Linksys WRT54GX/WPC54GX

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 1.336 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrik
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-01 12:48

marrik

Live long and prosper

Topicstarter
Tja, ik noem dit niet echt een artikel... meer een samenvatting...

Maar ook hier hebben ze alleen de ap getest, niet in combinatie met de WPC kaart.

Marrik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:11

Jimbolino

troep.com

chimo schreef op zondag 03 april 2005 @ 16:27:
De Belkin daarintegen presteert grandioos, hoewel de hardware identiek is. Wellicht heeft Belkin betere firmware of een sterkere eindtrap in de zender.
we were impressed with both the range and performance, so we had high expectations for the WRT54GX. We weren't disappointed.
Je suggereert een tegenstelling terwijl die er helemaal niet is. Ze zeggen alleen dat ie op 1 feet niet zo goed presteert, maarja welke rand**biel gaat dan ook een accesspoint op 30 centimeter testen...

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:25
Jimbolino schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 20:35:
[...]

[...]

Je suggereert een tegenstelling terwijl die er helemaal niet is. Ze zeggen alleen dat ie op 1 feet niet zo goed presteert, maarja welke rand**biel gaat dan ook een accesspoint op 30 centimeter testen...
Ik neem aan dat ze zowel de Linksys als de Belkin getest zijn met dezelfde kaart?

Ik doelde op de doorvoersnelheid, duidelijk verschil.

• SlowikPL
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-05 23:33
Kan me aub. iemand uitlegen hoe men WPA securyty toepast op mijn Linksys WRT54GX v2 en WPC54GX

Nu is het gelukt , ik moest de laptop eff. restarten voor dat ik de scherm kreeg met ander encrypte.

Trouwens wat betekend TKIP en AES ??????

[ Voor 45% gewijzigd door SlowikPL op 18-08-2005 22:39 ]

* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1200
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-04 16:08

sl1200

Tweakotine-pleisters te koop?

Het is inmiddels een tijdje terug dat deze topic levendig was, maar ik ben benieuwd naar de ervaringen in de tussentijd van jullie gebruikers.
- Hoe werkt de router met de laatste firmwares?
- Is gamen OK? Ping niet te hoog?
- Kan de router bv. vele connecties tijdens torrenten aan? Ik heb chello extreme met 20/2 mbit en throughput van mijn oude router schiet tekort; met nieuwe snelheidsverhogingen die wellicht zouden kunnen volgen binnen de komende jaar of 2 bestaat er risico dat ook deze wrt54gx te langzaam wordt, of zie ik het verkeerd?
- Range en transferrates schijnen erg goed te zijn bij deze, maar bedrade 100mbit LAN is nog superieur. Zijn er (te verwachten) tweaks die deze kunnen opkrikken bij deze linksys router?

Specs: GamePC HTPC Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrik

marrik

Live long and prosper

Topicstarter
sl1200 schreef op maandag 19 december 2005 @ 22:43:
Het is inmiddels een tijdje terug dat deze topic levendig was, maar ik ben benieuwd naar de ervaringen in de tussentijd van jullie gebruikers.
- Hoe werkt de router met de laatste firmwares?
- Is gamen OK? Ping niet te hoog?
- Kan de router bv. vele connecties tijdens torrenten aan? Ik heb chello extreme met 20/2 mbit en throughput van mijn oude router schiet tekort; met nieuwe snelheidsverhogingen die wellicht zouden kunnen volgen binnen de komende jaar of 2 bestaat er risico dat ook deze wrt54gx te langzaam wordt, of zie ik het verkeerd?
- Range en transferrates schijnen erg goed te zijn bij deze, maar bedrade 100mbit LAN is nog superieur. Zijn er (te verwachten) tweaks die deze kunnen opkrikken bij deze linksys router?
Toevallig, mijn router is er net gedeeltelijk mee gestopt.... :( NA een firmware upgrade!! |:(
En helaas, terug naar een vorige firmware lost het probleem ook niet op. Ik ben hierover in conclaaf met Linksys support (USA). }:O

Maar goed, tot een paar dagen geleden (en firmware versie 1.02.06) werkte alles prima!
Als je zo'n ding koopt let dan op de hardware versie. Sommige winkels verkopen nog steeds versie 1.0 terwijl al lang versie 2.0 uit is! En ik heb het al eerder geschreven: koop er een bijpassend PCI of Pccard bij! Dan pas profiteer je echt optimaal van de snelheid/stabiliteit.

Begin volgend jaar komt overigens de WRT54GX4 (SRX400) naar Nederland. Deze schijnt nog beter te zijn.

Uiteraard is bedraad nog altijd sneller, dat zal voorlopig nog wel even blijven. Maar voor een draadloze verbinding is 'ie echt een heel stuk sneller en vooral ook stabieler dan een andere 54g router. Het mooiste vind ik nog steeds dat je gewoon overal probleemloze ontvangst hebt. Meestal 95-100%! _/-\o_

Zijn er tweaks? Ik heb ze nog niet gezien maar ik heb wel contact gehad met Sveasoft. Zij hebben me verteld dat ze eind 2005 (zal dus wel begin 2006 worden) komen met een custom firmware voor de GX. Met daarin oa tweaks als VLAN functionaliteit. Afwachten dus.

Ik heb geen game of bittorrent ervaring, dus daar kan ik je helaas niet mee helpen.

Marrik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1200

sl1200

Bedankt Marrik voor je snelle reply en jammer dat je router het niet meer doet na de laatste firmware upgrade. Naar welke versie firmware wilde je upgraden? 2.0.X??? Als het via de site van linksys komt, moet die firmware het gewoon doen en anders moet je je router terugsturen. Ik vrees alleen dat ze ergens in de disclaimer van de firmware hebben gezet dat je de upgrade op eigen risico doet en dan kun je niet meer terugvallen op hun service. Maar dat is officieel; ik zou gewoon aangeven dat je juist linksys genomen hebt vanwege de goede ervaringen met regelmatige firmware upgrades die er voor oudere modellen routers waren (wat overigens ook waar is en tevens de reden waarom ze zo populair zijn geworden) en dat je nu juist een probleem hebt door nieuwe firmware -> niet echt een goede reputatie voor linksys dus.
Ik vraag me af, is er geen format flash:/ mogelijk voor die routers, waarna je opnieuw kunt beginnen? Dus lekker die 4MB flash geheugen formatteren, kan dat?

wrt54gx is nog steeds behoorlijk prijzig vind ik, zeker in combinatie met de bijbehorende clients die je nodig hebt om van de snelheid te profiteren. Ik alleen al heb de router + 3 clients nodig wat dus neerkomt op ca. €380. Dan wil ik wel weten of die krengen hun geld echt waard zijn.

Ik ben vorig weekend verhuisd naar een nieuwe woning met compleet nieuwe vloer erin die ik graag mooi wil houden. Mooi, in de zin van, geen lelijke kabelgoten voor mijn netwerk waar ik minstens 50m UTP nodig heb om alles te verbinden. Maar aan de andere kant, bedraad is wel lekker snel en betrouwbaar en ik persoonlijk kan het zo aanleggen: kabels heb ik en nieuwe (gigabit) router is niet al te duur.

Weten jullie wat anders een mooie oplossing is om je kabels door het huis weg te werken? Die grote plinten vind ik lelijk, kabelgoten al helemaal, tenzij je ze eerst mooi overspuit in de kleur van de vloer. Enige suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino

Jimbolino

troep.com

sl1200 schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 15:02:
Weten jullie wat anders een mooie oplossing is om je kabels door het huis weg te werken? Die grote plinten vind ik lelijk, kabelgoten al helemaal, tenzij je ze eerst mooi overspuit in de kleur van de vloer. Enige suggesties?
-= Het grote topic voor NETTE LAN afwerking thuis =-

Mijn ervaring met deze linksys router:
Ik haal snelheden tot 3 mbyte/s, dat is meer dan genoeg om een dvd te streamen over het netwerk.
Bereik van over de 100meter ben ik ook wel over te spreken.
Ik hoop eigenlijk dat de SRX200/400 dezelfde hardware heeft als de SRX (zal wel niet, maar als dat zo is kunnen we mooi custom firmware gaan maken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrik

marrik

Live long and prosper

Topicstarter
sl1200 schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 15:02:
Naar welke versie firmware wilde je upgraden? 2.0.X??? Als het via de site van linksys komt, moet die firmware het gewoon doen en anders moet je je router terugsturen. Ik vrees alleen dat ze ergens in de disclaimer van de firmware hebben gezet dat je de upgrade op eigen risico doet en dan kun je niet meer terugvallen op hun service.
Ik heb geprogrobeerd te upgraden naar versie 1.02.10. Dat is namelijk volgens de linksys website de laatste versie. Maar helaas, deze versie heeft mijn router dus gesloopt!
Maar ik ben dus al aardig aan't mailen met support en ik mag mijn router omruilen. Klein probleem dan... ik heb de bon niet meer (domweg kwijt |:().... en zonder bon is er geen omruiling mogelijk.
Wel vreemd voor een apparaat van minder dan een jaar oud!
Maar goed, daar is het laatste woord nog niet over gesproken...eh...gemaild!

Marrik

• Jimbolino

Jimbolino

troep.com

1.02.10 is er alleen nog maar in USA versie, de EU versie staat iig niet op de linksys site of ftp.
(niet dat dat erg veel uit maakt, maar toch)

hou het nog even bij 1.02.06, werkt perfect voor mij. Lekker op Channel 13 :)

• marrik

marrik

Live long and prosper

Topicstarter
Jimbolino schreef op donderdag 22 december 2005 @ 03:43:
1.02.10 is er alleen nog maar in USA versie, de EU versie staat iig niet op de linksys site of ftp.
(niet dat dat erg veel uit maakt, maar toch)

hou het nog even bij 1.02.06, werkt perfect voor mij. Lekker op Channel 13 :)
Ik heb de USA versie :) Bovendien werkte bij mij kanaal 6 het beste. Maar de vorige versie (1.02.06) werkte ook niet meer. Ik denk dus dat er iets niet goed overschreven wordt in het flashgeheugen. Zelfs een harde reset heeft het probleem niet opgelost.
Het probleem is trouwens:

Wireless connecten naar router: OK
Wireless connecten via router naar internet : Werkt niet
Wired connecten naar router: OK
Wired connecten via router naar internet: OK

Dus alleen het wireless gedeelte werkt niet helemaal goed. Erg vreemd want ik kom dus wel wireless op de router zelf!!
Dit probleem doet zich voor op elke computer in mijn netwerk en het wijzigen van instellingen (WPA aan/uit enz) maakt ook niet uit.

Ik kan het product dus omruilen met de originele bon maar zoals ik al zei: die bon heb ik niet meer. Bovendien is'ie gekocht in de USA.... Daar ga je niet ff heen.... ;)
Dus hopelijk komen ze nog met een andere oplossing. Wordt vervolgt... (hopelijk)

[ Voor 41% gewijzigd door marrik op 22-12-2005 11:28 . Reden: uitleg probleem ]

Marrik

• marrik

marrik

Live long and prosper

Topicstarter
Ok, update:
Gebeld met Linksys Nederland. Een stuk betere helpdesk dan die van de USA!
Aantal testjes gedaan en nu blijkt de volgorde van firmware/reset/hardwarereset enz uit te maken!

De juiste volgorde: firmware upgrade, hardware reset, stekker eruit (ja echt...), 10 sec wachten, stekker erin.
Dan zijn dus wel alle instellingen verdwenen maar het werkte wel allemaal weer!

Toen 1 voor 1 alles weer ingesteld en hiermee kwam de firmware bug naar boven! AES encryptie veroorzaakt de problemen. Zodra deze is ingesteld dan werkt het niet meer. TKIP geeft geen problemen.

Maar goed, het werkt nu dus weer! _/-\o_

Marrik

• MaxPoweR
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-05 05:28

MaxPoweR

-=StopTech=-

Weet iemand of de WRT54GX werkt in combinatie met de kabelmodem Motorola Surfboard SB5100E (Chello), had ooit ergens gelezen dat het niet werkte en dat Linksys ermee bezig waren om het werkend te krijgen.

Gr.

• marrik

marrik

Live long and prosper

Topicstarter
MaxPoweR schreef op donderdag 22 december 2005 @ 17:26:
Weet iemand of de WRT54GX werkt in combinatie met de kabelmodem Motorola Surfboard SB5100E (Chello), had ooit ergens gelezen dat het niet werkte en dat Linksys ermee bezig waren om het werkend te krijgen.

Gr.
Ik heb er een Motorola Surfboard SB4200E aan hangen. Kan me me haast niet voorstellen dat deze wel werkt en de SB5100E niet. De SB51000E is namelijk een nieuwere versie die oa Docsis 2.0 ondersteunt en 1.0 en 1.1 compatible is. De SB4200E is Docsis 1.1.

Marrik

• Jimbolino

Jimbolino

troep.com

MaxPoweR schreef op donderdag 22 december 2005 @ 17:26:

Gr.
ja werkt, heb ik hier namelijk.
(zit wel een extra 8 poorts switch tussen, maar dat moet niks uitmaken)

• sl1200

sl1200

Jimbolino schreef op donderdag 22 december 2005 @ 20:08:
ja werkt, heb ik hier namelijk.
(zit wel een extra 8 poorts switch tussen, maar dat moet niks uitmaken)
Ik dacht juist van wel, want de mensen die dus problemen hadden met Surfboard modem van chello hadden als oplossing een switch ertussen (of een (oude/andere) router).

Trouwens, ik zie dat marrik zijn wrt54gx in USA heeft gekocht (via internet?) en dat het verder OK werkt, ondanks dat er andere kanalen door USA-wireless routers worden gebruikt (als ik het goed heb). Ik zou graag de opvolger van GX, de GX4, willen bestellen, maar die is nog niet leverbaar in NL (europa). Wel in USA, maar via eBay bv. kan ik hem niet bestellen, want alle verkopers leveren alleen naar USA zelf. Andere suggesties? Of gewoon wachten totdat GX4 in NL komt (begin 2006 meen ik) Duur geintje overigens, maar reviews wijzen uit dat die router wellicht de eerste zal zijn die 100mbit bedraad zal overtreffen. Hij bezit vreemdgenoeg geen gigabit wired routing.

• marrik

marrik

Live long and prosper

Topicstarter
sl1200 schreef op donderdag 22 december 2005 @ 20:38:
Ik dacht juist van wel, want de mensen die dus problemen hadden met Surfboard modem van chello hadden als oplossing een switch ertussen (of een (oude/andere) router).

Trouwens, ik zie dat marrik zijn wrt54gx in USA heeft gekocht (via internet?) en dat het verder OK werkt, ondanks dat er andere kanalen door USA-wireless routers worden gebruikt (als ik het goed heb). Ik zou graag de opvolger van GX, de GX4, willen bestellen, maar die is nog niet leverbaar in NL (europa). Wel in USA, maar via eBay bv. kan ik hem niet bestellen, want alle verkopers leveren alleen naar USA zelf. Andere suggesties? Of gewoon wachten totdat GX4 in NL komt (begin 2006 meen ik) Duur geintje overigens, maar reviews wijzen uit dat die router wellicht de eerste zal zijn die 100mbit bedraad zal overtreffen. Hij bezit vreemdgenoeg geen gigabit wired routing.
Een switch mag absoluut niets uitmaken. Volgens mij.... ;)

Toen ik vandaag met Linksys belde heeft de supportmedewerker me verteld dat hij zelf al een GX4 (SRX400) heeft. Volgens hem presteert deze nog veel beter dan de GX. Hij zegt continue zo'n 120Mb verbinding te hebben draadloos! _/-\o_ Nog beter dan bedraad dus.

Helaas komt de GX4 pas "in het eerste kwartaal 2006" naar Nederland. :'( In Amerika kun je 'm ook nog maar moeilijk bestellen. Ik wacht deze keer ook gewoon tot dat 'ie in Nederland te verkrijgen is.
Overigens hoorde ik vandaag ook richtprijzen:

WRT54GX4 : 220 euro
WPC54GX4: 120 euro

Marrik

• MaxPoweR

MaxPoweR

-=StopTech=-

Bij Wifishop.nl lees ik bij de WRT54GX dit: "Let op : werkt niet met kabelinternet !" denk dat ik maar ga wachten op de GX4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrik

marrik

Live long and prosper

Topicstarter
MaxPoweR schreef op donderdag 22 december 2005 @ 23:59:
Bij Wifishop.nl lees ik bij de WRT54GX dit: "Let op : werkt niet met kabelinternet !" denk dat ik maar ga wachten op de GX4.
De GX zou niet werken met kabelinternet? Wat een onzin! Ik heb hier ook kabel...

Ik heb de wifishop net een email gestuurd. Kijken wat hun reactie is. :)

[ Voor 13% gewijzigd door marrik op 23-12-2005 10:43 . Reden: wifishop email gestuurd ]

Marrik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrik

marrik

Live long and prosper

Topicstarter
Ok, antwoord van de Wifishop:

>De WRT54GX werkt op sommige aansluitingen, veel kabelinternet
>aansluitingen werken echter niet met de WRT54GX

Op mijn vraag daarna "Waarom dan niet" kwam het volgende antwoord:

>Wij raden u aan contact op te nemen met linksys voor de informatie mbt kabelinternet.

Dus MaxPoweR, misschien moet je dat even doen? Want als het inderdaad niet zou werken (wat ik dus echt niet geloof omdat ik het zelf wel draaiend heb) dan denk ik dat de SRX400 ook niet zou werken.
Het emailadres van Linksys support is support.nl.ditweghalen at ditookweghalen.linksys dot com.

Marrik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxPoweR

MaxPoweR

-=StopTech=-

Heb vandaag Linksys gebeld en zij bevestigen dat de WRT54GX/2 het gewoon moet werken met Chello.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrik

marrik

Live long and prosper

Topicstarter
MaxPoweR schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 16:09:
Heb vandaag Linksys gebeld en zij bevestigen dat de WRT54GX/2 het gewoon moet werken met Chello.
Verrassend.... NOT!!

offtopic:
Ik snap ook echt niet waar het gerucht vandaan komt bij Wifishop! En ze missen dus gewoon klanten hierdoor want niet iedereen belt even naar een importeur/leverancier.

Maar welke ga je nu kopen? Of wacht je toch op de SRX400?

Marrik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxPoweR

MaxPoweR

-=StopTech=-

Ik ben nog een beetje aan het orienteren, maar ik denk zelf dat ik ff wacht tot de GX4 uitkomt. Mijn huidige router Draytek Vigor 2200E kan binnenkort de snelheid van 8Mbit niet meer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrik

marrik

Live long and prosper

Topicstarter
MaxPoweR schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 22:38:
Ik ben nog een beetje aan het orienteren, maar ik denk zelf dat ik ff wacht tot de GX4 uitkomt. Mijn huidige router Draytek Vigor 2200E kan binnenkort de snelheid van 8Mbit niet meer aan.
offtopic:
Drayrek komt begin 2006 ook met nieuwe modellen.

Marrik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knoknok
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:22

knoknok

n00b 4 life

heb gister ook maar een WRT54GX besteld omdat mijn WRT54GS de nieuwe snelheid van chello niet meer aan kon.. Ben benieuwd of het iets helpt :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1200

sl1200

Knoknok, ik hoor graag je bevindingen! Wil je ze hier posten wanneer je je GX geistalleerd hebt? Bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimTie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-02 14:43
Het klopt inderdaat dat het de Linksys WRT54GX(v.2) niet met een aantal kabelmodems samen werken.
Voor mijn werk heb ik dit moeten testen. Ben zelf namelijk een gebruiekr van @home en heb dat nieuwe kleine zwarte modem.
Als je het modem reboot met de Linksys er aan dan krijg je een ip van het modem maar daarna krijg je geen IP van @home. De rede hier van is dat je modem normaal een 10/ 100 Mbit nic heeft maar Zodra je modem volledig is opgestart wordt dit door @home geforceerd naar 10 Mbit. De auto sencing van de Linksys dedecteerd dit niet goed waardoor je geen verbinding krijgt met @home. Als je de WAN NIC van de Linksys nou ook op 10 Mbit zou kunnen zetten is je probleem opgelost.
Enige red middel een hub of switch er tussen plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrik

marrik

Live long and prosper

Topicstarter
TimTie schreef op woensdag 28 december 2005 @ 14:07:
Het klopt inderdaat dat het de Linksys WRT54GX(v.2) niet met een aantal kabelmodems samen werken.
Voor mijn werk heb ik dit moeten testen. Ben zelf namelijk een gebruiekr van @home en heb dat nieuwe kleine zwarte modem.
Als je het modem reboot met de Linksys er aan dan krijg je een ip van het modem maar daarna krijg je geen IP van @home. De rede hier van is dat je modem normaal een 10/ 100 Mbit nic heeft maar Zodra je modem volledig is opgestart wordt dit door @home geforceerd naar 10 Mbit. De auto sencing van de Linksys dedecteerd dit niet goed waardoor je geen verbinding krijgt met @home. Als je de WAN NIC van de Linksys nou ook op 10 Mbit zou kunnen zetten is je probleem opgelost.
Enige red middel een hub of switch er tussen plaatsen.
Heb je weleens geprobeerd softwarematig dan een nieuw IP te verkrijgen? Gewoon via het menu van de router?

Marrik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimTie
Heb je weleens geprobeerd softwarematig dan een nieuw IP te verkrijgen? Gewoon via het menu van de router?
Ja, ik heb het via het menu in de router geprobeerd maar hij krijgt geen IP. Heb daarna op de FTP server van Linksys gezocht tot dat ik een nieuwe versie had van de firmware. 2.02.10 EU dacht ik uit het hoofd.
Maar dit mocht niet baten. Hier is een heel topic over op GOT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrik

marrik

Live long and prosper

Topicstarter
TimTie schreef op woensdag 28 december 2005 @ 14:34:
[...]

Ja, ik heb het via het menu in de router geprobeerd maar hij krijgt geen IP. Heb daarna op de FTP server van Linksys gezocht tot dat ik een nieuwe versie had van de firmware. 2.02.10 EU dacht ik uit het hoofd.
Maar dit mocht niet baten. Hier is een heel topic over op GOT.
Zo te zien is het dus een probleem van de v2? Of juist van dat specifieke Motorola modem?

Marrik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimTie
Zo te zien is het dus een probleem van de v2? Of juist van dat specifieke Motorola modem?
Het is een probleem van zowel v1 als v2.
Ik heb hier ook de nodige uurtjes ingestoken en zelfs met een behulpzame @home helpdesk medewerker. (Jawel, die zijn er ook.)
Maar ze zagen me niet eens binnen komen dus het gaat al mis tussen modem en router.

[ Voor 15% gewijzigd door TimTie op 28-12-2005 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97921

TimTie schreef op woensdag 28 december 2005 @ 15:05:
[...]

Het is een probleem van zowel v1 als v2.
Ik heb hier ook de nodige uurtjes ingestoken en zelfs met een behulpzame @home helpdesk medewerker. (Jawel, die zijn er ook.)
Maar ze zagen me niet eens binnen komen dus het gaat al mis tussen modem en router.
Wat is nu eigenlijk het specifieke verschil tussen versie 1 en 2.

Ik ga namelijk mijn "Belkin" ding terug doen naar de winkel wegens teleurstellende signaalbereik.

Maar ik merk dat ze in de winkel enkel v1 hebben.....moet ik hier mee inzitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrik

marrik

Live long and prosper

Topicstarter
Anoniem: 97921 schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 15:52:
[...]

Wat is nu eigenlijk het specifieke verschil tussen versie 1 en 2.

Ik ga namelijk mijn "Belkin" ding terug doen naar de winkel wegens teleurstellende signaalbereik.

Maar ik merk dat ze in de winkel enkel v1 hebben.....moet ik hier mee inzitten?
Ik zou sowieso even wachten op de Linksys WRT54GX/4 (SRX400). Deze zou in het eerste kwartaal moeten komen.

Marrik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97921

marrik schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 15:54:
[...]

Ik zou sowieso even wachten op de Linksys WRT54GX/4 (SRX400). Deze zou in het eerste kwartaal moeten komen.
Zeg Marrik...jij bent toch de TS van dit bericht he....heb jij deze router dan niet?

misschien wacht ik inderdaad beter....ik kan mijn huidig machine blijkbaar eender wanneer terugbrengen :)...vriendelijke winkel...."ze zeiden gewoon...dat Belkin levenslange garantie geeft"...Netjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrik

marrik

Live long and prosper

Topicstarter
Anoniem: 97921 schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 15:57:
Zeg Marrik...jij bent toch de TS van dit bericht he....heb jij deze router dan niet?

misschien wacht ik inderdaad beter....ik kan mijn huidig machine blijkbaar eender wanneer terugbrengen :)...vriendelijke winkel...."ze zeiden gewoon...dat Belkin levenslange garantie geeft"...Netjes
Yep, ik ben de TS en ik ben ook (nog steeds) zeer tevreden over mijn WRT54GX (versie 1.0) maar zodra de SRX400 in Nederland is dan wil ik toch echt die hebben. Nog meer snelheid ("echt" boven de 100Mb volgens reviews)...

Je zal mijn GX dus dan wel in de V&A van Tweakers zien... ;)

Marrik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1200

sl1200

Ik heb met Linksys Nederland en Global gemaild, maar beide gave een kort antwoord dat ze niet weten in welke maand SRX400 leverbaar wordt EN OF DIE UBERHAUPT in Europa geleverd gaat worden |:( Stom natuurlijk, want hij gaat er wel degelijk komen, maar die lui achter de klanterservice PCs weten minder van hun eigen producten dan de sigarenboer om de hoek 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrik

marrik

Live long and prosper

Topicstarter
sl1200 schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 09:12:
Ik heb met Linksys Nederland en Global gemaild, maar beide gave een kort antwoord dat ze niet weten in welke maand SRX400 leverbaar wordt EN OF DIE UBERHAUPT in Europa geleverd gaat worden |:( Stom natuurlijk, want hij gaat er wel degelijk komen, maar die lui achter de klanterservice PCs weten minder van hun eigen producten dan de sigarenboer om de hoek 8)7
Helaas hebben meer mensen deze mening over Linksys NL....
Mijn ervaring met de helpdesk is echter stukker beter en hier wisten ze me dus ook te vertellen dat de SRX400 in het eerste kwartaal zou komen. Ik blijf dus hoop houden. :)

Marrik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74112

Hi,

Ik heb ook de WRT54GX besteld, nu lees ik dat deze niet werkt met een kabelverbinding.
Staat oa op deze site, http://www.routershop.nl/nl/dept_46.html#item_928 .

Ik woon in belgie en ik heb telenet(kabel), dus deze gaat bij mij ook niet werken of is er al een firmware update die dit probleem oplost?

Liefst snel antwoord dan kan ik mijn bestelling nog annuleren.

Mvg,

Jonas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino

Jimbolino

troep.com

is onzin, ik heb ook kabel en bij mij werkt ie perfect (@home)
anders bel ff telenet en vraag ernaa, dan weet je het zeker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taab
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:57
ook ik heb deze router, en ik moet zeggen, nog nooit zo tevreden geweest over een router.

En hij hangt gewoon aan een kabel modem (Chello)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1200

sl1200

Nou, ik kon niet langer wachten op de opvolger SRX400 (nog steeds niet in NL te koop en ook niet officieel aangekondigd voor zover ik het weet) en heb dan maar een andere gekocht: D-Link DGL-4300 die qua wireless wsl. een stuk minder presteert dan zelfs de GX, maar dat is nu minder belangrijk sinds ik mijn UTP kabel via de meterkast en een verborgen holle leiding in het plafond naar de werkkamer heb kunnen doortrekken. ;) Dan maar een routertje in de werkkamer hangen. Nu kan ik toch nog alle PCs aldaar bedraad aansluiten en aangezien ik dat graag in een gigabit netwerk wilde doen moest ik uitwijken naar een andere router. Het liefst een met wireless erin voor mijn laptop en niet aparte wireless router met een aparte gigabit switch. Deze van D-Link bleek een van de weinige te zijn die alles in een had. Schijnt ook goed met online games om te gaan door een soort QoS ("gaming fuel" noemt D-Link dat --> traffic priority tijdens spelen van games en tegelijkertijd bv. bittorrenten).

Maar ja, het is geen Linksys en ik hou mijn hart toch vast of het allemaal wel goed zal werken. Sommigen klagen van incompatibiliteit met andere wireless clients, en sommigen hebben problemen met Chello modems vanwege het niet in kunnen stellen van half-duplex op de router en de firmware aanpassing daarvoor wilt er maar niet komen. Ik ben benieuwd. Ben iig €232,05 lichter voor de router en 1 wireless client. :/

[ Voor 9% gewijzigd door sl1200 op 10-02-2006 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrik

marrik

Live long and prosper

Topicstarter
sl1200 schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 15:15:
Nou, ik kon niet langer wachten op de opvolger SRX400 (nog steeds niet in NL te koop en ook niet officieel aangekondigd voor zover ik het weet) en heb dan maar een andere gekocht: D-Link DGL-4300 die qua wireless wsl. een stuk minder presteert dan zelfs de GX, maar dat is nu minder belangrijk sinds ik mijn UTP kabel via de meterkast en een verborgen holle leiding in het plafond naar de werkkamer heb kunnen doortrekken. ;) Dan maar een routertje in de werkkamer hangen. Nu kan ik toch nog alle PCs aldaar bedraad aansluiten en aangezien ik dat graag in een gigabit netwerk wilde doen moest ik uitwijken naar een andere router. Het liefst een met wireless erin voor mijn laptop en niet aparte wireless router met een aparte gigabit switch. Deze van D-Link bleek een van de weinige te zijn die alles in een had. Schijnt ook goed met online games om te gaan door een soort QoS ("gaming fuel" noemt D-Link dat --> traffic priority tijdens spelen van games en tegelijkertijd bv. bittorrenten).

Maar ja, het is geen Linksys en ik hou mijn hart toch vast of het allemaal wel goed zal werken. Sommigen klagen van incompatibiliteit met andere wireless clients, en sommigen hebben problemen met Chello modems vanwege het niet in kunnen stellen van half-duplex op de router en de firmware aanpassing daarvoor wilt er maar niet komen. Ik ben benieuwd. Ben iig €232,05 lichter voor de router en 1 wireless client. :/
Waarom heb je dan niet 'gewoon' de SRX200 genomen? Die is wel te koop in Nederland (klik).

Marrik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1200

sl1200

marrik schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 13:03:
[...]

Waarom heb je dan niet 'gewoon' de SRX200 genomen? Die is wel te koop in Nederland (klik).
Ik zal het je vertellen: omdat ik steeds in de veronderstelling was dat mijn volledige LAN wireless zal moeten zijn vanwege het aansluitpunt in de meterkast die niet door te trekken is naar de werkkamer. Echter, dat probleem heb ik opgelost en heb nu toch een kabel kunnen doortrekken via een leiding in het plafond. Nu kunnen alle PCs in mijn LAN, behalve laptop, bedraad worden doorverbonden en dat had ik het liefst in gigabit snelheid die SRX200 noch SRX400 heeft. Wireless snelheid is nu niet zo belangrijk, want op mijn laptop ga ik alleen internetten en hooguit wat foto's overzetten via wireless LAN. Had ik echter alle PCs wireless moeten verbinden dan wordt het wel belangrijk hoe snel en stabiel dat allemaal kan. Want met een download bak (vnl. torrents met veel connecties), online-gamePC (lage pings zelfs tijdens tegelijk downloaden) en FTP-server zijn de eisen voor wireless router wel anders. En om nou SRX router te nemen, 2 wireless clients en aparte gigabit switch wordt een nog duurder geintje. Tijd zal leren of het een verstandige beslissing was geweest. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabel-Tie
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Iemand ook ervaring met de modem met SRX, WAG54GX2?
Aangezien ik voor een kennis ADSL + wireless ga opzetten, zou dit een mooie alles in 1 oplossing zijn.
Weet iemand verder het verschil tussen SRX200 en SRX400? Heb de verschillende datasheets al doorgenomen en gegoogled maar word er niet echt wijzer van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:25
eyoor schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 21:41:
Iemand ook ervaring met de modem met SRX, WAG54GX2?
Aangezien ik voor een kennis ADSL + wireless ga opzetten, zou dit een mooie alles in 1 oplossing zijn.
Weet iemand verder het verschil tussen SRX200 en SRX400? Heb de verschillende datasheets al doorgenomen en gegoogled maar word er niet echt wijzer van...
SRX200 apparatuur ondersteunt twee zenders, SRX400 apparatuur ondersteunt drie zenders. Vandaar dat de tweede iets meer bereik en doorvoersnelheid heeft.

Uiteraard moet de client dit ondersteunen om hiervan te profiteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino

Jimbolino

troep.com

chimo schreef op zondag 12 februari 2006 @ 10:22:
[...]

SRX200 apparatuur ondersteunt twee zenders, SRX400 apparatuur ondersteunt drie zenders. Vandaar dat de tweede iets meer bereik en doorvoersnelheid heeft.

Uiteraard moet de client dit ondersteunen om hiervan te profiteren.
SRX200 gebruikt 2 kanalen en zou dus in theorie 2x zo snel moeten zijn als gewoon SRX
SRX400 gebruikt 4 kanalen. (of toch 3? dat weet ik niet zeker)

Bij ons in de straat zoiezo geen optie om meerdere kanalen te gebruiken. Als ik door het huis loop heb ik 10 verschillende SSIDS in mijn netstumbler staan :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smooth2K
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-04-2006

Smooth2K

Waarom moet alles zo moeilijk

Juan schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 00:02:
Ik heb een WRT54G, en een bereik probleem... ook een wegvallende verbinding... dat Windows het gehele netwerk niet meer ziet..

Zou de WRT54GX goed samen moeten werken met de WMP54G netwerk kaarten?

Of heb ik geen beter bereik hiermee?

Als ik de 54Mbps altijd maar haal, dan vindt ik het best... ik hoef niet perse 108mbps...
Probeer eens andere firmware zoals hyperWRT waarmee je het vermogen kan aanpasen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1200

sl1200

Marrik, ergens aan het begin van deze topic vermeldde je even dat je niet meer dan 3,8 Mbyte/s wireless haalt met overpompen van een 500MB bestand. Heb je deze snelheid nog steeds of lag het ergens aan?
Intussen heb ik namelijk mijn D-Link DGL-4300 getest en ik haal ook diezelfde snelheid in SuperG Turbo modus (108mbps) met bijbehorende SuperG client.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrik

marrik

Live long and prosper

Topicstarter
sl1200 schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 16:03:
Marrik, ergens aan het begin van deze topic vermeldde je even dat je niet meer dan 3,8 Mbyte/s wireless haalt met overpompen van een 500MB bestand. Heb je deze snelheid nog steeds of lag het ergens aan?
Intussen heb ik namelijk mijn D-Link DGL-4300 getest en ik haal ook diezelfde snelheid in SuperG Turbo modus (108mbps) met bijbehorende SuperG client.
Mijn snelheid ligt nog altijd rond de 4MB/s, hetzelfde als die SuperG dus... Maar dat verbaast me ook niet, de Linksys is ook opgegeven als 108Mb/s. Het enige dat de Linksys (of een andere MIMO router) heeft, is dat het bereik overal domweg goed is. Geen zwarte gaten dus meer...

Marrik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1200

sl1200

marrik schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 20:31:
[...]
Het enige dat de Linksys (of een andere MIMO router) heeft, is dat het bereik overal domweg goed is. Geen zwarte gaten dus meer...
Tsja, dat is wel anders bij deze D-Link: zat plekken in huis waar het ontvangst slecht is, maar niet 0! Ik zit dan weliswaar gelijkvloers, maar de ontvangst varieert toch tussen 40 en 100%. Wsl. iets wat je idd zou verwachten van een niet-MIMO router. Verbinding is voor de rest stabiel en de gemiddelde transferspeed dus OK zo te zien. Ik heb wel regelmatig drops in transferspeed als ik wireless iets overzet, zelfs met client pal naast de router. Iets wat ze bij tomshardware ook hadden gezien. Maar goed, dit is niet de topic hiervoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20488

Iemand enig idee waar de WRT54GX2 te koop is?
Bovenstaande link verwijst nl. naar de WAG.......

Anoniem: 20488 schreef op zondag 19 februari 2006 @ 18:40:
Iemand enig idee waar de WRT54GX2 te koop is?
Bovenstaande link verwijst nl. naar de WAG.......
Niemand??

• marrik

marrik

Live long and prosper

Topicstarter
Heb je het al bij Duiverman geprobeerd?

Marrik

• Jimbolino

Jimbolino

troep.com

Je zou natuurlijk routershop een mailtje kunnen sturen of ze naast de WAG54GX2-A ook andere SRX2/4 producten verwachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jimbolino schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 20:08:
Je zou natuurlijk routershop een mailtje kunnen sturen of ze naast de WAG54GX2-A ook andere SRX2/4 producten verwachten...
Helaas kunnen ze niet aangeven of en wanneer ze binnenkomen. Heeft het wel zin om te wachten, want is het niet zo dat de extra snelheid alleen maar werkt in combinatie met een speciale kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrik

marrik

Live long and prosper

Topicstarter
Anoniem: 20488 schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 15:46:
[...]

Helaas kunnen ze niet aangeven of en wanneer ze binnenkomen. Heeft het wel zin om te wachten, want is het niet zo dat de extra snelheid alleen maar werkt in combinatie met een speciale kaart?
Het gaat bij MIMO niet alleen om de extra snelheid maar ook om het bereik. En dat merk je echt: een gigantisch verschil met normale g-routers. Uiteraard is het zo dat je dan pas echt kan profiteren van de snelheid als je ook een sneller kaartje hebt.

Marrik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino

Jimbolino

troep.com

marrik schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 20:20:
[...]
Het gaat bij MIMO niet alleen om de extra snelheid maar ook om het bereik. En dat merk je echt: een gigantisch verschil met normale g-routers. Uiteraard is het zo dat je dan pas echt kan profiteren van de snelheid als je ook een sneller kaartje hebt.
En zeker bij SRX200 en SRX400, worden er meerdere channels tegelijk gebruikt, daar kun je dus echt alleen maar van profiteren als je een bijpassend kaartje koopt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jimbolino schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 00:27:
[...]

En zeker bij SRX200 en SRX400, worden er meerdere channels tegelijk gebruikt, daar kun je dus echt alleen maar van profiteren als je een bijpassend kaartje koopt...
Ik was niet echt duidelijk. Ik bedoelde of ik nu de GX zou moeten kopen of wachten op de GX2/4.
In mijn laptop zit een Ralink RT2500 Wireless LAN Card.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 20488 op 01-03-2006 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrik

marrik

Live long and prosper

Topicstarter
Anoniem: 20488 schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 09:35:
Ik was niet echt duidelijk. Ik bedoelde of ik nu de GX zou moeten kopen of wachten op de GX2/4.
In mijn laptop zit een Ralink RT2500 Wireless LAN Card.
De berichten zijn heel tegenstrijdig. De ene keer hoor ik dat de SRX400 in het 2e kwartaal komt, de andere keer hoor ik dat 'ie helemaal niet naar Nederland komt.
De GX is gewoon een goede keuze, maar inmiddels zijn er ook andere merken die MIMO hebben dus je zult zelf gewoon moeten vergelijken.
Maar ik zou zeker voor een MIMO router gaan.

Marrik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
Ik hoop dat de WRT54GX4 er toch aan zit te komen. De enige info die ik tot dusver in het Nederlands heb gevonden staat hier:

http://www.kieskeurig.nl/...E1DF9C12571110035ED43.htm

De draadloze netwerkadapter wordt ook genoemd dus afwachten maar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrik

marrik

Live long and prosper

Topicstarter
objectief2 schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 12:29:
Ik hoop dat de WRT54GX4 er toch aan zit te komen. De enige info die ik tot dusver in het Nederlands heb gevonden staat hier:

De draadloze netwerkadapter wordt ook genoemd dus afwachten maar ;)
Inderdaad wel apart dat er wel een beschrijving op Kieskeurig is maar dat 'ie nog niet leverbaar is...

Marrik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrik

marrik

Live long and prosper

Topicstarter
Ik heb net gebeld met Linksys Support Nederland.

Er is totaal nog niet bekend wanneer de WRT54GX naar Nederland komt, helaas. :'(
De supportmedewerker stelde hierop voor het apparaat zelf te importeren. Volgens hem is de garantie internationaal geregeld dus dat is geen probleem. Het enige is dat de amerikaanse versie 'slechts' over 11 kanalen beschikt tegenover 13 kanalen voor de europese versie. Dit zou een eu-firmware overigens weer oplossen. Maar ja, wie heeft er zoveel kanalen nodig met MIMO technologie?

Misschien is zelf importeren dus geen slecht plan.
Als er meerdere mensen geinteresseerd zijn om een geimporteerde versie aan te schaffen dan kunnen we misschien wel iets regelen. En eventueel met bijbehorende pccard/pci kaartjes.
Wat ik me wel bedenk is dat misschien de adapter niet geschikt is voor Nederland. Deze zal je dan eventueel zelf moeten vervangen (stekker of gehele adapter).

Zijn er mensen die interesse hebben?

Marrik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Nu online
marrik schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 14:55:
Ik heb net gebeld met Linksys Support Nederland.

Zijn er mensen die interesse hebben?
Ik heb wel interesse. Ik vraag me alleen of of je met import en taxes mss wel niet twee keer een 'normale' X kunt kopen maar oke :) Ik heb trouwens ook nog een gemailde vraag met levering in de EU openstaan. Maar gezien eerdere ervaringen met de mail van Linksys-support verwacht ik daar weinig van :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrik

marrik

Live long and prosper

Topicstarter
objectief2 schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 15:30:
[...]

Ik heb wel interesse. Ik vraag me alleen of of je met import en taxes mss wel niet twee keer een 'normale' X kunt kopen maar oke :) Ik heb trouwens ook nog een gemailde vraag met levering in de EU openstaan. Maar gezien eerdere ervaringen met de mail van Linksys-support verwacht ik daar weinig van :>
Als er voldoende mensen zijn kunnen we misschien wel iets regelen met Linksys USA. Beetje korting ofzo. Niet geschoten is altijd mis toch?

Marrik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino

Jimbolino

troep.com

-> inkoopacties.net ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159710

Ze hadden nog een op hun hoofdkantoor liggen en die zou als het goed is elk ogen blik binnen kunnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrik

marrik

Live long and prosper

Topicstarter
Zou ook kunnen. Maar lopen we dan niet tegen het probleem aan dat de GX4 verkrijgbaar moet zijn?

Marrik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrik

marrik

Live long and prosper

Topicstarter
Anoniem: 159710 schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 21:55:
Ik heb er pas eentje besteld via www.paradigit.nl :) - Ze hadden er nog een op het hoofdkantoor liggen konden ze me vertellen. Als het goed is zou íe nu ieder moment binnen kunnen komen.
Jij bedoelt de WRT54GX?

Marrik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159710

[message]marrik schreef op donderdag 9 maart 2006[/message]:
Jij bedoelt WRT54GX?
Uiteraard van 160 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrik

marrik

Live long and prosper

Topicstarter
Ah! We hadden het nu over het zelf importeren van de GX4 dus vandaar... :)

Marrik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1200

sl1200

...Ik heb echter ook een intern kaartje en die doet werkt voor mijn gevoel ook beter. Zeker qua snelheid en ietsje qua bereik. Dit laatste heb ik echter niet goed getest omdat de 2 kaartjes een of ander conflict hebben waardoor de Linksys kaart er soms mee stopt. Als ik het interne kaartje uitschakel (softwarematig) dan werkt de Linksys kaart probleemloos...
@marrik Hierboven is een quote van een van je eerste posts bij deze topic hier. Gebruik je nu alleen nog je externe PCMICM kaart van Linksys (welk model trouwens?) of ook die interne? Je zegt dat die interne van Intel het ook wel goed (zo niet beter) doet. Ondersteunt die Intel ook MIMO dan? Want ik had volgens de adviezen van wifishop.nl mensen begrepen dat bv. GX router alleen met Linksys PCMICM MIMO kaarten werkt, wil je je 108mbps kunnen halen.

Reden waarom ik deze dingen vraag: mijn D-Link MIMO PCMICM kaartje heeft een brakke driver en crasht met BSOD steeds bij grote transfers. Ik wil die omruilen voor een Linksys kaartje. 108mbps schijnt echter niet haalbaar te zijn volgens wifishop.nl mensen aangezien bij mij alles hangt aan een MIMO D-Link router. D-Link en Linksys MIMO technieken zouden dan niet met elkaar kunnen praten, zeg maar. Dus het is een beetje een omgekeerde situatie als bij jou (Intel wireless Pro + GX router), maar misschien valt die compatibiliteit wel mee, net als dat die interne kaart ook prima werkt op je GX router. Dan ruil ik mijn kaartje alsnog om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Nu online
Ik ontvang zojuist netjes een bericht terug van Linksys over de beschikbaarheid van X2 en X4 routers:

Ook over de WRT54GX2 en GX4 is nog niets bekend. Meestal krijgen wij
dit als
helpdesk pas vlak van te voren te horen, en soms komen producten
helemaal niet.
Ik vermoed dat het enige verschil de amerikaanse voeding (120 volt) is: u kunt
met een omvormer dit wel in nederland gebruiken maar onze helpdesk kan deze
producten nog niet ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrik

marrik

Live long and prosper

Topicstarter
sl1200 schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 15:40:
[...]

@marrik Hierboven is een quote van een van je eerste posts bij deze topic hier. Gebruik je nu alleen nog je externe PCMICM kaart van Linksys (welk model trouwens?) of ook die interne? Je zegt dat die interne van Intel het ook wel goed (zo niet beter) doet. Ondersteunt die Intel ook MIMO dan? Want ik had volgens de adviezen van wifishop.nl mensen begrepen dat bv. GX router alleen met Linksys PCMICM MIMO kaarten werkt, wil je je 108mbps kunnen halen.

Reden waarom ik deze dingen vraag: mijn D-Link MIMO PCMICM kaartje heeft een brakke driver en crasht met BSOD steeds bij grote transfers. Ik wil die omruilen voor een Linksys kaartje. 108mbps schijnt echter niet haalbaar te zijn volgens wifishop.nl mensen aangezien bij mij alles hangt aan een MIMO D-Link router. D-Link en Linksys MIMO technieken zouden dan niet met elkaar kunnen praten, zeg maar. Dus het is een beetje een omgekeerde situatie als bij jou (Intel wireless Pro + GX router), maar misschien valt die compatibiliteit wel mee, net als dat die interne kaart ook prima werkt op je GX router. Dan ruil ik mijn kaartje alsnog om.
Op dit moment gebruik ik nog alleen de interne kaart (Intel pro 2200) en die werkt prima! Uiteraard niet op de maximale snelheid (wel 54Mbps) maar dat mis ik nu niet. Het gaat mij meer om het bereik en stabiliteit.
Overigens werken de externe en interne kaarten nu wel samen, een herinstallatie van XP heeft wonderen verricht... :)

Ik had juist begrepen dat alle MIMO producten uitwisselbaar waren, dus een Linksys pccard zou prima moeten werken op een D-Link router. Maar dit heb ik dus nooit geprobeerd.

Marrik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1200

sl1200

marrik schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 20:56:
[...]

Op dit moment gebruik ik nog alleen de interne kaart (Intel pro 2200) en die werkt prima! Uiteraard niet op de maximale snelheid (wel 54Mbps)...
Haal je nou circa Mbyte/s transfer met deze 54mbps kaart icm met je Linksys router? Want ik haalde op 108mbps instelling dezelfde transfersnelheid, maar denk nu dat het toch 54 was.

P.S. Collega van mij van het werk heeft gisteren GX in huis gehaald en is razend enthousiast. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrik

marrik

Live long and prosper

Topicstarter
sl1200 schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 20:55:
[...]

Haal je nou circa Mbyte/s transfer met deze 54mbps kaart icm met je Linksys router? Want ik haalde op 108mbps instelling dezelfde transfersnelheid, maar denk nu dat het toch 54 was.

P.S. Collega van mij van het werk heeft gisteren GX in huis gehaald en is razend enthousiast. :)
Mijn interne kaart heeft continue een verbindingssnelheid van 54Mbps. Op z'n top dus.

Marrik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino

Jimbolino

troep.com

objectief2 schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 17:35:
Ik ontvang zojuist netjes een bericht terug van Linksys over de beschikbaarheid van X2 en X4 routers:

Ook over de WRT54GX2 en GX4 is nog niets bekend. Meestal krijgen wij
dit als
helpdesk pas vlak van te voren te horen, en soms komen producten
helemaal niet.
Ik vermoed dat het enige verschil de amerikaanse voeding (120 volt) is: u kunt
met een omvormer dit wel in nederland gebruiken maar onze helpdesk kan deze
producten nog niet ondersteunen.
Als je geluk hebt zit er een geschakelde voeding bij, die ondersteunt 110/230 volt, maar waarschijnlijk zit er een normale adapter bij (eentje met een transformator) en dan kun je er niet veel mee.

Maar een universele adapter kost bij een gemiddelde bouwmarkt minder dan 10 euro, dus het lijkt me niet erg moeilijk om het apparaat werkend te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrik

marrik

Live long and prosper

Topicstarter
Jimbolino schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 01:32:
[...]

Als je geluk hebt zit er een geschakelde voeding bij, die ondersteunt 110/230 volt, maar waarschijnlijk zit er een normale adapter bij (eentje met een transformator) en dan kun je er niet veel mee.

Maar een universele adapter kost bij een gemiddelde bouwmarkt minder dan 10 euro, dus het lijkt me niet erg moeilijk om het apparaat werkend te krijgen.
Bij eerdere imports bleek er de ene keer een "internationale" voeding bij te zitten en de andere keer een amerikaanse. Bij de eerste moet je dan -hooguit- alleen de stekker vervangen, bij de laatste de gehele adapter... En die kun je inderdaad bij een beetje electronicazaak kopen. Ik zou zo'n ding niet te snel bij een bouwmarkt halen omdat die goedkope adapters niet altijd even stabiel zijn...

Marrik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Nu online
Ik weet niet of de CEBIT 2006 over Europese introducties gaat. Maar zoja dan wordt er in dit bericht gesproken dat de WRT54GX4 en bijbehorend PCMIA-card in April 2006 gereleased worden ;)

http://www.linksysinfo.or...News&file=article&sid=495

En de link naar de Nederlandse vertaling van het persbericht:

http://www.persberichten.com/detail.asp?id=31805

[ Voor 20% gewijzigd door objectief2 op 17-03-2006 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrik

marrik

Live long and prosper

Topicstarter
objectief2 schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 23:10:
Ik weet niet of de CEBIT 2006 over Europese introducties gaat. Maar zoja dan wordt er in dit bericht gesproken dat de WRT54GX4 en bijbehorend PCMIA-card in April 2006 gereleased worden ;)

http://www.linksysinfo.or...News&file=article&sid=495
Toch nog maar even wachten dus! :)

Marrik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1200

sl1200

sl1200 schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 20:55:
[...]
@marrik Haal je nou circa Mbyte/s transfer met deze 54mbps kaart icm met je Linksys router? Want ik haalde op 108mbps instelling dezelfde transfersnelheid, maar denk nu dat het toch 54 was.
Sorry, maar ik vergeet hier het belangrijkste getal bij te vermelden: 4! Dus circa 4MByte/s met je 54mbps opstelling. Haal je dat nu? ;)

P.S. Ha, eindelijk komt GX4 er dan toch aan. Zal een duur geintje worden ben ik bang.

[ Voor 10% gewijzigd door sl1200 op 17-03-2006 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrik

marrik

Live long and prosper

Topicstarter
Sorry, maar ik vergeet hier het belangrijkste getal bij te vermelden: 4! Dus circa 4MByte/s met je 54mbps opstelling. Haal je dat nu? ;)
Helaas.... dit was met het linksys kaartje...
P.S. Ha, eindelijk komt GX4 er dan toch aan. Zal een duur geintje worden ben ik bang.
Ik denk het ook...

Marrik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Nu online
De eerste winkel waar de GX4 verkrijgbaar lijkt te zijn:

_/-\o_ De prijs van 122 euro voor de router valt mij mee. Ik had op 140+ gerekend.

[ Voor 22% gewijzigd door objectief2 op 18-03-2006 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrik

marrik

Live long and prosper

Topicstarter
objectief2 schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 10:56:
De eerste winkel waar de GX4 verkrijgbaar lijkt te zijn:

_/-\o_ De prijs van 122 euro voor de router valt mij mee. Ik had op 140+ gerekend.
Tja, ze hebben er alleen nog geen omschrijving en afbeelding bij... En geen voorraad! Toch nog maar even wachten...

Marrik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Nu online
marrik schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 13:50:
[...]

Tja, ze hebben er alleen nog geen omschrijving en afbeelding bij... En geen voorraad! Toch nog maar even wachten...
Het zal wel kloppen want deze winkel is vandaag ook toegevoegd:

http://www.computer-netwe...detail.aspx?prodid=197200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrik

marrik

Live long and prosper

Topicstarter
Linksys heeft een nieuwe firmware uitgebracht voor versie 2 van de WRT54GX.
Linkje...
Volgens de release notes is nu (oa) het "@home europe" probleem verholpen. Zou dit het bekende probleem zijn dat de WRT54GX soms niet werkte met bepaalde kabelmodems?

Marrik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrik

marrik

Live long and prosper

Topicstarter
Ik heb 'm.... de WRT54GX4! Uit de states laten komen. 8)

Een korte review:

Het menu ziet er bijna hetzelfde uit als de GX dus de setup ging redelijk vlot.
Toen het netwerkkaartje (WPC54GX4). Wilde eerst niet werken, sterker nog, WinXP wilde niet eens meer opstarten als het kaartje erin zat. Na veel speurwerk blijkt de Intel wireless applicatie (voor m'n interne kaart) in de weg te zat. :( Dus de Intel driver is wel ok, maar de beheer applicatie deed dus vreemd. Deze uitgeschakeld en toen speelde alles prima.

Toen de router aan mijn @Home modem gehangen... wilde niet werken! Geen IP adres...
Bekend probleem bij de WRT54. :( Even een switch ertussen gehangen bij gebrek aan hub maar dit mocht ook niet baten. Ik kreeg op geen enkele mogelijkheid een IP adres vanuit het modem.
Uiteindelijk heb ik mijn 'oude' WRT54GX als hub laten spelen en dit werkt wel. :)

Mijn connectie is nu:

@Home modem --> WRT54GX --> WRT54GX4

De wireless verbinding is echt geweldig! WinXP geeft altijd 100% ontvangst (excellent) aan bij een snelheid van 240Mbps. Binnenkort zal ik een test doen met het kopieren van een groot bestand.

Marrik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrik

marrik

Live long and prosper

Topicstarter
Grappige/handige nieuwe functie in de WRT54GX4:
In het status overzicht staan nu ook alle LAN aansluitingen vermeldt met een indicatie op welke snelheid ze werken indien er iets op is aangesloten. Een van mijn kabels bleek stuk te zijn: "Cable is shorted at 19.0 meters."... _/-\o_ nice...

[ Voor 3% gewijzigd door marrik op 12-04-2006 07:58 ]

Marrik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:43

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Marrik, is er bij de GX serie de mogelijkheid om via telnet de router te configureren? Dit is bij de GS wel het geval heb ik gelezen. Dit vind ik zelf iets makkelijker om poorten toe te voegen in de NAT tabel. Ik heb nu ADSL met een zwart groot Alcatel modem welke is aangepast om meerdere pc's op aan te sluiten en via telnet zet ik daar de poorten in voor de NAT tabel. Ik ga over op glasvezel dat bij mij in het dorp wordt aangelegd (20 Mbps, woei) en de aansluiting komt op een hele andere plaats dan waar de ADSL modem nu staat. Mijn ouders willen geen extra draden hebben dus gaan we over op wireless. Ik zit zelf op zolder en wil een zo goed mogelijk bereik hebben. Aangezien ik een aantal poorten open heb staan voor meerdere pc's is het nu makkelijk in te voegen, maar als het via de webbrowser moet is het wat omslachtiger in te vullen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrik

marrik

Live long and prosper

Topicstarter
Hero Of Time schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 19:29:
Marrik, is er bij de GX serie de mogelijkheid om via telnet de router te configureren? Dit is bij de GS wel het geval heb ik gelezen. Dit vind ik zelf iets makkelijker om poorten toe te voegen in de NAT tabel. Ik heb nu ADSL met een zwart groot Alcatel modem welke is aangepast om meerdere pc's op aan te sluiten en via telnet zet ik daar de poorten in voor de NAT tabel. Ik ga over op glasvezel dat bij mij in het dorp wordt aangelegd (20 Mbps, woei) en de aansluiting komt op een hele andere plaats dan waar de ADSL modem nu staat. Mijn ouders willen geen extra draden hebben dus gaan we over op wireless. Ik zit zelf op zolder en wil een zo goed mogelijk bereik hebben. Aangezien ik een aantal poorten open heb staan voor meerdere pc's is het nu makkelijk in te voegen, maar als het via de webbrowser moet is het wat omslachtiger in te vullen.
Ik heb wel eens gelezen dat er mogelijkheden zijn voor telnet maar ik heb het zelf niet eerder geprobeerd.
Als ik nu een telnet sessie start en dan via de gewone poort (23) probeer de host te openen dan lukt dat niet.
Heb je nog tips hoe ik dat zou kunnen proberen?

Marrik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:43

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Geen idee, ik heb niet zoveel ervaring met telnet verbindingen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrik

marrik

Live long and prosper

Topicstarter
Tja, de webbrowser interface werkt op zich prima hoor! Tis natuurlijk wel wat je gewend bent... :)

Marrik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-10-2024

Mooody

elmoody

Is die GX4 ook zinvol als je een 10Mbit ADSL verbinding hebt en een 54Mbit wireless kaart in je laptop?

Met oog op de toekomst is het misschien een verstandige keus. Over 2 of 3 jaar zal die GX4 nogsteeds goed bruikbaar zijn, maar heb je er nu al voordeel van t.o.v. een simpele 54mbit router van de helft van de prijs?

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrik

marrik

Live long and prosper

Topicstarter
Mooooody schreef op maandag 08 mei 2006 @ 23:28:
Is die GX4 ook zinvol als je een 10Mbit ADSL verbinding hebt en een 54Mbit wireless kaart in je laptop?

Met oog op de toekomst is het misschien een verstandige keus. Over 2 of 3 jaar zal die GX4 nogsteeds goed bruikbaar zijn, maar heb je er nu al voordeel van t.o.v. een simpele 54mbit router van de helft van de prijs?
Ik vind van wel. De ontvangst met mijn interne (Intel 2200b/g) 54MBit kaart is namelijk ook heel erg goed icm de GX4. Daardoor heb je dus een optimale snelheid.
Eigenlijk zie ik nooit een lagere verbindingssnelheid dan die 54MB/s terwijl met een gewone g-router die snelheid wel vaak terug schakelde, zeker als je verder van de router zit.

Uiteraard is het nooit zo snel als een wired verbinding of met een GX4-kaartje, maar het werkt prima!

Marrik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LyxKyo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-05 09:14

LyxKyo

Dreambox was fun!

all,

ik zit met het volgende probleem. Op deze client waar ik nu mee online ben kan ik sommige sites niet bezoeken. Dit probleem is sinds ik een nieuwe WRT54GX wireless router heb
Ik heb al VEEL gedaan om het probleem op te lossen.. Maar misschien dat iemand hier een goede ingeving heeft.

Deze notebook heeft een intel pro 2100 mini (centrino) wireless gedeelte. Dit werkt dus op 11mbit, op zich allemaal ok omdat er alleen op gesurfd hoeft te worden. Echter kunnen de volgende sites absoluut niet bezocht worden:

www.cz.nl en www.opitec.nl (er zijn er meer)

Waarschijnlijk ligt het aan de intel pro 2100 icm WRT54GX --> dat is nu wel duidelijk alleen heeft iemand een oplossing? Wanneer ik dezelfde notebook via UTP connect aan WRT54GX dan kan ik alle sites bezoeken.

wat heb ik gedaan:

- reinstall OS (xp home) op notebook
- driver update (2100)
- firmware update WRT54GX
- beveiliging uitgeschakeld in router
- software firewall uit
- andere beveiligings software uit (eigenlijk clean na reinstall geprobeerd)
- MTU waarde etc veranderd
- linksys helpdesk gebeld (online chat - werkt prima)
- veel verschillende instellingen geprobeerd in router, echter geen oplossing.

Iemand een idee?

[ Voor 6% gewijzigd door LyxKyo op 24-05-2006 14:38 ]

cheers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrik

marrik

Live long and prosper

Topicstarter
Ik heb iets soortgelijks gehad: UTP werkte wel en Wireless niet. Dus niet alleen een paar sites, maar echt niets werkte wireless, behalve dan verbinden met de router zelf.
Dit bleek achteraf aan de encryptie te zijn. Na omschakeling van WPA-AES naar WPA-TKIP werkte alles prima.
Heb je zoiets al geprobeerd?

Marrik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LyxKyo

LyxKyo

Dreambox was fun!

marrik schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 10:58:
[...]

Ik heb iets soortgelijks gehad: UTP werkte wel en Wireless niet. Dus niet alleen een paar sites, maar echt niets werkte wireless, behalve dan verbinden met de router zelf.
Dit bleek achteraf aan de encryptie te zijn. Na omschakeling van WPA-AES naar WPA-TKIP werkte alles prima.
hi,

heb nog niet omgeschakeld naar WPA-TKIP. Echter wel de beveiliging uitgeschakeld gehad..

Als leuke bijkomstigheid heb ik de WPC54GX netwerk adapter gekocht, dit omdat Linksys zelf de schuld bij mijn clients neer lag, echter gaf de originele Linksys hardware hetzelfde probleem.

Nu heeft Linksys de Router defect verklaard... Stuur de huidige deze week op.

we zullen zien..

cheers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LyxKyo

LyxKyo

Dreambox was fun!

marrik schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 10:58:
[...]

nieuwe quote.

PROBLEM SOLVED. bedankt voor je TIP!!! _/-\o_

(uren werk gehad :P )

cheers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrik

marrik

Live long and prosper

Topicstarter
nicknec schreef op maandag 29 mei 2006 @ 18:30:
[...]

nieuwe quote.

PROBLEM SOLVED. bedankt voor je TIP!!! _/-\o_

(uren werk gehad :P )
Graag gedaan!

Marrik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aesculapius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-05 23:09
Hallo allen,

ik hoop dat een dergelijke topic kick geoorloofd is, anders merk ik het wel...

Ik ben redelijk enthousiast over dit nieuwe apparaat van linksys, de GX4 (=SRX400?). Ik moet binnenkort een LAN gaan uitbreiden met WiFi en omdat het een groot pand is, was ik eerst aan het denken om meerdere AP's (via kabel) te verbinden met de switch om zo het hele bereik te halen. Als ik echter de positieve reactie zo lees, valt er met deze nieuwe pre-N apparatuur ook aardig wat te bereiken.

Het zou natuurlijk ook erg mooi zijn om deze nieuwe implementatie alvast klaar te hebben voor de toekomst, door zijn compatibiliteit met 802.11N. Daar gaat mijn vraag ook over;

Ik weet dat deze pre-N apparatuur compatible is met voorgaande 802.11a,b,g maar is deze ook al compatible met nog uit te komen "officiele" 802.11N-kaartjes ? Forward compatible dus :P?

Zeg wat je doet en doe wat je zegt, dan wordt de hele wereld een stukje leuker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrik

marrik

Live long and prosper

Topicstarter
Aesculapius schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 12:37:
Hallo allen,

ik hoop dat een dergelijke topic kick geoorloofd is, anders merk ik het wel...

Ik ben redelijk enthousiast over dit nieuwe apparaat van linksys, de GX4 (=SRX400?). Ik moet binnenkort een LAN gaan uitbreiden met WiFi en omdat het een groot pand is, was ik eerst aan het denken om meerdere AP's (via kabel) te verbinden met de switch om zo het hele bereik te halen. Als ik echter de positieve reactie zo lees, valt er met deze nieuwe pre-N apparatuur ook aardig wat te bereiken.

Het zou natuurlijk ook erg mooi zijn om deze nieuwe implementatie alvast klaar te hebben voor de toekomst, door zijn compatibiliteit met 802.11N. Daar gaat mijn vraag ook over;

Ik weet dat deze pre-N apparatuur compatible is met voorgaande 802.11a,b,g maar is deze ook al compatible met nog uit te komen "officiele" 802.11N-kaartjes ? Forward compatible dus :P?
Er is inmiddels een nieuwe uit: WRT300N. Deze schijnt net weer iets beter te zijn dan de GX4.

Ik heb ooit ergens gelezen dat die 300N via de firmware kan worden geupgrade naar de final-N versie maar helaas kan ik dit nergens meer vinden.

De GX4 heb ik nog steeds niet te koop gezien in Nederland, de 300N is prima verkrijgbaar, oa hier.

Marrik

Pagina: 1 2 Laatste