Sjezus... ik maar zeggen dat dat PCI lock perfect werkt.
Ik kreeg vandaag m'n Corsair XMS PC4400 CL2.5 binnen (2x 512MB). Toen ik thuis kwam heb ik ze meteen erin geprikt en ging vol enthousiasme het bios en zette ze op de snelheid die ze horen te halen (275 mhz zijn ze op gerate) 1T en CL2.5 (zouden ze prima moeten kunnen, hoewel ik 1T niet zeker weet). Even opstarten... Oei allemaal vage errors (incorrect firmware blabla) nog voordat ik in Windows zet. Vaag?
Even terugclocken. Weer errors. Dan maar 2T? Ook niet... Alles op auto en 200mhz. Uhh... ik kom nog steeds niet in Windows. Windows opnieuw installeren dan maar. Nu lijkt alles weer te werken (op 200Mhz 1:1 welteverstaan). Even clockgen downloaden en opnieuw proberen. 210mhz... 220mhz... 225.... 230... 235.... 240... freeze! K*t. Dit is mijn 1e reboot na de vastloper op 240mhz HTT maar dit is natuurlijk weinig veelbelovend.
Het valt me ook op hoe de PCI bus ook omhoog gaat in Clockgen als je de HTT omhoog gooit. Misschien word dit niet realtime uitgelezen en doet hij er gewoon steeds 1mhz bij...? Hij begint iig wel altijd op 33mhz. Ik snap er maar weinig van dat ik met topgeheugen nog steeds niet veel verder kom.
Dit hoort gewoon op 275mhz CL2.5 uit de doos te werken. Niet op de A8N-SLI kennelijk. Ik ga weer verder prutten...
Edit: Nu gaat in Clockgen de PCI bus niet omhoog bij het overclocken? Wat is dit voor vaags...
Edit: Mijn CPU is het hoogstwaarschijnlijk niet. Die heb ik met een mem. clock van 166mhz al vrolijk op 2850mhz laten lopen in het verleden (kan misschien nog wel wat hoger).
[
Voor 11% gewijzigd door
hershel op 21-02-2005 18:23
]