 ding wat bij mij niet goed zit;
Mijn Maxtor sata schijf wordt in Win xp gezien als externe harde schijf?!
Hebben jullie daar ook last van?
als je bedoelt dat je via "hardware veilig verwijderen" ook je harde schijf kunt 'verwijderen' dan klopt dat wel ja. SATA is hot-swapable. (teminste.. als je niet je C:\ schijf eruit trekt)

dus dat klopt allemaal wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twinkey
  • Laatst online: 14-06 22:14
Anoniem: 101975 schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 00:08:
Ik heb weer een nieuw persoonlijk recordje :> , ik ben vooral blij met de geheugensnelheid / timings (is maar Value geheugen).

Ik heb er een nieuwe cpu in gedaan, 3000+ Winchester : 0447 rpbw batchnummer 57
iCute 450W (bagger psu) vervangen door Tagan 480W :Y)

[afbeelding]

Cpu kan zeker hoger komen, tot 2.6Ghz met 1.55V. Garret op GoT hier heeft de zelfde cpu met een later batchnummer doet daar 2.7Ghz met 1.62V. Dit kan de Asus nog niet geven :'( dus dat wordt wachten op een nieuw beta bios voor de non deluxe.

Overklokken met dit bordje is goed te doen, oefening baart kunst :*) . Als Asus nou ook nog even zorgt voor betere bios support.
Ik heb exact dezelfde max. overclock gemaakt...

Check:

[afbeelding]

Alleen een halve seconde sneller bijna...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-04 23:54
Anoniem: 27921 schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 09:31:
voor de mensen met een non-deluxe er is een 1002-003 bios op de asus site..
staat er al een tijdje maar ik lees er nergens int topic iets over..
cyrus ga je de biossen voor de non deluxe er ook nog tussen zetten? ;)
Heb deze even gedownload, geflashed en bekeken.

Krijgt er een flink aantal opties bij in Bios. Echter een aantal van deze opties zijn nog niet verstelbaar. Zo is te zien dat ze bezig zijn geweest met het implementeren van een fatsoenlijke PCI-lock en met instellingen voor PEG-link. Echter beide opties staan op vast op AUTO en een poging ze aan te passen resulteert in een Crashend Bios-menu. Je kunt dan niet meer terug. Al blijft ie niet hangen. Hij reageert gewoon niet meer op muis en keyboard. Echter gezien Num-lock ed. nog wel functioneren lijkt het erop dat dit alleen komt omdat de Biosfile geen submenu voor deze opties bevat.

Verder hebben ze RAM-snelheden beter instelbaar gemaakt waarbij de boel nu wel prima in te stellen valt. Alle latencies zijn individueel in te stellen. Tevens is de geheugensnelheid instelbaar op hogere waarden dan DDR400 (433,466,500,533,566,600). Echter heb ik nog niet getest wat hier precies het resultaat van is. Ook heb ik nog niet gekeken of de boel hiermee beter overklokbaar wordt. (De SLI Deluxe had/heeft bijvoorbeeld dat het beter werkt om DDR400 te kiezen en dan te upclocken dan de boel op DDR500 in te stellen.)

Zal dit binnenkort eens allemaal doorkijken. Wat stabiliteit heb ik in ieder geval geen problemen ervaren. Machine draait nu 8 uur continu zonder crashes of iets dergelijks. Dus mocht je met 1001 problemen hebben, probeer gerust 1002-003 uit. Bij mij is ie ieder geval stabiel.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:44
Wat me nog steeds verbaast is dat Asus nog te gierig is om een Floppy bij te leveren. Ik zit me altijd weer wezenloos te werken vanwege die raid-drivers. Als ze nou is slim zijn leveren ze een floppy met alle drivers voor nvraid en siliconimage ipv geen floppy. En dan maar een spel of powerdvd minder, want het is echt slecht dat je van zo'n merk geen floppy bijlevert.
Of is het oude man's lullen dat er vroegah wel een floppy werd bijgeleverd?
Voor de rest fijn board, en jammer van die andere bios layout. Vind de andere wel fijner maar ja pikante details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Termi schreef op Tuesday 15 February 2005 @ 21:19:
Wat me nog steeds verbaast is dat Asus nog te gierig is om een Floppy bij te leveren. Ik zit me altijd weer wezenloos te werken vanwege die raid-drivers. Als ze nou is slim zijn leveren ze een floppy met alle drivers voor nvraid en siliconimage ipv geen floppy. En dan maar een spel of powerdvd minder, want het is echt slecht dat je van zo'n merk geen floppy bijlevert.
Of is het oude man's lullen dat er vroegah wel een floppy werd bijgeleverd?
Voor de rest fijn board, en jammer van die andere bios layout. Vind de andere wel fijner maar ja pikante details.
houd er ook rekening mee dat veel mensen geen floppy drive meer hebben denk ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dennism schreef op Wednesday 16 February 2005 @ 02:24:
[...]

houd er ook rekening mee dat veel mensen geen floppy drive meer hebben denk ik zo.
Ha! Zonder floppydrive wens ik je veel success om de drivers geladen krijgen bij windows installatie dan :D 8)7

Ik heb ook al tijden geen diskettes meer gezien bij andere fabrikanten. Aangezien de floppies regelmatig defect waren die bijgeleverd waren vermoed ik dat ze er vanaf gestapt zijn. (Misschien heeft het te maken met de apparatuur op vliegvelden tegenwoordig waarmee handel wordt gescant ofzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Anoniem: 124681 schreef op Tuesday 15 February 2005 @ 19:35:
Speciaal voor Kaastosti:
<plaatje>
Dit is met de nieuwste nForce drivers geinstalleerd .. 6.39 dus ... Wel netjes toch? _/-\o_
_/-\o_ All_Star is mijn held :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Anoniem: 27535 schreef op Wednesday 16 February 2005 @ 07:09:
[...]

Ha! Zonder floppydrive wens ik je veel success om de drivers geladen krijgen bij windows installatie dan :D 8)7

Ik heb ook al tijden geen diskettes meer gezien bij andere fabrikanten. Aangezien de floppies regelmatig defect waren die bijgeleverd waren vermoed ik dat ze er vanaf gestapt zijn. (Misschien heeft het te maken met de apparatuur op vliegvelden tegenwoordig waarmee handel wordt gescant ofzo)
SATA drivers Slipstreamen op je Windows XP cd?

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Anoniem: 10094 schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 13:33:
Ik heb even een vraagje over de installatie van de zm-nb47j op de northbridge:
Na de afgelopen paar delen van dit topic gelezen te hebben, kwam ik tot de conclusie dat bij een setup met 1 videokaart in het tweede (zwarte) 8x PCIe slot en de selector card op dual de nb47j wel past zonder ge-dremel (ik heb namelijk geen dremel, dus ik zou niet goed weten hoe de pinnetjes anders handig te verwijderen).
Gewoon een tangetjes, pinnetje van de koeler pakken, ombuigen (gaat makkelijk, want is aluminium) en dan breekt ie vanzelf af. Fluitje van een cent. Met een vijltje de scherpe randjes gladvijlen en klaar is kee^H^H^HF!rebred ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81352

De meeste mensen hebben twee optical drives. (vaak een brander en een speler van een bepaald soort) Kun je dan niet gewoon de cd in de tweede speler stoppen en daar de drivers vanaf laden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kalizec schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 20:32:
[...]

Heb deze even gedownload, geflashed en bekeken.

Krijgt er een flink aantal opties bij in Bios. Echter een aantal van deze opties zijn nog niet verstelbaar. Zo is te zien dat ze bezig zijn geweest met het implementeren van een fatsoenlijke PCI-lock en met instellingen voor PEG-link. Echter beide opties staan op vast op AUTO en een poging ze aan te passen resulteert in een Crashend Bios-menu. Je kunt dan niet meer terug. Al blijft ie niet hangen. Hij reageert gewoon niet meer op muis en keyboard. Echter gezien Num-lock ed. nog wel functioneren lijkt het erop dat dit alleen komt omdat de Biosfile geen submenu voor deze opties bevat.

Verder hebben ze RAM-snelheden beter instelbaar gemaakt waarbij de boel nu wel prima in te stellen valt. Alle latencies zijn individueel in te stellen. Tevens is de geheugensnelheid instelbaar op hogere waarden dan DDR400 (433,466,500,533,566,600). Echter heb ik nog niet getest wat hier precies het resultaat van is. Ook heb ik nog niet gekeken of de boel hiermee beter overklokbaar wordt. (De SLI Deluxe had/heeft bijvoorbeeld dat het beter werkt om DDR400 te kiezen en dan te upclocken dan de boel op DDR500 in te stellen.)

Zal dit binnenkort eens allemaal doorkijken. Wat stabiliteit heb ik in ieder geval geen problemen ervaren. Machine draait nu 8 uur continu zonder crashes of iets dergelijks. Dus mocht je met 1001 problemen hebben, probeer gerust 1002-003 uit. Bij mij is ie ieder geval stabiel.
toon volledige bericht
ik denk dat ze voor de non-deluxe gewoon een stabiele deluxe aanpassen...dus als er een officiele deluxe bios uit is zouden we er iets later een voor de non-deluxe kunnen verwachten denk je ook niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Anoniem: 81352 schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 11:38:
De meeste mensen hebben twee optical drives. (vaak een brander en een speler van een bepaald soort) Kun je dan niet gewoon de cd in de tweede speler stoppen en daar de drivers vanaf laden?
Nee, dat kan helaas niet, daarom is juist het slipstreamen zo aantrekkelijk, waarmee je de SATAdrivers in je Windows XP installatieCD verwerkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81352

EDIT: rare quote verwijderd :)

I heb ergens gelezen dat bij de A8N-SLI de deviders verkapt zaten onder de geheugen instellingen of is dat niet zo?

[ Voor 57% gewijzigd door Anoniem: 81352 op 16-02-2005 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81352 schreef op Wednesday 16 February 2005 @ 12:58:
EDIT: rare quote verwijderd :)

I heb ergens gelezen dat bij de A8N-SLI de deviders verkapt zaten onder de geheugen instellingen of is dat niet zo?
Ja ... als ik onder DDR Ram configuration max mem clock op DDR400 zet, is dat 1:1 zegmaar .. enz. enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erycius
  • Laatst online: 09-03 00:32

Erycius

I came on Eileen.

Anoniem: 27535 schreef op Wednesday 16 February 2005 @ 07:09:
[...]

Dan slipstream je die drivers toch gewoon in je zelfgemaakte en bij voorkeur zwaar gestripte Windows installatie? Gebruik hiervoor nLite.

Bloemen scheiden het gras in de tuin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heeft iemand met NV Mixer ook geen geluid uit de centrespeaker?
Als ik de luidsprekerwizard open hoor ik bij elke kanaaltest een ruis (wat je zou moeten horen), maar bij de centrespeaker hoor ik een hoge toon. :?
Als de test gedaan is hoor ik geen geluid uit de centre. :(

Als ik de Realtek a369 drivers installeer doet-ie het wel.
Maar hier kan ik de kanalen niet apart instellen.

Het ligt dus niet aan de boxen of de onboard audio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-01 16:28

apa

Run Forest, ruuuuuuuuuunnnnn!!

Op een ander forum (sry) heb ik een sticky geplaatst met een aantal veel voorkomende problemen (en bijhorende oplossingen) voor dit bord: hier. Hopelijk hebben (ook jullie) er wat aan.

PC: R5-2600X | X370-Pro | 2x8GB | 960Pro 512GB | WD 4TB | GTX 660 | Eizo CX240 | Steinberg UR22MkII | JBL LSR305

Acties:
  • 0 Henk 'm!

EryciusPuteanus schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 13:56:
[...]

Dan slipstream je die drivers toch gewoon in je zelfgemaakte en bij voorkeur zwaar gestripte Windows installatie? Gebruik hiervoor nLite.
Ja, en nu reëel. Je krijgt nieuwe onderdelen binnen en zet je PC in elkaar. Ga je dan even snel een floppy vullen om verder te kunnen, of ga je een complete slipstream opzetten.

Inderdaad...

Dat je dat achteraf doet als je uitgevonden hebt welke drivers een stabiele basis voor je systeem geven, daar ben ik helemaal voor, maar ik zie serieus mensen niet voor hun verse systeempje eerst een slipstream samenstellen.
We hebben het niet over batches :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94768

Naja tog ff pimpen met mun score :P
Afbeeldingslocatie: http://img55.exs.cx/img55/2079/2700klein9ww.jpg
Dit met onderstaande specs en met Kingston geheugen(UTT chips). Ik kan nog wel hoger denk ik maar dat houd het ram niet jammer genoeg, en ik kan ook niet meer volt over het geheugen gooien :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
Anoniem: 27921 schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 11:46:
[...]

ik denk dat ze voor de non-deluxe gewoon een stabiele deluxe aanpassen...dus als er een officiele deluxe bios uit is zouden we er iets later een voor de non-deluxe kunnen verwachten denk je ook niet?
Dat denk ik ook. Echter loopt de Non-Deluxe bios nogal achter bij de Deluxe versie. 1002-003 is namelijk erg oud te noemen in vergelijking tot 1004-final.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huge Grant
  • Laatst online: 08-01-2022
Kalizec schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 18:20:
[...]

Dat denk ik ook. Echter loopt de Non-Deluxe bios nogal achter bij de Deluxe versie. 1002-003 is namelijk erg oud te noemen in vergelijking tot 1004-final.
Weet iemand eigenlijk wat er mis was met 1002 Final? Die heb ik op 21/01/05 via Asus Live update geinstalleerd maar ben ik verder nergens meer tegengekomen. Werd toen aangeboden als upgrade van 1002-003.

Die in hierboven genoemde geblokkeerde opties )PCI-lock en PEG-link) zijn bij mij wel verstelbaar.

Ik heb stabiliteitsproblemen maar dat ligt waarschijnlijk aan de voeding want deze problemen had ik ook met 1001.

a64-3200+ Asus A8N-SLI 1Gb MSI6600GT Huntley400w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
Kun je van die 1002 final een bin maken voor me?

Dan kan ik even kijken of die bij mij wel stabiel draait en daarmee uitsluiten dat het aan de bios zelf ligt.

1002 Final staat namelijk op geen enkele Asus-site momenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119912

Ik heb mn pc in elkaar gezet met a8nsli deluxe maar ik krijg geen beeld :(

PLS HELP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
Anoniem: 119912 schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 21:30:

PLS HELP!
Moeten we hier uberhaubt nog op reageren.

Stap 1 Lees de handleiding.
Stap 2 Lees de FAQ.
Stap 3 Lees de regels over hoe je met problemen en dit forum om hoort te gaan.

Problemen horen in een eigen topic!

En zelf dan nog moet er meer info in staan.
Met een bericht van, "Hij doet het niet." kan niemand iets.

[ Voor 12% gewijzigd door kalizec op 16-02-2005 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3ton4tor72
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-06 21:35

D3ton4tor72

HardwareFetisjist

Anoniem: 27535 schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 07:09:
[...]

geen floppy is alleen een probleem bij windows installatie als je een RAID array hebt, of op de silicon image (RAID) wilt installeren.
Indien je gewoon 1 schijf als bootdisk gebruikt heb je nergens last van, gewoon na windows install de nforce4 drivers installeren en gaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_star
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-05 13:15
Anoniem: 119912 schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 21:30:

PLS HELP!
Gebruik je een 20-delige stroomaansluiting zonder de stroom naast de videokaart aan te sluiten? Dit probleem had ik en zorgde ervoor dat ik geen beeld had, ook mijn toetsenbordledjes flikkerden niet op. Zorg er ook voor dat je de 4-delige stroomaansluiting naast de CPU aangesloten hebt.

(Ik heb achter dit probleem ook een uur liggen zoeken. Ik dacht dat het niet nodig was die stroom naast de videokaart aan te sluiten omdat ik maar 1 videokaart heb.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39712

Snap er geen hout van, heb in mijn bios alles op enabled staan voor een opstart via de space-bar van mijn USB draadloze Logitech MX toetsenbord, geeft geen sjoege, ook niet als ik via de serial poort inplug. Misschien toch een kleine issue en reden voor een 20-24 pins verloopstekker voor de voeding?

• kalizec
Hey D3ton4tor, mr_star en dokitoedele kap eens met deze topic vervuiling!
Samengevat:
* Basic Vraagjes worden niet getolereerd.
* Problemen horen in een eigen topic. <--------------
* Ervaringentopics zijn om ervaringen uit te wisselen.

• kalizec
Huge Grant schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 19:52:
[...]

Weet iemand eigenlijk wat er mis was met 1002 Final? Die heb ik op 21/01/05 via Asus Live update geinstalleerd maar ben ik verder nergens meer tegengekomen. Werd toen aangeboden als upgrade van 1002-003.

Die in hierboven genoemde geblokkeerde opties )PCI-lock en PEG-link) zijn bij mij wel verstelbaar.

Ik heb stabiliteitsproblemen maar dat ligt waarschijnlijk aan de voeding want deze problemen had ik ook met 1001.
Ah, merk dat ik ze inderdaad wel aan kan passen. Met + en -. Echter als ik ze open met Enter dan zit je dus vast. Slordigheidsfoutje dus.

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Neem dit eens door: PMG Beleid - De "Grote xxxxx"- en "Ervaringen" topics

Samengevat:
* Basic Vraagjes worden niet getolereerd.
* Problemen horen in een eigen topic.
* Ervaringentopics zijn om ervaringen uit te wisselen.