Welke voeding heb ik nodig? Deel 10 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste
Acties:
  • 10.447 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
BioHazard schreef op maandag 07 maart 2005 @ 16:12:
Ja niet overclocken, ik zou toch maybe wel die 2.2 op 2.4 willen laten lopen ofzo, echt veel hoger zou ik toch niet gaan. Maar ik wilde dit ff weten want anders hebk dalijk flink systeem en dan een voeding die roet in het eten gooit :'(
Ik kan niet goed zeggen of die voeding dat in zich heeft, ik denk dat het in jou geval een kwestie van proberen is. Als het uiteindelijk niet lukt om hem over te clocken, moet je een keuze maken tussen een nieuwe voeding of niet overclocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapmo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-09 16:25

Flapmo

and back is gigi!

Ik vraag mij af of de voeding van mijn nieuwe pc sterk genoeg is om
een 6600GT PCI-e te plaatsen?

Specs:
-IBM S51 Thinkcentre
-IBM moederbord intel 915 chipset
-Intel P4 530J 3,0 GHz 800FSB 1MB LGA775
-512 MB
-Seagate 40Gb 7200rpm SATA
-Nec 3520 DVD brander
-2 kleine casefans

Voeding:
-Hipro 225W HP-A2258F3P
+5V 16A
+3,3V 10A
+5sb 2A
+12V 15A
-12V 0,2A

"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Flapmo schreef op maandag 07 maart 2005 @ 16:32:
Ik vraag mij af of de voeding van mijn nieuwe pc sterk genoeg is om
een 6600GT PCI-e te plaatsen?

Specs:
-IBM S51 Thinkcentre
-IBM moederbord intel 915 chipset
-Intel P4 530J 3,0 GHz 800FSB 1MB LGA775
-512 MB
-Seagate 40Gb 7200rpm SATA
-Nec 3520 DVD brander
-2 kleine casefans

Voeding:
-Hipro 225W HP-A2258F3P
+5V 16A
+3,3V 10A
+5sb 2A
+12V 15A
-12V 0,2A
Post even je huidige voltages, dan kan ik aan de hand daarvan kijken of het kan. Vermeld meteen even of het systeem overgeclockt is / gaat worden. Ik geef je overigens erg weinig kans, want voor zo'n systeem moet je aan zo'n 330-350 Watt van een A-merk denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:41

BioHazard

*\o/*

Verwijderd schreef op maandag 07 maart 2005 @ 16:20:
[...]
Ik kan niet goed zeggen of die voeding dat in zich heeft, ik denk dat het in jou geval een kwestie van proberen is. Als het uiteindelijk niet lukt om hem over te clocken, moet je een keuze maken tussen een nieuwe voeding of niet overclocken.
Iig bedankt en ik zal kijken wat ie ervan bakt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je je Voeding alleen gebruikt voor bijv 4 fannetjes, en voorderest niks, trekt hij dan nog steeds de full power? (bijv 250 watt voeding , dat hij dan nog 250watt trekt, zonder de mobo etc etc)
Ik weet dat dit niet in deze topic hoort maar om hier nou een heel nieuw topic over te maken :P

Igg alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 07 maart 2005 @ 17:00:
Als je je Voeding alleen gebruikt voor bijv 4 fannetjes, en voorderest niks, trekt hij dan nog steeds de full power? (bijv 250 watt voeding , dat hij dan nog 250watt trekt, zonder de mobo etc etc)
Ik weet dat dit niet in deze topic hoort maar om hier nou een heel nieuw topic over te maken :P

Igg alvast bedankt.
Dit is al zo vaak langsgekomen in deze topics. De voeding verbruikt wat hij nodig heeft en niets meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaden
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Na twee kapotte moederborden in korte tijd, ben ik maar eens mijn voeding gaan testen.
Toen ik deze net had, waren de voltages prima in orde.
Echter nu krijg ik de volgende resultaten.
Het gaat om een Zalman 400 Watt A-type, en is ruim 1,5 jaar oud.

Gemeten met Sandra:
Afbeeldingslocatie: http://www.tanis.nl/images/tweakers/sandra.jpg

Gemeten met Speedfan:
Afbeeldingslocatie: http://www.tanis.nl/images/tweakers/speedfan.jpg

Gemeten met MBM:
Afbeeldingslocatie: http://www.tanis.nl/images/tweakers/mbm.jpg

Ok, even een update.
Inmiddels heb ik met een multimeter de voeding doorgemeten.
De voltages zien er nu een stuk beter uit, alleen ze fluctueren wel behoorlijk.
Als ik de multimeter erop zet, loopt de 12V bv. van 11,8 naar 12,1 en weer terug.
Zelfde voor de 5V lijn, is dat normaal, of moet je een min of meer vaste waarde krijgen?

[ Voor 26% gewijzigd door tweaden op 08-03-2005 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PC

amd 2400+
768 ram
r 9600pro
asus a7v8x-x
1 cd speler
1 dvd speler brander
floppy
verder niks bijzonders
q tec 350 watt low noise
(pc is superstabiel)
ik wil mijn pc upgraden naar dit

p4 2.8 gzh
x700pro pcix
msi 915p

doel: gamen en ik ga niet overclocken

gaat mijn voeding dit trekken?

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/k.halmingh/volt.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
gaden schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 11:46:
Na twee kapotte moederborden in korte tijd, ben ik maar eens mijn voeding gaan testen.
Toen ik deze net had, waren de voltages prima in orde.
Echter nu krijg ik de volgende resultaten.
Het gaat om een Zalman 400 Watt A-type, en is ruim 1,5 jaar oud.

Gemeten met Sandra:
[afbeelding]

Gemeten met Speedfan:
[afbeelding]

Gemeten met MBM:
[afbeelding]

Ok, even een update.
Inmiddels heb ik met een multimeter de voeding doorgemeten.
De voltages zien er nu een stuk beter uit, alleen ze fluctueren wel behoorlijk.
Als ik de multimeter erop zet, loopt de 12V bv. van 11,8 naar 12,1 en weer terug.
Zelfde voor de 5V lijn, is dat normaal, of moet je een min of meer vaste waarde krijgen?
Fluctuatie's zijn vrij normaal en niet alarmerend. Niets om je druk over te maken dus.
Verwijderd schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 15:06:
PC

amd 2400+
768 ram
r 9600pro
asus a7v8x-x
1 cd speler
1 dvd speler brander
floppy
verder niks bijzonders
q tec 350 watt low noise
(pc is superstabiel)
ik wil mijn pc upgraden naar dit

p4 2.8 gzh
x700pro pcix
msi 915p

doel: gamen en ik ga niet overclocken

gaat mijn voeding dit trekken?

[afbeelding]
Hoewel ik vermoed dat je voeding te zwak zal zijn, zou ik het in jou geval gewoon proberen. Het betreft een uitbreiding waarbij het verbruik niet echt denderend stijgt, dus het kan geen kwaad. Om echter een eventuele nieuwe voeding aan te kunnen raden is het van belang dat je je harde schijven noemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oh sorry..vergeten erbij te zetten:P
ik heb ik 1 harde schijf 7200 rpm 80 gb.. ik ga het gewoon proberen tnx :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het volgende systeem:

AMD64 3400+
Asus K8N-E Deluxe
1024 mb Kingsten
radeon 9800 pro 128 mb
200 gb maxtor SATA
DVD-Rom
Nec 3500 dvdbrander

Ik heb nu een Sweex voeding van 350 Watt. Nu is het geval dat ik er een nieuwe harde schijf wil bijzetten, nog eentje van Maxtor 200 gb en ik wil gaan OC'en.
Aangezien Sweex een B-merk is, heb een heel groot vermoedern dat mijn voeding dit niet gaat trekken.
Ik ben dus op zoek naar een nieuwe goede A-merk voeding. Ik had zelf rond de 400-450 Watt in mijn hoofd. Welke voeding is goed en wat is een goed merk die in mijn prijsklasse zit?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 20:34:

AMD64 3400+
Asus K8N-E Deluxe
1024 mb Kingsten
radeon 9800 pro 128 mb
200 gb maxtor SATA
DVD-Rom
Nec 3500 dvdbrander

Ik heb nu een Sweex voeding van 350 Watt. Nu is het geval dat ik er een nieuwe harde schijf wil bijzetten, nog eentje van Maxtor 200 gb en ik wil gaan OC'en.
Aangezien Sweex een B-merk is, heb een heel groot vermoedern dat mijn voeding dit niet gaat trekken.
Ik ben dus op zoek naar een nieuwe goede A-merk voeding. Ik had zelf rond de 400-450 Watt in mijn hoofd. Welke voeding is goed en wat is een goed merk die in mijn prijsklasse zit?

Alvast bedankt
Maak een nieuwe post die in één keer voldoet aan de eisen gesteld in de topicstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• born2tweak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-08 17:02
Ik heb een probleempje met mijn 12volt lijn.

AMD64 3200+
Asus K8V SE Deluxe
2x 512 MB DDR 400
2x Maxtor DiamondMax 10, 120 GB
3x Optical
Radeon 9600XT
Voeding: Aopen 400 Watt voeding, zat bij de behuizing, een H700C

Mijn voltages zijn goed, precies volgens specificaties, behalve mijn 12volt.
Die hangt zo tussen de 11.4 en 11.5 volt. Dit is zowel in de bios als in Motherboard Monitor.

Het systeem is (nog) niet overgeklokt. Ik ben van plan er nog 2x een harddisk in te zetten, maar ik ben bang dat ik dan problemen ga krijgen.

Is er iets aan te doen, of is het gewoon uitproberen en eventueel een nieuwe voeding kopen?
Het systeem is nog geen jaar oud (mei 2004). Kan ik hier misschien mee terug gaan, voor garantie, of valt dit niet onder de garantie? Het systeem is zelf uitgezocht en in elkaar gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
born2tweak schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 10:09:
Ik heb een probleempje met mijn 12volt lijn.

AMD64 3200+
Asus K8V SE Deluxe
2x 512 MB DDR 400
2x Maxtor DiamondMax 10, 120 GB
3x Optical
Radeon 9600XT
Voeding: Aopen 400 Watt voeding, zat bij de behuizing, een H700C

Mijn voltages zijn goed, precies volgens specificaties, behalve mijn 12volt.
Die hangt zo tussen de 11.4 en 11.5 volt. Dit is zowel in de bios als in Motherboard Monitor.

Het systeem is (nog) niet overgeklokt. Ik ben van plan er nog 2x een harddisk in te zetten, maar ik ben bang dat ik dan problemen ga krijgen.

Is er iets aan te doen, of is het gewoon uitproberen en eventueel een nieuwe voeding kopen?
Het systeem is nog geen jaar oud (mei 2004). Kan ik hier misschien mee terug gaan, voor garantie, of valt dit niet onder de garantie? Het systeem is zelf uitgezocht en in elkaar gezet.
Ik vermoed dat je 12 V gewoon verkeerd uit gelezen wordt. Heb je last van instabiliteit of andere rare dingen?

Je kunt trouwens wel uitbreiden met 2 schijven hoor. Je voeding is toereikend genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flip349
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09-2024
Joost E. Boere schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 14:03:
Een aandachtspuntje:
Mijn bestelde Cooler Master RS-450-ACLY Real Power heeft geen -5V. Dan doet het onboard geluid NForce4 moederborden het niet goed. Ik ben overgestapt op de Tagan 420-U01. Geen 120mm, maar dat is niet zo erg. Ik was toch van plan wat te verschuiven. De 480-U01 had een week meer levertijd en was voor mijn systeem overgekwalificeerd. Toch?
Het is trouwens toch een Asus A8N Deluxe moederbord geworden i.v.m. levertijd en bios updates (vaker voor de Deluxe versie). Maar dat verbruikt mijns inziens niet significant meer vermogen.
ik zat GoT ff door de spitten voor meer info over mijn bestelde voeding i.c.m. een Asus A8N Deluxe. Ik kwam toen deze reactie tegen. Hierin wordt beweerd dat de Cooler Master RS-450-ACLY Real Power (die ik heb besteld) niet voldoet voor het onboard geluid.
Ik zocht weer verder op GoT en kon er nergens iets over vinden. Ook in de handleiding van het moederbord kon ik niets vinden.
Uit reacties bleek dat meer mensen deze voeding hebben met hetzelfde moederbord, zij zeggen niets over dit probleem.

Dus mijn vraag is eigenlijk werkt het onboard-geluid i.c.m. deze voeding, zo niet graag enige toelichting.

SR+ / PW / Black / 18" - Besteld: 4-10 / LM: 4-10 / RN: 17-10 / VIN: 25-11 / SMS: -- / Levering: -- / RN109666xxx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.U.B.A.R
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-05 16:53
Systeem
AMD Athlon64 "Winchester" 3000-3500+
1GB "rap" geheugen
nForce4 SLI bord
WD 73.4GB Raptor
NEC DVD-RW
GeForce 6800(GT) (voorlopig 1, na een jaar ofzo evt een tweede)
Antec Lifestyle Overture (Antec TruePower 380W)

Doeleinden
Om te gamen! :D Vandaar dat er slechts een (kleine) schijf in hangt.

Overclocken
Ik wil het ding eventueel wel een beetje kunnen overclocken: in het begin (als de specs nog ruimschoots voldoen) wil ik enkel de FSB verhogen en de multiplier verlagen om op de oorspronkelijke snelheid de geheugenbandbreedte te kunnen maximaliseren. Later als de hardware niet meer state-of-the-art is, zou ik graag genoeg stroom over hebben om de CPU en beide VGA's te kunnen oc'en.

Ik wil dus eigenlijk een snel gamesysteem in een mooie en kleine behuizing hebben. Ik ga het geheel met water koelen. De waterkoeling zal niet aan de voeding zelf komen te hangen.
In die Overture zit een 380W TruePower voeding, en in deze tijd van 500W en meer voedingen vroeg ik me af of die krachtig genoeg is om mijn setup te trekken. En later ook nog een tweede VGA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
F.U.B.A.R schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 16:26:
Systeem
1GB "rap" geheugen
nForce4 SLI bord
WD 73.4GB Raptor
NEC DVD-RW
GeForce 6800(GT) (voorlopig 1, na een jaar ofzo evt een tweede)
Antec Lifestyle Overture (Antec TruePower 380W)

Doeleinden
Om te gamen! :D Vandaar dat er slechts een (kleine) schijf in hangt.

Overclocken
Ik wil het ding eventueel wel een beetje kunnen overclocken: in het begin (als de specs nog ruimschoots voldoen) wil ik enkel de FSB verhogen en de multiplier verlagen om op de oorspronkelijke snelheid de geheugenbandbreedte te kunnen maximaliseren. Later als de hardware niet meer state-of-the-art is, zou ik graag genoeg stroom over hebben om de CPU en beide VGA's te kunnen oc'en.

Ik wil dus eigenlijk een snel gamesysteem in een mooie en kleine behuizing hebben. Ik ga het geheel met water koelen. De waterkoeling zal niet aan de voeding zelf komen te hangen.
In die Overture zit een 380W TruePower voeding, en in deze tijd van 500W en meer voedingen vroeg ik me af of die krachtig genoeg is om mijn setup te trekken. En later ook nog een tweede VGA.
Ja hoor, die voeding gaat dat systeem met extra videokaart en overclocken wel trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Systeem
Chieftec Dragon DX-01B-D (410W, I/O- front, USB, Black)
Asus A8V
AMD Athlon 64 2800+ (S754, 2,8GHz, 512KB, Boxed)
Kingston KVR400X64C3A/512 DDR SDRAM
Asus Radeon X100 128MB, Extreme AX300/TD
Maxtor Diamon Plus 8 6B046L2 ATA133
Plextor CD
Chicony toetsenbord
Logitech Pilot muis

Doeleinden
Dagelijks desktop gebruik

Overclocken
Nee, niet van plan

Voltages
De specs van de PSU in de behuizing:
Afbeeldingslocatie: http://img62.exs.cx/img62/1049/psuchieftec3yt.jpg

Om op het probleem van nando terug te komen A8V Dlx system failed CPU test na insteken PCIe videokaart [url]A8V Dlx system failed CPU test na insteken PCIe videokaart[/url

Hij had het probleem dat ondanks zijn 480watt voeding het systeem niet wilde starten.
Het komt erop neer dat het aantal ampere (a) op de 12v rail van de psu zeer van belang is bij dit systeem.

Ik heb van mijn cpu de power data sheet doorgenomen en kwam op de volgende gegevens:
Afbeeldingslocatie: http://img204.exs.cx/img204/1598/cpupowerdata8qc.jpg

Laten we kijken naar de gegevens van Min P-State:
Daar komt het op neer dat bij 16,5A het systeem kan werken bij minimale inspanning.

Mijn psu heeft op de 12v rail 17A.

Mijn vraag luidt niettemien:
Zal dit systeem werken? Zo ja, hoe?

ik verwacht eigenlijk wel crashes zo te zien wat de bijgeleverde voeding in de behuizing biedt, maar wil de mening van de Pro's hier lezen...

MvG
StLx

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2005 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 16:35:
Systeem
Chieftec Dragon DX-01B-D (360W, I/O- front, USB, Black)
Asus A8V-E Deluxe, K8T890 (PCI-e, Sound, LAN, SATA-RAID, 1394)
AMD Athlon 64 3000+ (S939, 1,8GHz, 512KB, Boxed)
Kingston KVR400X64C3A/512 DDR SDRAM
Asus Radeon X300 128MB, Extreme AX300/TD

Doeleinden
Dagelijks desktop gebruik

Overclocken
Nee, niet van plan

Voltages
De specs van de PSU in de behuizing:
[afbeelding]

Om op het probleem van nando terug te komen A8V-E Dlx system failed CPU test na insteken PCIe videokaart [url]A8V-E Dlx system failed CPU test na insteken PCIe videokaart[/url

Hij had het probleem dat ondanks zijn 480watt voeding het systeem niet wilde starten.
Het komt erop neer dat het aantal ampere (a) op de 12v rail van de psu zeer van belang is bij dit systeem.

Ik heb van mijn cpu de power data sheet doorgenomen en kwam op de volgende gegevens:
[afbeelding]

Laten we kijken naar de gegevens van Min P-State:
Daar komt het op neer dat bij 16,5A het systeem kan werken bij minimale inspanning.

Mijn psu heeft op de 12v rail 17A.

Mijn vraag luidt niettemien:
Zal dit systeem werken? Zo ja, hoe?

ik verwacht eigenlijk wel crashes zo te zien wat de bijgeleverde voeding in de behuizing biedt, maar wil de mening van de Pro's hier lezen...

MvG
StLx
Wil je eerst even je volledige systeem posten? Ik zie daar slechts een greep uit je systeem. :) Ik mis bijvoorbeeld de harde schijven en USB apparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AMD Athlon64 Winchester 3500+
1GB PC3500 geheugen
Asus A8N-SLi nForce4 SLi (Sound, LAN, SATA II-RAID)
200GB Diamond 10 HD
Aopen DVD player
GeForce 6800(GT) Na 1 jaar koop ik er een tweede bij
Tagan TG480-U01 (ATX, 480W) ( zat ik aan te denken )

Doeleinden
Gaming

Overclocken
Ik zou willen overclocken maar omdat ik het niet echt kan weet ik niet of ik het doe, een gast zeg dat als ik 1x te veel overclock met me geheugen of iets dergelijks dat ze dan kapot kunnen gaan.

Is deze voeding te sterk ? owjah je kunt uit 3 modes kiezen @ die voeding, welke moetje kijken gewoon om te gamen etc ?

Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 18:33:
AMD Athlon64 Winchester 3500+
1GB PC3500 geheugen
Asus A8N-SLi nForce4 SLi (Sound, LAN, SATA II-RAID)
200GB Diamond 10 HD
Aopen DVD player
GeForce 6800(GT) Na 1 jaar koop ik er een tweede bij
Tagan TG480-U01 (ATX, 480W) ( zat ik aan te denken )

Doeleinden
Gaming

Overclocken
Ik zou willen overclocken maar omdat ik het niet echt kan weet ik niet of ik het doe, een gast zeg dat als ik 1x te veel overclock met me geheugen of iets dergelijks dat ze dan kapot kunnen gaan.

Is deze voeding te sterk ? owjah je kunt uit 3 modes kiezen @ die voeding, welke moetje kijken gewoon om te gamen etc ?

Alvast bedankt :)
Je hebt ongeveer 330-350 Watt van een A-merk voeding nodig, dus met die Tagan zit je ruim voldoende, maar minder kan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 18:20:
[...]
Wil je eerst even je volledige systeem posten? Ik zie daar slechts een greep uit je systeem. :) Ik mis bijvoorbeeld de harde schijven en USB apparatuur.
done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Die voeding gaat dat systeem wel trekken hoor. Er zou als het moet eventueel een harde schijf of iets dergelijks bij kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn huidige systeem ziet er als volgt uit:

Thermaltake Tsunami Dream systeemkast (2 syst. fans waarvan 1 werkt).
MaxPower 350 Watt Voeding.
AMD Athlon XP 2000+ (non-overclocked).
1x 512 MB Brand/Third DDR-SDRAM PC2700 333Mhz geheugen.
1x 512 MB Kingston DDR-SDRAM PC 2700 333 Mhz geheugen.
MSI KT4V VIA KT400 AGP 8X (Sound).
HD (1) Maxtor Diamondmax 9 80 Gb (7200 rpm).
HD (2) Maxtor Diamondmax 40 Gb (5400 rpm).
Plextor PX-116A DVD-ROM.
Plextor Plexwriter 52x24x52A CD-RW.
Sapphire Atlantis Radeon 9800 Pro 128 MB AGP (Sinds vorige week. Voorheen Hercules 3D Prophet 9600 Pro)

Doeleinden:

Vooral internet, muziek-programma zoals FruitLoops en Games zoals CoD, FarCry, HL2 etc.

Overclocken:

Niet.

Mijn vraag is, is de huidge voeding die ik nu heb voldoende om dit alles aan te sturen ?

Probleem is dat sinds een week of 2 (nog voordat de Radeon 9800 Pro erin gegaan is) mijn TFT een
"No Signal" melding geeft wanneer ik mijn systeem opstart. Restarten helpt niet in alle gevallen.
Haal ik daarentegen de videokaart uit zijn AGP slot en plaats ik deze opnieuw en start vervolgens het systeem, dan werkt mijn pc weer wel naar behoren. Tijdens gamen heb ik verder geen last ofzo van trage beelden, vastlopen of spontane reboots.

Ik heb met SpeedFan de verschillende voltages gemeten (helaas nu even geen schermafbeelding of exacte waarden), maar daar stond bij de verschillende onderdelen of een groen vinkje, of een blauw pijltje naar beneden. Ook de waarden linksonder bij -3,3V, -5V en -12V kwamen ongeveer overeen met de zojuist genoemde waarden (de ene keer ietsjes hoger of lager).

Hopelijk kan iemand van jullie mij van wat meer info voorzien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vriesdude
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 08:52
Ik ben van plan een nieuw systeem te kopen wat kwa specificatie's zeer netjes is naar mij mening. Alleen heb ik mijn twijfels over de voeding. Na het lezen van de systemspecs probeer ik nu mijn post zo compleet mogelijk te plaatsen.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
Moederbord: MSI K8N Neo4 Platinum
Processor   Athlon 64 3200+ (2.0 GHz) Winchester 
Geheugen:   KVR DIMM 1 GB (2x512 MB) (CL3)
Behuizing:  Thermaltake Tsunami
Videokaart  XFX 6600GT/TD R (Dual DVI)
Monitor (TFT):  BenQ FP937s
DVI Kabel   Monitorkabel DVI-D -> DVI-D 2m
Geluidskaart    Soundblaster !Live Platinum (incl LiveDrive)
DVD Speler  Samsung DVD speler 16x
DVD Brander NEC 3500A
Toetsenbord Ultra Flat X
Muis    Logitech Standaard PS2/USB Muis
Hard Disk   Western Digital 120 GB 7200 RPM IDE
    Maxtor 120 GB 7200 RPM IDE
TV Kaart    Leadtek Winfast TV2000 XP

Alles vanaf de geluidskaart heb ik al in het bezit en ga ik niet vervangen. (harde schijven wacht ik end-of-life af voordat ik SATA schijven koop, misschien zijn er tegen die tijd al SATA-II schijven 8))

De voeding die ik op het oog heb:
Enermax NT 375AX (W) (SFMA) 370W ATX

Waarom deze voeding
Ik heb voor deze voeding gekozen omdat het moederbord een ATX2 aansluiting nodig heeft en deze voeding een click-on stekkertje heeft op de ATX aansluiting voor ATX2 moederborden (iets wat ik bij heel weinig fabrikanten terug kan vinden op de site). Daarnaast heeft deze voeding een (naar mijn mening) goede prijs kwaliteitsverhouding...

linkje naar productpage fabrikant: klikplek

Er is nog een reden dat ik voor deze voeding gekozen heb. Ik mag mijn computer op kosten van kantoor kopen als stagevergoeding. Voorwaarde is wel dat alles bij informatique of alternate besteld wordt. (in dit geval heb ik gekozen voor alternate omdat deze goedkoper is). Hierdoor ben ik ietswat beperkt door het hardware aanbod, maar dat is verder geen probleem. 8)

edit: oja, de grote vraag: is deze voeding sterk genoeg of raden jullie wat sterkers aan. De AMD 64 vereist minimaal 350 Watt dus het ziet er wel net onder. Gezien de overige hardware heb ik een beetje me twijfels.

[ Voor 6% gewijzigd door vriesdude op 11-03-2005 15:12 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djingiz Chan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-04-2008

Djingiz Chan

koe zegt boe

Ik zoek me echt suf naar een goeie voeding op dit moment. Ik had een Enermax 465 Whisper maar deze heeft de geest gegeven. Ik heb de volgende specs.

P4 3,2 @ 4,2
2 x 512 MB
P4C800-E Deluxe
2x WD Raptor
2x Maxtor 250 GB
6800 GT
DVD lezer
DVD brander
3x 120 mm fan
1x 80 mm fan
Audigy 2
Swiftech 600 pomp

Hoeveel watt voeding en/of welk merk kan hier het beste tegenaan gooien?

http://specs.tweak.to/11052

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 15:04:
Mijn huidige systeem ziet er als volgt uit:

Thermaltake Tsunami Dream systeemkast (2 syst. fans waarvan 1 werkt).
MaxPower 350 Watt Voeding.
AMD Athlon XP 2000+ (non-overclocked).
1x 512 MB Brand/Third DDR-SDRAM PC2700 333Mhz geheugen.
1x 512 MB Kingston DDR-SDRAM PC 2700 333 Mhz geheugen.
MSI KT4V VIA KT400 AGP 8X (Sound).
HD (1) Maxtor Diamondmax 9 80 Gb (7200 rpm).
HD (2) Maxtor Diamondmax 40 Gb (5400 rpm).
Plextor PX-116A DVD-ROM.
Plextor Plexwriter 52x24x52A CD-RW.
Sapphire Atlantis Radeon 9800 Pro 128 MB AGP (Sinds vorige week. Voorheen Hercules 3D Prophet 9600 Pro)

Doeleinden:

Vooral internet, muziek-programma zoals FruitLoops en Games zoals CoD, FarCry, HL2 etc.

Overclocken:

Niet.

Mijn vraag is, is de huidge voeding die ik nu heb voldoende om dit alles aan te sturen ?

Probleem is dat sinds een week of 2 (nog voordat de Radeon 9800 Pro erin gegaan is) mijn TFT een
"No Signal" melding geeft wanneer ik mijn systeem opstart. Restarten helpt niet in alle gevallen.
Haal ik daarentegen de videokaart uit zijn AGP slot en plaats ik deze opnieuw en start vervolgens het systeem, dan werkt mijn pc weer wel naar behoren. Tijdens gamen heb ik verder geen last ofzo van trage beelden, vastlopen of spontane reboots.

Ik heb met SpeedFan de verschillende voltages gemeten (helaas nu even geen schermafbeelding of exacte waarden), maar daar stond bij de verschillende onderdelen of een groen vinkje, of een blauw pijltje naar beneden. Ook de waarden linksonder bij -3,3V, -5V en -12V kwamen ongeveer overeen met de zojuist genoemde waarden (de ene keer ietsjes hoger of lager).

Hopelijk kan iemand van jullie mij van wat meer info voorzien :)
De groene vinkjes en blauw pijltjes zijn voor de temperaturen. Ik kan je niet eerder antwoord geven als dat ik je voltages heb. Meet ze bij voorkeur met een multimeter.
vriesdude schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 15:11:
Ik ben van plan een nieuw systeem te kopen wat kwa specificatie's zeer netjes is naar mij mening. Alleen heb ik mijn twijfels over de voeding. Na het lezen van de systemspecs probeer ik nu mijn post zo compleet mogelijk te plaatsen.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
Moederbord: MSI K8N Neo4 Platinum
Processor   Athlon 64 3200+ (2.0 GHz) Winchester 
Geheugen:   KVR DIMM 1 GB (2x512 MB) (CL3)
Behuizing:  Thermaltake Tsunami
Videokaart  XFX 6600GT/TD R (Dual DVI)
Monitor (TFT):  BenQ FP937s
DVI Kabel   Monitorkabel DVI-D -> DVI-D 2m
Geluidskaart    Soundblaster !Live Platinum (incl LiveDrive)
DVD Speler  Samsung DVD speler 16x
DVD Brander NEC 3500A
Toetsenbord Ultra Flat X
Muis    Logitech Standaard PS2/USB Muis
Hard Disk   Western Digital 120 GB 7200 RPM IDE
    Maxtor 120 GB 7200 RPM IDE
TV Kaart    Leadtek Winfast TV2000 XP

Alles vanaf de geluidskaart heb ik al in het bezit en ga ik niet vervangen. (harde schijven wacht ik end-of-life af voordat ik SATA schijven koop, misschien zijn er tegen die tijd al SATA-II schijven 8))

De voeding die ik op het oog heb:
Enermax NT 375AX (W) (SFMA) 370W ATX

Waarom deze voeding
Ik heb voor deze voeding gekozen omdat het moederbord een ATX2 aansluiting nodig heeft en deze voeding een click-on stekkertje heeft op de ATX aansluiting voor ATX2 moederborden (iets wat ik bij heel weinig fabrikanten terug kan vinden op de site). Daarnaast heeft deze voeding een (naar mijn mening) goede prijs kwaliteitsverhouding...

linkje naar productpage fabrikant: klikplek

Er is nog een reden dat ik voor deze voeding gekozen heb. Ik mag mijn computer op kosten van kantoor kopen als stagevergoeding. Voorwaarde is wel dat alles bij informatique of alternate besteld wordt. (in dit geval heb ik gekozen voor alternate omdat deze goedkoper is). Hierdoor ben ik ietswat beperkt door het hardware aanbod, maar dat is verder geen probleem. 8)

edit: oja, de grote vraag: is deze voeding sterk genoeg of raden jullie wat sterkers aan. De AMD 64 vereist minimaal 350 Watt dus het ziet er wel net onder. Gezien de overige hardware heb ik een beetje me twijfels.
Ook ik raad je voor dat gehele systeem 350 Watt aan. Wat dat betreft zit je dus mooi ruim en kan je er weer even tegenaan.
Djingiz Chan schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 15:54:
Ik zoek me echt suf naar een goeie voeding op dit moment. Ik had een Enermax 465 Whisper maar deze heeft de geest gegeven. Ik heb de volgende specs.

P4 3,2 @ 4,2
2 x 512 MB
P4C800-E Deluxe
2x WD Raptor
2x Maxtor 250 GB
6800 GT
DVD lezer
DVD brander
3x 120 mm fan
1x 80 mm fan
Audigy 2
Swiftech 600 pomp

Hoeveel watt voeding en/of welk merk kan hier het beste tegenaan gooien?
Zorg jij eerst maar eens dat je post voldoet aan de eisen die in de topicstart staan vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vriesdude
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 08:52
Verwijderd schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 19:01:
[...]

[...]
Ook ik raad je voor dat gehele systeem 350 Watt aan. Wat dat betreft zit je dus mooi ruim en kan je er weer even tegenaan.
dus dat moet lukken :)

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In verband met beperkte koeling van m'n Aopen QF-50C kast ben ik van plan om een nieuwe kast te gaan kopen, zgn. Chieftec Dragon. (M'n Aopen kast kan ik waarschijnlijk verkopen dus incl. voeding)
Momenteel m'n systeem:

Aopen QF-50C (1 Casefan + 1 HD Bay cooler)
Standaard voeding 350W van Aopen
Asus P4P800SE
Intel P4 3,0 GHz Prescott (S478) met standaard Intel koeler
2x Corsair 512MB geheugen (dual-channeled)
Asus Ati Radeon 9600SE
1x Sata 160 GB Maxtor harddisk
1x Floppydrive
1x LG DVD-Combo drive
1x NEC 3520 DVD brander
(4 USB apparaten aangesloten)

Ik ga niet overclocken, maar ben wel van plan om in de toekomst uit te breiden.

De chieftec kast is te verkrijgen met een voeding van 360W, maar deze kast is ook te krijgen zonder voeding. Is de "standaard" koeler een beetje stil en kan deze mijn systeem genoeg power leveren of is het toch verstandiger om dan een grotere voeding erbij te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 12:53:
In verband met beperkte koeling van m'n Aopen QF-50C kast ben ik van plan om een nieuwe kast te gaan kopen, zgn. Chieftec Dragon. (M'n Aopen kast kan ik waarschijnlijk verkopen dus incl. voeding)
Momenteel m'n systeem:

Aopen QF-50C (1 Casefan + 1 HD Bay cooler)
Standaard voeding 350W van Aopen
Asus P4P800SE
Intel P4 3,0 GHz Prescott (S478) met standaard Intel koeler
2x Corsair 512MB geheugen (dual-channeled)
Asus Ati Radeon 9600SE
1x Sata 160 GB Maxtor harddisk
1x Floppydrive
1x LG DVD-Combo drive
1x NEC 3520 DVD brander
(4 USB apparaten aangesloten)

Ik ga niet overclocken, maar ben wel van plan om in de toekomst uit te breiden.

De chieftec kast is te verkrijgen met een voeding van 360W, maar deze kast is ook te krijgen zonder voeding. Is de "standaard" koeler een beetje stil en kan deze mijn systeem genoeg power leveren of is het toch verstandiger om dan een grotere voeding erbij te kopen.
De voeding is redelijk stil en toereikend genoeg voor dat systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumball
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
http://www2.alternate.nl/html/nodes_info/sidv12.html

Deze PC heeft een voeding van 300watt.
Nou heb ik niet veel verstand van electra, OCen, en weet ik veel wat(t), maar 300watt lijkt me echt te weinig!

Maargoed ik had nog een vraagje, wat houd combined power in?

De H600B van aopen heeft dat namelijk voor de 350watter die erin zit:
Vermogen: 350 Watt (Combined Power: 185 Watt)

Wil dat zeggen dat dit niet 300 echte watts zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gumball schreef op zondag 13 maart 2005 @ 15:41:
http://www2.alternate.nl/html/nodes_info/sidv12.html

Deze PC heeft een voeding van 300watt.
Nou heb ik niet veel verstand van electra, OCen, en weet ik veel wat(t), maar 300watt lijkt me echt te weinig!

Maargoed ik had nog een vraagje, wat houd combined power in?

De H600B van aopen heeft dat namelijk voor de 350watter die erin zit:
Vermogen: 350 Watt (Combined Power: 185 Watt)

Wil dat zeggen dat dit niet 300 echte watts zijn?
Jawel, die 300 Watt is juist wel de volle waarde. Het gecombineerde vermogen is vaak de +5 en +12 V bij elkaar opgeteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rarepop
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-09-2021
Misschien dat het al eens langgekomen is maar ik kon iig niets vinden met de search. Ik heb mijn tv vlak bij mij tv staan waardoor ik een vlek in me tv krijg. Nu is het mij opgevallen dat als ik mijn voeding eruit haal en ergens anders neer leg de vlek verdwijnt. Nu dus mijn vraag welke voeding zorg voor een zeer klein magnetisch veld. (heb nu een q-tec 300 watt standaart voeding)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
rarepop schreef op zondag 13 maart 2005 @ 20:24:
Misschien dat het al eens langgekomen is maar ik kon iig niets vinden met de search. Ik heb mijn tv vlak bij mij tv staan waardoor ik een vlek in me tv krijg. Nu is het mij opgevallen dat als ik mijn voeding eruit haal en ergens anders neer leg de vlek verdwijnt. Nu dus mijn vraag welke voeding zorg voor een zeer klein magnetisch veld. (heb nu een q-tec 300 watt standaart voeding)
Je zou er ook voor kunnen zorgen om een soort afscheiding te plaatsen, die de straling tegen houdt. Is de voeding geaard aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3p0x
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-09 10:17
Binnenkort krijg ik binnen:

Msi K8T Master2 FAR
2 x amd opteron 242
2 x 512 mb geheugen

Aangezien dit een server moederbord is heb ik een eps voeding nodig (met een 24 pins en 8 pins aansluiting) welke is aan te raden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo,

ik ben bezig met het bouwen van een pc.
heb zo'n beetje alle onderdelen bij elkaar gezocht en wil dat volgende week gaan halen.

ik heb al een kast gekocht vorige week.
een chieftec CA-01BL-BL-B hier zit een 360 Watt ATX voeding in.

het moederbord wat ik er bij wilde halen is: Asus A8N-SLI Deluxe.
maar ik lees net dat daar een ATX 2.0 voeding bij hoort.

hoe weet ik of ik een ATX 2.0 voeding heb, waaraan kan je dat zien?
en wat is het verschil?

alvast bedankt.
(search time out's)

p.s. chieftec model: ATX-1136H

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2005 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumball
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 13 maart 2005 @ 17:44:
[...]
Jawel, die 300 Watt is juist wel de volle waarde. Het gecombineerde vermogen is vaak de +5 en +12 V bij elkaar opgeteld.
Maar is 300 watt wel voldoende, omdat er op de AMD64 3000 procs. al minimum 350 watt staat :S

En wat wil het zeggen als +5 en +12 bijelkaar op zijn geteld? Ik ben echt een n44b in natuurkunde en alles wat met electronica te maken heeft }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-09 03:36
Ik heb niet echt een probleem met me voeding maar wel iets wat me vet dwaas zit.
Ik heb momenteel een enermax noisetaker 420 watt. Hij doet het hier echt perfect. Maar ik vind deze voeding niet zo geschikt voor me computerkast. Ik heb een miditower aka aerocool x202 black. En me kabels van me voeding zijn een beetje erg lang voor me kast. Vooral de ATX stekker en de andere lijn. Wat ik minder vind is de hard mantel om de ATX stekker. Je kan dit amper buigen. Deze voeding vind ik meer geschikt voor een bigtower waar je kabel lengte zat hebt. Ook ben ik niet zo te vreden over de kabel wirwar in me kast. Kan het wel allemaal bij elkaar binden maar dan hou je nog een bos over. Ik wil ook meteen voor de toekomst voorbereid zijn. Deze voeding is 20 pins. Zou graag het volgende willen:

24 pins (hoe maakt niet uit)
ATX 2.0 / liefst ook BTX compatible (blijf namelijk geen voedingen kopen)
Draadloos (alleen de draad inpluggen wat je nodig hebt
Eventueel chroom (anders laat ik het wel verchromen als het moet)
Een echte casemod voeding (veel chroom en kleuren, liefst met ramen erin.
Goede voedings waardes.
Wattage 450/500

Bestaat zo`n voeding wel eigenlijk?

Ik had deze de hele tijd op het oog
http://www.ultraproducts...._info.php?products_id=302
Maar het enigste nadeel blijft toch een zwakke 12+ volt lijn. De mijne heeft 29A en deze maar 16A wat ik iets te weinig vind.

[ Voor 9% gewijzigd door Robin4 op 14-03-2005 00:34 ]

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:02
Er is een engelse review verschenen van de Tagan TG480-U22 (opvolger van de TG480-U01), een voeding die mij de moeite waard lijkt en waarschijnlijk binnenkort in mijn systeem zit.

hier kan je de review vinden http://www.pcreview.co.uk...llaneous/Tagan_TG480-U22/

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
amd_at_primus schreef op zondag 13 maart 2005 @ 23:45:
Binnenkort krijg ik binnen:

Msi K8T Master2 FAR
2 x amd opteron 242
2 x 512 mb geheugen

Aangezien dit een server moederbord is heb ik een eps voeding nodig (met een 24 pins en 8 pins aansluiting) welke is aan te raden?
Kijk jij eerst maar eens naar de startpost. Zo werken we niet hier.
Verwijderd schreef op zondag 13 maart 2005 @ 23:54:
hallo,

ik ben bezig met het bouwen van een pc.
heb zo'n beetje alle onderdelen bij elkaar gezocht en wil dat volgende week gaan halen.

ik heb al een kast gekocht vorige week.
een chieftec CA-01BL-BL-B hier zit een 360 Watt ATX voeding in.

het moederbord wat ik er bij wilde halen is: Asus A8N-SLI Deluxe.
maar ik lees net dat daar een ATX 2.0 voeding bij hoort.

hoe weet ik of ik een ATX 2.0 voeding heb, waaraan kan je dat zien?
en wat is het verschil?

alvast bedankt.
(search time out's)

p.s. chieftec model: ATX-1136H
De ATX 2.0 is een standaard, die redelijk recent is. Hier kun je zien dat je voeding ATX 1.3 is.
Gumball schreef op maandag 14 maart 2005 @ 00:16:
[...]

Maar is 300 watt wel voldoende, omdat er op de AMD64 3000 procs. al minimum 350 watt staat :S

En wat wil het zeggen als +5 en +12 bijelkaar op zijn geteld? Ik ben echt een n44b in natuurkunde en alles wat met electronica te maken heeft }:O
Je vraag was of 350 Watt mogelijk was en dat is zo. 300 Watt is niet mogelijk.
Coolmaster schreef op maandag 14 maart 2005 @ 00:25:
Ik heb niet echt een probleem met me voeding maar wel iets wat me vet dwaas zit.
Ik heb momenteel een enermax noisetaker 420 watt. Hij doet het hier echt perfect. Maar ik vind deze voeding niet zo geschikt voor me computerkast. Ik heb een miditower aka aerocool x202 black. En me kabels van me voeding zijn een beetje erg lang voor me kast. Vooral de ATX stekker en de andere lijn. Wat ik minder vind is de hard mantel om de ATX stekker. Je kan dit amper buigen. Deze voeding vind ik meer geschikt voor een bigtower waar je kabel lengte zat hebt. Ook ben ik niet zo te vreden over de kabel wirwar in me kast. Kan het wel allemaal bij elkaar binden maar dan hou je nog een bos over. Ik wil ook meteen voor de toekomst voorbereid zijn. Deze voeding is 20 pins. Zou graag het volgende willen:

24 pins (hoe maakt niet uit)
ATX 2.0 / liefst ook BTX compatible (blijf namelijk geen voedingen kopen)
Draadloos (alleen de draad inpluggen wat je nodig hebt
Eventueel chroom (anders laat ik het wel verchromen als het moet)
Een echte casemod voeding (veel chroom en kleuren, liefst met ramen erin.
Goede voedings waardes.
Wattage 450/500

Bestaat zo`n voeding wel eigenlijk?

Ik had deze de hele tijd op het oog
http://www.ultraproducts...._info.php?products_id=302
Maar het enigste nadeel blijft toch een zwakke 12+ volt lijn. De mijne heeft 29A en deze maar 16A wat ik iets te weinig vind.
Kijk eens naar de voedingenlijn van Antec, dat is het enige dat ik je mee kan geven. Als jij het niet kan vinden, kan ik het ook niet vinden.
Turismo schreef op maandag 14 maart 2005 @ 12:52:
Er is een engelse review verschenen van de Tagan TG480-U22 (opvolger van de TG480-U01), een voeding die mij de moeite waard lijkt en waarschijnlijk binnenkort in mijn systeem zit.

hier kan je de review vinden http://www.pcreview.co.uk...llaneous/Tagan_TG480-U22/
Bedankt voor de bijdrage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik wordt niet goed van de ellende van de laatste dagen lees en huiver.

Ik HAD een system met een invenzo 520 watt voeding 22amp op de 12 volt lijn bord een asus A8V de luxe met een AMD 64 bit 3200, en 2x 512 400 mhz geheugen.
1 samsun dvd rom 1 samsung dvd brander (dual) 1 floppy 1 externe cart reader usb 1 160 giga maxtor hdd ide en een powercolor ati radion 9800 pro 128 mb en 256 bitt.
Dit system ging iedere keer spontaan afsluiten en rebooten ook had ik zo nu en dan geen muis meer na de spontane reboot. na 5 a 6 keer reset wel weer.
Maar goed dat gebeurde alleen in spelletjes, voeding dacht ik dus een jawel invenzo 550 watt gekocht met viel tegen 20 amp op de 12 volt line.
Maar het system bleef instabiel bagger dus en nog steeds spontane reboots.
Dus ik dacht zal wel een ati conflikt wezen met het bord want met een andere kaart erin liep het wel goed, en de ati liep bij mijn maat ook prima dus bijde in orde zou ik zeggen.
Maar ik was het zat dus bord verkocht en ati verkocht.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------Vandaag opgehaald een asus A8N-SLI samen met 1 leatek 6600GT spul opgebouwd en ik dacht he he eindelijk weer lekker gamen,
:( :( :( :( dus niet he na een 15 minuten gamen begint de zaak weer te rebooten :( :( :(
Dus controleren processor 40 graden dus niet te heet video kaart gewoon super koel de chip van het bord was wel warm zo te voelen maar niet extreem.
geheugen was ook niet te warm en voeding was ook niet warm mijn 12 volt lijn is 12.16 de 5 volt is 5.107 de 3,3 is 3.248 en de vcore is 1.52 de 3.3 lijn beweegt een beetje de anderen blijven strak.
En dan heb ik de stroom conector al uit de beide samsungs roms getrokken.
Mijn maat zegt dat ik een enermax moet gaan kopen dat wil ik best doen maar ik wil wel zeker weten dat het mijn voeding is. zeker na deze investering ik had de A8V de luxe en die ati ook nog maar sinds januarie dus ik vindt het nu ook wel best.
Als ik nu een game ga opstarten of de pc ga belasten dan slaat de monitor uit en daarna gaat de pc rebooten.
RA RA RA wat is het is het nou toch die snert voeding ? ? ik heb ook een qtex oude 550 geprobeert maar dat is ook helemaal niks die komt niet eens op 12 volt op de 12 volt lijn.
o ja randt aparatuur hangt er niet aan veder alleen die kaart lezer en een epson cx 3200 alles in 1

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2005 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Systeem
- Mobo: Asus A8N SLI DELUXE
- processor: AMD 64 3000+
- Videokaart: Gforce 6800 GT (in toekomst komt er nog 1 bij)
- DVD speler: LITE-ON 16x48 SOHD167T
- Maxtor DiamondMax Plus 9 160 GB, 7.200 rpm, 8 MB, SATA/150

Doeleinden
Gaming

Ik heb veel zitten zoeken naar mijn probleem hiero op het forum maar nergens krijg ik het antwoord wat ik nodig heb.

MIjn probleem is als volgt:
- Er word gezegt dat de voeding een -5Volt voedingslijn nodig heeft voor een juiste werking van het onboard geluid om m'n mobo.
- Er moet een 24 pins connector aan de voeding zitten (een 20 pins past wel, zal ook wel werken, maar bij 2 videokaarten is dat nog maar de vraag..)
- Er is al aangegeven dat je een verloopstekkertje kan kopen, maar kan dit dan wel? zit daar ook die -5V voedingslijn bij?
Ik kan dit namelijk nergens terug vinden.

IK had al een voeding op het oog: Zalman ZM400B-APS 400Watt
Is dit wat? zo ja, gaat het ook werken met die videokaarten?

Bij voorbaat dank,

NVZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 00:34:
ik wordt niet goed van de ellende van de laatste dagen lees en huiver.

Ik HAD een system met een invenzo 520 watt voeding 22amp op de 12 volt lijn bord een asus A8V de luxe met een AMD 64 bit 3200, en 2x 512 400 mhz geheugen.
1 samsun dvd rom 1 samsung dvd brander (dual) 1 floppy 1 externe cart reader usb 1 160 giga maxtor hdd ide en een powercolor ati radion 9800 pro 128 mb en 256 bitt.
Dit system ging iedere keer spontaan afsluiten en rebooten ook had ik zo nu en dan geen muis meer na de spontane reboot. na 5 a 6 keer reset wel weer.
Maar goed dat gebeurde alleen in spelletjes, voeding dacht ik dus een jawel invenzo 550 watt gekocht met viel tegen 20 amp op de 12 volt line.
Maar het system bleef instabiel bagger dus en nog steeds spontane reboots.
Dus ik dacht zal wel een ati conflikt wezen met het bord want met een andere kaart erin liep het wel goed, en de ati liep bij mijn maat ook prima dus bijde in orde zou ik zeggen.
Maar ik was het zat dus bord verkocht en ati verkocht.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------Vandaag opgehaald een asus A8N-SLI samen met 1 leatek 6600GT spul opgebouwd en ik dacht he he eindelijk weer lekker gamen,
:( :( :( :( dus niet he na een 15 minuten gamen begint de zaak weer te rebooten :( :( :(
Dus controleren processor 40 graden dus niet te heet video kaart gewoon super koel de chip van het bord was wel warm zo te voelen maar niet extreem.
geheugen was ook niet te warm en voeding was ook niet warm mijn 12 volt lijn is 12.16 de 5 volt is 5.107 de 3,3 is 3.248 en de vcore is 1.52 de 3.3 lijn beweegt een beetje de anderen blijven strak.
En dan heb ik de stroom conector al uit de beide samsungs roms getrokken.
Mijn maat zegt dat ik een enermax moet gaan kopen dat wil ik best doen maar ik wil wel zeker weten dat het mijn voeding is. zeker na deze investering ik had de A8V de luxe en die ati ook nog maar sinds januarie dus ik vindt het nu ook wel best.
Als ik nu een game ga opstarten of de pc ga belasten dan slaat de monitor uit en daarna gaat de pc rebooten.
RA RA RA wat is het is het nou toch die snert voeding ? ? ik heb ook een qtex oude 550 geprobeert maar dat is ook helemaal niks die komt niet eens op 12 volt op de 12 volt lijn.
o ja randt aparatuur hangt er niet aan veder alleen die kaart lezer en een epson cx 3200 alles in 1
Na het verhaal een paar keer te hebben gelezen kan ik met zekerheid zeggen dat je voeding problemen veroorzaakt. Je hebt een A-merk voeding met een capaciteit van ongeveer 350 Watt nodig.
Verwijderd schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 10:32:
Systeem
- Mobo: Asus A8N SLI DELUXE
- processor: AMD 64 3000+
- Videokaart: Gforce 6800 GT (in toekomst komt er nog 1 bij)
- DVD speler: LITE-ON 16x48 SOHD167T
- Maxtor DiamondMax Plus 9 160 GB, 7.200 rpm, 8 MB, SATA/150

Doeleinden
Gaming

Ik heb veel zitten zoeken naar mijn probleem hiero op het forum maar nergens krijg ik het antwoord wat ik nodig heb.

MIjn probleem is als volgt:
- Er word gezegt dat de voeding een -5Volt voedingslijn nodig heeft voor een juiste werking van het onboard geluid om m'n mobo.
- Er moet een 24 pins connector aan de voeding zitten (een 20 pins past wel, zal ook wel werken, maar bij 2 videokaarten is dat nog maar de vraag..)
- Er is al aangegeven dat je een verloopstekkertje kan kopen, maar kan dit dan wel? zit daar ook die -5V voedingslijn bij?
Ik kan dit namelijk nergens terug vinden.

IK had al een voeding op het oog: Zalman ZM400B-APS 400Watt
Is dit wat? zo ja, gaat het ook werken met die videokaarten?

Bij voorbaat dank,

NVZ
De Zalman heeft als nadeel een zwakke 12 V lijn. Je hebt voor dat systeem een sterke 12 V nodig, waarbij 370-380 Watt toch wel het minimum is. Iedere normale voeding heeft een -5 V lijn, dus je zult moeten gaan zoeken naar een 24-pins voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3p0x
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-09 10:17
Poging 2 :P (sorry dat ik de startpost niet door had gelezen de vorige keer)

Spec's

Msi K8T Master2 FAR
2 x amd opteron 242
2 x 512 mb geheugen
3 x maxtor 200 gb sata (dm 10)
2 x maxtor 200 gb ata (dm 9)
1 x maxtor 160 gb (dm 9)
Ati radeon 9800 pro

Waar gebruik ik het systeem voor?

Ik gebruik het vooral voor data opslag (freeware/shareware ;) ) en binnenkort voor de hosting van site's/fora. Ook om te gamen op lans (en als ik deze zelf organiseer als server voor cs-s/dc++/bf(2) ect.)

Het moederbord heeft een 24 pins, 8 pins en 4 pins aansluiting nodig.Op de site van freezing hardware kwam ik een Be Quiet! BQT P5-470W-S1.3 - 470 Watt tegen, zou deze goed genoeg zijn (ook met het oog op uitbreidingen in de toekomst zoals ram en harde schijven of snellere processoren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
amd_at_primus schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 16:25:
Poging 2 :P (sorry dat ik de startpost niet door had gelezen de vorige keer)

Spec's

Msi K8T Master2 FAR
2 x amd opteron 242
2 x 512 mb geheugen
3 x maxtor 200 gb sata (dm 10)
2 x maxtor 200 gb ata (dm 9)
1 x maxtor 160 gb (dm 9)
Ati radeon 9800 pro

Waar gebruik ik het systeem voor?

Ik gebruik het vooral voor data opslag (freeware/shareware ;) ) en binnenkort voor de hosting van site's/fora. Ook om te gamen op lans (en als ik deze zelf organiseer als server voor cs-s/dc++/bf(2) ect.)

Het moederbord heeft een 24 pins, 8 pins en 4 pins aansluiting nodig.Op de site van freezing hardware kwam ik een Be Quiet! BQT P5-470W-S1.3 - 470 Watt tegen, zou deze goed genoeg zijn (ook met het oog op uitbreidingen in de toekomst zoals ram en harde schijven of snellere processoren)
Je zult voor het genoemde systeem minimaal 450 Watt van een A-merk nodig hebben. Aangezien je toekomstplannen nogal onduidelijk zijn, raad ik je aan voor een sterk mogelijke voeding te kiezen die aan jou eisen voldoet. Met behulp van de topicstart moet je zelf een keuze kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xato
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:44
Systeem
Amd Athlon 2400+
ASUS A7N8X-X
Twinmos 256MB en 512MB
Sapphire Atlantis 9600XT 256MB
Q-Tec 400 Watt
Maxtor 160GB
Samsung Cdrw
En een Aerogate 2 en 4 fans en 2x CCFL op 1 inverter.

Doeleinden
Om te gamen en hij staat vaak 24/7 aan.

Overclocken
Hij is niet overgeclocked en ben ook niet van plan het te doen.

Voltages
11.87 -> 12V lijn
5.12 -> 5V lijn
3.27 -> 3.3V lijn

Is de Chieftec 460Watt Silent genoeg om dit te trekken?

[ Voor 64% gewijzigd door Xato op 16-03-2005 08:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Xato schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 22:31:
Mijn pc is vrij instabiel en mijn volt waardes van mijn Q-Tec 400 watt zijn ook niet erg goed. :'( Dus nu zit ik aan een nieuwe voeding te denken en kwam ik deze bij Computerland tegen:
Chieftec 460W silent €65,-
Ik heb namelijk niet veel geld en deze heeft wel mooie prijs vind ik, heeft iemand hier ervaringen mee en zal deze voeding dit allemaal wel trekken:

Mijn specs zijn:
Amd Athlon 2400+
ASUS A7N8X-X
Twinmos 256MB en 512MB
Sapphire Atlantis 9600XT 256MB
Q-Tec 400 Watt
Maxtor 160GB
Samsung Cdrw
En een Aerogate 2 en 4 fans en 2x CCFL op 1 inverter.
Zorg er in een nieuwe post voor dat deze voldoet aan de eisen gesteld in de topicstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

systeem:

a8n SLI deluxe
amd 64 3200+
1024 corsair mb ram
2 * SATA 250GB Maxtor diamond 10 Harde schijven
1 * Leadtek 6800GT TDH SLI
DVD brander
DVD speler
floppy drive

Overklokken
Ja ik wil gaan overklokken en eventueel nog een extra 6800GT SLI erbij

iemand ideen welke voeding ik nodig heb? kan ik met de ANtec Lifestyle Sonate 380W door het leven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees hier goede tips en goede adviezen (voor zover ik er verstand van heb). Ik hoop dat dit berichtje voldoet aan de eisen die jullie eraan stellen, voordat je een antwoord kunt geven. Eerst de algemene systeeminformatie:

Het betreft een Fujitsue Siemens Scaleo PC Mei 2004.
Moederbord: Gigabyte Technology Co., Ltd. GA-8SGXP
Systeem BIOS : 03/12/2004-SiS-648-6A7I0G0LC-00
Chipset : SiS 648/655
'Front Side Bus' Snelheid : 4x 201MHz (804MHz data rate)
Geheugen Bus Snelheid : 2x 167MHz (334MHz data rate)
Bus(sen) : AGP PCI IMB USB FireWire/1394 i2c/SMBus
FireWire/1394 Controller/Hub : VIA OHCI Compliant IEEE 1394 Host Controller
Audio: Realtek AC'97 Audio OnBoard
Netwerk: SiS 900 PCI Fast Ethernet Adapter OnBoard
Model : Silicon Integrated Systems (SiS) SiS648 CPU to PCI Bridge
Maximale FSB Snelheid / Max Geheugen Snelheid : 4x 200MHz / 2x 200MHz

Totaal Geheugen : 1GB DDR-SDRAM
Bank0/1 - A0 : DIMM 512MB/64 @ 333Mt/s
Bank2/3 - A1 : DIMM 512MB/64 @ 333Mt/s

Bank 0 : 512MB DDR-SDRAM 2.5-3-3-7CL 2CMD
Bank 1 : 512MB DDR-SDRAM 2.5-3-3-7CL 2CMD
Aantal Kanalen : 1
Snelheid : 2x 167MHz (334MHz data rate)
Multiplier : 5/6x
DataBreedte : 64-bit
'Refresh Rate' : 7.80µs

Geheugen Module 1 : Micron 8VDDT6464AG-335DB 1A55F914 512MB 8x(64Mx8) DDR-
SDRAM PC2700U-2533-7010 (CL2.5 tot 167MHz) (CL2 tot 133MHz)
Geheugen Module 2 : Micron 8VDDT6464AG-335DB 1A55F8F1 512MB 8x(64Mx8) DDR-

Geheugen instellingen zijn NIET aanpasbaar in BIOS, zo ook Voltage.

CPU: Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 3.20GHz (Northwood core)
L2 'On-board' Cache : 512kB ECC Synchroon, ATC, 8-way set, 64 byte line size, 2 lines per sector

Harde Schijf : WDC WD1600LB-55EDA0 (149GB)

CD-ROM/DVD : HL-DT-ST DVD-ROM GDR8162B (CD 24X Rd) (DVD 3X Rd)
(Dit lijkt een LG te zijn)

CD-ROM/DVD : _NEC DVD_RW ND-2500A (CD 24X Rd, 32X Wr) (DVD 3X Rd, 4X Wr)
(Dit is gewoon een NEV ND-2500-A)

Een of ander ingebouwd frontje met support voor diverse geheugenkaartjes (zat er standaard op).

OS: Microsoft Windows XP/2002 Home Edition (Win32 x86) 5.01.2600 (Service Pack 2)

(1,5 uur aanstaan, 3 reboots, 10 minuten NFSU2, 15 minuten Half-Life2 genereert de volgende Voltage settings)

Voltage Sensor(en)
CPU Voltage : 1.49V
Aux Voltage : 1.84V
+3.3V Voltage : 3.33V
+5V Voltage : 4.27V
+12V Voltage : 11.73V
-12V Voltage : -8.49V
-5V Voltage : -2.14V
Standby Voltage : 4.89V
Batterij Voltage : 3.25V

Overige aangesloten spulletjes en voeding informatie

Randapparatuur
XFX Geforce 6600GT 128 MB eDDR3 TV DVI AGP (8X)
Version A.4
(Op de doos staat 450 Watt, de website 300 Wat, in het boekje voor een 6800 Ultra 450 Watt, overklokken 450 Watt voor de juiste voeding)

NVIDIA Drivers 71.85

Voeding is een TAGAN TG380-U01
22 A op 12 Volt line (helaas maar eentje aanwezig)

Wat is nu het probleem?
Ik mount een ISO van NFSU2 op een Alcohol (laatste versie) virtuele drive. NFSU2 start op en ik kan gamen. In het begin gaat dit als een speer, bloedmooi (1024*768 alles max, behalve overbright en enhanced contrast) en bloedsnel. Hier doe je het voor! Maar, na een drietal races, dropt de performance hard omlaag.

Wanneer ik dit met HalfLife2 doe, hetzelfde verhaal. Ik heb (via software, want ik heb geen multimeter of zo) via ExperTool de temperatuur van de Geforce kaart uitgeleven en deze is niet hoger dan 63 graden.

Wat wil ik nu gaan doen?
Vanavond vanaf een andere PC alle randapparuur lostrekken, de 12 Volt aansluiten op mijn Geforce kaart in mijn andere PC, zodat de Tagan alleen de PV voedt en de andere (280 Watt) voeding het moederbord van de ene PC (die dus niet zal booten of draaien) en de Geforce kaart. Kasten van de PC’s blijven gewoon dicht.

Mocht ik dan geen problemen krijgen, dan is mijn conclusie dat de voeding te zwak is en dat ik deze moet vervangen. Mocht dit nodig zijn, dan wil ik de TAGAN TG480-U02 (2 12 Volt lijnen) erinzetten en niet de TAGAN TG480-U01, want deze kent maar 1 12 Volt lijn (als ik alle informatie goed begrepen heb).

Mocht ik dan nog steeds problemen hebben, dan is mijn conclusie dat de videokaart niet helemaal lekker is.

Vraag aan julie:
Zijn jullie het eens met mijn conclusie(s) en waarom wel/niet?
Heeft iemand een beter idee om een en ander te testen?
Zou een Tagan 480 het dan wel trekken?

Laatste aanvulling. In de toekomst zal ik ook via Firewire DV films omzetten, maar dat werkte op mijn oude voeding al prima (zonder die 6600GT dan wel). Verdere uitbreiding zie ik voorlopig niet gebeuren.

Alvast bedankt voor jullie antwoord(en)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 05:39:
systeem:

a8n SLI deluxe
amd 64 3200+
1024 corsair mb ram
2 * SATA 250GB Maxtor diamond 10 Harde schijven
1 * Leadtek 6800GT TDH SLI
DVD brander
DVD speler
floppy drive

Overklokken
Ja ik wil gaan overklokken en eventueel nog een extra 6800GT SLI erbij

iemand ideen welke voeding ik nodig heb? kan ik met de ANtec Lifestyle Sonate 380W door het leven?
Ja, dat kan prima. Je kan het echter ook wel af met 350 Watt hoor.
Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 09:29:
Ik lees hier goede tips en goede adviezen (voor zover ik er verstand van heb). Ik hoop dat dit berichtje voldoet aan de eisen die jullie eraan stellen, voordat je een antwoord kunt geven. Eerst de algemene systeeminformatie:

Het betreft een Fujitsue Siemens Scaleo PC Mei 2004.
Moederbord: Gigabyte Technology Co., Ltd. GA-8SGXP
Systeem BIOS : 03/12/2004-SiS-648-6A7I0G0LC-00
Chipset : SiS 648/655
Geheugen Bus Snelheid : 2x 167MHz (334MHz data rate)
FireWire/1394 Controller/Hub : VIA OHCI Compliant IEEE 1394 Host Controller
Audio: Realtek AC'97 Audio OnBoard
Netwerk: SiS 900 PCI Fast Ethernet Adapter OnBoard
Model : Silicon Integrated Systems (SiS) SiS648 CPU to PCI Bridge
Maximale FSB Snelheid / Max Geheugen Snelheid : 4x 200MHz / 2x 200MHz

Totaal Geheugen : 1GB DDR-SDRAM
Bank0/1 - A0 : DIMM 512MB/64 @ 333Mt/s
Bank2/3 - A1 : DIMM 512MB/64 @ 333Mt/s

Bank 0 : 512MB DDR-SDRAM 2.5-3-3-7CL 2CMD
Bank 1 : 512MB DDR-SDRAM 2.5-3-3-7CL 2CMD
Aantal Kanalen : 1
Snelheid : 2x 167MHz (334MHz data rate)
Multiplier : 5/6x
DataBreedte : 64-bit
'Refresh Rate' : 7.80µs

Geheugen Module 1 : Micron 8VDDT6464AG-335DB 1A55F914 512MB 8x(64Mx8) DDR-
Geheugen Module 2 : Micron 8VDDT6464AG-335DB 1A55F8F1 512MB 8x(64Mx8) DDR-

Geheugen instellingen zijn NIET aanpasbaar in BIOS, zo ook Voltage.

CPU: Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 3.20GHz (Northwood core)
L2 'On-board' Cache : 512kB ECC Synchroon, ATC, 8-way set, 64 byte line size, 2 lines per sector

CD-ROM/DVD : HL-DT-ST DVD-ROM GDR8162B (CD 24X Rd) (DVD 3X Rd)
(Dit lijkt een LG te zijn)

CD-ROM/DVD : _NEC DVD_RW ND-2500A (CD 24X Rd, 32X Wr) (DVD 3X Rd, 4X Wr)
(Dit is gewoon een NEV ND-2500-A)

Een of ander ingebouwd frontje met support voor diverse geheugenkaartjes (zat er standaard op).

OS: Microsoft Windows XP/2002 Home Edition (Win32 x86) 5.01.2600 (Service Pack 2)

(1,5 uur aanstaan, 3 reboots, 10 minuten NFSU2, 15 minuten Half-Life2 genereert de volgende Voltage settings)

Voltage Sensor(en)
CPU Voltage : 1.49V
Aux Voltage : 1.84V
+3.3V Voltage : 3.33V
+5V Voltage : 4.27V
+12V Voltage : 11.73V
-12V Voltage : -8.49V
-5V Voltage : -2.14V
Standby Voltage : 4.89V
Batterij Voltage : 3.25V

Overige aangesloten spulletjes en voeding informatie

Randapparatuur
XFX Geforce 6600GT 128 MB eDDR3 TV DVI AGP (8X)
Version A.4
(Op de doos staat 450 Watt, de website 300 Wat, in het boekje voor een 6800 Ultra 450 Watt, overklokken 450 Watt voor de juiste voeding)

NVIDIA Drivers 71.85

Voeding is een TAGAN TG380-U01
22 A op 12 Volt line (helaas maar eentje aanwezig)

Wat is nu het probleem?
Ik mount een ISO van NFSU2 op een Alcohol (laatste versie) virtuele drive. NFSU2 start op en ik kan gamen. In het begin gaat dit als een speer, bloedmooi (1024*768 alles max, behalve overbright en enhanced contrast) en bloedsnel. Hier doe je het voor! Maar, na een drietal races, dropt de performance hard omlaag.

Wanneer ik dit met HalfLife2 doe, hetzelfde verhaal. Ik heb (via software, want ik heb geen multimeter of zo) via ExperTool de temperatuur van de Geforce kaart uitgeleven en deze is niet hoger dan 63 graden.

Wat wil ik nu gaan doen?
Vanavond vanaf een andere PC alle randapparuur lostrekken, de 12 Volt aansluiten op mijn Geforce kaart in mijn andere PC, zodat de Tagan alleen de PV voedt en de andere (280 Watt) voeding het moederbord van de ene PC (die dus niet zal booten of draaien) en de Geforce kaart. Kasten van de PC’s blijven gewoon dicht.

Mocht ik dan geen problemen krijgen, dan is mijn conclusie dat de voeding te zwak is en dat ik deze moet vervangen. Mocht dit nodig zijn, dan wil ik de TAGAN TG480-U02 (2 12 Volt lijnen) erinzetten en niet de TAGAN TG480-U01, want deze kent maar 1 12 Volt lijn (als ik alle informatie goed begrepen heb).

Mocht ik dan nog steeds problemen hebben, dan is mijn conclusie dat de videokaart niet helemaal lekker is.

Vraag aan julie:
Zijn jullie het eens met mijn conclusie(s) en waarom wel/niet?
Heeft iemand een beter idee om een en ander te testen?
Zou een Tagan 480 het dan wel trekken?

Laatste aanvulling. In de toekomst zal ik ook via Firewire DV films omzetten, maar dat werkte op mijn oude voeding al prima (zonder die 6600GT dan wel). Verdere uitbreiding zie ik voorlopig niet gebeuren.

Alvast bedankt voor jullie antwoord(en)!
Het is vreemd dat je voeding het systeem niet kan trekken volgens jou. Ik vermoed namelijk dat je voeding niet schuldig is aan de kuren van dat systeem. Je zult toch echt moeten gaan meten met een multimeter, want dan ben je helemaal zeker. Nu koop je misschien een nieuwe dure voeding voor niets. Aan de gegeven voltages, uitgelezen door software via je moederbordchips, kan ik in ieder geval geen touw vastknopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 17:19:
Het is vreemd dat je voeding het systeem niet kan trekken volgens jou. Ik vermoed namelijk dat je voeding niet schuldig is aan de kuren van dat systeem. Je zult toch echt moeten gaan meten met een multimeter, want dan ben je helemaal zeker. Nu koop je misschien een nieuwe dure voeding voor niets. Aan de gegeven voltages, uitgelezen door software via je moederbordchips, kan ik in ieder geval geen touw vastknopen.
De waarden die weergegeven zijn, zijn de waarden zoals Sisoft Sandra Light deze weergeeft. Ik snap van die hele lage waarden ook niets. Ik ga in elk geval vanavond even een kleine test doen, met de grafische kaart op zijn eigen voeding op een andere PC en dan eens zien of ik hetzelfde probleem heb.

Misschien was ik ook niet duidelijk met de probleemomschrijving. Het systeem draait in principe prima. NFSU2 draait prima, maar bij de derde of vierde race (dus een en ander is al warmer) beginnen er vertragingen op te treden. Dit had ik met de oude 300 Watt voeding ook. Met een el cheapo 550 Watt van Q-tec had ik dit probleem niet (tenminste, ik heb toen uren half-life2 gespeelt zonder frame drops). Wellicht dat NFSU2 gewoon brak is.... Dus vanavond test ik weder half-life 2 weer. Bij Painkiller heb ik het probleem dat het leuk spelen is, maar op het moment dat er veel mannetjes in beeld komen, het net is alsof ik in slow motion speel... Misschien vraag ik teveel van de kaart, maar 1024*768-32bit settings high maag geen probleem zijn lijkt mij,.

Enne, die 380 had ik van de week al gekocht, dus ik kan hem met bijbetalen omruilen voor een 480. Ik had toch een nieuwe nodig, want die oude 300 trok het echt niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2005 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ik weer. Heb dus heel de avond getest. Heb dus die 6600GT op een aparte eigen voeding gezet en de problemen traden na pak hem beet 15 minuten op. Besloot toen de boel eens schoon te maken, denkende aan warmte. Mol bijna mijn CPU, want ik trok hem samen met de koeling uit het slot :( Weten te fixen.

Toen alles op de Tagan 380 gezet, kast opengelaten en dik 2 uur af en aan HalfLife2 en NFSU2 gespeeld. Geen centje pijn! Wel blijft Painkiller gek doen met veel mannetjes, maar ach, dat zal iets anders zijn. ook Farcry deed het prima. Wat blijkt nu? Mijn Geforce wordt boven de 60 graden en mijn CPU ging boven de 70. Blijkbaar is dat teveel van het goede (alles zit in een midi tower).

Conclusie: beter koeling regelen voor mijn kast :)
Vraag: Gezien mijn eerder gegeven specs, kan ik dan zonder problemen een case fan plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 22:27:
Vraag: Gezien mijn eerder gegeven specs, kan ik dan zonder problemen een case fan plaatsen?
Uiteraard, geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:49

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Ik ben bezig met het verbouwen van een systeem, welke een 400Watt Zalman voeding bevat.
Nu vraag ik mij af of deze voeding het wel gaat trekken met de nieuwe opstelling

Specs:
AMD Athlon MP 2800+ (2x)
Gigabyte Moederbord (MPX)
1GB PC2100 DDR RAM ECC
ATI Radeon 9700 Pro
RAIDcore 8 poorts S-ATA RAID5 controller
4x Maxtor DiamondMAX 10 S-ATA schijven (kan uitgebreid worden naar max. 8 schijven)
Plextor DVD speler
NEC3500 DVD brander
3COM NIC 905B 10/100
L.I.S. Display
2x 12cm fan (coolermaster)
3x 8cm fan (1x coolermaster en 2x Enermax)
CM Coolermaster Stacker (behuizing)
2x CCFL balkjes

Werkzaam heden voor het systeem:
- Algemeen werkstation
- Game's
- Dataopslag
- VMware voor verschillende servers (testen)

Overklocken: Niet.

[ Voor 34% gewijzigd door _Dune_ op 18-03-2005 16:08 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrScratch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 17:43

MrScratch

I am rubber, you are glue

Ik ben bezig met een eigen HTPC ontwerp. Daarvoor heb ik een shuttle SilentX voeding in mijn bezit omdat deze erg stil zou zijn, maar daar ben ik het niet mee eens. Hij wordt toch heet en dan gaat de fan nogal luidruchtig (relatief natuurlijk, maar voor een HTPC te luid) draaien.

Ik zoek dus een nog stillere voeding. Het systeem bestaat uit het volgende

Systeem
MSI KM4M-V Moederbord (sound, video & netwerk onboard)
AthlonXP 2600+
512 PC3200 DDR geheugen
120Gb Seagate Barracuda
Hauppauge PVR500
Bluetooth USB

Eventueel komt hier nog bij (zit er nu nog niet in):

USB-lcd (16x2 characters)
Nvidia GeForce FX5200 (passief gekoeld)
slimline dvd-writer (niet erg waarschijnlijk)

Doeleinden
HTPC met mythtv. Dus mp3's, mpeg2 opnemen/afspelen, enzovoort

Overclocken
Nope, zat zelfs te denken aan onderclocken indien de Athlon te veel overhoudt en dus de warmte beperkt kan worden door minder Mhz's.

Eigen onderzoekje
Ik zat zelf te kijken naar van die kleine boardjes bij MyElectronics.nl die over het algemeen zo'n externe voedingsblok hebben. De meeste boardjes gaan maar tot 110W echter en ik ben bang dat dat te weinig is. Met het goede externe voedingsblok moet het tot 200W kunnen met die boardjes, maar die ben ik nog niet tegengekomen. Bij linitx.com hebben ze een 150W voeding, maar daar heeft het externe blok dan al weer een fannetje erin zitten. Ze zeggen:
The AC Adapter included with this set does have an internal fan that is controlled by temperature and load. It is, however, extremely quiet.
maar de vraag is in hoeverre je dat nou moet geloven. Maar 150W zou daarentegen wel moeten gaan, denk ik. Alleen 130 Euro voor zo'n voeding is natuurlijk ook wel weer wat aan de dure kant.

Look behind you! A three headed monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi allemaal,

Ik ben druk bezig geweest met het lezen van alle topic's hier. Met al die informatie heb ik een mooie nieuwe pc samengesteld.

Doel van de pc is om de komende jaren veel Game plezier te hebben. (Game pc dus).

Nu heb ik een Lia-li kast gekozen waar geen voeding bij geleverd wordt. Aangezien ik totaal geen verstand heb van voltage's die voor een pc nodig zijn zou ik om jullie ervaring willen vragen.

Kunnen jullie aangeven hoeveel Watt voeding ik moet hebben, en of jullie een kunnen aanraden.

- Behuizing:Lian Li PC-60B Plus Black Mid tower
- Moederbord: Asus A8N-SLI Deluxe, nForce4 SLI (Sound, LAN, SATA II-RAID, 1394)
(Socket 939 Athlon)
- Processor: AMD Athlon 64 3500+ (S939, 2,2GHz, 512KB, boxed)
- Geheugen: 2x 512MB PC3200 DDR SDRAM (Infineon Original)
- Harde schijf: 1x Maxtor DiamondMax 10 250GB 16MB (misschien 2)
- Videokaart: PCI-E Videokaart:GF 6800 GT EN6800GT
- Geluidskaart:Creative Soundblaster Audigy 2 ZS
- Monitor: (LCD): BenQ FP937S+ (19", 8ms)
- Luidsprekers: Creative Inspire T7700

Alvast heel erg bedankt,
Jaldert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Systeem
- Behuizing:Aerocool AERO-S202
- Moederbord: DFI Lanparty NF2 ultra b
- Processor: AMD XP 3200+
- Geheugen: 2x 512MB PC3200 DDR SDRAM
- Harde schijf: 1x Maxtor 120GB 8MB
- Harde schijf: 1x Seagate 200gb 8MB sata
- Videokaart: Asus Ati Radeon 9600XT
- 4 led fans
- Dvd speler
- Dvd brander
- Tv kaart
- Floppy station :P
- Linksys Wireless B pci adapter (draadloze netwerk kaart)
- Cooler Master Aerogate 2
- 1 UV ccfl
- 450 Watt voeding (standaard merk)

Doeleinden
Het is een game pc. (soms videobewerking)

Overclocken
Het systeem is niet overgeclockt.

Nu ben ik van plan om nog 2 UV ccfl en een Cooler Master Musketeer 2 en een Seagate 200gb 8MB sata schijf te gaan kopen, maar ik weet niet of ik dan genoeg heb aan een 450 Watt voeding.

Dus nu is mijn vraag kan ik deze voeding nog gebruiken of moet ik een zwaardere voeding kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
_Dune_ schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 12:31:
Ik ben bezig met het verbouwen van een systeem, welke een 400Watt Zalman voeding bevat.
Nu vraag ik mij af of deze voeding het wel gaat trekken met de nieuwe opstelling

Specs:
AMD Athlon MP 2800+ (2x)
1GB PC2100 DDR RAM ECC
ATI Radeon 9700 Pro
4x Maxtor DiamondMAX 10 S-ATA schijven (kan uitgebreid worden naar max. 8 schijven)
Plextor DVD speler
NEC3500 DVD brander
3COM NIC 905B 10/100
L.I.S. Display
2x CCFL balkjes

- Algemeen werkstation
- Game's
- Dataopslag

400 Watt is wel wat mager voor dat systeem, vooral omdat het een Zalman betreft (zwakke 12 V lijn). Ik zou er een 430 Watter of meer in zetten van wederom een A-merk, maar nu met normaal tot sterke 12 V lijn.
MrScratch schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 13:03:
Ik ben bezig met een eigen HTPC ontwerp. Daarvoor heb ik een shuttle SilentX voeding in mijn bezit omdat deze erg stil zou zijn, maar daar ben ik het niet mee eens. Hij wordt toch heet en dan gaat de fan nogal luidruchtig (relatief natuurlijk, maar voor een HTPC te luid) draaien.

Ik zoek dus een nog stillere voeding. Het systeem bestaat uit het volgende

Systeem
MSI KM4M-V Moederbord (sound, video & netwerk onboard)
AthlonXP 2600+
512 PC3200 DDR geheugen
120Gb Seagate Barracuda
Hauppauge PVR500
Bluetooth USB

Eventueel komt hier nog bij (zit er nu nog niet in):

USB-lcd (16x2 characters)
Nvidia GeForce FX5200 (passief gekoeld)
slimline dvd-writer (niet erg waarschijnlijk)

Doeleinden
HTPC met mythtv. Dus mp3's, mpeg2 opnemen/afspelen, enzovoort

Overclocken
Nope, zat zelfs te denken aan onderclocken indien de Athlon te veel overhoudt en dus de warmte beperkt kan worden door minder Mhz's.

Eigen onderzoekje
Ik zat zelf te kijken naar van die kleine boardjes bij MyElectronics.nl die over het algemeen zo'n externe voedingsblok hebben. De meeste boardjes gaan maar tot 110W echter en ik ben bang dat dat te weinig is. Met het goede externe voedingsblok moet het tot 200W kunnen met die boardjes, maar die ben ik nog niet tegengekomen. Bij linitx.com hebben ze een 150W voeding, maar daar heeft het externe blok dan al weer een fannetje erin zitten. Ze zeggen:

[...]

maar de vraag is in hoeverre je dat nou moet geloven. Maar 150W zou daarentegen wel moeten gaan, denk ik. Alleen 130 Euro voor zo'n voeding is natuurlijk ook wel weer wat aan de dure kant.
Lastige kwestie. Ik kan je eigenlijk alleen meegeven dat je aan 200 Watt zeker moet gaan denken. Ik neig zelfs nog naar de 250 Watt. Hoe dan ook, met dit in het achterhoofd moet je wel wat kunnen vinden.
Verwijderd schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 13:32:
Hoi allemaal,

Ik ben druk bezig geweest met het lezen van alle topic's hier. Met al die informatie heb ik een mooie nieuwe pc samengesteld.

Doel van de pc is om de komende jaren veel Game plezier te hebben. (Game pc dus).

Nu heb ik een Lia-li kast gekozen waar geen voeding bij geleverd wordt. Aangezien ik totaal geen verstand heb van voltage's die voor een pc nodig zijn zou ik om jullie ervaring willen vragen.

Kunnen jullie aangeven hoeveel Watt voeding ik moet hebben, en of jullie een kunnen aanraden.

- Behuizing:Lian Li PC-60B Plus Black Mid tower
- Moederbord: Asus A8N-SLI Deluxe, nForce4 SLI (Sound, LAN, SATA II-RAID, 1394)
(Socket 939 Athlon)
- Processor: AMD Athlon 64 3500+ (S939, 2,2GHz, 512KB, boxed)
- Geheugen: 2x 512MB PC3200 DDR SDRAM (Infineon Original)
- Harde schijf: 1x Maxtor DiamondMax 10 250GB 16MB (misschien 2)
- Videokaart: PCI-E Videokaart:GF 6800 GT EN6800GT
- Geluidskaart:Creative Soundblaster Audigy 2 ZS
- Monitor: (LCD): BenQ FP937S+ (19", 8ms)
- Luidsprekers: Creative Inspire T7700

Alvast heel erg bedankt,
Jaldert
Je hebt ongeveer 350 Watt van een A-merk voeding nodig. Met behulp van de topicstart (reviews, links, enz) en met mijn tip in het achterhoofd moet je zelf een keuze kunnen maken.
Verwijderd schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 15:32:
Systeem
- Behuizing:Aerocool AERO-S202
- Moederbord: DFI Lanparty NF2 ultra b
- Processor: AMD XP 3200+
- Geheugen: 2x 512MB PC3200 DDR SDRAM
- Harde schijf: 1x Maxtor 120GB 8MB
- Harde schijf: 1x Seagate 200gb 8MB sata
- Videokaart: Asus Ati Radeon 9600XT
- 4 led fans
- Dvd speler
- Dvd brander
- Tv kaart
- Floppy station :P
- Linksys Wireless B pci adapter (draadloze netwerk kaart)
- Cooler Master Aerogate 2
- 1 UV ccfl
- 450 Watt voeding (standaard merk)

Doeleinden
Het is een game pc. (soms videobewerking)

Overclocken
Het systeem is niet overgeclockt.

Nu ben ik van plan om nog 2 UV ccfl en een Cooler Master Musketeer 2 en een Seagate 200gb 8MB sata schijf te gaan kopen, maar ik weet niet of ik dan genoeg heb aan een 450 Watt voeding.

Dus nu is mijn vraag kan ik deze voeding nog gebruiken of moet ik een zwaardere voeding kopen?
Je zult eerst de voltages en het exacte merk/type voeding moeten posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zult eerst de voltages en het exacte merk/type voeding moeten posten.
Ik heb even opgezocht welke voeding ik heb en ik denk dat het deze is:
Netzteil ATX CP4 450W / PFC P4
Afbeeldingslocatie: http://www.cemos.de/shop2/bilder/img400/832271.jpg
En dit zijn de voltages:
Afbeeldingslocatie: http://img235.exs.cx/img235/8638/voltages6qv.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jackal.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-09 19:37
Systeem
Moederbord: AOpen AX4B-533 (6 PCI, 1 AGP, 1 CNR, 3 DIMM, Audio)
Geheugen: 2 X 512 DaneElec DDR SDRAM PC2100, CAS latency 2
Bios: Phoenix - AwardBIOS v6.00PG
Chipset: i845E
Fans: casefan, processor en op video
Processor: Intel Pentium 4A, 2400 MHz (18 x 133)
HD: Maxtor 6Y120P0 120 gig IDE en Maxtor 6Y120L0 120 gig IDE
Floppy: ja, idd :O
Optisch: PLEXTOR DVDR PX-708A en PLEXTOR CD-R PX-W4824A

Video: ATI Radeon 9700 PRO AGP 4x
Geluid: Creative Audigy 2 ZS PCI en Avance AC97 onboard (uitgeschakeld)
Netwerk: Realtek RTL8139 Family PCI Fast Ethernet NIC
Controller voor 2e harde schijf: Promise Ultra133 TX2 (tm) IDE Controller PCI
TV kaart: Pinnacle PCTV Data Service PCI
USB devices op computer: monitor hub en Sitecom hub met eigen stroom

Monitor: Iiyama HM903DT, VisionMaster Pro 454 CRT met USB hub
Muis: Logitech MX 300 op PS/2
Toetsenbord: Logitech USB op monitor hub
Printer: Canon i865 USB op monitor hub
Scanner: Canon CanoScan 3000 USB op
Regelmatig aangesloten op Sitecom USB hub: USB keys, Freecom FHD-2 Pro 20Gig Externe HD en Canon Powershot A80
Soms aangesloten op firewire van geluidskaart: miniDV camera van JVC

Doeleinden
Gamen
Programmeren en office
Internetten
Downloaden
PC staat niet constant aan. Soms wel 's nachts. Maximum tijd dat ie aanstaat is in het weekend, dus totaal een uur of 50-60 aan stuk.

Overclocken
Nee, niet van plan ook.

Mijn vraag
De huidige voeding is 280 Watt, een AOpen dacht ik. Volgens mij is dat ondertussen na alle uitbreidingen op de basis (DVD-writer, geluid, tv-kaart, extra schijf) veel te weinig. Heb nu ondertussen twee maal tijdelijke problemen met mijn videokaart gehad (rare strepen) die na onderzoek niet aan de kaart liggen (doet het uitstekend in een ander systeem en op dit moment ook in dit systeem) en ook niet aan de warmte (had m een uur of 12 uitgehad, binnen 5 minuten strepen).
Zat zelf aan vervanging door een Tagan 380 te denken om het systeem weer wat lucht te geven. Is dat een goed idee of heb ik meer of minder nodig???

Alvast bedankt!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demirdag
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-08 10:17
Mensen,

Ben zoals menigeen bezig met het bouwen van een nieuw systeem. Bij deze de vraag welke voeding ik nodig zal gaan hebben....heb namelijk nog niet alle onderdelen gekocht en wil binnenkort alvast een voeding kopen.

Systeem
Thermaltake XaserII 6000B plus behuizing
Asus A8N SLI Deluxe mobo
AMD Athlon 64 3500+ Boxed proco
1 GB CL 2.5 DDR400 Geheugen
2x 250 GB Western Digital HD's (RAID 0)
Gforce 6800 ultra video
TV Kaart Hauppauge single tuner
Creative Audigy 2 ZS
Creative Inspire T7700 Speakers 7.1
Logitech LX700 cordless desktop
MSI D16 DVD-Speler
BenQ Dual Layer Brander
Apacer 15 in 1 card reader
Iiyama 22" Vision Master Pro 510 CRT
Webcam Generic (boeit mij niet welk merk en type)
USB Stick

Ik wil hem later nog uitbreiden met een All in one printer van HP. Maar welke weet ik nog niet.

Doeleinden
Gamen, IM, Media center.

Overclocken
Aanvankelijk zal ik het systeem niet overclocken. Ik wil het echter wel gaan doen op den duur.

Welke voeding heb ik nou nodig? Ik moet er wel bij vermelden dat de behuizing standaard al 5 fans heeft, namelijk twee aan de voorkant, twee achterin en één gemonteerd op het window van de zijplaat. Ik heb zelf ook al wat uitzoekwerk gedaan en kwam terecht bij sowieso een voeding van Thermaltake, aangezien deze 9 molex aansluitingen hebben (ze houden dus rekening met hun eigen behuizingen). Zo kan ik alles ruimschoots aansluiten en heb ik nog aansluitingen over...hoop ik. Op de site van Thermaltake zag ik de TWV500W staan. Deze Voeding lijkt me erg geschikt voor mijn systeem. Wat is jullie mening hierover? Zijn er andere voedingen die voldoende molex aansluiting bieden? Of zijn er andere oplossingen mogelijk om al die fans aan te sluiten?

Graag jullie reactie!!

Bij voorbaat dank,

Daniel

[ Voor 4% gewijzigd door demirdag op 19-03-2005 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 13:00:
[...]

Ik heb even opgezocht welke voeding ik heb en ik denk dat het deze is:
Netzteil ATX CP4 450W / PFC P4
[afbeelding]
En dit zijn de voltages:
[afbeelding]
Ja, jou uitbreiding zal gewoon werken met deze voeding.
jackal.nl schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 16:29:
Systeem
Moederbord: AOpen AX4B-533 (6 PCI, 1 AGP, 1 CNR, 3 DIMM, Audio)
Geheugen: 2 X 512 DaneElec DDR SDRAM PC2100, CAS latency 2
Bios: Phoenix - AwardBIOS v6.00PG
Chipset: i845E
Fans: casefan, processor en op video
Processor: Intel Pentium 4A, 2400 MHz (18 x 133)
HD: Maxtor 6Y120P0 120 gig IDE en Maxtor 6Y120L0 120 gig IDE
Floppy: ja, idd :O
Optisch: PLEXTOR DVDR PX-708A en PLEXTOR CD-R PX-W4824A

Video: ATI Radeon 9700 PRO AGP 4x
Geluid: Creative Audigy 2 ZS PCI en Avance AC97 onboard (uitgeschakeld)
Netwerk: Realtek RTL8139 Family PCI Fast Ethernet NIC
Controller voor 2e harde schijf: Promise Ultra133 TX2 (tm) IDE Controller PCI
TV kaart: Pinnacle PCTV Data Service PCI
USB devices op computer: monitor hub en Sitecom hub met eigen stroom

Monitor: Iiyama HM903DT, VisionMaster Pro 454 CRT met USB hub
Muis: Logitech MX 300 op PS/2
Toetsenbord: Logitech USB op monitor hub
Printer: Canon i865 USB op monitor hub
Scanner: Canon CanoScan 3000 USB op
Regelmatig aangesloten op Sitecom USB hub: USB keys, Freecom FHD-2 Pro 20Gig Externe HD en Canon Powershot A80
Soms aangesloten op firewire van geluidskaart: miniDV camera van JVC

Doeleinden
Gamen
Programmeren en office
Internetten
Downloaden
PC staat niet constant aan. Soms wel 's nachts. Maximum tijd dat ie aanstaat is in het weekend, dus totaal een uur of 50-60 aan stuk.

Overclocken
Nee, niet van plan ook.

Mijn vraag
De huidige voeding is 280 Watt, een AOpen dacht ik. Volgens mij is dat ondertussen na alle uitbreidingen op de basis (DVD-writer, geluid, tv-kaart, extra schijf) veel te weinig. Heb nu ondertussen twee maal tijdelijke problemen met mijn videokaart gehad (rare strepen) die na onderzoek niet aan de kaart liggen (doet het uitstekend in een ander systeem en op dit moment ook in dit systeem) en ook niet aan de warmte (had m een uur of 12 uitgehad, binnen 5 minuten strepen).
Zat zelf aan vervanging door een Tagan 380 te denken om het systeem weer wat lucht te geven. Is dat een goed idee of heb ik meer of minder nodig???

Alvast bedankt!!!
280 Watt is inderdaad wat mager. Je kunt het beter doen met 330 Watt of meer. 380 Watt kan dus prima, maar is misschien wat teveel van het goede.
demirdag schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 18:39:
Mensen,

Ben zoals menigeen bezig met het bouwen van een nieuw systeem. Bij deze de vraag welke voeding ik nodig zal gaan hebben....heb namelijk nog niet alle onderdelen gekocht en wil binnenkort alvast een voeding kopen.

Systeem
Thermaltake XaserII 6000B plus behuizing
Asus A8N SLI Deluxe mobo
AMD Athlon 64 3500+ Boxed proco
1 GB CL 2.5 DDR400 Geheugen
2x 250 GB Western Digital HD's (RAID 0)
Gforce 6800 ultra video
TV Kaart Hauppauge single tuner
Creative Audigy 2 ZS
Creative Inspire T7700 Speakers 7.1
Logitech LX700 cordless desktop
MSI D16 DVD-Speler
BenQ Dual Layer Brander
Apacer 15 in 1 card reader
Iiyama 22" Vision Master Pro 510 CRT
Webcam Generic (boeit mij niet welk merk en type)
USB Stick

Ik wil hem later nog uitbreiden met een All in one printer van HP. Maar welke weet ik nog niet.

Doeleinden
Gamen, IM, Media center.

Overclocken
Aanvankelijk zal ik het systeem niet overclocken. Ik wil het echter wel gaan doen op den duur.

Welke voeding heb ik nou nodig? Ik moet er wel bij vermelden dat de behuizing standaard al 5 fans heeft, namelijk twee aan de voorkant, twee achterin en één gemonteerd op het window van de zijplaat. Ik heb zelf ook al wat uitzoekwerk gedaan en kwam terecht bij sowieso een voeding van Thermaltake, aangezien deze 9 molex aansluitingen hebben (ze houden dus rekening met hun eigen behuizingen). Zo kan ik alles ruimschoots aansluiten en heb ik nog aansluitingen over...hoop ik. Op de site van Thermaltake zag ik de TWV500W staan. Deze Voeding lijkt me erg geschikt voor mijn systeem. Wat is jullie mening hierover? Zijn er andere voedingen die voldoende molex aansluiting bieden? Of zijn er andere oplossingen mogelijk om al die fans aan te sluiten?

Graag jullie reactie!!

Bij voorbaat dank,

Daniel
Ik kan je alleen meegeven dat je minimaal 350 Watt van een A-merk nodig hebt. Daarbij kun je alvast rekening houden met een relatief sterke 12 V voor het overclocken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu een standaart chieftec dragon case voeding en die maakt wat teveel geluid naar men zin (heb geen vga fan, zalman cpu koeler) daarom vraag ik me af welke stille voeding jullie me aanraden

specs:
Systeem
AMD Athlon XP-A, 1822 MHz
Asus A7V8X-X (6 PCI, 1 AGP, 3 DDR DIMM, Audio, LAN)
Systeemgeheugen 512 MB (PC3200 DDR SDRAM)
SAPPHIRE RADEON 9200 ATLANTIS(256 MB)
Maxtor 6Y120L0 (120 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/133)
AOPEN CD-RW CRW5232 (52x/32x/52x CD-RW)
ASUS DVD-E616P (16x/48x DVD-ROM)

Doeleinden
PC: surfen, office, chatten, downloaden, gamen

Overclocken
geen overclock

Voltages
heb geen multimeter en er zijn vrij grote verschillen tussen de programma's (Asus probe, Speedfan,...)
maar heb nooit problemen hehad met instabiliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 19:48:
Ik heb nu een standaart chieftec dragon case voeding en die maakt wat teveel geluid naar men zin (heb geen vga fan, zalman cpu koeler) daarom vraag ik me af welke stille voeding jullie me aanraden

specs:
Systeem
AMD Athlon XP-A, 1822 MHz
Asus A7V8X-X (6 PCI, 1 AGP, 3 DDR DIMM, Audio, LAN)
Systeemgeheugen 512 MB (PC3200 DDR SDRAM)
SAPPHIRE RADEON 9200 ATLANTIS(256 MB)
Maxtor 6Y120L0 (120 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/133)
AOPEN CD-RW CRW5232 (52x/32x/52x CD-RW)
ASUS DVD-E616P (16x/48x DVD-ROM)

Doeleinden
PC: surfen, office, chatten, downloaden, gamen

Overclocken
geen overclock

Voltages
heb geen multimeter en er zijn vrij grote verschillen tussen de programma's (Asus probe, Speedfan,...)
maar heb nooit problemen hehad met instabiliteit
Met een 300 Watter van een A-merk ga je al heel ver komen. Je zou eventueel iets meer kunnen nemen voor een eventuele uitbreiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 84n44n
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-11-2012
Systeem
Gigabyte GA-K8NS Ultra 939 (nforce 3)
Athlon64 Winchester 3000+ (1.8 Ghz)
2x 512 MB DDR PC3200 (dual channel)
Generic DVD ROM spelertje
Samsung 52x32x52x CD-Rewriter
2x 80 GB (IDE): 1x Maxtor, 1x Seagate
Diskettestation
MSI Geforce 4 Ti 4200 AGP8x
Onboard 7.1 sound
Dell 17" CRT
HP Deskjet 3816 USB
Sweex 100k webcam USB
Eicon Diva ADSLmodem USB
Af en toe hangt er een MP3speler / camera aan (ook USB natuurlijk)
en nog een parallelle Scanner van een of ander obscuur merk die "Maxi Scan A4 Parallel 36-bit" heet, en eigenlijk niet eens werkt...

Momenteel wordt dit alles van stroom voorzien door een Enermax EG301P-VE (300W) voeding.

Doeleinden
Allround... Gamen, internet, schoolwerk. Een doorsnee thuisPC, denk ik.

Overclocken
Begin ik niet aan.

Voltages
Het BIOS zegt enkel dat al men voltages "OK" zijn... verder denk ik dat ze niet echt relevant zijn voor mijn vraag, correct me if I'm wrong.

Nu de vraag...
Mijn voeding trekt dit alles nog perfect op dit moment. Nu wil ik, wanneer ik eindelijk het geld bijeen gespaard heb, mijn Geforce4 vervangen door een Geforce 6600GT AGP (liefst die van BFG, als ik er kan aan geraken). Ik begin echter te vrezen dat mn voeding het dan gaat opgeven... Mijn huidige voeding geeft 15A op +12V.. Ik heb gelezen dat 20A een must is voor deze kaart. Sommige sites zeggen ook dat 350W het minimum is.. ik hoop dat ze het dan over Qtec PSUtjes hebben :p
Het zou best spijtig zijn als ik een nieuwe voeding nodig had, want ik ben nogal gehecht geraakt aan deze :+ maar ik zou het graag zeker weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het al eens gepost, maar omdat ik sommige mensen met een 400 watt er ook mee door kunnen post ik me specs nog es een keer, want als ik veel minder watt nodig heb kan ik natuurlijk ook een goedkopere voeding kopen ;)

Amd Athlon 64 3500+
Maxtor DiamondMax 10, 200GB
Asus A8N-SLi nForce4 SLi deluxe
XFX GeForce 6800 GT 256MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI) ( over 1 jaar een 2de erbij )
2x512 ram Twinmos Speed Premium
DVD-ROM drives / Aopen

Doeleinden:
Gaming

Overclocken:
Misschien maar omdat ik er niet veel vanaf weet weinig kans ;)

Ik zat te kijke naar ee Tagan 480watt maar dat lijkt mij een beetje overdone ;) wat raden jullie me aan ?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2005 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
84n44n schreef op zondag 20 maart 2005 @ 09:50:
Systeem
Gigabyte GA-K8NS Ultra 939 (nforce 3)
Athlon64 Winchester 3000+ (1.8 Ghz)
2x 512 MB DDR PC3200 (dual channel)
Generic DVD ROM spelertje
Samsung 52x32x52x CD-Rewriter
2x 80 GB (IDE): 1x Maxtor, 1x Seagate
Diskettestation
MSI Geforce 4 Ti 4200 AGP8x
Onboard 7.1 sound
Dell 17" CRT
HP Deskjet 3816 USB
Sweex 100k webcam USB
Eicon Diva ADSLmodem USB
Af en toe hangt er een MP3speler / camera aan (ook USB natuurlijk)
en nog een parallelle Scanner van een of ander obscuur merk die "Maxi Scan A4 Parallel 36-bit" heet, en eigenlijk niet eens werkt...

Momenteel wordt dit alles van stroom voorzien door een Enermax EG301P-VE (300W) voeding.

Doeleinden
Allround... Gamen, internet, schoolwerk. Een doorsnee thuisPC, denk ik.

Overclocken
Begin ik niet aan.

Voltages
Het BIOS zegt enkel dat al men voltages "OK" zijn... verder denk ik dat ze niet echt relevant zijn voor mijn vraag, correct me if I'm wrong.

Nu de vraag...
Mijn voeding trekt dit alles nog perfect op dit moment. Nu wil ik, wanneer ik eindelijk het geld bijeen gespaard heb, mijn Geforce4 vervangen door een Geforce 6600GT AGP (liefst die van BFG, als ik er kan aan geraken). Ik begin echter te vrezen dat mn voeding het dan gaat opgeven... Mijn huidige voeding geeft 15A op +12V.. Ik heb gelezen dat 20A een must is voor deze kaart. Sommige sites zeggen ook dat 350W het minimum is.. ik hoop dat ze het dan over Qtec PSUtjes hebben :p
Het zou best spijtig zijn als ik een nieuwe voeding nodig had, want ik ben nogal gehecht geraakt aan deze :+ maar ik zou het graag zeker weten.
300 Watt is eigenlijk te mager voor zo'n systeem. Je zult het hoger moeten zoeken, om precies te zijn bij de 350 Watt. Met behulp van de topicstart moet je zelf een keuze kunnen maken. :)
Verwijderd schreef op zondag 20 maart 2005 @ 13:23:
Ik heb het al eens gepost, maar omdat ik sommige mensen met een 400 watt er ook mee door kunnen post ik me specs nog es een keer, want als ik veel minder watt nodig heb kan ik natuurlijk ook een goedkopere voeding kopen ;)

Amd Athlon 64 3500+
DVD-ROM drives / Aopen

Ik zat te kijke naar ee Tagan 480watt maar dat lijkt mij een beetje overdone ;) wat raden jullie me aan ?
Zorg eerst dat je een nieuwe post maakt die voldoet aan de eisen, want ik mis hier enkele belangrijke zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aha dan koop ik em 420Watt Tagan :9~ bespaar ik me ook nog 25 euro

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2005 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 20 maart 2005 @ 13:23:

Amd Athlon 64 3500+
DVD-ROM drives / Aopen

Doeleinden:
Gaming

Overclocken:
Misschien maar omdat ik er niet veel vanaf weet weinig kans ;)

Je hebt voldoende aan 330-350 Watt van een A-merk voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Systeem
ASUS P4S8X
P4 3.06GHz
2x512MB DDR333
Generic CD-Rewriter
80GB Maxtor 7200rpm 8MB
Diskettestation
ASUS Geforce 4 Ti 4200 AGP8x
Sound onboard AC'97

Doeleinden
Grotendeels gamen, browsen.

Overclocken
Nope

Vraag
Ik ben van plan om te gaan upgraden naar een ASUS GeForce 6800 GE of Ultra en werd geadviseerd m'n huidige voeding (Qtec 350W) te vervangen omdat dat waarschijnlijk niet goed zou gaan. Maar wat moet ik dan pakken, zat zelf te denken aan n Tagan 480W....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

quote:

Specs:
AMD Athlon MP 2800+ (2x)
1GB PC2100 DDR RAM ECC
ATI Radeon 9700 Pro
Plextor DVD speler
NEC3500 DVD brander
3COM NIC 905B 10/100
L.I.S. Display
2x CCFL balkjes

- Algemeen werkstation
- Game's
- Dataopslag

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
400 Watt is wel wat mager voor dat systeem, vooral omdat het een Zalman betreft (zwakke 12 V lijn). Ik zou er een 430 Watter of meer in zetten van wederom een A-merk, maar nu met normaal tot sterke 12 V lijn.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Zal een Enermax NoiseTaker 470 Watt PSU ATX 1.3V-EG475AX-VE(G) SFMA ook volstaan?
(ik wil namelijk een goede voeding die ook erg stil is)

Wanneer het systeem in eerste instantie gaat draaien met de 4 schijven zonder CCFL en L.I.S. display zou de Zalman dat wel kunnen bolwerken?

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 20 maart 2005 @ 23:22:
Systeem
ASUS P4S8X
P4 3.06GHz
2x512MB DDR333
Generic CD-Rewriter
80GB Maxtor 7200rpm 8MB
Diskettestation
ASUS Geforce 4 Ti 4200 AGP8x
Sound onboard AC'97

Doeleinden
Grotendeels gamen, browsen.

Overclocken
Nope

Vraag
Ik ben van plan om te gaan upgraden naar een ASUS GeForce 6800 GE of Ultra en werd geadviseerd m'n huidige voeding (Qtec 350W) te vervangen omdat dat waarschijnlijk niet goed zou gaan. Maar wat moet ik dan pakken, zat zelf te denken aan n Tagan 480W....
Ik zou inderdaad afstand doen van je Q-Tec. Ik adviseer je een A-merk voeding met een capaciteit van 330-350 Watt.
_Dune_ schreef op maandag 21 maart 2005 @ 16:51:
quote:

Specs:
AMD Athlon MP 2800+ (2x)
1GB PC2100 DDR RAM ECC
ATI Radeon 9700 Pro
Plextor DVD speler
NEC3500 DVD brander
3COM NIC 905B 10/100
L.I.S. Display
2x CCFL balkjes

- Algemeen werkstation
- Game's
- Dataopslag

Zal een Enermax NoiseTaker 470 Watt PSU ATX 1.3V-EG475AX-VE(G) SFMA ook volstaan?
(ik wil namelijk een goede voeding die ook erg stil is)

Wanneer het systeem in eerste instantie gaat draaien met de 4 schijven zonder CCFL en L.I.S. display zou de Zalman dat wel kunnen bolwerken?
Nee, de Zalman zal het dan nog niet kunnen trekken, want hij heeft een redelijk zwakke 12 V lijn. De Enermax zal het in beide gevallen wel kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrittyKitty
  • Laatst online: 20-12-2021

GrittyKitty

Happy-Happy Joy-Joy

Weet iemand een goede voeding die ditto kwaliteit als die van Tagan (vooral met hoge amperage op 12V) die ook aux. aansluiting heeft? Of weet iemand het volgorde van voltage van zo'n aux. aansluiting? (kan ik dus zelf maken).

Cigarette + Coffee = Breakfast of champion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:28

Exigence

dnkroz

GrittyKitty schreef op maandag 21 maart 2005 @ 20:28:
Weet iemand een goede voeding die ditto kwaliteit als die van Tagan (vooral met hoge amperage op 12V) die ook aux. aansluiting heeft? Of weet iemand het volgorde van voltage van zo'n aux. aansluiting? (kan ik dus zelf maken).
http://www.formfactors.org/developer/specs/atx2_2.pdf

Paragraaf 4.1.1 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Verwijderd schreef op maandag 21 maart 2005 @ 18:36:
[...]
Nee, de Zalman zal het dan nog niet kunnen trekken, want hij heeft een redelijk zwakke 12 V lijn. De Enermax zal het in beide gevallen wel kunnen.
en ik maar denken dat zo'n 400Watt Zalman een goede voeding zou zijn, naast dat hij ook zeer stil zijn werk doet. :'( Nou ja, dan maar een Enermax er bij halen. Kan ik de Zalman misschien wel voor een HTPC gebruiken, daar moet toch een stille voeding in. In iedergeval bedankt.

[ Voor 4% gewijzigd door _Dune_ op 22-03-2005 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:45
Systeem
2x 512MB DDR geheugen PC3200
DFI Lanparty nForce4 SLI bord
1x WD 73.4GB Raptor
2x Maxtor Diamondplus 9 120GB
1x Hitachi Deskstar 60GB
Plextor PX-708A
2x GeForce 6800GT
3x case fan 120mm

Doeleinden
Om te gamen en in de toekomst te overclocken.

Overclocken
Ik wil het ding eventueel wel een beetje kunnen overclocken: in het begin (als de hardware nog toereikend is wil ik alles op default laten draaien. Later als de hardware "achterhaald" is wil ik genoeg stroom over hebben om de CPU en beide VGA's te kunnen oc'en.

Welke voeding is hiervoor geschikt? Budget is geen kwestie, een goede voeding is een must.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -krekel-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-09 12:16
-krekel- schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 12:52:
he lui,
Ik zat een beetje te kijken naar een leuk dual processor mobo en mijn oog viel op de tyan s2895. Nou heeft deze voeding een EPS voeding nodig, dus met een 24 pins aansluiting en een 8 pins aansluiting EN (als je SLI wilt gaan draaien) een 6 pins aansluiting. Nou zijn er zat normale EPS voedingen te vinden met 24 + 8 pins aansluiting, maar ik ben nog geen enkele voeding tegengekomen die ook die 6 pins aansluiting heeft.
Het is volgens mij niet een pci-e voeding, want de tyan s2885 heeft ook zo'n 6 pins aansluiting nodig, en op dat mobo zit geen pci-e :)

Nou ben ik via via via dit tegen gekomen: http://www.pcpowerandcool...ocools/index_hp_atx-2.htm
De 510 AG heeft dus 24 + 8 + 6 pins aansluiting en is 'officieel' geschikt voor de s2885 (dus waarschijnlijk ook de s2895). Heeft iemand hier ervaring mee?

Maar je kunt die voeding alleen in amerika bestellen, dus ik was eigenlijk op zoek naar iets wat dichter bij huis was. Dus weten jullie een voeding die alle drie de aansluitingen hebben? En een beetje betaalbaar is?
Jaja, ik zit er nog steeds mee :) Maarum, ik heb volgens mij een leuke voeding gevonden van enermax: de EG851AX-VH(W)FM (zie ook hier ). Als ik de specs een beetje doorlees begrijp ik dat er een 6 pins aansluiting op zit. Is dat die mythische aansluiting die ik wilde hebben? Of is dat de pci-express aansluiting? Zijn er mensen die zo'n voeding hebben en mij misschien enige duidelijkheid over kunnen verschaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Paul Hewson schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 09:01:
Systeem
2x 512MB DDR geheugen PC3200
DFI Lanparty nForce4 SLI bord
1x WD 73.4GB Raptor
2x Maxtor Diamondplus 9 120GB
1x Hitachi Deskstar 60GB
Plextor PX-708A
2x GeForce 6800GT
3x case fan 120mm

Doeleinden
Om te gamen en in de toekomst te overclocken.

Overclocken
Ik wil het ding eventueel wel een beetje kunnen overclocken: in het begin (als de hardware nog toereikend is wil ik alles op default laten draaien. Later als de hardware "achterhaald" is wil ik genoeg stroom over hebben om de CPU en beide VGA's te kunnen oc'en.

Welke voeding is hiervoor geschikt? Budget is geen kwestie, een goede voeding is een must.
Zeker als je wilt gaan overclocken zou ik alvast een voeding kopen met minimaal 430 Watt aan capaciteit. Welke voeding je precies kiest is aan jou, met behulp van de topicstart moet dat wel lukken.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2005 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

barzi schreef op zondag 30 januari 2005 @ 19:40:
Ik zoek ook een voeding.. hier mijn informatie:

Systeem
Processor: AMD Athlon XP 2500+
Moederbord: Asrock k7s8x rev. 3
Videokaart: Asus V9999GT 128MB
HDD'S: 2: 1x 80GB maxtor 8mb cache, 1x 40GB Maxtor 8 mb cache
Geheugen: 1024MB ddr400 pc3200
CD/DVD(RW): 1x cd-rom speler, 1x DVD brander
Doeleinden
Gamen+overklokken

Overclocken
Ik wil hem graag nog overklokken, vooral mijn processor, en miss nog mijn videokaart.

Barzi
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Je hebt hetzelfde als jou voorganger, dus 350 Watt A-merk nodig. Ook hier een sterke 12 V lijn (hoog Ampèrage) voor het overclocken.
Dit advies heeft Eraser me gegeven, maar nu twijfel ik tussen 3 voedingen.

1. ATX - 450 Watt PSU - Aerocool Aeropower B&S €64
2. ATX - 480 Watt PSU - Tagan TG480-U01 Dual Fan €79
3. ATX - 450 Watt PSU - Levicom VisiblePower (Zwart) €57
4. ATX - 550 Watt PSU - Aerocool Aeropower B&S €80

Is de: ATX - 550 Watt PSU - Aerocool Aeropower B&S veel beter vergelijken met de anderen?
Welke is voor mij de beste keus?(bv tussen 3 en 4, dan telt prijs ook mee, want het scheelt dan wel weer zo'n 20 euro)
Of is er nog een betere voeding voor max 80 euro?

ps is de:
ATX - 450 Watt PSU - Levicom VisiblePower (Zwart)
dezelfde voeding als:
LEVICOM Visible Power X-Alien 450 Watt (zwart)?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2005 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil binnekort een Geforce6600GT-top gaan aanschaffen, alleen ik ben bang dat mijn voeding dit niet gaat trekken. er zit momenteel een 250watt voeding in.
mijn specs zijn:

P4 3,2 Ghz
1024MB DDR geheugen
200GB-HD

zal ff de overige hardware opnoemen die erin zit
dvd-brander
dvd-speler
floppy-disk
tv-kaart
draadloos netwerkkaart
modem kaart

de afmetingen van mijn voeding zijn 150x140x86 (als ik me niet vergis) Mijn voorkeur gaat uit naar een stille voeding. ik heb mijn systeem niet overgeclock en ben dit ook niet van plan.

Wat is een goede voeding voor mijn systeempje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Laatst online: 19:05
zou mij iemaand kunne zegge of deze voeding wel goed is want ik heb er echt geen verstand van :S

Huntkey LW-6500H 500 Watt

http://www.huntkey.com/eng/LW-6500H-3.htm

mijn syteem:
AMD64 3500 winchester
2x512 dual channel kingston met ECC
club3d 6600GT
A8N SLI Deluxe
NEC 3520A
ACER 17inch LCD
USB Toetsenboord met light!
USB Webcame

will meschien uitbreiden met:
club3d 6600GT (dus SLI mode)
2x kingston 512 ECC (dus total dan 4x 512 dual channel)

[ Voor 47% gewijzigd door Bschnitz op 25-03-2005 16:01 ]

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben opzoek naar een goedkope maar wel goede voeding voor m'n nieuwe PC:

Asus A8N-SLI Non-Deluxe
AMD Athlon 64 3000+
512MB PC3200 (Twinmos SpeedPremium 2x 256)
WD Raptor 36GB 10.000 RPM S-ATA
Maxtor Diamondmax Plus 10 250GB 7200rpm S-ATA
Club3D Geforce 6600GT 128MB PCI-Express

De rest onboard of standaard.

Ik wil gaan overclocken, kan ik toe met een Standaard 300w voeding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, ik heb dus sinds dinsdag die Tagan 480W en heb helemaal geen probs gehad maar zonet ging er toch iets mis bij het opstarten. WinXP werd gewoon geladen maar na ongeveer 10 seconden begon t systeem weer gewoon te booten, tot 3 keer toe. :X :X Daarna nog ns getest en toen deed ie t weer (wel maar 1 reboot maar toch) met bij het "wegvallen" een klein klakje van de HD volgens mij. Kan dat aan de HD liggen of is dat klakje misschien het gevolg van het wegvallen van de voeding want dat is wat ik vermoed op het moment... Iemand n idee???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 10:35:
[...]

Dit advies heeft Eraser me gegeven, maar nu twijfel ik tussen 3 voedingen.

1. ATX - 450 Watt PSU - Aerocool Aeropower B&S €64
2. ATX - 480 Watt PSU - Tagan TG480-U01 Dual Fan €79
3. ATX - 450 Watt PSU - Levicom VisiblePower (Zwart) €57
4. ATX - 550 Watt PSU - Aerocool Aeropower B&S €80

Is de: ATX - 550 Watt PSU - Aerocool Aeropower B&S veel beter vergelijken met de anderen?
Welke is voor mij de beste keus?(bv tussen 3 en 4, dan telt prijs ook mee, want het scheelt dan wel weer zo'n 20 euro)
Of is er nog een betere voeding voor max 80 euro?

ps is de:
ATX - 450 Watt PSU - Levicom VisiblePower (Zwart)
dezelfde voeding als:
LEVICOM Visible Power X-Alien 450 Watt (zwart)?
Alle voedingen zijn even goed te noemen. Ik zou dan ook een keuze maken met behulp van de reviews. En nee, de Levicommetjes zijn verschillend.
Verwijderd schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 15:42:
Ik wil binnekort een Geforce6600GT-top gaan aanschaffen, alleen ik ben bang dat mijn voeding dit niet gaat trekken. er zit momenteel een 250watt voeding in.
mijn specs zijn:

P4 3,2 Ghz
1024MB DDR geheugen
200GB-HD

zal ff de overige hardware opnoemen die erin zit
dvd-brander
dvd-speler
floppy-disk
tv-kaart
draadloos netwerkkaart
modem kaart

de afmetingen van mijn voeding zijn 150x140x86 (als ik me niet vergis) Mijn voorkeur gaat uit naar een stille voeding. ik heb mijn systeem niet overgeclock en ben dit ook niet van plan.

Wat is een goede voeding voor mijn systeempje?
Dat zijn standaard ATX maten, dus je kunt een gewone voeding uitzoeken. Zorg nu eerst dat je een nieuwe post doet die in zijn geheel voldoet aan de eisen van de topicstart.
Bschnitz schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 15:51:
zou mij iemaand kunne zegge of deze voeding wel goed is want ik heb er echt geen verstand van :S

mijn syteem:
AMD64 3500 winchester
2x512 dual channel kingston met ECC
club3d 6600GT
A8N SLI Deluxe
NEC 3520A
ACER 17inch LCD
USB Webcame

will meschien uitbreiden met:
club3d 6600GT (dus SLI mode)
2x kingston 512 ECC (dus total dan 4x 512 dual channel)
De review voor de 400 Watters van Huntkey zijn best goed. Ik vermoed dan ook dat deze 500 Watter er ook wel goed door zal komen. Hoe dan ook, vermeld eerst je volledige systeem (dus ook met harde schijven en dergelijke) en de rest van de eisen vermeld in de topicstart.
Verwijderd schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 19:08:
Ik ben opzoek naar een goedkope maar wel goede voeding voor m'n nieuwe PC:

Asus A8N-SLI Non-Deluxe
AMD Athlon 64 3000+
512MB PC3200 (Twinmos SpeedPremium 2x 256)
WD Raptor 36GB 10.000 RPM S-ATA
Maxtor Diamondmax Plus 10 250GB 7200rpm S-ATA
Club3D Geforce 6600GT 128MB PCI-Express

De rest onboard of standaard.

Ik wil gaan overclocken, kan ik toe met een Standaard 300w voeding?
Nee, of het nu een A- of B-merk is, je kan daarmee niet uit de voeten, laat staan overclocken. Je hebt minimaal 350 Watt van een A-merk nodig.
Verwijderd schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 20:00:
Hmm, ik heb dus sinds dinsdag die Tagan 480W en heb helemaal geen probs gehad maar zonet ging er toch iets mis bij het opstarten. WinXP werd gewoon geladen maar na ongeveer 10 seconden begon t systeem weer gewoon te booten, tot 3 keer toe. :X :X Daarna nog ns getest en toen deed ie t weer (wel maar 1 reboot maar toch) met bij het "wegvallen" een klein klakje van de HD volgens mij. Kan dat aan de HD liggen of is dat klakje misschien het gevolg van het wegvallen van de voeding want dat is wat ik vermoed op het moment... Iemand n idee???
Kun je de voltages controleren met een multimeter? En wat gebeurt er als je zo kaal mogelijk boot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 27 maart 2005 @ 14:08:
[...]
Alle voedingen zijn even goed te noemen. Ik zou dan ook een keuze maken met behulp van de reviews. En nee, de Levicommetjes zijn verschillend.
Op de site van levicom zie ik alleen staan: Visible Power X-alien
Dus de "Visible power" staat er niet bij, hoe kan dit dan? En is de "Visible power" slechter/beter dan de X-alien versie?

Barzi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 27 maart 2005 @ 15:34:
[...]

Op de site van levicom zie ik alleen staan: Visible Power X-alien
Dus de "Visible power" staat er niet bij, hoe kan dit dan? En is de "Visible power" slechter/beter dan de X-alien versie?

Barzi
Ah, ik zie het, mijn fout. Ik dacht dat de Visible Power een andere was als X-Alien, maar volgens hun website zijn ze hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 27 maart 2005 @ 15:37:
[...]
Ah, ik zie het, mijn fout. Ik dacht dat de Visible Power een andere was als X-Alien, maar volgens hun website zijn ze hetzelfde.
Oke, dan ga ik toch voor de Levicom.
het scheel me 20 euro met de andere, hij ziet er mooi uit, en ik dnek dat ik hier nog wel een tijdje mee vooruit kan. Bedankt voor je advies Eraser, :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Kun je de voltages controleren met een multimeter? En wat gebeurt er als je zo kaal mogelijk boot?
Hmm, sinds die reboots vrijdag is alles dus weer normaal. :? Ik heb nog meerdere keren opgestart in de afgelopen dagen om te proberen of t weer gebeurde maar niet dus..... Afwachten maar denk ik........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
De reviews voor de 400 Watters van Huntkey zijn best goed. Ik vermoed dan ook dat deze 500 Watter er ook wel goed door zal komen. Hoe dan ook, vermeld eerst je volledige systeem (dus ook met harde schijven en dergelijke) en de rest van de eisen vermeld in de topicstart.
Welke reviews doel je op? Ik kan met google geen reviews vinden, buiten reviews in het Pools en de beschrijving van Jeroen V, wat je nauwelijks een review kan noemen. Verder ben ik benieuwd waarom jij Huntkey onder de noemer A merken schuift.

Dit is niet critisch bedoelt, meer dat ik nauwelijks kan vinden over dit merk buiten dat ze hun producten tegen bodemprijzen aanbieden.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2005 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 28 maart 2005 @ 00:17:
[...]

Welke reviews doel je op? Ik kan met google geen reviews vinden, buiten reviews in het Pools en de beschrijving van Jeroen V, wat je nauwelijks een review kan noemen. Verder ben ik benieuwd waarom jij Huntkey onder de noemer A merken schuift.

Dit is niet critisch bedoelt, meer dat ik nauwelijks kan vinden over dit merk buiten dat ze hun producten tegen bodemprijzen aanbieden.
De review van jeroen-v is eigenlijk kort maar krachtig. Wat wil je nog meer weten? Lijkt me duidelijk dat het prima voedingen zijn. Het gewicht vertelt bovendien dat het zeker geen B-merk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met voedingen is het heel eenvoudig, er zijn een handjevol echte fabrikanten van PC voedingen en tientallen sticker plakkers die hun eigen naam op een standaard voeding plakken.

Wil je een goede voeding dan let je op de volgende zaken:
- Active PFC
- Voldoende stroom kunnen leveren op de 5 volt lijn
- Voldoende stroom kunnen leveren op de 12 Volt lijn
- Maximaal vermogen dat afgegeven kan worden
- Rendement (liefst > 80%)
- Gewicht (zwaarder is groter koelprofiel)

Een groot koelprofiel betekend dat de ventilator niet zo hard hoeft te draaien en dus minder lawaai.

Als je slim bent kop je dus een voeding van een fabrikant en niet van een sticker plakker. Dat scheelt heel wat euro's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtlife
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-10-2024
Systeem
qtec psu atx 300 watt
Athlon TB 1333 @ 1466 op een msi k7t turbo
512 mb sdram (1 dimmm)
geforce 2 gts pro
2 hd ide disks, 1 wd800 en 1 hitachi 80gb
1 dvd rom + 1 nec 3520a
sb live 5.1 kaartje,
1 nic
1 cpu fan, 1 case fan.
Doeleinden
staat bijna 24/7 aan, vooral downloaden en gamen.. en ook ff kloten met mysql enzo...

Overclocken
standaard voltages, niets aangepast..

Voltages
Afbeeldingslocatie: http://mtlife.dyndns.org/voltages.JPG

ik post hier maar (weer) omdat ik bad sectors krijg op mijn hitachi hd.. en daarvoor ook op mijn ibm 40 (die ik vervangen heb door de wd800). De hitachi is nog lang geen jaar oud. En hij kreeg ineens bad sectors toen ik mijn ibm 40 gb had vervangen. En volgens mij zijn de voltages niet helemaal correct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mtlife schreef op maandag 28 maart 2005 @ 15:15:
Systeem
qtec psu atx 300 watt
Athlon TB 1333 @ 1466 op een msi k7t turbo
512 mb sdram (1 dimmm)
geforce 2 gts pro
2 hd ide disks, 1 wd800 en 1 hitachi 80gb
1 dvd rom + 1 nec 3520a
sb live 5.1 kaartje,
1 nic
1 cpu fan, 1 case fan.
Doeleinden
staat bijna 24/7 aan, vooral downloaden en gamen.. en ook ff kloten met mysql enzo...

Overclocken
standaard voltages, niets aangepast..

Voltages
[afbeelding]

ik post hier maar (weer) omdat ik bad sectors krijg op mijn hitachi hd.. en daarvoor ook op mijn ibm 40 (die ik vervangen heb door de wd800). De hitachi is nog lang geen jaar oud. En hij kreeg ineens bad sectors toen ik mijn ibm 40 gb had vervangen. En volgens mij zijn de voltages niet helemaal correct.
Als ik die voltages mag geloven is je voeding niet schuldig. Ik zou de voltages echter meten met een multimeter, want erg veel vertrouwen heb ik er niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben bezig met mijn systeempje wat stiller te maken, en nu is de voeding aan de beurt...

kast: standaard atx tower
voeding: maxpower 300w
moederbord: asus MB A7N8X-X AMD Athlon
Processor: amd athlon xp 2400+
geheugen: DDRAM 512 pc3200 mhz
harddisk HDD 80 Gb 7200 Rpm 2mb Cache
videokaart: nvidia geforce 4 ti 4200 128 Mb AGP8X
monitor: iiyama vision master 1403 17 inch
cd/dvd combo: a-open standaard apparaat
cd-rewriter: a-open 54 X 24 X 52
geluidskaart: onboard
speakers: geen, heb mn pc aangesloten op mijn versterker
netwerkkaart; onboard
muis:logitech optical mouse
cpu koeling: zalman cnps 7000B Alcu
gpu koeling: zalman vf700-Cu
toetsenbord: logitech simpel tb

Doeleinden: hij staat redelijk vaak aan, en ook lang, Soms wil ik m de hele nacht aanlaten :-)
Overclocken: Ben ik niet van plan te gaan doen

temps: Afbeeldingslocatie: http://www.madelief.demon.nl/speedfan.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.madenlief.demon.nl/speedfan.jpg

Ik ben dus op zoek naar een stille voeding, van maximaal 60 euro, wie raadt me wat aan? ( het liefst wat goedkopers..)

thx

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2005 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Ok, ik stel ook maar ff een tech-vraag :P

Welke voeding heb ik nodig voor dit systeem?

Systeem
Pentium 4 2.4 Ghz
512 mb DDR PC3200
WD 200 GB HDD
Maxtor 80 GB HDD
XFX 6600GT
Creative 5.1 geluidskaart
NEC 3500 DVD brander
Liteon CD/RW writer
3Com Etherlink XL Netwerkkaart 100 mbit
FDD

Doeleinden
Ik gebruik hem voor Photoshop, DVD's (films) bewerken, gamen (Battlefield, Medal of Honor, Brothers in Arms, Call of Duty, Need for speed)

Overclocken
Weet nog niet of ik dat van plan ben, misschien wel maar kan ik nog niks over zeggen.

Voltages
Heb nu een 300W Maxpower voeding, maar kan nog geen meting verrichten.

Wie o wie heeft een idee?

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat hebben jullie toch met die Q-tec voedingen?

Ze zijn goedkoop en daar is alles mee gezegt. Zo'n voeding zou ik niet eens NAAST mijn PC willen hebben staan. Laat staan dat ik hem inbouw.

Aan Mtlife; Die 5 Volt lijn van jouw Q-tec is veel te laag. Officeel is het op het randje van wat toegestaan is, maar als die spanning om wat voor reden iets lager wordt heb je een probleem.
Jouw Athlon processor gebruikt die 5 Volt en die moet dus gewoon goed zijn en niet op het randje.
Een hard disk die geen stabiele 5 Volt voeding krijgt zal fouten gaan maken.

Koop een Fortron of FSP voeding (dat is een fabrikant van voedingen) van minimaal 350 á 400 Watt. Dan betaal je niet te veel en kan je hem straks met je AMD64 of P4 ook gebruiken. De AMD64 en P4 gebruiken trouwens meer stroom op de 12 Volt lijn dus die moet 25 a 30 Ampére kunnen leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrittyKitty
  • Laatst online: 20-12-2021

GrittyKitty

Happy-Happy Joy-Joy

sorry dat ik hier vraag, ben op zoek naar EPS to WTX converter kabel. Weet iemand waar ik die kan kopen?

in alle(bijna dan) webshop die ik bezocht staan er maar 20-24 polig atx converter en andersom.

Cigarette + Coffee = Breakfast of champion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Laatst online: 19:05
De review voor de 400 Watters van Huntkey zijn best goed. Ik vermoed dan ook dat deze 500 Watter er ook wel goed door zal komen. Hoe dan ook, vermeld eerst je volledige systeem (dus ook met harde schijven en dergelijke) en de rest van de eisen vermeld in de topicstart.
Systeem
Asus A8N SLI Deluxe
AMD64 3500+ Winchester 2,6 Ghz
2x512 Dual Channel Kingston met ECC
Club3d 6600GT 128MB GDDR3 Pci-e
1x 80GB Hitachi SATA 2
1x 120GB Seagate IDE133
NEC 3520A
ACER 17inch LCD
USB Webcame

Doeleinden
hij zal bijna altijd aan staan want ik zal hem gebruiken voor alles en nog wat

Overclocken
ja zeker tot op het laatste :P

Uitbreiden
nog een 6600GT in SLI modus
over een tijdje ga ik GEIL Ultra X 2Cas ram gebruiken 2x 512 of 4x 512 en dan gaat die kingston weg
en dan over 1 maand nog een 80GB Hitachi SATA 2 voor RAID zo dat ik wat sneller ben :P

Voltages

een aangezien deze 500W voeding maar 44 euro kost en ik nog nooit van Huntkey gehoord heb dacht ik ik vraag eens hoe dat ding nou is goed slecht of is er niemaand die hem heeft:P

dus plz help me en geef me raad of ik beter wat anders kan doen :P

btw hun site ziet er erg pro uit in iedergeval beter dan qtec....

ps:als niemaand da ding heeft zal ik zodra ik het binne heb wel de voltages posten via speedfan :P dan hebben jullie er tenminste ook nog wat aan

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJ1815
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-08-2021
Systeem
Asus A7N8X Deluxe 2.0
AMD XP 2600+ met standaard boxed koeler
1024 MB MEM (2x256 en 1x512 MB PC3200)
Ati Radeon 9600Pro
1x60 GB Maxtor DM 9 Plus ATA
2x160 GB Maxtor DM 9 Plus S-ATA
1x20 GB Samsung 5400rpm schijfje
1xFDD
2 Coolermaster casefans

Dit alles wordt van sap voorzien door de standaard 300W AOpen voeding uit mijn QF50C.

Doeleinden
Dit is gewoon mijn standaard all-round bakkie. Ik gebruik hem voor vanalles: surfen, Office, gamen, muziek draaien, filmpjes kijken, etc. Daarnaast staat hij vaak nachten lang te leechen van usenet.

Overclocken
Op dit moment loopt alles op uit de box snelheden. Ik heb nog een mooie Coolermaster CPU-fan (zo'n turbine ding) liggen die ik misschien wel wil uitproberen en een overclockje naar een FSB van 200 wil wagen.

Voltages
Volgens het BIOS zijn ze redelijk op het randje van wat is toegestaan. Recentelijk die kleine HDD en het reepje van 512 MB MEM erbij geplaatst. Nu heb ik echter de laatste tijd een keer gehad dat de compu spontaan uitviel tijdens het gamen (waarschijnlijk oververhitting van de CPU) en gisteren ging er duidelijk wat mis met de voeding (spontane reboot, waarbij alle lampen in mijn kamer ook even aan en uit gingen). Volgens mij is het dus tijd voor een nieuwe voeding.

Idee
Tijdens mijn zoektocht naar een nieuwe voeding kwam ik eigenlijk elke keer weer op de Tagan TG380-UO1. Genoeg aansluitingen, niet te luidruchtig, netjes afgewerkt: prima dus!!! 60 euro vind ik ook nog net een redelijk bedrag.
Is dit een goede keuze? Wat zouden alternatieven zijn voor ongeveer hetzelfde bedrag met genoeg aansluitingen en genoeg power???

Alternatief
Deze vond ik nog als alternatief: Enermax EG375AX-VE (G) SFMA 370 Watt. Ongeveer hetzelfde vermogen en aantal aansluitingen. Ik las dat hier het voordeel was dat je meer zuiging had door de fans. Weliswaar meer geluid, maar ook meer koeling en dan vind ik het laatste belangrijker... Ik krijg geen goed inzicht hoe de afwerking van de kabeltjes zijn. Zo'n sleeve eromheen is wel erug netjes namelijk (zeker vergeleken bij de spaghetti bol in mijn huidige kast...).

Als ik het vermogen vergelijk:
Tagan:
12V 22A
5V 37A
3.3V 28A
-12 1A
-5 0.8A
+5VSB 2.5A

Enermax:
12V 27A
5V 27A
3.3V 27A
-12 0.8A
-5 ???A
+5VSB 2.5A

[ Voor 26% gewijzigd door AJ1815 op 29-03-2005 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakkie
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Brakkie

blaat

Systeem
Processor AMD Athlon 64 3500+ (S939, 2,2GHz, 512KB, Boxed)
Moederbord Asus A8V Deluxe/Wifi, K8T800Pro (Sound, LAN, W-LAN, SATA-RAID, 1394)
Asus Wireless 54Mbps Netwerkkaart
Geheugen Intern 512MB x 2 (1GB) PC3200 DDR, CL2 (Corsair TWINX1024-3200C2)
Videokaart Aopen GeForce 6800 GT 256MB
Harde schijven Western Digital Raptor WD740GD, 73GB (10000rpm, SATA, 8MB)
Maxtor DiamondMax 10, 300GB (7200rpm, SATA, 16MB, NCQ)
Seagate Barracuda 7200.7, 120GB (7200rpm, ATA100, 2MB)
CD & DVD branders NEC ND-3500 16x (Dual-layer, Zwart)
Geluidskaart Creative Soundblaster Audigy 2 ZS
Behuizing AOpen H600B (ATX, 350W 24-pins PSU, Zwart)
Voeding AOpen AO350-12APN, 350W (ATX)
Overclocking & Cooling Zalman VF700-Cu
Zalman CNPS7700-Cu (Socket 478/754/775/939/940)

Doeleinden
Gaming & Office

Overclocking
Niet

Verandering
Ik krijg er een gig geheugen bij. Nu vraag ik mij af of dit nou niet net teveel gaat worden voor m'n huidige voeding. Een Aopen 350 watt zoals jullie kunnen zien. Ik las namelijk dat geheugen nog best een hoog wattage verbruikt. (Ik las ergens dat iedere 128mb 8 wat gebruikt, andere bron vermelde 40 watt voor 4 reepjes DDR) Ga ik het net redden of ben ik dan toe aan een nieuwe voeding, in dat geval vind ik het net wat minder interessant worden om die gig aan te schaffen.

Systeem | Strava

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees de topicstart aandachtig alvorens te posten!