[2d] Contest 2005 v2: Melkpak

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 21.628 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

U met een hoofdletter (mits niet aan het begin van een zin :P) wordt God mee bedoeld. Net als Hij. U is dus met een kleine letter :)

[ Voor 6% gewijzigd door Guillome op 28-02-2005 19:38 ]

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senzuboon
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-10-2022

Senzuboon

Out now! Ichi!

Die render is vet :Y) Het zijn er best veel. Bij menig 3D contest bleef er minder over lijkt het.

Ik heb ondertussen mijn lijstje al ingezonden. :)

Portfolio | Stolen Couch Games | Ichi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn scores zijn verzonden. Damn, wat zijn die laatste plaatsen moeilijk te bepalen :/

@XLerator _/-\o_

/me heeft medelijden met de arme Albert Heijn vakkenvuller die al die pakken weer op moet rapen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://taalunieversum.org/taal/advies/vraag/821/

verrek, U heeft gelijk. Was dat vroeger niet anders eigenlijk? want ik meen toch dat ik het altijd geleerd heb met een hoofdletter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iain
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-07-2017

iain

Full Flavor

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 28 februari 2005 @ 19:29:
@hieronder: nee hoor "U" is met een hoofdletter, "uw" met een kleine
U is alleen met een hoofdletter aan het begin van een zin of als God ermee bedoeld wordt. Mophor schijnt vaker problemen te hebben met hoofd- en kleine letters. ;)

@3d-render: mooi!!! alleen mijn pak zit scheef.... die plakrandjes zijn zeker mophor's idee! :P

I used to be an atheist, until I realised I was god.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

@Mellon: Refresh eens, hij is al recht hoor :)
@Snipez: lol!!! :D

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ives
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-04 13:35
Mijn pak zit 3 keer in de render! :Y) Het ziet er allemaal professioneel uit, bijna alle pakken zou je volgens mij gewoon in de rekken kunnen zetten! Ik hoop alleen maar dat ik niet laatst ben :D :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iain

iain

Full Flavor

Topicstarter
@XLerator: De onderkant van mijn pak is nog steeds niet goed! :'( ;)
@Snipez: Moet ik dan de laatste plaatsen maar naar mij toe laten gaan? ik krijg al meer punten van je... :) laat dus maar zitten! goed gestemd! zeker verkoopbaarheid! ;)

edit: nu ruim een derde van de stemmen verwerkt... het beloofd een spannende strijd te worden! het valt op dat mensen die een vector-melkpak hebben ook meer op andere vector-melkpakken stemmen, dan op foto-achtige melkpakken, en vice versa. Ik neem nu pauze, want de cijfers binnen mij een beetje uit de neus te komen...

IK VERWACHT NOG EEN HOOP MAIL!!!

[ Voor 82% gewijzigd door iain op 28-02-2005 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeik
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-05 14:39
Haha... als het goed is heb je van mij de scores al binnen en ik vond het echt supermoeilijk! Ik zou als ik weer de scores moest bepalen alles weer helemaal anders doen waarschijnlijk... Najah, ik hoop dat de rest maar beter kunnen beoordelen ;)

Was ik maar rijk en niet zo knap...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skef
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-09 16:28

Skef

Ik scheer.me

You got my votes...

En nu hopen dat ik een beetje gunstig in de peiling lig...

"Computer games don’t affect kids: I mean if Pac-Man affected us as kids, we’d all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iain

iain

Full Flavor

Topicstarter
Skef schreef op maandag 28 februari 2005 @ 21:28:
You got my votes...

En nu hopen dat ik een beetje gunstig in de peiling lig...
spoiler:
wees niet bang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nuclear waste
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-06-2023

nuclear waste

<onzin>

Sjeik schreef op maandag 28 februari 2005 @ 18:39:
Het lijkt alsof er in het pdf-je een inzending meer staat dan in de tabel, klopt dit? En is dit bewust gedaan of is er een foutje gemaakt?
Ok, ik zie het al. Hydrus staat er niet in, maar dat komt waarschijnlijk omdat hij maar 2 kanten van zijn melkpak ontworpen heeft.
Hoor ik mijn naam, ik heb enkel een WIP gepost (een zeer basic wip) Ik heb nog wel wat meer gemaakt dan die eerste WIP, alleen was na een tijdje de trial van PS afgelopen en ik heb geen zin om illegale software te draaien op m'n macje. * nuclear waste gaat later maar eens een tweedehands PS 7 ofzo kopen, nu heb ik wat geld tekort. (wie niet ;) )
/ edit:
Ik heb de PDF gedownload, prachtige pakken _/-\o_ Ik ken een paar pakken in de rekken die lang jullie niveau niet halen. :D

[ Voor 10% gewijzigd door nuclear waste op 28-02-2005 21:56 ]

</onzin>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iain

iain

Full Flavor

Topicstarter
@hydrus: The GIMP kan je proberen (werkt dat op mac?). Zit je op MBO/HBO/WO ? dan kan je heel goedkoop via de school wel een goed tekenprogramma zoals Paint Shop Pro kopen... bij mij kosttie maar ruim € 40 op www.surfspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine
  • Laatst online: 10-09 16:56

Khaine

Python liefhebber

Kweet niet of ik hier mag posten maar owk.

Ik vind het heel typisch, want ik volg dit topic al een tijdje en sta steeds weer versteld van alle art en fantasie die mensen weten te creeren. Ik vind een hele hoop pakken erg vindingrijk en mooi. Echter valt mij iets op. Sommige pakken zijn gewoon op die render zo natuurlijk , zo echt , dat ze zo uit de winkel lijken te komen. Terwijl ze 2D dan wel erg mooi lijken maar niet erg speciaal zijn. Hoe komt het dat 3D de pakken er zo anders uit kunnen zien ? En letten jullie daar nou ook op bij de beoordeling (ik zou het zelf namelijk wel dergelijk meerekenen) ?

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Laatst online: 17:24
Ondertussen staat deze thread open om meer commentaar te geven op andermans werk, en om te discussiëren over een volgende 2d-contest!
Om maar even door de backdoor binnen te sluipen;

Misschien een technisch ontwerp? Bijvoorbeeld zo creatief mogelijk de ingewanden van een cd-rom speler laten zien? Of iets met landschappen? Origami?

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

of zoiets van: teken een boom en hang er wat in
dan heb je wel een richtlijn, maar je kan zo creatief zijn als je wilt.
of ontwerp een nieuw stripfiguur ofzo, dat je je stripfiguur in een paar houdingen moet neerzetten of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Khaine666 schreef op maandag 28 februari 2005 @ 23:35:
Kweet niet of ik hier mag posten maar owk.

Ik vind het heel typisch, want ik volg dit topic al een tijdje en sta steeds weer versteld van alle art en fantasie die mensen weten te creeren. Ik vind een hele hoop pakken erg vindingrijk en mooi. Echter valt mij iets op. Sommige pakken zijn gewoon op die render zo natuurlijk , zo echt , dat ze zo uit de winkel lijken te komen. Terwijl ze 2D dan wel erg mooi lijken maar niet erg speciaal zijn. Hoe komt het dat 3D de pakken er zo anders uit kunnen zien ? En letten jullie daar nou ook op bij de beoordeling (ik zou het zelf namelijk wel dergelijk meerekenen) ?
helemaal mee eens alleen vind ik het jammer dat die van mij maar 1x duidelijk in de render te vinden is, en naar mijn mening veel te licht naar voren komt :>

scores zijn doorgemaild :) moeilijke keuze 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2005 08:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over de volgende contest;

Ik vind dat iedereen, ongeacht wie wint een applause verdient heeft. Moet je gewoon eens kijken hoe rete goed alle uitingen zijn! Daarom lijkt het me niet slim om een contest te houden die gemakkelijk is. Een contest is een manier om dingen te leren, en doormiddel van je mede-strijders je fouten in te zien. Daarom zou ik eens een contest doen waar velen nog geen kaas van hebben gegeten.

Als ik zou mogen kiezen, zou ik kiezen voor iets wat gemakkelijk lijkt. Het ontwerpen van een affiche (poster). En dat er dan een festival is, wat een naam heeft, een locatie, tijd/datum etc, en dat je dan zelf de hele stijl en uitstraling en of het logo mag bepalen, en er een aansprekende poster van maakt. Poster's lijken namelijk zo simpel, maar de kunst is ervoor zorgen dát er mensen naar het festival komen.

Als de vereiste dan zou zijn; 3 PMS kleuren, formaat A3, 300 DPI, aanleveren in PDF lijkt mij dat reuze interresant. En dat er ook technisch wordt gekeurd. Is dat een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja zoiets, of we pakken een huisstijlwijzer van het een of ander en maken een zo creatief mogelijk "iets" binnen die huisstijl

@posteridee: ik zou dat max 4 kleuren pakken (dus ook cmyk, of gewoon wat steunkleurtjes)

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2005 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeik
Mja, ik zou niet weten waarom het om het technische deel gaat. Ik denk dat dit meer een ontwerpwedstrijd is dan een wedstrijd wie het beste de drukker blij kan maken. En als je 300dpi formaat A3 moet gaan aanleveren worden alle bestanden erg groot.

Het idee van een poster voor een festival vind ik trouwens wel een superidee! Alleen het laatste puntje ben ik niet zo voor. Maar dat is denk ik iets om over te discussieren.

Mellon: heb je mijn mail gehad? De mailserver van de UT doet nogal weird de laatste tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sowieso is een poster kleiner dan A1 niet de moeite waard natuurlijk, dat ziet niemand :P

Cool aan deze contest vond ik dat iedereen mee kon doen: niet alleen mensen die goed kunnen tekenen. Een stripfiguur wil je mij niet zien tekenen, maar een melkpak kan ik nog wel in elkaar prutsen. Met een poster is dat net zo denk ik, dus dat is imo een goed idee. Ik zou idd wel een (fictief) festival ofzo bedenken, anders is het meer 'hier is een blanco vel, doe maar wat'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
Poster voor een festival lijkt mij ook wel leuk, maar dan moet je nog beslissen wat voor een festival.
À lá Ozzfest/Lowlands/Sensation/Jantje Smit fanclub dag/oeps, :X/DJ Tiësto/etc.

PDF'jes moet je niet aan beginnen, dan wordt het minder toegankelijk voor ons n00bs die misschien wel goede ideeën hebben :P

Het gebruik van een x aantal kleuren lijkt me ook wel leuk. Dan is de competitie voor de uitwerking en creativiteit imho ook meteen een stuk interessanter (probeer maar eens een interessante poster met slechts 2 kleuren te maken (retorisch bedoeld)).

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeik
Waarom moet het festival al bekend zijn? Als je toch gewoon zelf iets kiest wat bij je past is dat toch ook okay?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjeik schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 15:15:
Waarom moet het festival al bekend zijn? Als je toch gewoon zelf iets kiest wat bij je past is dat toch ook okay?
vind ik ook
"ontwerp een festival poster" lijkt me een prima contest
meer restricties toevoegen leidt er alleen maar toe dat de resultaten meer op elkaar gaan lijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iain

iain

Full Flavor

Topicstarter
Een festival poster lijkt mij ook een leuk idee!

Ik moet nog mail krijgen van:
• OReason
• upselen
• Ghoekzema
• Ives

[ Voor 15% gewijzigd door iain op 02-03-2005 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jaah leuk een festivalposter, :p dan ga ik cker meedoen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Kite
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-09 11:47

Mr_Kite

Alles van waarde is weerloos

Festivalposter lijkt me inderdaad leuk, maar dan ben ik het niet eens met Harlequin:
meer restricties toevoegen leidt er alleen maar toe dat de resultaten meer op elkaar gaan lijken
Als we dan zoiets doen, vind ik dat de datum, de Grote Namen, de overige bandnamen, logo's ticketservice e.d, locatie, kortom alles wat volgens de "opdrachtgever" op de poster moet als regels moeten gelden. Anders is er m.i niks aan.
Huisstijl-ontwerpen, zoals Ozboz dat voorstelt vind ik ook een goed plan.

En waarom niet meer opdruk contests?

- schoenendoos
- Boekomslag
- CD + hoesje
- gebruiksaanwijzing voor een bestaand product (a la condoominstructies)

een als alternatief voor de festivalposter: een reclame voor een bepaald product, dan kun je leuk met de huisstijl aan de gang (vind ik zelf persoonlijk leuker)

Een heeeeel andere contest, misschien wel het leukste: een font-contest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-09 16:28
@ Mr. Kite: Hmmm, en dan als een gek op internet zoeken of iemand niet gewoon ergens een fontje vandaan gejoepd heeft? Wel leuk, maar dan moet je ook een gedegen startpost hebben hoe fonts te maken zijn (FontLab, Fontographer, ...). Of voldoet een Illustrator-bestand of mogelijk zelfs schets op papier al?
Krijg je wel een waslijst aan punten om op te beoordelen, wat te denken bv. van kerning, ligaturen, etc. etc. (Los van waardering tussen grunge-font en super strak font... ;) )
Ondanks mijn bedenkingen ben ik wel voor!
Alhoewel een poster ook prima is, hoor (Savantas is ooit begonnen met grafisch hannessen door te gaan zeefdrukken voor een jongerenvereniging (enkele voorbeelden niet allemaal van mij, sommige ook best oud trouwens! :*) )

PS. Als echte nerd, Savantas kan niet opdrukken :+

[ Voor 11% gewijzigd door Savantas op 01-03-2005 16:56 ]

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Kite

Mr_Kite

Wat mij betreft voldoet een illustrator bestand ook wel, maar ik denk dat je jezelf dan veel minder gemakkelijk sterk kunt maken tegenover de mensen die het wel netjes in een font doen. Ik moet nog even kijken wat de freeware alternatieven voor Fontlab.

Jatten.... tsja, dat kan natuurlijk met alle contests wel! Maar WIPs laten zien is een goede remedie daartegen.

Ik denk dat Kerning nog wel kan als beoordeling, maar ligaturen.... pffff deadline 2007 zeker. Uberhaupt alleen het alfabet is al genoeg werk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik vind het festivalpostertje wel een zeer leuk id... _/-\o_

maar ik zat idd ook nog aan wat andere ontwerp dingetjes te denken:
- ontwerp een systeemkast > idereen dezelfde systeemkast en PIMPEN dat ding >:)
- tattoo ontwerpen

maar ik denk dat ik dan toch maar voor die poster ga, maar het onderwerp dat wil ik nog wel ff discussieren.... popfestival... er zijn ook andere dingen die je in een bepaalde huisstijl kunt ontwerpen. Maar dat zien we nog wel.

In ieder geval, ik ben de volgende keer weer van de partij want het is me nu zo goed bevallen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-09 15:25

2mb

Mijn scores zijn ook gemaild, jammer dat er zovele inzendingen waren, ik wilde nog veel meer pakken punten geven :(

Mijn muziek op SoundCloud - Speel online rikken - Maak muziek in je browser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Kite

Mr_Kite

Ok, ik heb wat meer onderzoek gedaan, en ik denk dat het (legaal) vrij lastig te organiseren wordt. Natuurlijk weet iedereen de weg naar iemand met Fontlab wel te vinden (Fontographer is out of the game)... Aan de andere kant denk ik dat voor een aantal mensen, met bijvoorbeeld Photoshop en Illustrator in het bezit (hier bij de TU Delft resp. 247,50 en 117,50 euro: in de adobeshop samen dik 1000$), TypeTool (99$) een mooie aanvulling is. TypeTool is dus het kleine broertje van FontLab (549$).

Freeware oplossing is FontForge (voormalig pfaEdit), maar dat is Linux, en Cygwin is nou niet de meest ideale & gemakkelijke manier.

De andere oplossing is dus gewoon Illustrator, maar dat is denk ik lastig beoordelen. Ik doe in elk geval wel mee, als het doorgaat. In dat geval schaf ik TypeTool aan.

linkjes:
TypeTool en FontLab
Fontographer, maar naar verluid kun je dan beter
FontForge gebruiken
Dutch Type Library Fontmaster voor de vaderlandsliefde, schijnt ook goed te zijn

Lange lijst met editors

[ Voor 22% gewijzigd door Mr_Kite op 01-03-2005 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zoiets kun je ook downloaden .. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-09 20:51

Nik

Mr_Kite schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 16:24:
Festivalposter lijkt me inderdaad leuk, maar dan ben ik het niet eens met Harlequin:

[...]

En waarom niet meer opdruk contests?

- schoenendoos
- Boekomslag
- CD + hoesje

- gebruiksaanwijzing voor een bestaand product (a la condoominstructies)
_/-\o_ Geweldig plan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als het een font-design contest wordt, ben ik weg :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nuclear waste
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-06-2023

nuclear waste

<onzin>

Mellon schreef op maandag 28 februari 2005 @ 21:58:
@hydrus: The GIMP kan je proberen (werkt dat op mac?). Zit je op MBO/HBO/WO ? dan kan je heel goedkoop via de school wel een goed tekenprogramma zoals Paint Shop Pro kopen... bij mij kosttie maar ruim € 40 op www.surfspot.nl
Ik heb the GIMP, alleen werkt die trager (ook sluit die soms onverwacht af, zeker als je met 2 of 3 bestanden van een paar Mb bezig bent) dan PS met mijn 256mb. (ik weet het, is veel te weinig RAM, maar ik heb geld tekort remember?)
En ik ben belg, en die domme kloten hebben geen organisatie als surfspot. :X

</onzin>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeik
Mij lijkt een font niet zo leuk om te ontwerpen. Je bent dan echt urenlang bezig met het fucken van hele kleine details...
Wat me wel leuk lijkt is het ontwerpen van een boekomslag of cd-hoesje. Een gebruiksaanwijzing is ook wel leuk, maar dit is lastig om goed te doen natuurlijk. En bij condoominstructies ben ik al snel bang dat mensen gebruik gaan maken van zelf geschoten foto's :+

Verder vind ik de festivalposter zonder veel restricties nog het beste. Misschien moet een regel zijn dat het een feest moet zijn dat binnenkort in het echt zal verschijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Kite

Mr_Kite

Verwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 18:44:
zoiets kun je ook downloaden .. :P
Daar wordt het niet goedkoper op toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of jullie bekend zijn met een 'pit'? Sommige bedrijven zoals Iglo organiseren ergens in een zaal een briefing (de pit dus) en studio's, reclamebureau's en studenten kunnen daar gewoon aan meedoen. Dat houdt in dat de opdrachtgever - in dit voorbeeld Iglo - de briefing geeft, zijn wensen uitspreekt, produktspecificaties aanrijkt, en je je kunt inschrijven om mee te doen aan de 'pit'. Iglo noemt een deadline en vóór die tijd moet iedereen zijn voorstudies en of uitwerkingen klaar hebben. Iglo maakt een keuze en laat de winnaar het uitvoeren.

Stel dat Campina dus een pit zou houden, en in de briefing blijkt dat zij hun zuivelcollectie zouden willen vernieuwen, dan zou dat erg leuk zijn toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Kite

Mr_Kite

Bedoel je niet een pitch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tofu
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-10-2024
Mijne zijn ook gemaild. Ik had ook eerst gedacht aan een festival poster, maar een instructie/manuel van iets maken vind ik een veel beter plan. Dit was trouwens mn eerste contest, en is me erg bevallen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savantas
Voor de font-contest (dat werd t toch? ;) ) kan bijvoorbeeld Font Creator gebruikt worden. Het werkt 30 dagen volledig. Dit kan net genoeg (:*) ) zijn voor een contest...
Daarnaast kan je een bestaand lettertype openen en als basis gebruiken voor een nieuwe (OK, dat kan elk font-programma, maar even om aan te geven dat je met een bestaande kan beginnen, is makkelijker voor beginners).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik voel weinig voor een font contest als 't betekent dat je een compleet font moet maken en dat 't nog in als truetype moet ook. Ben niet zo'n vector figuur, meer een bitmapper. Het is ook gewoon achterlijk veel werk, daar ben ik weken mee bezig. Ik zou meer moeite hebben met de techniek dan het eigenlijke design en dat lijkt me niet de bedoeling.

Als je bepaald woord moet stylen in een font zou ik er nog wat mee kunnen. Wil je dat in vector maken is dat je eigen keus, maar laat mij 't dan lekker paintshoppen.

Mijn voorkeur gaat uit naar iets designen zoals de omslag van een boek, doos van een product, aanplak poster (muziek, evenement, vlooienmarkt, etc). Dat idee van een pc kast of een apparaat in het algemeen spreekt me ook wel aan. Je moet er dan alleen wel rekening mee houden dat het een 2D design blijft. Xlerator maakt er vast wel een 3D van ;)

Ik snap best dat sommigen wat meer uitdaging willen maar ik vond 't juist zo leuk dat mensen voor de eerste keer iets proberen te maken. Dit is ook pas mijn 2e en eigenlijk 1e serieuze poging geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn votes liggen in je mailbox.

Ik zie zelf wel wat in de festival-poster als vongende contest, fonts zijn niet heel erg mijn pakkie-an, en het is inderdaad *********-veel werk ;-)

Jawel, na mijn eerste contest hier heb ik de smaak te pakken.... }:O

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2005 01:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt er op dat de fontcontesters lekker hun eigen contest mogen regelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Overigens ook een leuk idee, 2D contest met 3D contest mixen. Eerst maken de '2D ers' ontwerpen, en moeten de '3D ers' daar mee aan de slag. Bijvoorbeeld, een straat maken waar alle poster's in hangen. Bedenk me nu dat dat een beetje onbegonnen werk is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@upselen: hoezo? heb je alles in de 3d contest topics gekeken wat daar voor wicked stuff tussen zit? _/-\o_

open een font contest en dit was mijn laatste contest :P Daar lijkt me dus echt geen reet aan.... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Kite

Mr_Kite

Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 07:27:
open een font contest en dit was mijn laatste contest :P Daar lijkt me dus echt geen reet aan.... :|
Beetje flauw, ik kan het me goed voorstellen als je geen zin hebt in een font-contest, maar zoals het er nu uitziet wordt dat het toch niet... En om dan te zeggen dat je dan nooit meer meedoet :|

Maar om verder in te gaan op het voorstel van de poster, ik vond het goede aan deze contest dat iedereen qua inhoud best wel aan regels gebonden was, en dat iedereen op dezelfde template moest werken. Nu lees ik dat een aantal mensen het 't liefst zonder regels ziet, maar ik denk dat het daar veel minder leuk van wordt. Dan bedenkt iedereen z'n eigen festivalnaam, eigen line-up, en hoef je weinig creatief te zijn: past een bandnaam bijvoorbeeld niet mooi op je poster, dan haal je die weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad, ik vind dat er best wel een lijn getrokken mag worden met "de echte wereld" daar krijge je ook allerlei eisen van bovenaf opgelegd (als in line up, datum, naam, formaat, kleur (geld) beperkingen, huisstijl etc).

in dat kader vind ik een huisstijlproduct ook wel aardig. Huisstijlen van bijvoorbeeld de brandweer of amsterdam staan bijzonder uitgebreid op internet.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2005 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"Hoe meer beperkingen, hoe meer vrijheid"

Door te zeggen welke kleuren je mag gebruiken, hoe wie wat wanneer te vertellen en eventueel een thema aan te stellen wordt je pas echt creatief, gewoon maar wat doen heeft geen nut. Je kunt dan slecht beoordelen of iemand de contest wint of niet, laat staan vergelijken.

Ik vind het super leuk dat je mensen precies dezelfde "briefing" geeft, en dat er toch mega veel verschillende uitingen tot stand komen. En dat je je eigen dingen dus ook kunt vergelijken.

Tot slot wil ik zeggen; als je geen eisen oplegt dan kun je net zo goed zelf wat gaan klooien en dat in het 2D stuff topic zetten. Het gaat bij een contest niet om je Photoshop skilles, maar het moet gaan om ontwerp kwaliteiten, orginaliteit, verkoopbaarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Kite

Mr_Kite

dankjewel 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iain

iain

Full Flavor

Topicstarter
@upselen: Geheel mee eens

Wat mij betreft ook géén font-contest!

Laten we stemmen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savantas
Mag je dan wel je eigen lettertje gebruiken in de poster/huisstijl? :+ (Ik gaaf toe dat fontjes wel een klein beetje ;) te heftig is, ja... of iedereen moet gewoon zijn handschrift (of een handschrift van iemand die wel leesbaar schrijft) omzetten... )
De Vouwende Koe® is vóór, kan alleen niet kiezen welk onderwerp leuker is...
PS. Mr_Kite: Dank je voor die linkjes naar die progjes. Ik heb wel Fontographer, maar die mist toch ondertussen wel wat functionaliteit als OpenType en zo...

[ Voor 57% gewijzigd door Savantas op 02-03-2005 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomR
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 08-09 14:56
Poll: Wat moet de volgende contest worden?
Poster maken
Font maken
iets met huisstijl ?
anders... (vertel wel wat :P)
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=46685&layout=2&sort=org
Ook een poll maken? Klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tofu
Ik heb anders gestemd ==> die handleiding vond ik een goed id.
Wat bedoel je met "iets met huisstijl ?" ?
Nog veel punten tekort trouwens?

EDIT: Met zo'n poll gaan wel veel mensen stemmen die waarschijnlijk niet eens gaan meedoen :r

[ Voor 31% gewijzigd door Tofu op 02-03-2005 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iain

iain

Full Flavor

Topicstarter
Ik ben bijna klaar: Ghoekzema, OReason en upselen moeten nog stemmen. Ghoekzema heeft al verklaard dat hij dat of vanavond laat of morgen doet. Als die andere lui ook op schieten, is de uitkomst morgenavond op het forum. Ik ga nog geen uitspraken doen over de uitspraak verder. :)

Wat er bedoeld wordt met huisstijl is dat er een bestaande huisstijl gegeven wordt en dat er dan iets bij gemaakt moet worden in diezelfde stijl. Dat is mijn visie erop iig.

EDIT: @tofu's edit: dat is altijd zo... hoe wil je anders stemmen?

[ Voor 7% gewijzigd door iain op 02-03-2005 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe wou je fonts trouwens gaan beoordelen?
als we poster ontwerpen doen(waar ik ook op gestemd heb) dan vind ik wel dat we het allemaal van hetzelfde concert moeten doen, dan is het ook meteen makkelijkers beoordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

@Mellon: Precies zoals de punten ook gegeven worden ;) Laat iedereen zn stem naar jou mailen en voila!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowanov
  • Niet online

Rowanov

Kop eens wat anders...

tofu schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 16:55:
EDIT: Met zo'n poll gaan wel veel mensen stemmen die waarschijnlijk niet eens gaan meedoen :r
En jouw punt is? Het idee van deze stemming is imho een zaak van een onderwerp kiezen waar je mogelijk aan mee wil doen. Blijkt het toch iets te worden waar je geen zin in hebt, dan doe je toch gewoon niet mee... Ik stem bijvoorbeeld altijd in het 3d topic in het geval dat er onderwerp bij zit wat mij interesseert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

om nog maar even wat ideeen te spuien:

- huisstijlproduct (folder / flyer, texten worden aangeleverd, huisstijl ligt ook vast)
- poster voor een of ander evenement (naam, datum, evt line-up ligt van tevoren vast)
- weer een supermarktproduct (nader te bepalen)
- GoTel: iedereen bouwt een verdieping in een voorafgemaakte template (kan evt ook 3d / handgetekend)
- Productontwerp: teken / schets / render / knip-plak een idee voor een product dat van tevoren vastligt
- thematisch (bv: stilleven fruit) invulling zo wild als je zelf wilt (abstract of niet; 2d / 3d / handgetekend)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 17:40:
om nog maar even wat ideeen te spuien:

(...knip...)

- GoTel: iedereen bouwt een verdieping in een voorafgemaakte template (kan evt ook 3d / handgetekend)
Zoe iets als dit? -> http://www.mrwong.de/myhouse/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zoiets idd, alleen dan niet noodzakelijk gepixeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:23

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

TomR schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 16:48:
Poll: Wat moet de volgende contest worden?
Poster maken
Font maken
iets met huisstijl ?
anders... (vertel wel wat :P)
[afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier
Een poster maken is denk ik wat te vrijblijvend. Kun je elk plaatje uit het grote 2d-topic wel voor gebruiken. Je moet het wat minder ruim nemen:
  • Cover voor een magazine
  • DVD-hoes remake van je beste film
  • Voorkant v/e boek
Of gooi er een thema in :)

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iain

iain

Full Flavor

Topicstarter
XLerator schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 17:09:
@Mellon: Precies zoals de punten ook gegeven worden ;) Laat iedereen zn stem naar jou mailen en voila!
JA, mail alles maar weer naar mij toe hoor! :) speaking of which: ik mis nog stemmen :Y)

@prammenhanger: een poster voor een concert was dan ook het idee geloof ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-09 20:51

Nik

Ontwerpen van een PC of mobieltje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iain

iain

Full Flavor

Topicstarter
is dat niet meer iets voor 3d?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeik
proller schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 18:13:
Ontwerpen van een PC of mobieltje?
Het mobieltje zelf lijkt me niet zo leuk, maar misschien is het wel een idee om icoontjes voor verschillende onderdelen te maken, of misschien wel een heel menu met allemaal gave dingetjes eraan. Nadeel is dan wel dat je vaak te maken krijgt met bewegende beelden en ik weet niet of dat de bedoeling is van een 2d-contest. Leuk blijft het natuurlijk wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zoiets idd, alleen dan niet noodzakelijk gepixeld
Ja, anders wint hioxz 'm zowiezo ;)
is dat niet meer iets voor 3d?
Alleen de voorkant? Wordt dan wel een beetje winamp skin achtig.

Zoiets als dat gebouw is idd wel erg leuk. Dat isometrisch is alleen niet zo praktisch denk ik. Misschien inrichting van een kamer van bovenaf of van de zijkant ? Als je voor bovenaf kiest zou je bijvoorbeeld meerdere kamers kunnen maken volgens een vooraf gedefinieerde template. Het formaat van een studenten/bejaarden flat ofzo. Van mij part gooi je er nog een tuintje, balkon of carport bij :)

Als het een poster wordt, wat voor genre dan ? Krijgen we donor materiaal ?

edit:
owja, ik heb voor iets anders gestemd dus...

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2005 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leek mij wel een leuk idee om een "got smiley ontwerp wedstrijd" te houden... krijg je gelijk een paar nieuwe got smileys :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stel het wordt een postercontest, wanneer begint die dan ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mail is verstuurd, maar krijg niet echt een ontvangstbevestinging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomR
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 08-09 14:56
Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 20:54:
krijg je ook niet, iig ik kreeg er geen toen ik hem stuurde :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iain

iain

Full Flavor

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 20:54:
misschien moet je dan wel je stem erin vermelden >:)

als je niks van mij hoort, is het goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tofu
Verwijderd schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 17:19:
[afbeelding]
[afbeelding]

FINAL

Heb 'm ff voor de grap gemaakt, daarom geen WIP.. voor een WIP denk je de tekst maar weg ofzo.
Ik weet niet of die persoon dit topic nog veel controleert, ik heb geen zin nog een week op de scores te moeten wachten :P

Ik deel ook de mening dat de volgende opdracht erg afgeschermt moet zijn, dus duidelijk richtlijnen, ik hou wel van wat uitdaging :+ (jap ik doe dan dus ook wéér mee, wordt mn 2de contestje dan :9 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na enig nadenken lijkt de cover van een magazine (met duidelijke beperkingen en guidelines) me ook een leuk idee voor de volgende contest.

Zomaar een losse flodder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft geen nut. Een cover is een goede pic, een bestaand logo en wat tekst. Het enige wat je dus kunt verzinnen is de typografie, en het logo. Wauw...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iain

iain

Full Flavor

Topicstarter
tofu schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 22:00:
Ik weet niet of die persoon dit topic nog veel controleert, ik heb geen zin nog een week op de scores te moeten wachten :P
Ik ga ook niet op hem wachten: De tijd is over een kwartiertje verstreken. Ik wacht nog wel op upselen en Ghoekzema, omdat die in ieder geval van zich hebben laten horen...Veel maakt het denk ik toch niet meer uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zucht. Ik stuur de mail met scores. Vergeet ik de bijlage |:( Daarna gooi ik doodleuk dat bestand weg, ik hoop dat het nog te recoveren valt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ondertussen is de tijd driftig verstreken....and the winner is.......?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeik
Ja goede vraag. Maar sommige mensen hebben hun scores nog niet verstuurd denk ik (of ze vergeten de bijlage ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 12:21:
Ondertussen is de tijd driftig verstreken....and the winner is.......?
ik natuurlijk, heb je gezien hoe subtiel mijn cactus is? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savantas
ik natuurlijk, heb je gezien hoe subtiel mijn cactus is? :P
Ik geloof meteen dat dat een .... monnikenwerk geweest is :) Maar om dan meteen maar de hoofdprijs te claimen? :+

Gaan we al een poster maken? Of huisstijl... (Als we nu van de huisstijl van een bekend frisdrankmerk uitgaan en dit dan moeten toepassen op een supermarkt-product, bijvoorbeeld een ehhh... zuivelpak! Oh nee, dan heeft er iemand voorsprong.... >:) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeik
Ik kies coca cola!!!

Mij lijkt het nog steeds het leukste om een poster te maken. We kunnen dan misschien een regel instellen dat het een feest moet zijn dat nu op ticketbox.nl of een of andere festivalsite moet staan. Dan weet je gelijk een datum en line-up enzo... Is dat niet een goed plan als gouden tussenweg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou iedereen hetzelfde festival geven. Iedereen dezelfde lineup etc. Dan komen er super veel mooie dingen naarvoren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeik
Ja maar stel je voor dat je iedereen een hardcore-feest of iets als Slipknot achtig geeft, dan krijg je veel "dezelfde" resultaten. Ik denk dat het juist leuk is als de een kiest voor een of ander hippie-feest met veel te veel kleurtjes en dat iemand anders een superstrakke poster maakt voor een techno-feest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben ook voor de poster, mét restricties wantt dan kun je echt zien wie met een bepaalde opdracht het creatiefst om kan gaan. Iedereen is qua opzet gelijk, en het komt dus puur op creativiteit aan :)

btw, wanneer komt de uitslag?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2005 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 19:55:
[...]

[...]
hihi :D

ben benieuwd wie der voor deze contest gewonnen heeft (ik gok coca cola of dat witte chocolademelk pak of boerenmelk(bus) )

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2005 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTWZZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2021

MTWZZ

One life, live it!

Misschien iets om de zo vaagst mogelijke O'Reilly cover te maken :P
Zoiets als Wallnuts in a nutshell oid?

Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeik
ben benieuwd wie der voor deze contest gewonnen heeft (ik gok coca cola of dat witte chocolademelk pak of boerenmelk(bus) )
Ik vond het boerenmelkpakbusding erg mooi en goed uitgewerkt. Erg verkoopbaar enzo. Ik denk dat die best wel eens zou kunnen winnen. De chocomel was natuurlijk ook niet verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 19:55:
Hmm....toch maar eens naar dat pixelen gekeken ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.kathmann.com/show/pixel11.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iain

iain

Full Flavor

Topicstarter
.
De uitslag!
Het wachten op de laatste drie stemmers is nu ten einde. Ze hebben de tijd gekregen, maar die niet genomen. Zo erg is het niet, want de uiteindelijke uitslag staat al nagenoeg vast. De uitslag van alle stemmen en de verwerking daarvan kan je hier vinden. Hieronder volgt nog de uiteindelijke ranglijst.
Afbeeldingslocatie: http://www.iain.nl/extra/spacer.gif
  1. mophor
  2. hioxz
  3. Skef
  4. Sjeik
  5. Harlequin
  6. upselen
  7. Znorro
  8. Nauzer
  9. kathmann
  10. Senzuboon
  11. 2mb
  12. SnipeZ
  13. Ghoekzema
  14. Mellon
  15. TomR
  16. tofu
  17. elguapo
  18. OReason
  19. Ives
  20. NitroX infinity
Gefeliciteerd iedereen die meegedaan heeft met zijn/haar scores. :) Moge je even goed of zelfs beter presteren bij de volgende contest!
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
Yes! Woehoe! Ik heb gewonnen met verliezen :+

* NitroX infinity die zelfspot actief beoefent :P

Gefeliciteerd mophor, hioxz en skef (en de rest natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

woei :D

gefeliciteerd ook hioxz en Skef uiteraard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

top, gefeliciteerd mophie
nu nog een onderwerp voor de nieuwe contest (hint)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Terechte winnaar Mophor, gefeliciteerd. Je stond bij mij ook bovenaan m'n lijstje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelfs punten :D Gok dat ik wel de hoogste punten/inspanning ratio heb :P

Congrats all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senzuboon
  • Laatst online: 26-10-2022

Senzuboon

Out now! Ichi!

Gefeliciteerd mophor, hioxz en Skef :) Geheel verdient.

Portfolio | Stolen Couch Games | Ichi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeik
Yay, 4de! Gefeliciteerd allemaal!
Nu hopen dat de volgende contest net zo leuk gaat worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skef
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-09 16:28

Skef

Ik scheer.me

Lache, 1e contest dat ik meedoe, en gelijk 3e ;) Feli aan iedereen verderz!

"Computer games don’t affect kids: I mean if Pac-Man affected us as kids, we’d all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik vond deze contest een stuk beter dan de vorige
daar waren teveel mensen die HK-achtige soeps inzonden
deze is wat serieuzer, toppie
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Dit topic is gesloten.